Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Radio538 spuugt op Buma/Stemra

radio538oorlog.jpgNiet schrikken, we gaan het opnemen voor Radio538. Was voor ons ook even moeilijk, maar het is voor de goede zaak. Radio538 is net zulke verlepte milkshake-radio als 3FM, maar dan zonder elitaire bewijsdrang en geheel op eigen benen. Pluspuntjes. En ze gaan volle pijp rammen op Buma/Stemra. Altijd goed. Buma/Stemra dwingt RadioEvers namelijk om met terugwerkende kracht enorme tarieven neer te leggen voor hun podcasts. Podcasts waarmee luisteraars gratis terug kunnen luisteren naar de plingplongplang-muziek van Dance Department, en dergelijke. Eerder sprak Buma/Stemra van een 'redelijk' bedrag, wat Radio538 best wilde betalen als service naar hun luisteraars toe. Maar uiteindelijk bleek het te gaan om het honderdvoudige (zo'n 60.000 euro per jaar, om exact te zijn), want zo zit Buma/Stemra in elkaar. In de wereld van de muziekindustrie zijn zij de Muammar Kaddafi die zelf bepalen hoe de regels zijn. En de rest heeft er maar naar te luisteren. Als Buma/Stemra begint over een 'redelijk bedrag', dan gaat het meestal om een bedrag van rond de miljoenmiljard. Afgerond naar beneden. Allemaal uit naam van belanghebbende en niet topsalarissen + luxueus kantoorpand + grote televisie van Buma/Stemra zelf, natuurlijk. Radio538 pikt dat niet langer en terecht. Podcasts zijn subiet verwijderd en de oorlog is verklaard. Directeur Jan Willem Brüggenwirth: “We betalen graag voor de muziek die we gebruiken, maar dan wel zonder mes in de rug.” Eensch! Staande ovatie! Met al die SafariSletjes en witte pet-VMBO'ers als luisteraars achter de maffiaratten van Buma/Stemra aan. En Dennis Ruyer als kanonnenvlees! Wie graag Buma/Stemra verkracht, luistert voortaan 538. Ouderwetse actieradio, jeej! Wij zijn voor jullie!

Reaguursels

Inloggen

Het is echt verschrikkelijk dat dit soort bedrijven nog bestaan in de deze tijd. Deze idioten willen dus meer grip krijgen op de gratis muziek op het internet. Dat zegt toch wel veel over het IQ van deze mensen.

vliegmeneer | 27-08-11 | 15:32

Van mij ook een staande ovulatie.

Kweethet | 25-08-11 | 19:23

En u maar denken dat de minister van financiën over de belastingheffing in Nederland gaat.
Mis. BUMA/STEMRA heeft zich dat recht toegeëigend. Met helemaal zelfbedachte tarieven voor elk deuntje (zelfs met terugwerkende kracht). Alsof iedere muzikant/auteur bij BUMA/STEMRA is aangesloten. En regering en "volks"vertegenwoordiging vinden het allemaal prima!

V®aagTeken | 25-08-11 | 12:52

@Jopie2009 | 24-08-11 | 16:38 |
B/S doet alleen iets voor de grote artiesten. Die leven er inderdaad van. Maar de kleinere artiesten worden compleet uitgebuit. Wij hadden onze muziek ook bij B/S geregistreerd. Toen we korte samples vna onze muziek op onze eigen website hadden staan, mochten we daar mooi voor dokken. Maar we hebben nooit een rooie cent van B/S gezien. Het is niet voor niets dat er in de jaren 90 een alternatieve stichting is opgericht, waarvna de naam me ontschotne is, door muzikanten.

ReneL | 25-08-11 | 11:41

Als Dance Department dan eens alleen plaatjes gaat draaien van producers die NIET bij Buma/Stemra zijn aangesloten, dan pak je die maffia bende misschien wat aan. Omdat je dan een muziekplatform creëert waarbij je beloond wordt om juist niet met ze in zee te gaan.

Fommie | 25-08-11 | 11:04

-weggejorist-

LulZig | 25-08-11 | 02:15

@mezelf hierboven
Leer nederlands :P

uitlaatklep | 25-08-11 | 00:10

@babyen såpe | 24-08-11 | 18:59
Als je dan toch wilt reaguuren lees jezelf dan even in voordat je iets blaat.
Radio538 betaalde € 240,- per podcast welke online gezet werd. Das geen geld als je bedenkt hoeveel werk men er van maakt zonder er reclames erin te vermelden.

uitlaatklep | 25-08-11 | 00:09

@rerethag | 24-08-11 | 23:00
Ik wil geen fakking reclames in mijn podcast over maandverband en wasmiddel !!!
Fok Buma, opzouten met die toko. De ramen van het Buma pand eruit .. boeven zijn het.

uitlaatklep | 25-08-11 | 00:06

1 cent per podcast! Veel minder kan het niet worden toch? In die podcast (van vaak 3 uur) moet met een paar reclames die cent toch wel terug te verdienen zijn.

rerethag | 24-08-11 | 23:00

Sensation white/black, dance valley, outdoor bla bla, hysteryland etc. Sodom en gomorrah!
Boem boem ts ts ts + drugs + blowen= Alzheimer.
53achterlijk promoot deze poelen des verderf.

Waar blijft de Tsunami?
www.youtube.com/watch?v=uCEeAn6_QJo

Smalhout | 24-08-11 | 19:50

-weggejorist-

rotweer | 24-08-11 | 19:10

Dus hiervoor betaalde ze 600 euri per jaar. Dat is een schijntje voor een dergelijk bedrijf, dat heeft RTL holding lachend betaald!! Ze moeten niet zo huilen.
Zie: www.dutchmedia.nl/blog/index.php?s=tel...
Quote: "Uit het haljaarbericht blijkt eveneens dat Radio 538, Radio 10 Gold en Slam! FM onder RTL Nederland Holding, een omzet haalden van 27 miljoen euro in de eerste helft van 2011; dat is 1 miljoen meer dan vorig jaar over dezelfde periode."

babyen såpe | 24-08-11 | 18:59

-weggejorist-

partyman | 24-08-11 | 18:39

.... Geenstijl zou toch wereldheerschappij opeisen? Waarrrrr blijft die online internet digital radio nou toch!

Dol op Post | 24-08-11 | 18:29

Die jongens van Accenture moeten toch ergens van betaald krijgen? Met dank aan 538 :-)http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/02/buma_dossier.html

bambootje | 24-08-11 | 18:17

538 ftw!

Illegale realist | 24-08-11 | 17:53

Evers is ook wel het enige wat ik luister op 538 omdat die show niet gemaakt wordt door een stel losgeslagen pubers. Naar mate de dag vordert wordt de boel puberaler. (De SlamFM avondploeg is overigens het allerergst). Omdat ik in het buitenland zit, en ook graag op wil staan met Evers laat ik het automatisch opnemen van internet, om het met een vertraging van 6 uur terug te luisteren.

Mag dat?
Zo nee, dan zet ik het graag ook nog eens online.

Ik wordt een beetje moe van die buma/stemra die overal maar een slaatje uit probeert te slaan. Ophoeren met die corrupte bende.

b-ry | 24-08-11 | 17:11

House en dance mongeaulen ga eens ff snel terug naar Farty Plock!

Smalhout | 24-08-11 | 17:00

Prima dat je 538 pluspunten geeft voor het feit dat ze helemaal geen etisch besef hebben, maar geef ze op z'n minst dan ook minpunten voor dat overdreven DJ accent wat ze daar allemaal opzetten. En bonusminputen voor het lachen om de eigen grappen.

MrEdge_ | 24-08-11 | 16:57

538m slam fm uit de ether!
Goede muziek is ook een deel van de opvoeding.

Smalhout | 24-08-11 | 16:51

@carramba | 24-08-11 | 16:31 |
ja, dat klopt en ik probeer uit te leggen waarom dat is, wat is het probleem?

@sjipsknip | 24-08-11 | 16:32 |
"nooit een cent uitbetalen aan artiesten" ik weet echt niet hoe je hier bij komt? Ik ken genoeg artiesten, die voor een groot deel van hun inkomsten afhankelijk zijn van B/S, ik ga B/S hier niet verdedigen dat kunnen ze zelf wel. Het gaat mij er alleen om dat het verhaal met 538 nu wel erg simpel wordt voorgesteld en er zit meer achter.

Jopie2009 | 24-08-11 | 16:38

Ik voel weer een stukje geenstijl tv aankomen... part hoeveel?

Chicka | 24-08-11 | 16:34

@ Jopie2009 | 24-08-11 | 16:29 | + 0 -

Weet u wat onterecht is van BS dat ze nooit een cent uitbetalen aan de artiesten. Wie heeft deze club eigenlijk de bevoegdheid gegeven waar is dat op gebaseerd. Een fatsoenlijke jaarrekenining kan ook niet overlegd worden. Dit is gewone struikroverij en dient de kop ingeslagen te worden.

sjipsknip | 24-08-11 | 16:32

@Jopie2009 | 24-08-11 | 16:29 | + 0 -
Grote verschil is wel dat u ontvangt en niet afdraagt.

carramba | 24-08-11 | 16:31

Laten we wel wezen, in een bedrijf als Radio538 gaan tientallen miljoenen om, alleen het salaris van dhr. Evers bedraagt al -dacht ik- 8 ton per jaar. Ik vind het terecht dat radiozenders dokken voor de rechten, ook als muziek via alternatieve outlets als podcasts aangeboden wordt. De uitvoerenden van de muziek kunnen hun inkomsten aanvullen met live-optredens, maar er zitten vaak ook andere belanghebbenden achter die die luxe dus niet hebben, zoals tekstschrijvers en componisten. En daarom is er gekozen voor een organisatie als BumaStemra die dit voor de betrokkenen in de gaten houdt en incasseert (en daar is niets illegaals aan).

Ik verkeer zelf ook in een dergelijke positie dat ik voor een deel van mijn inkomsten afhankelijk ben van BS en ik moet zeggen dat ik verder nooit problemen met ze heb gehad. Maar als er misstanden binnen die organisatie bestaan, dan moet dat natuurlijk aangepakt worden. Maar het massaal bashen van BS zoals dat hier gebeurt is echt onzinnig en onterecht.

Jopie2009 | 24-08-11 | 16:29

Nee sorry, nog altijd geen 538tokkie muziek voor mij.

Albasalix | 24-08-11 | 16:18

Waarom zou je betalen voor muziek? 30 jaar geleden had je ook een radio+casettebandje. Hoorde je wat leuks, dan drukte je op de rode knop. Voila.

Crak-ho | 24-08-11 | 16:16

Enige goede aan 538 is Dance Department. Voor de rest een vastgelopen grammofoonplaat met tokkie gewauwel. Niet dat 3fm zo geweldig is integendeel.

carramba | 24-08-11 | 15:49

Wacht ff: de podcasts zijn verwijderd? Eigenlijk zwicht 538 dus voor Buma/stemra?

Goatrider | 24-08-11 | 15:47

WittgensteinsNeffe | 24-08-11 | 15:23 | + 0 -
Dat slaat werkelijk alles. Dat is net zoiets als betalen voor dakloos zijn, terwijl je gratis in een luxe villa kan leven.

E-cards | 24-08-11 | 15:34

Wat ik niet snap: een podcast is toch voor mensen die de muziek de eerste keer niet via de radio hebben gehoord en dit dan op een later tijdstip via de podcast luisteren? Dus kunnen de Buma/Stemra kosten evenredig voor de radiouitzending omlaag, aangezien hier minder luisteraars zijn. Of anders gezegd: het aantal luisteraars is niet groter, omdat een deel via podcasts luistert. Ergo, waar haal je dan het recht vandaan om op de herhalingsuitzending weer de volle pot te cashen?

PisFinger | 24-08-11 | 15:30

De legitimiteit voor BUMA STEMRA en al die honderden andere 'legale' clubs van 'rechten'uitvreters wordt met de dag minder. Hoe is het mogelijk dat de Tweede Kamer ueberhaupt heeft ingestemd met 'wetten' die deze clubs het 'recht' geven om argeloze belastingbetalers lastig te vallen. En reken maar dat de podcast artiesten geen cent terug zien van die 60k die BUMA STEMRA 'namens hun' incasseert.

Milton Friedman | 24-08-11 | 15:29

Buma/Stemra en Sena moeten dood. Verschrikkelijk dood. Alsof je museumbezoekers nog eens extra laat betalen voor het bekijken van een schilderij, zo halen deze maffiaclubs het in hun harses muziek driedubbel te belasten. Zogenaamd uit naam van de artiest, maar eigenlijk om zichzelf in stand te houden.

Semolina Pilchard | 24-08-11 | 15:24

@E-cards
Ja, je moet betalen voor het gratis aanbieden van je eigen muziek als je bij die lui staat ingeschreven. En je krijgt niets terug.

WittgensteinsNeffe | 24-08-11 | 15:23

www.torrents.to
Hele probleem in 1 keer opgelost...

Teiltjes Tekort | 24-08-11 | 15:21

Hulde @ 538, ik heb ook zo'n tyfushekel aan die Sybrand van Haersma Buma/Stemra.

Conan de Rabarber | 24-08-11 | 15:18

@Che_cuevara | 24-08-11 | 15:06

Dan zijn die eigenlijk nog erger als de Buma/Stemra maffia!! Facturen sturen die eigenlijk niet hoeft te betalen, is misleiding.

Spookfacturen heet dat geloof ik

tisallemaalwatzeg | 24-08-11 | 15:15

Wat het allemaal nog ingewikkelder maakt is dat Buma/Stemra discriminatoire tarieven gebruikt, waarbij grootafnemers onevenredig veel korting verkrijgen, ten koste van kleine partijen.

Willem4246 | 24-08-11 | 15:15

WittgensteinsNeffe | 24-08-11 | 14:51 | + 1 -
Dus als ik het goed begrijp betaal je je blauw als je je eigen muziek gratis aanbiedt op internet als je 'met ze te maken hebt'? Dus je betaalt je blauw voor dat wat je zelf hebt gemaakt?

E-cards | 24-08-11 | 15:06

@tisallemaalwatzeg | 24-08-11 | 14:59
"De Stichting Reprorecht presenteert de berekening of factuur als een dwingende aanslag of heffing. Dat is misleidend. De factuur of berekening is slechts een aanbod om een overeenkomst aan te gaan over de hoogte van de verschuldigde vergoeding. Op dit aanbod heeft de Stichting Reprorecht haar algemene voorwaarden van toepassing verklaard. Deze voorwaarden zijn te vinden op de internetsite van de Stichting Reprorecht (www.reprorecht.nl). Door binnen de gestelde termijn de factuur te betalen, de berekening te accepteren of geen bezwaar te maken tegen de berekening, wordt het aanbod met de algemene voorwaarden aanvaard en komt met terugwerkende kracht tot 1 februari 2003 een overeenkomst voor onbepaalde tijd tot stand."

Dus stichting reprorecht hoef je eigenlijk niet te betalen.

Che_cuevara | 24-08-11 | 15:06

Welke politieke partij gaat nou iets doen aan die autersrechtenmaffia? Te stringente auteursrechten belemmeren innovatie en creativiteit.

Willem4246 | 24-08-11 | 15:02

Nieuwsgroepen + snelel SSL internetverbinding = onbeperkt downloaden.

Wim-Lex | 24-08-11 | 15:01

Het is misschien een klein beetje off-topic, maar hoe zit dat met Stichting Reprorecht? Als ondernemer krijg je ieder jaar een factuur die voldaan moet worden. Omdat je in het bezit bent van een kopieerapparaat.

Heb je daarentegen een scanner gekocht, dan betaal je daar niet voor en ook voor een printer betaal je niets.

Bezwaar aantekenen is een dusdanig langdurige aangelegenheid dat je het als ondernemer vaak uit je hoofd laat. Feit is wel dat je ook facturen krijgt voor BV's zonder personeel (zoals een holding bijvoorbeeld).

Dit soort maffiaondernemingen moet uitgeroeid worden en wel zo snel mogelijk.

tisallemaalwatzeg | 24-08-11 | 14:59

Leuk van/voor 53achterlijk. Het blijft een kudt zender.
Het is en blijft een Alzheimerzender elk uur de zelfde liedjes.

Smalhout | 24-08-11 | 14:58

@sapjes | 24-08-11 | 14:55
Bij legalsound betaal je tussen de 0,10 euro en 2 euro voor 1 nummer. Je hoeft niet een hele cd te kopen.
Je kiest gewoon wat je leuk vind en betaald via paypal en downloaden maar.
Allemaal legaal en de artiesten krijgen wel hun deel.

Che_cuevara | 24-08-11 | 14:58

Buma/Stemra's stelsel en principes zijn zó dood. Ik ben zelf iemand die muziekjes maakt en bied deze content al jaren gratis aan op internet. Financiële inkomsten voor muzikanten zijn dezer dagen te behalen in optredens en misschien een beetje in het ontvangen van wat geld voor degenen die een album zouden willen kopen. Ik ga me echt niet aansluiten bij zo'n club die waakt over de 'rechten' van mijn creaties. Dat heeft geen enkele zin en zou het niet eens willen. Het wordt eens tijd dat B/S inziet geen bestaansrecht meer te hebben.

E-cards | 24-08-11 | 14:57

werkelijk waar onvoorstelbaar... tuig van de richel, uitzuigers.... wat ik mij afvraag is waarom sommige artiesten gewoon hun bek houden. Namens hen wordt deze uitzuigerij gewoon doorgezet.

Ik betaal 10 euro aan Spotify en heb de beschikking over 13 mln nummers. Ben benieuwd wat het tuig van Buma daarvan krijgt.

sapjes | 24-08-11 | 14:55

@tisallemaalwatzeg | 24-08-11 | 14:49
Da's waar.
Maar hij werkt hier prima onder windows.

Che_cuevara | 24-08-11 | 14:54

Heb een poosje met ze te maken gehad. Je gelooft het niet. Je betaald je blaaaaauuuuwwww om je eigen muziek gratis aan te bieden, want damagnie. En je krijgt niks terug want te weinig airplay..
Gewoon negeren die lui, en laat Anouk haar zaakjes zelf regelen want daarvoor wens ik niets af te dragen als componist.
KutBuma

WittgensteinsNeffe | 24-08-11 | 14:51

Buma is ook nog eens een subsidie slurpert www.bumastemra.nl/nl-NL/BumaCultuur/Ac...

MusicXport.nl is de naam waaronder Buma Cultuur in samenwerking met Muziek Centrum Nederland en met financiële steun vanuit de Ministeries van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en Economische Zaken een internationaal marketingprogramma voert.

Radicalimero | 24-08-11 | 14:49

@Che_cuevara | 24-08-11 | 14:41
sssshhhtttt ik zeg het tegen niemand hoor.... maar zelfs onder Windows is het nog steeds een Apple browser ;-)

tisallemaalwatzeg | 24-08-11 | 14:49

BUMA moet deaud! ASAP!

Chicka | 24-08-11 | 14:48

Overigens vind ik dat we de overheids radiozenders ook gewoon op kunnen heffen. Tegenwoordig is dat volledig achterhaald.

LiebeMan | 24-08-11 | 14:46

Kunnen we onder aanvoering van 538/Geenstijl geen collectieve aangifte doen tegen deze grootschalige oplichting, afpersing en andere maffia praktijken? Dit samen met kamervragen uit de D66 hoek?

Baarmaak | 24-08-11 | 14:46

wat een mongool die dennis ruyer met ze bakkes open op ze twatter :S

VistaKiller | 24-08-11 | 14:44

Ik mis in dit opnie stuk wel het normaal zo hoor en wederhoor? Wellicht had Radio538 wel korting in het verleden en zijn de prijzen gelijk getrokken. Waarom doet Radio538 zo moeilijk over 60.000 eurie als ze niet zonder goede muziek/artiesten (proest) kunnen. vragen vragen vragen...

webcrew | 24-08-11 | 14:43

@Mac The Ripper | 24-08-11 | 14:35
Niet waar.
Jeej schrijf je als Jeej.
Yay schrijf je dan wel als Yay.

Che_cuevara | 24-08-11 | 14:43

@w.degene | 24-08-11 | 14:38
LOL.
Maar Safari is er ook voor windows.

Che_cuevara | 24-08-11 | 14:41

Ik kan alleen maar Heau Even citeren:

Sterf, Buma/Stemra, sterf.

Nog nooit zo hartsgrondig eens geweest met deze korte zin.

tenerife | 24-08-11 | 14:39

Che_cuevara | 24-08-11 | 14:16 |
Oh, ik dacht dat Safarisletjes de godganse dag met hun applebrowser in de weer waren.

w.degene | 24-08-11 | 14:38

Jeej schrijf je als Yay.

Mac The Ripper | 24-08-11 | 14:35

Hulde! Dood aan Buma/Stemra!

Lucky Duc | 24-08-11 | 14:33

Wist u dat Buma ook geld int voor artiesten die helemaal niet bij Buma aangesloten zitten?
Over kromme praktijken gesproken.

Het is zo afgrijselijk achterhaald allemaal. En zo conservatief en achterlijk als Michelle Bachmann. Dat samen met de onmacht om zich aan te passen aan het heden geeft er blijk van dat Buma/Stemra alle bestaansrecht heeft verloren.
Sterf, Buma/Stemra, sterf.

Heau even | 24-08-11 | 14:31

Voor een ieder die toch de laatste podkasts wil hebben, ze staan nog op: www.radio538.nl/deptpodcast.xml

Haal uit de RSS feed de .m4a bestanden, open ze in je browsert en ze gaan gedownload worden. Enjoy

Daxy | 24-08-11 | 14:31

@ mezelf, hondenBELASTING...

trotsopGn! | 24-08-11 | 14:28

Volgens mij kan Buma Stemra zich alleen beroepen op het auteursrecht maar ik kan nergens vinden dat zij het wettelijk recht hebben om zo maar tarieven vast te stellen.Che_cuevara | 24-08-11 | 14:21

Al dit soort bedrijven zijn 100% gefundeerd op fraude, intimidatie en misleiding. en dat alles verdoezeld onder een dikke laag juridische taal. Maar er is werkelijk geen rechtsgeldig contract. Het is een misselijkmakende vorm van fraude. Net als hondenbesasting enzo.

trotsopGn! | 24-08-11 | 14:28

Buma, rot op, jullie zijn al tijden geleden overbodig geworden!

Downloaden rulez! Ook als 538 geen downloads aanbiedt, wordt het gewoon ergens anders vandaan gedownload. simpel als wat.

NonaSuomy | 24-08-11 | 14:27

Na de eerste zin hield ik op met lezen....
*vlugzout pakt*

Jaap Knasterhuis | 24-08-11 | 14:27

@tisallemaalwatzeg | 24-08-11 | 14:23
Da's bijna porno

Che_cuevara | 24-08-11 | 14:24

Het had nog sterker geweest als 538, achter deze uitspraak: “We betalen graag voor de muziek die we gebruiken, maar dan wel zonder mes in de rug.” had vermeld, "indien deze organisatie de bedragen ook daadwerkelijk afdraagt aan de belanghebbenden".

tisallemaalwatzeg | 24-08-11 | 14:22

Volgens mij kan Buma Stemra zich alleen beroepen op het auteursrecht maar ik kan nergens vinden dat zij het wettelijk recht hebben om zo maar tarieven vast te stellen.

En als iemand het auteursrecht schend, zul je toch naar de rechter moeten denk ik.

Dat worden dan aardig wat proces kosten voor buma stemra.

Che_cuevara | 24-08-11 | 14:21

@gratis is lekker | 24-08-11 | 14:14 Ben duidelijk al veel te lang weg uit NL... thnx.

vraagstaart | 24-08-11 | 14:19

Ik ben vóór alles dat tegen BUMA is!

Rikketiktik | 24-08-11 | 14:19

mooi, kunnen ze bij 3fm nog wat van leren, oh nee wacht die zitten zelf vuistdiep in dat hele buma gedoe.

john-m | 24-08-11 | 14:19

Ik zou zeggen. Benader de artiesten van de podcasts en geef die direct een leuk bedragje. Haal die Buma/Stemra er tussenuit, dat geld komt toch niet bij de artiesten.

La Bailaora | 24-08-11 | 14:18

Het wordt tijd dat componisten hun eigen rechten gaan beheren. Dat kan via VillaMusicRights. Zij bepalen zelf hun tarief.

oxana | 24-08-11 | 14:18

@Biff Eagleburger | 24-08-11 | 14:14 Dank! Ik dacht echt dat het iets met die webbrowser te maken had *facepalm*

vraagstaart | 24-08-11 | 14:17

@vraagstaart | 24-08-11 | 14:12
breezahsletje 2.0

gratis is lekker | 24-08-11 | 14:14

buma stemra = buitengewoon uitzonderlijkveel miljoenen afdragen

w31rd0 | 24-08-11 | 14:14

Als het geld nou ook nog eens naar de artiesten ging die ze draaien op de podcasts zou ik zeggen ok, mooi. Maar we weten ondertussen allemaal wel beter.

Idontgiveafunk | 24-08-11 | 14:14

Als producer haalt dit verhaal het bloed onder mijn nagels vandaan maar ik verdom het om ook nog eens naar dit kudt radiostation te luisteren.

gmlab | 24-08-11 | 14:14

*schaamrood* Kan iemand me uitleggen wat een SafariSletje is?

vraagstaart | 24-08-11 | 14:12

Mag ik eauk afstemmen op 538 en dan het geluid uitzetten?

Gezwelgje | 24-08-11 | 14:12

Alle 2 door de plee
Dag 538 dag B/S.

Ratzing. | 24-08-11 | 14:11

Ik zou mijn honden nog geen Buma en Stemra noemen.

Dikr | 24-08-11 | 14:10

Dennis Ruyter zat vroeger bij Counterpoint-FM en Counterpoint is Baasz.

doskabouter | 24-08-11 | 14:09

Dan wil ik even één ding weten alvorens ik een oordeel geef; staat er op die podcast - oh fuck 'm - heruitzending, ook reclame?

Biff Eagleburger | 24-08-11 | 14:08

Ze hebben gewoon weer geld nodig voor een nieuwe inrichting van hun kantoor panden.

Wenna | 24-08-11 | 14:08

@Schoemie | 24-08-11 | 14:07
Daarom gaat het nu even over podcasts.

Koud flesje Alfa | 24-08-11 | 14:08

Tja, dan kennen jullie het groene boekje van Buma/Stemra niet...

bumpercase | 24-08-11 | 14:08

Je kunt ook niet naar de radio luisteren..

Schoemie | 24-08-11 | 14:07

Buma/Stemra, de zakkenvullers over de rug van artiesten.

Koud flesje Alfa | 24-08-11 | 14:05

Buma/Stemra, dat is de Mariko Peters van de muziekindustrie.

Een grote muil over anderen en dan maar graaien, graaien, graaien. En naaien, naaien, naaien natuurlijk.

vraagstaart | 24-08-11 | 14:05

En waarom is dat Buma/Stemra eigenlijk ook alweer opgericht?

dhrWijma | 24-08-11 | 14:04

Valide argumenten, zonder meer. Maar het opnemen voor Radio538 zou eigenlijk niet mogen – weet jij, diep in je hart, toch ook wel Johnny?

Pa Cartwright | 24-08-11 | 14:04

godverdomme, moet ik weer die troep gaan luisteren. maarja, het is voor de goede zaak he? ALLES om buma/stemra kapot te krijgen.

two ball cane | 24-08-11 | 14:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken