Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KPN onderzoek: 'KPN helemaal niet duur!'

kpndetonderzoek.pngVandaag in het GeenStijl wetenschapskatern: KPN laat specialistisch onderzoek verrichten naar de onlangs doorgevoerde prijsverhogingen. (Van onze verslaggever) AMSTERDAM - Wie de laatste tijd het nieuws volgt kan het niet ontgaan zijn: KPN maakt zo ongeveer al hun producten significant duurder zonder de klant hier iets voor terug te geven. Algehele woede onder de KPN klanten zou een logisch gevolg kunnen zijn, maar is dat eigenlijk wel zo? KPN gaf opdracht een diepgravend onderzoek te doen onder de klanten van KPN. Dit onderzoek vond plaats met behulp van KPN verkopers die in KPN winkels KPN klanten enkele vragen stelden. De uitkomst mag met recht opzienbarend genoemd worden: met name jonge klanten hebben al-le begrip voor de prijsstijgingen. Wat de KPN verkopers in de KPN winkels in eerste instantie waarnamen was weliswaar verontwaardiging, na de nodige uitleg ('Wij moeten ook geld verdienen, willen jullie soms dat we gaan stelen, dit is echt heel normaal hoor, nee wij zijn geen oplichters') kwam het begrip al haar glorie om de hoek kijken. 'Het was heel raar. Ik gaf een volkomen objectieve voorstelling van de situatie, zoals dat in mijn beroep gebruikelijk is, en toch hadden de klanten alle begrip! Ik als onafhankelijke onderzoeker kan dit alleen maar interpreteren als een gigantische pluim voor ons mooie bedrijf' aldus een KPN verkoper. De verwachting is dat KPN om de klanten tegemoet te komen nu nog grotere prijsstijgingen af gaat kondigen op nog meer KPN producten.

Reaguursels

Inloggen

@frits .v.enckevort86
Doe maar liever niet! (Dat aansluiten) Dit waren oer-Nederlandse bedrijven die een maatschappelijk nut hadden. Een dienst leveren, en sociaal waardevol zijn aan de maatschappij. Meneer Rijkman Groenink (en aandeelhouders) heeft een totaal niet noodlijdend bedrijf gewoon verkwanseld voor geldelijk gewin in het hier en nu.(Fuck de nalatenschap) Dit ging gruwelijk mis (crisis weet je nog wel) en kocht de staat het hele bedrijf weer terug om het "in de lucht" te houden uit vrees voor nog meer schade. De gewone burger betaald nog steeds het gelag... (De miljarden die we moeten bezuinigen) Hoor Groenink en de aandeelhouders nog steeds lachen. De maatschappij is financieel door dit soort mensen naar de klote geholpen, maar zij hebben hun geld tenminste binnen. Een prestatie waar jij meneer Fritz van Fuckenstein trots op kan zijn.... (En 86 is toch niet je geboortejaar hoop ik... een zwitsal *spuug*)

hader | 15-08-11 | 14:23

Wat een geloofwaardig onderzoek. Onder wel 71 klanten van de duizenden. Daarnaast is begrip tonen ook iets anders dan accepteren... Jammer dat ik nooit in een Hi shop kan, had graag met iemand van zo'n marketingbureau in discussie gegaan hoor :-)

Liroy | 15-08-11 | 00:51

Mijn ogen zijn geopend... Ik betaal al tijden te veel aan deze boeven. Maar nu niet meer. Ik heb (gelukkig) nog een abbo met onbeperkt internet (Fair use) en zal die data nu ook verbruiken ook... omdat het kan.
Weet iemand nog leuke site met veel grote foto's, ed...

verlegenmaarlief | 14-08-11 | 20:01

Sluit mij bij deze helemaal aan bij (hader)
Mensen als Rijkman Groenink, worden op economische
faculteiten klaargestoomd, door dekadente hoogleraren
meestal zijn het de zoontjes van kijken uit de goudkust.
komen als interems binnen om vervolgens de hele struktuur kapot te maken.

frits .v.enckevort86 | 14-08-11 | 14:11

Het is tegenwoordig toch de nomaalste zaak van de wereld om klanten of burgers op de meest vreemde manieren het geld uit de zak te kloppen! De regering heeft dit grote deels in de hand gewerkt door de burger maar alles door de strot te drukken. Zei zijn degene die deze graaicultuur met o.a. extreme boetes excl. administratiekosten gesticht hebben en de ondernemers met een enkeling daargelaten zag dat het goed was. De mensen die dit volgen staan aan de top met hun bonussen en hun buitensporig hoge salarissen, vroeger werd het niet gezegd dat ze je oplichten tegenwoordig doen ze het met een glimlach erbij. Misschien kunnen we straks een verzekering afsluiten tegen oplichting.

Martijn12345 | 14-08-11 | 13:36

KPN.. Hun service & diensten worden al jaren en jaren steeds minder & minder. ("Tja we moeten mee met markt...) Minder in het kader van de klant, maar meer in het kader van de aandeelhouders. En als het ze zo even uitkomt dan verkopen ze gewoon de hele handel. De aandeelhouders zijn dan tevreden, en de klanten kunnen naar de xxxx lopen en is het hele bedrijf naar de klote. De werknemers zoeken het ook maar zelf lekker uit met hun volgende werkgever. "als ik maar kan cashen" Echte Rijkman Groenink mentaliteit dus.

hader | 14-08-11 | 11:43

Ben blij dat ik net weg ben bij die uitzuigers !

cocas | 13-08-11 | 17:50

-weggejorist-

vvt349 | 13-08-11 | 12:41

Glimlach door de laatste zin. +1

ome louis | 13-08-11 | 11:50

Goed dat die Ad scheepbouwer in zijn laatste jaren nog veel miljoenen uit de ruif heeft gegeten. Nu kan het niet meer. Een echte ondernemer, die Ad. En Eelco maar jaknikken samen met de raad van commissarissen : kijk die Ad eens lekker zijn zakken volstoppen. Als Ad zijn zakken zo hard kan volstoppen dan moet het haast wel goed gaan met het bedrijf zullen deze toezichthouders gedacht hebben.

Keep it real guys.

SheriffSharif | 13-08-11 | 10:33

WV-eend zou zich in zijn toiletpot omdraaien als hij dit hoorde

Bamzaaiert | 13-08-11 | 10:25

KPN heeft in een tjakka meeting in begin 2011 geroepen dat ze het klantvriendelijkste bedrijf willen worden dit jaar. (ik moest aanwezig zijn bij deze peptalk onzin)
Echter achter de glimlach en de vriendelijkheid van de verkoper gaat een diep trieste martel-praktijk schuil , een KPN verkopen MOET minimaal zijn targets halen anders kost het hem 5% van zijn salaris,en bij meer omzet krijgt men een bonus.
En om de verkoopcijfers nog beter te maken hebben ze de strategie niet veranderd maar de inkomsten per klant verhoogd (denken ze), de praktijk is anders , bijna alle niet zakelijke klanten rennen weg waardoor KPN een zinkend schip is.
Als je als verkoper bij KPN werkt ben je dus eigenlijk de meest gebeten hond in dit zaken-model.
(nee ik verkocht niets daar en ben blij er nu al weer weg te zijn).

Mr aarsch | 13-08-11 | 09:52

Ik heb er ook alle begrip voor dat KPN minder gaat verdienen....

Saaur | 13-08-11 | 08:45

Gootbalkoning | 12-08-11 | 19:33 |
De spijker op z'n kop! KPN is voor mensen die te lui of te bang zijn om van abo te wisselen.

JanRap | 13-08-11 | 06:57

duh als je tegen KPN bent kom je ook niet in hun winkel lijkt mij?

ParaLaraPluH | 13-08-11 | 05:22

Natuurlijk laten ze verkopers dit doen. Als er ook maar een smerig tuigh zich heeft gemengd onder het 'gewone' volk om er beter van te worden zijn het wel verkopers. Een goede verkoper verkoopt stront aan strontvliegen, wind aan windmolens en witte schoenpoets aan negers. Kan GS niet gewoon al hun geld wat ze aan advocaten willen betalen voor Giel Beelen en consorten te reedtneuken niet even spenderen aan een onafhankelijk TNO onderzoek naar KPN?
Kunnen we tenminste een echte keutel ergens op draaien.

FapnLap | 13-08-11 | 00:58

Hebben ze natuurlijk aan jongeren gevraagd die onder de 12 jaar waren.
Iedereen met een beetje verstand heeft natuurlijk al lang het KPN abo opgezegd.

Tukkerr | 13-08-11 | 00:36

Ik moet morgen aan een nieuw abonnement. Heeft er iemand suggesties ivm providers etc?

DjuToch | 12-08-11 | 23:19

Wat fijn dat we niet op die lutsers zijn aangewezen,en gewoon ook bij andere terecht kunnen.

fleurtje | 12-08-11 | 23:03

"Ik als onafhankelijke onderzoeker kan dit alleen maar interpreteren als een gigantische pluim voor ons mooie bedrijf"

Nog duidelijker aangeven dat je dus niet onafhankelijk bent kan haast niet.

flipsyde | 12-08-11 | 22:57

normaal gesproken betaal je voor geleverde diensten, in het geval van kpn betaal je omdat de inkomsten teruglopen. De volgende stap is giro 555?

ambsterdammetje | 12-08-11 | 22:17

@La Jolie Blonde | 12-08-11 | 19:01
maar hij heeft gelijk, dus wel gewoon +1

wtfgebeurdhierdan | 12-08-11 | 22:02

KPN kan bij mij niet meer kadoek. Sinds dat zij(als 1e..)aankwam met het interactievespul voor een luttel bedrag, doe ik voor de gein nog weleens onderbrekingen kijken.

bij gelegenheid | 12-08-11 | 21:46

@Whisper | 12-08-11 | 20:39
-
U bent niet allen niet zo'n schrijver- u bent verdwaald! Hoe hebt u de weg naar dit blog weten te vinden?

azoturie | 12-08-11 | 21:33

Dat KPN moet eens 'n keer zo_hard-in-hun-reet geneukt worden!

Echte naam7227 | 12-08-11 | 21:16

Heh? wat? Ik ben weer wakker.
Op GS zijn natuurlijk ook veel Smartofiele mensen te vinden. Wellicht tijd voor een ludieke maar significante poll...

hotmint | 12-08-11 | 21:11

*Plop*

hotmint | 12-08-11 | 21:07

Nu wil ik niet heel flauw doen, maar ik heb onlangs mijn mobiele abonnement overgezet naar een sim-only met een beetje internet erbij.
Ik heb bij zowel Tele-2, telfort, Vodafone, Hi, Kpn en Simyo uitgerekend waar ik het goedkoopste uitkwam per 2 jaar.( en daar ben je een hele avond druk mee, aangezien ze je allemaal lokken met kortingen die 3, 6 of 12 maanden gelden, waarna je de volle mep betaald, maar dat staat nergens duidelijk).
En KPN kwam het goedkoopst uit de bus.

aardt | 12-08-11 | 20:55

Ik heb ook wel begrip voor de prijsverhogingen. Waar ik echter geen begrip voor heb, is dat alle providers tegelijk dezelfde soort prijsverhogingen doorvoeren. Dat riekt wel erg naar kartelvorming. En waar ik nog minder begrip voor heb, is dat ze allemaal uitsluitend bundels verkopen van bellen, sms-en en internet. Dat is alsof aardgas uitsluitend in combinatie met steenkool wordt verkocht. Concurrentie zou aan dat soort praktijken direct een eind moeten maken, maar ja, concurrentie in telecomland...

bintang | 12-08-11 | 20:44

Ik moet er niet aan denken dat de aandeelhouders van KPN moeten gaan stelen.

vrijheid-van-spreken | 12-08-11 | 20:42

Mobiel internet en wat daaraan vast hangt.

Ik heb er afscheid van genomen, sterker, me er eigenlijk nooit echt aan gewaagd. Waarom zou ik?
Het is voor "onderweg."
Auto:
Als ik aan het rijden ben, concentreer ik me op wat er gebeurt; on the road. Verder probeer ik te genieten van wat ik zie, of misschien wel kan zien. Dat hangt af van de drukte op de weg. Voor nieuws luister ik naar de radio. Meestal echter, staat er gewoon een muziekje op.
Apps? Ik wil het niet snappen. Ik heb zo'n ding in de auto dat aangeeft of er files etc. te verwachten zijn op de route. Verder zoek ik van te voren uit waar ik naar toe wil (stad, festival of whatever) en hoe ik daar moet komen. En die enkele keer dat het “niet goed gaat” dan pluk ik het moment en kom ik op plekken waar ik niet verwacht had te komen, of, voor hetzelfde geld, ontmoet mensen die ik anders nooit had ontmoet. Slechter ben ik er nog nooit van geworden. Maar het kan verkeren, dat begrijp ik ook wel.

Turen naar zo'n klein schermpje? Mijn ogen zijn niet meer zo scherp als voorheen. Bovendien is de beloofde "snelheid", althans imho, meestal een fabel gebleken. Het gepiel en geklooi op zo’n schermpje... Neen, dank u. De "foutmelding" /http-error kan ik niet eens lezen.. Dus dan houd het al snel op, wat mij betreft.

Openbaar vervoer:

Tricky. Van te voren plannen en uitzoeken is te doen, maar de uitkomst is en blijft onvoorspelbaar. Evengoed zou ik (ik reis “nooit” met het OV) ook dan het mobiel internet niet missen.
Een Ipod (...) , lekker boek / tijdschrift, een broodje (dat niet kruimelt!) en wat te drinken zorgen er voor dat ik al op de helft ben. Filmpje kijken kan ook met laptop op schoot. Maar leuker is het, misschien wel om met mede-reizigers eens een gesprek aan te knopen. Maar dat is glad ijs, althans zo begrijp ik van mensen die wel met OV reizen en / of via de media.

En hoe en waar ik dan ook onderweg ben, dat mobiele “gedoe” (want dat is het m.i.) houden ze maar bij zich. KPN, Vodafone, T-Mobile etc.

Ik ben onderweg. En als ik wat later ben, weet “men” dat snel genoeg. Ik hoef niet zonodig te weten dat mijn nichtje “krampjes” had en vervolgens een een boer van enorme proporties liet. Of dat een vriend van me naar de wc moet. Ik hoef niet zonodig stante pede te weten dat het foute boel is in London of Lloret. Of...

Ik zie het wel als ik daar ben. Eerder reageer ik toch niet. Als ik al wil reageren.

Scheelt me een hele boel geld. En ergernis.

Disclaimert: ik ben niet zo’n schrijverT. Maar dat was u al duidelijk.

Whisper | 12-08-11 | 20:39

Ik vind het ook helemaal normaal dat ik jaren lang, op advies van een "betrouwbare"makelaar geld heb gestopt in een diep gat ter grote van Griekenland... Volkomen normaal!!! *het spoorboekje zoeken gaat voor een geschikte intercity*

Ronick | 12-08-11 | 20:23

@Dubz | 12-08-11 | 20:13

Met Ziggo heb ik geen ervaring, alleen met UPC, en met die laatste club zijn die ervaringen niet al te best. Maar kennelijk heeft UPC z'n leven gebeterd dus ik wil geen conclusies trekken.

Waar ik woon is alleen ADSL beschikbaar, (nog) geen kabel. Ik behelp me hier met een 2,5MBit lijntje (vandaag) en word afgerekend voor 8MBit. KPN, uiteraard.

Reinaert | 12-08-11 | 20:22

Onafhankelijk,gelukkig maar.

ziende blind | 12-08-11 | 20:18

Mooi onderzoekje, waarschijnlijk uitgevoerd door buza,die tegelijk tot de conclusie komt dat mariko p. toch wel integer heeft gehandeld.

Dhr. W. Anhoop | 12-08-11 | 20:17

@ Reinaert | 12-08-11 | 20:05

Internet van Ziggo is anders niets mis mee in mijn regio.

OT:
Zodra mijn internet abonnement wordt gewijzigd zeg ik op. Ik betaal verdomme 50 euro voor 125MBIT vaste lijn en dan zeker hetzelfde betalen voor nog geen 1MBIT<-- BIT!!! met een limiet (wtf?) van 1000MB. Ik hoop dat dat dan wel de grote B is en niet zoals kabelaars al tijden flikken, de kleine.

Dubz | 12-08-11 | 20:13

@Pa Cartwright | 12-08-11 | 20:04

Aanbiedingen napluizen is in die situatie dan ook zinloos, voor de zakelijke markt gelden andere normen. Daar mot 't altijd werken en is een (bescheiden) meerprijs natuurlijk ook helemaal geen probleem.

Better safe than sorry, toch?

Reinaert | 12-08-11 | 20:07

@Rideo Ergo Sum | 12-08-11 | 19:54

Zolang het loopt dan loopt het. Gaat het mis dan is Leiden in last, dat dan weer wel. Maar het is als altijd een kwestie van centjes.

Mijn moeder belt met KPN, voedt haar TFT via UPC en bevuilt de interwebs middels XS4ALL. Dat kan 50% goedkoper met clubs als Ziggo (of UPC in deze regio). Maar ze is wel zo "wijs" daar maar niet aan te beginnen.

Nog niet, dat is.

Reinaert | 12-08-11 | 20:05

Whahaha... het toch om je broek van vol te schijten.

Lijkt wel of de telco's nu ze het einde der tijden in zicht hebben nog snel even een laatste graai gaan doen in de geldbuidels van de klanten voordat ze niet meer bestaan. En ook vooral niets meer verhullen zoals vroeger nog wel gebruikelijk was. Bijna schokkend.

Muhahabarak | 12-08-11 | 20:05

De baas betaalt. Maar toch.
Wil je snel rijk worden, begin dan een bedrijfje als prijsvechter voor mobiel internet. Ik ben de eerste klant.

Lijkt me logisch... | 12-08-11 | 20:05

@ Reinaert | 12-08-11 | 19:50
Eigen kantoor; ga ik dan maandelijks de telecomaanbiedingen napluizen, nah.

Pa Cartwright | 12-08-11 | 20:04

Er zijn altijd mensen die die onzin "onderzoeken" geloven. Net als de klantenwaardering bij de NS. Altijd blijkt uit die "onderzoeken" dat de klant supermegablij is met de kostenverhoging en verslechtering van de kwaliteit.

cabbit | 12-08-11 | 20:03

Je zou maar 10.000 euro moeten betalen.
Dat is pas duur.

BSE rundfunk | 12-08-11 | 19:59

@j0shua | 12-08-11 | 19:31
En waar kunnen nietsvermoedende bezoekers zich een apehoedje schrikken van ons aller goatse-achtige uploads? Of krijg je alleen maar een kick van uploaden? Ik zou zeggen, leef je uit op usenet.

Dom blontje | 12-08-11 | 19:57

Gootbalkoning | 12-08-11 | 19:33
Je ouders overzetten van KPN naar Ziggo... Het geweld tegen ouderen kan soms bizarre vormen aannemen.

Rideo Ergo Sum | 12-08-11 | 19:54

Wacht maar tot volgend jaar niet alleen hun klantenbestand maar ook hun winst gehalveerd is. Kijken of ze het dan nog allemaal zo normaal vinden...

Juan Queso | 12-08-11 | 19:52

Uhm, ik tel in dit topic 13 keer "KPN."

Waar ligt de grens om, in plaats van de naam van de GS medewerker, er gewoon "Stijlloze promotie" onder te zetten?

Actieve merkbekendheid gaat wel omhoog zo. Ben niet zo thuis in marketing terminologie, maar weet zeker dat er ook zo iets bestaat als "tegengestelde" marketing...

Whisper | 12-08-11 | 19:51

@Pa Cartwright | 12-08-11 | 19:44

Ik mot eerlijk bekennen privé niet eens een mobiel abonnement te hebben. Niet nodig, en bovendien: wat je niet hebt dat mis je ook niet.

Ik hou er niet van om op minimalistische schermpjes te moeten turen en bovendien ben ik niet gezegend met Koreaanse vingertjes dus toch al niet dol op telefoons en andere gadgets.

Noem me maar een boer maar ik ben er wel happy mee zo.

Reinaert | 12-08-11 | 19:50

Ja dat programmaatje moet hard werken joh..

Neut | 12-08-11 | 19:48

Meest waarschijnlijke oorzaken:
•U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.
•Als u op een koppeling hebt geklikt, is deze mogelijk verouderd

snoover | 12-08-11 | 19:48

@ Reinaert | 12-08-11 | 19:37
Geklonterde tofu. Leer mij de reedt van Sharon kennen.
Maar joh, het gros hier heeft zeer waarschijnlijk een abbo van – noem eens wat – 30 of 40 euro per maand. Niets mis mee. Dus waar gaat dit nou helemaal over.

Pa Cartwright | 12-08-11 | 19:44

Met de huidige prijzen en je kunt dan 50 procent korting krijgen, ga je vanzelf de raarste onzin uitkramen

Tim Grimbek | 12-08-11 | 19:39

@ Having fun? | 12-08-11 | 19:10
Waarom moet jij daar nou weer bij vloeken eigenlijk?

Pa Cartwright | 12-08-11 | 19:38

@Pa Cartwright | 12-08-11 | 19:34

Gewoon opwarmen. En wel oppassen dat 't niet gaat klonteren.

Reinaert | 12-08-11 | 19:37

Uhm ja, die telecomtopics ben ik eigenlijk zo beu als koude pap.

Pa Cartwright | 12-08-11 | 19:34

Het punt is dat klanten veel honkvaster zijn dan wij willen toegeven. Ik heb m'n pa en ma vorig jaar met heel veel pijn en moeite losgeweekt uit de wurggreep van KPN ten gunste van een all-in-one kabelabonnement bij Ziggo (in b4 poep ruilen tegen stront).

KPN staat bij de oudere generatie nog steeds voor Post Telegraaf en Telefoon, gietijzeren degelijkheid uit de goeie ouwe tijd. Daar teren ze op, op de pensionados die hun kleinkinderen nog per draaischijftelefoon bellen en die al vijfduizend jaar trouw hun veel te dure abonnement betalen. De jongere generatie heeft terecht lak aan repuaties en tradities - daar moeten ze het dus niet van hebben.

Gootbalkoning | 12-08-11 | 19:33

WC-eend onderzoek, verder commentaar is overbodig. Oplichters.

sjipsknip | 12-08-11 | 19:31

Wie zijn telefoon in een telefoonwinkel koopt, of daar een abonnement afsluit, is sowieso niet bijster slim. Goede plek dus om dit soort onderzoek te doen.

Err | 12-08-11 | 19:24

Wie richt een stichting op voor communicatieve infrastructuur? Enkel winst maken om onderzoek naar betere communicatiemethoden te betalen.

Santac | 12-08-11 | 19:20

Korporaal Banaal | 12-08-11 | 19:10 |
Vond je? Ik zelf vond het nogal matig. Wees vrij om op -1 te drukken. Velen waren je al voor.

La Jolie Blonde | 12-08-11 | 19:17

Tsk. Als ik in elke KPN winkel het onderzoek laat uitvoeren door Maurice de H. dan weet ik ook wel hoe de conclusie van mijn marktonderzoek uitpakt.

Da's logisch.

Whisper | 12-08-11 | 19:17

@beware_reageert | 12-08-11 | 19:13

KPN heeft een onderzoek laten doen waarvan de uitkomsten vooraf al gedefinieerd waren.

Onderzoeksopdracht:

"Dit zijn de resultaten, verzinnen jullie het bijbehorende onderzoek en de bijbehorende onderbouwing maar".

Toegepaste *kuch* wetenschap (met een paarse broek aan).

Reinaert | 12-08-11 | 19:16

Kwalitatief onderzoek door MARE Research onder 71 jongeren in de leeftijd van 18 tot 24 jaar. Ook is er een aantal verkopers van Hi winkels betrokken geweest bij de gesprekken.

Wie gelooft dit nou ?
71 jongeren bevraagt door door verkopers van HI.
Ronde archief is waar dit past, niet in het nieuws, daar moet je je als kpn zelfs voor schamen.

beware_reageert | 12-08-11 | 19:13

-weggejorist-

Bluebook | 12-08-11 | 19:12

Tsja, kiezen tussen telefoonproviders is kiezen tussen ondergescheten worden, of ondergezeken worden, het maakt niet uit, het blijft kut.

Steilloos ten Onder | 12-08-11 | 19:12

Bluebook | 12-08-11 | 19:06 |

Nee, naar nu.nl lutser

Having fun? | 12-08-11 | 19:10

@ La Jolie Blonde | 12-08-11 | 19:01
Origineel zeg!!!

Korporaal Banaal | 12-08-11 | 19:10

Ach kom nu jongens, de tijd van 7 paar witte sportsokken voor een tientje zijn voorbij. Gewoon betalen voor wat je krijgt; een wereld waarbij iedereen met een apparaatje voor zijn neus zit, staat, fietst of ligt.

Normpje | 12-08-11 | 19:10

KPN -1

Orman Bakal | 12-08-11 | 19:10

Sjeezus... Wat voor achterlijke draadstaal-mongols hebben ze gevraagd?

“Naarmate jongeren erover nadenken, realiseren ze zich dat ze steeds minder bellen en sms’en, vaak bundels verlagen/stopzetten en meer gebruik zijn gaan maken van internetdiensten als Skype, Viber, WhatsApp en Ping”

Dus dan koppel je de hoeveelheid data die je gebruikt maar aan het aantal SMS'jes en belminuten in je bundel, zodat je aan het einde van de maand of te weinig dataruimte overhebt, of omkomt in je belminuten en berichtjes. En dat snappen die jongeren niet? Dit land gaat kapot... Sukkels...

Enter Yeti | 12-08-11 | 19:09

Consumenten hebben hier alle macht, maar het zou me verbazen als ze die een keer gebruiken.

uberdude | 12-08-11 | 19:08

@ Bluebook | 12-08-11 | 19:04
KPN verwacht natuurlijk dat u betaalt voor de informatie achter Mutsaerts' derde link.

Korreltje Zout | 12-08-11 | 19:06

Oh wacht. Die derde linkt ook al naar GS.

Bluebook | 12-08-11 | 19:06

KPN rommelt - al jaren - maar wat aan.

Als je niet anders kunt dan moet je wel met ze dealen.

Voor ieder ander zou ik zeggen: mijden als de pest!

Reinaert | 12-08-11 | 19:05

71 jongeren, significant

ChillBill | 12-08-11 | 19:05

Nu maar hopen dat de rest van consumerend NL net zo kritisch is als u en ik, en daar consequenties aan verbindt. Zo nee, dan verdienen ze niet beter dan KPN.

Korreltje Zout | 12-08-11 | 19:04

De belangrijkste links van Mutsaerts doen het zelden.

Bluebook | 12-08-11 | 19:04

Moelijk he, linken.

DeKoningVanGeenstijl | 12-08-11 | 19:03

KPN telecon

Korreltje Zout | 12-08-11 | 19:03

Opeens heb je het; je wordt KPN-leugenaar!

TeeJee | 12-08-11 | 19:02

Maak er ff een normale, klikbare link van. Bij voorbaat dank!

PAALman84 | 12-08-11 | 19:02

KPN ga nou es deaud!

Opgevist | 12-08-11 | 19:01

Wij van WC-eend adviseren WC-eend.

La Jolie Blonde | 12-08-11 | 19:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken