Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Albert Heijn viert zondagsrust rellend

piekemafail.jpgSupermarktoorlog in de meest letterlijke zin des woords in het altijd al grimmige Veendam. Daar ligt de plaatselijke Albert Heijn namelijk al een jaar (!) in de clinch met de gemeente wegens de sectorbreed intens gehate ZondagsRegeltjes. De meeste Nederlanders kennen het wel: op zondag is het door de boven ons gestelden VERBODEN om boodschappen te doen. Dit kan twee redenen hebben. (1) Men gelooft in een Godje die zulks verbiedt, of (2) men is SP'er en dus tegen winkels en winst maken in het algemeen. In Veendam heeft dit geleid tot de volgende regel: alleen de Jumbo mag op zondag open. Wettelijk geldt namelijk één supermarkt per 15.000 inwoners (nog bedankt hè, liberaal Ton Elias) en in Veendam wonen maar 28.000 mensen. Vette pech voor de Appie, Veendam heeft besloten. Zal wel een of ander hyperprovinciaal conflict tussen de lokale Harry Piekema en een wethouder aan ten grondslag liggen ofzo (iets met een erfgrens of soortgelijke Rijdende Rechter-leut), maar feit is dat Appie het niet pikt en al wekenlang gewoon op zondag open is. De boete (25k per week) wordt consequent niet betaald. Vandaag besloot de gemeente in te grijpen en dreigde men zelfs met ME busjes. Gevolg: teleurgestelde klanten, personeel dat demonstratief gratis boodschappen uitdeelt en politie om de rust te bewaren. De huidige situatie lijkt nog vreedzaam, mocht de sfeer omslaan dan leest u het hier als eerst. Hamsteren!

Reaguursels

Inloggen

Dus daar liggen de prio's van de politie wel? Winkeltjes sluiten? Ze kunnen beter winkeldiefjes gaan vangen!

Taas | 04-07-11 | 18:15

-weggejorist-

Piet Precies28511612 | 04-07-11 | 17:30

De gemeente ten voeten uit. Het ziet er naar uit dat de vrouw van de burgemeester dus bij de Jumbo winkelt.

Maurice63 | 04-07-11 | 12:49

You-On-A-Gin | 04-07-11
........
+100......... whahahahahahahahahahahaa de spijker op zijn kop geslagen

klaretaalzeewolde | 04-07-11 | 11:36

Dat is nou het hele probleem met religie gekkies: Ze willen altijd HUN wil bij anderen opleggen

klaretaalzeewolde | 04-07-11 | 11:33

sufkut | 04-07-11 | 10:48

Maar de bedrijfsleidster van de Jumbo is een stuk knapper dan die ouwe lul van de AH...

eerstneukendanpraten | 04-07-11 | 11:10

Ha, ik vond AH al goed. Ga zo door!
En Veendammers, kunnen julile zelf mooi oplossen, stem die bemoeizuchtige etters weg. Start met een petitie. Windvanen zullen spoedig draaien...

hotmint | 04-07-11 | 10:50

je kunt ook niet de jumbo wel open laten zijn en de rest niet. Dat is mijn bescheiden mening.

sufkut | 04-07-11 | 10:48

Graag het Stadskantoor/gemeentehuis, banken, nutsbedrijven, verzekeringsmaatschappijen e.d. ook op zondag open.
Een groot deel van de reaguurders is voor een 24/7 maatschappij, dus het zal geen bezwaar opleveren als scholen ook 7 dagen per week open zijn.

nog een mening | 04-07-11 | 10:42

Bij de Jumbo verkopen ze tenminste brood en niet dat half opgewarmde deeg van de Albert Heijn...

Vuurwezel | 04-07-11 | 10:11

In het centrum van Veendam stond een file rondom de
Jumbo...

eerstneukendanpraten | 04-07-11 | 10:03

@You-On-A-Gin | 04-07-11 | 04:50 jij ook +1

deropofderonder | 04-07-11 | 07:27

@ Draque6210 | 04-07-11 | 03:22
Maar goed, ondanks het feit dat het eigenlijk niet zo netjes is om andersdenkenden voor 'mongolen' te verslijten, zelfs niet als we het hebben over een minderheid van bekrompen, intolerante, pepermuntzuigende, jeneverzuipende, kinderneukende-maar-niet-inentende, zich voor de wetenschap verstoppende, onverdraagzame gristenfundi's die nog altijd hun onevenredige stempel op het gehele land weten te drukken, heb ik je toch maar een plusje gegeven.

You-On-A-Gin | 04-07-11 | 04:50

@ Draque6210
Het zijn inderdaad mongolen, die lui die voor anderen willen bepalen hoe ze hun week indelen. Dat ben ik met je eens. Ik gun iedereen hun zondags, maandags, dinsdags etc. rust, zolang ze mij mijn rustdag gunnen, die misschien een andere dag is dan de hunne. Dus inderdaad, stelletje mongolen zijn het die arbitrair één dag in de week aanwijzen waarop iedereen naar hun pijpen moet dansen. De mongolen. Cheers.

You-On-A-Gin | 04-07-11 | 04:38

Ja laten we alles opengooien op Zondag en fok de zondagsrust... stelletje mongolen.

Draque6210 | 04-07-11 | 03:22

-weggejorist-

LulZig | 04-07-11 | 02:57

Waar ik woon ook niet, wel CDA gemeente. Dus ik geef mijn buren graag allemaal een kusje voor hun tolerantie.

You-On-A-Gin | 04-07-11 | 02:46

-weggejorist-

LulZig | 04-07-11 | 02:41

@ Lompe Loel | 04-07-11 | 02:03
Toen ik nog vlees at, haalde ik het inderdaad liever bij de slagert. En als het dan bij AH moest, alleen de biologische (scharrel) zooi.
Voor de rest haal ik m'n vuilniszakken of lucifers nog niet eens bij de C1000. Altijd AH. Chips, ook. Nootjes heb ik een speciaal 'adresje' voor. :-)
Waar haal jij je vreterij e.d. dan?

You-On-A-Gin | 04-07-11 | 02:32

@ Lompe Loel | 04-07-11 | 02:03
Als ik geen tijd heb om langs de groenteboer te gaan, of wanneer-'ie dicht is, dan ga ik wel naar AH. Of stel je voor dat je chica weer eens chocola wil. Waar zou ik dat anders moeten halen?

You-On-A-Gin | 04-07-11 | 02:29

Welke sneue boer koopt überhaubt zijn eten bij de AH?! Mensen die me vertellen hun etenswaren bij de AH e kopen neem ik niet serieus als het op smaak aan komt. Het is triest...

Lompe Loel | 04-07-11 | 02:03

In dit kleine dorp van ong. 8.000 inwoners is gewoon helemaal niks open op zondag, behalve de plaatslijke snackbar..

S. von Zeikhoven | 04-07-11 | 00:09

Beste gelovige, dan doe jij toch geen boodschappen op zondag. Ik wel.
Zelfs het streng gristelijke amerika is 24/7 open als het geld oplevert.

Spaghetti Monster | 03-07-11 | 23:55

Parsons | 03-07-11 | 19:05
Je Enterbalk geeft dubbele enters.

Mac The Ripper | 03-07-11 | 23:47

Raar.
In mijn gemeente van pakweg 13.000 inwoners zijn een Aldi, een Appie, een Lidl, een Jumbo, en een Emte gevestigd.
Al jàren.
En ze maken àllemaal winst.
Dat ligt er natuurlijk aan omdat er veel mensen uit naburige gemeentes bij ons de boodschappen komen doen omdat bij ons het parkeren gratis is.
Een gouden greep waar onze middenstand wel bij vaart.

Dostranamus | 03-07-11 | 23:46

Even voor alle duidelijkheid: in heel veel landen zijn de reguliere winkels gewoon op zondag dicht. Daar is niks geks mee. En een beetje rust op zondag is misschien voor heel veel mensen heel goed. De zondagopenstelling is alleen maar goed voor de grote ketens. De gemiddelde kruidenier/bakker/slager kan hier nooit tegen concurreren. Het eindresultaat: lege/schrale winkelstraten met alleen nog maar ketens. Denk daar maar eens over na.

ad melkert | 03-07-11 | 23:29

Wat een achterlijke politiestaat is nederland ook, waarin winkels op een bepaalde dag niet open mogen, en mensen (veelal op hun vrije dag!) geen boodschappen mogen doen. Bedankt hoor CDA, VVD en PVV...

cabbit | 03-07-11 | 23:27

En wat denken die grefo honden wel niet om anderen hun bekrompen denkbeelden op te leggen?
Laat ze lekker op zondag in hun kerkboekje blijven lezen,zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen zal ik hun hun idioterie ook niet uit het hoofd proberen te praten.

K.Zwellever | 03-07-11 | 23:09

Wat is een jumbo dan? Marktpositie is AH,anders moet je maar eens gaan werken als je daar je boodschappen niet kan halen.

Sporty | 03-07-11 | 23:06

In Groningen is ook de jumbo als enige open.Oneerlijke voortrekkersrol voor de Jumbo? Hier kan nog veel meer open maar de gemeente wil dat niet? (heeft te maken met het feit dat de jumbo in euroborg zit misschien willen ze nog wel wat parkeerkosten terug)

biervoorplezier | 03-07-11 | 22:49

AH is inderdaad een kudtwinkel... Helaas is het de enige winkel in de buurt, maar gezien het feit dat het gerund wordt door een stel laffe dhimmi's zou ik er eigenlijk niet meer moeten komen.

Davidson | 03-07-11 | 22:48

@AntiSoof | 03-07-11 | 22:17
ZEN? Fung Shui is veel leuker man.
Gebouwen inrichten met drie flessen rijstewijn op en een boze geest op je schouder.. zoiets.
Nee,alstublieft geen aziatische sprookjes er nog eens bij,pff.

de grote Anti | 03-07-11 | 22:29

@De Dansende Kater ® | 03-07-11 | 22:14
ZEN is ook tamelijk religieus en toch ook weer juist niet. ZEN IS EN NIET. Dualisme geexplodeerd in een wolk alledaagse waanzin, dat is ZEN. Schoonheid in walgelijk lelijkheid enzo.

AntiSoof | 03-07-11 | 22:17

@de grote Anti | 03-07-11 | 22:12
Ach. En dan nog alles met mate. Een beetje religie en een beetje lol. Gewoon flexibel, niet te star.

AntiSoof | 03-07-11 | 22:15

AntiSoof | 03-07-11 | 22:06
Haha, ik begrijp je best. Ik geloof dat er niets is, maar sterrenstof. Alles waar we uit bestaan was er al, voordat er wind was die langs een boom woei. en dat maakt het zennn.

De Dansende Kater ® | 03-07-11 | 22:14

De Dansende Kater ® | 03-07-11 | 21:47
Het probleem ligt inderdaad niet zozeer in Veendam, maar in Den Haag. Een voorstel van D66 en GroenLinks om een eind te maken van deze warboel, wordt gek genoeg geblokkeerd door de VVD...

LijstG | 03-07-11 | 22:13

'Behalve dan dat een écht wijs mens er achter is gekomen dat een beetje geloof, hoop en liefde de krenten in de vaak sombere pap kunnen zijn'
@AntiSoof | 03-07-11 | 22:06

Juist..'Second that.
Behalve dan dat je het neerspeelt op één mens.
Het gaat om de gedachte.

de grote Anti | 03-07-11 | 22:12

@De Dansende Kater ® | 03-07-11 | 21:58
Je denkt toch niet dat ik serieus in ga op je vraag? Alhoewel. Nee, religie is geen zwakte bod van de moderne mens, maar ik vrees dat ik iets anders onder religie versta, dan de meesten. Vandaar dat ik er niet echt op in kan gaan. Behalve dan dat een écht wijs mens er achter is gekomen dat een beetje geloof, hoop en liefde de krenten in de vaak sombere pap kunnen zijn.

AntiSoof | 03-07-11 | 22:06

Vroeger.... toen de supermarkt hier in t dorp nog gesloten was tussen 13.00 en 14.00 uur.

Eshek | 03-07-11 | 22:03

Hamburgers met korting! OH, OH, OH, OH, OH!

gunmaster | 03-07-11 | 22:02

AntiSoof | 03-07-11 | 21:48
Wat vind jij ervan, is religie een zwaktebod voor de moderne mens?

De Dansende Kater ® | 03-07-11 | 21:58

@dantochmaar | 03-07-11 | 21:52
Zo lang een ander er geen last van heeft is meer vrijheid beter, ja. We worden al zo beperkt.

Dmitri Dmitrievitsj | 03-07-11 | 21:58

@Dmitri Dmitrievitsj | 03-07-11 | 21:39
Jouw reactie geeft mij hopelijk een beetje inzicht in je denkwijze. Jij denkt dat iedereen moet kunnen doen wat hij/zij wil doen? Dus volledige vrijheid voor alles?

dantochmaar | 03-07-11 | 21:52

Straks moeten de winkels nog verplicht Nederlandstalige muziek laten horen. En zo moeten natuurlijk bij opening en sluiting het Wilhelmus laten klinken. Onder vlaggehijs en allemaal stram in de houding natuurlijk. Jeetje. Wordt het toch nog zoals in de film.
Waar gaan we toch heen met dit land?
We hebben te veel luxe problemen.

AntiSoof | 03-07-11 | 21:48

Ik vraag me waarom de wetgever zulke vergaande bevoegdheden aan de gemeenten gegeven heeft. Religie is niet iets wat je lokaal regelt, als het dan moet centraal, en marginaal. Seculier, met toezicht.

Een gezonde democratie is seculier, respecteert religie maar wel met argusogen. Met behaarde wenkbrauwen.

De Dansende Kater ® | 03-07-11 | 21:47

Heel verhelderend artikel (dossier) www.refdag.nl/zondag ... Maar ja, het is zondag hè. ROFLOL

Proud2Bstupid | 03-07-11 | 21:41

Als ik er zondagmorgen achterkom dat de jus die ik bij het ontbijt wilde drinken zaterdagavond bij de wodka is gegaan, wil ik graag nieuwe halen. Kunnen we niet iedereen die 18+ is en een imaginaire vriend heeft verplicht steriliseren? Zijn we binnen een generatie van het hele probleem af.

Teiltjes Tekort | 03-07-11 | 21:39

@dantochmaar | 03-07-11 | 21:03
Het staat iedereen vrij om zo veel hij wil rekening te houden met dierenwelzijn. Waarom zou iemand daarbij zijn eigen principes aan anderen moeten opdringen? Die dwingelandij is waar ik het over heb, niet over welke slachtmethode humaner is.

Dmitri Dmitrievitsj | 03-07-11 | 21:39

De moslims zullen dolblij zijn met al deze gristenhaat hmm.. In hun hoofdjes gaat het langzaam maar gestaag de goede richting op.
Ik weet niet hoe het bij anderen is maar de jumbo hier lijkt op zondag wel de beverwijkse bazaar.Ze komen bijna uit het houtwerk kruipen,ongelooflijk.Anders zie je ze nooit.
Heel toevallig verandert de hele omgeving rondom ook in een vuilnisbelt elke zondag.
Dat gezegd hebbende,ben ik toch blij dat ik bij 5 soepermarkten terecht kan op de zondag.
Stukje goedkoper dan ab kebab of tankstation.

de grote Anti | 03-07-11 | 21:38

@irriducibili79 | 03-07-11 | 21:06
Sorry, die veredelde, te dure voedselbankuitgiftes bij het onrendabelenvervoer had ik inderdaad niet meegenomen in mijn antwoord...

Tommygunner | 03-07-11 | 21:37

"Ab Meijerman (1958) is een Nederlandse burgemeester van de PvdA (bron Wikipedia).
FOut van de AH manager. Had hem een vakantiereisje naar een woninkje in Frankrijk aan moeten bieden. Daar zijn dit soort lieden gevoelig voor.

Boomschade | 03-07-11 | 21:35

@ vetklepper 21:25 :

t Beste is voor al die bimbamkotten een fors uitgevallen Haitiaanse stealband te laten rammellen.
Die zullen alleen stoppen als de winkes op zondag open mogen, klaar.

The eimer | 03-07-11 | 21:35

@j0shua | 03-07-11 | 20:14

Die keurslager mag ook best open op zondag.

Die winkeliers met 9 tot 5 mentaliteit, moeten geen onderneming drijven maar in loondienst gaan!

applaus voor de paus | 03-07-11 | 21:34

Wil niet overdrijven ofzo, maar de Duitsers hebben al pantserdivisies langs de grens samengetrokken om de orde te herstellen, want wij hebben niks meer...
*CNN aanzetten en chips en bier klaarzetten.

ZSU-23-4 | 03-07-11 | 21:33

@The eimer | 03-07-11 | 21:23
Volgens mij gaat het in Veendam niet om christenen die iets wel of niet willen. Heb ik tenminste niet uit het verhaal begrepen. De gemeenteraad wil iets niet en daar zit blijkbaar geen christenpartij in.
Maar ik ben het wel met je eens dat we met z'n allen heel goed op moeten letten dat het niet zover komt dat een paar miljoen godsdienstgekken gaan bepalen wat we wel of niet mogen zeggen of dragen.
Ik heb nog nooit iemand van de SGP of de CU horen zeggen dat iemand die niet geloofd gedood moet worden. Als u begrijpt wat ik bedoel...

dantochmaar | 03-07-11 | 21:33

@ Watunflater | 03-07-11 | 19:55

Waarom kennen SP-ers en gristengekkies het verschillen tussen werkgelegenheid en dwangarbeid niet?

Werk is niet vies of zo!

applaus voor de paus | 03-07-11 | 21:31

Albert Heijn is democratie!!!!

applaus voor de paus | 03-07-11 | 21:27

Het is tijd voor een tegenoffensief. Net zolang drammen tot er zondagochtend niet meer gebimbamd mag worden. En vervolgens een manier vinden om kerken op zondag gesloten te krijgen. Zijn ze nou helemaal van de pot gepleurd, die gristenhonden.

vetkleppert | 03-07-11 | 21:25

Het wordt alsmaar gekker in (supermarkt)land door de religieus gehandicapten:

'De trend van mainstream grootgrutters die halal aanbieden zet zich dus ook in Nederland duidelijk door. Dekamarkt, Albert Heijn, Vomar en Hoogvliet waren Jumbo al voorgegaan in het aanbieden van halal vlees.'
www.behalal.be/halal/jumbo-halal.php

Prof. D.A.H. Vintik | 03-07-11 | 21:25

@ dantochmaar :21:14:

Maar wat blijft is dat een sekte van pakweg 250.000 godsdienstgekken wel bepalen of heel NL wel of niet op zondag kan en mag winkelen.
En dat wordt nog geslikt ook.

The eimer | 03-07-11 | 21:23

@nance | 03-07-11 | 21:21 |

Hear hear!

Pooperman | 03-07-11 | 21:23

KERKEN dicht.SUPER open.
Vooral op zondag.

Ratzing. | 03-07-11 | 21:23

beerschot | 03-07-11 | 19:10 |
Als je zo redeneert, kun je ook zeggen dat de supers op (bijvoorbeeld) woensdag en vrijdag gesloten moeten worden. Scheelt nog meer personeel en dus nog meer geld, volgens jou.
Niet dus. Het kost alleen maar geld omdat dure winkelruimte slecht benut wordt. Idem voor de zondag.
Als je op sociale of religieuze gronden voor zondagsluiting bent, zeg dat dan eerlijk, maar kom niet met economische flauwekulargumenten aan.

bintang | 03-07-11 | 21:23

Joodse winkels mogen wél op zondag open, dan mag een atheistische winkel toch gewoon altijd open. Smerige reli's willen hun kutgeloof altijd aan anderen opdringen. Laat die gristenen gewoon thuisblijven op zondag en daarmee anderen niet lastig vallen.
We hoeven niet bang te zijn voor moslim overheersing want we leven al onder een gristen overheersing

nance | 03-07-11 | 21:21

Volkomen krankjorum dat je vanwege andermans religieuze handicap geen boodschappen mag doen. En dat de politie zich ervoor leent dat af te dwingen.
Bovendien: als die gelovigen gewoon braaf thuis blijven op zondag zien ze niet eens dat een ander wel leeft.
Groot applaus voor Appie voor het schijt hebben aan relioten!

vetkleppert | 03-07-11 | 21:19

Waar bemoeid die overheid zich weer mee ...
Je gaat als winkelier wel of niet open op zondag en je gaat als consument om wat voor reden dan ook wel of geen boodschappen doen op zondag ...
Daarmee hinderd niemand een ander, of wel soms???

Balkeneinde | 03-07-11 | 21:17

@The eimer | 03-07-11 | 21:10
Maar dan kom je toch niet goed uit met het zoutfeest want dat is pas na de eerste strooiing van het jaar en dat kan je niet vieren als je eerst de zoutpilaarstraf hebt ondergaan want daarna komt de grote ontdooiing pas.

dantochmaar | 03-07-11 | 21:14

Ah en Jumbo allebei -1

Pooperman | 03-07-11 | 21:13

Aus die reihe Gezeik op Zondag.
De enige chocolade die ik er van maken kan is,maak Bahlekkende Rijdende Rechter.
´N beetje van die wit uitgeslagen over de datum verkerende melkchocola.

Ratzing. | 03-07-11 | 21:13

@ dantochmaar 21:06:

Ho, ho, kan niet op dinsdag.
Mijn got straft dit met zoutpilaarstraf.
En dan eindig je later in strooizout.

The eimer | 03-07-11 | 21:10

In ons dorp een Jumbo en AH. De ene week AH open andere week Jumbo open. Werkt prima.

bonje | 03-07-11 | 21:10

@Tommygunner | 03-07-11 | 21:02
dan moet je naar de AH To Go die is doordeweeks al om 06:30 uur open op zaterdag om 7 en zondags om 8 uur open.

irriducibili79 | 03-07-11 | 21:06

@Tommygunner | 03-07-11 | 20:59
Maagden op vrijdag!! Blasfemie, dat is dinsdag. De dag voordat de grote weekdoorknipper komt.

dantochmaar | 03-07-11 | 21:06

@Dmitri Dmitrievitsj | 03-07-11 | 20:55
Het ging eeuwen goed met de joodse wijze van slachten die voorzover ik weet en gezien en gehoord heb ook veel humaner is dan de islamitische (en de wijze van omgaan met voedsel gaat ook veel verder). Sinds enkele tientallen jaren gaat het verkeerd met de islamitische wijze van slachten die voorzover ik weet en gezien en gehoord heb veel inhumaner is.
Dus breng a.u.b. wel een beetje nuance aan in uw tegels.

dantochmaar | 03-07-11 | 21:03

@ Danny 20:59:

Vreemd.
Welk geloof heb jij dan?

The eimer | 03-07-11 | 21:03

@DANNY3960 | 03-07-11 | 20:59
Lijkt me stug. Iets met om 12uur pas open gaan...

Tommygunner | 03-07-11 | 21:02

@ dantochmaar 20/50:

Prima idee, maar al die sektes hebben allemaal een verschillende rustdag.
Dat zal als gevolg hebben dat op alle dagen van de week de shops dicht zullen zijn en dan hebben we het lek boven.

The eimer | 03-07-11 | 21:00

Raar, op zondagmorgen kom ik 1 of 2 x per jaar in een supermarkt. Iets met nadenken??

DANNY3960 | 03-07-11 | 20:59

@dantochmaar | 03-07-11 | 20:54
Op vrijdag moet ik altijd 2 maagden offeren aan de zon. Barbaars dus dat jij dat op vrijdag doet!

Tommygunner | 03-07-11 | 20:59

@dantochmaar | 03-07-11 | 20:50
Maar daar gaat het mij niet om. We moeten mensen zo veel mogelijk hun eigen keuzes laten, zo lang anderen er niet door beperkt worden. Van mij mogen christenen op zondag best hun winkel sluiten, zolang ik mijn boodschappen dan bij een niet-christen kan doen.

Dmitri Dmitrievitsj | 03-07-11 | 20:57

Heeft ook nog iets te maken met Jumbo in het centrum en AH 200/300 mtr. buiten het centrum ...
Vergunning is afgegeven voor centrum alleen .

O.dol | 03-07-11 | 20:56

@dantochmaar | 03-07-11 | 20:50
Het ging eeuwen goed. Nu komt er nieuwe wetgeving -natuurlijk weer een verbod, verboden lijken het enige wat de wetgever kan bedenken- die alleen joden en moslims benadeelt.

Dmitri Dmitrievitsj | 03-07-11 | 20:55

@Tommygunner | 03-07-11 | 20:42
Van mijn geloof moet dat op vrijdag. Ongelovige hond die je bent.

dantochmaar | 03-07-11 | 20:54

Appie Hein moet zich als kerkgenootschap laten inschrijven en met verwijzing naar hun Appiebijbel, waar het winkelen op zondag de goden mildstemmen, dat winkelen op zondag afdwingen.
Trouwens, mij eigen got Foekie Foekie keurt dat zondagwinkelen ook goed.

The eimer | 03-07-11 | 20:54

Gutteguttegut... waarin kleinzielige lokalo-regelambtenaartjes groot kunnen zijn. Grunnings volk is sowieso tamelijk onaangenaam stug volk, dus dit hele verhaal past wel. Lekker mekaar dwars zitten, het hoogste goed in Grunn...

Reykjavik | 03-07-11 | 20:53

@Dmitri Dmitrievitsj | 03-07-11 | 20:39
Ja hoor. En dan moet er zeker ook een verschil komen in wetgeving voor joden en moslims en christenen en hindoes enz.

dantochmaar | 03-07-11 | 20:50

@Dmitri Dmitrievitsj | 03-07-11 | 20:39
Ik overrijd altijd babyhondjes op woensdag. Moet van m'n geloof...

Tommygunner | 03-07-11 | 20:42

Geloof in GOD en benadeel uw ongelovige medemens, zo is het wel een beetje in die wereld.

nlshit | 03-07-11 | 20:41

@Korporaal Banaal | 03-07-11 | 20:16
Omgekeerd komt ook voor. Niet-joden en niet-moslims hoeven geen ritueel geslacht vlees te eten als ze dat niet willen. Voor de niet-joden en niet-moslims was dat niet genoeg. Nee, ook joden en moslims mochten geen ritueel geslacht vlees meer.

Laat niet-gelovigen op zondag hun winkel openen of juist naar de winkel gaan. Wie aan de zondagsrust hecht kan dan nog steeds lekker rusten.
Laat joden en moslims hun ritueel geslacht vlees. Wie het belangrijk vindt om vlees te eten dat aan geen religieuze regels voldoet kan dat nog steeds.

Wie het met het ene wel eens is en met het andere niet meet met twee maten.

Dmitri Dmitrievitsj | 03-07-11 | 20:39

@WeerEenPilsjeOp | 03-07-11 | 20:34
Bij gelovigen zijn het én politieke én religieuze zaken...

Tommygunner | 03-07-11 | 20:37

Ach de meeste Veendammers kunnen niet eens lezen of schrijven.
Tokkies!

ZDEV | 03-07-11 | 20:36

Waarom denken die gristenhonden altijd dat ze hun wereldbeeld bij anderen door de strot mogen rammen. Ze worden toch godverdomme niet gedwongen om te winkelen op zondag.
Korporaal Banaal | 03-07-11 | 20:16 | + 2 -

----
Dus iemand die ongelovig is drukt niets door jou strot? Volgens mij weet jij nog niet wat politiek is.

WeerEenPilsjeOp | 03-07-11 | 20:34

Albert Heijn moet niet zeuren. In heel veel plaatsen heeft juist de AH-vestiging de voorkeur gekregen van het gemeentebestuur.

Dr. Mabuse | 03-07-11 | 20:33

Dood aan het Christendom. Mensen die wel slimmer (AH) zijn geworden pesten met eeuwenoude religiebagger (zondagrustdag). Dood aan het christendom. ps: god bestaat niet.
Bern. | 03-07-11 | 20:01

Ga dan naar een niet Christelijk land. Die hebben een andere cultuur en regelgeving, soms ook een andere kalender.

Daag!

WeerEenPilsjeOp | 03-07-11 | 20:31

Biff Eagleburger | 03-07-11 | 20:26
5 werelddelen, guaranteed. ;)

Ashtrey | 03-07-11 | 20:29

Ambtenaren wat een DOM volk is het ook, of alles open of alles dicht.
Als dat domme volk moet nadenken gaat het fout, het kan niet zijn de ene winkel open en de andere dicht, of er moet een foute ambtenaar zijn die er weer centen aan gaat verdienen aan deze vage regels. Zal wel weer iets met vriendjes politiek te maken hebben.

nlshit | 03-07-11 | 20:26

@Ashtrey | 03-07-11 | 20:12

Ok thx, zal eens rondkijken in een 010 Jumbo.

Biff Eagleburger | 03-07-11 | 20:26

@Parsons | 03-07-11 | 19:05 |

Bent u ervan op de hoogte dat alle groente en fruit ook halal is?! En de vis gvd ookal!!

;..; | 03-07-11 | 20:24

Als Hizb ut-Tahrir straks de boel voor het zeggen heeft in plaats van die Christenhonden wordt het pas echt oorlog. Dan is winkelen alleen nog iets voor mannen.

fietskettingslot | 03-07-11 | 20:24

@dantochmaar | 03-07-11 | 20:23
min "meer", stop.

dantochmaar | 03-07-11 | 20:24

Niet zo moeilijk over doen. Als straks de sjariAH is ingevoerd kan je ook op zondag nergens meer een lekkere plak bacon meer krijgen hoor.

dantochmaar | 03-07-11 | 20:23

Ondanks dat ik SP-er ben ging ik op zondag eens langs de AH. Tot mijn diepe teleurstelling vond ik nog wat groenten wat blijkbaar het overschot was van zaterdag. De kwaliteit liet dus te wensen over. Dit was ook zo op de broodafdeling. Lege manden met hier en daar nog wat overschot. Ik ga dus niet meer op zondag. Daaag VVDers met jullie goede plannen, de pot op!

Juri Spundentie | 03-07-11 | 20:21

@Sendis | 03-07-11 | 20:10
Je hebt 100% gelijk, ik leef in het moment.

Want als je echt een beetje kijk op de wereld hebt dan is dat het beste wat je kan doen. Zoveel mogelijk genieten nu het nog kan.


Ik hoop trouwens oprecht dat jij ook nog een beetje geniet want de wereld die jij voorstelt is toch echt heel binnenkort voltooid verleden tijd.

irriducibili79 | 03-07-11 | 20:17

Waarom denken die gristenhonden altijd dat ze hun wereldbeeld bij anderen door de strot mogen rammen. Ze worden toch godverdomme niet gedwongen om te winkelen op zondag.

Korporaal Banaal | 03-07-11 | 20:16

Altijd stuitend om te zien dat gelovigen vaak erg goed zijn in het bedenken van regels voor anderen. Zo mogen in veel dorpen restaurants niet open i.v.m. de zondagsrust. Want ja, dan laat je mensen voor je werken op de dag des Here. Als je dan vraagt of ze op zondag wel stroom gebruiken dan krijg je geen fatsoenlijk antwoord.
Dat zal net iets teveel moeite kosten, en dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling...

Tommygunner | 03-07-11 | 20:16

AH is een winkel voor juppies, en het kassapersoneel is er onvriendelijk en arrogant, dus ik ga er niet meer heen, ga liever naar de c1000.

Onderbuik | 03-07-11 | 20:15

Dat vlees zal me een worst zijn, ik koop toch bij de Keurslager.

j0shua | 03-07-11 | 20:14

Biff Eagleburger | 03-07-11 | 19:59
Gewoon tussen de blikjes, even goed kijken staan per stuk gesorteerd. Staan er nooit zo veel - soms zijn ze al uitverkocht - maar meestal ben ik net lucky.

Ashtrey | 03-07-11 | 20:12

Net zoals die lui die altijd aan het zeiken zijn dat het verenigingsleven naar de klote gaat door de 24 uurs maatschappij.

Ja dat klopt het verenigingsleven zoals zij het kenden wordt minder maar dan moet je kijken hoe je dat aanpast aan de hedendaagse maatschappij.

We moeten vooruit mensen, en stilstand is achteruitgang!

irriducibili79 | 03-07-11 | 20:12

@ irriducibili79: "conservatief" in de zin van "conserveren", het goede behouden, hm, niets mis mee. Jouw vrijheid zie ik inderdaad als een proces van de devaluerende mens, die vrijheid verwart met leven bij de waan van de dag. Je doet jezelf hiermee zo tekort joh, begrijp dat dan toch.

Sendis | 03-07-11 | 20:10

nllismaj | 03-07-11 | 20:07 |

wtf heeft dat te maken met dit?

Akifo | 03-07-11 | 20:10

De Utrechtse AH op de kop van de Amsterdamsestraatweg (ongeveer het epicentrum van de halalhappers aldaar) is gewoon elke zondag open tot diep in de avond, als ook met Kerst, Pasen, Pinksteren en zo verder.

nllismaj | 03-07-11 | 20:07

Allang blij dat we hier geen koopzondag hebben; anders was ik ook aan de beurt geweest. Wij hebben hier meer kerken dan supers, en ik woon niet eens in de biblebelt!

kassa2 | 03-07-11 | 20:05

@Parsons | 03-07-11 | 19:05
aan de andere kant, dan zou de AH juist wél open moeten op zondag. Volgens Allah is zondag geen rustdag en aldus moeten de moslims halal vlees kunnen kopen.
Tenzij de Jumbo ook verkapt halal vlees verkoopt zonder dat wij dat weten.

Albasalix | 03-07-11 | 19:34 |
Inderdaad, dicht die boel. Al is het alleen om gestoord koopgedrag tegen te gaan. Crisis bestrijden met alle middelen, hup broekriem aan. Dan eet je maar een keer restjes, lekker opgebakken. Oh ik ben nog wat vergeten. Trut, leer eens je briefje lezen.

Watunflater | 03-07-11 | 20:04

@Sendis | 03-07-11 | 19:50
Wat een onzin, slaven van de vrijheid.

Je begrijpt het gewoon niet of je bent gewoon conservatief en wil aan je ouderwetse beeld van het weekend vasthouden
Maar beste vriend, weekend bestaat niet dat hebben we zelf bedacht.

Wat wel bestaat is vrijheid en dat heb jij in je heerlijke weekend.

Ik daarentegen heb vrij als ik het me kan veroorloven.

irriducibili79 | 03-07-11 | 20:03

Dood aan het Christendom. Mensen die wel slimmer (AH) zijn geworden pesten met eeuwenoude religiebagger (zondagrustdag). Dood aan het christendom. ps: god bestaat niet.

Bern. | 03-07-11 | 20:01

Ashtrey | 03-07-11 | 19:25

De fuck. Waar? Ik zie die meuk nooit staan.

Biff Eagleburger | 03-07-11 | 19:59

Ja, dat heet allemaal democratie.
Om vervolgens met dusdanig veel onzinnige weten de democratie de kop om te draaien.

Dus als er maar 8000 gewoond hadden had er wel eentje open gemogen en nu moeten die 8000 achter aansluiten bij de 15000?
Of mag je pas een supermarkt hebben als er 15k bewoners zijn om te vullen?

Causa Sui | 03-07-11 | 19:57

nog even 'wordt' er tussen...

Watunflater | 03-07-11 | 19:55

beerschot | 03-07-11 | 19:10 |
De eerste zinnige reactie. Niemand staat er bij stil dat je ook als personeel verplicht om lekker in je vrije weekend te werken.
Omdat mensen te beroerd zijn op zaterdag hun boodschappen te doen? Oh je moet werken. Ze zijn 's avonds tot 20.00 uur open, dus? Geef mij maar kerkklokken op zondagmorgen.

Watunflater | 03-07-11 | 19:55

Buiten het feit dat ik misschien maar één of twee keer per jaar op zondag naar de winkel moet om iets te kopen, vind ik dat de uitbater zelf uit moet maken of hij open is of niet.
Een overtuigde zondagsruster kan daar nooit last van hebben, die zit namelijk thuis met de knippen op de deur en de gordijnen dicht.

Jackanders | 03-07-11 | 19:52

@The Concierge | 03-07-11 | 19:24
God is dood, Heijn is groot.

landlopertje | 03-07-11 | 19:51

@ irriducibili79 Dus nog meer neo-kapitalistische anarchie, het recht van de sterkste. Dat heeft niets met vrije keuzes en nog minder met vrijheid te maken, maar alles met knechtschap aan en kanonnenvoer voor de 24-uurs economie. De beste en makste slaven zijn immers diegenen die hun eigen slavernij niet doorhebben.

Sendis | 03-07-11 | 19:50

Dat achterlijke beleid van 1 supermarkt op de 25.000 is rijp voor de prullenbak, je gaat toch ook niet een tankstation of cafetaria verbieden op zondag open te zijn.

Ronman2k | 03-07-11 | 19:49

Veendam is toch een enorme toeristische trekpleister? Turfmuseum, de brink, het gemeentehuis uit 1975? Nou dan, gewoon de Verordening Winkeltijden 2010 van de gemeente Amsterdam downloaden, Amster vervangen door Veen en klaar. Gemeenteraad laten vaststellen, opgelost. Dikke middelvinger naar alles in hersteld verband en artikel zoveel en vooral naar nepliberaal Mark Rutte. Shoppen maar! Want als avondwinkel mag je op zondag pas om 1600 uur open (ook in Veendam) en zo al om 06.00 uur. Kassa bij!

BozeKater | 03-07-11 | 19:49

Wat is dat Veendam voor een achterlijke gemeente ? Het valt me op dat dit bepaald niet de eerste keer is dat dit gat de annalen van Geenstijl haalt. Is Veendam soms een soort Abbottabad in Nederland ? Kan ons korps mariniers de burgervader van dat klote plaatsje niet eens door zijn hoofd schieten en in de Noordzee dumpen ?

Marcus Porcius Cato | 03-07-11 | 19:48

ach zondag is een dag waarop je de biertaxi en de pizzaboer sponsort.

Flatus | 03-07-11 | 19:47

@Parsons teringgggg dat wist ik dus niet Albert heyn is zwaaaar kudt dus! Binnenkort hebben wij zo een klein koelkastje bij ah met "non halal".

Dhr. Z. Wijn | 03-07-11 | 19:46

Het is trouwens God Muts, zo wordt het nooit wat in de strijd tegen Allah.

Watunflater | 03-07-11 | 19:46

Oh, en die mensen die zondag een boodschap doen.. gaan alleen voor boter , kaas en eieren ernaar toe. Niet met een kar van 100 Euro de deur uit, nee.. Liever een kistje bier, een pakje peuken, potje babyfood of een andere kleinigheid. Kost geen drol hoor, een winkel openhouden zonder klanten.

WeerEenPilsjeOp | 03-07-11 | 19:41

Wie wil er nou zondag werken...

WeerEenPilsjeOp | 03-07-11 | 19:39

Ach ja, Nederland, het land van -verschil moet er zijn-, en mensen en instellingen dienen vooral ongelijk behandeld te worden, zeker vanuit het wezen van een oppergod of bepaalde religie of belangen van een paar beleidsmakers...

Ik ben het onderhand gewend, zelf ook al keer op keer meegemaakt en gedupeerd door de rooie ratten, de religiepartijen en de communistisch/facstische stalin-partijen (pvda, sp, cda sgp, d'66) , zij moeten gewoon zo doorgaan, het lost henzelf vanzelf een keer op.

Creaguurder | 03-07-11 | 19:38

@Sendis | 03-07-11 | 19:31
Daar gaat het helemaal niet om. Het draait om vrijheid en zelf keuzes maken.

Maar het is natuurlijk lekker makkelijk als de kerk of staat voor je denkt, hoef je het zelf niet meer te doen!

irriducibili79 | 03-07-11 | 19:36

@Prof. D.A.H. Vintik | 03-07-11 | 19:16
*Op haatzaailijst zet*

Parsons | 03-07-11 | 19:35

Lijkt alsof er wat landelijke druk nodig is tegen deze gristen fundamentalisten. Iets met eerlijke concurentie misschien. +1 voor AH! Laat je leven niet bepalen door het geloof van andere mensen.

Da was ik nie... | 03-07-11 | 19:35

Nou ik denk dat het helemaal niet verkeerd is om de winkels op zondag dicht te houden. De rust op die dag in een willekeurige stad vind ik heerlijk.

Bovendien is het om de tokkies in bescherming te nemen: die kopen anders 7 dagen per week hun portemonnee leeg!

Albasalix | 03-07-11 | 19:34

De zondag is een ontspanningsdag. En als op zondag winkelen in de Appie of de Jumbo klanten ontspanning geeft (sic), dan behoren ze gewoon open te zijn.

El Gouda | 03-07-11 | 19:31

In mijn woonplaats zijn 5 (vijf!) supermarkten maar liefst 6 (zes!) dagen per week open, nl. van maandag t/m zaterdag. Me dunkt, genoeg tijd om je boodschappen te doen. Wie dat niet kan (=wil) is te lui, zit zogenaamd met een volle agenda,(=stelt verkeerde prioriteiten) of is anderszins te beroerd, e.e.a. beter te plannen.

Sendis | 03-07-11 | 19:31

@qseboer | 03-07-11 | 19:23
Dat klinkt leuk en ook weer typisch Hollands poldercompromis.

Maar ik ben daar klaar mee, gewoon iedereen lekker zelf laten beslissen wanneer je je zaak open doet, anders kun je net zo goed alle kroegen op zondag sluiten.

irriducibili79 | 03-07-11 | 19:30

Álles open, 24/7, monday 'till monday !!!!

Rammstein | 03-07-11 | 19:30

In Veenendaal wonen ook léuke mensen! Ik ken er eentje!

Paul5000000 | 03-07-11 | 19:29

The Concierge | 03-07-11 | 19:26

Ja, ze moeten daar wel, anders gewoon opengeramd.

Elisabeth2 | 03-07-11 | 19:28

400 inwoners. 2 supermarkten.
Vol met bier.

Ohjè!

kevinFR | 03-07-11 | 19:28

"God onderwerpt geen mensen. Mensen met een God onderwerpen mensen." JQ.

Die quote gaat breder op, dan je lief is, zo blijkt maar weer.

ZKH EénOog | 03-07-11 | 19:27

in Almere kan het!! alles gewoon open! 7 dagen in de week.

The Concierge | 03-07-11 | 19:26

@tsarion | 03-07-11 | 19:13,

Utrecht en omgeving is toch Pvda?
Vind je op zondag vast wel een islamitische slager of groentewinkeltje.

basweetutwel | 03-07-11 | 19:26

Zit in in de states, meer Christenbelevenis dan in NL, het is zondag half 12 wallmart is open, net als de 7eleven, Fam. Dollar. Als je het aardig vraagt zet men nog de boodschappen in de auto.

Bluto Blutarsky | 03-07-11 | 19:26

qseboer | 03-07-11 | 19:23:

Dat is totaal niet klantvriendelijk, dan kan een klant het halve dorp doorrijden omdat men niet meer zeker weet wiens beurt het dit keer ook al weer was.

MichaelWSU | 03-07-11 | 19:25

@qseboer | 03-07-11 | 19:23
Of gewoon allebei. Ik zie het probleem niet zo. Omdat een paar gelovigen hun onzichtbare god loven op die dag. Daar kom je alleen als gelovige mee weg lijkt het...

Tommygunner | 03-07-11 | 19:25

Oyibo | 03-07-11 | 19:23
Bij mij heeft de Jumbo zelfs Mountain Dew, hoezo groot assortiment.

Ashtrey | 03-07-11 | 19:25

De Heer is mijn Herder, maar met AH kom ik verder.

The Concierge | 03-07-11 | 19:24

Als de AH wel op zondag open is, een ramp. Hét nieuwe zondagsuitje voor tokkiefamilies met krijsende kinderen.

Elisabeth2 | 03-07-11 | 19:24

Hoewel het zwaar relaxed is voor de klant als je op zondag boodschappen kan doen, zal het in principe weinig uit maken voor het weektotaal aan omzet als alle winkels gesloten zijn.
Linksom of rechtsom, een mens eet en schijt slechts naar behoefte. Dat wordt niet zo gigantisch veel meer door een extra koopmoment. Desondanks is open gewoon erg handig, vooral als je de hele week gewoon werkt. Zo ben ik ook voor gemeentehuizen die 's avonds en in het weekend open zijn. Maar daar zal ik maar niet op gaan wachten...

Tommygunner | 03-07-11 | 19:24

Of gewoon omstebeurt op zondag op open

qseboer | 03-07-11 | 19:23

@Nikolai Bellic | 03-07-11 | 19:10 |

Dan krijg je alle ouwe zooi in je maag gesplitst.
Ik deed vaak boodschappen bij appie en het valt me de laatste maanden op dat er zoveel oude waren over de houdbaarheids-datum in de schappen ligt. Verder halen ze hier veel a merken uit de schappen en vervangen ze die door hun eigen inferieure shit.
Zit nu ook bij de jumbo, groot assortiment en ik moet zeggen altijd lange houdbaarheid. Dit is belangrijk voor mij omdat ik maar een keer in de week boodschappen doe.

Oyibo | 03-07-11 | 19:23

Mooi, ik roep op tot burgerlijke ongehoorzaamheid tegen alle Goden, betutteling en domme kinderachtige verboden.

irriducibili79 | 03-07-11 | 19:19

Ik snap deze ondernemer heel goed, hier in een dorp met ongeveer 30.000/35000 inwoners zijn gewoon drie winkels open en echt bij alle drie de winkels is het super druk. Bij de Albert Heijn hier had de zondag gewoon een vergelijkbare omzet met die van de maandag, dinsdag en woensdag bij elkaar. En dit ging niet eens ten koste van de altijd drukke zaterdag. Vijf a Zes kassa's volle bak open en altijd met een behoorlijk lange rij. Ik durf wel te stellen dat alleen de zondag al 30% van je weekomzet kan opleveren, in ieder geval wel hier.

Laat hem toch open zijn, hij wil zelf de concurrentie aangaan met Jumbo en als ondernemer zijnde moet je niet geholpen willen worden door de gemeente, door dat alleenrecht te hebben.

MichaelWSU | 03-07-11 | 19:18

Waar maken al die gelovigen zich zo druk om? Blijf lekker thuis 'rusten', maar val daar niet de NORMALE MENS mee lastig. Tieft op, ik wil gewoon op zondag doen wat ik wil doen. We moeten ons toch niet dingen laten verbieden omdat zo'n zooitje zielenpoten dan zogenaamd moet rusten.

Jordi | 03-07-11 | 19:16

Voor 25K per week kan je veel leuke dingen doen.

Opgevist | 03-07-11 | 19:16

@Parsons | 03-07-11 | 19:05
Jumbo en C1000 zijn ook al overstag:

'Jumbo wil hiermee haar moslimconsumenten nog beter van dienst zijn voor hun dagelijkse boodschappen. En sinds 7 februari 2011 is ook C1000...'
marhabafood.com/assortiment/vers-vlees... (allahriachi-alert!)

Prof. D.A.H. Vintik | 03-07-11 | 19:16

Als ik in Veendam zou wonen, had ik alleen maar een slijter nodig en een bouwmarkt voor een goed stuk touw en een krukje.

Biff Eagleburger | 03-07-11 | 19:14

En welk gemeenteraadslid heeft aandelen Jumbo?

Geenstijlfiguur | 03-07-11 | 19:14

@plastic zakje | 03-07-11 | 19:08
En dan heb ik het nog niet eens over de groente-afdeling. Zelfs de Lidl heeft betere producten tegenwoordig.

Parsons | 03-07-11 | 19:14

En ondertussen in het buitenland ......., we worden aan alle kanten ingehaald door de niet subsidie trekkende klasse. Moehahahahaha, wat een land.

Milton Friedman | 03-07-11 | 19:14

was het nou b.v. veendam, v.v. veendam, s.c.veendam v.c. veendam of s.b.v. veendam

guinnessdude | 03-07-11 | 19:14

Waar ik woon (ongeveer 40.000 inwoners en dicht bij Utrecht, dus geen reli-centrum) consequent alles dicht op zondag.

Ik zou graag op zondag boodschappen willen doen.
Kan niet..

tsarion | 03-07-11 | 19:13

Gewoon naar de C1000 gaan.

Of naar Nick en Simon.

Broodjekipmetsla | 03-07-11 | 19:12

@redactie
Die zulks verbiedT.

weesgegroet | 03-07-11 | 19:11

die zondag heeft echt wel zijn reden ... want als 1 iemand het doet/kan is de direkte concurentie ook "verplicht" om het te doen ... en mensjes laten werken kost veele censjes.... blijf van die zondag af alsjeblief dank u en tot ziens

beerschot | 03-07-11 | 19:10

Volgens mij was Appie vorig jaar al het hele jaar open, en de jumbo een jaartje dicht. Wordt tijd dat we online kunnen shoppen incl. bezorg busje dan boeit het niet zoveel.

Nikolai Bellic | 03-07-11 | 19:10

Wat een onzin, gelukkig bij mij in het dorp wel anders (3 van de 4 supers open op zondag, 13.000 inwoners)

Dr. Steylloos | 03-07-11 | 19:10

Veendam.

Je zal er maar wonen.

CarlitoBrigante | 03-07-11 | 19:09

@Parsons | 03-07-11 | 19:05
AH heeft ook heel vaak het bier niet in de schappen staan, dat ik wil hebben. Kudtwinkel inderdaad.

plastic zakje | 03-07-11 | 19:08

Albert Heijn is sowieso een kudtwinkel.

Waarom?

Daarom: http://fp.dagelijksestandaard.nl/2010/12/bij-albert-heijn-is-veel-meer-halal-dan-u-denkt/

Dus ik begrijp die ME busjes wel.

Parsons | 03-07-11 | 19:05

Go Appie. Laat je niet kisten door de socio-grefoos.

vraagstaart | 03-07-11 | 19:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken