Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Daar is-ie weer! De Roep om een GAMEVERBOD

arnodenatnek.jpg Tijd voor een stukje agitprop naar de mensen toe. We hebben ons lang genoeg aan keurige, verwijzende en feitelijke verslaggeving rond Anders de RenovatieViking gehouden de afgelopen dagen. Langzaam werd er steeds meer bekend over de Noor en zijn ideologiën. Vrijmetselaar, islamvrezer, sociaaldemocratiehater, rechtsmens, christen, hobbyboer, wapenverzamelaar en... gamer. Call of Duty: Modern Warfare 2, bijvoorbeeld. Retepopulair. Scoorde een dikke negen in de review op Gamert. Breivik noemde de game "waarschijnlijk de beste militaire simulator op de markt en de populairste game van het jaar. Ik zie het als één van de belangrijkste onderdelen van mijn trainingssimulatie." En dus moeten games kapot. Ze moeten stuk en ze moeten VERBOTEN worden, aldus Arno de Consultant uit Heiloo, die Breivik dankt voor het weer actueel maken van de discussie. Maar het is dus nooit een echte discussie geweest. Je hebt een handjevol mensen, niet zelden gristenmalloten, die vinden dat games geweld veroorzaken. En je hebt een miljoenmiljard onschuldige gamers die daar hun schouders over ophalen en gewoon doorgaan met het maken van virtuele headshots omdat het zo lekker ontspant na een suffe schooldag. Of we zijn verbodsplannetje even willen RT'en, vraagt Arno. Ons tegenvoorstel: block & report spam op @arnosspot. Wij zijn twibbons kleien om een verbod op lelijke Lacoste-truien door te drukken. 'Lacoste' lijkt ons namelijk veel te veel op 'holocaust' en dat moeten we niet willen.

Reaguursels

Inloggen

Games verbieden die door miljoenen mensen gespeeld worden omdat er een gestoorde iets over schrijft in zijn manifest. Gisteren hebben twee wegpiraten een dodelijk ongeluk in Utrecht veroorzaakt. Zullen we nu ook gelijk maar alle auto's verbieden? Auto's zijn een ideale manier om te trainen.

Hein73 | 26-07-11 | 21:16

@lilluke halve hoan | 26-07-11 | 15:04
Probeert u me nu te inspireren tot het plegen van een bomaanslag? ;-)
Maar zonder gekheid, Oklahoma was het eerste wat in me opkwam toen ik rond 17:00 uur de eerste foto's van het gebombardeerde ministerie zag.

Prof. D.A.H. Vintik | 26-07-11 | 17:23

Huh? Dus als Wilders ook een grote inspiratiebron voor Breivik is, moet hij ook 'verboden' worden?

Goatrider | 26-07-11 | 15:24

Vrijmetselaar? I beg to differ. Die Breivik is een fundamentalistische christen. Gaat niet samen met de vrijmetselarij. Stelletje kwaadsprekers.

Semolina Pilchard | 26-07-11 | 15:13

Prof. D.A.H. Vintik | 25-07-11 | 16:46
Probeer maar eens een zak KNO3 (Kalisalpeter) te kopen bij een mest handel (Boerenbond of iets dergelijks)
Ze bellen meteen de politie want met wat houtskool en zwavel gemixt vormt het dus buskruit!
Met wat diesel werkt dat dus ook en noemt men het ANZO !
Denk maar eens terug aan Oklahoma.........

lilluke halve hoan | 26-07-11 | 15:04

@metalj | 25-07-11 | 19:10
Ik ontken ook nergens dat hij het gespeeld heeft. Ik zeg alleen dat het niet klopt, gezien zijn achtergrond. Dat je met WoW uitstekend voor een schietpartij zou kunnen oefenen is natuurlijk ook onzin. Maar goed, hij schrijft ook dat de "game verslaving" een dekmantel was om onbereikbaar te zijn. Door juist tegengesteld te handelen aan wat we van die hoek gewend zijn, voert hij juist wel de discussie over games. Wat natuurlijk koren op de molen van deze lieden is.

ReneL | 26-07-11 | 14:34

Iemand een potje ganzenborden dan maar?

Freaudeau | 26-07-11 | 13:58

waarom heb je altijd van die klootzakjes die om een gameverbod roepen als er een maniak met een geweer loopt te schieten? 1 van de 9999999999% kans dat er zn debiel rond loopt, maar daar moeten dan die andere 9999999998% maar geen games spelen van die verbiedgozert? nou dat klopt echt niet..

Haha, een "militaire simulator". Wat een domme zak, iedereen weet dat MW2 een arcadey run&gun shooter is.

superkutje | 26-07-11 | 10:39

Leggen wij natuurlijk wel even het empirisch bewijs dat Arno de Consultant uit Heiloo gelijk heeft naast ons neer.

een spelletje spelen is vrijheid van meningsuiting of zoiets

Fred Janssen | 26-07-11 | 09:47

NvHoaxberghen | 25-07-11 | 16:37

Seriemoordenaars zijn potentiële gamers.Allemaal!

de betaalautomaat | 26-07-11 | 08:11

Kain sloeg destijds ook gewoon Abel zijn hersenen in, deed hij even gewetenloos als hedendaagse dat doen, had hij geen call of duty voor nodig of zoiets dergelijks.

Gerard Brouille | 26-07-11 | 07:47

eertegendradig | 26-07-11 | 01:20 | + 0 -
Tja, je kunt ook zeggen de zoveelste serialkiller met een rijbewijs.
Zoals je zelf al aangeeft, vrijwel iedere man/jongen speelt deze spelletjes of heeft ze gespeeld.
Dus ook veel doktoren die mensenlevens redden of brandweermannen die hun leven wagen om mensen uit brandende huizen redden.
-
Een verbod is inderdaad is wel heel naïef.

Moi2 | 26-07-11 | 01:41

Wel de zoveelste serial killer die dat spelletje heeft gespeeld. Maar ja dat het gros van de mensen speelt het zonder problemen, dus ik vind een verbod wel echt te ver gaan. Je hebt altijd wel van die gekken, games of geen games al in de romeinse tijd had je christelijke martelaren en andere gekkies , dus niets nieuws aan de horizon. Niet zeiken maar gewoon weer doorleven, behalve dan voor de mensen die er direct bij betrokken zijn, want daar is het wel echt heel kut voor. (familie etc.)

zeertegendradig | 26-07-11 | 01:20

In mijn jeugd hadden we geen internet... je had niet eens computers.
Wij schoten elkaar dood met klappertjespistolen en -geweren en regen elkaar aan rubberen Bowie-messen en dolken.
Heel wat realistischer dan een muis of gamepad.
We maakten onze eigen pijl en bogen. Heel wat gevaarlijker dan een muis of gamepad
Na het zien van de James Bond film Thunderball (toen net nieuw) zijn we zelfs werkende harpoenen gaan maken. Heel veel gevaarlijker dan muis of gamepad.
Zelfs onze ouders begonnen toen te mompelen wel een beetje voorzichtig te zijn
Dus dat gamen zal wel meevallen.

Moi2 | 26-07-11 | 00:36

Volgens mij ga je juist meer gekken krijgen als je games verbied, nu kan iedereen tenminste zijn agressie online kwijt en niet op straat.

Robbert43 | 26-07-11 | 00:25

Die Noor hield ook van het Songfestival....

Moi2 | 26-07-11 | 00:25

Ik had geloof ik ook ergens gehoord dat een van zijn hobby's was met Anne bowlen. Laten we voor t gemak de negatieve invloed van Anne even buiten beschouwing laten en ons puur richten op t, bij nadere bestudering, waarschijnlijk door Satan hoogstpersoonlijk ontworpen, gezelschapsspel: bowlen. Met een bal kegels omgooien. De symboliek laat niets te raden over. Verander bal in pistool, kegels in mensen en het wordt ineens allemaal duidelijk. En dit 'spel' wordt nota bene op kinderpartijtjes al gespeeld. Een gamer is in feiten niets meer dan een door-geëvolueerde bowler.
... Het is toch ook maar net wat je m wijsmaakt zo'n Arno. Rare jongen

El Ahrairah | 25-07-11 | 23:38

Die gast loopt te trollen, hij noemt het een 'experiment'. Zie z'n tweets. Geen aandacht aan schenken, dat is precies wat hij wil.

SunStealer | 25-07-11 | 23:17

hij was christen en daarom deed hij zo, christenen zijn de bron van al het kwaad en willen iedereen op de wereld kapot maken.

oooh wacht zoiets mag je neit over een grote bevolkings groep zeggen zo kwetsend kunnen zijn, maar gamers zijn aggresief tuig zeker???

nietjesmasientje | 25-07-11 | 23:17

Ik heb in een boek van Swaab gelezen dat gelovigen die teksten lezen waarin iemand gestraft wordt, dezelfde hersenactiviteit hebben als mensen die gewelddadige games spelen.

Jeanpierre le douche | 25-07-11 | 22:58

Wat een sul die Arno. Vroeger toen er nog geen videogames waren was alles vrede toch? toen vonden er geen slachtingen plaats en liepen er geen psychopaten rond toch? :')

LassieAkka | 25-07-11 | 22:47

Ik wacht lekker op BF3 en ondertussen knal ik er lekker op los met CoD Black Ops. Heerlijk ff knallen.. Als het niet meer mag.. Dan gaan LAN parties ineens héél groot worden!

WeerEenPilsjeOp | 25-07-11 | 22:42

En meteen een verbod op Armin van Buuren, daar hield ie naar het schijnt ook van...

Wijze Uil | 25-07-11 | 22:11

Het blijft blijkbaar moeilijk voor mensen om echt en fictief (spel) van elkaar te onderscheiden. In een spel schieten is leuk, net als straatracen op de playstation, in het echt is het niet leuk en gevaarlijk en verboden bovendien. Om die reden bestaan die spellen nu juist! Zodat mensen lekker in de woonkamer kunnen spelen.

cabbit | 25-07-11 | 22:02

Waren dat soort spellen ook al uit dan rond de 1e en 2e WO?

Ansjo | 25-07-11 | 21:09

Als we het gamen moeten verbieden dan kan in dezelfde motie ook het verbod op religie en met name het christendom worden meegenomen. Pffoee.. de wereld knapt op dan.

GSpot | 25-07-11 | 21:04

Die Vikking zal wel balen, de 1 op 99 uit zijn quote heeft hij niet gehaal, misschien was hij de tel kwijt en telde hij dubbel net als de politie.

ontlullen | 25-07-11 | 21:02

@metalj | 25-07-11 | 19:50
Hè? Jeetje, als je het zo leest. Geirriteerd bedoelde ik dus hè?

AntiSoof | 25-07-11 | 20:30

Ach ja, de kerel speelde ook World of Warcraft.
Dus nu zouden we miljoenen potentiële terroristen in huis hebben?
Veel succes dan maar alvast bij deze.
Zondebokcomplex wordt nu dus het Oslo-syndroom?
Get a life.

insemismeer | 25-07-11 | 20:17

@AntiSoof | 25-07-11 | 19:12

Dankje, maar ik blijf hopen dat er geen overkoepelende organisatie is met als doel zoveel mogelijk mensenlevens te ontnemen en chaos te verspreiden.
Het zou een behoorlijk fijne gedachte zijn dat dit gewoon gestoord tuig van de richel was met als enigste doel vernietiging.

@AntiSoof | 25-07-11 | 18:51

U raakt opgewonden van kindergeschreeuw?

metalj | 25-07-11 | 19:50

@de echte sinterklaas | 25-07-11 | 18:24

Uw punt is?

metalj | 25-07-11 | 19:32

@vip33 | 25-07-11 | 16:44
De man is eerst naar Praag gegaan, alleen kon geen goede wapen connectie krijgen via bordelen en drugsdealers. Hij was (volgens eigen zeggen) desnoods doorgereden naar Joegoslavië, waar hij met gemak een AK-47 had gekocht met het kaliber 7,62. Met zo'n kaliber had hij veel meer doden aangericht. Het is juist omdat hij ook legaal aan wapens kon komen, dat hij niet is doorgereden naar Joegoslavië. En het wapen dat hij legaal in Noorwegen heeft gekocht was van een kaliber .223, de Ruger mini-14. Was wapenbezit verboden geweest in Noorwegen, dan was hij naar Joegoslavië gereden, had daar voor de helft van de prijs een dodelijker en betrouwbaarder wapen gekocht, en had daar waarschijnlijk nog granaten en weet ik wat niet meer kunnen kopen. Juist uit gemakzucht, en door de huidige wapenwetgeving in Noorwegen (De Ruger mini 14 is het meest dodelijke wapen legaal te krijgen in Noorwegen) heeft hij gekozen voor een minder effectief wapen.

Cum_Fraude | 25-07-11 | 19:29

@koetjeboe | 25-07-11 | 19:15
Er is ook een correlatie tussen zeiken in de openbare ruimte en het regenweer deze zomer. Moeten we daarom de regen verbieden?

knight03 | 25-07-11 | 19:27

@Zoeperdje
Gamen valt volgens mij niet onder de vrijheid van meningsuiting dus die vergelijking slaat de plank een beetje mis.

koetjeboe | 25-07-11 | 19:25

Gelijk alle sites,waar je mening kan geven verbieden, kan niemand ook maar enige onzin nog verspreiden?

Zoeperdje | 25-07-11 | 19:22

@Haarkopje 19:06
Precies. Het is eng om die reden. Gezonde mensen kunnen het onderscheid maken, maar mensen die een beetje labiel zijn worden erdoor beinvloed. Zelfde met wapens, in de handen van de meesten zijn ze veilig, maar een klein percentage zal er mee gaan moorden. Probleem is dat dat kleine percentage heel veel schade kan aanrichten.

koetjeboe | 25-07-11 | 19:20

Lacoste +2.

Russ Meyer | 25-07-11 | 19:17

Je kan lullen wat je wil maar dat er een correlatie is tussen gebruikers van games en het willekeurig neerschieten van grote aantallen onbekenden in een publieke omgeving, daar kun je niet omheen.
Gewelddadige games zijn misschien niet de oorzaak, maar zeker één van de factoren die mensen ertoe drijven. Sowieso is dat soort games voor losers, meestal eenzame vrijgezellen mannen die weinig tot geen sociale vaardigheden hebben, anders speelden ze wel poker of iets anders waar je tenminste nog direct contact met mensen hebt.

koetjeboe | 25-07-11 | 19:15

@metalj | 25-07-11 | 19:10
Moet men nu bij elke weldoordachte uitspraak meteen een aluhoedje opzetten? Misschien heb je wel gewoon gelijk?

AntiSoof | 25-07-11 | 19:12

@ReneL | 25-07-11 | 17:02

Echter, de mensen met wie deze gozer spellen gespeeld heeft verifieren dit.

Wel klopt het helemaal dat gristenen inderdaad een takkehekel hebben fantasy/plezier in het algemeen.

Wat me dan ook alweer opvalt is dat dit de zoveelste compleet gestoorde idioot is die gewoon een wapenvergunning in zijn handen geduwd krijgt.

*aluhoedje vouwen doet*

metalj | 25-07-11 | 19:10

@Haarkopje | 25-07-11 | 19:06
Zo is het. Men haalt tenminste zijn inspiratie daaruit. Elk boek, elke film, elk spelletje speelt daar in mee. Inspiratie is eigenlijk na-apen. Daar weet elke kunstnaar over mee te praten.

AntiSoof | 25-07-11 | 19:08

Men kan er wel flauwe stukjes over schrijven maar toch is het een feit dat massamoordenaars van de afgelopen jaren een Warcraftaccount hadden en/of oefenden met Call of Duty.
Blijkbaar kunnen labiele personen onder invloed van deze games in gevaarlijke moordenaars veranderen en daar moet serieus naar worden gekeken.

Haarkopje | 25-07-11 | 19:06

LaCoste +1

mindless | 25-07-11 | 19:04

@je postbode | 25-07-11 | 18:56
Ahum. Hij wilde wel mvw's inzetten.

AntiSoof | 25-07-11 | 19:01

als MW2 z'n inspiratiebron was, had ie wel een nuke ingezet

je postbode | 25-07-11 | 18:56

Beperkt kneusje, als kind gepest omdat iedereen een vic20 of spectrum zx had, maar zijn beperkte doch godvrezende ouders, tevens neef en nicht, niet. Payback time!

Tobus | 25-07-11 | 18:55

@Davidson | 25-07-11 | 18:47
Het is echt waar. Ik zat nog helemaal in het ritme en zo. Dat gebeurde gewoon. Net als muziek, daar kan ik ook door opgewonden raken. Of kindergeschreeuw.

AntiSoof | 25-07-11 | 18:51

@de Bree | 25-07-11 | 16:44
Dat kan ik mij dus ook wél voorstellen. Je hoeft echt geen groot denkraam te hebben om dat te kunnen invoelen. Het schijnt trouwens dat de zgn onderzoekers niet helemaal jofel waren. Snap je?

AntiSoof | 25-07-11 | 18:49

AntiSoof | 25-07-11 | 18:42

Figuren zoals u die een virtuele wereld niet kunnen onderscheiden van de realiteit kunnen beter van games afblijven... U gaat me toch niet vertellen dat u harder ging rijden van een keertje Need for speed of iets dergelijks? Dat is bijzonder sneu. Ik zou niet met jou mee willen rijden na een film waarin een aantal scenes zaten waarin hard gereden werd...

Davidson | 25-07-11 | 18:47

@Davidson | 25-07-11 | 18:37
En terecht. Laat die regisseurs dat soort vullis maar lekker aan hun eigen kinderen zien. Weg met die smerige troep.

AntiSoof | 25-07-11 | 18:44

de Bree | 25-07-11 | 16:44

Nee, inderdaad daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben om zulke belachelijke uitspraken te doen... Games zijn de toegang tot een virtuele wereld, waarin je duidelijk opmerkt dat het een wereld is die mede mogelijk is gemaakt door o.a. Sony en Microsoft...
Een wereld die niet echt is, en waar fossielen zoals u beter van weg kunnen blijven. Of heeft u al eens iemand zowel in de realiteit als virueel een headshot zien geven? Ik dacht het niet, dus van waar het logische gevolg? Waarom gaat u niet lekker verhuizen? Er zijn landen die gamen als zondig beschouwen...

Davidson | 25-07-11 | 18:43

Oorlogje spelen deden we als kind ook. Niets mee aan de hand. Maar, als ik vroeger 'gevlogen' had met een flightsymulater moest ik niet meteen gaan autorijden. Want dan had ik toch het gevoel; wanneer stijgt dat ding nou eindelijk eens op?
Zelfde met een racespelletje, daar ging ik ook al niet rustiger door rijden. Dat is mijn ervaring, dus ik kan mij voorstellen dat bepaalde lusten worden opgewekt wanneer je schietspelletjes speelt. Daar zijn ze soms namelijk expliciet voor ontworpen. Wanneer de spelletjes té levensecht worden dan wordt het echt link.

AntiSoof | 25-07-11 | 18:42

"Bedankt voor je bijdrage aan dit experiment."
bit.ly/q62Ij8 (opklikken)

Ofwel @arnosspot doet een 'ramdasje'.

Prof. D.A.H. Vintik | 25-07-11 | 18:41

Wat een zelfvoldane kwal... Het is geen punt, u heeft geen punt. Zulk soort figuren willen alles verbieden tot er niets meer te verbieden valt. Wanneer telt de eigen verantwoordelijkheid weer? Dat paternalistisch gezeik ook altijd... Straks worden 'geweldadige' films nog verboden.

Davidson | 25-07-11 | 18:37

Veel van zon soort terroristen zijn hetero, willen we dat dan ook verbieden? Ze kijken ook tv, gaan naar de winkel, hebben op school gezeten etc etc

Kinguin | 25-07-11 | 18:31

Doe dan maar een verbod op crappy flash games/kloons.
Daar word een mens pas gestoord van.

Smalhout | 25-07-11 | 18:31

Een goed bewaard geheim is dat Hitler ook inspiratie uit videogames haalde. Net als Pol Pot, Mao en vergeet Stalin niet. Valide argumenten te over om games te verbieden, Arno. Thumbs up!

natte krant | 25-07-11 | 18:29

en dan noemen we het nu een experiment......

jankerd | 25-07-11 | 18:27

nick: superjan
platform: PC
karakter: vervelende camper
prestige:10 56
k/d: 8/5
maakt graag ruzie met duitsers en fransen.

superjan | 25-07-11 | 18:25

Hikikomori - Wikipedia
Hikikomori (ひきこもり of 引き篭り ;vertaling: sociale terugtrekking) is een
Japans fenomeen waarbij een persoon, meestal een jongere (student), ...
nl.wikipedia.org/wiki/Hikikomori

de echte sinterklaas | 25-07-11 | 18:24

de Bree | 25-07-11 | 16:44

het mag duidelijk zijn dat jij in ieder geval niet gestudeerd hebt... (of het moet Troll-kunde zijn geweest)

Ballenman | 25-07-11 | 18:15

En mensen die vinden dat de Islam uit de samenleving moeten geweerd worden puur alleen al omdat er mensen gekke dingen door gaan doen, zijn die dan hypocriet? Ja, die zijn hypocriet.

Inferi0r | 25-07-11 | 18:15

Eurotokkie | 25-07-11 | 17:57 | + -1 -
Het leven is veel te willekeurig om er labels als 'goed' en 'kwaad' aan te hangen. Het leeuwendeel zit in een grijs gebied, met een paar uitschieters hier en daar.

Canterwood | 25-07-11 | 18:08

@Eurotokkie | 25-07-11 | 17:57
Onzin, de mens is van nature niet goed- of kwaadaardig.
Ze hebben duizenden verschillende aspecten.
En veruit de meeste mensen bedoelen zaken 'goed', wat anderen als 'kwaadaardig' opvatten.

je therapeut | 25-07-11 | 18:06

Toch maar eens die schietsim aanschaffen
Misschien dat ik dan ook eens opgepakt ga worden
En dan vervolgens een schadeclaim indienen om het OM te jennen

Tobi | 25-07-11 | 18:01

Deze geweldsporno is prima om gepeste kinderen hun geweldsfantasieen te laten botvieren. Blijft wel gevaarlijk als de game zo realistisch wordt dat je brein het niet meer als fictie onderscheidt..

chosenignorance | 25-07-11 | 18:00

Wedstrijdkrokodil | 25-07-11 | 17:52 | + 0 -

De mens is van huis uit kwaadaardig , maar door de
moderne samenleving kunnen we dit aardig onder
controle houden dat het niet teveel opspeelt deze
kwaadaardigheid , al lukt het niet bij iedereen .

Eurotokkie | 25-07-11 | 17:57

@Eurotokkie
Ieder het zijne.

Houston | 25-07-11 | 17:55

@dlseth_
Juist ja. Effe aanhaken aan een tragedie om zijn eigen achterhaalde meninkje onder de aandacht te brengen. Heel jammer.

Houston | 25-07-11 | 17:54

De echte schuldige is een ideologie, een idee. Ideologieën zijn gevaarlijk: zodra mensen ideeën/ ideologieën boven mensenlevens gaan plaatsen heb je ALTIJD gedonder, of het nu religies, overheden of individuen zijn die zichzelf gek praten met hun ideeën.

Maar ja, ideeën kun je niet verbieden.

je therapeut | 25-07-11 | 17:54

Houston | 25-07-11 | 17:50 | + 0 -

Ik kijk wel graag naar die Cup E .

Eurotokkie | 25-07-11 | 17:53

Sinds mensen een duim ontwikkelden hebben zij takken en stenen opgepakt om elkaar mee de hersens in te slaan. Maar nee, alle kwaad komt door games.

Wedstrijdkrokodil | 25-07-11 | 17:52

Arno Janssen heeft er geen probleem mee om over 70+ verse lijken marketing te bedrijven. Zegt wel iets over de persoon...

dlseth_ | 25-07-11 | 17:52

Ik vind dat Karin Bloemen verboden moet worden, want ik word heel agressief van Karin Bloemen.

Houston | 25-07-11 | 17:50

Dit soort aanslagen zijn er in het verleden geweest en zullen ook in de toekomst voorkomen.
.
Waarom?
.
Omdat de menselijke conditie nu eenmaal zo is dat er gestoorde mensen rondlopen die dit soort dingen nu eenmaal doen.
.
De beste reactie is negeren en niet belonen met aandacht , want dan geef je de moordenaar precies wat hij wil.

pimpernel. | 25-07-11 | 17:50

Stiften | 25-07-11 | 17:44 | + 0 -

Het gaat hierom een totaal gestoord iemand dit
is toch niet zo moeilijk.

Eurotokkie | 25-07-11 | 17:49

Het is allemaal niet zo heel moeilijk. De mens probeert de natuur altijd de baas te zijn. Men wil alles controleren en dus ook begrijpen. Iets onbegrijpelijks, zoals hetgeen voorviel in Noorwegen, past niet in dat plaatje. Daardoor moet het begrijpelijk gemaakt worden: het is de schuld van de PVV, het is de schuld van games etc. Mensen kunnen gewoon niet leven met het feit dat je soms dingen niet onder controle hebt, hoe erg de gevolgen ervan ook kunnen zijn.

Stiften | 25-07-11 | 17:44

@zovoklets | 25-07-11 | 17:42
Misschien moet de Noorse politiemacht wat vaker Call of Duty spelen. Zomaar een gedachte hoor ;)

Raad_maar_raak! | 25-07-11 | 17:44

saaienickname | 25-07-11 | 17:39 | + 0 -

Hij had ook toch ook iets met het Eurovisie Songfestival , kijk als ze dat nu eens gaan verbieden .

Eurotokkie | 25-07-11 | 17:44

@saaienickname | 25-07-11 | 17:39
Carmageddon +12 Combo!

Mocht ik toen ik nog een klein jochie niet hebben van m'n ouders (waarschijnlijk wegens dezelfde drogredenen als bovenstaand topic). Stiekem toch geïnstalleerd, hehe...

Raad_maar_raak! | 25-07-11 | 17:43

-weggejorist-

zovoklets | 25-07-11 | 17:42

Misschien moeten de Noren hun politie-agenten eens gaan uitrusten met vuurwapens.

zovoklets | 25-07-11 | 17:42

Wat? Zijn oorlogsgames nog steeds niet verboten? Doe eens gauw dan!

Hölzenbein | 25-07-11 | 17:41

Maar Anders kijkt toch ook naar Dexter? Dat vind ik dan weer te ver gaan. GTA & Carmageddon speel ik nog steeds (en ik ben een meisje). Juist grappig omdat het zo ver van de realiteit af staat. Dat die dude een 'strategie' moest ontwikkelen (vrij triest, gezien de eenvoud: onschuldige ongewapende mensen gedurende 1,5 probleemloos neerknallen), dat leeft echt in zijn zieke geest en niet in Call of Duty: Modern Warfare 2.

saaienickname | 25-07-11 | 17:39

Ik zou graag zien dat socialisme verboden wordt. Ze inspireren gekken blijkbaar hun leden te vermoorden.

*Probeert nog iets uit de lucht te grijpen*

Raad_maar_raak! | 25-07-11 | 17:39

Zoeu, die huilt. *lacht naar zijn Mentions*

meissexy | 25-07-11 | 17:38

Lacoste was 1 van de 4 musketiers, lijkt best op tempelier. Ik zeg verbieden.

Filosoof-King in spe | 25-07-11 | 17:38

Spelletjes zijn funest voor je gezonde geest.
Sinds ik dokter bibber speel, heb ik een fobie voor chirurgen.

Steve1234 | 25-07-11 | 17:38

Mee eens. Maar in datzelfde wetsvoorstel dan wel graag een verbod op religie opnemen

hanz71 | 25-07-11 | 17:37

www.jehovahs-witness.net/watchtower/be...

Dit staatje zegt mij genoeg Arno de sprookjessukkel!
Verbieden dus die hap. (ook meteen even alle partijen die dat als grondbeginsel aanhangen)

mothersfinest | 25-07-11 | 17:36

Euroknaller. Prijsvechters. Nieuws dat inslaat als een bom. Smoking guns.

Slivovic | 25-07-11 | 17:36

Arnevld | 25-07-11 | 17:33 | + 0 -

Zo is dat gewoon alle sprookjes verbieden.

Eurotokkie | 25-07-11 | 17:36

En alle Griekse mythen. Shakespeare. De Sade. Homerus.

Slivovic | 25-07-11 | 17:34

Als games verboden moeten worden verbieden we ook al het geloof!

Arnevld | 25-07-11 | 17:33

... en pleepapier moeten ze ook verbieden! Het schijnt namelijk dat hij zijn billen afveegde na het schijten, net als Tristan en Volkert. Kan geen toeval zijn!!!

RodeBaron | 25-07-11 | 17:32

Die vent is helemaal wereld vreemd. Wel een goed spel trouwens, vooral op de wii, pew pew.. HEADSHOT!! BOEM weer een jap door zijn kop heen en BOEM weer een Duitser eraan, BOEM weer een Amerikaan volledig virtueel dood. BOEM BOEM BOEM, wen er maar aan!

Indo213 | 25-07-11 | 17:31

@GSHiveMind | 25-07-11 | 17:22

Omdat voor christenen het nieuwe testament de leidraad is. Daar staat duidelijk in vermeld "Hebt uw naaste lief als uzelf."
Verder is de algehele boodschap van het nieuwe testament een boodschap van verdaagzaamheid en broederliefde.

"Maar tot u, die Mij hoort, zeg Ik: hebt uw vijanden lief, doet wel degenen, die u haten; zegent wie u vervloeken; bidt voor wie u smadelijk behandelen."
Lucas 6 vers 27 en verder...

*kuch*
Toch nog wat aan die christelijke opvoeding heeft af en toe.

bees-t- | 25-07-11 | 17:29

Nacho_Vidal | 25-07-11 | 17:22 | + 0 -
watje
* gaat guitar hero spelen *

Eurotokkie | 25-07-11 | 17:27

Het is niet eens verrassing ...
Ik ga al mijn tweets (die 2 per maand) maar taggen met #gamesRfun.

eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 17:20
Die kans zit er ook in als je eerst neukt en dan praat.

Slivovic | 25-07-11 | 17:24

Kijk Geenstijl is ook een mooie uitlaatklep voor veel mensen even stoom afblazen na en dag hard werken.
Anderen gaan weer hardlopen of fietsen , ieder zijn ding.

Eurotokkie | 25-07-11 | 17:24

Overal een vergunning voor maken is lekker makkelijk voor de overheid.

poetsnoet | 25-07-11 | 17:24

eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 17:15 |
Best neuqbaar?
Patricia Paay is uiteindelijk ook neuqbaar.
Maar als vaste onderlegger zou ik toch iets leukers willen. Denk dat Arno's Madelon (zo heet ze) een beetje een mislukte Helga van Leur wil zijn. Helga is overigens wel neuqbaar, beter zelfs...

GeileWillem | 25-07-11 | 17:24

@Pa Cartwright | 25-07-11 | 17:18
Bizar. Het worden er toch niet nog minder?

Zeeschuimer | 25-07-11 | 17:24

Ik vraag me toch af waarom er niet wat meer ingezoomd wordt op zijn Christelijke achtergrond. Veel van deze idealen die 'de Islam' als het Grote Kwaad zien, worden mede gevormd door zijn beinvloeding van zijn geloof... Maar nee, we focusen alleen op geloof indien het over de Islam gaat...

GSHiveMind | 25-07-11 | 17:22

*Resident Evil 5 uit hoesje haalt en erin propt*

Nacho_Vidal | 25-07-11 | 17:22

Socialisme moet ook verboden worden, want dat was ook een oorzaak. Oh nu slaat het ineens nergens meer op?

Zoiets | 25-07-11 | 17:22

eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 17:16

Tja, je kan zeggen wat je wilt, bij games wordt de bodycount doorgaans wel correct bijgehouden

#sarcastische modus Off

cucaracha | 25-07-11 | 17:21

Ach dit blijft een nutteloze discussie. Ontkennen dat sommige mensen beinvloedbaar worden door games waarin sprake is van veel geweld is heel dom. Echter, in onze westerse samenleving games verbieden omdat enkelen het spoor bijster raken mede door zulke games is ook heel dom.

WDWK | 25-07-11 | 17:20

Zucht.. gaan we Microsoft dan ook verbieden Flight simulator X te verkopen opdat we geen tweede 9/11 krijgen?

www.youtube.com/watch?v=QEKANUmd0lI

breath_in_breath_out | 25-07-11 | 17:20

Slivovic | 25-07-11 | 17:18

Ja, leuk, maar de dag erna heb je spijt...

eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 17:20

eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 17:17
Drinkspelletjes dan?

Slivovic | 25-07-11 | 17:18

Maak daar 76 doden van.

Pa Cartwright | 25-07-11 | 17:18

Slivovic | 25-07-11 | 17:16

Ik haat dat soort spellen...

eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 17:17

Parsons | 25-07-11 | 17:08

Oww, ok, dan vervang ik bij deze mijn kapitale RIP voor rip

cucaracha | 25-07-11 | 17:17

Aha, de Christelijke Pavlov reactie is weer binnen...

da wizard | 25-07-11 | 17:17

GeileWillem | 25-07-11 | 17:14
AH tassen werken in dat geval het beste.

Nacho_Vidal | 25-07-11 | 17:17

Parsons | 25-07-11 | 17:08

Hoe tellen ze daar in Godsnaam? 1,2,3,4, véél....

eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 17:16

eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 17:14
Ah, u speelt het met vrouwen.

Slivovic | 25-07-11 | 17:16

GeileWillem | 25-07-11 | 17:14

Mwah, vind het nogal meevallen, best wel neuqbaar...

eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 17:15

Signori | 25-07-11 | 17:13
Zakdoekje leggen spelen?

Slivovic | 25-07-11 | 17:15

Armin van Buuren ook maar verbieden?

Geluk bij een ongeluk hij was ook een liefhebber van van het Eurovisie Songfestival (sofort Verbieten)

Darkwater | 25-07-11 | 17:15

@pimpernel. | 25-07-11 | 17:11
Mogelijke bijwerking van anabole steroiden: psychose...

rara | 25-07-11 | 17:15

Slivovic | 25-07-11 | 17:04

Word ik nu juist niet gay van. Maar een kutspel blijft het...

eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 17:14

@Eurotokkie | 25-07-11 | 17:07
Dan moeten we betere en heftigere games maken, zodat die behoefte ook virtueel bevredigd kan worden.

Detlev Tarnowitz | 25-07-11 | 17:14

Ik snap wel waarom Arno zo verbitterd plezier wil verbieden. Dit is zijn onderlegger:
www.front2back.nl/images/IMG_0652.JPG
Zijn gleukneuf, zijn zaadopslagmodule.
Wordt je niet al te vrolijk van...

GeileWillem | 25-07-11 | 17:14

Eurotokkie | 25-07-11 | 17:04

Werd ik vroegah anders behoorlijk agressief van als ik voor de derde keer net voordat ik binnen was er door een ander kutkind werd afgegooid...

eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 17:13

waarom kunnen we niet allemaal vrienden zijn?

*begint zachtjes te huilen*

Signori | 25-07-11 | 17:13

pimpernel. | 25-07-11 | 17:11 | + 0 -

Bodybuilding moet sowieso verboden worden .

Eurotokkie | 25-07-11 | 17:13

Er zijn toch nog ongeveer 50 vermisten? Raar trouwens dat ze het dodental naar beneden bijstellen. Wel goed nieuws in slechte tijden natuurlijk.

WDWK | 25-07-11 | 17:12

Zeauww, had best een bijdrage willen leveren aan dit draadje, maar zat te gamen (Canon Fodder >Oldskool!), en ga nu in m'n Lacoste polo'tje naar de sportschool.

@arnosspot > je ziet me vanzelf wel in het 20.00 journaal, lutser

cucaracha | 25-07-11 | 17:12

Het artikel vermeld niet dat de moordenaar ook aan Body Building deed en veel anabolen slikte; misschien moet het Body Building ook maar verboden worden.

pimpernel. | 25-07-11 | 17:11

Verbod op het Christendom mag dan ook wel doorgevoerd worden. Ik stem voor een algemene ledenvergadering.

Mea Culpa Gump | 25-07-11 | 17:11

Parsons | 25-07-11 | 17:08 | + 0 -

Lekker die politie in Noorwegen en wij maar klagen over de politie hier.

Eurotokkie | 25-07-11 | 17:11

Parsons | 25-07-11 | 17:08
Huh? Goed nieuws, maar hoe?

Slivovic | 25-07-11 | 17:10

Blame the Angry Birds!!!

WDWK | 25-07-11 | 17:10

vanhetgoor | 25-07-11 | 16:47
Het van sonthove-standje.Ik heb op google gezocht maar zelfs die wist het niet.Iemand? Of is dat onderdeel van een computerspel en dan is het schadelijk en wil ik er niks van weten natuurlijk!

irma zonderboezem | 25-07-11 | 17:08

Nacho_Vidal | 25-07-11 | 17:05
Ha, ik had het over iemand die mensen hier verslaafden noemde hoor, het kan mij zelf niet schelen of iemand een game aanslingert of een kek sjaaltje borduurt.

Slivovic | 25-07-11 | 17:07

Detlev Tarnowitz | 25-07-11 | 17:04 | + 0 -
Dat wel al zijn er mensen die het toch even willen uitproberen op straat wat ze in die game leren.

Eurotokkie | 25-07-11 | 17:07

Slivovic | 25-07-11 | 17:04
Dus toch!

Damn

Nacho_Vidal | 25-07-11 | 17:06

En waarom GS verboden moet worden: vanwege die knallende vaas waar ik zo AGRESSIEF van word!

Abelardus | 25-07-11 | 17:06

Slivovic | 25-07-11 | 17:03 |
Valt erg mee. De 2 voorbeelden die ik net aanhaalde zijn gewoon geweldige games.

Dat is mijn hobby, ik stop er graag tijd in.

Je kan ook gaan pokeren, kantklossen of met je vrienden in de kroeg gaan zitten tanken.

Maar dit is mijn manier van tot rust komen.

Nacho_Vidal | 25-07-11 | 17:05

eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 17:03
En Twister. Van het op je knieen hangen achter een dikke mannenreet word je homo.

Slivovic | 25-07-11 | 17:04

eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 17:03 | + 0 -

ach mens erger je niet.

Eurotokkie | 25-07-11 | 17:04

Gamen houdt een mens juist van de straat. En dat is een goede zaak.

Detlev Tarnowitz | 25-07-11 | 17:04

Denk dat er onder de slachtoffers ook aardig wat gamers zaten. En die gingen dus gewoon braaf een weekendje kamperen - dachten ze. M.a.w: rot op met je gameverbod.

Houston | 25-07-11 | 17:04

Nacho_Vidal | 25-07-11 | 17:01
Nee nee, jij bent een gameverslaafde en kan derhalve geen oordeel vellen. Snap dat dan.

Slivovic | 25-07-11 | 17:03

Hans Kraaij Junior/Rutgertkapsels ook in de ban graag...

Tommygunner | 25-07-11 | 17:03

En het spelletje boter, kaas en eieren moet ook worden verboden...

eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 17:03

HEvD | 25-07-11 | 17:01 | + 0 -

Gewoon verbieden dan mensen op deze aarde leven , probleem opgelost.

Eurotokkie | 25-07-11 | 17:03

Even tussendoor> wel tof van GS dat jullie naar (het overleden) Gamert linken.

Nacho_Vidal | 25-07-11 | 17:02

Dan ook een verbot op kunstmest, zwarte suzukies en waxine-licht houdertjes!
Krijgen sommige mensen namelijk rare ideetjes van.

diedaaroo | 25-07-11 | 17:02

Wat in deze zaak niet klopt is dat Breivik streng christelijk is én WoW speelt. Strenge christenen hebben een broertje dood aan fantasy games als AD&D, WoW etc., Harry Potter, Tolkien e.d. omdat deze zaken des duivels zijn.

Door de games aan te prijzen als de ideale voorbereiding, doet deze meneer een slimme zet door naast zijn hoofd idealen tevens games aan te pakken.

ReneL | 25-07-11 | 17:02

Illegale wapens verbieden graag, dan wordt alles beter.

HEvD | 25-07-11 | 17:01

Net verloren met patience...
*guns & ammo gaat lezen*

Biff Eagleburger | 25-07-11 | 17:01

de Bree | 25-07-11 | 16:59 |
Speel je wel eens een game dan?

Zo ja welke?

Laat mij eens een oordeel daarover vellen.

Nacho_Vidal | 25-07-11 | 17:01

de Bree | 25-07-11 | 16:59
Sja, ik speel geen games en vind die oproep tot verbieden complete onzin. Daar gaat je moreel superieure inzicht.

Slivovic | 25-07-11 | 17:01

@ sorry dubbele post. Ineternal serverT error...

eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 17:00

emocore | 25-07-11 | 16:48 |
Fallout 3. Nog zo'n mooi voorbeeld van een knoepert van een game.

Bijna 200 uur heb ik er in gestopt. En ben ik er een slechter mens van geworden?

Neuh

Nacho_Vidal | 25-07-11 | 17:00

COD is geen simulator waarmee je traint om kinderen te vermoorden.
In Bioshock, maar dat zijn weer 'monsters' (dus dan mag dat weer).

Ach ja, planten van gewelddadige ideeen in de hoofden van mensen... is eeuwenoud monopolie van 'Den Bijbel', 'Koran'... mag niet doorbroken worden

fweddy | 25-07-11 | 17:00

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 17:00

Parsons | 25-07-11 | 16:48

Maar het allerergste is natuurlijk: GEENSTIJL!
Ook maar verbieden, gewoon, omdat het kan...

eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 17:00

Opvallend genoeg zijn de comments bij dit onderwerp van dezelfde strekking en hetzelfde kaliber als bij tabaktopics. Allebei zwaar verslavend. Discussies met verslaafden levert altijd weinig rede op en veel -misplaatste- emoties.

de Bree | 25-07-11 | 16:59

Uit voorzorg denk ik dat alles wat Breivik (aka de breiende Viking) in zijn leven gezien heeft moet worden verboden. Jammer alleen van de Noorse vrouwen.

Abelardus | 25-07-11 | 16:59


En al die films van Rambo ook meteen verbieden..

Eurotokkie | 25-07-11 | 16:59

Overigens moet je geen 'block & report for spam' bij Arnootje doen, meneer kan nog flippen.

Zeeschuimer | 25-07-11 | 16:59

zak_arme_turf | 25-07-11 | 16:56 |
Religie en verbieden...

Dat komt me bekend voor.

Nacho_Vidal | 25-07-11 | 16:58

Alle religie verbieden, en wel nu.

zak_arme_turf | 25-07-11 | 16:56

De mensen die hier dingen lopen te verkondigen dat games verboden moeten worden omdat het eventuele agressie in de hand laat lopen, moeten even achter hun oren krabben.

Als je het niet snapt moet je gewoon je mond dichthouden.

Waarom word altijd het negatieve aspect van een game benadrukt?

Neem L.A. Noire bijvoorbeeld. Een prachtige 'game' waar je jezelf uren in kan verliezen. De graphics zijn ongekend, evenals de fantastische dromerige game-play.
Het is de toekomst van het gamen, in feite is het nog net geen interactieve film. Maar het komt dicht in de buurt.

Mensen die dat niet snappen en constant maar iets lopen te roepen moeten dit soort games maar eens gaan spelen.

Pas dan mag je je oordeel vestigen.

Nacho_Vidal | 25-07-11 | 16:56

Ik vraag me af hoe intelligent die vent (@arnosspot) denkt te zijn als je vindt dat games aanzetten tot geweld. Als je uberhaupt kunt denken dat je door een potje virtueel schieten mensen kunt omleggen Ben je gewoon knettergek in je pan. Dat die vent dat zelf niet eens begrijpt? Dat zijn nog altijd twee hele verschillende dingen.

Rick200SX | 25-07-11 | 16:55

Breivik heeft ook op school gezeten. Eerdere daders van eerdere aanslagen ook. Wanneer luistert de politiek nou 's en wordt school verboden?

mrfreeze | 25-07-11 | 16:55

vip33 | 25-07-11 | 16:44
Bijna zou ik je gelijk geven... Maar (1) zonder wapen had Breivik met een paar extra peopbommen nog steeds zoveel mensen kunnen doden en (2) ik betwijfel of iemand als hij veel moeite gehad zou hebben met het illegaal bemachtigen van een wapen.

Rob Fielding | 25-07-11 | 16:55

Kapitein Stijlvol | 25-07-11 | 16:52
Biseksualiteit verbieden dan. Zijn toch maar besluitloze mensen die van twee walletjes willen eten, toch? En viespeuken, dat ook.

Slivovic | 25-07-11 | 16:55

Gewoon onderzoeken hoeveel mensen naar aanleiding van een schietspel op een schietclub gaan.
Trouwens kun je door pacman ook gek worden en dan mensen gaan vermoorden het is maar net wat je ziet in
het spelletje.

Eurotokkie | 25-07-11 | 16:54

Al die peoppraat kan ik ook gewoon ergens doorspoelen?

Benderistic | 25-07-11 | 16:54

WittgensteinsNeffe | 25-07-11
Juist, en dát is mijn punt altijd in dit soort kwesties. Iemand die gek is of zoals deze Noor al een plan had ziet overal bevestiging/training in. Zelfs in de Troetelbeertjes.

Slivovic | 25-07-11 | 16:53

Zijn agressie-opwekkende moslims die verboden moeten worden al langsgekomen?

Overigens Arno, weet je wie ook spelletjes, zoals verstoppertje spelen, verbood?

spanarchist | 25-07-11 | 16:53

Z'n mandaat was in Word geschreven -> Word verbieden.
Hij maakte een bom uit kunstmest -> kunstmest verbieden.
De bom was geplaatst in een auto -> auto verbieden.
Bijna alle terroristen zijn man -> mannen verbieden.

Geenstijlfiguur | 25-07-11 | 16:53

@Slivovic | 25-07-11 | 16:51 | + 0 -
Biseksuele spelletjes.

Kapitein Stijlvol | 25-07-11 | 16:52

Protip: verbied mensen.

Muntstuk | 25-07-11 | 16:52

Slivovic
Juist
Maar goed, dat ik aan mijn kind geen kind meer heb sinds MW2, wil niet zeggen dat een gek er geen inspiratie van kan opdoen. Zelfs een schilderij kan zulks veroorzaken.
www.google.nl/search?hl=nl&q=hitle...
Op Joris Wacht

WittgensteinsNeffe | 25-07-11 | 16:51

Het is allemaal begonnen met het doelloos kapot laten vallen van lemmings.... daar is de verloedering begonnen.

Abject & Infaam | 25-07-11 | 16:51

de Bree | 25-07-11 | 16:48 |
Nou moet je ophouden!

Verdomme

Nacho_Vidal | 25-07-11 | 16:51

psycho_3 | 25-07-11 | 16:37
*Kijkt naar nickname en belt politie*

Tortasi | 25-07-11 | 16:51

Wat speelde Alexander de Grote eigenlijk?

Slivovic | 25-07-11 | 16:51

Ik heb op DeJoop! gekeken maar ze hebben nog niet door dat Call of Duty de schuld is van Wilders.

#gemistekans

vraagstaart | 25-07-11 | 16:50

vanhetgoor | 25-07-11 | 16:47
Goed gezegd.

Ben het met je eens dat sommige lieden ver weg moeten blijven van bepaalde games.

Maar dat heb je ook met bepaalde muziek.

Ze snappen het gewoon niet.

Nacho_Vidal | 25-07-11 | 16:50

Verbied dan ook steroiden, auto's, wapens, weblogs, facebook, nicotine, wetsuits, uniforms, e-mail en alle andere zaken die Anders gebruikte voor de voorbereiding..

vagehond | 25-07-11 | 16:50

hè, vipmans, verbied dan moorden

hetluis | 25-07-11 | 16:49


Dhr. Z. Wijn | 25-07-11 | 16:39 | Padi?

Willianus Wortelus | 25-07-11 | 16:49

Games waarin je kinderen verkracht zijn toch ook verboden, waarom dan niet games waarin je mensen vermoord ?

de Bree | 25-07-11 | 16:48

Ik zou beginnen met een verbod op religie daar kom je veel verder mee. Daarna Arno's (wat een kudtnaam) website aanvallen...

Terpetijnzeikert | 25-07-11 | 16:48

Zonder islam was deze aanslag nooit gepleegd.

Ook verbieden dus.

Parsons | 25-07-11 | 16:48

De autistische neveneffecten van dat gamen baren mij meer zorgen.

Pa Cartwright | 25-07-11 | 16:48

Hij speelde ook FallOut 3 en WOW!!! Ook verbieden die rpg rommel!

emocore | 25-07-11 | 16:48

Een spel als Modern Warfare wordt door zeker 100 miljoen mensen gespeeld (en ik vermoed aanzienlijk meer dan dat). Het aantal staatsgevaarlijke gestoorde malloten binnen die groep is zeer beperkt, en van een causaal verband kunnen we natuurlijk al helemaal niet spreken (die Noor speelde CoD:MW om te oefenen, maar hij was het al van plan lang voordat de CoD-reeks ook maar verzonnen was). Dat hebben velen voor mij natuurlijk ook al gezegd, maar ja. Er blijven altijd achterlijke sukkels (inderdaad vooral in de christelijk-conservatieve en in de socialistisch-idealistische hoek) die naar geen logisch argument willen luisteren.

Requiescat in pace | 25-07-11 | 16:48

de Bree | 25-07-11 | 16:44 |
Welke planeet woont u?

Het punt is dat mensen die agressie vertonen vaak games spelen waar dat ook in voorkomt. Maar is dat dan oorzaak --> gevolg?

Denk het niet. 20 jaar geleden lag het aan de muziek (gangsterrap, metal) 10 jaar geleden lag het aan de film. Nu ligt het aan de games.

Geen idee, maar zou Ratko Mladic ook van een potje Doom gehouden hebben?

Nacho_Vidal | 25-07-11 | 16:48

Vergeet Stratego niet te verbieden, al die bommen.

DANNY3960 | 25-07-11 | 16:48

Ook een malloot kan wel eens een keer iets zinnigs zeggen. Als men een film ziet dan worden die gebeurtenissen een deel van je eigen geheugen, dat is natuurlijk fout, maar zo werkt het brein van de mens. Elke serie beelden worden automatisch de eigen belevenissen, er is geen onderscheid tussen Love Story en Anne Frank, alles wat de mens beleefd heeft is een deel van het ervaringen complex.

Als iemand moord games speelt dan is het moorden een deel van de normale belevingen, het is natuurlijk niet zo maar de hersenen kunnen makkelijk de vergissing maken om de gefilmde belevenissen van anderen te zien als de eigen herinneringen. Het is dus wel deze lijk gevaarlijk. Met porno geldt het zelfde, als ik het Sonthove-standje zie, dan wil ik het zelf ook doen! Wetenschap, kunst en alles wat tot cultuur behoort, hebben zien doen is de mogelijkheid hebben om het na te doen. Money see = monkey do!

Ik speel ook diverse spelen, en ik heb meer porno gezien (en in mee gespeeld) dan menig mens op de nuchtere maag kan verdragen. Ik weet wat fictie is, ik wat wat spel is, maar heel soms in mijn dromen dan wil mijn geest mij de indruk wekken dat ik er in kan zitten, dan wordt mijn droom een actiongame. Ik speel voor spel en bonen mee in een wereld die ik nog maar ter nauwer nood kan besturen, maar sommigen kunnen dat niet meer. Bij sommigen heeft de fantasie de realiteit over genomen. Voor sommigen zouden porno en kill kill kill-games niet beschikbaar moeten zijn. Het is naar om te zeggen, sommige mensen kunnen zelfs de echte realiteit niet onder ogen zien. Bepaalde mensen moeten worden beschermd tegen tal van zaken.

vanhetgoor | 25-07-11 | 16:47

de Bree | 25-07-11 | 16:44
Je hoeft ook niet gestudeerd te hebben om te weten dat op een toetsenbord rammen anders is dan met een vuurwapen in de hand op levende doelwitten te schieten.

Slivovic | 25-07-11 | 16:47

Gebruikte hij geen pistolen en geweren? *ping* idee, Misschien een goed idee om deze dingen te gaan verbieden?

ROGL | 25-07-11 | 16:47

OomAgentFactcheck. | 25-07-11 | 16:46
Of jagen met dum dum kogels, want dan blijft er niks over van je prooi.

psycho_3 | 25-07-11 | 16:47

toch zou ik wel eens willen weten hoeveel procent van de massakillers van de laatste jaren verslaafd waren aan oorlogsgames en lid waren van een schietclub. kan iemand dat eens opzoeken voor die lieve sinterklaas?

de echte sinterklaas | 25-07-11 | 16:47

Zelf een onzinnige discussie opstarten met onzinnige argumenten en als je er dan op aangepakt wordt, afsluiten met: 'Iedereen bedankt voor de bijdrage. Blijf gerust kakelen, ik ga iets zinnigers doen.'

Tja. De zoveelste in het rijtje die een lynchpartij aangrijpt om z'n eigen hangups met de wereld te delen. Doodmoe word je van dat volk.

harry pikkel | 25-07-11 | 16:46

Verbied neuqen, komen er ook niet van dit soort vervelende sujetten op onze aarkloot. Anders gewoon wat vip33 zegt, wapens verbieden!

deministerpresident | 25-07-11 | 16:46

Hij was ook een fervent verzamelaar van kunstmest.
Alle boer- en tuinderijen sluiten!

Prof. D.A.H. Vintik | 25-07-11 | 16:46

He.. Hier is een idee.

Geef geen wapenvergunning af voor wapens waar meer dan 2 kogels in kunnen.

Ik neem aan dat men niet gaat jagen met een Glock of Magnum, laat staan een M60.

stelletje dwazen.

OomAgentFactcheck. | 25-07-11 | 16:46

Als je al wil beginnen over een verbod, begin dan met een volledig wapenverbod. Zo ver ik begrepen heb had die gast ook 3 wapenvergunningen...

Jordi | 25-07-11 | 16:45

vip33 | 25-07-11 | 16:44
Hiervoor verdient u een zwitsal.........

psycho_3 | 25-07-11 | 16:45

Pacman veroorzaakt obesitas. Tetris stapelwoede.

Slivovic | 25-07-11 | 16:45

Als je al van FPS zoiets kan leren, dan toch zeker niet van zo een arcade shooter als MW2. Kom dan met ARMA 2 of zo.
En voor de verdere duiding: Penn & Teller's Bullshit!
www.youtube.com/watch?v=LWr4htYp9dM

Agent Orange | 25-07-11 | 16:45

Dat verbod komt er vroeg of laat toch wel. En TERECHT !
Als je maar vaak genoeg iemand door z'n kop knalt in een game, dan wordt de remming ook minder om dat in de praktijk toe te passen. Voor die constatering hoef je niet gestudeerd te hebben.

de Bree | 25-07-11 | 16:44

Verbied legaal wapenbezit.
Breivik had legaal wapens in bezit. Daar ligt het probleem. Zonder wapens dood je geen 85 mensen in een uur. En had Tristan ook weinig kunnen doen.

vip33 | 25-07-11 | 16:44

En daar gaan we weer.. Iedereen weet dat het klinkklare onzin is. Ach ja, Arno heeft tenminste weer zijn aandacht.

Zeeschuimer | 25-07-11 | 16:43

God ik wordt hier zo ziek van. MW2 is geenszins een realistische militaire simulator. Het is meer een Steven Segall/Arnie film. Zulke spellen zijn de B-films van games en deze hetze volstrekt onwaardig.

Muntstuk | 25-07-11 | 16:43

bartjeb1989 | 25-07-11 | 16:42
Achter dat snorretje,d ie hij nu aan het verwijderen is met een bic mesje.

psycho_3 | 25-07-11 | 16:43

Biff Eagleburger | 25-07-11 | 16:42

Of stuur een boze tegel naar De Koreaanse Slet...

eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 16:43

Arno de Consultant uit Heiloo. Ga eens op consult, sukkel.

Fijnstoffer | 25-07-11 | 16:42

@Arno
Je mond staat open. #valdoodmetjekutTwitter

Eduardo1735 | 25-07-11 | 16:42

Ze moeten gewoon alle spelletjes verbieden! En neuqen moest ook verboden worden, toch?

eerstneukendanpraten | 25-07-11 | 16:42

Lacoste is ook zijn favoriete merk. Staat in zijn documentje 2083. Hij wordt dat inderdaad wel goed behandeld, als hij z'n favoriete merkje dragen mag.

Mea Culpa Gump | 25-07-11 | 16:42

Hij reed in een Hyundai Atos!
*WOEDEND en ZIEDEND naar Koreaanse ambassade belt*

Biff Eagleburger | 25-07-11 | 16:42

Dan stel ik voor dat onze militairen ook Modern Warfare als simulatie gaan gebruken, dit is waarschijnlijk een stuk goedkoper dan de simulator die ze nu gebruiken.

Rockanees | 25-07-11 | 16:42

Sportscholen, ook verbieden. En het toilet, daar zat Anders ook weleens op.

Slivovic | 25-07-11 | 16:42

TegenBeterWetenIn | 25-07-11 | 16:37 | + -2 -
Waar concludeer jij dat uit? Zo lang als ik geenstijl al ken is het juist de bedoeling om mensen met een "stinkende mening" eens flink in de zeik te zetten. Waar heeft u al die tijd gezeten???

bartjeb1989 | 25-07-11 | 16:42

Ik ben het met Arno eens, dat verbod moet er komen. Al die oma's die het goddomme in hun hoofd halen om te willen rummikubben als hun kleinkinderen langs komen moeten gewoon zwaar gestraft worden.

Vloberto | 25-07-11 | 16:41

Cum_Fraude | 25-07-11 | 16:40
Hij at ook elke dag een broodje pindakaas bij zijn ontbijt.

Calve aanklagen dus!

Nacho_Vidal | 25-07-11 | 16:41

Die lul wil gewoon wat gratis publiciteit voor zijn bedrijfje. En dat heeft hij nu.

Artwido | 25-07-11 | 16:41

Cum_Fraude | 25-07-11 | 16:40
Nou, op Liebfraumilch mag best een verbod komen.

Slivovic | 25-07-11 | 16:41

Boyo | 25-07-11 | 16:38
U bent mij net voor. Anders luisterde trouwens ook naar trancemuziek op het moment dat hij gedemotiveerd was, zullen we dat ook meteen maar verbieden dan?

Rob Fielding | 25-07-11 | 16:40

Hey sukkeltje, oude vrouwtjes worden ook gebruikt bij roofovervallen, moeten we oude vrouwtjes nu ook verbieden?

MasthaX | 25-07-11 | 16:40

Elke keer is het dezelfde discussie en elke keer haal ik dezelfde argumenten naar voren:

Iemand die mensen door het hoofd schiet EN gamed, had ik ook wel gedaan ZONDER dat hij games zou spelen.

Dat zit nou eenmaal in de aard van het beestje.

Ik word zo langzamerhand echt helemaal kwaad van die gasten.

Nacho_Vidal | 25-07-11 | 16:40

Hij was ook een fervent wijnverzamelaar. Gaan we nu ook wijnverzamelingen verbieden??

Cum_Fraude | 25-07-11 | 16:40

Ja en dan gaan ze op straat oefenen lekker hoor.

irriducibili79 | 25-07-11 | 16:39

Ik zei het al meteen. En dat duikpak! Duiken verbieden svp. Ik kan hele avond gezeik aanhoren dat ik een potentieel (en geoefend) lustmoordenaart ben. Fuk hun dus.

Dhr. Z. Wijn | 25-07-11 | 16:39

Gamers zijn natuurlijk ook sociaal beperkt...

MichieldeMuiter | 25-07-11 | 16:39

Breivik vond zijn inspiratie mede in het Christendom, moet dat ook verboden worden?

Boyo | 25-07-11 | 16:38

Aangezien er jaarlijks enorm veel belastinggeld aan betaald word, zal de regering er toch niks mee doen. Precies hetzelfde als het gezeik over vuurwerk verbieden wat al 4 jaar enorm hard geroepen word, maar waarvan ze weten dat ze alleen zichzelf er financieel mee in de vingers snijden.

bartjeb1989 | 25-07-11 | 16:38

En de waarheid is dat gamen juist bevorderend werkt vaak. Sociaal spel, samenwerking, inzicht, etc.

Mea Culpa Gump | 25-07-11 | 16:38

Van mens-erger-je-niet word ik toch een stuk agressiever.

Slivovic | 25-07-11 | 16:38

Ik word zo agressief van dit spelletje farmerama.com
Ik voel elke keer de neiging om iemand te killen.

psycho_3 | 25-07-11 | 16:37

GS is hypocriet. Wel deze man afbeelden met een Hitlersnor en dat leuk vinden en ondertussen gaan zitten janken om een grapje over Geert.

TegenBeterWetenIn | 25-07-11 | 16:37

Terroristen moeten naar Guantanamo bay, zo ook Breivik.

DeDiplomaat | 25-07-11 | 16:37

Gamers zijn potentiele seriemoordenaars. Allemaal!

NvHoaxberghen | 25-07-11 | 16:37

Die kwam nog laat. Had hem veel eerder verwacht.

Pasta-saus | 25-07-11 | 16:36

Gaan we dan ook schaken verbieden?

Parsons | 25-07-11 | 16:36

Ik roep om een verbod op sukkels als Arno, die klaarblijkelijk al moeite hebben een appel van een koe te scheiden.

Moenafiek | 25-07-11 | 16:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken