Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lloret de Mar Shooting: Balkonscene

piefpafpoefadios.jpg RTL Nieuws-verslaggever Jeroen Wetzel mocht een nachtje doorzakken in Lloret de Mar om verslag te doen van de Mossos d'Esquadra die korte metten maakt met rellende zuipjugend. Inmiddels druppelen ook first-hand beelden binnen van Nederlandse Lloretgangers. Check deze footage vanaf het balkon met extra gratis commentaar van een stel bijdehante gassies uit Purmerend en omstreken. "Wie vraagt ze ff waar je condooms kan halon?!!" BOEM!

Reaguursels

Inloggen

Met potentieel dodelijke wapens op een paar dronken tieners schieten, nee dat moeten we hier zeker ook gaan doen. Wat is het ook een apenland.

ramnoll | 13-08-11 | 21:37

Er zit wél een dubieuze koekwaus tussen die het over condooms heeft terwijl er Guardia Civil-uniformen voorbij komen...
Experimenteer éérst eens met een lekker ding in een padvinders-kostuum... zou ìk zeggen.

R.B.Scott | 13-08-11 | 20:19

Ha, en toen was het rustig op straat. PUNT.

hotmint | 13-08-11 | 17:54

Hier mag de Nederlandse politie een voorbeeld aan nemen.

watsinneneem | 13-08-11 | 17:08

necrosis | 13-08-11 | 13:28
Man man dat zijn GEEN kinderen dat zijn criminelen die ook als zodanig aangepakt dienen te worden.
Iedereen heeft zijn eigen verantwoording af te leggen. Die klootzakken gooien elk jaar zoveel geld stuk om zich klem te zuipen,te slikken en te spuiten wat hebben hun ouders daar mee te maken. Een kind ben je als je nog onschuldig bent als je je onschuld hebt afgelegd door middel van criminele daden dan mag je zelf opdraaien voor de ellende die je hebt aangericht. Althans zo hoort het naar mijn mening. Nederlanders zijn dat niet gewend en doen wat zij willen, tot ze tegen de verkeerde aanlopen dan zijn ze zielig.Worden gepamper en leren daardoor helemaal niets Bah.

boost | 13-08-11 | 16:45

@miereneukert | 13-08-11 | 14:07

Hahaha, ja neukend feit;)

insemismeer | 13-08-11 | 14:39

Was het in Nederland maar de tijd van Franco. Dat zou ze leren!

miereneukert | 13-08-11 | 14:07

@Chiant | 12-08-11 | 22:58 |

Thanks, die staat nu in mijn favorieten.
Wat een genot, ik snap wel dat de plaatselijke tuigfinnen hier in hun broek schijten om terug te moeten.

insemismeer | 13-08-11 | 13:41

necrosis | 13-08-11 | 11:19 | + 1 -
helemaal gelijk!! Ik vind dat er een verplicht ouderschapsexamen moet komen. Haal je dat niet? verplichte sterilisatie.

pdrdj | 13-08-11 | 13:41

Die gasten praten als fikking wannabe Marokkanen met hun kanker de hele tijd.

Fopspeen | 13-08-11 | 13:40

Duitland kent trouwens ook Lloret de Mar. Sinds decennia een drukke toeristenplaats.
.
"Rügen – Lloret de Mar avant la lettre"
www.wouterkiel.nl/film-en-tv/mythisch-...
"een plek in Duitsland waar alle (ja, alle) Duitse arbeiders konden recreëren voor twee weken, vergezeld van 19.998 andere Duitse Arbeiter"
.
"het eiland Rügen, een vakantieparadijs voor arbeiders te bouwen"
'de uitvoering in handen van Robert Ley. Ley was al lang actief in de partij en had een rol had gespeeld bij 'Kraft-Durch-Freude' (KDF) een initiatief van de Nazistische vakbond. KDF ontwikkelde onder meer een personenauto - een voorloper van de Volkswagen - maar regelde ook vakantiereizen. Miljoenen mensen gingen dankzij KDF voor het eerst van hun leven op vakantie. Het idee erachter was dat de arbeider kracht zou opdoen en stalen zenuwen zou krijgen."
www.mieks.com/info/reisverhalen/prora....
.
Kijk, daar kun je toch wat mee.
Een schot in open doel voor een SP/Partei van de Afgunst/GL etc.
Een gouden gelegenheid.
"Consumentenprogramma's, "arbeidersomroep", "Publieke omroep" allemaal gebroddel in de marges.
Een simpele populistische,demagogische manier om echt de harts and minds te manipuleren zoals het ons het beste uitkomt (mijn portemonnee/Persoonlijke macht en invloed, dat is), dan is het iets als dit wel.
.
Beetje het inferioriteitsgevoel masseren (dat we ze zelf hebben aangepraat) en vooral beklemtonen dat we het toch goed met ze voor hebben en kat in het bakkie.
Ze eten ons uit de hand en we kunnen ze wijsmaken wat we willen.
Schitterend toch ??

said_fred | 13-08-11 | 13:39

Ik ben weer apetrots op mijn geboorteland Spanje en voormalig landgenoten.
Niet fucken met Spanjaarden, zoals je ziet.
Kunnen aardig wat landen nog een punt aan zuigen, wat de hel doe ik nog eigenlijk hier in Nederland.

insemismeer | 13-08-11 | 13:38

@boost | 13-08-11 | 12:11
Mijn nick heeft niets te maken met necrofilie.
En verder ben ik niet verantwoordelijk voor andermans kinderen en hun (mis)daden.

necrosis | 13-08-11 | 13:28

necrosis | 13-08-11 | 11:19
oh nog wat necrofiel, je legt alle problemen bij de ouders en wilt zo de verantwoording bij dat schorum weg houden, net zoals gelovigen doen door god of een ander niet bestaand natuurwonder de schuld te geven.
Is er soms iets gebeurd in je jeugd?

boost | 13-08-11 | 12:11

necrosis | 13-08-11 | 10:13
ach je begrijpt mijn pund niet. Voor jou informatsie dat komt omdat je teveel let op taalfouten.
Oftewl je bent een theoreticus welke niet aan het werkelijke leven deelneemt

boost | 13-08-11 | 12:06

www.youtube.com/watch?v=lGVU2yE1ts0&am...

Ik wou bijna zeggen, dat zijn alleen Italianen en Fransen. Not, zie dat filmpje 1:50. Was er zelf vorig jaar ook en toen ging het er ook ongeveer zo aan toe, alleen dan in de discotheken en gewoon aan de kant van de straat. Kon me er niet echt aan storen. Maar goed, het gaat telkens gekker en het is een keer genoeg.

tagliatelle | 13-08-11 | 12:05

Juist. Korte metten met dit soort gepeupel, rubberenkogel op zijn achterhoofd = klaar met Spanje slopen. +1 voor Gardia Civil. Sowieso +1 voor Spanje.

J. Doedel | 13-08-11 | 11:26

Daar wordt tenminste opgetreden ! Dat kun je van Nederland, Engeland en Noorwegen niet zeggen.!

msgambler | 13-08-11 | 11:25

@nokkenaskettingklem | 13-08-11 | 11:04
Concentreer je niet zo op Almere en tokkies, leg het probleem op de deurmat van de veroorzakers: de ouders.
Ik heb een hekel aan CDA met hun oeverloos geklets over gezinnen en hoekstenen.
Mijn 2 centen: als je zelf niet voor een stabiele situatie kan zorgen, begin dan niet aan kinderen.
Doorgaans zijn het andere mensen die er hinder van ondervinden, terwijl ze via de Blauwe Brigade ook meebetalen aan de de kinderbijslag.
Ik ben geen voorstander van 'selectie' wie er wel of juist geen kinderen zou moeten krijgen.
Ik hoop echter op realiteitszin bij mensen om zichzelf af te vragen of ze wel geschikt zijn voor het ouderschap.
Het grootste, nog bestaande taboe!

necrosis | 13-08-11 | 11:19

e meeste jeugdtokkies.

nokkenaskettingklem | 13-08-11 | 11:04

het ergste vindt ik dat je zo een gewonde jeugdtokkie niet mag weigeren hulp te bieden ...

stiekum denk ik dit dan. denk ik wel eensch. dat dan weer wel.

Centauri | 13-08-11 | 11:08

Typisch een Wilders oplossing alleen nog even richten op de knieën.
Een dergelijke voorval zou voor Nederland waarschijnlijk in Almere plaats vinden, wonen de meeste jeugdtokkies.

nokkenaskettingklem | 13-08-11 | 11:04

om hier in leven te verblijven?

want soepdidie is hier foetsie.

Centauri | 13-08-11 | 10:47

ze wilden toch maar een tijdje blijven?

heb ik van horen vertellen.

Centauri | 13-08-11 | 11:02

necrosis | 13-08-11 | 10:56

verkansievertekeningen?

Centauri | 13-08-11 | 11:01

sommige landen drijven dit echt te vér.

necrofilatelie

dode opa-en omahandel, -die alleen nog maar op papier bestaan-, om er zelf rijkelijk van te lopen te eten.

hoe wil je hier dan nog weldenkende jongelingen van persen dan?

En de olijfpersen staan te blijven te oxideren.

Centauri | 13-08-11 | 11:00

@Centauri | 13-08-11 | 10:47
Vanwaar die taal/ spelling / stijlfouten ineens?
*tenenontkrommer bellen doet*

necrosis | 13-08-11 | 10:56

Wie denkt dat er hier geschoten wordt moet zich laten nakijken. Horen het een en ander uit Syrië, laat staan als dat in Spanje zou gebeuren. Dit is gewoon to scare the shit out off *tja wie*.. die randdebielen die denken ff te rellen in het buitenland en nu we toch op vakantie zijn....

hader | 13-08-11 | 10:55

en maar

'l enfant terriblés naar hun ouders geboortegrond terug sturen magnie.

anders verstoring van hun tere opgroeiende kinderzieltjes ....

duh.

Centauri | 13-08-11 | 10:53

necrosis | 13-08-11 | 10:44

ja en hallo

dan moeten ze die citroenen van hun eigen gaarden daar inden verte straks zelf door die inlanders daar laten verkopen, om hier in leven te verblijven?

want soepdidie is hier foetsie.

Centauri | 13-08-11 | 10:47

@Centauri | 13-08-11 | 10:33
Ik heb ook een hekel aan steeldieven, een simpel bijbaantje naast school of studie doet wonderen voor je financiële situatie.
Ouders die hun kinderen niet fatsoenlijk opvoeden zal ik niet direct tegen 'de muur' laten zetten, ik zou ze naar goed Nederlandsch gebruik gewoon pijn doen in hun portemonnee.
Iets wat elke inwoner van dit kikkerlandje ondertussen wel zal begrijpen.
Of misschien ook wel niet.....

necrosis | 13-08-11 | 10:44

necrosis | 13-08-11 | 10:32

ja.

en ik haat steeldieven!

Centauri | 13-08-11 | 10:33

@Centauri | 13-08-11 | 10:24
Ik kan niet oordelen over mij onbekende situaties, was het terecht?
Er vanuit gaande dat je nu volwassen bent.

necrosis | 13-08-11 | 10:32

Tsja, wat is nog een bezoekje aan Lloret de Mar,
zonder een knuppel in je nek of een rubberkogel op je knar?

Ashtrey | 13-08-11 | 10:30

necrosis | 13-08-11 | 10:07

Ik heb er littekens op mijn scheenbenen van mijn pa aan overgehouden ....

Centauri | 13-08-11 | 10:24

@Doc Damage | 13-08-11 | 09:48
Zo regel je dat dus niet.
Kinderen hebben ouders die verantwoordelijk zijn voor hun kroost.
De staat (en indirect de belastingbetalerT) zouden meer zeggenschap moeten krijgen over de kinderbijslag.
Een kind dat steelt: korten op de fokpremie!
Een kind dat een pistool trekt en iemand doodschiet: (Terracollege) geen cent meer geven en de rest terugvorderen.
Hoe moeilijk kan het zijn om de verantwoordelijk te leggen bij de personen waar het hoort: de ouders.
Ongeacht huidskleur of afkomst!

necrosis | 13-08-11 | 10:23

@boost | 13-08-11 | 10:02
En je punt is.....?
Enne... vieserikken is met met een 'z' en zonder dubbel k.
(viezeriken)

necrosis | 13-08-11 | 10:13

@Doc Damage | 13-08-11 | 09:48
Je kunt dingen beter 'regelen' door kinderen een fatsoenlijke opvoeding te geven.
Probleem is alleen dat jongeren zonder opvoeding op 17 jarige leeftijd een kind krijgen wat ze geen fatsoenlijke opvoeding kunnen geven.
Mijn vader heeft letterlijk gezegd dat hij mijn benen zou breken als ik zou gaan stelen.
Niet erg subtiel, maar wel effectief.
En juist daarom wil ik graag een punt maken om de fokpremie, a.k.a. kinderbijslag, aan banden te leggen.

necrosis | 13-08-11 | 10:07

Wil je knokken dan zal je knokken, verliezen was niet de bedoeling, maar het zit er wel in.
Een bak testosteron die een pak slaag krijgt en dan maar klagen dat de pokke ME, schiet, slaat of schopt.
Hahahaha wat een losers en lafaards zijn die jeugdigen toch tegenwoordig.
Zonder of na de pillen is het echt niks.
Bah vieserikken

boost | 13-08-11 | 10:02

@Sjeng de helle | 13-08-11 | 09:20
Opvoeding is de basis, zonder basis ben je.... tja, wat eigenlijk?
In ieder geval vond ik dit wel een toepasselijk plempje uit een behoorlijk heftige film:
www.youtube.com/watch?v=MmnzqemNdqM
*leraar = robot*

necrosis | 13-08-11 | 09:52

Guardia Civil +1 Zo regel je dat.

Doc Damage | 13-08-11 | 09:48

Tot Laters, OUT!

Sjeng de helle | 13-08-11 | 09:41

'keb er hier nog wel ergens een doos watjes ....

Centauri | 13-08-11 | 09:32

Geheimrat Schultz | 13-08-11 | 09:20
Geweldig merci,
nostalgie pur sang, en hij blijft leuk.

Sjeng de helle | 13-08-11 | 09:26

@ vraagstaart | 13-08-11 | 09:00/ 08:33
Tis net of ik mijn oudere broer heur praten die bij de garde grenadiers (of jagers) in Schaarsbergen diende.
@ Sjeng.
www.youtube.com/watch?v=smCq0sA4Pa0

Geheimrat Schultz | 13-08-11 | 09:20

vraagstaart | 13-08-11 | 09:17
Heulemaal mee eens!
Twee van die optredens en de kansarmen zijn genezen en staan weer met beide voeten op de grond.
Hoe langer hier in dit land wordt getreuzeld en geouwehoerd hoe erger het wordt.

Sjeng de helle | 13-08-11 | 09:20

@Sjeng de helle | 13-08-11 | 09:08
"Brief uit la Courtine" heet 't nummer. 100% realistisch ;-).

En eensch, ik zou dit graag ook zien in Bosch en Lommer, De Baarsjes, Gouda, Veenendaal, Haarlem Schalkwijk, Krooswijk, Helmond, Eindhoven Vaartbroek, enzovoort enzovoort.

De honderden losstaande incidentenwijken, zeg maar.

vraagstaart | 13-08-11 | 09:17

vraagstaart | 13-08-11 | 09:02
Mogge,
over Cortine heeft Rijk de Gooijer nog ooit eens een liedje gemaakt, "Beste ouders liefste Tine"
daar begon dat geloof ik mee.
Overigens die Sten was een barrel heb er eens mee mogen schieten voorzien van een demper, waardeloos, de Lee MK 1 Mark 3 daarentegen uitstekend en zuiver.
Maar hoe dan ook, de Gardia laat wel zien hoe opgetreden moet worden.

Sjeng de helle | 13-08-11 | 09:08

@Geheimrat Schultz | 13-08-11 | 08:33

En La Courtine was Lloret avant la lettre.

Elk weekend knokken met de Fransen. En een frikandel heette een "dikke toeter poer manzjee."

*nostalgie*

vraagstaart | 13-08-11 | 09:02

@Geheimrat Schultz | 13-08-11 | 08:51

Nog uit de tijd van de Lee Enfield en de Sten. Vooral die laatste waren al zo versleten dat je ze niet geladen kon wegzetten - zo'n ding rammelde zichzelf bij de minste aanraking leeg als een puber.

Nooit meer zulke loodzware sigaretten gerookt al die bij de gevechtsrantsoenen zaten - honger was direct weg en je was gelijk knetterstoned.

vraagstaart | 13-08-11 | 09:00

Geheimrat Schultz | 13-08-11 | 08:51
Net over ergeren die lui weten niet hoe lekker noodrantsoenen kunnen smaken als je 30 km met 40 of 50 kg op je rug hebt afgelegd.
Vooral als er nog inspirerende kruitdamp hangt.
overigens uit eigen beleving weet ikk ook nog wel dat kofiie uit de veldkeuken niet te versmaden is na een dagje "Kloppen" met tuig.
Gardia, Café Americano?

Sjeng de helle | 13-08-11 | 08:56

@ Sjeng de helle | 13-08-11 | 08:40
Heb in het verleden ooit eens gepost (onder een onterecht gebande reaguurdersnaam)(gloeiende godver !!!) met verwijzing naar krentenbreaud in blik en weet je wat ik veur reactie kreeg van zeaun zwitsal ?
Of ik in het leger van Napoleon had gediend.
De gotspe.

Geheimrat Schultz | 13-08-11 | 08:51

Wel een goed voorbeeld voor de Hermandad in Nederland, zo stop je een grote muil.

Sjeng de helle | 13-08-11 | 08:51

bullet de Mar

Sjakkie van de Hoek | 13-08-11 | 08:43

Geheimrat Schultz | 13-08-11 | 08:33
Mogge,
Zucht! pure nostalgie, vooral dat krentebrood uit blik smaakte me goed.
Ken de Fall, ook de Engelse versie de L1 A1, als tegenhanger van mijn eigen HK G3, en inderdaad Courtine was ook veur mijn tijd.
Jammer dat de Gardia geen beschikking had over een Riot gun met cal 12 patronen met plastic proppen( 5 van 9mm) dat geeft de kanslozen van die leuke blauwe vlekken en ademnood.

Sjeng de helle | 13-08-11 | 08:40

@ Sjeng de helle | 13-08-11 | 08:16
Môh.
De gecombineerde vuurtapmondingsvlamdemper.
Zegt Sjeng dit nog wat i.v.m. de FAL ?
Mompelt nog iets eauver bazooka, krentenbreaud en kaas in blik, kakies en virginia peuken.
Nee nee.
La Courtine was veur mijn tijd.

Geheimrat Schultz | 13-08-11 | 08:33

niet fucken met de Mossas!

patjem2 | 13-08-11 | 08:24

Het lege plein bewijst het effectieve optreden van deze speciale eenheid van de Guardia Civil.
Don'f fuck with them !
Lijkt me een goede eenheid voor onze kansenwijken hier overigens.

070 | 13-08-11 | 08:18

Mogguh @ All,
Waar zo'n oude FN Fall, wat losse patronen en een looptomp niet goed voor is.
Eigenlijk jammer dat die niet compleet is er kan ook nog een granaatwerper onder.

Sjeng de helle | 13-08-11 | 08:16

.. in de minder van de EU afhankelijke landen mag de politie wel eens gaan doen wat deze heren weer te veel doen. Tenzij de oproerpolitie natuurlijk een toeristische attractie is om de verveling tegen te gaan in dat zuipgat.

Jan Passant mk2 | 13-08-11 | 07:59

Lijkt me goede instructievideo voor de politie van Gouda, Amstelveen, Hoograven, Kanaleneiland en zo verder.

Dulf | 13-08-11 | 07:49

tjsa en wat die spanjolen nu weer flikken. ...

Toen dit bericht mij benaderde sloeg het writerblock syndrome ook opeens plotsklap toe.

Heb alle apparatus uitgeknaldT en ben met mijn hoofd onder de dekens gaan legge in de hoop op een domme grapjas met feauxteauxfuckfopshoot.

tot aan nu ....

Nou gelukkig dat er Mosses bestaat die laten er geen grasss over groeien.

Hahaha ha ha ha
.

enniewee

Hola dO EspanjolA!

Centauri | 13-08-11 | 07:43

Mogguh luitjes,

ben terug van verkansie en hoort weer de papagaaien in de boomtoppen kwetteren.

Serieus!

Heb geen enkele ster zien lopen te vallen vannaggg.

Centauri | 13-08-11 | 07:32

Mieters wat een geweldig apparaat om vader eens de stuipen op het lijf te jagen.

RudolfvanEngelen | 13-08-11 | 07:22

@Che_cuevara | 13-08-11 | 07:11
De dienstplicht bestaat (officieel) nog steeds maar is op non-actief gezet.
En wat betreft het meppen van overvallers: doe maar niet.
Je kan alleen maar verliezen.....
*out*

necrosis | 13-08-11 | 07:20

@necrosis | 13-08-11 | 06:51
Dat van de dienstplicht wist ik niet.
Maar dat zou inderdaad een oplossing zijn.
Leren ze tenminste wat discipline is.

Maar een overvaller in mekaar beuken?
Ik denk dat er wel meerderen zijn die dat zouden willen, alleen de consequenties zijn nogal hard.
Als je dat doet wordt je zwaarder gestraft dan dat die overvaller zou krijgen voor een overval.

Maar als ik het kon doen zonder getuigen, tja dan zou ik niet al te lang nadenken.

Che_cuevara | 13-08-11 | 07:11

@Che_cuevara | 13-08-11 | 06:37
Dat is nu juist het grote probleem in dit land.
Men constateert problemen en denkt het op te kunnen lossen met 'zachte' aanpak.
Want geweld tegen ongewenst geweld, dat moeten we natuurlijk niet willen met z'n allen.
Helaas voor de dames en heren politici zijn de druiven voor de belastingbetalerT zo zuur dat je er een milieuvergunning voor dient aan te vragen.
Waar ik me nog steeds over verbaas: waarom zijn er zo weinig mensen die een overvallerT in elkaar durven beuken?
En dan met met name groepjes die een 65+'er zijn AOW proberen af te pakken.
Wettelijk gezien bestaat de dienstplicht nog steeds, Rutte kan er zijn voordeel mee doen.......

necrosis | 13-08-11 | 06:51

Die kunnen de eerste 5 jaar de toeristen wel op d'r buik schrijven,snap toch al niet wie dat tokkiezooitje daar zo leuk vind.

fleurtje | 13-08-11 | 06:41

@necrosis | 13-08-11 | 06:23
Dat is inderdaad het hele probleem.
Pak dat tig nu eens goed aan, en laat die thee maar voor de liefhebbers.

Che_cuevara | 13-08-11 | 06:37

@Che_cuevara | 13-08-11 | 06:05
Ook mogguh.
Uitwisseling lijkt me niet wenselijk.
Landen als NL en UK hebben gewoon een voorzetje nodig om te ontdekken hoe het ook kan.
Ik ben geen voorstander van een politiestaat maar ik heb er geen problemen mee als 'de pet die iedereen past' hun prio's zouden verleggen van onzinboetes voor brave burgers naar keiharde acties tegen ongewenst gedrag.
Ik denk niet dat Spanje zit te wachten op de softe aanpak van Nl.
De Spaanse methode bevalt me beter, helaas zitten er teveel 'Wijnand Duyvendakjes' in de NL politiek.
Oftewel veel thee, maar weinig daden.

necrosis | 13-08-11 | 06:23

Mogge @all,

Een uitwisseling programma tussen de Britse en Spaanse politie zou wel eens de oplossing voor Engeland kunnen zijn.

Che_cuevara | 13-08-11 | 06:05

Canis Spurcus | 12-08-11 | 22:47 | + 24 -

Want jij spreekt liever van 'enerverende onrustigheden' in plaats van fucked up shit? Man, doe eens niet zo oud.

lijpeeijpe | 13-08-11 | 04:11

*knip* light out.

Whisper | 13-08-11 | 03:54

Slivovic | 13-08-11 | 02:25 |
Efficiënt? Ja. Té(!!). Singapore an sich is geen reisbestemming (vakantie-wise)...

Waar vertoef jij graag?

Whisper | 13-08-11 | 02:41

Whisper | 13-08-11 | 02:21
Van wat ik va Singapore heb meegekregen is dat men vreselijk efficiënt is. EU, sja, ik vertoef er in principe graag buiten. Maar NL is zo gek nog niet natuurlijk. In Azië pas ik toch niet, al is het maar om de kleine kerels.

Slivovic | 13-08-11 | 02:25

Lange latten, korte metten !! +1

RugOp81 | 13-08-11 | 02:21

Slivovic | 13-08-11 | 02:14 |
Ja. Terug. En ik weet nog niet wat ik er van denken moet.... Da's heel gek. Maar wel waar.

Rellen in Singapore...? Dat moet je echt, echt niet willen... Er komen, ik meen de 18e, daar verkiezingen.... voor het eerst sinds zo'n beetje 20 jaar. Aan de oppervlakte merk je het niet. Maar als je "onderwater" zit... Je voelt het bubbelen....

Maar buitenstaander = buitenstaander.
Misschien maar goed ook.

*nu in EU blijven gaat, althans... *

Whisper | 13-08-11 | 02:21

Hele stoere praat hier over "schiet neer dat tuig". Wacht maar tot je zelf een keer een knuppel in je nek krijgt van een diender,,,
Ik ben toch meer van de "Fuck the police"-generatie egenlijk.

Varese | 13-08-11 | 02:20

Hola nostylo amigos heb toevallig twee weken doorgebracht in lloret, wel is waar in een luxe villa incl. zwembad ver van het centrum circa. 7km land inwaarts. Eerlijk is eerlijk ik had al niet echt hoge verwachtingen van Lloret (sowieso de costa niet) maar goed mijn vermoedens werden meer dan bevestigd bij onze eerste stap avond in de colossus/lloret wat een rampentent. Stuk voor stuk guido's foute bazen met zonnebrilletjes/armani tasjes je kon de spanning voelen (vrouw man ratio was weer bedroevend laag 10 om 1 veel gefrustreerde boys dus). Was gelijk de laatste keer daar in het grote circus gebeuren, de rest van de vakantie hebben we doorgebracht aan het iets meer normale platja d'aro waar het niveau meer bij het vmbo/mbo kwam + meerrr locals en vakantiegangers uit barcalona. la fin

Nikolai Bellic | 13-08-11 | 02:20

Whisper | 13-08-11 | 02:10
Ben je terug? Helse afstanden! Géén aanrader om goed te tanken in het vliegtuig! *vliegangst*
Nouja, er wáren tijden dat ik dat gemakkelijk wegdronk. Iets met jeugdig en kut(bij)baan... Nooit gereld overigens, wel in rel beland (buitenland). Ligt toch aan je ingesteldheid of je gaat rellen of niet. En inzicht.

Slivovic | 13-08-11 | 02:14

Slivovic | 13-08-11 | 02:00 |
7!! Het is en blijft een magic number.
Maar 7 slivo? Eeeeuuuhm, nee.
Heb een fikse jet-lag. En, weet inmiddels dat ik zonder vasthouden op de vloer kan blijven liggen....
Van 'spreken' is na 7(!) Slivo sowieso geen sprake meer, maar dat weet jij ook wel...

Kom zeg, ik ben niet in het "buitenland" :)

Whisper | 13-08-11 | 02:10

Maar goed, alle gekheid op een stokje, ik ga ook op stok.

Mooi geweest voor nu. Hoop jullie snel weer te spreken en zo niet dan alvast een prettig leven toegewenst. Al vermoed ik het eerste, maar dat hou je toch.

*** Bedstee bespringt en deuren sluit. Aus! ***

Reinaert | 13-08-11 | 02:07

@Slivovic | 13-08-11 | 02:00

Verkansie is altijd een goed argument voor wangedrag.

En dat is dan opeens weer héél on-topic ook!

Reinaert | 13-08-11 | 02:05

@Whisper | 13-08-11 | 01:55

Plop!

Dit gezegd hebbende trek ik mij langzaam en voorzichtig terug richting bedstee. Niet omdat het moet maar omdat het kán. Morgen weer een (verregende) dag dus daar moet ik weer klaar voor zijn!

Reinaert | 13-08-11 | 02:04

Reinaert | 13-08-11 | 01:53
Da's waar. Ja, dat is gewoon waar, hoe graag ik mijzelf er ook onderuit wil lullen. Het leven kan ook niet geheel uit logica bestaan. En het is vakantie, dat ook.
Whisper | 13-08-11 | 01:55
Ik spreek je wel na 7 slivo!

Slivovic | 13-08-11 | 02:00

Slivovic | 13-08-11 | 01:47 |
Reinaert | 13-08-11 | 01:48 |
Op jullie! Hopsaké. "Adje."

Whisper | 13-08-11 | 01:55

@Slivovic | 13-08-11 | 01:47

Interessant zijn voor de buitenwereld is natuurlijk wel een reden waarom je alhier tegels zou willen leggen. Een vorm van virtueel exhibitionisme maar dan toch ook weer niet want je hoeft alleen maar te laten zien wat je wilt laten zien.

En je kunt het naar believen opleuken en kruiden.

Reinaert | 13-08-11 | 01:53

@Whisper | 13-08-11 | 01:45

Tutoyeren is altijd goed. Ik doe IRL niet anders :-)

Reaguren kan trouwens overal. Ook op ongure blogjes. Als het goed voelt dan is het goed, toch? Al is het blogje nog zo obscuur.

Reinaert | 13-08-11 | 01:48

Whisper | 13-08-11 | 01:39
Precies. Interessant zijn voor de buitenwereld is zo vergankelijk. Who cares anyway.
De Dansende Kater ® | 13-08-11 | 01:42
Bemoedigend!

Slivovic | 13-08-11 | 01:47

Reinaert | 13-08-11 | 01:42 |
Zie ik u misschien on the other site? Daar bestaat het nog niet. Maar ik ben wat "onzeker" om daar te reaguren. Maar ja.

Zullen we tutoyeren in het vervolg?

Whisper | 13-08-11 | 01:45

Bakito | 13-08-11 | 01:38

Weet jij hoeveel mensen tijdens de Franse revolutie gewoon thuis zaten? Het zijn altijd minderheden die amok maken en soms voor een omwenteling zorgen.

boeglul | 13-08-11 | 01:44

Slivovic | 13-08-11 | 01:31
Meh, je bent nooit te oud om jong te zijn.

De Dansende Kater ® | 13-08-11 | 01:42

@Whisper | 13-08-11 | 01:36

Voor wat hoort wat. Uit pure hufterigheid heb ik dus ook voor de afwisseling eens op wat "+" knopjes gedrukt.

En dat is ook de laatste tegel die ik hier voorlopig aan wijd.

Reinaert | 13-08-11 | 01:42

@Hölzenbein | 13-08-11 | 01:38

Slaap lekker. Ga ik zometeen ook doen. Omdat het kan!

See You soon!

Reinaert | 13-08-11 | 01:40

Slivovic | 13-08-11 | 01:31
Vrienden. Een beter gezelschap ken ik niet.

Whisper | 13-08-11 | 01:39

@Reinaert | 13-08-11 | 01:34
Nu staan er 21 bij de tweede comment (je eerste comment dus in deze draad).

Inderdaad, fuck de kudo's (hoor de minkudo kampioen nou...), ik ga eens buiten kijken of ik nog iets door de wolken kan ontdekken van de Perseïden. *aufwiedersehen* en welterusten.

Hölzenbein | 13-08-11 | 01:38

@boeglul | 13-08-11 | 01:36
Je hebt er vooral veel nodig.

Bakito | 13-08-11 | 01:38

@boeglul | 13-08-11 | 01:30

Als gezegd: genoeg over geluld voor vandaag. Ik heb nu eenmaal de pest aan dat systeem dus ik volg het. Mijn makke. Verder niet op letten.

Hardcore reaguurders zie ik daar sowieso niet veel gebruik van maken, dat past niet bij het toch eigenlijk wel anarchistische karakter van dit blogje ;-)

Reinaert | 13-08-11 | 01:36

Bakito | 13-08-11 | 01:28

Je hebt volkomen gelijk maar voor een beetje revolutie heb je een generatie nodig die hard kan rennen en goed kan vechten. (vergeten veel mensen.)

boeglul | 13-08-11 | 01:36

Reinaert | 13-08-11 | 01:28 |
Zo. Ik heb me een ongeluk zitten "plussen."

Ik houd er helemaal niet van om anderen, min of meer anoniem te beoordelen, en doe eigenlijk niet mee aan het Songfestival-systeem.

Maar als ze mijn/onze vrijdag avond gaan lopen vergallen, dan plus ik me een ongeluk. Zo!

*De maat nemen door op een - te drukken (zonder tegen-tegel), echt niet ok vind - *

Whisper | 13-08-11 | 01:36

@Bakito | 13-08-11 | 01:33
Gemuteerde kudo's. OMG.

Hölzenbein | 13-08-11 | 01:34

Reinaert | 13-08-11 | 00:53
Het is natuurlijk ook maar net wat je proportioneel geweld vindt. Proportioneel geweld kan ook 2x zoveel geweld inhouden als van origine gebruikt door de tegenpartij, om niet alleen het daadwerkelijke geweld te vereffenen, maar ook de aanzet te bestraffen.

O2Consumer | 13-08-11 | 01:34

@Hölzenbein | 13-08-11 | 01:30

Ik gebruik inderdaad dat tooltje, klopt. En ik check soms mijn 'totaalstanden' ook nog even. Kan bijvoorbeeld niet zien dat ik bij dat comment negentien plusjes staan, staat hier op nul.

Maar de totaaltellertjes zeggen vaak genoeg, en tijdens het refreshen van de pagina's zie ik vaak wel hoe de tellertjes tikken.

Maar goed, genoeg gezeurd over dat kudo-geneuzel. Het doet me toch niets, ik vind het alleen een overbodig en akelig systeem.

Reinaert | 13-08-11 | 01:34

@Hölzenbein | 13-08-11 | 01:21
Ze planten zich voort denk ik.

Bakito | 13-08-11 | 01:33

Whisper | 13-08-11 | 01:21
Ja, horecaervaring heb ik! Maar wegens de vele idioten aan de toog zoop ik mijzelf altijd een stuk in de kraag, dus het is nogal verwaterd. Zit nu liever thuis of bij vrienden, kun je elkaar ook nog verstaan. God, ik word oud.

Slivovic | 13-08-11 | 01:31

Reinaert | 13-08-11 | 01:28

Hierbij verklaar ik alvast dat ik niet schuldig ben.

boeglul | 13-08-11 | 01:30

@Reinaert | 13-08-11 | 01:28
Vreemd ik zie er maar een. Zie wel veel plussen, zoals reactie twee daar staan 19 plus bij. Hm... Gebruik jij de 'tool' van Atmos/Parsons?

Hölzenbein | 13-08-11 | 01:30

@Hölzenbein | 13-08-11 | 01:25

Puch. Of Tomos natuurlijk. Zelfde laken een pak :-)

Je ziet ze al jáááren niet meer op de openbare weg.

Reinaert | 13-08-11 | 01:29

@boeglul | 13-08-11 | 01:20
Dat is toch wel een ander verhaal.

Bakito | 13-08-11 | 01:28

@Hölzenbein | 13-08-11 | 01:24

Het gaat niet om één comment, het gaat er om dat 'iemand' al mijn comments in deze draad in één klap op -1 gooit. Gerichte actie, vermoed ik dus.

Alleen jammer dat zo iemand zich vervolgens niet in de panelen meldt.

Reinaert | 13-08-11 | 01:28

@Reinaert | 13-08-11 | 01:23
Puchjes met 75 cm stuur er op (maximaal door de pliesie toegelaten). Man man man, waar is die tijd gebleven.

Hölzenbein | 13-08-11 | 01:25

@Reinaert | 13-08-11 | 01:20
OK, dan omdat jij het bent krijg je van mij een plus kudo. We zijn de slechtsten niet. Maar ook geen trollen dus ga je mond spoelen. Je kan inderdaad via een telefoon of iPad of whatever minnetjes verdelen zonder ingelogd te zijn. Viel mij overigens bij jou niet op dat jij zo veel minnetjes had. Ik moet regelrecht gaan zoeken op welke comment je doelt.

Hölzenbein | 13-08-11 | 01:24

@Hölzenbein | 13-08-11 | 01:21

Vroegâh was er helegaar nog geen RedBull.

Scootâhs wel, maar dan wel echte. Geen brommertjes.

Reinaert | 13-08-11 | 01:23

Misschien kan de politie in Gouda daar een keer op stage.

Rest In Privacy | 13-08-11 | 01:22

@Bakito | 13-08-11 | 01:19
Sommige volwassenen in sommige steden doen dat ook. Op een tuinstoel voor het huis zitten met een halve liter bier. Zijn beslist die, die vroeger op een scooter zaten met een halve liter redbull.

Hölzenbein | 13-08-11 | 01:21

Slivovic | 13-08-11 | 01:14 |
Heeft u horeca ervaring?
Ik zou zo graag weer eens uitgaan, namelijk.
"Welkom" & "Plezier" zouden het credo moeten zijn.

En een seizoens-wisselend drankje erbij... :))

Whisper | 13-08-11 | 01:21

@Hölzenbein | 13-08-11 | 01:16

Natuurlijk heb ik het niet tegen jou, ik vermoed dat hier 'duistere krachten' aan het werk zijn die - zonder zelfs maar ingelogd te zijn, want dat kan - iedere keer weer proberen via dat akelige kudo-geneuzel stemming te maken.

Ik zie gewoon al mijn comments in de min vliegen, achter elkaar, dan weet ik al weer hoe laat het is.

Kudtsysteem. Elkaar anoniem de maat nemen. Bah!

Als je iets te melden hebt doe het dan met open vizier!

En dat is dus niet aan jou (of Bakito...) gericht want jullie zijn m'n favoriete trollen waar ik dus ook héél zuinig op ben ;-)

Reinaert | 13-08-11 | 01:20

@Bakito | 13-08-11 | 01:03
Soms zijn ze nog wel snel genoeg om een revoltie te veroorzaken maar dat overkwam de Noord-Afrikanen.Is die jeugd toch nog ergens goed voor! Wij zijn van de gutte gut generatie. Ach, ook zij hebben later hun Brusselmannetjes!

boeglul | 13-08-11 | 01:20

@boeglul | 13-08-11 | 01:10
Op straat hangen is ook populair. Zitten op de scooter met een halve liter redbull.

Bakito | 13-08-11 | 01:19

@Reinaert | 13-08-11 | 01:12
Hee je hebt het toch niet tegen mij hè? Als ik minkudo's hoor reageer ik altijd. ;)

Ik geef echter heel zelden zelf minkudo's aan anderen.

Hölzenbein | 13-08-11 | 01:16

@Reinaert | 13-08-11 | 01:07
Allebei. Ze snuiven om meer te kunnen zuipen. Drank afslaan is funest voor het imago.

Bakito | 13-08-11 | 01:16

Chiant | 13-08-11 | 00:57 |
Nee. Maar het argument, zoals dat werd aangedragen is m.i. ook voor hen valide. So be it.

Whisper | 13-08-11 | 01:15

Whisper | 13-08-11 | 01:10
Shit, ben het eens, dus ik word ook oud. Als ik zie hoe snel mensen toch agressief worden. Bewaar dat toch voor als er iets écht aan de hand is. Heb hierdoor ook weinig zin om uit te gaan, elke keer is het hetzelfde verhaal. En bemerk dat ik zelf óók agressief word door dat boze gedoe voor niks. Vandaar dat ik werk voor een hutje ergens tussen Zadar en Duvrovnik, ofzo. Zelfs mijn stamkroeg wordt steeds meer vervuild door agressieve CENSUURlijers.

Slivovic | 13-08-11 | 01:14

@Hölzenbein | 13-08-11 | 00:57
Even een weekje in een ander getto, waar uiteindelijk ook alcohol nodig is om de ellende te verdrijven.

Bakito | 13-08-11 | 01:13

De minkudominkukels zijn ook weer binnen?

Welkom, be my guest! Lafbekjes! Reaguur dan.....

Reinaert | 13-08-11 | 01:12

@Bakito | 13-08-11 | 01:03
Coca cola bedoel je toch zeker of niet ;)

Hölzenbein | 13-08-11 | 01:12

@Slivovic | 13-08-11 | 01:05

Zie ook mijn comment @Bakito hierboven.

Ik kan het gedrag van dit soort groepen maar heel moeilijk inschatten want ik heb het eerlijk gezegd nog nooit van dichtbij gezien. Dronken Britten ken ik wel - en daar heb ik nog nooit moeite mee gehad.

Af en toe slaat er één snoeihard achterover op z'n hoofd maar die wordt weer overeind geholpen, krijgt een vers biertje en the party goes on. Ik schrik daar dan wel van, zij dus niet. Apart volk.

Ik ken het niet, niet persoonlijk. Dat maakt het lastig.

Reinaert | 13-08-11 | 01:11

Slivovic | 13-08-11 | 00:48 |
Exact. Ik kan en wil er verder dus niet over oordelen.
De oplossing voor Lloret (in dit geval) heb ik ook niet. Behalve het limiteren van het gebruik van drank / drugs. Maar dat wordt 'm alvast niet.
Vroeger had men het nog wel eens over 'een vrolijke dronk,' later werd dat effect alleen nog maar bereikt door MDMA... En nu? Een schaarste probleem aan "middelen" is er niet. Zou het kunnen zijn dat de youngsters niet meer weten hoe ze moeten omgaan met "anderen" in deze wereld? Teveel opgehitst door praatjes en plaatjes van "hen" die hen voorgingen?

Zoals het toen was, wordt het niet meer.

Tijd om een nieuwe weg in te slaan.

Whisper | 13-08-11 | 01:10

Bakito | 13-08-11 | 01:03

Zolang ze binnen blijven, zoals wijzelf, is er verder niets aan de hand toch?

boeglul | 13-08-11 | 01:10

@Bakito | 13-08-11 | 01:03

Als mensen of groepen echt niet meer voor rede vatbaar zijn houdt natuurlijk alles op, maar volgens mij hebben we het hier toch voornamelijk om doorgezopen jeugd en niet over snuivertjes.

Maar misschien word ik oud?

Reinaert | 13-08-11 | 01:07

Reinaert | 13-08-11 | 01:01
Ben ik ook voor, hoor. Enige gezeik dat ik heb gehad is met de Russische politie. Was mijn schuld overigens. Ze waren wel redelijk verder, ondanks mijn niet al te beste Russisch en duidelijke overtreding. Maar wat als de overtreders níet redelijk zijn? En gewelddadig?

Slivovic | 13-08-11 | 01:05

@Reinaert | 13-08-11 | 00:42
Ik heb wel het idee dat de jeugd tegenwoordig meer binnen zit, bij TV en internet. Meer prikkels en minder beweging.

En dan laat ik het massale gebruik van coke maar even buiten beschouwing.

Bakito | 13-08-11 | 01:03

@Slivovic | 13-08-11 | 00:57

Geweld als zodanig is lang niet altijd nodig. Aanwezig zijn, alert zijn en de bereidheid uitstralen desnoods geweld te gebruiken heeft een verdoemd helende werking, ook op dronken Engelse hooligans en omstreken.

Maar wél altijd in gesprek proberen te blijven met je 'tegenstander'. Da's een gulden regel. Die men helaas nogal eens aan zijn/haar politielaars lapt.

Reinaert | 13-08-11 | 01:01

Bij eigen burgers zijn ze toch wat coulanter naar verluid.

Neut | 13-08-11 | 01:00

@Whisper | 13-08-11 | 00:55

Laten we het maar houden op mensen met een heldere kijk op de wereld, de meeste antropologen en politicologen verdenk ik daar toch echt niet van namelijk.

Om het over sociologen nog maar niet eens te hebben!

Reinaert | 13-08-11 | 00:58

Reinaert | 13-08-11 | 00:51

Alsof er hier volwassen mensen zijn die zich druk maken over toesteanden in Lloret? (achterhoofd bekrapt na deze aanslagen van het typebord.)

boeglul | 13-08-11 | 00:58

Reinaert | 13-08-11 | 00:53
Het werkt om mensen niet te doen rellen. Totdat de tegenstander genoeg geweld heeft verzameld. Over de ethische kant spreek ik me dan niet uit. Feit is wel dat je om de tegenstander te pakken altijd méér geweld moet gebruiken dan hij/zij gebruikt. En dat is dan per definitie disproportioneel. Vind het oprecht lastig.

Slivovic | 13-08-11 | 00:57

@Whisper | 13-08-11 | 00:55
Ik zou het de Slovenen trouwens niet laten horen dat u hen daar ook toe rekent.

Chiant | 13-08-11 | 00:57

@Bakito | 13-08-11 | 00:54
Thuis. Was al op vakantie en ga binnenkort weer. Als je in Lloret op vakantie gaat dan ben je toch echt niet goed bij je hoofd, of wel?

Hölzenbein | 13-08-11 | 00:57

Reinaert | 13-08-11 | 00:47 |
Eens. Maar mij werd gevraagd hoe ik 'zuid-europa' zou definiëren...

Met uw 'Machismo' ben ik het zeker eens. De discussie zou eindeloos kunnen zijn, dunkt me. Voer voor politicologen, antropologen, economen en mensen met een heldere kijk op de wereld....

Whisper | 13-08-11 | 00:55

@Bakito | 13-08-11 | 00:54
Ik gok in Noord-Korea, hoewel ik Venezuela of Birma ook niet uitsluit.

Chiant | 13-08-11 | 00:55

boeglul | 13-08-11 | 00:35 | + 0 -
Adios !!

Rammstein | 13-08-11 | 00:54

@Hölzenbein | 13-08-11 | 00:48
Waar zit je?

Bakito | 13-08-11 | 00:54

@Slivovic | 13-08-11 | 00:48

Disproportioneel geweld werkt NIET. Hooguit averechts.

Reinaert | 13-08-11 | 00:53

@Hölzenbein | 13-08-11 | 00:48

Ja, lekker hè, verkansie in rurale gebieden, tussen de wilde dieren, talloze gevaren die zó maar op kunnen duiken, ratten, slangen, the works.

Een all-inclusive reis naar Lloret is al wat je nodig hebt!

Reinaert | 13-08-11 | 00:51

Gezellig op vakantie.

Hölzenbein | 13-08-11 | 00:48

Whisper | 13-08-11 | 00:41
Nahja, ik weet iig dat men op de Balkan ongeveer viertalig is. Behalve Albanië dan *slikt scheldwoorden in*
Wat men moet doen in Lloret? Sja, 's lands wijs... Begrijp prima dat men er knettergek wordt van rellende toeristen, dat zeker. Geweld is m.i. goed te keuren indien de tegenpartij geweld gebruikt, en disproportineel geweld werkt wel. Of het goed is? Ben geen moraaldeskundige verder, als ik mijn fles van dit of dat heb ben ik al lang tevreden. No need to say dat ik voor mijn vakantie een rustige plek op zoek.

Slivovic | 13-08-11 | 00:48

Whisper | 13-08-11 | 00:41
Weet je wie ook niet om aan te horen is? Nana Mouskouri. (Om de discussie opgang te houden.)

boeglul | 13-08-11 | 00:47

@Whisper | 13-08-11 | 00:41

Dit is geen glad ijs maar gewoon de realiteit.

Zuid-Europese gezagsdragers van welke soort dan ook hebben nogal eens last van 'machismo'. Dáár ligt het probleem.

Reinaert | 13-08-11 | 00:47

Chiant | 13-08-11 | 00:23 |
Ok. Die ervaring deel ik, eniggszins, met u.
Maar ik had het er nu even over hoe dat dan gaat in de grote toeristische gebieden; men spreekt wel een "andere" taal, maar dat houdt al snel op als men zich geconfronteerd ziet met 5k dronken jongeren. Bovendien, althans zo is mijn ervaring, is de dienstdoende politie in bijv. Lloret etc. veelal afkomstig uit andere gedeelten van het land, gedurende de bewuste vakantie periode....
Maar, grosso modo, zijn we het eens, toch?

Whisper | 13-08-11 | 00:46

@Bakito | 12-08-11 | 23:55

Ik had je comment even over het hoofd gezien. Excuses.

Testosteron is er altijd al geweest hoor, dat alleen kan de oorzaak dus niet zijn. Wél hoe mensen met die hoeveelheid testosteron omgaan natuurlijk, dat vereist enige vaardigheden, maar ook die zijn toch niet zo moeilijk onder de knie te krijgen?

Miljoenen pubers hebben dat allemaal prachtig onder de knie gekregen. En een paar toeristisch aangelegde post-pubers zullen even het tegendeel bewijzen?

Dan zeg ik: rigoureuze maatregelen. De oorzaak snel en pijnloos wegnemen dus. Gewoon *KNIP* doen. Paëlla anyone?

Reinaert | 13-08-11 | 00:42

Slivovic | 13-08-11 | 00:21 |
In zekere zin: Spanje, Portugal, Italie, Slovenie, Bosnie & Herzegowina, Kroatie, Servie, Montenegro, Macedonie en Griekenland. Die in ieder geval.

Valt tegen dit rijtje veel in te brengen? JA.

Zouden er nog andere landen aan toegevoegd kunnen / moeten worden? JA.

Zeker als het er om gaat hoe er wordt 'geregeerd' door politie. En de wijze van communiceren. En de wijze van besturen en leiden.

Begeef ik me op "glad ijs" op vrijdagnacht? JA.

Zijn mijn schaatsen geslepen? NEE.

Ik wil de discussie graag aan. Maar het was en is geenszins m'n bedoeling om dat nu, vannacht, te doen. Eenvoudigweg omdat ik zelf zo moet gaan afhaken. En dat ga ik niet trekken. Er is een economisch belang voor alle (betrokken) landen. Maar, nogmaals, die discussie is een heel nieuwe. Toch?

Overeind staat, voor nu, dat ik het niet eens ben met wat er gebeurt in Lloret. Of elders.

Violence, Guns&Bullets nor Frustration should not, and must never be the solution to whatever the Problem is. ( - Whisper 1970-20xx)

Whisper | 13-08-11 | 00:41

Ik koop een Grieks eiland en maak er een oord van waar je all-in op relvakantie kunt. Of als ME'er natuurlijk.

Detlev Tarnowitz | 13-08-11 | 00:40

AntiSoof | 13-08-11 | 00:29 |

Zich schuldig voelt. Trusten.

boeglul | 13-08-11 | 00:35

@AntiSoof | 13-08-11 | 00:29

Paarlen voor de reaguurders..... Niet aan beginnen!

Tenzij je jezelf beperkt tot pareltjes van reaguursels.

Reinaert | 13-08-11 | 00:34

@miko | 13-08-11 | 00:23
Je hebt gelijk. We moeten wel on topic blijven. Wist je trouwens dat deze band van eigen bodem morgen optreedt op het Leyendas del Rock festival in het Spaanse San Javier?

www.youtube.com/watch?v=eNGzltK_tlc

Chiant | 13-08-11 | 00:32

AntiSoof | 13-08-11 | 00:29 |

Je poept langs de weg, in de bosjes.

Mijn advies; poep midden op straat!

zovoklets | 13-08-11 | 00:32

@zovoklets | 13-08-11 | 00:26

Ach, 't is weer eens wat anders dan Aruba hè. Zeker ook qua serveermeisjes, dat klopt wel. Maar ik val wel op de wat tengerder modelletjes. Zolang ze maar stralende ogen hebben en de rest van hun uitstraling ook gewoon door (mijn) merg en been gaat, toch?

Een soort van thuiskomen, een soort van kosmische energie (die dan vervolgens niet kosmisch blijkt te zijn, soit), van die dingen. Dáár doe je het toch voor?

Reinaert | 13-08-11 | 00:32

@Whisper | 13-08-11 | 00:16
Mensen die in landen wonen waar alles in hun taal te krijgen is, van boeken tot goede muziek en handleidingen hoeven geen vreemde taal te spreken. Scandinaviërs spreken over het algemeen wel hun talen maar wat wil je met dat taaltje met die vervelende diameter symbooltjes geen hond die dat spreekt.

miko | 13-08-11 | 00:30

Purmerend is al net zo'n lange Frans en Baas b dorp als Diemen.

Vol met Wannabe wat je eigenlijk helemaal niet moet willen zijn inwoners en een tongval waar je spontaan de rillingen van krijgt.

Vergeleken bij deze verzamelplaatsen van alles wat je niet in je woonplaats wil hebben is Loret de Mar de plaats in de hemel waar een grote man met een baard schijnt te wonen.

Dat wou ik even zeggen

pius | 13-08-11 | 00:29

Voelt zich als een dwaas die paarlen strooit. Het wordt tijd om afscheid te nemen. En dat doet pijn. Want als de paarlen worden aangezien als stront, dan kan ik beter gaan scheiten.

AntiSoof | 13-08-11 | 00:29

Loggy | 13-08-11 | 00:28 | +

Ech wel. Gewoon kickuh. Knal ze maar af. Allemaal!

zovoklets | 13-08-11 | 00:29

@miko | 13-08-11 | 00:23

Gloeiende hekel heeft aan mensen die denken on topic te blijven met muzak. We hebben genoeg aan één rammstein. Rot op!

boeglul | 13-08-11 | 00:28

Dit is wat men in Londen had moeten doen. Vol d'r over heen met rubberen kogels.

Loggy | 13-08-11 | 00:28

Reinaert | 13-08-11 | 00:21 |

Mururoa, The radiant Island.
De zwembadbarcocktail straalt je daar toe.
Om over de stalende lach van de serveersters maar te zwijgen. Zijn wel wat magertjes, die meisjes.

zovoklets | 13-08-11 | 00:26

@boeglul | 13-08-11 | 00:19
Die computer is een slaaf, dus daar ligt het niet aan. En aangezien jij ws. ook een ondergeschikte bent van jouw bewustzijn ligt het ook niet aan jou. Dus je vraag is niet correct. Maar nee. Geloof je niet dat muziek de geest beïnvloed? Ons brein is afhankelijk van basis-frequenties. Ik weet dat, omdat ik daar wat meer van weet. Geloof me nu maar. En anders heb ik niets gezegd.

AntiSoof | 13-08-11 | 00:25

@Chiant | 13-08-11 | 00:11
Als je dan toch van die viking muziek opzet dan beter een met een spaanse deerne die zingt blijven we een betje on topic
www.youtube.com/watch?v=OoeHljo4zKI&am...

miko | 13-08-11 | 00:23

@Whisper | 13-08-11 | 00:16

Ik ben meerdere malen in Spanje geweest, alleen niet in de meest toeristische oorden. Alleen maar goede ervaringen eigenlijk, ook met de politie en al helemaal met de Guardia. Aardige jongens, al spreken ze geen woord over de grens inderdaad, en da's toch wel een probleem.

Dáár moet Spanje (en niet Spanje alleen uiteraard) wel aan werken, wil het mee in de vaart der volkeren.

Reinaert | 13-08-11 | 00:23

@Whisper | 13-08-11 | 00:16
Wat een kolder. In ieder toeristenoord spreekt men Engels. Daarnaast spreekt men in ieder Spaans toeristenoord vaak ook Frans en in ieder Italiaans en Grieks toeristenoord vaak ook Duitsch. Dat geldt zeer zeker voor de middelbare en hoger opgeleide bevolking.
En wat heeft hun economie nou weer in vredesnaam te maken met de manier waarop de pliesie optreedt en/of communiceert met bezopen amoebes?
En laat duidelijk zijn dat ik daadkrachtig, duidelijk en doortastend optreden van de politie toejuich. Wie niet horen wil moet voelen.

Chiant | 13-08-11 | 00:23

[email protected] | 13-08-11 | 00:15
*helaas nu doof is*

Lewis Lewinsky | 13-08-11 | 00:21

@zovoklets | 13-08-11 | 00:19

Dat sowieso. Als ik een waarlijk stralende verkansie wil hebben dan ga ik altijd naar Mururoa. Lekker rustig, mooi uitzicht en altijd stralend.

Ook het weer, trouwens.

Reinaert | 13-08-11 | 00:21

Whisper | 13-08-11 | 00:16
Welke landen reken je tot de zuiderse landen? Spanje en Italiïe oké, daar spreken ze inderdaad zelden een andere taal.

Slivovic | 13-08-11 | 00:21

AntiSoof | 13-08-11 | 00:07
Nu wil ik wel dat u aan mij uitlegt waarom mijn zoekmachine gestopt is bij Deep Throat? Ligt dat aan mij of mijn computer?

boeglul | 13-08-11 | 00:19

Prettig om te zien. Dan weet je weer waarom het beter is genoeg geld te hebben om niet naar dat soort verkansie-oorden te moeten.

zovoklets | 13-08-11 | 00:19

@wakkere_nederlander | 13-08-11 | 00:14

Kogels lossen niets op. Dat geldt ook rubber exemplaren.

Een peloton ME in gesloten formatie maakt veel meer indruk dan een paar gewapende figuren die een vrije kür over een plein maken. Politioneel optreden moet een gesloten en standvastige uitstraling hebben, dan heeft het ook een afschrikwekkende en veelal preventieve werking namelijk.

Individuele Rambo's lokken meer Scheisse uit dan ze ooit zullen kunnen bestrijden.

Reinaert | 13-08-11 | 00:19

@Rammstein | 13-08-11 | 00:16
Mooi gezegd. Zo is het. Althans, in onze perceptie.

AntiSoof | 13-08-11 | 00:17

Niet fucken met de politie in het Zuiden...

da wizard | 13-08-11 | 00:16

Reinaert | 13-08-11 | 00:07 |
Ik begrijp echt wel wat je zegt. Ben je wel eens in Spanje geweest? Voor langere tijd? Of, voor hetzelfde geld in veel andere zuid europese landen?
Waarom het is, weet ik niet, maar het leren van vreemde talen zit er niet in. Ja, da's kort door de bocht. Maar tegelijkertijd moeten jij en ik ook vast gaan stellen dat ze hun eigen economie niet eens kunnen begrijpen. Laat staan op orde kunnen krijgen. Vergis je niet, of inkomsten komen uit tourisme, of uit landbouw en voor een minimaal gedeelte uit industrie. Wanneer ging het voor het laatst echt goed met "die" landen?

Nogmaals, ik weet en ben me ervan bewust dat ik wat kort door de boch ga, en bovendien niet onderbouw met relevante linkjes, maar je zult het op hoofdlijn wellicht 'alvast' met me eens zijn.

Laat duidelijk zijn dat ik het geenszins eens ben met de situatie en net als jij / jullie vindt dat dit niet moet mogen.

Whisper | 13-08-11 | 00:16

AntiSoof | 13-08-11 | 00:12 | + 0 -
En de lucht is blauw, en gras is groen.

Rammstein | 13-08-11 | 00:16

@boeglul | 13-08-11 | 00:01
Nee,zag het ook te laat met mijn lodderige ogen.
Lewis Lewinsky | 13-08-11 | 00:00
een !deze!
www.youtube.com/watch?v=xXwlorEn1lY

miko | 13-08-11 | 00:15

AntiSoof | 12-08-11 | 23:25 | + 0 -
Een rubberen kogel is wel het minste wat de politie moet inzetten bij rellen.
In Engeland begonnen ze daar pas na 3 dagen mee.
+1 voor Spaanse politie

Mijn kledingstijl? LOL
Pyama en slaapmuts rightaboutnow :-)

wakkere_nederlander | 13-08-11 | 00:14

@Rammstein | 13-08-11 | 00:11
Ik vat die opmerking op als compliment. Maar eerlijk. Er is meer wetenschappelijks onder de zon dan wij weten immers?

AntiSoof | 13-08-11 | 00:12

@Rammstein | 13-08-11 | 00:11
Ik vat die opmerking op als compliment. Maar eerlijk. Er is meer wetenschappelijks onder de zon dan wij weten immers?

AntiSoof | 13-08-11 | 00:12

@Rammstein | 13-08-11 | 00:07

Er is maar één konijnenlied en da's van een vadsige cabaretier-annex-betweter wiens naam we hier niet zullen noemen.

Hoogtepuntje in een overigens liederlijk bestaan.

Reinaert | 13-08-11 | 00:11

AntiSoof | 13-08-11 | 00:07 | + -2 -
Die muziek is net zo vaag als uw tegels zijn.

Rammstein | 13-08-11 | 00:11

AntiSoof | 13-08-11 | 00:09 Krijg er slaap van.

*out*

zeg maar jansen | 13-08-11 | 00:10

@zeg maar jansen | 13-08-11 | 00:08
Als je DNA maar getriggerd is. U know.

AntiSoof | 13-08-11 | 00:09

Rammstein | 13-08-11 | 00:07 Ja, dáár noem je wat op.

zeg maar jansen | 13-08-11 | 00:08

AntiSoof | 13-08-11 | 00:07 M'n glas is stukgetrilt. Was dat de bedoeling?

zeg maar jansen | 13-08-11 | 00:08

zeg maar jansen | 13-08-11 | 00:05 | + 0 -
Liever dat, dan dat konijnenlied van Fart Barfunkle.

Rammstein | 13-08-11 | 00:07

@Whisper | 13-08-11 | 00:02

Wat ik hierboven al stelde: dan leren die Spanjolen maar communiceren in een voor hun vreemde taal. Het is hun (economisch) belang dus dat lijkt me een goede reden.

Dat je niet met je laat sollen is één ding, dat je vervolgens ál te enthousiast naar de wapenstok - of erger - grijpt is weer iets héél anders.

Reinaert | 13-08-11 | 00:07

@AntiSoof | 12-08-11 | 23:45
Ja. Zo'n systeem leidt uiteindelijk tot massa's losers.

Bakito | 13-08-11 | 00:06

necrosis | 12-08-11 | 23:59 | + -1 -
In dat geval .... 'n plussie van mij.

Rammstein | 13-08-11 | 00:06

necrosis | 12-08-11 | 23:59 |
Ik doe niet aan dat songfestival stemmen.
Maar zegt deze reactie genoeg? Voor dit moment, alleen voor deze link... Verder staat het u wat mij betreft vrij.

*naar koelkast rent*

Whisper | 13-08-11 | 00:05

necrosis | 12-08-11 | 23:59 Plemp die herrie dan ook niet. Je weet tog?

zeg maar jansen | 13-08-11 | 00:05

Dat soort pliesie zou hier in Nederland in de probleemwijken goede diensten kunnen leveren.

Gemeen Mosje | 13-08-11 | 00:04

@necrosis | 12-08-11 | 23:59
Leuk deuntje, inderdaad.
In het kader van het delen van lief en leed, zal ook ik de nodige minkudeaux incasseren:
www.youtube.com/watch?v=qc98u-eGzlc

Chiant | 13-08-11 | 00:04

@Chiant | 12-08-11 | 23:59

Dan communiceer je maar in het Engels. Da's des zomers toch zo ongeveer de voertaal aldaar en daar moet je als overheid ook op in weten te springen. Al is het maar steenkolenengels, toch?

Let wel: voor Spanje is het van economisch belang, er wordt goed aan deze jongelui verdiend dus er mag ook wel een béétje *kuch* "zorg op maat" geboden worden. On-Spaans wellicht, maar dat leren ze dan maar!

Geweld of dreigen met geweld is altijd de allerlaatste optie. Al zijn de jongeren in kwestie nog zo baldadig en nog zo bezopen: easy does it.

Reinaert | 13-08-11 | 00:04

Reinaert | 12-08-11 | 23:54 |
Nu ben ik niet heel erg bekend met het rechtssysteem aldaar en weet dus niet hoe het qua overheids-verhoudingen zit met politie etc.

Maar omdat communicatie, met zoveel nationaliteiten op één plek (Spanjaarden staan bepaald niet bekend om hun (internationale) communicatieve vaardigheden, word Intimidatie aangegrepen om korte metten te maken.

One way or the other.

Gelijk krijgen zullen ze.

Whisper | 13-08-11 | 00:02

miko | 12-08-11 | 23:57

"gwericht" klinkt niet echt scherp.

boeglul | 13-08-11 | 00:01

@miko | 12-08-11 | 23:57
Hoeveel jokers zet je in?

Lewis Lewinsky | 13-08-11 | 00:00

@Reinaert | 12-08-11 | 23:46
Als Freddy de vader is moet je inderdaad al jaren zwanger zijn. Of u is necrofiel?Dan toch liever patries zou ik zeggen

miko | 12-08-11 | 23:59

@Chiant | 12-08-11 | 23:45
Zodra ik een muzikaal linkje plemp vliegen de minkudo's me om de oren.
Maar vanwege de vrijheid van meningsuiting (en smaak) meen ik me wel iets te kunnen permitteren:
www.youtube.com/watch?v=b7QV-0jnksY
*kudo-tellerT angstvallig in de gaten houden doet*

necrosis | 12-08-11 | 23:59

@Reinaert | 12-08-11 | 23:54
N.B: communiceren met straalbezopen testosteronbommen wier Spaans waarschijnlijk beperkt is tot "serveza" en "condomos"? Ik denk dat je dan inderdaad na 2 minuten uitgecommuniceerd bent. Althans verbaal.

Chiant | 12-08-11 | 23:59

@Chiant | 12-08-11 | 23:41
Die over diensttijd was aan u gwericht de eerdere post aan die rechter.

miko | 12-08-11 | 23:57

@Reinaert | 12-08-11 | 23:54
Het filmpje zegt mij niet zoveel eerlijk gezegd. Ik zie niet wat er voor is gebeurd en ik zie niet waar ze op schieten.
Zelfs journaalbeelden geloof ik niet meer sinds de Green Helmet Guy.

Chiant | 12-08-11 | 23:57

arriba los manos.

ganzo | 12-08-11 | 23:56

@Reinaert | 12-08-11 | 23:45
Die testosteron is echt een plaag aan het worden. Kan nooit goed gaan.

Bakito | 12-08-11 | 23:55

@pleurtop | 12-08-11 | 23:50
De banken droegen bij aan onze welvaart? Merkwaardig standpunt. Nou, ik speelde teveel monopoly om niet in te zien dat banken er altijd goed uitspringen. Ga jij maar lekker op de Dorpstraat wonen, doe mij maar een hotel op de Kalverstraat. En het liefst wil ik ook wel de bank zijn. Altijd maar kassa.

AntiSoof | 12-08-11 | 23:54

@Chiant | 12-08-11 | 23:50

Als ik het filmpje bekijk zie ik geen oproer, jij wel?

Althans geen oproer waarbij wapengebruik gerechtvaardigd zou zijn. En dan ben je - wat mij betreft - als overheid fout bezig. Intimidatie is géén oplossing namelijk, je moet communiceren zo lang dat mogelijk is.

Dat is wat me aan deze beelden een beetje stoort: machtsvertoon. Zonder duidelijke reden.

Reinaert | 12-08-11 | 23:54

Slivovic | 12-08-11 | 23:50 |
Slik die shock maar in... "níet" heb ik niet zo geformuleerd. Was een oprechte "uitlokking". Niet geslaagd en flauw misschien, maar toch.

Whisper | 12-08-11 | 23:54

@Reinaert | 12-08-11 | 23:46
Bekend. @necrosis en @Chiant drinken samen wel eens een Tripeltje terwijl wij muzak luisteren.
à propos: Tripel, iemand?

Chiant | 12-08-11 | 23:52

@boeglul | 12-08-11 | 23:48

Ik ben ook niet schijnzwanger van oom Freddy hoor. Dat roep ik alleen maar, met het oog op een aandeel in de erfenis. De echte vader is mij wel bekend maar die blijft anoniem.

*** Beugel ontplopt ***

Reinaert | 12-08-11 | 23:51

@Reinaert | 12-08-11 | 23:45
Welja. Nu zijn het ransapen die zich afreageren met een van overheidswege verstrekte rubberkogelbuks.
Die schieten natuurlijk zonder aanleiding op volstrekt onschuldige omstanders, staan niet onder controle van bevoegd gezag en zijn geen enkele verantwoording verschuldigd.
Dit allemaal in tegenstelling tot die lieve, onschuldige, feestende toeristen.
Man, man, we hebben het hier over een EU-lidstaat. Een land dat het EVRM zonder voorbehouden heeft geratificeerd. Er gebeurt daar echt niets onbehoorlijks hoor. Dat het referentiekader hier in kuddeland een ander is, wil nog lang niet zeggen dat dat het enige juiste is. Sterker nog... enfin, u kent mijn geluid inmiddels.

Chiant | 12-08-11 | 23:50

@AntiSoof | 12-08-11 | 23:45

Nee, omdat banken zo'n beetje verantwoordelijk zijn voor 90% van onze welvaart.
(en wij, omdat we gelukkig decades lang vertrouwen hebben gehad in onze banken)

pleurtop | 12-08-11 | 23:50

Whisper | 12-08-11 | 23:47
Zijn er mannen die níet met Chantal geassocieerd willen worden? *Shock*
necrosis | 12-08-11 | 23:40
Pff, dus er bestaan ook nog fatsoenlijke mannen?

Slivovic | 12-08-11 | 23:50

@Whisper | 12-08-11 | 23:47

Ik wil niet dom doen of dom over komen, maarrr... wie de neuq is Chantal? Ik ken helegaar geen Chantal namelijk.

Reinaert | 12-08-11 | 23:50

Reinaert | 12-08-11 | 23:46

Ik ben meer een Amstelman: nergens last van.

boeglul | 12-08-11 | 23:48

Reinaert | 12-08-11 | 23:43 |
Chantal werd gezien als "democraat..." Wilt u ook met haar niet geassocieerd / gezien worden?

Whisper | 12-08-11 | 23:47

@Chiant | 12-08-11 | 23:45

Zoek de gehoorbescherming maar vast op.

Een gewaarschuwd mens.....

Reinaert | 12-08-11 | 23:46

@boeglul | 12-08-11 | 23:43

Ik ben al jaren schijnzwanger, da's mijn probleem.

De vader is overigens wel bekend heur: Freddy Heineken.

Reinaert | 12-08-11 | 23:46

@Bakito | 12-08-11 | 23:40
Zeker wel. Ware het niet dat er een soort bestaat dat aan een eeuwigdurende narcisme lijdt. Je herkent dat soort echter enkel als je zelf niet zo bent. Want anders zie je niks.
Sodeju, ziet dan niemand in dat de banksters en de beursparasieten inclusief het geteisem van dat geldsoort de aanstichters van de ellende zijn?

AntiSoof | 12-08-11 | 23:45

@necrosis | 12-08-11 | 23:40
Wat is er mis met uw muzaksmaak?

Chiant | 12-08-11 | 23:45

*"Sangriaatje" gaat doen.. Albondigas, Almejas en tomate, Calamares Rebonzades en Champiñones y gambas a la plancha, Aceitunas Alinadas ,Ensalada de pimientos erbij. Beetje in de stemming na al die zware GB-hapjes.... :)

Whisper | 12-08-11 | 23:45

Boem = ho

und warum? | 12-08-11 | 23:45

@Bakito | 12-08-11 | 23:40

Vind je?

Ik vind - na bestudering van de beelden - dat het tegendeel juist aangetoond wordt. Ransapen die zich even moeten afreageren met de van overheidswege verstrekte rubberkogelbuks.

Reinaert | 12-08-11 | 23:45

@Bakito | 12-08-11 | 23:40
Het is geen kwestie van samenleven, sommige vormen van leven tolereren elkaar, verder gaat het niet.

necrosis | 12-08-11 | 23:44

Reinaert | 12-08-11 | 23:40
Het ontbreekt u slechts aan de perfecte maten?

boeglul | 12-08-11 | 23:43

@Slivovic | 12-08-11 | 23:37

Ik ben helegaar geen democraat. Zolang lieden als Pechtold zich democraat noemen wens ik met die soort niet geassocieerd te worden.

Reinaert | 12-08-11 | 23:43

@miko | 12-08-11 | 23:33
Ik begreep hem al niet, maar na deze verheldering ben ik het spoor écht volledig bijster.
Welke stelling mag ik nogmaals poneren als rellende jeugd mijn huis in de fik zet?

Chiant | 12-08-11 | 23:41

@boeglul | 12-08-11 | 23:38

Ach man, je zou me eens moeten zien in m'n zwarte netkousen!

Jammer dat ik nogal veel (rood) haar op m'n poten heb maar voor de rest ziet het er dus echt wel strak uit heur! Kwestie van scheren dus eigenlijk.

Reinaert | 12-08-11 | 23:40

Ach, de mensheid bewijst haar superioriteit maar weer eens. Wat zijn we toch goed in samenleven!

Bakito | 12-08-11 | 23:40

@Slivovic | 12-08-11 | 23:31
Het zal je misschien verbazen maar er zijn mannen die niet praten over 'het deponeren van een kwakkie'.
Vind ik nogal denigrerend en vrouwonvriendelijk.
Mijn nick doet het ergste vermoeden terwijl ik de onschuld zelve ben (behalve dan mijn muzaksmaak).
Maar zolang smaken mogen verschillen, ben ik onschuldig.
En Engelse vrouwen hebben bepaald (geen woordgrap) mijn voorkeur niet.

necrosis | 12-08-11 | 23:40

@zeg maar jansen | 12-08-11 | 23:35
Volgens VanDale is het m(v), dus "haar tijd (zijn tijd)"

Chiant | 12-08-11 | 23:38

Reinaert | 12-08-11 | 23:35 |

Zelfs diep in de nacht heb ik nog nooit iemand zo uit de kast zien komen? U doet het al voor twaalven...

boeglul | 12-08-11 | 23:38

Reinaert | 12-08-11 | 23:35
Demokraitische sjlet!

Slivovic | 12-08-11 | 23:37

Semper Pecunia | 12-08-11 | 23:32 En de rechterlijke macht kan z'n tijd (haar tijd?) beter gebruiken want bonnen schrijven doen ze niet bij de Mossos.

Slaan en schieten wel en als ze je in handen krijgen meppen ze je eerst helemaal lens en daarna hoef jij geen bonnetje meer.

zeg maar jansen | 12-08-11 | 23:35

@Slivovic | 12-08-11 | 23:31

Als je dán pas een echte vent bent laat ik me ombouwen.

Niet tot Engelse 'dame'. Dat moge duidelijk zijn. Maar tot mooie hitsige blondine met perfecte maten en alle noodzakelijke accessoires. Van die dingen.

Reinaert | 12-08-11 | 23:35

@miko | 12-08-11 | 23:32
was aan Chiant | 12-08-11 | 23:22 gericht

miko | 12-08-11 | 23:33

Wat een verademing als je de Nederlandse politie gewend ben. Deze mensen weten tenminste van aanpakken.

Semper Pecunia | 12-08-11 | 23:32

De Treinende Rechter | 12-08-11
Daarna hebben ze nog een tijdje gesteld dat Saddam een gevaar voor NL was.Die gekke ritmeester van me.

miko | 12-08-11 | 23:32

Slivovic | 12-08-11 | 23:26 |
Ah. Ik dacht dat het over het "roven" van spullen ging. Over het "harde" optreden waren we het al eens.

Whisper | 12-08-11 | 23:32

necrosis | 12-08-11 | 23:28
Pff, een echte vent deponeert z'n kwakkie in een bezopen Engelse nadat z'n vriend er overheen is geweest. Krijg je rellend sperma.

Slivovic | 12-08-11 | 23:31

@Chiant | 12-08-11 | 23:25

Ik ken beide soorten.

Van de eerste maak ik - in het belang van de volksgezondheid en wegens m'n eigen goede smaak - geen gebruik.

De tweede ken ik ook en ik heb er wonderwel nog nooit last mee gehad. Ook niet na circa 35 bier. Ze zijn behoorlijk resistent, gelukkig, en altijd in voor een geintje. Voor zo ver hun beneveld brein daartoe nog in staat is natuurlijk. 's Lands wijs, 's lands eer. Wederom.

Reinaert | 12-08-11 | 23:30

-weggejorist-

Rammstein | 12-08-11 | 23:29

@w31rd0 | 12-08-11 | 23:01
Policia Nacional zijn ook gezellig....

Nilfisk | 12-08-11 | 23:29

Condooms kun je tegenwoordig toch in elke supermarkt kopen?
Of geldt dat niet voor religieus ontspoorde landen landen zoals Spanje en Engeland?

necrosis | 12-08-11 | 23:28

De Treinende Rechter | 12-08-11
Je mag die stelling nog eens poneren als rellende jeugd je huis in de fik zet.Zomaar omdat het kan..

miko | 12-08-11 | 23:28

Rammstein | 12-08-11 | 23:24 Stacaravan, Veluwe. Dan kan zelfs een blind paard weinig schade aanbrengen.

zeg maar jansen | 12-08-11 | 23:28

@Chiant | 12-08-11 | 23:22
Zeker. Maar ik heb ook nog een eigen kompas. En zo een ego kan dan wel wat lopen zeiken, maar hij moet met argumenten komen, zo een mens. En anders tabee. Geloof is voor de dommen.

AntiSoof | 12-08-11 | 23:28

Chiant | 12-08-11 | 23:25 |
En uiteindelijk zijn ze géén van allen de moeite waard. Toch?

Whisper | 12-08-11 | 23:27

@Chiant | 12-08-11 | 23:22

Andropov mogen we - achteraf gezien - niet tot de echt schimmige figuren rekenen. Eerder als een wegbereider voor Gorbatsjov. Maar dat terzijde.

Maar goed, gelul in de marge. Terug naar generaal Franco!

Reinaert | 12-08-11 | 23:26

@wakkere_nederlander | 12-08-11 | 23:21
Bij mensen zoals jij vraag ik me wel eens af, wat zouden die voor kledij dragen? Mijn hemel, zo lekker simpel redeneren. Als je die Brussen hoort op de radio, dan denkt men ook, 'oh, die klinkt zo.' Maar een Telegraaf-lezer boven de 20 is voor mij toch een raadsel. Alhoewel.

AntiSoof | 12-08-11 | 23:25

@Reinaert | 12-08-11 | 23:15
Britten op verkansie zijn er in twee soorten: de ene soort gaat na 5 bier op de rug liggen met de benen wijd en de tweede soort gaat na 5 bier onverstaanbaar schreeuwen en met de vuisten tekeer.
*"verhuisd"-briefje op voordeur hangen doet voor MDI*

Chiant | 12-08-11 | 23:25

w31rd0 | 12-08-11 | 23:16 | + -3 -
En u ? U bent de perfecte toerist ?

Rammstein | 12-08-11 | 23:24

Whisper | 12-08-11 | 23:15 | + 0 -
Ach so ....

Reinaert | 12-08-11 | 23:15 | + 0 -
Ooooooh ... I knòòòw (Cybill Fawlty modus off)

De Treinende Rechter | 12-08-11 | 23:11 | + 1 -
".... de jeugd hier op GS ... " LOL!

Rammstein | 12-08-11 | 23:23

Slivovic | 12-08-11 | 23:18 |
Maar van slopen en stelen is toch nog geen sprake daar? Althans, niet in die mate als in GB? Meen dat het voornamelijk om bezopen "vakantievierders" gaat?

Whisper | 12-08-11 | 23:22

@AntiSoof | 12-08-11 | 23:14
Als u vóór 1989 in dienst gezeten heeft, dan had uw heerser gelijk. Bent u van daarna, dan gaat alle krediet naar u.
Hoewel de periode Tsjernenko/Andropov een schimmig gebied is, reken ik dat toch nog maar even tot de expansionistische periode van de CCCP.
En helaas weten we altijd pas achteraf hoe de geschiedenis zich heeft ontwikkeld, nietwaar?

Chiant | 12-08-11 | 23:22

De Spaanse politie laat zien hoe het moet: meteen hard ingrijpen.
Ook die Nederlandse gastjes die de politie semi uitlachen krijgen -terecht- een salvo.

wakkere_nederlander | 12-08-11 | 23:21

@AntiSoof | 12-08-11 | 23:19

Nederlandse SBS-kijkers zónder drank: uitgestorven soort.

Voor zover ze ooit al bestaan hebben, dat is.

Reinaert | 12-08-11 | 23:21

Rammstein | 12-08-11 | 23:12

Op de Veluwe noemen ze het zwijnenjacht.

boeglul | 12-08-11 | 23:21

@w31rd0 | 12-08-11 | 23:16
Nederlandse SBS-kijkers+drank = plaatsvervangende schaamteopwekkend.

AntiSoof | 12-08-11 | 23:19

De Treinende Rechter | 12-08-11 | 23:11
Zonder verklaring? Mensen die de boel afbreken. Rubberen kogels overigens, geen echte. Met Engeland fris in het geheugen is het te prijzen dat men elders dit wil voorkomen. Daarbij is het werkelijk vreselijk asociaal om in den vreemde zaken kapot te maken.

Slivovic | 12-08-11 | 23:18

w31rd0 | 12-08-11 | 23:16 |
Oei. U maakt een foutje.... Echt hoor.

Whisper | 12-08-11 | 23:17

italianen+vakantie+drank = vervelend...
duitsers+vakantie+drank = vervelend

zelfde geld ook voor veel / aantal oostbloklanden en rusland.

w31rd0 | 12-08-11 | 23:16

De Treinende Rechter | 12-08-11 | 23:11
Op vakantie zijn ze 'anders'.

Canis Spurcus | 12-08-11 | 23:16

@Rammstein | 12-08-11 | 23:12

Britten op verkansie hoeven geen relpoeder in te pakken hoor, dat wordt gewoon geschonken in ieder Spaans café. Kwestie van stevig innemen en de rel komt vanzelf wel.

Alhoewel Britten op zich best wel lievvvv kunnen zijn.

Reinaert | 12-08-11 | 23:15

doe eens effe die dumpert vol pompen dan met wat er binnen druppelt.

john-m | 12-08-11 | 23:15

Rammstein | 12-08-11 | 23:12 |
De engelsen konden er nou juist niet bij zijn wegens... enfin. U begrijpt wel.

Whisper | 12-08-11 | 23:15

@Chiant | 12-08-11 | 23:05
Begrijpelijk.
Ik drukte me niet goed uit, denk ik. Wie het zwaard opneemt zal er door vergaan, zegt men. Toen men mij in dienst probeerde wijs te maken dat de Rus onze vijand was, vroeg ik die toenmalige heerser (c'ptain) (wiens naam ik maar niet noem) of hij niet goed bij zijn hoofd was. En dat vond hij geen fijne vraag. Gespuis kan heel intelligent overkomen, maar slangen met een dubbele tong blijven het. Nuff said.

AntiSoof | 12-08-11 | 23:14

@De Treinende Rechter | 12-08-11 | 23:11
Ik zie wat anders. Ik zie bijzonder effectief politieoptreden tegen zuipneuqvechtjeugd. Het enige antwoord dat deze lagere diersoort verstaat. Getuige ook het feit dat de rust is wedergekeerd.

Chiant | 12-08-11 | 23:14

Canis Spurcus | 12-08-11 | 23:07 | + 1 -
Whisper | 12-08-11 | 23:09 | + 0 -

... en ik maar denken dat het om Engelsen ging, die de rellen in London hadden meegenomen op vakantie.

Rammstein | 12-08-11 | 23:12

Laat ze elkaar maar afknallen, ik drink een pilsje om te vieren dat ik geen ban meer heb!

Nietvoordekat | 12-08-11 | 23:12

Kennelijk wil de jeugd hier op GS graag een strakke hand die er zonder verklaring of pardon op slaat of schiet. Dit filmpje laat m.i. excessief staatsgeweld zien.

De Treinende Rechter | 12-08-11 | 23:11

@Canis Spurcus | 12-08-11 | 23:07

LOL @ megastal.

Perfecte typering. *** Notitie maakt. ***

Reinaert | 12-08-11 | 23:10

Mededeling tot nut van het algemeen en voor minkudoklikkers in het bijzonder:
-- Het reaguren op de Joop werkt weer --
Herhaling:
-- Het reaguren op de Joop werkt weer --

Mocht het erg lang duren voordat uw reaguursel daar door de preëmptieve censuur komt en online verschijnt: de gedachtepolitie controleert daar sinds de Joop gehackt is ook op verborgen scripts die tussen de regels door in de tegels verwerkt zitten.

Chiant | 12-08-11 | 23:10

Laten zien wie er de baas is op straat! +veel

Dop | 12-08-11 | 23:10

Rammstein | 12-08-11 | 23:04 |
Ene Tiësto kon niet 'performen' vanwege stroomuitval. (Tiësto is een soort Justin Bieber, maar dan een die niet zelf zingt.... zeg maar.) Verder een boel Fransen en Italianen bij elkaar. Gek genoeg wat minder Nederlanders en Engelsen.
Evengoed. Een mix om de Spaanse Mossos tot explosie aan te zetten.
Kennelijk. Het fijne weet ik er verder niet van.

Whisper | 12-08-11 | 23:09

Al heb ik zelf van dichtbij gezien dat de Guardia civil 'police brutality' uit heeft gevonden ik kon me afgelopen week toch aardig verbijten op die supersofte aanpak van de engelse.

miko | 12-08-11 | 23:07

Rammstein | 12-08-11 | 23:04
De airco viel uit in megastal voor oh oh gerso tiepjes.

Canis Spurcus | 12-08-11 | 23:07

@AntiSoof | 12-08-11 | 22:56
Zolang er op deze aardkloot nog 1 ander mens met een wapen loopt, hecht ik er aan.
Mocht ik écht de laatste zijn die een wapen heeft, dan zal ik er een ploegschaar van laten smelten. Beloofd.

Chiant | 12-08-11 | 23:05

Maar waar gaan deze "rellen" dan over ?

Rammstein | 12-08-11 | 23:04

iedereen weet toch het volgende :
policia = zelfde als NL politie alleen strenger
guardia civil = uitkijken
mossos d'esquadra = rennuhhhhhh maar dan echt

w31rd0 | 12-08-11 | 23:01

dan maar op de camping in Slovenië , dit is toch niet mijn idee van een relaxte vakantie

hooliganica hollandi | 12-08-11 | 22:58

Het werkt wel. De filmende gasten hoor je ook vol ontzag praten. Guardia Civil is niet voor mietjes.

Slivovic | 12-08-11 | 22:58

Omdat er reclame voor zit ongezien de tyfus voor dat 'verslag'.

Canis Spurcus | 12-08-11 | 22:57

Wapens zijn des duivels. Wie daar aan hecht moet zich echt laten nakijken. Maar ja. Dat scoort niet hè? Zo een mening. Idioten.

AntiSoof | 12-08-11 | 22:56

Dat was een heul nest met connie mussen in spé

kneuterzak | 12-08-11 | 22:54

Weer helemaal up-to-date; binnen no-time.

Met dank aan: KPN. Mobiel internet, zoals u dat wenst.

Whisper | 12-08-11 | 22:53

Nee dan Engeland; daar mag je niet op tuigh schieten want dat werkt escalerend
Hoe kom je erop

Tobi | 12-08-11 | 22:53

@Whisper | 12-08-11 | 22:42

Ach so, preventief schieten. Hadden ze in London moeten doen!

Reinaert | 12-08-11 | 22:52

Neerschieten dat tuig!! +1 voor politie helden.

flamingforce | 12-08-11 | 22:51

Zinloos met rubberkogels schieten is altijd beter dan zinloos met een lasergun schieten.

Spanje +1

henkstubbe | 12-08-11 | 22:50

Tis Jeroen Wetzels, in dialect Jeroen v/d Witzel, maar niet Jeroen Wetzel.

kalasjniknal | 12-08-11 | 22:50

Vakantiebestemmingen als Lloret zitten vaak te vol met kneuzen. Dat bewijzen de filmende heren maar eens, toch respect voor de vaste camerahand.

LocalMuppet | 12-08-11 | 22:49

Raarpratende popo's, die zijn pas goed man! Niet mee fokkon of fakkon man! En nu kk snel BNN fokkink kijkuh man! Fokking Fak! Fuck Fok! Jonguh weet je als ik 30 ben praat ik nog zo fekking dom. Echt. Fekking fuk! Whoohooo!

/BNN

Canis Spurcus | 12-08-11 | 22:47

Een complimentje is op z'n plaats. Die gozer houdt z'n mobieltje redelijk stil ook al schijt ie z'n box onder.

zeg maar jansen | 12-08-11 | 22:44

La gente esta muy loca

Artwido | 12-08-11 | 22:42

Spanje, het land van de goede voorbeelden [sarcasme alert]

kapotte_stofzuiger | 12-08-11 | 22:42

Reinaert | 12-08-11 | 22:33 |
Die zitten nog lauw-Euroshopper "weg te hakken."

Hebben ze geen strategie voor nodig. Maar dit zal wel "preventief" zijn van de Mosso....?!

Whisper | 12-08-11 | 22:42

En zo hoor je op te treden
Klasse Guardia Civil Rulezzzzzzzzzzzzz
Tja tegen zo een agent ga je niet stoer doen lijkt mij haha

Luuk! | 12-08-11 | 22:41

Aha, back to normal. Niks gezegd. Lullen we weer oprecht.

Reinaert | 12-08-11 | 22:41

Volgens mij is er ergens iets met een [/i] misgegaan.

Maar dat geeft niet, lullen we toch lekker scheef?

Reinaert | 12-08-11 | 22:40

Heftig....

Democratuur | 12-08-11 | 22:39

Guardia Civil bazen !

Cõnjo³ | 12-08-11 | 22:38

Aka Cameron;
Verbied sosjale media.

bij gelegenheid | 12-08-11 | 22:37

Nobody fucks with the Mossos.

zeg maar jansen | 12-08-11 | 22:37

Die Spaanse ME weet van aanpakken. Schieten op niks.

FlesjeFanta | 12-08-11 | 22:36

Moeten ze es in londen proberen gelyk korte mette mee maken

purefool | 12-08-11 | 22:34

Lijken rubberen kogels te zijn. Ik kan niet zien waar ze heen schieten, misschien is het gewoon om te laten zien dat zij 'de baas' zijn..

Life_Of_Slice | 12-08-11 | 22:34

Driehonderd tot de tanden bewapende anti-relmeneren maar waar zijn de relschoppers dan?

Reinaert | 12-08-11 | 22:33

schieten!! Daar hadden ze in England nog niet aan gedacht!

miko | 12-08-11 | 22:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken