Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mondhygiënisten InHolland LEVENSGEVAARLIJK

hoihoihoigraaion12345zevennegen.jpg Komt ie weer mensen: op de opleiding mondzorgkunde van HBO InHolland te Amsterdam is massaal gefraudeerd met cruciale tentamens. De Volkskrant, het vakblad voor journalisten, intellectuelen en rechts denkend Nederland, heeft illegale foto's van tentamens in handen die onder de scholieren mondzorg circuleren. En aangezien InHolland een perfide postnatale pauperopleiding is, zonder enige serieuze organisatie met welke menselijke invloed dan ook, zijn ALLE tentamens en hertentames exact hetzelfde. Het maken van tentamens "gaatjes II", "smoelmeur bij bejaarden" en "haakjes & spiegeltjeskunde" op de opleiding mondzorgkunde van HBO InHolland te Amsterdam is dan ook niet veel moeilijker dan van te voren de tentamenvragen uit je hoofd leren. Die dus gewoon rond gaan onder de scholieren. Zonder dat ook maar iemand daar wat van zegt omdat er nou eenmaal net zoveel competente InHolland-medewerkers zijn te vinden als Amsterdamse stadsdeelbestuurders met een geweten. Ach, nu zijn het nog maar mondhygiënisten die niet serieus zijn opgeleid. Het wachten is op vliegtuigbouwers, operatieassistenten, media & entertainment managers, bouwkundigen en fysiotherapeuten met een InHolland-diploma die net zoveel van hun vak snappen als webcammeisjes van het Nederlands recht. Wij zeggen: Doekle Terpstra, je schooltje is verrot. En straks je gebit ook.

Reaguursels

Inloggen

@timmy!
Ga eens slapen?? Ik wilde ABSoluut niet laten zien hoe goed ik kan schrijven. Ik houw me liever bei de tandu.. maar dank voor het inlevingsvermogen! Ik ga aan het werk; iets doen wat ik WEL goed kan. Fijne dag Timmy,dááág.

Bête blond | 06-07-11 | 07:49

Leuk Bert, maar we weten het nu wel. Ben veel meer benieuwd naar het WO, want daar is nog niet goed gegraven. Ga daar eens kijken. Ben benieuwd naar de volgende post met een veterstrikdiploma met het nieuws over het WO

Mister13 | 06-07-11 | 02:06

@ Bête blond
Ja, ik snap het compleet. Gezien de manier waarop er door jou getypt wordt en daarnaast het overschot aan spel-, schrijf- en stijlfouten. Ik heb vol begrip en inlevingsvermogen voor het feit dat het een hele kluif geweest moet zijn om deze opleiding te behalen in de jaren 90...

... voor jou.

timmy! | 06-07-11 | 01:57

Twee maal... mijn excuses...

Bête blond | 05-07-11 | 21:07

-weggejorist-

Bête blond | 05-07-11 | 21:06

Ben nog van generatie mondhygienistenopleiding vóór digitale fotocamera/mobiel/email etc.. midden jaren 90. Als ik het zeggen mag, de opleiding was best pittig... TOEN! In september begin je als leek en in januari behandelde je in principe je eerste patiënt al! Je moest gewoon van A tot Z je tentamens halen, anders was het toedeloe tot volgend jaar!!!!!!!!! Het was ernstig truttig en keihard. Dat is nu wel anders!!
Nu komt het er op aan... reeds gediplomeerde mondhygiënisten worden IN mIJN oGEN in het kader van kwaliteitsbescherming massaal uitgemolken, Kwaliteitsregister, cursus daar, congresje hier en ga maar door.. kost HEEL veel tijd, geld en gedoe... ik zeg.... IN Holland bedankt!! Zo dat is er weer uit.

Bête blond | 05-07-11 | 21:03

Stel Oh oh tijgertje slaat haar slag bij de Hema. Daarna belt ze de oude media over haar handelswijze. De azijnzeijker klaagt direct over de hele winkelketen. Gelukkig is er dan onze rancuneuze onwetende meehuiler van een Bertje om alle cassieres te verketteren. Daarna eindigen we met de moorddadige plannen van Korreltje Zout.

Wie was er nu fout?

hoorcollesje | 05-07-11 | 20:40

Als het HBO pluimvee was geweest, dan was het al lang massaal geruimd.

Korreltje Zout | 05-07-11 | 15:57

Saneren dat HBO, Pol Pot style. Er is geen andere oplossing.

Korreltje Zout | 05-07-11 | 15:56

Mondzorgkundigen, een soort blotevoeten namaaktandarts met een fraudediploma dus, getverderrie, wie heeft dat bedacht?

Yeah73 | 05-07-11 | 14:12

blinde kip | 05-07-11 | 10:57 |
Ziekenhuisapotheek al geprobeerd?

Linx? | 05-07-11 | 13:28

@WirMachenMusik | 05-07-11 | 11:52

Welletjes geweest??? Het is GVD je werk, waar je voor wordt betaald!

* Instemmend knikt bij de overige stellingen in je plemp *

Parel van het Zuiden | 05-07-11 | 13:16

ovoklets | 05-07-11 | 10:25 |
Imam is geen beschermd beroep. Daar heb je geen opleiding voor nodig. Elke randdebiel kan zich imam noemen. Wacht...

Teiltjes Tekort | 05-07-11 | 13:07

tja, je kunt ook niet van het een op het andere moment moeilijke tentamens gaan geven. Dat zou niet eerlijk zijn voor de studenten. Je moet heel geleidelijk invoeren dat het niveau hoger word. (of niet doekle?)

potsenmakkert | 05-07-11 | 12:51

Goed stuk Bert!! Die instelling is inderdaad door en door rot. Laten we inderdaad niet hopen dat de civielen en bouwkundigen dergelijke flut tentamens gaan maken anders gaat het echt fout. Ow wacht, bouwkundigen en civielen sturen wij hier eerst op "bijspijkercursus" na het HBO. Die duurt gemiddeld twee jaar om een ècht hoger niveau op deze gebieden te halen. En voor wat het waard is: het maakt geen zak uit van welke HBO ze komen, het is allemaal matig tot net aan voldoende. Ze zeggen dat je het vak leert in de praktijk maar de praktijk is nu dat men eerst grondig bijgeschoold moet worden alvorens aan die praktijkervaring te kunnen beginnen. Schande!

Sliptong | 05-07-11 | 12:27

@Bergverzet | 05-07-11 | 11:06

Nee, het punt blijkt dus nog steeds NIET gemaakt te zijn, want keer op keer komen er weer nieuwe zaken naar boven. Het is toch te zot voor woorden dat dit soort zaken überhaupt kunnen. Ja, op LBO-niveau kan ik me voorstellen dat ze kinderen een keer matsen, omdat ze uiteindelijk toch met hun handen moeten werken, maar en opleidingsinstituut dat hbo-onderwijs pretendeert aan te bieden en dusdanig loopt te fröbelen, moet keer op keer keihard met hun\haar\hullie snufferd in hun\haar\hullie eigen uitwerpselen worden geduwd. En wat mij betreft mag het andere bho-instellingen zo dun door de broek lopen dat ze stante pede hun kwaliteit gaan aanscherpen. Dus ja, nogmaals, GS mag van mij tot in oneindigheid in dit soort poep blijven roeren met vermelding van naam en rugnummers.

FrankVeer | 05-07-11 | 12:06

Wanbeleid er is géén ander woord voor.

Dr.Thorvaldt | 05-07-11 | 11:58

Ach, als je als docent, zoals in mijn tijd, voor één tentamen ook nog eens tot wel vijf herkansingstentamens moest bedenken, vind je het op een bepaald moment mooi geweest.
Heb sowieso ons hoger onderwijs in de kleine twintig jaar dat ik daar insider was langzaam maar zeker naar de knoppen zien gaan.
In Vlaanderen daarentegen, waar ik in diezelfde periode ook bezig was, hebben ze de verloedering nog in behoorlijke mate weten tegen te gaan. Daar kennen ze op het VWO trouwens ook geen pretpakketten. Mijn mening: zonder wiskunde en een behoorlijke beheersing van het Nederlands geen toegang geven tot hoger onderwijs.

WirMachenMusik | 05-07-11 | 11:52

Mijn Mondhygiëniste is toevallig wel een ongelooflijk lekker wijf en dat is wel een pluspunt.

Terpetijnzeikert | 05-07-11 | 11:51

door al die directies / besturen / regionale koepels / provinciale koepels / landelijke koepels / adviesorganen / raden voor ... 'lijkt het er op' dat daardoor MBO en HBO tot onnozelscholen werden. Inderdaad , die overhead-types zijn hun salaris niet waard. Maar de kern van het probleem id het ministerie met 2000 ambtenaren die met zgn. vernieuwingen en kontakten met de overhead aan het SCHIJN-werk gehouden worden.

de heer ooievaar | 05-07-11 | 11:49

Mijn vrouw is ook goed met haar mond.
Maar daar heeft ze geen diploma voor.

Che_cuevara | 05-07-11 | 11:18

Een of ander stuk PvdA stront is bezig te -1'en hier. Ongehoord! Geloof het maar zo dat ze daar gewoon mensen voor in dienst hebben!!

Dhr. Z. Wijn | 05-07-11 | 11:17

Ik heb een heerlijke mondhygiëniste. Het interesseert mij geen fluit hoe ze haar diplomaatje heeft gehaald. Ze is elke cent waard.

McSnor | 05-07-11 | 11:15

@blinde kip | 05-07-11 | 11:11

Je vergeet er één:

[d] de uitkering is binnen dus er kan weer wat gekocht worden.

Reinaert | 05-07-11 | 11:13

eerstneukendanpraten | 05-07-11 | 10:43
Stralend zonnetje hier du moment .

Ratzing. | 05-07-11 | 11:13

@Bergverzet | 05-07-11 | 11:06

Hoezo mediageilen? Het is toch alleen maar goed wanneer GeenStijl stennis trapt? Zou dat niet gebeuren kwam de deksel nooit van de beerput.

Van de mainstream media moet je het niet hebben, die zijn meestal toch gewoon te netjes. Het doel heiligt de middelen. Roeren in die stront!

Reinaert | 05-07-11 | 11:12

De plotselinge afwezigheid van de minkudo-uitdeler kan verklaard worden door:
[a]ruzie met de frisdrankautomaat.
[b]een les die bij hoge uitzondering weer eens doorgaat.
[c]het vinden van een filmpje die gemaakt is door een medescholiere die alles per ongeluk naar cam4 heeft geupload.

blinde kip | 05-07-11 | 11:11

@WaitingLine | 05-07-11 | 10:46

Dus het zou slim zijn om de inzagemomenten ná de hertentamens te plannen - voor zover dat haalbaar is - wellicht gelijktijdig met de inzagemomenten voor de hertentamens. Of de inzagemomenten individueel te doen in aanwezigheid van een docent, zodat er niet gefotografeerd/gefraudeerd kan worden. Nou ja, nog slimmer is natuurlijk om gewoon een ander hertentamen te geven. Maar dat concept is natuurlijk zo old-school.

FrankVeer | 05-07-11 | 11:10

Je schaamt je kapot als je in Nederland een opleiding doet of hebt gedaan.

Príncipe | 05-07-11 | 11:06

Wel jammer dat GS keer op keer over de ruggen van de goedwillende studenten van InHolland moet mediageilen. Jullie punt is echt al gemaakt.

Bergverzet | 05-07-11 | 11:06

@zovoklets | 05-07-11 | 10:38
LOL (en ook triest). Ik geloof zelfs dat alle Oost-Europese landen inmiddels al hoger staan dan NL.

blinde kip | 05-07-11 | 11:02

blinde kip | 05-07-11 | 10:57

Dat is fideel van je...

eerstneukendanpraten | 05-07-11 | 10:59

@eerstneukendanpraten | 05-07-11 | 10:43
Nee, te druk geweest met het zoeken naar een geneesmiddel tegen kanker.

blinde kip | 05-07-11 | 10:57

Och, als werkgever betaal je de mensen die een InHolland "diploma" hebben gewoon minder salaris.
Bij de CAO onderhandelingen kan er gelijk rekening gehouden worden met de salarisschalen. Zij die een InHolland en zij die een ander diploma hebben.

Boomschade | 05-07-11 | 10:53

FrankVeer | 05-07-11 | 10:26
Een inzagemoment is voor studenten die het tentamen WEL hebben gemaakt. Zij kunnen bekijken wat de antwoorden zijn en/of eventueel aangeven als de docent een vraag verkeerd -in hun ogen- heeft beoordeeld.

WaitingLine | 05-07-11 | 10:46

Ik denk dat INHolland disproportioneel veel aandacht krijgt. Er zijn veel meer slecht presterende HBO's die ook wel eens de revu mogen passeren.

*zucht*

Daarnaast moet ik wel een beetje lachen om de verwachtingen rond Doekle. Moeten we nou echt geloven dat een zoveelste kletsmajoor de problemen gaat oplossen?

*proest*

Parel van het Zuiden | 05-07-11 | 10:45

@Tommygunner | 05-07-11 | 10:40
Dit is ernstig hoor.
*stampvoet*

blinde kip | 05-07-11 | 10:45

@ FrankVeer | 05-07-11 | 10:22
Precies wat ik wilde zeggen!

WaitingLine | 05-07-11 | 10:44

@eerstneukendanpraten | 05-07-11 | 10:35
Weinig vrije dagen. En als je die extra uren gespaard hebt, doen ze er moeilijk over een vrije dag want ze hebben natuurlijk vervangend personeel elders ingeroosterd wegens overbelasting. Ja, ik heb zelf een aantal maanden in zo'n lab gestaan.
Dan die 9 tot 5 mentaliteit. Iedereen ging weg en dus moest het werk op het eind van de dag af zijn wat de kwaliteit in gevaar bracht. Overwerken kon echt niet. En kon ik na het werken lekker aansluiten in de file. Ik zoek nog steeds die perfecte raamambtenaarsfunctie bij mij om de hoek.

blinde kip | 05-07-11 | 10:44

Het Nederlands onderwijs is een grote beerput. Check de Alberda's, Zadkine's, Codart's in Rotterdam maar eens. Onderwijs is dood, leve de werkloosheid....

euriedief | 05-07-11 | 10:44

[OT] Iemand de afgelopen 3 dagen nog zon gezien btw...?

eerstneukendanpraten | 05-07-11 | 10:43

zovoklets | 05-07-11 | 10:25

Gezien de demografische onwikkeling in Nederland hebben we deze cultuurverrijkers binnenkort héél hard nodig!

eerstneukendanpraten | 05-07-11 | 10:42

@blinde kip | 05-07-11 | 10:18
Iets met sarcasme...

Tommygunner | 05-07-11 | 10:40

Butchijo | 05-07-11 | 10:26 |

Kom kom. Nederland geeft procentueel iets minder uit aan onderwijs dan Marokko, Ghana, Ethiopie, Botswana etc.
We doen het best redelijk.

www.cia.gov/library/publications/the-...

zovoklets | 05-07-11 | 10:38

kapotte_stofzuiger | 05-07-11 | 10:27

HBO loonslaven zijn zelf minkudo's, allemaal...

eerstneukendanpraten | 05-07-11 | 10:37

Requiescat in pace | 05-07-11 | 10:01

Die van ons huurt een hokje bij onze tandarts. Hij vewijst ook heel gauw door naar haar als je er voor bent verzekerd... Vreemd toch?

eerstneukendanpraten | 05-07-11 | 10:36

blinde kip | 05-07-11 | 10:06

WTF??? 38 uur, het lijken goddomme wel ambtenaren...

eerstneukendanpraten | 05-07-11 | 10:35

@Sjors W. | 05-07-11 | 10:29
Lijkt mij erg frustrerend iedereen een onvoldoende te moeten geven (of was het een gevalletje 'deelgenomen ja/nee'?).

kapotte_stofzuiger | 05-07-11 | 10:31

@ Feynman | 05-07-11 | 10:24 | + 0 -

Mee eens. Ik heb acht maanden op een hbo les gegeven, drie tentamens op mijn vakgebied gegeven (hoi, jij bent nieuw hier? Helaas hebben we niets meer liggen dus kan je even een nieuwe module in elkaar zetten?), en drie keer een geheel nieuw tentamen gemaakt. Andere case, andere verhouding multiple-gok en open vraag, etc.

Merendeel van de collega's keek me aan of ik helemaal gek was geworden, zeker omdat ik ze binnen twee weken nakeek, alhoewel er ook wel collega's zijn die het ook doen, en het veel langer volhouden. Ik werd na een paar maanden knettergek en heb ontslag genomen.

Sjors W. | 05-07-11 | 10:29

@mokum4all | 05-07-11 | 10:25
Zorgen dat je zelf beter bent opgeleid dan de 'vakman'.

kapotte_stofzuiger | 05-07-11 | 10:28

Ah gut, HBO loonslaven die graag min-kuddo's geven? Bert komt jullie halen, allemaal!

kapotte_stofzuiger | 05-07-11 | 10:27

Wat moet ik me trouwens voorstellen onder 'inzagemomenten'? Studenten kunnen dus zonder toezicht de tentamens bekijken die ze nog moeten gaan maken? Graag uitleg van de experts.

FrankVeer | 05-07-11 | 10:26

Afgezien van de misstanden vraag ik me af; Hoe kan er in godsnaam een opleiding op HBO-niveau worden aangeboden rond mondhygiëne?
Straks zien we nog een opleiding op HBO niveau naar stratenmaker (waarbij ik de stratenmakers niets tekort wil doen)!

Butchijo | 05-07-11 | 10:26

Zo weet je dus nooit of je je lot in de handen van een vakkracht legt. Wie zegt me dat dit alleen bij InHolland mis gaat? Nog even en je wilt alleen nog vakmannen/vrouwen die in India of China zijn opgeleid. Dat kan toch niet waar zijn.

mokum4all | 05-07-11 | 10:25

Geert Dales hoeft nooit naar de monghygienist. Die poetst zijn tanden met de tampeloeres van zijn vriend.

cram | 05-07-11 | 10:25

Teiltjes Tekort | 05-07-11 | 10:24 |
De opleiding Imam lijkt me wel iets met perspectief.

zovoklets | 05-07-11 | 10:25

@ blinde kip | 05-07-11 | 10:18 | + 0 -

Dat komt omdat de euro's die je bij elkaar schraapt met onnodige handelingen als analist bij de maatschap terecht komen, en de euro's van de niet nodige behandelingen van de mondhygiëniste sneller bij hem/haar.

Als jonge artsen etc. zich trouwens niet zo makkelijk tegen elkaar uit lieten spelen zouden ze meer verdienen. Ze stemmen dan wel linksig, maar weten zich slecht te organiseren en laten zich van alle kanten misbruiken.

Sjors W. | 05-07-11 | 10:24

@blinde kip | 05-07-11 | 10:18

Dat is ook de reden dat ik destijds gestopt ben met mn HLO. Verdien nu meer dan het dubbele, met een ander simpel INHolland diploma... Stukje marktwerking en prioriteit van de maatschappij.. :)

Match85 | 05-07-11 | 10:24

Doekle dinges 0.44
`een stevige impuls aan het onderwijs gegeven dat is goed ontvangen in de politiek ´
Nou dan je weet je het wel weer.Er gebeurd helemaal niets behalve holle frasen de ruimte in lullen.

Ratzing. | 05-07-11 | 10:24

De fout zit in een stukje werkweigering van docenten om origineel te blijven in tentamens. Die kan je dus op staande voet ontslaan.

Scholen onderschatten vaak de organisatiegraad van de scholieren. Die weten vaak beter hoe je informatie moet bewaren, vinden en delen. Er zijn nog steeds docenten die denken dat oude tentamens slecht verkrijgbaar zijn. Die mensen zijn te naïef om niet in de keuken te poepen.

Feynman | 05-07-11 | 10:24

basroorda | 05-07-11 | 10:23

Precies. En nu heb je een leuk baantje waarbij je mag reaguren.

zovoklets | 05-07-11 | 10:24

zovoklets | 05-07-11 | 10:20 |
Ik zou het al mooi vinden als je er één zou kunnen noemen...

Teiltjes Tekort | 05-07-11 | 10:24

In dat filmpje te zien heeft Doekle helegaar geen tanden. Was hij al onder behandeling bij InHolland dan?

Hölzenbein | 05-07-11 | 10:23

Gebeurt toch bij alle studies? Heb mijn univ studie ook afgerond dankzij het kopieren van oude tentamens. Kwamen altijd wel weer oude vragen terug, en die maakten net het verschil om die 5,5 te scoren

basroorda | 05-07-11 | 10:23

Ook leuk: "Een Inholland-woordvoerder betreurt dat de student de opleiding niets heeft gemeld over mogelijke fraude. Er zijn geen onregelmatigheden of afwijkende toetsuitslagen bekend, zegt zij. "

Met name die afwijkende toetsuitslagen, dat raadt je de koekoek: ze halen altijd hoge cijfers, omdat er altijd gefraudeerd wordt. Het zou pas opvallen als er niet werd gefraudeerd.

FrankVeer | 05-07-11 | 10:22

Mondzorgkunde... die roeren waar het stinkt!

Wim-Lex | 05-07-11 | 10:21

kevdie | 05-07-11 | 10:19

Noem er drie.

zovoklets | 05-07-11 | 10:20

Jammerlijke is, dat de goede opleidingen hier onder lijden.

kevdie | 05-07-11 | 10:19

Big deal. Alsof mondzorgkunde ook maar iets voorstelt. Het zijn schoonmakers, maar dan van je gebit.

Het CDA | 05-07-11 | 10:19

@kapotte_stofzuiger | 05-07-11 | 10:12
Weet ik.

blinde kip | 05-07-11 | 10:19

@Tommygunner | 05-07-11 | 10:07
Ben jij zo'n mondfriemelaar dat je dit een laag salaris vindt? Ik vind het te hoog voor een studie die je kennelijk met twee vingers in de neus haalt.
Ter vergelijking, in het ziekenhuis, analist microbiologie, HLO opleiding (om vast te stellen of je nare ziektes onder de leden hebt, krijg je als startsalaris max.1800 bruto.

blinde kip | 05-07-11 | 10:18

lol @webcammeisjes

MalteseKnight | 05-07-11 | 10:17

Ik poets altijd met gootsteenontstopper. En dat spuug ik dan in de WC, want hygiëne is belangrijk.

niet voor de hond | 05-07-11 | 10:14

@blinde kip | 05-07-11 | 10:06
Bruto mijn waarde, bruto.

kapotte_stofzuiger | 05-07-11 | 10:12

@tommygunner
Is dat een opleidingscentrum?? Dacht een moskee.

Dhr. Z. Wijn | 05-07-11 | 10:11

Dan te bedenken dat er nog steeds InHolland HBO-ers zijn die een leukere salarisstrook binnen krijgen dan veel reaguurders. Pak ze Bert, rook ze uit, net zolang tot ze met een bijstandsuitkering thuis zitten.
HBO-ers zijn frauderende scholieren, allemaal!

kapotte_stofzuiger | 05-07-11 | 10:10

@Dhr. Z. Wijn | 05-07-11 | 10:08
Nee, dat is stadsdeel Oost...

Tommygunner | 05-07-11 | 10:09

Inholland dat is toch het regionaal opleidingscentrum van de PvdA?

Dhr. Z. Wijn | 05-07-11 | 10:08

Vroegah kreeg iederen op zijn 45ste een kunstgebit.
Probleem opgelost!

eerstneukendanpraten | 05-07-11 | 10:07

@blinde kip | 05-07-11 | 10:06
Inderdaad schandalig weinig. Bedankt voor het uitzoeken, je hebt je punt gemaakt!

Tommygunner | 05-07-11 | 10:07

Trek gewoon al je radiokiezen!

ZDEV | 05-07-11 | 10:07

Loonwijzer Salaris Check [ 4 - 7 ] Uitslag : Mondhygiënist
Jouw collega's verdienen bruto gemiddeld:

Per uur: € 17,2
Per week: € 653,46
Per 4 weken: € 2614
Per maand: € 2829
Per jaar: € 33980
Samenvatting:

Beroep: Mondhygiënist
Opleiding: HBO
Geslacht: Man
Werkervaring: 0 jaar
Leidinggevend: Nee
Bedrijfsomvang: Minder dan 100 werknemers
De berekening is gedaan op basis van 38 uur per week.

En dat is als je net je diploma gekocht hebt. WTF.

blinde kip | 05-07-11 | 10:06

Als we nu eens ALLE diploma´s van InHolland ongeldig verklaren. Dan weten we tenminste zeker dat alle flutdiploma´s uit de markt zijn, en zoveel terecht verkregen diploma´s zijn er sowieso niet als ik het zo bekijk...

Tommygunner | 05-07-11 | 10:05

Je moet gewoon elke dag je tanden poetsen en vaak flossen, kun je dat hele beroep schrappen!

Opgevist | 05-07-11 | 10:05

Een HBO, voor het poetsen van tanden. Right, ik spring even uit het raam.

Biff Eagleburger | 05-07-11 | 10:04

Die mondhygiënisten/assistenten bij mijn tandarts zijn ook een stel prutsers bij elkaar. Die kunnen echt niets goed doen. Mooi, dan weet ik nu ook hoe dat komt.

Requiescat in pace | 05-07-11 | 10:01

Sluit die tent gewoon. Je kan nog beter een LOI cursus doen.

Frankiej | 05-07-11 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken