Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE! Rutte door de mangel

likkendevingers.jpgRutte op het matje. Alle leden van de Tweede Kamer die ooit economie II hebben gevolgd, gaan lastige vragen richting Mark en Jan Kees schieten. Niet dat het uitmaakt, want Rutte is gemaakt van Teflon. Daar glijdt alles van af. Zelfs rekenfoutjes van 50 miljard, het verkeerd voorlichtingen van het parlement en het vervroegd terug laten komen van vakantie van de volksvertegenwoordigers. Het helpt dat de oppositie zo verdeeld is dat ze geen gat in een nat Financieel Dagblad kunnen slaan. Zodat Rutte mooi onze financiële ziel kan verkopen aan de Europeanen. Essentiële economische beslissingen outsourcen aan de EU, goed plan. Hoeft Rutte zich in ieder geval geen zorgen meer te maken over lastige berekeningen. En wij hoeven ons geen zorgen te maken dat Europa de chronisch gehandicapte economieën van de katholieke landen aan hun lot overlaten. Als we onze centjes in beheer geven aan die knakkers in Brussel, worden die met alle liefde linea recta doorgeschoven naar Italië, Griekenland, Spanje, Frankrijk, Ierland en Portugal. Net zolang tot er een definitieve oplossing is gevonden voor de eurozone. De laatste kwaliteitskrant van Nederland geeft u de opties. Moet wel eerst de economie weer aantrekken, natuurlijk. De Duitse economie is in het tweede kwartaal met maar 0,1% gegroeid. En wij als Duitse provincie dus ook. Er is geen geld, geen groei, geen plan. Wat rest is slimme boekhouding. En nog komt Rutte er mee weg. Er zijn kabinetten om minder gevallen. Hier, een leuke wallpaper. Rutte zien ontsnappen als een paling uit een emmer snot doet u live op Eypo24 of KapitalismeTV. Hashtag = #50mrddebat. UPDATE: Schorsing inclusief broodjes met beleg. MP Rutte heeft nog niks gezegd. Dus ook geen fouten gemaakt. We gaan verder om 14.15.

Reaguursels

Inloggen

De Blonde Roerganger kan nu een keer laten zien dat hij meer kan dan roeptoeteren.
Maar ja; zijn motto is en blijft 'geen daden maar woorden'.
Henk en Ingrid sukkelen wel verder in hun knusse blokkerpaleisjes en vinden het best wel goed......

Frankasd | 16-08-11 | 17:20

@La Vie En Rose 16:12
Het enige verschil tussen de VVD en de PvdA is onenigheid over de maximumsnelheid op de afsluitdijk. Qua goed geld naar slecht geld gooien en soevereiniteitsverkwanseling zitten ze volledig op 1 lijn. Het CDA is nog een graadje erger.

tipo | 16-08-11 | 16:36

@La Vie En Rose | 16-08-11 | 16:26
Volgens mij wordt het de SP. Niet dat ik het daar mee eens ben, maar in ieder geval niet die sukkels van jouw partijtje. In your dreams meiske!

Hölzenbein | 16-08-11 | 16:35

La Vie En Rose | 16-08-11 | 16:13

Hoeveel procent van de Nl-ers was tegen geld geven aan GR?
Kijk als de PVV samen met de SP de grootste worden en ik bedoelde impliciet meer dan 50% halen zoals de opniniepeileingen over GR laten zien dan klopt mijn simpele gedachtegang ineens wel.
Maar wonderen zijn nog nooit gebeurd in de NL-se politiek, dat dan weer wel.
Toch zouden Wilders en Roemer het keihard moeten spelen. Zeker, het volk is niet te vertrouwen net als de politiek. maar zo'n hoog percentage nee tegen de EU en nee tegen GR vormen wel degelijk een signaal dat er in potentie absolute meerderheid kan komen voor de onderdrukten.

ecologiste | 16-08-11 | 16:31

@Hölzenbein | 16-08-11 | 16:24
Dáár zou ik nog niet zo zeker van zijn als ik jou was.
En zo niet, welke partij dan wel volgens jou?
Nou, nou?

La Vie En Rose | 16-08-11 | 16:26

@La Vie En Rose | 16-08-11 | 16:19
Precies. En de PVV wordt niet de grootste.

Hölzenbein | 16-08-11 | 16:24

@gentle giant | 16-08-11 | 15:56
Hèhè, Jij snapt het!

La Vie En Rose | 16-08-11 | 16:23

@ecologiste | 16-08-11 | 16:00
Dat is wel erg simpel gedacht. Jij denkt toch niet dat als de PVV de grootste partij wordt dat dan de overige partijen wel met de PVV willen gaan regeren. Natuurlijk doen ze dat niet. Net zomin als dat ze dat ooit met de SP zullen doen.

Bovendien blijven mensen gewoon op de VVD, het CDA, de PvdA en de rest stemmen.


La Vie En Rose | 16-08-11 | 16:19

gentle giant | 16-08-11 | 16:05
Sjaak en Sjaan zijn uiteindelijk de sjaak nadat al zeer velen hun zullen zijn voorgegaan.
Ze worden niet goed geïnformeerd en worden pas wakker als het te laat is.
Als Sjaak en Sjaan nu maar niet ook nog de solidariteit en de gezelligheid onderweg zijn kwijtgeraakt want dan is het helemaal huilen met de pet op. Ijzige vervreemding zal dan hun deel zijn.

ecologiste | 16-08-11 | 16:14

@ecologiste | 16-08-11 | 15:57
Niet mee eens! Zie mijn eerdere comments.

La Vie En Rose | 16-08-11 | 16:13

@tipo | 16-08-11 | 15:12
Dat is niet zo. Bij nieuwe verkiezingen komt er op zeker een paars+ kabinet met alleen maar Pro-EU partijen. Die willen nog meer macht voor de EU en ECB.

De PVV gedoogt niet in deze kwestie. Zijn geen afspraken over gemaakt in het gedoogakkoord. De PVV stemt uit principe tegen.
O.a. de PvdA, GL, D66 oppositie + CDA en VVD stemmen voor, dus een meerderheid is voor.

Dáár moet je zijn als je spreekt over landverraad.

La Vie En Rose | 16-08-11 | 16:12

Niemands Knegt | 16-08-11 | 14:38

het zal uiteindelijk leiden tot de volledige afbraak van de westerse beschaving. Geld geld en nog eens geld daar draait het om. Je bent om wat je hebt, allang niet meer om wie je bent. De ziel is hetzelfde als de binnenkant van de portemonnee.

ecologiste | 16-08-11 | 16:11

@ecologiste | 16-08-11 | 16:00, interessante hypothese, dit werkt niet meer voor Sjaak en Sjaan.

gentle giant | 16-08-11 | 16:05

@Den Meester | 16-08-11 | 15:50
De PVV heeft alleen over bepaalde punten afspraken met het kabinet gemaakt. Die liggen vast in het gedoogaccoord. Over steun aan Griekenland maar ook over een aantal andere zaken zijn geen afspraken gemaakt en functioneert de PVV gewoon als een oppositiepartij. De PVV is tegen steun aan Griekenland en ook tegen nog meer macht voor de EU en voor de ECB en zal dus tegen het kabinetsvoorstel stemmen.

Het merendeel van de oppositie stemt voor steun aan Griekenland, dus gaan deze onzalige plannen, ook om de euro te redden, gewoon door.

Dus de PVV steunt het kabinet nu niet. Het zou dom zijn om nu de stekker uit het kabinet te trekken omdat met een nieuw kabinet de EU nog veel meer macht krijgt toebedeeld.

La Vie En Rose | 16-08-11 | 16:03

gentle giant | 16-08-11 | 15:56

De PVV moet voortaan elk voorstel wegstemmen totdat Rutte cs onvoltooid verleden tijd zijn.
Daarna nieuwe verkiezingen en PVV de allergrootste partij want iedereen tegen geld geven aan Griekenland etc. gaat of PVV of SP stemmen. Tralalalala. Hele gevestigde politiek naar de kleaudten.

ecologiste | 16-08-11 | 16:00

Van welke partij is dat hert dat zojuist werd gepowned door JC?

Rector Reflector | 16-08-11 | 16:00

Den Meester | 16-08-11 | 15:50

Simpel: Wilders is een verrader. Hij heeft eieren voor zij geld gekozen en behoort straks (nu al) tot het netwerk van de gepriviligeerden.
Dat uiteindelijk de PVV naar de gallemiezen gaat kan hem niets schelen want hij is dan toch allang binnen en heeft zijn werk gedaan. Goed wek trouwens, dat klokkenluidersspel rondom de immigratie. Maar dat was het dan ook. Ik heb altijd zo'n voorgevoel gehad, maar gaf hem het voordeel van de twijfel.

ecologiste | 16-08-11 | 15:57

@Den Meester | 16-08-11 | 15:50, dat heeft er toch geen fuck mee te maken man, PVV is tegen, als de hele oppositie tegen is, gaat het niet door.

gentle giant | 16-08-11 | 15:56

Zou Ineke van Gendt ook topless zonnen? #dtv

EdjeGrolsch | 16-08-11 | 15:53

Kan iemand mij uitleggen hoe de PVV tegen kan zijn maar toch het kabinet blijft steunen? Ik snappet niet meer...

Den Meester | 16-08-11 | 15:50

Zal ik dan maar het licht uitdoen?

gentle giant | 16-08-11 | 15:48

Regeren is vooruitzien.
Mijn God.

gentle giant | 16-08-11 | 15:32

Hölzenbein | 16-08-11 | 15:24 |

Ligt eraan wat je wil berekenen ;) Als hij stelt dat hij de 2014 getallen wilde weergeven dan kloppen de cijfers. Als hij tijdens de persconferentie had gezegd 'dit zijn de cijfers voor 2020' dan was het idd fout.

Hussar1683 | 16-08-11 | 15:26

@Hussar1683 | 16-08-11 | 15:22
Dus in principe gewoon fout.

Hölzenbein | 16-08-11 | 15:24

De regeringen (onze *kuch* volksvertegenwoordigers) zijn weer de slaven van de financiële wereld. Wie pakt die graaiers (banken) nou eindelijk eens aan?

Hölzenbein | 16-08-11 | 15:22

Hölzenbein | 16-08-11 | 15:09 |

Rutte heeft geen foute berekening gemaakt. Hij heeft een berekening gegeven die niet fout is maar ook niet de volledigheid weergeeft omdat het over een ander tijdstip gaat.

Hussar1683 | 16-08-11 | 15:22

@La Vie En Rose 15:00
Het helpt ook niet dat niemand in de Tweede Kamer begrijpt dat Rutte in Juli een ongedekte blanco cheque heeft getekend, waar Barosso, Trichet en Sarkozy naar eigen geoddunken iets leuks mee kunnen doen tot het einde der tijden.

tipo | 16-08-11 | 15:18

als ik dat live debat volg, dan schrik ik dat zulke nit-wits in de 2e kamer ons beleid bepalen. Die mensen hebben er geen verstand van, stellen krampachtig wat vraagjes om een pseudo-controle op het geheel te krijgen en zijn voortdurend met partij-verkooppraatjes bezig ipv dat men gezamenlijk constructief overleg pleegt. Kijk eens wat het afghanistan debat opleverde en wat we nu aan het * kuch * trainen zijn aldaar puur om iedereen maar te sussen. Dit werkt toch niet meer zo, ik schaam me kapot voor deze vertoning. Het hele zooitje eruit en een nieuw systeem graag. Oh en Rutte mag blijven op voorwaarde van een rekenkundige inburgeringscursus

Simpele Boerenlul | 16-08-11 | 15:14

@La Vie En Rose 15:00
Als de PVV nu het gedoogaccoord opzegt, dan valt het kwartje in Duitsland ook de goed kant op en komen er geen Eurobonds.

Als de PVV gedoogd dat Rutte en De Jager meer macht aan de ECB geven, terwijl deze alle regels heeft overtreden, dan komen er 100% zeker Eurobonds en dat kost Nederland elk jaar 8,0 miljard Euro aan de verhoging van de rentevoet die daarbij hoort. De Staten-Generaal raken dat deel van hun budgetrecht kwijt. Het elctoraat raakt wederom haar stem kwijt.

We hebben het hier niet over kleine dingen die zomaar kunnen passeren. Dit is een principekwestie en een geldkwestie welke onmogelijk gedoogd kan worden door een fatsoenlijke Nederlandse partij.

Mijn stem is de PVV vanaf vandaag in ieder geval kwijt. Niet dat het uitmaakt, want het budgetrecht heeft de PVV vandaag (mede) weggegeven dus de Tweede Kamer heeft morgen nog minder te zeggen dan het al had.

tipo | 16-08-11 | 15:12

De Jager legt de verschillende berekeningen uit en van Gent kijkt alsof ze water ziet branden. Priceless.

spanarchist | 16-08-11 | 15:11

@La Vie En Rose | 16-08-11 | 15:00 |
Wij zitten vaak op een lijn; hier niet. Als de PVV niet principieel zijn steun aan het kabinet intrekt op dit punt wordt het voor mij net zo'n ongeloofwaardige partij als de D'66 met hun zogenaamde kroonjuwelen; bij de eerste de beste tegensputtering werden die verhandeld als een hoer door haar pooier.

Niemands Knegt | 16-08-11 | 15:11

Stuntelaar Rutte houdt vol dat zijn berekeningen kloppen. Man man man. #faalregering

Hölzenbein | 16-08-11 | 15:09

@tipo | 16-08-11 | 14:32
Dat had ik al begrepen. En natuurlijk mag jij Rutte ontzettend vinden maar een paars+ kabinet onder aanvoering van Cohen had precies hetzelfde gedaan. Allemaal eurofielen!

Ennuh, ik ben altijd al een EU-scepticus geweest en heb nog nooit op de VVD gestemd.

La Vie En Rose | 16-08-11 | 15:07

@tipo | 16-08-11 | 14:30

Landverraad?
In het gedoogakkoord zijn uitsluitend afspraken gemaakt over punten waarover de PVV het eens is met het kabinet.
W.b. de overige punten functioneert de PVV als oppositiepartij. De PVV is tegen nog meer miljarden naar Griekenland en natuurlijk tegen invoering van de ECB.

Een meerderheid van de Tweede Kamer, dus ook de PvdA, Groenlinks en D66 gaan vóór steun aan Griekenland en met grote waarschijnlijkheid ook vóór het invoeren van de ECB stemmen. Wat heeft het voor zin om de stekker uit het kabinet te trekken als deze plannen mét of zonder de steun van de PVV gewoon door zullen gaan?

Als we het over landverraad hebben moet je toch echt bij die partijen zijn die ons land aan de EU hebben verkwanseld, de Euro hebben opgedrongen en het verdrag van Lissabon hebben ondertekend.

La Vie En Rose | 16-08-11 | 15:00

ecologiste | 16-08-11 | 13:12 |
Totaal mee eens, ook met de laatste zin. Hoe nu verder, dat is de grote vraag.
De EU agenda verander je niet en de huidige wetten worden gemaakt omdat de oplossing voor de oorzaak ontbreekt.
Mijn god; wij zitten in een vacuüm.

Niemands Knegt | 16-08-11 | 14:38

@Tipo 14.30
Dat moet zijn: 8 miljard/jaar ipv 8 miljoen/jaar, ontzettende Mark Rutte die je er bent.

tipo | 16-08-11 | 14:32

@La Vie En Rose 13:44
Het gaat om het principe dat landverraad niet te gedogen is. De Eurobonds die de ECB gaat invoeren als ze de mogelijkheid krijgt van Rutte kost ons 8,0 miljoen/jaar, waar slechts 2,1 miljard/jaar exportoverschot naar de PIIGS vanwege de munteenheid tegenover staat.

De Staten-Generaal verliezen een deel van hun budgetrecht aan de ECB die alle regels aan de laars lapt sinds 2007.

Dat gedoogt een fatsoenlijke politieke partij niet. De PVV begrijpt er niets van.

tipo | 16-08-11 | 14:30

Dit is een laffe aanval van links addergebroed. Wat hadden zij zelf gedaan? Hadden zij Europa dan aan de kant gezet? Nee dus, dus nu niet proberen met allerlei niet ter zake doende ( de coaltie moet de PVV te vriend houden, dus zeggen zij niet wat Europa ons uiteindelijk kost.) tweespalt te zaaien. De linksch menschen tonen zich echt superslechte verliezers, die in de slachtofferrol (ons kent ons) gaan in plaats van echt inventief te worden, Maar gelukkig hebben zij genoeg -sofen en -logen binnen de gelederen om het moreel weer op te vijzelen, alhoewel ik wel vind dat het nu wel errùg lang duurt...

K. Metjes | 16-08-11 | 14:19

Zo, droog brood op heeft.

gentle giant | 16-08-11 | 14:15

@Bloodzone | 16-08-11 | 13:26
Dat is zeker wel relevant voor het debat. Het gaat erom dat de belastingbetaler bewust verkeerd is voorgelicht, omdat de belastingbetaler helemaal niet welwillend is om nog eens mee te betalen aan zo'n dikke lening. De PVV zegt aan de kant te staan van de belastingbetaler, maar voegt het woord niet bij de daad. Integendeel.
Dat een ander kabinet het wellicht niet beter zou doen is geen argument om de handelingen van deze oplichters goed te praten. Dan maar geen kabinet, dan komen we er minder berooid uit.

Bulloch | 16-08-11 | 14:02

@ecologiste | 16-08-11 | 13:12
Ben het grotendeels met je eens maar heb vraagtekens bij je laatste zin.
Wat heeft het voor nut als Wilders er nu de stekker uittrekt? Daar zitten al die partijen en dan mn de PvdA, GL en D66 - allen pro EU en pro miljardensteun - nou juist op te wachten.
En hoezo heeft hij gelogen over Griekenland? De PVV was en blijft tegen steun aan Griekenland.

Als hij NU de stekker uit het kabinet zou trekken, dan volgen er nieuwe verkiezingen en zal de PVV, ook als zij de grootste partij zou worden, wederom door de oppositiepartijen worden buitengesloten. Nu ook door het CDA. Niet door de VVD, maar die zal toch voor een andere optie gaan kiezen.

Dan krijgen we met grote waarschijnlijkheid een Paars + kabinet, dat gewoon door gaat met ons land aan de EU te verkwanselen, het storten van miljarden om die hele kliek in stand te houden gaat ook gewoon door. Daarnaast zullen een aantal zaken zoals immigratie/integratie evenals veiligheid weer op een laag pitje worden gezet en de zieligheidsindustrie zal weer op volle toeren gaan draaien.

Verder neem ik aan dat jij weet dat ook de SP door genoemde partijen zal worden buitengesloten. Wie immer!

Laat dit kabinet haar karwei maar afmaken zou ik zeggen.

La Vie En Rose | 16-08-11 | 13:44

En ook de SGP zegt zinnige dingen. WTF.

Gelukkig is daar Groenlinks nog met het geheven vingertje, hooghartig de minister-president op zijn fouten wijzend en excuses eisend. Sommige vertrouwde zaken veranderen gelukkig nooit.

spanarchist | 16-08-11 | 13:42

Riep de voorzitter daarnet Rienne va plus?

Conan de Rabarber | 16-08-11 | 13:38

Ik stoor me behoorlijk aan het kimderlijke geginnegap van onze hoofd vertegenwoordiger en zijn lakei.
Siert ze niet echt.
Nederland word verkocht alles moet naar de kleute voor het grote liberale denkgoed.
Maar goed de stemmer krijgt wat hij verdient zullen we maar zeggen.
Wat een zooitje bah

benzat | 16-08-11 | 13:38

Rutte is bepaald geen domme jongen. Integendeel, hij is veel slimmer dan menig Kamerlid vermoedt. Het was namelijk een heel bewuste keus van Rutte om de cijfers rooskleuriger voor te stellen dan ze in werkelijkheid waren. Want nu gaat de discussie over Rutte en wordt al helemaal niet meer gesproken of Nederland überhaupt wel meer geld in Europa zou moeten steken, laat staan over hoeveel dat dan zou moeten zijn.
De argeloze Kamerleden richten hun puntloze pijlen nu allemaal op Rutte terwijl Europa doodleuk onze belastingcenten opstrijkt. Dat is bijzaak geworden. Precies de bedoeling van Rutte, zodat die Kamerleden hun stokjes niet voor een afgesproken Europese deal zullen steken.

V®aagTeken | 16-08-11 | 13:32

Wat een galbakken zitten daar toch.


Che_cuevara | 16-08-11 | 13:27

-weggejorist-

Bloodzone | 16-08-11 | 13:26

Ja, verkiezingen, net als in België, mijn God, wat een prutsers.

gentle giant | 16-08-11 | 13:25

Och och het gaat al weer over politieke spelletjes. Vreselijk.

Hussar1683 | 16-08-11 | 13:23

@search and destroy | 16-08-11 | 13:18
Natuurlijk is dat een goede vraag, anders stel ik hem niet ;) (credits voor dit oh-zo gevatte antwoord mogen naar Art Vandelay)
Politiek is niets meer en niets minder dan misleiding, pappen en nathouden. Hier en daar een leugentje om het volk stil te houden, we komen toch pas achter de leugen als het al te laat is.

Überbottehork | 16-08-11 | 13:23

Van Gendt wil maar dat de PVV het gedogen intrekt.
Daar ging dit debat toch niet over.

Che_cuevara | 16-08-11 | 13:21

@ uberbottehork
Dat is id een goeie vraag, maar ik denk dat iedereen die zichzelf die vraag steld het antwoord ook wel weet. Het onjuist voorlichten van Rutte en de Jager is natuurlijk zo doorzichtig als ik weet niet wat, net zo als we de oorlog in gerommeld zijn door Bakellende. Als ze een juiste voorstelling van zaken hadden gegeven had iedereen gelijk geroepen: no way! Maar das tegenwoordig politiek. En dan vinden ze het gek dat de "gewone" man het idee heeft dat tie verneukt wordt.

search and destroy | 16-08-11 | 13:18

De PVV haalt nu zelfs de bescherming van het tropische regenwoud erbij. "No bilhout".

spanarchist | 16-08-11 | 13:18

Zelfs Rutte maakt geen fout van 50 miljard. Dit is toneelspel en politiek gekonkel, waarbij de belastingbetaler keihard in het gezicht wordt uitgelachen door de bankiers en politici in Europa die zich willens en wetens schaamteloos verrijken ten koste van anderen. Rutte heeft zijn bedje al mooi gespreid met deze "fout".

Bulloch | 16-08-11 | 13:15

Bakito | 16-08-11 | 13:02

De voorgaande regeringen waren genau dasselbe.
De gevestigde poltiek is gewoon één grote incestueuze familie, maakt echt niet uit of ze zgn links, rechts of liberaal zijn. Als je lid bent van de familie mag je met elkaar de niet-familieleden in de reedt neuquen.
Het gaat om netwerken. De sterkste familie bestaat uit politici, topambtenaren, rechters, bankiers en rijke industriëlen. De niet-gepriviligeerden zijn de klos en kunnen niet meezuigen. Dus daarom staan Roemer en Wilders erbuiten. Let op Wilders kan zich nu diskwalificeren door de stekker er niet uit te trekken want daarmee geeft hij aan gelogen te hebben over Griekenland.

ecologiste | 16-08-11 | 13:12

@18konijn | 16-08-11 | 13:05
Een tweedeling in verantwoordelijkheden tussen EU (grootschalig) en lokale aangelegenheden (kleinschalig)?
Klinkt goed, maar ik heb niet de illusie dat Het Hoofdbestuur zich niet of nauwelijks zal mengen in zaken aangaande onderwijs en infrastructuur.

Überbottehork | 16-08-11 | 13:10

@spanarchist | 16-08-11 | 13:01, en dan ik zit nog met Marianne mee te knikken, rare tijden ...
Voorts zijn wij van mening ......

gentle giant | 16-08-11 | 13:06

@Überbottehork | 16-08-11 | 12:55
Je zou je kunnen voorstellen dat burgers in de regio's veel meer zeggenschap krijgen over "binnenlandse" aangelegenheden als onderwijs en infrastructuur, als in het Belgische gewestmodel. En dan bedoel ik met regio's niet de huidige natiestaten, maar gebieden als Vlaanderen, Baskenland, Beieren, de Randstad, Padania etc. Die tendens naar regionalisering binnen het grote Europa is namelijk ook onmiskenbaar. De buitenlandse politiek, defensie en het algemene begrotingsbeleid komen dan bij de EU te liggen.

18konijn | 16-08-11 | 13:05

Waar is het gezonde boerenverstand gebleven!
Geen foutje Rutte maar een enorme blundert van 50 miljard Euro!! Aardige kerel ben je .... maar dit betekent gewoon opRutten!
Maar ik heb op vakantie besloten mij alleen nog maar druk te maken over dingen waar ik invloed op heb.
En dat is niet de *kuch "democratie" in Nederland.
En al helemaal niet de dictatuur van de EUSSR.
De Eurocrisis komt ze allemaal net iets te goed uit om meer macht naar de EU over te dragen. Voorop gezet plannetje ....

Castle Bravo | 16-08-11 | 13:05

Hulde voor het betoog van Onzen Dierenpoesch! Maar, wat een verschrikkelijk jasje!!!

P. Pantoffel | 16-08-11 | 13:04

Geweldig. Niet-economen die over de economie praten. Voor de rest is het allemaal toneelspel, men heeft het over soevereiniteit terwijl die niet bestaat en wellicht nooit bestaan heeft. De politiek heeft misschien ooit de macht gehad maar tegenwoordig zijn het marionetten van de echte machthebbers. Nieuwe wereld orde here we come: over enkele jaren Turkije bij de EU, over tien jaar het samengaan van de Euro met de Dollar of de Yen en één Europese overheid. Daarna één wereldoverheid.

Hussar1683 | 16-08-11 | 13:04

Wilder kan Rutte zo afschieten. Geen geld naar Griekenland. Laat de paar duizend puissant rijke families daar de rekeningen even betalen net als die rijke families uit Italië, Spanje, Portugal, Frankrijk en Ierland.
Maar als het aan Rutte ligt dan betalen we hier met onze WAO (inmiddels gedemoliseerd tot WIA), AOW (67? 70?), WW, Onderwijs,de Zorg,het OV en uiteindelijk ook met HRA en Huurtoeslag. Natuurlijk nooit en te nimmer niet de immigratiekosten van 8-10 miljard per jaar

ecologiste | 16-08-11 | 13:03

Dit kabinet is de grootste ramp aller tijden. Gelukkig begint dat inmiddels ook in de verweekte rechtse hersentjes door te dringen.

Bakito | 16-08-11 | 13:02

Oh, wat is dat risico afschuiven toch leuk, zullen ze in de EU en zuidelijke federale staten, herstel landen denken. En het mooie is dat hoe langer je dit principe steunt het steeds meer op een fuik gaat lijken. Lijken want men kan elk moment stoppen en z'n verlies nemen. Dit is verweg het beste scenario voor de burger en zijn toekomstige nakomelingen. Wie anders beweert, praat poep en mag van mij de 24uurs hik krijgen.

blinde kip | 16-08-11 | 13:02

Als de CU het verstandigst uit de hoek komt zit er toch iets mis.

spanarchist | 16-08-11 | 13:01

@search and destroy | 16-08-11 | 12:59
Mooi vooruitzicht, de Euro stort in en de Grieken zijn de enigen met vermogen, vertegenwoordigd in goud. Zal mij benieuwen of ze ons dan net zo gemakkelijk geld toeschuiven als wij hen.

Überbottehork | 16-08-11 | 13:01

@gentle giant | 16-08-11 | 12:53
Den deaud is het enige in het leven dat zeker is.
Eigenlijk is Magere Hein de enige van wie je echt op aan kan.

Überbottehork | 16-08-11 | 13:00

Dan zijn die Grieken nog niet eens zo gek om met "onze" eurootjes goud te kopen..... dat heeft nog dezelfde waarde als de euro instort ;-)

search and destroy | 16-08-11 | 12:59

@18konijn | 16-08-11 | 12:52
Zou 'de burger' nog iets in te brengen hebben dan wel krijgen in het geheel? Ik geloof er niet zo in.
Dat beeld van die trein daar kan ik me wel in vinden. Geen houden aan.

Überbottehork | 16-08-11 | 12:55

*Inschrijft voor de eerste EU obligaties*
We kunnen allemaal wel wat roepen en vinden, maar het gaat toch gebeuren. Als anti-EU'er Wilders zelfs dit gaat gedogen is het einde zoek.

Superior Bastard | 16-08-11 | 12:54

@tipo | 16-08-11 | 12:51
Dat brood wordt betaald met munten.

18konijn | 16-08-11 | 12:54

@ Reinaert | 16-08-11 | 12:35 | + 0 -

Ook?! ROFLOL!

Als je denkt dat je op basis van enkele comments iemand kan inschatten, zegt dat meer over jouw vertekend beeld van je eigen mensenkennis dan dat die conclusie kant noch wal raakt. Ik reaguur niet om te egotrippen of om te bewijzen dat mijn inzichten gebaseerd zijn op relevante en oprechte feiten. Enkel om stoom af te blazen en en politieke schapen de kast op te jagen. Blijft wennen natuurlijk, mensen die luchtig in het leven staan. Daar hoef je niet zuur over te zijn. Negeer het gewoon en doe net alsof iedereen een eigen kijk op het leven heeft. Kost misschien wat moeite en geduld maar het brengt uiteindelijk rust kan ik je beloven. Wellicht genoeg rust om helder in te zien dat de alternatieven in Den Haag niet veel beter zijn dan de VVD. Of wil je soms beweren dat Rutte invloed kon uitoefenen op de 50 miljard die hij verkeerd begrepen had? Dream on... We zitten al tien jaar in dit treintje en omkeren is geen optie. Daar heeft de VVD weinig over in te brengen. Zelfs Zalm kan niet verweten worden dat hij in de euro is gestapt. Dit soort bewegingen zijn groter dan jij en ik kunnen bevatten met onze 'schapenkennis'. Democratie is overrated, net als de mensen die het vertegenwoordigen. De economie regeert (nooit anders geweest) en de rest volgt. De sterkste leiden en dat is simpelweg een wet van de natuur waar geen plaats is voor humaniteit en redelijkheid.

Rikketiktik | 16-08-11 | 12:53

Is er al geponeerd dat we allemaal deaud gaan?

gentle giant | 16-08-11 | 12:53

@tipo | 16-08-11 | 12:51
Dit draadje gaat wel over de EU.

Überbottehork | 16-08-11 | 12:53

@18konijn | 16-08-11 | 12:46
Oh wacht eens, jij denkt dat ik iets bedoel als:
Weg met de EU! Weg met alle vormen van overheid! Weg met gezag! Weg met wetgeving en handhaving!?
Nee dus.

Überbottehork | 16-08-11 | 12:52

@Überbottehork | 16-08-11 | 12:20
Ach welnee. We zijn gewoon op weg naar een federaal Europa. Die trein is allang op weg en kan never nooit niet meer gestopt worden, maar soms rijdt hij met horten en stoten. Het is dus maar beter op die realiteit in te spelen en uit alle burgermacht te ijveren voor een zo goed mogelijke democratische controle van het Europese bestuur.

18konijn | 16-08-11 | 12:52

@18konijn 12:46
Het debat gaat over een munt, niet over de EU.

tipo | 16-08-11 | 12:51

na het zuur, wordt het nog zuurder......

skaik | 16-08-11 | 12:50

@18konijn | 16-08-11 | 12:46
Dat zijn maffia-praktijken, daar hebben we ons ongekend sterk politie-apparaat voor.
Goed dat je "wel degelijk" hebt toegevoegd, anders had ik het niet geloofd.
Oh wacht..

Überbottehork | 16-08-11 | 12:48

18konijn | 16-08-11 | 12:46

Jij snapt het.

Quearo | 16-08-11 | 12:48

@Überbottehork | 16-08-11 | 12:27
En dan is er een andere bakker die ook brood bakt. En die zegt: Wie in deze straat woont, mag alleen bij mij brood kopen. En dat verbod handhaaft hij door controles op de straathoek. Dan kan hij zijn brood flink duurder maken.
En dat is nou in een notendop wat binnen de EU niet meer kan. Gevolg: meer concurrentie, minder bureaucratie (ja, wel degelijk) en goedkoper brood voor de consument. Kortom: leve de EU!

18konijn | 16-08-11 | 12:46

Dit debat is pure rioolpolitiek.

dogbitedog | 16-08-11 | 12:45

Met drieduizend miljard euro aan reserves en een failliete dollar, is de euro voor China het eerste investeringsalternatief. Dat is een geluk bij een ongeluk.

dopinie | 16-08-11 | 12:45

Dit debat is pure rioolpolitiek.

dogbitedog | 16-08-11 | 12:45

Ik kan toch moeilijk geloven dat er ook maar één persoon in die zaal zit die nog gelooft dat het ooit goed gaat komen met de EU.

jimbrowski | 16-08-11 | 12:43

Kaas de Vies | 16-08-11 | 12:38

Dat denk ik dan weer niet. Deze EU houdt niet lang stand, kijk maar wat er nu al voor een gemieter is als we moeten betalen voor anderen. Wat natuurlijk ook van de zotte is, we zouden eigenlijk alleen maar geld moeten krijgen.

Nee, gewoon een ongelimiteerd handelsverbond met de enige sterke economie in de hele EU, Duitsland!

Quearo | 16-08-11 | 12:43

Van Gent heeft het over volledige openheid, transparantie en mogelijke consequenties.
Leuk, in deze Mariko-tijd.

spanarchist | 16-08-11 | 12:41

@Quearo | 16-08-11 | 12:35
Lees eens verder in dit draadje. Dank u.

Überbottehork | 16-08-11 | 12:40

@Quearo | 16-08-11 | 12:35 | + 0 -
Ik ben niet per definitie tegen europa, maar als je niet op je kop gaat staan, en hard in de oren van politici staat te schreeuwen STOP, dan ben je zo alle macht kwijt. Kijk eens naar de domme redenatie en motivatie achter de plannen, maar macht die je kwijt bent, ben je voor eeuwig kwijt.

Kaas de Vies | 16-08-11 | 12:38

@Überbottehork | 16-08-11 | 12:32 | + 1 -
Klopt

Kaas de Vies | 16-08-11 | 12:37

Altijd goed om te zien dat hij het mes nog niet in eigen borst heeft gestoken om te laten zien hoe geloofwaardig hij wel niet is.

Neut | 16-08-11 | 12:36

@Rikketiktik | 16-08-11 | 12:33

Inhoudsloos gebrabbel dude. Kom zelf dan ook eens met een zinnige bijdrage die we allemaal vol bewondering en afgunst lezen. Maar dat zal nog wel een tijdje duren hè?

Reinaert | 16-08-11 | 12:35

Kaas de Vies | 16-08-11 | 12:22

Nee, er worden daar hele grove fouten gemaakt.
Er moeten m.i. vele dingen veranderen, maar waar ik nou zo moe van wordt is dat geenstijl een beetje een 'alles-tegen-Europa' visie heeft.

Überbottehork | 16-08-11 | 12:23

Als ik je moet gaan uitleggen wat de voordelen van de EU zijn, kun je maar beter achter je computer vandaan gaan en als de brandweer naar school.

Quearo | 16-08-11 | 12:35

Marianne Thieme, DOE er wat aan !

Gier | 16-08-11 | 12:33

@ Reinaert | 16-08-11 | 12:13 | + 0 -
Gut gut, wat zie jezelf graag schrijven of niet? Je moet voor de gein je eigen teksten eens teruglezen, over onnozelaar gesproken... Optimistische prutser

Rikketiktik | 16-08-11 | 12:33

Maar Rutte zal zich vermoedelijk niet nog een keer vergissen. Nog een keer verdedigd moeten worden door Nepperus moet toch ondraaglijk zijn.

spanarchist | 16-08-11 | 12:33

En zo zijn we in ieder geval weer een stap dichter naar de zaligmakende heilige federatie EUSSR.

Heerlijk, hoe ze zo'n crisis aangrijpen, om ons nog meer af te schaffen.

De volgende stappen zijn een Euroministerie van financiën, als ook economie, en misschien zelfs sociale zaken. Daarna worden als eerste de zuidelijke landen onder curatele gesteld, en wordt er net zo veel geld van de sterkere landen naar de zwakke gesluisd, tot ook zij het niet meer kunnen betalen, en ook onder curatele moeten. Vervolgens hebben al deze lidstaten onder curatele niets meer in te brengen, en worden de overige ministerie overgenomen, zodat de federatie ALLES voor het zeggen krijgt.

Nog even mensen, nog heel even, en het is zover. Dan zijn we officieel echt niet meer dan een provincie, die niets in te brengen heeft in de dictatoriale moloch.

ZKH EénOog | 16-08-11 | 12:33

@Kaas de Vies | 16-08-11 | 12:28
Conclusie: de EEG in den beginne was een goed initiatief en bevorderend voor handel en welvaart.
Ergens daarna is het overgenomen door machtswellustelingen en corrupte graaiers, incompetente bestuurders en leugenaars.
De EU was iets goeds, maar is het allang niet meer.

Überbottehork | 16-08-11 | 12:32

@spanarchist | 16-08-11 | 12:31

Haha. Onder het motto "samen komen we er wel uit" zeker?

Naïef. Maar het past wel bij onze huidige politiek.

Reinaert | 16-08-11 | 12:32

Ach ja, Tegen gunstige rente geld lenen van onze door belastinggeld betaalde staatsbank als provincie, om dit vervolgens niet aan wegen uit te geven, maar aan staatsoblies. www.nu.nl/schuldencrisis/2589918/provi... Hoef je geen ecenomie2 voor gevolgt te hebben om te zien dat dit keer fout gaat.

jappertje | 16-08-11 | 12:32

@Reinaert | 16-08-11 | 12:27
Nee, de Grieken doen gewoon hun eigen zin en ik moet ze nog gelijk geven ook want de EU maakt het mogelijk.

Dat de politiek hier al een tijdje knettergek is, is ook geen nieuws.

Maar nog meer bevoegdheden naar Brussel is wel de doodsteek voor Nederland.

Che_cuevara | 16-08-11 | 12:31

@Hölzenbein | 16-08-11 | 12:29

De consumentenbestedingen dalen toch al een tijdje?

Nog wat méér van dit gestuntel en de boel zakt helemaal in.

Reinaert | 16-08-11 | 12:31

Reinaert | 16-08-11 | 12:29
Niet zo negatief. Ook de bakker kijkt toe en vertelt de slager dat hij het niet goed doet.

spanarchist | 16-08-11 | 12:31

@spanarchist | 16-08-11 | 12:26

Tja, 't is net zoiets als de slager van de hoek inhuren om neurochirurgische ingrepen te verrichten.

Leer er maar mee leven. Enne: "weg met ons!".

Reinaert | 16-08-11 | 12:29

Het leuke is als de beurzen gaan panikeren dan gaan de mensen hun portemonnaie dichthouden en dan is het helemaal een puinhoop. Iets wat die graaiers gewoon niet begrijpen. En dan hopen ze weer dat de regeringen met de geldschop komen. Lutserts!

Hölzenbein | 16-08-11 | 12:29

@Überbottehork | 16-08-11 | 12:27 | + 0 -
Dat zeg ik nite, maar het doel was om de handel te vergemakkelijken, dit hebben ze tot 1980 redelijk goed uitgevoerd.
1 Europese Economische Unie
Vrij verkeer van diensten/goederen etc etc
European Patent Office
etc etc etc etc

Nu willen ze alleen maar macht om het hebben van macht.

Kaas de Vies | 16-08-11 | 12:28

@Che_cuevara | 16-08-11 | 12:23

De Grieken hebben kennelijk zo "hun eigen manieren" om de boel (met ons geld) op orde te brengen. Als daar tenminste ooit wat van terecht komt, maar da's vers twee.

Ondertussen wordt hier geleuterd over het afstaan nog meer bevoegdheden aan Brussel. Zoek de verschillen!

Wie is hier nou volledig krankjorem? De Grieken i.i.g. niet!

Reinaert | 16-08-11 | 12:27

Maakt niet uit of we nu heel veel of geen steun geven, Rutte legt het toch verkeerd uit.

Getson | 16-08-11 | 12:27

@Kaas de Vies | 16-08-11 | 12:24
Overtuig me maar eens van het feit dat die handel zonder EEG niet had bestaan.
Misschien zie ik het te simpel hoor, zou kunnen, maar de bakker bakt brood en ik koop dat, want ik wil brood eten. Daar hoeft geen instantie tussen of omheen te zitten, graaiend in mijn en de bakker's portemonnee.

Überbottehork | 16-08-11 | 12:27

Dat vette van Gent mokkel heeft wel lef om haar suikerspinnen-kraam zo lang onbeheerd te laten staan om peop te praten in de Kamer.

R.B.Scott | 16-08-11 | 12:26

Neppérus en van Gent die over de economie discussiëren.
Nederland is gered.

spanarchist | 16-08-11 | 12:26

@Überbottehork | 16-08-11 | 12:23 | + 0 -
Enige wat ik kan bedenken is de Economische unie die handel tussen lidstaten standaardiseerden en stabiliteit bracht.

Kaas de Vies | 16-08-11 | 12:24

Inderdaad Rutte is een gladjakker (de vergelijking met teflon is inderdaad een goede).

Hölzenbein | 16-08-11 | 12:24

Wie is dat lijk? Hoort zichzelf blijkbaar graag praten, maar zegt heel weinig.

ViagraFalls | 16-08-11 | 12:24

@Reinaert | 16-08-11 | 12:19
Dat weet ik wel.
Maar dat die Grieken miljarden steun krijgen om hun financiële wanbeleid op orde te krijgen en er dan doodleuk goud voor kopen waar dan vervoolgens niemand in de EU ook maar iets van zegt en doet of er niks aan de hand is.

De Grieken gaan gewoon door met de boel te belazeren en de EU staat erbij en kijkt er naar maar doet geen ene fuck.

Che_cuevara | 16-08-11 | 12:23

@Quearo | 16-08-11 | 12:19
Wat zijn de financiële voordelen dan allemaal, en bewijs en passant gelijk even dat die opbrengsten opwegen tegen de kosten, wilt u?
Handel? Dat was er zonder EU ook gewoon geweest, Duitsers willen tulpen en kopen die bij ons, wij willen wijn en dat kopen we in Frankrijk etc. Daar draagt de EU niet zo gek veel aan bij, die markt is er sowieso.

Überbottehork | 16-08-11 | 12:23

@Quearo | 16-08-11 | 12:19 | + 0 -
De voordelen van de EEG is ook niet waar ik tegen ageer, maar wel tegen de klakkeloze machtsoverdracht richting EG/Brussel. Of bent u van mening dat het lekker gaat daar in Brussel, qua begroting, democratisch gehalte, integriteit etc etc?

Europa heeft last van spilzucht en is een machtwellusteling.

Er zijn ook andere oplossingen dan macht overdragen, dat krijg je namelijk NOOIT meer terug.

Kaas de Vies | 16-08-11 | 12:22

@cumshaft | 16-08-11 | 12:16

Uiteraard zijn er lieden die er garen bij spinnen, da's altijd zo. Maar in de gegeven situatie zou ik toch graag een terughoudende Nederlandse overheid zien die de hand stevig op de knip houdt.

Met het geld dat we nu niet uitgeven kunnen we alhier ook weer leuk geld verdienen tenslotte. Dan komt het tenminste nog een béétje leuk terecht.

Reinaert | 16-08-11 | 12:21

Ik wacht de dag met smart af dat er niets meer te plukken valt van het volk, benieuwd wat Europa dan gaat doen.
Europa is een tikkende, implosieve, tijdbom, weer meer bevoegdheden afdragen is slechts stapje #zoveel richting ontsteking.

Überbottehork | 16-08-11 | 12:20

Ohnee! Geen economische groei!! Wat een drama, we gaan allemaal dood!!1111eeneen

Is dat nou echt zo erg, dat we ons economische beleid maar gaan uitleveren aan de EU?

SJOEE!!!11 | 16-08-11 | 12:20

Makkelijk hoor, de kosten van Europa benadrukken en de vele voordelen doodzwijgen, stelletje financiële minkukels.

Quearo | 16-08-11 | 12:19

@Che_cuevara | 16-08-11 | 12:14

Eerlijk gezegd is het niet zo interessant wat de Grieken met ons geld doen want dat zien we toch niet meer terug.

Véél interessanter is de vraag hoe we kunnen voorkomen dat er ook nog maar één rooie rotcent die kant op gaat.

Want weg is in dit geval ook echt weg. Voor eeuwig.

Reinaert | 16-08-11 | 12:19

@Reinaert | 16-08-11 | 12:12
never let a good crisis go to waste...

cumshaft | 16-08-11 | 12:16

wat een zinloos debat, d66 en pvda zijn al om en zullen hun zusterpartijen in europa geen blok zetten. rutte geeft een beetje en plasterk neemt een beetje.

cumshaft | 16-08-11 | 12:15

@Rikketiktik | 16-08-11 | 12:10

Ach ja, een kinderhand is gauw gevuld hè? Onnozelaar.

"Alles best vinden" is wel zo ongeveer de meest slappe instelling die een weldenkend mens er anno tegenwoordig op na kan houden.

Reinaert | 16-08-11 | 12:13

@tipo | 16-08-11 | 12:09 | + 3 -
Lees even aandachtig dit epistel, het is godsgeklaagd dat het is gebeurd!

Kaas de Vies | 16-08-11 | 12:13

Is Job al stiekem via de achterdeur gegaan ofzo?

Hufter | 16-08-11 | 12:13

Meer bevoegdheden voor de EU. Waar kennen we dat toch van?

En - erger - wat heeft het ons tot op heden gebracht? Geen moer, behalve dat "ons" geld met bakken tegelijk wordt versleept naar het diepe Zuiden alwaar men er nog eens een extra glaasje Ouzo van drinkt en de meid nog eens in de kont knijpt. Werken? Hó maar.

Leer je eigen broek maar op houden. En ga 'ns aan het werk!

Reinaert | 16-08-11 | 12:12

@Kaas de Vies | 16-08-11 | 11:56
Er zijn een paar miljoen roependen in de woestijn.

Helaas vaar al die miljoenen zijn er maar 150 die de beslissingen nemen.
En dat zijn niet de beste 150.

Che_cuevara | 16-08-11 | 12:11

Maakt mij geen kont uit. Zolang de VVD regeert vind ik alles best!

Rikketiktik | 16-08-11 | 12:10

De economie uitleveren aan Europa.
Ja da's een goed plan, kunnen ze die ook meteen verneuken.
Want daar zijn ze goed in, verneuken.

Che_cuevara | 16-08-11 | 12:09

Dit landverraad van Wientjes, de VVD en het CDA gaat ons en onze kinderen 5,9 miljard/jaar en een afschrijving van een deel van 52 a 87 miljard euro kosten: www.dagelijksestandaard.nl/2011/08/mor...
Daarbij houd ik al rekening met het exportvoordeel van 1 muntunie van Nederland naar de Piigs.

De ECB handelt sinds 2007 tegen artikel 123 van het VWEU (voorheen artikel 104 van het Verdrag van Maastricht) en kan nog gestopt worden als dit kabinet de wandaden van de ECB via Artikel 263 VWEU bij het Europese Hof nietig laat verklaren. De Tweede kamer moet daar een motie voor indienen.

Dit kabinet moet aansturen op een Teutoonse en Latijnse Unie. Dit kabinet moet de ECB stoppen. Dit kabinet moet zsm de Publieke Omroep, Ontwikkelingssamenwerking en Windmolens/klimaatsubsidies stopzetten, omdat ons huishoudboekje anders uit de hand loopt. Zonder die toezeggingen, moet de PVV vandaag het gedoogaccoord eenzijdig opzeggen, omdat dit dan niet meer te gedogen valt.

tipo | 16-08-11 | 12:09

Rutte is de beste man op de juiste plek!

Langehalensnelthuis | 16-08-11 | 12:07

Ok ik heb even een kalmeringspilletje genomen, ik hoop dat het werkt en ik hoop dat ik het mag declareren van mijn ziektekostenverzeraar.

Kaas de Vies | 16-08-11 | 12:07

In ruil voor de steun van de PvdA (burgemeestertje, CvK, EU baantjes) wordt het kartel vrienden VVD/CDA niet al te lastig gemaakt. Natuurlijk wel even bla bla voor de bühne, want het klapvee moet denken dat het voor het echie gaat. Doorzichtig.

Kamervraag | 16-08-11 | 12:07

@Koud flesje Alfa | 16-08-11 | 11:56 |
Wat maakt het uit? Rutte of die neusfluitert?
Ze weten het niet meer dus dan maar meer macht naar Europa. Europa? Mijn god.
Het wordt tijd dat Wilders nu eindelijk eens zijn grote mond in daden omzet en de stekker uit dit zooitje ongeregeld trekt om de weg te effenen voor een ander zooitje ongeregeld.
Het wordt tijd voor een discussie over een fluwelen aanval op De Gouden Muur.
www.dereaguurder.nl/2011/08/mijn-manif...

Niemands Knegt | 16-08-11 | 12:04

Maar het politieke klimaat is dus over de gehele spectrum verziekt. Men leeft dus in een absolute staat als er niets me te kiezen is. Ik dacht jaren dat ik wel het verschil maakte, o wee mij en mijn onnozelheid.

Kaas de Vies | 16-08-11 | 12:03

Ach, Mark redt zich wel, ik maak me meer zorgen om Marco met zijn poliep. Hij is bang. Het staat ook niet in verhouding tot een gewoon kindsoldaatje. Gelukkig houdt Leontientje zijn hand vast. #Bidden

Normpje | 16-08-11 | 12:03

Rutte moet dus oprutte.

Koud flesje Alfa | 16-08-11 | 12:02

Volgende stap is

Eurobonds. Solidair en sociaal naar onze zuiderburen toe, die er jaren langs, sinds keizer Caligula er een financiele wanboel van maken. (Romeinse Rijk is in mekaar gestort door tekort aan (blonde) slaven).

Ja lekker solidair zijn, eurobonds, Italie/Spanje/Griekenland liften dan direct mee op onze kredietwaardigheid.
Wij kussen de keerzijde van deze medaille, wij moeten meer rente betalen. Nu zijn wij een stabiele obligatie "safeheven", binnenkort moeten we met eurobonds 2% risico-opslag betalen dankzij onze lieve zuiderburen.
2% extra rente op miljarden zijn miljarden, gooi het dan maar weg aan de JSF, ik denk dat we die binnenkort nodig zullen hebben.

Kaas de Vies | 16-08-11 | 12:01

Nog even en ik ga echt overwegen om die oude sok (naja een nieuwe dan) aan te schaffen en al mijn geld zelf in beheer te houden, voordat een of andere Italianse maffiosi ermee vandoor gaat.

j0shua | 16-08-11 | 12:01

De kraan naar het buitenland moet in ieder geval even dicht. We zullen eerst zelf gezond moeten zijn, willen we anderen kunnen helpen. Nu graven we ons eigen graf door anderen te helpen. Door het kapitale rekenfoutje zal niemand de bezuinigingen nog serieus nemen, want maakt een miljardje meer of minder nou uit meneer Rutte, wanneer 50 miljard kennelijk niet ter zake doet.

Koud flesje Alfa | 16-08-11 | 12:00

Rutte moet even met GroenLinks bellen. Dan komt alles goed.

FlesjeFanta | 16-08-11 | 11:59

Ik zou ze graag allemaal eruit schoppen. Mja, dan moet ik weer gaan wisselen als ik naar Griekenland op vakantie ga en daar heb ik ééécht geen zin in heur. Weer al die kleine kutmuntjes over als je terug komt, blijven dan dagen in je beurs zitten.

PauperPanda | 16-08-11 | 11:59

Econmische krimp is niet per definitie slecht, het zou dus geen enkele motivatie moeten zijn om onze financiele onafhankelijkheid weg te geven aan Brussel, het is een drogredenatie.

Onze politici kunnen weinig, maar die in Brussel/Staatburg kunnen een ding beter dan onze politici, nog minder kunnen.

Kaas de Vies | 16-08-11 | 11:58

Beste Quid: (...) zo verdeeld IS dat (...)

Petrus de Rewa | 16-08-11 | 11:57

Geen financiele uitverkoop aan Europa.
Ik zeg NIET DOEN.

We belonen de nietskunners met meer macht
We belonen de verkwisters met meer geld.

Ben ik de enige roepende in de woestijn die ons politieke landschap is geworden, wegens moralistische laffe erosie van de laatste 20 - 30 jaar.

Kaas de Vies | 16-08-11 | 11:56

"Alle leden van de Tweede Kamer die ooit economie II hebben gevolgd"....
Rutte gaat in zichzelf praten?

DierkMaas | 16-08-11 | 11:56

Bij Hollands Got Talent was vrijdag een man die bij zijn vrouw op de neus floot en verdacht veel op Rutte lijkt. Volgens mij houdt hij er een geheim bestaan op na.

Koud flesje Alfa | 16-08-11 | 11:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken