
Môôôôôôôôôôôôôôôôôôôôôhhhhhhh! Hoe issut dan? Op zekers best, tog? Meui. Wat we krek nouw weer aan onse werkbroek hebbe hange, nie te gelovuh gek. De één of andere wetenschapslul heb
onderzoek gedaan naar ons. Over of hoe snel we er op los rossen, als boerelullen. Zijn die megolen wel goed bij hun eigen, ofso? Kennen een paar tikkuh verwachtuh met hun achteleke onderzoekies. Die gaste motte gewoon hun muil houwe, kenkergekke. Zeker weer van die allochtonische stuudjus die zulleke onderzoekuh doen.
Alsof wij altijd alles fout doen. Had die kenkerpatiënt maar gewoon
zijn muil moeten houden als wij gewoon een
geintjuh uithale in de super. Faksistische rasiste altijd maar teguh de blanke!! Laat ze lekkah die Turruke of Marukkane of Poowle onderzoekuh met die kudtpraatjes van hen, graftievuskoppuh! Wetenschappers opkenkere, leraren opkenkere, buitenlanders opkenkere, onze ouwelui opkenkere behalve als ze geld geven en de boel goed pratuh voor ons en de politie al helemoal opkenkere. Dit benne ons dorrup, wij zijn hier de eigenste baas en niemand die ons iets maakt. Trouwens, evenveel bier suipuh als die stadskutjes? Moghe Harry, wij suipuh dus guwoon kenkerveel meer. Beste stadstrut die ons er uit ken sippuh. En zellufs als we net zoveel zouwe drinke, dan zijn wij nog steeds degene die het meeste bier kope. Egwel! Eén treetje om te suipuh en één treetje om te gooiuh, hoppa gek! Iedureen die teguh ons is ken de pest krijguh! Ken je een paar klappuh op je bloedkop krijguh als je in ons dorrup dorst te komme!
Reaguursels
InloggenQuid, een hoogleraar in het boers dialect.
wel ironisch dat dit stukje tekst een soort fonetische combinatie van Amsterdams, Haags en Rotterdams is..... Duidelijk door een stadsjochie gedaan!
Even terug naar het Nederland van 1975. Het liedje over de boer die naar de stad gaat.
www.youtube.com/watch?v=MCnebAvna40
wat leuk, een "haags" verhaaltje dat boers moet voorstellen..?
Lekker boeien waar je woont,.. het is hoe je leeft.En of dat in Dalfsen is of amstelveen,.. lekker belangrijk!!!.
Welk accent probeer je in GODSNAAM na te doen? Het is ZEKER geen Overijssels/Drenths/Gronings, en ook geen zuiderlijk.
Zal ik oe s 'emn dik met de bek in de drek drukn ofsoo?!
Ik be 'n boer! Gewoon donders zoepn enzoo.
juist.
De reden dat er op het platteland meer geweld is zal wel zijn omdat de mannen in de stad met
teenslippers ,lichte broeken en handtasjes rond lopen.
Quid wat een waardeloos vodje heb je hier nou weer geplaatst, wat is je punt nu precies?
Zo grappig als een stadsje een poging doet om een dialect/fries "grappig" na te doen.
Epische faal, en als je zelf niet over dit domme stukje van je heenkotst is het afgelopen met je en ben je hopeloos.
Welk fantasie-dialect probeer jij te gebruiken, Quid??
Welk fantasie-dialect probeer jij te gebruiken, Quid??
Welk fantasie-dialect probeer jij te gebruiken, Quid??
komt goed mien jong,,hotmint,,
am*dam, hoeft wie hier niet die lui
Deze boerenwijsheid is in de stad al lang bekend.
En in de stad: Hoedt u voor provincialen.
Een stedeling.
je motn ze geliek op de bek sloan
Misschien is het leuk om het hele rapport te lezen, dan ligt dit ineens een stukje genuanceerder. Vooral ook pagina 43, waarin het gaat over steekwapens goed doorlezen mensen.
Je weet wat ze zeggen op het platteland:
"Toen de boeren naar de hoeren gingen,waren de stadsratten geboren"
niet zeiken ze staan wel om 6uur op om de koeien te melken, al dan niet met een kater of nog dronken ..... dat zie ik stadslui nog niet doen
houdoe
Faal topic. Komen alleen maar onzinnige dingen van.
@LordNobady | 21-07-11 | 14:39 |
Ik had niet eens je commentaar gelezen. Lag dus wel heel erg voor de hand.
Haha, westerlingen die proberen dialect te typen dan wel praten, is altijd komisch. Het lijkt nergens op.
Alleen hier in Twente hebben we in bijna elk dorpje een ander dialect, dus elke kans faalt hard. net als Kenker in het dialect.
Wat ik proef is dat je bij u toch vooral buitenshuis de afleiding, het vermaak en de rust moet zoeken, wij hebben die behoefte minder omdat er in en om het huis meer dan genoeg te doen is.
@Graaisnaaiert | 21-07-11 | 17:31
Je moet het anders zien, op het platteland heb je niet die mogelijkheid. Als er in je dorp geen festival is, is er behalve de kroeg niets te doen. Dus zit je thuis of ga je naar de grote stad. Met de auto en een BOB natuurlijk.
Waarom jezelf in je huis opsluiten als er zoveel te doen is. Je leeft maar 1x.
En natuurlijk werk je op maandag. Dus moet je het boek bestellen op internet of op donderdag/vrijdag koopavond naar de winkel gaan. Of als je de mogelijkheid begin je eerder/later om eerder/later naar de winkel te gaan. Of je neemt verlof om een boek te kopen.
Amsterdam telt niet 2 parken maar 40 parken. En Den Haag 15 parken. En niet allemaal zitten natuurlijk propje vol. En ik vergeet natuurlijk onze unieke en mooiste duingebied van Europa, loop je zo naar Hoek van Holland of Katwijk zonder een weg over te steken.
En dan zie je hier recreanten uit het oosten tussen april en september massaal de hotels of campings boeken om van de stranden en het stadse leven te genieten.
Maar daar heb je wel een puntje, niet iedereen kan een huis met tuin veroorloven en daarom gaan sommige mensen in de zonnige maanden elke weekend naar de camping op het platteland.
@ohn Muts | 21-07-11 | 14:18
Dat doen ze ook, dat noemen wij 'de Randstad'.
Is het toeval dat alles vanaf het Vakantiestress-topic, wordt gepost op een tijd zoals: 11:11, 12:12, 13:13 en nu zelfs 14:14? Vroeg het me gewoon af.
Tja, dat is dan ook de gemiddelde VVD/CDA/PVV stemmer, en dan heb je ook niet het slimste volk. Net zoiets als de gemiddelde PvdA stemmer dus.
@Haragha.
Ik zou dan toch voor Olst gaan, al zijn er in die omgeving mooiere dorpen/steden en mooiere natuur.
Gaat u de Hanzeroute maar eens na ( m.n. Deventer / Zutphen / Doesburg , dat zijn de Oudewaters en de Delften qua charme in het kwadraat )...
@John Muts:
Ik snap wat u bedoelt, het is makkelijk, al kan zo'n boek best wel tot maandagochtend wachten en moet je hier wat meer plannen met de boodschappen.
Wat ik proef is dat je bij u toch vooral buitenshuis de afleiding, het vermaak en de rust moet zoeken, wij hebben die behoefte minder omdat er in en om het huis meer dan genoeg te doen is.
Vondelpark/Amsterdamse Bos, zal allemaal wel, maar het is op zonnige dagen zo druk als wat. Hier kun je door het bos van Hattem naar Arnhem lopen zonder ook maar een weg over te steken.
En dan zie je de recreanten uit het westen tussen april en september massaal op de afgrijselijk dure campings staan en massaal dezelfde wandel- en fietsroutes volgen terwijl wij dat het hele jaar gratis hebben.
Maar het is denk ik net welke prioriteiten je legt. Tuurlijk, de musea, de concerten ( Paradiso / Melkweg ) etc. etc. zijn ideaal te doen als je lopend naar huis kan, dat is voor ons iets meer plannen ( en een Van der GRaaf Generator komt nou eenmaal niet in Vera / Hedon , laat staan zaal Takens ) maar dat soort "ongemakken" weegt voor de meesten hier niet op tegen de voordelen van het buiten wonen.
Boeren = kutvolk
Stad en platteland hebben allebei zo hun charme, wat echt ruk is zijn de gebieden die tussen beide categorieën vallen, zoals Assen, Alphen, Den Helder, Kerkrade, Purmerend etc.
Niet de voordelen van een stad (behalve werk), niet echt natuur en ruimte zoals bij een dorp en geen huizen met karakter (zoals in steden en veel dorpen).
Vele wegen leiden NAAR Rome....
@John Muts | 21-07-11 | 16:43
- Naar een parkje lopen met een deken, picknickmand, , muziek, goed boek en een flesje wijn.
- Naar het strand met OV of auto en keuze hebben uit Kijkduin, Westduinstrand, Zuiderstrand, Scheveningen(Noorderstrand) of Zwarte Pad.
- Dronken van uit het centrum naar huis toe rollen.
- tot 23.00 nog sterke drank halen, als je opeens een feestje hebt.
- 24/7 bier kunnen halen,
Vroeger toen ik nog een puber was.
- Naar de een van de zoveel pleintjes gaan voor de meisjes en hangen met de boys, voetballen of basketballen.
- Wat later op die pleintjes, blowen of biertjes drinken.
- Ruime keus uit Coffeeshops om te chillen of Cafe's om te poolen, tafelvoetbal.
- Lopend of (gratis) met de tram naar school omdat het kan.
- Boodschappen bij de supermarkt op loopafstand doen voor je ma.
- Vele wegen leiden tot Rome, als bepaalde types wilt ontwijken.
Beste Johnny,
Denk jij nooit eens na over de zin van het bestaan? Zoiets van: "Is dit alles?" En denk je dan niet heel misschien, Jezus, wat schrijf ik onbenullige stukjes tekst? En ga je dan niet even spontaan overgeven van je eigenste geknoei? Ja? Doe je dat? Dan beste Johnny is er nog enige hoop dat jouw leven nog enige zin kan krijgen.
A'k manks om mie heen kieke in enske ist ok net amsterdam. Nog eem volhol'n 'n da weer richting 't zwarte gat. Kallemanjo!!
Haragha | 21-07-11 | 16:35 | + 0 -
Nou ja, ik hou van muziek. Meestal luister ik via een koptelefoon, maar als ik geen buren had zou ik het gewoon lekker over de stereo doen. En als ik een feestje houd hebben mijn buren daar last van, dus het kan niet zo vaak. In Buttfuck had dat allemaal wel gekund.
Of je voor je werk naar de Randstad moet hangt maar van je werk af. Ik zit in de IT, en ben meestal niet op locatie nodig; dan blijf ik lekker thuis om te werken.
Anyways, we verschillen gewoon van mening. Veel plezier in de stad, stedeling! :D
@Graaisnaaiert | 21-07-11 | 16:09
-Naar een concert of feest gaan in Paradiso of op het Westergasterrein en een kwartiertje later mijn eigen bedje inrollen.
-Elke week even door Artis wandelen omdat ik er toch in de buurt ben.
-Op zondagmiddag om 4 uur besluiten dat ik een boek wil lezen en het meteen even gaan halen.
-Zaterdagochtend het Parool lezen en de keuze hebben uit een heel stel nieuwe restaurantjes, winkels, exposities, concertjes etc. om die middag te checken.
- Uit mijn huis een terrasje oplopen.
- Toeristen de weg wijzen die blij foto's staan te maken van je straat.
- Met een rare bril en een gek t-shirt over straat lopen, of juist in een smoking en niemand die je raar aankijkt
- In 10 minuten op mijn werk zijn zonder een ring of snelweg gezien te hebben. En als mijn baan me verveelt kunnen solliciteren uit honderd vergelijkbare bedrijven dichtbij huis.
- Overal te wereld te horen krijgen "Amsterdam? I wanna go there sometime!" ipv "Holland? Is that in Sweden?".
Ach, elkaar fokken in reaguursels is leuk maar ik ben gewoon gek op de stad en ik snap best dan anderen dat voelen als ze een mooie groene omgeving zien met volop rust en ruimte. Ieder z'n smaak.
@ Haragha | 21-07-11 | 16:35
En ook daarom vind ik die diskwalificerende riedels over 'de stad' vaak zo eigenaardig.
Het gros van de stedelingen woont daar uit vrije wil. Period.
@John Muts | 21-07-11 | 14:18
1 miljoen en een pijpbeurt? Door Mila? nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Mila_Kun... *Twijfelen doet*
@Canterwood | 21-07-11 | 16:27
Als dat jouw droom is moet je dat vooral doen en je door niets of niemand tegen laten houden.
Maar waarom zou ik elke dag de stereo keihard aan willen hebben, ben geen puber meer. De gulden regel die overal geldt is dat als je lief bent voor je buren, je buren lief zijn voor jouw. En tokkies die schijt aan je hebben, heb je overal wonen.
Dat is nou vaak de issue, woon-werkverkeer. Sommige mensen vinden het prettig om elke dag minder dan 3 uur heen en weer te reizen. Daarom kiezen mensen vaak de Randstad boven het platteland.
Maar ik kan begrijpen als je weinig verdient graag op het platteland woont, dan krijg je meer waar voor je geld.
Den Haag
www.funda.nl/koop/s-gravenhage/huis-47...
Olst
www.funda.nl/koop/olst/huis-47544886-b...
necrosis | 21-07-11 | 14:47
Yep, betekend ook achterwerk van vrouwmensen die wat voller zijn.
Batsen is ook neuqen
En bats is een platte schop of een panschep.....
At your service....
Haragha | 21-07-11 | 16:22 | + 0 -
Daar staat dan weer tegenover dat je op het platteland als je een beetje vrijstaand woont dag in dag uit je speakers op 100 kan knallen, je niet in een mierenhoop woont (ook al woon je ruim) en als je een auto hebt, ach, dan is woon-werkverkeer ook niet zo'n kopzorg.
Het is maar wat je liever hebt natuurlijk, ik woon momenteel in de stad maar ik ben van plan een kast van een huis in Buttfuck Nowhere te scoren. Gewoon omdat mensen teveel zeiken.
John Muts | 21-07-11 | 16:00
Zo is het maar net. Ik heb zowel zeer centraal in de stad (020 Haarlemmerdijk) als in de diepste knoekoe gewoond. Nu woon ik in het op één na drukst bevolkte deel van Nederland, waar ondanks de daar ook veel voorkomende (drugs-)criminaliteit het leefklimaat best okee is. Een beetje mens past zich aan en haalt het beste uit z'n (woon-)situatie. En of ik nu een schedelbreuk gemept word of een gescheurde lever gestoken/geschoten, pijn doet t allemaal....
@Graaisnaaiert | 21-07-11 | 16:09
Simpel, de vele mogelijkheden die je niet hebt op het platteland.
Ruime keuze aan vertier, Van ochtendsvroeg tot s'nachts boodschappen kunnen doen, Diversiteit, ook veel groen in de steden zelf, werkgelegenheid, alles op loop of fietsafstand. Openbaar vervoer dat na 0.00 nog rijdt en in het weekend de gehele nacht.
Je hebt wijken met maisonnettewoningen maar in bijv. Den Haag ook veel wijken met ruime woningen met tuin en zolder en natuurlijk vrijstaande huizen. Voor ieder wat wils.
Het is natuurlijk zo dat huizen op het platteland veel goedkoper zijn maar het geïsoleerde leven staat mij echt tegen.
Wat dacht je van werkgelegenheid? Woon & Werk in Den Haag en van deur tot deur doe ik in precies 30 min. Dat is incl parkeren ergens in de wijk.
Niet iedereen heeft een minimumsalaris en woont in een pauperbuurt vol flats, dat vergeet je ff.
Dat stukkie tekst klinkt meer haags dan boers.
@JohnMuts: "en vind het hier veel fijner wonen dan in het groen."
Wat trekt u dan precies aan het bewonen van een van de 4 grootsteden?
Leuk om af en toe wat oude panden en architectuur & gevels te bekijken, staan echt mooie stekkies bij, noodgedwongen kom ik ettelijke keren per jaar in Randverstedelijkt NL, maar het voelt echt als een opluchting als ik de benzinetjoektjoek weer oostwaarts dirigeer.
Bent u bekend in het Noorden en Oosten? Salland/Twenterand/Achterhoek? 7-kastelengebied? Ijsselvallei? Het Hoogelaand?
Er gaat bij mij niet in dat iemand het Westen prefereert boven een woning in eerder genoemde gebieden. Echt niet.
@ necrosis | 21-07-11 | 14:56
En ik gaf je een zereneus antwoord. Met een soort van toegift, dat dan weer wel. Mar goe, naar de diverse plemps kijkend moet ik aannemen, dat het begrip 'bats' inmiddels geen enkel geheim meer voor je kent :)
1st Male Lesbian | 21-07-11 | 15:00 | + 1 -
Natuurlijk zijn veel mensen in de stad ongelukkig. In hartje 020 een leuk leven hebben is best duur. Wie dat niet kan ophoesten, komt in een k*tbuurt terecht, kan zijn auto niet parkeren, moet zijn kind drie trappen op sjouwen en woont op een postzegel. Dan ben je elders absoluut gelukkiger. Maar ikzelf heb wat te spenderen en vind het hier veel fijner wonen dan in het groen.
Mag dit zomaar? Is dit niet stigmatiserend naar provinciaaltjes? En als dit wel mag, mag je het dan ook uit elkaar trekken naar land van herkomst van een van de ouders? Zou ik ook wel benieuwd naar zijn.
@ Graaisnaaiert | 21-07-11 | 15:38
Mwoah, ik voel geen enkele behoefte om jou ook van maar iets te overtuigen.
Je geeft invulling aan die rivaliteit door je expliciete en, mijns inziens, oppervlakkige visie. Agressief zelfs. Maar ach.
Ik woon met veel plezier hier in Amsterdam. Al járen. Een uitgesproken negatief oordeel over 'de provincie' en haar inwoners heb ik niet ken eigenlijk ook nauwelijks mensen die dat wel hebben.
Biersmurf | 21-07-11 | 14:56
Je hebt de bats en de platte schup. Het zijn beide schuppen maar de één heet ook wel een pannetje en de ander een spade. Dat gezegd hebbende kun je iemand natuurlijk prima met de platte schup voor de bek batsen. Begrijp je ?
@Graaisnaaiert | 21-07-11 | 15:32
Ach, je kan in Rotterdam in alle rust in een boerderij wonen, of je kan in Boxmeer in een portiekflat zitten tussen Ali en Cedo. De verschillen zijn zo miniem en mijns inziens nogal geromantiseerd.
'"We doen van alles: projecten met jongerenwerkers en ook de wijkagent praat veel met de jongeren", aldus burgemeester Bouvy-Koene van Zuidland.' bit.ly/n6P5Y1
@Pa Cartwright: Misschien, maar anders dan het anonieme geminkudo heb ik nog geen enkel argument gelezen dat mijn beweringen tegenspreekt.
@ Graaisnaaiert | 21-07-11 | 15:32
Enig dedain richting de randstad en haar inwoners is jou anders ook niet vreemd.
En dan ben je, na jaren sappelen, eindelijk zover dat je het grauw kunt ontvluchten dus ga je op stand wonen in * slik * Buitenveldert, zijstraatje van de Van Boshuizenlaan.
Nog steeds 3-hoog achter, nog steeds hetzelfde uitzicht, nog steeds een overdosis aan OempaLoepma's maar het geeft niet want je woont in Buitenveldert en dat is toch *bijna* Amstelveen.
Ter informatie, gelijkwaardige uitgewoonde wijken in het Noorden en Oosten als Holtenbroek en Vinkhuizen ( om er maar een paar te noemen ) worden platgegooid en gerenoveerd, ook niet alles maar het is in ieder geval ruimer van opzet en Niet Vies.
Of je volgt gezellig de Coolsingel, de brug over richting Laan op Zuid , langs Breincentrum InHolland en de roofgoedshop, ehm, het pandjeshuis bij het kipvreetplein tussen de Burger King en een andere Kentucky Fried linksaf, leuk watertje, kijk links en rechts en verbaas je...
Ja, daar wonen dus mensen en ja, ze betalen er ook nog eens dik voor. Ramen van ongeveer 40 cms breed - waarschijnlijk om voornoemde Kipvreetstanley's het binnendringen van de woning te bemoeilijken - en door, via Lombardijen naar, jawel, IJsselmonde en verder.
Je zou je voor minder voor de trein gooien.
@Pa Cartwright, om op je vraag een antwoord te geven, ik begrijp niets van het dedain van randstedelingen als ze het over boeren en de provincie hebben.
Heeft niet met minderwaardigheidscomplex te maken, integendeel. Medelijden met de figuren die zich laten foppen in Urban Holland, en ongeloof hoe zeer ze zichzelf te kort doen in hun kwaliteit van leven.
Maar ach, als ze allemaal hiernaartoe zouden komen zou het hier al net zo snel verpauperen dus neen, blijf maar daar.
@1st Male Lesbian | 21-07-11 | 15:22
Jaloezie?
"Kant: Hij zag jaloezie als een onwil ons eigen welbevinden overschaduwd te zien worden door het welbevinden van anderen, omdat de standaard die we gebruiken om ons welbevinden aan af te meten niet intrinsiek is aan ons eigen gevoel, maar aan hoe het vergelijkt met wat we zien van anderen
nl.wikipedia.org/wiki/Jaloezie_(gevoel...)
Waarom rivaliteit dan? Daar geloof ik niet zo in.
@Che_cuevara | 21-07-11 | 15:13
Woont ze bij jou om de hoek?
*verhuisdozen aanschaffen doet*
@Biff Eagleburger | 21-07-11 | 15:16
Dit heeft niets met Nederland te maken maar dit geldt eigenlijk wel in elk gebied waar mensen wonen.
Kom je weer terug bij dat rivaliteits dingentje van Pa Cartwright.
@ Superior Bastard | 21-07-11 | 15:16
Ow ok, weer niet gelukt om mezelf heilig te verklaren. Uiteraard is die mentaliteit niet heilig, ik denk dat het voortkomt uit het beschermen van jezelf en het neerzetten van jezelf als persoon in de samenleving.
Pa Cartwright | 21-07-11 | 15:15
Lol, oewitdakkoegerrezie.
Maar goed, die hele zogenaamde rivaliteit - in een land waar je godverdomme op maximaal anderhalf uur rijden van elkaar woont - is natuurlijk te zot voor woorden. Misschien is dat wel iets typisch Nederlands. We zijn zo klein dat we vanzelf ruzie met elkaar gaan maken. Fuck that.
1st Male Lesbian | 21-07-11 | 15:14
Ik had het over de mentaliteit.
@ Eurotokkie | 21-07-11 | 15:14
Daarom ben ik ook raamambtenaar geworden. Een bewust keuze, speciaal voor Geenstijl.
@ Superior Bastard | 21-07-11 | 15:14
www.youtube.com/watch?v=_5oizJbVUnE
@ Superior Bastard | 21-07-11 | 15:12
Mijn verwoording is niet heilig, maar ik wel. Daarom ben ik ook de 1st Male Lesbian.
1st Male Lesbian | 21-07-11 | 15:12 | + 0 -
Idd je heb van die mensen die hangen de hele dag op Geenstijl , ga toch iets nuttigs doen .
@ Pa
www.youtube.com/watch?v=81HotI0KEVQ
@steven paul | 21-07-11 | 15:04
i.imgur.com/NpBG4.png
@necrosis | 21-07-11 | 15:09
Asjeblief.
kindnews.info/wp-content/uploads/mila-...
@guinnessdude | 21-07-11 | 15:11
Het is pas Donderdag, nog 24 uur geduld dus.....
@ guinnessdude | 21-07-11 | 15:11
Is er niemand in de keet?
Zo praten boeren uit Den Haag? Ik kan dit "accent" echt niet thuisbrengen.
Biff Eagleburger | 21-07-11 | 14:59
Goed bezig.
Haragha | 21-07-11 | 15:00
Ja hoor, is niet streek- of plaats-, maar persoonsgebonden. Persoonlijk gun ik ieder zijn geluk, waar hij of zij ook woont. Op het schone platteland of in de stinkstad.. ;)
1st Male Lesbian verwoordt de dorps/plattelandsmentaliteit wel aardig vind ik. Niet dat die heilig is hoor.
@hetluis | 21-07-11 | 14:17 | + -2 -
Gewoon.... voor je algemene ontwikkeling.... graag gedaan.
nl.wikipedia.org/wiki/Stigmata_%28reli...
@ guinnessdude | 21-07-11 | 15:11
Ga je toch lekker een rondje fietsen door de supermarkt.
waar blijft de vrijmibo? ik verveel me
@ Eurotokkie | 21-07-11 | 15:07
www.youtube.com/watch?v=MCnebAvna40
@Che_cuevara | 21-07-11 | 15:01
Ik word er niet opgewonden van, doe mij Mila maar.
tuig.
www.youtube.com/watch?v=FXfpV2VLDs8
@ XelaGBS | 21-07-11 | 15:04
Je hoeft het niet toe te geven hoor.
@ Pa Cartwright | 21-07-11 | 15:04
Nee in een dorp in het algemeen. Hoe sterker de gemeenschap, hoe sterker dit verhaal.
En nee, ik woon niet buiten de stad ;)
@ 1st Male Lesbian | 21-07-11 | 14:54
Is dat in Katwijk ook zo?
@1st Male Lesbian - Jazeker! Kwam tegelijk uit met dat onderzoek waaruit bleek dat mensen met een laag IQ gelukkiger zijn dan mensen met een hoog IQ? Ik zie een verband.
@ Haragha 14:55
Batsen is als er door het botsen op een bitch de butsen in de bips komen.
@Haragha | 21-07-11 | 14:55
Scheppen?
@necrosis | 21-07-11 | 14:56
Allemaal batsen.
www.joostdevree.nl/bouwkunde2/jpgs/sch...
@ John Muts | 21-07-11 | 14:58
Was er nou laatst een onderzoek geweest over dat mensen in de stad ongelukkiger zijn?
@ John Muts | 21-07-11 | 14:58
Was er nou laatst een onderzoek geweest over dat mensen in de stad ongelukkiger zijn?
@Superior Bastard | 21-07-11 | 14:55
Als ik je goed begrijp heeft Graaisnaaiert @ 14:55 een minderwaardigheidscomplex tegen de Randstad ontwikkelt?
@ Graaisnaaiert | 21-07-11 | 14:55
Je schetst een beeld van Amsterdam. Kan. Maar hoe helpt mij dit die rivaliteit beter te begrijpen?
@Superior Bastard | 21-07-11 | 14:55
Kiek uut hè, of ik ga oe op oe'en klabakkes batsen. Of zoiets.
/leerproces
Het leuke van de stad is nou juist dat we van die sjachrijnige zeikerds als jij buiten houden. Dus ik ben heel blij dat je er zo over denkt!
@baba4oog | 21-07-11 | 14:51
Ik stelde een serieuze vraag.....
necrosis | 21-07-11 | 14:47
'n bats is'n heule grote schup...
... goed een bats is een schep.
En batsen dan? ^^
@Pa Cartwright: dat is een deel van het verhaal, een ander deel is de grote-bekken-schreeuwcultuur ( assertiviteit, noemen ze dat ) die m.n. in 020 op straat heerst, het constante vliegen afvangen in een gesprek, het gejaagde, het sfeertje, manmanman.
En dan woon je eindelijk "Bij Elatik", en dan betaal je een etageprijs ( welke zwakbegaafde wil trouwens vrijwillig op een etage, sorry, appartement, wonen ? ) waar een paard de hik van krijgt, en als je het raam uitkijkt is het vies, vuil en grauw.
Autorijden is vrijwel onmogelijk, maar dat geeft niet want om je auto binnen loopafstand te stallen kost je honderden euro's per jaar, gecombineerd met een wachttijd tot 8 jaar. En dan, binnenstad naar Zuidas doe je niet binnen de 3 kwartier tussen 7:30 en 9 in de ochtend. Garages? Neuh, gooien we plat en onwikkelen we tot een stel mooie 2-kamerprojectjes waar nog meer minder kritische wannabees inkunnen a 1200 per maand, ex. servicekosten uiteraard. De lokale hangoempaloempa's voor de buurtsuper krijg je d'r gratiesj bij.
De randprovincies... Ik zou d'r niet dood gevonden willen worden.
Biff Eagleburger | 21-07-11 | 14:54
Het minderwaardigheidscomplex ligt meestal bij degene die reageert..
Nog even en comazuipen = werelderfgoed
@ Pa Cartwright | 21-07-11 | 14:49
Zal ik het eens even uitleggen:
Ons kent ons. Sociale controle waardoor de inwoners de drang hebben zich van hun beste kant te laten zien, op welke manier dan ook. Met werk, zuipen, met z'n allen knokken, huisinrichting, auto enz. Als er dan een buitenstaander komt zijn ze vaak heel erg open over waar ze zich mee bezig houden en roddelen als de koningin. Maar het punt is: Je kunt nooit één van hun worden.
@Pa Cartwright | 21-07-11 | 14:49
Da's niets anders dan de zogenaamde België-Nederland rivaliteit, maar dan overgoten met een agrarisch minderwaardigheidscomplex.
@Pa Cartwright | 21-07-11 | 14:49
rivaliteit
1) Competitie 2) Concurrentie 3) Ijverzucht 4) Mededinging 5) Naijver 6) Vijandschap 7) Wedijver
De ene partij denkt beter te zijn dan de andere partij.
Zit ingebakken in onze genen.
@ necrosis 14:47
Dat is ongeveer waar. Een bats is een schep, maar niet iedere schep is een bats.
@1st Male Lesbian | 21-07-11 | 14:50
Hoeft ook niet voor een trekker.
@ necrosis | 21-07-11 | 14:47
Da's idd een (platte) schep. Weet zelfs een stedeling.
@ pimpratendepinguin
Heje mooi goed.
@ baba4oog | 21-07-11 | 14:48
Sorry, ik bedoel paspoort.
Zak joe mit dien eig'n breur veur de bek hou'n?
@ baba4oog | 21-07-11 | 14:48
Sommige hebben niet eens een rijbewijs.
@necrosis | 21-07-11 | 14:47
www.ostoys.nl/img/p/500-680-thickbox.j...
Gewoon ouderwetsch met de knuisten. Zo hoort het. Gewoon ouderwetsch man tegen man je geschillen uitwerken en daarna gebroederlijk een biertje pakken. Quid, jongen! Je zou het moeten promoten man! Ik dacht dat jij de man van de mannificering was.
Die hele stad-platteland rivaliteit heb ik eigenlijk nooit zo begrepen.
@necrosis | 21-07-11 | 14:47
Ja, ik. Een bats is zo'n brede schep.
*r
Hypociet
't Is het enig verzetje wat die kinkels hebben, voor de rest is er in dat gat hoegenaamd niets te doen. En buiten de dorpsgrens gaan is kennelijk zo angstaanjagend, dat dat geen optie voor ze is. In de eerste de beste gierput ermee.
Er wordt meer gezopen op het platteland, dat is de verklaring.
Dikke bek hej je zo heur
Ik heb geleerd van een collega uit het oost'n des lands dat een bats een schep (of zoiets) is.
Kan iemand dat bevestigen?
Heeft de INKTVIS soms aan het Hogeland College in Waffum zijn HAVO gehaald?
@ Nadser | 21-07-11 | 14:20
Pieren steken op strand.
Het komt allemaal door New Kids zeg ik je.
@crocker | 21-07-11 | 14:35
Dus als jij 10 koeien telt zijn dat er eigenlijk 100?
Ik heb liever een boerenvuist op m'n kin dan een mes tussen mijn ribben van zo'n biddende winkelcentrum gek.
@John Muts | 21-07-11 | 14:18
Dat doen ze ook. die plaatsen heten dan Amsterdam, Utrecht, Den haag, Rotterdam, Enz
In Katwijk hebben we dit soort zaken tenminste onder controle:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/11/...
@ Graaisnaaiert | 21-07-11 | 14:29
Hier in Amsterdam hebben zelden of nooit willekeurige schietpartijen plaats.
De ene dealer heeft een zak coke van de andere dealer gejat, de ene neger heeft het vriendinnetje van de ander in de reedt geneukt, een kooivechtende ex-vriend kan zich niet in de partnerkeuze van zijn ex-vriendin vinden. Dat werk. Heb ik geen last van, geen enkel.
Zo slecht is het nog niet. Beetje rock 'n roll gehalte... Raku, zuppu en op de kut kruppe
En dan dat gesis en hoerrrr roepen van die boeren naar Marokkaanse meisjes, die overvallen op winkeliers en ze haten alles dat niet uit hun boerengebied komt.
Wat is het nieuws? Dat ze op het platteland eerder slaan dan in de stad, dat wist Norbert Elias al.
Een Rifaap die een boerendorp binnen durft te wandelen
geef ik een minuut of 2 overlevingskans is nog linker dan een tank besturen in oorlogsstijd.
woestijnvos | 21-07-11 | 14:30
Inderdaad. Dat durp van ons is krekwakwou.
sko | 21-07-11 | 14:32 | + 0 -
Neej das zeker waar. Koeien tellen gaat me wel soepel af... dat dan weer wel.
Dat dialect is westlands maar even on topic dat boeren sneller slaan is waar maar onthoud wel dat wij het hardst werken om jullie stadsratjes een beetje voedsel kunnen vreten inplaats van mcdonalds die je op elke hoek van de straat heb in de stad!
@Statler en Waldorf | 21-07-11 | 14:32
Over dat snuiven ben ik het niet mee eens.
Als je eens weet hoeveel speed er richting het platteland gaat. Het levert daar ook veel meer geld op.
Welk accent moet dit nou weer voorstellen, Quid? Kom eens buiten de Randstad, dan gaat het misschien nog ergens op lijken.
hehe superboeruh
Leuk geprobeerd Johnny, maar dit klinkt toch echt eerder Haags.
Kan zijn, maar toch hoor je zelden dat er op het platteland iemand is neergeschoten of gestoken.
1 tegen 1 en zonder wapens, lang zo erg niet.
Voorts vind ik dat Johny niet kan schrijven en ontslagen moet worden.
Als boer kan ik er geen touw aan vastknopen wat er staat. Dat is wel vaker als zo'n stadse knul iets plat probeert te schrijven. Is gewoon kansloos, net zoals het hele stukkie trouwens. Het mist begrip en duiding. Boeren slaan er misschien iets sneller er op los, wat ik betwijfel. Biertje er bij en je zou het dorpscultuur kunnen noemen. Echter er wordt niet geschoten, gestoken en iets minder gesnoven. Kortom het is gewoon veel minder agressief en invasief.
crocker | 21-07-11 | 14:28
Rekenen was niet jouw sterkste kant zeker?
Ze mobiliseren zich en sluiten de dorpen hermetisch af met boerenbrigades. We kunnen een voorbeeld aan ze nemen.
@ Graaisnaaiert | 21-07-11 | 14:29
Dank voor de waarschuwing.
crocker | 21-07-11 | 14:28 |
Lees nog eens terug... Kan aan mijn rekenvaardigheid liggen hoor!
@Eagle_Eye | 21-07-11 | 14:26
In Nederland word zelden zomaar geschoten. En als er wordt geschoten heeft het te maken met drugs gerelateerde zaken of in de relationele sfeer.
En ook steken gebeurd op het platteland.
@crocker | 21-07-11 | 14:28
Ik spreek je buiten.
@John Muts | 21-07-11 | 14:18
Voor Mila Kunis verhuis ik naar het plattelandsdurp van jouw keuze.
Ik had nog nooit van haar gehoord maar nu....
*voor elke Randstedeling: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...
en zo ist krek maar net!
trouwens bie ons op t dorp woont ook 1 neger en die hep t prima hier. en hoeveel boeren wone dr in de stad dan? hé ja ja? dus wie ist bangst foor buutnlanders of plattelandrs?
En toch is het leefklimaat op het plattelaand/platteloand stuk-ken beter dan in het Wilde Westen of het Beneden-Rijnsche Suydtlant.
Geen pipa's, geen prikieprikie, weinig geslis en gesoewa ( zeker niet in de dorpen ), ruimte, natuur, rust, cultuur, betaalbaar, heer-lijk.
Maar blijf vooral lekker kutten 3-hoog achter in het Import-jordanese dialect van Elatikstan, Ondiep, Haven-Slavonie of Scheveningen-Oost. Have fun en kijk uit bij het pinnen / parkeren / winkelen / uitgaan / taxi nemen, enfin, bij de dagelijkse wakkere bezigheden.
Moi!
Sneller of eerder?
De platte schup uit d'n schuur hoale en dermee zo bovenop den bek batsen.
Boven de rivieren praten de plattelanders veel minder over 'kenker' dan eronder. 'Donder' is daar vaker voorkomend imo. Beetje roar taaltje dus.
Hoe is dit berekent dan? Als er 10 jongens van de 100 op het platteland gaan vechten is dat 1 op de 10. Als er 100 jongens van 1000 in de stad gaan vechten dan is dat 1 op de 100. Dan slaan de plattelandsjongeren sneller ja. Terwijl ik toch vrij zeker weet dat ik in Amsterdam ofzo sneller ruzie heb. En ja ik woon een soort van op het platteland. EN DAN?... MATTE??!!
Wacht op de opmerkingen over pistolen & messen trekken van Omega79. En dat de achterhoek nóóit wordt gevochten.
Dubbel klinker vanuit het midduh. Knap.
Tsss Johnny, gebruik beter geen stijl die je niet beheerst. Staat zo lullig.
Binnenkort in een kinkeldorp bij u in de buurt...
www.nijhofsafety.nl/images/content/oud...
@ Biff Eagleburger | 21-07-11 | 14:22
Check die +&- dan. Geheel willekeurig. Die gast klikt zich gek.
Sloan pa
Soep'n tot wie Kroep'n
Klopt, boeren slaan sneller. Stadsen of 'de westerlingen' steken of schieten eerder. Dat is het verschil tussen heldhaftigheid en lafhartigheid in de oosterse volksmond...
Dat taaltje in je stukkie is Hollands stadsdialect, Johnny.
De gemiddelde boer heeft namelijk niet zo'n uitgebreide woordenschat.
-weggejorist-
Sla uhm Pa!
@ Muntstuk | 21-07-11 | 14:23
Waar maak je dat uit op?
...'t is wel waar.
Jonnie Quit komt uit de stad,dat is wel duidelijk.
@Idontgiveafunk | 21-07-11 | 14:20
Precies, waarom moeilijk doen als je iemand gewoon met een trekker kan overrijden?
@Nadser | 21-07-11 | 14:20
In die "durpen" doen alleen de bijen en wespen dat.
Ze doen misschien sneller slaan, maar minder snel stekken of met een pippa zwaaien
En hoe zit het met steken?
Brabo's en Limbo's dan zeker.Boven de rivieren hebben we geen allochtonen en dus geen vergelijk. In de Randstad geen autochtonen, dus idem. Blijft Brabant en Limburg over.
@John Muts | 21-07-11 | 14:18
Het voordeel van die boeren is dat ze wel als eerst het eten te pakken hebben.
Opvallend veel tokkie-topics vandaag...
"Bier drinken is een kernelement van de cultuur van Nederlandse jongeren op het platteland"
Een vrij onschuldige bezigheid, an sich.
Het voordeel van boeren is dat ze vrijwillig in afgesloten reservaten wonen waar een normaal stadsmens nog voor geen miljoen euro + pijpbeurt van Mila Kunis een voet zou zetten. Dat zouden meer groepen laag opgeleide agressievelingen moeten doen.
*raakt in de war van al die petjes*
www.sylviasierhuis.nl/images/artiesten...
'K ét gesnope heur.
schande, stigmata!
Zo. Die Quid is goed met boerenkinkeltaal.
Ja duh! Niet fukken met boeren of we rammen je terug naar het rifgebergte!
REAGEER OOK