Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutte wil eiland als Grieks onderpand

ruttewilkreta.jpg Chaos in het kabinet: Rutte noemt tijdens persconferentie het Finse onderpand een slecht plan, maar wil ook eenzelfde deal als de Finnen hun zin krijgen. In de vorm van een eilandje of zo. Of een vliegtuigmaatschappij. Ondertussen heeft gedoogpartner Wilders zowel alle pro-Europese oppositie partijen als het kabinet stevig bij de ballen. Maar een oplossing? Die heeft niemand. De souvlakiverkoper staat in parlementsland en vraagt: όταν επόμενες εκλογές? InstantUpdate: Fozzy Bear (SP): Finnen hebben hun deal. Wat nu JK?

Reaguursels

Inloggen

@ Lenco | 20-08-11 | 13:25

Bron: Televaag zaterdag 20 augustus column Prof. Jaap van Duijn.

poker | 20-08-11 | 18:34

Met een Lenco zou je de zaken toch scherp moeten zien. Helaas staat bij jou de boel out of focus.

Charles Swietert | 20-08-11 | 13:42

EU-REGERING

In hun – tot dusver niet echt geslaagde – pogingen om de
financiële markten tot bedaren te brengen, zien de Europese
leiders zich gedwongen iedere keer weer met nieuwe voorstellen
te komen.
Soms zijn die voorstellen alleen maar oude wijn in nieuwe zakken.
In 1997 kwamen de landen van de Europese Unie een Groei-
en Stabiliteitspact (SGP) overeen.
Dat pact stelde budgettaire regels voor de landen die de euro als
gemeenschappelijke munt zouden gaan voeren.
Het SGP vereiste dat het begrotingstekort van landen jaarlijks niet
groter zou zijn dan 3% van het bruto binnenlands product (bbp) en
dat de overheidsschuld van de eurolanden niet boven 60% van het bbp
zou uitkomen.
Aan die laatste eis voldeden toen landen als België,
Griekenland en Italië al op geen stukken na en van de 3%-tekorteis
kon je toen al weten dat die bij de eerste de beste recessie
geschonden zou worden.
Een overheidstekort van 3% is namelijk helemaal niet veel
als door een recessie belastinginkomsten wegvallen en uitgaven
op peil worden gehouden om de recessie niet te verergeren.
Nederland had de hele jaren tachtig van de vorige eeuw ieder
afzonderlijk jaar een begrotingstekort van meer dan 3% en in iedere
recessie sindsdien is het tekort bij ons tot meer dan 3% opgelopen.
En Nederland behoort nog wel tot de meer degelijke landen.
Toen in 2001 de recessie kwam waren de twee landen die nu een EU-regering
voorstellen, Frankrijk en Duitsland, de eerste die de regels van
het SGP overtraden.
Zij overschreden de tekortlimiet van 3% vier jaar achtereen.
Ook toen de recessie allang voorbij was, hadden Frankrijk
en Duitsland nog steeds een te hoog begrotingstekort.
Overeenkomstig de afspraken hadden zij beboet moeten worden,
maar in 2005 bedachten de twee grote landen dat de spelregels tijdens
de wedstrijd maar aangepast moesten worden.
Aldus geschiedde. Frankrijk en Duitsland hoefden niets te betalen.
Grootovertreder Griekenland kon toen ook vrijuit gaan, net als Italië.
Het heeft dan ook wel iets aandoenlijks om Merkel en Sarkozy nu met
droge ogen een economische regering te zien voorstellen, die erop
moet toezien dat de eurolanden zich aan de begrotingsen schuldenregels
houden en die streng kan straffen als dat niet gebeurt.
Dat kan al veertien jaar, alleen weten de EU-landen iedere keer
nieuwe redenen te bedenken om de eigen regels aan de laars te lappen.
Dat maakt Europa voor veel burgers ook zo ongeloofwaardig.
Los daarvan is een tekorteis van 3% volkomen willekeurig en absoluut
niet recessiebestendig.
Onzinnig zelfs is het voorstel om in de grondwet vast te leggen dat
een overheidsbegroting altijd in evenwicht moet zijn, zoals Merkel wil.
Met een overheid die dat serieus nastreeft, ontaardt iedere recessie
al gauw in een depressie.
Stel je voor dat Nederland in rampjaar 2009 een sluitende begroting
had moeten hebben.
Dan had er alleen in dat jaar al voor € 30 miljard bezuinigd moeten worden.
Ook een schuldengrens van 60% is absoluut niet heilig. Nederland
heeft veel vaker een grotere dan een kleinere overheidsschuld gehad,
zonder dat het onze welvaartsgroei belemmerde.
Met het stellen van simplistische regels komt de EU er niet, zeker
als je nu al weet dat ze toch niet nageleefd zullen worden.

Ik ben dat schijt Europa heeeeleeemaal spuugzat.
Zo ook dat pro-Europese gelul van die Eurofundamentalisten.
Ongezien de tyfus met Europa en helemaal met die knoflooklanden.

En die Rutte met z'n financiële chocolade ridder vertrouw ik al helemaal niet.
Die liegen en bedriegen de Nederlandse samenleving helemaal voor.
Zeker omdat zij weten dat Europa en al het geld dat daar naar toe gaat niet "echt lekker" (en dan druk ik me nog netjes uit) bij de electorale achterban legt.
Leuk he, zo'n rechts kabinet om je vingers bij af te likken !

Lenco | 20-08-11 | 13:25

De La Puerco | 20-08-11 | 12:40

Van de varken, (nick vertaald) jij en de PVV zijn heer en meester in het beledigen van anderen cq het NL volk.
Discussie zonder de ander te beledigen is bij de PVV uitgesloten.

farm | 20-08-11 | 13:24

Tja, Finnen... *zucht*

Proud2Bstupid | 20-08-11 | 13:14

Griekenland krijgt nu miljarden van Nederland. Blijkbaar is daar wel een potje voor te vinden, maar wat krijgen wij (de nederlandse bevolking) straks op de 3e dinsdag van september, met prinsjesdag te horen. De 18 miljard aan bezuinigen gaan gewoon door. Want het gaat zooooooo slecht met Nederland! Right!
Harder dan dit, kun je als nederlandse kiezer bijna niet genaaid worden!

poker | 20-08-11 | 13:03

farm | 20-08-11 | 11:22

Vrijwel alle partijen stemmen in met de Griekenlandfraude deal, de PVV is mordicus tegen, net als een grote meerderheid van het electoraat. Het is natuurlijk op het zwakzinnige af, de PVV hierover toch proberen te bekritiseren.

De La Puerco | 20-08-11 | 12:40

Overmorgen eerste en tweede kamer op slot doen tot eind vh jaar.
Kamerleden kunnen gratis oranje hesjes halen.

swassannuf | 20-08-11 | 12:15

Overmorgen wereldwijd alle beurzen sluiten tot eind vh jaar.
Beurshandelaren kunnen gratis oranje hesjes halen.

swassannuf | 20-08-11 | 12:13

Politici zijn tuig, allemaal.
*oeps*

HotPotato | 20-08-11 | 12:06

ik begrijp de discussie niet zo goed, wat is er raar aan dat je een onderpand moet hebben? als ik een huis koop met hypotheek heb ik ook geen geld!!! ik krijg die lening alleen maar van bank om de dood eenvoudige reden dat het huis het onderpand is betaal ik niet dan is het huis van de bank. die het sowieso betaald heeft toch... dus wat denken die k*t grieken dan wel? dat die miljarden kunnen spenderen over de belasting betalers van die landen die het geld op moeten hoesten. dus inderdaad als die grieken niet kunnen betalen dan moet griekenland gewoon naar rato verdeeld worden en gaat het op in de Europese betalende landen.
dan moet men maar niet op een te grote corrupte voet leven lijkt mij een prima stok achter de deur .

Don82863974 | 20-08-11 | 11:38

ik begrijp de discussie niet zo goed, wat is er raar aan dat je een onderpand moet hebben? als ik een huis koop met hypotheek heb ik ook geen geld!!! ik krijg die lening alleen maar van bank om de dood eenvoudige reden dat het huis het onderpand is betaal niet is het huis van de bank die het sowieso betaald heeft toch... dus wat denken die k*t grieken dan wel? dat die miljarden kunnen spenderen over de belasting betalers van die landen die het geld op moeten hoesten. dus inderdaad als die grieken niet kunnen betalen dan moet griekenland gewoon naar rato verdeeld worden en gaat het op in de Europese betalende landen.
dan moet maar niet op een te grote corrupte voet leven lijkt mij een prima stok achter de deur .

Don82863974 | 20-08-11 | 11:34

R.B.Scott | 20-08-11 | 09:41

Die tsunami aan stemmen komen er pas als hij ook daadwerkelijk zegt wat hij als onderpand wil hebben en dit ook nog door Griekenland wordt geaccepteerd.
Tot nu toe is het net als altijd, Schreeuwen en nog eens schreeuwen, veilige zijlijn, veilige kantlijn.
Holle vaten.

farm | 20-08-11 | 11:22

Niks onderpand, gooi ze uit de EU, en uit de euro. De Grieken (en die andere failliete landen) maken helemaal geen haast. Waarom zouden ze? Er komen honderden miljarden hun kant op. De beloning voor decennia lang frauderen en matennaaien. Kost wat kost moet de euro waanzin overeind worden gehouden.

Avant | 20-08-11 | 11:09

Hier: nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Grieks... is een lijst van Griekse eilanden. Verzoeke aan te geven welk eiland Nederland als onderpand moet nemen. Let wel op: staat van onderhoud, toegankelijkheid, aantal bewoners, bereikbaarheid vanuit Libië en andere praktische zaken.

Butchijo | 20-08-11 | 10:08

Het is als een reuze achtbaan. We zijn allang ophoog getakeld, het eerste wagentje is onderweg naar beneden. Wat doen we: gaan we mee de afgrond in of springen we eruit met zekerheid van gebroken ledematen die op termijn herstellen?

Dulf | 20-08-11 | 09:48

Fantastisch dat Geert Wilders bij het vormen van het kabinet en tot en met de dag van vandaag zijn rug heeft recht gehouden en dit ongetwijfeld met een tsunami aan extra stemmen beloond gaat zien worden.
Nu nog goede kandidaten om e.e.a. in te vullen.

R.B.Scott | 20-08-11 | 09:41

wat staat er in de kranten vandaag?
.
Rutte schijnt daar zijn beleid op te voeren.
.
maar goed het is dus:"een slechte deal van die Finnen, maar als zij het hebben, wil ik het ook"... aldus het hebberige onverstandige kind, dat nu onze MP is.

MathijsXXL | 20-08-11 | 09:40

wannneer gaan die grieken het eens voelen wat zij hebben veroorzaakt????

skaik | 20-08-11 | 08:17

Linksch heeft door dat je de PVV en hun democratisch gekozen volksvertegenwoordiger niet zo makkelijk kapot demoniseerd, dus zijn ze momenteel bezig de huidige regering kapot te maken, desnoods Nederland erbij want Linksch wil weer op het pluche. Net alsof Job Cohen & Jolande Sap & Alexander de crisis op kunnen lossen, hahahahaha wat als.
Wat als Geert Wilders dan bij verkiezingen na opblazen huidige regering aan de meeste stemmen komt?
Job is zeker kort van memory en wat als
www.youtube.com/watch?v=xft24tvLJTE

GeleBeer | 20-08-11 | 05:59

Griekenland heeft 111,5 ton aan goudreserves, Portugal 382,5 ton goud, Spanje 281,6 ton goud en Italië 2.451,8 ton goud.
Dus wie geld krijgt is zijn goud kwijt.

2amazing | 20-08-11 | 01:47

Als je het dan echt goed wil doen moet je die Grieken met de Antillen betalen en geef je er als bonus van de week nog 20.000 Antillianen uit Nederland gratis bij.
Als de Grieken dan weer bijdehand zijn verkopen ze de Antillen aan Berlusconi die daar een persoonlijk megabordeel kan vestigen waar alle soorten en maten hoeren die er maar te bedenken zijn hun diensten tegen alleszins schappelijke tarieven kunnen aanbieden.
We kunnen dan met de pet rond om Rutte voor bewezen diensten een vakantie naar dat bordeel te schenken, alwaar een wereld voor hem zal opengaan, en de kans dat je hem ooit nog terugziet is nul.

krankzinnig | 20-08-11 | 01:33

*gyros 555 bestellen gaat*

Onkel X | 20-08-11 | 00:06

@Nickname20 | 19-08-11 | 23:33
Laten we ze de Antillen geven in plaats van al dat geld.

Nietvoordekat | 20-08-11 | 00:05

Laten we de Antillen als onderpand inzetten.

Nickname20 | 19-08-11 | 23:33

Alle European countries are equal, but some are more equal then other ......

Nebuchednezzar | 19-08-11 | 23:32

Neem ze bij hun kloten die anaalridders.

macflipper | 19-08-11 | 19:19

Bij Jan Kees de reet ridder zit hij er al in.
En ik verdenk Rutte dat hij Jan KEES aan het doen is.
In trioverbant wel te verstaan.

beware_reageert | 19-08-11 | 23:25

Wat een incompetente kliek wat er nu in Den Haag zit.

Nederland staat al jaren in de uitverkoop !

Jan Kees de Jager en Marc Rutte straks samen op een heus grieks kontebonkeiland ?

herodus | 19-08-11 | 23:17

Daarom is geld gratis. We krijgen rente!

Trouwens het maakt eigenlijk niet uit welk eiland we nemen. We nemen gewoon een willekeurig eiland en daar bouwen we met ze allen een grote gevangenis voor buitenlanders en dan is Wilders ook weer blij.

geldisgratis | 19-08-11 | 23:08

Laten we Hydra, Spetzes en Poros nemen. Prachtige eilanden niet zo ver vanuit Athene.
En we noemen ze de Nieuwe Antillen.

070 | 19-08-11 | 22:41

Ik heb zeau het vermoeden dat na het weekend, er plotseling weer een nieuwe oplossing is veur het "Griekse probleem"
Iets waar "Jut en Jul" eauk weer wat gemist hebben.

kneuterzak | 19-08-11 | 22:40

@Lewis Lewinsky | 19-08-11 | 22:18
Natuurlijk niet, ze kiest direct voor mij omdat ik zo liev ben....
*gnehehehehe*

necrosis | 19-08-11 | 22:23

necrosis | 19-08-11 | 22:10 | + 1 -

Ik had een buurman met een vergunning voor 100 schapen en ving een subsidie voor 500 schapen, in werkelijkheid had hij er ±250 (?!?!?!).
De andere buurman had 70 geiten en kreeg geld voor 200 geiten.

En zo ken ik nog wel 1000 verhalen.

Ik ben een Griekofiel in hart en nieren en heb er jaren met veel plezier gewoond, maar momenteel zijn er stabielere plekken in Europa om te wonen.

Wat ik al eerder zei, Griekenland is failliet, maar de Griek is rijk, laat je niet bedonderen door de tandloze mannetjes op ezels die ze laten zien op het nieuws. Hun zonen hebben meerdere huizen en auto's.
Ze willen iedereen laten geloven dat ze arm zijn omdat ze de boel bedonderen en bang zijn voor verraad.

DeGriek | 19-08-11 | 22:23

@Neut | 19-08-11 | 22:06
Ik stuur liever de volledige loonlijst van GroenLinks.

necrosis | 19-08-11 | 22:19

@necrosis | 19-08-11 | 22:14
Dan zul je in een hele lange rij moeten gaan staan. Succes!

Lewis Lewinsky | 19-08-11 | 22:18

@Lewis Lewinsky | 19-08-11 | 22:05
Ik denk het ook niet, maar dat neemt niet weg dat ik graag.... een praatje met haar zou willen maken.
Ik spreek wat Grieks (met dank aan de barman van het hotel waar ik verbleef)

necrosis | 19-08-11 | 22:14

@DeGriek | 19-08-11 | 21:59
Ben jij echt een ex-Griek?
Dan zal je waarschijnlijk wel weten over het gesjoemel met landbouwsubsidies?
Ik kan me nog een verhaal herinneren over een dal met 100 koeien.
Die 100 koeien behoorden aan 4 boeren (25 koe per boer, gemiddeld), maar elke boer claimde 100 koeien te hebben en kreeg daar subsidie voor.
Na controle van de EU (de koeientellers) zaten die 4 boeren gezellig te zuipen op een terras en te proosten op de goedgelovigheid van 'Europa'.
Dit lijkt een mooi verhaaltje maar is helaas werkelijkheid!

necrosis | 19-08-11 | 22:10

Dekselse Finnen!! Bijna niet te onderscheiden van Echte Finnen

Kopkäse 40+ | 19-08-11 | 22:07

Zullen we Rutte gewoon als kadootje erbij geven?

Neut | 19-08-11 | 22:06

@necrosis | 19-08-11 | 22:02
Ik geloof niet dat zij steun nodig heeft.

Lewis Lewinsky | 19-08-11 | 22:05

@DeGriek | 19-08-11 | 21:33
"zij die ons besturen, regeren en fiscaliseren" weten het wel. Rutte ook. De Jager, Merkel, Sarkozy cum suis helpen niet zozeer de Grieken, maar'onze eigen' financiele instellingen. Het uit de eurozone kieperen van Griekenland is vorig jaar al nauwkeurig bestudeerd. En dit voorjaar nog eens. Conclusie: teveel financiele schade voor de rest van Europa (en ja ook voor Griekenland, eigen munt en dan devalueren is geen oplossing voor schuld die in euro's is uitgedrukt). Maar als de Grieken zo doorgaan, kan het best zijn dat de situatie alsnog onhoudbaar wordt. Hopelijk heeft Rutte zijn rekensommetjes snel op orde.

Wubbo Ockels | 19-08-11 | 22:04

Rutte is homoseksueel, zelfs ik als hete hetero kan niet anders dan dat beamen.
Neemt niet weg dat hij alle dossiers paraat heeft, en wel tien keer slimmer is dan ik, en dat wil wel wat zeggen.

De Dansende Kater ® | 19-08-11 | 22:04

Chiant | 19-08-11 | 21:54 | + 0 -

Nee, een Nederlander die een aantal jaren geprofiteerd heeft van hun corrupte systeem en de Europese mazen in de wet. Ik heb er bijna 10 jaar gewoond.

DeGriek | 19-08-11 | 22:02

Chiant | 19-08-11 | 21:50 | + 0 -

Nog een voorbeeld dat echt plaatsvindt:
Een hotelier koopt elke dag voor €100,- vlees en houdt een bbq voor zijn 20 gasten á €17,50 pp. Uiteraard heeft de bbq op papier nooit plaatsgevonden en worden alleen, de helft van, de drankjes aangeslagen.
Een goudmijn, zie het als 5 maanden lang Koninginnedag.
En hij heeft alleen maar Nederlandse gasten....

DeGriek | 19-08-11 | 21:59

Pritt is maandag weer terug?

gentle giant | 19-08-11 | 21:59

@gentle giant | 19-08-11 | 21:52

en: echte mannen eten ook geen honing, die kauwen op bijen.

tisallemaalwatzeg | 19-08-11 | 21:58

@Chiant | 19-08-11 | 21:39
Bij hoge uitzondering: +1 voor Mme Chiant!
En daar moest de commissie, bestaande uit mijzelf, een half uur over nadenken!

necrosis | 19-08-11 | 21:58

@Chiant | 19-08-11 | 21:55
Thx.
Let je op, Mark?
De Griek wil Griekenland niet steunen.
Chiant wil Griekenland niet steunen.
Dus niemand wil Griekenland steunen.

Lewis Lewinsky | 19-08-11 | 21:57

Even heel erg off-topic: ik heb die reaguurderstool geinstalleerd en daarin wordt gesproken over het aantal stemmen dat een reaguurder heeft. Wat zijn stemmen, hoe stem je, wie stemt er???

tisallemaalwatzeg | 19-08-11 | 21:56

Chiant | 19-08-11 | 21:25 | + 1 -
Ik heb JK ook hoog ziten, maar van de deal met de finnen weet hij gewoon af. Dan moet hij niet gaan roepen dat de finnen niets hebben. Hij moet samen met Rutte eens wat meer de rug rechthouden, nederland is immers de 5de! betaler in Europa. We betalen 5x meer dan dat finse merenland

maraboe | 19-08-11 | 21:55

@Lewis Lewinsky | 19-08-11 | 21:53
Neen. Driewerf.

Chiant | 19-08-11 | 21:55

Top: ik zeg doen, alle "Finnen" deporteren naar een grieks eiland!!! Snap niet dat de PVV daar iets op tegen heeft

Kopkäse 40+ | 19-08-11 | 21:55

@DeGriek | 19-08-11 | 21:50
Jij bent zélf ook een Griek hè? Of getrouwd (geweest) met één. Je weet er te veel van om een doorsnee Kuddelandse toerist te zijn die er ook wel eens is geweest...

Chiant | 19-08-11 | 21:54

@Chiant | 19-08-11 | 21:50
Vind jij dat er geld naar Griekenland moet?

Lewis Lewinsky | 19-08-11 | 21:53

@Chiant | 19-08-11 | 21:44
Ondanks je zalvende woorden: ik eis mijn taxpoet terug!
Anders stuur ik Justin Bieber op ze af!
*gnehehehehe*

necrosis | 19-08-11 | 21:52

@Lewis Lewinsky | 19-08-11 | 21:43
Omdat het niet waar is als het niet op papier staat. En er staat goedverdoemme NIETS op pampier.
4 weken geleden zat een Griekse kennis van me zich nog te beklagen dat ze het restaurantdeel van haar horeca ging sluiten, omdat het geen drol meer opleverde. Ze moest namelijk vanaf dit jaar belasting gaan betalen. Dat moest ze natuurlijk altijd al, maar vanaf dit jaar werd het nog gecontroleerd ook! Dus heeft ze de toko dicht geflikkerd en de bar en hotel uitgebreid. (ik denk dat daar wat meer mee te sjoemelen valt.)
Het goede nieuws is dus blijkbaar dat de Griekse overheid nu wel pogingen begint te ondernemen om taxpoet binnen te hengelen.

Chiant | 19-08-11 | 21:50

Chiant | 19-08-11 | 21:44 | + 0 -

Ik ben het land even helemaal zat, maar dat is van persoonlijke aard. Over een paar jaar zal ik weer terugkeren en genieten van het prachtige land met al haar schoonheden.

Ommezwaai | 19-08-11 | 21:43 | + 0 -

nee, was het 'kleiner dan' teken, vanaf daar werd ik afgekapt.

DeGriek | 19-08-11 | 21:50

@krankzinnig | 19-08-11 | 21:43
Jouw plemp zou ik een paradox willen noemen.
Een onbewoond eiland waar je Rutte en de Jager wil dumpen is vanaf dat moment niet meer onbewoond.
Maar wat betreft 'dumpen' van politici: ik heb nog een groot verlanglijstje van mensen die ik graag zou willen doneren op het eiland van uw keuze.

necrosis | 19-08-11 | 21:47

DeGriek | 19-08-11 | 21:33 | + 0 -
... en rijdt een auto jonger dan 5 jaar. Verdien je minder dan €10.000 pj, dan betaal je geen inkomstenbelasting. Geen wonder dat de gemiddelde Griek €800,- pm verdient.
En het mooie is, iedereen denkt met je mee, zelfs de belastingdienstmederwerker, als je maar onder de tafel betaalt.

DeGriek | 19-08-11 | 21:45

@DeGriek | 19-08-11 | 21:33
Ik weet het, ik kom er ook al 25 jaar. Iedere malloot ziet al jaren wat daar gebeurt en de werkelijkheid is, behalve zij die ons besturen, regeren en fiscaliseren.
Ik heb even geen zin om in 8 jaar Geenstijl-archieven te gaan zitten spitten, maar ik weet zeker dat ik daar 7 of 8 jaar geleden ook al eens een paar tegels aan gewijd heb.
Maar hé! Laten we ook positief blijven: het eten is er lekker, het klimaat is goed, de vrouwen hebben klasse en de cultuur is rijk.

Chiant | 19-08-11 | 21:44

*Stopt met rekeningen betalen, ervan uitgaande dat de Tweede Kamer ook mij wel uit de peop trekt*
Ik heb in het verleden immers al meer bijgedragen aan de Nederlandse samenleving dan de gemiddelde Griek, dus ik heb er zeker recht op!

Überbottehork | 19-08-11 | 21:43

DeGriek | 19-08-11 | 21:41
Zal wel een hacker wezen.
Nee, je hebt je nick ook niet mee de laatste tijd.

Ommezwaai | 19-08-11 | 21:43

@DeGriek | 19-08-11 | 21:40
Waah!
*met hoofd tegen muur bonkt*
Waarom doen we het dan? Als het niet nodig is!
*borden kapot gooit*
Hoppa!

Lewis Lewinsky | 19-08-11 | 21:43

@Chiant | 19-08-11 | 21:30
Grieken die een redelijk hoeveelheid geld bezitten, hebben het geld inmiddels overgeheveld naar een bank op Cyprus.
De politici alhier hebben met succes jacht gemaakt op Nl kapitaal in Zwitserland en België.
Waarom horen we niets van zoeken naar 'geheim Grieks kapitaal'?
In Nederland durven ze nog beslag te leggen op de lolly van een kleuter om te kunnen 'innen', maar die zoekgemaakte miljarden in Souvlakistan hebben schijnbaar geen prioriteit...
*BOE-roepen doet*

necrosis | 19-08-11 | 21:43

Ik wil een onbewoond eiland waar we het meest onbetrouwbare koppeltje Rutte en de Jager kunnen dumpen, die extreme VVD en CDA megakneuzen zijn feitelijk staatsgevaarlijk, dus je hebt alle recht ze af te zonderen op dat eiland.

krankzinnig | 19-08-11 | 21:43

Zit ik hele verhalen te tikken, krijg ik ... in beeld.
Wat is dat joris? Of ligt het aan mij?

DeGriek | 19-08-11 | 21:41

Ik hoor het hem nog zeggen:
"Wij zijn Gekke Henkie niet"

Nintex | 19-08-11 | 21:41

Lewis Lewinsky | 19-08-11 | 21:38 | + 0 -
klopt

DeGriek | 19-08-11 | 21:40

Trutje Rutte heeft weer behoorlijk zitten kutten

istawa | 19-08-11 | 21:40

DeGriek | 19-08-11 | 21:33 | + 0 -
...<5 jaar.
Verdien je minder dan €10.000,- dan betaal je geen inkomstenbelasting. Geen wonder dat het gemiddelde inkomen op papier €800,- is.
Het mooie is dat iedereen met je meedenkt hoe dit te bewerkstelligen, zelfs de belanstingdienstmedewerker.
Als je ze maar onder de tafel betaalt.

DeGriek | 19-08-11 | 21:39

@necrosis | 19-08-11 | 21:30
Mwah, tot op zekere hoogte. Chiant is hoofdverantwoordelijk voor de inkomsten en, moet ik bekennen, ook voor de uitgaven. Mme. Chiante registreert alles nauwgezet en handhaaft de Chiante-norm. Dat is een soort van mevrouw Zalm-norm. Dat doet zij met een Thatcher-hand, dus ik bedenk mij vaak wel twee keer voordat ik een aankoop doe. Bouwmarkten, elektronicazaken, motordealers en McDonald's zijn de punten waarop een alfa-man nat gaat en (pik-)straf krijgt.
Verder is ze wel lief hoor! (ze leest mee over mijn schouder)
*Boksbeugel en pepperspray ontwijken doet*

Chiant | 19-08-11 | 21:39

@DeGriek | 19-08-11 | 21:33
Dat klinkt alsof Griekenland helemaal geen steun nodig heeft.

Lewis Lewinsky | 19-08-11 | 21:38

Ik wil helemaal geen eiland .
Ik wil die Grieken helemaal niet helpen.
Ik wil helemaal geen euro.
Ik wil helemaal geen EU.

Helaas zal dat Rutte c.s.aan hun reet roesten wat ik wil,dus zit er niets anders op dan ook maar te doen waar ik zelf zin in heb.

K.Zwellever | 19-08-11 | 21:37

@seven | 19-08-11 | 19:53

Doel je op de Rothschilds?

tisallemaalwatzeg | 19-08-11 | 21:35

@gentle giant | 19-08-11 | 21:32
De Nederlandse polletiek is te gevoelig voor pruillipjes. Daar worden ze te gul van.

Überbottehork | 19-08-11 | 21:34

Chiant | 19-08-11 | 21:12 | + 1 -

Ik heb er jaren gewoond en op ieder gewenst moment van de dag zitten de terrassen vol, elke dag en het hele jaar. Er rijden daar meer SUV's op de weg dan op de PC op een gemiddelde dag. Elke Jannis Modaal heeft een 2e huis en rijdt een auto <5 jaar.
De afgelopen 10 jaar was het makkelijker om een lening bij de bank te krijgen dan een volkoren bruin bij de bakker.
Verdien je minder dan €10.000 pj dan betaal je geen inkomstenbelasting. Geen wonder dat het gemiddelde maandsalaris, op papier, ±€800,- is.
En het mooie is, iedereen denkt met je mee, zelfs de medewerker van de belastingdienst.
Zolang je ze maar onder de tafel betaalt.

DeGriek | 19-08-11 | 21:33

Even terug naar de essentie: Finland heeft een onderpand geëist en gekregen, en hier is een blanco cheque getekend?
Dat zijn geen grappen meer.

gentle giant | 19-08-11 | 21:32

@Chiant | 19-08-11 | 21:25
Mag ik daar *voorzichtig* uit concluderen dat mevr. Chiant alle financiën regelt?

necrosis | 19-08-11 | 21:30

@Chiant | 19-08-11 | 21:15
-zelfedit: "Toegegeven: hun officiële BBP, dus de door de Griekse staat geregistreerde en gerapporteerde binnenlandse geldstromen, ligt ook wat lager..."-
Die bijzin was ik vergeten, maar is wel cruciaal.

Chiant | 19-08-11 | 21:30

Gedra Verburg pleit voor Lesbos

kabouter . muts | 19-08-11 | 21:29

@Onderbuik | 19-08-11 | 18:58

[/sarcasme mode: on]

Ja, daar kun je inderdaad klauwen met geld mee verdienen, met kunstschatten. Die tempels verkoop je gewoon per container...

[/sarcasme mode: off]

tisallemaalwatzeg | 19-08-11 | 21:28

@maraboe | 19-08-11 | 21:21
Neehee! Niet altijd maar meteen vanuit een eerste Kuddelandse impuls roepen om commissies, verboden, of opstappen.
JK heb ik best hoog zitten, zeker als je het vergelijkt met zijn voorgangers. En eerlijk is eerlijk: hij doet het allicht beter dan ik zou doen, want ik heb van die virtuele werkelijkheid die financiën heet al helemaal geen kaas gegeten.

Chiant | 19-08-11 | 21:25

@Hagen von Tronje | 19-08-11 | 21:19
Lijkt me best pijnlijk, een eiland in je aarsch....

necrosis | 19-08-11 | 21:22

JK is een jokkebrok of dom. De finse deal met griekenland is allang rond. Het wordt tijd dat hij opstapt, misschien staat er op kreta een vacature open

maraboe | 19-08-11 | 21:21

@de gouden gulden | 19-08-11 | 19:16

Prachtplan en we nemen Johan Derksen, Arie Boomsma en Pierre Cartner mee..... dat zijn Mannen Met Baarden!

*een boterhammetje smeert en eropuit trekt*

tisallemaalwatzeg | 19-08-11 | 21:21

@geldisgratis | 19-08-11 | 21:12
Kreta is voor paupers, en geld is niet gratis!
(nooit van rente gehoord?)

necrosis | 19-08-11 | 21:20

Rutte wil Kreta op zijn Grieks nemen?

Hagen von Tronje | 19-08-11 | 21:19

@Chiant | 19-08-11 | 21:12
U heeft de spijker op zijn kop geslagen. Als de Griekse elite per vandaag alle waardeloze schulden opkoopt (staat gelijk aan 1 jaartje belastingontduiking voor ze) zijn we van alle gezeik af.

Wubbo Ockels | 19-08-11 | 21:19

@mokum4all | 19-08-11 | 21:16
Voor wat, hoort wat: +1 uitdelen doet!

necrosis | 19-08-11 | 21:18

@geloofjetzelf | 19-08-11 | 21:03
Gelukkig heb ik momenteel geen 'dinnetje, ik zou spontaan ruzie krijgen na het aanklikken van je linkje...

necrosis | 19-08-11 | 21:16

necrosis | 19-08-11 | 21:11 | + 0 -
Hou maar op, ik ga je geen 2x op een avond gelijk geven, ook al heb je dat wel. Damn.

mokum4all | 19-08-11 | 21:16

@ZDEV | 19-08-11 | 19:20
Dat gaan we niet redden, ben ik bang. Nederland spendeert nog 1,3% van het BBP aan defensie, terwijl Griekenland nog steeds op 3,2% blijft steken. Toegegeven: hun BBP ligt ook wat lager, dus de absolute bedragen zullen niet heel erg veel verschillen, maar toch. U weet weer waar Abraham c.s. de mosterd halen (Bruxelles).

Chiant | 19-08-11 | 21:15

Als het aan Balkenende lag dat had hij met zijn VOC-mentaliteit direct de F16's die we nog hebben Kreta ingenomen.

geldisgratis | 19-08-11 | 21:12

@DeGriek | 19-08-11 | 19:09
Aha! Een kenner. en ik kan uw lezing bevestigen. Griekenland is failliet, maar de Griek is rijk.
25 jaar geleden reed de gemiddelde Griek nog op een ezel of een scooter. Anno 201 is de keuze voor dezelfde gemiddelde Griek tussen een BMW of een Audi. Nieuw.
Griekenland is inderdaad een arm land met veel schulden, althans op papier. In werkelijkheid heeft de gemiddelde Griek een veel hogere levensstandaard dan Jan Kaas de Kuddelander. Hier staat namelijk alles wél op papier. Meer dan u en mij lief is...

Chiant | 19-08-11 | 21:12

@mokum4all | 19-08-11 | 20:59
En dat ik gelijk heb is natuurlijk al jaren bekent bij ondergetekende.....

necrosis | 19-08-11 | 21:11

@mokum4all | 19-08-11 | 20:59
Even voor de goede orde, ik zeg niet dat de Grieken iets te willen hebben.
Ik vind het echter wel een heel zware sanctie om ze op te schepen met Mariko.
Stel dat een rechter haar 6 maanden in jouw huis wil plaatsen.... zoiets doe je toch niet?

necrosis | 19-08-11 | 21:09

Respect voor de Finnen. Waarom sturen wij geen blondines als onderhandelaars?

Wubbo Ockels | 19-08-11 | 21:06

@seven | 19-08-11 | 20:57
Ik raad Metaxa aan, dan ga je helemaal uit je plaat en morgen weet je niet meer wat je gedaan heb.
Extragratis tip: niet reaguren met een paar flessen Metaxa achter je knopen, Joris vergeet namelijk niets...

necrosis | 19-08-11 | 21:04

necrosis | 19-08-11 | 20:57 | + 0 -
Zeg je nou echt dat we de Grieken moeten vragen wat zij willen? Verder heb je natuurlijk gelijk.

mokum4all | 19-08-11 | 20:59

@mokum4all | 19-08-11 | 20:50
Ben jij vergeten dat Mariko als hobby andermans geld uitgeven heeft.
Die subsidieert heel Griekenland kapotstuk zodat we over een jaar alsnog de portemonnee kunnen trekken.
Nog los van het feit dat niemand de Grieken gevraagd heeft of ze Mariko wel willen hebben......

necrosis | 19-08-11 | 20:57

Als Europa nou om alle problemen te vergeten massaal zich lamzuipt aan de Griekse ouzo, misschien is dan als de kater weer weg is de Griekse export & handelsbalans ook opeens een stuk rooskleuriger. *hips*

seven | 19-08-11 | 20:57

Als we het nou anders doen: wij geven de Grieken een onderpand, Mariko Peters of die fijne PVV-knul die zijn EU-baan kwijt is. Een vlekje meer of minder valt niet op onder de Griekse zon.

mokum4all | 19-08-11 | 20:50

@AdinBagdad | 19-08-11 | 20:47
Het klinkt bijzonder aantrekkelijk, kan ik een folder krijgen?

necrosis | 19-08-11 | 20:49

Laten we gewoon eens 1. accepteren dat we een probleem hebben 2. stoppen met zeiken en 3. fixen wat er nog te fixen valt.

Hoe meer geld we er inpompen in de vorm van peperdure leningen, hoe kleiner de kans dat we het ooit terugzien. Een nog hogere schuldenlast drukt de Grieken alleen maar verder in de stront.

Dus kwijtschelden die schulden, land onder curatele en allemaal thuis de vriendin een extra veeg uit de pan geven om alles te vergeten.

Pijnlijk voor ons, de andere EU-landen en de vriendin, maar helaas zit er nu even niks anders op. Tzt. flikkeren we de Grieken wel een keer uit de unie.

KimWok | 19-08-11 | 20:48

AdinBagdad | 19-08-11 | 20:47 Hulde!

zeg maar jansen | 19-08-11 | 20:47

Tijd voor een liedje.
Allemaal.
.
Ooh, wat zijn die Finnen slim,
Ooh, wat zijn die Finnen slim,
Ooh, wat zijn die finnen slim,
Tralalalalalalaa.
.
Ooh, wat is de Jager dom,
Ooh, wat is de Jager dom,
Ooh, wat is de Jager dom,
Tralalalalalalaaa.
.
Bis, bis, bis.

Dostranamus | 19-08-11 | 20:47

Dus ....
Europa (de noordelijke staten dan) worden van meet af aan belazerd door de Grieken, de rest van zuid-europa komt er ook aan, en dan worden de landen die een oplossing mogelijk willen maken even door een Finse vijfde kolonne in de rug gestoken.

Ik zeg: kappen met die handel, Eurootje maken met de germanen en de vikingen en ook de grenzen weer dicht.
Voor ALLE FINNEN.

AdinBagdad | 19-08-11 | 20:47

necrosis | 19-08-11 | 20:44 *slaat met ouzo fles* Nee!

zeg maar jansen | 19-08-11 | 20:46

@zeg maar jansen | 19-08-11 | 20:40
Maar ik wil een eiland!
*met lege bierfles op tafel meppen doet*

necrosis | 19-08-11 | 20:44

@seven | 19-08-11 | 20:39
Thx.

Lewis Lewinsky | 19-08-11 | 20:44

De oplossing:

Flikker alle goedkope Oostblokkers eruit, saneer de multi-culti samenleving, laat de Grieken voor ons werken in plantenkasjes etc. En ondertussen heeft Wilders plek voor zijn tuigdorpjes...!!!

het hoeft niet moeilijk,

"Die V.O.C.-mentaliteit, over grenzen heen kijken, DYNAMIEK.................................................................... Toch??????"

-=Sickass=- | 19-08-11 | 20:42

@Koud flesje Alfa | 19-08-11 | 20:38
Rutte is geen homo, hij is gewoon een verlegen jongeman.
Bovendien durf ik te wedden dat er een aantal reaguursters as we speak zitten te soppen op Mark.
*helm opzetten doet wegens rondvliegende naaldhakken*

necrosis | 19-08-11 | 20:42

necrosis | 19-08-11 | 20:37 We laten geen marineschip varen tussen het Griekse vasteland en wat dan ook. Het interesseert ons niet meer. Ze zoeken het maar uit. Ze hebben immers een deal met Finland.

Opgelost.

zeg maar jansen | 19-08-11 | 20:40

Lewis Lewinsky | 19-08-11 | 20:27
De uitgave voor het reddingspakket loopt tot 2014/20 /(en ws door tot30/40), kortom die 1,4 van Finland gaat er pas later in meerdere stortingen naartoe.
Die 1mrd in ruil voor steun krijgen ze vooraf, en de rente is ook vanaf day1 voor de Finnen, geld nu wat de Grieken geven is dus meer waard dan het geld dat de Finnen pas storten over x jaar. *Netto contante waarde*

seven | 19-08-11 | 20:39

Aangezien Rutte nog uit de kast moet komen, zal hij vast voor Lesbos kiezen.

Koud flesje Alfa | 19-08-11 | 20:38

@Oome Gijs | 19-08-11 | 20:29
Dan laten we een marineschip varen tussen Korfoe en het Griekse vasteland, iets wat nu al gebeurd om de Albanen die illegaal naar Korfoe willen zwemmen tegen te houden.
De kortste afstand tussen Albanië en Korfoe is iets meer dan een kilometer.
Ik heb zelfs nog foto's gemaakt van die boot (een echt oorlogsschip met afgedekte kanonnen).
Iets wat overigens niet gefotografeerd mag worden maar wist ik veel....

necrosis | 19-08-11 | 20:37

Volgens mij heeft Rutte ze inderdaad niet meer allemaal op een rijtje staan. Zou ie misschien een verkeerd pilletje hebben geslikt op dat dansfeestje?
.
Aardige man, hoewel niet de slimste, maar de laatste tijd wordt het echt erger. Of zou ie aan het dementeren zijn?
.
Politiek... doe Uw plicht en verlos ons. Dit kunnen we niet hebben, van links tot rechts niet. Trek de stekker eruit voor er nog meer schade wordt aangericht.

Greetje Duisenberg | 19-08-11 | 20:34

Ik geef het op. Iedereen die nu denkt goedkoop aan een Grieks atolletje of eiland te komen, succes met het onderhouden er van en het te vreten geven van de inwoners.

En of je ze dan ook een Nederlands paspoort wil geven.
Voor bij hun Griekse. De pavlavavreters.

zeg maar jansen | 19-08-11 | 20:32

Oome Gijs | 19-08-11 | 20:14 | + 1 -

Er is geen Griek met een beetje verstand die nog gelooft in een Griekse policitus, hoe die ook zal draaien en wijzen. Elke volkswoede zal zich richten op Griekse politici.
Ik sluit een burgeroorlog niet uit.

DeGriek | 19-08-11 | 20:31

necrosis | 19-08-11 | 20:23

Nou ja, ik kan me voorstellen dat ze op het Griekse vasteland ook niet enthousiast zullen zijn en de messen zullen slijpen. Denk je niet?

Lewis Lewinsky | 19-08-11 | 20:20

Laat ik dat nou maar niet doen, want dan ga ik doordraven (doe ik wel meer).

Oome Gijs | 19-08-11 | 20:29

@seven | 19-08-11 | 20:25
Hadden die Finnen dan niet beter een *kuch* onderpand van 2 miljard kunnen vragen?

Lewis Lewinsky | 19-08-11 | 20:27

@irma zonderboezem | 19-08-11 | 20:17
Wat is er mis met een eiland met alleen maar mannen en één vrouw (jij dus)?
Het moet je ego toch wel een beetje strelen als die mannen elkaar de hersens inslaan vanwege jou.
Overigens heb je kortgeleden toch promotie gekregen, je bent je zwitsal kwijt.....

necrosis | 19-08-11 | 20:27

Ik wil helegaar geen Kreta, Mark. Regel voor mij maar een leven lang gratis souvlaki.

Überbottehork | 19-08-11 | 20:27

Lewis Lewinsky | 19-08-11 | 20:14
Komt omdat die 1,4 vd Finnen (& 4,5 van NL) uit een collectief fonds komen met vaste verdeelsleutel hoe de rekening onder d eurostaten wordt verdeeld. De eurolanden moeten dus eerst unaniem akkoord gaan met die 109mrd, maar Finland wil niets geven en wordt dus via de achterdeur gecompenseerd in ruil voor ja-stem.

seven | 19-08-11 | 20:25

seven | 19-08-11 | 19:53 | + 7 -

Zoiets vermoedde ik al, al kan ik het niet zo onder woorden brengen als jij nu doet.
De CIA hebben het slim aangepakt in de 70-er jaren door de Dollar te koppelen aan ALLE grondstoffen ter wereld.
Op korte termijn een lucratieve beslissing, echter op lange termijn lijkt het uiteindelijk 'to backfire in their face'.
Kwam Rome ook niet aan zijn eind door corruptie en grootheidswaanzin?

DeGriek | 19-08-11 | 20:24

@Oome Gijs | 19-08-11 | 20:21
Dat lijkt mij ook.
*Trouw verscheuren doet, en tevens een koran*

Lewis Lewinsky | 19-08-11 | 20:23

@Oome Gijs | 19-08-11 | 20:14
Welke volkswoede op kerkyra, ik ben er twee keer geweest (Dassia/ Gouvia) en buiten de stad Kerkyra (Korfoe/ Corfu) wonen er nauwelijks Grieken.
De meeste Grieken daar zijn seizoensarbeiders van het vasteland.
Aan het eind van het toeristenseizoen is het er doodstil.

necrosis | 19-08-11 | 20:23

Lewis Lewinsky | 19-08-11 | 20:18

Natuurlijk, als het kon zouden ze Wilders het slechte weer nog in de schoenen schuiven; straf van allah of zo.

De ware reden dat de NL economie maar moeilijk op gang komt is dat de Dutise motor nogal sputtert de laatste tijd.

Oome Gijs | 19-08-11 | 20:21

[email protected] Gijs | 19-08-11 | 20:14
Ja. Ga door!

Lewis Lewinsky | 19-08-11 | 20:20

Voorlopig worden wij alleen genomen. Kan iemand de vaseline even doorgeven?

super ongelood | 19-08-11 | 20:19

Dat de Nederlandse economie kwakkelt, komt volgens Trouw door Wilders en zijn intolerantie en geslotenheid. Muhahaha! Grefograppen!
*De Nederlandse economie komt maar moeilijk op gang. In dit essay betoogt Arjen van Witteloostuijn dat het gebrekkige tempo van vooruitgang te wijten is aan de intolerantie en geslotenheid die de Nederlandse regering ten toon spreidt in woord en beleid*.
www.trouw.nl/tr/nl/4328/Opinie/article...

Lewis Lewinsky | 19-08-11 | 20:18

Wat een ongelooflijke mongool is die Rutte. Een eiland als onderpand, hoe stelt ie zich dat voor?

Melchior C Balthasar | 19-08-11 | 20:17

necrosis | 19-08-11 | 20:04

Zal me een lekkere bende zijn, eiland met alleen mannen...
Daar wil ik helemaal niet naartoe!

zonder gekheid, de crisis neemt vreemde vormen aan en het einde is nog lang niet in zicht. helaas! Dat betekent voor mij, komende tijd geen promotie:-(

irma zonderboezem | 19-08-11 | 20:17

@reade romke | 19-08-11 | 20:05
Ik vind een Schiereiland geen écht eiland, die valt dus af.
Overigens kunnen we proberen die Griekse eilanden te verkopen aan Dubai.
Gewoon achter een paar sleepboten van Smit hangen en doorvaren naar Arabierië.
Zij een eiland erbij, wij ons geld terug.
Ik zeg: win-win!

necrosis | 19-08-11 | 20:16

De Fins deal is in elk geval knetter. De Finnen lenen aan de Grieken 1,4 miljard euro uit en krijgen als onderpand 1 miljard euro.
Dat klinkt als onzin, en dat is ook onzin.
Leen dan 0,4 miljard euro uit. Of, nog beter, helemaal niets. Niente. Tipota, Hellines!

Lewis Lewinsky | 19-08-11 | 20:14

DeGriek | 19-08-11 | 20:07

Als handig Grieks politicus zou ik zeggen: ja hoor, Rutte,
je mag Kerkyra hebben als onderpand. Vervolgens betaal je de lening niet terug. Dus pakt Rutte dat eiland. Daarna treedt plan B in werking. De volkswoede hierover richt je als Grieks politicus op Nederland, om zelf buiten schot te blijven. Enfin, moet ik nog doorgaan?

Oome Gijs | 19-08-11 | 20:14

@Oome Gijs | 19-08-11 | 20:01
Ja natuurlijk, want hoe wil je anders over die weg? En 1 bazooka's beantwoord je met 3 bazooka's. Da's ook al zo'n zelfwerkend mechanisme waar politici niets van begrijpen.

Allemaal | 19-08-11 | 20:12

Verbijsterend dat Rutte echt niks blijkt te kunnen. Kan iemand anders overnemen om die belangrijke bezuinigingen voor de komende jaren uit te voeren? Ik vertrouw hem niets meer toe.

mokum4all | 19-08-11 | 20:12

DerUnterMensch for president!

Ommezwaai | 19-08-11 | 20:11

Rutte is een kluns. Hij sluit deals zonder te begrijpen wat die inhouden. Dat is al meermalen gebleken. En die blunders kosten ons heel veel geld.
Maar misschien dat het gekluns de EU als politieke unie opblaast. Dat zou mooi zijn. Met dank aan de Echte Finnen.

Fijnstoffer | 19-08-11 | 20:11

Toch leuk dat Rutte eens naar me luistert.

www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/08/...
DerUnterMensch | 09-06-11 | 12:23 |

www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/06/...
DerUnterMensch | 09-06-11 | 12:23

www.powned.tv/nieuws/buitenland/2011/0...
DerUnterMensch | 26-05-11 | 21:57 |

Komt wel erg opschepperig over eigenlijk....., maar ja ik kan ik er niets aan doen dat ik 9 mei dit idee al voor het eerst opperde. Waarschijnlijk schuilt er een mp in mij. En nou geen loze woorden Rutte, maak er maar werk van, grote kans dat de Grieken het niet eens zo'n slecht idee vinden want ze gaan waarschijnlijk veel liever een goede regeling aan met de EU landen dan dat ze het moeten verkopen en het in de handen valt van Turkse ondernemers. Dat gaat namelijk gebeuren als de EU landen de haven, eilanden enz enz niet als onderpand pakken en dan zijn wij vervolgens ons geld kwijt als Griekenland het niet haalt en lachen de grieken zich WEER kapot. (Weer omdat veel landen geld hebben gestoken in Iraq en alleen de Turken ervan profiteren. Daar heb ik eens wat over op TV gezien)

DerUnterMensch | 19-08-11 | 20:10

Oome Gijs | 19-08-11 | 20:01 | + 0 -

Ze staan er al, op het Syntagmaplein en nog zonder bazooka's, maar de kop is er af en de geest is uit de fles. De gewone Griek begint door te krijgen dat ze jarenlang worden bestuurd door een stel incompentente, stelende, hand boven elkaars hoofd houdende rijke families/industriëlen en een corrupte kerk.

Waarom denk je dat ze daar staan? Omdat ze door moeten werken tot hun 65ste of de reden waarom hun land wordt verkocht en zij de rekening moeten betalen?

DeGriek | 19-08-11 | 20:07

@Mark Rutte,
Doe mij dat eiland maar..
Ik wil wel beheerder zijn voor NL.
Ik laat me graag door jullie betalen, net als die andere 10.000 figuren van het naastgelegen land.

Ommezwaai | 19-08-11 | 20:07

We hebben geen verkiezingen nodig, maar een referendum. Laten we open& eerlijk zijn: Of we gaan voor Europa of niet, de huidige salamie strategie van het pro-europa kamp werkt niet meer. Ik heb liever dat we een goed debat met z'n allen hebben en mocht na zo'n debat meer dan 50% van de Nederlanders voor Europa zijn, &#913;&#962; &#949;&#943;&#957;&#945;&#953; &#941;&#964;&#963;&#953;, en anders dient het hoofdoel van het buitlands beleid te worden dat NL uit de EU stapt.

ae666 | 19-08-11 | 20:07

Haha altijd weer die finnen xD

zeertegendradig | 19-08-11 | 20:07

Dulf | 19-08-11 | 20:01

Helemaal mee eens. Dit is oorlog, simpelweg. Stel, Kreta gaat voor Griekenland verloren. Binnen de kortste keren staan er politici op die roepen om een reconquista.
Kortom, de euro leidt tot oorlog. Dat hadden we nou niet gedacht.

Oome Gijs | 19-08-11 | 20:06

@irma zonderboezem | 19-08-11 | 19:53
Ik las net dat er geen vrouwen op het manneneiland mogen komen.
Zie:reade romke | 19-08-11 | 20:01

necrosis | 19-08-11 | 20:04

Wat een stel dozen bij elkaar, een eiland , echt waar ? Ja hoor welterusten Meneer de Min. President.

Dr.Thorvaldt | 19-08-11 | 20:04

Wat motte wij met een Grieks eiland? Is die Rutte gek aan het worden? Zie-je-wel-hij-kan-het-niet.

Derzug | 19-08-11 | 20:02

@irma zonderboezem | 19-08-11 | 19:53
Een lekker warm eiland waar de dames luchtig gekleed cq naakt rondlopen lijkt me anders een goede optie.
En speciaal voor jou nemen we er een tweede eiland bij waar naakte mannen rondlopen.

necrosis | 19-08-11 | 20:01

.
Ok, je krijgt een eiland als onderpand en dan? Ze gaan niet terug betalen, heb je dan het recht van parate executie? Kan je het onderpand dan toe-eigenen als een kolonie? Wat denk je dat er dan gebeurd? Oorlog!
.
Kortom we're running out of options --> bye bye euro.
.
Trek de stekker eruit voor het helemaal onbetaalbaar is. Liever ontwikkelingshulp naar de knoflooklanden dan ook meegezogen worden naar het putje door politiek gepruts.

Dulf | 19-08-11 | 20:01

Allemaal | 19-08-11 | 19:56

En jij denkt dat die Grieken die tol wel gaan betalen?
Zouden er niet een paar boze Grieken verschijnen met bazooka's?

Oome Gijs | 19-08-11 | 20:01

Als ze Athos maar niet kiezen, daar zitten alleen maar mannen en mogen geen vrouwen komen.

reade romke | 19-08-11 | 20:01

seven | 19-08-11 | 19:53 |
Om ziek van te worden , maar wat doe je eraan?

irma zonderboezem | 19-08-11 | 20:00

Natuurlijk is er een onderpand nodig. Dat is doodnormaal als je geld leent. Behalve als je een systeembank bent of een land. Zelfwerkende mechanismen zijn politici onbekend. En een onderpand is een voorbeeld van een zelfwerkend mechanisme:
Wij redden je als je delen van je land in de uitverkoop doet. Dus laat je het wel om jezelf de volgende keer weer in de nesten te werken.
Doe ons maar een deel van het snelwegennet. Dat onderhouden we slecht, maar we heffen wel tol. Eens kijken of je de volgende keer nog zo'n loopje met de regels wenst te nemen.

Allemaal | 19-08-11 | 19:56

@Merlot | 19-08-11 | 19:49
Ik wil mijn geld ook terug van de EU, daarom hoef je echter niet zo lelijk tegen me te doen.
*overigens hekel aan Thatcher heeft*

necrosis | 19-08-11 | 19:56

DeGriek | 19-08-11 | 19:37
Dat zie je heel scherp. De US geeft haar lucratieve positie als drukker vd enige wereldmunt niet zonder slag of stoot op. Was het niet golman&sachs die de Grieken adviseerde de cijfers te faken om zo de euro binnen te rollen en daarna adviseerde lekker fors te lenen terwijl zij tegelijk tegen de lening in hedgte?

Olie (grondstoffen etc) kopen met dollars die je zelf kan drukken geeft ze een groot strategisch voordeel en een concurrerende wereldmunt is maar lastig. De Chinezen plagen de US ook soms als ze erover beginnen. (net als Iran en eerder Irak (die nadat ze een deel vd olie begon te verkopen voor euro's daarvoor een oorlog terugkreeg.)
Allemaal smoke & mirrors deze geopolitiek. Ook op EU schaal speelt dit, niet de Grieken worden gered, maar de vorderingen van grote bankiershuizen in Europa. (met name Franse & Duitse) en de politici en pol.partijen worden van binnenuit gerunned door die bankiers. Lucratief spel, uitlenen tegen forse rentes en de terugbetaling toch gegarandeert zien door heel Europa. (lees taxpaying burgers )

seven | 19-08-11 | 19:53

komop zeg, nog een eiland erbij..... Waar we Oerol festival kunnen houden?


alstublieft niet zeg!

irma zonderboezem | 19-08-11 | 19:53

Merlot | 19-08-11 | 19:47 | + 0 -

Wanneer komen er verkiezingen?

DeGriek | 19-08-11 | 19:50

necrosis | 19-08-11 | 19:44
Croos.
Lul dat gij er zijt.
Dat is een his-to-ri-sche quote.
Van the Iron Lady.
Over geld dat ze van de EU terug wilde.

Merlot | 19-08-11 | 19:49

Ja Mark, want als we een onderpand zouden vragen voor de Griekse giften, dan lijken het net leningen. En dat kan toch niet de bedoeling zijn.

tipo | 19-08-11 | 19:49

Financiële oorlogvoering, dat is het. Duitsland hoeft niet meer met de Wehrmacht naar Zuid-Europa, maar kan de boel daar confisceren via mega-leningen door Deutsche Bank.

Oome Gijs | 19-08-11 | 19:48

Wat betekent dat "&#972;&#964;&#945;&#957; &#949;&#960;&#972;&#956;&#949;&#957;&#949;&#962; &#949;&#954;&#955;&#959;&#947;&#941;&#962;"?
Beam me up, Scotty?

Merlot | 19-08-11 | 19:47

Ik wil liever Karpathos, schitterend klein eiland en niet druk. In het voorjaar prachtige orchideeen. De temperatuur 30 gr. en het waait altijd lekker, dus niet te heet.Mooie baaien en vriendelijke Grieken.

bosbaan | 19-08-11 | 19:46

@Merlot | 19-08-11 | 19:40
Met een handtas gaan slaan?
Je lijkt wel een vrouw... oh ,wacht...
*griffel*

necrosis | 19-08-11 | 19:44

Laat die gasten in Gyrosland eerst eens wat langer doorwerken en stoppen met dat gesmijt met servies.
Moet je eens zien hoeveel dat oplevert,dan hebben ze onze hulp niet eens nodig..

Gekke-Bennie | 19-08-11 | 19:44

finland heeft geen geld om mee te lopen en kan op de markt geen geld ophalen, wij eigenlijk ook niet. deze wissel is europees besloten. alle ratings zijn fucked dus wat de werkelijke waarde van een onderpand is moet nog worden bezien.

off-topic: waarom verdwijnt hier de cursor steeds in een zwart gat?

ganzo | 19-08-11 | 19:43

@DeGriek | 19-08-11 | 19:39
Godsamme zeg, en ik maar hopen dat ik daarmee de Griekse economie opvijzel. Is ie weg! Nou dan maar de afhaalgriek.

Hölzenbein | 19-08-11 | 19:43

Stoppen we daar al onze " Nieuwe Nederlanders"

Lekker warm , net als thuis !

jezus_spreekt | 19-08-11 | 19:42

@wakkere_nederlander | 19-08-11 | 19:35
Ik neem genoegen met Corfu, een mooi, groen eiland met een fijn klimaat, de rest is te heet voor me....

necrosis | 19-08-11 | 19:42

@Weeraanmelden | 19-08-11 | 18:51
Waarom zou je op deze bedriegers gaan stemmen? Zodra je gestemd hebt dan gaat direct plan B bij de politiek in en dat is de burgers in eigen sop laten gaarkoken.
Ik ga niet meer stemmen, dwz ik ga nog wel maar vul niets in, zo hoop ik bij te dragen dat ik niet bijgedragen heb aan deze rommel wat regering heet. En Greet doet helemaal niets, stemmen trekken, zakken vullen... niets.

Implant | 19-08-11 | 19:41

Stoppen we daa als onze ''nieuwe nederlands''

lekker warm , net als thuis !

jezus_spreekt | 19-08-11 | 19:41

Zout en aarde.
Soms wil ook ik dingen niet weten, dan kan je eerlijk zeggen "ik wist het niet". Vooral ook geen vragen stellen, gewoon springen als Brussel het woord zegt.
Splintertje leeuwenpootje ongelezen de grondwet onderkrabbeld.
We moeten nu met z'n allen toch geen afvallige provincie willen zijn?

hallevvezool | 19-08-11 | 19:41

*Met handtas slaat* I want my money back!

Merlot | 19-08-11 | 19:40

Hölzenbein | 19-08-11 | 19:36 | + 1 -

Je zult het moeten doen met de afhaalgriek bij je om de hoek, ik heb dat land inmiddels verlaten.

DeGriek | 19-08-11 | 19:39

Is het iemand wel eens opgevallen dat wanneer de VS in het nieuws komt met hun economische malaise, Europa weer overhoop komt te liggen met elkaar en de aandacht lijkt te worden afgeleid?
Of zit ik te lang naar mijn beeldschermen te staren?

DeGriek | 19-08-11 | 19:37

@DeGriek | 19-08-11 | 19:31
Hee Griek. Doe je mij een broodje gyros maar zonder tzatziki graag? Kan ik volgende week betalen?

Hölzenbein | 19-08-11 | 19:36

Over honderden jaren leren kinderen in de geschiedenisboeken hoe Nederland Griekenland koloniseerde.

Wij waren er bij!

*proest*

wakkere_nederlander | 19-08-11 | 19:35

Nou, doe dat eiland maar dan. Nederlanders weten als geen ander hoe een en ander te exploiteren, dus.

ZSU-23-4 | 19-08-11 | 19:35

we hebben toch al ijsland. kunnen we altijd als onderpand gebruiken als banken hier omvallen.

ganzo | 19-08-11 | 19:34

@ DeGriek | 19-08-11 | 19:31
En de Grieken gaan niet betalen, want ze willen niet krom liggen.

macflipper | 19-08-11 | 19:34

Hef die euro op. Waar zijn we nu mee bezig: heel zuid-Europa gaat onder de hamer en wordt bij opbod verkocht. Als ik me niet vergis is dit een vorm van oorlogvoering met financiële middelen. Kijk niet gek op dat dit op een echte oorlog uitdraait tussen Noord en Zuid!

Oome Gijs | 19-08-11 | 19:33

Principieel betaal ik nooit voor seks.
Maar hier worden we op zijn Grieks genaaid.
Onvrijwillig, pijnlijk en beroofd.

ZDEV | 19-08-11 | 19:31

Alsof NL echt Kreta kan inlijven als Griekenland niet betaalt.
En de Grieken gaan niet betalen want ze kunnen niet betalen.

DeGriek | 19-08-11 | 19:31

Een eiland dat was wel heel normaal geweest... je zou haast denken dat 1 april vertraging heeft opgelopen als je de headlines leest.

mayor_pickwick | 19-08-11 | 19:26

Wat een windvaan is die Rutte toch. Ruggengraat van een kwal.

Hölzenbein | 19-08-11 | 19:25

We sturen Rutte voor straf naar de F.L.I.R.T. (flut) party van Patricia Paay.
En voor straf de hele avond daar blijven !!!

MORGUEFILE5774 | 19-08-11 | 19:24

Dit kan niemand toch meer serieus nemen. Een eiland als onderpand. Gekker kan het niet. Hou er maar mee op. Geen leningen aan Griekenland. Afgelopen. Wat schieten hier de mensen op die afhankelijk zijn van sociale voorzieningen met een Grieks eiland, of luchtvaartmaatschappij. Zijn we dan al
afgedaald naar het nivo van de ruilhandel?
Ga met de Amerikanen, Russen, Chinezen, Indiërs om de tafel.
Het huidige internationale financiële systeem is op. Het is over en uit.

Oome Gijs | 19-08-11 | 19:22

Ik snap er niets van... we gingen toch verdienen aan de Grieken

Bolesmales | 19-08-11 | 19:21

Er moeten wel wat eisen gesteld worden aan een eiland. Moet vliegveld hebben (zodat we er rechtstreeks naar toe kunnen vliegen). Het moet niet makkelijk toegankelijk zijn vanuit Libië of zo (vanwege alle bootvluchtelingen (ik bedoel gelukzoekers). Goede staat van onderhoud (dus geen kosten voor onderhoud). Grieken die er nu wonen moeten gedeporteerd kunnen worden. EnzEnz

Butchijo | 19-08-11 | 19:20

Al onze fregatten voor de haven van Athene leggen is een goed begin.

ZDEV | 19-08-11 | 19:20

Wij annexeren het vaste land en alle Grieken naar de eilanden sturen. Zo ging het vroeger toch ook met criminelen...

c.onjo | 19-08-11 | 19:19

Een onderpand (goed juridisch dichtgetikt) is nog niet zo'n slecht idee.
Dan weten die Grieken tenminste ook waarvoor ze krom moeten liggen. Om te zorgen dat hun erfgoed niet verdeeld wordt onder de schuldeisers. Want dát vinden de Grieken niet leuk... Neem ze bij hun kloten die anaalridders.

macflipper | 19-08-11 | 19:19

Heden Stamppot | 19-08-11 | 19:17 |

bestuurd ?

de gouden gulden | 19-08-11 | 19:18

Mooi is dat, terwijl in Nederland normale sociale voorzieningen (bijv. pgb en wat mij betreft ook ov voor ieder die het wil gebruiken) worden wegbezuinigd toont de EU zich een socialistisch monster waar Marx U tegen had gezegd

verhaard | 19-08-11 | 19:18

Het is tamelijk tragisch wat hier gebeurd. Worden wij bestuurd door volwassen mensen of een Groep 7?

Heden Stamppot | 19-08-11 | 19:17

DeGriek | 19-08-11 | 19:09
Juist, rijke lui houden elkaar overal ter wereld de hand boven het hoofd, maar waarom zouden Hollanders (rijk of arm of gemiddeld) dan betalen terwijl ze prima genoeg rijke lui daar hebben? Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar Wilders mag nu wel een keer zijn zin doordrammen (of de SP wat dat betreft)

verhaard | 19-08-11 | 19:16

@zeg maar jansen | 19-08-11 | 19:04
Zou het zo zijn dat Wilders afwacht tot Rutte voldoende blunders heeft gemaakt om de geloofwaardigheid van de VVD in de uitverkoop te zetten?

deraderendraaien | 19-08-11 | 19:16

zeg maar jansen | 19-08-11 | 19:05 |

En dat is waar je de definitie van geld (als in waardevast) moet vast gaan stellen....

Waarom die lui geen papier lenen in ruil voor goud ?

Ik heb het hier al meedere malen gezegd, wij als Holland moeten zoveel mogenlijk papier van de ECB lenen.
Daar zoveel mogenlijk goud en zilver van kopen.
Dan uit de euro stappen, en de euro opblazen, hyperinflatie is het gevolg.
Nederland is vele tonnen goud en zilver rijker, en het afbetalen van de oude euro schulden doe je met een klein staafje goud.
Logischerwijs gaat Holland aan de goudstandaard, en we beleven een 2e gouden eeuw (geloof me, dat weet ik)

Piet Hein zou verdomme trots zijn op deze tactiek !

Roven en plunderen, we zijn Hollanders hoor !

de gouden gulden | 19-08-11 | 19:16

Doe maar een paar Griekse rederijen en scheepvaartexploitanten als onderpand. Dat is een miljardenindustrie. Past goed bij onze havens en maritieme historie. Probleem in Griekenland is dat die industrie in handen is van een paar machtige families die geen cent belasting betalen. Confiskeren die hap!

ZDEV | 19-08-11 | 19:16

Wellus Nietus, Rhodos naar de Waddeneilanden verslepen.V.O.C.mentaliteit.

Ratzing. | 19-08-11 | 19:15

Het schijnt dat je met een eiland waar veel vogels op poepen aardig kunt binnenlopen.

C. van der Laak | 19-08-11 | 19:15

Ja ho even we krijgen ook nog steeds de visrechten van IJsland, mede dankzij Woutertje 4 ton verdienende prutkoning Bos.

Rutte zou ik graag een andere naam geven: Junior

* groetjes een VVD stemmer *

ontlullen | 19-08-11 | 19:13

Meneer de president, kalinigta.

Eshek | 19-08-11 | 19:11

zovoklets | 19-08-11 | 19:05
Ze hebben allemaal geen barst in te brengen, of ze nou Bos, De Jager of Rutte heten. Useful idiots.

harry pikkel | 19-08-11 | 19:09

verhaard | 19-08-11 | 19:03 | + 0 -

Griekenland is failliet, de Griek is rijk, laat je niet voor de gek houden met al die tandloze kereltjes op ezels op camera wanneer er weer eens een brandje is of een staking.
Het probleem is dat de rijken elkaar de hand boven het hoofd houden (what else is new).
Het is makkelijk om de kleine man aan te pakken, maar het grote geld laat men met rust.

Voorbeeld: Het grootste frisdrankmerk heeft nog nooit hoeven te betalen voor zijn water.

DeGriek | 19-08-11 | 19:09

zeg maar jansen | 19-08-11 | 19:02
Zegt wel iets over de luiheid van de gemiddelde NL'er (en het IQ van de premier). Elk willekeurig youtube filmpje krijst over de aanstaande hyperinflatie, en hier denken ze nog dat we volgend jaar een CAO verhoging krijgen. En dat het pensioen eg-wel uitgekeerd gaat worden. Zucht.

dzjebe | 19-08-11 | 19:09

Maar goed dat ik wil der bij z'n geschrompen ballekes heb.

Neut | 19-08-11 | 19:09

zeg maar jansen | 19-08-11 | 19:05
Als ze morgen goud bij mij in de kluis leveren als onderpand (wel bij mij neerleggen) krijgen ze van mij morgen persoonlijk mijn Euro's. Goede rente vragen en het goud krijgen ze pas terug wanneer euro's met rente is terugbetaald.

La Bailaora | 19-08-11 | 19:07

La Bailaora | 19-08-11 | 19:04 Het beste? We.Lenen.De.Grieken.Geen.Geld.

zeg maar jansen | 19-08-11 | 19:05

harry pikkel | 19-08-11 | 19:01 |

Bos zag de bui hangen en heeft, na een gift van 40 miljard aan de banken, snel de pleiterik gemaakt.
Slim, dat wel.

zovoklets | 19-08-11 | 19:05

Parsons | 19-08-11 | 18:58
Beste is dat goud als onderpand vragen. Is nog beter dan Euro's... Mail even naar Rutte...

La Bailaora | 19-08-11 | 19:04

deraderendraaien | 19-08-11 Gelukkig, er is er ééntje die het inziet.

Wat een dom volk hangt hier rond zeg. Zo vandaag de dag.

zeg maar jansen | 19-08-11 | 19:04

DeGriek | 19-08-11 | 19:00
Nou dan kunnen ze het mooi zelf oplossen als dat Pilion al van hun is dunkt me

verhaard | 19-08-11 | 19:03

dzjebe | 19-08-11 | 18:59 Rutte is een maatje of vijf te klein. Het is triest om te zien dat er meteen suggesties worden gedaan in de richting van welk eiland 'wij' dan zouden moeten hebbon.

Want eilanden hebben eilanders en die willen ook wel een uitkering van sociale zaken.

zeg maar jansen | 19-08-11 | 19:02

@Nacho_Vidal | 19-08-11 | 18:33 "Maar voor je rust adviseer ik andere plekken."

Hoezo ? Als het eiland van ons is gooi je toch gewoon de grenzen dicht?
Oh wacht ff... Dat mag niet van de EU.

Koninging Beatricks | 19-08-11 | 19:02

@zeg maar jansen | 19-08-11 | 18:57
mag ik jou daar even de hand voor schudden!
Nou nog even aan JK duidelijk maken en we zijn klaar!

*borden terug zet in de kast*

deraderendraaien | 19-08-11 | 19:02

DeGriek | 19-08-11 | 18:57
Ja, die bedoel ik... Groot inzetten.

La Bailaora | 19-08-11 | 19:01

Wat een bende. Ik ga bijna terugverlangen naar Wouter Bos - en dat zegt genoeg.

harry pikkel | 19-08-11 | 19:01

Ja vergeleken bij de penningmeester en de chef die we nu hebben was "Sinterklaas"Den Uyl een watje. Wouter heeft al 1 miljard euro rente op zijn leningen gevangen. We gaan hard we gaan lekker... En we doen het allemaal en we doen het allemaal. Stond ik vorige week nog te zingen op Ios. Dus doe Ios maar leuk....

vandiedingenja | 19-08-11 | 19:01

Neem Pilion, daar zit al het geld.

DeGriek | 19-08-11 | 19:00

Parsons | 19-08-11 | 18:58 Exactemundo. Tenzij wij ze geen geld lenen.

En bij gebrek aan onderpand wat we echt willen hebben is het antwoord simpel. Geen geld naar Griekenland.

zeg maar jansen | 19-08-11 | 19:00

zeg maar jansen | 19-08-11 | 18:54
Een eiland als onderpand is een statenrechtelijke onmogelijkheid. Dat Rutte dat niet weet, is behoorlijk pijnlijk.

Dat hij ons niet vertelt dat die onderpanden worden betaald door ons, dat het geld wat wij richting Griekenland storten linea recta naar Franse en Duitse banken gaan, is schandalig. Het spijt mij om te moeten zeggen, maar Rutte is een maatje (of drie) te klein voor dit werk.

dzjebe | 19-08-11 | 18:59

Kreta? Waarom niet Kefalonia, da's veel relaxter en mooier.

Zoiets | 19-08-11 | 18:59

We moeten gewoon beslag leggen op een groot aantal cultuurschatten van de grieken, die hebben ze vast wel aangezien ze zich nogal cultureel vinden.
De waarde van die cultuurschatten moet ongeveer gelijk zijn als de lening, eerlijk is eerlijk.

Onderbuik | 19-08-11 | 18:58

srvman | 19-08-11 | 18:58 & croma | 19-08-11 | 18:57 Oh, you, dum fucks..

zeg maar jansen | 19-08-11 | 18:58

dzjebe | 19-08-11 | 18:43
Je bent je sarcasme haakjes vergeten joh

verhaard | 19-08-11 | 18:58

JK leek een goede minister, maar die stijgt nu ook met stip naar numero uno in de joker top tien.

En ja: Neem Kreta! Er zit een gigantische hoeveelheid gas onder dat eiland.

srvman | 19-08-11 | 18:58

Jaaaaah keta! Ow Kreta

croma | 19-08-11 | 18:57

@Iedereen die nog een suggestie wil doen qua onderpand. Als we ze geen geld lenen (geld wat we zelf niet hebben) dan hebben we ook geen onderpand nodig.

Dus de vraag óf we onderpand willen hebben is inherent aan de vraag of we de Grieken überhaupt geld willen lenen. En dat willen we helemaal niet.

zeg maar jansen | 19-08-11 | 18:57

Geef mij het schiereiland Sparta maar, lekker groot, veel geschiedenis. Gewoon gelijk groot inzetten...
La Bailaora | 19-08-11 | 18:50 | + 0 -

Je bedoelt de Peleponnesos... waar Sparti een stad is op de plek van het vroegere Sparta.

ìáëÜêáò

DeGriek | 19-08-11 | 18:57

@dzjebe | 19-08-11 | 18:48
Ik geef ze nog tien dagen! hooguit!
Dan is het wel klaar denk ik, Wilders blijft niet gek toch?

deraderendraaien | 19-08-11 | 18:57

Iedereen voor de rest van hun leven gratis pita gyros met extra tzaziki en feta af te halen bij El Greco te Utrecht. Da's een veel beter idee dan een stuk zeeberg uit het Middellands zeegebied inpikken.

blinde kip | 19-08-11 | 18:55

Graaisnaaiert | 19-08-11 | 18:47 |

De politieke elite is de macht over de economische elite al een tijdje kwijt. Zetbaasjes zijn het, die voor een lousy anderhalve ton, met bonusplan, dat wel, de kiezer er lekker tussen nemen.

Maar goed, wie stemt er op een politicus die van pensioenleeftijd- en belastingverhoging een verkiezingsbelofte maakt?

zovoklets | 19-08-11 | 18:55

dzjebe | 19-08-11 | 18:50 Precies. Overzeese verdrietsdelen hebben we van onszelf al.

Griekse Antillen, daar zitten we niet op te wachten.

zeg maar jansen | 19-08-11 | 18:54

@Richard1234 | 19-08-11 | 18:43
Oké! een eiland !

Hadden wij ook geen recht op ijsland? of hebben die ondertussen terug betaald.

deraderendraaien | 19-08-11 | 18:53

Als de Finnen hun deal hebben dan kan het niet anders of Nederland geeft geen geld. Want we willen helemaal niet een Grieks onderpand.

Als we iets Grieks willen dan kopen we wel een vaas of zo.

zeg maar jansen | 19-08-11 | 18:52

Die kosten alleen maar geld, veel geld.

chop46 | 19-08-11 | 18:51

Misschien kan Rutte de flits-rechten bedingen op alle snelheidsovertredingen in Griekenland. Zo snel mogelijk een 'opbouwmissie' daarheen sturen.

atheïstisch stemvee | 19-08-11 | 18:51

"wanneer zijn de volgende verkiezingen?"
Ik hoop niet.
Geen idee waarop ik moet stemmen of hoeveel de huidige club aan wachtgeld mee gaat nemen.

Weeraanmelden | 19-08-11 | 18:51

Geef mij het schiereiland Sparta maar, lekker groot, veel geschiedenis. Gewoon gelijk groot inzetten...

La Bailaora | 19-08-11 | 18:50

En voordat jullie zo lollig eilanden gaan claimen. We hebben er nog een paar. Aan de andere kant van de oceaan. Met palmbomen zelfs.

dzjebe | 19-08-11 | 18:50

Krijg de pl**ris maar.
Ik betaal .... dus regel ik zelf wel een lekkere Griekse voor mijn "lening".

Castle Bravo | 19-08-11 | 18:50

Lesbos is het derde grootste eiland en best mooi inderdaad, maar het is ook een communistisch bolwerk met dito infra & economie. Geen goede keuze dus.

Chiant | 19-08-11 | 18:50

Als we pech hebben krijgen we 700 pallets retsina.
Zelfs als je in de pijpenla van een of andere afhaalgriek zit met een druipsteengrot aan het plafond en door de plaatselijke carnavalschilder artistiek op de muren gescheten acropolissen en je moet iets om je vette gyros-bek mee schoon te spoelen, is het nog niet te zuipen.

Gootbalkoning | 19-08-11 | 18:49

@JKdeJ:
Ik vermoed dat de Germanen een claim gaan leggen op Kreta en de Soozen op Lesbos, laten wij dan Rhodos nemen.
Of nee, fuck it! We claimen gewoon de Cycladen als onderpand!
N.B: geen haven claimen hoor! Die zijn al van de Chinezen.
www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?...

Chiant | 19-08-11 | 18:49

deraderendraaien | 19-08-11 | 18:47
Zucht. Rutte heeft het nu over een eiland, maar hij bedoelt een deposito, alleen heeft hij tot 2014 gerekend en dat was niet goed, daar biedt hij straks zijn excuses voor aan. Dus. Krijgen we helemaal niks, nakkes nada, maar mogen we wel de garantie voor Finland betalen. Alleen dat hoor je pas over een paar weken, als het al geregeld is.

dzjebe | 19-08-11 | 18:48

Overigens, een Finse deal zie ik als het definitieve overlijden van de euro.
Doe dat mormel de deur uit zolang het nog kan, koop goederen, roerend en onroerend, kunst, antiek, land en grondstoffen, zaaigoed en edelmetaal, aandelen en bossen en dan is het zo langzamerhand tijd voor een ouderwetsche financiele bijltjesdag.
Dus, de verantwoordelijken voor die Euro strafrechtelijk vervolgen en plukken tot in de derde familiegraad.

Graaisnaaiert | 19-08-11 | 18:47

Slim van de oppositie. Eisen dat Rutte zich bemoeit met zaken zonder dat hij kennis van de betreffende zaken heeft, om hem vervolgens te pakken op alle fouten die hij maakt.

draadomroep | 19-08-11 | 18:47

@dzjebe | 19-08-11 | 18:43
Wat zit je nou te simmen?
We krijgen er straks gewoon een stuk of twee faillieten landen bij !

deraderendraaien | 19-08-11 | 18:47

Kom op Rutte, in het verdag staat dat 'elk land zelf mag onderhandelen over een eventueel onderpand van de Grieken'. Ga nu eens zelf onderhandelen en probeer eens niet mee te hobbelen op wat anderen al voor elkaar krijgen. Watje !

HotPotato | 19-08-11 | 18:46

Gelet op de hoogte van de steun aan Griekenland lijkt mij één eiland per belastingbetaler heel reëel.

Op "no cure, no pay" basis, huur is de Nedelandse belastingdienst in. (Slapend rijk worden.)
Ik lig in de zon, omringd door Vestaalse maagden (niet lang meer) Duits bier te slurpen.

chop46 | 19-08-11 | 18:46

Goud ! Eis het GOUD als onderpand ! Stelletje dwazen ! Geen eilanden !

Leve Piet Hein !

de gouden gulden | 19-08-11 | 18:46

En de cast van oh oh cherso mag daar dan een interim regering vormen

Pieter Pan | 19-08-11 | 18:45

freakyfreaky | 19-08-11 | 18:25 |

Waarom zou je een heel land inclusief alle paupers, onderhoud en niet werkende bevolking willen hebben?
De olijven uit de salade, die moet je hebben.

zovoklets | 19-08-11 | 18:45

deraderendraaien | 19-08-11 | 18:35 |

Die lopen dan 100m en besluiten dan maar in te breken in een huis om op zoek te gaan naar autosleutels. Om vervolgens naar de auto te lopen, deze te starten, te tanken zonder te betalen en daarna spoorloos te verdwijnen tot ze door toeval een keertje opgepakt worden. Een enkeltje eiland op kosten van de staat is dan een beter alternatief.

Richard1234 | 19-08-11 | 18:43

Scheelt toch wel een slok op een borrel hè, zo'n rechtse regering. Die snappen financiele zaken tenminste en gooien het niet met bakken over de grens.

dzjebe | 19-08-11 | 18:43

Lesbos is van ons!
*fuck yeah*

atheïstisch stemvee | 19-08-11 | 18:43

JK staat voor JokkebroK ?

Graaisnaaiert | 19-08-11 | 18:42

Zoals ik vannacht al zei, een deal doen met een Griek is net zoiets als je snikkel in een slangenkuil duwen.
Onverstandig, pijnlijk en uiteindelijk dodelijk.

Ommezwaai | 19-08-11 | 18:41

@Nacho_Vidal | 19-08-11 | 18:33
Dan toch maar gewoon de poet! net als Finland?

deraderendraaien | 19-08-11 | 18:40

Chersonisos is toch al van RTL?

verhaard | 19-08-11 | 18:39

Intussen danst Rutte op Lowlands, met een zonnebril, dat dan weer wel.

fuckje | 19-08-11 | 18:37

Zo'n eiland is helemaal niet interessant, moeten we er nog voor zorgen ook. Ik vind de vraag van de souvlakiverkoper eigenlijk veel toepasselijker. Wanneer gaat de stekker eruit?

Synecdoche | 19-08-11 | 18:37

Mag ik zeggen dat ik die Rutte maar een incompetent mannetje vind? Ja, dat mag ik!

plastic zakje | 19-08-11 | 18:36

Rutte kon al niet rekenen, nu blijkt dat hij ook niet lezen kan.
De Finnen hebben namelijk gewoon volgens het verdrag gehandeld.Rutte hobbelt steeds achter de feiten aan.

geloofjetzelf | 19-08-11 | 18:36

Eis anders de Acropolis op. Historisch stuk grond, dus waardevol. Ze er een appartementencomplex op en cashen maar.

HierSpreektUwBaas | 19-08-11 | 18:35

oeh, dat wordt wel goed slikken voor de grieken op kreta.
pensioen? ja, op je 67e.
winkoltje open op zondag? mag niet he, cda-land!
belasting ontduiken? daar staat de doodstraf op...
nouja, aan de andere kant. -> lui van nature? oh verzorgingsstaat weet daar wel raad mee...

two ball cane | 19-08-11 | 18:35

@Richard1234 | 19-08-11 | 18:30
FlikkerT op zeg die crimmi's kunnen best lopend terug naar hun heimat!

Ik wil ook een keer op verkansie naar sergoniesos!

deraderendraaien | 19-08-11 | 18:35

Even wachten nog, gerucht gaat dat er dit weekeinde weer een nieuw euroreddingsplanvooriedereen (+3 x woord(rente)waarde) komt.

HotPotato | 19-08-11 | 18:35

Zijn de mensen hier ooit wel eens op 1 van de Griekse eilanden geweest?

Het is allemaal hetzelfde, het vreten, het weer, de straatjes, de opdringerige obers.

Natuurlijk is er ook mooie natuur. Maar voor je rust adviseer ik andere plekken.

Nacho_Vidal | 19-08-11 | 18:33

"Eiland voor Finnen" daar krijg ik toch een hele andere gedachte bij. Nu is een keer niet door de PVV geoppert.

doskabouter | 19-08-11 | 18:31

Fuck de feta lesbos Kreta en souflakies

Dhr. Z. Wijn | 19-08-11 | 18:30

Inderdaad een eilandje opeisen als onderpand. Kunnen we dan gelijk alle buitenlandse crimineeltjes die Nederland overspoelen op een gratis eenmalige vakantie trakteren daarnaartoe.

Richard1234 | 19-08-11 | 18:30

-weggejorist-

Roger Kaputnik | 19-08-11 | 18:30

Doe dan Lesbos. Heeft de ideale naam voor een Gay-Pride.

ZKH EénOog | 19-08-11 | 18:29

Mea Culpa Gump | 19-08-11 | 18:25 |
Je zou best rendement kunnen halen uit die eilanden namelijk. Meer dan de rente die we over die lening zouden kunnen krijgen.

FlesjeFanta | 19-08-11 | 18:29

Het is een grote zooi. Er is een top. In elk land wordt de uitkomst anders uitgelegd. Er zijn wel of geen deals. Schiet mij maar lek.. En laat de grieken maar weer lekker zelfstandig hun ding doen. Als er voedseltekort is dan sturen we wel voedselhulp. Poesti. Malakka.

denoorman | 19-08-11 | 18:28

Dus stiekem vind Rutte dit wel een goed idee maar probeert in beide gevallen degene te zijn die de "juiste" keuze heeft gemaakt. Zo kunnen we allemaal wel de baas van Nederland zijn.

omwenteling | 19-08-11 | 18:25

@FlesjeFanta | 19-08-11 | 18:24
Want Cherso/Kreta willen we echt hebben..

Mea Culpa Gump | 19-08-11 | 18:25

andere manier van koloniseren. gewoon inverteren in schulden van landen die bijna fait gaan enzo je land uit breiden, waarom ook niet

freakyfreaky | 19-08-11 | 18:25

Fuck Kreta, doe mij Lesbos maar.

Parsons | 19-08-11 | 18:25

Maar laat Mahlia lekker voor de Engelsen. Wat een beerput.

Nacho_Vidal | 19-08-11 | 18:24

En dan maar hopen dat Griekenland failliet gaat. Anders hebben we Cherso/Kreta nog steeds niet.

FlesjeFanta | 19-08-11 | 18:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken