Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ritueel slachten alleen nog volgens poldermodel

slachtschaap.jpg Na eindeloos draaiwerk waar een worstenmaker jaloers op zou zijn, hebben D66 en PvdA besloten om toch maar in te stemmen met een verbod op het ritueel martelen van dieren (©). Dat zal vooral bij de PvdA nog wel eens tot grillige gesprekken met het mes op tafel kunnen leiden met de achterban, maar daarom is er dan ook een ontsnappingsclausule ingebouwd: het Poldermodel. Want als Joodse en islamitsiche groeperingen kunnen aantonen dat een dier bij de rituele wijze van slachten niet extra lijdt, kunnen ze ontheffing krijgen om toch onverdoofd te slachten. Dat moet je dus lezen als: zet hier, hier, daar, op dit velletje onderaan en achterop deze pagina even uw naam & geloofsovertuiging en dan reiken wij u het slachtmes aan. En als het even niet schikt om voor het avondeten door achttien lagen bureaucratie te ploegen, knijpen we wel een oogje dicht als u in de schuur of op een balkon een dier keelt. Volgens de kunstgekkies hebben we toch al geen beschaving meer over. Kan dit er ook nog wel bij.

Reaguursels

Inloggen

Wat u wilt dat niet met u geschied ,doe dat ook met de dieren niet. U is ook maar een veredeld dier.
p.s Schandalige foto. wegjorissen s.v.p.

frits .v.enckevort86 | 30-06-11 | 09:17

krijgen we nu rituele demonstraties van ritueel demonstreren!

qui?moi? | 29-06-11 | 14:24

Ik ben voor iedere vorm van godsdienstonderdrukking.

brabant altijd -1 | 29-06-11 | 12:27

-weggejorist-

Krishnamurti | 29-06-11 | 12:19

Onverdoofd slachten mag niet behalve als het varkens betreft.

swassannuf | 29-06-11 | 12:15

@geeuwhonger | 29-06-11 | 10:37
Dat gaat veel te snel, dan hebben de beulen er geen plezier van

Slipsnifter | 29-06-11 | 11:47

Vind eigenlijk dat je als religie ook wel een beetje met je tijd mee mag gaan en je verder zou moeten ontwikkelen. Daar is dit dus een onderdeel van. Het is niet meer van deze tijd om je leven op basis van een boek van duizenden jaren oud te leven. Maar goed, dat is dus de vrijheid van godsdienst.

Vacuüm | 29-06-11 | 11:40

Ritueel slachten lijkt erg veel op eerwraak.

Bataaf | 29-06-11 | 11:18

NiekdV
Helemaal mee eens. Wel eens dier in een klem zien ssterven voor overbodig voedsel. Wel een die VVD fatso gehoord die vindt dat apte foie gras gewoon in het parleparleparlement geserveerd moet blijven. Toch jammer Marjan dat je gristen bent... ik adoreer poesjes en overweeg zelfs lid te worden, maar gristenen om me heen?... Nee

blackpeace | 29-06-11 | 11:09

Typisch weer zo'n Hollandse halve kutmaatregel waarin weer niks volledig wordt besloten. 'Het mag niet, maar het mag ook weer wel hoor!'

looprekje | 29-06-11 | 10:55

En er is zo'n geweldige methode voorhanden. De meest humane manier om de doodstraf ten uitvoer te leggen. Werd speciaal voor mensen ontworpen om dat het sneller was dan de bijl van de beul en bovendien alijd god ging ook als die beul in kwestie scheel of dronken was.

DE GUILLOTINE!

Prachtig. In een flits door het ruggemerg heen, beest voelt meteen niks meer, en een flits later ook alle aderen doorgehakt dus al dat bloed spuit meteen de hersenen uit. Nou, dan wordt het vrij snel zwart voor de oogjes.

geeuwhonger | 29-06-11 | 10:37

@sjaakdeslinksesul
"We zullen het onthouden als je moeder euthanasie wil plegen." LOL +1

sallandstrots | 29-06-11 | 10:32

afgewogenmening | 29-06-11 | 09:35
"En van een goede scherpe snee door de keel zijn ze wel gewwon dood"
We zullen het onthouden als je moeder euthanasie wil plegen.

sjaakdeslinksesul | 29-06-11 | 09:42

Mijn vader komt uit een 100% vrijzinnig Joods gezin. Hij eet Koosjer.
Mijn moeder is afvallig Katholiek en komt uit een Brabants slagers geslacht. Ik kan niet tegen slecht geslacht (varkens-) vlees. Als ik varkensvlees van desupermarkt eet ben ik 2 dagen ziek. Diarree en uitslag vanawege nierklachten.
Ik eet Koosjer of Halal. Ik ben geen orthodox Jood. Ik ben Agnost.
Ik koop nu vlees bij de Halal supermarkt van mijn ondernbuurman en lekkere pasteitjes van de koosjere bakker en geniet daar zeer van.
Ik vind het heel grappig dat Mevr. Tieme iedreeen wil dwingen om Biologisch vlees te ten. Maar dan moet mijn maag daar eerst tegen kunnen en mijn portomonnee ook.

En bovendien; ik ben ooit in een "slecht" Westers slachthuis geweest. Uit interesse want in ben sous-chef. Overal bloed op de vloer. Slachters zonder handschoentjes. Vieze karretjes vol pezen en bloed. Dus wat is nou hygienischer. En met die stroomstoot zijn ze echt niet altijd meteen dood.
De slagerij van mijn Brabantse familie is hygienisch en goes, maar dat geldt niet voor alle. De Halalslagerij van mijn onderbuurmijn is ook super hygienische en netjes. En van een goede scherpe snee door de keel zijn ze wel gewwon dood. Dus de discussie is scheef.

Dus Marjanne Thieme; Ik krijg letterlijk de schijt van je verbod op ritueel slachten.

afgewogenmening | 29-06-11 | 09:35

Zorg er gewoon voor dat er alleen beesten ritueel geslacht worden die een goed leven hebben gehad op een 5 sterren welness-farm. Die beesten uit de bio-industrie worden wel verdoofd geslacht maar hebben dan wel een een rukleven achter de rug.

Hans Otjens | 29-06-11 | 09:24

@roosje2816 | 29-06-11 | 08:25
Of je bent vegetariër of zo hypocriet als maar wat...

Hölzenbein | 29-06-11 | 08:58

Onbegrijpelijk dat ze dit een beest aan kunnen doen.
Ik word er gewoon misselijk van als ik dit zie.

roosje2816 | 29-06-11 | 08:25

Citeer even een ingezonden en gepubliceerd plempsel op de pagina ingezonden brieven gisteren in de courant van medeaanklaagster van Geert Wilders Machteld Roede uit Maastricht:
Als we alles moeten doen om dieren te doden met respect, kies dan voor ritueel slachten waarbij, althans bij moslims, voor elk dier-dat niet angstig en niet op een onwaardige manier vervoerd mag zijn- vóór de snelle dodende haal een gebed wordt opgezegd.
-
Mevrouw weet teen en tander van de islam.
Lag meer dan dertig jaar tussen de klamme lappen met een marokkaan.
Behalve als ze onrein was natuurlijk, dan lag ze op een veldbed in de bijkeuken.
En mevrouw is eauk nog eensch "kuch" heaug opgeleid.


Geheimrat Schultz | 29-06-11 | 07:29

Ok, ok, politica zijn watjes en die uitzondering is kudt. MAAR hoe ga je aantonen dat zonder verdoving niet meer pijn doet dat met? Probeer het zelf, we verdoven je linker arm en zetten een snee in elke arm? Dat kan dus helemaal niet. Het is niet aan te tonen. Je hebt maar 1 zo'n filmpje op de tubes te zetten en ze zijn de sjaak. Een wassen neus voor de dierenmishandelaars eeh... gelovigen.
.
Waarom je in god zou geloven is me eerder de vraag. Je hebt toch internet en niet alleen de info uit je boerendorp? Of kun je niet lezen, dan snap ik het misschien. Ach ja, er zijn ook nog steeds van die tarot kaarten mensen. lol.

Da was ik nie... | 29-06-11 | 07:06

'Çelik (PvdA) als enige Moslim tegen verbod op Halal slachten'
('Zwarte dag voor de Moslim in Nederland')

'Çelik twijfelde al geruime tijd, bleek uit bronnen dicht in de buurt van de fractie. Onder druk van Dijsselbloem moest de fractie haar discipline handhaven en mocht men geen eigen keuze maken.'
bit.ly/kOrb7p

Prof. D.A.H. Vintik | 29-06-11 | 04:10

Maarten Vogelaar (religieus gehandicapte):

'De discussie over onverdoofd ritueel slachten laat zien dat het secularisme de nieuwe dwingende meerderheidsgodsdienst is'
www.refdag.nl/opinie/secularisme_het_n...

Prof. D.A.H. Vintik | 29-06-11 | 03:40

Kan iemand me uitleggen wat diervriendelijk aan het slachten is?

ChuckyChuck | 29-06-11 | 01:17

@Parsons | 28-06-11 | 20:15
Wat ik gezegd heb, heb je gelezen. Duidelijker kan ik het niet zeggen. Dat je er op doordramt is jouw probleem, niet dat van mij. Maar weer on topic: Trouwens nog wat kreeft of vis gegeten de laatste tijd? Of valt dat niet onder martelen? Of een legbatterij kippetje gegeten. O nee, dat is ook geen martelen, of wel?

Hölzenbein | 29-06-11 | 00:53

In 2008 verscheen een literatuurstudie van de Landbouwuniversiteit Wageningen naar het dierenwelzijn van ritueel geslachte dieren; dit in vergelijking met de reguliere slacht in Nederland, waarbij dieren voorafgaand aan de slacht verdoofd worden. De hoofdconclusie luidt als volgt:

"Uit het onderzoek kwam als voornaamste conclusie naar voren, dat onbedwelmd ritueel slachten in vergelijking met slachten na bedwelming op diverse punten nadelig is voor het welzijn van het dier. De noodzaak om dieren die zonder bedwelming geslacht worden zodanig vast te zetten (te fixeren), dat de halssnede trefzeker kan worden toegebracht, kan veel stress veroorzaken. Maar ook de halssnede zelf zal, gezien het grote aantal pijnreceptoren in de halsstreek, een ernstige pijnprikkel veroorzaken - bij sommige dieren onderdrukt doordat dieren in een shocktoestand geraken. Daar staat tegenover dat ze pijn niet via vocalisaties kunnen uiten, omdat ook de luchtpijp is doorgesneden. Verder blijkt het bij het toedienen van de halssteek vaak mis te gaan, met extra sneden en extra lijden als gevolg. Ook kan er bloed in de luchtpijp lopen, wat een gevoel van verstikking oplevert bij dieren die het bewustzijn nog niet geheel verloren zijn. Bovendien blijven de hersenen van onbedwelmde dieren na de halssteek langer actief dan die van bedwelmde dieren. Het is niet uitgesloten dat in het bijzonder runderen na de halssnede relatief lang bij bewustzijn blijven doordat hun hersenen, anders dan bij schapen en pluimvee het geval is, via de niet doorsneden arteria vertebralis nog even van bloed voorzien blijven.

Kortom evidence based; wetenschappelijk bewezen, deze methode is barbaars.
nl.wikipedia.org/wiki/Kosher
nl.wikipedia.org/wiki/Dabh

Frankasd | 29-06-11 | 00:27

Kwam het volgende zomaar tegen. Is niet in Nederland natuurlijk.

Prime Minister Binyamin Netanyahu issued on Tuesday a statement reading, “Israel is a law abiding country. The law binds all and all are subject to it.”

goo.gl/nPjBL

... all are subject to it. Dus geen uitzonderingen voor religieuze dwazen.

prikkebeenK | 29-06-11 | 00:23

Allemaal vanwege de waanbeelden van een vent die veertienhonderd jaar geleden stemmen in zijn hoofd hoorde en niet van negen jaar oude kinderen af kon blijven.

Waarom zouden we ons in vredesnaam ook maar iets aan moeten trekken van een God die slavernij goed keurt maar homoseksuelen vermoord wilt zien worden? Die God mag van mij ongezien de tyfus krijgen. Ik hoop dat als hij toch bestaat hij me kan horen. Hij heeft de wereld in een hel verandert waar we pas enkele decennia uit aan het ontwaken zijn.

Majid | 29-06-11 | 00:09

@nance
OK we hebben knipkiezen. Betekent nog niet dat we vlees nodig hebben. We hebben eiwit nodig, ''Meer dan een konijn of koe." Dat is een goeie! Wel eens een konijn of rund vlees zien eten? Ze sterven naast een biefstuk van de honger, zoals jij nooit voldoende gras kunt eten om in leven te blijven. De biologielessen begrepen of HBO gedaan?
Zijn mensen intelligenter dan vissen of insecten. Zeker, zelfs gelovigen. Of we daar gelukkiger van worden is een ander chapiter.

blackpeace | 28-06-11 | 23:33

Balsaq | 28-06-11 | 18:24
Denk niet dat er op deze wet nu voor hele groepen van een bepaald soort geloof een uitzondering wordt gemaakt. Dit is een prima manier om te regulieren. Elke individuele slager moet aantonen dat het ritueel te slachten dier niet meer lijdt dan wanneer het op reguliere wijze wordt geslacht. Hierop kan dan worden toegezien en gehandhaafd. Er zouden wel voor groepen dieren uitzonderingen kunnen worden gemaakt. Bijvoorbeeld: alle haringen en kippen mogen ritueel worden geslacht, maar geen enkele koe, geit of schaap omdat deze laatste diersoorten altijd aantoonbaar meer te lijden hebben.

AlfredvonSchlieffen | 28-06-11 | 23:11

ik mag aannamen dat deze wet nooit door de 1e kamer komt want hoe kan je nou aantonen of een dier meer of minder lijdt tijdens de slacht ? slechte en "halfslachtige" wet weer..

krem | 28-06-11 | 23:04

en wedden dat er gewoon helemaal niks verandert?!

@blackpeace | 28-06-11 | 21:57
O jee het gewone nageblaat weer. Insecten en vissen doen het beter???
Mens zijn is toch heel wat beter dan insect of vis zijn. Hoe komt dat? Omdat onze hersenen ontwikkeld zijn en dat komt niet van het eten van sla!

De mens heeft gewoon vlees nodig, niet zoveel als een leeuw, maar meer dan een konijn of koe

nance | 28-06-11 | 23:00

alles is goed want god zegt het hmmm wordt er moe van please doe normaal allemaal en verdoof de dieren

bentheman | 28-06-11 | 22:56

blackpeace | 28-06-11 | 21:18 |

"Deze foto is echt klasse mensen! Judaïsme en Islam in één enkel kiekje. Volgende actie van Poesje Thieme: verplicht in elke slagerij deze foto levensgroot op de etalageruit en iets kleiner op elk ritueel geslacht stukje vlees."

Nou ja, alsof de reguliere slacht er zo netjes uitziet, dan moeten ze überhaupt deze foto's boven elk stuk vlees hangen.

1.bp.blogspot.com/-nENk0nCJWHU/TbghW0x...
blogs.salon.com/0002007/images/slaught...

NiekdV | 28-06-11 | 22:40

sodemieter nou eens op met die gore kutfoto's. als ik gore (no pun) wil zien ga ik wel naar vkmag of zo.

rvo | 28-06-11 | 22:33

Barbaars om onverdoofd te slachten. Goed dat aan deze middeleeuwse praktijk een eind wordt gemaakt.

Leviathan | 28-06-11 | 22:33

Waarom zo slachten?
Op de gewone manier bloed het beest toch ook leeg?
Wat is de rede dat het zo moet? staat het in de bijbel waarom het zo moet?

piet de hond | 28-06-11 | 22:17

@weedo
Helemaal mee eens. Diervriendelijk slachten bestaat niet. We hebben trouwens helemaal geen vlees nodig. Ooit is eens berekend dat een koe om 1 gram dierlijk eiwit (melk, vlees) te produceren maar liefst 54 gram plantaardig eiwit nodig heeft. Over verspilling gesproken... Insecten en vissen doen het beter.

blackpeace | 28-06-11 | 21:57

Dit is een heugelijke dag !

watson357 | 28-06-11 | 21:44

Creaguurder | 28-06-11 | 18:32 |
Vanuit dat standpunt heb je gelijk. Mijn reaktie komt vanaf de andere kant. Het gaat hier om dierenleed, maar het gros van de argumenten gaat over gelijkheid voor de wet van gelovigen/ongelovige en Helemaal niet om het dierenleed.
Dat vind ik vreemd, vandaar met mijn botte reaktie even aangestipt dat het om dieren dood maken gaat . Die clausule is een wassen neus voor de heren jood en mohamedaan. Het is zeer logisch dat een verdoofd beest minder lijd dus laat de onderzoeken maar komen (en die komen niet). Ik ben benieuwd welk instituut daar zijn naam aan wil verbinden.

weedo | 28-06-11 | 21:18

De beschaving van een volk is positief gerelateerd aan de wijze waarop men met dieren omgaat.. Deze foto is echt klasse mensen! Zilveren camera meer dan waardig. Judaïsme en Islam in één enkel kiekje. Volgende actie van Poesje Thieme: verplicht in elke slagerij deze foto levensgroot op de etalageruit en iets kleiner op elk ritueel geslacht stukje vlees. Ja, net zo goed bij C 1000 en Appie Hein Hassan, want vlees bestemd voor mensen met hart en hersens (i.e. zonder monotheïstische gezwellen in deze organen, wordt steeds meer geproduceerd door dit soort sadistische praktijken.
Mag ik voor alle politiek correcte politici, journalisten en geitenwollensokken sluipers de welgemeende uitspraak doen dat ik geen enkele moeite zou hebben de strot van die baardige keelkliever door te snijden. Langzaam en met een heel bot nagelvijltje.
En wat kunnen wij beschaafde mensen doen aan koosjere kanker, en halaltumoren? Eisen dat er een keurmerk op alle gedode dierlijke producten komt. Varkens uitgezonderd, want eerlijk is eerlijk: woestijnratten zijn geen kannibalen.

blackpeace | 28-06-11 | 21:18

vraagstaart | 28-06-11 | 19:32
De plug-in draait nog prima hier. Ik heb wel niet de meest recente versie.

wakkere_nederlander | 28-06-11 | 21:17

prikkebeenK | 28-06-11 | 18:50
"Het resultaat zien we dagelijks om ons heen. Religie is een misdaad tegen de mensheid."

Oh ja dat geld inderdaad precies voor alle religies, het is toch bijvoorbeeld weerzinwekkend, zo pacifistisch als die Boeddhisten zijn, die streven er naar om geen lijden te veroorzaken, het zou verboden moeten worden! En die moeder Theresa, wat een vuil secreet was dat zeg, beetje arme mensen helpen omdat het in de bijbel staat!

NiekdV | 28-06-11 | 21:13

Hallo............ prive slachten is verboden! Kan een iemand me uitleggen waar dit soort onzin vandaan komt?

vuurwerker1 | 28-06-11 | 21:11

@ Catch-22 | 28-06-11 | 18:55 & de nakketikker | 28-06-11 | 19:07

Dat is idd de vraag. Hopelijk emigreren ze. Er is een moslimpartij geweest (in Venlo, als ik me goed herinner), maar die trok nauwelijks stemmen.

my anal pony | 28-06-11 | 21:11

Een alleszins schappelijk compromis. *duikt*

Frdnnd | 28-06-11 | 21:08

Wat een commotie zeg, als aangetoond wordt dat bijvoorbeeld de koosjere kippenslacht even diervriendelijk is als de reguliere slacht dan mogen die mensen toch vrolijk koosjer slachten? Anders wordt het toch uit het buitenland gehaald en dan heb je al helemaal geen controle op dierenleed.

NiekdV | 28-06-11 | 21:05

@ Creaguurder | 28-06-11 | 19:32
Wow, wat een berg hysterische xenofobie weet jij er in een paar zinnen uit te persen. Geen enkele van je uitspraken is ergens op gebaseerd, behalve op xenofobie. Jammer dat je het zelf niet ziet. Maar ik help je even:

"Daar komt wel een clausule voor." Dit gaat over steniging. Doe mij even een linkje waarin duidelijk wordt dat er een clausule in de wet in voorbereiding is over steniging. Ik voorspel: die kun je niet leveren.

"En ons land is zo beschaafd, dat ze alle ongelovigen in dit land in 1 week tot inferieure mensen hebben gemaakt." Dat lijkt mij tendentieus gelul dat nergens op gebaseerd is. Wel? Hit me with a link.

"Let op, clausules voor gelovigen (PVDA-aanhang) gaat nog eens heel groot worden vanaf nu, want ze zijn er nu gewoon mee weggekomen en iedereen slaapt."
Laat mij eens zien hoe het zit met de verdeling van religies onder partijen. Er zullen heus een hoop Moslims PvdA stemmen, maar het gaat hier ook over Joden. Hoe zit het daarmee?
En: wat is er feitelijk mis met de clausule? Als je tegenover een rechtbank hard kan maken dat er niet meer leed is dan met verdoofd slachten (geen flauw idee hoe je dat zou kunnen doen, maar dat terzijde), wat is dan het probleem?

Predateur | 28-06-11 | 21:02

Oh well. Het is zover. Dit wordt in de eerste kamer tegengehouden, is mijn overtuiging. Het is al vaker gezegd dat dit maar een klein aspect is van het dierenleed. Dus ik ga niets roepen over hypocrisie en kiloknallers. Maar goed het is wel "food for thought". No pun intended....

Wel heb ik moeite met het gemak waarmee velen plotseling zo moreel superieur is geworden in deze discussie. Het zal veel mensen niet uitmaken hoe hun broodje warm vlees op hun bord komt. Ik ben van mening dat dit minder met diervriendelijkheid te maken heeft dan met haat voor bepaalde minderheden in onze samenleving. Noem mij maar soft maar ik kan me niet aan dit idee onttrekken.

The worlds smartest | 28-06-11 | 21:00

@pappavan | 28-06-11 | 20:57
Dan hebben de Amerikanen gelijk.

Dmitri Dmitrievitsj | 28-06-11 | 20:59

Volgens de Amerikanen proberen we zo alleen maar de Joden en Moslims weg te pesten...

pappavan | 28-06-11 | 20:57

Gelukkig is aan het schaap op de foto volgens de nieuwe procedure eerst even gevraagd of ze dit vervelend zou vinden.
Het antwoord was " meeeeuh " wat betekent " nee hoor ".

hotmint | 28-06-11 | 20:48

VVD en CDA zijn voor dierenrechten is zolang ze moslims kunnen pesten. Ooit een VVD'er gehoord over de bioindustrie? Of over meer steun aan natuurbehoud? Ik zweer het, ik zal nooit links stemmen, maar dit is gewoon vals.

Doodziek Aapje | 28-06-11 | 20:48

Meerdere culturen in één land gaat niet samen!
Vroeger al niet, nu helemaal niet, multi-cultureel?

Zoeperdje | 28-06-11 | 20:40

@Hölzenbein | 28-06-11 | 19:23
Maar omdat het martelen van dieren wel bestaat moeten we het maar respecteren?

Is dat wat je zegt?

Als je die redenering volgt is er ook niks mis het het afzinken van vermeende heksen.

Parsons | 28-06-11 | 20:15

Zeg, van Rossum, wat is er mis met de , eeuwenoude, joodse beschaving?

propper1000 | 28-06-11 | 20:06

Nu een algeheel verbod op onverdoofd ritueel slachten?
Eindelijk een verstandige wetgeving. Het dwingt de diverse religieuze partijen te beseffen dat we niet meer in het jaar 1500 voor Christus leven c.q. in het jaar 600 na Christus voor onze moslimbroeders.
En als de religieuze fanatici dan nog een stap durven te nemen en zich realiseren dat we ECHT in de 21-ste eeuw leven en dat gedoe van de begin-oertijd van onze religies niet meer nodig hebben, dan zal er (speciaal bij de bebaarde Hakbars) meer tolerantie en vredelievendheid ontstaan.
Dank aan de Partij voor de Dieren dat ze deze eerste en cruciale stap naar wereldvrede heeft gezet.

ljcoster | 28-06-11 | 20:04

In de media waren veel zgn bekende mensen wan wie ik nooit had gedacht dat ze zich door oude religieuze riten zouden laten leiden. Dit heeft wel weer duidelijk gemaakt waar iedereen staat.

mokum4all | 28-06-11 | 20:00

@istawa | 28-06-11 | 19:55 Waarom? Moeten we in de lijntjes van een partij lopen om hier te mogen reaguren? Het is DeJoop niet hoor.

vraagstaart | 28-06-11 | 19:59

@Hölzenbein | 28-06-11 | 19:46 Aha.... Mac, Google Chrome.

Misschien de wraak van Jobs op het iPad tool.....>-(

vraagstaart | 28-06-11 | 19:58

ook de hele VVD en op een PVV er na hebben net zo gestemd dus geen krokodillentranen please

istawa | 28-06-11 | 19:55

debiel kutvolk

weesgegroet | 28-06-11 | 19:51

Lekker rein, dat ritueel slachten.

saaienickname | 28-06-11 | 19:49

@Creaguurder | 28-06-11 | 19:32
Nogmaals, stenigen bestaat niet in Nederland, dus elke comment daar over: kul.

Hölzenbein | 28-06-11 | 19:47

Nou, ik zou zegen, kom maar op met die doodvilvergunning.
Per dood te villen dier: 500 formulieren invullen, 3 maanden van tevoren indienen bij beoordelaar, (geen taalfouten ), monster van de te gebruiken doodvilmateriaal, zoals messen of zagen, bewijs van doodvilkunde plus duplikaten diploma,s ( in NL behaald), bewijs dat het dier geen pijn lijd plus handtekening dier voor accoord, garanties dat het dier niet in het NLse voedselketen komt, accoord gaan met gevangenisstraf cq uitzetting bij het niet naleven van het bovenstaande.
Nou, slacht ze.

The eimer | 28-06-11 | 19:47

@vraagstaart | 28-06-11 | 19:32
Bij mij ook. Mac, firefox 5.0

Hölzenbein | 28-06-11 | 19:46

@rara
waarom dan? alsof niemand weet hoe een slachting eruit ziet. Dit is gewoon pure beinvloeding, opzich niets mis mee maar ik heb voor andere (minder gore shit) op z'n minst een NSFW aankondiging gezien, hier niet. Dat is het enige wat ik bedoelde.

Furb | 28-06-11 | 19:40

Waar ik deze foto vinden op het net? Ies wel iets voor op mijn muur op A2 formaat

Benderistic | 28-06-11 | 19:38

@wakkere_nederlander | 28-06-11 | 19:11 Thanx. Ik merk overigens dat ik in het reaguurderstool ritueel geslacht ben - m'n eigen tegels en reacties daarop worden niet meer geregistreerd sinds vanochtend.

@Parsons en @atm0s bugje?

vraagstaart | 28-06-11 | 19:32

Hölzenbein | 28-06-11 | 19:23

Daar komt wel een clausule voor.

En ons land is zo beschaafd, dat ze alle ongelovigen in dit land in 1 week tot inferieure mensen hebben gemaakt.
Inferieur aan de wet, en inferieur ten opzichte van alle gelovigen (lees moslims en joden). Let op, clausules voor gelovigen (PVDA-aanhang) gaat nog eens heel groot worden vanaf nu, want ze zijn er nu gewoon mee weggekomen en iedereen slaapt.

Creaguurder | 28-06-11 | 19:32

@de nakketikker | 28-06-11 | 19:19
Dus jij ziet moslims als je vijand?
Ik vind het prima als ze een eigen partij oprichten, voor mijn part de jihadpartij.
Dan weten we waar we aan toe zijn, en ik hou van duidelijkheid.
Alles is beter dan de pvda, die kunnen alle kanten opglibberen.

Slipsnifter | 28-06-11 | 19:29

Eurotokkie | 28-06-11 | 18:29 | + 0 -
Laten we er maar gewoon van uitgaan dat als we dingen niet zien, meten of op andere manieren kunnen waarnemen deze dingen ook niet zullen bestaan.

Moi2 | 28-06-11 | 19:27

@Parsons | 28-06-11 | 19:21
Simpel omdat er in dit beschaafde land geen steniging bestaat. Zo moeilijk is het niet.

Hölzenbein | 28-06-11 | 19:23

We hebben vrijheid van godsdienst, net zoals vrijheid van meningsuiting. Maar aan beide zijn grenzen, die van meningsuiting is pas nog getest, de grens van godsdienstvrijheid moet ook maar eens vastgesteld worden Ritueel slachten zou een mooi voorbeeld zijn. HELEMAAL stoppen dus.

doof potje | 28-06-11 | 19:23

@Hölzenbein | 28-06-11 | 19:14
Waarom niet? Is toch ook onderdeel van de achterlijkheid? Ik bedoel - doe het dan goed.

Parsons | 28-06-11 | 19:21

Slipsnifter | 28-06-11 | 19:08

Who kwnows? En dat bedoel ik dus daarmee. Wat heb je liever je 'vijand' dichtbij of verspinterd all over the place? Dus nogmaals lach niet té vroeg.

de nakketikker | 28-06-11 | 19:19

@BridgetoFar | 28-06-11 | 17:28
Eensch. @redactie, tief eens op met dat soort plaatjes.

Nietvoordekat | 28-06-11 | 19:19

Informatieve foto. Kijk mensen, zo ziet je kiloknaller vleesch er uit voordat het een onherkenbaar stukje gehakt is in een plastic bakje.

Bulloch | 28-06-11 | 19:17

@Parsons | 28-06-11 | 19:07
Die kennen we niet in Nederland. Noch die ontheffing noch die steniging.

Hölzenbein | 28-06-11 | 19:14

[Q]... Volgens de kunstgekkies hebben we toch al geen beschaving meer over....[/Q]

Ok, speciaal voor kunstgekkies:

Beschaving is ook erkennen dat dieren kunnen lijden, en indien je ze dan toch voor consumptie houdt, hen hierbij zo min leed toe brengt, van geboorte tot en MET de slacht.

Back OT: nu dit er door is (geweldig), gaan we nu ook wat meer kijken naar het overtollige leed in de periode van geboorte tot slacht? Daar zou het namelijk toch nog altijd beter kunnen, dan mijn vlees maar wat duurder.

ZKH EénOog | 28-06-11 | 19:12

vraagstaart | 28-06-11 | 18:59
Sterke comment!
Als ik geitenhouder was en mijn dieren werden op bovenstaande manier geslacht zou ik weigeren om in zee te gaan met dergelijke islamitische slachterijen.

wakkere_nederlander | 28-06-11 | 19:11

@de nakketikker | 28-06-11 | 19:07
De PvdJ?
(Partij van de Jihad)

Slipsnifter | 28-06-11 | 19:08

Wanneer komt de ontheffing voor steniging?

Parsons | 28-06-11 | 19:07

Naast de dierenpolitie dient ook de Algemene Inspectiedienst van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit www.aid.nl/ op het slachten van dieren toe te zien.
Zie ook het besluit ritueel slachten: www.vwa.nl/onderwerpen/wet-en-regelgev...

doenormaal! | 28-06-11 | 19:07

wrijft zich al in de handjes bij het idee dat de PvdA het nu nóg zwaarder gaat krijgen en heul veul kiezers (lees: allochtonen) gaat verliezen*
my anal pony | 28-06-11 | 18:45

Kun je wel doen, maar heb je er weleens over nagedacht waar ze, de allochtonen (!) dan op gaan stemmen? cq wat voor partij er dan wordt opgericht. Kan het lachen je weleens vergaan.

de nakketikker | 28-06-11 | 19:07

Zo zeg, wat een islamitische foto!
(sorry voor het grove taalgebruik)

wakkere_nederlander | 28-06-11 | 19:05

De joodse besnijdenis (*red. stuk van hun lul, zodat je die paarse duitse helm beter kunt zien als ie hard is), deze joodse besnijdenis gaat tegenwoordig nimmer meer zonder verdoving, daar de rabbijnsen dit verdoven van het s lach toffer wel vinden passen in het huisige tijdsbeeld. Dus in het huidige tijdsbeeld kunnen die rabbijnsen ........ ach geloof ik ga pissen en ja hoor MET voorhuid intact.

Slurfje | 28-06-11 | 19:01

Creaguurder | 28-06-11 | 18:49
Inderdaad een zwarte dag voor de dieren- en mensenrechten door dit achterlijke achterdeurtje. blijkbaar hebben in dit hypocriete kudtland religieus gestoorden nog altijd een streepje voor op wél-denkende mensen...

Aktivist | 28-06-11 | 19:00

als dadelijk m'n gehaktbal in het gedrang komt, hoop ik toch dat het aantal vegetariers hier gedaald is.

Rochel | 28-06-11 | 18:59

Valt wel mee hoor, die ontsnappingsclausule, sterker nog: ik vind hem wel terecht. We hebben het hier namelijk over aantonen op een manier die de justitie aanvaardt, dus een wetenschappelijk onderbouwd, onomstotelijk en sluitend bewijs. En justite is het orgaan dat de handhaving van wetten controleert.

Als een inventieve halal-slager ooit zo'n methode zou uitdokteren, en inderdaad wetenschappelijk kan aantonen dat dat niet lijdt tot meer leed dan verdoofd slachten (ik zou niet weten hoe, maar dat terzijde), moet dat legaal kunnen.

Predateur | 28-06-11 | 18:59

Bezopen.

Neem een voorbeeld aan Australië: als die Indonesiërs onze runderen op die manier slachten, krijgen ze gewoon geen dieren meer.

Klaar. Zoek het maar uit.

vraagstaart | 28-06-11 | 18:59

@prikkebeenK
En ik wil het 'normale' onderwijs verbieden, daar worden kinderen wijs gemaakt dat er ooit een boem was en dat dat het begin was van alles. Oja en sommige mensen geloven nog zoiets dat een god heet. Nu verder met rekenen..

xzaz2 | 28-06-11 | 18:57

@Arrabinekoeterine | 28-06-11 | 17:36
Helemaal mee eens!

Hölzenbein | 28-06-11 | 18:55

@my anal pony | 28-06-11 | 18:45
En waar gaan al die zandbakadepten dan naar toe?

Catch-22 | 28-06-11 | 18:55

Echt belachelijk! Wat is next je mag niet meer met een keppeltje op in een auto zitten vanwege de veiligheid? In een ritueel slachthuis wordt er meer met respect naar het dier gekeken dan bij een reguliere slachthuis waar het letterlijk lopende band werk is.

xzaz2 | 28-06-11 | 18:55

alsof de koe die voor je runderlapke geslacht is eerst gerust gesteld wordt ! ik ben wel tegen het thuis slachten en andere barbaarse manieren .

Mr aarsch | 28-06-11 | 18:55

Heeft godwinkoning Herman Loonstein zijn koffers al gepakt?
bit.ly/j6Ax5j

Prof. D.A.H. Vintik | 28-06-11 | 18:54

De bewijslast behoort inderdaad bij de gerelicapten. Als ze nou met bewijs voor het bestaan van hun waanzinnige ideeën komen, dan mogen ze nog een keer meepraten.
Vooralsnog blijft dat recht aan diegenen die ze wel op een rijtje hebben.

Antitheïst | 28-06-11 | 18:52

@Moi2 | 28-06-11 | 18:33 Omdat ze er mee opgevoed zijn. Het is voor mij de grootste reden om het bijzondere onderwijs per wet te verbieden. We betalen met zijn allen die achterlijke gewoonte om zelfs op school die kinderen met die vuige, gore, mensonterende religie te vergiftigen. Het resultaat zien we dagelijks om ons heen. Religie is een misdaad tegen de mensheid.

prikkebeenK | 28-06-11 | 18:50

Wie het laatst slacht, slacht het best.

Wordt vervolgd dus.

Bakito | 28-06-11 | 18:49

En de gemeentes gaan de vergunningen uitdelen (college B&W)

Zo weten we nu ook, waarom er de laatste decennia zoveel grote steden door PVDA-ers zijn ingenomen, in iedere grote stad kon je kiezen tussen een PVDA-er en een PVDA-er als burgemeester.

Er veranderd niks, het is alleen nog SLECHTER GEWORDEN VOOR ONGELOVIGEN in dit land!
En het ergste is nog, dat dit niet is aan te vechten, want ook een europees Hof , zal nooit optreden tegen dit soort ongelijkheid en discriminatie naar ongelovige burgers toe. Nimmer, ook niet als een miljoen ongelovige honden en varken dit zullen aankaarten.

Wat een zwarte dag !

Creaguurder | 28-06-11 | 18:49

Eurotokkie | 28-06-11 | 18:34
Zwarte gaten kun je niet zien Einstein, daarom heet het ook een zwart gat.

sjaakdeslinksesul | 28-06-11 | 18:48

*wrijft zich al in de handjes bij het idee dat de PvdA het nu nóg zwaarder gaat krijgen en heul veul kiezers (lees: allochtonen) gaat verliezen*

my anal pony | 28-06-11 | 18:45

Moet daar nou die akelige foto bij? Ik word er niet goed van.

Nifelheim | 28-06-11 | 18:44

Er gelden in dit land andere wetten voor gelovigen.
De Sharia geldt dus al gedeeltelijk.

Slipsnifter | 28-06-11 | 18:41

@Creaguurder | 28-06-11 | 18:38
Helemaal mee eens, zo gaat het alleen al vele jaren.

Slipsnifter | 28-06-11 | 18:40

Wat de PVDA dus geregeld heeft is de afschaffing van gelijkheid in dit land.

Onthoud dit mensen! Dit is een keerpunt in beschaving, samenleving en democratie.

De religieuzen mogen meer, dit is pas ongelijkheid zaaien, haatzaaien en de samenleving tegen elkaar opzetten. De samenleving splisten, ondermijne, naar de kleaute helpen.

DE PVDA !!! ONTHOUD HEN!!! De PVDA !

Het einde van gelijke behandeling in de wet voor alle ongelovigen !
\

Creaguurder | 28-06-11 | 18:38

sjaakdeslinksesul | 28-06-11 | 18:33 |
God bestaat maar verwacht geen wonderen van hem.
-edit niets menselijks is mij vreemd -

Eurotokkie | 28-06-11 | 18:35

QED: God bestaat niet.

sjaakdeslinksesul | 28-06-11 | 18:34

sjaakdeslinksesul | 28-06-11 | 18:25

Er zijn ook miljoenen zwarte gaten , heb jij er ooit 1 gezien.

Eurotokkie | 28-06-11 | 18:34

Eurotokkie | 28-06-11 | 18:29 |
God als er ook maar een 0,001% kans is dat je bestaat, laat dan deze reactie bouncen.

sjaakdeslinksesul | 28-06-11 | 18:33

sjaakdeslinksesul | 28-06-11 | 18:25 | + 0 -
In mijn jeugd heb ik in Tanzania gewoon en onze kok geloofde heilig in bosgoden
Voor hem waren die bosgoden net zo echt als voor gelovigen hier hun god.
De grap is dat onze kok ook precies dezelfde "bewijzen" had dat zijn bosgoden bestonden als een christen of moslims heeft om hun god te "bewijzen"

Moi2 | 28-06-11 | 18:33

weedo | 28-06-11 | 18:25

Jij weet ook , dat dit om gelijkheid gaat in dit land? En gelijke behandeling? En iedereen die de wet hoort te volgen. Behalve..
Die behalve-clausule is nu gemaakt door de -PVDA!-

Jij bijvoorbeeld en heel veel ongelovigen in dit land, mogen niet slachten van de wet.
Waarom ? Omdat jij niet religieus bent.

Alleen als je religieus bent, (LEES of Moslim of Jood), dan mag je lekker dieren martelen en kapotsnijden wanneer het dier bij volle kennis is.
Volle kennis? wat is dat? Dat is iets wat alle religieuzen niet hebben, allemaal !

Creaguurder | 28-06-11 | 18:32

Terecht dit verbod.

Onschuldige dieren zo afslachten en waarvoor??

Doe dat in je eigen achterlijke haat-contreien..

Blue Light | 28-06-11 | 18:30

Ik had niets anders verwacht dan een verbod incl. Stemvee clausule. Bah kots land! Denk dat ik mijn vrouw vanavond even ga stenigen, oh nee, ben geen mosselman. Leuke foto trouwens, deze hoop ik wel in een keer die strot door ipv dat filmpje eerder. Staat die strot door te zagen alsof het een eik was. Zonde van het vlees want hallalie stempel krijg je pas als die strot in 1 x meteen doormidden gejankt is. Sorry Nederland is ziek, heel ziek!

Dhr. Z. Wijn | 28-06-11 | 18:29

Moi2 | 28-06-11 | 18:21 |
in de wetenschap zijn er ook soms dingen die we niet zien maar wel bestaan al is het bewijs soms niet echt overtuigend .

Eurotokkie | 28-06-11 | 18:29

Je moet toch ook wel echt uit het rifgebergte of een ander onontwikkeld achterlijk gebied komen om te kunnen doen wat de man op de foto doet. Een beschaafd weldenkend mens zou zich hiertoe nooit kunnen zetten; een dier onnodig laten lijden door hem onverdoofd op zo'n wrede manier de nek door te snijden. Maar ach ze doen het met mensen ook. Wat verwacht je anders van zo'n primitief, onbeschaafd en wreed volk? De man uit het volgende bericht betreft overigens een Iraniër. Staat er natuurlijk weer niet bij vermeld zodat u toch vooral zou kunnen denken dat autochtonen tot zoiets in staat zouden zijn... (misselijke wijze van verdachtmaking van autochtonen) www.telegraaf.nl/buitenland/8088619/__...
Of luister naar het verhaal van deze non: www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=...
vertaling hier: www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=...

doenormaal! | 28-06-11 | 18:28

Gelukkig heeft het Poldermodel zijn langste tijd gehad. WEG MET de SER, de verplichte winkelnering bij pensioenfondsen en bedrijfsverenigingen, de vakbonden, de 'werkgevers' en al die honderden overbodige instituties, overlegorganen, instanties, en andere miljarden verslindende subsidieprojecten.

Milton Friedman | 28-06-11 | 18:28

Moi2 | 28-06-11 | 18:11 |
Helemaal mee eensch!

La Vie En Rose | 28-06-11 | 18:27

Job Melkert | 28-06-11 | 17:48 |
De compromissen van de PvdA en binden van de samenleving die voor een fijner leefklimaat hebben gezorgd of zorgt?
Tuurlijk joh, Dat zijn alle mensen die in de afgelopen 30 jaar hun eigen wijken zijn ontvlucht en/of zien verpauperen volkomen met u eens. *kuch*

Als er één partij verantwoordelijk is voor het huidige klimaat in Nederland dan is het de PvdA wel. Dit compromis is ook weer partijpolitiek: iedereen tevreden houden.

Er verandert niets, of gelooft u werkelijk dat hele blikken controleurs zullen worden opengetrokken om te zien of het slachten van dieren volgens de regels verloopt.

En dan nog....

La Vie En Rose | 28-06-11 | 18:26

@mezelf
Zolang ze de pindasaus maar niet vergeten.

weedo | 28-06-11 | 18:26

Moi2 | 28-06-11 | 18:21
Juist, er zijn in de geschiedenis zo rond de 100.000 goden geweest dus waarom zou die ene nu net wel bestaan en de overige 99.999 niet? Als je afrond op decimalen zijn Eurotokkie en alle joden, moslims en christenen net zulke grote godloochenaars als wij.

sjaakdeslinksesul | 28-06-11 | 18:25

Weet je, eerlijk gezegd zal het mijn reedt roesten hoe ze mijn broodje warm vlees omzeep helpen.

weedo | 28-06-11 | 18:25

Juiste titel is dus:

"Moslims en Joden mogen gewoon blijven slachten op hun manier."

In .ch is dit al 75 jaar verboden. Gelukkig wel.

Balsaq | 28-06-11 | 18:24

-weggejorist-

SkivdeVisser | 28-06-11 | 18:24

Aan de oppervlakte wordt een politieke discussie gevoerd over 'fundamentele rechten'. Maar wat gaan we nou werkelijk zien in het beleid? Gaat de ambtenarij nu ook echt iets DOEN aan ritueel slachten, of is deze hele discussie alleen maar winst voor de PvdD?

Kutmening | 28-06-11 | 18:24

En dit zet de deur open voor :

• Sharia
• stenigen in het openbaar
• Genitale verminking van kinderen
• Ongelijke behandelen van vrouwen
• Onderdrukking van ongelovigen
• etc.

Alles mag straks met ontheffing, als het maar om schijtgeloof en religie gaat.
Want zo worden de relinazi's in ons bange schijtland iedere keer geholpen en boven de wet geplaatst.

De PVDA en de reliclubjes maken alvast nieuwe clausules op. Let maar op.

Creaguurder | 28-06-11 | 18:21

Eurotokkie | 28-06-11 | 18:06 | + 0 -
Ik ben het niet zo vaak eens met onze Sjakie, maar dit keer duswel.
Jouw redenatie is dus dat ik eerst moet bewijzen dat het Spaghettimonster niet bestaat en tot die tijd gaan we er maar van uit dat hij wel bestaat.
nl.wikipedia.org/wiki/Vliegend_Spaghet...
-
Ja dat is inderdaad de manier zoals gelovigen wel moeten redeneren.
Religies zijn namelijk dermate onzinnige verhalen dat ze zelfs niet eens de meest simpele test overleven

Moi2 | 28-06-11 | 18:21

iets scjjapepie geveolt ? nee bleert ie sie juh nu wol ies hallal/

sjomp | 28-06-11 | 18:20

@sjaakdeslinksesul | 28-06-11 | 18:16
Zou leuk zijn als joris zich nu aangesproken voelt.

Prof. D.A.H. Vintik | 28-06-11 | 18:18

NOOIT wordt er nu eens een echte beslissing genomen in dit fopland, zelfs niet met dit "rechtse" kabinet.
*BARF*

Slipsnifter | 28-06-11 | 18:18

Ik word kotsmisselijk van dit land...

Slipsnifter | 28-06-11 | 18:17

Almachtig my ass.

sjaakdeslinksesul | 28-06-11 | 18:16

Eurotokkie | 28-06-11 | 18:06
God als je bestaat, dan moet je mijn reaguursel nu laten bouncen.

sjaakdeslinksesul | 28-06-11 | 18:16

Martelen van dieren gaat onverminderd door niks meer niks minder!
Wat een schijtkabinet, en wat een bange oppositie met hun clausuletjes om de religieuze idioten weer te pleasen, bang, laf en achterlijk is het. En dat in 2011.

Kruipen moeten we voor die gelovige honden, ze moeten boven de wet gehouden worden, waarom? Zijn we zo bang?

Creaguurder | 28-06-11 | 18:16

@Eurotokkie | 28-06-11 | 18:10
Inderdaad. Er valt me wat dat betreft trouwens wel vaker een zekere onbalans op tussen lusten en lasten.

vetkleppert | 28-06-11 | 18:14

@Furb | 28-06-11 | 18:11
Ja, deze foto moet per se op de frontpage.

rara | 28-06-11 | 18:13

Het is een pyrrusoverwinning, zo niet een schertsvertoning.
Er staat duidelijk dat men ontheffing kan krijgen.
Ik kan jullie nu al garanderen dat de Moslim partij PvdA zal regelen dat zij direct die ontheffing krijgen.
Dan krijgen de Joden die ook.
Dus Nederland blijft gewoon doorgaan met middeleeuws slachten.

Moi2 | 28-06-11 | 18:11

Nou vind ik mezelf geen mietje of een zeikerd maar moet deze foto persé op de frontpage? Het schock-effect zit er zeker in maar toch,,,

Furb | 28-06-11 | 18:11

vetkleppert | 28-06-11 | 18:04 |

Het loopt allemaal zo schreef , primitief slachten maar ondertussen met het modernste mobieltje een foto maken.

Eurotokkie | 28-06-11 | 18:10

@Prof. D.A.H. Vintik | 28-06-11 | 17:30
Nog een veel beter idee! LOL En een terechte opmerking.

doenormaal! | 28-06-11 | 18:08

doskabouter | 28-06-11 | 18:03
Tsja, stelletje incompetente regerende dwazen in een infantiel systeem genaamd democratie. Het is meer een soort van idols/xfactor, wie maar het meest populair kan bleren wint de zieltjes.

de Botte Bijl | 28-06-11 | 18:07

Lijkt me dat daar dan een mooie klus ligt voor de dierenpolitie: controleren in hoeverre de halalslachter slacht volgens een methode die plaatsvind op basis van een wetenschappelijk onderzoek, dat aantoont dat die methode net zo veel of weinig leed veroorzaakt als verdoofd slachten. Kan de slachter dat niet aantonen: vergunning kwijt. Simpel en effectief, weer een probleem opgelost.

doenormaal! | 28-06-11 | 18:07

En we polderen verder richting onze ondergang...

Davidson | 28-06-11 | 18:06

sjaakdeslinksesul | 28-06-11 | 18:04 |

Bewijs maar dat God niet bestaat , zolang gaan we gewoon onverdooft slachten.

Eurotokkie | 28-06-11 | 18:06

@Conan de Rabarber | 28-06-11 | 17:57
Het zou logisch zijn om dierenoffers tijdens voodoorituelen te verbieden. Voodoo is tenslotte een niet-Nederlandse religie.

Dierenoffers tijdens een Wicca-ritueel daarentegen, daar moeten ze echt van afblijven!

rara | 28-06-11 | 18:05

Als je zo nodig primitief moet doen, doe dat dan niet hier!

vetkleppert | 28-06-11 | 18:04

ijn5 | 28-06-11 | 18:02 |

Maar Wilders is dan wel Anti -Europa maar daar zitten ook veel Joden aan de top.

Eurotokkie | 28-06-11 | 18:04

Als ze eerst het bestaan van God kunnen bewijzen, mogen ze onverdoofd slachten.

sjaakdeslinksesul | 28-06-11 | 18:04

de Botte Bijl | 28-06-11 | 18:01

polpulisme en bleeren gaan het helemaal worden

doskabouter | 28-06-11 | 18:03

Laad die religieuze groepjes maar eerst eens wetenschappelijk aantonen dat dat godje van ze bestaat.
Verder weer een slappe vaatdoeken besluit.

Zzzzooooffff | 28-06-11 | 18:03

Nyg | 28-06-11 | 17:57 | PVV is niet zo zeer pro joods of pro rabiaat joods, maar pro israel.

lijn5 | 28-06-11 | 18:02

t' Lijkt wel alsof heel Nederland plots PETA mafketel is geworden. Nog nooit een dag er over in gezeten hoe beesten op de diverse borden kwamen, maar men schreeuwt iets polpulistisch in de Tweede Kamer en hoppa, het volk bleert mee.

de Botte Bijl | 28-06-11 | 18:01

Nyg | 28-06-11 | 17:57 |

Ja goed maar Wilders heeft niets tegen moslims maar
hij heeft iets tegen de Islam.

Eurotokkie | 28-06-11 | 18:00

Mooie oplossing. Verboden met de mogelijkheid om onder het verbod uit te komen. Iedereen tevreden, behalve die mensen die nu eenmaal nooit tevreden zullen zijn.

Dmitri Dmitrievitsj | 28-06-11 | 17:59

Eigenlijk is het natuurlijk een non issue.... verdoofd of onverdoofd, die beesten gaan hoe dan ook dood en daar komt bij dat slechts 1% onverdoofd gaat en de andere 99% zogenaamd verdoofd maar daar gaat ook nog weleens iets mis... bezoek voor de aardigheid maar eens zo'n 'diervriendelijk' slachthuis...

Fatwabuster | 28-06-11 | 17:58

Straks gaan ze dierenoffers tijdens voodoobijeenkomsten ook nog verbieden. Wat denken ze wel.

Conan de Rabarber | 28-06-11 | 17:57

Volgens het Islamitisch geloof mag een dier verdoofd worden zolang het maar 'omkeerbaar' is (oftewel, het dier moet eventueel bij kunnen komen van de verdoving). Volgens het Joodse geloof mag je helemaal niet verdoven.
Dus het verbaast me een beetje dat de PVV hier mee in heeft gestemd, aangezien dit vooral vervelend is voor Joden en niet zozeer voor Moslims.

Nyg | 28-06-11 | 17:57

doskabouter | 28-06-11 | 17:56 |
Zo en nu weer terug onder die steen.

Eurotokkie | 28-06-11 | 17:57

Politiek is één grote hypocriete kudtzooi.

doskabouter | 28-06-11 | 17:56

*dikke middelvinger naar haatfundi Emma Eleonora Wiegedeaud-van Schepselen Meppink ( bit.ly/mpqYEj ) opsteken doet*

Prof. D.A.H. Vintik | 28-06-11 | 17:56

Heb plots zin in een broodje kebab.

Bodde | 28-06-11 | 17:55

'Regulier' slachten is natuurlijk enorm leuk voor die beesten. Vast geen stress en pijn (ha. ha.). Eerlijk waar, we vallen hier enorm over, terwijl het normaal geachte regime voor het omleggen van beesten ook kwellend is. Niet dat mij het boeit, ik eet graag een stukkie vlees uit de kiloknaller-acties.

j van l | 28-06-11 | 17:55

-weggejorist-

3hgachter deskundige | 28-06-11 | 17:55

Ik maak bezwaar tegen verdoofd slachten. Waarom stijgt het dierenwelzijn als het dier in hogere sferen verkeerd? Het dier kan immers ook een bad trip krijgen.

Feynman | 28-06-11 | 17:55

De kans is zeker aanwezig dat het ritueel slachten
zich verplaatst naar de achtertuin of het balkon zoals vroeger, of dat het slachten bij de buurlanden zal gebeuren waar het niet verboden is.

Eurotokkie | 28-06-11 | 17:54

@rara | 28-06-11 | 17:51
Onbegrijpelijk dus dat er hier zoveel mensen zijn die dat idee beschimpen.

Job Melkert | 28-06-11 | 17:54

Eurotokkie | 28-06-11 | 17:35

Oh, ok dan is het goed.

doskabouter | 28-06-11 | 17:54

Het was toch niet voor te stellen dat de pvda tegen was, wat een infantiele club is het toch. Beetje de middeleeuwen terug in 2011 nog nooit zo'n inhoudsloze smurrieclub gezien dan de pvda, blubber, bagger, plasticvuil dat aanspoelt uit de zee.

nokkenaskettingklem | 28-06-11 | 17:54

ja.... hallo, er veranderd dus niks.... beesten praten niet, zeker niet als net de hals is doorgesneden en er zijn altijd wetenschappers te vinden die zeggen dat dieren niet extra lijden bij een rituele slachting en wie zijn wij omdat te kunnen weerleggen dan.....

Fatwabuster | 28-06-11 | 17:53

Ik maak bezwaar tegen de term 'kunstgekkies'. De echte bedreiging van de beschaving zit 'm niet in creatievelingen, maar in starre geesten die geweld verheerlijken. Ritueel slachten hoort daar ook bij.

Boer in 020 | 28-06-11 | 17:53

@Picca
Hoppa, weer 1055 vegetariërs erbij.

Expert Homo | 28-06-11 | 17:51


Als dieren hier niet langer mogen worden geslacht volgens de regels van een sprookjesboek zijn de sprookjesboekgelovigen dan heel erg teleurgesteld en gaan ze dan massaal uit protest terug naar het land van herkomst?...

Megalomaantje | 28-06-11 | 17:51

Theo van Gogh heeft ook niet geleden zeker!

Widukinn | 28-06-11 | 17:51

De PvdA zoekt tenminste nog naar de compromis. De compromislozen zijn slechts uit op polarisatie en confrontatie. Je kunt lachen wat je wilt, maar het binden van de samenleven zal gewoon voor een veel fijner leefklimaat voor iedereen zorgen.

Job Melkert | 28-06-11 | 17:48

@Castle Bravo | 28-06-11 | 17:34
spijkert-kop-raak!~!

La Vie En Rose | 28-06-11 | 17:47

"Menier, wij heb nog nooit klacht gehad van schaap na slacht!" Iek zweer! (Rotte kaaskop die je bent, die gorgelende geluiden en het verdrinken in je eigen bloed is weggelegd voor jullie allemaal over een paar jaar.)
Ik vind het schandalig wat hier gebeurd is.

funkyd | 28-06-11 | 17:46

Walgelijk weer deze polderoplossing.Verbieden deze archaische barbaarse onzin.

Religie is collectieve dwangneurose!

Arie Pastafari | 28-06-11 | 17:43

c.onjo | 28-06-11 | 17:41 |
Het onverdoofd slachten mag niet, behalve als het schaap toestemming geeft.

Eurotokkie | 28-06-11 | 17:43

moet ik persé als ik GeenStijl aanklik met deze ranzige moslimporno worden geconfronteerd.?

jan-lul-de-behanger | 28-06-11 | 17:42

Ach ja religieuzen hebben toch overal maling aan, dus wat dat betreft maakt het allemaal weinig uit.

Ronman2k | 28-06-11 | 17:42

Typisch weer dat Wim Kortenoeven, het PVV-lid dat tegenstemde, niet mag uitleggen van Wilders waarom hij dat deed. Wat een openheid toch weer.

Asmodean | 28-06-11 | 17:41

@Arrabinekoeterine | 28-06-11 | 17:36
Komt nog wel, alle begin is moeilijk. Zeker als de economische belangen zo groot zijn.

*parallel met slavernij zien doet*

Prof. D.A.H. Vintik | 28-06-11 | 17:41

Het onverdoofd slachten mag niet, behalve als...
Hier kan je weer alle kanten mee op. Wees eens duidelijk. Slap gelul dit zeg pffff...

c.onjo | 28-06-11 | 17:41

Er wordt hier wel erg makkelijk gesuggereerd dat deze wet een dode letter, een wassen neus zal zijn. Het staat of valt bij de controle op naleving van de ontheffing.Dat er dus streng gecontroleerd wordt dat een dier niet extra lijdt, met strenge sancties.

Zal dit gewoon een soort van gedogen worden of zal er streng opgetreden worden, is een beetje de vraag.
Ik ben bang voor 't eerste.

De Dansende Kater ® | 28-06-11 | 17:40

CarlitoBrigante | 28-06-11 | 17:38
iets met gedogen, waar ken ik dat woord ook alweer van.

Eurotokkie | 28-06-11 | 17:40

@Teiltjes Tekort | 28-06-11 | 17:39
Mits allochtoon wel, ja.

rara | 28-06-11 | 17:40

"De koe dient na de slacht een verklaring te ondertekenen waarin het dier aangeeft geen pijn geleden te hebben'.

Had ook gekund. Had evenveel zin gehad. Wetenschap probeert objectief te zijn, maar geldt dat ook voor de Joodse en Islamitische wetenschappers die nu het bewijs moeten leveren?

rara | 28-06-11 | 17:40

Mooi stukje Van Rossum.

winterpeen | 28-06-11 | 17:40

Dostranamus | 28-06-11 | 17:33 |

Voor wie is de PvdA dan wel de goede partij? Zakkenvullers en baantjesjagers?

Teiltjes Tekort | 28-06-11 | 17:39

Er kan nog meer bij, er kan nog meer bij .
Leve de koningin.

XaaD666 | 28-06-11 | 17:38

Niemand.....?
Ok;
Wil de echte Verlosser Geert er even inkomen!
Ze hebben hun religiepapiertjes wel aangepast wat de lulverkleining betreft, dat stukje voorhuid wat die lui ongepast vinden. Waarschijnlijk heeft hun god de mannen een stukje lulhuis teveel gegeven en volgens die andere gekkies de vrouwen een genotsknopje teveel.
Maar voor slachtdieren geldt No Pain No Gain.

Slurfje | 28-06-11 | 17:38

Ze moeten het aan gaan tonen, dat zal ze niet lukken en het lijkt me zeker wel dat de PvdD hier bovenop blijft zitten, na 6000 jaar kelen op de prehistorische manier te hebben doorgesneden, mag de relisnijder wel ff moderner worden. Gewoon livecam webcam in elke relikeelzaak ophangen en iedereen die wil en het aan kan zien, kan meekijken, gratis controle ook nog.

Causa Sui | 28-06-11 | 17:38

'Want als Joodse en islamitische groeperingen kunnen aantonen dat een dier bij de rituele wijze van slachten niet extra lijdt, kunnen ze ontheffing krijgen om toch onverdoofd te slachten.'

En hoe gaan ze dat aantonen? Door achteraf te vragen: zo geitje, dat deed vast geen pijn he?

Onder het motto, wie zwijgt stemt toe.

Zieke idioten.

CarlitoBrigante | 28-06-11 | 17:38

Gozert links heeft liever kip *vooroordeel uit*

HerrKissngr | 28-06-11 | 17:37

Fokking slappelingen. Er veranderd dus niets. Fok

tejootje | 28-06-11 | 17:37

Eeeeew. Spoiler die shit, Rossem.

Gootbalkoning | 28-06-11 | 17:37

politiek.... Z.U.C.H.T

pfffar-right | 28-06-11 | 17:37

Toch slecht dat de VVD als grootste partij dit laat gebeuren...

brambo80 | 28-06-11 | 17:36

Laten ze bio-industrie aanpakken. Dit is een druppel op een gloeiende plaat.

Arrabinekoeterine | 28-06-11 | 17:36

Deze foto is het leven , het is nooit leuk als we de waarheid zien.

Eurotokkie | 28-06-11 | 17:35

Ahh, eerst drie keer een motie van de PVV afwijzen en de vierde keer dezelfde motie, maar nu ingediend door de PVDD aannemen.

tejootje | 28-06-11 | 17:35

Poldermodel = het model wat van NL een zinkend schip heeft gemaakt. Deze ontsnappingsclausule is een prachtig voorbeeld daarvan.

Castle Bravo | 28-06-11 | 17:34

Die mekkert niet meer !

Ratzing. | 28-06-11 | 17:34

Zie ik nu een fata morgana of staat daar echt dat het verboden wordt.

Eurotokkie | 28-06-11 | 17:33

Als moslim of jood kun je nu tot de juiste conclusie komen dat de PvdA niet jouw partij is.

Dostranamus | 28-06-11 | 17:33

Deze mensen houden zich duidelijk niet aan de HACCP.

*die dude van De Smaakpolitie oppiept. Kom, hoe heettie ook alweer*

CarlitoBrigante | 28-06-11 | 17:32

Zou natuurlijk moeten zijn: als Joodse en islamitische groeperingen het bestaan van jaweh/allah wetenschappelijk kunnen aantonen, kunnen ze vervolgens de mogelijkheid krijgen om aan te tonen dat een dier bij de rituele wijze van slachten niet extra lijdt (teneinde een ontheffing te krijgen om toch onverdoofd te slachten).

Prof. D.A.H. Vintik | 28-06-11 | 17:30

Deze foto is ranzig.

ikzouhetnietweten | 28-06-11 | 17:28

En of een dier extra pijn lijdt wordt natuurlijk weer door een commissie met louter PvdA-ers beoordeeld...

Tommygunner | 28-06-11 | 17:28

Fijne foto, geeft feilloos de juiste sfeer weer!

Billo2 | 28-06-11 | 17:28

Heeft ook lang genoeg geduurd.

DjuToch | 28-06-11 | 17:28

Toch weer de deur op een kier. Ontheffing is zo Nederlands en zo verkeerd. Verbied het gewoon punt uit!

Middeleeuws slachten doen ze maar in die grote zandbak.

doskabouter | 28-06-11 | 17:28

Gadverdamme wat een smerige foto

BridgetoFar | 28-06-11 | 17:28

Dit is een mooie uitkomst. En nu krijgen we de komende tijd de religieuze zeikers weer op tv en radio.

plastic zakje | 28-06-11 | 17:27

Mooi.

BenBinnen | 28-06-11 | 17:25

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland