Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Die inburgerdocentje is EGT goed ingeburgerd

deoghetzegmaar.pngJuweeltje van een knerpend grind-reportage vandaag weer op Radio 1. Een reporter volgde een DOCENT INBURGERING tijdens zijn dagelijkse werkzaamheden. Want waar geïsoleerd levende hoofddoekmevrouwen vroeger nog wel eens als 'zanger lichte muziek' in de donkerste krochten van het overheidssysteem verdwenen moeten ze tegenwoordig meteen vol aan de bak met taallessen, oefenbezoekjes aan het politiebureau (???) en meer van dat soort activerende burgerschapsshit. Taak van de DOCENT INBURGERING is om dit hele gebeuren in goede banen te leiden en uit te leggen hoe het hoort. Hoi Steven Baloe! Ten eerste: goed werk doe jij. Wij zouden er geen zin in hebben. +1 dus. Ten tweede: het is DE nieuwe inburgering en niet HET nieuwe inburgering. Het is HET politiebureau en niet DE politiebureau. Het is HET stadsdeel en niet DE stadsdeel. Je zegt iets TEGEN een cursist en niet AAN een cursist. Het is HET examen en niet DE examen. Het is HET intakegesprek en niet DE intakegesprek. Dat was het. Kijk voor meer informatie ook even op onzetaal.nl of beterspellen.nl. Jezelf trainen met leuke oefeningen kan hierrr en hierrr. Hele veel soekses!

Reaguursels

Inloggen

Tsja, ik vraag me altijd af hoe de inburgeringscursisten in hun éigen taal spreken en schrijven, kúnnen ze überhaupt wel schrijven?
Nederland doet wel heel erg zijn best om al dan niet analfabete 3e wereldtokkies hier in te burgeren. Als ze het dáár op de boerderie al niet redden, hoe moet dat hier in de Westerse grote stad dan?

KoninginWildemina | 26-08-11 | 15:51

Pfff...

GuyDH | 26-08-11 | 11:15

haha ijzersterk Larry

Cousin Eddie | 26-08-11 | 09:58

Toen ik laatst bij de Gemeente was zag ik twee inburgeringscursusleidsters met hoofddoek. Mag dit? Niet dat het iets uitmaakt, hun cursisten kwamen toch niet opdagen.

Larry Cook | 26-08-11 | 06:48

Ik ken iemand uit Vietnam die hier kwam, in 6 weken (!) Nederlands leerde, daarna een stevige studie deed en nu werkt.

Kijk, zo kan het ook!

Patatter | 26-08-11 | 02:04

@pylorispasme | 26-08-11 | 00:03 inburgermeneer zegt 'homo betekent gelijk' dus hij heeft het over het Griekse woord homo, niet het Latijnse woord homo.

poppermotje | 26-08-11 | 00:43

Inburgerventje weet ook niet dat homo niet uit het latijns maar uit het latijn (zonder s) komt.

pylorispasme | 26-08-11 | 00:03

En ik maar denken dat je "het markt" zegt.

Martialis | 25-08-11 | 22:57

Ik vindt dat de Geenstijl zelf ook wel es mag kijken naar hun taalfouten die hij zelf maakt! Lekker makkelijk dat en dit!
overVecht | 25-08-11 | 17:10 | + -2 -

Ten eerste is het 'ik vind', ten tweede is Geenstijl geen 'hij' en ten derde mogen de columnisten van Geenstijl taalfouten maken omdat ze geen taalles geven. Ten vierde: kijk je eigen post eens na op taalfouten voordat je gaat klagen over andermans taalfouten.

de psychologe | 25-08-11 | 22:26

Goed artikel. Vreemd dat dit nog niet opgevallen was bij zijn sollicitatiegesprek of nadien. Een tip voor het inburgeringsbureau: flyers hangen op een universiteit om mensen te vinden die deze functie wel goed kunnen bekleden.

de psychologe | 25-08-11 | 22:18

MeneerJoost | 25-08-11 | 22:01

Inderdaad... hier nog een paar: de/het aanrecht en de/het salon.

andorra | 25-08-11 | 22:11

Bij de volgende woorden kan "de" en "het" allebei:
de/het account
de/het alert
de/het backoffice, frontoffice
de/het badge
de/het blog, log
de/het channel
de/het cluster
de/het cover
de/het display
de/het floppy
de/het format
de/het gadget
de/het image
de/het issue
de/het kitten
de/het leaflet
de/het manual
de/het modem
de/het notebook
de/het package
de/het paper
de/het portal
de/het servicepack
de/het sheet
de/het ticket
de/het topic

Are you fucking kidding me? WTF?!

MeneerJoost | 25-08-11 | 22:01

Geef het Nederlands maar op als taal.
Over hooguit 15 jaar 'spreekt' hopelijk nog zo'n 50%
correct Nederlands. 'Schrijven'is nog moeilijker; misschien dat nog zo'n 15 % correct weet te spellen.
'Stijl' is van een andere planeet: stijl?
5 % schat ik.
Kortom, schaf ook Nederlands als taal maar af.
Ik huil, maar laat het niemand merken. Wat is er in godsnaam met mijn land gebeurd?

xavier | 25-08-11 | 21:52

De weblog , of het weblog???

andorra | 25-08-11 | 21:14

..... seg maar.

Lepo | 25-08-11 | 21:03

Alsof Brabants/ Limburgs/ [etcetera, etcetera, etc ] iets met algemeen beschaafd Nederlands te maken heeft......

Parel van het Zuiden | 25-08-11 | 20:59

Een ander wijzen op zijn taalfouten, maakt het toch wel extra pijnlijk als de wijzer zelf ook niet geheel de regels kent danwel toepast *kuch* Pownews *kuch*. Gelukkig is Spitsnieuws niet meer volledig gekoppeld aan deze website, want daar was het schrijven van foutloze berichten een kunst die bijna niet werd verstaan. Bovendien was daar een bericht vaak riant veel later dan welke andere website ook.

Passie-op | 25-08-11 | 20:43

ach, de taal die deze mijnheer bezigt is alvast van de toekomst, kijk maar> zo deden ze het vroegah:

Des aevents ende des morgens ende des middaeges soude ic vertellan ende verkondighan, ende hi sout hoire (Middelnederlands)
's Avonds en 's morgens en 's middags zal ik vertellen en verkondigen, en hij zal horen

+31-1 | 25-08-11 | 20:31

-weggejorist-

trialanderr0r | 25-08-11 | 20:15

Over 50 jaar wordt Nederlands alleen nog maar in de hel gesproken.... (h/t Ome Spengler)

trialanderr0r | 25-08-11 | 20:15

Klinkt heel erg als het gemiddelde GS nivo . LOL

Madahkantognie | 25-08-11 | 20:07

Een taalcursusje voor dhr Baloe is toch een bare necessity?

Swedish Chef | 25-08-11 | 20:01

Eh... Je kunt wel iets aan iemand zeggen. Is een wat ouderwets gebruik, maar taalkundig toch echt correct. Daarnaast vind ik dat een website die uitblinkt in slecht taalgebruik zoals die van jullie niet echt reden heeft om anderen af te zeiken op hun Nederlands... Corrector, anyone?

Truttebol | 25-08-11 | 19:07

tenenkrommend!! Hoe kan in hemelsnaam een 'leraar' met zo'n belabberde kennis van de Nederlandse taal op uitgerekend die functie terecht komen??

S. Quentin Quale | 25-08-11 | 19:01

Lol, GeenStijl wijst anderen op taal- en spelfouten? In vrijwel elk GS-artikel staat minstens 1 spelfout.

buzz fuzz | 25-08-11 | 18:58

Te triest voor woorden.

lafjes anoniem | 25-08-11 | 18:50

Kan nou niet echt zeggen dat jouw tekst foutloos is.
@Uriël Fack ,
Ik sta daar dan ook niet voor de klas mijn geld met nederlands onderwijs te verdienen.

louis6227 | 25-08-11 | 18:42

@widtvoet ® | 25-08-11 | 18:13
Hij denkt zeker door z'n naam een beetje anders te spellen dat ie niet te achterhalen is: bit.ly/raqvlu

Prof. D.A.H. Vintik | 25-08-11 | 18:41

Licht het Joop weer plad? Opfallent feel goetmenzen hier die de maar niks finden, kridik op hen knuvvelpeestjes

WirMachenMusik | 25-08-11 | 18:39

Ben zo blij het GS website gevonden te hebben.
Mijn verzameling aan leerzame websites is de afgelopen
weken drastisch gestegen. Waar ik anders twee jaar voor
nodig heb, doe je nu in vlotjes twee weken.
Alle (duistere) hoeken van internet worden mij nu op een uiterst professionele manier getoond! Chapeau

persona non gratis | 25-08-11 | 18:37

Redactie: niet mijn commentaren weghalen, ik schrijf die dingen niet voor niets.

très cool | 25-08-11 | 18:16

Als Multatuli mag schrijven: "Aan iemand zeggen, dat-i hier geweest was, en dat-i van het hof was..." (Ideeën van Multatuli 1874, p78), dan mogen ze dat van mij overal wel. Maar het blijft wel gewoon "het raam," natuurlijk...

Tab | 25-08-11 | 18:12

Ik kan het waarderen dat GS de baan van de beste man weet te waarderen.

Verder is het natuurlijk tenenkrommend. Maar dat geldt voor de totale algemene beheersing van de Nederlandse taal. Het is van een niveau wat de basisschool niet weet te overstijgen, waar je ook gaat of staat. Een nette brief schrijven zonder taal- en spellingfouten, dat kan 90% niet. Fatsoenlijk een gesprek voeren zonder grove fouten of een continue stroom aan stopzinnetjes en -woordjes om het gebrek aan woordenschat en taalvaardigheid te maskeren, vergeet het maar.
Het is echt een schande.

Heau even | 25-08-11 | 18:09

Als elke inburgeraar Nederlands spreekt als de inburgeringsdocent hebben we al een wereld gewonnen. Het zal ook wel niet de best betaalde baan zijn, he. Misschien is het zelfs wel volledig vrijwilligerswerk. Maar het is makkelijk om enkel cynisch te wezen op GS.
Flodder | 25-08-11 | 18:03 | + 0 -

Noem het maar cynisch. Het enige wat ik vraag is vakmanschap.

Dus als je ons gehakt bedorven blijkt te zijn mag je niet klagen, want dan vindt de slager je maar een cynicus.

Generaal Tapioca | 25-08-11 | 18:08

@Generaal Tapioca | 25-08-11 | 17:59
Beheersen behelst betrachting bij bewoording.

Desalniettemin is een beetje soepeltjes spelen met taal in mijn bescheiden optiek een voorrecht.
Houdt het fris en uitdagend.

Ashtrey | 25-08-11 | 18:07

Die oefenbezoekjes aan het politiebureau, is dat mét of zonder handboeien?

zeg maar jansen | 25-08-11 | 18:07

Goed voorbeeld doet goed volgen; deze inburgeraars lijken mij aan de heidenen overgeleverd met kneuzen als deze Steven Baloe

Tobi | 25-08-11 | 18:06

Ik heb R1 ook afgeluisterd.
Hemeltergend. Onze docent begint een zin en maakt hem nooit helemaal af. Hij zwaait halverwege af in een andere richting en dat moet dan aan anderen leren goed met de NL taal om te gaan!!
En 't is allemaal zoooo sofjes, 't is gewoon zoooo polletiek correct.
Kappen daarmee.
Hebben jullie ook nog geluisterd naar het 'kosten aspect' ?
Het komt er op neer dat jij en ik dat allemaal moeten betalen.
Omdat anderen zo graag hier willen zijn.

Pierus | 25-08-11 | 18:04

Oefenbezoekjes aan politiebureau ??. Ze gooien het formulier met op- of aanmerkingen over gebrekkig Nederlands of fatsoen (meteen jij-en en jou-en) weg en proberen het weer op het volgende bureau.

Youri de Hakkelaar | 25-08-11 | 18:04

Generaal Tapioca | 25-08-11 | 17:53 | + 1 -
Als elke inburgeraar Nederlands spreekt als de inburgeringsdocent hebben we al een wereld gewonnen. Het zal ook wel niet de best betaalde baan zijn, he. Misschien is het zelfs wel volledig vrijwilligerswerk. Maar het is makkelijk om enkel cynisch te wezen op GS.

Flodder | 25-08-11 | 18:03

wijsvinger | 25-08-11 | 17:51 En de regelgeving omtrent ziek melden, die had je ook van 'm kunnen leren.

zeg maar jansen | 25-08-11 | 18:03

Pas als ze met hun gezin een weekje vakantie in Ponypark Slagharen doen zijn ze ingeburgerd.

Niet eerder.

zeg maar jansen | 25-08-11 | 18:02

Baloe? Dat is toch die vriendelijke beer uit de jungle?

brutus68 | 25-08-11 | 18:01

@Beunde Haas 17.37
Op her wijzigingsformulier va UWV staat de vraag "bent u gedetineerd"...
sorry geen reaguurtool hier

Mindy | 25-08-11 | 18:01

louis6227 | 25-08-11 | 17:14 | + 0

Kan nou niet echt zeggen dat jouw tekst foutloos is.

Uriël Fack | 25-08-11 | 18:00

Spreken of schrijven? Nogal een verschil.
Ashtrey | 25-08-11 | 17:56 | + 0 -

Beheersen.

Generaal Tapioca | 25-08-11 | 17:59

@Generaal Tapioca | 25-08-11 | 17:53
Spreken of schrijven? Nogal een verschil.

Ashtrey | 25-08-11 | 17:56

Mensen die zeuren dat Geen Stijl of andere reaguuders ook taalfouten maken slaan de plank mis. Een inburgeringsdocent MOET foutloos (of vooruit, bijna foutloos) Nederlands spreken.

Ik kan geen afvoer aanleggen, maar ik verhuur mij ook niet als loodgieter.

Generaal Tapioca | 25-08-11 | 17:53

Ben even herintreder geweest in het basisonderwijs. Daarvoor even een soort 'stage' gedaan om een en ander weer op te halen. Dat deed ik bij een allochtone onderwijzer. Werkelijk tenenkrommend: geen tekstbegrip op bs-niveau, hopeloze spelling, zwaar accent. Alleen rekenen deed hij goed.

wijsvinger | 25-08-11 | 17:51

Zou minmans inmiddels nog geen lam knuistje hebben?

Pa Cartwright | 25-08-11 | 17:48

Mijn zoon heeft dit jaar een buitenlandse taal in zijn pakket, Nederlands.

Dhr. Z. Wijn | 25-08-11 | 17:47

@Pa Cartwright | 25-08-11 | 17:14
En toch heb ik het nog best een tijdje volgehouden.
Stukje binding met de guurders. Jeweet.

Ashtrey | 25-08-11 | 17:44

@ Gijssie | 25-08-11 | 17:30 | de mannen van Geenstijl zijn geen leraren en al helemaal geen inburgeringsleraren. Ze signaleren een probleem, een rariteit, en maken daar een stukje over, dat is wat ze doen. Waarom ze perfect NL zouden moeten schrijven ontgaat me.
De fouten die de leraar in het verhaal maakt zijn overigens vele niveau's erger dan het NL dat de mannen van Geenstijl bezigen. *leest nog drie keer de bijdrage voordat hij op 'post' drukt*

mental K | 25-08-11 | 17:44

tisallemaalwatzeg | 25-08-11 | 17:38
U heeft gelijk, dus dan iets afgezwakter: "heeft" mag, "hebt" geniet de voorkeur.

¿Ya tu Sabes? | 25-08-11 | 17:42

"oefenbezoekjes aan het politiebureau (???)"

Wauw... is een politiebureau nu zo speciaal om daar als cursist naar toe te gaan? Wat wil je nou precies doen daar? Lessen 'hoe doen we aangifte?'
Of moet ik die inkopper dan toch maken?
*twijfelt*

BeunDeHaas | 25-08-11 | 17:37

@ ¿Ya tu Sabes? | 25-08-11 | 17:33
Nou, maar goed dat zij geen inburgeringscursus geef.

Pa Cartwright | 25-08-11 | 17:35

irma zonderboezem | 25-08-11 | 17:20
"Heeft" gelijk is fout: moet "hebt" zijn.

¿Ya tu Sabes? | 25-08-11 | 17:33

@de Bree | 25-08-11 | 17:29
Ik zie er twee.

Prof. D.A.H. Vintik | 25-08-11 | 17:32

Het lijkt mij toch verstandig dat de heren columnisten van Geenstijl eerst zelf eens een dag zonder spelfouten leren schrijven voordat ze een ander op hun taalkundige vaardigheden wijzen.
Dit neemt niet weg dat het erg triest is dat mensen die niet in staat zijn om een normale brief te schrijven aangewezen worden om onze lieve nieuwe Nerderlanders de les te lezen. De domheid straalt er vanaf (dit geldt zowel voor Baloe als de mensen die hem hebben aangenomen).

Gijssie | 25-08-11 | 17:30

@Datkanikvéélbeter! | 25-08-11 | 17:23

tssss.... volgens mij heeft u alleen de melk horen klotsen, maar heeft u geen idee waar de tepel hangt!

tisallemaalwatzeg | 25-08-11 | 17:29

Dan ik geen zin heb in huiswerk als hoef ik het ook niet te doen. :D

Neut | 25-08-11 | 17:28

@_Fly66_ | 25-08-11 | 17:23 |

Het is zeikstraal.... niet zeik straal...

overVecht | 25-08-11 | 17:25

@Graaf van Egmont | 25-08-11 | 17:18
Ik ben niet echt een pabo-er hoor, met zoiets zou ik nooit te koop lopen. Trouwens, dat zijn allemaal weiber.

de Bree | 25-08-11 | 17:25

@Mutsaerts. Ah, reeds gecorrigeerd.

_Fly66_ | 25-08-11 | 17:23

irma zonderboezem | 25-08-11 | 17:13
Hé hallo, zeg die pot is dat die andere kudt het alleen met zwarte kerels doet...

Datkanikvéélbeter! | 25-08-11 | 17:23

@Mutsaerts. Het is het intakegesprek en niet het intake gesprek.

_Fly66_ | 25-08-11 | 17:23

eigelijk = eigenlijk

nota | 25-08-11 | 17:21

Nog eentje: "Homo betekent eigelijk gelijk, komt uit het latijnS"

als je taalonderwijs geeft is het wel van belang dat je de talen juist kunt benoemen...

nota | 25-08-11 | 17:20

très cool | 25-08-11 | 17:14 |

Verhip, U heeft helemaal gelijk.
Dat is behoorlijk stom van me.

Maar goed dat ik geen inburgeringscursus geef.

irma zonderboezem | 25-08-11 | 17:20

de Bree | 25-08-11 | 17:17
En hoe zit het dan met rekenen? Heb daar veel over gehoord. Niet zo best hè?

Graaf van Egmont | 25-08-11 | 17:19

Ach als het alleen om het gebruik van de of het gaat. Zelf heb ik hier regelmatig in 0033 moeite met "le" of "la". Is ook niet erg, maar het verandert alle bijvoegelijke naamwoorden erachter ook nog eens. Maar de frankrijkers zijn gaarne bereid mij te verbeteren en verstaan het toch wel.

Graaf van Egmont | 25-08-11 | 17:18

Als afgestudeert paboo'er heb ik de nederlanse taal reguls wel onder controlle.

de Bree | 25-08-11 | 17:17

@Pa Cartwright | 25-08-11 | 17:14 |

Ja, dat kan ik me ook nog herinneren. Ben zelf bar slecht in Nederlands jegens dyslexie maar zélfs mij viel het destijds op!

overVecht | 25-08-11 | 17:16

@irma zonderboezem | 25-08-11 | 17:13

zo zie je maar weer, zoals altijd staan de beste schepen weer aan de wal!

tisallemaalwatzeg | 25-08-11 | 17:16

@irma zonderboezem

Nederlands kun je alleen kennen, dus niet kunnen.

très cool | 25-08-11 | 17:14

@ overVecht | 25-08-11 | 17:10
Vroeger zat er een gast op de SN-redactie. Ben z'n naam vergeten, maar man man, voor 2-3 fouten per zinnetje draaide hij zijn toetsenbord niet om.

Pa Cartwright | 25-08-11 | 17:14

Ken zo'n school voor inburgering en daar geven echt vooral allochtonen les die hier nog geen 10 jaar zijn.
Ook het officiele lesmateriaal zit vol taalfouten en is doorspekt met engelse termen als assessment en e-learning. Verders in in examen veel domme vragen met nog dommere antwoorden.
voorbeeldjes uit de 100 vragen kennis van de nederlandse samenleving/inburgeringsexamen buitenland.
Is Nederland nat of droog ? (goede antwoord nat)
Is het in Nederland druk of rustig ?(goede antwoord druk)
Noem een stad in de randstad ?(enige goede antwoord Utrecht)
Wie zelf even wil een idee hebben van het inburgeringsexamen wil hebben. Hier.http://educatie.ntr.nl/nationaleinburgeringtest/online-test/

louis6227 | 25-08-11 | 17:14

Datkanikvéélbeter! | 25-08-11 | 17:08

Nederlands kunt u dan weer niet veeeeel beter!

irma zonderboezem | 25-08-11 | 17:13

@tisallemaalwatzeg | 25-08-11 | 17:11 |

Taalnazi!!!

overVecht | 25-08-11 | 17:13

Nee... echt een aanfluiting dit (doelend op het inburgerdocentje). Ik begrijp nu EINDELIJK waarom bepaalde groepen "de" en "het" structureel niet weten toe te passen...

overVecht | 25-08-11 | 17:12

@ très cool | 25-08-11 | 17:01
Let ik nooit zo op. Maar een mogelijke verklaring is dat hij wellicht zelden gecorrigeerd wordt.

Pa Cartwright | 25-08-11 | 17:11

@overVecht | 25-08-11 | 17:10
tis taalvaut!

tisallemaalwatzeg | 25-08-11 | 17:11

Ik vindt dat de Geenstijl zelf ook wel es mag kijken naar hun taalfouten die hij zelf maakt! Lekker makkelijk dat en dit!

overVecht | 25-08-11 | 17:10

Sven Kockelman is ook al zo cynisch na het item: 'Gelukkig sprak de leerkracht perfect Nederlands.'

Flodder | 25-08-11 | 17:10

@Flodder | 25-08-11 | 17:05

Neeeeee, dit is anders... heel anders... het gaat hier over een meneer uit een ander land, die waarschijnlijk ook nog eens subsidie krijgt. Zulke meneren mogen geen fouten maken, die zijn loslopend wild. En GS bepaalt overigens zelf wel wat goed en fout is!

Wat overigens niet wegneemt dat dit verhaal natuurlijk ook belachelijk is....

tisallemaalwatzeg | 25-08-11 | 17:09

de Bree | 25-08-11 | 17:05
volgens mij is 'topic' engels. Zou beter zijn te spreken van dit onderwerp (ipv deze onderwerp).

La Bailaora | 25-08-11 | 17:08

Iets met een splinter die je irriteert bij een ander en vervolgens die balk in je eigen oog laten zitten ofzo...

Datkanikvéélbeter! | 25-08-11 | 17:08

Gaat GS nu andere mensen wijzen op taalfouten?! LOL
Ik noem een Bert Brussen. Heeft die ooit een werkwoord op de correcte manier in de voltooid verleden tijd vervoegd?

Flodder | 25-08-11 | 17:05

Is het nou "dit of deze" topic. Ikzelf beweer "dit", maar ik lees hier vrijwel altijd "deze topic".

de Bree | 25-08-11 | 17:05

2x een 10! bam!

salmiakpop | 25-08-11 | 17:03

Zomaar een woeste inval, maar zou het niet handiger zijn als wij bij inburgeraars gediplomeerde docenten Nederlands voor de groep zetten?
-
Of heeft deze meneer die kwalificatie op In Holland (what is in a name...) behaald?

azoturie | 25-08-11 | 17:02

-weggejorist-

très cool | 25-08-11 | 17:01

Deze artikel is egt lauw.

Dikr | 25-08-11 | 17:01

Een inburgeringscursus. Alsof je echt iemand kunt veranderen d.m.v. een toets een een examentje. Wie dat werkelijk geloofd heeft het verstand van een grindtegel. Als mensen zelf niet willen wordt het nooit wat. Ik ken genoeg buitenlanders die binnen twee jaar goed Nederlands konden spreken en een nette baan vonden. Daar kwam geen koldercursus aan te pas.

Wedstrijdkrokodil | 25-08-11 | 16:58

Zelf vind ik Leen een zanger met zwaar publiek.
Voor zijn lichte muziek.

Teun van het Tuinpad | 25-08-11 | 16:56

Laten we Nederlands afschaffen.
Met zijn allen Engels talken do.

ZDEV | 25-08-11 | 16:56

Woon al 32 jaar in NL maar moet af en toe nog steeds even denken of het nu de of het is. Maar dit zijn wel heel erg veel fouten in een kort stukje en helemaal schandalig dat dit bij een inburgering cursus wordt uitgedeeld.

Idontgiveafunk | 25-08-11 | 16:55

Het is 'het intakegesprek'. Aan elkaar. Jammer.

Darmschurft | 25-08-11 | 16:55

Hm, gewoon slecht ingeburgerd, maar om die persoon gelijk de schuld te geven. Je kan ook niet altijd het goede lidwoord weten.

Dakpanmaker | 25-08-11 | 16:54

Triest dit

stommehond | 25-08-11 | 16:54

Zou zo een reaguurder kunnen zijn

bennutzat | 25-08-11 | 16:53

Ken ook zo'n docent bij de inburgering. Dacht dat vergissen met een f geschreven moest worden, echt waar.

louis6227 | 25-08-11 | 16:53

Blijft lastig...
Normaal Nederlands.

buitenstebuiten | 25-08-11 | 16:52

Hell Devil, Ik neem aan dat meneer dit vrijwillig doet en geen salaris ontvangt ?
En dan nog..

El_Guapo | 25-08-11 | 16:52

-weggejorist en opgerot-

moddertukker | 25-08-11 | 16:51

*alvast oefenen voor het nieuwe schooljaar gaat*

GeenLijfstijl | 25-08-11 | 16:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken