
Update omtrent de situatie op het WK in de lucht schieten in Libië. Momenteel trekken honderden opstandelingen naar Green Square voor de voortzetting van het
feestje van vannacht. Ondertussen is circa 80% van Tripoli in handen van de rebellen. Troepen van Gadaffi zouden onderhandelen over overgave. EU-woordvoerder Michael Mann heeft laten weten dat de Europese Unie het overgangsbestuur in Libië zal helpen met de uitvoering van noodzakelijke
oliecontracten hervormingen in de komende maanden en jaren. Overal is trouwens Allah Akbar te horen, in tegenstelling tot NATO Akbar. Lekker dankbaar weer. Check dit
epic verslag gisteren van Sky-vrouwtje Alex Crawford met helm. Dat het niet helemaal veilig in Tripoli voor journalisten is blijkt ook wel uit BBC reporter
Rupert Wingfield-Hayes die moest rennen voor zijn leven toen hij een groepje pro-Gadaffi strijders tegenkwam. De familie Gadaffi wordt momenteel
genadeloos opgejaagd. En de oude baas zelf? Niemand weet precies waar hij zit. Volgens Al Arabiya is Gadaffi senior niet gevlucht en ligt hij in een
ziekenhuis in Tripoli. Onbekend is of dat wegens verwondingen is of omdat Muamarr gewoon onder een bed ligt te schuilen. Sowieso heeft Zuid-Afrika laten weten de Kolonel niet te zullen helpen. Blijft over Angola en een buitenhuis in Venezuela. Uiteraard verschijnen op internet slechte
videofucks van de naderende executie van de knotsgekke dictator. We wachten wel op de echte beelden.
LIVEBLOG!
UPDATE: Britse MP Cameron geeft zo direct live
persconferentie.
UPDATE: Jalil van Libische Overgangsraad: Geen idee waar Gadaffi is.
UPDATE: MSNBC heeft een
livestream in Tripoli.
Reaguursels
InloggenJammer dat de bezoekuren in het ziekenhuis niet vermeld zijn. Eet nu zelf die banaan maar op.
Khadaffi is een krankzinnige idioot die waarschijnlijk nog steeds gelooft in een ommekeer. Wellicht denkt hij nog met een "Wunderwaffe"alle rebellen op te kunnen ruimen.Hij verdient een armzalige einde ergens hangend aan een tankstation. Zijn zoons verdienen niet beter.
Uh, Nato akbar..
Geen Allah Nato eh.. thinkprogress.org/security/2011/08/22/...
Zielig toch dat al die dictators en oorlogsmisdadigers opeens zieke oude mannen blijken te zijn als ze worden afgezet of opgespoord. Ik hoop in ieder geval dat het lang duurt en dat het zeer doet... Maar het zal wel niet...
Misschien zien we straks Khghaddaffy toch nog op het strafhof in Den Haag. Dat zou nog een mooie zijn.
Ik heb het al eerder geschreven: Er is een gat in de markt voor een AK47 met ingebouwde speaker, die bij elk schot "allah hakkebar" ten gehore brengt. Scheelt weer keelpijnpillen voor onze middeleeuwers.
Gek genoeg gun ik die ouwe gek best een veilige aftocht naar zijn buddy Chavez in Venezuela. Zo'n onsmakelijk volkstribinaal is ook niet alles, om maar te zwijgen van een eventuele behandeling zoals die Ceaucescu ten deel viel.
Dit wordt net zo'n land als Iran. Heel jammer.... voor 1979 was Iran ook zo Westers als wat... Het gaat nog heel gevaarlijk worden in die regio met al deze Islamitische "revoluties".
Ander voorbeeld:
Zagen we Iraanse gevechtsvliegtuigen al boven London bommen lossen om de regering van Groot Britanie omver te werpen, zodat de rebellen (die hier "relschoppers" heten) aldaar de macht over konden nemen en een moslimbroederschap vestigen?
Dat zagen we niet.
Zou het moreel correct zijn van Iran om dat te doen?
Dacht het niet.
Ik ben het niet eens met interventie van het westen in het midden oosten, of waar dan ook ter wereld.
Oorlog is verschrikkelijk.
Het zaait angst en verderf en dat geeft weer reden tot religieusilarisering (nieuw woord), waartegen gevochten moet worden...
_Libertariër | 22-08-11 | 14:13
Wat grappig, ik heb het over het naderende onheil dat Moslimbroederschap heet, en jij wilt het daar maar niet over hebben.
Ik zie Libië Nederland niet aanvallen nee, maar ik zie het Nederlandse leger ook niet gauw het vuur openen op een stelletje demonstranten die het niet helemaal eens zeggen te zijn met het regeringsbeleid. Het ergste wat wij hier hebben meegemaakt is geloof ik een stelletje mariniers die op eigen titel de Dam een keer hebben willen schoonvegen.
Schoorsteenveger | 22-08-11 | 14:00 |
Zie je Libie Nederland al aanvallen, omdat ze bvb de belastingdruk te hoog vinden voor die arme belastingslaven?
"WE" (burgers) zijn nergens schuldig aan, hooguit medeplichtig omdat we, hoewel onder dwang, mee betalen aan de oorlogen van onze ambitieuze leiders.
Schuldig voelen over wat andere individuen beslissen is onzin natuurlijk, maar we mogen ons wel bewust zijn van wat die leiders doen..
_Libertariër | 22-08-11 | 13:46
Zij zullen héél wat anders opgedrongen krijgen dan democratie. Maar dan is het uiteraard nóg de schuld van het Westen, want wij zijn overal debet aan, wat we ook doen, wat we ook laten.
Schoorsteenveger | 22-08-11 | 13:37 |
Geen idee wie die rebellen zijn, en wat ieder Libisch individu als toekomst ziet Schoorsteenveger. Democratisch is in ieder geval niet als je de bommen telt en niet de stemmen ;).
Daarbij .. het zal inderdaad wel een ravage worden, landen zonder democratische geschiedenis, die democratie opgedrongen krijgen, doen het niet zo goed.
Maar, laat de olie nu maar stromen, en niet teveel bloed meer als het even kan ...
_Libertariër | 22-08-11 | 13:30
Waar heb ik beweerd dat Libiërs een democratie willen? Ik zei dat de Libische bevolking zich binnen de kortste keren opnieuw de Wet zal laten voorschrijven, en wel door degenen die het gedachtengoed der Moslimbroederschap verder uit willen dragen, lieden overigens die ons maar al te vaak voorspiegelen dat die veel geprezen Arabische Lente wél de democratie zal gaan brengen.
Schoorsteenveger | 22-08-11 | 13:23 |
Of Libiers een democratie willen of niet is helemaal hun eigen zaak, hoeft het westen zich niet voor in een illigale oorlog buiten hun landsgrenzen te verwikkelen.
Gadaffie was belangrijk financier in de Afrikaanse gemeenschap, maar welke westerling maakt dat iets uit?
Democratie werkt binnen kleine gemeenschappen, op grote schaal bemoeid politiek zich met zaken waar wij burgers het helemaal niet over eens hoeven te zijn.
Haast onvoorstelbaar.
.
Z.g rebellen die vooral bestaan uit fanatieke moslims die een moslim staat van Lybie willen maken worden door de Navo gesteund en in het zadel geholpen.
En om die steun te verkopen aan de bevolking van de EU noemen we ze maar " vrijheidsstrijders" en/of rebellen; dat klinkt goed.
.
Lybie zal dezelfde kant opgaan als Egypte; het zullen uiteindelijk een soort Iran's worden waar de sharia zal gelden.
.
En moeten we daar nu zo blij mee zijn?
_Libertariër | 22-08-11 | 13:16
Nou, ik zie toch nog wel enig gradueel verschil. Dat onze democratie in alle opzichten perfect is kan natuurlijk niet gezegd worden, maar onze imperfecte democratieën zijn nog steeds een stuk aangenamer oorden dan de oorden die een perfecte God de lakens laten uitdelen.
Eurotokkie | 22-08-11 | 12:54 |
Onderhandelen????
1300 doden en 5000 gewonden, alleen in de afgelopen nacht. De NAVO vliegt met apaches boven Tripoli en schiet op alles wat beweegt. Daarnaast wordt Tripoli zwaar gebombardeerd.
Dat noem je onderhandelen?
nicodegeit.wordpress.com/2011/08/21/oo...
@Che_cuevara | 22-08-11 | 11:47
Ja, hij blijft grappig die Che. En je bent zeker dat ie niet terug komt als de Argentijnse revolutionair Che?
Het westen kan in ieder geval nu fijn khadaffi's miljarden inpikken die op westerse banken stonden, wat kan de NAVO weer trots zijn.
Schoorsteenveger | 22-08-11 | 13:10 |
Net zoals wij burgers als makke schapen ons de wet laten voorschrijven vanuit Brussel?
Dat zou de heren politici wel erg goed uitkomen ;)
NO MORE TEA FOR ME! | 22-08-11 | 12:56
Die bevolking wil misschien best wel een normaal vreedzaam leven leiden, maar die bevolking is op geen enkele wijze georganiseerd, er zijn geen tussenlagen, er is geen middenstand, er zijn geen netwerken, er is niks waarop een eventuele democratie zou kunnen wortelen. Dus die bevolking laat zich binnen de kortste keren opnieuw de wet voorschrijven.
Hee GS, jullie lijken wel een stelletje draaideur journalisten. Van Khadaffi naar Kaddafi en nu weer Gadaffi. Kom op. Pootjes in het zand en niet meeliften op het mediacircus. Kiezen !
NO MORE TEA FOR ME! | 22-08-11 | 12:56 |
vreedzaam leven hand in hand met de Islam , ja ja.
Stelletje nep-analisten hierboven.
Kan het niet gewoon zo zijn dat de bevolking van tiran gadaffi af wilde en een normaal vreedzaam leven wil leiden?
En dat alle complottheorieën van jullie dikke BS zijn?
LJBrinkhorst | 22-08-11 | 12:50 | + 0 -
Zolang het westen kan onderhandelen met Libië vinden ze het best.
Kan iemand in ieder geval even de Moslimbroeders inschakelen om te checken of dat kratje frisdrank in het filmpje youtu.be/0Qnvj6MEbC4?t=3m49s het nog gered heeft tot zonsondergang. Het blijft Ramadan natuurlijk...
Doe-eens-rustig | 22-08-11 | 12:47
Tja, in hoeverre het allemaal feestgedruis is, zal nog moeten blijken denk ik. Als die journalisten uit dat hotel durven te lopen:)
Arabische lente, me reet. Je ruilt mafketels die hun volk onder de knoet hielden in voor 'lichtelijk' corrupte stamhoofden/oppositieleiders die negen van de tien keer ook nog eens zwaar religieus zijn. Zie Irak, zie Afghanistan.
breakingnews | 22-08-11 | 12:41
:-)
Snap ik, maar ik bekijk de dingen graag vanaf de positieve invalshoek. En feestjes bouwt iedereen op zijn eigen manier blijkbaar...
Hallo Mr.Bashar al-Assad , goed kijken dan weet u wat er te wachten staat.
070 | 22-08-11 | 12:39 |
oorlogsbuit, net als de goudvoorraden van Libie, daar horen we straks niets meer van ...
Doe-eens-rustig | 22-08-11 | 12:38
Ach daarom, we kunnen het altijd aanbieden. Maar ja, toen ik net een filmpje met uitzinnige allah akbar schreeuwende en wild om zich heen schietende "Nationale Overgangsraad grondtroepen" had gezien moest ik toch even zachtjes glimlachen om jouw terminologie als in "beginselen als de trias politica en gekozen volksvertegenwoordigers zijn imo fundamenten voor een niet corrupte staat."
Verder niks:)
Bakito | 22-08-11 | 12:35 |
Saddam moest verdwijnen omdat hij olie wilde verhandelen met Euros, niet meer met dollars .. de dollar is niet meer aan de goudprijs gekoppeld, en dus volledig afhankelijk naar de markt vraag.
Wat zou er gebeuren als olieproducerende landen olie alleen maar in andere valuta ole willen verhandelen dan in dollars?
Of zoals gadaffie in goud?
Juist, de dollar en het westen op z'n gat, dus ...... oorlog!
Er is zo'n 70 miljard Dollar Libisch geld bevroren in de USA en Europa.
Die hele NATO operatie wordt daarvan betaald straks.
Samen met de olie is het gewoon handel.
breakingnews | 22-08-11 | 12:34
Een vergelijking die niet helemaal opgaat, maar ik snap je punt.
Het gaat me ook niet om zaken op te dringen aan het Libische volk, maar meer om hen bij te staan met raad en daad wanneer nodig en gewenst.
Al die dictators worden ziek voordat ze gepakt worden , beetje vreemd.
Santac | 22-08-11 | 12:36
Jazeker, als toch alle journalisten in een hotel opgesloten zitten, en er dus geen echt nieuws komt, kon ik er ook wel even tussenuit:)
Sliptong | 22-08-11 | 11:48
Het gaat hélémaal goed komen daar. En alles loopt volgens plan.
Inmiddels is de kleinzoon van de oprichter van de Moslim Broederschap, Hasan al-Banna, zich warm aan het lopen om zijn opa en zijn pa tot helden te verklaren en daarmee zichzelf als erfgenaam van hun gedachtengoed naar voren te schuiven, een en ander om straks met succes bruggen te gaan slaan tussen de ontluikende sharia-staten en het westen.
Nu of nooit, weet ook Tariq Ramadan. De Arabische Lente is het schakelmoment waarop alles samenkomt en de Islam zich als universele waarheid kan vestigen.
www.tariqramadan.com/4th-August-16-yea...
Over opa:
"How often father spoke of his mentors unyielding commitment to the struggle against colonialism and injustice and for the sake of Islam."
Over pappa:
"After the assassination of his master, in 1949, he integrated what he had learned and sacrificed everything in order to give voice to the liberating message of Islam."
"In 1959 he obtained his Doctorate in Cologne, and published his thesis under the title Islamic Law : its Scope and Equity in which he presented a synthesis of the fundamental positions of Hasan al-Banna on the subject of the Sharia, law, political organization and religious pluralism. It was an essential book, the first of its kind in a European language, to posit Islam as a universal reference."
"He knew what was needed for a thoroughgoing reform in Islam."
Over opa en pappa:
"Now he lies at rest next to the one who taught him the way, Hasan al-Banna. May God have mercy on them. He had returned from exile only in death for despots fear the words of the living. But the silence of the dead is fraught with meaning, just like the supplications of those who suffer injustice : bitter words, but words of truth."
De aap komt uit de mouw.
@breakingnews | 22-08-11 | 12:34 |
Lekker geslapen?
@_Libertariër | 22-08-11 | 12:30
Ook zo'n shariabewind is makkelijk om te kopen met wat dollarbriefjes.
Het westen exporteert toch ook gewoon naar Iran...
Doe-eens-rustig | 22-08-11 | 12:30
Ja, dat kan zijn. In jouw ogen.
Maar als jij vanaf je geboorte opgevoed wordt met het gemeenschappelijke idee dat pak 'm beet Syrië van oudsher de grootste vijand van NL is, en die komen hier na een opstand ons begeleiden met het opzetten van een dictatuur, omdat dat in hun ogen altijd goed gewerkt heeft, had jij daar waarschijnlijk ook zo je eigen idee over?
en.wikipedia.org/wiki/Libyan_Islamic_F...
Bakito | 22-08-11 | 12:24 |
Waarom dan in Libie een Shariabewind aan de macht helpen?
breakingnews | 22-08-11 | 12:26
Ach, waarom niet? Als we het tenminste maar proberen. Bepaalde beginselen als de trias politica en gekozen volksvertegenwoordigers zijn imo fundamenten voor een neit corrupte staat.
"De Arabische lente is een stap dichterbij vrijheid en democratie" volgens Cameron. Prachtige woorden weer, waar hoorden we die eerder? Er zijn blijkbaar altijd een hoop stappen nodig. En wie leert je lopen?
Doe-eens-rustig | 22-08-11 | 12:23
Klopt, ik drukte mij verkeerd uit. Ik bedoelde niet dat het weinig zin zou hebben, maar dat het waarschijnlijk niet zal lukken.
Kap nou gewoon eens met schrijven over die malotige kamelentemmers, af laten zinken dat continent, valt toch niks meer te halen. Behalve AIDS natuurlijk.
@kapotte_stofzuiger | 22-08-11 | 12:10
We zullen eerst maar eens afwachten wat het gaat worden.
@Sliptong | 22-08-11 | 12:21
Kan je me even precies aanwijzen waar ik dat schrijf? Dat dacht ik al.
@_Libertariër | 22-08-11 | 12:19
Syrië vormt het handige smoesje om Israël tot de tanden toe te bewapenen.
breakingnews | 22-08-11 | 12:16
Juist wel. Alleen maar een dictator verjagen of geld storten na een ramp werkt juist niet, de fases daarna zijn veel crucialer voor de toekomst voor een land. Kijk voor de grap maar eens naar hoe het nu gaat in Haiti...
Overigens maakt dit hele conflict één ding duidelijk. De Nederlandse journalistiek stelt geen moer voor.
"Mooie" voorbeeldfunctie al dit geweld. Medeplichtig of niet.
Gaddafi gold-for-oil, dollar-doom plans behind Libya 'mission'?
www.youtube.com/watch?v=GuqZfaj34nc&am...
@kapotte_stofzuiger | 22-08-11 | 12:18
Je moet inderdaad wel een erg dikke plaat voor je kop hebben als je de ware motieven achter deze willekeurige geopolitieke interventies niet ziet.
@Biff Eagleburger | 22-08-11 | 12:08
Denk je werkelijk dat het onder de bezielende leiding van het Moslim Broederschap beter wordt?
Bakito | 22-08-11 | 12:14 |
Waarom is de VN niet in Syrië?
Terpetijnzeikert | 22-08-11 | 12:17
Ja, die inval was gesponsord door Chocomel. Ze wilden kijken of Aisha Khaddafi het nog in zich had.
@Bakito | 22-08-11 | 12:14
Aanvullend: in Syrië is de situatie voor de burgers wat ernstiger dan in Libië, toch wordt eerstgenoemde niet door de NAVO aangevallen. In ieder geval iets om over na te denken (zie de dubbele agenda opmerking in mijn eerdere reaguursel).
Inval doen met een kratje frisdrank in je handen, erg slim. Zie youtube filmpje. Moet wel zeggen dat Londen hierbij een vredig tafereel was.
@Bakito | 22-08-11 | 12:14
Het was bijvoorbeeld Saddam Hoessein die dreigde zijn olie voortaan in euro's af te rekenen. We weten hoe het met hem is afgelopen.
www.time.com/time/magazine/article/0,9...
Tripoli is dus bijna gevallen/veroverd. Welk land volgt nu?
Vast niet Somalië want die hebben alleen piraten maar geen olie.
Doe-eens-rustig | 22-08-11 | 12:14
Dat zal weinig zin hebben denk ik. Begeleiding zit daar niemand meer op te wachten, na 42 jaar begeleiding. Ze gaan het nu zelf doen. Maar dan allemaal tegelijk...
Om het geweten te sussen, roept men na elk schot 'Allah Akhbar'. Met andere woorden: God Wants It!
@_Libertariër | 22-08-11 | 12:10
Dus jij beweert dat economische overwegingen een dekmantel vormen voor zogenaamde humanitaire operaties?
Ik bedoel natuurlijk andersom, maar de vraag blijft staan...
Hopelijk zal er nu wel tijd worden gestoken in de begeleiding van een land wat nu min of meer stuurloos zal zijn. Het 'makkelijkste' deel is nu gebeurd, nu moet er een goed, niet corrupt bewind komen.
*vingers kruist*
@_Libertariër | 22-08-11 | 12:10
Hulde! In politiek, opstanden en oorlogen zijn heel wat dubbele agenda's.
@Biff Eagleburger | 22-08-11 | 12:08
Islamtische wetten in combinatie met een dictator werkt prima, kijk naar Irak, Egypte en straks Libië; met democratie is het chaos en terreur.
Khadaffi, wil niet met het IMF meedoen, heeft een miljarden fonds, voor de ontwikkeling van Afrika opgezet, wilde een Afrikaanse vliegtuigmaatschappij opzetten (nu heeft een Frans bedrijf de meeste vluchten in Afrika), enz enz. Genoeg redenen voor de thugs , de verenigde nazies (VN) om aan te vallen.
EU-Woordvoerder Michael Mann, na Miami Vice en Heat ingehuurd door Merkel en co. om het zwaardere werk te regisseren www.imdb.com/name/nm0000520/
Zijn persoonlijke vrouwelijke bodyguardbabes vechten zich natuurlijk deaud als het erop aan komt. #spannond
@Sliptong | 22-08-11 | 11:48
Niet om het één of ander, maar in Libië werken ze onder K'Qdaffie nu ook al met islamitische wetten.
Leuk, die BB-wij-gratis-olie-C livestream.
english.aljazeera.net/watch_now/
@Avalon | 22-08-11 | 11:58
Dat kan niet, want de dieselprijs is de laatste tijd meer dan 20% gestegen.
En ik maar denken dat Gadaffi glorie was. Hij kwam immers uit een tent...
We weten niet waar hij is maar hij ligt in het ziekenhuis,,,,,,, TUURLIJK.
Hoor net dat tanks van daffie's andere zoon opstomen naar het centrum van tripoli. Dat wordt dus een bloedbad, want volgens mij kan de nato nu niet vliegtuigen daar tegen inzetten met al die rebellen op straat.
@Bakito | 22-08-11 | 11:57
De burger, aldus JC deJager. Want volgens zijn redenatie rijdt men gewoon minder als de prijzen stijgen en blijven zo de inkomsten voor de overheid gelijk. Die doen het dus echt niet voor de vette winst.
Ik zal het met mijn baas overleggen dat ik thuis blijf de rest van de week.
Ik heb er, afgaande op beelden waarop uitzinnige mannen (geen vrouw te zien) 'allahu akbar' lopen te krijsen, echt het volste vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen daar.
@Bakito | 22-08-11 | 11:52
Ik wist niet dat Wim Kok een Arabier was.......
@EllaRouvoet | 22-08-11 | 11:43
Er klopt wel meer niet:
Opmars rebellen is verzonnen www.youtube.com/watch?v=27TjUb8n6jo&am...
Wie spreekt er nu de waarheid?
@Bakito | 22-08-11 | 11:52: pompprijs is voor plm 80% accijns.
Wie gaat er eigenlijk over de dieselprijzen?
Naar zuid afrika gaat ie niet, want Londen wil hem hebben, die hebben nog een Lockerbie akkefietje. ZA zal hem niet in bescherming nemen, want die willen een Indiër, Shrien Dewani door Londen uitgeleverd krijgen, en dat is heel belangrijk voor hun.
@necrosis | 22-08-11 | 11:52
Copy-paste gaat het helemaal worden.
Zolang de diesel aan de pomp zo belachelijk duur blijft, kan die hele Arabische wereld de tyfus krijgen.
@Pimp my Voortuin | 22-08-11 | 11:37
Twee keer dezelfde plemp?
Zie @Pimp my Voortuin | 22-08-11 | 08:08
*uitgeslapen is*
@WaarDeWindWaait | 22-08-11 | 11:48
Een land aan de overkant van de Middellandse Zee, waar de ene terreurgroep de andere bevecht, dat is fijn voor de rest van de wereld
@Che_cuevara | 22-08-11 | 11:47
Ghehe. Knotsgekke kolonel Holz.
Rebellen of crimineel schorem? Hoe goed zal Libe af zijn onder bewind van niet of laag opgeleide woestijnkrijgers? "Allah Akbar!" klinkt het overal. Sharia invoeren, MB uitnodigen voor regeringsdeelname? Na Egypte zal ook Libie een radicaal-islamtisch land worden.
@ pimp mijn voortuin
Alleen jammer dat de Libische bank allerlei teroristen financierde van IRA tot HAMAS. Dat je een centrale bank opricht zegt natuurlijk niets over je olie opbrengsten, die zijn niet van en bank. De rest van de wereld wordt er in ieder geval beter van, zowiezo van elke geweldadige dictator minder op de wereld.
Pimp my Voortuin | 22-08-11 | 11:37
Het lijkt weer sterk op legale diefstal door de usual suspects die ook verantwoordelijk zij voor de financiële kaos in zis wurld.
@Hölzenbein | 22-08-11 | 11:42
Hij ligt daar voor plastische chirurgie.
Komt hij terug aan de macht als Kolonel "Holz":)
@EllaRouvoet | 22-08-11 | 11:43
De CIA heeft er ook veel belang bij die staatsschuld van Libië zo laag mogelijk te houden...
www.cia.gov/library/publications/the-...
(ga eens deaud met je hoax).
"Volgens Al Arabiya is Gadaffi senior niet gevlucht en ligt hij in een ziekenhuis in Tripoli. Onbekend is of dat wegens verwondingen is of omdat Muamarr gewoon onder een bed ligt te schuilen."
Naar het schijnt, is het vrij logisch als Gaddafi, net als Mubarak, in het ziekenhuis eindigt met hartklachten.
Als ik het goed begrepen heb, heeft het voordurende controle-freaken, achterdocht en zorgen maken over de volgende stap, een enorme impact op het lichaam zodra je uit dat ritme komt.
Het kán dus zomaar zijn dat Daffie's hart het al aan het begeven is.
Waarom prikt de NATO geen gaten in alle bootjes? Veel effectiever.
Khhadaffi jeetje hoe schrijf je nu zijn naam/
K. zal dit niet overleven want hij weet in de ogen van NATO/EU/VS veel te veel.
Je zult zien dat net als Irak ook Libye naar de gallemiezen geholpen gaat worden door de verschillende belabgengroeperingen en dat de islam er alleen maar harder door zal groeien. Geweldig werk weer van de EU/VS, chapeau NOT.
Jammer van al die onnodige slachtoffers.
Ik stel onze logeerkamer graag ter beschikking.
@Biff Eagleburger | 22-08-11 | 11:42
*liever 'CHF'-tekens in ogen heeft*
kapotte_stofzuiger | 22-08-11 | 11:39
Geloof je het zelf? die cijfers zijn gehoaxt
@ redactie 2x dezelfde link
Moeilijk vluchten als je in het ziekenhuis ligt. Wie heeft hem er in geslagen?
-weggejorist-
Die kapotgeschoten olie-installaties hebben wel wat losgemaakt hier op de zaak.
*$-tekens in ogen heeft*
Oh ja... hij blijkt straks natuurlijk kanker te hebben of op een andere manier ongeneeslijk ziek te zien, waardoor hij zijn proces in vrijheid af mag wachten wat vervolgens nog jaren gerekt wordt, totdat hij 80 is en uit ouderdom de pijp uit gaat.
Waar kunnen we de kaartjes heen sturen?
@Brusselmans: die Rupert-link is dezelfde als die van het "epic verslag". Was dat de bedoeling?
haha die slechte videofucks vind ik wel mooi +1
@Pimp my Voortuin | 22-08-11 | 11:37
Libië is/was het enige land ter wereld zonder staatsschuld
nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen...
Khadaffi UIT. Sharia AAN.
Zonde. Zo'n old-school dictator, die ook nog eens Noord-Afrika 'taliban'-vrij wist te houden en zijn volk gratis onderwijs en ziekenzorg gaf.
De geschiedenis zal het leren (*verwacht over 5 jaar "Islamitische" chaos en anarchie in Libië*)
De eerste actie van de "rebellen" was het openen van een centrale bank naar FED model. Libië was een van de zeer weinige landen waar de centrale bank nog van de staat/het volk was. Overal op de wereld moeten de staten van de (particuliere) centrale banken lenen en rente betalen. De olieopbrengsten bleven ook binnen Libië. De voorzieningen waren goed. Nu zullen de olieopbrengsten via Ney York /Londen gaan lopen. Eens kijken wie daar beter van gaat worden.
Hoeveel miljard gaan we in dat land pompen?
REAGEER OOK