Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VPRO over Libië '69: Vive la revolucion!

GeenStijl Met de Kennis van Nu TV. We spreken 1969. Het internet bestond nog niet, maar ook televisie heeft een goed geheugen. Helaas voor de VPRO, want die waren destijds verschilliger dan de VARA als het op roerige revoluties tijdens linkse lentes aankomt. "De tijd is gekomen voor het Arabische volk om zijn stem te laten horen en het vaandel van de vrijheid te hijsen", spreekt een 27-jarige kolonel Kadaffi kalm doch zelfverzekerd. VPRO documentairemaker Roelof Kiers was wel gecharmeerd van de revolutie en voorziet de coole korrelbeelden kritiekloos van commentaar in de 25-minuten-docu. De geschiedenis en de woorden van Kolonel Koekwaus hebben zich inmiddels herhaald, zij het met meer herrie & bling. Wij willen d'r honderd Libische Dinar op zetten dat de media die nu juichend de 'democratisering' van Libië verwelkomen binnenkort ook zouden willen dat ze niet over 42 jaar nog eens met hun woorden geconfronteerd zullen worden. Zo'n georganiseerde club vormen die rebellen niet, en hun manifesten druipen van de sharia-speak. De geschiedenis zal het uitwijzen. (via) UPDATE: Libië 2011: tientallen verkoolde lijken gevonden.

Reaguursels

Inloggen

Ik dacht als zo iets of t moest Allah zijn

lilluke halve hoan | 30-08-11 | 22:10

Nou ja, tuurlijk was de VPRO positief. De RAF kreeg daar ook zijn militaire trainingen. Als Col. Koekwaus gewoon doorgegaan was met het laten exploderen van vliegtuigen boven Europa en Amerika zou de VPRO nog steeds positief zijn. Die openheid en toenadering van de laatste jaren heeft de Heilige Linkskerk als verraad opgevat.

Ales | 29-08-11 | 15:45

Nothing changes, really...

Schrijnend hoe iedereen daar toen ook zo enthousiast was over een revolutie, net als nu, zonder te weten waarom. Schrijnend omdat de situatie kennelijk zo slecht was, men zo dom is, of vul zelf maar in...

Woods | 29-08-11 | 12:56

In die landen verandert nooit wat ; omdat de mentaliteit van de mensen niet veranderd.
.
Nu Kadafi vervangen word door Al Qaida achtige groeperingen zal het er zeker niet beter op worden.

pimpernel. | 29-08-11 | 12:30

ach, je moet maar zo denken: veel slechter dan Kadaffi krijg je ze niet.

We hebben het hier wel over een man die achter een van de grootste terroristische aanslagen op het Westen zat.

petethemeat1 | 29-08-11 | 09:53

de yanks hadden in de jaren tachtig mogen doordrukken, maar ja, toen was iedereen tegen Reagan toen die wat wilde doen. Als er toen was ingegrepen dan was het nu niet zo uit de klauwen gelopen. Overigens, over die mevr van Zon; stond in de belangstelling van zowel Mi5 als Mi6 toen ze de zoon van ontmoette. Ze is ook benaderd om info te leveren over de Clan...... daar hoor je dus weer niks over in de Pers.... lintje voor Van Zon !! t is niet Agent Orange maar Agent Blondie !!

HorselessRider | 29-08-11 | 09:43

Socialisme en islam:
Een uiterst mensvijandige en dodelijke combinatie...

Ahasveros | 29-08-11 | 09:07

Daarom blijft het een woestijn ideologie.
Democratie ? Kijk naar Afghanistan, zodra het westen weg is, holt iedereen weer achter de revolutie aan.
Zonde van levens, geld en investering.

Kamervraag | 29-08-11 | 08:29

Die Libiërs willen ook alleen maar allemaal een kleuren tv een Senseo en een elektrische fiets.

Wezijnweerthuis | 29-08-11 | 08:25

@Pa Cartwright | 28-08-11 | 20:04
"... uit MIJN Vondelpark" schreef het boertje-van-buuten. Lol.

TzakTzak | 29-08-11 | 07:27

@Pa Cartwright | 28-08-11 | 19:49
Via Parsons al ontelbare zwaar interessante links bezocht die haast allemaal overduidelijk maken dat
a)Parsons verre van een idioot is, laat staan een Breivik-adept (shame on you, weirdo) en
b)dat een steeds groter wordende internationale gemeenschap 'idioten' elkaars zorgen blijken te delen omtrent al die islamwaanzin.
Van jou lees ik hier alleen maar gekakel over al die jaren die je als transplantatie-Amsterdammer al in Zuid woont, onderwijl trachtend hier een beetje De Man uit te hangen met al dat semi tongue-in-cheek gewauwel van je. Struisvogel.

TzakTzak | 29-08-11 | 07:25

Zullen we over een jaartje of 10 dan Geenstijl verguizen voor al die verheerlijking van die blonde volksmenner?

Rafapaz | 28-08-11 | 23:40

@miko
Miko lees mijn andere reacties hier eerst even een keer. Ik ga niet alles herhalen. En vul voor Syrie / Iran / etc. maar elk ander willekeurig land in. Als je de verschillen daarna niet ziet tja ...

@La Bailaora
Wrong again. De snipers waren juist het probleem waar geen oplossing voor was. Zij hebben het ook het langst volgehouden en zijn nog steeds actief. En een luchtmacht kan bijna niks in een stad behalve bombarderen van fabrieken, barakken, communicatie etc. Verstopte eenheden kunnen gewoon niet gebombardeerd worden, en dan spreek ik nog niet eens over het enorme ondergrondse tunnelnetwerk wat voor een verdedigende partij ideaal is. Weet je nog hoe moeilijk Misrata is bevrijd ondanks NAVO steun? Heeft maanden geduurd voor een stad wat 6x zo klein is als Tripoli.

De drones die worden gebruikt zijn alleen echt bruikbaar wanneer duidelijk is waar de frontlinie is, dat is zeker niet het geval in een stad met snipers. Hetzelfde geld voor luchtsteun.

Je hoeft niet te gissen militaire analisten hadden veel bloedvergieten verwacht in Tripoli TENZIJ het Ghadaffi leger massaal zou deserteren of zelfs saboteren. Er is geen andere verklaring dat de stad zo snel is gevallen. Zelf een ervaren leger zou veel moeite hebben gehad als Tripoli goed was verdedigd.

flame_me | 28-08-11 | 23:30

Ja, en als ze daar klaar zijn komen ze hier naar toe met alle Egyptenaren, Libiers, Tunesiers, Iraniers, Turken, Marokkanen etc. Laat het Kalifaat maar beginnen.

funkyd | 28-08-11 | 23:28

La Bailaora | 28-08-11 | 21:44
Als je de vlag van Israel bedoelt, dat is 'm niet. Vlag in filmpje heeft geen witte banden boven en onder en geen ster in het midden.

Giskard Reventlov | 28-08-11 | 23:26

geschiedenis wordt geschreven met de kennis van het heden.

larie | 28-08-11 | 23:17

Dan nog even iets. Hoe kan het dat Tripoli eigenlijk flame_me | 28-08-11 | 22:09
Dat is heel eenvoudig. 5 maanden heavy bombardementen door de NAVO. Ten tweede heb je dan niet goed Geenstijl gevolgd. Er is een draadje waar ze laten zien dat de rebellen high-tech helicoptertjes hadden van de Amerikanen, die heel goed laten zien waar de snipers zitten en ze kunnen uitschakelen.

De high tech Amerikaanse intelligence heeft de doorslag gegeven.

La Bailaora | 28-08-11 | 23:16

Robert Mugabe, Fidel Castro, Pol Pot, Baader Meinhof en Noem Op; Als er maar niet het stempel 'rechts' op zat vonden linkse luitjes van toen ze alle dertien goed! Moordje of genociedje meer of minder deed er niet toe want helemaal leuk zèg!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 28-08-11 | 22:58

@flame_me | 28-08-11 | 21:22
Veel van die vrijheden zijn ook in de rest van de Arabische wereld gemeengoed.
Maar we grijpen in bij de opstand van de 'rebellen' in Libië maar laten ze in hun hemd staan in Iran.En hoe zeker weten we dat de komende regering dit volk gaat respecteren ??Vrij klein.Als je dan toch in een dictatuur moet leven dan maar met een volle maag.Verder kan ik me ook wel indenken dat moamar K. wantrouwen koestert bij bepaalde namen.Veel politiek gaat in dit soort landen via de bloedlijn en niet ideologisch.

miko | 28-08-11 | 22:54

Snap niet dat mensen positief zijn over het verdrijven van Khaddifi, sharia gaat daar een feit worden. De rebellen daar zijn niks anders dan hooligans met wapens. Met vrijheid heeft dit niks te maken, dankje wel Frankrijk en Engeland.

slep3ash | 28-08-11 | 22:43

@ zeg maar jansen | 28-08-11 | 22:18
Opmerkzaam. En je hebt volkomen gelijk – want ja, er bestaat wel degelijk zoiets als 'half gelijk'.
Maar tenenkrommend slecht was het.

Pa Cartwright | 28-08-11 | 22:27

@Pa Cartwright | 28-08-11 | 22:10
En maar bakken met geld verdienen.

Heeft-ie goed bekeken.

Art Vandelay Ultor | 28-08-11 | 22:21

Pa Cartwright | 28-08-11 | 22:06 Nee, vakwerk. Vakkundig houdt vakwerk in.

Als het de bedoeling was geweest, dat dan weer wel.

zeg maar jansen | 28-08-11 | 22:18

@ Art Vandelay Ultor | 28-08-11 | 22:07
Mwoah, ik vind die dagelijse Jan Tromp imitatie van Weesie dan weer niet zo slecht. Menig kijker blijft waarschijnlijk in de veronderstelling dat hij naar een functioneel analfabeet zit te koekeloeren.

Pa Cartwright | 28-08-11 | 22:10

@La Bailaora
Dan nog even iets. Hoe kan het dat Tripoli eigenlijk binnen een paar dagen valt? Afgezien dan van een paar hardcore snipers. Een stad met de grootte van Tripoli is ideaal om te verdedigen. Zelf de grootste optimist had dit niet verwacht. De verovering van bijna elke andere Libische stad heeft langer geduurd.

Als de aanhang van Ghadaffi echt zo groot was dan was de weerstand veel groter. Het kan alleen maar betekenen dat op het moment dat de FF Tripoli binnenkwam veel Ghadaffi legereenheden de wapens hebben neergelegd en naar huis gegaan zijn. Dit konden ze doen omdat ze veilig waren voor wraakacties van Ghadaffi's secret police.

Ik denk dat je nog niet half in de gaten hebt hoe het menselijk gedrag is als je wordt onderdrukt. Onderdrukkers voeren altijd wraakacties uit op jouw of je familie als je niet gehoorzaamt. Ik ben wel benieuwd wat er met de familie is gebeurd van die Mirage piloten die destijds zijn gedeserteerd door naar Malta te vliegen. Nu ik het daar over heb, dat is nog een interessant punt. Wat was er mis met de orders van die piloten dat ze het nodig vonden om te deserteren?

flame_me | 28-08-11 | 22:09

@Pa Cartwright | 28-08-11 | 22:06
Powned is gewoon driewerf kudt.

Voor de mensen die toentertijd lid zijn geweest vind ik het wel jammer.

Art Vandelay Ultor | 28-08-11 | 22:07

@ Art Vandelay Ultor | 28-08-11 | 21:55
Enkel van die eerste uitzending heb indertijd iets meegekregen; die jannen wisten toen een telefoongebbetje met Van Jole vakkunig te verkloten, broddelwerk.

Pa Cartwright | 28-08-11 | 22:06

flame_me | 28-08-11 | 21:51
ik had het maar over 2. Er is er maar eentje die me doet twijfelen. Dat is de derde link.

En dan nog. Ik moet het allemaal nog zien. Ik denk niet dat dit een happy end gaat krijgen.

La Bailaora | 28-08-11 | 22:01

@Pa Cartwright | 28-08-11 | 21:53
Volgens mij wilde Weesie er gewoon vanaf.

Die Dijkgraaf is natuurlijk ook maar een domme lul, ik snap dat wel.

Art Vandelay Ultor | 28-08-11 | 21:55

@ Art Vandelay Ultor | 28-08-11 | 21:49
Ja. Maar daarin waren ze wél consequent – een verdienste an sich.

Maar werd er nog iets van een reden opgegeven? Of wat het meer "we gaan iets anders doen", dat werk.

Pa Cartwright | 28-08-11 | 21:53

@La Bailaora
6 van de 8 filmpjes volstaan dus voor jou. Vind ik een goede score. En nee ik weet niet wat die joodse vlag betekent, maar ik denk niet dat hij teleurgesteld is in de nieuwe orde.

flame_me | 28-08-11 | 21:51

@Pa Cartwright | 28-08-11 | 21:38
Het is lachwekkend slecht.

Art Vandelay Ultor | 28-08-11 | 21:49

Wat een meer dan stuitende 'documentaire' van de V.P.R.O. = Groen Links = = de zittende macht in dit idiote land.

Milton Friedman | 28-08-11 | 21:48

geschiedenis24 is altijd +1 !

Paulkruger | 28-08-11 | 21:46

@La Bailaora
Gelukkig zijn wij het ergens over eens. :)

We zullen zien wat de toekomst brengt. De interventie was onvermijdelijk. Benghazi werd onder de voet gelopen door het leger van Ghadaffi. Was een groot bloedbad geworden. Zie ook de historie van Misrata.

Hoe het nu verder zal gaan ben ik ook niet zeker van dat het goed zal zijn. Ik geef ze het voordeel van de twijfel. Ik moet ook wel want een echt alternatief is er niet.

Dat de pers overdrijft over de vrijheden dat ben ik niet met je eens. De pers kon alleen maar speculeren, want er was geen persvrijheid. Alleen dat al geeft aan dat je wat te verbergen hebt. Er zijn inmiddels in de bevrijde gebieden ook massagraven gevonden. En er zijn ook orders gevonden ondertekend door Ghadaffi dat Misrata eigenlijk gewoon vernietigd moest worden.

De grootste uitdaging is het opzetten van democratie, maar ik heb een hard hoofd in dat er binnen de gestelde 8 maanden verkiezingen zijn. Partijen moeten nog opgericht worden.

flame_me | 28-08-11 | 21:44

flame_me | 28-08-11 | 21:36
Ook vreemd is dat ze in jou 2e linkje (op 0:22) met de joodse vlag zwaaien.

La Bailaora | 28-08-11 | 21:44

flame_me | 28-08-11 | 21:36
Je moet goed kijken naar filmpjes. Het eerste filmpje van jou is precies wat ik bedoel in mijn eerdere plemp. Je ziet een aantal mensen blij zijn, maar een meerderheid. Verder druk, en mensen lopen wat heen en weer. Feest? Nee. Ik heb 10 tallen van dit soort beelden gezien, maar het overtuigt me helemaal niet.

La Bailaora | 28-08-11 | 21:41

@flame_me | 28-08-11 | 20:36
komop, linkje waar in het staat.En mijn ervaring met oorlogs propaganda is dat kinderen het altijd goed doen.Liefst zwaargewond of anders vermoord.

miko | 28-08-11 | 21:41

@ Art Vandelay Ultor | 28-08-11 | 21:36
Wist ik niet. Reden?

Pa Cartwright | 28-08-11 | 21:38

@Pa Cartwright | 28-08-11 | 21:34
Meh.

Janken natuurlijk omdat Echte Jannen van de radio verdwijnt na vanavond, dat begrijp je.

Art Vandelay Ultor | 28-08-11 | 21:36

@ Art Vandelay Ultor | 28-08-11 | 21:30
Ja. Nou. Pff. Waar was je nou man?! Komop seg. Die Vie nogwat brak nog een lansje voor je – volkomen out-of-place mijns inziens maar enfin.
Je weet, ik schaal beheurlijk op de carecoëfficiënt; ergo het zal me allemaal woest jeuken.

Maar verder alles wel hoop ik?

Pa Cartwright | 28-08-11 | 21:34

flame_me | 28-08-11 | 21:18
dat ben ik met je eens, en Ghadafi is zeker geen heilige, in tegendeel. Ondanks dat, heeft hij, naast weinig vrijheid, het land wel rijker gemaakt. Dat is idd. niet voldoende, vrijheid is belangrijk. Maar dat is in een islamistisch land geen sinecure. Ik denk ondanks die beperking aan vrijheid was de steun aan Ghadafi volgens mij veel groter dan de westerse pers doet geloven.

Het probleem dat ik heb met deze operatie zijn de bedoelingen van zowel NAVO en de rebellen, en nee, die komen geen 'kindertjes' redden.

Het wordt er alleen maar erger van. Er komen stammen strijden, bommen ala Irak, en na lange tijd komt er een bovenliggende partij weer bovendrijven. Die gaat gewoon weer een nieuwe dictatuur installeren.

Democratie daar met bommen gaan brengen is echt heel erg naief.

La Bailaora | 28-08-11 | 21:34

Godverdomme, heeft die Pa toch weer effe de stoute (dans)schoenen aangetrokken, ey.

De lieverd.

Art Vandelay Ultor | 28-08-11 | 21:30

@extraLuts
Mijn punt had ik eerder genoemd. Hoe kan een informatiebron serieus nemen als zaken die niet goed liggen worden geknipt? Niet echt een staaltje van onafhankelijke journalistiek.

Niks godwin er is totaal geen begrip meer wat vrijheid betekent. Het is voor ons te gewoontjes.

flame_me | 28-08-11 | 21:28

flame_me | 28-08-11 | 21:22
Maar die filmpjes gezien waar ik het over heb? Ook binnenkomende rebellen met autos waar de mensen NIET binnen bleven? En die leken nou helemaal niet zo blij. Ze stonden gewoon te kijken of staken de weg over.

Mensen die binnen zitten is ook niet te zien of ze blij zijn is het niet?

La Bailaora | 28-08-11 | 21:26

Pa Cartwright | 28-08-11 | 21:20
Idd. was ie ook niet netjes naar jou toe, puntje voor jou.

La Bailaora | 28-08-11 | 21:23

@La Bailaora
Er is genoeg te vinden hoor. Kijk o.a. maar even naar de beelden dat 1 of andere skynews reporter met de rebellen voor het eerst Tripoli inrijden.

Op dit moment zijn mensen geadviseerd om binnen te
blijven gezien het gevaar voor snipers. En het is nu ook nog rammadan.

flame_me | 28-08-11 | 21:22

@flame_me | 28-08-11 | 21:18
Nou pleeg je een Godwin. Einde discussie.

extraLuts | 28-08-11 | 21:21

@flame_me | 28-08-11 | 21:11
ja daar is het inderdaad duidelijker te zien. Er lijkt daar nog een rare knip voor te zitten. Raar dan dat ze deze en die andere hebben gereleased. Het kan ook zijn dat ie uit de auto is getrapt door security. Jij is er ron 5.45 ingesprongen. Maar wat is je punt? Dat ie een mafketel is? Dat zal nl niemand hier betwisten. Nu weer kijken naar de big picture.

extraLuts | 28-08-11 | 21:20

@ La Bailaora | 28-08-11 | 21:14
Mij voor 'links' uitmaken; hoe zou jij daar op reageren? Inderdaad.

Pa Cartwright | 28-08-11 | 21:20

@Parsons | 28-08-11 | 20:16
Jups en met permissie...

La Vie En Rose | 28-08-11 | 21:18

@reinaarden
Over de informatie die gegeven wordt ik weet dat economisch gezien Libië het niet slecht deed. Echter economische belangen zijn zwaar overrated. Je hebt niets aan bezit en kennis als je niet in vrijheid leeft en dat je vervolgd kan worden alleen maar omdat je achternaam overeenkomt met iemand die openlijk anti-regering is.

Helaas is dat besef er in Nederland er sinds 1945 langzaam uitgesleten.

flame_me | 28-08-11 | 21:18

@La Vie En Rose | 28-08-11 | 20:10
Uh, dat zijn dezelfde weggejoriste comments. Deze dus Parsons | 28-08-11 | 19:12

La Vie En Rose | 28-08-11 | 21:15

Pa Cartwright | 28-08-11 | 21:10
Kan jij nog op een normale manier op iemand reageren? Of ben je vanavond gewoon totaal doorgeslagen?

La Bailaora | 28-08-11 | 21:14

flame_me | 28-08-11 | 21:05
Op de MSM zie ik altijd van die rebellen die in de lucht schieten, ook na de innemingen. Dan laten ze auto's zien die toeteren (waarvan het er een of 2 zijn) en de rest van de mensen staat te kijken of loopt heen en weer. Vooral dat laatste is opvallend. Niets feest, geen vreugde bij die mensen, maar gelatenheid. Dat zijn dan MSM beelden waarvan ik denk, moet dat mij overtuigen van een volk dat breeduit blij is met de situatie dat Ghadaffi verdwijnt? Ik vind het wat lauwtjes.

La Bailaora | 28-08-11 | 21:13

Le Monde: Al-Qaeda man aan de macht in Libië t.co/oHjOl7b Wanneer wordt Sarkozy ter verantwoording geroepen? t.co/WvFwNUo

Fransg | 28-08-11 | 21:11

@ Bertus Betonsloper | 28-08-11 | 21:00
Wat lul je nou man, als er iemand rechts is, ben ik het wel. Ga's lezen sloeber.

Pa Cartwright | 28-08-11 | 21:10

@flame_me | 28-08-11 | 21:05
Ja hoor.. die mensen die daar staan moeten daar staan omdat ze anders worden vermoord.. face palm..

extraLuts | 28-08-11 | 21:09

@La Bailaora
Libië staats TV over betrouwbare media gesproken. Ik zou daar ook protesteren als mijn familie was opgepakt en ze dreigden hen te vermoorden als ik niet kwam opdagen.

Waarom mochten de westerse journalisten eigenlijk niet vrij hun werk doen in Tripoli? Zouden ze misschien iets hebben willen verbergen?

flame_me | 28-08-11 | 21:05

@flame_me | 28-08-11 | 20:55
Ja hij was naar binnen gegaan. Zie je hem vallen? Volgens mij doel je toch op een ander filmpje. Anyway lees de teksten en kijk naar de juichende mensen. Ze juichen omdat ze het willen en niet omdat ze het moeten.

extraLuts | 28-08-11 | 21:04

flame_me | 28-08-11 | 21:00
Kijk eens één keer niet naar de achtergrond en lees de tekst. Controleer vervolgens of het waar is wat ze zeggen en ga je daarna maar in een hoekje zitten schamen.

reinaarden | 28-08-11 | 21:03

john-m | 28-08-11 | 20:43
Ja, maar laten we vooral met zijn allen zeggen dat Khadaffie zo heel slecht is.
.
@flame_me Gast serieus? Het gaat om de informatie die wordt gegeven, dat moet zelfs jij toch nog wel kunnen begrijpen.

reinaarden | 28-08-11 | 21:01

@La Bailaora
De boodschap is dat ook jullie bronnetjes de zaken anders voorstellen dan wat het is door de stukjes eruit te knippen die even niet lekker liggen.

flame_me | 28-08-11 | 21:00


Ha, die Pa! (Cartwright | 28-08-11 | 19:36)
.
Nog steeds vastgeroest aan dat achterhaalde sjoosjalistische gedachtegoed? Nog steeds met het verlepte rode roosje is de hand en het armzalige gebalde vuistje in de lucht, nu als fellow travellers van de islam, op naar de fascistoïde sjoosjalistische heilstaat?
.
Onnozele, dichtgetimmerde zure linksmensjes zoals jij zijn pas eng... brrr

Bertus Betonsloper | 28-08-11 | 21:00

Frappant hoe de media systematisch zwijgen over de socialistische signatuur van Gaddafi. Net als over die van geestgenoten als Ben Ali, Mubarak, Assad en wijlen Saddam Hussein. Muammar's vriendjes Chavez en Mugabe horen er trouwens beslist ook bij. Lekker clubje zo.

Sjiek is miech dat | 28-08-11 | 20:59

flame_me | 28-08-11 | 20:48
Het gaat niet om de 'man in de auto', het gaat om de boodschap. Lettertjes lezen.

La Bailaora | 28-08-11 | 20:56

@extraLuts
Dat is zeker wel dat filmpje kijk maar rond 7:04 plotseling is dat kereltje weg.

flame_me | 28-08-11 | 20:55

@extraLuts
Dan zijn ze snel want het voorval is een aantal maanden geleden gerapporteerd.

@La Bailaora
Ik ben er niet over begonnen.

@extraLuts
Mijn bronnen zijn ook bewoners van Tripoli. Voor jou helaas niet te verifiëren. Maar zoek gerust je kunt genoeg andere misdaden vinden.

flame_me | 28-08-11 | 20:54

@flame_me | 28-08-11 | 20:48
nee dat is niet dat filmpje. Kun je vandaag nog met iets slims/intelligents komen. Ik weet dat je het kan.

extraLuts | 28-08-11 | 20:54

er komt een achternaam in de reaguursels mijn bekent voor

Fading Dragon | 28-08-11 | 20:53

@La Bailaora | 28-08-11 | 20:46
Ach eens komt ie er toch achter zal inderdaad niet vandaag of morgen zijn.

extraLuts | 28-08-11 | 20:52

@john-m
Oh ja dat filmpje waar die gast die uit het raam hangt zomaar in 1x weg is. Dat hij viel hebben ze er zorgvuldig uitgeknipt.

flame_me | 28-08-11 | 20:48

extraLuts | 28-08-11 | 20:45
ik heb er een hard hoofd in. Als zijn door hem 'goedgekeurde' bronnen zeggen dat het gebeurd is, is het gebeurd.

La Bailaora | 28-08-11 | 20:46

@flame_me | 28-08-11 | 20:41
Goh wat dacht je van het NOS journaal (of all places) van gisteren.

extraLuts | 28-08-11 | 20:46

Je hebt geen idee of daar wat, en wat daar lag. En ik ook niet.
flame_me | 28-08-11 | 20:41
Waar begin je dan over?

La Bailaora | 28-08-11 | 20:45

@La Bailaora | 28-08-11 | 20:29
ach wie weet gaat hij nog andere media lezen en ziet da het niet zo zwart wit is. Komt ie er bv misschien achter dat de westerse olie maatschappen daar hun langste tijd gehad hadden daar etc etc. Hij is best intelligent, hij moet zichzelf alleen een wat wijder perspectief gunnen.

extraLuts | 28-08-11 | 20:45

@extraLuts | 28-08-11 | 20:20
Ga jij eerst maar eens betrouwbare bronnetjes verzamelen dat de waterwerken zijn gebombardeerd, en wat de werkelijke schade is. Moet wel zwart op wit bewijs voor zijn hé! En daarna wie ben jij om de afweging te maken of dat een legitiem doel is geweest of niet. Je hebt geen idee of daar wat, en wat daar lag. En ik ook niet.

flame_me | 28-08-11 | 20:41

Kijk op Ned 3 diezelfde VPRO met de linkse lutser van Verhofstad die begint met de link tussen zijn rechtse populisten en de fascisten. Deze man is pas echt gevaarlijk. Hij zal als het aan hem lag persoonlijk Europa de afgrond in willen donderen al was het alleen maar omdat hij zijn grote gelijk heeft. Dat zijn nacht film 'Novocento' is mag niets meer aan duidelijkheid over te laten de favouriete film van menige linkse lutser in de 70er jaren van de vorige eeuw. En dat is precies de tijd waar deze politieke idioot thuis hoort of om met Bolkestein te spreken laat die man z'n kop houden.

idopane | 28-08-11 | 20:41

@flame_me | 28-08-11 | 20:36
nog eenmaal: heb je dat via via gehoord of heb je een bron want je uit een zeer zware beschuldiging.
Argumenten over jouw gewaste grijze massa hoef ik niet te geven dat doe jezelf al prima.

extraLuts | 28-08-11 | 20:40

@extraLuts
Nee extraluts die graffiti stond op de muur en kinderen lopen daar langs, werden opgepakt en vermoord zonder beschuldigd en zonder proces. Is dat je laatste verdedigingslinie, mij gebrainwasht noemen? Of ga je nog argumenteren.

flame_me | 28-08-11 | 20:36

extraLuts | 28-08-11 | 20:25
Heeft geen zin op 'm in te gaan.

La Bailaora | 28-08-11 | 20:29

Remember!!! Whenever you are presented with black and white, they don't want you to see the gray's

observant | 28-08-11 | 20:27

@La Vie En Rose | 28-08-11 | 20:20
Ik denk er ook het mijne van.

Parsons | 28-08-11 | 20:25

@flame_me | 28-08-11 | 19:00
kinderen vermoord omdat ze anti k. grafitti op de muur kliederen? Heb je die berichten van je MB twitter vrindjes uit Benghazi? Je bent te goed gelovig. Je bent gebrainwashed man.

extraLuts | 28-08-11 | 20:25

Oh man het wordt allemaal veel beter daar, hier een video van de vrijheid liefhebbende rebellen die een Gadaffi soldaat ondervragen (ahum), blijkt achteraf een zwarte Libische politie man te zijn, maar who cares huh? tinyurl.com/3mpwvms

ROGL | 28-08-11 | 20:24

gvd mijn pc heeft dislectie

observant | 28-08-11 | 20:23

Zo. Herfstgasten dan maar.

out.

pius | 28-08-11 | 20:23

Ik ben erg geinteresseerd in die apparatuur om wijn mee te maken. Het zou het grootste wonder zijn sinds J.C. (de vrind van J.P) water in wijn veranderde.

JoranVanderdood | 28-08-11 | 20:23

met een t

observant | 28-08-11 | 20:22

observant | 28-08-11 | 20:21

Nu wel;)

pius | 28-08-11 | 20:22

pius | 28-08-11 | 20:20 | + -1 -
You'r right.
Maar u snap de strekking hoop ik

observant | 28-08-11 | 20:21

Hij Zit toch bij Ome Robert onze Muammar, of niet?

pius | 28-08-11 | 20:21

@flame_me | 28-08-11 | 18:4
Nog zo'n domme opmerking
Mocht de kolonel zich verstopt hebben achter de drinkwater faciliteit wat al larie koek is dan moet je jezelf afvragen waar de NAVO het gore lef vandaan heeft gehaald om daar te bombarderen.

extraLuts | 28-08-11 | 20:20

@Parsons | 28-08-11 | 20:16
Jups, je zou er bijna wat van gaan denken. Nou niet bijna...

La Vie En Rose | 28-08-11 | 20:20

observant | 28-08-11 | 20:18

In 45? Voor een obeservant ben je nogal conclusiebeperkt.

Too say the least.

pius | 28-08-11 | 20:20

SyntaxError | 28-08-11 | 18:15 | + 0 -

Als je het mij vraagt gaat het niet om olie maar om democratie in dat land te brengen. Democratie kan geruisloos Sharia in voeren (het zo als het in 45 Hilter aan de macht hielp). Sharia is de natte droom voor elke socialist/marxists. M.a.w vandaar dat het de arabische lente wordt genoemt. Maak je borst maar nat.

observant | 28-08-11 | 20:18

@La Vie En Rose | 28-08-11 | 20:10
Blijkbaar is het tegenwoordig opportuun om mensen met Breivik te vergelijken hier.

Jammer.

Parsons | 28-08-11 | 20:16

@Reinaert | 28-08-11 | 20:13
Je hebt ook nog zoiets als een hermafrodiet.
Piet is er ook eentje.

Slipsnifter | 28-08-11 | 20:16

Pa Cartwright | 28-08-11 | 19:36

Nou Nou.

Jij bent ook aardig door aan het slaan. Misschien moet je een keer een aiwaska-ceremonie bijwonen. Kun je alle rotzooi mooi uitkotsen.

Want alles opkroppen leid slechts tot nare zure tegels.

Waarvan akte.

pius | 28-08-11 | 20:16

@flame_me | 28-08-11 | 19:00
Je loopt wederom uit je nek te zwetsen. Kom eens met onafhankelijke bronnetjes.

extraLuts | 28-08-11 | 20:15

@BeunDeHaas | 28-08-11 | 19:17
Zeg dat ook eens tegen hem op Twitter zou ik zeggen. Dan ben je pas een flinkerd. Botte is geband, kan zich hier niet verweren. Dus voorlopig ben jij een drol, een sterk riekende...

La Vie En Rose | 28-08-11 | 20:14

Dank voor het tonen van deze documentaire. Het illustreert goed de ideologische blindheid van links.

schweinefleisch | 28-08-11 | 20:14

@Slipsnifter | 28-08-11 | 20:10

Hetgeen mijn plempsel @20:08 dan wel belachelijk doet overkomen.

Maar goed, onschuld is my middle name. **Tijdelijk aus***.

Reinaert | 28-08-11 | 20:13

Dat khadaffi oprot is gewoon een goede zaak. Shariarebellen of niet.

Simpel.

pius | 28-08-11 | 20:10

@Reinaert | 28-08-11 | 20:08
Het zal het maandelijkse drama wel zijn..

Slipsnifter | 28-08-11 | 20:10

Ik zal die 'verkoolde lijken' verhaal niet als zoet koek slikken. Alsof die mensen getuigen zouden achterlaten doe niet zo mal zeg.

extraLuts | 28-08-11 | 20:10

Verder snap ik geen reedt van de moderatie. Waarom worden deze comments: Parsons | 28-08-11 | 18:55 |Parsons | 28-08-11 | 19:12 waarin geen onvertogen woord, weggejorist en blijft die bagger van Pa Cartwright staan?

La Vie En Rose | 28-08-11 | 20:10

Pa Cartwright | 28-08-11 | 20:04
Zo te lezen geen 'heer' he? Zeker vergeten Reinaert | 28-08-11 | 20:00 te lezen?

Kan je nog wat leren.

La Bailaora | 28-08-11 | 20:09

@Pa Cartwright | 28-08-11 | 20:04

En ga jij eens een halfuurtje met je ballen in een bak ijsklontjes zitten. Koel je waarschijnlijk wel een beetje van af.

Zo onbenullig als vandaag ken ik je niet. Doe d'r wat aan.

Reinaert | 28-08-11 | 20:08

@20:03 Ultor

La Vie En Rose | 28-08-11 | 20:07

@ Parsons | 28-08-11 | 19:54
Schattig, die theatrale sensitiviteit. Man man. En dat voor iemand die met circa 23.000 (!) plempjes per jaar het digitale riool laat doorstromen.
En maar boos zijn, de hele dag boos. Op iedereen. Ga's wat doen man. Die Marokkanen uit mijn Vondelpark trappen bijvoorbeeld.

Pa Cartwright | 28-08-11 | 20:04

@La Bailaora | 28-08-11 | 19:30

Ik kijk en zie aluhoedjeschemtrailsite Niburu. Denk je nou echt dat ik dan ook dat linkje ga aanklikken? Zeiken over manipulerende media en dan kom je met die mafkezensite aanzetten om je punt te maken? Ik ga jou de komende 300 jaar niet serieus nemen, dat ga ik doen. Weirdo.

Biff Eagleburger | 28-08-11 | 20:04

@Pa Cartwright | 28-08-11 | 19:36
Heb je nog iets inhoudelijks te melden op de comments van Parsons over libië of blijft het bij assumpties en het laag-bij-de-grond spelen op de persoon.

Je bent een zure man aan het worden met je gehakketak op zowel Parsons als Art vanderlay Ultar. Jaloers?

La Vie En Rose | 28-08-11 | 20:03

@flame_me | 28-08-11 | 19:57

Klopt. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.....

Ik beweer echt niet dat ik het altijd goed doe, in mijn enthousiasme (of woede) zet ik het ook wel eens wat harder aan dan strikt noodzakelijk. Maar in een discussie die daar eventueel op volgt rectificeer ik mezelf wel weer. Of neem mijn woorden terug.

Reinaert | 28-08-11 | 20:00

@Slipsnifter | 28-08-11 | 19:55

Meestal mislukt dat vervolgens. En dan mot je je verlies nemen. Eventjes bekvechten met oneigenlijke argumenten kan leuk zijn maar het moet niet te ver gaan.

Reinaert | 28-08-11 | 19:57

@Reinaert
De meerderheid 'discuteert' hier met sentimenten in 1 van jouw plempsels spreek je ook van 'haatbaarden-paradijs'.

flame_me | 28-08-11 | 19:57

@Pa Cartwright | 28-08-11 | 19:36
Dat gelul van jou vind ik pas beangstigend.

Slipsnifter | 28-08-11 | 19:56

SyntaxError | 28-08-11 | 19:54
Gewoon andere browserT gebruiken, ene 7 is wel erg 1.0.

La Bailaora | 28-08-11 | 19:56

@Reinaert | 28-08-11 | 19:52
Als je het debat niet op een normale manier kunt winnen moet je het over een andere boeg gooien hè..

Slipsnifter | 28-08-11 | 19:55

@McPhart | 28-08-11 | 19:25
Nah, zo lollig vond ik die foto's niet, maar die lol sloeg wellicht op de rest van je plemp die ik onderschrijf.

La Vie En Rose | 28-08-11 | 19:54

ot:
Zal aan me browser liggen (IE7) maar ik zie geen +/- dingetjes ...
Hoelang hebben ze die hier al ?

SyntaxError | 28-08-11 | 19:54

@Pa Cartwright | 28-08-11 | 19:49
Als het aan mij lag was je permanent opgerot hier.

Zelfs mij gaan Breivik vergelijkingen te ver.

Zwakzinnige gek.

Parsons | 28-08-11 | 19:54

@pa cartwright
u bent nu wel heeel grof bezig.

Mindy | 28-08-11 | 19:53

@Pa Cartwright | 28-08-11 | 19:49

Jij weet verdoemd goed dat dát niet gaat gebeuren. Reaguurders zijn tuigh, allemaal, maar ze blazen geen moskeeën op. En daarom hoef je dus ook de discussie niet op te blazen tot gigantische proporties.

Diskuzeuren doe je met argumenten en niet met sentimenten.

Reinaert | 28-08-11 | 19:52

@Slipsnifter | 28-08-11 | 19:51
1 keer "voor de" was wel genoeg geweest..

Slipsnifter | 28-08-11 | 19:52

@Pa Cartwright | 28-08-11 | 19:36
Je zou zo voor de voor de pvda de politiek in kunnen, het demoniseren heb je al perfect onder de knie.
Verder een beetje dom lullen, en graaien maar, ik zeg doen!

Slipsnifter | 28-08-11 | 19:51

Pa Cartwright | 28-08-11 | 19:49
Onze kinderen gaan een groot probleem krijgen door wegkijkerTs. Niet door mensen als Parsons, in tegendeel.

La Bailaora | 28-08-11 | 19:51

@Abugreip | 28-08-11 | 19:44 Hmm, daar kreeg ik nou juist een enorm -1 gevoel.

Treurig varken | 28-08-11 | 19:49

@ Reinaert | 28-08-11 | 19:38
Nou, als zo een idioot als die parsons besluit een moskee op te blazen, hebben we toch écht wel een serieus probleem hier in Nederland.
Tuurlijk, die hele islam mag van mij vanavond nog zwaar de gierput in. En dan heb ik er nog niet eens last van – kan je nagaan.

Pa Cartwright | 28-08-11 | 19:49

@gentle giant | 28-08-11 | 18:21 Jammer, ik dacht wat foto's te zien te krijgen.

Treurig varken | 28-08-11 | 19:48

+1 voor verkoolde zooi

Abugreip | 28-08-11 | 19:44

@2emeREP | 28-08-11 | 19:42

Maar volgens mij weet je verdoemd goed wat bedoeld wordt.

En knetterbief is knetterbief. Dáár blijf je af! Taalfaxist!

Reinaert | 28-08-11 | 19:44

@Pa Cartwright | 28-08-11 | 19:36
Ga je lekker?

Parsons | 28-08-11 | 19:43

@Koud flesje Alfa
Ben ik helemaal met je eens. Ze hebben het al 4 maand over 'stalemate'. Tot ze in 1x wakker geschud werden doordat de rebellen plots op green square in Tripoli stonden.

flame_me | 28-08-11 | 19:43

" De geschiedenis zal het uitwijzen. "
Het is niet eens Nederlands.
En dat moet ik dan serieus nemen?
Als een slager kornEtbief roept hoef ik het ook niet.

2emeREP | 28-08-11 | 19:42

@Parsons
Waar gaat dit artikel over? En lees mijn eerder comments.

flame_me | 28-08-11 | 19:40

@flame_me | 28-08-11 | 19:34
Ik denk dat de media achterlijk slordig is met de berichtgeving over Libië, moet je maar eens even terugkijken hoe vaak ze er al op terug hebben moeten komen. Uiteraard is het jammer dat juist Niburu hier op wijst, maar feit is wel dat het gebeurd.

Koud flesje Alfa | 28-08-11 | 19:39

@Pa Cartwright | 28-08-11 | 19:36

Ach, ook Karl Marx kwam ooit met een manifest. Is jarenlang goed gegaan hoor, ligt nu ergens onder het stof.

Met andere woorden: maak je niet zo druk!

Reinaert | 28-08-11 | 19:38

@ BeunDeHaas | 28-08-11 | 19:17
Was vroeger niet anders. "Ik zal jullie opdrijven linkschmenschen" schreef-ie dan. Schattig toch? Mooi materiaal voor drijfjacht gebbetjes, je begrijpt.

Nogmaals, zo een parsons is beangstigend. Geen sociaal kader; vrouw, vrienden of wat dies meer zij, maar louter digitale gelijkgezinden; het soort knaap dat ooit met een Manifest komt.

Pa Cartwright | 28-08-11 | 19:36

@flame_me | 28-08-11 | 19:21
Over welke genocide heb je het? En wie redden wij? Call it.

Parsons | 28-08-11 | 19:35

@La Bailaora
Lachen joh er is een media die beelden koppelt aan een verkeerd artikel. Slordig, toegegeven. Maar denk je nou echt dat de redactie nou bewust zo opzichtig het publiek probeert te misleiden?? Ga ergens wat IQ bijkopen.

flame_me | 28-08-11 | 19:34

Biff Eagleburger | 28-08-11 | 19:28
Je moet kijken, je hebt toch ogen, of niet?

La Bailaora | 28-08-11 | 19:30

@La Bailaora | 28-08-11 | 19:21

Niburu aanhalen als bewijs, right. Nog chemtrails gespot vandaag?

Biff Eagleburger | 28-08-11 | 19:28

Het internet bestond WEL in 1969. Het heette nog ARPANET en bestond oorspronkelijk uit twee aan elkaar verbonden universiteitsnetwerken:

"The first ARPANET link was established between the University of California, Los Angeles and the Stanford Research Institute on 22:30 hours on October 29, 1969.

By December 5, 1969, a 4-node network was connected by adding the University of Utah and the University of California, Santa Barbara. Building on ideas developed in ALOHAnet, the ARPANET grew rapidly."

en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_I...

Maar goed fappen deed men toen nog op ranzige seksblaadjes uit de kiosk dus voor de gewone burgert bestond het internet niet voordat of Al Goor of Jolo (take your pick) het internet uitvond midden jaren '90.

JoranVanderdood | 28-08-11 | 19:27

@Koud flesje Alfa | 28-08-11 | 19:22

Het is inderdaad een 'oorlog' die achteraf waarschijnlijk alleen maar verliezers zal kennen. En een oorlog die buitengewoon chaotisch verloopt ook nog eens, met als kers op de taart dat de 'overwinnaars' elkaar binnenkort wel in de haren zullen vliegen.

Ad-hoc coalities hebben wel vaker tot nóg meer ellende geleid.

Reinaert | 28-08-11 | 19:27

@La Bailaora | 28-08-11 | 19:21
Het is vooral bizar om te zien hoe de westerse bevolking alle onzin slikt als zoete koek. En dan te bedenken dat er bij Irak nog vraagtekens werden gezet, wat hier gebeurt is vele malen erger.

Koud flesje Alfa | 28-08-11 | 19:27

LOL @ Update :)
Als er iets links is, dan is het de Huffington Post wel.
Blijkbaar heeft links aan de overkant van de oceaan iets minder last van hersenverweking dan bij ons.

McPhart | 28-08-11 | 19:25

@Reinaert | 28-08-11 | 19:20
Ik zeg niet dat het een schatje is, een schatje krijgt uiteraard een stammenoorlog niet naar zijn zijde gekeerd, nog zo'n enorm groot land 'goed gekleed' voor zo'n lange tijd. Een held is hij echter wel degelijk, in die hele koekwouzenoorlog van nu is er niemand die zich kan meten aan wat Kadaffi zoal gepresteerd heeft.

Koud flesje Alfa | 28-08-11 | 19:22

@ Koud flesje Alfa | 28-08-11 | 19:19 | + 0 -
De rol van sociale media groeit als kool. Niet alleen voor rebellen, ook voor de samenleving hier in Nederland.

Vooral twitter... zodra mensen in hun bio zetten 'twittert op persoonlijke titel' vraag ik me af waar ze bang voor zijn. Voor de baas, die denkt: dit moeten we niet willen! Of voor andere dingen?

BeunDeHaas | 28-08-11 | 19:22

@Parsons
Je verdraait mijn hele comment.

Jij bent degene die even de andere kant op kijkt wanneer er genocide wordt gepleegd. Vooral niet je handen vies maken. En als er iemand wel zijn hand uitsteekt ga je die partij uit gaat maken voor moordenaar omdat er per ongeluk tijdens deze reddingsactie levens verloren gaan.

flame_me | 28-08-11 | 19:21

Het is ook gewoon ongelooflijk hier hoe gemakkelijk msm geloofd wordt. Gewoon heel goed kijken naar beelden voordat je alles voor zoete koek slikt.

Hier een mooi voorbeeld van manipulatie:
www.niburu.nl/index.php?option=com_con...

La Bailaora | 28-08-11 | 19:21

@Koud flesje Alfa | 28-08-11 | 19:17

Khadaffi is natuurlijk nooit een lieve, leuke meneer geweest. Wel een meneer met ballen, dat dan weer wel, ruzie maken met Jan-en-alleman en dat vervolgens ook nog overleven: ik geef het je te doen.

Maar dat maakt 'm nog geen held en ook geen schatje.

Reinaert | 28-08-11 | 19:20

@Reinaert | 28-08-11 | 19:10
Klopt, via sociale media blijkt het kinderlijk eenvoudig om volkeren op te ruien tegen hun regering. De gemiddelde 'rebel' heeft kennelijk meer muntjes om zich goed te kleden dan de gemiddelde Nederlander, maar dat uiteraard geheel terzijde.
Die hele zaak stinkt. Een gierput is er niks bij.

Koud flesje Alfa | 28-08-11 | 19:19

Kadaffi was een held en Kadaffi blijft een held. Wat nieuw is, is dat de NAVO zich in het rijtje met oorlogsmisdadigers mag aansluiten. Het gaat hier over lijken, euh olie dus.

Koud flesje Alfa | 28-08-11 | 19:17

@ Pa Cartwright | 28-08-11 | 19:16 | + 0 -
Ongevaarlijk? Moet je eens naar dat getwitter van die kerel kijken. Die vent is van het padje af hoor. Er komt waarlijk niks anders meer uit dan Islamgekakel. Dat het qua taalvaardigheid wel goed zit, wil nog niet zeggen dat de boodschap ook goed is.

Je kan een drol inpakken in het beste pakpapier, het blijft een drol.

BeunDeHaas | 28-08-11 | 19:17

@ BeunDeHaas | 28-08-11 | 19:10
Neuh. Bottehond was welbespraakt. Intelligent. Ongevaarlijk, in tegenstelling tot die parsons.

Pa Cartwright | 28-08-11 | 19:16

@Parsons 19:07
Jouw logisch redeneren is echt op zijn eind geraakt nu zeg. Echt slaat kant nog wal jouw comment. Trol-waardig.

flame_me | 28-08-11 | 19:15

@flame_me | 28-08-11 | 19:11
Je vergelijkt autorijden nu met NAVO bombardementen alwaar je kinderen als nuttig slachtoffer voor de goede saeck ziet?

Bezoek eens een psychiater, je bent namelijk de weg kwijt.

Parsons | 28-08-11 | 19:14

@ Parsons | 28-08-11 | 19:04 | + 2 -
Het is eigenlijk gek dat Mugabe zijn gang mag gaan.
De diamanten in Zimbabwe zijn van grote waarde, ook voor het westen, waar er meer toepassingen zijn voor diamant dan alleen sieraden.

Maar ga je massaal diamant halen, zal die prijs weer dalen. Vandaar dat Mugabe zijn gang mag gaan.

Ik vrees namelijk dat het inderdaad alleen om de olie gaat, al zal geen enkele leider van een land dat toegeven.

BeunDeHaas | 28-08-11 | 19:14

@Pa Cartwright | 28-08-11 | 19:08
Yep. Die debielen maken een normale discussie onmogelijk. Ze geven voorstanders van de massale import juist extra steun doordat die telkens "zie je wel" kunnen zeggen.

Hou nou eens een normale discussie mensen, met haalbare dingen?

Patatter | 28-08-11 | 19:12

-weggejorist-

Parsons | 28-08-11 | 19:12

@Parsons
Zoek de definitie van moord even op. Stap jij nooit meer achter het stuur van een auto met jouw redenatie want je loopt het risico om een kind aan te rijden.

We hadden toch goede oliecontracten met Ghadaffi? Hadden we toch makkelijker de rebellen kunnen bombarderen.

Syrië is ernstig, de mensen willen zelf geen interventie. Vorige week hebben zij dit nog aangegeven.

Mugabe is een klootzak. Echter hij heeft nog niet gedreigd complete steden te zuiveren.

Quote 'We hebben niets te zoeken in de haatwoestijn'. Met die opmerking geef je toch wel heel erg aan dat het je niet om menselijkheid is te doen, en dan nog kinderen gebruiken als rookgordijn. Zielig.

flame_me | 28-08-11 | 19:11

@ Pa Cartwright | 28-08-11 | 19:08 | + 0 -
Wilt u nu Parsons bijna gelijk stellen aan Bottehond?

BeunDeHaas | 28-08-11 | 19:10

@Jan Passant mk2 | 28-08-11 | 19:07

Tja, de mode verandert wel hè.

Overigens mede met dank aan de moderne media en de al even moderne communicatiemiddelen. Revoluties uit de jaren '60 van de vorige eeuw zijn in dat opzicht natuurlijk niet te vergelijken met revoluties die nu worden 'opgestart'. De rol van de (sociale-) media is oneindig veel groter geworden.

Voer voor sociologen ;-)

Reinaert | 28-08-11 | 19:10

@ Parsons | 28-08-11 | 18:55
Integendeel. Lal jij maar lekker door.
Maar enigszins zorgen maak ik me zo stilaan wel om jouw islamobsessie. Een volkomen sociaal geïsoleerd persoon als jij, 24/7 met die debiele islam bezig. Ingrediënten voor een 'statement'.

Pa Cartwright | 28-08-11 | 19:08

@flame_me | 28-08-11 | 19:00
En nog iets - wat als de Arabische Liga morgen besluit om Brussel te bombarderen uit naam van de zogenaamde democratie? Gewoon, omdat ze er schijtziek van zijn dat er nog steeds geen regering is bij onze zuiderburen. En omdat het kan.

Qua afstand ligt het voor hen net zo ver als Libië voor ons.

Dus waarom niet?

Parsons | 28-08-11 | 19:07

.. alleen bij de vorige revolutie was het volk nog modern gekleed en schreeuwden niet zo terminaal om allahakbar.

Jan Passant mk2 | 28-08-11 | 19:07

Verdomme mensen, moeten we nu blij zijn met een "nieuwe k-daffie"? Het gaat er sowieso niet beter op worden.

dan-b | 28-08-11 | 19:06

Ach, over 20 jaar zeggen we hetzelfde. Tenslotte is het democratiseren van een dergelijk land gewoon de ene dictator vervangen door de volgende. Waar we weer een tijdje olie van krijgen.

Patatter | 28-08-11 | 19:06

@flame_me | 28-08-11 | 19:00
En dat is een goede reden om van mijn belastinggeld kinderen te vermoorden? Spoor je nog?

Waarom laten we Mugabe wel zijn gang gaan dan? Of Assad in Syrië?

Hou op met dat hypocriete gelul en zeg gewoon waar het om gaat - wij vermoorden daar mensen omdat wij behoefte hebben aan olie. Zo simpel is het.

En verder hebben wij he-le-maal niets te zoeken in die haatwoestijn.

Parsons | 28-08-11 | 19:04

@La Bailaora
U papegaait de MSS (main stream sentimenten)?

flame_me | 28-08-11 | 19:04

@Jan Passant mk2 | 28-08-11 | 19:01

Dat geldt niet alleen voor islamitische revoluties hoor, ook bij 'gewone' revoluties is het traditioneel op enig moment bijltjesdag.

Alleen zien we anno tegenwoordig nog maar weinig 'gewone' revoluties, dat geeft een licht vertekend beeld.

Reinaert | 28-08-11 | 19:04

@ Rammstein | 28-08-11 | 18:57 | + 0 -
Ik vat je hele post gewoon niet...
""Nee nee, waar leest u dat GS over zoveel jaar opnieuw met een bericht komt ... usw usw ?"

Waar slaat die 'und so weiter' op?
Ik vréés ergens voor, en u gaat ervan uit dat ik meteen al wéét.
Ik zeg 'een website áls geenstijl' u zegt dat ik het over GS heb, die het weer gaat plaatsen?

Dus alsjeblieft Rammstein, ik heb je redelijk hoog zitten, maar waar jij over blaat?
En dan nu zeggen dat lezen mij vreemd is...

BeunDeHaas | 28-08-11 | 19:01

flame_me | 28-08-11 | 19:00
U luistert alleen naar de MSM propaganda?

La Bailaora | 28-08-11 | 19:01

Leuke beelden. Revolutie is de islamitische versie van democratie. Het volk juicht en schiet in de lucht, rekent nog even af met de buurman, de oude machthebber wordt verjaagd, de nieuwe machthebber neemt de boel over. Na een poosje is alles weer als voorheen.
Alleen de muren hebben wat extra nieuwe kogelgaten.

Jan Passant mk2 | 28-08-11 | 19:01

Lijk wel op "nicks nuttig", maar het gaat nergens meer over.

dan-b | 28-08-11 | 19:00

@Parsons
Weet je wat er was gebeurd als wij met ons belastinggeld niets hadden gedaan? Er werden kinderen in Libië opgepakt en vermoord omdat ze alleen maar onbewust bij een anti-regering graffiti muur stonden. Vind je het dan niet een beetje hypocriet wat je zegt? In de afgelopen maanden zal er wel een kind zijn omgekomen door het NAVO bombardement wat natuurlijk triest is maar ik ben er van overtuigd dat wij genocide hebben voorkomen. Tot zover er nu geen sprake is van genocide, want er zijn 50.000 politiek gevangenen nog vermist.

flame_me | 28-08-11 | 19:00

Geschiedenis24 is een project van de NPO, geïnitieerd (afaik) door de VPRO. Ze zullen echt niet de laatsten zijn om dat het in geval van Kadaffi helaas is misgelopen.

Helaas is al vaak gebleken dat macht corrumpeert, de meeste dictators zijn begonnen als "redder van het volk" maar wilden uiteindelijk de macht niet opgeven. Kijk naar Chavez bijvoorbeeld, die is democratisch aan de macht gekomen.

Dat macht blind maakt zie je ook bij een partij als de VVD, alle principes overboord om maar een premier te kunnen leveren.

bvdbos | 28-08-11 | 18:59

BeunDeHaas | 28-08-11 | 18:54 | + 0 -
Laat maar, Einstein.
Ratel maar lekker door. U snapt iets niet, maar ik heb geen zin om het u uit te leggen, want lezen/luisteren is u vreemd, dat is duidelijk.

Rammstein | 28-08-11 | 18:57

@BeunDeHaas | 28-08-11 | 18:50

En dat bedoel ik maar. Het volk "wilde" eigenlijk niet zo veel vermoedelijk maar werd opgehitst en er is waarschijnlijk ook het nodige beloofd. Met als resultaat dat er nu meerdere landen economisch en (in het geval van Libië) letterlijk in puin liggen, er vele doden zijn gevallen en over een aantal jaren het hele circus weer overnieuw kan beginnen.

Maar ze hebben even aan hun vrijheid mogen ruiken.

Reinaert | 28-08-11 | 18:55

Mantisomantis | 28-08-11 | 18:41 | + 2 -
Met de loop van een blaffer in je bek, doe je niet zo gek veel meer, lijkt me.

Rammstein | 28-08-11 | 18:55

-weggejorist-

Parsons | 28-08-11 | 18:55

@ Rammstein | 28-08-11 | 18:52 | + 0 -
"Nee nee, waar leest u dat GS over zoveel jaar opnieuw met een bericht komt ... usw usw ?"

Ik reageer op "waar leest u dat GS over zoveel jaar opnieuw met een bericht komt". Wat dat usw mag zijn moge joost weten.
Maar dat schijn je dus niet te vatten?

BeunDeHaas | 28-08-11 | 18:54

@ Rammstein | 28-08-11 | 18:50 | + 0 -
Wat hebben die minnetjes ermee te maken, mevrouw zeikwijf? Ben je ongesteld? Jezus, er komt een hoop gemauw uit, maar wát is nou je punt?

BeunDeHaas | 28-08-11 | 18:53

@flame_me | 28-08-11 | 18:47
Mijn grote leider? LOLWUT?

Het enige dat ik doe is afvragen waarom wij wie steunen.

En daar komt nog bij dat ik er geen voorstander van ben dat er van mijn belastinggeld kinderen worden vermoord. Zelfs niet in Libië.

De enige die ik in de MSM deze vraag heb horen stellen is Koos Postema (vorige week bij #KvdB)... alleen dat geeft al aan hoe fucked up onze publieke omroep is.

Parsons | 28-08-11 | 18:52

BeunDeHaas | 28-08-11 | 18:51 | + 0 -
Nee, je blijft maar doorlullen over iets, waar ik niet naar vraag, badmat.

Rammstein | 28-08-11 | 18:52

@ Rammstein | 28-08-11 | 18:49 | + -1 -
Ik geef antwoord op "waar lees je... blabla".
Maar dat snap je niet?

BeunDeHaas | 28-08-11 | 18:51

*spareribs in container flikkert*

gentle giant | 28-08-11 | 18:51

@ Parsons | 28-08-11 | 18:25
Juichen voor die sharia? Proest, omdat ik jou een breivikje vind? Arme drommel.
De AIVD leest mee, dus doe maar voorzichtig knaap.

Pa Cartwright | 28-08-11 | 18:51

BeunDeHaas | 28-08-11 | 18:49 | + 0 -
Vanwege die minnetjes ?

Lees eens wat er staat, mister ADHD !

Rammstein | 28-08-11 | 18:50

@ Reinaert | 28-08-11 | 18:47 | + 0 -
Ik denk dat heel wat landen die een hete lente hebben gehad straks met een Sharia in hun maag zitten. Maargoed, het volk wilde het toch?
De verkiezingen zullen misbruikt worden, en dan ben je niks opgeschoten.

Er komt binnen nu en 10 jaar in al die landen geen werkbare democratie. Eerder schijn-democratie. Men mag stemmen, maar wel op één persoon, en anders kun je een kogel koppen.

BeunDeHaas | 28-08-11 | 18:50

BeunDeHaas | 28-08-11 | 18:47 | + 0 -
Léés je wel, wat ik je vraag ? Nee hè ?

Rammstein | 28-08-11 | 18:49

@ Rammstein | 28-08-11 | 18:44 | + -1 -
"Who the hell cares?"
Nou? Vul het eens in? Jij duidelijk niet. Dan reaguur je toch niet hier?

BeunDeHaas | 28-08-11 | 18:49

@update
Bedankt voor de slide-show.

*avondeten overslaan doet*

Prof. D.A.H. Vintik | 28-08-11 | 18:48

Er is hoop, een boertje hier in de buurt dat ieder jaar 60 schapen had lopen richting Ramadan-eindvreten heeft er nu maar 20, hij zei dat er minder vraag is, vooral in het Ruhr-gebied zijn er veel aan het vertrekken, de Duitsers zijn nu eenmaal iets directer dan wij Nederlandse slapjanussen.

hagelkruis | 28-08-11 | 18:48

@BeunDeHaas | 28-08-11 | 18:43

Die snelle democratie komt er echt niet. Nou ja, misschien wel héél snel maar ook maar héél eventjes. Totdat de "vrije" verkiezingen voorbij zijn dus.

Ik vermoed dat er allerhande jurkdragenden-met-baard staan te trappelen om "hervormingen" in te voeren. Waar vervolgens niemand beter van wordt, zeker wij niet.

Reinaert | 28-08-11 | 18:47

@ Rammstein | 28-08-11 | 18:45 | + 0 -
Omdat die overgangsregering en die rebellen net zo maf zijn als De Man Met Duizend Namen?
Libië is een land van stammen. Dat gaat op den duur wel wrijven. En ik vrees dat de landen die nu zo erg vochten tegen dictatuur straks gewoon een nieuwe dictatuur terugkrijgen. Zij het met stapjes, maar op het eind was het voor niets.

BeunDeHaas | 28-08-11 | 18:47

@Parsons
Je moet wel de volledige waarheid vertellen hé. Tot een week geleden werd er water geleverd aan Tripoli via de man-made river. Als de NAVO het man made river project heeft aangevallen (heb ik nog geen bewijs van gezien) dan komt dat omdat jouw vriend Ghadaffi er een gewoonte van heeft gemaakt civiele plaatsen te gebruiken voor militaire doeleinden. Ten derde heeft jouw grote leider en voorbeeld er ook voor gezorgd dat het drinkwater in de Nafusa Mountains werd verontreinigd terwijl de mensen door de belegering nergens naar toe konden.

flame_me | 28-08-11 | 18:47

@BeunDeHaas | 28-08-11 | 18:41
Ben toch bang dat Obama Bin Laden is. En minnen schijnt standaard te worden hier.

dan-b | 28-08-11 | 18:46

@Wenna | 28-08-11 | 18:12

Wie had die hoer moeten tegenhouden dan? En waarom eigenlijk?

Biff Eagleburger | 28-08-11 | 18:45

18:36 | + -5 -
-kudo's, altyijd leuk.
*Er een schepje bovenop doet*
Neem BUMA nou, op het punt van instorten. De boomers hebben allang het schip verlaten. En wat betreft foute beslissingen. Heel NL stond destijds te bibberen met Karremans. Iedereen gaf hem gelijk.

Einde van de Domheid | 28-08-11 | 18:45

BeunDeHaas | 28-08-11 | 18:43 | + 0 -
Nee nee, waar leest u dat GS over zoveel jaar opnieuw met een bericht komt ... usw usw ?

Rammstein | 28-08-11 | 18:45

BeunDeHaas | 28-08-11 | 18:41 | + 0 -
Maak je daar vooral druk om, who the hell cares !!!

Rammstein | 28-08-11 | 18:44

@ Rammstein | 28-08-11 | 18:41 | + -1 -
Waarom werden er luchtaanvallen uitgevoerd door het westen? Om De Man Met Duizend Namen (121 eigenlijk) af te zetten, en snel democratie te brengen.
Dan vul ik zelf maar in dat het maximaal een jaar mag duren. Kan ook niet anders, want de interventie lag nogal gevoelig, zeker voor Amerika, die het aan Engeland liet.

BeunDeHaas | 28-08-11 | 18:43

Nu zal de vraag zijn welke stam de lantaarn gaat overnemen en een dominerende rol gaat spelen in Libië.
Zo niet, dan zullen de gevolgen epische strondttegende ventilator- waarden gaan genereren. Denk ik.

Ashtrey | 28-08-11 | 18:42

Osama Min Laden is ook weer democratie aan het brengen hier, door met geweld op de - knoppen te rammen bij iedereen?!

BeunDeHaas | 28-08-11 | 18:41

De media bakt het nu wel erg bruin.
De Stentor schreeuwt, "Gadaffi verkrachtte de leden van zijn vrouwelijke lijfwachten"
Alsof een oud mannetje als Gadaffi in staat was grote blonde, getrainde lijfwachtvrouwen met een buitengewoon salaris, die vanuit de hele wereld naar zijn paleis waren gekomen om zijn kousen aan te trekken,kon overmeesteren.

Mantisomantis | 28-08-11 | 18:41

BeunDeHaas | 28-08-11 | 18:39 | + 1 -
Waar leest u dat ?

Rammstein | 28-08-11 | 18:41

95% van die lui is islamitisch en AlQaida kan niet wachten dus elke naieve idioot die over 'lente' en 'democratie' spreekt heeft echt een roze bril van gewapend, kogelvrij glas

Rest In Privacy | 28-08-11 | 18:41

@Einde van de Domheid | 28-08-11 | 18:36
Lang stuk, maar je hebt een punt.

dan-b | 28-08-11 | 18:39

Ik vrees dat over 42 jaar, een website als GeenStijl, opnieuw het bericht brengt dat er weer democratie komt. Een proces waar het 'vrije westen' zo lang over heeft gedaan om het tot stand te brengen, en enigszins werkbaar te maken, dat willen 'we' dus in een jaar in Libië door gaan drukken?

Think again boys...

BeunDeHaas | 28-08-11 | 18:39

Weet je wie ook streefde naar een socialistische heilstaat?

Parsons | 28-08-11 | 18:39

Ik bedoel *oud paard van stal haalt* Schim Fortuyn heeft ook nog eens beweerd dat Mao dit land zou redden.

Einde van de Domheid | 28-08-11 | 18:37

Libië eerst maar eens rustig laten uitbranden en dan nog maar eens zien wat er van over is en wat er van terecht gaat komen. Ik vermoed niet veel. Veel ellende, dat wel, maar dat is het dan ook wel.

Haatbaarden-paradijs. Dat waarschijnlijk dan weer wel.

Reinaert | 28-08-11 | 18:36

Ach ja, was Hillebrand Nawijn niet verantwoordelijk voor het asiel geven aan voormalige regime-beulen? De geschiedenis rekent altijd mild af met vorbije tijden. Daarom is de doofpot uitgevonden. Als dingen zoalng in de doofpot blijven totdat er een nieuwe regering is, dan is het weer gelukt! (Overigens, als je dacht dat een regime 50 jaar geleden wel leuk zou kunnen worden dan is dat toch nog minder dom als al die vreselijke muziekprogramma's. Ik bedoel, dat we met Mercedessen naar Jantje Smit en andere Volendamse debielen gooien moeten we zelf weten. Maar de VPRO zou wEl smaal moeten hebben. Noemt Reiziger in muziek, Flipse in muziek etc.)

Einde van de Domheid | 28-08-11 | 18:36

Het gaat toch om die 2 procent olie. En de "nieuwe k-daffie" komt er toch wel aan.

dan-b | 28-08-11 | 18:34

-weggejorist-

Bloodzone | 28-08-11 | 18:34

1september las ik, zou wel symbolisch zijn..

Mindy | 28-08-11 | 18:32

peeppeep | 28-08-11 | 18:24 | + 0 -
Dat was voor de ouderdom, botox en foute plastische chirurgie.

vuistneuqer | 28-08-11 | 18:12 | + -2 -
Dat kan je toch lezen, wat zijn punt is ? Of moeten er plaatjes bij, met een Sesamstraat uitleg ?

Rammstein | 28-08-11 | 18:31

Zo'n flashback is natuurlijk een welkome afleiding van het feit hoe het Nederlandse volk OOK besodemieterd wordt door de politiek van 'pappen en nathouden.'

Die voorspelde 'gure rechtse wind,' is inmiddels geluwd tot een zwak briesje: more of the same, net zoals tijdens de afgelopen 42 jaar in Libië...

bokkenrijder | 28-08-11 | 18:30

@Pa Cartwright | 28-08-11 | 18:21
Juich jij nou maar voor de sharia. Doe ik even niet mee.

Parsons | 28-08-11 | 18:25

Het was een zootje, en het wordt een nog veel groter zootje.

Rammstein | 28-08-11 | 18:25

Kadaffi was een knappe vent toen. En de meesten droegen westerse kleren.

peeppeep | 28-08-11 | 18:24

zoland mensen in achterlijke sprookjes blijven geloven, zal er niets veranderen.

Dagobert D. | 28-08-11 | 18:24

@WeerEenPilsjeOp | 28-08-11 | 18:19
Op verstand na dan.

Art Vandelay Ultor | 28-08-11 | 18:24

@observant | 28-08-11 | 18:06
Klinkt mij meer Mexicaans in de oren.
(is 'Spanish Harlem' (Leiber/Stoller/Spector) en dus eigenlijk geen van beide)

Prof. D.A.H. Vintik | 28-08-11 | 18:23

De geschiedenis zal zich alleen maar herhalen, oude wijn in nieuwe zakken.

Dr.Thorvaldt | 28-08-11 | 18:23

De VPRO was van/voor vrije opvoeding, geen betutteling.
Over grenzen heenkijken. Alles moest kunnen. Daarom dondert iedereen zijn rotzooi op straat, rijdt iedereen links omdat ze net als iedereen recht hebben om de linkerbaan te gebruiken. Daarom zetten de meeste mensen hun voeten op de bank in de trein. En smeert iedereen pindakaas op de vloer om nog een beetje kunstzinnig te zijn. Daar moet ik dan weer belasting/subsidie voor ophoesten. Ik haat die vrijheden!

Normpje | 28-08-11 | 18:23

@ Parsons | 28-08-11 | 18:03
Nee, geen racist. Hooguit staatsgevaarlijk.

Pa Cartwright | 28-08-11 | 18:21

Ik zei het toch. Ieder land krijgt de regering die het verdient.

Ivoren Toren | 28-08-11 | 18:20

Vind de athiësten ook een leuk volk, schuilend onder de door Chrtistenen gemaakt land. Altijd een oordeel over een ander, terwijl zij zelf niets hebben.

WeerEenPilsjeOp | 28-08-11 | 18:19

Zal de moslim broederschap wel worden. Zucht.

peeppeep | 28-08-11 | 18:17

@observant | 28-08-11 | 18:09
Kan er geen zinnig woord over zeggen, maar ik geloof er eigenlijk geen snars van dat het om het welzijn van de mensen aldaar te doen is iig.

SyntaxError | 28-08-11 | 18:15

Ik hoor trouwens

Revulia Braak Braak Braak.

Kaas de Vies | 28-08-11 | 18:15

Misschien kan hij, als de olie op is, nog een eigen versie van het glazen huis op de markt brengen (*ring dochtertje).

fjellfrass | 28-08-11 | 18:15

Want geschiedenis herhaalt zich automatisch? Zwakste argument ooit. En de media is absoluut niet kritiekloos.

flame_me | 28-08-11 | 18:14

Ik hoop wel dat het nieuwe alfamannetje van Libië straks ook weer zo'n sexy lijfwacht neemt.

Conan de Rabarber | 28-08-11 | 18:12

Talitha van Zon heeft Libië verlaten en ze weten niet waar naartoe ze vertrokken is volgens BuZa. Nou lekker dan er is toch een aangifte gedaan tegen haar waarom krijgt dan via de Hongaarse ambassade een vrijgeleide het land uit?

Wenna | 28-08-11 | 18:12

ja toen was er ook nog geen reden om kritiek te hebben op kadaffi, dus wat is je punt van rossem?

vuistneuqer | 28-08-11 | 18:12

Achja,over veertig jaar verklaren ze ons ook gek dat wij nu denken in een democratie te leven met een staatshoofd dat de baas is omdat ze toevallig uit de juiste kut is gevallen en denkt door god zelve aan de macht geholpen te zijn.

Om maar niet te spreken van die kwijlende debielen die dat wijf twee keer per jaar toe staan te juichen of het nog waar is ook wat voor onzin ze verkoopt.

K.Zwellever | 28-08-11 | 18:11

Hoop op verbetering kan geen kwaad.

Ook al is het tegen beter weten in...

SODEP | 28-08-11 | 18:11

Het socialisme van de islam. ROFLMAO!

Parsons | 28-08-11 | 18:10

@SyntaxError
Libie heeft maar 2% van de olieproductie werldwijd en 10% van europa. zou dat het zijn ?

observant | 28-08-11 | 18:09

@Kaas de Vies | 28-08-11 | 18:05
Een reformatie van wat? Islam? Muhwahaha.

Parsons | 28-08-11 | 18:07

Geweldig die cubaanse muziek eronder. Lekkere propaganda van de media.

observant | 28-08-11 | 18:06

In olie en wapens zit het grote geld .. dus.
Democratisering .. het zal allemaal wel.

SyntaxError | 28-08-11 | 18:06

zeg maar jansen | 28-08-11 | 18:03 Laat maar, flash. En daar moet ik dan toestemming voor geven.

zeg maar jansen | 28-08-11 | 18:05

Daarom

Democratie komt er niet, want dat kan het volk nog niet aan blijkbaar.
Laat er eerst een reformatie plaatsvinden, en dan kijken we wel verder.

Kaas de Vies | 28-08-11 | 18:05

Sneeuwt het in Libië? Of zijn jullie een topicplaatje vergeten?

zeg maar jansen | 28-08-11 | 18:03

Dat roep ik al vijf maanden. Maar goed, ik ben dan ook een racist. Of zo iets.

Parsons | 28-08-11 | 18:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken