Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fail 020-Oost nr.2: moskeeverzamelgebouw

moskeeverzamelgebouw.jpgOpzij, opzij, opzij. Maak plaats voor een stukje ONTLUISTERENDE kwaliteitsjournalistiek, deze week te lezen in het sympathieke linksmensenblaadje De Groene Amsterdammer. Als u belooft dat u zich vandaag nog op dit oude medium abonneert en/of een papieren versie koopt in de kiosk mag u van ons de PDF met dit complete ONTLUISTERENDE verhaal downloaden. Afgesproken? Goed, gaat ie dan: in 2010 schreef diplomaat en part time journalist Robbert van Lanschot het boek 'Café Mogadishu'. Middels vlijmscherpe participatiejournalistiek laat Van Lanschot het multiculturele Nederland als de Grote Kloof zien die het in werkelijkheid is. Een van de verhalen gaat over een voor het publiek liever geheim te houden "moskeeverzamelgebouw" in Amsterdam. En ja, dat staat in stadsdeel oost. Inderdaad, dat is dat stadsdeel dat momenteel tot aan de kin in de poep staat door dat andere verzamelgebouw, Muzyq genaamd. Anyway, back in 2001 besloot 020-oost (toen nog Oost-Watergraafsmeer) tot het financieren van een "laagdrempelige multifunctionele voorziening" waarin "activiteiten gericht op toeleiding naar werk plaatsvinden". In werkelijkheid gaat het om een Turkse en een Marokkaanse moskee, waar mannen en vrouwen strikt gescheiden bidden, de kinderen illegaal op een madrassa zitten en waar "laagdrempelig multifunctioneel" neerkomt op "u bent niet welkom, ga weg of wij intimideren u weg". Dit geintje kostte de belastingbetaler: 3,5 miljoen euro, waarvan 1,4 miljoen euro aan Europese subsidie (terwijl de burgers in oost was beloofd dat het niet meer dan 2 ton zou gaan kosten). Daarvoor moesten de moskeebesturen wel "migrantenorganisaties" worden genoemd want anders kwam de subsidie niet wegens kerk en staat vermenging. In de praktijk financiert Europa nu dus twee moskeebesturen, iets wat absoluut verboden is. Voorts werden er nog vele tonnen verprutst aan externe adviseurs en kwam een rapport van TNO met de verrassende conclusie dat er zo'n beetje alles is misgegaan wat er mis kon gaan, qua bestuur, qua organisatie, qua financien. Het tot nog toe geheime "moskeeverzamelgebouw" (sorry: laagdrempelige multifunctionele voorziening voor Europese susbidieverstrekkers) is gewoon een zoveelste fuckup van stadsdeel oost, met dezelfde risisco's als het Muzyq-gebouw en met de stiekeme financiering van allochtonenprojecten in een allochtonenwijk als doelstelling. Leest u zelf het hele verhaal hierrrrrr (pdf). Na de lees verder een samenvatting van de allersappigste quotes. Wij wachten vast op een reactie van Fatima Elatik. En danken nogmaals De Groene Amsterdammer voor het meedenken. "De moskeebesturen wilden echter alleen verkassen als er een goed alternatief geboden werd. Maar dat was er niet. En het stadsdeelbestuur durfde de confrontatie niet aan. De Transvaalbuurt is een moslimwijk. De moskeebesturen hadden het stadsdeelbestuur bij de strot." "Dus die mensen zijn heel open gaan praten en hebben zo nu en dan ook behoorlijk hun gal gespuwd. Zoals ‘projectleider 1’: ‘We konden alles in de prullenbak gooien. Dat heeft tonnen gekost aan uren van mij en externen.’ " "Achter die ramen is een grote ruimte die onder meer twee rijen terminals met internet herbergt. De bedoeling van het stadsdeelbestuur is, of althans was, dat die grote ruimte op drie hoog een sterke ‘hoi, kom gewoon binnenlopen!’-uitstraling zou hebben. Het moest, meer algemeen, een beetje een spannend, swingend, druk gebouw worden. Iets voor alle mensen uit de buurt, ook voor de niet-moslims. Maar dat is in de praktijk niet gelukt." "Op vrijdagmiddagen zijn de twee moskeeën redelijk vol. Na afloop van de preek en de gebedsdienst komt iedereen weer naar buiten. Eerst bij de Turkse moskee. Dan een minuut of twee later aan de Marokkaanse kant. De Marokkaanse gebedsdienst is formeler en duurt nét iets langer. Na een minuut of vijftien, als de kust veilig is en er buiten voor het gebouw geen mannen meer staan, komen de Marokkaanse mevrouwen via de hoofduitgang naar buiten. Zij zijn afgedaald van de tussenverdieping waar de vrouwenruimte is van de Marokkaanse moskee. De Turkse kant heeft geen vrouwenruimte. Het Turkse moskeebestuur vond dat niet nodig. Of misschien vonden ze het te modern. De Turkse mevrouwen bidden daarom thuis." "Van de oemma – de veel geprezen islamitische wereldgemeenschap waarbinnen alle moslims broeders en zusters zijn is daar op de stoep niets te merken. Het gebouw ('De Verbinding' genaamd) had beter ‘De Kloof’ kunnen heten." "Meer in het algemeen is het een trend in Nederland om moskeeën als het ware te vermommen tot sociaal-culturele stichting of tot sociaal-cultureel centrum. Dit is met name interessant voor moskeeën die, afgezien van de gebedsruimte, ook over een of meer zaaltjes beschikken. Als in dat zaaltje dingen gedaan worden met hangjongeren of met moslima’s kan namelijk de subsidiekraan open. Want het geld gaat niet naar de moskee, maar naar de stichting. Er is dan formeel ook geen probleem meer met de scheiding van kerk en staat." "‘Projectleider 1’ in het TNO -rapport: ‘Indirect wordt de gebedsruimte nog steeds gesubsidieerd.’" "Ik toon Hassan het vel met het activiteitenprogramma. Activiteit 9: internet open inloop/doorlopend. Maar Hassan blijft onverbiddelijk. Hij loopt naar een rek met folders en komt terug met een inschrijfformulier. Als ik alles heb ingevuld, blijft hij broeierig naast me zitten. Hij is begonnen mij te stalken in zijn eigen gebouw." "Dit is eigenlijk meer een madrassa. Weet het stadsdeel dat wel? Hadden ze zoiets van: koranschooltjes, leuk toch, die hoeven ons geen huur te betalen? Anders hangt dat grut toch maar rond op het plein. ‘Wad-rib-la-hoem-ma-sa-lan-as-ha-bal-qar-ya-tie-iedz-djaa-ahaal-moer-sa-loeen...' " "Hij [de imam] vraagt ze wat ze doen als ze opstaan. Jezelf wassen. Precies. Maar hoe was je je? Juist, op de islamitische wijze. Niet zoals de Hollanders. Die wassen zich niet goed. Die zijn niet zo rein...’" "Alles wat vragen over scheiding van kerk en staat zou kunnen oproepen wordt zoveel mogelijk weggepoetst. In de D2-subsidieaanvraag schrijft het stadsdeel: ‘De activiteiten van de migrantenorganisaties zijn gericht op educatie, voorlichting en ontmoeting. Daarnaast hebben beide organisaties een gebedsruimte.’ In het persbericht over de officiële opening in mei 2009 wordt het gebouw door wethouder Ossel een ‘multifunctioneel centrum’ genoemd dat zich met name zal richten op ‘arbeidsparticipatie en inburgering’. Opnieuw is het woord ‘moskee’ helemaal achter de horizon verdwenen. Alleen de architecte, mevrouw Rohmer, windt er geen doekjes om. Op haar website blijft ze haar gebouw koppig noemen wat het is: het Moskeeverzamelgebouw."

Reaguursels

Inloggen

@Der_Reet | 30-06-11 | 20:18 |

Net zoals een boer zijn koeien verzorgd, mote ook het Islamitisch stemvee verzorgd worden, door pvda boeren.

JoeDaPlumbert | 30-06-11 | 21:03

@vanhetgoor | 30-06-11 | 16:52 |

Niet de goden verzoeken, maar de kat op het spek binden :)

JoeDaPlumbert | 30-06-11 | 20:49

Und warum???? Waarom toch die constante neiging van de roverheid om dit soort shit te betalen? Wat de neuk kan nou de intentie zijn om moskeeën en semi-massadras te betalen????

Der_Reet | 30-06-11 | 20:18

'PVV: EU-subsidie moskeegebouw moet terug'

'De PVV in het Europees Parlement vraagt de Europese Commissie een subsidie van 1,4 miljoen euro terug te vorderen die is verstrekt voor het Moskeeverzamelgebouw aan de Joubertstraat in Amsterdam.'
bit.ly/kBtmXr

Prof. D.A.H. Vintik | 30-06-11 | 19:25

Ik ben niet gelovig, maar ik dank god elke dag op de blote knieen dan Job en de PVDA niet in de regering zit.

denoorman | 30-06-11 | 18:59

Deze verrijking van onze samenleving kost ons handenvol geld. Dank aan de christelijke partijen en natuurlijk aan de PVDA voor deze import van kanslozen die niet integreren en zich tegoed doen aan het subsidie infuus. En als stank voor dank krijgen we kransenvoetbal, rouwstoetverstoringen, poltieke moorden, vrouwenonderdrukking, jodenhaat, homo bashing, uitkeringsfraude, clientelisme etc. Briljant

denoorman | 30-06-11 | 18:57

Wie weet waar in Brussel dat Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling zit? En Wie kent daar iemand? Het moet dan toch een makkie zijn om even tussen neus en lippen door even de URL van dat PDF'je van de Groene door te geven. Dat de Groene overigens nog bestaat! Want in de jaren 80 van de vorige eeuw waren zij al structureel noodlijdend en op sterven na dood.

Het zou lachen wezen als dat fonds terecht de te veel ontvangen subsidies terug zou eisen. Het gevolg daarvan zou dan weer zijn dat het allemaal moet worden teruggedraaid. Overigens heb ik het donker 'groene' vermoeden dat dit niet de laatste keer is dat wij dit soort nieuws lezen. Er zijn overal in het land tal van kantoren en gebouwen waarin onduidelijke clubjes op zich zelf en in hen eentje zitten te integreren. En integreren doe je het best met alleen de zelfde soort mensen om je heen. Zonder de kans te lopen dat je in aanraking komt met die andere waar je eigenlijk mee zou hebben moeten samenleven en samenwerken. Nee, er komen nog tientallen van deze organisaties boven water.

Het duurt alleen eventjes. Was gisteren op TV, een Turkse psychiater die lessen geeft in hypochondrie. En één kuub aan foutief voorgeschreven medicijnen naar Turkije verscheept. Daar goedkoop verpatsen, hier duur laten betalen. En dan die grote sommen aan Persoonsgebonden Budget, de helft ging in de zak van die ene psychiater, de rest kreeg die zogenaamde patiënt. Misschien had de PgB helemaal niet beëindigd hoeven worden als er niet zo allechristus veel mee zou zijn geschoemeld. Misschien hoeft er nergens bezuinigd te worden als er meer een beter controle komt op de subsidies en de afdrachten. Misschien moet alles gewoon eens een keer extra goed bekeken worden door een stel accountants. Er was toch een tijdje terug eentje uit de politiek gegaan en naar de accountancy? Die Wouter Bos, die zou dat toch moeten kunnen nakijken? Is dat niet de goden verzoeken?

vanhetgoor | 30-06-11 | 16:52

@Art Vandelay Ultor | 30-06-11 | 10:07
Ik dacht dat je mij even zou uitschelden, maar je neemt jezelf even onder handen zie ik. Een PvdA-er, tja verklaart wel je waarom je geyl wordt van Elatik.

Tommygunner | 30-06-11 | 15:54

Amterdam is een opstandige stadsstaat. Met een vrijkorps dat bestaat uit een politiek deel en een weerbaarheidsafdeling!
De afdeling Elatik en de afdeling Bouyeri heten ze.

Widukinn | 30-06-11 | 13:28

Art Vandelay Ultor | 30-06-11 | 10:07
Schaamteloos! Ga je schamen!

lanexxx | 30-06-11 | 13:26

Wanneer houdt het nou eens op met die zelfislamisering? Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik hier moet wegwezen voor het te laat is.

Jippie | 30-06-11 | 13:19

Wat ben ik hier toch verbaasd over.
Had nooit gedacht dat Nederland deed aan het subsidiëren van allerlei onzin.
O wacht..

Herr Knäckebröd | 30-06-11 | 13:18

Bert for president!

Nodonut | 30-06-11 | 13:10

hahaha!! en de volgende keer gewoon weer op Job stemmen hoor!

Nodonut | 30-06-11 | 13:06

Doet me denken aan dat "multireligieuse centrum" (lees: moskee) bij GroundZero. Met "ontwikkelingshulp" vanuit NL, 1miljoen. Was voor de stichting die moskee ging bouwen, maar zou echt niet voor moskee gebruikt worden hoor, maar voor vrouwenrechten wereldwijd. Echt waar.

sjongejonge123 | 30-06-11 | 12:44

Ik ga ff braken mensen.

funkyd | 30-06-11 | 11:54

met dank aan vies tering links tuig ,en de werkman kleden ze tot het bot uit .kan alleen in gek nederland.

mamma5506 | 30-06-11 | 11:52

onder de rode jasjes zit een dik bruin hemd. linksche stadsbestuurders zijn fout ná de oorlog, met flop cohen als de ultieme quisling. willens en wetens, bewust een achterlijke ideologie promoten die mijlenver van de eigen uitgangspunten staat, namelijk de verheffing van de arbeider. door en door corrupt ten behoeve van de handhaving van de eigen positie.

minimá-armezusvan.. | 30-06-11 | 11:51

Gun van der Laan nog een jaartje om orde op zaken te gan stellen. Hij is al goed bezig, maar moet nog even alle neuzen dezelfde kant op slaan. Ze weten inmiddels naar welke kant ze moeten staan, maar nu moeten ze nog doorkrijgen dat ze dat ook echt moeten doen omdat meneer de burgemeester anders boos wordt en meneer de burgemeester is de baas.

De Amsterdamse bestuursambtenaren waren wel een beetje kleine Godjes in Frankrijk geworden onder Cohen. Het kost tijd om die van hun deelraadtroontjes te stoten.Pluche plakt namelijk.

geeuwhonger | 30-06-11 | 11:01

"Cafe Mogadishu" kan ik als boek iedereen trouwens van harte aanbevelen. Leuk geschreven, je hebt het in twee avondjes uit, en zeer inzichtelijk. Het laat zien dat er een compleet parallel universe bestaat van immigranten in Nederland. Er leven hier Nederlanders en Medelanders apart van elkaar and never the twain shall meet, alle multiculturele pogingen ten spijt. En als ze elkaar al spontaan ontmoeten zijn dat meteen "incidenten" waar half nederland van op zijn kop staat.

geeuwhonger | 30-06-11 | 10:55

De linkse bestuurders geven veel te graag ons geld weg om schreeuwerige allochtonen en hun linkse hulpknechten de mond te snoeren, zodat zij vervolgens hun ogen kunnen sluiten en over hun vakantie en tweede huisjes in Frankrijk kunnen raamambtenaren.
Dit is o.a. de erfenis van Job Cohen.
Je wordt er kots en kostsmisselijk van.
STOP DE VERNIELING VAN ONS LAND DOOR LINKS!

lekker wijf | 30-06-11 | 10:47

Zo zie je maar weer: rechtvaardigheid is links noch rechts.

Sliptong | 30-06-11 | 10:18

Weer een diarreeput opengetrokken.

Prof. D.A.H. Vintik | 30-06-11 | 10:12

@Tommygunner | 29-06-11 | 22:19
Leugens, roddel en achterklap.

Bovendien, voor wie tussen de regels doorleest is het al lang geen geheim meer dat ik die hard PvdA'er ben.

Art Vandelay Ultor | 30-06-11 | 10:07

Tja en we kunnen zo hard schreeuwen wat we willen, maar er gebeurt geen ruk.
Vooral lekker pvda, groenlinks, d66 en cda blijven stemmen.
Lang leve de multiculurele samenleving.

peetd2 | 30-06-11 | 10:05

@ Wat moet er nog gebeuren alvorens de goetmens de ogen opent in dit land?
Parsons | 29-06-11 | 19:57 | + 145 -

ze verklaren een onafhankelijk staat en de burgeroorlog is werkelijkheid .. dan pas.

poli | 30-06-11 | 09:55

@vraagstaart | 30-06-11 | 08:57

Wij zijn altijd slaven geweest.
Tegenwoordig krijgt je een plek in ons maatschappij alleen als je kan betalen.Of als je azielzoeker en zielig gehate moslim bent.

jipix le gaulois | 30-06-11 | 09:32

Het is triest dat in zichzelf gekeerde ideologische 'hondenhaters' onder eufemistische condities gesubsidieerd worden, omdat de witte mooimensen eigenlijk ook wel weten waar de schoen wringt (overigens schoenen uit als je naar binnen gaat).

classNotFound | 30-06-11 | 09:32

Effe lache, mense!

De rotterdamse huisartsen schrijven nu per recept een taalcursus uit aan analfabete auslanders met snor of kopvod, want die kunnen de voorschriften op de recepten niet lezen.
Waar dit kabinet zich het lendewater bezuinigd op de allochtonen- gratisgeldwaterval heeft de geitenwollenclub het ei van columbus gevonden :
de zorgmelkkoe!
Miljarden zat.
Linksom of rechtsom worden we weer genaaid.
D,r is geen houden aan.

The eimer | 30-06-11 | 09:30

@Bakito | 29-06-11 | 19:56

Het wel degelijk de bedoeling dat deze hele planeet in die flauwekul gaat geloven. alleen die verdeeldheid zal zorgen dat het nooit zal lukken. En dat is ons geluk...

Charles Martel | 30-06-11 | 09:24

Ook grappig een vrouwelijke architekte die een gebouw ontwerpt waar geen ruimte is voor vrouwne

dolffie | 30-06-11 | 09:13

Auch im Süden nichts neues.
www.vlaamsbelang.org/0/8654/
Teken aan de wand dat fatima elatik niet in dit rijtje staat.

Geheimrat Schultz | 30-06-11 | 09:07

Maar als u denkt dat het alleen in Nederland ellende is: de Europese commissie heeft besloten dat haar uitgaven in deze tijden van bezuinigingen best omhoog kunnen. 17% maar liefst vanaf 2014, want schijt aan die paupers die hun circus allemaal mogen betalen.

En, origineel als ze zijn: wij gaan die 157 MILJARD PER JAAR EXTRA betalen door naast de Nederlandse, ook een Europese BTW op te hoesten en een extra belasting op onze financiële transacties.

Weet u nog, die pinpasjes die zo handig waren want geen contant geld nodig? Dat wordt dus een nieuwe inkomstenbron voor onze eigenaren. Want wij zijn slaven geworden.

vraagstaart | 30-06-11 | 08:57

Je mag alleenmaar hopen dat de economie overeind blijft, zodat er genoeg geld over is om over de balk te gooien, te verduisteren, verdonkeremanen, subsidiëren, weg te sluizen, te verbonussen, madrassa's te faciliteren, moskees uit de grond te stampen, de EUSSR dik en vet te maken.

Maar aangezien op deze weg de economie zeker in elkaar dondert, breekt gegarandeerd de pleuris uit.

Oome Gijs | 30-06-11 | 08:50

Als moslim mag je geen geld lenen (tegen rente). Dan blijft er toch niet veel anders over dan (gelegaliseerd) stelen van de burger's belastingpenningen ? Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat mevrouw Elatik daar zelfs een beetje trots op is. Ze houdt immers niet op met deze modus operandi.

Skyeisthelimit | 30-06-11 | 08:50

Als moslim mag je geen geld lenen (tegen rente). Dan blijft er toch niet veel anders over dan (gelegaliseerd) stelen van de burger's belastingpenningen ? Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat mevrouw Elatik daar zelfs een beetje trots op is. Ze houdt immers niet op met deze modus operandi.

Skyeisthelimit | 30-06-11 | 08:50

Wat is Nederland toch een verzamelbak van ellende geworden.

linksmoe | 30-06-11 | 08:46

@zeg maar jansen | 30-06-11 | 08:39

Eigenlijk moeten we Fatima Elastiek uitlenen aan Griekenland. Weet feilloos de weg in de wereld van corruptie, nepotisme, liegen, bedriegen en andermans geld over de balk gooien.

Volgens mij een win-win situatie.

Reinaert | 30-06-11 | 08:45

[email protected]

Sorry, reageer wat laat maar Ali Min Kukel bezocht zo te zien de panelen weer en die moest ik nog even neutraliseren.

*zichzelf op borst kloppen doet* Eerste goede daad van de dag ;-)

vraagstaart | 30-06-11 | 08:45

En nu?

*wil een Subsidieregeling Maatschappelijke Organisaties en Milieu voor ongelovige jongeren*

zuiderstijl | 30-06-11 | 08:41

Over geld gesproken. De Grieken zien de Europese noodhulp niet als noodhulp. "Jullie moeten niet vergeten dat jullie aan die leningen verdienen". Aldus een Griekse hotemetoot.

Hij heeft gelijk. En de oplossing is simpel.

Dan doen we het toch niet?

zeg maar jansen | 30-06-11 | 08:39

Sjeng de helle | 30-06-11 | 07:52 | + 0 -
In dit land gaan "favours" meestal in de vorm van subsidieopdrachten/baantjes voor de betrokkene en diens omgeving. Een goede onderzoeksjournalist zou daar eens wat beter naar mogen kijken. Het is ook opvallend hoe weinig aandacht er was voor de "waarom" toen wethouder van Es (GL) de opdracht kreeg om la Elatik (PvdA)weer terug in het zadel te helpen. Speculeren kunnen we zelf ook wel.

mokum4all | 30-06-11 | 08:28

Ikk pretendeer ook een tegel in het GSgat te plempen en capabelen pakken dit door ....

Da's mooi.

Samen studeren we verder op veiligheid.

Dank. GS!

Centauri | 30-06-11 | 08:26

Ivoren Toren | 29-06-11 | 22:50 | + 0 -
Een absoluut en perfect Waterloo lijkt me......
Voorbij de Rubicon, ook dat nog.
GePNRed!

Einde van de Domheid | 30-06-11 | 08:24

Want zo doen we dat in ons Geliefde Vaderland.

Reinaert | 30-06-11 | 08:20

Daarom houdt ik zovéél van sommige nederlanders.

Centauri | 30-06-11 | 08:23

@Centauri | 30-06-11 | 08:14

Dat geld wat jij nog van m'n krijgt gaat Sjeng nu verdienen.

Want zo doen we dat in ons Geliefde Vaderland.

Reinaert | 30-06-11 | 08:20

Sjeng de helle | 30-06-11 | 08:11

Doe um de grusse van mich.

Ik krijg eigenlijk nog geld van em.

Centauri | 30-06-11 | 08:14

Luitjes tot laterz Jan Kees wil weer dat ik wat ga doen, fijne dag nog allemaal.

Sjeng de helle | 30-06-11 | 08:11

@mezelf.

Neu, nog niet gelukt! en ik gaat door, Tot ik helemaal vij (*) bent.

Centauri | 30-06-11 | 08:05

Sjeessu wat een KudTzin

natuurlijk werk ik aan mijn vrijheid.

Centauri | 30-06-11 | 08:08

Meteen weer een raaa tablet slikken doe.

Sjeng de helle | 30-06-11 | 08:05

Ik steekt um niet meer onder stoelen of bankenSjeng.

*dikke jonko anjenssen doet*

Centauri | 30-06-11 | 08:07

Reinaert | 30-06-11 | 08:05

Heulemaal mee eens!

Sjeng de helle | 30-06-11 | 08:06

mogguh luitjes.

Tssss. Ik moest zelfs een ProBono tegenan knallen om mij van het infuus te ontkoppelen.

Neu, nog niet gelukt! en ik gaat door, Tot ik helemaal vij (*) bent.

Centauri | 30-06-11 | 08:05

Centauri | 30-06-11 | 08:03
Mogge,
Kijk dan begrijp ik het althans ik kan het plaatsen.
Meteen weer een raaa tablet slikken doe.

Sjeng de helle | 30-06-11 | 08:05

@Sjeng de helle | 30-06-11 | 08:01

Je zou denken dat ze allemaal wel gevonden zijn, het tegendeel blijkt echter waar. En volgens mij zijn er ook nog héél wat beerputten "under construction".

Tijd voor grote - en grondige - schoonmaak.

Reinaert | 30-06-11 | 08:05

Zouden er in 020-oost buiten de politieke ezels ook nog andere ezels rondlopen?
Dan wordt het me namelijk duidelijk.

Sjeng de helle | 30-06-11 | 07:58

Ja!

Moi.

Centauri | 30-06-11 | 08:03

Reinaert | 30-06-11 | 07:57
Mogge Reinaert,
Dat wil ik nu ook graag weten.

Sjeng de helle | 30-06-11 | 08:01

De Ezel grafiek:
Dit is begrip in de economie, het gaat dan om moderne economie systhemen te vergelijken met anders ontwikkelde.
De Knoflooklanden hebben een ezelseconomie en de
Noord-Europese een moderne.
Ezelseconomie systhemen leveren altijd problemen op als ze ingepast worden in een moderne economie.
Zouden er in 020-oost buiten de politieke ezels ook nog andere ezels rondlopen?
Dan wordt het me namelijk duidelijk.

Sjeng de helle | 30-06-11 | 07:58

Buitengewoon prettig verhaal om te lezen zo op de vroege morgen!

Je bent meteen weer helemaal wakker en vlijmscherp. Je blijft je daarbij natuurlijk wel afvragen hoeveel beerputten er nog zijn waarvan het deksel nog niet gelicht is.

Man, man, man (m/v), wat een land! Môgge.

Reinaert | 30-06-11 | 07:57

We betalen nu al indirect belasting aan de islam, met de Nederlandse overheid als deurwaarder. En als je daar niet voor wilt betalen, gooit de Nederlandse oom agent je in de gevangenis. Maar ja, de NL overheid collaboreerde ook al in WO II, omdat ze namelijk zeer tolerant was tegenover nazi's.

Oome Gijs | 30-06-11 | 07:57

Che_cuevara | 30-06-11 | 07:39
Amsterdam oost lijkt wel griekenland of de EU, je ziet het verdampen maar hoe en waaraan en wie ervan profiteert zie je niet.
Althans is het niet uit de gepresenteerde stukken te halen.

Sjeng de helle | 30-06-11 | 07:52

rara | 30-06-11 | 07:48
LOL,
Hartstikke bedankt die komt precies op tijd.

Sjeng de helle | 30-06-11 | 07:50

rara | 30-06-11 | 07:40
Mogge,
Dit valt wat te vroeg heb de medicatie nog niet binnen.

Sjeng de helle | 30-06-11 | 07:44

@Sjeng de helle | 30-06-11 | 07:38
Met soepsidie uiteraard.

Che_cuevara | 30-06-11 | 07:39

Che_cuevara | 30-06-11 | 07:33
laat me meteen inschrijven voor een kilo medicatie.

Sjeng de helle | 30-06-11 | 07:38

Che_cuevara | 30-06-11 | 07:28
Ik zal wel pessimistisch zijn maar het anders wel al een heule tijd goed zo.
over de duim geschat alleen 020-oost wat de afgelopen maanden naar buiten is gekomen zo'n 50 miljoen Euri.
Hoeveel stadsdelen of andersoortige benamingen zijn op dezelfde manier productief geweest?
Lijkt wel zo'n supermarkt voor soebsidies, doe me die maar en die ook nog, leukie reclamefolder of ossy erbij en klaar maar weer.

Sjeng de helle | 30-06-11 | 07:35

@Sjeng de helle | 30-06-11 | 07:29
Als je dat zou weten zit je voor de rest van je leven in een diepe depressie.

Che_cuevara | 30-06-11 | 07:33

@Sjeng de helle | 30-06-11 | 07:27
Maar die waren lief.
Die politieke dino's zijn gewoon ondingen.

Maar er is hoop, de dinosaurus is tenslotte ook uitgestorven.

Che_cuevara | 30-06-11 | 07:30

Zou wel eens willen weten hoeveel aan belastinggeld de afgelopen twintig jaar aan dit, en andersoortige pretdingens is opgestookt.

Sjeng de helle | 30-06-11 | 07:29

@Sjeng de helle | 30-06-11 | 07:23
Die leugens stapelen zich inderdaad meer en meer op.
En die berg wordt zo groot dat de mainstream media dat niet meer kan ontkennen.

Mensen zijn echt niet zo dom, uiteindelijk vallen al die leugens terug op hun kop.

Che_cuevara | 30-06-11 | 07:28

Che_cuevara | 30-06-11 | 07:26
Maar die ging wel met Dinosaurussen om, weliswaar geen politieke, maar toch.

Sjeng de helle | 30-06-11 | 07:27

@IJStengel | 30-06-11 | 07:24
Wilma haalde niet zo'n fratsen uit.

Che_cuevara | 30-06-11 | 07:26

Het lijkt de Flintstones wel, maar dan met Fatima ipv Wilma.

FATIMAAAA!!

IJStengel | 30-06-11 | 07:24

Che_cuevara | 30-06-11 | 07:20
Das "Lügenpack" stapelt zich inderdaad op.
Maar in de Mainstream Media geen woord hierover en over al die andere fratsen ook niet.
"Stel je veur de bevulking zou wakker worden, die kunnen daer besliast niet mee omgaan, en juist inschatten".

Sjeng de helle | 30-06-11 | 07:23

@Sjeng de helle | 30-06-11 | 07:17
Ik begin het idee te krijgen dat die leugen van de PvdA niet meer zo snel is.
Of het zijn e zo veel dat ze er zelf in stikken.
Vanddar al die rook natuurlijk.

Che_cuevara | 30-06-11 | 07:20

Che_cuevara | 30-06-11 | 07:14
Mogge Che,
Op de een of andere manier krijgen die gasten maar geen last van rookvergiftiging.
Al is de PvdA leugen nog zo snel Bertje achterhaald het wel!

Sjeng de helle | 30-06-11 | 07:17

@Sjeng de helle | 30-06-11 | 07:12
Mogge Sjeng,

Als ze nou maar genoeg rook produceren komen we er misschien nog van af.

Che_cuevara | 30-06-11 | 07:14

Mogguh @ All,
Zoveel rookschermen als er in 020 oost worden geproduceerd, zou een oude slagkruiser niet tot stand kunnen brengen.

Sjeng de helle | 30-06-11 | 07:12

Hoe gelovig/dom is Fatima Elatik van de PartijvdArabieren?
.
Martine van Veelen heeft onderzoek gedaan naar de levensbeschouwing van hoogleraren.
Opvallend veel geleerden zijn atheïst.
.
Wetenschapper Robbert Dijkgraaf, president van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen:
''Hoe intelligenter de wetenschapper hoe vaker Athëist.''

www.eo.nl/kvdb
Maar ons Autochtoon/Belastingbetaler uitknijpen, daar is Fatima Elatik van de PartijvdArabieren zeer goed in.
Dat dan weer wel.

Ella | 30-06-11 | 06:33

@rara | 30-06-11 | 06:20
Mogge,

Dus toch iets goeds.

Had ik niet verwacht.
Maar dat is dan weer wel goed.

Che_cuevara | 30-06-11 | 06:22

@Che_cuevara | 30-06-11 | 06:12
Mogguh,

Ja, het destillatieproces is in Arabie uitgevonden. Daar ben ik ze nog dagelijks dankbaar voor. Maar verder zou ik 't ook niet weten.

rara | 30-06-11 | 06:20

Mogge @all,

Tja, oost hé.

Komt er wel iets goeds uit het oosten?

Che_cuevara | 30-06-11 | 06:12

Parsons | 29-06-11 | 19:57 | + 122
Ja, lang leve de Islamisering van NL.
Aan Job Cohen van de PvdArabieren en Fatima Elatik ook van de PvdArabieren zal het niet liggen.

Ella | 30-06-11 | 06:02

lampen kapot gooien doet

DANNY3960 | 30-06-11 | 03:27

kan pdf bestand niet downloaden.Fout ligt bij geenstijl.
Woon in oost,waar is dat gebouw?

GERDA

animalfente | 30-06-11 | 02:35

@ F. von Zeikhoven | 30-06-11 | 02:22
Zeau, da's een geslaagd experiment als digischrijfmedium. Geen idee over wie/wat die unsinn gaat. Zouden er korttijds Jinns bezit van mijn prefrontale sanctum hebben genomen even waardoor het comment al in die kerk volledig de macht over het stuur verloor? Hmmm, "ik zie een knalpaarse gloed om uw hoofd, mijnheer Van Es"... Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de heren J. et Van E. een moskeeverzamelgebouw zonder meer een ereplek in hun migrantenverzamelreservaat gegund zouden hebben: Turkenburg www.youtube.com/watch?gl=NL&v=K0lg...

F. von Zeikhoven | 30-06-11 | 02:31

flikkur op met die sektegebouwen

neemjemoederindemali | 30-06-11 | 02:27

Dan kun je het hebben over dat Limburg buitenland is, wanneer wordt Amsterdam eens als buitenland beschouwd? Zou de normale weldenkende NEDERLANDER een hoop soepsidie schelen, kan het belastinggeld naar de jarenlange betalers ipv nieuwkomers

Mijnbescheidenmening | 30-06-11 | 02:23

Die Help!-Ze-Soepsidiejeeren-Die-Moskeejs hoernalistendrol is weer een lekkere Canard, BrussenBert! Echt, zo'n grote zeepbel jonguh! Want reken jij maar even voor voor hoeveel de GristenKerkgebouwen en onroerende goederen in bezit van de biblebelttaliban door de eeuwen heen nooit een sou aan wat voor belasting heeft hoeven afdragen aan iedere denkbare overheid hiero. Dat gaat niet om een paar miljoen, nee, dat zijn miljardenbedragen! Om maar niet te spreken van erflaters van wie de kerkelijke ontvangst van de levenloosfamiliespullen met een warme, citroentjesfrisgeurende handoplegging gezegend werd, vaak nog tijdens de dienst rondgegane meezuigkollekte voor Kerk en Eredienst, gehouden door de kerkvoogdijk.
Goddelozen snappen dat het hier gaat om een fijne bidmorgen in een gezellig, zondagrustig samenkomen met wat zang, geen dans, zwaaien, klappen en nou kras ik op≥...
Laatste geheim: Sinterklaas is stille vennoot met volledige bevoegdheid in MARTIJN.NL.
Hou op Ramazan met je dwangmatige pogingen om ons voor je aan het werk te zetten om terug te draaien wat je eerst zelf zit te veroorzaken en waardoor je er zelf vootr zorgde dat je nu nog geen huishoudelijke hulp hebt. Erg lastig voor je...

Arnoldus

F. von Zeikhoven | 30-06-11 | 02:22

@Parsons | 29-06-11 | 19:57
En dat is niet alleen in Nederland mijn beste! Ons geld wordt al jaren ten overvloede uitgedeeld her en der en het lijkt altijd het tegenovergestelde effect te bereiken; haat, oorlog... vernieling (kuch)#Griekenland

INH.30CL | 30-06-11 | 01:30

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 01:12 En het grootste toverwoord is "Meerwerk".

De Noord-Zuidlijn is nu al duurder aan 'meerwerk' dan de hele offerte groot was.

zeg maar jansen | 30-06-11 | 01:14

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:56
Bij tunnels horen de begrotingsposten "onvoorzien" "nacontrole" en "ingebruikstelling"

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 01:12

@Bakito | 30-06-11 | 00:22
Het zetje was gegeven. Door links nog wel. Tot de PvdA tot inkeer kwam en inzag dat je die islamieten prima als stemvee kon gebruiken. #feit

Parsons | 30-06-11 | 01:06

vicecity | 30-06-11 | 00:54 Je kunt er om lachen maar ik bedenk het niet zelf.


Dat soort dingen kwamen er aan het licht toen de bouwfraude ge-enquêteerd werd. Dingen gaan zo.

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:56

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:50

haha lol ..
Ik weet niet eens hoe ik moet reageren want de cola kwam uit mijn neus .

vicecity | 30-06-11 | 00:54

vicecity | 30-06-11 | 00:33 Nagekomen tipje: Indien je via een bevriende aannemer een offerte laat maken voor een tunnel moet je de serre die je cadeau krijgt niet als 'serre' in het bestek op laten nemen.

Tunnels hebben geen serres.

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:50

"Projectbureau BMO zorgt op verzoek van het stadsdeel Oost-Watergraafsmeer dat de ruimten in het centrum zo goed mogelijk worden gebruikt. BMO regelt het ruimtegebruik door externe partijen en werkt aan de oprichting van een beheerstichting.
Opdrachtgever: stadsdeel Oost-Watergraafsmeer
Partners: stichtingen TISCC en SSCCM"
www.bmo-online.nl/BMO_projecten/bmo_pr...

polt | 30-06-11 | 00:50

lol. zou wel erg zijn als het zo was.

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 00:50

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 00:46 Ooit begonnen als Kaan1 en na confrontaties met Joris nu al gepromoveerd tot Kaan78.

Het kan. Ik zeg niet dat het zo is.

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:49

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:45
Ik denk dat 78 slaat op zijn bouwjaar. Dat maakt hem dan meteen tot de slechtst geïnformeerde reaguurders daar waar het moslims betreft.
Of hij is natuurlijk een trol met weinig succes.

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 00:46

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 00:44 Of zou ie nou overleggen Met Kaan77 en Kaan79 ?

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:45

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 00:36

haha !!lol
Dan word ik gewoon een PVDAer hoor even gemakkelijk ...
Gelukkig zit ik niet zo in elkaar maar het feit dat ik uberhaupt zo er even over dacht zegt al genoeg hoe rot sommige politici zijn ( die het wel doen ) Geraffineerder zoals de PVDA zeg maar .

vicecity | 30-06-11 | 00:44

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:42
Ik vermoed van wel. Kaan lijkt me wel het type: wie A zegt moet ook B zeggen

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 00:44

Zou 'Kaan78' op zoek zijn gegaan naar 500.000 loonstrookjes?

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:42

vicecity | 30-06-11 | 00:33 Kleingeestige. Wat jij opnoemt is kruimelwerk en kruimelwerk is precies dat waar je wel op afgerekend gaat worden.

Groter zien. Landgoederen waar jij huisje in Frankrijk ziet.

Schildersbedrijfje? Een hele aannemerij en niet voor minder gaan dan een woonwijk of een gemeentehuis.

En als je dan toch met je vingers bij het gemeenschapsgeld kunt kun je er ook wel mee gaan beleggen en speculeren in valutahandel of op de beurs.

Enkele tientallen miljoenen parkeren in IJsland tegen een aantrekkelijke rente.

Overigens rekenen ze je daar ook op af maar na enkele jaren wachtgeld (gratis geld, hoef je niks voor te doen) kun je zó weer terugkeren op een functie die weer een schaaltje of wat hoger ligt.

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:39

vicecity | 30-06-11 | 00:33
Ik adviseer je om uit de politiek weg te blijven. Zoals jij redeneert zou binnen twee maanden de rijksrecherche op de stoep staan.
Zoals de PvdA al zegt: het kan geraffineerder.

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 00:36

ik bedoel Niet! voor de rechter gesleept kan worden natuurlijk .

vicecity | 30-06-11 | 00:35

Ja, hoe lang blijft die poll over Elatik eigenlijk nog staan? redactie verzin iets nieuws aub

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 00:34

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 00:15

Bedankt voor je heldere uitleg ..

Ik moet dit even op mij in laten werken want mijn eerste reactie was ... Dan kan ik ook de lokale politiek in . Ik heb namelijk een maatje die een eigen schildersbedrijfje heeft die kan ook wel wat subsidie gebruiken ( dan begin ik klein :) ) . Dan moet ook voor mij een tweede huisje in Frankrijk haalbaar zijn .. Als je toch voor de rechter gesleept kan worden.
Eigenlijk is het een schande en zou dit eens goed onder loep genomen moeten worden en deze ouderwetste regel/wet aangepassen .

vicecity | 30-06-11 | 00:33

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:30
Ik kan je gedachtengang volgen, maar in de normale betekenis van "wij zijn één grote familie" zit toch iets van saamhorigheid en pais en vree.

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 00:33

-weggejorist-

Wasdah? | 30-06-11 | 00:32

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 00:29 Dat is er in families ook. En op dezelfde manier als in de politiek wordt er erg veel verzwegen.

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:30

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:27
Ja eigenlijk wel. Allen zie jij de politiek als een grote famlie. Terwijl er zoveel haat en nijd onderling bij die gasten is.

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 00:29

Bakito | 30-06-11 | 00:22 |
Oftewel: terug bij af.

Rammstein | 30-06-11 | 00:28

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 00:26 En toch zeggen we eigenlijk hetzelfde.

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:27

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:19
Ik zie dat niet zo. Politici krijgen nevenfuncties omdat ze de weg in Den Haag kennen. Ons kent ons. Is altijd goed als er gelobbied moet worden of dat de subsidiepot open moet. Zelf geven ze er de draai aan, dat ze door middel van nevenfuncties de feeling met de maatschappij houden. My ass. Als er ergens in Nederland een kaasstolp is die afgezonderd is van de maatschappij dan is het wel het Binnenhof. En nee het is niet één grote familie die politek. Het zijn allemaal individualistische baantjesjagers die hun partij als kruiwagen gebruiken.

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 00:26

Kaan78 | 30-06-11 | 00:20 |
Ooit van scheiding kerk en staat gehoord? En bovendien.. waar zijn die 500.000 werkende moslims dan?

Der alte Fritz | 30-06-11 | 00:26

Kaan78 | 30-06-11 | 00:20 Niet als ze tien miljard opmaken aan subsidies. Dan komen we er vijf tekort.

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:24

@Parsons | 30-06-11 | 00:16
Toch jammer dat we destijds dat laatste zetje niet hebben gegeven. Religies bepalen heden ten dage de agenda meer dan ooit. Onkruid is het.

Bakito | 30-06-11 | 00:22

Kaan78 | 30-06-11 | 00:20 500.000 Werkende moslims? Waar?

En hebben we er al zoveel?

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:21

Moslims betalen ook belasting.
Van de 500.000 werkenden a 10.000 euro belastinggeld
is al gauw 5 miljard. Daar kan best een paar miljoen naar een moskee gaan.

Kaan78 | 30-06-11 | 00:20

Parsons | 30-06-11 | 00:17
Zou ik niet willen beweren. Incompetentie komt overal voor. In de ambenarij en bedrijfsleven. Maar incompetentie in het overheidsbestuur kost de belastingbetaler onnoemeljk veel geld. En dat zou niet moeten mogen kunnen.

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 00:19

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 00:15 Nevenfuncties. En familieleden die in het bestuur zitten van clubjes die je zelf subsidie verstrekt.

Er zijn er nogal wat van.

Wanneer men zegt dat de politiek 'een grote familie' is dan is dat niet zomaar en meer waar dan je voor mogelijk zou houden.

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:19

@Graaf van Egmont | 30-06-11 | 00:15
Incompetentie is een politieke ziekte.

Parsons | 30-06-11 | 00:17

@Bakito | 30-06-11 | 00:13
Het kan in een decade. #jaren60tweet

Parsons | 30-06-11 | 00:16

vicecity | 29-06-11 | 23:59
Als je je in deze materie gaat verdiepen, bedenk dan eerst dat bestuurders er zijn om een land/provincie/gemeente te besturen. Daarbij zijn ze gehouden aan spelregels. Mocht het echter verkeerd gaan, dan zijn deze bestuurders of zelfs ambtenaren nooit strafrechtelijk vervolgbaar. Want dat is eigenlijk je vraag. Tenzij je als bestuurder natuurlijk je laat omkopen om een bepaald project door te kunnen laten gaan. Maar daar is vrijwel nooit sprake van. De conclusie is eigenlijk dat de bestuurders te incompetent zijn om hun functie te vervullen, want aangwezen omdat ze van een bepaalde partij zijn. En incompetentie is geen strafbaar feit.

Graaf van Egmont | 30-06-11 | 00:15

Bakito | 30-06-11 | 00:13 Neem een willekeurige kerkdeur en spijker 95 argumenten er aan vast.

Werkte in Wittenberg ook.

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:15

@Parsons | 30-06-11 | 00:11
Geduld. Het duurt slechts enkele eeuwen om de invloed van een godsdienst te marginaliseren.

Bakito | 30-06-11 | 00:13

Eerlijk waar, doe dit soort dingen als ondernemer met je bedrijf en je wordt gearresteerd terwijl de roversbende van de belastingdienst er met je bezittingen vandoor gaan.

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:12

@vicecity | 29-06-11 | 23:59
En dat noemen we agitprop.

Parsons | 30-06-11 | 00:12

@necrosis | 30-06-11 | 00:09
Die is allang het land uit. Maak je maar geen illusies.

Bakito | 30-06-11 | 00:11

@Bakito | 29-06-11 | 23:48
Kan zijn, maar de islam gaat niet meer weg. Vergis je niet.

Parsons | 30-06-11 | 00:11

@Bakito | 30-06-11 | 00:02
Volkert is binnenkort weer vrij....

necrosis | 30-06-11 | 00:09

misbruik van subsidie! bestraffen die handel en opdoeken! gvd!

billenbijter | 30-06-11 | 00:08

Nou schijnt het dat Gehrels en Elatik gewoon mogen blijven zitten ondanks MusicQ en na dit debacle vast ook nog steeds. Ik ben importboer en heb morgen een bezichtiging in oud-zuid. Ik denk dat ik dat maar eens ga doen, want 205 euro extra betalen en daar bovenop wat dit me dan weer gaat kosten terwijl ik pas 3 maanden in Amsterdam woon lijkt me iets te gortig!

afgewogenmening | 30-06-11 | 00:08

Een paar andere puik boekskes:
Hind Fraihi, Undercover in Klein-Marokko
Karima, Insoumise et dévoilée
Doet er uw voordeel mee. Naar het leven getekend van geketende levens.
Ave, Evocatus

Evocatus | 30-06-11 | 00:05

Dus dit is de schuld van Elatik en gebeurt alleen in 020-Oost? Aha.

Roer | 30-06-11 | 00:02

@necrosis | 29-06-11 | 23:56
Pim Fortuyn heeft die discussie geopend. Om te voorkomen dat er weer zo'n ongeleid projectiel als hij zou opstaan, alsmede zijn idiote moordenaar, is Wilders naar voren geschoven.

Of dacht jij dat ons land wordt bestuurd door een 100% integere overheid?

Bakito | 30-06-11 | 00:02

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:00 Ach kijk nou, die eerste 'de' is een 'je'.

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:02

Gelukkig is er, alweer, niemand verantwoordelijk. Stel je voor zeg, dat incompetentie benoemd gaat worden. Dan wordt Amsterdam onbestuurbaar.

Flapdas | 30-06-11 | 00:01

Als je buurt "Transvaal" heet kun de de overwaarde op je huis ook wel schrappen hè?

zeg maar jansen | 30-06-11 | 00:00

@ prikkebeenK | 29-06-11 | 23:43

Nogmaals ben ik niet echt goed op de hoogte van de materie in het algemeen ( ik weet wel iets van politiek maar ben echt een nitwit vergeleken bij vele reaguurders hier maar als ik een vraag heb stel ik het gewoon :).. Ik vraag me af waarom de mainstream media eigenlijk nooit aandacht besteedt aan dit soort misselijke praktijken .Ik ben geen actief reaguurder . ik lees vaak de comments en filter daar een mening uit waar ik achter sta .. Maar dit is al het zoveelste topic over subsidie fraude .. Iemand moet toch een keer de handschoen oppakken en dat een keer landelijk als een discussiepunt neerzetten . Tot nu toe is dat alleen GS ( en dit stuk is van de Groene Amsterdamer) maar vaak is het stil en op tv hoor je al helemaal niks .Nooit hoor je iets er over bij een talkshow
Afijn laat ik me eerst maar eens verdiepen in deze materie voordat ik een mening verkondig :)

vicecity | 29-06-11 | 23:59

@Bakito | 29-06-11 | 23:48
Je kunt niet ontkennen dat PVV de discussie heeft geopend, iets wat "gevestigde" partijen al jaren hebben laten liggen.

necrosis | 29-06-11 | 23:56

necrosis | 29-06-11 | 23:49 Zie: zeg maar jansen | 29-06-11 | 23:20

zeg maar jansen | 29-06-11 | 23:51

@Willianus Wortelus | 29-06-11 | 23:43
Helaas wordt op lokaal niveau veelal elke Euro uitgegeven door de PvdA.
Is het geld op, dan verhogen ze gewoon de lokale belastingen om te kunnen blijven uitgeven.
@min-kudo drukkerT:
Get a life!

necrosis | 29-06-11 | 23:49

@necrosis | 29-06-11 | 23:43
Is niet nodig. De partij valt binnen een half jaar geheel door de mand. Af en toe een twitter van Wilders, verder hoor je er niks meer van.

Bakito | 29-06-11 | 23:48

prikkebeenK | 29-06-11 | 23:43 Hij heeft wel z'n naam veranderd: Döner heet ie nu.

zeg maar jansen | 29-06-11 | 23:46

In het nieuws: condoomverstrekking aan 12 jarigen. Zullen we die ook aan die lieve gesluierde meisjes daar voor de deur uitdelen? Man man wat een land...

McSnor | 29-06-11 | 23:45

Eindelijk aandacht voor het onthullende en geestig geschreven boek van
Robbert van Lanschot.
De Transvaalbuurt had nog niet ZO lang geleden heel andere bewoners(Joodse).
De schrijver maakt daar hartverscheurende opmerkingen over.

noly | 29-06-11 | 23:44

@vicecity | 29-06-11 | 23:18 Je kunt aangifte doen bij Donner..
Nee echt, zolang er een multicultureel element in zit gebeurt er helemaal niets. Men noemt dat multicultureel maar het heeft niets met cultuur te maken natuurlijk. Het heeft alles te maken met die verachtelijke islam en religie in het algemeen. Religie is het enige waar NIET op bezuinigd wordt en het maakt helemaal niets uit of jij, ik of half Nederland zich daar kwaad over maakt. Donner is nog maar twee of drie keer uit de regering geflikkerd en hij zit er gewoon weer. Hoe kan dat zou je zeggen? Het is tijd voor revolutie want dit gaat niet zonder geweld opgelost worden. Het eeuwig, misselijkmakende polderen zorgt daar wel voor. Respect man!

prikkebeenK | 29-06-11 | 23:43

@Bakito | 29-06-11 | 23:39
Begin je weer met je anti-PVV campagne?
Weet je nog hoe het de laatste keer afliep?
*grinnik*

necrosis | 29-06-11 | 23:43


Landje besturen zou enkel voorbehouden moeten zijn aan weldenkende autochtone rechtse mannen.

Die weten namelijk dat je voor elke euro keihard moet werken en 'm maar één keer uit kan geven.

Willianus Wortelus | 29-06-11 | 23:43

Staan daar nu ook kamelen in de tuin?

McSnor | 29-06-11 | 23:42

Dit is als het spelen van een voetbalwedstrijd met per team verschillende spelregels, daarboven op een dove en aan de overkant een een blinde grensrechter , een partijdige scheids, één team dat gaat voor de Fair Play Cup, terwijl het ander team met gestrekt been in gaat voor de overwinning.

Weest gegroet | 29-06-11 | 23:42

Ik vraag me af hoe lang Nederlanders dit nog pikken en wanneer het ook hier komt tot een volksopstand als in, juist, de arabische landen.

Der Theo | 29-06-11 | 23:41

Bakito | 29-06-11 | 23:39 Hulde voor je inzicht!

zeg maar jansen | 29-06-11 | 23:41

Zou misschien eens goed zijn een soort van subsidie"politie" op te richten ...
Als ik zo lees is het een groot handje klap graai mentaliteit geworden de afgelopen 10 jaar

vicecity | 29-06-11 | 23:40

Zou misschien eens goed zijn een soort van subsidie"politie" op te richten ...
Als ik zo lees is het een groot handje klap graai mentaliteit geworden de afgelopen 10 jaar

vicecity | 29-06-11 | 23:40

@ad melkert | 29-06-11 | 23:25
Die dubbele nationaliteit is vaak een prima integratie, kijk maar naar Albayrak.
Haar zus/ nicht had toch een prachtbaan bij het COA.
100% PvdA!

necrosis | 29-06-11 | 23:40

necrosis | 29-06-11 | 23:32 Eens in de vier jaar zie je luitjes met folders die je helemaal niet kent. Zitten ze in het Europese parlement.

Hoor je verder ook nooit wat van. Die zijn onzichtbaar.

zeg maar jansen | 29-06-11 | 23:40

Blondie! Kamerrrrvragen!

McSnor | 29-06-11 | 23:40

@The eimer | 29-06-11 | 23:07
Jij snapt het niet. Wilders is naar voren geschoven om de ontevredenheid onder een groot deel van de bevolking een gezicht te geven. Ondertussen gaat alles gewoon op oude voet verder. Je bent er ingeluisd.

Bakito | 29-06-11 | 23:39

ben blij dat binnenkort de parkeertarieven weer zullen stijgen zodat ik mijn bouwsteentje kan bijdragen

hetluis | 29-06-11 | 23:39

vicecity | 29-06-11 | 23:33 Een van de beloofde gouden bergen was van Mijnheer Rutte. Onder zijn bewind zouden dit soort corruptie en diefstallen (want dat zijn het eigenlijk) niet meer voorkomen.

Kijk vooral ook eens naar de Schiedammer ambtenarenzaak, compleet met burgemeester en plaatsvervanger. En hun beider zonen.

Toevallig VVD, net als Mijnheer Rutte.

Maar goed, dit is Amsterdam en daar is het de gouden berg van Job die vakkundig wordt ontgonnen door voornamelijk PvdA-erts die als motto hebben dat het allemaal eerlijker moet.

zeg maar jansen | 29-06-11 | 23:38

Morguh de papieren versie maar.Wordt vervolgt.
(kofsgip)

Ratzing. | 29-06-11 | 23:37

Kijk weer eens aan hoe open en bloot de PvdA hun stemvee subsidieert met andermans geld.

me,myself and IK | 29-06-11 | 23:34

Ik rem niet voor Elatik.

Montgomery Burns | 29-06-11 | 23:33

@zeg maar jansen | 29-06-11 | 23:24

Bedankt voor je uitleg .

De mensen zijn dus dik bedonderd en het wrange is dat er niks aan te doen is . Dan hoop ik echt grondig dat de andere partijen dit aanpakken . Alhoewel ik het idee heb dat mensen alleen maar de politiek in gaan om er in de toekomst een goed graaibaantje er aan over te houden en het dus het wel uit hun hoofd laten omn deze praktijken eens een keer goed aan te pakken.
Ik vind dit zo wrang en onrechtvaardig. En ik geef de moslimgemeenschap niet eens de schuld .De politiek laat dit zelf toe en beloofd het volk dat het max 2 ton kost en iedereen profijt er van zou hebben.
Een grote schande ! Ik wou dat ik iets meer kennis van deze materie zou hebben .. Ik ga me toch eens inlezen .. Misschien dat ik me beter in kan dekken voor die gouden bergen die ze mensen beloven

vicecity | 29-06-11 | 23:33

@zeg maar jansen | 29-06-11 | 23:24
Dat ben ik met je eens, ik maak er geen geheim van dat ik op Fleur heb gestempT (TK).
Ik hoor niks meer van haar.
*niet weet of ik moet huilen of stampvoeten*

necrosis | 29-06-11 | 23:32

@laatste_waarschuwing | 29-06-11 | 23:27
Jammer dat men toen is gestopt.

reageerbuis | 29-06-11 | 23:28

@Graaisnaaiert | 29-06-11 | 22:51
Dat heb ik wel eens gedaan (met een rood potlood door subsidieland) in een vergadering op destijds het ministerie van CRM. In 1982 tijdens de vorige rigoureuze bezuinigingsronde. Gillend van de slappe lach zakten we onder de tafels toen het ene na het andere afdelingshoofd kwam verdedigen waarom een instelling subsidie kreeg. Honderden subsidies zijn toen stopgezet.

laatste_waarschuwing | 29-06-11 | 23:27

Er moet gewoon een verbod komen op bestuursdeelname door personen met dubbele nationaliteit. De dubbele loyaliteit valt te vaak negatief uit voor ons/mijn Nederland. Tevens stel ik voor PvdAers in grootstedelijke regio's onder curatele te stellen vanwege het consequent discrimineren van autochtone burgers en het verkwanselen van de Nederlandse waarden en normen. NSB'ers 2.0.

ad melkert | 29-06-11 | 23:25

@ristretto | 29-06-11 | 23:20
Gezien de vele opmerkingen over Fatima wil ik daar niet aan denken.
*extra-sterke bretels klaarleggen doet*

necrosis | 29-06-11 | 23:25

vicecity | 29-06-11 | 23:18 Democratie in een notedop:

Jij mag stemmen, je mag stemmen op iemand die voor een partij op een lijst staat. Die hebben zij dus al voor je uitgezocht. Dat is bij alle partijen zo dus hoort dat zo.

Verder beloven de verschillende partijen (de bazen van de lijst) allerhande gouden bergen. De gouden berg die jij het meest aanlokkelijk vind maakt dat jij een naam gaat kiezen die op de lijst staat van die ene partij.

Daarna heb jij je kans gehad, je taak vervuld en kunnen de mannen en vrouwen van de lijsten weer vier jaar doen waar ze zin in hebben.

De gouden berg die je beloofd was blijkt hooguit een molshoopje te zijn.

zeg maar jansen | 29-06-11 | 23:24

Op een bepaald moment gaat de rek uit het Elastiek.
Dan zakt je onderbroek op je enkels.

ristretto | 29-06-11 | 23:20

Quote: "Achter die ramen is een grote ruimte die onder meer twee rijen terminals met internet herbergt".

Mocht u allen zich nog afvragen waar in godesnaam (no pun intended) al die minnen vandaan komen. Het is een dagtaak voor ze.

Laagdrempelig, dat dan weer wel.

zeg maar jansen | 29-06-11 | 23:20

Vraagje : Kan je aangifte doen tegen dit soort praktijken ?
Ik lees zo vaak ( vooral op GS ) de fuck ups en het geven van baantjes en vooral subsidies..
Uiteindelijk gebeurt er nooit iets .. Ze blijven altijd zitten of via een omweg krijgen ze weer een ander pluk baantje..
Ik ben niet thuis in deze materie vandaar deze vraag ..
Of is het zo als je bestuurder bent kan je alleen door de kiezer eens in de vier jaar weggestemd worden en ben je zeg maar imuun ?

vicecity | 29-06-11 | 23:18

Als ze al die poen die ze aan die islamonzin en aan die uitkeringsopvreters eens intrekken, hebben we genoeg over om de zorg en die paar kloteschilderijtjes te betalen. Bijkomend voordeel is dan ook dat die opvreters vertrekken. Alleen doen ze het dan niet met stille trom ben ik bang..

Der alte Fritz | 29-06-11 | 23:10

@reageerbuis | 29-06-11 | 23:07
Minder zelfs.

reageerbuis | 29-06-11 | 23:10

@Kees Veer | 29-06-11 | 23:04 Dan speelt ze wel aan een andere tafel Kees. Mannen en vrouwen gescheiden, je weet.

En voor ècht sterke moslima's hoef je niet Elatik als rolmodel te kiezen - tenzij je "sterk" als onzorgvuldig, corrupt, onvrdraagzaam, nepotistisch, dictatoriaal en racistisch definieert. Dan heb je een punt.

vraagstaart | 29-06-11 | 23:10

Kortom, de PvdA wordt gegijzeld door haar achterban. Je zou je af kunnen vragen of een partij die door burgers van twee buitenlandse mogendheden (je kan immers geen afstand doen van je Marokkaanse en Turkse staatsburgerschap) wordt gegijzeld wel aan de Nederlandse verkiezingen mee zou mogen doen. Hm, lastig! En nu???

marha | 29-06-11 | 23:08

Kees Veer | 29-06-11 | 23:04
Wat lul je nou verrekte trol: Elatik kost Amsterdam miljoenen. Die schoonmaakster van jou krijgt misschien 1200 euro max.

Graaf van Egmont | 29-06-11 | 23:07

@Kees Veer | 29-06-11 | 23:04
Mij benieuwen hoe lang je nog kan blijven trollen. Maar een week zal het niet meer duren denk ik.

reageerbuis | 29-06-11 | 23:07

@ Bakito ;

Je snapt het niet helemaal.
Als ome Geert er in slaagt die linksche geldverbranderszooi voor de helft weet af te remmen is dat al een wereldprestatie van de eerste orde en nooit eerder vertoond.
Weet je hoeveel tijd er nodig is om die linksche 5e collonne te slopen?
Minstens 10 jaar, Bakito!
En om die islamsektie uit het land te zwiepen ook nog minstens 10 jaar!

Je hebt dus fijn ruim 20 jaar de tijd om de dhimmi uit te hangen, dus geniet ervan zolang het kan.

The eimer | 29-06-11 | 23:07

-weggejorist en opgerot-

Kees Veer | 29-06-11 | 23:04

ontlullen | 29-06-11 | 22:25
De enige juiste woorden. Op het moment dat beambten onzorgvuldig met je geld omgaan, bestaat er mijns inziens ook geen reden om belasting te betalen. Het geld wordt toch niet goed herverdeeld. Kan je net zo goed je geld zelf houden.

LijstG | 29-06-11 | 23:03

Alles valt of staat tegenwoordig met de zorgvuldige bewoordingen die men kiest. Politici hebben daar patent op. En ziet: het levert ze nog geld op ook.

Graaf van Egmont | 29-06-11 | 23:03

En zo komt het ene lijk na het andere lijk uit de kast rollen; de oogst van dertig jaar kapitaalverslindend knuffelbeleid.
-
Zou er iemand zijn die in staat is om te berekenen wat het faciliteren van Islam ons met zijn allen gekost heeft?

azoturie | 29-06-11 | 23:02

Bakito | 29-06-11 | 19:56
De godsdienst islaam en allaa zijn bedacht door een mens. En mensen kunnen van alle geschriften maken en in lezen wat ze willen. Alle neuzen staan overduidelijk niet dezelfde kant op hoe letterlijk je alles na moet leven en hoe dwingend je moet zijn.

Maar er is wel een stroming die één kalifaat, wereldheerschappij onder één leider, wil.
Democratie, gelijke rechten en vrijheid omver wil werpen. Alleen nog maar de islamitische wetgeving, de sharia.
En dat mogen ze 3 juli as gezellig voorbereiden in Amsterdam. www.khilafahconferentie.nl/

mrska | 29-06-11 | 23:02

De Groene is zo gek nog niet, want bij een door deze (moskeefanaten) gewenste maatschappij gaat de Groene er het eerste aan. Want vrijdenkers en anarchisten en atheisten.

Quuick & Dirty | 29-06-11 | 22:57

Het zou een mooi experiment zijn om bijvoorbeeld een gedeelte van dit Moskeeverzamelgebouw te verhuren een aan bijv. de Volksuniversiteit,of voor mijn part de lokale bridgeclub.Zou moeten kunnen als mooi voorbeeld van een geslaagde integratie.

Heb echter een voorgevoel dat dat niet gaat lukken....

nobrainsnovote | 29-06-11 | 22:56

Ivoren Toren | 29-06-11 | 22:50 | + 0 -
Yep.
Ik zag gisteren een oud filmpje van het afscheid van Tjeerd Herrema op AT5. (Ascher naast hem) Zelfs bij de PvdA heeft geduld/plaat voor de kop een einde.

Einde van de Domheid | 29-06-11 | 22:55

Wat zou ik graag eens een weekje met de rode pen door subsidie-land trekken...

Graaisnaaiert | 29-06-11 | 22:51

Toch lullig voor al die islambashers nu grote smurf Wilders binnen enkele maanden omgevormd is tot een marionet van het christentuig van het CDA en de graaiers van de VVD. Kiezersbedrog, dat is.

Bakito | 29-06-11 | 22:51

@ Einde van de Domheid | 29-06-11 | 22:45
Jij dacht dat er nu iemand in Oost of in Amsterdam in de problemen gaat komen? Vergeet het. Ten eerste zullen ze nooit een fout toegeven want dat is slecht voor hun carrière. En ten tweede houden die PvdA'ers elkaar allemaal vast. Nee, voordat er daar iets veranderd moet het nog véél harder gaan waaien.

Ivoren Toren | 29-06-11 | 22:50

Als ik alle financiële flaters en faalinvesteringen op lokale, regionaal en landelijk niveau bij elkaar optel, geloof dat we zonder meer voor elke bejaarde een privéverpleger/verpleegster zouden kunnen betalen en zou iedereen met een goed staatspensioen op z'n 55e kunnen stoppen met werken. Ongetwijfeld zouden we dan nog genoeg geld overhouden om ook de Grieken nog een handje te helpen.

FrankVeer | 29-06-11 | 22:48

The eimer | 29-06-11 | 20:02

Kort en krachtig, hulde. Het gaat inderdaad niet om het principe maar om hoe het werkt en de uitwerking.

Aapje B. is echter van linkse snit en denkt in sjablonen. Onwrikbaar en statisch. Procesdenken hoort daar niet bij.

NoMinister | 29-06-11 | 22:46

Ik denk niet dat er nog een versie 3 hoeft te komen Bert.
Goed journalistiek speurwerk!

Einde van de Domheid | 29-06-11 | 22:45

Parsons | 29-06-11 | 19:57

Dan moeten we vermoord zijn op gruwelijke wijze en bevrijd door de VS.

Om enkele decennia later weer links bijdehant te gaan kankeren op de VS.

Dat stelletje pseudocommunisten met haatsyndroom heeft de Islam lief. Zielsverwanten. Ik begrijp het wel...

NoMinister | 29-06-11 | 22:44

@ The eimer | 29-06-11 | 22:22
Ik kende de begrippen zorgboerderij en zorgadviesbureau nog niet. Ik heb even gegoogeld en nu moet ik huilen. Heel hard huilen. Vooral om die adviesbureaus. Dat zorgstelsel is zo gierend uit de klauwen gelopen...

Ivoren Toren | 29-06-11 | 22:42

@mothersfinest | 29-06-11 | 20:08
En bedankt. Ik wilde net lekker gaan slapen... Ik weet niet of ik nog lief ga dromen of een nachtmerrie ga hebben.

doenormaal! | 29-06-11 | 22:42

Tijd voor een kopje thee

Marcus Vipsanius | 29-06-11 | 22:42

@bosbaan

Burgemeester van der Laan is PVDA'er, dus een wegbereider voor Eurabië bij uitstek.

strikdewepstroper01 | 29-06-11 | 22:41

Marianne Thieme van de PvdD verdient de Nobelprijs voor de vrede: ze brengt de Joden en Moslims gebroederlijk bijeen in hun hypocriete strijd om onverdoofd slachten te houden.

Wat mij betreft mag de slager zijn intrede doen in deze gesubsidieerde objecten. Maar dan wel alleen verdoofd slachten alstublieft!

Marcus Vipsanius | 29-06-11 | 22:41

Weet burgemeester van der Laan niet wat er in Amsterdam gebeurt of sluit hij de ogen hiervoor. Het wordt tijd dat die hele deelraad naar huis gestuurd wordt. We worden niet alleen door de Eu opgelicht maar ook door dat linksvolk van de deelraden in Amsterdam.Wie doet er eindelijk iets aan.

bosbaan | 29-06-11 | 22:39

Eurotokkie | 29-06-11 | 22:33 | + 0 -
laat maar , ik heb al teveel bier op.

Eurotokkie | 29-06-11 | 22:34

Eurotokkie | 29-06-11 | 22:31 | + 0 -
zul je er geen last van ze hebben , maar ondertussen weten we dat dit niet zo werkt.

Eurotokkie | 29-06-11 | 22:33

Lekker stukkie zo voor het slapen gaan. Wordt een mens rustig van.

"Slaapt gerust, Nederlanders. Uw regeering waakt." Zoiets.

Niet alleen steunen onze gedreven leiders actief (militair èn financieel) Al Qaeda en de Moslim Broederschap in hun streven om van Libië een theocratie te maken (en dan laten we Egypte, Tunesië en Syrië nog maar even buiten beschouwing);

nee, de vestiging van het Huis van de Islam in Nederland wordt ook voortvarend aangepakt. Natuurlijk wèl in stilte, anders worden die rare autochtonen maar ongerust en wint die enge Wilders stemmen.

Het gaat de goede kant op! Nu die rare Brussen en haatzaaisite GS nog even tot zwijgen brengen.

*lacht om niet te hoeven huilen*

vraagstaart | 29-06-11 | 22:32

De Groene is zo gek nog niet, want bij een door deze (moskeefanaten) gewenste maatschappij gaat de Groene er het eerste aan. Want vrijdenkers en anarchisten en atheisten.

Quuick & Dirty | 29-06-11 | 22:32

Idris Civilis | 29-06-11 | 22:27 |

Met de gedachte uit de jaren 70 , geef deze mensen maar wat ze willen dan voelen ze zich thuis en zul je last van ze hebben.

Eurotokkie | 29-06-11 | 22:31

De mate en de snelheid waarmee NL zichzelf om zeep helpt is onvoorstelbaar.

Zzzzooooffff | 29-06-11 | 22:31

@The eimer | 29-06-11 | 22:22
'Ik weet wel zeker dat er meerdere miljarden te halen zijn in het rondpompcircuit.'
11 miljard in de hypotheekrenteaftrek, gaat zo hatseflats onze 'woning = goud' bubble in.

Zookrates | 29-06-11 | 22:31

Dit is gewoon een vorm van vriendjespolitiek. Paar moslims in gemeentebestuur die wat krabbeltjes zetten om hun geloof door de staat te kunnen sponsoren. En als ze gepakt worden... Niets. Dus dat is een vrijbrief.

Da was ik nie... | 29-06-11 | 22:30

Ach ja, de hypocrisie van de moslims.
Rente betalen is niet halal, maar hele subsidiepotten leeg trekken door op grote schaal te frauderen is blijkbaar ook halal.

@ Tommygunner 22:24:

Die spreuk van Deelder dateerde nog uit de tijd dat Rotterdammer nog allemaal werkten.
Nu zitten ze allemaal in de Bijstand en heeft Rotjeknor een miljoenenschuld en moeten 500 miljoen bezuinigen en de echte Rotterdammers zijn de stad uit.

The eimer | 29-06-11 | 22:29

Denk vooral niet dat het alleen in Amsterdam speelt. In Utrecht (Moskeeplein 1) wordt het zelfde geintje uitgehaald. Wijk/cultureel/bla-bla centrum vastgeplakt aan de nieuwbouw moskee. Waarschijnlijk moet je staks wel je schoenen uit doen als je het bla-bla centrum binnen gaat.

Idris Civilis | 29-06-11 | 22:27

Er zit toch wel een fietsenkelder onder dit gebouw, waar PvdA-ers zich kunnen laten pijpen?

JoeDaPlumbert | 29-06-11 | 22:27

Al deze ongein ondermijnd de belastingmoraal. Zo vervallen wij in Griekse toestanden. Keihard ingrijpen is de enige redding.

ontlullen | 29-06-11 | 22:25

Maar wat Deelder ooit zei klopt wel weer: "In Rotterdam wordt geld verdient, in Den Haag verdeeld en in Amsterdam over de balk gerot!"

Tommygunner | 29-06-11 | 22:24

@ Ivoren Toren 22:09:

Ik weet wel zeker dat er meerdere miljarden te halen zijn in het rondpompcircuit.
Zo schijnen we ook 700( !!) zorgboederijen en 400 zorg- adviesbureaus te hebben.
Dat is echt ongelofelijk!
Alles draait daar op subsidies!
Boerderijen met personeel, alle soorten dieren, gebouwen, voedsel, grond en ga maar door!
Over de rollator voor oma gesproken.
Dit bewijst dat de ideale Zweedse maatschappij die Bos propagandeerde al behoorlijk op dreef was.
Dat we ook daarnaast achterlijke instituten als de islam financieren is niet meer als logisch te noemen.
Niks kan me meer verbazen hoe er hier met belastinggeld wordt omgegaan.

The eimer | 29-06-11 | 22:22

Geld voor godsdienstwaanzin moet tot op de cent terugbetaald worden.
Wordt Nederland wakker voordat de gewetenloze gehersenspoelde mensenmassa hier de macht grijpt en misbruikt tot prehistorisch niveau?.

Antitheïst | 29-06-11 | 22:21

- Edit: Hoi ArtVU. Waarom plaats je niet gewoon onder je eigen naam? -
@Job Melkert | 29-06-11 | 20:06
LOL. Art Vandelay Ultor wil graag z'n échte mening eens ventileren zonder dat zijn kudo ranking naar de kloten gaat.

Tommygunner | 29-06-11 | 22:19

Ah weer zo'n stukje over een niet toe doen zijne gehucht ergens in noord afrika, kap er eens mee en schrijf over iets belangrijks dan over en of ander berber appie dorp. Niets nieuws dus over corruptie en clientelisme islamerdam.

polski | 29-06-11 | 22:18

tis best een multifunctioneel gebouw hoor, ik heb er nog gestemd!
maar op andere dagen is de bezoekerssamenstelling vrij eenzijdig.

Satria | 29-06-11 | 22:17

Sja. En dan moeten we bezuinigen op b.v. kunst. Of de zorg.
Smerige corrupte moslimkliek waar onze corrupte polderaars niets van durven zeggen uit eigen belang.

prikkebeenK | 29-06-11 | 22:17

De multiculturele samenleving blijkt nog mislukter dan we dachten. Steeds meer lijkt het erop dat we pas net het topje van de ijsberg gezien hebben. Wat een naiviteit. Wat een gefaal. Wat een ramp!

Maar laten we het positief zien. Vermoedelijk is er met enig speurwerk nog voor vele miljarden meer aan bezuinigingsposten te vinden in de rijks-, provinciale en gemeentebegrotingen. Als we de komende twee jaar het subsidiecirquit eens grondig gaan uitmesten dan betalen we daarna lachend die poet voor Griekenland. En dan is er nog genoeg over voor een nieuwe rollator voor oma.

Ivoren Toren | 29-06-11 | 22:09

@Schoorsteenveger | 29-06-11 | 21:44
Tsja, eens. Maar daarom niet minder waar. Lees voor de gein die draadjes eens terug. Onder ander jij, maar ook vraagstaart en ondergetekende werken bijkans verrot gescholden... Waar zijn al die mensen nu vraag ik me af?

Parsons | 29-06-11 | 22:07

@Ir. Relevant | 29-06-11 | 21:40
Buiging maakt.

Parsons | 29-06-11 | 22:06

De Groene altijd +1

LijstG | 29-06-11 | 22:05

@ristretto
Elastiekje is niet gek, ze zal geliefd zijn bij haar achterban.
Het is wel te gek dat dit mogelijk is.

vip33 | 29-06-11 | 22:04

Dit soort faal acties tonen perfect aan hoe naief sommige links mensjes zijn en hoe dat perfect wordt uitgebuit door dat tuig uit het rifgebergte.
Meneer Donner is de juiste weg ingeslagen... de multiculturele samenleving is mislukt. Laat het aan de burgers zelf over en hou op met dit soort stomzinnige projectjes.

vip33 | 29-06-11 | 22:03

Volgens mij kunnen ze vast wel iets van rouwstoetgedragslessen in die multiculturele multifunctionele multimiljoenen kostende verzamelruimte geven.

Kudtje nog aan toe wat is die Elastiekje toch gek. En incompetent.

ristretto | 29-06-11 | 21:59

Ies politieke erfenis. Ies koeltoer. Is jau belastingcentjes, dus ies niet main probleem.

Ad Hominem | 29-06-11 | 21:56

Komt er nog een keer nieuwe poll of hoe zit dat?

Detlev Tarnowitz | 29-06-11 | 21:56

@irma zonderboezem | 29-06-11 | 21:42
Da's dan toch een soort van BY :-)

dantochmaar | 29-06-11 | 21:50

Fraaie ambivalentie overigens; breed uitmeten met kwaliteitsjournalistiek van De Groene Amsterdammer.

Op GS.

Pa Cartwright | 29-06-11 | 21:49

@irma zonderboezem | 29-06-11 | 21:42
Ik heb zeker niks tegen Amsterdam in het algemeen, enkele wanstaltige elementen echter wel. Bovenstaande beschrevene is daar één voorbeeld van.

Passaparola | 29-06-11 | 21:49

Waarom komen moslim-organisaties er wel mee weg om te huren voor 126.000 euri per jaar, volgens de ik neem toch aan zwart op wit staande afspraak.. en toch maar 40.000 euri betalen?
Binnenkort zitten die besturen dus in de cel?
Toch? .. kots

Causa Sui | 29-06-11 | 21:48

@Skep | 29-06-11 | 21:29
Ik zou haast zeggen ga door, want dat scheelt weer een e-book. Maar heb je zelf nooit een discussie op willen starten?
Een wijs man heeft ooit gezegd: "Als je tenen te lang worden moet je grotere sandalen nemen."

dantochmaar | 29-06-11 | 21:45

@Bakito | 29-06-11 | 21:41
Ok, dan begrijp ik je antwoord wel.

La Bailaora | 29-06-11 | 21:44

Parsons | 29-06-11 | 20:03
Het is treurig om te moeten constateren dat we zo snel al gelijk gaan krijgen.

Schoorsteenveger | 29-06-11 | 21:44

Vroeger las je altijd dat Geert dan direct kamervragen ging stellen, tegenwoordig is dit al normaal en zijn dit soort zaken gewoon punt 1,2 en 3 op het spreekuurtje.

Ben benieuwd, wat er in andere provincies en stadsdelen nog te vinden is, want als je eenmaal in die shit roert, dan blijft het stinken, overal in huis.

Asure | 29-06-11 | 21:43


dantochmaar | 29-06-11 | 21:35
balkon, vandaar!

Passaparola | 29-06-11 | 21:36
thanks voor de link (inderdaad niet zo moeilijk:-)

(vraag me wel af wat je nou zo tegen 020 hebt?)

irma zonderboezem | 29-06-11 | 21:42

god

sananda | 29-06-11 | 21:42

@La Bailaora | 29-06-11 | 21:36
Inderdaad. Om die onzin te kunnen verteren, zit mijn gezonde verstand mij enorm in de weg.

Bakito | 29-06-11 | 21:41

Parsons | 29-06-11 | 19:57
Als het helpt, GS gaan volgen en oa jouw berichten plus links lezen, is voor "sommigen", ik noem geen naam hoewel 'goedmens' wel ietwat overdreven was, al voldoende om het licht te zien, en in staat te zijn een paar anderen van de schelletjes op de oogjes af te helpen.

*Promoveert Parsons bij deze tot mi colirio

Ir. Relevant | 29-06-11 | 21:40

@Slipsnifter | 29-06-11 | 21:36
Maar een kopje thee helpt misschien wel.

Passaparola | 29-06-11 | 21:40

@Een Soort Iets | 29-06-11 | 21:26
Hoho, één: een varken is onrein, dus niet in een moskee, oh wacht het is géén moskee.

Twéé: Groenlinks zit daar ook in de raad. Denk je dat die varkensstallen humaan vinden.

Afbreken lijkt me dan de oplossing.

Passaparola | 29-06-11 | 21:40

@ Passaparola | 29-06-11 | 21:36
Fuck dat. Ook. Eenmaal per maand stuur ik een klaagbrief naar het Stadsdeel over iets waar ik jeuk van krijg. Lijkt me meer dan afdoende.

Pa Cartwright | 29-06-11 | 21:40

Bakito | 29-06-11 | 21:33
Daar hebben we GS voor: roeren waar het stinkt.

harry pikkel | 29-06-11 | 21:39

@ NO MORE TEA FOR ME! | 29-06-11 | 21:34
Ach die geert van jou lost nog geen kindersoduku op. Pleur toch op met die clown man.

Pa Cartwright | 29-06-11 | 21:36

De pvda heeft al meer kapotgemaakt dan geld ooit nog goed kan maken.

Slipsnifter | 29-06-11 | 21:36

@Pa Cartwright | 29-06-11 | 21:29
Aangezien jij een bewoner bent van Amsterdam, zou je bijvoorbeeld gebruik kunnen gaan maken van je passief kiesrecht.

Passaparola | 29-06-11 | 21:36

@Bakito | 29-06-11 | 21:33
Je snapt weinig van die boeken zo te zien. Begrijpend lezen is een kunst.

La Bailaora | 29-06-11 | 21:36

LOL @Bakito | 29-06-11 | 21:33

Parsons | 29-06-11 | 21:35

@irma zonderboezem | 29-06-11 | 21:27
Alleen als je een woning met een voor- en achtertuin hebt, anders heeft het weinig zin.

dantochmaar | 29-06-11 | 21:35

Wat een links shit-land leven we in zeg.
Geld wordt verbrand waar je bij staat zonder dat je het zelf weet... (met leugens en bedrog)
Alles maar dan ook ALLES wordt door linkse politici in het werk gesteld om het onze "moslimvrienden en dinnen" naar de zin te maken.
Waar denken die linksfreaks helemaal mee bezig te zijn???
Wanneer barst de bom?
Schijnbaar nooit want NL is tot het bot versplinterd en geindividualiseerd.
"De derde loopt er mee heen" gaat hier wel heeeel hard op.
Geert, HEELLLPPP!

NO MORE TEA FOR ME! | 29-06-11 | 21:34

Ik ben zo bang, dat hier ook weer niks aan gebeurd.....

Creaguurder | 29-06-11 | 21:33

@Skep | 29-06-11 | 21:29
Och, al die sprookjesboeken staan vol met spierballentaal. Neem de bijbel, moord en doodslag alom, maar over hoe je fatsoenlijk moet beffen wordt met geen woord gerept.

Bakito | 29-06-11 | 21:33

FlyingCarpet | 29-06-11 | 21:15
wordt je wakker? Beetje laat wel.

La Bailaora | 29-06-11 | 21:32

Het is ontstellend hoe we door de pvda worden genaaid, we worden bestreden met ons eigen geld.
Het is droef gesteld met nederland, ooit een trotse natie, nu een beerput vol ellende.
Nogmaals bedankt pvda, jullie zullen ongetwijfeld op dezelfde voet doorgaan.

Slipsnifter | 29-06-11 | 21:32

@FlyingCarpet | 29-06-11 | 21:15
Aangifte? En jij denkt dat jij een agent gaat vinden die die wil opnemen? Lolwut?

Parsons | 29-06-11 | 21:30

@ Passaparola | 29-06-11 | 21:21
Ik woon in Amsterdam Zuid. Al bijna tien jaar. En daar hebben ik en mijn vriendin, hard voor gewerkt.

En Oost, Zuid-Oost, West, name it; het zal me allemaal zwaar, zwaar, jeuken. Fuck hun. Period.
Maar du moment de Elatikjes van deze stad met gemeentebelastingsgeld aan het strapatsen slaan, zal ik mij daar woedend over blijven maken.

Verder nog wat gast?

Pa Cartwright | 29-06-11 | 21:29

-weggejorist-

Skep | 29-06-11 | 21:29

Passaparola | 29-06-11 | 21:21

Waar NIMBY afkorting van? Als ik vragen mag.

irma zonderboezem | 29-06-11 | 21:27

Ik wacht op de dag dat al dit soort gebouwen tot varkensstallen worden omgebouwd, of anders tot aan de grond toe worden afgebroken.

Een Soort Iets | 29-06-11 | 21:26

@Bakito | 29-06-11 | 20:58
Pardon? Hoe leidt u dit af uit mijn reactie?
Maar goed. Neen, ik vind niet dat bijgelovigen hun kinderen mogen indoctrineren met allerlei reliwaanzin. Net zo goed als ik nog een heleboel andere dingen vind die verstandige ouders hun kinderen wel of niet behoren bij te brengen.
Echter, zolang je nog wel een diploma nodig hebt om vakken te vullen bij de supermarkt doch niet om kinderen op de wereld te zetten en op te voeden, vrees ik dat we nog heel veel jonggeknakte volwassenen zullen gaan meemaken. En een oplossing daarvoor heb ik niet.

Magnum Force | 29-06-11 | 21:22

@Pa Cartwright | 29-06-11 | 20:52
Ah nu komt de grachtengordel-elitarist uit zijn schulpje gekropen. Gevalletje NIMBY dit. Maar dat je je boos maakt gaat vast veel helpen.

Passaparola | 29-06-11 | 21:21

Elke keer denk je, nee dit kan niet. Er zijn daar toch vast wel fatsoenlijke ambtenaren, politici you name it.
Maar nee, wij van WC eend adviseren WC eend... Er staat hierboven al meerdere keren Paard van Troje genoemd.
Ik ben er klaar mee, die 2.5 procent goeden moeten maar lijden onder de slechten, opstappen allemaal.

rooiebaron | 29-06-11 | 21:21

@Druipsteen | 29-06-11 | 21:13
In hoofdstad en hoofdletter komt hetzelfde woord voor. Desalniettemin is 020 van groot economisch/toeristisch belang. Of kun jij een kunstje dat ze hier naar toe lokt?

Passaparola | 29-06-11 | 21:19

@Zure_Kwark | 29-06-11 | 20:47
Hoe kan dit gebeuren? Te kleinschalig beleid waardoor de interesses van de burgers minimaal is en daardoor de controle ontbreekt. Wanneer heb jijzelf gekeken wat jou gemeente allemaal uitspookt?

Waarom doet niemand iets/grijpt niemand in? Kalf, verdrinken, put. Plas, glas, etc... Je snapt hem.

Die "bangeriken" zijn niet bang maar achterbaks, graaien want de geschiedenis leert ze dat er geen tot nauwelijks consequenties volgen.

Passaparola | 29-06-11 | 21:16

En toch blijkt het mogelijk te zijn dat mijn broek nog verder afzakt tot onder mijn enkels.

Kan er geen aangifte gedaan worden tegen bestuurders die dit doen? Dit lijkt mij een geval van bewust de boel bedonderen.

Jurist iemand ???

FlyingCarpet | 29-06-11 | 21:15

@ Druipsteen | 29-06-11 | 21:13
Waarom?

Pa Cartwright | 29-06-11 | 21:15

mooi stukje. zonder 020 is nederland veel beter af

Druipsteen | 29-06-11 | 21:13

Wat een sjips dag vandaag:
Faal pliesie met klapperpistooltjes
Faal pliesie met kudtkoterts.
Dan naar de Ouzo met de Euro omdat Grieken ja zeggen.
En dan fraude Oost weer met Elatik.
-
Tenenkrommend.

Castle Bravo | 29-06-11 | 21:12

@Bakito | 29-06-11 | 19:56
Klopt. Het enige dat allesomvattend is aan de Islam is de vrede die de Islam geeft aan iedereen. En als iedereen iets anders zegt is iedereen niet goed wijs. En wereldheerschappij raakt inderdaad kant nog wal want is alomvattend.

dantochmaar | 29-06-11 | 21:09

Dit moet tot de bodem worden uitgezocht. Alles wat overleefd op dit soort constructies daarvan moet direct de subsidies worden gestopt.

blendedperfection | 29-06-11 | 21:09

@ kemmie @ 21:00
Prima plan, maar John Cleese zal beleefd bedanken. Net zoals andere acteurs. Rekening houdend met de fatwa voor Salman Rushdie, de afslachting van Theo van Gogh en de hakbijl-aanslag op Kurt Westergaard, zal niemand een rol in een dergelijke film durven te spelen. Wat nog maar eens aangeeft dat de islam niet met andere religies kan worden vergeleken. Alle religies verkondigen weliswaar bullshit, maar er is maar één geloofsgemeenschap die zo reageert op het bekritiseren en ridiculiseren van haar bullshit.

Sir Galahad the Pure | 29-06-11 | 21:06

goed dat er bladen als de groene zijn. Voor werkelijk onderbouwde kritische journalistiek ben je voor het grootste deel aangewezen op de oude linksche journalist. op de radio gaat er bijvoorbeeld niets boven Argos, en dat al jaren.

De Treinende Rechter | 29-06-11 | 21:02

Sir Galahad the Pure | 29-06-11 | 20:22
Zullen we John Cleese vragen voor de hoofdrol? En dan Fitna als voorprogramma. *reliretards pesten is altijd leuk*

kemmie | 29-06-11 | 21:00

@ brutus68 @ 20:59
LOL.

Sir Galahad the Pure | 29-06-11 | 21:00

@Bakito | 29-06-11 | 20:41
Klopt. Die drogreden viert hoogtij - met name daar waar het de volstrekte achterlijkheid betreft die we religie (SIC!) noemen.

Parsons | 29-06-11 | 21:00

Als A'dam-oost alleen nog maar het topje van de ijsberg is die linkse gemeentebesturen heet; Wat kunnen we dan nog meer verwachten?

Passaparola | 29-06-11 | 20:59

@Sir Galahad the Pure | 29-06-11 | 20:56

Ik denk dat zelfs Allah blij is dat dit slechts fictief is....

brutus68 | 29-06-11 | 20:59

@Magnum Force | 29-06-11 | 20:51
Dus van jou mogen gelovigen hun kinderen indoctrineren met leugens over de werkelijkheid?

Bakito | 29-06-11 | 20:58

@ Parel van het Zuiden @ 20:50
Goh, ik dacht dat Elatik die kopvod gebruikte om Allahs virtuele sperma weg te vegen als zij dit fictieve personage een blowjob geeft (vijf maal daags).

Sir Galahad the Pure | 29-06-11 | 20:56

@ZKH EénOog | 29-06-11 | 20:43

Sommige dingen wil je niet weten. Het probleem zit hem in goedgelovige dwazen die zich op een vreselijke manier om de tuin laten leiden.., dat vind ik veel zorgelijker.

brutus68 | 29-06-11 | 20:53

@ Sir Galahad the Pure | 29-06-11 | 20:41
Weet ik. Woon er tenslotte al bijna 20 jaar. En razend kan ik me nog steeds maken om zaken als deze.
Maar, pragmatisch als ik ben, bezie ik het dan vervolgens van een afstand. Ik woon niet in die kudtbuurt. En daar slaap ik wel bij.

Pa Cartwright | 29-06-11 | 20:52

@Bakito | 29-06-11 | 20:32
Bijna volledig met u eens. Echter, het is niet per sé noodzakelijk alle religies te bestrijden. Simpelweg negeren is voldoende.
Kortom, de houding wordt "je bijgeloof belijd je maar in je privésfeer. In de openbare ruimte gelden wetten en regels voor iedereen. End of story".
Niet zo moeilijk, toch?

Magnum Force | 29-06-11 | 20:51

@Sir Galahad the Pure | 29-06-11 | 20:41

Elatik's hoofddoek is dan ook geen religieuze uiting maar slechts bedekking om een grote lelukke wijnvlek te verbergen. Perestrojka!

Parel van het Zuiden | 29-06-11 | 20:50

Sir Galahad the Pure | 29-06-11 | 20:43

een gewone taart met slagroom en dat pauline na de daad kan zeggen dat ze tenminste nog 20 jurken in de kast heeft hangen ter vervanging

henkt | 29-06-11 | 20:49

Sir Galahad the Pure | 29-06-11 | 20:46 | + 0 -
Maakt halal wat uit als je geld krijgt voor niks doen? Het is ook niet koosjer om bij het uitdelen van subsidie te negeren dat er bij deze club veel geld van de koning van Marokko binnenkomt, maar dat gebeurt toch ook?

mokum4all | 29-06-11 | 20:49

ik word zo ontzettend boos van dit achterlijke, laffe wanbeleid! Hoe kan dit toch gebeuren? Waarom doet niemand iets? Waarom grijpt er niemand in? Wanneer is het nu eens genoeg geweest voor deze bangeriken en doen ze eens waar ze hun exorbitante lonen voor krijgen?

Zure_Kwark | 29-06-11 | 20:47

@ mokum4all @ 20:45
Heh? Zijn honden wel halal als zij dood zijn?

Sir Galahad the Pure | 29-06-11 | 20:46

Deze clubjes vertegenwoordigen 3 kippen en een dooie hond. De meeste moslims uit Oost lopen met een grote boog om dit pand heen. Iedereen weet hoe het zit. De daders zitten/zaten op het pluche en zijn stil.

mokum4all | 29-06-11 | 20:45

@Pa Cartwright | 29-06-11 | 20:38

Is het PvdA stadsbestuur van 020-oost al rechts dan?

ZKH EénOog | 29-06-11 | 20:44

@ henkt @ 20:41
Wat voor taarten wil je gebruiken? Dë "Biologische Bakkers Brigade" heeft destijds taarten gevuld met uitwerpselen en braaksel gebruikt. Al, ontkenden zij dat ineens ná de moord op Fortuyn.

Sir Galahad the Pure | 29-06-11 | 20:43

@brutus68 | 29-06-11 | 20:37

Ik denk dat je je in het overkomelijke van die kosten ook flink vergist. Het probleem is echter, dat niemand een compleet beeld heeft, van wat er op deze manier, jaar in, jaar uit, over de balk gesmeten wordt.

ZKH EénOog | 29-06-11 | 20:43

@Shadow112 | 29-06-11 | 20:35
Hoera!

Bakito | 29-06-11 | 20:42

@ Pa Cartwright @ 20:38
In Islamsterdam is niet rechts, maar de PvdA de baas. Verschillende andere (linkse of linksige) partijen mogen af en toe als kleine coalitiepartner mee doen en op ieder PvdA-voorstel braaf 'ja' zeggen. De Opperste Sovjet is er niets bij.

Sir Galahad the Pure | 29-06-11 | 20:41

@Parsons | 29-06-11 | 20:36
Kan wel zijn. Maar je zag hoe ze het eens waren in dat debat over het onnodig folteren. Uiteindelijk hebben gelovigen meer aversie tegen atheïsten dan tegen aanhangers van een ander geloof.

Bakito | 29-06-11 | 20:41

Sir Galahad the Pure | 29-06-11 | 20:37

ooit heb ik gezworen haar te taarten maar heb geen idee waar ze uithangt, maar tijd is geduldig

henkt | 29-06-11 | 20:41

brutus68 | 29-06-11 | 20:29
Wel goedverdoem, hebben de suri's mij voorgelogen:-(. Was ook weer te mooi om waar te zijn.
Dus..... We gunnen elkaar het licht niet in de ogen op deze aarde en toch zullen we het met elkaar moeten zien te rooien.
Of we nou willen of niet.
Iemand nog een goed idee hoe we dat gaan doen, want tot zover is het alleen met modder gooien naar elkaar. Het is altijd!! de schuld van de ander. Op het moment dat je dat kan doorbreken kan er wat veranderen. Als je kan zeggen. ; "Dat heb ik niet slim gedaan, sorry".Heb je een opening, kan er weer een communicatie zijn,naar elkaar geluisterd worden niet eerder.

irma zonderboezem | 29-06-11 | 20:40

Het zou toch allemaal veranderen onder rechts?!

Pa Cartwright | 29-06-11 | 20:38

Weer die kudt elatik.

Hei-kneuter | 29-06-11 | 20:37

Tsja, en ik maar denken dat stelen altijd haram was..
brutus68 | 29-06-11 | 20:23 |
Dat is een beetje dom.

Sisenandus | 29-06-11 | 20:37

@ZKH EénOog | 29-06-11 | 20:34

Die kosten zijn nog wel overkomelijk, het resultaat wat minder...

brutus68 | 29-06-11 | 20:37

@ henkt @ 20:33
Goh, daar noem je een naam. Waarschijnlijk zal dat wicht een of andere gesubsidieerde baan in het linkse circuit hebben en met een vriend in een rijtjeshuis wonen. Zelfs krakers willen immers niet eeuwig in hun smerige holen blijven wonen.

Sir Galahad the Pure | 29-06-11 | 20:37

Eurotokkie | 29-06-11 | 20:08 |
Dit soort toestanden is voor PvdA en GL bestuurders de normaalste zaak van de wereld. En dit al zo'n 20 jaar of langer. Alles om hun Moslimvriendjes tevreden te stellen. En dat verander je niet binnen een half jaar.

Diegenen die zeggen:'het zou toch allemaal veranderen onder rechts', zijn dus niet alleen grote lutsers maar hebben daarnaast het IQ van een stoofpeer!

La Vie En Rose | 29-06-11 | 20:36

@Bakito | 29-06-11 | 20:32
Dat heet drogredeneren.

Parsons | 29-06-11 | 20:36

Bakito | 29-06-11 | 20:32 | + 0 -

Bakito, dat is al even terug.

En ik ben het vandaag nog met u eensch ook! wat een reünie. ;

Shadow112 | 29-06-11 | 20:35

Dankzij de PvdA, de partij van de apartheid en de parallelle werelden, partij van de dubbele nationaliteiten, partij van de haatgodsdienst, partij van de anti-emancipatie, de "weg met autochtone Nederlanders"-partij.
En lummel Job heeft erbij gestaan en zweeg.
Je moet wel knettergek, onrendabel, corruptocraat, niet-autochtoon, dom of vol zelfhaat zijn om die partij nog te willen steunen.

Fijnstoffer | 29-06-11 | 20:35

@ Bakito @ 20:32
Ik ben weliswaar een uitgesproken atheïst, maar wel zo reëel om te beseffen dat er verschillen tussen religies bestaan. Ik vergelijk geen peren met appels. Als de islam wereldwijd voor veel meer ellende dan andere religies zorgt, dan zeg/schrijf/typ ik dat ook.

Sir Galahad the Pure | 29-06-11 | 20:35

@Shadow112 | 29-06-11 | 20:31

Suriname is een buitengewoon complexe samenleving, die bol staat van racisme en afgunst. Vandaar dat het daar nooit wat wordt. Maar we dwalen af...

brutus68 | 29-06-11 | 20:35

Ondanks de scheiding van kerk en staat, krijgt een verzameling moskeeën subsidie.

Hiermee onderschrijft de overheid, dat de islam een politieke ideologie is, en geen religie.

Fijn om te weten. Alleen jammer, dat die wetenschap zo veel moet kosten.

ZKH EénOog | 29-06-11 | 20:34

Sir Galahad the Pure | 29-06-11 | 20:28

misschien dat jij ons kunt vertellen hoe het toch gaat met pauline tuyl van serooskerken....

henkt | 29-06-11 | 20:33

@Sir Galahad the Pure | 29-06-11 | 20:22
Kan allemaal wel waar zijn, maar kritiek op de islam zal altijd worden gepareerd met het tegenargument: "En die christenen dan, met hun middeleeuwse opvattingen pedofilie, euthanasie en abortus..."

Kortom, de enige praktische oplossing is om alle religies te bestrijden.

Bakito | 29-06-11 | 20:32

brutus68 | 29-06-11 | 20:29 | + 0 -

U doelt op het familie clubje van Prem? Rijke stammen die de rest onder de duim proberen te houden?

Shadow112 | 29-06-11 | 20:31

@ irma zonderboezem | 29-06-11 | 20:24
Ja, – zinvolle bijdrage overigens – want wat zou daar nou de verklaring voor zijn?

Nederland is klein. Als je te veel ratten in een kooitje stopt, vreten ze elkaar ook op. Nah. Iets met de sociale structuur aldaar.

Pa Cartwright | 29-06-11 | 20:31

Ach, een clubje Goedmenschen heeft zulke oogkleppen op dat deze niet zullen vallen voordat ze geknield in het scherpe kromzwaard van de Mullah kijken. Maar dan is het ook voor hen te laat.
.
Gelukkig heb ik wat geld en kan ik binnen 3 jaar dit land voorgoed de rug toekeren. Dan zal het tenminste niet meer met mijn belastingcenten geislamiseerd worden.

du Roi Soleil | 29-06-11 | 20:31

@irma zonderboezem | 29-06-11 | 20:24

Is dat zo? Ze gedogen elkaar, maar je moest eens weten hoeveel racisme er in Suriname is. Hindoestanen die neerkijken op de Creolen, en vice versa..., het is heel complex, en zeker geen goed voorbeeld.

brutus68 | 29-06-11 | 20:29

@ Prof. D.A.H. Vintik @ 20:18
LOL, dat halal-kaboutermevrouwtje is typisch iets voor de PvdA. Totaal onbetrouwbaar en als er kritiek is doen alsof er niets aan de hand is. Ik zie Klaas de Vries nu nog op 6 mei 2002 zijn straatje schoon vegen, in een poging zijn falen te camoufleren (iedereen wist immers dat Fortuyn beveiligd moest worden, zeker na het "taart"-incident", maar Klaas vond dat niet nodig).

Sir Galahad the Pure | 29-06-11 | 20:28

Logisch dat we zonder probleem accoord zijn gegaan met een verhoging van 5 % aan de Europese Unie. Hierdoor kunnen we dit soort prachtige initiatieven blijven bekostigen. Bareuh !

Perry Vogelbekdier | 29-06-11 | 20:28

Amsterdam heeft er zelf voor gekozen een moslimstad te worden want dat was zo vreselijk intelligent en weldenkend.
Dan krijgen ze de in moslimlanden zo normale corruptie er ook bij.

Moi2 | 29-06-11 | 20:28

doe mij de bruine Rotterdammer maar.

slinks tuig in die stinkende grachtengordel heeft schijt aan de Nederlanders, die radicale moslims die zitten 4 uur per dag op hun knieen naar mekka de rest van de tijd liggen ze te rollen over de grond van het lachen om hun hersenloze tegenstanders.

pijnackerplein | 29-06-11 | 20:27

@NulKommaNul | 29-06-11 | 20:22

Die controle is er wel, het is alleen wat men laat zien en wat men wilt horen..., het is een grote facade...

brutus68 | 29-06-11 | 20:26

Prof. D.A.H. Vintik | 29-06-11 | 20:09

leuk filmpje zeg, daar zou je toch bang van worden!
Maar toch he, in bv Suriname lukt het wel om met meerdere geloven (joden, christenen en moslims)vredig en respectvol naast elkaar te leven.

irma zonderboezem | 29-06-11 | 20:24

@Transformatorhuisje | 29-06-11 | 20:21

Tsja, en ik maar denken dat stelen altijd haram was..

brutus68 | 29-06-11 | 20:23

Misselijk makend artikel. Niet door de schrijver, maar door de inhoud. Nederland lijkt steeds gekker dankzij de g.s journalistiek. Ga zo door Geenstijl. Het volk verdient de waarheid. Voor volk en vaderland enzo!!!1 ;)

Shadow112 | 29-06-11 | 20:23

@ Dhr. Z. Wijn | 29-06-11 | 20:20
Haar ten huwelijk vragen.

Wellicht denkt ze er dan anders over.

Pa Cartwright | 29-06-11 | 20:23

Er is een groot probleem bij controle vanuit de lokale overheid. Direct na de opening al! Het lijkt alsof de overheid er een zak geld heen stuurt en daarna de oogkappen op doet. Controleer de boel regelmatig! Ga er langs om binnen te kijken wat er daadwerkelijk gebeurt. Als er aan één van de eisen die gemeente heeft gesteld vervolgens niet wordt voldaan: geldkraan dicht. Als ze er puur en alleen een gebedshuis van willen maken, betalen ze dat zelf. Daar gaat het om.

Dit soort gebedshuizen willen verbieden of iets dergelijks heeft geen zin. Dan creëer je een gevoel van onbehagen aan beide kanten. Dan wordt de shit alleen maar erger.

NulKommaNul | 29-06-11 | 20:22

@ Bakito @ 20:14
Bullshit. Het christendom wordt in het Westen gelukkig al decennia lang bekritiseerd en geridiculiseerd. Nooit Monty Python's Life of Brian gezien? De islam moet aan dezelfde kritiek en spot worden onderworpen, te meer omdat de islam veel kwaadaardiger van aard is. De islam is namelijk een verwerpelijke politiek-religieuze ideologie, die voortkomt uit de hersenspinsels van de massamoordenaar Mohammed. De islam zou ik daarom niet zozeer op één lijn met andere religies, maar op één lijn met ideologieën als het nationaal-socialisme en het communisme stellen.

Sir Galahad the Pure | 29-06-11 | 20:22

Dit is dus waar de PvdA-hegemonie in Amsterdam toe heeft geleid. Corruptie en fraude zijn aan de orde van de dag. Maar goed, dat is ook multiculti. Marokko is immers een corrupt hol en multiculti impliceert dat we een schijfje van die corrupte cultuur in Nederland opnemen. Gefeliciteerd. De heilstaat is een stukje dichterbij, PvdA.

CreativeDestruction | 29-06-11 | 20:22

@Prof. D.A.H. Vintik | 29-06-11 | 20:18

Doe eens niet mensen op het verkeerde been zetten met die fake-account....

brutus68 | 29-06-11 | 20:22

@brutus68 | 29-06-11 | 20:17
Het is reusachtig halal om te stelen van de Kufars.

Transformatorhuisje | 29-06-11 | 20:21

zum kotzen | 29-06-11 | 20:13
Ja, Nederland gaat aan misplaatste goedheid ten onder.

Jan Passant mk2 | 29-06-11 | 20:21

@NoMinister | 29-06-11 | 20:17
Nou, om welke vraag gaat het dan wel?

Bakito | 29-06-11 | 20:20

Andere vraag: ik heb al paar dagen zin om mijn vriendin te wippen, moet ik de correlatie lijn bellen nu?

Dhr. Z. Wijn | 29-06-11 | 20:20

@ Job Melkert | 29-06-11 | 20:06
Humorrrrrr @ edit.

Pa Cartwright | 29-06-11 | 20:19

@ZKH EénOog | 29-06-11 | 20:12 |
koe bij horens vatten +1

ik_wil_um | 29-06-11 | 20:18

Daar gaan we weer in 020-PvdA/Elatik. En opnieuw wordt duidelijk dat de islam helemaal geen Westerse democratie wil.

martijn6421 | 29-06-11 | 20:18

Reactie Elatik: "Schandalig artikel in de GA. Alsof moskeeverzamelgebouw Muzyq niet zuiver zou zijn. Steek er mijn handen voor in 't vuur."
twitter.com/#!/MafiaElatik/status/861...

Prof. D.A.H. Vintik | 29-06-11 | 20:18

Bakito | 29-06-11 | 19:56

Jij begrijpt het weer helemaal. Wat ben je toch knap.

Het gaat namelijk helemaal niet om de vraag of er EEN Islam is. Hier niet en nooit niet.

Denk daar maar eens over na. Of niet. Je zou nog in de war raken.

NoMinister | 29-06-11 | 20:17

Poe, poe.. Dit is me het jaartje wel. Eerst blijkt de scheiding der machten in Nederland niet te bestaan, dan blijkt nu weer de scheiding tussen kerk en staat niet te bestaan.

Ben benieuwd wat er komen gaat. Straks blijkt de tweede kamer helemaal geen volksvertegenwoordiging te zijn?!

Parel van het Zuiden | 29-06-11 | 20:17

@Transformatorhuisje | 29-06-11 | 20:13

Juist. Anders is het niet. Een stel goedgelovige sukkels die tuinen in de mooie praatjes van een stel gehaaide baardmansen, die zich ongetwijfeld kapot lachen om zoveel domheid. Wat tevens ook de dubbele moraal van onze baardige vrienden is: eigenlijk is het gestolen geld van ongelovige honden, en hoe halal is dat eigenlijk?

brutus68 | 29-06-11 | 20:17

Mensen, Fatima Elatik is hoe dan ook verantwoordelijk. Dat heet politieke overerving. Zo werkt het systeem.

blikjegrolsch | 29-06-11 | 20:17

Ik trek dit niet meer. Wanneer heropenen we de dubbele paspoort/nationaliteit discussie en trappen we al die raadsleden met hun tevens dubbele agenda van hun 'troon'.

ik_wil_um | 29-06-11 | 20:16

@Sir Galahad the Pure | 29-06-11 | 20:07
Zolang er in de Nederlandse regering een sleutelrol wordt gegeven aan christenen, is het belachelijk om een ander geloof te bekritiseren/bestrijden. Geen poot om op te staan, dat is.

Zullen we een keer bier gaan drinken?

Bakito | 29-06-11 | 20:14

@Jan Passant mk2 | 29-06-11 | 20:08

Paar jaar geleden nog: Nederlands echtpaar uit Marokko verjaagd. Hadden een opvangcentrum voor gehandicapte kinderen, waren christelijk maar het was absoluut geen missionaris-werk wat ze deden. Wanneer gaan we snappen wat de islam bedoelt met dar-al-harb?

zum kotzen | 29-06-11 | 20:13

Tsja, in een dergelijke constructie is het een gevalletje "kat op het spek binden" ofterwel vragen om moeilijkheden... Overigens een zeer lezenswaardig artikel van Van Lanschot.

brutus68 | 29-06-11 | 20:13

Kennelijk kan het altijd gekker..
Recept voor deze waanzin: naïeve wereldvreemde gekkies met een onwankelbaar vertrouwen in de goedheid van de mens en een roedel slinkse haatbaarden die elke maas in de wet snoeihard uitwonen.

Transformatorhuisje | 29-06-11 | 20:13

Goed verhaal Bert, ik kom binnenkort wel weer ff aangifte doen! 2 x suiker en 2 x melkstaafjes, maar dat wist je al :)

yamahaha | 29-06-11 | 20:12

Ons geld kan blijkbaar echt nog steeds niet op. Nu dit weer. En jij jezelf maar de tyfus betalen voor dit soort geintjes.

Je wordt er zo moe van!!!

ZKH EénOog | 29-06-11 | 20:12

Volgens Job Cohen is het prima als religie wordt gesteund door de overheid. Hij heeft daar zelfs een term voor uitgevonden: 'compenserende neutraliteit'. Gek genoeg is er slechts één enkele religie die continu bevoordeeld wordt door links Nederland en die als enige de weg weet in regeltjesland richting de subsidiekraan. De religie die van alle religies het minst tolerant is tegen anders- / niet-gelovigen, die de meest weerzinwekkende sancties treft tegen overspelige vrouwen en homo's, die geweld en discriminatie niet alleen goedkeurt, maar zelfs voorschrijft.

Maar goed, in Nederland is het grootste probleem een geblondeerde nazi en het is een schande dat hij van de rechter mag roepen dat de islam achterlijk, gewelddadig en gevaarlijk is.

zum kotzen | 29-06-11 | 20:11

'De Turkse mevrouwen bidden daarom thuis.'

Wat een gruwel! Dat mag helemaal niet en telt dus niet:
bit.ly/keiy31 bit.ly/kr2UI6

Prof. D.A.H. Vintik | 29-06-11 | 20:09

Ik heb niets te zoeken in marokko of turkije en ga dat zeker niet doen, maar als Nederlanders daar een kerk hadden willen bouwen en hun kinderen de straat hadden laten verzieken, dan weet ik zeker dat zij net zo veel geld en resspect hadden gekregen van de overheden daar.

Of zouden al die kutNederlanders toch in zee zijn gedreven. Het blijft gissen in een zompige multikul.

Jan Passant mk2 | 29-06-11 | 20:08

Mis ik wat , het zou toch allemaal veranderen onder rechts.

Eurotokkie | 29-06-11 | 20:08

Het begint zo langzamerhand saai te worden, maar blijkbaar wil niet iedereen eraan.
Zie, huiver en grijp in.
www.youtube.com/watch?v=VEXWjlgJ83E

mothersfinest | 29-06-11 | 20:08

@ Parsons | 29-06-11 | 20:03
Ik jou in de maat nemen? Lijkt me sterk.

Ik neem jou op vele fronten, oprecht, serieus. Enkel heb ik niet die diepe, aanhoudende woede in me. En daarin verschillen wij, vrij wezenlijk.

Pa Cartwright | 29-06-11 | 20:08

Het is toch godverdomme - pardon, allahverdomme - schandalig dat moskeeën worden gesubsidieerd, al dan niet met belastinggeld dat aan de EUSSR wordt afgedragen. DE EUSSR heeft ook miljoenen beschikbaar gesteld voor het bouwen van moskeeën in Athene, omdat daar tegenwoordig veel illegale mohammedanen rondlopen. Alsof de Grieken dat geld niet beter zouden kunnen gebruiken!
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Europese-Un...
.
En nu dus ook in Islamsterdam, met steun van de plaatselijke overheid. Zum kotzen.....

Sir Galahad the Pure | 29-06-11 | 20:07

Het wordt hoog tijd dat we dat stadsbestuur in Oost heel rap wegjorissen net zoals de raad van toezicht van InHolland: www.nu.nl/binnenland/2551613/aangeblev...
De moskeebesturen dienen al het onterecht ontvangen geld integraal terug te betalen.
Degenen die hebben gesjoemeld met de subsidie door het de moskee besturen aan te merken als zogenaamde "migrantenorganisaties" dient te worden opgepakt en vervolgd voor fraude en valsheid in geschrifte. Paar jaartjes gevangenis lijkt me een passende straf.

doenormaal! | 29-06-11 | 20:07

@The eimer | 29-06-11 | 20:02
Het zijn gewoon simpele zielen die naar de kerk gaan. Ik zie het verschil met christenen niet.

Bakito | 29-06-11 | 20:07

- Edit: Hoi ArtVU. Waarom plaats je niet gewoon onder je eigen naam? -

Job Melkert | 29-06-11 | 20:06

@Tommygunner | 29-06-11 | 19:58: Dit is van voor haar tijd volgens mij. Die zal daar dus wel mee wegkomen.

Melchior C Balthasar | 29-06-11 | 20:04

-weggejorist en opgerot-

Job Melkert | 29-06-11 | 20:03

@Ma Cartwright | 29-06-11 | 20:01
Was jij er niet zo één die mij de maat nam toen ik waarschuwde voor de gebeurtenissen in Tunesië?

www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshin-Elli...

Parsons | 29-06-11 | 20:03

Ach ja, je verwacht het ook niet...

Duizendklapper | 29-06-11 | 20:02

@ Bakito 19:56:

Nee, wat je daar leest raakt kant nog wal.
Hoe dat fascistische islamellendezooi inelkaar steekt is niet interresant, hoe het woekert en aankloot wel.
Dat is mijn allesomvattende mening.

The eimer | 29-06-11 | 20:02

@ Parsons | 29-06-11 | 19:57
Uhm, nou, ja, ach, uhm eigenlijk, tja valt me zwaar dit je te vertellen, maar eigenlijk dus, uhmmm... wacht ik al járen op JOU. Op jouw daden.

Die proclamatiebrul van je ken ik inmiddels wel. Al járen.

Pa Cartwright | 29-06-11 | 20:01

@ Parsons | 29-06-11 | 19:57
Uhm, nou, ja, ach, uhm eigenlijk, tja valt me zwaar dit je te vertellen, maar eigenlijk dus, uhmmm... wacht ik al járen op JOU. Op jouw daden.

Die proclamatiebrul van je ken ik inmiddels wel. Al járen.

Pa Cartwright | 29-06-11 | 20:01

Ooh, Oost, ik dacht alweer aan West maar dat is niet het geval.

marshmallow | 29-06-11 | 20:00

@rara | 29-06-11 | 19:59
de = het

rara | 29-06-11 | 19:59

het zal me allemaal een worst wezen

vincenzo0 | 29-06-11 | 19:59

Weer een beerput open. Maar wanneer gaat er eens actie ondernomen worden, hoe lang duurt het nog totdat die deeelraden afgeschaft zijn? Wanneer start het onderzoek naar de misbruik van subsidie?

rara | 29-06-11 | 19:59

Iedereen kijkt naar Griekenland... maar het paard van Troje staat allang in NL?

gesubsidieerd_vet | 29-06-11 | 19:58

En elke keer verwacht je dat het het Waterloo van Elatik is en elke weet ze gewoon te blijven zitten als een rodeocowboy on speed...

Tommygunner | 29-06-11 | 19:58

"part time journalist"

Bestaat er dan ook zoiets als een "fulltime journalist" Bert?

Pa Cartwright | 29-06-11 | 19:58

Ja en dan ben *ik* hier dus de huisracist, omdat ik al jaren roep dat het onwenselijk is dat wij ons laten haten van ons eigen geld?

Wat moet er nog gebeuren alvorens de goetmens de ogen opent in dit land?

Parsons | 29-06-11 | 19:57

Goed punt. Er is helemaal geen allesomvattende islam. Dat gelul dat deze godsdienst uit is op wereldheerschappij raakt derhalve kant noch wal.

Bakito | 29-06-11 | 19:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken