Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vragen Brinkman/Wilders over juwelier Kamerbeek

ivooootje.jpgVragen van de leden Brinkman en Wilders (beiden PVV) aan de minister van Veiligheid en Justitie over juwelier Kamerbeek in Nijmegen. 1.) Heeft u kennisgenomen van de vele berichten over juwelier Kamerbeek in Nijmegen die herhaaldelijk op zeer gewelddadige wijze door allochtone daders is overvallen en daar zwaar lichamelijk letsel aan heeft overgehouden? 2.) Welke acties hebben politie en justitie ondernomen om betrokken juwelier bij te staan, de daders te achterhalen en te laten vervolgen en de veiligheid van deze juwelierszaak en andere (juweliers)zaken beter te waarborgen? 3.) Bent u met ons van mening dat als je vele malen door allochtonen bent overvallen en zelfs bent neergeschoten en een dwarsleasie hebt opgelopen na door allochtone overvallers in een bouwput te zijn gegooid, de veiligheid van jezelf en je winkel en niets anders voorop staat? 4.) Deelt u onze mening dat het in die context te gemakkelijk is om het besluit van de juwelier niet meer iedereen zijn winkel binnen te laten en bijvoorbeeld Marokkaanse jongens van 16 jaar uit zijn winkel te weren, als discriminatoir af te doen nu hij steeds door personen uit deze groep gewelddadig overvallen is? Wat zou u zelf doen als u de betreffende juwelier zou zijn en er kort nadat u door een Marokkaanse jongere gewelddadig bent overvallen een Marokkaanse jongere de winkel binnenloopt? 5.) Deelt u onze mening dat het de wereld op zijn kop is om het slachtoffer hier als dader neer te laten zetten zoals de commissie gelijke behandeling doet, terwijl de oorzaak ligt in de oververtegenwoordiging van (Marokkaans) straattuig in de criminaliteit? Wanneer gaat u deze criminaliteit eindelijk eens genadeloos hard aanpakken en wanneer wordt bijvoorbeeld het wetsvoorstel minimumstraffen en het wetsvoorstel denaturalisatie criminelen eindelijk ingediend? Antwoord 1.) : Nee nog niet. Ik was met Ton Elias en Fred Teeven op een haringparty, en heb ontzettend gelachen om de trek eens aan mijn vinger-grapjes van René Froger en het optreden van die Gordon-meneer. Zoudt u mij kennis kunnen geven in welk medium ik dergelijke berichtgeving kan vinden. Want kranten lees ik niet, de afstandsbediening van mijn televisie is kwijt, mijn radio staat altijd op DixielandFM en hoe internet werkt is mij volstrekt onbekend. Antwoord 2.): Geen idee. Moet dat dan? Die man kan toch 112 bellen als ongure sujetten hem belagen. Of anders contact opnemen met de veldwachter in zijn woonplaats? Beetje vervelend dat ik als eindverantwoordelijke lastig wordt gevallen met deze lokale materie. Antwoord 3.): Hoho. Wilt u niet generaliseren. Als je 8x door allochtonen bent overvallen, wil dat nog niet zeggen dat je de 9de keer ook door allochtonen wordt overvallen. Aldus mijn beleidsambtenaar. Niets verraderlijker dan statistiek. En als je door autochtone overvallers in een bouwput wordt gegooid, krijg je ook een dwarsleasie. Dus waar hebben we het over. Antwoord 4.). Parbleu. Wat een kudtvraag. Ik ben een bestuurder, ik kan mij helemaal niet inleven in het kloodtjesvolk dat sappelt voor z'n inkomen. Bij mij stroomt het geld gewoon binnen via de belastingbetaler. Hoef ik verder niks voor te doen. Ik heb werkelijk nog nooit een "Marokkaanse Jongere" (uw woorden -IO) in het echt gezien. Een juwelier trouwens ook niet. Antwoord 5.): Veiligheid is een gevoel. Dat moet ik zeggen van mijn beleidsambtenaar. Verder ben ik mordicus tegen criminaliteit. Of hoe jullie dat op de werkvloer ook noemen. Hard straffen, vind ik ook een goed idee. Met de nadruk op idee. Want praktisch uitvoeren kost weer klauwen met geld aan externen. Allemaal leuk & aardig dat gezeur van die meneer Kamerbeek. Maar ik moet nu echt naar een soiree met allemaal leuke Shell- en Unilevermensen. Gaarne mij even niet lastigvallen met sores van het volk, en voor klachten over gedoogpartner PVV moet u bij de minister-president zijn. Groetjes, Ivo Opstelten. Recapitulerend & samenvattend: De heer Kamerbeek met z'n dwarslaesie kan de tiefus krijgen.

Reaguursels

Inloggen

schoffelen

frits .v.enckevort86 | 22-07-11 | 22:14

Ik heb al meerdere keren in de comments gelezen over dienstplicht.

En ik ben het daar 110% mee eens.
Niet meteen het leger in, maar vervangende dienstplicht dus als je 16 jaar bent en niet wenst door te studeren ben je verplicht minimaal een jaar [bijv: in italie is dat 2 jaar] te helpen in de dienstverlening voor een aantal hulp organen in Nederland. Zorg, Verkeer, Opvang etc. wil je dit niet. dan gedwongen het leger in. deserteer je dan is het een enkeltje tuchtschool voor de nog te dienen periode [Nederlanders] of linea recta naar land van herkomt [dubbel paspoort]zonder tuchtschool.

Ook zijn er beloningen voor het volbrengen van deze dienstplicht. bijv: rijbewijs, staats lening met minimale rente etc.

zo onderscheid je het kaf van het koren.

en denk dat het een goede les is voor iedereen. dat was het iig wel voor mij.

OomAgentFactcheck. | 21-07-11 | 12:31

Note: 1 TBS-er kost meer dan 1300 euro per dag.

OomAgentFactcheck. | 21-07-11 | 11:55

@ scootah rijdert | 20-07-11 | 16:03

Dat is gebaseerd op het social contract-idee van de rechtsfilisoof John Locke:

Volgens Locke vormen mensen samen een maatschappij, als een sociaal contract dat op vrijwillige basis gesloten wordt. Dit was volgens hem geen contract tussen de regering en geregeerden, maar tussen vrije mensen onderling, op basis van gelijkwaardigheid. Het volk staat deze vrijheid niet af aan de regering, de soevereiniteit berust volgens Locke nog steeds bij het volk. De taak van de regering is om het volk te beschermen, waarbij de rechten van het individu op leven, vrijheid en bezit het belangrijkste zijn. Dit betekent dat wanneer een regering in gebreke blijft, het volk het morele recht heeft om deze regering af te zetten.

medusa324 | 21-07-11 | 10:41

Geen slecht idee die ik las.
Gasten opsluiten in Griekenland gewoon uitbesteden.
Mooie manier om die Grieken telaten werken voor het geld dat ze hebben gekregen. 3X een misst6ap en hoppa op vliegtuig naar Griekenland , waar de cel nog een cel is en straf ook een straf.

DeepDownUnderGrunn | 21-07-11 | 10:35

Die oproep van Marcough is toch te bizar voor worden? Lijkt mij dat bij de Nederlandse Politie Nederlandse agenten worden ingezet? Hij roept op tot Marokkaanse en Antilliaanse in dienst te nemen. Vindt Marcough nou dat hij Marokkaan is, of Nederlander? Ook zijn statement dat er na het doodschieten van die Bilal geen incidenten zijn geweest is absolute flauwekul. Toen zijn er diverse auto's in de hens gegaan en werd er geprotesteerd tegen de politie. Paar gassies met lege jerrycans werden toen nog vrijgelaten wegens "onvoldoende bewijs".

Speertjespunt | 21-07-11 | 09:57

Indoneesje | 20-07-11 | 11:01 | + 5
lekker makkelijk he: politiek is 'links' en dat is fout en 'rechts' en dat is goed.
de sp is juist de enige partij waar al decennia-lang ook 'rascisten' lid van waren. terwijl de vvd braaf mee deed met de pvda met het 'foei' roepen tegen mensen zoals deze juwelier.

lui als jij doen me denken aan die mevouw die destijds op de radio verkondigde dat ze een grote fan was van fortuyn: haar grote held zou alle problemen wel eens op gaan lossen, ze zou altijd op hem blijven stemmen bla bla bla.
nou ja, en toen vertelde de interviewer haar dus dat fortuyn de huursubsidie wilde afschaffen: 'maar, maar, maar die heb ik nodig om de huur te betalen'

het is wat mij betreft geen rascisme als je marrokaanse overvallertjes buiten de deur wilt houden, maar ik vind het wel rascisme (en ook gewoon achterlijk trouwens) als je enige criterium om op een partij te stemmen is dat ze 'niet van buitenlanders houden'

******** | 20-07-11 | 22:14

Veiligheid is een gevoel

Vitayalin | 20-07-11 | 21:37

sorry marokanen met een r

Rest In Privacy | 20-07-11 | 21:16

ook wij zijn overvallen in onze juwelierszaak door marrokanen.mijn dochter en man hebben een pistool op hun hoofd gehad en alle ellende van ingeslagen vitrines enz. gelukkig zijn ze gepakt en na veel bewijs(ze ontkennen nog steeds)veroordeeld tot 3 jaar gevangenis straf .maar met aftrek en GOED gedrag zullen ze wel weer gauw vrij zijn.Mijn dochter is vooral kwaad en zal nooit meer onbevangen in de winkel kunnen staan en dat vind ik heel jammer

Rest In Privacy | 20-07-11 | 20:58

Vraag 5.) ... genadeloos hard... ja, ja. En vertaal dat eens in het Duits. Juist. En waar kennen we dat van?
Wass sich liebt, neckt sich.

Afgezien daarvan heeft meneer Kamerbeek volkomen gelijk natuurlijk.

monmax | 20-07-11 | 20:48

@jan-lul-de-behanger | 20-07-11 | 10:36
Zou de fiets niet in het kanaal flikkeren, want die is vast gejat.

Hollander01 | 20-07-11 | 17:23

medusa324 | 20-07-11 | 14:32

Contract? Waar dan? Ik kan het nergens vinden...

scootah rijdert | 20-07-11 | 16:03

65% van de misdrijven wordt gepleegd door recidivisten.

@Raazaba | 20-07-11 | 14:40 |
@nope.jpg | 20-07-11 | 15:19

Zie Vogelbeest | 20-07-11 | 10:15 | + 43 -

Voer dit uit en de misdaad neemt met meer als 65% af. Ten eerste omdat de recidivisten van de straat af gaan en w e g b l i j v e n, en ten tweede omdat het tuig wat misdrijven pleegt gemiddeld gezien weliswaar heel dom is, maar toch wel slim genoeg om te begrijpen wat "levenslang" betekend.

Vogelbeest | 20-07-11 | 15:26

@Raazaba | 20-07-11 | 14:40
Zit je een paar jaar in een hotel, met internet, tv en genoeg sport en het kost je nog niets ook! Prima toch?

nope.jpg | 20-07-11 | 15:19

Ik ben ook van mening dat meer mensen hun recht op zelfverdediging moeten gaan uitoefenen...
Zelfs als je veroordeeld zou worden ben je binnen een paar jaar weer buiten...

Raazaba | 20-07-11 | 14:40

Wij - alle burgers van Nederland - hebben een contract met de staat. Wij hebben bepaalde rechten ingeleverd (het recht op eigenrichting bijvoorbeeld en het recht om geen belasting te betalen) en deze in handen van het staatsmonopolie gelegd, onder voorwaarde dat de staat onze belangen goed behartigd. De staat voorziet vervolgens in politie en rechters die uit onze naam orde handhaven er rechtspreken. Als die beide taken volgens ons gevoel niet meer goed uitgevoerd worden, loopt het staatsmonopolie gevaar en nemen mensen het recht weer in eigen hand. Dat is wat er nu terecht gebeurd. Als je na een overval met het glas onder je schoenen en de kruitdamp aan je vingers gepakt wordt, weet de gemiddelde rechter het nog wel zo te draaien dat je vrijgesproken wordt of een taakstrafje krijgt. Maar in de meeste gevallen worden daders sowieso niet opgepakt. Dan moet je er als staat ook niet raar van opkijken dat slachtoffers zelf maatregelen gaan nemen: had je maar geen contractbreuk moeten plegen....

medusa324 | 20-07-11 | 14:32

tja de pliesie is sneller in uruzgan dan dat men voor dit soort 'akkefietjes' komt opdagen...

Pavluv | 20-07-11 | 14:28

"Wetboek van Strafrecht het recht op zelfverdediging

Artikel 41

1) Niet strafbaar is hij die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.
2) Niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van noodzakelijke verdediging, indien zij het onmiddellijk gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging, door de aanranding veroorzaakt.

Raazaba | 20-07-11 | 14:24

Nice. Goed stuk Pritt!

80 | 20-07-11 | 14:10

Gootbalkoning | 20-07-11 | 13:18
Hulde, ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Watunflater | 20-07-11 | 13:29

Ahasveros | 20-07-11 | 13:16 |
Ik neem aan dat je A kiest want B is absolute nonsens.

Watunflater | 20-07-11 | 13:23

"Het is afschuwelijk als zoiets je overkomt. Natuurlijk kan in zulke gevallen de neiging ontstaan Antilliaanse en Marokkaanse jongeren te wantrouwen."

Zou het, Piet? Werkelijk? Zou het zomaar kunnen dat je door een paar van die vervelende voorvalletjes eensklaps je vertrouwen in de Goedheid van de al dan niet (licht)getinte Medemens verliest? Zou het mogelijk zijn dat het laatste restje linksig optimisme en idealisme dat je nog bezit er hardhandig door de Realiteit uit geslagen wordt?

Welnee. In het van de werkelijkheid losgezongen, roodgekleurde luxe-kantoor van de Commissie Gelijke Behandeling heerst de Heilige Maakbaarheid en het geloof in de Nobele Wilde onbetwist. Gaat u maar rustig door met beroofd, in elkaar gemept, neergestoken en -geschoten worden, brave burger. De waarlijk Ethisch boven u gestelden vertellen u wel hoe u denken moet en hoe u met uw traumaatjes om moet gaan.

Gootbalkoning | 20-07-11 | 13:18

Op een dag kom je voor de keuze te staan:
A) De cel in wegens discriminatie
B) Neergeschoten worden tijdens uitoefening van je vak door een 'kansarm en zielig slachtoffer van het klimaat door PVV geschapen'.
-
Ik weet wat IK zou kiezen...

Ahasveros | 20-07-11 | 13:16

@ZDEV | 20-07-11 | 13:13
Tuurlijk.

Hölzenbein | 20-07-11 | 13:16

Neem een zwarte hond, zie je die honden nooit meer.
En... hr. Kamerbeek veel succes.

Watunflater | 20-07-11 | 13:14

Een winkel is privé terrein.
Dan mag je bepalen wie er wel en niet naar binnen mag.
Als iemand zijn hoofd je niet aanstaat mag die toch gewoon de toegang weigeren?
Als je het aannemelijk vindt dat iemand (ongeacht ras) je zou willen overvallen?

ZDEV | 20-07-11 | 13:13

De PVV reageerd als enige partij adequaat en snel en wil veranderingen ten gunste van de slachtoffers. Hoe zou het nou komen, dat zoveel linksche menschen Wilders maar blijven demoniseren nadat ze notabene rip Pim Fortuyn al hebben laten vermoorden met hun gedemoniseer. Schaam je linkschemulticultiklimaattegennormalemensenhufters

Slurfje | 20-07-11 | 13:11

Pritt Stift, I love You! Goed stukkie! De heer Kamerbeek (of een andere keer zijn vrouw) moet eerst dood voordat de politie in actie komt. Zo werkt dat in dit land! Zie moordtpartij in Middelburg. Eerst dooien, dan ouwehoeren. Zelfs in de 2eK. Kunnen partijen lekker bemoeien, lekker beter weten, lekker de minister ter verantwoording roepen. Terwijl als die minister wat wil aanpakken het ook weer niet goed is, want gediscrimineerdt! Zeikerdts zijn het. Eigenrichting!!!!!

Pierre de la Cloche | 20-07-11 | 13:04

@kapotte_stofzuiger | 20-07-11 | 10:23
Plak bij elk van deze 'mannen' een balkje over de ogen en ze kunnen optreden bij Opsporing Verzocht...

Keyser_Söze | 20-07-11 | 13:04

'Wat de heer Kamerbeek gebeurde is vreselijk. Maar ook moet discriminatie voorkomen worden'
Het is wel duidelijk dat Piet van Geel geen enkel realiteitsbesef heeft (de hele Commissie Gelijke Behandeling trouwens niet, maar dit terzijde). Discriminatie vindt altíjd plaats, bewust of onbewust. Denk maar eens aan de zwemuurtjes voor allochtone vrouwen, verplichte stropdas voor mannen, gratis entrée voor vrouwen in de kroeg, etc.
Ja, ook jij discrimineert, Piet van Geel. Pijnlijk, maar waar.

my anal pony | 20-07-11 | 13:02

Bekend beeld dit, de allochtoon die gehoond en na-geschreeuwd wordt door racistisch blank tuig...
static0.volkskrant.nl/static/photo/201...
Ik durf te wedden dat als er een artikel staat over geweld van getinte jongeren tegen een homo, dit niet geillustreerd wordt met een mooi in scene gezet plaatje...
walgelijk hoe autochtonen gediscrimineerd worden in dit land!

Swedish Chef | 20-07-11 | 12:54

Dat gezanik over links en rechts in deze draad, begint in mijn ogen toch een beetje bspottelijk te worden. Hebben we eindelijk een rechts kabinet met een minister die 'law & order' uit probeert te stralen, gebeurt er nog helemaal niks. Hij zit er nu al een jaar, dus lang genoeg om niet langer de kat uit de boom te kijken.
De VVD valt me trouwens toch vies tegen met dat geheul met grote telecombedrijven [ten koste van het individu], om over defensie maar te zwijgen.

Greetje Duisenberg | 20-07-11 | 12:53

Als Kamerbeek meer geld naar Afrika had gestuurd zouden die allochtonen hem wel met rust hebbem gelaten. Een lesje voor ons allemaal

Islamofiel | 20-07-11 | 12:39

Over 10 jaar vanaf nu:

"Weten jullie nog van vroeger, van die juwelier en dat toen de problemen pas aangepakt werden en de eerste boten met Marokko vaarders vertrokken." Wat is er sindsdien veel veranderd, geen opsporing verzocht meer, de kranten waren plots half zo dik. Kermis werd weer gezellig, dochters konden weer psstloos over straat, de deur kon je openlaten en Nederland loste in zijn eentje de schulden van de hele EU af. Nederland lijk nu net op Singapore. "

ontlullen | 20-07-11 | 12:33

Haarkopje | 20-07-11 | 11:14
Op dit moment plukken we reeds de vruchten van de gesubsidieerde kickboxlessen, in de vorm van de vele kaakbreuken bij schoolmeisjes en bejaarden. Ook al zo'n succesvolle maatregel die tot discipline en zelfbeheersing heeft geleid!

Tiberius | 20-07-11 | 12:31

StijlvolRechts | 20-07-11 | 11:13

1 jaar gevangenis = 50.000 euro. Veel te veel taxpoet voor zo'n stuk tuig.
Gewoon paspoort afpakken en als ongewenschte vreemdeling naar Marokko, daar straf laten uitzitten als marokkokaan en de kosten van de straf door de marokkokanen zelf laten dragen. Ik garandeer je de goedkoopste en beste oplossing. Of bent u gevangenisbewaarder?

ecologiste | 20-07-11 | 12:28

@Rikketiktik | 20-07-11 | 12:13
Ach niet storen aan dat kleuterschool gedrag. Wat moet ik dan zeggen ;)

Hölzenbein | 20-07-11 | 12:18

Oei oei oei! Één kritische noot richting de PVV en ik wordt hier meteen met -10 afgekeurd. Ik laat me als rechtse rakker ook eens van mijn sociale kant zien...

Rikketiktik | 20-07-11 | 12:13

@woefdrammer | 20-07-11 | 11:52
Draai die plaat ook maar eens om mafkees want je begrijpt er weer niets van.

Hölzenbein | 20-07-11 | 12:13

Lees net een boek hoe het was toen de tsaar aftrad. De politie vertoonde zich niet meer en de bolsjewieken bevolkten de straten en beroofden de burgers zoals ze dat uitkwam. Onze overheid gedraagt zich alsof ook hier de bolsjewieken de macht hebben gegrepen. Wellicht vinden onze socialistische bestuurders en rechters een overval gewoonweg een nieuwe vorm van de door hen gewenste nivellering. De burger moet bloeden – hij staat de socialistische heilstaat in de weg.

Stachauer | 20-07-11 | 12:09

Criminelen met een dubbel paspoort moeten uitgezet kunnen worden. Dit gebeurt al in diverse andere Europese landen incl. Turkije en Zwitserland.

bosbaan | 20-07-11 | 12:08

6) Kunt u überhaupt voor enige vorm van veiligheid in Nederland zorgen? Bent u het met mij eens dat het bieden van veiligheid de kerntaak van de overheid is? En dat zonder enige veiligheid de morele noodzaak tot belasting betalen vervalt?

De Vijfde Colonne | 20-07-11 | 12:05

*iets met diender naar zichzelf mompelt*

Vogelbeest | 20-07-11 | 12:03

@kapotte_stofzuiger | 20-07-11 | 10:17 Exact! "Inzetten" de gewone blauwe dineder kan er ook niet veel aan doen, maar zijn politieke bazen des te meer!

Vogelbeest | 20-07-11 | 12:03

Wanneer je ongeveer netto 75% van alles wat je verdient afstaat aan het enige instrument met het geweldsmonopolie, waarvan het garanderen van de veiligheid van die betalers één van haar kierntaken is maar grossiert in keihard falen, begin je toch (na een keer of 8) een beetje je geloof in die rechtsstaat te verliezen en ga je uit pure wanhoop maar zelf maatregelen gaan nemen. En dat vinden mensen raar?

yamahaha | 20-07-11 | 12:01

Antwoord 2: Kan de juwelier niet het alarmnummer 06-11 bellen?

funkyd | 20-07-11 | 11:59

Ik zou zeggen:
Binnenlaten, deur op slot en duidelijk maken ("Now yous can't leave...") dat ze ditmaal de 'verkeerde' juwelier te pakken hebben...
-
www.youtube.com/watch?v=H2PXb7xKhcI

Ahasveros | 20-07-11 | 11:58

Van mij mogen winkeliers shotguns krijgen. Er zullen dan wel helaas twee onterechte doden per jaar vallen. Maar de honderden terecht doodgeschoten woestijnbewoners wegen zwaarder!

Sarcastiaan | 20-07-11 | 11:58

Blonde Greet is op deze manier bezig alleenheerser te gaan worden.
Mocro en ABC tuigh, pak uwen biezen alvast!

mothersfinest | 20-07-11 | 11:57

Wacht even..... Is hier nou sprake van 'discriminatie', of van 'selectief toegangsbeleid'? Ik mag toch zelf bepalen aan wie ik mijn eigendommen verkoop? En als ik die keuze heb gemaakt, is het toch onnodig dat personen vasn buiten mijn 'doelgroep' (lees: klantenkring) naar mijn koopwaar komen kijken? Ik verkoop het immers toch niet aan ze.

Case closed. Gezeik. Hulde voor de diamantenboer overigens. En sterkte.

Obelixxxxxxxxxx | 20-07-11 | 11:56

sorry verkeerde draadje

yamahaha | 20-07-11 | 11:48

Interessant om in te duiken: ziekenhuisdirecteuren en het uitbesteden van ICT of het (laten) ontwikkelen van eigen Ziekenhuis Informatie Systemen (ZIS) door eigen BV'tje. Ook goeie handel daar.

yamahaha | 20-07-11 | 11:48

Discriminatie voorkomen is een utopie, een fata morgana. Iedereen is gelijk, maar tegelijk is ook iedereen uniek en anders. Discriminatie is dus niet te voorkomen.

Eagle_Eye | 20-07-11 | 11:41

@deraderendraaien | 20-07-11 | 11:32
Dat ik de rechts-populistische non-oplossingen doorzie, betekent niet dat ik links ben.

Bakito | 20-07-11 | 11:38

Fred Janssen | 20-07-11 | 11:19 Onder de 16 jaar geen bier. Leeftijdsdiscriminatie?

zeg maar jansen | 20-07-11 | 11:37

@spanarchist | 20-07-11 | 11:32
De PVV schreeuwt, de rest nuanceert. Er gebeurt inderdaad niks. Boeien. Uiteindelijk moet je je eigen leven maken. Vertrouwen in de overheid staat gelijk aan zelfmoord.

Bakito | 20-07-11 | 11:36

Ondertussen zijn de multiculturele aanwinsten die op dat buurtfeest in Amstelveen een oude man het ziekenhuis in trapten weer aangehouden: www.at5.nl/artikelen/65680/relschopper...

harbi | 20-07-11 | 11:35

"De veiligheid van deze juwelierszaak en andere (juweliers)zaken beter te waarborgen?"

Beste opstelten, ik heb nog aanvulling op deze zin. Het is natuurlijk niet alleen Kamerbeek, al is dit een zeer duidelijk voorbeeld.
Maar kunt u ook voor de volgende personen veiligheid waarborgen?
Ondernemers
Ouderen
Homo's
Joden
Kinderen
Ongelovigen
Zij allen hebben immers last van deze allochtone criminelen(tjes)

Meri59 | 20-07-11 | 11:33

@Bakito | 20-07-11 | 11:25
Je begint weer af te dwalen in je argumentatie. Ook zo'n links kwaaltje.. geleerd van de grote voorganger Joop. Het ging over juwelier Kamerbeek en de vragen hierover van de PVV.

deraderendraaien | 20-07-11 | 11:32

@magiknuweer? | 20-07-11 | 11:01
Alleen als het een varkensslager was geweest.

Che_cuevara | 20-07-11 | 11:32

Bakito | 20-07-11 | 11:15
Precies wat ik dacht, geen enkel zinnig argument. De PVV mag niets zeggen want zijn racisten, de overige partijen praten er niet over of nuanceren het weg en zo kabbelt Nederland vreedzaam en rustig verder.

spanarchist | 20-07-11 | 11:32

@Bakito | 20-07-11 | 11:29
je weet best wat ik bedoel. lees de bijdrage van Stachauer | 20-07-11 | 11:24 nog maar eens.

magiknuweer? | 20-07-11 | 11:31

@zeg maar jansen | 20-07-11 | 11:02
Dat wel, en daar moeten ze die aannemer dan maar aansprakelijk voor stellen.

Che_cuevara | 20-07-11 | 11:31

Maar enfin, er is weer een nieuw topic. Wie zullen er nu weer de schuld krijgen....? Spannend

Bakito | 20-07-11 | 11:31

"En als je door autochtone overvallers in een bouwput wordt gegooid, krijg je ook een dwarsleasie. Dus waar hebben we het over."
Prachtig stukje sarcasme tussen de 'antwoorden', belachelijker kunnen we de gelijkebehandelinggekte niet maken.

Zoetwaterpanharing | 20-07-11 | 11:31

@magiknuweer? | 20-07-11 | 11:26
Beetje kort door de bocht. Volgens jouw theorie zou er dus niemand in de gevangenis zitten. Heb je gedronken of zo...?

Bakito | 20-07-11 | 11:29

magiknuweer? | 20-07-11 | 11:22
Ik las net al ergens in de comments: "Liever achter 4 tralies dan tussen 6 plankjes".

Marshall'80 | 20-07-11 | 11:27

@Bakito | 20-07-11 | 11:25
alleen wordt daar de criminaliteit tenminste bestraft en niet beloond. dat is het punt.

magiknuweer? | 20-07-11 | 11:26

@deraderendraaien | 20-07-11 | 11:23
Jaja, dat jongeren voor galg en rad opgroeien in lelijke woonwijken is allemaal de schuld van de socialisten. Zelfs in een dictatuur/politiestaat komt criminaliteit voor.

Jammer hè, dat jouw zondeboktheorie niet opgaat.

Bakito | 20-07-11 | 11:25

Ooit was New York een broeinest van criminaliteit. Toen werd zero tolerance ingevoerd. Vertaald naar de Nederlandse situatie zou een Marokkaanse overvaller daar 20 jaar de cel in verdwijnen. Door dit beleid daalde de criminaliteit in New York spectaculair. En wie schetst onze verbazing dat New York een van de favoriete verblijfplaatsen van linkse Nederlanders is!

Stachauer | 20-07-11 | 11:24

@ vraagstaart | 20-07-11 | 10:39

Er zijn genoeg punten waar je rekening mee kan houden en ik kan me het absoluut voorstellen dat iemand preventief zegt dat hij dit niet wil. ook al hebben een groot aantal multi nationals een andere mening aangezien hier ook etiek zogenaamd moet bij komen kijken.

met een Mercedes dealer ís het grootste probleem kunnen ze zich het veroorloven om mensen te weigeren.

voorbeeld mijn pa heeft eens meegemaakt dat hij in zijn klus kleding aan kwam bij de mercedes dealer en dat hij geen hulp kreeg toen hij bij een duurdere mercedes stond te kijken en werd hij eigelijk niet geholpen. Klein foutje als je iemand met een bedrijf hebt die meer dan 50 medewerkers heeft met een lease merceders

JPRe | 20-07-11 | 11:24

@Bakito | 20-07-11 | 11:11
er vinden elke dag iid dit soort overvallen plaats door dit soort tuig, Mag er dan ook eindelijk eens tegen geageerd worden?
Door wie dat dan gebeurt maakt in deze geen moer uit, maar linkse politici hadden ook in deze het voortouw kunnen nemen.
Maar ja... links he!

deraderendraaien | 20-07-11 | 11:23

@Marshall'80 | 20-07-11 | 11:18
maar niet gebruiken als zelfverdediging he? want dan ben je in nl helemaal de sjaak, zeker als je het gebruikt tegen allochtonen.

magiknuweer? | 20-07-11 | 11:22

@Bakito | 20-07-11 | 11:17
Wilders is voor mij als een olifant in een porseleinkast.

Hölzenbein | 20-07-11 | 11:22

Haarkopje | 20-07-11 | 11:14 | + 0 -

Die wapens hebben ze nu ook al, alleen dan met scherpe munitie ipv losse floders die ze veelal in het leger gebruiken. En nee ik zie daar het probleem niet van in. Toen ik dienstplichtige was en daarna beroeps zat ik ook tussen de idioten en ook die kregen gewoon een wapen. Onder toezicht is het heel anders, maar dat zal je vast niet weten. Het leger is zo gek nog niet. Je moet het ook niet zien als straf, maar als verlengstuk van je opvoeding. Leren omgaan met problemen en agressie, teamwork en verantwoordlijkheid. Dat is het hele idee van dienstplicht. Maar ja onze linke gezaghatende correctheids-maffia is daar natuurlijk tegen.

StijlvolRechts | 20-07-11 | 11:21

Bigi Bana Boy: Tja, dat is ook maar natuurlijk de vraag. Alleen hebben deze 'linkse' socialistische partijen hun invloed werkelijk overal inzitten. En Links heeft jarenlang vrij staatjes gecreëerd. Men is bij Links veel te bang om in te grijpen, want ingrijpen betekent automatisch stemverlies. Of Rechts het beter zal doen is maar de vraag maar dat we op deze manier niet meer verder kunnen lijkt me wel duidelijk. Maar dat hebben ze bij de PvdA,D66 en GroenLinks nog steeds niet in de gaten. Die kijken het liever naar het aantal zetels, al moeten ze daarvoor misdaad statistieken verdraaien of een genocide ontkennen.

Indoneesje | 20-07-11 | 11:19

Begin dan een groentewinkel.

winterpeen | 20-07-11 | 11:19

Zelfs het niet meer binnen laten van jongeren (ongeacht huidskleur/afkomst/geloof) is discriminerend:
-leeftijd- discriminatie is ook bij wet verboden.

Fred Janssen | 20-07-11 | 11:19

@Bakito | 20-07-11 | 11:15
alles beter dan dat heel nederland eruit gaan zien als die amsterdamse stadsdelen onder pvda/gl/d66(a&b) bestuur

magiknuweer? | 20-07-11 | 11:18

Muxje | 20-07-11 | 11:11 |
Inderdaad respect dat deze man zo lang politiek correct en terughoudend is gebleven! Ik zou, net als u na de 2e of 3e keer een wapen aanschaffen!

Marshall'80 | 20-07-11 | 11:18

Wanneer houd het eens op? Wanneer stoppen die ellendige linksmensen en zelfs daders eens met het inzetten van die discriminatie-jokers en Godwins als argumenten? Wanneer gaat er eens een echte oplossing (lees: straffen) komen om dit straattuig aan te pakken?
Le Roi | 20-07-11 | 10:24
.
Nooit, want dat schaadt hun eigen belang. Dat is belangrijker dan het leven van een hard doorwerkende juwelier en zijn familie.

Zoetwaterpanharing | 20-07-11 | 11:17

@Koninging Beatricks | 20-07-11 | 11:14
Helemaal niet. Ik mag Wilders wel, alleen zijn aanpak is erg doorzichtig, goedkoop en slechts gebaseerd op het aanwijzen van een zondebok, niet op oplossingen.

Tenzij je knieschoten als oplossing wilt zien natuurlijk.

Bakito | 20-07-11 | 11:17

Discrimineren is onderscheid maken op gronden die er niet toe doen. Acht keer vanuit zelfde hoek aangevallen worden en daaruit een op praktijkervaring gebaseerde conclusie trekken valt daar niet onder.

Vage_eddie | 20-07-11 | 11:16

@baba4oog 11:07
Ik zal Van Geel eens vragen wat hij er van vindt, dat ik alleen met mijn vrouw het bed deel.

Daar komt hij theorethisch niet uit, want het is ten slotte discriminatie richting al die andere dames.

Sowieso ben ik benieuwd wat Van Geel van de gedachte vindt, dat een zelfstandig ondernemer zelf bepaalt met wie hij zaken doet en dat zo iemand eigendomsrechten heeft. Ook daar staat iets over in de universele verklaring van de rechten van de mens, maar op die afdeling is Van Geel blijkbaar nooit geweest.

tipo | 20-07-11 | 11:16

@Haarkopje | 20-07-11 | 11:14
nee, turkse en marokaanse jongeren zwaar gesoepsideerd(kick)boks les geven om ze van de straat te houden. dat is lekker.

magiknuweer? | 20-07-11 | 11:15

Vogelbeest | 20-07-11 | 10:15

Ja, helemaal mee eens. Las van de week dat een zwerver uit Oezbekistan of zeau vanwege het steken van een medezwerver TBS met dwangverpleging kreeg opgelegd. In NEDERLAND!!! WWWWTTTFFF???!!! Betaal ik daarvoor belasting? Voor zwervers uit Oezbekistan? Echt helemaal van de pot gerukt dit...

eerstneukendanpraten | 20-07-11 | 11:15

@spanarchist | 20-07-11 | 11:12
Ja, dankzij de PVV wordt de wereld een stuk aangenamer.


*proest*

Bakito | 20-07-11 | 11:15

@Koninging Beatricks | 20-07-11 | 11:14
*he=je

Koninging Beatricks | 20-07-11 | 11:14

@StijlvolRechts | 20-07-11 | 11:08

Dat zeg ik. Je kan wel de stoere jongen uit gaan hangen, maar zo'n onontkomelijk verblijf onder de wapenen zet je toch wel even aan het denken of je echt wel zo goed bezig bent.

Biff Eagleburger | 20-07-11 | 11:14

@Bakito | 20-07-11 | 11:11
En als ze dit bij elke overval zouden doen, dan zou je daar ook wel weer wat over te zeiken hebben he?

Jij hebt gewoon de pest aan Wilders en het maakt he niet uit wat hij wel of niet doet. Zeg dat dan gewoon ipv dag in dag uit er omheen lullen.

Koninging Beatricks | 20-07-11 | 11:14

StijlvolRechts | 20-07-11 | 11:08:

Jij wil crimineel tuig met wapens leren omgaan.
Spoor jij wel?

Haarkopje | 20-07-11 | 11:14

#@ecologiste | 20-07-11 | 11:10 | + 0 -

Onzin! We betalen nu ook al aan dat tuig. Dat tuig de boel laten terroriseren lopen en roven is veel duurder, dan ze van de straat te halen en dienst te proppen. Daarnaast betalen we nu ook al uitkeringen aan die 18 jarige. Dus duur is puur gelul. Het kost juist minder.

StijlvolRechts | 20-07-11 | 11:13

Bakito | 20-07-11 | 11:02
Precies, wat een schoften. Ze hadden precies hetzelfde moeten doen als bij de overige partijen gebruikelijk is bij dit soort ongemakkelijke zaken, namelijk de andere kant opkijken en er het zwijgen toe doen.

spanarchist | 20-07-11 | 11:12

De overheid zou uit deze zaak één les moeten trekken: bescherming van burgers is een essentiële kerntaak van de staat en behoort een hoge prioriteit te hebben, niet alleen omwille van de bedreigde burgers zelf, maar ook omwille van de samenleving als geheel. Want als de burger het idee krijgt dat ze niet adequaat beschermd wordt, dan regelen ze die bescherming op een gegeven moment wel zelf. En dat gaat doorgaans niet op een zachtzinnige of correcte wijze. Wil je dat voorkomen, dan moet je als overheid eerst je eigen zaakjes op orde hebben voordat je de uitwassen van eigenrichting gaat vervolgen.

Dat Kamerbeek na 8(!) overvallen een deurbeleid instelt is niet "begrijpelijk" of "betreurenswaardig", het getuigt van bijzondere moed, doorzettingsvermogen en terughoudendheid dat hij dat nu pas doet. Ik zelf zou na de 1e overval al een honkbalknuppel onder de toonbank hebben liggen. Na de 3e zou dat een ingekort hagelgeweer zijn. Na de 4e boobytraps op de deur. Enzovoort. Deze man toont na 8 overvallen en zwaar letsel met een maatregel die zowel mild als effectief is, een innerlijke beschaving die ik zelf niet op zou kunnen brengen.

Nood breekt wet, inderdaad, en het valt niet te ontkennen dat de nood bij Kamerbeek bijzonder hoog is. Zou ik in enig anti-discriminatieclubje zitten (god verhoede 't), dan zou ik op zijn minst eerst even de gemoederen laten bedaren en even afwachten voordat ik ook maar naar deze zaak zou kijken.

Muxje | 20-07-11 | 11:11

@deraderendraaien | 20-07-11 | 11:08
Er vinden elke dag overvallen plaats. Juist met dit smeuïge geval gaat de Raad van Elf van Wilders aan de haal. Toeval?

Bakito | 20-07-11 | 11:11

deraderendraaien | 20-07-11 | 11:00
Maar het is toch stuitend dat Piet van Geel (opgeleid als pedagoog) zijn stuk doorleest en niet eerst nadenkt over wat er nu eigenlijk staat voordat hij op send drukt?
'Discriminatie mag nooit, horen jullie: nóóit! Behalve dan als je de criminaliteit wilt bestrijden door extra inzet van allochtone agenten. Goed plan Ahmed!'
Ongelofelijke sukkel, wat zou hij eigenlijk verdienen voor zijn pedagogisch verantwoorde adviezen (die in de helft van de gevallen door de rechter genegeerd worden)?

sjaakdeslinksesul | 20-07-11 | 11:10

@deraderendraaien | 20-07-11 | 11:08
EENSCH! de enige goede mentaliteit tegenwoordig is de "weg met ons" mentaliteit van de slinkse gutmenschen.

magiknuweer? | 20-07-11 | 11:10

StijlvolRechts | 20-07-11 | 11:08

Uw oplossing is veel te duur.

ecologiste | 20-07-11 | 11:10

@Bakito | 20-07-11 | 11:02 | + 0 -

volledig eens, angst speelt ook een rol.

laten we nog eens verder denken en het verbod op discriminatie wordt aangepast zodat iedere juwelier (verdachte) jongeren mag weigeren. Er is er een die iedereen toelaat en deze juwelier wordt overvallen door een snotjong van 16. Is het dan deze man z'n eigen schuld?

De Treinende Rechter | 20-07-11 | 11:09

De oplossing is trouwens heel simpel. Herinvoering dienstplicht! En geen 9 maand maar gewoon 2 jaar!En geen fluwelen handschoenen, maar stalen vuisten! Ik weet zeker dat het dan met meer dan de helft van dat opgeschoten onopgevoede tuig alsnog goed komt. Die andere helft is en blijft kansloos, en zullen uiteindelijk rotten in de cel.

StijlvolRechts | 20-07-11 | 11:08

@Bakito | 20-07-11 | 11:02
8 Overvallen... incident... zo kennen we links weer!

deraderendraaien | 20-07-11 | 11:08

@Bakito | 20-07-11 | 11:02
Hadden de veroorzakers het incident maar niet moeten laten plaatsvinden.

Heun (de baas) | 20-07-11 | 11:08

Niemand is gelijk aan de ander. Dan zouden we allemaal of man, of vrouw zijn. Zijn we niet, dus kap met die onzin.
In het geval van gelijke behandeling, goed plan! We kunnen dan ook besluiten om alle Marokkanen als croimineel te behandelen. Immers, gelijke behandeling. En kan deze commissie zich dan ook uitspreken over het politieke troeteldiertje 'meer vrouwen in topfuncties'? Ook ongelijke behandeling. Vragen, vragen, vragen...
'k Snap die juwelier wel. En als hij alleen volgens afspraak gaat bedienen, oppelos dan toch?

vriendje | 20-07-11 | 11:07

Van Geel is een pregnant voorbeeld van een schier oneindeige reeks aan lieden, die de pratijk ten dienste willen stellen aan de theorie, i.p.v. andersom. Art.1 GW, hoe belangrijk ook, is geen absolute, allesomvattende en onwrikbare waarheid. "Discriminatie" is in essentie het maken van onderscheid, iets dat dagelijks oneindig veel keren gebeurt en waar in 99,9999 % van de gevallen (terecht) geen haan naar kraait. De vraag, die van Geel zich zóu moeten stellen is dus niet of de insteek van Kamerbeek discriminatie-in-de-zin-van-onderscheid-maken ís (dat ís 't zonder twijfel), maar of het een ongeoorloofde vorm daarvan is. Van Geel zou zich in die context verrekte goed moeten realiseren, dat zijn technocratische, obligate en gortdroge "Wat de heer Kamerbeek gebeurde is vreselijk" totaal geen recht doet aan wat de juwelier is overkomen. In de wereld van de opinielozen, die zich bij gebrek aan inzicht en gevoel tegen de klippen op en krampachtig vasthouden aan theoretische utopiae is van Geel's insteek misschien een geldige, in de weerbarstigheid van de realiteit van alledag is 't een regelrechte aanfluiting, een absolute gotspe.

baba4oog | 20-07-11 | 11:07

meneer Q | 20-07-11 | 11:05
Slappe ouwehoer. Je kunt van alles van linksmensen vinden maar ik denk niet dat er linksmensen zijn die zo denken als jij hier beweert. Overdrijf niet zo.

Bigi Bana Boy | 20-07-11 | 11:07

@Heun (de baas) | 20-07-11 | 11:04
Wat dus 80% van de misdaden het geval is. Oeps. Generaliseer ik alweer...

Steilloos ten Onder | 20-07-11 | 11:07

Als regent hoef je je in Nederland idd niet druk te maken: ook al fraudeer je, knoei je eindeloos met andermans geld, en presteer je niks: zo lang je regentenvriendjes je dekken zit je carrière wel goed.
De bevolking kan je immers toch niet wegstemmen....

(Al wordt er iedere week een juwelier afgemaakt door allochtone overvallers, het interesseert de regenten echt niet).

Opstelten is de zoveelste in een eindeloze lijst van ziekelijk incompetente sukkels. Hij doet niks, weet niks, kan niks. Daarom hebben ze hem ook minster gemaakt ;)
Lekker meegaand en gehoorzaam aan de ambtelijke top.

Avant | 20-07-11 | 11:07

@Steilloos ten Onder | 20-07-11 | 11:05
Exact. De PVV stelt alleen kamervragen over zaken die brede publiciteit krijgen.

Bakito | 20-07-11 | 11:06

@Hölzenbein | 20-07-11 | 11:02 | + -1 -

Shit helemaal vergeten! Speciaal voor jou. Dit land is het zat c'est ça!

StijlvolRechts | 20-07-11 | 11:06

@kapotte_stofzuiger | 20-07-11 | 10:23 |
Die site wordt niet bepaald bijgehouden. Affelay speelt nog steeds bij PSV. Overigens zijn er maar weinig goede Marokkaanse voetballers. We kunnen ze op onze velden missen als kiespijn.

knight03 | 20-07-11 | 11:06

Schaf de CGB aub af.

Dat is inderdaad het enige dat Opstelten kan doen. Stel je voor dat je juwelier bent, 8x wordt overvallen, netjes belasting betaalt. En dat de 9e overvaller je vervolgens met met je eigen belastinggeld van discriminatie beticht, waardoor hij zijn overvalwerk niet kan doen.

tipo | 20-07-11 | 11:06

@Hölzenbein | 20-07-11 | 11:02
maar hij heeft wel gelijk. artikeltje nog gelezen op de joop "wat nederland nodig heeft is meer islam"? is toch zum kotzen.

magiknuweer? | 20-07-11 | 11:06

De enige fout die dhr Kamerbeek maakt is door het hardop te zeggen. Iedereen weet dat een selectief deurbeleid bestaat. Als hij het gewoon stil had gehouden was er niets aan de hand geweest, omdat een crimineel die geweigerd wordt niet klaagt. Maar organisaties die criminelen het leven makkelijker maken wel..
Overigens vindt ik dat Kamerbeek een held is door het eindelijk eens te benoemen, en dat hij gesteund dient te worden door iedereen die het met hem eens is. Ik hoop dat hij het begin van de verandering is.

H. simpson | 20-07-11 | 11:06

Indoneesje | 20-07-11 | 11:01
Ik vraag mij alleen af wie je de schuld gaat geven als "rechts" het straks voor het zeggen heeft.

Bigi Bana Boy | 20-07-11 | 11:06

Linksche menschen geven de juwelier de schuld... hij is tenslotte een BLANKE Nederlander en had deze Medelanders aan wat geld moeten helpen... (iets van eeuwenlange uitbuiting van de gekleurde medemens)

meneer Q | 20-07-11 | 11:05

@Bakito | 20-07-11 | 11:02
Tsja, je moet wat als je eigenlijk niet zo heel veel te vertellen hebt.

Steilloos ten Onder | 20-07-11 | 11:05

@Steilloos ten Onder | 20-07-11 | 10:55
Mits de dader in een eh, bepaald profiel past.

Heun (de baas) | 20-07-11 | 11:04

Hoe verging het alweer de waxinelichtwerper?

ecologiste | 20-07-11 | 11:04

@Cuyahoga | 20-07-11 | 10:58
Punt?
"Nieuwsfeiten, schandelijke onthullingen en journalistiek onderzoek wisselen elkaar af met luchtige onderwerpen en prettig gestoorde onzin."
of
"Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend"

kapotte_stofzuiger | 20-07-11 | 11:03

Che_cuevara | 20-07-11 | 10:59 First things first. Ja.

Maar het blijft kudt dat een aannemer een gat graaft van zes meter diep en er losstaande hekken omheen zet.

Stel dat je daar loopt en struikelt, je vastpakt aan iets wat mogelijk je val kan voorkomen en dat je dan met hek en al zes meter lager terechtkomt.

zeg maar jansen | 20-07-11 | 11:02

@StijlvolRechts | 20-07-11 | 10:54
Moet je niet nog c'est ça zeggen? Dramatiseer je nog wat meer...

Hölzenbein | 20-07-11 | 11:02

Kamerbeek = het volk
Zijn juwelen = de schat van het volk, namelijk gezelligheid en welzijn
Zijn berovers: de criminele dubbele paspoorters die misbruik maken van onze gastvrijheid.
Zijn rechters en beulen zijn de farizeërs die Jezus hebben bespot en zijn woord hebben verkracht en het volk hebben misleid. En de maffia van banken,bouw, politiek en opperambtenarij zijn de tollenaars in onze volkstempel die zelf aan het kruis zouden moeten, ipv zoals nu Geert Wilders of Emile Roemer die nooit in de regering mogen maar alleen voor spek en bonen mogen meedoen.

ecologiste | 20-07-11 | 11:02

Aha. De demagogen van volksverlakkerspartij PVV pakt er weer een voor hun gunstig incident uit om zetelwinst te boeken. Doorzichtige en gênante tactiek van een partij die gebouwd is op haatzaaien en negativiteit.

Bakito | 20-07-11 | 11:02

Geert Wilders, de PVV of wie dan ook kan honderden niet duizenden Kamervragen stellen. Zolang de PvdA of elke andere Linkse partij op het pluche zit in Nijmegen, zal er niets maar dan ook helemaal niets veranderd worden.
.
Daar waar je hoopt op een zeer krachtig geluid vanuit de PvdA of GroenLinks, D66 of SP. Blijft het verdacht stil vanuit Politiek Den Haag. Slechts opper Islamist Achmed M lijkt zich er nog aan te willen branden maar wie vertrouwd hem nog eigenlijk behalve zijn eigen achterban?
.
Nee, zolang de Linkse partijen het voor het zeggen hebben in de Nederlandse grote steden en probleem wijken zal er niets structureel veranderen. Want we moeten ondanks 8 overvallen plus een dwarslaesie sociaal blijven. Omdat ook de overvaller waarschijnlijk een moeilijk jeugd heeft gehad en zich zo onbegrepen voelt door de uitspraken van een Wilders.
Socialistisch Links moet gaan oppassen de emmer is vol en loopt zelfs al over. Knokploegen, vergeldingsacties, rassen rellen zijn dadelijk eerder feit dan fictie.

Indoneesje | 20-07-11 | 11:01

@Che_cuevara | 20-07-11 | 10:59
nee, zijn nering. was hij slager geweest was hij waarschijnlijk niet overvallen.

magiknuweer? | 20-07-11 | 11:01

Omgekeerde wereld, lekker typisch voor dit land. Ik word er kotsmisselijk van elke keer als ik het weer moet lezen. Justitie tikt de slachtoffers doodleuk op de vingers en de politie gaat vervolgens weer doodleuk verder met boetes uitdelen.

mannetje! | 20-07-11 | 11:00

@sjaakdeslinksesul | 20-07-11 | 10:45
Piet geeft eigenlijk haarfijn aan waarom art:1 uit de grondwet zou moeten worden geschrapt!
Wat voor de/het een recht is is voor de /het ander krom.

deraderendraaien | 20-07-11 | 11:00

Stel dat Thommie de G. is getrouwd. Zijn man/vrouw heeft een goed lopend zaakje in ikonen. Lichtgetinte jongens op een brommer slaan haar/hem in elkaar (b.v. blijvend blind aan één oog) en er wordt 700 euri meegenomen. Dan is het toch normaal dat zij/hij de volgende keer lichtgetinte jongens op een brommer met liefde in zijn/haar zaak ontvangt.
Dit is de manier waarop D66 de integratie wil zien behandel ze met respekt dan zal je zelf ook respekt ontvangen.(t mag wat kosten)

harob | 20-07-11 | 10:59

@zeg maar jansen | 20-07-11 | 10:58
Dus de overval is de oorzaak, anders was Kamerbeek nergens in gevallen met of zonder hek.

Che_cuevara | 20-07-11 | 10:59

zeg maar jansen | 20-07-11 | 10:58
Precies. Alle aannemers het land uit!

spanarchist | 20-07-11 | 10:59

kapotte_stofzuiger | 20-07-11 | 10:23

Je hebt deze al vaker gepost, maar dit is ouwe kuch.
Volgens mij voor het laatst bijgewerkt in 2007.

En dan nog.
Wat is je punt?
Dat er ongeveer 25 marokkanen van midden twintig zijn die op een legale manier genoeg geld hebben verdiend om een horloge van 30.000 euro te kopen?
Oh, wacht, 26, Ali B. schijnt de laatste jaren ook belasting af te dragen.

Cuyahoga | 20-07-11 | 10:58

@Ko Reander | 20-07-11 | 10:54
Selectief deurbeleid, ja. Dat is de oplossing. Zucht.

Steilloos ten Onder | 20-07-11 | 10:58

Che_cuevara | 20-07-11 | 10:45 Had de aanneemer vanaf het begin vaste hekken gebruikt dan was Kamerbeek nog steeds overvallen door mocrotuig maar dan had ie nu nog gewoon kunnen lopen.

zeg maar jansen | 20-07-11 | 10:58

Ieder land krijgt een commissie gelijke behandeling die het verdiend....

Bolesmales | 20-07-11 | 10:57

Niet zo bestuurder Opstelten op zijn huid zitten, momenteel heeft hij het druk om ex-rechter Westenberg (meineed en valsheid in geschrifte) buiten vervolging te houden.

Portemonnee van de A | 20-07-11 | 10:57

denk dit eens even door:

stel dat deze meneer marocs van 16 jaar mag weigeren in zijn winkel.(hij mag iedereen weigeren in zijn eigen zaak wat mij betreft, maar dat ter zijde) Dan mogen andere winkeliers dat ook, het leidt uiteindelijk tot complete willekeur, en dat kan een rechtstaat nooit toestaan. Of we moeten het verbod op discriminatie aanpassen natuurlijk, dan mag het weer wel.

De Treinende Rechter | 20-07-11 | 10:57

Met al die blingbling in de etalage vraag je er ook om. Daar kunnen onze koeltoerverrijkende marokjes geen weerstand aan bieden en islam ies vrede. Juwelier stenigen en marokjes knoeffelen.
En nog steeds zijn er mensen die dit misselijk makende gedrag van de marokjes proberen te nuanceren.

Troost J.E. | 20-07-11 | 10:57

@Ko Reander | 20-07-11 | 10:54

Want elke Turk kent alle anderen. Get.Fucking.Real.

Biff Eagleburger | 20-07-11 | 10:55

Niets nieuws onder de zon, de dader wordt hier altijd beter beschermd dan 't slachtoffer.

Steilloos ten Onder | 20-07-11 | 10:55

VRAAG 6 en tegelijk een groot deel van DE OPLOSSING.
Wanneer neemt u criminele dubbel paspoorters hun NL-paspoort af en stuurt u ze terug als ongewenste vreemdeling naar eigen land en dwingt die landen deze lieden te straffen? Want zo hebben we alleen nog niet-criminele dubbele paspoorters binnen de grenzen, hetgeen m.i. minimaal 3-4 miljard tot wellicht 8 miljard euro per jaar uitspaart.
Wilders: stel dus ook deze cruciale vraag 6!!

ecologiste | 20-07-11 | 10:54

We leven hier echt in de omgekeerde wereld! Dit land is het zat! dehelpdeskert.blogspot.com/2011/07/de-... In Nederland is de dader het slachtoffer en het slachtoffer de dader! Schoften zijn het! Allemaal!

StijlvolRechts | 20-07-11 | 10:54

Vind dat deze man het recht heeft zich met een vuurwapen te verdedigen. Als de door marktwerking kapot gemaakte overheid het niet kan, moet de burger het recht in eigen hand kunnen nemen.

nokkenaskettingklem | 20-07-11 | 10:54

Er zijn Turkse, Marokkaanse en andere allochtone juweliers in Nederland. Als die er lucht van krijgen dat ze beroofd gaan worden nemen ze "maatregelen in familiaire kring". Ofwel, het tuig wordt even in elkaar getimmerd. Daarom worden die dus niet overvallen. Ik ben er voor dat alle juweliers de deur op slot laten en alleen maar mensen binnen laten die ze vertrouwen.

Ko Reander | 20-07-11 | 10:54

@Superior Bastard | 20-07-11 | 10:42

Dienstplicht. En als je gewetensbezwaren hebt dan mag je 16 maanden bejaarden wassen.

Biff Eagleburger | 20-07-11 | 10:52

Hölzenbein | 20-07-11 | 10:49
Maar de CBL had hem dan tenminste niet lastig gevallen.

spanarchist | 20-07-11 | 10:51

Schaf de CGB aub af.
sjaakdeslinksesul | 20-07-11 | 10:45

200% EENSCH!

magiknuweer? | 20-07-11 | 10:51

Gelukkig werd ie niet door autochtonen overvallen want dan had ie een probleem met het weren van klanten.

Hölzenbein | 20-07-11 | 10:49

(..)en het wetsvoorstel denaturalisatie criminelen eindelijk ingediend?
.
Hehe. Eindelijk.

Thoth | 20-07-11 | 10:48

denaturalizatie, denaturalizatie, denaturalizatie!
de einige oplossing, en dat standart bij een zwaar vergrijp (meervoudige kamer), en voor de autochtoon
stemrecht ontnemen voor de tijd van zijn detentie!

iedereen blij

optie 2 de kerguelenen of south georgia leasen en daar onze kans jongeren naar toe verbannen met een hengel, doet wonderen!

pietka | 20-07-11 | 10:48

In dit gestoorde land weegt de stuiptrekkende angst voor discriminatie zwaarder dan ernstige misdaad. Politiek Nederland is ziek en heeft haar gezonde verstand verloren. Luister nou eindelijk eens naar het volk. Criminaliteit en discriminatie hebben niets met elkaar te maken! Wanneer je een overvaller niet binnen wil laten heeft dat niets te maken met huidskleur maar alles met zelfbehoud. Wanneer blijkt dat het merendeel van de daders die ernstige feiten plegen een kleurtje heeft dan is het logisch dat je het risico probeert uit te sluiten door mensen met een kleurtje niet meer in je zaak te laten. Als daders een banaan als neus hadden gehad, dan laat je geen mensen met een bananenneus is je zaak. Heel logisch allemaal.
Er zijn ook onderzoeken naar aapjes geweest. Aapjes die een stroomstoot kregen wanneer ze hun eten wilden pakken, pakkten geen eten meer en gingen dood. Ook heel logisch. Zoiets heet oorzaak en logisch gevolg. Als je steeds wordt overvallen wanneer je de deur opendoet voor een Marokkaan, dan doe je dus de deur niet meer open, zelfs wanneer dat inkomstenverlies betekent. Beter minder inkomsten dan dood.

doenormaal! | 20-07-11 | 10:48

Ik had de ijdele hoop dat we van dit PvdA/D'66/Groen links/SP klimaat verlost waren, maar kennelijk zijn er nog steeds roulerende geitenwollensokken. Dat straattuig moet eens een keer maximumstraffen gaan krijgen ipv weer een soft alternatief strafje. En de rest van hun leven al hun bezittingen afpakken tot de laatste cent is terugbetaald. Het is nog steeds ongelofelijk dat er in ons land criminelen rondrijden in perperdure auto's zonder dat hun slachtoffers schadeloos zijn gesteld en/of de belastingdienst fors in actie komt.

Dr.Zeldenrust | 20-07-11 | 10:48

@zeg maar jansen | 20-07-11 | 10:43
Dus de schuld ligt bij de aannemer.
Ja, nu wordt het duidelijk.

Che_cuevara | 20-07-11 | 10:45

Diepe, diepe zucht...
"Deze typering van de Commissie Gelijke Behandeling (De commissie spreekt naar de wet en vindt op basis daarvan bijna alles discriminatie, zelfs de kortingen voor vrouwen op vrouwenavonden in cafés en de weigering van vrouwenblad Opzij om mannelijke verslaggevers aan te nemen) doet geen recht aan de werkelijkheid. De Commissie oordeelt met diezelfde wet in de hand in de helft van de zaken dat er géén sprake is van discriminatie." aldus Piet van Geel.
Zeg je er ook even bij Piet dat het dan vaak om zaken gaat waarbij de godsdienstvrijheid prevaleert boven de wet gelijke behandeling zodat discriminatie bij het vinden van een baan, op je werk, maar ook bij je schoolkeuze opeens wél mogelijk is?
En vervolgens meent Piet dat Marcouch een goed punt heeft door agenten met één specifieke etniciteit in te zetten op misdadigers met dezelfde etniciteit. Een voorstel wat onmiddellijk door de KPLD is afgeschoten, omdat 'men geen onderscheid naar etniciteit wenst te maken'.
Aan nitwits en warhoofden als Piet van Geel geven wij dus de macht om onze grondwet te interpreteren. Schaf de CGB aub af.

sjaakdeslinksesul | 20-07-11 | 10:45

Met 'Justitie' wordt doorgaans het OM bedoeld, ik mis nog de kritische kijk op de rechterlijke macht, maar ja die is volgens NRC Handelsblad verheven boven elke kritiek (tenzij die uit de eigen - linkse - hoek komt: Schalken)

Stachauer | 20-07-11 | 10:45

@Che_cuevara | 20-07-11 | 10:41

Klopt als een zwerende vinger. Onze "samenleving" is anno tegenwoordig voornamelijk nog slechts gebaseerd op een aantal verouderde theorieën die helaas al lang niet meer aansluiten op de dagelijkse realiteit.

Alleen is dat nog niet echt doorgedrongen tot de betonkoppen die het bijbehorende beleid maken.

Reinaert | 20-07-11 | 10:45

Mijnheer Kamerbeek is in de bouwput gevallen doordat de aannemer daar ondeugdelijke hekken omheen had gezet.

De overvaller duwde Kamerbeek tegen het hek, het hek viel om en naar beneden en daardoor Kamerbeek en z'n overvaller ook.

Enkele dagen later is er een ander, wel deugdelijk, hek om de bouwplaats gezet door de aannemer.

zeg maar jansen | 20-07-11 | 10:43

Gewoon keiharde pr0n op een megabeeldscherm in zijn zaak draaien, zodat je jonger dan 21 officieel mag weren. En verder een paar rollades in de sluis hangen.

Jos Tiebent | 20-07-11 | 10:42

Beste Pritt, dat je het opneemt voor juwelier Kamerbeek is geweldig en ook de kamervragen van de PVV zijn uitstekend. Waar echter kunnen wij vinden of Opstelten al gereageerd heeft en wat hij dan precies geantwoord heeft ? Een link naar een dwaas opiniestuk is leuk, maar daar heb ik niks aan. Want ik zie niet in wat de link tussen een stuk in de VK en Opstelten is. Wat heeft Opstelten geantwoord en waarom zet je dan geen link bij ?

Bigi Bana Boy | 20-07-11 | 10:42

Waar ligt de scheidslijn tusen discriminatie en realisme? Overigens ben ik zelf van mening dat ál het jongerentuig keihard dient te worden aangepakt. Als je de mogelijkheden tot uitzetting kunt creëren moet je dat niet nalaten, evenals werkkampen voor tuig dat niet kan worden uitgezet.

Superior Bastard | 20-07-11 | 10:42

"Natuurlijk kan in zulke gevallen de neiging ontstaan Antilliaanse en Marokkaanse jongeren te wantrouwen."
Nuff said.

spanarchist | 20-07-11 | 10:42

@Reinaert | 20-07-11 | 10:18
In "theorie" hebben we daar inderdaad mannetjes voor.
In "theorie" hè, niet in het echie.
Dus moet je het zelf maar doen want met "theorie" lossen we het niet meer op.

Che_cuevara | 20-07-11 | 10:41

Nederland is toe aan verbetering, dat mag duidelijk zijn. Toch lijkt de PVV mij de slechtste keuze als het gaat om de dialoog aangaan met de probleemgroepen. Het liefst zou je ze de benen breken maar dat is natuurlijk niet hoe het werkt. Preventief investeren in risicogroepen klinkt als een laf D66 voorstel dat stinkende wonden creëert maar het is wel de realiteit. We kunnen elkaar moeilijk de hersenen inslaan om problemen op te lossen. Het laatste waar je op zit te wachten is een halve burger oorlog die door vergelding wordt gevoed. Het is echt aan de politiek om het koren van de PVV molen te verplaatsen naar een publiek debat en een invoering van een strenger en effectiever beleid. Pas dan, is het bovenstaand verhaal als discriminatie af te doen. Tot die tijd mag je, bij gebrek aan betere alternatieven, wat mij betreft alles met een bontkraag weigeren.

Rikketiktik | 20-07-11 | 10:41

Het is dat deze hele situatie in en in triest is anders zou deze reactie en de gehele houding van de politiek toch om te lachen zijn.

kipfilét | 20-07-11 | 10:40

@JPRe | 20-07-11 | 10:30 Precies. De boeken van o.a. Curry en Popcorn over dat onderwerp stammen uit de vorige eeuw; het heeft geen enkele zin om dure tijd te besteden aan prospects die toch nooit tot een buy overgaan.

En dan als dank nog wat geweld over je heen krijgen? Kanslozen weren bij de bron zou ik zeggen, maar vooruit: de voordeur mag ook.

Maar nee, dat heet dan discriminatie. Ga voor de lol eens op een zaterdag ongeschoren en in oude kleren bij de Mercedes-dealer langs en vraag een CL500 mee voor een proefrit. Ook discriminatie zeker, als je "nee" te horen krijgt?

vraagstaart | 20-07-11 | 10:39

Na 8 overvallen, neergeschoten en in een bouwput terecht gekomen.
Een dwarslaesie opgelopen.
En dan, pas dan, besluit de juwelier om geen Marokkaantjes meer in zijn zaak te laten.
En dan durven die anti-discriminatie lobbyisten de juwelier nog als dader te duiden.
Hoe kunnen ze het hun strot uit krijgen zonder zich te verslikken.

Het enige dat je nog kunt doen is gewoon zelf je zaakjes regelen. Want van de overheid of politie hoef je dus echt niets meer te verwachten. Die hebben trouwens al hun krediet verspeeld en moeten nu niet meer zeuren.

Als iedereen dat zou doen wil ik nog wel eens zien wat zij daar dan nog tegenover kunnen stellen.
Slapjanussen zijn het toch en daar hoef je mijns inziens echt niet bang meer voor te zijn.

Che_cuevara | 20-07-11 | 10:38

Wat Vogelbeest | 20-07-11 | 10:15 zegt.

Superior Bastard | 20-07-11 | 10:38

Als meneer Kamerbeek ambtenaar was geweest, was heel politiek NL in rep en roer geweest. Nu is het z'n "eigen keuze" juwelier te zijn. En hoe is het toch mogelijk dat de daders nog steeds niet gepakt zijn ?

casino | 20-07-11 | 10:38

De minister bast terug het pasjessysteem voor wietwinkels ook voor juweliers te introduceren.
Het heeft onze aandacht er wordt aan gewerkt.
En dan nog een antwoord 1 nuancering ,
Het is verplicht lachen bij René Froger want die ligt zo lekker bij Willum A en z´n Argentijnse Max.

Ratzing. | 20-07-11 | 10:37

Iemand al iets van Thom de Graaf gehoord overigens ?
Deze D66 Burgervader is op dit moment natuurlijk druk bezig de zaak op te lossen [sarcasmemode uit]

Mazzeltov | 20-07-11 | 10:37

@ vogelbeest
Nog beter zou zijn een stukje oerwoud te huren van Desi Bouterse en lekker tussen de insecten een guantanama bay in te richten.
.
Tbs is net als die zorgboerderijen vooral een goeie bron van inkomsten voor psychologen en psychiaters, die anders niet aan de bak zouden komen.
.
Marcouch is het trouwens opvallend eens met de pvv op dit punt, zo las ik in de vk.
.
Dat eeuwige gezeur over discriminatie ook. Waarom zou je niet mogen discrimeren als het om lijfsbehoud gaat? Alle dingen zijn toch relatief? Proportionaliteit ook wel genoemd. Wat het zwaarst is moet ook het zwaarst wegen, dus lijfsbehoud gaat voor discriminatie in de rangorde. Bovendien maken ondernemers zelf wel uit met ze wel of geen zaken willen doen. Anders wordt het ddr.

Greetje Duisenberg | 20-07-11 | 10:36

Hier in het dorp gaan alle Marokkanen die zich op straat durven te vertonen direct met fiets en al het kanaal in. Zelf de politie heeft de daders, een knokploeg van een man of 15 waaronder twee surinamers, tips gegeven wat je wel en niet kunt maken en kijkt verder de andere kant op. Dat is nu het resultaat van pamperen en positieve discriminatie door de overheid. Ik denk niet dat het een oplossing is. Ik denk wel dat het onvermijdelijk is als er binnen de politiek niets verandert en dat je het steeds meer zult zien want vooral de jongere generatie is het meer dan zat.

jan-lul-de-behanger | 20-07-11 | 10:36

Dan moet je ook maar geen juwelier worden. Uitstervend vak in een land waar de politie wel tijd heeft om bekeuringen uit te schrijven, maar geen tijd heeft om bedreigde middenstanders bij te staan. Nog even en je kunt in NL niets meer in een echte winkel kopen, alles moet dan via internet worden aangeschaft..

Bozebuurman | 20-07-11 | 10:32

Terwijl alle andere partijen dwangmatig de andere kant op kijken is er gelukkig nog één partij die zich wel druk maakt om het leed van de gewone Nederlander.
De PVV bewijst maar weer eens dat sociaal iets heel anders is dan socialistisch.

Haarkopje | 20-07-11 | 10:31

@vraagstaart | 20-07-11 | 10:21

segmentering gaat nog veel verder niet alleen banken houden zich hier mee bezig.

ieder bedrijf met een medewerker die eenigzins iets in de vorm van een marketing gerelateerde opleiding heeft gedaan doet aan segmentatie sterker in het geval van deze juwellier zou je prima een SWOT analyse kunnen uitvoeren

de T uit SWOT staat voor threats en markokaanse jongeren zijn daar een van bij deze juwellier

JPRe | 20-07-11 | 10:30

@kapotte_stofzuiger | 20-07-11 | 10:23 Dat zijn er dus zes, waarvan één spelert van NEC. Die komt dus uit de buurt van deze juwelier. Één.

En die zie ik niet op een scooter met baseballpetje en bontkraag voorrollen om 'n klokkie te scoren. Net zomin als ik de Marokkanen die wèl vooruit komen in Nederland (ja, die bestaan!) dat zie doen. Die lopen in een goed pak, hebben geen opgeschoren gajeskoppen en stralen iets heel anders uit.

I rest my case, your honour.

vraagstaart | 20-07-11 | 10:30

@kapotte_stofzuiger | 20-07-11 | 10:23

Er zijn in dit land véél meer piepjonge Marokkaanse profvoetballers dan je denkt. De meesten daarvan weten hun carrière overigens buitengewoon goed geheim te houden.

En rijden, behangen met klatergoud, heel onopvallend in een spierwitte BMW-cabrio met wit lederen interieur brave burgers die een busbaan willen oversteken van de sokken.

Gelukkig was ik sneller dan die BMW en kan ik ook die opgestoken vingers nog wel hebben. Anders zou ik toch een bepaald onderbuikgevoel ontwikkeld hebben en dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Reinaert | 20-07-11 | 10:30

Denaturalisatie Marokkanen klinkt me als muziek in de oren.

Shalome | 20-07-11 | 10:30

".. Wat zou u zelf doen?.." Hebben Peppi en Kokki nou echt niet verder geleerd dan de fucking MAVO?

Biff Eagleburger | 20-07-11 | 10:29

@Vogelbeest | 20-07-11 | 10:15
Prima regel, maar dan moet er nog wel wat aan de pakkans gesleuteld worden.
zoals het nu gaat, is de kans vrij klein dat er ook maar iemand drie keer voor een zwaar vergrijp gepakt gaat worden.

Oh, en Mijnheer Kamerbeek zou de door hem betaalde belasting van de laatste 15 jaar terug moeten kunnen vorderen, wordt toch niets goeds mee gedaan.

Jackanders | 20-07-11 | 10:29

@faz | 20-07-11 | 10:19 | Ja, formeel wel. Maar dat is algemeen geaccepteerd omdat iedereen weet dat anders het bloed onder je nagels vandaan gehaald wordt. Ik heb wel achter zo'n stel prachtjongeren gestaan bij de kassa die ieder één druif wilden afrekenen. Wettelijk doen ze waarschijnlijk niets fout maar ik snap dat je ze als supermarktmanager gewoon niet meer wil zien.

JorisWorstNightmare | 20-07-11 | 10:28

Discriminatie, is dat enerzijds besnijdenis van vrouwen verbieden en anderzijds die van mannen toestaan, want joods?

Prze***walski | 20-07-11 | 10:25

Tja, en ook dit zal helaas weer in de doofpot verdwijnen, totdat zich weer een volgend 'incident' vanuit de welbekende Marokkaanse hoek voordoet. Wanneer houd het eens op? Wanneer stoppen die ellendige linksmensen en zelfs daders eens met het inzetten van die discriminatie-jokers en Godwins als argumenten? Wanneer gaat er eens een echte oplossing (lees: straffen) komen om dit straattuig aan te pakken?
.
Da-ge-lijks ondervinden mensen er last van. Ik kan tegenwoordig nog niet eens mijn vriendin 's avonds alleen van de bushalte naar huis laten lopen, zonder dat ze nagesist en voor "Hoer!" uitgescholden wordt.

Le Roi | 20-07-11 | 10:24

8 keer overvallen, een keer neergeschoten en een dwarsleasie opgelopen tijdens een worsteling. En toch doorgaan met je vak uitoefenen. Meneer Kamerbeek is de Johnnie Hoogerland onder de juweliers. Deze man verdient ook een t-shirt en standbeeld.
-
Mocht ik ooit langs een juwelier rijden die overvallen wordt dan verdwijnt die scooter onder de auto. Met of zonder allochtoon.

Castle Bravo | 20-07-11 | 10:24

@kapotte_stofzuiger | 20-07-11 | 10:20

Precies, díe reclassering. Geitenwollensokkendragers die het spoor al sinds hun geboorte volledig bijster zijn en de pretentie hebben van iedere crimineel al is 'ie nog zo rot een modelburger te kunnen maken.

Rozewolkbewoners.

Reinaert | 20-07-11 | 10:23

Misschien moet er standaard onder iedere kassa een shotgun komen te liggen. En erboven een camera.
Als de shotgun zijn werk gedaan heeft kan aan de hand van de camerabeelden worden beoordeeld of het een terecht bedrijfsongeval was.

vetkleppert | 20-07-11 | 10:22

@Parel van het Zuiden | 20-07-11 | 10:13
a) In Nijmegen wordt momenteel gemarcheerd.
b) Iemand met een dwarslaesie laten marcheren is een beetje kwetsend.

kapotte_stofzuiger | 20-07-11 | 10:21

Mensen, "discriminatie" is niets anders dan het maken van onderscheid tussen de ene groep mensen en de andere. banken doen het al jaren: als je geen miljoen cash minimaal te besteden hebt, wordt je geen private banking klant.

Als je Kim Holland heet, mag je bij geen enkele bank een rekening openen.

Als je een uitkering hebt, komt je zelfs als basisklant bij Schrettler niet binnen.

Dat heet "segmentering" en dat zouden banken wèl mogen en juweliers niet? Leg mij eens uit?

Of zijn Marokkaanse jongens wèl op eerlijke wijze in staat om horloges van 30.000 Euro te kopen? Hoe dan?

vraagstaart | 20-07-11 | 10:21

@faz | 20-07-11 | 10:19

Als het specifiek om lichtgetinte scholieren zou gaan dan was de eigenaar van desbetreffende super al lang van huis gehaald door een zwaarbewapend arrestatieteam en afgevoerd naar de dichtstbijzijnde extra beveiligde bajes.

Zolang het een generiek bedoelde 'huisregel' is mag het kennelijk.

Reinaert | 20-07-11 | 10:21

Uitstekende vragen. En die antwoorden... Tsja. Veel hoeven we van politiek Den Haag niet te verwachten dus die antwoorden kloppen wel aardig. Kutdzootje daar in Den Haag. Stelletje laffe politiek correcte honden die alleen aan hun eigen hachje (zetel/allochtone stemmen) denken zoals al heel erg lang de trend is daar in Den Haag, daarbij het Nederlandse volk totaal negerend.

doenormaal! | 20-07-11 | 10:20

Sorry hoor, hier mogen scholieren tussen 12 en 14 uur de supermarkt niet in. Is dat dan ook dieskriminasi?

faz | 20-07-11 | 10:19

Je mag in dit land have en goed niet zelf beschermen. Daar hebben we in theorie 'mannetjes' voor. Die vervolgens niet of veel te laat op komen dagen.

Wie de euvele moed heeft het heft toch in eigen hand te nemen - zelfs al is het zoals in dit geval door de eigen huisregels aan te scherpen - is de Sjaak en kan er op rekenen met alle mogelijke middelen te worden vervolgd en publicitair door de stront gehaald te worden.

Ondertussen lopen de daders vrolijk fluitend op straat, genietend van hun uitkering en zoekend naar een volgend slachtoffer. Tussen de driemaandelijkse afspraken met de reclassering door natuurlijk.

Reinaert | 20-07-11 | 10:18

Piet van Geel van de Commissie Gelijke Behandeling:
"Criminaliteit is erg. Wat de heer Kamerbeek gebeurde is vreselijk. Maar ook moet discriminatie voorkomen worden."
Met dat laatste zinnetje ontkent hij alle andere argumenten. Dat laatste zinnetje is zijn belegde boterham, daar vecht hij voor.

de Bree | 20-07-11 | 10:18

Zucht. Ik word zó moe van dit verhaal! Geef die juwelier gewoon een machinegeweer en toestemming om elk soort tuig in zijn winkel af te knallen.

Wat er nu gedaan wordt lijkt namelijk nergens op.

Opgevist | 20-07-11 | 10:17

Ik pas even met uit het plaatje gaan.

Maar de VK, zou zich echt rot moeten schamen nu, maar dat kunnen ze niet geloof, er zit geen fatsoen in die crimnele linkse rot volksstokers.

Creaguurder | 20-07-11 | 10:17

@Vogelbeest | 20-07-11 | 10:15
+1

Tommygunner | 20-07-11 | 10:17

@Vogelbeest | 20-07-11 | 10:15
Z) Wanneer zetten we de pliesie in als boevenvangers en niet als belastinginners?

kapotte_stofzuiger | 20-07-11 | 10:17

De commissie gelijke behandeling is toch dat groepje subsidiesponzen die zich druk maken over het feit dat er in Brabant een café is waar vrouwen graties consumpties krijgen en de mannen niet.

Die hebben geen tijd voor zo'n futuliteit

*/links modus aan
U bent een discrimineer meneer geachte juwelier. Waar haalt U de arrogantie vandaan om onze medeburgers te stigmatiseren (sorry moeilijk woord)
*/links modus uit

Prof. Drs. Klavan | 20-07-11 | 10:17

@Parel van het Zuiden | 20-07-11 | 10:13
Een mars, lekker nutteloos, en dan zeker applaudiseren bij zijn juwelierszaak met wat huilende tokkies. Ik pas.

Tommygunner | 20-07-11 | 10:16

X)Wanneer gaan we het Amerikaanse systeem "three strikes and you're out" (3 ernstige misdrijven en je hebt levenslang) invoeren?

Y)Wanneer stoppen we met stervensdure TBS behandelingen en gevangenishotels die euro 166,50 per dag kosten en gaan we alle langestraften en levenslangen uitbesteden aan een lage-lonenland als Griekenland of Spanje waar een gevangenis nog gewoon een concentratiekamp is en waar een gevangen maar euro 5,- per dag kost?

Vogelbeest | 20-07-11 | 10:15

Dat hier überhaupt eerst kamervragen voor nodig zijn om in actie te komen. Alle verantwoordelijke ministers hadden persoonlijk hun excuses aan moeten bieden voor het falen. Zij het dat de faal al jaren hiervoor is ingezet...

Tommygunner | 20-07-11 | 10:14

Een mars voor Kamerbeek, dat zou mooi zijn.

Parel van het Zuiden | 20-07-11 | 10:13

Zo gaat het toch altijd in Nederland? Wat dacht je van deze:
www.telegraaf.nl/binnenland/10224472/_...

Werkelijk weer om van te kotsen.

“[De rechtszaak] ligt op dit moment, as we speak, werkelijk klaar om op zitting gepland te worden. Als er een datum is, gaat de dagvaarding de deur uit” durft zo’n woordvoerster er dan nog uit te krijgen.

Ge-wel-dig meid. De slachtoffers van de bedreiging zijn inmiddels dood, maar nu, nu dan toch echt, gaan jullie een rechtszaak PLANNEN wegens de bedreiging.

Hoe. Krijg. Je. Het. Uit. Je. Bek.

On topic:

Ik heb het al eerder gezegd en ik zeg het weer: als je in Nederland te maken krijgt met misdadigers, los het vooral zelf op. Beter achter vier tralies dan tussen zes planken.

Want van de politie hoef je het ècht niet te hebben. Geüniformeerde belastinggaarders zijn het, meer niet.

vraagstaart | 20-07-11 | 10:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken