
Het was te verwachten, wij
zeiden het al
zo vaak, bedorven pastasaus komt altijd bovendrijven. Die kun je met een afwasborstel door je gootsteenputje proberen te drukken, maar uiteindelijk heb je dan een loodgieter nodig die de handel voor je ontstopt. De
rating agencies zijn de loodgieter en de
Credit Default Swaps zijn de vakbond die zijn uurtarief bepaalt. Italie is stuk, kapot, kapodtstuk en total loss, daar helpt zelfs geen HPX2 hars meer tegen. Gelukkig heeft de EU een eenvoudige oplossing gevonden: alle loodgieters
verbieden! Ondertussen bedraagt de Italiaanse staatsschuld
1,8 BILJOEN euro, dat is 120% van het Bruto Nationaal product, en zelfs het IMF zegt dat het niet goed gaat komen op korte termijn. Was Griekenland nog te behappen door de spaarpot van de kinderen te plunderen, nu zal ook de hypotheek op de woning verhoogd moeten worden en de Audi ingeruild moeten worden op een Suzuki Swift. En zelfs dan is het nog maar de vraag of de Europese Unie in de poten kan worden gehouden.
Kijk dan! Banken en pensioenfondsen zitten vuistdiep in het Italiaans staatspapier. We hebben hier te maken met een pizza Calzone gevuld met stront en drie keer raden wie de vulling mag wegknagen straks. Juist: U! Gelukkig roept Jan Kees de Jager dat Italie geen Griekenland is en dat klopt. Griekenland is een binnenbrandje. Italie is een GRIP 5, met luchtalarm en gesloten ramen en deuren. Neem maar vast afscheid van uw euros, kijk nog maar eens goed naar die desolate GWK hokjes als u de grens over rijdt tijdens de bouwvak. Dit wordt het laatste jaar dat u niet hoeft te wisselen als u de sleurhut van het ene belastingmonopolie naar het andere trekt. De euro is dood,
beademingsapparatuur wordt uitgeschakeld in 3,2,1
Reaguursels
Inloggenscootah rijdert | 13-07-11 | 16:52
.
Een hoop gezwets, de economie en één wereldmunt was volgens insiders juist het idee van de nieuwe wereldorde. Nu dreigt juist een uiteenvalling van de eerste stappen naar een uniforme wereld regering. Orde uit chaos is een achterhaalt concept, verdeel en heers is eerder een strategie die massaal toegepast wordt.
@zeg maar jansen | 13-07-11 | 07:41
+1 geeft omdat de server jou 3x hetzelfde laat zeggen, dat overtuigde mij van je gelijk.
Ik ben bang dat Galt,de spijker op z'n kop slaat.Staten als Nederland waar 4 banken samen 4 x de staats-huishouding beheren,hebben geen invloed.Kortom: De jager loopt achter de feiten aan en masseert het volk voor de volgende debacle's.Want... de banken en pensioenfondsen gaan niet voetstoots interen voor foute beslissingen van EU-politici,die Grieken omwille van hun democratie-uitvinding heilig verklaarden. Griekenland is ca. 1500 jaar een Romeinse kolonie geweest en 400 jaar een Turkse.Zo'n volk zit het bedriegen dus al bijna 2 duizend jaar in het bloed.Dat is dus bedrog heilig verklaren.Een bewijs van onvermogen van de EU dus,maar erger voor ons... achter de Jager aanlopen en het Griekse volk piepelen dat, uitgezonderd hun bovenlaag, geen schuld draagt aan dit euro-drama.
Dit is allemaal onderdeel van De Nieuwe Wereldorde.
Na deze crisis komt met zogenaamd met een "oplossing".
Orde uit chaos scheppen noemen ze dat: al een eeuwenoud verschijnsel, allemaal netjes bekokstoofd achter de schermen.
Hoorde van de week iets op televee over de zg. Neuro (Noord Europeesche) en over de Zeuro die dus voor Zuid Europa moet gaan gelden.
Als je er over nadenkt heeft t wel iets.......
Jammer, eerst met ontstellend veel geld Griekenland stutten, 'om besmetting' te voorkomen, blijkt het extra geld lenen om de rente te betalen niet te helpen, net als je geld op is.
Wat niet in je portemonnee zit niet uitgeven. Geen schuld, geen (duur) bezit, geen eigen huis en leven als Zeus in Griekenland ( behalve het weer dan ) en oh ja, in loondienst met jaarcontracten werken... Ook niet vaste dienst, want dan lig je er morgen uit. Nou zo doe je dat.
Debt ratio PIIGS landen:
www.bnn.ca/Blogs/2010/11/29/Following-...
Debt ratio VS
georgewashington2.blogspot.com/2010/01...
Van vorig jaar, nu nog hoger..
Lalala niks aan de hand in de VS. Gewoon lekker doorgaan en afschuiven op de PIIGS. Terwijl ze zelf qua debt ratio tussen de PIIGS landen thuishoren..
Dat doen ze handig, die amerikanen. Het gaat namelijk enorm slecht in de VS, maar daar zwijgen de over. Over een paar weken moet de VS een enorme hoeveelheid geld herfinancieren, ze moeten dus enorm veel geld ergens vandaan halen. Daar hoor je weinig over, maar dan komen de klappen voor de amerikaanse economie.
seven | 12-07-11 | 21:53 |
En die zelfde politici gooien geld over de balk via radio/TV spots met de mededeling:""geld lenen kost geld".
Hoe gek wil je het hebben??
Gewoon de florijn en de goeiendag weer invoeren voor alle primaten hier.
er gaat volgens mij iets niet helemaal lekker bij GS.. meer mensen die nieuwe posts niet kunnen zien ?
Doordat Griekenland als kop van Jut aan het infuus ligt. Griekenland als negatief rolmodel, als slecht voorbeeld, metafoor voor hoe het niet moet, zijn we theoretisch in staat dit over onze beter functionerende (maar onderhuids in aanleg ook zieke) landen uit te rollen. Griekenland is de jongen uit de groep die niet altijd op tijd op zijn werk verschijnt omdat ie teveel zuipt, wij zitten allemaal aan de fles en zien ons voorland. Althans, we zien waarvoor we kiezen als we door gaan halen. Langs die lijn bekeken is dit stukje achterhaald. Een soort spijt dat het niet allemaal fout loopt. Het vasthouden aan een voormalig gelijk, de hoop op een niet noodzakelijke katharsis.
Eenvoudige optelsom: Bank + Verzekering + Politiek + Hoge Ambtenarij = Maffia.
Nog eenvoudigere aftreksom: Niet-gepriviligeerden (MKB, WIA, AOW, AWBZ, en overig natuur, educatie, etc. lage ambtenarij)
.
Kan mijn hooivork al uit het vet?
INH.30CL | 13-07-11 | 03:38 Zie je wel, de server weet het ook dat de error bij jouw handelen ligt en niet bij de server zelf.
Altijd zoeken naar een manier om de schuld buiten jezelf te leggen, servers zijn net mensen.
INH.30CL | 13-07-11 | 03:38 Zie je wel, de server weet het ook dat de error bij jouw handelen ligt en niet bij de server zelf.
Altijd zoeken naar een manier om de schuld buiten jezelf te leggen, servers zijn net mensen.
-weggejorist-
INH.30CL | 13-07-11 | 03:38 Zie je wel, de server weet het ook dat de error bij jouw handelen ligt en niet bij de server zelf.
Altijd zoeken naar een manier om de schuld buiten jezelf te leggen, servers zijn net mensen.
Jammer dat de financiele stukjes niet geschreven worden door mensen met meer cojones.
Toch knap dat ze in 10 jaar er zo'n puinhoop van hebben kunnen maken.
Gelukkig heb ik nog een kist met kraaltjes en spiegeltjes om straks de ruilhandel in te gaan.
Mogge @all,
Toch knap dat ze in de 10 jaar dat de euro nu bestaat er zo'n puinhoop hebben van kunnen maken.
Gelukkig heb ik nog een kist met kraaltjes en spiegeltjes om straks mee te ruilen.
Europa wordt langzaam maar zeker de Kwakkelende-Oude man wat Frankrijk reeds enkele jaren is.. !?!
Europa wordt langzaam maar zeker de Kwakkelende-Oude man wat Frankrijk reeds enkele jaren is.. !?!
dit wordt er niet soepeler op. Ik ga mijn badhandoek pakken en ff chillen op het strand. Tot over een paar uurtjes. Hopenlijk loopt alles dan weer smooth
@netniet welk voordeel haal jij eruit als de prijzen van alle producten die dienen als eerste levensonderhoudt skyrocketing?
Denk na wat je zegt zo vroeg op de morgen.
werkt het weer?
Ik vind hem superspannend die Europese loterij. Jammer dat Nederland nog niet in de prijzen is gevallen.
ok ik kreeg een -1 dan blijf ik toch maar ff hangen
spammen is ook vak..
Tot ziens Geen Stijl!
Euries op bankaccount zit na te tellen en zich afvraagt hoeveel dit straks nog waard zal zijn in guldens:-0
GS.... Hier moet toch echhie eens wat aan gebeuren hoor!
Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, root@localhost and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
More information about this error may be available in the server error log.
Euries op de bankrekening zit te tellen en zich afvraagt hoeveel guldens dit straks waard zal zijn.
neemjemoederindemali | 13-07-11 | 03:00
Nogmaals, waarom? Server werkt niet naar behoren.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
neemjemoederindemali | 13-07-11 | 03:00
Hoezo? Ik krijg error en error en error.
of toch update pas na één uur
er zit minstens een vertraging op van 15 minuten. oproepen vanuit een andere pc geeft ook geen resultaat. Is gewoon een proef voor het toekomstige communinistische model systeem dat GS standaard gaat inzetten op comments ;-)
@DANNY3960 | 13-07-11 | 01:30
U verdient een weggejorist en opgerot, sterker, je vraagt er om.
Euh na 1x was het duidelijk dacht ik.
KUT serverdT
ehhgrumpfhh
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
oei, de server bleef error aangeven en ik wilde graag mn ei kwijt.
Wel interessant artikel: www.spiegel.de/international/business/...
Debt restructering ligt politiek veel te gevoelig. Ik denk dat de uiteindelijke oplossing dan ook zal zijn: De ECB koopt alle Europese toxic assets (precies zoals ze nu al aan 't doen zijn) en Trichet zal dan, precies zoals Helicopter Ben, de geldpersen aanzetten en alle schuld weg 'inflateren'. In andere woorden: Koop goud. Koop commodities. Koop onroerend goed. Alles beter dan liquide middelen ...
23 juli nog een mega GS party en dan is het gebeurt met de euro, mensen die het laatste century feestje willen meemaken kunnen zich op twitter melden bij mij. @neemjemoeder , de hut is bijna vol dus haast is geboden om de 2e GSup mee te maken, hashtag op twitter is #chaosatremmelt
Mooi!
Iedereen laat zich weer foppen door Berlusconi.
Hij wilde er een wet doorheen drukken die zijn eigen miljoenen zou beschermen.
Dat viel verkeerd, niet zo gek. Ons klein boefje wou de baas zijn....
Dit conflict leidde tot een coalitiepoep en die wordt snel weer opgeschept.
Conclusie Padania betaald voor de terroni (slijk der aarde, Zuiderling)en Italia blijft "fier" overeind.
-weggejorist-
"en de Audi ingeruild moeten worden op een Suzuki Swift."
helemaal niks mis met de tering naar de nering zetten.
????
Ondertussen is de server hier trager dan een regenworm op een droog fietspad op de Veluwe bij 42 graden.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Dagobert D. | 13-07-11 | 00:57
Erg hé. Sinds jaren vraag ik me af waarom de klagers in Spanje blijven. Ondergetekende woont in Spanje sinds '97 en ik heb nooit problemen gehad. Ga in Nederland janken en laat de survivors met rust. Ook ik heb ups and downs gehad. Get a life.
* Cuba Libre inschenken doet*
-weggejorist-
-weggejorist-
Saladin Chamcha | 13-07-11 | 00:32
Geld is als water. Als het ergens verdampt daalt overal de zeespiegel. Je kunt nergens op de pof leven, de wereld is klein geworden. Voor kleine lieden is de wereld echter te groot geworden. U rest slechts PVV stemmen en een beetje zeuren op GS. Ik ga naar Pluto!
-weggejorist-
Is het eindelijk eens afgelopen met dat gezeur over die HPX2-hars. We zitten gelukkig al bijna een jaar op HPX3.
Die hars komt uit Zwitserland, dat is dat land waar een wijs mens tegenwoordig zijn geld bewaard. En Jan Kees mag dat weten ook, want zijn 1,2% rendementsheffing betalen we gewoon in rap kelderende euro's. Dank aan alle politici die ons in deze rotzooi stortten. Vooral ook aan de heer Zalm, die het nodig vond Griekenland in de eurozone te halen.
DSB Gerrit zogezegd en voor ieder miljard winst wat straks met de verkoop van ABN wordt behaald, na heel lang wachten, wordt de goede Gerrit afgescheept met een ton dan vermoedelijk waardeloze euro's. Wat een sufkop.
Kijktip
tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2010-2...
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Is het eindelijk eens afgelopen met dat gezeur over die HPX2-hars. We zitten gelukkig al bijna een jaar op HPX3.
Die hars komt uit Zwitserland, dat is dat land waar een wijs mens tegenwoordig zijn geld bewaard. En Jan Kees mag dat weten ook, want zijn 1,2% rendementsheffing betalen we gewoon in rap kelderende euro's. Dank aan alle politici die ons in deze rotzooi stortten. Vooral ook aan de heer Zalm, die het nodig vond Griekenland in de eurozone te halen.
DSB Gerrit zogezegd en voor ieder miljard winst wat straks met de verkoop van ABN wordt behaald, na heel lang wachten, wordt de goede Gerrit afgescheept met een ton dan vermoedelijk waardeloze euro's. Wat een sufkop.
-weggejorist-
Is het eindelijk eens afgelopen met dat gezeur over die HPX2-hars. We zitten gelukkig al bijna een jaar op HPX3.
Die hars komt uit Zwitserland, dat is dat land waar een wijs mens tegenwoordig zijn geld bewaard. En Jan Kees mag dat weten ook, want zijn 1,2% rendementsheffing betalen we gewoon in rap kelderende euro's. Dank aan alle politici die ons in deze rotzooi stortten. Vooral ook aan de heer Zalm, die het nodig vond Griekenland in de eurozone te halen.
DSB Gerrit zogezegd en voor ieder miljard winst wat straks met de verkoop van ABN wordt behaald, na heel lang wachten, wordt de goede Gerrit afgescheept met een ton dan vermoedelijk waardeloze euro's. Wat een sufkop.
zou het niet capo di tutti error moeten zijn?
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
@Bigi Bana Boy | 12-07-11 | 21:48
Potverdomme.... nooit gedacht dat ik het met jou eens zou zijn over iets. Maar nu toch heul echt...
flikker op met europa, italie, en zeker spanje gaat nog heel veel geld kosten. Ik woon dan toevallig in Spanje en ik weet 99.98% zeker dat de overheid hier heel vies bezig is. Er klopt werkelijk geen drol van de officiële cijfers. Maar ze kijken het nog even aan. Na een lening vaan 1 biljoen zullen ze wel overal uitstappen. Stuur maar een boze brief.
Speld...
@doskabouter | 12-07-11 | 21:24 | dat is net wat Duitsland niet wil. Geen DM en ook geen Neuro.
Vanaf dat moment wordt onze nieuwe munt zo sterk en meer waard dat de Duitse producten wereldwijd te duur lees onebetaalbaar worden waardoor de hele Duitse Export een flinke opdoffer krijgt.
Het is allemaal niet zo eenvoudig helaas.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Zo hier is het rustig.
-weggejorist-
tijd voor de neuro voor ons en de zeuro voor hen die hun zaken niet op orde hebben incl France.
Geweldig idee dat destijds, voor de introductie van de Euro, het originele plan was. Triest dat we eerst door de knieën moeten vooraleer we inzien dat we onszelf al vanaf het begin hadden moeten beschermen.
Doe het nu meteen voordat het te laat is.
Euro wordt Neuro en Zeuro
flikker op met europa, italie, en zeker spanje gaat nog heel veel geld kosten. Ik woon dan toevallig in Spanje en ik weet 99.98% zeker dat de overheid hier heel vies bezig is. Er klopt werkelijk geen drol van de officiële cijfers. Maar ze kijken het nog even aan. Na een lening vaan 1 biljoen zullen ze wel overal uitstappen. Stuur maar een boze brief.
Er is eigenlijk geen grip 5 meer. Maar wat doet het ertoe straks is er helemaal niks meer behalve één grote chaos.
Gaan we Zuid-Europa nu koloniseren?
Olie gerelateerde fondsen kopen, de enige oplossing.
En dan bedoel ik niet de giganten maar de kleinere.
Gegarandeerd 10 x je investering terug, gebaseerd op 20% succes bij het boren.
Dus 5 fondsen kopen, alles meer dan 1 succes is kassa!
-weggejorist-
Also,
irgendwie klappt hier heut gar nichts.
@Catch-22 | 12-07-11 | 21:26
Neuh, zo'n vaart loopt dat niet.
Wat we vooral NIET moeten doen is dat waar we nu met zn allen mee bezig zijn.
China is groeiende wereldmacht. Amerika doet net alsof zn neus bloed en zet de persen aan, de rest van de wereld doet alsof amerika zo geweldig is en wij volgen dat gedrag. Wij zetten onze persen niet aan omdat dat zogenaamd zo slecht zou zijn. En dan zakken wij de diepte in, amerika blijft stabiel, china groeit verder. Rusland dito.
En waarom? Wij kunnen de persen net zo goed aanzetten. Het hele financiele systeem en alles eromheen is 1 grote pot slap gelul. Geld is NUL. Te moeilijk voor velen om dat concept uberhaupt te kunnen of willen bevatten. Toch is het zo. En hoe eerder en sneller men daarmee leert te leven, hoe beter dat is.
In de top 16 van landen met de hoogste staatsschuld ten opzichte van het BNP staan 7 eurolanden.
Geen al te beste score.
Om het zeer voorzichtig uit te drukken...
-weggejorist-
Het is allemaal de schuld van de euro.
Zonder de euro hadden we al onze bejaarden kunnen verzorgen, we hadden nota bene (bij wijze van spreken) iedereen een zeilboot cadeau kunnen doen! Ja, zonder die vermaledijde euro was er niks aan dat hand, alles koek en ei. Doet u ons maar die gulden terug en met de gulden Nederland van vóór de euro, want zo werkt dat toch? Alles liep gesmeerd toch volgens plan? Iedereen een mooi huis en een dure auto voor de deur, en toen kwam de euro en álles ging mis. Uit het niets begonnen banken te vallen, door de overheden nog slim gepareerd door geleend geld te lenen zodat de leningen dan toch afbetaald konden worden. Toen gingen hele landen failliet, ja ja jongens en meisjes, de gevolgen van de euro begonnen al danig om zich heen te grijpen. De bureaucraten nu met de handen in het haar. Waar moet al dat geld nog vandaan komen? Lenen?
De eurocrisis, laat me niet lachen.
server
test
Het is allemaal de schuld van de euro.
Zonder de euro hadden we al onze bejaarden kunnen verzorgen, we hadden nota bene (bij wijze van spreken) iedereen een zeilboot cadeau kunnen doen! Ja, zonder die vermaledijde euro was er niks aan dat hand, alles koek en ei. Doet u ons maar die gulden terug en met de gulden Nederland van vóór de euro, want zo werkt dat toch? Alles liep gesmeerd toch volgens plan? Iedereen een mooi huis en een dure auto voor de deur, en toen kwam de euro en álles ging mis. Uit het niets begonnen banken te vallen, door de overheden nog slim gepareerd door geleend geld te lenen zodat de leningen dan toch afbetaald konden worden. Toen gingen hele landen failliet, ja ja jongens en meisjes, de gevolgen van de euro begonnen al danig om zich heen te grijpen. De bureaucraten nu met de handen in het haar. Waar moet al dat geld nog vandaan komen? Lenen?
De eurocrisis, laat me niet lachen.
Teiltjes Tekort | 13-07-11 | 00:10
Ga je daar kleding naaien in zo'n zweet-atelier voor 10 dollar per maand dan?
@pius | 13-07-11 | 00:07
De gemiddelde NL pauper met CAO of 24u parttime kutbaan kunnen ze daar inderdaad missen als kiespijn. Toch is het een snel-groeiende markt, net als Brazilie. (bv)
Brasilia lijkt mij ook wel iets hebben.
Teiltjes Tekort | 13-07-11
Doe ze daar de groeten maar wel eerst de taal netjes leren spreken en schrijven... Wat ga je daar doen overigens?
-weggejorist-
Teiltjes Tekort | 13-07-11 | 00:10
Ga je daar kleding naaien in zo'n zweet-atelier voor 10 dollar per maand dan?
Teiltjes Tekort | 13-07-11
Doe ze daar de groeten maar wel eerst de taal netjes leren spreken en schrijven... Wat ga je daar doen overigens?
@kersenflap | 12-07-11 | 23:07
Gaan we dan ook het EUP bestoken met tanks? En is het verkeerd om alle EU jaknikkers in een guillotine te willen zien?
@Teiltjes Tekort | 13-07-11 | 00:10
Ach kind,
daar regent het net zo hard als hier.
*druk op zoek is naar baan in China*
Tijd om het zinkende schip te verlaten...
Voor de goede orde: Fitch is voor 60% in handen van Fimalac, een frans bedrijf.
www.fimalac.com/our-activities.html
@Rammstein | 13-07-11 | 00:03
Lekkerr,
DIE silvo:http://www.youtube.com/watch?v=CdhTg_82XjI
en dat all ohne Euro..
dlseth_ | 13-07-11 | 00:05
Nee de chinezen zitten inderdaad op ons te wachten.
Als een hond op schurft.
@Boris Poepnagel | 13-07-11 | 00:01
Finnen.
Och China is en blijft een optie. Lekker vreten, lekkere vrouwen, geen weg-met-ons bullshit en geen Fransen of Duitsers die denken dat het nog Napoleon/Hitler-tijd is..
Frau Antje | 12-07-11 | 23:44 |
Him an' all !
spanarchist | 12-07-11 | 23:42 |
Or Silvio Dante.
Allemaal de schuld van...
www.lokaalbestuur.nl/publicaties/lokaa...
De Euro. Door velen gezien als een fonds om leeg te vreten 'omdat het kan'. Maar het is toch écht opgericht als monetaire eenheid. Vóór Europeanen en dóór Europeanen.
Wie zijn nu de échte Europeanen?
En naar mij hebben ze ook nog nooit geluisterd. Zo zie je maar, alles loopt in het honderd.
Server?
-weggejorist-
Frank Grasmaaier | 12-07-11 | 23:53
Wat bedoel je daarmee?
Ik ben overigens de voorganger van mijn 'voorgangers'.
Die Rubicon ben ik nooit overgetrokken namelijk.
pius | 12-07-11 | 23:30
Scusa, dit zullen we nog veel horen de komende tijd...
Het maakt geld niets uit of het euro, dollar of dinar wordt genoemd.
Oome Gijs | 12-07-11 | 23:49 Of rijk. Het maakt niks uit als het er allemaal niet meer is.
@Portemonnee van de A | 12-07-11 | 23:30
Volgens de EU en ontvangende landen ligt het toch écht aan de zwaartekracht. En ook aan JK de Jager omdat hij op een natuurwet durft te wijzen!
*stoute zwaartekracht*
Geen gezeik, iedereen arm.
spanarchist | 12-07-11 | 23:36 Ik had ooit m'n eerste miljoen in Italië.
En dat was toen best nog veel geld.
devils_advocate | 12-07-11 | 22:55 Ken je de Franse keuken? Met veel vetten en zo en rode wijn bij het eten. En toch zijn er niet zoveel dikkerds.
En allemaal Gauloises roken. En oud worden.
@Rammstein | 12-07-11 | 23:37
Dacht mister Bo:
www.youtube.com/watch?v=iB2KRRUflgw
-weggejorist-
Met Tom Hagen als consiglieri was dit nooit zo ver gekomen.
De EU zal achteraf wederom één grote zwendel blijken.
Na de val zal heel europa krom liggen behalve de ex-eu politici. Die hebben de afgelopen jaren flink hun zakken gevuld.
@pius | 12-07-11 | 23:30
Hey nu niet roomser worden als die vele voorgangers van jou...
spanarchist | 12-07-11 | 23:34 |
Mister Greed does.
zeg maar jansen | 12-07-11 | 23:32
"I made my first million in Poland". Tekst van een t-shirt dat ik in Polen kocht, rond 1993.
Oude tijden komen weer terug.
seven | 12-07-11 | 23:13
Heb jij iets te makken? Ik bedoel zit jij zo ongelovelijk goed in de slappe was dat jij je echt zorgen moet maken? Veel geld in het buitenland? De kans is natuurlijk erg groot dat je een kleine krabbelaar bent die net als ik toch al in een Suzuki rijdt. Crisis? What crisis?
Dat de voornaamste kredietbeoordelers Amerikaanse bedrijven zijn is overigens ook geen gezonde situatie. Wat is hun belang, wie stuurt hun?
kersenflap | 12-07-11 | 23:30
If you don't have the brains stay out of the argument.
spanarchist | 12-07-11 | 23:31 En iedereen multimiljardair.
Heel Europa de peseta en de lire invoeren, dát waren tenminste stabiele munten.
@zeg maar jansen | 12-07-11 | 23:18
Ik stel voor dat we onze nieuwe munt de Buttplug noemen, klinkt ook lekker internationaal.
pius | 12-07-11 | 23:24 | + -1 -
if you can't stand the heat stay out of the kitchen.
Frank Grasmaaier | 12-07-11 | 23:27
Hey.
Beetje rustig hè
Speculanten de schuld geven van de ineenstorting van de euro of van een failliet land is hetzelfde als de zwaartekracht de schuld geven van een vliegtuigcrash.
Het is het gepruts van politici en van de bestuurselite die elkaar op hoge posities bij economische instituten baantjes geeft wat de oorzaak is. De meesten hebben geen idee waar ze mee bezig zijn en zullen andermans geld gebruiken om hun falen te maskeren. Als dat op is, stort het in.
De politiek heeft eerst het geld van de hardwerkende burger verkwanseld, daarna het geld van de ongeborenen die nog niet mogen stemmen (schulden) en zal tenslotte het spaarpotje van de hardwerkende burger (pensioenen en deposito's) verkwanselen via schulden, confiscatie en inflatie.
Helaas pindakaas, maar zo zal het gaan!
Tijdens het euro-tijdperk heb ik een hoop mooie dingen gekocht. Dat nemen ze me niet meer af.
Slipsnifter | 12-07-11 | 23:20 | + 0 -
Dat zal u nog verbazen.
Als straks het vriendschapsverbond van Europa wegvalt, zullen wij daar aanzienlijk van gaan profiteren. Wég zijn de Europese mededingings autoriteiten, wég zijn de Europese vat taxes. We kunnen als een Al capone bij onze mainports en infrastructuur gaan staan, en individueel bondjes sluiten met voormalige Europese landen. Aan onze belangrijkste Europese handelspartner (Duitsland) zal het niet liggen. Dat gaat al 60 jaar uitstekend.
Rare jongens, die Romeinen...
@jibatit | 12-07-11 | 23:25
Nix,
bloß dattie zwart is en verkeerd geparkeerd is.
Het wordt nu meer dan overduidelijk: de eikels/sufferds/minkukels die destijds de Euro juichend hebben binnengehaald hebben de grootste financiële catastrofe veroorzaakt sinds de crisis in de jaren '20 der vorigen eeuw. En wie mogen de rekening betalen: inderdaad, diegenen die bij de invoering zo stevig bij de financiële neus zijn genomen. U en ik dus...
Klein voorbeeldje van alledag: dochter Reykjavik gaat in 0031 naar de kapper en betaalt daar 60 Euro voor een knipbeurt. Da's dus pakweg 132 oude guldens. De kapper, die in de guldentijd dat bedrag zou hebben gevraagd, was met pek en veren het dorp uitgejaagd...
Euro: totale waanzin!
Ik ben een beetje laat maar wat is er mis met een Suzuki Swift??
Uhm Trojan in link "beademingsapparatuur"? (HTML/Crypted.Gen)
OT:
De euro was al dood toen alle knoflooklanden binnenkwamen.
Shit is hitting the fan..
"Ierland krijgt 'junk' status van Moody's" www.nu.nl/economie/2563723/ierland-kri...
Murphy's law: Anything that can go wrong will go wrong.
/ Ongeluk kom nooit alleen..
(Terwijl Ierland buiten eigen schuld in de problemen is gekomen, de minfin daar ging (dom) garant staan voor een bank die daarna toch klapte en Ierland meetrok. Weet je wie er ook garant ging staan voor een bank en slechte leningen? Wouter Bos namens Nederland (oa alt-a loans ing) Garanties zijn dus zeer risicovol , dat blijkt, maar Wouter is toch al gevlogen..
zeg maar jansen | 12-07-11 | 23:18
daar durf ik wel een rijksdaalder op te zetten idd;)
kersenflap | 12-07-11 | 23:18
Tuurlijk droom maar lekker verder.
Of zoiets.
@zeg maar jansen
Nou.. ik geloof niet dat wilders zo eu gezind is, maar goed, ik zoek mijn hut op, morgen weer een paar euro verdienen bij de baas.
@Mazzeltov | 12-07-11 | 23:14
Wenn schon, denn schon www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,384...
Slipsnifter | 12-07-11 | 23:20 Ah, dan gaat kabinet Rutte toch in z'n opzet slagen.
@pius | 12-07-11 | 23:15
Als we weer naar de gulden terug zouden gaan verdampt er weer een groot deel van ons spaargeld.
Dat weer terecht komt in de handen van de grote jongens.
Zo wordt de rijke rijker en de werkende burgerlul armer.
seven | 12-07-11 | 22:48 Hoor je de Engelsen opgelucht ademhalen?
Mazzeltov | 12-07-11 | 23:14
In plaats van een Lada zou ik maar gewoon flink wat Wodka inslaan. U beleeft er nog plezier aan en het is een prima ruilmiddel.
pius | 12-07-11 | 23:15 Roebels. Of Roepie. Of Florijn.
Maar 'Gulden' zullen ze het nooit gaan noemen, dat is te confronterend.
pius | 12-07-11 | 23:15 | + 0 -
Uw zienswijze is ridicuul en catastrofaal.
Alsof een nieuwe "florijn" direct devalueert naar een crisis niveau. Its all about Trust, en Nederland heeft op wereldniveau een zéér goede en stabiele reputatie. Zowel qua handelsklimaat als investeringsklimaat. Vergelijk het maar met een aandeel koninklijke olie.
@Tim Grimbek
Inderdaad.
Door simpel naar de feiten te kijken.
Maar zoals de grote Jan Pronk al zei: "Feiten zijn rechts."
Mazzeltov | 12-07-11 | 23:14
-
Ik zou er één van vóór 1987 nemen, als ik u was, nu het nog kan...
De van de euro terug naar de gulden redeneerders slaan wat catastrofale stapjes over.
Van de antipasti naar het desert. Maar daar komen ze wel achter.
Als de lasagna van de Aldi 3000 Gulden kost.
=finaNcieel
Ik kan geen touw meer vastknopen aan al dat finacieel ge-OH, maar als ik het goed begrijp dan moet ik maar eens gaan kijken naar een 15 jaar oude Lada ?
Opel Kadett wellicht ?
Snel op MP snuffelen gaat.....
tintintin enz | 12-07-11 | 23:01
Nee, de mogelijkheid om je eigen geld laten bijdrukken weggeven aan landen met torenhoge schulden is slim. Een race naar de bodem, hoe meer ze bijdrukken, hoe minder de euro waard is, des te dragelijker de schuld, maar ondertussen verdampt het vermogen qua waarde (pensioen, investeringen) van de spaarders.
@ spanarchist 23:04 :
Er kan helemaal niks fout gaan omdat de Chinezen, net als vandaag, Italiaanse staatsleningen opkopen.
Die zien de bui allang hangen en denken aan mogelijk verloren afzetgebieden voor hun producten.
Zo bengelen we aan de Chinese touwtjes omdat we anders helemaal naar de gallemieze geEUd worden.
Wie had dat ooit gedacht dat we zouden overleven dank zij een Chinees Marshall plan.
Ergste van alles is nog dat wij het allemaal zo makkelijk hadden kunnen voorkomen..
Je weet gewoon niet meer in welk land je morgen wakker wordt. Zelfs of er nog een morgen is, is al twijfelachtig geworden.
Hahaha, en dan straks óók nog Roemenié erbij?
Als je een beetje logisch redeneert, zie je al aankomen dat dit niet meer valt op te brengen.
Duitsland heeft de hand inmiddels al op de knip gelegd, en Frankrijk wil (zeker na de uitslag van de volgende verkiezingen) zo snel mogelijk van Europa af. Europa nadert dezelfde fase als het einde van de voormalige Sovjet unie. Het is simpelweg gezegd gewoon failliet. Tijd voor ons Nederlanders om ons eigen plan te gaan trekken, en zélf weer de handelsrelaties en munt in eigen hand te nemen. Het wachten is nu op het éérste land wat het zinkende schip gaat verlaten.
Zolang Spanje goed blijft gaan is er niets aan de hand voor Europa. En wat kan er in een land met 20% werklozen, 20% gepensioneerden en 20% ambtenaren nu toch fout gaan?
@Golaio | 12-07-11 | 23:00
Wat ik bedoelde is dat grote economieën buiten Europa, zoals de BRIC's, er niet zoveel baat bij hebben om ons als een baksteen te laten vallen.
We vormen op dit moment nog steeds een enorme afzetmarkt.
Het voordeel - voor ons - van de globalisering is de connectivity; de enorme verwevenheid.
Gaan we wellicht nog mee mazzelen.
@tintintin enz | 12-07-11 | 23:01
Tuurlijk, Geenstijl helpt de euro en de eu wel even om zeep, zucht...
net zoals links altijd haar eigen cultuur de grond inboort, doet rechts dat altijd met de euro.... ontzettend dom natuurlijk, want currencies zijn voornamelijk gebaseerd op "emoties", dus doe nog maar een paar van deze topics en de euro is geen zak meer waard... zelfde geldt ook voor je huis, je auto, je spaarcenten etetc. Dom en schadelijk gelul dus dit soort paniek verhalen van... ehum, ehum... de financiele specialisten van GS.
Trouwens, gulden terug is net zo'n dom gelul als Nederland moet weer Daf's of Fokkers gaan maken.
@Art Vandelay Ultor
Een redelijke dooddoener natuurlijk. Het ging mij puur om de ontwikkeling en dat wij in Europa als afzonderlijke nog steeds te veel van ons zelf vinden.
.
In de top tien vinden we nu 4 Europese landen (Italië, Engeland, Frankrijk en Duitsland) en ind e top 20 8 landen (Nederland, Zwitserland, Polen en Spanje komen er dan bij). De EU is volgens het IMF qua GDP de grootste economie ter wereld. De winst voor een verenigd Europa lijkt dus duidelijk
devils_advocate | 12-07-11 | 22:55
Indien die 'oudste inwoners' op dezelfde wijze administratief verwerkt worden als in Griekenland (en dat zou me zomaar niet verbazen) dan zou dat betekenen dat een heleboel reeds lang overleden Italianen nog steeds een ouderdomsuitkering genieten. Het kan natuurlijk ook aan de olijfolie liggen.
@seven | 12-07-11 | 22:48
Dat zijn ongeveer de rijkste landen van europa, dat zijn ze niet geworden door stomme keuzes te maken.
Ze zullen het blijven ook terwijl nederland gezellig down the drain gaat met de piigs landen.
Leuk man, jaren voor niks gewerkt.
Ja, maar wat resteert er dan waardegewijs van mijn in Vaticaan-euro's uitbetaalde maandelijkse oorlogspensioen dat ik overerfde van Grossvati von Zeikhoven, die dat gehalt zelf al sinds half mei '45 kreeg toegewezen van Papst Pius SovielSelbst als troost omdat de Andrea Doria 0.1 naar Argentina geen plaats meer had voor m'n ouwe Blut und Boden?
Maar de loodgieters proberen dan ook angstvallig de aandacht van het eigen meurende putje af te leiden. Daar helpt zelfs de drilboor niet meer.
Maar ja, eigenlijk verdienen we dit gewoon met z'n allen. We hebben uit gemakzucht en lafheid de politici hun gang laten gaan die ons de euro in hebben gerommeld. We hebben ons naar de financiële afgrond laten leiden als makke schapen. En schapen worden nu eenmaal geschoren.
@seven | 12-07-11 | 22:54
Als de Euro vanaf het begin een opzetje was naar The United States of Europe, dan neem ik wel m'n petje voor deze figuren af.
*Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen*
Schitterend land, dat Italië. Ze zijn er al 2500 jaar en zullen als laatste overblijven. Ze weten niet beter dan dat het chaos is. 1.8 biljoen is veel, maar inderdaad niet per Italiaan. Dan is de Nederlander er slechter aan toe. Overigens zitten wij ook op iets 80% t.o.v. het BNP. Italië heeft de oudste inwoners van Europa, btw. En tevens het hoogste % rokers. Explain me that.
Kortom we zijn genept door de eurofielen, eerst de euro en daarna uit nood de federatie. EUssr wordt goedscchiks of kwaadschiks onder druk aan Europa opgedrongen.
wij zijn de volgende als we allemaal naar de bank rennen en ons geld ophalen.
@doedeljantje | 12-07-11 | 22:50
Jawel, dat doe je nu wel.
Maar bedankt voor de mededeling.
In de denkwereld van de GIPS landen is er op een magische manier geld vanuit Europa.
In de denkwereld van Europa is er op een magische manier geld vanuit Noord Europa.
In de denkwereld van Noord Europa is er géén magisch geld wat zomaar ergens vandaan komt!
We hebben niet genoeg fantasie!
@Golaio | 12-07-11 | 22:48
Tsjah, 2050.
En ik maar denken dat we in 2011 leefden.
Zou het kunnen dat het gedraai van vandaag met het downgraden van ierland en het gedoe in italie iets te maken kan hebben met de ontwikkelingen van het debt ceiling in de us (ook nu in het nieuws daar, wel het verhogen of verbreken van het plafond, zonder besparingen)? Eerst de euro zwartmaken zodat de dollar wat klappen kan hebben.
spanarchist | 12-07-11 | 22:48
Die zou posities innemen en daarna op publish drukken. ;)
Aan stukjes die geschreven worden zonder kennis van de artikelen van Wolfgang Munchau in de Financial Times besteed ik geen aandacht.
@Oome Gijs | 12-07-11 | 22:43
/care
Dan zijn we allemaal gelijk, whoohoo! Vrijheid, gelijkheid en broederschap, zo van die dingen. Moesten Zonnekoningen en hun nakomelingen ook weinig van hebben, maar daar zijn revoluties dus voor uitgevonden. Onee, die ontstaan, dat is ook weer zo.
Maar als born-again Gutmensch zie ik dit allemaal met twinkelende ogen aan.
Als ik geld had gehad had je me Loewie Katorze mogen noemen, dat dan weer wel. Als als.
Wat zou CoJoNes hier eigenlijk van vinden?
@Golaio | 12-07-11 | 22:37 |
Ik zou niet durven zeggen hoe, wie of wat m.b.t. oorlog. Ik weet wel dat het uitkleden van ons defensie apparaat een pijnlijke maar vooral een desastreuze fout zal blijken te zijn. Een fout waar onze jongere generaties voor zullen moeten boeten.
Hoor je dat gelach? Dat zijn die domme Zweden, Noren, Denen, Zwitsers die zo dom waren dat ze niet in het euro-avontuur stapte.
Art Vandelay Ultor
De BRIC-landen van Europa afhankelijk? Als de huidige situatie doorzet zitten in 2050 alleen nog Engeland, Duitsland, Frankrijk en Italië bij de grootste 25 economieën ter wereld (als in hoogste BBP). Wel vier Europese landen waarvan er maar 2 in de top tien staan en ik Turkije niet meetel als Europees.
.
Lijkt me niet echt een vitale afzetmarkt voor dergelijke landen dan. Europa moet nodig stoppen met de grootheidswaan die we hebben. We teren op de vetpot die inmiddels 200 jaar oud is. De hele 20ste eeuw hebben we geen vinger in de pap gehad doordat we onszelf hebben uitgeschakeld met wat oorlogen. Europa is geen wereldmacht meer. We spartelen tegen, maar de voorsprong van de industriële revolutie zijn we al lang weer verloren. Eerst aan Amerika en zeer binnenkort aan China
Haha, leuk geschreven hoor +1
Buiten dat klopt ook de boodschap:
De Euro is op sterven na deaud.
@zeg maar jansen: Ik bedoel te zeggen dat het zeker relevant was wat de omwisselkoers was van de gulden naar de euro, maar andersom is het totaal niet relevant, als referentie. Het is maar een naampje. ps, ik zit al jaren in fysiek goud en zilver, dus ik was voorbereid.
'Jan Kees de Opgejaagde' was een betere naam geweest.
En omdat europa zo'n financieel succes is,heeft JanKloot Trichet alvast geopperd dat er hoognodig een europees minsterie van financien moet komen. Euro commissaris Janus Lewandowksi had al aangegeven europese belastingen een goed idee te vinden. Dat wordt feest..
Ik zeg het graag, Geert had weer gelijk.
seven | 12-07-11 | 22:42 Dat zeg ik net, eigen geld eerst.
Binnenkort het geeltje Jan Kees de Jager.
@McPhart: Het grootste gedeelte van ons goud ligt in de kelder van de FRBNY (FED New York), en is al "uitgeleend". Zien we dus nooit meer terug. De DNB is daar nog wel een soort open over, zie pagina 7: www.dnb.nl/binaries/goudbeheer%20van%2...
Art Vandelay Ultor | 12-07-11 | 22:37
Na mij de zondvloed, kon de Zonnekoning nog zeggen in de 17e eeuw. En inderdaad, hier is ie dan: de zondvloed: alles en iedereen is failliet. Dat was het dan.
Weer een opwekkendberichtje voor de AEX morgen:
Woody,s verlaagd de status van Ierland tot junkbondvuilnisbak.
Mwa, een procentje of 2 kan er nog wel makkelijk af.
Conclusie, de dik honderd miljard voor de redding van Griekenland zorgt er helemaal niet voor dat de problemen elders niet meer worden opgemerkt.
Dat was de logica van Jan Cees de Jager. Alsof het redden van een klein land (Griekenland) de problemen elders doet vergeten en het geldtekort in Italië niet meer bestaat. Nu is ons geld al op ivm het redden van een bijzaak als Gr. en de echte storm begint net.
(Voortaan geld in kas houden en ieder voor zich)
@Bolesmales | 12-07-11 | 22:32 |
LOL! Wel eens met iemand uit Texas en New York in één kamer gezeten? Waarschijnlijk niet want iemand met een beetje kennis van Amerikanen weet dat het culturele verschil tussen die personen ongeveer net zo groot is als tussen een Nederlander en een Griek. Dit geldt overigens ook voor de respectievelijke wetgeving, sociale voorzieningen en rechtspraak in de verschillende staten in de USA.
In andere woorden u kletst uit uw nek!
Wat doet Nederland daar nou voor vieze dingen met Portugal en België?
www.zerohedge.com/sites/default/files/...
Hoeveel pensionado's van boven de 100 jaar oud zou italië hebben? Vast niet zoveel als Griekenland.
seven | 12-07-11 | 22:24 |
Yeah, a good night sleep to prepare for the money-war ?
Pimp my Voortuin | 12-07-11 | 22:34 Geldontwaarding ging al zo hard sinds de invoering van de euro.
Toen we er aan begonnen waren de prijzen in euro's gelijk aan de getallen van 1975. Zichtbaar werd de inflatie afgelegd in 27 jaar.
Nu bijna tien jaar na de invoering zijn we qua harde cijfertjes op het prijspeil van producten zoals ze waren net voor de invoering van de euro.
Het zelfde inflatietraject werd in recordtijd afgelegd.
En het gaat nog erger worden.
Maar goed, ik heb toch geen geld, dus waar hebben we het over.
Na mij de zondvloed.
@Parel van het Zuiden
Zover wilde ik nu nog niet gaan, maar je hebt ben ik bang wel gelijk. Lekker de Moslims aanvallen en hun olie stelen dan maar
Semper Pecunia | 12-07-11 | 22:34
Of ze zagen het wel aankomen maar vonden het prettiger om nog een tijdje door te blijven graaien.
Ikke, ikke, ikke, en dan nog eens ikke, zo werkt het tegenwoordig helaas.
En welke prutser zit K-cobain te minnen, want die man heeft gewoon gelijk!
Maak jezelf bekend stelletje anonieme D66-ers!
Bolesmales | 12-07-11 | 22:32
Bo!
That's it.
Een eenheidsmunt maakt nog geen totaalkarakter op de wereldmarkt.
@Golaio | 12-07-11 | 22:22
Ik denk anders toch niet dat die BRIC-landen nu zo blij zullen zijn wanneer de Europese afzetmarkt wegvalt.
Is toch flink wat export, hè.
we komen er wel uit, voor alles is een oplossing;
www.youtube.com/watch?v=q_bvRs0C3rE
Het is allemaal nog veel erger. Allerlei pensioenfondsen zitten ook vuistdiep in die troep. Zo heeft het ABP ruim 10 miljard aan Italiaanse staatsobligaties. Zeg je pensioen maar vaarwel!
Al die zogenaamd intelligente dikbetaalde feitenstampende ex-corpsballen zonder verstand van zaken, maar met een diploma, een leuk praatje en een flinke dosis arrogantie, zagen niet aankomen wat half Nederland 5 jaar geleden al voorspelde.
Het maakt dus niet uit als de gulden terugkomt wat de wisselkoers zal zijn. Ik stel voor dat we beginnen met een gulden is een euro. Dan hoef je niet alles om te prijzen. Vervolgens zal de gulden snel duurder worden. Een brood kost dan dus 2,- = 2,-. Het is totaal niet relevant wat de omrekenkoers was toen we van de gulden naar de euro gingen.
Italiaanse loodgieters.
Super Mario?
Catch-22 | 12-07-11 | 21:26
Wellicht en in een historische context geplaatst wordt het weer eens tijd voor een flinke wereldoorlog.
Laten we dat van die oorlog maar overslaan en meteen bij het 'tientje van Lieftink' beginnen. Hebben de grootste graaiers en zakkenvullers eindelijk eens de grootste sof te pakken ;-)
Voor alle zekerheid geen belasting meer afdragen. Eigen geld eerst en redt vrouwen en kinderen.
@ninjaterrorist | 12-07-11 | 21:27
Echt veel beter ben je dan niet af hoor...
Rest mij verder nog even te zeggen dat oorlog zichtbaar begint te worden aan de horizon. Geschiedkundig is dat namelijk helaas de enige 'reset' -knop gebleken voor geflopte economische systemen. Het wordt heel gezellig in de wereld de komende jaren.
'All of this has happened before, all of this will happen again.'
Goed stuk John !
Er zijn teveel cultuur verschillen binnen Europa, waardoor de Euro bij de minste tegenslag onder druk komt te staan. Een munt als de Dollar is in dat opzicht een stuk stabieler.
Golaio 22:22:
Kan best zijn dat de Griekse ellende niet op het conto van de euro geschreven kunnen worden, maar de instantie die de Grieken van goedkope leningen a la niveau rijke EU voorzag was wel de EU.
En dat gebeurde onder het motto: ach, natuurlijk weten we dat het knoeiers zijn, maar dat komt allemaal wel goed.
Dus niet.
Onbegrijpelijk dat een stelletje onverantwoorde naieve megalomane hersenloze idioten dit hebben kunnen veroorzaken.
Golaio | 12-07-11 | 22:22
Zo uiteengezet valt er in te geloven.
Nou nog alle volksaarden van Europa, niet alleen de vertegenwoordigers, met neuzen dezelfde kant op krijgen...
het cda straalt er vanaf bij die rabobank mijnheer in nieuwsuur.
Griekenland,Italie,Ierland,Portugal,Spanje. Euro aeternum vale! JanKees de Leugenaar,kom er maar in..
Bigi Bana Boy | 12-07-11 | 22:14 | + 0 -
ik was intentioneel provocatief, ik weet waar u vandaan komt, maar deel uw fetisjisering (sic) van de natie-staat niet.
Biff Eagleburger | 12-07-11 | 21:39 | + 2 -
rofl
Rammstein | 12-07-11 | 22:21
"Ik verzoek den luisteraars dan ook om wanneer ze straks hunne legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen. Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn."
Ik zie er nog van komen dat we voor geld aan mogen kloppen bij onze arabische vrienden.
Uiteraard tegen een hoge prijs zoals we gewend zijn.
De Europese droom heeft merites maar de vertaling naar de praktijk, de EU en de EMU, is waanzinnig slecht uitgevoerd. Dat kan ook niet anders wanneer je compromis op compris stapelt en alle deelnemers vooral eigen belangen na streven. Neem het bijvoorbeeld het stabiliteitspact. Frankrijk blokkeert strengere regels en handhaving omdat ze weten dat ook zij snel aan de beurt zullen zijn.
Heel jammer van de Europese droom maar door toedoen van politici is het een nachtmerrie geworden. Time to cut our losses, uithuilen en weer verder!
We moeten toch wat vaker naar Kees de Kort luisteren
@Chris666 Ik dacht speel in op je gedachte
.
The eimer | 12-07-11 | 22:13 | + 0 -
Zoals het eeuwen is goed gegaan.... Dat dacht ik ook. Nederland was in de achttiende eeuw nagenoeg failliet als land. Niets welvaart, nee gewoon zielig meehobbelen. Handelsnatie? Al lang niet meer. De handel verliep vooral via België voor een hele lange tijd. Nederland was nergens geweest als we niet mee mochten liften met de Amerikanen, Engelsen, Duitsers en de Fransen.
.
Daarnaast ben ik er van overtuigd dat de problemen met Griekenland niet door de Euro komen. Ook zonder Euro hadden we goed last van dit grapje gehad, ook nu met Italië. De handel krijgt een flinke knauw en bedenk dat de rest van de wereld Europa niet nodig heeft om te overleven. Alleen Noorwegen heeft wat olie en dat was het. De EU is dus simpelweg een noodzaak om te overleven in een wereld die steeds verder globaliseert. Wij moeten wel als Europa naar voren treden. Het probleem is dan ook niet de samenwerking, maar de organisatie. Europa moet leidend zijn en niet de belangen van 17 miljoen Nederlands sprekenden. Alleen op die manier kun je een rol van betekenis blijven spelen
@ McPhart 22:16:
Goed gezien.
De hele clou is dat de ECB opgescheept zit met waardeloze shit en dat bij een Grieks faillisement moet afboeken tot nul.
Daarmee kan de EU hun lopende betalingen niet mee voldoen en ook failliet gaan.
Niemand zou die kas gaan bijvullen, wetende dat die hele EU toch vroeg of laat verzuipt.
Voeg daarbij dat een blutte ECB een machtsloze idiotenclub is geworden die geen geloofwaardigheid meer heeft en klaar zijn we.
toch die engelse, hebben hun pond, en de euro. en de dollar. Best goed gezien he, en ik maar lachen om die hooligans. Nu denk ik, mwah.. anders...
Maak u allen niet druk, ons johnny stapt morgen gewoon weer op de fiets.....
*alle tour progjes langszappen gaat
Nou, dat is weer een prettig verhaaltje voor het slapen gaan.
de arbeidsparticipatie in italie is minder dan 50%, dus niet moeilijk om dan lage werkloosheid te hebben.
El Gouda | 12-07-11 | 21:54
Idd je hebt gelijk. Navodeal ingegeven door USSR angst waarvan Italië gas wou kopen. www.fdselections.nl/energie/Nieuws/Uit...
Oome Gijs | 12-07-11 | 22:13
Goed gezien. De rekening wordt uiteindelijk, precies zoals Van Wijnbergen al zei, door de belastingbetaler opgehoest, linksom of rechtsom.
GJH | 12-07-11 | 22:12
In theorie heb je gelijk. Maar wat als de markt zelf de omstandigheden kan bepalen waardoor ze winst kunnen maken ? Dat is geen reageren meer. Wat als de markt belang heeft bij de val van een munt ? Want dat is namelijk wel degelijk het geval bij sommige marktpartijen.
Jullie vertellen helaas maar de helft van het verhaal...
De ECB-statuten voorzien niet in een faillisement, maar ondertussen bedraagt de ECB-kas slechts een schamele 85mrd Euri. Tegenover die 85mrd staat echter een schuld die een factor 23 hoger is!
De ECB heeft een schuld van 2 BILJOEN (2.000.000.000.000,-) boterzachte Euri! Ze hebben voor honderden miljarden aan Grieks, Iers, Spaans, Portugees en Italiaans WC-papier opgekocht. WC-papier met de opdruk "Staatsobligatie". Enkellaags WC-papier dat garant staat voor bruine vingers bij gebruik. Driemaal raden wie daarvoor op mogen draaien.
Angela Merkel hebben ze flink bij haar kruis te pakken, want alleen al de Moffrikaanse banken zitten voor 335.000.000.000,- in Knoflookvodjes.
.
De grote vraag is niet óf we de Euro wegzetten als mislukt experiment, maar WANNEER!
DNB heeft het grootste deel van 's lands goudreserve afgedragen aan de ECB. Ons goud ligt in de kluizen van de ECB in Frankfurt, terwijl het van ONS is, WIJ, het Nederlandse volk. WIJ moeten ons goud terugeisen.
Al was het maar als dekking voor de NFL (Nieuwe FLorijn).
.
Toen ik nog les kreeg van recht(s)geaarde economiedocenten, had de Nederlandse staat een dekkingspercentage van 200%, waar 60% het wettelijk minimum was. Toen publiceerde DNB wekelijks (of was het maandelijks?) een verkorte balans. Gewoon in de Telegrof.
Kan mij niet heugen ooit zo'n staatje in de Telegrof te hebben gezien van de ECB. Dat is op zich al een teken aan de wand.
.
Hoe is het in Jezusnaam mogelijk dat Obama met Q.E. 1 en 2 deciljoenen Dollars van de persen heeft laten rollen, terwijl diezelfde Dollar as we speak terrein wint op de Euro?
Draaien de Europese persen ook 24x7?
.
Wim Kok heeft destijds vergeefs getracht te graaien uit de onze pensioenpot à 800.000.000.000,-
Toen waren we nog soeverein. Wat als Brussel in die pot gaat graaien? Die komen ermee weg, want Nederland is anno nu niets meer of minder dan een wingewest.
.
Wanneer komt Noord-West Europa bij zinnen?
Wanneer gaat het volk de straat op?
Waarom is Kees de Kort de enige verstandige deskundige met een podium?
Waarom?
Waarom?
Waarom?
Bukoswski | 12-07-11 | 22:08
Minus het racistische en volkse gelul van de NVU. Wat mij betreft hoort een ieder in de gemeenschap die zich inzet voor Nederland, zich gedraagt en een goed burger probeert te zijn. Ras en kleur laten mij in dat geval koud. Vergeet niet dat ik zelf oorspronkelijk uit Suriname kom.
Golaio | 12-07-11 | 22:09
Natuurlijk komen de burgers er niet beter uit, daar zorgen de graaiers wel voor.
Grip 5? Biertje! (alleen voor kenners)
Wel of geen euro, wat er ook gebeurt, van 1 ding kunt u als gewone man of vrouw zeker zijn: u betaalt de rekening. En die is niet mals. Denk nou niet dat financiële chaos hier niet mogelijk is, of dat "ze" wel met een oplossing zullen komen; denk vooral niet dat onze leiders ons niet met z'n allen kunnen laten wegzinken in de drek: ze kunnen dat namelijk wel, sterker nog, ze gaan het ook doen.
Right.
In combinatie met vorig topic:
Na twee jaar Kafka met de fiscus waardoor als voormalig zelfstandige (zzp) er niets dan de bijstand restte, met gelijke behandeling van iedere ziel die nog immer een minuut had gewerkt, pleeg ik sinds enkele weken weer serieus werk.
Dat wil zeggen, betaald, met een loonstrook en zo.
Onderdeel is pasfoto's maken. En van wie? Met tolk erbij?
Right again: Oost Europees, Roemeens voornamelijk.
Totaal ongelukkige mensen. Slaven.
Maar hé, mijn job is ze wel een fijne en volgens de richtlijnen prima documentpica mee te geven - doe ik.
But what the bloody fuckin' hell...
Er is genoeg mis in alle Europese systemen, om niks meer te accepteren.
Gewoon NEE, NU STOPPEN met zogenaamde samenwerking.
PAS op de PLAATS.
@ Galaio 22:09:
Dat valt nog te bezien of we er slechter van worden.
Generaties lang miljarden ophoesten en dat geld nooit meer terugzien kost veel meer.
Het zou naief zijn te denken dat de interne EU handel stil zal vallen als de EU opgedoekt wordt.
Dat gaat gewoon door, zoals dat al eeuwenlang is doorgegaan.
Golaio | 12-07-11 | 22:09
Nee Watson, dat is de buitenlandse schuld. Dat is bijvoorbeeld de schuld die de Amerikanen aan de Chinezen zijn verschuldigt of de arme landen in Afrika aan het westen.
De schuldencrisis, mogelijk gemaakt door de banken waarbij iedereen een schuld heeft.
Belachelijk systeem, de banken laten ons nu de prijs betalen.
Is er al een tribunaal opgericht voor deze parasieten?
@Bigi Bana Boy,
Vraag voor je: De markt bepaald wat iets waard is door vraag en aanbod. Beloven de politici elk euroland te redden dan zegt de markt dat staatspapier best wel wat waard is want betrouwbaar. Wanneer blijkt dat de politici hun beloften niet kunnen waarmaken vanwege gebrek aan politieke draagvlak onder het stemvee, dan zegt de markt dat de papiertjes toch iets minder waard blijken. Is de daling van het papiertje nu echt de schuld van de markt?
@Golaio | 12-07-11 | 22:09
Nou als jij het zegt dan is dat voor mij genoeg. Verder hoef ik geen bewijs meer te zien. Ik hoopte al dat jij het zou zeggen ook.
The eimer | 12-07-11 | 22:06
Klopt allemaal maar zoals de onvolprezen econoom Sweder van Wijnbergen (wat is die vent toch briljant) al zei is het daar voor nu te laat. De PIGS landen hadden nooit in de Eurozone mogen zitten, maar nu ze er wel in zitten is het te laat voor dit soort praat. Check zijn interview op Radio1 van gisterochtend.
Bukoswski | 12-07-11 |
Liechtenstein heeft geen huidige cijfers sinds 2001. Daarom hebben ze het maar op 0-0 gehouden.
John Galt blijkt een vrouw, Christine Lagarde.
@Khold dat is dus niet de staatsschuld sherlock
.
Voor de rest doet het me pijn dat we klakkeloos de Amerikanen volgen. Italië is op alle fronten stukken gezonder dan Griekenland, Ierland en Portugal. Het land heeft bijvoorbeeld wel exportproducten en leeft niet alleen op toerisme. Italië kunnen we inderdaad niet redden, maar Italië zal ook niet vallen. Daarnaast is een val van de Euro lichtelijk vervelend voor HEEL Europa. We komen er echt niet beter uit. Neem dat maar van mij aan.
de ellende in een grafiekje static5.businessinsider.com/image/4e1c... / en the biggest debt holder en.wikipedia.org/wiki/Intesa_Sanpaolo
.
Khold | 12-07-11 | 22:02 | + 0 -
Liechtenstein? en.wikipedia.org/wiki/File:Debt.PNG
.
Bigi Bana Boy | 12-07-11 | 22:05 | + 0 -
economische liberalen, bedoel je? Klinkt voor de rest inderdaad meer NVU dan Castro.
Kok lacht zich de ballen uit zijn broek, zijn zakken puilen uit van het graaigeld.
@ Bigi 21:48:
Die hele EU is opgezet als een communistisch verdeel en heerssysteem waar de welvaartskoek verdeeld zou moeten worden tot heil van iedereen.
Kotrom, wij hebben al meer dan 10 jaar vele veren moeten laten om de armlastige landen met miljarden te matsen en valt buiten de steunkapitalen aan Ierland, Griekenland en Portugal. Dat vergeet men gemakshalve maar.
Duitsers bv betalen gigantische kapitalen aan het buitenland en het is daar 5 jaar lang de broek ophouden zonder reele loonsverhogingen te krijgen.
Hier is dat dito en dat houd geen stand, dat kan een kind begrijpen.
Als het aantal probleemlanden stijgt en dat zal het, dan is er geen andere keus dan die EU te verlaten.
Méér topics van JohnGalt zou ik niet erg vinden. Wie hij is weet ik niet, maar het is wel interessant.
postbus51 | 12-07-11 | 22:01
Ik wist dat er vroeg of laat weer zo'n slimme reaguurder zou komen die mij als socialist probeert af te schilderen. Nee, ik ben onder geen beding links maar heb desalniettemin een mogelijk nog grotere pleurishekel aan het liberalisme (let wel, ik heb niks tegen liberalen an sich). Mij moet je in de reaktionaire-conservatieve hoek zoeken. Gezond nationalisme, protektionisme en gemeenschapszin. Oh ja, en ik ben pro-leger en pro-koningshuis. Allemaal hele rechtse dingen waar je bij liberale oproerkraaiers Wilders en Rutte niet mee hoeft aan te komen.
Ik hoor nog alle doemverhalen van "onze" politici, nadat het volk NEE had gezegd in het referendum.
Niet meedoen met de (tr)euro en de eussr was noodlottig voor nederland.
Wij burgers waren te dom om dat in te zien en moesten luisteren naar "onze" politci.
Bedankt wim cock.
Het wordt nou toch serieus tijd om je knopen te tellen en je opties te overwegen. Want dit wordt met de dag gekker. Ik ben NOG niet in blinde paniek, NOG niet...
nou, jan kees mag zometeen los in nieuwzuur. ik neem een borrel elke keer als hij geen antwoord geeft op de vraag en een ingestudeerd riedeltje loopt af te spelen.
Ah, daar gaat Ierland... #nieuwsuur
Gasten check de buitenlandse schuld van Nederland. en.wikipedia.org/wiki/List_of_countrie...
471% van ons GDP, maar dat is lang niet zo bewonderingswaardig als de schuld van Luxemburg, dat 3443% van hun GDP is.
big bana boy
nicht van castro of zo?
met de rechtse groeten van Andreotti en Berlusconi
Overigens: wie IS die JohnGalt. Heb wel één of twee keer een artikel van 'm gelezen (staat me zo even niks bij), maar ik vind dit weinig bijzonders. Als 'ie vaker schrijft, zou ik hem wel willen vragen om te oefenen.
Who the heck is JohnGalt???
Eerst even netjes voorstellen knul!
Het wordt zo wel een beetje duur, die euro. Maar gelukkig hoeven we nu niet te wisselen als we de grens over gaan.
Gelukkig is er een simpele oplossing! Gooi er zo veel geld in als mogelijk!!!
Dag lieve rest van Nederland, ik zie het hier in Europa niet meer zitten, ik ga maar naar Afrika.
seven | 12-07-11 | 21:53
Ik ben een eenvoudige burgerlul die zelf dagelijks ziet wat het liberalisme aanricht. En het gaat precies zoals ik het mij had voorgesteld enkele jaren geleden.
Tis trouwens de plaats waar het moderne kapitalisme begon, veelzeggend #FernandBraudel
seven | 12-07-11 | 21:51
Lees je eens in. Het goedkoop verkopen van aardgas (incl. transportleidingen dwars door de Alpen op kosten van Nederland) was een idee van Luns. En Luns kon je nu niet bepaald betrappen op linkse symphatieen.
-weggejorist-
Kudt! Ik krijg nog een half miljoen van een Italiaan. Euro's dus, niet Lires.
Hoog tijd voor een paardenkop in zijn bed...
Bigi Bana Boy | 12-07-11 | 21:48
De markt is een makkelijke scapegoat voor politici die dachten dat lenen geen prijs heeft.
Haha, is het derde rijk (EU) eindelijk een feit, want Duitsland heeft overal de meeste cash in zitten. Heel Europa is gewoon gekocht door de nazaten van ome Adolf.
Marx (en Smith trouwens ook) voorspelde dit al 160 jaar geleden, niets nieuws
Frankrijk zit met 500 miljard aan leningen in Italie. Houdt dus ook op te bestaan wanneer de EU uit elkaar spat.
We hebben Italië in de historie al genoeg geholpen. Onze halve gasvoorraad decennialang verkocht door den Uyl voor een cent per m3 met vaste contracten want het toen linkse 'democratische' Italië zou anders wel eens fascistisch rechts kunnen worden.
The eimer | 12-07-11 | 21:35
Ik heb al langer mijn twijfels over werking van "de markt" en de heilzame werkign die daa volgens liberale dwazen vanuit gaat. "De markt" is namelijk op gewin uit, heeft schijt aan het algemeen belang, is te machtig en kan daardoor zelf de onstandigheden creëren om winst te maken. Dáár zit een enorm probleem. Neem een eikel als Soros die destijds het EMS op wist te blazen zonder enige andere reden dan zijn eigen gewin. Daar begon het mee. En anno 2011 zijn de markten te machtig geworden en richten ze eigenhandig rampen aan. Lik me reedt maar met de heilzame werking van de markt zeg ik dan. Ik heb het al zo vaak gezegd het liberalisme is het meest destruktieve en maatschappij ontwrichtende systeem dat er bestaa. Maar jullie vechten nog altijd, net als generaals, de vorige oorlog tegen het socialisme uit en zien nog altijd niet wat "de markt" voor kolossale rampen aan het aanrichten is.
@vip33
Ja want de Europese Unie zit zo goed en eensgezind in elkaar, geen problemen en vlotte resoluties wanneer deze wel de kop opsteken.
De euro is de afgelopen maanden behoorlijk aan het stijgen geweest ondanks alles. Dus volgens jou redenering is het eerder: Speculanten redden de euro.
Ben in ieder geval blij voor je dat de politici jou en je onderbuik goed gevuld houden.
De standaard 3 stappen van de EU als zich een groot probleem voordoet in Europa (en dus logischerwijs de euro minder waard wordt) zijn:
1. Speculanten de schuld geven
2. Signaleren dat ze een emergency meeting gaat houden
3. Ontkennen dat er een emergency meeting komt
En wat er meestal er meestal uitkomt is:
Wij van WC-eend snappen hier niks van, de financiele situatie is bij ons in tip top conditie (heeft elk land en bedrijf dat in de problemen is gekomen voor dat het zo ver was publiekelijk aangekondigd).
@LostSandWich | 12-07-11 | 21:39
De boven ons gestelden wisten enkel maar dat er een graai en zakkenvullen era zou aanbreken. En dat is nu afgelopen. De boven ons gestelden weten het ook niet meer. Sprookje uit. Zakken wel gevuld.
Zoetwaterpanharing | 12-07-11 | 21:40
Je zegt het, maar dat soort dingen gebeuren allang, alleen op een manier dat de meeste het niet direct doorzien. Voor elke euro die de ecb bijdrukt om bv waardeloze obligaties af te nemen wordt de euro minder waard, en dus neemt ook de koopkracht van die 800mrd af.
zoveelste ojeewegaanallemaaldoodtopic op GS deze maand
1.8 biljoen op 100 miljoen Italianen, dat is 18.000 euro per Italiaan. Vergeleken met Nederland, 400 miljoen op 16 miljoen Nederlanders is 25.000 per Nederlander. We kunnen dus makkelijk nog wat geld die kant opsturen.
Opzouten met die EUSSR: www.youtube.com/watch?v=Ut9cGOpUxYQ
Vluchten kan niet meer, zou niet weten waar naar toe.... vluchten kan niet meer :-(
Dan brengt Nederland toch in één keer de volle 800 miljard pensioengeld in om Italiës schuld bijna te halveren en aldus euro en EU te redden. Alles voor het Europese ideaal. Daarvoor in ruil zullen toch wel een paar Nederlandse politici tot buitengewoon verdienstelijk staatsman voor het leven benoemd worden en een Europees pensioen gegarandeerd krijgen, beste meneren Van Rompuy en Barroso? Alstublieft?
@husky2.0 | 12-07-11 | 21:28 |
Nee joh word nog veel erger, dat terug wisselen word 1 grote barba truc........ euro is nog maar 1,29 waard oid
Dus prijzen verdrievoudigd, inkomen bijna gehalveerd
huurprijzen, hypotheken en andere vaste lasten onbetaalbaar. Het grootste doemscenario wat je maar kan bedenken, als we NU terug moeten naar de gulden.
Ik heb het altijd al geweten , maar ja de boven ons gestelden wisten het beter, en die,de boven ons gestelden zijn de enige die er wel bij varen.
De rest van NL raakt gewoon aan de bedelstaf.
@Bakito | 12-07-11 | 21:23
Man man, ik heb pas sinds vorige week dat DINGFLOPBIPS door. Kan ik weer overnieuw beginnen.
kom hoe heet ie | 12-07-11 | 21:36 |
Terug naar de Lire en alle Italianen zijn miljonair.
Who is John Galt: reaguurder John_Galt ?
Terug naar de gulden, yes, dan ben ik miljonair!
@ Bigi 21:27:
De markt denkt daar beslist anders over, want de rente op staatsleningen stijgt per dag.
Intern zullen de voorgestelde bezuinigingen onhaalbaar zijn zonder massawerkeloosheid te veroorzaken en dat zullen de vakbonden niet accepteren.
En die derde plek is met 85 miljoen inwoners niets bijzonders te noemen na Duitsland en Frankrijk.
Alle andere economieen zijn kleiner dan Italie omdat ze minder inwoners hebben.
Ik zeg het al jaren, maar wordt er naar me geluisterd?
Neuj...
Kut man, moet ik straks alle prijzen in Neuro's weer gaan terug rekenen naar euro's die ik dan weer moet omrekenen in guldens... pfff wat een tragedie.
*werk zoekt in Zwitserland*
Nou als de gulden terug moet komen, wil ik niet zien hoe duur alles is geworden....
1 brood voor 3,- a 5,- gulden pppffff
Verschil met Griekenland is dat Italië de 3e economie van Europa is en een grote industriële natie is. Ze zitten niet voor niets in de G8 (en wij niet). Anders dan de Grieken heeft Italië dus wel de macht om er zelf uit te komen.
nog maar een maandje slapen en ik word betaald in dollars en betaal ook mijn belasting in dollars. succes jongens! XD
And the winner is....: Hellas!! Die hebben intussen een deal dat ze niet alles terug hoeven te betalen. Ik wil nooit meer horen dat het onbetrouwbaar tuig is, die Grieken. De Griekse regering heeft het, uiteindelijk, beter gedaan voor het electoraat dan de Nederlandse of de Duitse. En Don Silvio krijgt een eervolle 2e plaats want die gaat natuurlijk ook zo'n deal maken vlak voordat z'n termijn afloopt (waarvoor hij in ruil dan niet vervolgd gaat worden).
t Zal weer eff wennen worden met die guldenprijzen.
Liter benzine: 3 gulden, pakkie sjek: 12 gulden, karretje boodschappen: 150 gulden en je salaris omgerekend weer gewoon hetzelfde als voor de pleuro.
Ben wel benieuwd waar die tribunalen worden gehouden om die top-EU goochelaars te berechten die dit waanzinnige gedrocht bedacht hebben.
Volgens de nieuwe wetten kunnen we ze bij voorbaat al kaalplukken voordat ze levenslang krijgen.
@Ik weet het beter | 12-07-11 | 21:20
Ja, dan weten we zeker dat er binnen de kortste keren 1 miljoen EUR biljetten in omloop zijn. Hebben we in de jaren dertig ook veel plezier van gehad, van dat bijdrukken. Wellicht en in een historische context geplaatst wordt het weer eens tijd voor een flinke wereldoorlog. www.youtube.com/watch?v=qbmWs6Jf5dc
Nou de Jager, kom er maar in! Duitse Mark voor Nederland en goed samenwerken met de Duitsers. Onze economie hangt al jaren aan de Duitse.
Zo meteen krijgen we weer een andere munt. Moet allemaal weer gedrukt worden. Informatiecampagnes. Kassa's opnieuw programmeren. Kost handen vol geld. Aan de andere kant, gebeurt er dan wel weer eens iets. Financiën zijn toch al zo saai.
Voor 1000 euro's krijg je nu 1164 Zwitserse franken, in 2008 kreeg je er nog zo'n 1600, in 2009 waren het zo'n 1500 en in 2010 1350.
Binnenkort is het gewoon 1:1, dat is dan wel weer makkelijk met omrekenen als je nog op vakantie gaat in Zwitserland.
Speculanten maken de euro kapot.
Weer terug naar de gulden en mark, schilling enz enz
Tja. Amerika heeft een staatsschuld van 15 TRILJOEN. Amerikaanse triljoenen. Dat scheelt misschien 3 nullen meer of minder. Het maakt het niet minder indrukwekkend en VELEN malen groter dan waar we hier mee te maken hebben.
Ik zeg bijdrukken, die Euro. Start de persen!!
Ik hoop dat "Collateral Default Swaps" een grapje is, want het zijn natuurlijk Credit Default Swaps (of in Nederlandse termen, contracten die veel gebruikt worden om jezelf te beschermen tegen wanbetaling (default) van degene aan wie je krediet (credit) verstrekt (effectief is de schade in dat geval voor degene die jou een cds verkoopt)).
Nou leuk, terug naar de florijn en dus weer alle prijzen een keer over de kop. De pensioenfondsen die al hun centen kwijt zijn en heul veul geld uitgeleend aan falliete kutlanden.
Maar goed, morgen is er weer een dag.
@ Who is John Galt | 12-07-11 | 21:15
heuj John, we hadden het net over je!
John Galt lives... De Euro helaas niet.
Hoewel ik er niet erg land om zal rouwen vind ik het zeer kudt dat een mooi idee zo snel compleet is stukgemaakt door duffe snertlandjes.
gelukkig heb ik nog 100 gulden in een kastje liggen.
@Who is John Galt | 12-07-11 | 21:15
Ik vond het wel mooi gevonden eigenlijk.
Foutje : Moet uiteraard Credit Default Swaps zijn. My bad, braintwist.
Collateralized Debt Obligations hebben hier niet erg veel mee te maken.
@ ZKH EénOog | 12-07-11 | 21:08 |
plausibel, hij moet dit gezeik met die knoflooklanden toch ook spuugzat zijn!?
@Parsons | 12-07-11 | 21:08
Ik heb ook altijd pech.
woehoe ! dag euro. bye bye zwaai zwaai ik zal je niet missen jij stuk ellende misbaksel dat je bent
@fietskettingslot | 12-07-11 | 21:10
Jazeker, en eens zo veel he.
Tsja..... dan hebben die bontkraagjes met een heleboel blingbling in goud van geleend geld het nog niet zo slecht bekeken....... Damn...
Fijn! Weer de degelijke Gulden terug! Van die dikke 5 gulden munten en briefjes met een Snip er op..
Tijd voor de NEuro. En laat al die financiële zwarte gaten in het zuiden het maar uitzoeken. PLEUROp
@Jaap de Paap | 12-07-11 | 21:07
Schijnt een enorm lekker wijf te zijn, maar je hebt het niet van mij.
Maar de paniek is verder gerechtvaardigd. De CDS spreads op Italie is sterk gestegen de afgelopen 2 dagen, en de 30 jaars rente is gecrashed omdat iedereen zich in wil dekken voor de lange termijn.
@Druipsteen | 12-07-11 | 21:06
Ik denk dat John stiekem JKdeJ is, en er hier wat op los kan gallen...
Wat is een Collateral Default Swap?
Een kruising tussen een Credit Default Swap (CDS) en een Collaterized Debt Obligation (CDO)
@Druipsteen | 12-07-11 | 21:06
Ik ook. We zullen het waarschijnlijk nooit weten.
Ach, als het zo doorgaat, is de HPx2 hars niet meer aan te slepen, om al de genomen financiële sterretjes van de hardwerkende Nederlanders te dichten.
Opdoeken die euro, anders gaan we financieel allemaal deaud!!
Per direct de EU verkleinen tot een aantal stabiele landen (lees: Noord/West Europa, en wellicht mag Frankrijk ook meedoen). De volgende stap is dan het winnen van het Eurovisie Songfestival, zonder al die verdraaide Oostblokkers.
Het begon met goede ideeën. R.I.P. Euro terug naar af.
en ik vraag me af wie john galt is....
Dat worden stijgende hypotheekrentes. Daar kan geen verlaging van de overdrachtsbelasting tegen op!
Maar volgens Jan Kees is er toch helemaal niks aan de hand?
CDS = CREDIT default swaps
R.I.P. Euro. K.I.A.
Wow. Dit overdonderende topic, en tegelijk slaat hier buiten de bliksem in.
Omineus hoor....
terug naar de gulden !
REAGEER OOK