Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stadsdeel 020 West & de Absolute Burgerhaat

awestjonguh.jpg Inmiddels zijn wij al heel wat gewend als het gaat om corrupte Amsterdamse stadsdeelraden. Amateurpolitici, niet zelden van linkse snit, die een puinhoop maken van een stadsdeel en met uw belastinggeld smijten alsof het pokerchips zijn. Zo rolt de lokale politiek. Maar wat we u nu presenteren is weer van een geheel nieuwe corruptie-orde. Dit is een juridische thriller met Kafkaëske wendingen. Het gaat om een stadsdeel, en een stadsdeelsecretaris, dat willens en wetens tracht een burger kapot te maken door een dubieuze aangifte. Wij presenteren: de DSK der Lage Landen in het Amsterdamse stadsdeel West (destijds: stadsdeel Westerpark). Het verhaal is simpel: de baas van de tennisbanen in het Westerpark, een sympathieke Antilliaan die bekend staat als Big Ali, wordt in 2007 aangeklaagd voor "aanranding". Hij zou een cliënte van zijn kantine ongevraagd hebben getongzoend. Meneer wordt door de rechter schuldig bevonden en gaat in hoger beroep. Het Gerechtshof verklaart hem echter ook schuldig dus meneer gaat in cassatie bij de Hoge Raad. En die komt met een verrassende uitspraak: de zaak deugt inhoudelijk van geen kant en het Hof moet de zaak over doen. Erger nog, het blijkt dat de stadsdeelraad invloed heeft uitgeoefend om Big Ali veroordeeld te krijgen. Er zijn geen directe getuigen van de bewuste "tongzoen", alleen indirecte. Het is het woord van het vermeende slachtoffer tegen de vermeende dader en bij nader onderzoek lijkt het er op dat verdachte Big Ali niet zomaar een toevallige verdachte is. Big Ali ligt namelijk al lange tijd in de clinch met het stadsdeel Westerpark. En het slachtoffer is, heel toevallig, medewerker van de dienst openbare ruimte. Een onderdeel van datzelfde stadsdeel. En laat dat stadsdeel nou bij monde van de chef Openbare Ruimte (de leidinggevende van het slachtoffer) en stadsdeelsecretaris Antoon Duijnker (tegenwoordig de baas van de Amsterdamse belastingdienst) er voor hebben gezorgd dat er überhaupt aangifte tegen Big Ali werd gedaan. Maar wel nadat Big Ali eerst zelf aangifte tegen het slachtoffer had gedaan omdat ze meer flessen drank uit zijn kantine had meegenomen dan waarvoor ze had betaald. Toeval natuurlijk, slachtoffer in kwestie wilde sowieso al aangifte doen en die flessen had ze per ongeluk vergeten af te rekenen. Hoge Raad Volgt u het nog? Leest u anders voor de duidelijkheid even deze passage uit het arrest van de Hoge Raad: "Voorts verklaart aangeefster dat haar chef en de stadsdeelsecretaris hebben geadviseerd om aangifte te doen (p. 42). Ook haar vriendin, [betrokkene 1], verklaart zo (p. 10 PV). Dit is opvallend omdat [verdachte] al jaren achtereen juist door hen wordt lastig gevallen." Juist. Glashelder. No further questions your honour. Zo werd Big Ali meerdere malen bekeurd wegens het illegaal tappen van bier op de openbare weg, terwijl het gewoon zijn eigen terrein was. Zulks concludeerde achteraf ook een rechter. Big Ali mag ook geen posters meer plakken. Dat de borden waarop hij plakt speciaal daarvoor zijn bedoeld, doet er kennelijk niet toe: de posters van Big Ali vond het stadsdeel maar overlastgevend. Op 4 april 2008 moet Ali zich zelfs melden bij het politiebureau. Daar krijgt hij niet alleen te horen dat de buurtregisseur "er alles aan zal doen" hem te veroordelen maar is ook de stadsdeelsecretaris in eigen persoon aanwezig. Burgertje pesten Zo gaat de lijst met klachten van Ali maar door en door. Uit een telefonisch gesprek met Big Ali blijkt dat een heel oude vete met het stadsdeel een mogelijke oorzaak is van dit weerzinwekkende en perverse geval van burgertje pesten. Ali liep namelijk niet mee in de pas. Ali is een mondig burger die er niet tegen kan dat er met twee maten wordt gemeten. Ali fotografeerde ooit de bewuste stadsdeelsecretaris die een feestje had georganiseerd op een plek waar normale burgers als Ali geen feestjes mochten organiseren, waarna Ali hem vroeg waarom ambtenaren wel en Big Ali's geen dingen mogen. Ali was ooit betrokken bij de PvdA maar is inmiddels VVD-lid. Ja, zoals u ongetwijfeld zult weten is men dat soort burgers liever kwijt dan rijk. Al helemaal als ze midden in een populair park een tennisbaan bezitten en daar maar geen afstand van willen doen. Dus toen een medewerkster van het stadsdeel door Ali werd aangeklaagd voor diefstal, zag de stadsdeelsecretaris zijn kans schoon met zijn vijand af te rekenen. Polder-DSK Een typisch gevalletje van DSK dus. Waarin het stadsdeel Westerpark een duistere rol speelde. Een stadsdeel overigens dat toch al niet als integer bekend stond (en dat er heden ten dage, ruim na de fusie, niet bepaald op vooruit is gegaan). Volksverheffing Dankzij een Hoge Raad, die wonder boven wonder nog uitstekend functioneert in een juridisch systeem dat regelmatig in haar voegen kraakt, weten we nu dat bestuurders van stadsdelen in Amsterdam niet alleen amateuristisch kunnen zijn maar ook wraakzuchtig tot op het bot. We wisten al dat macht corrumpeert, zowel bij graaiend hbo-rechts als "volksverheffend op de Theemsweg"-links, maar dat mogelijk onschuldige burgers daarvoor zelfs de bak kunnen indraaien is ook voor ons een nieuwe, schokkende ontdekking. We laten het onderste in de kan graag zitten voor de het Amsterdamse journaille dat in de zomermaanden toch geen ene fuck heeft te doen (het Parool is immers altijd zeer kritisch als het over PvdA-besturen gaat, nietwaar?). Wij wilden slechts laten zien hoe diep de ambtelijke haat tegen burgers kan gaan. En hoe nuttig het kan zijn om in beroep te blijven gaan. Ook in Nederland geldt blijkbaar nog altijd dat waarheid kan winnen. Soms. Als u mazzel heeft. En een goede advocaat. En voldoende poet op zak.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

haga | 07-07-11 | 20:12

-weggejorist-

haga | 07-07-11 | 20:03

Het is bijzonder en onthutsend om te vernemen dat deelraden zich bemoeien met de rechtsgang. Dat is niet de taak van een deelgemeente of de medewerkers... Cebeli Gönül, Rotterdam

Cebmeister | 06-07-11 | 10:48

Wanneer wordt iedereen eens wakker en pakt het stadsdeel in 020 West aan ?,er zijn ontelbare misstanden en voorbeelden van corruptie diefstal enz ,waar leden van het stadsdeel 020 West en ook 020 Baarsjes zich schuldig aan maken .

Amsterdam Hustler | 05-07-11 | 19:48

Voor al de reaguurders die denken dat Big Ali de Robin Hood van de 21e eeuw is: die kansarme kinderen zien we vrijwel nooit rond zijn sjieke clubhuis. Bijna alleen volwassenen die zelf niet sporten. En hij heeft nu misschien bonje met het stadsdeel, maar hij is wel degelijk jarenlang subsidiespons geweest.

Naast zijn sportvereniging runt Big Ali ook een stichting Amador Nita die met allerlei slavernij-gelul zwarten ("afro en buitenlandse buurtbewoners") probeert op te zetten tegen de blanken.

fhui | 05-07-11 | 14:15

Zaken zoals het gebeuren rondom Fatima Elatik en het bovengenoemde burgertje pesten zijn schering en inslag. Waarom? Omdat het een kliek is die zichzelf beschermd en bedruipt.

Trash | 05-07-11 | 12:00

En gaat hier verder iets mee gebeuren? Zou me verbazen. Heb 10 jaar geleden in de sociaal-culturele sector in A'dam Oost gewerkt en ben vol walging vertrokken. Het is een circuit dat alleen voor ogen heeft om voor zichzelf te zorgen en waarin de vrindjes van betrokken ambtenaren en lokale politici de hoogste toon voeren.

Ga als journalist maar eens goed kijken wat er allemaal met de subsidies voor jongerenwerk en evenementen zoals 'De Rode Loper' gebeurt.

Trash | 05-07-11 | 11:57

Dit kan toch haast niet onder de radar van de antieke media blijven? Ik vind het al zeer schokkend dat de zaak Fatima E. als een nachtkaars is uitgegaan, maar als dit niet wordt opgepakt en geen consequenties heeft voor de betrokken partijen...

Ik word hier gewoon een beetje treurig van.

allegaartje | 05-07-11 | 11:44

Prima artikel weer, maar laat DSK er svp buiten, geloof er niks van dat die bewust gepakt is.

Lewis | 05-07-11 | 10:45

@necrosis | 05-07-11 | 01:30
Ach als mensen daar blij mee zijn. Mij kan qua Al-Qudo's toch niets meer gebeuren. En jij bent inderdaad de laatste die ik zou verdenken. Jij doet net als ik niet mee aan zulks kinderachtig gedoe.

Hölzenbein | 05-07-11 | 10:36

@zeg maar jansen | 04-07-11 | 23:33
"
" Dus moeten ze het over doen. Alsof het niks kost.

Tsja, zo zit ons rechtsbestel in elkaar. Een fundamenteel goede structuur. En een goede rechtsgang mag best wat kosten. Overigens is het tamelijk beschamend als een gerechtshof een zaak terugverwezen krijgt.

Daarbij is het waarschijnlijk dat het inderdaad "niks kost": formeel is alleen maar het vonnis vernietigd, dus als ze strafoplegging willen moeten ze het overdoen, maar in het algemeen ziet het OM af van een hernieuwde zaak en kiest voor een sepot. Inderdaad - ik heb ook het genoegen gesmaakt ooit een (verder volledig onbeduidende) zaak in cassatie bij de HR in mijn voordeel beslecht te krijgen.

smoelwerk | 05-07-11 | 10:35

Chapeau Brussen, mooi stukkie, ben benieuwd hoe het verder gaat..... wordt vervolgt??.

swebe | 05-07-11 | 10:21

Big Ali is er nog niet. De zaak is terugverwezen naar het Hof dat gewoon kan concluderen dat de getuigenissen betrouwbaar zijn 'omdat het wel zo geweest moet zijn'. Weliswaar moeten uitspraken gefundeerd zijn, maar rechters kunnen gewoon schrijven. "Wij rechters zijn overtuigd van de wettelijkheid van het bewijs omdat wij rechters zijn"

nance | 05-07-11 | 10:19

@bakito
Niet uit de onderbuik reageren, eerst tot op de bodem uitzoeken ?

Het is wel duidelijk welke broodheren u heeft potverdorie.

De hoge raad HEEFT het uitgezocht en vond voldoende redenen Ali in het gelijk te stellen, hoeveel meer onderzoek wil je hebben, bahkito ?

De La Puerco | 05-07-11 | 09:10

Zembla heeft er een hele documentaire aan gewijd. In interne e-mail werden dingen geschreven zoals "maak Swaneveld gek". Dit alles omdat de zus van een ambtenaar vlak achter een industrieterrein woonde en last had van het geluid van een houtzagerij (die aan alle normen voldeed).

Daarnaast nog veel meer in de aflevering:
zembla.vara.nl/Afleveringen.1973.0.htm...

Commandini | 05-07-11 | 09:03

Ik tennis vaak bij Big Ali en het is echt de beste mogelijke kerel. Wat een lutsers bij de gemeente om zo'n man te sarren. Echt schandelijke praktijken om het oud nederlands er weer eens bij te halen.

WatZalIkErvanZeggen | 05-07-11 | 09:01

En als je dan door het lint gaat en je bent Turk, dan krijg je 16 jaar.
Zo rolt Nederland om in GS jargon te blijven.

2emeREP | 05-07-11 | 08:59

Dit stukje hoeft niet persee burgerhaat te duiden. Kan ook op stadsdeelbestuurdersterritoriumdrift of racisme duiden

Einde van de Domheid | 05-07-11 | 08:41

te... veel... overheid

Ali rules

draaiarts | 05-07-11 | 08:28

Weer een knap stukje in-depth journalistiek Brussen!

DDNL | 05-07-11 | 08:27

Moslims, Finnen, PvdA-ers... allemaal 1 pot nat...

BarneyBoner | 05-07-11 | 08:13

De gemiddelde Amsterdammer heeft de stadsdeelraden nooit zien zitten. Anders dan dat je paspoort in de buurt kon halen heeft het geen voordelen.

Einde van de Domheid | 05-07-11 | 06:46

Mogge @all,

Het begint steeds meer te stinken in Nederland.
Ik meen mij te herinneren dat Pechthold ook zo'n akkefietje had toen hij wethouder in Leiden was.
Macht corrumpeert wel degelijk blijkt.

Er zijn ooit revoluties begonnen om minder.

Che_cuevara | 05-07-11 | 06:15

@necrosis | 05-07-11 | 02:53

En ik nuanceer het geheel, door te stellen dat een politieke kleur niks zegt over het percentage incapabele bestuurders. Dat het in Amsterdam een zooitje is, dat kan ik wel onderschrijven. Ik verbaas me bijvoorbeeld nog steeds dat Elatik rustig kan blijven zitten. Kan er nog veel woorden over vuil maken, maar ga nu eerst eens slapen. Weltrusten.

Borrelende Boris | 05-07-11 | 03:13

@Borrelende Boris | 05-07-11 | 02:49
Dat dit in meer gemeenteraden voorkomt onder elke politieke kleur is een feit.
Ik beperk me slechts tot het topic, (de stank van) Amsterdam.......

necrosis | 05-07-11 | 02:53

@necrosis | 05-07-11 | 02:35

Der Frits loopt al gauw richting de 80. Denk niet dat hij zit te wachten op een burgemeesterschap. Op zich storen die deelraden me niet. Wat me wel stoort, is dat er amper wordt ingegrepen als amateur bestuurders zaken verprutsen, en gewoon kunnen blijven zitten. Wederom moet ik daarbij zeggen, dat dit in zeer veel gemeenteraden voorkomt, onafhankelijk van de politieke kleur.

Borrelende Boris | 05-07-11 | 02:49

@Borrelende Boris | 05-07-11 | 02:24
Een stad waar de PvdA niet aan de macht is, kent ook geen deelraden.
Misschien had ik moeten schrijven dat deelraden een uitvinding is van de PvdA, een nutteloze, overbodige en geldverslindende regentenbestuurslaag.
Jij stelt voor om de PvdA'ers te vervangen door lieden van een andere partij, ik stel voor om Frits Bolkestijn burgemeester van 020 te maken!

necrosis | 05-07-11 | 02:35

@necrosis | 05-07-11 | 02:18

Vervang alle PvdA'ers door een willekeurige groep mensen van een andere partij, en je krijgt precies hetzelfde effect. Maar misschien zit ik er wel naast, en hebben links georiënteerde bestuurders een apart gen, waardoor ze corrupter zijn.

Borrelende Boris | 05-07-11 | 02:24

@Borrelende Boris | 05-07-11 | 02:07
Wat betreft de deelraden: dat is grotendeels een PvdA aangelegenheid (baantjesmachine) die alleen in de grote PvdA steden voorkomt.
Raar hè, dat mensen anti-PvdA sentimenten ventileren.....

necrosis | 05-07-11 | 02:18

@neemjemoederindemali | 05-07-11 | 02:03
Moet ik soms mijn mailadres op twitter zetten?
Ik heb geen trek in mailboxvervuiling van die malloten die door Joris met regelmaat van GeenStijl getrapt worden.
En het mailadres van Parsons is mij niet bekend.

necrosis | 05-07-11 | 02:14

necrosis | 05-07-11 | 02:01

Dominique Strauss-Kahn, en ja, ik heb het hele artikel gelezen, inclusief bijlagen. Natuurlijk riekt dit naar machtsmisbruik, zul je mij ook niet horen ontkennen. Ik vind alleen die anti-PVDA sentimenten zo goedkoop. Net alsof de hier alom bewierookte VVD en PVV louter integere bestuurders kent.

Borrelende Boris | 05-07-11 | 02:07

@necrosis | 05-07-11 | 01:31

Probleem, moet ff een mail hebben voor aanmelding, durf hier mijn mailadres niet neer te zetten, ken je niemand persoonlijk of heb je een mailadres van #parsons cc @olifant?

anders maak ff een twitter accountje, gaat een wereld voor je open op twitter.

neemjemoederindemali | 05-07-11 | 02:03

@Borrelende Boris | 05-07-11 | 01:49
Heb jij het hele artikel wel gelezen?
Weet jij wie DSK is?
*gokt op nee en nee*

necrosis | 05-07-11 | 02:01

Lekker naïef om te denken dat deze wantoestanden alleen zullen voorkomen bij PVDA politici. Macht corrumpeert, of het nu een VVD burgemeester te Schiedam is, of een rancuneuze PVDA stadsdeel secretaris te Amsterdam. Over een aantal jaren zullen we weten hoe integer de PVV raadslieden zijn. Ik heb al wel een vermoeden daarover.

Wat ik veel enger vind: Unus testis, nullus testis. Houdt dit in, dat je iedereen maar naar hartelust kunt betasten, als je er maar voor zorgt dat niemand anders het ziet?

Borrelende Boris | 05-07-11 | 01:49

Zowel mijn vader als mijn opa noemden de PvdAajers altijd "rooie rothonden".
Ik heb dat ook een tijdje gedaan, maar dat doe ik niet meer, omdat ik het een belediging vind voor alle honden.
-
Als graaispeculanten van de private equity "sprinkhanen" zijn (en dat zijn ze!), dan stel ik voor om PvdAajers "coloradokevers" te noemen.
-
"Slijmparasieten" is misschien ook wel aardig.
-
Off topic: Nafissatou Diallo schijnt ook een leugenaresje te zijn...

caudillo | 05-07-11 | 01:45

@ZonderNaam | 05-07-11 | 01:27
Brussen heeft weer een klasse-stukje geschreven.
Ik vraag me echter af wat men er aan gaat DOEN.
Ik hoop dat Rutte c.s. al die deelraden wegbezuinigt!

necrosis | 05-07-11 | 01:37

@neemjemoederindemali | 05-07-11 | 01:29
Ik heb geen twitter (gelukkig maar).
Wat nu?

necrosis | 05-07-11 | 01:31

@Hölzenbein
Volgens mij heeft Osama Min Laden (Al-Qudo) het op jou voorzien.
(en nee, ik was het niet!)

necrosis | 05-07-11 | 01:30

Als er nog mensen zijn die vinden dat ze een feestje verdiend hebben en dat ze bij de hardcore GS guurders horen, op 23 juli hebben we een feestje, een soort 2e GSup, hashtag op twitter is #chaosatremmelt, op tijd aanmelden kan door mij op twitter te benaderen, geef ik je mijn mailadres en kun je je opgeven. @neemjemoeder #chaosatremmelt.

neemjemoederindemali | 05-07-11 | 01:29

Heftig verhaal.
Brussen is zeker een aanwinst voor GS. Breng die al die ambtelijke drek maar naar de oppervlakte!

ZonderNaam | 05-07-11 | 01:27

neemjemoederindemali | 05-07-11 | 00:48
Bali is goed. Persoonlijk vond ik Sanur wel leuk. Leuker dan Jimbaran, Seminyak en Kuta.... Singaraje als je wilt duiken... Maar goed, wie ben ik.. Ik vond Kuta op Lombok wel weer een aanrader; sowieso vond ik Lombok echt goed... Ga eens kijken in Kediri; de markt.. je weet niet wat je meemaakt.Ook Mataram en Gilli de moeite waard..
Hangt er vanaf wat je wilt doen/zien...

Whisper | 05-07-11 | 01:23

@Hölzenbein | 05-07-11 | 01:17
Alleen als hij "rood" is...

necrosis | 05-07-11 | 01:19

@necrosis | 05-07-11 | 01:16
Big smurf?

Hölzenbein | 05-07-11 | 01:17

@necrosis | 05-07-11 | 01:13
Dus alleen Big Ali heeft burgerhaat? Maar daar heb ik het toch niet over. PvdA vs. niet-PvdA? WTF?

Hölzenbein | 05-07-11 | 01:16

@daniel78 | 05-07-11 | 01:08
Dan noemen ze je "Smurf".

necrosis | 05-07-11 | 01:16

@Hölzenbein | 05-07-11 | 01:02
Big Ali is niet roomblank.
En burgerhaat is doorgaans PvdA vs. niet-PvdA.

necrosis | 05-07-11 | 01:13

Wanneer kom je eigenlijk officieel in aanmerking voor de titel "big" ?
Vanaf 17cm?

daniel78 | 05-07-11 | 01:08

Burgerhaat? Dat bestaat toch helegaar niet onder roomblanke Nederlanders.

Hölzenbein | 05-07-11 | 01:02

Toen ik nog in Amsterdam woonde heb ik nog bij Ali getennisd, wat een topgozer! Hij heet Big Ali omdat hij onwaarschijnlijk veel op Muhammad Ali lijkt. Was voor mij altijd de meest relaxte spot om een balletje te meppen. Ali for president!

multimichael | 05-07-11 | 00:54

@je therapeut | 04-07-11 | 23:12
Precies, ze willen die rommelige keet gewoon weghebben. Toen het stadsdeel zijn intrek nam in dat voormalige westergasfabriekgebouw hebben ze alles in de omgeving opgeknapt, behalve dus die tennisbaan. Trouwens, volgens mij hangt er geen tennisnet, maar staan er ijzeren hekjes.

landlopertje | 05-07-11 | 00:51

@vraagstaart | 05-07-11 | 00:13

Ah, ok, helder, btw, is Bali wat om verkansie te vieren?

neemjemoederindemali | 05-07-11 | 00:48

En toch is de Ikea-bomber een beter voorbeeld van absolute burgerhaat.

Detlev Tarnowitz | 05-07-11 | 00:43

Niemand heeft der nog iets van gezegd maar amsterdam west, waar ligt dat? In limburg, net als Helmond?

toproy | 05-07-11 | 00:40

seven | 04-07-11 | 21:45 | + 6 -
Vertel mij wat. Inderdaad zullen die PvdA ambtenaren bij het Stadsdeel wel vrienden hebben die (tegen forse betaling) in dat tennispaviljoen willen gaan zitten. Die stadsdelen zijn erger dan de mafia, want de laatstgenoemde is tenminste nog illegaal. De stadsdelen hebben altijd een paar streepjes voor bij de rechter 'het is een overheid, dus dan zit het wel goed'. En mochten ze toch geen gelijk krijgen, dan procederen ze de belastingbetaler gewoon kapot (met zijn eigen belastinggeld want iets zelf betalen is er niet bij bij deze lieden (PvdA/GL/D66).

Milton Friedman | 05-07-11 | 00:39

Broddelwerk. Big Ali moet zitten.

sitzkrieg | 05-07-11 | 00:33

gesubsidieerd_vet | 05-07-11 | 00:02 | + 0 -
Je slaat weer zo de plank mis dat ik de moeite niet meer ga doen het uit te leggen. Maar evengoed welterusten.

mokum4all | 05-07-11 | 00:13

@neemjemoederindemali | 05-07-11 | 00:05 Ik zou willen #chaosatremmelt , maar ben dan weer terug thuis in 0062.

En qua recht.... veel sterkte, en succes natuurlijk. Je hebt een flink uithoudingsvermogen, gefeliciteerd. Maar dat had ik al eerder gezien natuurlijk ;-0 #GSup

CU, en truste straks, ik ben *out*

vraagstaart | 05-07-11 | 00:13

@vraagstaart | 04-07-11 | 20:02

Kom je ook naar #chaosatremmelt, 23 julie?

Btw, geheel verbaasd ben ik niet over de rechterlijke macht en haar vreemde uitspraken, gelukkig is de hoge raad het ook met mij eens en heeft zowel het hof als de rechtbank zware fouten gemaakt met een zaakje van mij.

uiteindelijk ben ik wel een jaartje of 15 aan het rechten vermoed ik. ben al ruim 7 jaar bezig, wordt best wel een schadeclaimpjuh die de staat mag betalen uiteindelijk.

neemjemoederindemali | 05-07-11 | 00:05

@Ginger Ted | 04-07-11 | 23:27 Geweldig verhaal.

Maar natuurlijk gaat iemand als Big Ali, iemand met een hart voor degenen die even pech hebben gehad en de ideeën om er wat van te maken, er onderdoor in de strijd met de PvdA-parasieten.

Want je denkt toch niet dat deze volgevreten lapswanzen het laten gebeuren dat al die subsidiemiljoenen terecht komen bij mensen die daar iets nuttigs mee doen en het volk verheffen? Dat kost alleen maar stemmen (want mensen die kansen pakken stemmen VVD) en poen (want het geld wordt uitgegeven in plaats van verduisterd).

Nee, Big Ali is een luis in de pels van de PvdA-macht. En met luizen loopt het slecht af.

vraagstaart | 05-07-11 | 00:04

@mokum4all Mijn punt is dat Cohen samen met de PVDA verantwoordelijk is voor de teloorgang van Amsterdam in een periode dat hij het zelf in zijn grachtenpandje met chauffeur kon ontwijken... maar nu zijn de kinderen van degene waar hij voorheen thee mee dronk zijn eigen buurt aan het verzieken.... hij zal nu wel de laatste haren uit zijn kop trekken (maar goed dat deden ze in 1945 ook met collaborateurs... dat iemand met zo'n naam zo blind kan zijn voor dezelfde mechanismen)

gesubsidieerd_vet | 05-07-11 | 00:02

@Kopschimmel | 04-07-11 | 20:05
Gelieve met uw kutpoten van mijn kutstad af te blijven!

mygfisbrazilian | 04-07-11 | 23:59

smoelwerk | 04-07-11 | 23:32 Dus moeten ze het over doen. Alsof het niks kost.

zeg maar jansen | 04-07-11 | 23:33

Wat een verhaal. Maar dat beroep in cassatie is echt geweldig. De Hoge Raad maakt volledig gehakt van het broddelwerk van alle onderliggende rechtssprekers en -handhavers. Gelukkig, inderdaad.

smoelwerk | 04-07-11 | 23:32

Die PvdA-ers hebben hem wel heel boos gemaakt. Kijk maar eens in het verzetskrantje van oud-verzetsstrijder (?) heer Josefa die in de Mug (werklozenkrant) liefdevol (echt waar) "aanhanger van de familie Flodder" wordt genoemd:

members.chello.nl/m.elfers/bigali.htm

Ginger Ted | 04-07-11 | 23:27

@zeg maar jansen | 04-07-11 | 23:21
Sorry, sorry. Je hebt gelijk. Zucht. Maar AntiSoof, die laten ze daar al helemaal niet binnen. LOL

AntiSoof | 04-07-11 | 23:23

AntiSoof | 04-07-11 | 23:20 Wel ja joh, ga jij je ook al Jansen noemen?

zeg maar jansen | 04-07-11 | 23:21

Het is me weer allemaal wat hè?
Ze doen maar.
Ik ga mijn standpunt geven!
trrr trrr trrr,
trrr trrr trrr,
'Bedankt dat u even wilde wachten,
dit is Stand.nl, zegt u het maar...',
'Eh, hallo. Met Jansen. Ik wilde even mijn standpunt mededelen.'
'Kunt u uw radio wat zachter zetten want het galmt nogal. (gaap)',
'Natuurlijk. Ik kom zo bij u terug.'
Wacht wacht. Tik tak, doet de klok, tik tak.
'Ja, hallo. Met Jansen weer hier. Hij staat nu zachter, hoor.',
'Ja, ik kan het horen, het klinkt een stuk beter nu, maar wat wilde u zeggen? Wat is uw standpunt?'.
'Nou, dat wil zeggen, standpunt, standpunt, het gaat mij meer om the point of view, het standpunt zelf, zeg maar.'
'Ja, dat begrijp ik (zenuwachtig getrommel der vingers op den buroblad (wat een gezeik zeg, dat heb ik nu weer.)), maar wát is uw standpunt?',
'Nou, dat ik geen standpunt kén hebben, want dat varieert nogal.',
Enz.

AntiSoof | 04-07-11 | 23:20

Ik heb niet zoveel trek om álle comments te lezen maar is er iemand die een plaatje heeft van de dame in casu?

zeg maar jansen | 04-07-11 | 23:20

Superior Bastard | 04-07-11 | 23:07 Klinkt als een 'Negro Mastodontico' maar het kan natuurlijk ook een klein kereltje wezen die ze een spotnaam gaven.

zeg maar jansen | 04-07-11 | 23:18

AUB, AUB , verlos ons van de pvda !!!!

Rest In Privacy | 04-07-11 | 23:18

vorig jaar zomer in adam geweest, en nooit weer! wat een kudtstad is dat geworden. ik stel voor dat we een brabants dorp hoofdstad maken, lekker gemoedelijk en ons kent ons... en nee, niet maaskantje.

sitostick-de2e | 04-07-11 | 23:13

@Superior Bastard | 04-07-11 | 23:08

Haha, misschien, alleen heb ik me er nooit aan gestoord, ik heb er zelfs wel eens op getennist ;)
Maar ik kan me gewoon goed voorstellen dat de deelraad zich er aan ergert, bent u wel eens in het Westerpark geweest? Elk stukje millimeter is er georganiseerd.
Behalve de tennisbaan en het stukje eromheen ;)

je therapeut | 04-07-11 | 23:12

je therapeut | 04-07-11 | 23:04
Dat heet projectie geloof ik, of niet therapeut?

Superior Bastard | 04-07-11 | 23:08

Iemand die een bijnaam als Big Ali tolereert deugt sowieso niet.

Superior Bastard | 04-07-11 | 23:07

-weggejorist-

Helligen Hendrik | 04-07-11 | 23:05

Zou me niets verbazen als dit waar is, toen ik nog als omhooggevallen student vlakbij Westerpark woonde vond ik die tennisbaan al heel tof, juist omdat het leuk uit de toon valt naast alle 'cultuur' projectjes die in het Westerpark en Westergasfabriek werden/ worden gehouden.
Blijkbaar viel het de deelraad ook op (niet verwonderlijk, ze zitten letterlijk direct naast die tennisbaan) alleen niet in positieve zin dus.

Dus daar komt de aap weer uit de mouw, cultuur vinden ze prima, maar dan volgens de regels van wat zij cultuur vinden, oude gebouwen, Harry Mulisch, gezellig barbecueën met het gezin, maar geen tennisbaan waar het net slap van hangt.

je therapeut | 04-07-11 | 23:04

Wat een hoop geneuzel voor een hitsige antilliaan die een kleptomane prbeert te neuqen.
Verhalen voor bij de dorpspomp.

Superior Bastard | 04-07-11 | 23:03

Wereldgozer!

Hakim op bezoek bij Big Ali: www.nps.nl... (vanaf 14:33)
Prof. D.A.H. Vintik | 04-07-11 | 20:18 | + 4 -

Ampelman | 04-07-11 | 22:59

Ach, de partij van de allah is erbij betrokken. Hoe verbazingwekkend.

natte krant | 04-07-11 | 22:58

@mokum4all | 04-07-11 | 22:47
Had ik nou ook. Tot ik die uitspraak van de Hoge Raad las en toen dacht ik, oef die lagere rechtbanken krijgen hier echt een klap om hun oren. Eigenlijk denk ik dat dit nog erger is dan het Elatik gebeuren. Daar gaat het om geld dat heen en weer gepompt wordt. Hier gaat het om mensen die bewust(?) kaltgestellt worden.

dantochmaar | 04-07-11 | 22:57

Pakken ze in Islamsterdam eindelijk de eerste Ali aan. Weer niet goed.

zeg maar jansen | 04-07-11 | 22:56

Kamele beffer | 04-07-11 | 22:53 Hoe ben jij hier door de ballotage gekomen?

zeg maar jansen | 04-07-11 | 22:55

tering zeg.... welke zelf-benoemde stukjes tiepert gaat in vredesnaam een vuistdik artikel schrijven voor een blogje als GS?? Sufferd: dat leest toch geen mens..... en zeker niet als het alleeeeeeeeeen maar over 020 gaat!!!

Kamele beffer | 04-07-11 | 22:53

gesubsidieerd_vet | 04-07-11 | 22:44 | + 1 -
Jij ziet een topic over 020 en gaat gewoon wat roepen?
Je hebt trouwens wel gelijk, maar dat geheel off-topic dan.

mokum4all | 04-07-11 | 22:51

Ben ik in 020-oost toch wat gewend, maar als dit waar is, man man man. Het erge is dat als er niet dit hele lijstje treiterijen bij stond, je toch snel aan een foute Antilliaan denkt. Althans, ik wel, vrees ik.

mokum4all | 04-07-11 | 22:47

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-07-11 | 22:07
Thx. Ik heb het net gezien en ik denk dat ik vanavond nog maar eens naar "Veronica" ga luisteren. Heerlijke muziek.
Wat ik aan die docu heb overgehouden is in elk geval een gevoel dat het hier gaat om iemand die iets wil veranderen (de mentaliteit van de jeugd) en daarvoor niets terug wil.
Misschien is het grootste probleem van de deelraad met deze man dat:
- hij zonder subsidie iets doet dat de deelraad met subsidie niet voor elkaar krijgt;
- hij zich niet alleen maar richt op allochtonen (trouwens wel allochtonen gezien in het filmpje maar misschien volgens de deelraad niet de juiste soort?);
- hij de deelraad wijst op eerdere afspraken die niet nagekomen zijn.
En dat hij dat dan doet met een uitkering? OK. Ik ben ook tegen uitkeringen voor mensen die niets willen doen en alleen willen profiteren, maar tegen deze man zal je mij niets horen zeggen. Volgens mij werkt hij harder voor zijn uitkering dan sommige ambtenaren op het kantoor dat moet beslissen of hij een uitkering krijgt.

Ik heb CV toch even opgezocht:
www.youtube.com/watch?v=dQfbzPmO410


dantochmaar | 04-07-11 | 22:45

Het ironische is dat Job Cohen in de Kalenderpanden woont bij Artis en dat daar naast zijn huis in de bosjes gigantisch gedealed wordt door de genetisch belast getinte medelander. Ook de AH om de hoek is een hangplek voor dezelfde cultuurverrijkers

gesubsidieerd_vet | 04-07-11 | 22:44

Onze hoofdstad gaat van binnenuit naar de kloten. Werd Rotjeknor in 1x kapot gegooid, Amsterdam moet het doen met de yuppen, linkse nietsnutten, rechtse graaiers en de teringterroristen uit West. Niet lang meer en het is een kopie van Johannesburg. En nee het gaat niet direct om de vergelijkingen maar het verloop.

pwman | 04-07-11 | 22:43

Stadsdelen... Woehahahahahahahahah!!!!

perroblanco | 04-07-11 | 22:41

En dit eindigt weer met een glas en een plas.

Dorian Gray | 04-07-11 | 22:24

De Leugen regeert, hoe toepasselijk!

william7055 | 04-07-11 | 22:24

Ik had een vet groot tenniscomplex in mijn gedachte.
maar nu heb ik de docu gezien.

TaartBodem | 04-07-11 | 22:21

Die Antoon Duijnker is wel heel heel heel erg eng, brrrr.

Rentboy | 04-07-11 | 22:20

zkh eenoog, mondelinge samenvatting duurt plusminus drie uur. met overlegging van bewijsmateriaal drie en een half uur.
Redrain, het barst in het onderwijs van dit soort verhalen het interesseert niemand.
heau even, samenvatting is nog minimaal 100 blz. Alleen de conclusie van repliek bij kantonrechter was al 32 blz.(BTW, conclusie weggemaakt door griffie, daardoor 1 maand later dan voorzien uitspraak)

Djilleke Spoker | 04-07-11 | 22:13

@TeeJee | 04-07-11 | 20:56,

En dan deed die (nu) pvv-er het (destijds) als privé-persoon...

basweetutwel | 04-07-11 | 22:10

dantochmaar | 04-07-11 | 21:56

Zie Prof. D.A.H. Vintik @ 20:18 maar pas op want ik weet niet wat jij eraan gaat overhouden maar sindsdien ik keek neurie ik steeds liedjes van Cornelis Vreeswijk zèg!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-07-11 | 22:07

@polt | 04-07-11 | 20:45
Ja, was wel een beetje tendentieus.
Teveel op GS rondhangen doet dat met mensen.

Prof. D.A.H. Vintik | 04-07-11 | 22:06

Big Ali pak die ambtenaren en ga voor je doel!
Baas.

basweetutwel | 04-07-11 | 22:05

@FrankVeer | 04-07-11 | 21:54
De aangifte werd gedaan op "aandringen" van haar baas. Dit stukje komt uit de uitspraak van de Hoge Raad:

"Feit is voorts dat aangeefster pas aangifte van aanranding doet nádat zij verneemt dat [verdachte] een klacht tegen haar heeft ingediend en daarom wordt ontboden bij haar baas.

Voorts blijkt dat aangeefsters chef en de stadsdeelsecretaris haar hebben geadviseerd om aangifte te doen. Dit advies past in de strijd die het stadsdeel [A] tegen [verdachte] voert."

Voldoende duidelijk?

dantochmaar | 04-07-11 | 22:02

@FrankVeer | 04-07-11 | 21:54

Nu je het zegt, moet dat inderdaad mogelijkheden bieden. Valse aangifte is strafbaar, met als ik het me goed herinner tot €2400,- voor een natuurlijk persoon of €15000,- voor een rechtspersoon, of een bepaalde periode celstraf (ik dacht een maand of 4). Weet ik niet helemaal zeker. Is art.188 Wetboek van Strafrecht geloof ik.

ZKH EénOog | 04-07-11 | 22:00

@TaartBodem | 04-07-11 | 21:50
Vandaar. Als het zelfs voor een complete leek duidelijk is dat er niets bewezen kan worden, waarom dan schuldig verklaren op basis van een "jongen roept wolf" verhaal. Daar moet dus inderdaad wat meer achter zitten. En dat is voor mij het beangstigende. Waar is dan de onafhankelijke rechter (tot 2 x toe in dit geval).

dantochmaar | 04-07-11 | 21:59

@JeGrootmoeder | 04-07-11 | 21:50
Heb ik een link gemist, welke NTR docu?

dantochmaar | 04-07-11 | 21:56

@ZKH EénOog | 04-07-11 | 20:56

Maar die aangifte van aanranding werd toch gedaan als privépersoon en niet uit hoofde van een of andere functie? Dat zou toch mogelijkheden moeten bieden. Ook wat betreft die andere personen?

FrankVeer | 04-07-11 | 21:54

@dantochmaar
Ben zelf ook wel benieuwd naar de eerdere uitspraken.
Het lijkt nu wel alsof de hoge raad moet uitleggen dat de auditu verklaringen geen extra bewijs zijn. Waar zitten die eerdere rechters dan met hun gedachten (en kennis) ?

TaartBodem | 04-07-11 | 21:50

Wat een Topgozer, die Big Ali! Heb net die NTR docu zitten kijken. Als de wereld meer van dit soort mensen zou hebben, zou het er allemaal heel anders uitzien

JeGrootmoeder | 04-07-11 | 21:50

waardeloos verhaal

Fruitboertje | 04-07-11 | 21:49

@ZKH EénOog | 04-07-11 | 21:36

Zo is dat. Doei.

Leo* | 04-07-11 | 21:48

@seven | 04-07-11 | 21:35
Dat is dan gelijk weer het andere uiterste.

dantochmaar | 04-07-11 | 21:47

@Djilleke Spoker | 04-07-11 | 21:35 | + 0 -
Opschrijven en verkopen. Vrijwel gegarandeerde bestseller.

RedRain | 04-07-11 | 21:46

Opzetje ambtenaren & politici te A'dam is 100% uitgedacht en heeft met wet bibop te maken. Zorg dat tennisparkuitbater een strafblad krijgt en ontneem hem daarna met de wet bibop in de hand zijn horeca vergunning.

seven | 04-07-11 | 21:45

"Ali was ooit betrokken bij de PvdA maar is inmiddels VVD-lid." - Ahaa ik vroeg me al af waar Ali dit podium aan verdiende.

XelaGBS | 04-07-11 | 21:44

-weggejorist-

Anton Huiskens | 04-07-11 | 21:43

PvdA inholland Amsterdam UWV pensioenfonds Griekenland.

Dhr. Z. Wijn | 04-07-11 | 21:40

Ik zou wel eens de eerdere uitspraak van de rechtbank en daarna van het gerechtshof willen zien (beiden in Amsterdam neem ik aan).
De uitspraak van de Hoge Raad is voor mij (volslagen leek en alleen maar BLO) en ik denk ook voor een junior rechter niet echt moeilijk te begrijpen.
De eerdere uitspraken zijn waarschijnlijk gebaseerd op: iemand roept iets, vrienden/vriendinnen zeggen dat iemand wat geroepen heeft en de rechter oordeelt dat iemand terecht wat geroepen heeft.
De Hoge Raad maakt daar gehakt van. Lijkt mij een duidelijk teken dat ook de Hoge Raad denkt dat er door de rechtbank en het gerechtshof niet goed (volgens het recht) is gehandeld.
Wat er dan werkelijk daar aan de hand is maakt me niet eens zo veel uit, waar rook is zal ongetwijfeld vuur zijn, alleen is het de vraag waar de rook vandaan komt. Wat me wel kwaad maakt is dat het blijkbaar in dit land mogelijk is om zonder werkelijk bewijs iemand veroordeeld te krijgen en dat er bij een rechtbank of gerechtshof dus niemand is die onafhankelijk denkt.
En even voor alle duidelijkheid. Het gaat hier niet over de Puttense moordzaak of de Schiedammer parkmoord maar dit zou toch te denken moeten zetten. Is de rechtspraak nog onafhankelijk?

dantochmaar | 04-07-11 | 21:39

Djilleke Spoker | 04-07-11 | 21:35
Als de samenvatting interessant en smeuïg genoeg is, en in een leuk format gegoten, duiken ze er vast in.
Ik zie het topic vanzelf verschijnen, kan niet wachten op een dergelijk verhaal.

Heau even | 04-07-11 | 21:39

Genoeg schandalen met VVD'ers erin, hoor.

Speertjespunt | 04-07-11 | 21:39

@Djilleke Spoker | 04-07-11 | 21:35

En als er contact met je opgenomen wordt, is het ineens minder dan die 300 bladzijden?

ZKH EénOog | 04-07-11 | 21:38

@Leo* | 04-07-11 | 21:33

Die comment van jou, dat zijn 22 lettertjes en 4 leestekens teveel.
Als je niets te melden hebt, omdat je het niet wil lezen, plemp dan gewoon niets. We zullen je echt niet missen.

ZKH EénOog | 04-07-11 | 21:36

Niet iedere ondernemer bewaart zo lang zijn of haar geduld. De horecatent die kost wat kost opeens moest wijken voor een centrumnieuwbouwplan in een PvdA stad Almelo. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/06/...

seven | 04-07-11 | 21:35

heau even, netjes opschrijven is een boek van 300 blz. smerig zaakje duurt al 5 jaar.

Djilleke Spoker | 04-07-11 | 21:35

@Djilleke Spoker | 04-07-11 | 21:23
Wat Heau even zegt. Maak er een verhaaltje van, en stuur naar GS.

Steilloos ten Onder | 04-07-11 | 21:34

-weggejorist-

Leo* | 04-07-11 | 21:33

ik heb de hele uitspraak gelezen ! best interessant!
en eigenlijk best simpele reden, 1 getuige = geen getuige.

TaartBodem | 04-07-11 | 21:32

Djilleke Spoker | 04-07-11 | 21:23
Doe dat es (sic) netjes opschrijven en naar de redactie sturen dan.

Heau even | 04-07-11 | 21:32

@ Djilleke Spoker | 04-07-11 | 21:23

Zoiets hebh ik ook nog op de plank liggen, maar dan met Madammeke Verver, de ex van Schiedam in de hoofdrol.

taxhond | 04-07-11 | 21:31

hé Brussen, doe es contact opnemen, heb nog een smeriger verhaal van vriendjes met de rechter, weggemaakte rechtstukken, vriendjes met Uwv, onvervalste ussr technieken (gek-verklaren), maar dan niet in Amsterdam, maar uit het onderwijs, daar kennen de pvda bestuurders in alle stilte nog veel meer dan alleen maar intimideren.

Djilleke Spoker | 04-07-11 | 21:23

Dat hele amsterdam is gewoon compleet verrot dankzij decennialang pvda beleid.
Nog niet zo heel lang geleden een prachtstad, nu een stinkende beerput.

Slipsnifter | 04-07-11 | 21:23

Gewoon optiefen en in de bijstand dat tuig. Eerst het veel te veel betaalde salaris opsouperen, het eigen kot opvreten en dan met een kartonnen doos de straat optrappen.
Het zijn juist die wannabe politici die alleen maar "aanwezig" zijn omdat het egocentrisme constant bijgevoerd moet worden.
Niet te vergeten omdat er handje klap gedaan wordt met een bevriende projectontwikkelaar, die zijn oog heeft laten vallen op dit stukje grond.
Ben zo blij dat het mes in de deelraden gaat.
En van de vrijgekomen kantoren maken we gewoon cultuurhuizen waar de probleemjeugd lekker kan chillen.

Nico Mudde | 04-07-11 | 21:09

@Tommygunner | 04-07-11 | 20:52

Dat gaat ook anders. 2014 worden stadsdelen/deelgemeentes opgeheven. Heb je alleen nog PvdA in de Gemeenteraad. Nog teveel, maar bijv. in Rotterdam hebben ze een flink tegenwicht aan LR. Ik weet niet hoe dat in Amsterdam zal zijn.

ZKH EénOog | 04-07-11 | 20:59

@BlackDeathMetal | 04-07-11 | 20:53 |

Manarchist! Wie heeft jou geleerd dat je gewoon op eigen kracht door dat glas heen kunt?

*hoopt dat onze geheime handdruk nog wel geheim is*

Parel van het Zuiden | 04-07-11 | 20:58

Tevens connecties met een goede bekende van GeenStijl:

Docent Masteropleiding Pedagogiek
Hogeschool INHOLLAND

Educational Institution; Higher Education industry

September 1988 – Present (22 years 11 months)

bron: Linkedin

segafredo | 04-07-11 | 20:57

Waarom is iedereen zo verbaasd? PvdA is een partij voor corruptie, achterbakse handelingen en leugenaars.
Mensen kunnen wel boos worden omdat een PVV'r een keer in een brievenbus heeft gepist, maar dit soort misbruik van macht is duizend keer erger.
Opdoeken die partij, alle leden linea recta uit alle besturen en alle "zielig-initiatieven" direct opdoeken.

Rest In Privacy | 04-07-11 | 20:56

-weggejorist-

Castle Bravo | 04-07-11 | 20:56

Ik zal overigens wel vervelend worden, maar wat zou dit geintje inmiddels al weer gekost hebben?
Instanties als stadsdeelraden gaan meestal niet met een pro-bonobo de rechtszaak in, dat zal vast een fancy advocatenkantoortje zijn geweest. En tot dusver al drie keer, vermoedelijk met het eind nog niet in zicht. Op kosten van de hardwerkende burger de hardwerkende burger juridisch trachten te lynchen.

En de grootste schande is dat ambtenaren en politici totaal onvervolgbaar zijn voor hun corrupte en criminele daden, zolang ze bij name van hun functie zijn gepleegd.

ZKH EénOog | 04-07-11 | 20:56

@Parel van het Zuiden | 04-07-11 | 20:50
Roflol. Pas je wel even op waar je loopt, er zit namelijk een gat in die vloer op de plek waar ik op de carrièreladder omhoog aan het klimmen ben.

BlackDeathMetal | 04-07-11 | 20:53

Belachelijk dat een partij als de PvdA, met NUL invloed op het huidige landelijke beleid, zoveel macht heeft in de gemeenten. Dat kan anders.

Tommygunner | 04-07-11 | 20:52

landlopertje | 04-07-11 | 20:32
Inderdaad! Iemand met hart voor zijn werk, die het politieke spel van bestuurders door heeft, de vinger op de zere plek legt en zich niet het zwijgen op laat leggen - daar houden ze bij de PvdA niet zo van. Dan trekken ze hun DDR methodes uit de kast.

Big Ali:
members.chello.nl/m.elfers/bigali.htm

La Vie En Rose | 04-07-11 | 20:51

Big Ali en de 020 Rovers

cucaracha | 04-07-11 | 20:51

Kortom, Big Ali is een lul de behanger.

Parsons | 04-07-11 | 20:50

@BlackDeathMetal | 04-07-11 | 20:26 |

Het werd ook tijd dat ik als blanke hoogopgeleide man eens uit mijn slachtofferrol stapte. Ik bedoel ik kan wel alles opkroppen maar het moet er toch uit.

Zo erger ik me bijvoorbeeld ook regelmatig aan het feit dat allerlei vrouwen met hun vieze vette vingers aan de glazen vloer zitten waar ik loop.

Parel van het Zuiden | 04-07-11 | 20:50

Big Ali is een hele toffe en geziene gast hier in Westerpark.
Smerige gekonkel van het stadsdeel verbaast me in het geheel niet.

gargouille | 04-07-11 | 20:50

pfff WIE gaat de troep opruimen??

Joffri | 04-07-11 | 20:46

Prof. D.A.H. Vintik | 04-07-11
Zo is dat wel een beetje uit de context getrokken, he.
Die vrouw zegt dit n.a.v. de bokscarriere van Big Ali na een ontmoeting met Mohammed Ali:
"Nu bokst ie natuurlijk al lang niet meer, maar ik heb van andere mensen gehoord: maak 'm niet kwaad, want in 1 klap kan ie iemand doodslaan.' Haha. Hoewel ie altijd zelf roept: 'I'm not a fighter, I'm a lover.'"

polt | 04-07-11 | 20:45

@toetanchamon | 04-07-11 | 20:29

Ambtenaren associeer ik vooral met luiheid, gemakzucht en verschuilen achter stupide regels. Niet perse met een overdadige drang naar waarheidsvinding (oftewel onderzoeken tot alles in de doofpot verdwijnt).

Overigens moet ik bakito nageven dat hij regelmatig flinke inspanningen levert in de panelen, dus gemakzucht en luiheid gaan niet helemaal op in zijn geval.

Parel van het Zuiden | 04-07-11 | 20:43

Die trut zou willen dat ze door Big Ali genomen was.

ontlullen | 04-07-11 | 20:39

Poep, stront, gier, mest, schijt, derrie, drek, excrementen, fecaliën, feces, kak, kaka, feces, keutels en uitwerpselen. Het moet onderhand toch behoorlijk gaan stinken daar aan de grachtengordel met dit alles wat naar buiten komt?!

KeurMeester | 04-07-11 | 20:38

Ik begin steeds blijder te worden dat ik die stad heb verlaten. A'dam is een prima stad om te wonen, dat vind ik echt, maar de lokale politici vernaggelen de hele boel. Met de Noord-Zuid lijn als grootste Nederlandse faal sinds het WK van 98.

Steilloos ten Onder | 04-07-11 | 20:37

"Als u mazzel heeft. En een goede advocaat. En voldoende poet op zak."

En hou die laatste regel maar heel goed in gedachten! Die procedure heeft hem waarschijnlijk tegen de 40k gekost.

Atlantis94 | 04-07-11 | 20:36

Joh, GeenStijl redactie, als je leuk stukje wil maken over corruptie in Stadsdeel West bekijk dan eens de hele affaire rond de sluiting van discotheek Marcanti.

Vaus | 04-07-11 | 20:33

Dat stukje over Big Ali is zéér lezenswaardig!
Zijn tennisbaan ligt trouwens letterlijk op een steenworp afstand van het stadsdeelkantoor.

landlopertje | 04-07-11 | 20:32

Noord Korea aan 't IJ.. Waar de 'Chavezzen' van 020 menen dat de wet er niet voor rooien is...

blaster | 04-07-11 | 20:31

@Bakito | 04-07-11 | 20:17

Als je het niet heel erg vindt, gebruik ik mijn onderbuik zowieso heel ergens anders voor dan roepen.

Het kan wel net zo opluchting, als in het wilde weg iets roepen.

ZKH EénOog | 04-07-11 | 20:30

@Parel van het Zuiden | 04-07-11 | 20:28
Bakito = Ambtenaar, dus ....

toetanchamon | 04-07-11 | 20:29

"Ali was ooit betrokken bij de PvdA maar is inmiddels VVD-lid". Er is hoop!!
Laat je niet naaien door die Stadsdeelraad kloothommels, Big Ali.

Hei-kneuter | 04-07-11 | 20:29

Hoe zit het eigenlijk met de aangifte van diefstal door Big Ali?

polt | 04-07-11 | 20:28

@Bakito | 04-07-11 | 20:17

Een procedure tot aan de Hoge Raad zou je onderzoek kunnen noemen.

Parel van het Zuiden | 04-07-11 | 20:28

Er is veel en veel meer van dit soort vuiligheid in Amsterdam West. Al ruim een jaar lang word iemand op meerdere manieren volledig gemangeld door... uiteraard leden van de PVDA. GS heeft mijn email adres.

grappert | 04-07-11 | 20:27

@Bakito | 04-07-11 | 20:24
Daar was ik al bang voor ;)

toetanchamon | 04-07-11 | 20:27

@Parel van het Zuiden | 04-07-11 | 20:20
Kan het wat minder Manarchist!
Nee hoor, grapje, ik lolde. Scherp en gevat, ook +1 van mij

BlackDeathMetal | 04-07-11 | 20:26

Veel kudo's voor Big Ali dat hij het opneemt tegen die gevaarlijke sekte die PvdA heet.
En mooie zinnen kan die Ali maken:
"Het stadsdeel Westerpark werd door de PvdA opgericht als broedplaats voor het politiek overschot aan kaderleden".
Rutte en Donner, leest u mee? Wegvagen die kankercellen die men stadsdeelraden noemt. Wet indienen. Dit jaar nog.

Fijnstoffer | 04-07-11 | 20:26

PVDA = maffia

Haarkopje | 04-07-11 | 20:25

@de oude nar (5) | 04-07-11 | 20:20

Ik geloof niet dat Big Ali zich nou de allerbeste advocaten kan veroorloven...

brutus68 | 04-07-11 | 20:25

@toetanchamon | 04-07-11 | 20:22
;)

Bakito | 04-07-11 | 20:24

Down with links!

lekker wijf | 04-07-11 | 20:23

@Bakito | 04-07-11 | 20:17
Zijn de wijze woorden van een ambtenaar, die na diverse rechtszaken eerst een onafhankelijk onderzoek wil hebben.
Slopende bodemprocedure op de kosten van de belastingbetaler want een ambtenaar aanvallen dat moeten we niet willen met z'n alle, toch Bakito?

toetanchamon | 04-07-11 | 20:22

Een echte "gerechtelijke dwaling". Maar wie is de advocaat van Big Ali geweest in de eerste twee zaken? Heb het idee dat die ook niet echt zijn best heeft gedaan!

de oude nar (5) | 04-07-11 | 20:20

Free Big Ali!!
Down with the PvdA!

Willem VanDer Decken | 04-07-11 | 20:20

@BlackDeathMetal | 04-07-11 | 20:10 |

Naïve meisjes met hun muil wagenwijd open. Zo is big Ali waarschijnlijk aan zijn nick gekomen.

Parel van het Zuiden | 04-07-11 | 20:20

020... dus ik ben niet eens verbaasd. Goed dat het recht lijkt te zegevieren. Eerlijk duurt het langst.

Xel | 04-07-11 | 20:19

Als ik de laatste roddels uit dat dorp wil horen/lezen, kijk ik naar AT5, koop de prive of zoek een schoonmoedert. En dat doe ik dus ook niet.

cucaracha | 04-07-11 | 20:18

Het is eigenlijk een soort amateur maffia.

Treurig varken | 04-07-11 | 20:18

Eerlijk is eerlijk: van dit soort dingen krijg ik dus weer vertrouwen in de rechtstaat. Die gast heeft een veroordeling en een hoger beroep moeten verbijten om uiteindelijk toch gelijk te krijgen. Dan heb je stalen kloten.

blikjegrolsch | 04-07-11 | 20:17

Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Ik wil eerst eens een onafhankelijk onderzoek naar de gang van zaken. Zulke conflicten dienen tot op de bodem worden uitgezocht, alvorens vanuit de onderbuik allerlei domme en boze dingen te gaan roepen. Daar hou ik niet van!

Bakito | 04-07-11 | 20:17

En wanneer je je geen goede advocaat c.q. doorgaan met procederen kunt permitteren dan ben je dus aan de heidenen overgeleverd. Lekker land, deze rechtsstaat NL. Maar goed, in Saoedi Arabie wordt dan ook nog je kop afgehakt. Waarom hoor ik overigens de MSM nog steeds niet over dat indonesische vrouwtje?

Polletje Piekhaar | 04-07-11 | 20:17

Ik zou rechtmatige stappen nemen.

geenstijlsteengeil | 04-07-11 | 20:16

deVissert | 04-07-11 | 20:14

2x - foutje, sorry.

deVissert | 04-07-11 | 20:15

De PvdA is de moderne versie van de regentenkliek uit de 17e en 18e eeuw. Gebruikmakend van dezelfde verderfelijke middelen om hun eigen idealen na te streven ofwel de eigen portefeuille.

Jeroen Pompoen | 04-07-11 | 20:14

Zeg Bert, zeker wel blij met je douche thuis? Van dat roeren in die beerputten moet je welhaast harder stinken dan een loodgieter die een nachtje doorwerkt.

ZKH EénOog | 04-07-11 | 20:14

-weggejorist-

deVissert | 04-07-11 | 20:14

Goed stuk. Helaas hoor je dit soort dingen zelden op 't nieuws, wat overigens ook geen verrassing is.

deVissert | 04-07-11 | 20:14

*Robespierre lezen gaat*

mothersfinest | 04-07-11 | 20:13


Kan er niet een apart GeenStijl Amsterdam-hoekje komen?

Ik ben als Brabantse Boer die stadse onzin echt meer dan zat.

Willianus Wortelus | 04-07-11 | 20:12

Zucht, kudt ambtenaren, allemaal!

Mastermattie | 04-07-11 | 20:12

Waarom hoor ik in mijn hoofd de naam Schalken tijdens het lezen van dit verhaal, zou het iets met een corrupte rechtbank te maken hebben?

toetanchamon | 04-07-11 | 20:11

Die Big Ali lijkt mij een sympathieke gast. Waarom ze hem Big Ali noemen hoef ik liever niet te weten, maar het lijkt iemand die tot in tegenstelling van al die nietsnutten die in die deelraden zitten dan wel vertegenwoordigen wel iets zinnigs voor zijn wijk of buurt doet.

brutus68 | 04-07-11 | 20:10

Noem mij een naïef meisje, maar hier valt toch echt mijn muil wagenwijd van open. Valse aangiftes, alles. Er moet eens een grote schoonmaak komen van de politi..... *ahum* PvdA.

BlackDeathMetal | 04-07-11 | 20:10

Big Ali met z'n stuiterende ballen heeft z'n naam dan ook wel een klein beetje tegen.

Biff Eagleburger | 04-07-11 | 20:09

Amsterdam.. Boeiend. Tieten of belangrijk nieuws! Deze rotzooi stuur je maar naar AT5.

dlseth_ | 04-07-11 | 20:07

af laten zinken in de zee. Die stad is in alle opzichten verloren boel.

Kopschimmel | 04-07-11 | 20:05

Verrassend is anders.

Herr Erik | 04-07-11 | 20:03

@vraagstaart | 04-07-11 | 20:02

Tenzij ze zelf het woord gebruiken, dat kan ook natuurlijk.

ZKH EénOog | 04-07-11 | 20:03

Nee joh, rechters zijn integer, allemaal!!

[/cynicalbastardmode]

ZKH EénOog | 04-07-11 | 20:02

Wie is er nog over verbaasd?

Waar de PvdA komt, komt corruptie, cliëntelisme en nepotisme.

Meedoen = binnenlopen en niet meedoen = ondergang.

En het volk is stemvee, meer niet. Als je het woord maar niet gebruikt, dan.

vraagstaart | 04-07-11 | 20:02

Job Cohen huh wat?

Pork & Beans | 04-07-11 | 19:58

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl