
En weer een stukje culturele uitingsvrijheid om je eigen identiteit op een voor jou veilige manier te kunnen beleven dat de nek om wordt gedraaid door dit Rechtse Kabinet. Akelig. Want hoezo is het erg als een agent een rozentuin in z'n nek heeft (één roosje voor elk kind en twee blaadjes welke de ouders symboliseren),
sjineese tekens op z'n onderarm ('gewoon iets dat voor mij heel belangrijk is') of een collectie stippen op z'n handen ('nee dat heeft verder geen betekenis hoor')? Is hij daarom een minder politieagent? JA dus zegt Ivo Opstelten. Nu zou deze stelling in elk ander land nog ergens op kunnen slaan, maar in Nederland is de
autoriteit van de pliesie al zo schrijnend laag (zie: eenstrepers op zaterdagnacht in een willekeurig uitgaansgebied) dat een mooi plakplaatje misschien nog wel wat indruk zou kunnen maken. Zo van: ik lijk een sukkel vanwege mijn beroep, maar maak me niet boos want dan bijt ik je nek af net zoals op deze gothic tattoo. Of: ik kom van zee dus boeiuh of ik jou aan je poten in de gracht hang. Maar nee. Mag dus niet meer van Ivo. Evenals kruisjes, hoofddoekjes, keppeltjes en wat de diverse godjes verder zoal voorschrijven qua fashion. De pliesie wordt weer
Neutraal in Nederland. En wat denken wij daar van te vinden meneertje?
Reaguursels
InloggenTattoos zijn lelijk en ordinair!
Oorbelletjes, tattoos en piercings horen NIET bij het agent zijn!!!!!
Mensen met tato's, zijn meestal heel onzeker, en moeten zich altijd laten gelden op een bepaalde manier. Als samenleving heb je ook niks aan die onzekere, labiele mensen.
Creaguurder | 13-07-11 | 09:26
Zelden zo'n domme uitspaak gehoord en/of gelezen. Gevalletje psychologie van de koude grond. Verder hebben echte kerels tattoo's natuurlijk.
Ik heb niks met "euhhhh" Ivo, maar heeft heeft ie gewoon gelijk. 100%
Mensen beschilderen zich al tienduizenden jaren om maar een beetje cool over straat te kunnen. De politie is er juist om te zorgen dat iedereen over straat kan, ook al diegene die niet cool zijn!
Die tattoos en piercings interesseren me niet zo.
Wel het feit dat ik !@#$%^ meer allochtonen, dan autochtone agenten spot....
Daar zouden we iets aan moeten doen!
nog effe en ze laten een hoofddoek tattoo op hun kop, zetten, of een hakenkruis op hun voorhoofd, kan niet politie moet er neutraal uitzien
helemaal goed, moet je eerder bedenken waar je jezelf laat versieren verkeerd versierd geen baan.punt.
Die Ivo, zet de boel weer op stelten. Ivo Teefen heeft altijd gelijk. Hebben ze niks beters te doen?
Tekst achter de laatste link van het artikel: "Daarbij kunnen die oorbellen ook nog gevaarlijk zijn, net als een kruis aan een ketting."
Alles lezende zou een ketting aan je kruis dus nog wel mogen, zolang maar niet publiekelijk getoond of gebruikt om boeven mee te knevelen.
Geweldig plan, de politie moet ook neutraliteit uitstralen.
Ze mogen idd wel een cursusje zelfvertrouwen volgen, dat helpt misschien wel mee qua uitstraling.
Nu nog al het personeel in de zorg!
Al zijn ze volledig onder getatoeëerd en rijden ze op een harley davidson.
Als ze goddomme hun werk maar goed doen, het zal mij een zorg zijn of ze nu geel, rood of paars zijn en een tatoeage hebben.
Eindelijk iets nuttigs, Ivo. Bravo.
Die kutproleten moeten die blauwe, rooie en groene verf van hun lichaam halen en terecht und sofort schnell bitte. Take me to the lasershop. Stuur daar Anouk met d'r dikke reedt ook maar heen, de bikkermuts met d'r proletenenarm(oede).
Dus als politieagent zijnde mogen ze ook niet meer de namen van hun halve famillie op de arm zetten?! Raar, want agenten die door morbide obesitas niet meer kunnen rennen kan dan weer wel! En dat vind ik persoonlijk veel aanstootgevender..
-weggejorist-
Laten we dan ook eens een nieuw uniform aanmeten. Niet meer dat popijopie bontkraagjasje, veel te kort, de pet meestal nergens te bekennen, flodderbroek, lompe schoenen... Terug naar het politieuniform uit de jaren '60, pet altijd op, stropdas netjes op zn plaats, lange jas en iedereen dezelfde, nette, glimmende schoenen (laarzan gaat misschien nog net wat te ver). De dames weer een rok aub, want die rare, modelloze flodderbroeken bij vrouwen zijn afschuwelijk.
Als je kleding en voorkomen al geen gezag uitstraalt, wat verwacht je dan ! Ook dikke penzen en uitgezakte figuren horen niet bij de politie thuis.
Lees Dalrymple. De "cultuur" van de onderklasse bepaalt al veel te lang de gang van zaken in onze maatschappij. Opbokken dus met die Tokkie tattoo's.
In plaats van alle versierde sukkels wordt het tijd voor uiterst fitte en representatieve (geen lange blonde slierten)agenten, oh en niet teveel vet op de botten, staat ook een beetje dom.
Alle versierselen dus bedekt inclusief reli uitingen.
@JanRap | 13-07-11 | 11:31 | + 1 -
Van woordneuken is nog nooit iemand zwanger geworden.
@ Feynman | 13-07-11 | 10:25 |
Ten algemenen nutte en ten gerieve van mijn taalgemoed noopt een telkenmale foutief geschreven en gesproken gezegde mij tot het ten enenmale rechtzetten van dit kwaad, zodat eenieder dit voorts ten eeuwigen dage correct zal gaan gebruiken. Te dezer zake wordt het kwaad hier belichaamd door ten alle tijden.
Hier te lande wordt deze uitspraak ten getale van duizenden mensen incorrect gebruikt. Ten voorbeeld zijn hier enkele varianten die ten gehore worden gebracht: ten alle tijden, ten allen tijde, ten alle tijde, ten allen tijden, te alle tijde, te alle tijden en te allen tijden. Er kan echter maar één juiste variant te berde worden gebracht en dat is TE ALLEN TIJDE.
"ik denk dat de politie op dit moment eerst eens even wat harder kan gaan werken op het gebied van ECHTE PROBLEMEN!"
Schalehengst | 13-07-11 | 09:08
Het één (boeven vangen) heeft helemaal niets te maken met het ander (kledingvoorschrift), dus je prioriteits-stelling slaat nergens op. en je hoeft ook niet zo te SCHREEUWEN, we zijn niet blind.
Terecht.
Volgende te nemen stap (binnen 2 weken), een agent met "je" aanspreken levert een "administratieve" boete(geen beroep mogelijk) op van 25,00, direct te voldoen, tegen voldoende kwijting, aan de Mijnheer Agent.
Nu nog zelfverdedigingslessen, krachttraining en conditietraining drie keer per week verplichten. Vrouwen, vetkleppen, anorexiapatiënten en 45+-ers achter een bureau zetten of er uit kieperen en het salaris verhogen. Dan komt het wel goed met de politie in Nederland.
We zijn op de goede weg,nu nog de dikbillen aanpakken.
@Greetje Duisenberg
Clockwork Orange tijdperk?
Leg dat eens uit, hoe zo Clockwork Orange? Hoe zie je dit tijdperk? Het is namelijk nogal een surrealistische, maffe film uit begin jaren '70.
@stephan66
Of zag je de tattoo's van die instructeur niet?
Ik zou willen dat Ivo Opstelten eens flink en stoer zou doen over andere zaken die de politie betreffen en die een hogere prioriteit hebben. Dit klinkt als een afleidingsmanoevre.
.
Een juwelier klaagt Opstelten aan, omdat ie zich in de steek voelt gelaten door de politie, en een dag later begint Ivo te zanikken over een onderwerp dat er in gaat als koek, religieuze tekens (HOT) en meer van die marginale nonsens, maar dat verder geen enkele prioriteit heeft.
.
Gezag is geen modeshow, maar slagvaardig optreden wanneer daar om gesmeekt wordt.
.
Hij moet vooral zo doorgaan want in dit Clockwork Orange tijdperk kan er nog van alles gebeuren. Wederom een grote vvd faal. Hij lijkt Job Cohen wel. Andere act weliswaar, maar zelfde bullshit.
Fietsenpomp | 13-07-11 | 10:34
Als je als wetshandhaver niet te koop loopt met je religieuze achtergrond, dan kom je neutraler over op de burger.
Het was een aanvulling op deze draad waarbij de discussie inmiddels ging over het verband tussen karakter en tattoo's. Het was dus niet helemaal
off topic.
@strikdewepstroper01 | 13-07-11 | 10:44
ja en wat heeft die leeuwensprong met amuletten en vlammen te maken.
@stephan66
Ik ben geen fan van tattoo's. Zie mijn reactie hierboven. Maar ik moest even aan deze man in dit filmpje denken. Eens in de zoveel tijd doen Hollanders
ook deze ML training in Schotland.
Over onzekerheid gesproken. Dan ben je steenhard.
Let op de sprong bij 2.00 op meer dan 150 meter.
www.youtube.com/watch?v=n1EH6vkJugs
@Haarkopje | 13-07-11 | 09:55 | + -3 -
Het heeft helemaal niets met een pijngrens te maken. Het heeft met smaak te maken. 8 op de 10 tattoos worden juist genomen door onzekere en karakterloze watjes.
Een agent met een tatoeage en/of lang haar ziet er uit als een junk in uniform met een uitstraling van een zwakzinnige hond. Zet die tatoeage maar op een plek waar de zon niet schijnt.
Schoon? Dus als je geen geloof hebt ben je schoon?
volgens mij zijn er politie agenten over de hele wereld die een amulet met Sebastianus of Severus (beschermheiligen van de politie) om de hals hebben. Maar dat dragen ze onder hun kleding. En dat doen ze al honderden jaren.
En dan ook nog eens het politie logo van de regio politie. Daar staat in die cirkel een maretak afgebeeld, iets uit de oudheid om het kwaad te weren meen ik mij te herinneren. Ook bestaat het symbool uit twee driehoeken en een eeuwige vlam, tekenen van de illuminatie, een zijspoor van de kerk.
Kopdoek alé daar kan ik inkomen, maar een kruisje of amulet onder de kleding om jezelf te beschermen omdat je daar in gelooft (ik geloof die onzin zelf niet maar respecteer andere daarin wel)moet geen kwaad kunnen.
Nu ambtenaren nog.
Eeuuh,
Misschien een gek idee in deze moderne tijd.
Maar misschien, heel misschien kunnen ze gewoon eens onafhankelijk van tattoos of zo gewoon hun werk doen en al die criminelen eens van de straat halen zodat we weer eens veilig de stad inkunnen?
En de rechter ze daarna weer vrij kan laten?
Er zullen toch wel uitzonderingen gemaakt worden voor moslima's en Sicks? Voor godsdienstige redenen worden toch altijd maar uitzonderingen gemaakt in NL vanwege de godsdienstvrijheid waar vooral de sociaal-democraten pvda zich zo druk om maken sinds kort. Waarschijnlijk worden alleen het paapse kruis, het houtje, verboden omdat die veel te gevaarlijk zijn net als in de A'damse tram. Eerst zien, dan geloven.
Feynman | 13-07-11 | 10:25
Tja, als we nou met z'n allen wisten dat elke agent met een tulband 'bij confrontaties te allen tijde een stap naar voren doet', dan krijgt die tulband een eenduidige positieve symbolische waarde. Maar we weten dat niet.
@Ben Wade | 13-07-11 | 10:17
Voorlopig heeft Reinaert meer reden een hoge pet te dragen dan jij. Een pliesiepet wat voor jou?
@XaaD666 | 13-07-11 | 10:06 | + 0 -
U zeikt meer dan ik. Agenten worden op uiterlijk beoordeeld terwijl van ze verwacht wordt zelf niet op uiterlijk te beoordelen. Hypocrisie ten top. Hoe u dit collectieve verlies van concentratie op de echte problemen bij de politie en samenleving een positieve wending kunt noemen is mij volledig duister.
@Morph4us | 13-07-11 | 10:12 | + 0 -
Ik zit niet te wachten op een agent van anderhalve meter die met twee vingers kan tikken en het halve wetboek niet kent. Die bij iedere aangifte gelijk roept dat het civiel is en geen strafrecht, maar die mening niet kan onderbouwen of overlaat aan de rechtelijke macht.
Een beetje inkt of een beetje metaal zal me aan me derrière oxideren. Laten we centraal houden wat een agent doet in plaats van hoe die eruit ziet. Ik heb het liefst een boom van een agent met een tulband die bij confrontaties ten aller tijde een stap naar voren doet.
Indates | 13-07-11 | 09:06
De redenering van Mutsaerts onderschrijft de opvatting dat niet alleen religieuze symbolen maar ook opzichtige versieringen in het algemeen iets willen symboliseren, iets willen betekenen, naar iets willen verwijzen. Zoals ook een uniform iets symboliseert.
Mutsaerts vindt dat een agent met een tattoo 'misschien nog wat indruk zou kunnen maken' en refereert naar alle waarschijnlijkheid naar romantische ideeën over stoere zeebonken met een anker op de ene arm en de naam van nun liefje, met een hartje erbij, op de andere, type ruwe bolster blanke pit, type eerlijke jongen die niet met zich laat sollen, type marinier die niet te beroerd is om de Dam schoon te vegen als dat nodig is. Of wellicht denkt hij aan van die stoere Hells Angels, van die lui die overal schijt aan hebben en meteen gaan meppen als je ze te na komt, of aan freefighters.
En da's nou precies de reden dat Opstelten de streep trekt zoals hij hem trekt.
www.google.nl/search?hl=nl&tbm=isc...
@Jackanders | 13-07-11 | 09:45
195 is wel erg lang. Maak er 190 cm voor mannen en 175cm voor vrouwen van. Dan zit je ongeveer op 10 cm boven het gemiddelde. En als je het terugbrengt naar de gemiddelde lengtes van verdachten, kan je het volgens mij nog terugbrengen naar 5 cm boven het gemiddelde :)
Die godsdienstkledij moet inderdaad uit.
En terecht! Volgende stap zijn de hoofdsieraden.
@Ben Wade | 13-07-11 | 10:17
Wat is het probleem? Gooi het maar in de groep hoor...
@Reinaert
Hou nou maar op met posten, je hebt echt een te hoge pet op van jezelf. Aandachtshoer...
@Indoneesje | 13-07-11 | 09:56
U kan niet lezen. Een niet-zichtbare tattoo mag wel.
@Hölzenbein | 13-07-11 | 10:08
Dan zijn we het eens!
Kledingvoorschriften bij bedrijven waaronder het verbieden van tattoos en piercings wordt niet raar geacht. Waarom zou de politie in deze anders moeten zijn? Ik hecht zeer veel waarde aan een neutrale politie. Vind het bij de politie meer dan normaal dat die voorschriften er zijn en eigenlijk gekker bij beroepen in de horeca bijvoorbeeld (op piercings en lange gewaden na misschien ivm hygiene).
"De tattoo is het logo van de mislukking."
Theodore Dalrymple
(gevangenisarts/psychiater)
Theodore Dalrymple, altijd +1.
Feynman | 13-07-11 | 09:28 |
In de eerste 2 alinea's van je betoog kan ik mij helemaal vinden. Wat betreft de derde alinea; ik heb zo'n vermoeden dat Opi (we missen hem in R'dam) het ook niet best vindt wanneer er een baard van 3 meter of door de dames een niqab gedragen wordt.
Persoonlijk vind ik tats niet zo'n punt maar ik zit ook niet te wachten op een agent met een staart, 3 oorbellen en een neuspiercing.
Waar is ome agent met snor en diepe basstem gebleven?
Centauri | 13-07-11 | 10:10
@mezelf
zo min mogelijk en dus liever ook géén peeveebeetjes.
ik leijd(T) aan een inkt allergie. Het best is ook dat ik zo min schrijf. scheelt weer in de papieren.
Als je het gebrek aan zelfvertrouwen moet compenseren door een tatoeage te zetten , zegt dat wel iets over jezelf en ben je in ieder geval niet geschikt voor de politie .
ook niet ACAB?
@necrosis | 13-07-11 | 10:02
Yep, gevonden! Hij is wel leuk ja, maar een echt literair hoogstandje? Nweu...
@necrosis | 13-07-11 | 10:02
Nee, dat ook al niet, want het plaatje is 'not found'.
Feynman | 13-07-11 | 09:28 | + 6 -
zeikerds zoals jou zijn we liever kwijt dan rijk.
Niet elke verandering past in ieders straatje,
Maar om gelijk te gaan zitten zeiken bij een positieve
verandering is wel erg sneu.
@Hölzenbein | 13-07-11 | 09:58
Maar kon je erom lachen?
Groot gelijk, minister. Wanneer de politie gaat lijken op dat gedeelte van de bevolking, die zij in toom moet houden, gaat het falikant mis.
@Biff Eagleburger | 13-07-11 | 09:57
En hier allemaal zónder doekje:
imageshack.us/photo/my-images/232/geen...
@Biff Eagleburger | 13-07-11 | 09:57
Maar hebben ze tattoeages?
@necrosis | 13-07-11 | 09:54
Ja inderdaad! Jouw comments zijn echt literaire hoogstandjes!
@Haarkopje | 13-07-11 | 09:55
Zoals je het nu uitlegt is de pijnbeleving essentieel bij het laten zetten van een tattoo. Klinkt een beetje masochistisch, als je het mij vraagt.
@John Doorzon | 13-07-11 | 09:46
Hiero Sjon, allemaal een hoofddoekje:
www.monstersandcritics.com/news/middle...
Jezus Ivo kakkerlak (010) dat je bent. Zolang de tattoo niet zichtbaar is moet dat prima kunnen. Of leven we ineens in een Islamitische heilstaat ofzo? Nog even en we moeten allemaal zo'n kekke Palestijnse sjaal om de nek hangen. Zolang een politie agent zijn taken naar behoren uitvoerd zal het mij een worst wezen of hij/zij een tattoo heeft.
.
De politie moet eens iets aan die 2% pakkans gaan doen, Oh wacht 2,2% om precies te zijn. Hey Wouten ga es boevuh vanguh!!!
Typerend dat jongetjes met de pijngrens van een schoolmeisje altijd blaten dat tattoos voor tokkies zijn.
Blijkbaar proberen ze hun eigen gebrek aan karakter te compenseren door tegen mensen die dat wel hebben aan te schoppen. Opvallend is bovendien dat deze karakterloze watjes zelden in staat zijn om deze kunstvorm goed te spellen.
@NieuweBuur | 13-07-11 | 09:53
Ach, een flinke oorbel geeft flink houvast. Daar ga je als professioneel ettertje dus even goed in hangen. Succes gegarandeerd!
Wat is er mis met een mooie tattoo?
Voor de liefhebber: een kamelenteen (SFW!)
h6img.com/p/5/cameltoe-003.jpg
Helemaal mee eens! Ik zag vorige week een agent met zo'n (plastic) bling oorbel. Die neem je toch niet serieus?
@John Doorzon | 13-07-11 | 09:46
Ja, in Noord-Afrika en het Midden-Oosten dragen vrouwelijke agenten en militairen soms echt wel hoofddoeken hoor. Sommigen wel, anderen niet.
Een verplichting is het in de meeste landen aldaar niet maar het is een (vrije) keuze. Schokkend hè?
@Marcus Porcius Cato | 13-07-11 | 09:43
Andy Scoop is dan ook geen politieagent maar politiecliënt.
Zoek de verschillen!
Ivo is goed bezig, heb je in Turkije, Marokko of Egypte al eens een agent gezien met een hoofddoekje of een romaans kruis??
Minimum lengte van een centimeter of 195, gekoppeld aan een maximum gewicht, begin dáár eerst maar eens mee.
Ben je gelijk van die 'kijk mij eens even optreden' compenseercops af.
Foei zeg. Heel Nederland is in de ban van de tokkie-look. Dat ook politiemensen er als woonwagenbewoners willen uitzien is dan snel hun recht.
Ivo heeft gelijk m.b.t. neutraliteit; geen kruizen, doekjes, keppeltjes, e.d., net als in de rechtzaal. Echter een tato valt wat mij betreft daar niet onder (mits het geen hakenkruizen e.d. betreft).
Op zich eens met een neutrale opstelling voor de politie. Natuurlijk gaat het vooral om religieuze uitingen maar door ook andere opvallende uitingen ook te verbieden haal je de angel uit het 'godsdienst' -discriminatie argument.
Wel jammer van de tattoo's. Ik had graag iedere agent 'waakzaam en dienstbaar' op het voorhoofd laten zetten zodat zij en hun superieuren elke dag worden gewezen op de reden waarom zij er eigenlijk zijn. Na een dag lang flitsen en weglopen van werkelijke veiligheidstaken in de wijk zal een blik in de spiegel misschien tot nadenken stemmen.
Dan is iemand als Marco Kroon dus ongeschikt?
Jammer.
Ik vind wel dat Andy Scoop uit het vorige topic hele mooie tatoeages in zijn nek heeft. Erg smaakvol. En hij is al zo knap.
Over 30 jaar hebben we pas een probleem, dan zijn al die hertengeweien inmiddels afgezakt en zitten ze vol met diepe putten...
MichieldeMuiter | 13-07-11 | 09:22
Ik ben bang van niet alleen die geweien........ Wellicht niet meer zichtbaar in de plooien. Probleem lost zich vanzelf op
@[x] Ongeschikt | 13-07-11 | 09:37
Hell's Angels stralen geen autoriteit uit en stralen zeker niet uit dat ze onbevooroordeeld zijn. Wat ze wel uitstralen is bereidheid tot (grof) geweld.
Dat motten we niet willen. Intimideren helpt niet, daar laat je de boel alleen maar mee escaleren. Er lopen al te veel domme en opgefokte agenten op straat. Weg d'r mee!
Een agent moeten kunnen luisteren, kunnen praten, geduldig zijn en z'n eigen oordeel kunnen vormen. En da's nou precies wat heel veel agenten anno tegenwoordig niet (meer) kunnen. Er wordt direct naar bonnenboekje of handboeien gegrepen.
@[x] Ongeschikt | 13-07-11 | 09:37
Ik denk eerder dat de drugshandel met 90% toeneemt.
@Reinaert | 13-07-11 | 09:36 | + 0 - : Dat had u er niet bijverteld. Ik had al zo'n vermoeden dat u dat bedoelde, maar dat kon alleen u aan mij bevestigen, toch? :)
Ik denk dat Ivo er ergens wel naast zit wat dit betreft.
Laten we eerlijk zijn, geef de Hells Angels Politieuniformen met korte mouwen, stuur ze 020-gaza in, wedden dat de criminaliteit afneemt met zeker 90%? :)
@[x] Ongeschikt | 13-07-11 | 09:34
Die solliciteren niet bij de politie. Kwartje aan 't vallen?
Laten ze de politie eerst maar eens een wat uniformere uitstraling geven. Tegenwoordig weet je alleen dat je met de kit te maken hebt, omdat er een pistool aan z'n riem hangt. Die Melkertbaanstadswachters proberen ook uit alle macht om er maar zo politieachtig uit te zien, het geen op 100 meter misschien werkt.
@Omdat weldenkende mensen niet solliciteren. Dáárom.
Reinaert | 13-07-11 | 09:21 |: Kunt u deze uitspraak iets breder toelichten? Hoe komen weldenkende mensen volgens u aan een baan/betere baan?
Dat is nou een punt waarom je wel een rechtse regering zou willen.
Mensen met tatoeages en piercings zijn in het algemeen van een lager allooi, dus gevaarlijker voor deze samenleving.
Men zou geen agenten zonder tattoos meer moeten aannemen met die blauwe mietjes van nu winnen we de oorlog niet.
Jammer voor de hunkerende huisvrouwtjes in Flevoland die het voortaan zonder penispiercing moeten doen bij hun dagelijkse neuqbeurt met de trotse wijkagent.
@eerstneukendanpraten | 13-07-11 | 09:28
Nope. Hoogste tijd voor het betere recherchewerk dus.
Alleen vermoed ik dat niemand 't aan durft. Bang voor da bitch. Banger dan voor de boef. En niet geheel onterecht natuurlijk, als labiel agentje.
@MichieldeMuiter | 13-07-11 | 09:26
Zit Kempi ook al bij de politie dan?
Dan ook alle agenten weer een snor!
(En agentes ook)
En wat dan als je een lasergun tattoo hebt?
Reinaert | 13-07-11 | 09:16
Je weet het niet he?
Zeg Opstelten, uw dominee`s vinger is langer dan dat uw intelligentie hoog is.
Ik herinner mij een vorig topic waar we het gehad hebben over een debiel lage pakkans, kantoren vol lege stoelen van rechercheurs en allochtonen die geweigerd worden bij de juwelier.
Als u meer gezag wilt hebben bij de politie moet je misschien havo/vwo gaan werven voor de recherche of wijkagent. Hersens maken meer indruk dan een tekeningetje of een stukje metaal.
En wat doet u? U gaat op zoek naar de oudere kiezer, door tatoeages te verbieden. U gaat op zoek naar de islamitische kiezer door christelijke en joodse geloofsuitingen te verbieden. U doet dus NIETS aan de oorzaak.
Voor elke doodgeschoten crimineel dient de agent een getatoeerde traan te krijgen, dan weet je meteen met wie je te maken hebt...
Mensen met tato's, zijn meestal heel onzeker, en moeten zich altijd laten gelden op een bepaalde manier. Als samenleving heb je ook niks aan die onzekere, labiele mensen.
Maar mogen ze wel Op Stelten lopen?
Lijken ze in ieder geval wat groter.
Het lijkt me dat de politie andere problemen heeft dan een tattoo meer of minder, zie vorige topic.
Een echte agent is blank, blond, blauwe ogen en van het arische ras..
Trouwens, als Op Stelten dan toch bezig is, laat 'm er dan ook zorg voor dragen dat er minder ringen, polskettinkjes, gigantische oorbellen en andere glimmers gedragen worden.
Ziet er niet uit en is bovendien levensgevaarlijk. Met een tatoeage blijf je nergens achter hangen, met ringen en kettinkjes loop je onnodig risico.
Maar ja, dóórdenken zal wel weer teveel gevraagd zijn.
Tja, tussen de oren kunnen we weinig verbeteren van de gemiddelde pliesiepet dus dan maar lekker oppervlakkig de boel schoonpoetsen.
Then again, als een non-tattoo deurbeleid bij de pliesie de complete dorpsgekken buiten de deur houdt lijkt het me een prima aanname-beleid.
Op elke knie vijf van de tien geboden. Dat mag wel vind ik.
Over 30 jaar hebben we pas een probleem, dan zijn al die hertengeweien inmiddels afgezakt en zitten ze vol met diepe putten...
Als de pliesie gewoon wegblijft uit de straat en andere publike ruimtes, zijn de tattoo's niet zichtbaar, dus dan mogen ze blijven, ... en.... oh pliessie.... geen actie nodig !! Ga zo door met wegblijven waar je nodig bent.
@de Bree | 13-07-11 | 09:19
Omdat weldenkende mensen niet solliciteren. Dáárom.
Politie straalt toch al weinig gezag uit en met al die toeters en bellen aan zijn lijf wordt het er niet beter op. Hulde voor Opstelten die gewoon door durft te pakken!!!
Waarom nemen ze sowieso tokkies en religieus gestoorden aan bij de pliessie?
Sjonge jonge de geestelijk gestoorden vinden weer wat uit. Ik dacht dat er politie bij kwam, nu gaat er zelfs politie af. Althans er blijft weinig meer van over met die plannen van dat vouwenbakkes. Typisch rechtsche hobbies.
Zelf zie ik het probleem van tatoeages niet zo.. Vaak is het een uitdrukking van een stuk persoonlijkheid en dat is juist wat er bij het huidige politiekorps ontbreekt; persoonlijkheid.
Uitingen van religie ben ik minder een voorstander van, houd dat maar mooi achter de voordeur. Maar om hier nu prioriteit aan te stellen vind ik ook wel weer wat overdreven, er zijn wel belangrijkere zaken die nu spelen lijkt me..
En gaat ie de 18-jarige scharminkeltjes, die igen alsof ze nog op een volle luier zitten, er ook uit kicken? Als we het dan toch over uitstraling van gezag hebben...
@eerstneukendanpraten | 13-07-11 | 09:14
Heeft de politie al tussen Anouk's tatoeages gezocht dan?
Zou me niet verbazen als 'ie daar ergens verstopt zit!
de aarde | 13-07-11 | 09:13
Over agenten die ongewenste tattoo's dragen. Daarover!
@Willianus Wortelus | 13-07-11 | 09:12
Iedere agent die anno tegenwoordig een Bromsnorretje doet (lees: een etter een dreun verkoopt) is morgen z'n baan kwijt en mag met een beetje pech als dank ook nog voor het hekje verschijnen.
De etter gaat uiteraard, met schadevergoeding, vrijuit.
Reinaert | 13-07-11 | 09:12
Maar die is zoek! Zeker gevlucht voor de veeleisende MILF met 4 (V I E R) kinderen...
... Waar gááát het weer over .... zucht
Mij lijken deze heren bepaald niet aan autoriteit in te boeten door een tattootje:
media.lehighvalleylive.com/phillipsbur...
Comments worden met terugwerkende kracht geplaatst?
Ontopic: Ik verlang terug naar de tijd van bromsnor. Die had het maar makkelijk. Er was vóór de jaren 80 namelijk helemaal geen jeugdcriminaliteit.
@eerstneukendanpraten | 13-07-11 | 09:11
Zie vorige topic. Anouk's nieuwe lover. For sure!
En Anouk moet ook van haar plakplaatjes worden ontdaan, dan heeft ze meer kans bij een man met een grote piemol...
Geen hoofddoekjes bij de politie, dus. Ik dacht dat veel reaguurders daar blij mee zouden zijn?
Het is wel een mooi onderwerp op het moment dat je gelaserd bent en staande gehouden wegens te hard rijden.
"Agent, kun je niet beter die tattoo weg laten laseren?"
Kom naar Canada. Geen eens tijd om naar een tattoo te kijken als er iets aan de hand is.
Mijn bil is toch niet zichtbaar :))
Als een agent (of hoger) een crimineel weet te pakken zal het me jeuken of de ambtenaar in kwestie een tattoo heeft of niet.
Ik ben het met hem eens dat de politie gewoon neutraal eruit moet zien... Maar ik denk dat de politie op dit moment eerst eens even wat harder kan gaan werken op het gebied van ECHTE PROBLEMEN!
@Willianus Wortelus | 13-07-11 | 09:06
Nee hoor, ik heb Bakito gisteren nog gezien...
Alleen de bekende "Mama" of "Mamma" tatoeage blijft toegestaan.
Opdat ze niet vergeten om wie ze moeten schreeuwen als ze oog-in-oog komen met echte boeven.
Ik ben blij dat Ivo zich met de essentiële zaken van het politiewerk bezig houdt.
Pakkans voor criminelen onder de 2% is geen probleem, maar o wee als je een tattoo hebt als smeris.
#sukkel
Blij toe. Wetsdienaars dienen onafhankelijk te zijn, en dat dienen ze ook uit te stralen.
Heeft autoriteit iets met tatoo's te maken.....? *maakt afspraak voor laserbehandeling*
Stellig Mutsaerts? Of toch stelliNg?
Er is iets mis met GS. De Lelijke Negert is ineens foetsie.
Ivo heeft gelijk, zoals altijd.
REAGEER OOK