Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vlees eten is een fascistische ideologie

vonkvlees.jpg U bent stom. U bent een hufter. Een stuk asociaal tuig. Een minderwaardig mens. U gedraagt zich niet zoals de elite dat graag wil. U stemt fout, u eet fout, u doet fout voor het milieu en u maakt winst (fout). Daarom moet u terug in uw hoek. U heeft correctie nodig. Dat gaat heel simpel: met fopwetenschap. Vandaag komen fopwetenschappers (uit Nijmegen en Tilburg, bij de UvA zijn ze waarschijnlijk nog op reces) met iets gezellig demoniserends tegen vleeseters om een tweedeling in de maatschappij te bewerkstelligen en vleeseters uit te sluiten. Jazeker, de normale mens die zijn kiezen nog gewoon gebruikt voor een heerlijk stukje bluefintonijn of een overheerlijke foie gras is een aso. Een gore egoïst. "Vlees eten haalt het slechtste in de mens naar boven. Vleeseters denken meer in termen van dominantie en de baas zijn. Vlees eten is een manier om je te verheffen boven anderen!" Nou, en dan weet u het wel. In de TBS-kliniek waar Corine de Ruiter werkte was zoiets reden voor intensivering van de behandeling. Rara-politiepet waar één van de onderzoekers, de beruchte Nijmeegse zeurpsychologe Roos Vonk, lid van is? Wakker Dier. Maar natuurlijk! Een onderzoek uitgevoerd door een extremistische dierenbevrijdingsfreak die geweld tegen wagenparken en brandstichting in bedrijven goedkeurt is ge-ga-ran-deerd waardevrij. Op je bolle ogen. En aan dit soort guerrilla-actieonderzoeken betaalt u dus lekker mee. Morgen een onderzoek van het GS-onderzoeksbureau: vegetariërs zijn lelijk, gaan eerder dood, neuken vrijwel nooit en hebben relatief veel puisten op hun immer wit doorschijnende gelaat. En voelen zich uiteraard ABSOLUUT NOOIT verheven boven anderen. Dinertijd! Waar blijft die schepschotel met halve haantjes?

Reaguursels

Inloggen

Wat een verspilling. Dit, toch al bedenkelijk, onderzoek is totaal overbodig. Je hoeft niet erg hard na te denken om te beseffen dat het minder egoïstisch is om andere wezens niet te eten wanneer dat helemaal niet nodig is.

Herkauwert | 28-08-11 | 13:19

Vlees bevat voedingsstoffen zoals vitaminen en ijzer.
Je blijft er door op kracht en is goed voor het bloed. En ik kan nou niet bepaald zeggen dat ik agressief door het leven ga met het eten van een dagelijks stukje vlees.

strikdewepstroper01 | 27-08-11 | 11:01

De hoeveelheid vleesknagende mongolen met nonargumenten hier is serieus stuitend.

Ga maar door, iets met MKZ en dergelijke aanverwanten, go for it.
Blijf vooral vlees eten . ga zo door.
Neem alleen echter geen kinderen...

insemismeer | 27-08-11 | 06:40

Ik bepaal toch gvd zelf wel wat ik eet!

afpilser | 26-08-11 | 21:00

Het is alweer een tijdje geleden dat ik zulke grote quasi-wetenschappelijke onzin heb mogen lezen. Onderzoek gedreven door een sterke idealistische overtuiging is gedoemd te worden bedreven met een chronisch gebrek aan objectiviteit. Ik heb de officiele publicatie niet kunnen vinden, maar ik ben bang, dat het hele onderzoek methodologisch ook aan alle kanten zal rammelen en dat er conclusies worden getrokken zonder andere mogelijke verklaringen en de beperkingen van het onderzoek goed te evalueren. Wat was in vredesnaam de doelstelling van dit onderzoek?

afpilser | 26-08-11 | 20:59

Een homo sapiens is voorzien van rede. Hierboven kunt u de 'missing links' bestuderen.

Tabernakel | 26-08-11 | 19:41

Als het nou eens mogelijk zou zijn om gewoon te kiezen voor vles, vis of vegetarisch zónder al dat gemoraliseer eromheen. Vanuit bepaalde optiek is er best wat voor te zeggen om het produceren en consumeren van vlees ter discussie te stellen, maar waarom moet de vleeseter als vleeseter nu met zoveel krom moralistisch geleuter in een kwaad daglicht gesteld worden? Wat is de winst?
Waarom moet per se wetenschappelijk 'bewezen' worden dat de vleesetende medemens niet deugt? Gaan we straks ook wenenschappelijk 'bewijzen' dan iemand die in een benzine aangedreven auto egoïstischer is dan iemand die zich in een electrisch aangedreven vehikel voortbeweegt?
En wat, als nou eens 'bewezen' zou zijn dat vegetariuers niet deugen? Zouden dan alle mogelijke bezwaren tegen productie en consumptie van vlees in een ánder daglicht komen te staan?
Het is als met de pogingen van joden en moslims om wetenschappelijk 'bewijs' aan te dragen voor de juistheid van hun morele keuze om zonder verdoving te slachten: het één, het wetenschappelijke feit, wordt in dienst gesteld van het ander, de morele keuze. Over die keuze heeft de wetenschap niets te zeggen.
Als wij met z'n allen een wereld van egoïsten willen, dan willen we dat. Als we dat met z'n allen niet willen, dan willen we dat niet.

Schoorsteenveger | 26-08-11 | 18:25

Zij (Roos Vonk, prof te Nijmegen) was prominent lid van Wakker Dier en tegenstander van vlees nuttigen, veel daarover gepubliceerd.
Maaaar het onderzoek is volledig objectief en zeeeeer wetenschappelijk uitgevoerd. (even niet op de langer wordende neus letten).
Ja, en Sinterklaas bestaat ook echt.
Als ik naar de cosmetica reclame kijk op tv, stikt het daar eveneens van al dat soort onderzoeken.
Zit Roos daar soms ook achter?

Pierus | 26-08-11 | 18:00

Die onbegrensde missiedrang en verdraagzaamheid voelen als een warm bad.

natte krant | 26-08-11 | 15:20

Vegetariërs zij luitjes
Die verzot zijn op uitjes
Ze zijn bang van dooie koeien
Want die kunnen niet meer loeien
Zet zal nog zover met ze komen
Dat ze nestelen in bomen
En droge blaren vreten
Voor de rust van hun geweten

luppo | 26-08-11 | 15:09

Dat we uit de natuurlijke cyclus gestapt zijn en incestueus vlees zijn gaan cultiveren voordat we incestueuze planten gingen vreten door ons neder te zetten na ons no mad en bestaan. Ik wil wel met een tijger of een leeuw vechten hoor, mano a mano. Grr. Epic. Voor de Egyptische verdwaalde farizeers onder ons. Eat this Motha f-as; Jezus sprak: "Zalig de leeuw die mens wordt als hij door de mens opgegeten wordt. En vervloekt is de mens die door de leeuw opgegeten wordt, en de mens zal leeuw worden."

Hoektanden zijn voor?

Neut | 26-08-11 | 14:49

vanochtend was mevrouw zélf op Radio. O, even wat rechtzetten mensen die DENKEN aan vlees zijn "asocialer" etcetc. Daarna vertelde ze met verve over hoe ze het onderzoek opgezet had... allerlei subjectiviteiten die vorogesteld werden en waardoor volgens haar op WETENSHCAPPELIJKE manier haar denkbeeld vooraf bevestigd. zelf is ze idd lid van Wakker die en Vegetariër (zoms zondigd ze met een beetje biologisch vlees) wat hierbij wetenschappelijk aantoont dat als je te weinig vlees een (het menselijke lichaam is daar gek genoeg op geëvolueerd) dat je dan een beetje mal in je hoofd wordt.

ERGO!

Woehahahaa | 26-08-11 | 14:34

@ brutus68 | 25-08-11 | 18:08 | + 25 -
Scratch biologisch ik bedoelde natuurlijk vegetarisch, al geldt dit ook voor minimaal 99,999999999999999999999999% van de mensen die biologisch eten.
De meeste vegetariërs geven ECHT om dieren dus die doen het hun kat of hond ook niet aan om hem vlees te ontnemen, is immers ongezond en niet fijn voor ze. Integendeel, de vegetariërs met katten en honden die ik ken zorgen ervoor dat hun beest juist zo goed mogelijk vlees krijgt te eten, dus ook niet van die supergoedkope droge zooi. Mag dan wat meer kosten maar dat hebben ze gelukkig wel over voor hun dier.

de psychologe | 26-08-11 | 14:23

Zolang dieren onnodig lijden door ons toedoen zou niemand vlees moeten eten. Je wil toch geen onnodig dierenleed op je geweten hebben of vind je het soms normaal dat dieren ONNODIG moeten lijden?

doenormaal! | 26-08-11 | 14:06

Mijn eten schijt op jouw eten, kudtvegetariers!! Letterlijk!

Aatje | 26-08-11 | 13:44

Tjonge die linksch-menschen stammen nog echt uit de tijd van de paarden-tractie.Paarden eten ook geen vlees.Waar je graag mee omgaat wordt je door besmet.

Dolphi | 26-08-11 | 12:27

@ Snelle Jeroen | 26-08-11 | 09:23
Serieus? Zo vaak post ik hier echt niet (meer) hoor, haha! :)
Kijk maar in de tool. Sowieso was ik altijd meer van de SpitsNieuws, ook wel de "oefen-GeenStijl".
Wellicht een schrale troost: het "Gin" heeft niets met dingen die je kunt drinken te maken, maar betekent (o.a.) "mens". Je spreekt het uit als "djin" en schrijft het zo:
textsandterms.com/languages/japan/grap...

@ MorbideBloemist | 26-08-11 | 11:44
Zwaar anti-roken, ook nog. Veel van de hysterische taktieken die nu gebruikt worden door de anti-rook clubjes zijn een carbonkopie van de strategie zoals gehanteerd door de nazi's. Allemaal even zwaaien naar IG Farben.
Wil er niets mee zeggen, heur, maar da's pas met recht een godWIN.
Ach, iedereen komt vroeg of laat wel aan de beurt. Nu zijn de vleeseters blijkbaar de lul.

You-On-A-Gin | 26-08-11 | 12:26

Dit soort idioten laten zelfs hun huisdieren vegetarisch eten. Moet ik bij mijn kat proberen, de faciste.
brutus68 | 25-08-11 | 18:08 | + 25 -

pff dat heb ik nog nooit meegemaakt en ik ken zat mensen die biologisch eten

de psychologe | 26-08-11 | 12:16

de psychologe | 25-08-11 | 21:49
Er ligt bij de AppieHappie ook cervelaat voor 89 cent en geen hond die het verschil proeft.
Daarnaast wordt een biologische kip maar half zo oud als zijn 'ongelukkige' legbatterijnicht, welke ook nog eens een stuk productiever is.
Nee, indien een kip mocht kiezen dan verkoos zij waarschijnlijk voor een lang leven en een snelle dood boven de trage dood, die veel te vroeg kwam, door een of ander virus in de uitloopwei.
Generaal Nguyen Giap | 25-08-11 | 22:07 | + -2 -

Als je geen 1.79 kan neerleggen voor vlees van dieren die wel goed behandeld zijn kan dat 2 dingen betekenen: of je hebt echt heel weinig geld of je hebt schijt aan dierenleed (als je het zelf maar niet ziet). Dat het hetzelfde smaakt zal ten eerste niet waar zijn (vaak zat gehoord dat mensen biologisch echt veel lekkerder vinden) en ten tweede GAAT HET DAAR NIET OM, de meeste mensen die biologisch vlees kopen doen dit niet omdat het lekkerder is maar omdat ze niet medeverantwoordelijk willen zijn aan dierenleed. De rest van je betoog klopt helaas ook al niet, het is juist de bio industrie waar beesten het kortst leven en volgepompt worden met medicatie die virussen moet tegengaan, aangezien het te verwachten is dat dieren ziektes gaan krijgen als ze op elkaar zitten gepropt zonder zonlicht en frisse buitenlucht enzo.

de psychologe | 26-08-11 | 12:13

mooie, niet-biologische, varkenshaas in de aanbieding bij Hoogvliet. Smullen!

Jean Kloot | 26-08-11 | 12:08

@You-On-A-Gin | 26-08-11 | 09:01 |
Hitler was ook een niet-roker.

MorbideBloemist | 26-08-11 | 11:44

ik eet al jaren geen vlees meer omdat ik principieel tegen de bio industrie ben. ook ben ik fanatiek kickbokser en menigeen legt het tegen me af, ondanks dat ze me voor watje uitmaken wanneer ik een bitterbal weiger. wat is dat toch met vlees en mannelijkheid? een echte man bepaalt zelf wat hij wel en niet wil eten. wees je eens bewust van het feit dat de massaal vleesverwerkende industrie een vreselijk iets is. Vroeger at men 1 keer per week een stuk vlees, tegenwoordig is 3, soms 4 keer per dag de maatstaf. Jaag je zelf op je vlees? prima. Eet je het 1 of 2 keer per week van de scharrelslager? prima. Vraag jezelf maar eens af of je zelf in een slachterij zou kunnen werken.. het zit niet voor niets allemaal achter gesloten deuren.

Taxo | 26-08-11 | 11:20

Die lui hebben gewoon gelijk hoor. Kijk maar om je heen. Zoals bijvoorbeeld het stukje van Bert Brussen hierboven. Hij is duidelijk vleeseter, en de agressiviteit spat er af.

Patatter | 26-08-11 | 10:31

nou.... Amerikanen eten veel vlees. Dus er zit wel wat in

wcrol | 26-08-11 | 10:23

@joiner
Ik zeg niet dat ik de waarheid in pacht heb, maar wel dat de vlees-theorie verre van bewezen is. Daarom geef ik nog een paar andere theorieen erbij die plausibel zouden kunnen zijn. Feit is gewoon dat we niet weten wanneer, hoe en waarom we in relatief korte tijd slimmer zijn geworden. All i'm saying.. ;)
The search for truth is more precious than its possession.

iznogood29 | 26-08-11 | 10:17

Ik jaag, ik slacht en ik eet het beestje ook nog op en lekker dat het is!

bierbron | 26-08-11 | 09:38

Dat zulke lui nog met belastinggeld betaald worden! Kan daar even een evaluatie kommissie doorheen?

knoblog | 26-08-11 | 09:32

Ik eet met trots half-om-half gehakt. Daar zijn tenminste 2 beesten voor afgemaakt!

HJdeT | 26-08-11 | 09:23

@You-On-A-Gin | 26-08-11 | 09:01 |
Ik zie jou zo vaak posten op geenstijl dat als ik ergens Gin zie staan ik automatisch denk aan you on a gin.. Dankjewel daarvoor, mooi stukje onbenul erbij in mijn leven.

Snelle Jeroen | 26-08-11 | 09:23

Met alles gezegd - de eerstvolgende hersendode papegaai die het in z'n zompige zolder haalt om het reeds 825.194.376 keer (ruwe schatting) weerlegde lulverhaal op te gaan hangen van "jahmmaar, Hitler wuz ook veegetaries", die gaat me toch een partij op een virtuele buttfuck getrakteerd worden zoals jullie al in geen tijden van je oom Gin hebben gezien. En deze fatwa blijft voorlopig nog wel even geldig. Waarvan akte.

You-On-A-Gin | 26-08-11 | 09:01

slingert nog een paar spareribs in de oven .....

bob de boarder | 26-08-11 | 08:44

*zwaaien (met gestrekte rechter arm) naar onderzoekers doet*

de betaalautomaat | 26-08-11 | 08:31

Ik eet idd een broodje kroket omdat jullie allemaal minderwaardige klootzakken zijn!

Vodka-7 | 26-08-11 | 08:20

Dat er idioten zijn die dit soort studies maken is 1, dat er andere idioten zijn die dit in het nieuws brengen (gisteren de hele dag op de radio) is nog veel erger. Nederland is een openbaar gekkenhuis.

GerMonster | 26-08-11 | 08:02

@iznogood29 | 26-08-11 | 01:23
Allereerst, als je er blij van wordt: dikke prima!
Echter je argumenten zijn in mijn ogen incorrect:
Je claimt dat de hersenen glucose uit fruit gebruiken als enige brondstof?
Stel, het zou waar zijn. Dat betekent dus dat een diersoort voor era's fruit hebben gegeten grotere hersenen zouden moeten hebben dan dieren die dit niet doen. Gezien het feit dat wij (homo sapiens) ons dieet hebben verrijkt met vlees en een belangrijke tegenpool - zegge de gewone chimpansee (Pan troglodytes) niet - betekent dat de H.sapiens kleinere hersenen zouden moeten hebben dan de P.troglodytes. Aangezien de wetenschappers het eens zijn dat de chimp waarschijnlijk nooit de stap heeft gezet naar een vleesdieet en zijn leefgebied niet heeft uitgebreid buiten Afrika, klopt jouw argument gewoon niet. Daarnaast geeft een samenkomst niet een relatie weer.
Ik denk eigenlijk dat je argument nu out-of-context gebruikt. Het idee achter het onderzoek was waarschijnlijk: mensen eten te weinig fruit en dan nog zou je kunnen stellen dat de mensen al slim waren voordat ze aan de appel/banaan/sinaasappel begonnen.
Verder zal ik nooit proberen om andere mensen van hun vegetarisme af te praten, ik probeer alleen hun -veelal onterechte- argumenten te beantwoorden.

joiner | 26-08-11 | 02:04

Ik heb niet het hele onderzoek gelezen (dus mocht ik de plank misslaan; pardon), maar ik heb toch sterk de indruk dat eventjes wordt vergeten dat correlatie niet direct een verband (causaliteit) betekent. Dat niveautje van het onderwijs tegenwoordig... je grient je de kijkballen uit de oogkassen, nietwaar? Wat een stel opdringerige, haatdragende lutsers. Vleeseters zijn blijkbaar de nieuwe rokers. Hierna komen vast de dikkerds of hondenbezitters aan de beurt.

Langs deze weg nog even een extra +1 van mijn kant voor reaguurder 'zeertegendradig'.

You-On-A-Gin | 26-08-11 | 02:02

Vleeseten is helemaal geen fascitische ideologie

..... Vleeseten is gewoon lekker godverdomme

Soulchanter | 26-08-11 | 01:35

@idopane | 26-08-11 | 01:01
Maar he, als zij geen vlees willen eten, zal ik de laatste zijn die ze dat verbied. Beetje vreemd dat die linkse elite blijft zeuren dat sommige mensen niet voor zichzelf kunnen zorgen, misschien moeten ze eerst maar in de eigen gelederen kijken.

@LinkseBakker | 26-08-11 | 00:10
Nice

joiner | 26-08-11 | 01:29

hehe wat een mooie reacties weer. Altijd een plezier om die door te lezen. Zelf vegetarier, sport 7 dagen in de week en geen van de 'klachten' die vaak worden toegeschreven aan het niet vlees eten. Wordt erg vaak hierboven gezegd dat vegetariers anderen proberen te overtuigen maar mijn ervaring is juist andersom. Altijd eeuwige discussie met 'vleeseters' dat het mogelijk is om geen vlees te eten en dat het niet ongezond is (vaak zeg ik maar tegenwoordig dat het niet mag van mn geloof wak niet heb).. kijken ze me weer aan van "geloof er niks van" en moet ik ze er weer op wijzen dat ik nooit ziek ben, ze er die dinsdag op voetbaltrainen heb uitgelopen en 2x zoveel gewicht aankan in de sportschool. Ook mooi dat alle vegetariers links zijn en natuurlijk dat de homo sapiens zich ontwikkeld hebben door vlees eten. Wetenschappers weten niks van die periode en gokken maar wat. Andere wetenschappers zeggen dat door fruitconsumptie in een bepaald deel van afrika de hersens zijn ontwikkeld aangezien glucose (suiker in fruit) de enige voedingstof is die de hersenen gebruiken als brandstof(klinkt erg logisch). Er zijn er ook bij die zeggen dat het komt door de voorkeur van vrouwtjes voor de slimmere mannen die succesvoller waren en dat dit zo bleef ontwikkelen. Anderen zeggen weer dat we door buitenaardsen genetisch gemanipuleerd zijn. Who knows and who cares..
'Whenever you are confronted with an opponent, conquer him with love.'

iznogood29 | 26-08-11 | 01:23

Ik eet geen vlees maar iedere keer als ik om dolfijnsalade vraag krijg ik problemen.

Traxor | 26-08-11 | 01:10

Ze heeft natuurlijk volkomen gelijk, het is niet voor niets dat men wetenschappelijk al heeft vastgesteld dat in de overgang van aap naar mens het eten van vlees een belangrijke rol heeft gespeeld. De groei van onze hersenen hebben we te danken aan dat organische gif. En dat nu de linkse apen aan de macht zijn kunnen we meteen zien wat voor een desatreuze gevolgen dat heeft gehad. Het aantal slimme en intelligente vleesetende mensen moeten derhalve streng worden aangepakt. Back to the planet of the apes. Wat een achterlijk kutwijf, uitroeien die diersoort, dat is eigenlijk door de geschiedenis heen een standaard links begrip geworden. 100 miljoen ideologisch andersdenkende zijn hun al voorgegaan.

idopane | 26-08-11 | 01:01

Nou morgen gelijk een lekker stuk ossehaas kopen. It's gonna be MEAT-weekend. Americanstyle !

Perry Vogelbekdier | 26-08-11 | 00:29

Als je echt van je medemens houdt word je kannibaal. PvdD burgers, jummie.

Gavrilo | 26-08-11 | 00:19

Belachelijk om te stellen dat vleeseters egoistischer zijn, dat is net zoiets als roepen dat Marokkanen vaker crimineel zijn.

lompe smurf | 25-08-11 | 23:41 | + 0 -

Belachelijk om te stellen dat Marokkanen minder vaak crimineel zijn, dat is net zoiets als roepen dat gras blauw is.

LinkseBakker | 26-08-11 | 00:17

Vleeseters hebben ballen. Soep met ballen.

Gavrilo | 26-08-11 | 00:13

@irma zonderboezem | 25-08-11 | 18:20
Je kan toch ook vlees betrekken van de Biologische Keurslager, hoef je het eten van vlees niet te laten.

AndroidLouWebber | 26-08-11 | 00:12

Haha.
Weer een linkschtofumadam die slim denkt te zijn.
HITLER was vegetariër, fascist en links.

Link:
Linksstemmende vegetariërs zijn fascisten, allemaal!

LinkseBakker | 26-08-11 | 00:10

@DeArchitect | 25-08-11 | 18:09
De flaw in die redenatie is alleen dat menschen ook van vleesch zijn gemaakt.

AndroidLouWebber | 26-08-11 | 00:01

Belachelijk om te stellen dat vleeseters egoistischer zijn, dat is net zoiets als roepen dat Marokkanen vaker crimineel zijn.

lompe smurf | 25-08-11 | 23:41

Ik had graag hier gereaguurd, maar ben helaas te druk bezig om dat stukje vlees tussen mijn tanden weg te halen met een tandenstoker.

Fokjeop | 25-08-11 | 23:10

Misschien is het zo dat vleeseters over het algemeen egoïstischer zijn dan vegetariers. Dit heeft echter geen enkele relatie tot het eten van vlees.

Laat het duidelijk zijn dat wanneer je meer om het welzijn van dieren geeft dan om een lekker stukje vlees, dit op de een of andere manier - noem het zielig, noem het onzekerheid, noem het gevoelig en medelijdend - minder egoïstisch is.

Als je vervolgens het 'niets geven om hoe je biefstuk op je bord beland' een egoïstische reactie noemt, is de circel rond. Een vleeseter is egoïstischer dan een vegetariër.

Tel daarbij op dat de groep vegetariers vele malen kleiner is dan de mensen die wel vlees eten, en de verhouding staat in nog schriller contrast.

Al met al hoef je geen professor te zijn om deze oorzaak-gevolg omdraaiing als conclusie aan te grijpen om het eeuwig beschuldigende vingertje nog eens naar de vleeseters te wijzen.

Zo kennen we er nog wel een paar.

Luie Kut Student | 25-08-11 | 23:09

Ach ,dit zijn van die InHolland-achtige schooltjes die uitsluitend subsidie-parasietjes opleiden.
Pseudo-wetenschappers die hun privé mening ventileren.

Moi2 | 25-08-11 | 23:03

xspalm | 25-08-11 | 22:46 |

Probeer eens een arts MET een diploma:-)

irma zonderboezem | 25-08-11 | 23:01

Is de Charlie Chaplin van het derde rijk in de commentaren al voorbij gekomen? Zal wel.

Hommel | 25-08-11 | 23:00

@xspalm

Hangt er maar net vanaf :P. Elke voedingstof heeft positieve en negatieve effecten. Als je puur naar gifstoffen kijkt kan je het beste helemaal geen groente meer eten. Als je geen Creutzfeld jacob wil dan kan je het beste geen rund meer eten ;P. Ook zijn veel onderzoeken tegenstrijdig op het gebied van voeding. Eigenlijk weten we het gewoon niet, het enige wat we zeker weten is dat gevarieerd eten beter is dan elke dag hetzelfde eten. En als je naar tanden kijkt kan je het beste geen fruit meer eten.

zeertegendradig | 25-08-11 | 22:55

Ben zelf vegetarisch, maar het zal me echt een rotzorg zijn of mensen graag vlees eten. Het is een vrij land en dat moet je lekker zelf weten. Het enige, waar ik me wel aan irriteer is de slechte voorlichting. Met door de overheid gesponserde reclames over "kip het meest veelzijdige stukje vlees". In de reclame zie je een onherkenbaar stuk substantie, zoals je het in de supermarkt ziet liggen. Een eerlijker beeld zou zijn een halfdode pofkip, die niet op zijn poten kan staan en dan onthoofd wordt en in de pan beland.

Verder wil ik me even distantiëren van dit onderzoek, want ik heb nog nooit zo'n lading bullshit bij elkaar zien staan en het is bijna net zo erg als de door de overheid gesponsorde pro- vlees reclames.

zeertegendradig | 25-08-11 | 22:49

Mijn dokter zegt dat ik geen bruin brood en vezels en sla moet eten, maar wit brood en vlees e.d. (serious! en chips mag weer wel :-))
Ben ik nou fout of mag ik de schuld aan mijn arts geven?
Vragen, vragen...

xspalm | 25-08-11 | 22:46

Kortom er is een aanwijzing dat vlees eten en testosteron met elkaar te maken hebben. Of de "wetenschappers" hebben het woord slechts niet gebruikt, of het zijn geen wetenschappers. Wetenschappers geven feiten geen emotionele waarden.

Eens kijken of ik het onderzoek kan vinden. Kan haast niet indenken dat een wakkerdier wetenschapper de feiten niet naar zijn politieke voorkeur heeft gezet.

OpenDeur | 25-08-11 | 22:20

de psychologe | 25-08-11 | 21:49
Er ligt bij de AppieHappie ook cervelaat voor 89 cent en geen hond die het verschil proeft.
Daarnaast wordt een biologische kip maar half zo oud als zijn 'ongelukkige' legbatterijnicht, welke ook nog eens een stuk productiever is.
Nee, indien een kip mocht kiezen dan verkoos zij waarschijnlijk voor een lang leven en een snelle dood boven de trage dood, die veel te vroeg kwam, door een of ander virus in de uitloopwei.

Generaal Nguyen Giap | 25-08-11 | 22:07

hohoho mijn vrouw is vegetariër maar valt toch behoorlijk in de categorie MILF, dien ten gevolgen kan ik gelukkig haar quota vleesconsumptie verorberen

rooiebosduivel | 25-08-11 | 21:53

René40181216
Ha, Deze "wetenschappers" wilden een bepaald antwoord, en zochten daar een vraagstelling en methode bij. Komt wel vaker voor. Heel gewoon schijnt het. (Of zoek ik nou een bepaalde methode en vraagstelling? SHIT)

WittgensteinsNeffe | 25-08-11 | 21:52

Gelukkig is het biologisch vlees tegenwoordig niet zo duur meer, 1.79 voor biologische cervelaat bij de AH kan een zwerver zich zelfs wel veroorloven.
En ja foie gras eten is gewoon ook feitelijk medeverantwoordelijk zijn voor dierenmishandeling, net als eieren uit legbatterijen eten of andere producten waarvoor dieren in kleine hokjes leven of in loodsen zonder zonlicht. Je betaalt ervoor dus je stimuleert het dat die boeren zo met hun dieren omgaan, daar kun je niet omheen. Om dan zo gepikeerd te worden als mensen dat egoïstisch vinden vind ik dan weer behoorlijk kinderachtig.

de psychologe | 25-08-11 | 21:49

Yep, het heeft weer eens alles van knoeionderzoek. Het was even grabbelen in de pr0ntosaurus, maar ik heb een leuke titel: Bad Science van Ben Goldarce; hoofdstuk 7, even een citaat:

Nutritionists
So who are these people? The most important thing to recognize is that there is nothing new here. Although the contemporary nutritionism movement likes to present itself as a thoroughly modern and evidence-based enterprise, the food guru industry, with its outlandish promises, moralizing, and sexual obsessions, goes back at least two centuries.
Like our modern food gurus, the historical figures of nutritionism were mostly enthusiastic laypeople, and they all claimed to understand nutritional science, evidence, and medicine better than the scientists and doctors of their era. The advice and the products may have shifted with prevailing religious and moral notions, but they have always played to the market, be it puritan or liberal, New Age or Christian.

En dat gaat over zo'n 200 pagina's. Beter leesvoer dan die verspilde onderzoeks-subsidie. Gaat es tegen Rutte zeggen dat hij hier en daar wat dure onderzoekers een veel goedkopere uitkering kan geven en de gaten in de begroting kan dichtpluggen met besparen op flauwekul.

A.Th. | 25-08-11 | 21:38

Pa Cartwright | 25-08-11 | 19:47 |
Ik bekritiseer een idioot die zijn tegel begint met
"Kunnen we het land aub opsplitsen in een links en een rechts deel?"
Iemand die in mijn ogen niet goed bij zijn hoofd is vanwege zijn verwarde tegels die hij keer op keer schrijft. Ik mag dat godverdomme! En jij bekritiseert mij omdat ik hem bekritiseer. Het mag echt niet gekker worden. Ook al kun je het mijn tegels niet eens zijn, ik schrijf geen onzin! En ik heb godverdomme net zo veel recht als rechtse gekkies om hier te schrijven! Dat wou ik even kwijt.

Hölzenbein | 25-08-11 | 21:36

Ik vind alle dieren S.T.O.M. Ik lust geen vlees maar ik eet het uit principe!

GSpot | 25-08-11 | 21:35

Het is waar want het staat op wikipedia.

Laatst bewerkt door: Roos Vonk

fail | 25-08-11 | 21:31

Ik las dat foponderzoek vanmiddag en ben pas net 10 minuten uit mijn lachstuip ontwaakt.

Echt WTF?

René40181216 | 25-08-11 | 21:29

Foie gras vreten is zeker asociaal. Heb je wel eens gezien hoe dat gaat bij die ganzen BB? Wie is er nou dom.

deoudererijperevrouw | 25-08-11 | 21:27

Je bedoelt toch zeker vuur ipv vlees en was 'landbouw' niet een grotere sprong vooruit...
Zookrates | 25-08-11 | 18:57 |
Nee, ik had het nog niet eens over de (latere) holbewoners, maar over de tijd daarvóór, toen we in feite nog apen waren. Waarom denk je dat we ooit de boom verlieten? Omdat we in georganiseerd verband meer eten op de vlakte konden vinden. Zowel plantaardig als vlees. Het bedwingen van vuur en het bebouwen van land waren de aanzet tot een enorme culturele vooruitgang, maar dat is pas heel recent gebeurd. Het veranderen van een leefpatroon en daardoor een dieet van de hele soort is de aanzet geweest tot een evolutionaire verandering. En dan heb ik het niet over eeuwen, of millennia, maar aeonen. Oftewel enorme lange tijden.

threewing | 25-08-11 | 21:25

Pa Cartwright | 25-08-11 | 19:47 |
Heb je zowaar een kudo gegeven!

Hölzenbein | 25-08-11 | 21:21

Sorry De gulden snede, www.osteopathietexel.nl/pages/voeding_...
Fruit en groenten verteren kost toch iets meer dan gesuggereerd wordt. Veel meer. Weet verder uit ervaring dat vega's oneindig meer stinken dan omnivoren, vanwege al die onverteerbare plantaardige celwanden, Calcium krijg je binnen via melk en vlees, Vis eten is de zee KAPODT maken. Laat ons onbehandeld (geen hormonen en antibiotica) vlees eten en gezond blijven. (Met een goede portie groenten en fruit natuurlijk)

WittgensteinsNeffe | 25-08-11 | 21:19

Hee ik ben een vegetarier! Mag ik.

Ik ben alleen niet iemand die vindt dat de rest slecht is. Persoonlijke keuze. Een mens is meer waard dan een dier dus het zal wel. Ik vind het gewoon niet nodig om dieren te (laten) doden voor mijn genot.

Don't hate de vegetariers!! (niet allemaal)

Thomas | 25-08-11 | 21:13

KUDT, vergeten te zeggen, maar als je vlees vervangt door MAN, en dit in de jaren 70 neerzet? Eigenlijk dus een OPZIJ stukkie, maar dan met vleesch.
EIGEN SOORT EERST!!!

WittgensteinsNeffe | 25-08-11 | 21:10

Kapitein Sjaak Mus | 25-08-11 | 21:02

Nobody's perfect except the captain! And so it is.
Prachtige tegel. Restpec.

ecologiste | 25-08-11 | 21:04

@andywatt | 25-08-11 | 20:57
... en geldt dat ook voor het uiten van wartaal op de interwebs?

Kapitein Sjaak Mus | 25-08-11 | 21:03

Hier aan boord eten we vleesch. En soms geen vleesch.
En visch. En soms geen visch.
En verse zeemeermin. En soms ook weer niet
En groenten. Of zo iets. Zeegras. bijvoorbeeld.
En soms ook weer niet.
Net waar we trek in hebben.
Of zoals het uitkomt.
Beetje vaag, die dieetwensen van ons.
Eigenlijk zijn we vagetariër

Kapitein Sjaak Mus | 25-08-11 | 21:02

@Semper Pecunia
De phytoestrogenen uit soja heeft geef effect op vrouwen noch mannen. Als je als man steriel of tieten begint te groeien komt dat door het roken en zuipen.

andywatt | 25-08-11 | 20:57

Leuk. Dat snorretje ook bij dit soort berichten. Meestal is dat een z.g. argumentsnor die deze mensen zelf wel kennen & hanteren.

Jan Passant mk2 | 25-08-11 | 20:56

@dlseth_ | 25-08-11 | 20:24
Als we terug moeten gaan naar enkel en alleen vegetarisch eten uit de tijd dat we nog verzamelaars waren dan betekent dat we in de winter flink honger hebben.Ik denk dat dan de meeste mensen ook niet oud zullen worden.

miko | 25-08-11 | 20:52

Brussen, verzin eens iets leukers dan zo'n snorretje. beetje flauw gaat het worden na 10 keer......

pipo de c. | 25-08-11 | 20:51

Tjezus, ben je even een brood en wat vis halen... krijg je dit...
@De gulden snede: Doe eens biologie leren... De mens is GEEN, ik herhaal: GEEN Herbivoor. Daartoe zijn onze darmen ongeschikt. We zijn geen Carnivoor, wij zijn Omnivoor. Leer er mee leven.
@dlseth_: Nee, wij zijn geen herbivoor (Maar 1 maag bijvoorbeeld) Wij zijn omnivoor, en daardoor opportunistisch. En het feit dat wij omnivoor zijn is de reden dat Homo Sapiens er nog is; wees trots op je omnivoorschap!
Ps Eigen soort eerst!

WittgensteinsNeffe | 25-08-11 | 20:48

Koeien scheten broeikasgas en das slecht voor de lucht. Vleeseters vreten dat probleem op.
Vegetariers doen geen flikker aan dat probleem en hebben vaak een houtkachel.

louis6227 | 25-08-11 | 20:48

Je kunt vlees en vis demoniseren wat je wilt, maar ik zal nooit over gaan op vleesvervangers.
In soja zitten namelijk phytoestrogenen. Vrouwelijke hormonen. Die rommel hoort niet in mijn lichaam!

Semper Pecunia | 25-08-11 | 20:41

@insemismeer | 25-08-11 | 19:14
Nou leg het eens uit? Dus

Weet wat je neukt is meer op zijn plaats Voedsel tekort is er niet door de lage voedsel productie maar door het ongebreideld fokken van de mensheid. Alleen vegetarisch eten is ook geen oplossing.Maar als je me uit kunt leggen dat het wel kan heb ik een gewillig oor en luister graag naar wat u zegt.

miko | 25-08-11 | 20:39

Mensen zijn, net als b.v. beren, omnivoren.
Dus is het geen probleem om alleen vlees/vis en/of plantaardig te eten. een mix is wat men dan algemeen beschouwd als evenwichtige voeding.
Waarom hier onderzoek naar gedaan is, is mij dan ook een compleet raadsel en lijkt me bovendien volledig overbodig.

Hijo del Sol | 25-08-11 | 20:36

@Dmitri Dmitrievitsj | 25-08-11 | 20:30
Dmitri heeft gelijk daarom plus één voor hem.

Raad_maar_raak! | 25-08-11 | 20:34

@Dmitri Dmitrievitsj | 25-08-11 | 20:30
Wederom dank, dat is hem.

dan-b | 25-08-11 | 20:32

@Dmitri Dmitrievitsj | 25-08-11 | 20:26
Okee dank, zal het even nazoeken. Maar het blijft een leuke.

dan-b | 25-08-11 | 20:29

De echte elite eet echt wel vlees hoor.. Eet veel wild. Jaagt zelfs zelf.. Dus wat een OH artikel.

Deus Absurdia | 25-08-11 | 20:28

wordt het niet eens tijd dat we die vega's halal gaan slachten?

Graaf van Egmont | 25-08-11 | 20:27

@dan-b | 25-08-11 | 20:22
Het was Hans Teeuwen. In het stukje over dieren waarmee geen afspraken te maken zijn. "Probeer maar eens een afspraak te maken met een das."

Dmitri Dmitrievitsj | 25-08-11 | 20:26

@Canis Spurcus | 25-08-11 | 20:23 |
Een hartje met 'I love Godwin' zou ook best kunnen toch?

Zookrates | 25-08-11 | 20:26

Het is de vraag wat God voor heeft gehad met het leven van een kip.

peeppeep | 25-08-11 | 20:25

@Raad_maar_raak! | 25-08-11 | 20:20
Maassen kan ook dacht ik. Maar van Gogh is ook een optie.

dan-b | 25-08-11 | 20:24

@Generaal Nguyen Giap | 25-08-11 | 20:15
Of rosbief, of iets dergelijks. Maar wat ik bedoel is dat we van het meeste vlees, als we het rauw zouden vreten met huid en haar, we er waarschijnlijk niet goed van worden. Daarom bereiden we het ook zo lekker!

dlseth_ | 25-08-11 | 20:24

We zijn ook al niet goed genoeg voor Lowlands. Moeten we al sterren op onze kleren naaien?

Canis Spurcus | 25-08-11 | 20:23

Ze benoemt zichzelf wel als hoogleraar. Dat heeft toch ook iets van jezelf boven anderen, op zijn minst een hele beroepsgroep, plaatsen.

Parel van het Zuiden | 25-08-11 | 20:22

@Raad_maar_raak! | 25-08-11 | 20:20
Ja klopt, was Theo.

dan-b | 25-08-11 | 20:22

Bah, ik ga weer vlees eten

verhaard | 25-08-11 | 20:20

@Raad_maar_raak! | 25-08-11 | 20:20
van Gogh bedoel ik dan

Raad_maar_raak! | 25-08-11 | 20:20

@dan-b | 25-08-11 | 20:19
Het zou zomaar van Theo kunnen zijn. Weet het niet hoor, maar het lijkt me typisch een filosofische uitspraak van hem.

Raad_maar_raak! | 25-08-11 | 20:20

Ik hou niet van vleesch, maar eet het uit principe.
(Wie zei dat ook alweer?)

dan-b | 25-08-11 | 20:19

Een complete groep wordt weggezet.

Semolina Pilchard | 25-08-11 | 20:18

Dit is gewoonweg haatzaaierij.

Semolina Pilchard | 25-08-11 | 20:17

dlseth_ | 25-08-11 | 20:00
Waar haalt u de wijsheid vandaan dat we door het consumeren van rauw vlees doodgaan?
Nog nooit van Filet americain of tartare gehoord?

Generaal Nguyen Giap | 25-08-11 | 20:15

"Vlees eten is een manier om je te verheffen boven anderen!" Gelukkig geldt dat niet voor veganisme, vegetarisme en de raw food kliek.

Binnenbaan | 25-08-11 | 20:14

Willen bepalen wat mensen eten. George Orwell bedacht het niet eens....

*Begint 2084 te schrijven*

Parel van het Zuiden | 25-08-11 | 20:12

@ Kunera | 25-08-11 | 20:03
Ok. Maar waarom vinden jullie het dan nodig om 5 keer in de week te neuken?

Pa Cartwright | 25-08-11 | 20:06

Ik probeer de Stormfronters hiervan al een hele tijd te overtuigen maar nu kan ik eindelijk ook met harde cijfers komen!

mindless | 25-08-11 | 20:06

@Kunera | 25-08-11 | 20:03
Waarschijnlijk maakt uw vriendin gebruik van haar vibrator om u te plezieren.

Raad_maar_raak! | 25-08-11 | 20:05

@Kunera | 25-08-11 | 20:03
Watje. Een echte vent vaart ook door de rode zee.

dlseth_ | 25-08-11 | 20:05

Ik eet geen vlees,neuk 5 keer per week (behalve 5 dagen in de maand niet) heb geen puisten en mijn geliefde ook niet.

Kunera | 25-08-11 | 20:03

@Wedstrijdkrokodil | 25-08-11 | 19:53
Leuk hè, zo'n lachspiegel?

Jackanders | 25-08-11 | 20:01

Inderdaad was Hitler vegetariër, zijn neo nazi's veget ariër, en zijn ze allemaal dom bezig. (zo Godwin gemaakt)
Iemand die ik ken was op haar 62 al 50 jaar vegetarisch bezig, en door een pech toe aan een kunstheup.
De dokter wilde hier niet aan, want ze was door haar -levensstijl- lichamelijk te zwak voor een operatie (sic!), ze moest eerst een jaar lang minimaal 2x per week vlees eten om aan te sterken, en dan mocht ze misschien onder het mes.
Ze zag er uit als een concentratiekampfiguur met vervormde gewrichten, en was gekluisterd aan de rolstoel.
Ze mag hopen dat ze door haar dieet de 70 nog zal halen.
Ga vooral door geitenwollen dierensukkels!
Bio-industrie vlees is ook poep, maar een goede biologische lap kan mij wel bekoren zo'n 4x p.w.

mothersfinest | 25-08-11 | 20:00

@Wedstrijdkrokodil | 25-08-11 | 19:53
Klopt allemaal. En als we rauw vlees eten zoals een wilde carnivoor dan is het zo afgelopen met ons, dat klopt allemaal ook. Ook daar moeten we de vega's gelijk geven.

Maar we kunnen vlees bereiden tot een lekkere en voedzame maaltijd. De mens kan door middel van hitte en gereedschappen vlees dusdanig bewerken en bereiden dat het voor menselijk consumptie is geschikt. Daarom heeft evolutie, in combinatie met de drang van iedere levensvorm tot overleven, ons de mogelijkheid gegeven om vlees naar binnen te werken.

dlseth_ | 25-08-11 | 20:00

Wat die macrobiotische idioten wel of niet vreten, moeten ze zelluf weten. Ik eet alleen vlees van de kiloknaller, al was het maar om Wakkerdier te sarren.

FreshClash | 25-08-11 | 20:00

Vlees of geen vlees, het onderzoek rammelt aan alle kanten. En dat is gewoon heel jammer.

Een paard | 25-08-11 | 19:55

*Ramt wortel trol 'malchik'*. Geen idee of het de voor- of achterkant is trouwens.

Canis Spurcus | 25-08-11 | 19:53

dlseth_ | 25-08-11 | 19:40
Net als bij een koe zitten de ogen van de mens aan de zijkant van de kop. Kijk maar in de spiegel. Dat is om een ruim blikveld te hebben zodat voor ons gevaarlijke roofdieren op tijd opgemerkt kunnen worden. Als de ogen bij mensen naast elkaar zouden hebben gezeten zoals bij een kat dan zouden mensen wel afstand kunnen inschatten. Dat kunnen we amper. Dat is belangrijk voor een roofdier. Net als koeien hebben mensen vijf magen. Dat is omdat plantaardig voedsel moeilijker te verteren is. Mensen hebben ook geen snijtanden maar alleen kiezen. Net als koeien. Daarom kunnen mensen ook geen spareribs eten. Onmogelijk. Allemaal bewezen door de fanatiekere vegetariërs.

Wedstrijdkrokodil | 25-08-11 | 19:53

@Pa Cartwright | 25-08-11 | 19:47
Iemand had geopperd dat holzenbrein hier last van heeft: nl.wikipedia.org/wiki/Theatrale_persoo...

Nou ben ik geen DSM tovenaar maar ik herken toch zeker wel een paar punten. Neem het in overweging.

dlseth_ | 25-08-11 | 19:52

Hmm, foie gras, lekker!

Tobi | 25-08-11 | 19:51

Misschien is Wakker Dier ook wel verantwoordelijk voor de emmer blauwe verf over Nick Clegg. Want die rakker houdt vast wel van een lekker T-beuwntje

PTS | 25-08-11 | 19:48

malchik | 25-08-11 | 19:45
Wat eten trollen?

irriducibili79 | 25-08-11 | 19:47

@CoffeePatch | 25-08-11 | 18:43
Precies! Volkert van der Graaf is zowel vegetariër als moordenaar. Wanneer komt hij ook alweer vrij?

Lewis Lewinsky | 25-08-11 | 19:47

@ Hölzenbein | 25-08-11 | 19:37

Hölzenbein, ik zie je reeds jaren in de panelen. Interacteren doe ik vrijwel zelden met je.
Maar de laatste maanden lijk jij je stelselmatig te vergalopperen. Waar jouw aanhoudende provocaties zienderogen zijn toegenomen, lijkt jouw polemische kracht afgenomen.
Je draait, meer dan ooit.

Het lijkt je niet meer om de thematiek te gaan, nog louter om de reactie an sich. En die laat zich in de regel minder eenvoudig verdedigen.

Pa Cartwright | 25-08-11 | 19:47

Roosje (Roos) Vonk heeft boter op haar hoofd.

baggergabber | 25-08-11 | 19:46

@ malchik | 25-08-11 | 19:38

Dan moet je zich niet bemoeien met ons, we eten lekker vlees, wil je geen vlees eten? toe maar, maar ga dan niet over ons lullen omdat we juist lekker vlees eten.

Goldway | 25-08-11 | 19:46

@Treurig varken | 25-08-11 | 19:08
Er is ook een plaats in het Westen van Frankrijk dat d'oie heet. Ik heb 12 jaar in Oost Afrika gewoond en spreekt goed Frans. Ondanks mijn broertjes die een bloedhekel aan Fransen hebben.

Raad_maar_raak! | 25-08-11 | 19:46

@driekeernee | 25-08-11 | 18:39 |

Hitler was wel overtuigd vegetariër; zijn sidekick Goebbels ook. Vlees eten is een vieze gewoonte, aldus de propagandapief.

jofele joris | 25-08-11 | 19:46

@ alchik | 25-08-11 | 19:38
Ik eet geen vlees, maar heb jou gemind.
Waarom? Ik heb 30 jaar vlees gegeten. Zou belachelijk hypocriet zijn als ik nu ineens holier-than-thou ga lopen doen jegens mensen die andere keuzes dan ik hebben gemaakt, of die nog eventueel zouden maken, in de toekomst.
Ik ben helemaal vóór bewustwording (en voorlichting) over wat we allemaal via de broodmolen in ons systeem stouwen, en wat voor effect dat heeft op de natuur en het dierenwelzijn, maar ik wens niets te maken te hebben met dat onverdraagzame vega-fascisme. Geen mens is perfect - we hebben allemaal wel onze 'foute' dingen.

You-On-A-Gin | 25-08-11 | 19:46

Uit de reacties hier blijkt ook dat vleeseters gemiddeld ook veel dommer zijn. :)

malchik | 25-08-11 | 19:45

Niks mis met vlees eten, maar het kan echt de helft minder in Nederland. Ik denk dat vooral vrouwen er goed aan doen het vlees te laten staan. Mijn vriendin is vegetarisch en superslank en gezond.
Ik ben zelf vroeger ook vegetarisch geweest, maar je postuur gaat toch echt op dat van de vegan streaker lijken, hoor.

jeanmondo | 25-08-11 | 19:45

@ WittgensteinsNeffe
Heb je de link gecheckt?? Wilde hiermee alleen aangeven dat de mens van oorsprong klaarblijkelijk niet als vleeseter in de wereld is gezet.

De gulden snede | 25-08-11 | 19:43

Ik denk dat ik eens iets ga eten. Iets lekker sappigs carnivoor-achtig iets waar het sap mij van uit de mond loopt. Heeeeerlijk.

Hölzenbein | 25-08-11 | 19:41

@WittgensteinsNeffe | 25-08-11 | 19:33
Ik vind het zo schattig als vega-fundamentalisten beginnen over fysieke eigenschappen van carnivoren, omnivoren en herbivoren. Na lang wikken en wegen komen ze erachter dat de mens de meeste fysieke eigenschappen heeft van een herbivoor zoals een koe.

Maar ik heb nog nooit een koe gezien met een magnetron, heteluchtoven, koelkast, vriezer, messenblok, wokpan en wat nog meer...

dlseth_ | 25-08-11 | 19:40

Heeft Bert Brussen ADHD? Wat een opgefokt stukje zeg.

Elisabeth2 | 25-08-11 | 19:39

Ik eet waar ik zin in heb, daar doet zo'n hysterisch huppelkutje helemaal niets aan.
Meestal zit daar wel een stukje vlees bij, niet altijd.

Jackanders | 25-08-11 | 19:38

vleeseters kunnen niet tegen de waarheid. omdat zij: "U bent stom. U bent een hufter. Een stuk asociaal tuig. Een minderwaardig mens. U stemt fout, u eet fout, en u doet fout"

Go Vegan, fascistisch hypocriet tuig

malchik | 25-08-11 | 19:38

@ Greetje Duisenberg | 25-08-11 | 19:22
N=1. Niet écht wetenschappelijk, wel?

Pa Cartwright | 25-08-11 | 19:37

@de grote Anti | 25-08-11 | 19:35
Kan je een beetje duidelijker zijn want ik snap echt niet wat je punt is. Nogmaals ik heb hier niets gezegd dus weet ook niet waar je naar toe wilt.

Hölzenbein | 25-08-11 | 19:37

Zeggen dat een ander het niet goed doet is de slechts mogelijk incentive om te veranderen. Inspireren en (positief) motiveren daarentegen...

synchronicity | 25-08-11 | 19:35

@Hölzenbein | 25-08-11 | 19:32
Nou ik zat je een tijdje te volgen in het wilders topic op pownews..'Een probleem onderschatten kan natuurlijk ook een probleem zijn.

de grote Anti | 25-08-11 | 19:35

De gulden snede
Sorry, maar bij mijn weten is de mens omnivoor. Dus eet een mens wat voorhanden is. Ideologie graag niet verwarren met biologie A.U.B.

WittgensteinsNeffe | 25-08-11 | 19:33

@de grote Anti | 25-08-11 | 19:27
Heb helemaal niets gezegd. Alleen dat no more tea zo gek als een deur is, en zelfs dat heb ik niet gezegd. Dus?

Hölzenbein | 25-08-11 | 19:32

Wat een gedoe weer. Ik ben al het grootste gedeelte van mijn leven vegetariër.
Behalve als ik ga eten daar maak ik een uitzondering voor.

irriducibili79 | 25-08-11 | 19:30

Als niet-vleeseter wil ik graag van deze gelegenheid gebruik maken om mij hier mijlenver van te distantiëren.

You-On-A-Gin | 25-08-11 | 19:30

Het moet gvd niet gekker worden. Ik bepaal zelf wel of ik egoistisch ben. en blijf met je poten van mn t-bone steak af ja.

screamer | 25-08-11 | 19:28

Do I need to say more: www.osteopathietexel.nl/pages/voeding_...

Wel ontzettend stom om iemand van Wakker Dier aan dit
soort onderzoeken mee te laten werken, koren op de molen voor vleeseters want de meeste reacties richten zich nu op deze persoon (Roos Vonk) ipv de conclusies van dit onderzoek. Vind trouwens iedereen wel erg agressief reaguren...

De gulden snede | 25-08-11 | 19:27

@Hölzenbein | 25-08-11 | 19:24
Jij bent weer heel goed met je kop in het zand steken.. Twee uitersten.Misschien moeten jullie maar eens aan kindjes met elkaar maken gaan denken.

de grote Anti | 25-08-11 | 19:27

@Hölzenbein | 25-08-11 | 19:21
Jij staat zeker helemaal in de hoek?

reageerbuis | 25-08-11 | 19:25

@NO MORE TEA FOR ME! | 25-08-11 | 19:03
Laat je eerst even nakijken bij een psychiater of zo. Die mensen kunnen je écht helpen. *serieus want ik maak mij zorgen*

Hölzenbein | 25-08-11 | 19:24

Wat een belachelijk wetenschappelijk onderzoek!
Het slaat echt nergens op.
.
Hitler dronk niet, rookte niet en was vegetariër. Misschien dat ie daarom zo driftig was?
.
Zowel Paul McCartney als Ringo Starr leven ook heel bewust vegetarisch, maar zijn gezond en energiek genoeg om mog altijd volle zalen te trekken.

Greetje Duisenberg | 25-08-11 | 19:22

@NO MORE TEA FOR ME! | 25-08-11 | 19:03
Mafketel.

Hölzenbein | 25-08-11 | 19:21

@de Bree | 25-08-11 | 19:12
Dank, hier nog twee: bit.ly/15gFQa & bit.ly/INY3q
Maar die zullen waarschijnlijk wat eerder van subjectiviteit beticht worden.

Prof. D.A.H. Vintik | 25-08-11 | 19:21

ik eet ook geen vlees.. ik heb een hekel aan planten...
Beschik over een ruggengraat en heb besloten enkel te eten wat ik zelf durf of wil doden..

DiederikJanWaldemar | 25-08-11 | 19:20

@poppo | 25-08-11 | 19:17 |
Lachen met jou.

Zookrates | 25-08-11 | 19:20

en dus laten we alle onderzoeken die betaald worden door de voedings middelen industrie dan ook meteen op waarde schatten....

pfffft! | 25-08-11 | 19:20

Hoe meer ze over "vleesetende mens" lullen, hoe meer ik lekker vlees ga eten, zo gewoon, want ik krijg er echt ontzettend veel trek van, door steeds weer linkse gelul over vlees eten! hoe vaker links over vleeseten lult, hoe meer vlees ik eet ;)

* Kip gebraden doet *

Goldway | 25-08-11 | 19:19

Konden evolueren als gevolg van het eten van vlees. Deze dame dankt haar vermogen tot redeneren aan vlees. Op naar beefensteak.nl.

poppo | 25-08-11 | 19:17

Ja, het is waar, ik eet een hoop vlees en ben daarom een zelfingenomen hufter en voortdurend zo dominant. Ach,... kon ik ooit maar zo sympathiek, innemend, bescheiden en onzelfzuchtig zijn als Peter Janssen (de Vegan streaker).
www.parool.nl/static/FOTO/pe/15/10/3/m...

Marcus Porcius Cato | 25-08-11 | 19:17

Geen gehaktbal voor die vegetariërs,maar wel allemaal een nest jong op de wereld schoppen,de aso's

K.Zwellever | 25-08-11 | 19:15

Poppo:
He? Wat?

WittgensteinsNeffe | 25-08-11 | 19:15

@miko | 25-08-11 | 18:56

Ik wil best opleidingen en expertise met je gaan vergelijken als je dat spelletje aan durft.

insemismeer | 25-08-11 | 19:14

Natuurlijk zouden we allemeel zonder kunnen, maar nee, doe mij dan toch maar wat heerlijkheden aan vlees en vis.
De bedreigde soorten natuurlijk wat meer; voor je het weet zijn ze uitgestorven.

Ironisch Naakthuisje | 25-08-11 | 19:14

De hersenen van de mens hebben konden evolueren de evolutie kunnen groeien als gevolg van het eten van vlees.

poppo | 25-08-11 | 19:14

@de Bree | 25-08-11 | 18:28
Neuqen hoeven we ook niet meer te doen om ons voort te planten. Tegenwoordig is het mogelijk om het anders te doen dus ook niet meer noodzakelijk om te neuqen. Het kan en mag wel, maar het is nu een keuze.

reageerbuis | 25-08-11 | 19:14

NOMORETEAFORME
Zat al op zo'n reactie te wachten, zeer voorspelbaar. Wie weet wat die nepwetenschappers van het politburo stemmen? -Iets met caviapolitie mompelt-

WittgensteinsNeffe | 25-08-11 | 19:13

Wat goed dat we ons onderwijs kapot bezuinigen zodat dit schitterend onderzoek op volle toeren blijft draaien. 20.000 euro per jaar voor een 2e master, nu ik dit weet, betaal ik het graag nog een beetje extra

Arieja | 25-08-11 | 19:13

Ik zoek nog een spit voor een heel lam & een speenvarken, echt waar serieus. Reacties & URL's welkom. Feestje in t najaar voor >150man
Vlees verplicht

hfakker | 25-08-11 | 19:12

Ik lees uit het onderzoek dat mensen die in een experimentele situatie 'onzeker' gemaakt zijn vervolgens eerder voor biefstuk kiezen dan voor een omelet of voor vis. Ik zie niet in dat hieruit geconcludeerd kan worden dat vlees het slechtste in de mens naar boven haalt. Hier wordt hoogstens aangetoond dat onzekerheid verlangen naar vlees oproept, wat heel iets anders is dan dat het nuttigen van vlees egoïstischer maakt.
Ook lees ik dat mensen die een plaatje zien van een biefstuk achteraf 'egoïstischer' reageren dan mensen die een plaatje van een koe of een boom hebben gezien. Ook hier snap ik niet hoe geconcludeerd wordt dat mensen die vlees eten egoïstischer zijn. Vlees zien is iets anders dan vlees nuttigen.
Zou het onderzoek er eens op na moeten lezen, maar het lijkt erop dat de sprong van de experimentele bevindingen naar de verstrekkende conclusies wel héél groot is. Fout die menswetenschappers wel meer maken.

Schoorsteenveger | 25-08-11 | 19:12

@Raad_maar_raak! | 25-08-11 | 19:01
Ik meer van rosbief.

Dmitri Dmitrievitsj | 25-08-11 | 19:09

@Überbottehork | 25-08-11 | 19:01
Ik zeg ook, het is eraan verwant.

Dmitri Dmitrievitsj | 25-08-11 | 19:09

@Raad_maar_raak! | 25-08-11 | 18:58 Leuk. Dapper daarheen te gaan zonder Frans te spreken.

Treurig varken | 25-08-11 | 19:08

En als je vegetariër bent omdat je planten haat?
-
Mensen zijn omnivoren. Net als varkens en beren. Dus geen carnivoor. Want die eten alleen vlees. Zoals een kat bijvoorbeeld. Koeien zijn herbivoren. Die eten alleen plantaardig.
* wel goed opgelet bij biologie heeft *

Wedstrijdkrokodil | 25-08-11 | 19:08

@Willianus Wortelus | 25-08-11 | 19:04
Ghe, had geen zin om alles terug te lezen. My bad!

Überbottehork | 25-08-11 | 19:07

@God Zelf | 25-08-11 | 19:02
Leg jij die vegetariërs maar eens uit dat de mensheid niet in 6 maanden tijd kan (d)evolueren tot herbivoren. Ha!

Überbottehork | 25-08-11 | 19:05

Aan alle vegetariërs: my food shits on your food

Pharan | 25-08-11 | 19:04


Überbottehork | 25-08-11 | 18:58 | Ik denk dat ie al genoemd is... maar vertel!

Willianus Wortelus | 25-08-11 | 19:04

Kunnen we het land aub opsplitsen in een links en een rechts deel?
In het linker deel kunnen dan alle achterlijke linksmensen, uitkeringstrekkers, onaangepaste haatbaard-immigranten wonen. (zelfvoorzienend)
In het rechter deel graag alle hardwerkende normale mensen die niet bovenstaande idioterie aan mensen willen opdringen.
En graag een ijzeren gordijn ertussen als het kan.
Links is nl. ziek, heeeeeeeel ziek.
Zo ziek dat ik ook ziek van links ben.

NO MORE TEA FOR ME! | 25-08-11 | 19:03

@Bulloch | 25-08-11 | 19:02
Ongetwijfeld.

Überbottehork | 25-08-11 | 19:03

Voor vlees en verzadigd dierlijk vet zijn helaas geen gezonde vervangers. De mens is geevolueerd als vleeseter en is sindsdien nog niet veranderd, ondanks alle lobby's van vegetariers en onderzoeken die proberen cholesterol als slecht te duiden.

God Zelf | 25-08-11 | 19:02

@Überbottehork | 25-08-11 | 18:58
Mike Godwin?

Bulloch | 25-08-11 | 19:02

Het is echt niet zo dat vegetariers ouder worden. Ze zien er aleen maar zo uit!

Morzylka | 25-08-11 | 19:02

Als het om de vrouw op de foto gaat heeft ze wel een dubbele moraal met zoveel make-up op gemaakt van gemalen dieren botten. Zie vaak van dat soort mensen staan is de supermarkt om een vleesvervanger te kopen dat op een biefstuk lijkt.

Wenna | 25-08-11 | 19:01

Eigenlijk nog erger dan mensen die de hele dag in hun bed liggen te stinken omdat ze niet willen werken, zijn sociaal wetenschappers die onze belastingcenten verspillen aan dit soort flutonderzoek.

caspert79 | 25-08-11 | 19:01

@Dmitri Dmitrievitsj | 25-08-11 | 19:00
Technisch gezien is dat ook geen eten. Neem maar eens een hap, dan weet je wat ik bedoel.

Überbottehork | 25-08-11 | 19:01

@Dmitri Dmitrievitsj | 25-08-11 | 19:00
Ik hou van kipfilet

Raad_maar_raak! | 25-08-11 | 19:01

Mijn God, ik hou van beffen.

Dmitri Dmitrievitsj | 25-08-11 | 19:00

Beffen is verwant aan vlees eten. Toch voelt het heel altruïstisch.

Dmitri Dmitrievitsj | 25-08-11 | 19:00

@vetkleppert | 25-08-11 | 18:55 |
Welke overbevolking?! Egoïst!

Zookrates | 25-08-11 | 18:59

Weet je wie, naar het schijnt, ook vegetariër was?

Überbottehork | 25-08-11 | 18:58

@ Treurig varken | 25-08-11 | 18:47
Yup, bij de – nog spaarzame – poeliers hier zit je daar vlot aan. En veelal begint mijn lamsrackjes hart dan hevig te kloppen.

Pa Cartwright | 25-08-11 | 18:58

@Treurig varken | 25-08-11 | 18:55
Nee was aan het strand van Montpellier.

Raad_maar_raak! | 25-08-11 | 18:58

Roos Vonk haalt het slechtste in de mens naar boven. Roos Vonk denkt meer in termen van dominantie en de baas zijn. Roos Vonk zijn is een manier om je te verheffen boven anderen!"

Creaguurder | 25-08-11 | 18:58

Lekker subjectief onderzoek inderdaad. Dit soort mensen zorgt er helaas voor dat kortzichtigen als BB meer bio-industrie vlees en bedreigde vissoorten gaan eten. De gulden middenweg is zoveel redelijker, lekkerder en gezonder. Gewoon af en toe een lekker stukje biologisch vlees eten.

Bulloch | 25-08-11 | 18:58

@threewing | 25-08-11 | 18:49 |
Je bedoelt toch zeker vuur ipv vlees en was 'landbouw' niet een grotere sprong vooruit...

Zookrates | 25-08-11 | 18:57

Vegetariërs stinken vooral erg ernstig uit hun bek.

--neus-- | 25-08-11 | 18:57

Ook groente heeft pijn als het wordt gegeten.
Het is zelfs inhumaner om groente te eten.
Groente heeft geen centraal zenuwstelsel.
Je kan het dus niet eerst verdoven of doden.
Nee, we flikkeren het levend in de pan.
We hakken het levend in mootjes. Elk mootje voelt op zich weer pijn.
We vermalen groente levend met onze kiezen. Elk stukje maalsel voelt pijn.
We slikken het levend door waardoor het in het zuur van onze maag een gruwelijke dood sterft.

Als je humaan wil eten, eet dan een walvis. Eén ziel, en voedsel voor velen.

ZDEV | 25-08-11 | 18:56

Gladiatoren kregen ook geen vlees te eten.

Thurkish | 25-08-11 | 18:56

@insemismeer | 25-08-11 | 18:41
veggie worden is ook geen oplossing dombo.Grote delen van de wereld zijnniet geschikt op tofu bonen of andere op te laten groeien.verder komt e bij veel gewassen onverteerbaar(voor ons) groen vrij.Op termijn krijgen we ook nog eens een mest tekort wat echt opgevangen moet worden met dierlijke mest.Bio industrie weg? Ben ik het mee eens maar geen veehouderij is het domste wat je kunt doen.http://www.newscientist.com/article/mg20727691.200-veggieworld-why-eating-greens-wont-save-the-planet.html?page=1

miko | 25-08-11 | 18:56

En toch is vlees eten - als er zoveel mensen te voeden zijn - tamelijk egoïstisch.
Maar waarom zijn we met zo velen?
Als je er meer dan 2 op de wereld zet moet je verplicht worden vegetarisch te eten, ja?!
Eat or be eaten, beat or be beaten.

ecologiste | 25-08-11 | 18:56

Sja slapjanussen zoals vegetariers moeten wel hard brullen anders worden ze onder de voet gelopen

Piet Pielemuis | 25-08-11 | 18:55

@Raad_maar_raak! | 25-08-11 | 18:48 Was vast ende zeker niet d'oie.

Treurig varken | 25-08-11 | 18:55

@Zookrates | 25-08-11 | 18:52
Dus door het eten van vlees ga je de overbevolking tegen.
Doe je nog wat goeds voor het milieu ook terwijl je eet.

vetkleppert | 25-08-11 | 18:55

@[email protected] - InFiDeLz! - | 25-08-11 | 18:09
goeie analyse!

God Zelf | 25-08-11 | 18:54

@Doldwaas | 25-08-11 | 18:15
iemand met een mening kan natuurlijk nog een gedegen onderzoek leveren; professionaliteit en strict objectieve & empirische data verkregen vanuit de wetenschappelijke methode zouden een garantie moeten zijn voor een gedegen onderzoek.

Echter hebben we hier niet iemand met simpelweg een mening, maar iemand die grenst aan een radicaal denkbeeld; ze is niet alleen lid van een politieke one-issue partij met radicale standpunten, ze is tevens gelieerd aan een actiegroep met radicale standpunten en werkwijzen. Dit alles wekt de schijn op van een subjectief onderzoek.

Daarnaast is de Katholieke Universiteit van Tilburg, waar twee andere onderzoekers aan verbonden zijn, nou niet echt bekend als een van de meest baanbrekende danwel productieve academies in Nederland. Radboud staat dan wel weer een stuk beter bekend.

dlseth_ | 25-08-11 | 18:54

Beste onderzoekers,
U hebt helemaal gelijk. Mocht ik u een deze dagen tegen het lijf lopen dan zal ik u de huid volschelden, alvorens u lomp in de plomp te duwen.

lafjes anoniem | 25-08-11 | 18:53

@vetkleppert | 25-08-11 | 18:47 |
Als er niet zo'n achterlijke baal graan naar die waggelende biefstukken zou gaan kan de wereldbevolking nog wel wat groter heaur.

Zookrates | 25-08-11 | 18:52

Zonder vlees-eten zouden we nog, net als 1,5 miljoen jaar geleden, in de boom wonen. Dus rot maar op met al die policor shit. Als ik al egoïstischer ben omdat ik wel eens vlees eet, heeft dat mij en de soort waartoe ik behoor in de afgelopen aeonen geen windeieren gelegd...

threewing | 25-08-11 | 18:49

@Crak-ho | 25-08-11 | 18:21
En toch krijgen ze een platform in de reguliere media. Schandalig.

blinde kip | 25-08-11 | 18:49

Laatst nog in de Côte D'azur foies gras gegeten, maar dan in burger-vorm. Aparte ervaring. Lekker maar vond het ook een beetje zielig. Uiteindelijk nog een tweede besteld.

Raad_maar_raak! | 25-08-11 | 18:48

@Pa Cartwright | 25-08-11 | 18:33 Moet daar niet eens aan denken.
En dan (toch maar ff wel) te bedenken dat een echte kip hier bij de antibioticaenanderestoffenvrije chickenfarm in Lelyville "maar" 6,25 p.k. kost.

O.K., ik weet dat ze in 020 voor pakweg 12 euro p.k. over de toonbank gaan maar dan nog is het de moeite waard.

Treurig varken | 25-08-11 | 18:47

@Zookrates | 25-08-11 | 18:45
Dat is een duidelijke indicatie dat er veel te veel mensen zijn. En wie plant zich voort zonder bestaansmiddelen?

vetkleppert | 25-08-11 | 18:47

8 jaar lang vegetarier geweest, nu al weer 2 jaar aan het vlees. Merk geen verschil. Denk er wel weer aan om te stoppen met vlees. Maar boven alles denk ik dat iedereen maar moet eten wat je lekker vindt.

Spinazi | 25-08-11 | 18:47

@Uriël Fack | 25-08-11 | 18:11
Tonijn kan prima mits je niet perse bluefin wil eten.Zelf gevangen blackfin kan prima en staat niet op de bedreigde lijst.

miko | 25-08-11 | 18:47

@driekeernee | 25-08-11 | 18:39
Eva Braun ook, gelukkig hadden ze daarom geen kinderen.

reageerbuis | 25-08-11 | 18:46

@ driekeernee | 25-08-11 | 18:39: klopt, maar desondanks schoof hij regelmatig bratwurst onder zijn snor door.

wijsvinger | 25-08-11 | 18:45

Hmmm... Laten we wel zijn, vlees eten zoals we dat in het westen doen is iets voor 'the lucky few'. Als alle 6 miljard mensen dagelijks een biefstuk e/o kippetje willen zul je merken hoe egoïstisch vleeseters in beginsel zijn.

Zookrates | 25-08-11 | 18:45

de Bree | 25-08-11 | 18:38 |
Zat ik net dit in te kloppen: Goede voorbeelden voor de juistheid van de bewering van de deskundigen zijn Volkert van der Graaf, Marijke Vos.

CoffeePatch | 25-08-11 | 18:43

De mensen van Vereniging Martijn (c.q. pedopartij) zijn ook allemaal hardcore vegetariërs. Daar ging bijna de helft van het partijprogramma over, meer nog dan over de vermeende noodzaak tot leeftijdloze seks.

Flapdas | 25-08-11 | 18:43

@Muf Taxi | 25-08-11 | 18:24
en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler%27s...
Ik snap die minkudo's ook niet onder je tegel. Wellicht verdwaalde lui van stormfront die het willen ontkennen.

Chiant | 25-08-11 | 18:41

Tsja, ik geef ze toch gelijk.
Als je nou echt zo'n wannabee karnivoor wil zijn;

-lekker je eigen voedsel vangen met je handjes en je mond

-je vleesprooi met huid en haar verslinden, nogmaals met je handjes en je mond. ja rauw dus.

Veel succes bij deze. Binnen een paar weken ben je gegarandeerd de pijp uit of stervende.
En anders als je lekker vals wil spelen ( als KARNIVOOOOR) dan veel plezier alvast met al je hart en vaatziekten, lekker he cholesterol?

Vandaag of morgen zal er toch echt iets moeten veranderen in het voedselpatroon van de mens, of men dat nu wil of niet.
Kijk eens naar de groei van de mensheid, dat kan je niet meer bijvoeren.
Simpel rekenwerk, eet smakelijk.

Ik snap wel dat mensen kribbig worden als je aan hun biefstukje of kippepootje of lekkerbekje komt, maar wees wel realistisch.
Op is op.
Weet wat je eet.

insemismeer | 25-08-11 | 18:41

Inderdaad:
Je had negerbazen (negerslavernij)
Toen kreeg je kinderuitbuiters (kinderarbeid)
Nazis (tegen joden, zigeuners, homo's en andere 'minderwaardige' mensen)
Vrouwenonderdrukkers (vrouwen mochten niet stemmen want waren onbekwaam)
Rokers (vergiftigen anderen met hun zieke gewoonten)

En vleeseters gaan er ook een keer aan. Want het is niet erg netjes om andere zoogdieren te vermoorden om ze daarna op te eten. Vrij egoïstisch eigenlijk, net als al die andere hierboven genoemde mensentypes.

En nee, vlees is beslist niet nodig in een gezond dieet. Over het algemeen zijn vegetariërs erg gezond (uitzonderingen daargelaten)

tismie | 25-08-11 | 18:41

Even voor alle slecht geïnformeerde Godwinners hierboven: Hitler was geen vegetariër. Hij leed aan maagkwalen en kon slecht tegen vlees.

driekeernee | 25-08-11 | 18:39

kijk is naar de mensen die in een reform winkel werken, zijn te wit en zien er ziek uit. niet van deze wereld en waren in het vorige leven waarschijnlijk koe

Ruttie123 | 25-08-11 | 18:38

Ik vind het maar een raar onderzoek.

Canis Spurcus | 25-08-11 | 18:37

*extra hamburgers in de pan leggen doet*

Henk de Houthakker | 25-08-11 | 18:37

Ik ben een vleeseter. Ik ontken mijzelf niet.
Daardoor ben ik superieur aan wortelvreters.

Ter compensatie moeten ze dus wel moreel superieur zijn.
En daar trek ik me lekker niets van aan.

*ruikt gehaktbal*

ZDEV | 25-08-11 | 18:37

Als vegetariers echt zo sociaal zijn als ze beweren , dan zouden ze het eten van de dieren niet opeten.

zebikboss | 25-08-11 | 18:36

@ Treurig varken | 25-08-11 | 18:31
Ik doelde op een kilopak volgespoten kipfilet voor 5 euro, niet op een smakelijk hoentje.

Pa Cartwright | 25-08-11 | 18:33

Vegetariers zijn juist de facisten, met hun superieur gevoel zullen ze jouw wel even vertellen wat goed en slecht is voor jouw en de wereld. Ooit een vleeseter horen zanikken dat en vegentarier moet stoppen met vegetarisch zijn? Hitler die was vegetarier. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat vrijwel alle vegetariers linksmensen zijn, die vertonen dezelfde afwijking.

WaarDeWindWaait | 25-08-11 | 18:33

-weggejorist-

klimaathoax | 25-08-11 | 18:31

Ik ga mij het vlees even extra goed laten smaken, denkend aan het soort zuurpruimen die het mij misgunnen. Jammer dat de boodschappen al gedaan zijn, anders had ik extra grote porties gemaakt.

vetkleppert | 25-08-11 | 18:31

@Pa Cartwright | 25-08-11 | 18:28 Haal eens een "polderhoen". Dan eet je met gemak 1,8kg p.w............. het gewicht van een "eerlijke" kip.

Treurig varken | 25-08-11 | 18:31

@Uriël Fack | 25-08-11 | 18:11
Mooi, dan blijft er meer voor mij over.
*egoïstisch*

Dmitri Dmitrievitsj | 25-08-11 | 18:31

Trouwens, ik heb net speklapjes van de Nettorama op, deze week in de aanbieding, verschillende smaken.
Héééérlijk, kan ik van harte aanbevelen.
Ze zijn niet duur, dus neem gerust wat extra, is gezond voor je.

Cuyahoga | 25-08-11 | 18:29

@sjongejonge123 | 25-08-11 | 18:22
Onze soort had vroeger ook een vacht, soms veranderen dingen. Tegenwoordig is het biologisch niet meer noodzakelijk om vlees te eten, het kan en mag wel, maar het is nu een keuze. Onze overleving is er niet meer van afhankelijk.

de Bree | 25-08-11 | 18:28

Een kilo kip per week wegkauwen, begrijp ik dan ook weer niet zo goed. Die troep.

Pa Cartwright | 25-08-11 | 18:28

@brutus68 | 25-08-11 | 18:26 Echt wel. Heeft zelf niet een persoon om zeep geholpen (behalve zichzelf) en de 60 niet gehaald!

Treurig varken | 25-08-11 | 18:28

En daarbij komt, de biologie leert ons dat mensen alleseters zijn. (zie tanden, darmen en weet ik veel). Net als varkens trouwens, maar ik geloof dat dat niet zo'n goed argument is.

Muf Taxi | 25-08-11 | 18:27

"Bij een ander onderzoek kregen sommige mensen een plaatje van een biefstuk te zien en anderen een afbeelding van een koe of een boom. Degenen die de biefstuk hadden gezien, reageerden daarna bij meerkeuzevragen egoïstischer, aldus de hoogleraren."

Biefstuk = rood, rood = agressief, agressief = egoistisch. Nu de test met kip en een rode appel!

De Epibreerder | 25-08-11 | 18:27

Weet je wat nou zo lekker is aan biefstuk. Dat sap dat uit je bakkes drupt. Verheug mij al op straks. Waar ging het nog eens over in deze topic?

Hölzenbein | 25-08-11 | 18:26

@sjongejonge123 | 25-08-11 | 18:22 Omnivoor, maar misdadig blijft het.

Treurig varken | 25-08-11 | 18:26

@Treurig varken | 25-08-11 | 18:24

Ik vind Hitler nou niet echt een watje.

brutus68 | 25-08-11 | 18:26

Sexy bloquesnoj op de pica!
Ik vermoed dat ze een sinterklaasbaard op haar poes heeft en een Chriet Titulaer-sik onder de oksels. Om nog maar te zwijgen van de puur natuur Arie Boomsma-stoppels op het onderstel.

Chiant | 25-08-11 | 18:26

vetkleppert | 25-08-11 | 18:14
Deze vraag leg ik terug, maar dan wil ik weten: Wat niet?

Rector Reflector | 25-08-11 | 18:25

Een mens is nou eenmaal gemaakt om vlees te eten.
Punt.
Toen wij 100.000 jaar gelden begonnen met vlees eten gingen onze hersencellen zich pas ontwikkelen. Anders hadden we nu nog aan een liaan gehangen.
Vegetariërs zijn gewoon verraders der mensheid. Eerst een beetje meeliften met de evolutie en dan bijna op het eind gaan janken dat ze niet meer mee doen.

Cuyahoga | 25-08-11 | 18:25

Vegetarische vrouwen kluiven niet.

vetkleppert | 25-08-11 | 18:25

-k

Treurig varken | 25-08-11 | 18:25

Het opdringen van een ideologie is voorbehouden aan linksmensen en religieuzen. Ik eet meer vlees dan ooit. Waarom? Omdat het kan. Omdat het lekker is. Koop een vibrator, muts.

neworder | 25-08-11 | 18:25

Wat grappig, ik heb het altijd andersom gezien. Vegetariers en macrobioten waren mi altijd softies, watjes. En de tijd heeft geleerd dat dat ook klopt. De meeste reformhuisgangers halken de 70 niet. 60 durf ik zelfs te beweren.

Treurig varken | 25-08-11 | 18:24

Gisteren nog een kiloknaller kip gehaald. Uit principe, want de vriezer lag nog vol met kip

De Epibreerder | 25-08-11 | 18:24

Even een Godwin er doorheen. Hitler was vegetarier.

Muf Taxi | 25-08-11 | 18:24

Hieperdepiep sinds kort staat er een vette bek viskraam bij ons om de hoek.

Hanxie | 25-08-11 | 18:23

Wat een gruwelijke fout van die vreselijke natuur, om de mens een carnivoor te laten zijn. Bah. *slaat zichzelf nog maar een keer*

sjongejonge123 | 25-08-11 | 18:22

Overigens hebben vegetariers geen enkel respect voor plantaardig leven.

Hoe kun je nou een boom durven knuffelen terwijl je zijn neefjes als vegaburger opeet?

Generaal Tapioca | 25-08-11 | 18:22

Aaahhh eindelijk weer een bloqueschnor. *Hölzenbein tevreden is*

Hölzenbein | 25-08-11 | 18:21

Ik vreet vegetariërs. Met dikke uiers.

De Regeering | 25-08-11 | 18:21

Ik eet geen vlees omdat ik tegen de vleesindustrie ben.
De manier waarop met dieren omgegaan wordt.Het volgieten van ganzen, kistkalveren, varkensflats enz. Dat stuit mij tegen de borst.
Niet tegen het eten van vlees!
Ik gun iedereen zijn stukje vlees maar ik gun dieren ook een dierwaardig bestaan.

irma zonderboezem | 25-08-11 | 18:20

Nou ik weet een goede oplossing, zet jouw naakt foto's op internet en dan eet ik geen vlees meer. Akkoord?

HonderdEnEen | 25-08-11 | 18:20

Hitler was ook vegetariër.

reageerbuis | 25-08-11 | 18:20

@ Pierus | 25-08-11 | 18:14
Menigeen laat een koteletje liggen louter om de vermeende morele superioriteit te etaleren.

Pa Cartwright | 25-08-11 | 18:19

Houzee!

Ranja Drinker | 25-08-11 | 18:19

Ze heeft een punt. Als ik haar tegenkom dan druk ik haar met het gezicht tegen de muur en stop mijn liefdespaal in haar anus zonder glijmiddel.
*biefstuk in de wok gooit*

funkyd | 25-08-11 | 18:17


Ik heb me altijd al afgevraagd waarom ik me toch zo boven anderen verheven voelde en dankzij Roos weet ik waarom! Dankje Roos!

Willianus Wortelus | 25-08-11 | 18:16

Van dit soort lui krijg ik altijd behoefte om bij de shoarmatent binnen te lopen, een bak chickenwings te bestellen, en te eisen dat ik alleen linkerwings krijg om de body count op te hogen.

*Gaat jas aantrekken en mompelt 'en het is niet eens een goede shoarmatent'..*

Sjors W. | 25-08-11 | 18:15

Wie geen vlees eet wordt blijkbaar een vervelende zeurpiet.

Haarkopje | 25-08-11 | 18:15

Met alle respect, maar ik zie werkelijk niet in waarom een onderzoekster die bepaalde politieke of maatschappelijke overtuigingen heeft niet in staat zou zijn gedegen onderzoek uit te voeren en bewust kan vermijden persoonlijke voorkeuren door te laten klinken in onderzoek.

Doldwaas | 25-08-11 | 18:15

Wat is er trouwens mis met egoisme?

vetkleppert | 25-08-11 | 18:14

Nou zou ik Marcel Zeelenberg en Diederik Stapel niet direct kwalificeren als een fopwetenschappers....

Sheik Yerbouti | 25-08-11 | 18:14

En jullie dan, de mensen die geen vleesch eten, voelen jullie zich dan soms Ǜbermenschen ?

Pierus | 25-08-11 | 18:14

Trouwens even: wat de fuck? Flexitariërs? Seriously, where have we gone wrong?

Kraat | 25-08-11 | 18:14

vlees eten OK (af en toe dan) maar dan wél van een beest dat een beetje een leuk leven heeft gehad. Dus idd geen kiloknallers, maar vlees van de scharrelslager.
Maar dat zal wel te genuanceerd zijn. Zowel voor de fopveganisten als voor de woeste carnivoren in de panelen alhier...

Aktivist | 25-08-11 | 18:14

Psychologie en economie zijn al van die pseudowetenschappen, des te erger is het dat men ermee kan promoveren.

blinde kip | 25-08-11 | 18:13

Bert, kleine aanvulling (geen correctie, waarvan maar akte); vegetariërs kampen significant vaker met onvruchtbaarheid, tanderosie, spieratrofie en, door het vitamine-B tekort, depressie.

Met name dat laatste is uiterst hinderlijk voor de omgeving. Dus wie is hier nu asociaal?!

Pa Cartwright | 25-08-11 | 18:13

Hoe herken je een vegetariër op een feestje?

Hij komt het je zelf vertellen.

Caching!

très cool | 25-08-11 | 18:13

Morgen nog even een kiloknaller inslaan, ben nl egoist dus die mening van types als zo'n Vonk (Zuurgraad hoger dan azijn) zal mij aan mijn consumptie gerichte ass roesten.
Trouwens hoe de neuk is dit onderzoek opgezet? Even de wetenschappelijke waarde controleren kan nooit kwaad ipv dat ik op een feestje zo'n hippie spreek die naar dit onderzoekje verwijst.

Broeder | 25-08-11 | 18:13

Ik hoef met niet te verheffen over anderen [email protected] - InFiDeLz! - of what the fuck je naam is. Ik eet vlees omdat ik het lekker vind! Meer reden heb IK niet nodig hoor.

KabbelendKontwater | 25-08-11 | 18:13

Volgens mij is het gewoon waar. Net zoals kickboksers over het algemeen agressiever zijn en doorsnee voetbalsupporters een wat lager iq hebben.
Soms valt iets niet te ontkennen. Kijk bijvoorbeeld wie er het meeste vreet op een bbq, dat zijn niet de meest intelligente en bescheiden mensen.

de Bree | 25-08-11 | 18:12

Hahaha, de opwinding aan beide zijden! Ik ben dol op vlees, maar probeer er ook niet in te overdrijven. Los van de discussie of je levende wezens mag doden om te eten, is de produktie van vlees enorm milieubelastend. Dat zou wel eens anders mogen. Maar God, die smaak. Mijn vlees is ook zwak...

Boer in 020 | 25-08-11 | 18:12

Of u als de sodemieter wilt ophouden met vlees eten of hooguit genoegen wilt nemen met insectenburgers, zodat anderen de wereld nog verder kunnen overbevolken.

vetkleppert | 25-08-11 | 18:11

Tofuvreters zijn pas nare mensen.

blinde kip | 25-08-11 | 18:11

Ik eet graag vlees en vis, maar kabeljauw, tonijn, foie gras en paling komen er hier niet in en kiloknallervlees ook niet.

Uriël Fack | 25-08-11 | 18:11

brutus68 | 25-08-11 | 18:08 |

Sterker, ik hoorde van iemand die vegetarisch is, maar een vriezer vol dode dieren in de garage heeft staan. Ze heeft namelijk twee honden, en een vriend van haar zei dat dat goede jachthonden waren, en vroeg of ze een keer mee ging jagen. Dat deed ze, en nu jaagt ze regelmatig. 't Vlees is puur voor de honden.

Kraat | 25-08-11 | 18:10

Ze kunnen geen nieuwe zielige mensen meer creëren dus gaan de overgesocialiseerde typjes maar over op dieren.

Thurkish | 25-08-11 | 18:09

Voor straf eet ik de komende maand niet alleen 's avonds vlees maar ook 's ochtends en 's middags. En dan heb ik het niet over een lullig tartaartje. Dat zal ze leren...

Tommygunner | 25-08-11 | 18:09

Mensen werden onzeker gemaakt > deze groep prefereerde vlees. Controlegroep hoefde niet per se vlees.

Conclusie: in onzekere tijden kiest een mens voor voedsel dat gegarandeerd meer energie en voedingswaarde levert - in zekere tijden is dat niet nodig en kiest een mens gewoon wat knabbelvoer.

DAT is een conclusie.
Niet dat onzekere mensen egoïstisch zouden zijn en zich willen verheffen boven anderen.
Voor dat soort zware uitspraken zul je wel even wat meer gedegen onderzoek voor moeten verrichten.

Sterker nog: bewust vegetarisch eten is een manier om je te verheffen boven anderen. Je leeft blijkbaar niet in economisch of anderszins onzekere tijden en hebt dus de luxe om dat te onderstrepen door te laten zien dat je het zo goed hebt dat je minder voedzaam voedsel kunt consumeren - zonder daarop in te leveren.
DAT is je doelbewust verheffen boven anderen.

Wat een flut wetenschappers dit. Zo jammer.

-weggejorist-

DeArchitect | 25-08-11 | 18:09

O ja, ik voel hem al aankomen.
Iedere liefhebber van een gehaktbal is PVV-stemmer.

Pierus | 25-08-11 | 18:08

Dit soort idioten laten zelfs hun huisdieren vegetarisch eten. Moet ik bij mijn kat proberen, de faciste.

brutus68 | 25-08-11 | 18:08

Brrrrrrr graseters zijn enge mensen.

Wenna | 25-08-11 | 18:08

Misgunnen is nu eenmaal een linkse hobby.

vetkleppert | 25-08-11 | 18:06

Ach, als het aan PETA ligt worden we allemaal veganist als we Mars koloniseren. Ze hebben serieus gevraagd om geen dieren mee te nemen naar Mars, puur zodat de mensheid aldaar gedwongen wordt geen vlees te eten: www.msnbc.msn.com/id/44207413/ns/techn...

Kraat | 25-08-11 | 18:06

Allemaal

Spinaziee | 25-08-11 | 18:05

Uhm tja, een reedt vól geklonterde tofu vind ik een weinig aanlokkelijk alternatief.

Pa Cartwright | 25-08-11 | 18:05

Ik eet geen vlees omdat ik fascistisch ben. Ik eet vlees omdat ik koeien haat.

frickY | 25-08-11 | 18:04

"Vleeseters denken meer in termen van dominantie en de baas zijn."
Ja, dat klinkt als mij

GoogleAds | 25-08-11 | 18:04

Ik ga niet eens de Godwin maken naar die vegetarier ui Braunau am Inn.

Vanavond staat kip-zoetzuur op het menu!

Generaal Tapioca | 25-08-11 | 18:03

*braadworst in de pan slingert*

plastic zakje | 25-08-11 | 18:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken