Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Beschaafd Godwin-volk zoekt subsidie

beschaafdegodwin5341.jpgSmile, je staat op Geenstijl: deelnemer aan Mars der Beschaving laat ware beschaving zien. En dat mag dus niet gekort worden. Logisch. Zoveel fatsoenlijke beschaving verpakt in een enkel betrokken subsidiemens, daar kan zelfs Ramsey Nasr niet meer overheen. Enfin, het is warm vandaag dus kopt u de slagzin zelf even in? "Kunstgekkies vergelijken met Hitler mag niet maar...". De beste inzenders winnen een familiepak Mars. (Foto: @ananninga, via).

Reaguursels

Inloggen

De bechrijver van het stuk linnen heeft tenminste geen gevoel voor proportie. Groot beginnen, en bij regel 2 er al achter komen dat het niet past. Zie ik bij de schrijfsels van mijn kinderen ook wel eens. Verder denk ik dat we met het geld voor de kunst heel wat thuiszorg hadden kunnen betalen.

WildPlassert | 28-06-11 | 10:59

-weggejorist-

E Rectus Magnificus | 28-06-11 | 00:39

We willen VRETEN,van kunst krijg je alleen een steen in je maag.
Kunst is voor werkloze werkenden.
Voor drammers zonder eelt in de handen.
Idealisten die ongevraagd het wereldbeeld aantasten.
Fanatici die hun kronkels opdringen aan elke argeloze voorbijganger.
Wij willen kunst niet met Hitler vergelijken maar kunst is ook meedogenloos.

slakkenzout | 27-06-11 | 22:14

Hitler hield inderdaad veel van kunst, maar hij was wel eenkennig. Arno Breker en Jopie Heesters mocht ie wel, maar alles wat hem niet zinde, was ontaarde kunst en diende vernietigd te woreden, net als diegenen die het gemaakt hadden.
Kunstenaars hadden het toen makkelijk, als ze geen lid werden van de Kulturkammer, gingen ze lekker de Arbeitseinsatz in. En voor bepaalde kunstenaars of artiesten, jazzmuzikanten of heaumeaux die balletdanser waren had de Deutsche Reichsbahn altijd wel een enkeltje Dachau of Flossenburg klaarliggen.
Dacht dat kunstenaars altijd wel iets van historisch besef hadden, maar dat valt toch tegen.
Vreselijk dom en ondoordacht bord.

Heiner | 27-06-11 | 20:32

In dit perspectief zou Hans Klok ook Respect voor Hitler moeten hebben. Die doet het KUNSTstukje van het verdwijnen van 6 miljoen joden nog niet na!

Frimu2 | 27-06-11 | 20:11

"Kunstgekkies vergelijken met Hitler mag niet maar... Hitler stemde in ieder geval niet op de PVDA !!!".

insemismeer | 27-06-11 | 19:41

zoveel hield Hitler van kunst:

Register met 20.000 door nazi's gestolen kunstwerken online

Een register met 20.000 kunstwerken die de nazi's van de Joden stalen en waarvan de helft nog steeds niet werd teruggegeven, is op internet te raadplegen met foto's van de voorwerpen en de identiteit van de eigenaars.

www.demorgen.be/dm/nl/5403/Internet/ar...


_- ViXXeN -_ | 27-06-11 | 19:01

Grappig, dat is JUIST de reden om dus NIET overheids geld aan te nemen. Wat zijn het voor zwakbegaafde personen die daar staan te demonstreren?
Men moet juist principieel zijn in het weigeren van overheids geld stelletje gelegenheids kunstenaars.
De tijd dat creatieven juist overheids onafhankelijk wilden zijn en daarom dus ook kritisch op diezelfde overheid konden zijn bestaat niet meer.
Zo ontstaat cultuur. Zo zijn veranderingen geboren. De echte kunstenaars en creatieven en niet die zielige egocentrische meute gevoed door mensen die niet weten hoe ze hun kop boven het maaiveld moeten uitsteken.

Lompe Loel | 27-06-11 | 17:56

Ok Hitler hield van kunst maar zeker niet van Entarte Kunst. En hij had , BTW, nog een paar kunstwerkjes achter de hand.

ad melkert | 27-06-11 | 17:55

De aanhang van de PVDA mag wel gewoon een mening hebben. Net zo goed als dat ik enorm veel lol heb dat die spandoeker straks zijn uitkering kwijt is.

Rest In Privacy | 27-06-11 | 17:11

Ik vond en vind Hitler een lul, maar ik heb zijn schilderijtjes wel bekeken.
Hoewel die schilderingen geen wereldklasse zijn, zijn ze beduidend kunstiger als het merendeel van de huidige Hollandse subsidiekunst.

Mantisomantis | 27-06-11 | 16:49

Als Hitler je referentiekader is, dan zijn er wellicht andere dingen om je zorgen over te maken dan de kunstsubsidie...

HEvD | 27-06-11 | 16:27

...... beiden hadden de bedoeling hun grenzen te verleggen

sallandstrots | 27-06-11 | 16:17

Jullie zijn er maar druk mee boys!

Ienoo666 | 27-06-11 | 16:10

"Nee we mogen Wilders niet met Hitler vergelijken, maar Hitler had tenminste nog gevoel voor kunst..."
Wat moeten we hier begrijpen? Dat Wilders geen gevoel voor kunst heeft, dat Hitler wél gevoel voor kunst zou hbben gehad, en dat dáárom een vergelijking tussen Wilders en Hitler gerechtvaardigd is? En dat Wilders er bij een dergelijke vergelijking slechter afkomt dan Hitler?
Hoe krom moet je geest werken wil je de mening zijn toegedaan dat je met een dergelijke tekst het huidige bezuinigingsbeleid scherp aan de kaak stelt?
Een Godwin is tot daar aan toe, daar zijn we inmiddels aan gewend, daar kijken we helemaal niet meer van op, maar dit is geen Godwin, dit is een Niwdog, een omkering, die ons lijkt te vertellen dat kunst móet, ook als het miljoenen slachtoffers kost, dat kunst een menselijke waarde vertegenwoordigt die voorafgaat aan alle andere menselijke waarden en waaraan al die menselijke waarden, indien het niet anders kan, simpelweg opgeofferd mogen worden, dat kunst volledig losgeweekt kan worden uit zijn maatschappelijke context, verabsoluteerd kan worden en de vraag ten koste van wie of wat die verabsolutering plaatsvindt volkomen irrelevant is, en dat de staat, hoe verdorven die ook moge zijn, de morele plicht heeft éérst aan het welzijn der kunstenaars te denken en vervolgens pas aan het welzijn van de rest der mensheid.
Of Hitler gevoel voor kunst had lijkt me bediscussieerbaar, maar als we met z'n allen vinden dat dit het geval is geweest kunnen we ons onmiddellijk afvragen wat de invloed van kunst is op de psyche van de mens, of kunst verbroedert, verheft, relativeert, ontwricht, of dat kunst wellicht ook en vooral verdonkert, verduistert, betsndigt, polariseert, uiteenjaagt, vernietigt.
Het is opvallend dat juist degenen die het hardst roepen dat kunst bevrijdt, ontwricht, ondervraagt, slaat en schopt nu om het hardst schreeuwen dat dit ontwrichten enkel kan plaatsvinden als deze bij voorbaat door de staat wordt gefinancierd, en dat alles en iedereen ontwricht mag worden behalve die ontwrichtende kunst zelf.

Schoorsteenveger | 27-06-11 | 15:40

@Doenormaal

Alsof PVVers zo autonoom denken rofl

Tripps | 27-06-11 | 15:35

@Tonny35

Zolang Wilders de linkse kerk hysterisch maakt stem ik PVV.

skinner | 27-06-11 | 15:18

Te pas en te onpas wordt Geert Wilders er bij gehaald als het "links" belieft.
Mijn mening is dat we nu niet zo'n tekort hadden als er de laatste dertig jaar minder gelukszoekers van een woning,uitkering,kinderbijslag,zorgtoeslag,huurtoeslag,inrichting van woning enz.,waren voorzien.
En als er geen misbruik was gemaakt van allerlei voorzieningen stonden we er ook beter voor.
Maar nee, Wilders móét en zál overal de schuld van krijgen.
Laten die kunstenaars eens een baan zoeken en in hun vrije tijd de kunst beoefenen.

Tonny35 | 27-06-11 | 15:15

Grunberg deed dit ook eens in zijn voetnoot in de volkskrant. hij vermeldde er alleen niet bij dat de nazi's bepaalde wat kunst was (arische kunst wel te verstaan) en blijkbaar had hij ook geen probleem met de boekverbrandingen...

waarisdelol | 27-06-11 | 15:10

Zeikerdjes van cultuur. Bezuinigen om de de meeste mensen dat graag zo zien is ook cultuur. misschien zelfs wel een cultuuromslag. We gaan dus minder betalen en krijgen er meer cultuur voor terug.

Badderbeest! | 27-06-11 | 14:49

ik zeg Subsidie!, we hebben een linkschmens met humor ontdekt!

mothersfinest | 27-06-11 | 14:41

Ach het is natuurlijk best wel goed dat er es een bezem door al dat subsidiegedoe gaat, maar ik vind kunst wel heel belangrijk.
.
Ik vind die hele anti kunst houding eigenlijk meer iets voor achterlijke proleten en islamfascisten: de taliban die ouwe buddhabeelden opblaast. Dat soort werk.
.
Dus alle kunstbashers van GS, jullie staan op dit punt helemaal op een lijn met de islam ideologie.
.
Gefeliciteerd.

Greetje Duisenberg | 27-06-11 | 14:36

Kunstgekkies saneren ook liever in andere groepen

vriendje | 27-06-11 | 14:30

Dit is geen Über-Godwin, dit is een Über-Gotspe! Ik weet niet of de mensen die dit bord gemaakt hebben begrijpen hoe fout ze zijn. Niet fout in de oorlog maar fout ná de oorlog. Het wordt met dit bord zo duidelijk dat zij totaal geen enkel begrip hebben voor alles wat heeft plaatsgevonden in de tweede wereldoorlog. De kunstroof en de deportatie en uitroeiing van veel uitvoerend kunstenaars. Het bespotten van Entartete kunst moet toch ook al een duidelijk teken zijn dat er destijds niet veel aandacht en begrip was voor kunstenaars in het algemeen.

Nee, dit is geen Godwin, dit is domheid!

vanhetgoor | 27-06-11 | 14:22

-weggejorist-

fritsspits | 27-06-11 | 14:16

Wat een ontzettend idioot statement op die poster. Eigenlijk zeg je hiermee, dat je het prima vond dat Hitler 14 milj. Joden heeft vegast, omdat hij gevoel voor kunst had.

HOE GEK KAN JE ZIJN!

fritsspits | 27-06-11 | 14:09

Ik wil graag miljonair zijn, kan er even volgestort worden svp!

PIS-Alchimis | 27-06-11 | 14:06

Nee de grap van de dag was:

Wanneer mag je een marokaanse vrouw in het gezicht spugen? Als haar snor in de fik staat.

Of is dat te racistisch? Marokanen kunnen er namelijk gewoon om lachen.

Kwurft | 27-06-11 | 13:52

Hitler had inderdaad wat met kunst. Vooral met het stelen van kunst van Joden. Sukkels.

doenormaal! | 27-06-11 | 13:47

Eigenlijk is het een verhulde bedreiging.
Hitler is afgewezen en dat liep slecht af.
Wij (kunstenaars) worden ook afgewezen.

Slappehap | 27-06-11 | 13:43

"... maar gelukkig hebben we ter socialistische zijde Ghadaffi, Broeder 2, en Jeroen Kreek nog."

Klemlepp | 27-06-11 | 13:40

De Bloksnor heeft het voordeel van de twijfel, wat het ansichtkaarten schilderen betreft tenminste.

Dr.Thorvaldt | 27-06-11 | 13:40

Gelukkig zijn is een kunst, maar niet iedereen is een kunstenaar.

Slappehap | 27-06-11 | 13:37

De PVV wordt ook gesubsidieerd, dus de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet

Theo Reet | 27-06-11 | 13:36

Ja, ja, roepen dat W. vergelijken met H. niet mag maar het toch even lekker doen.
Hypocriet.

Oxydator | 27-06-11 | 13:30

... GeenStijl mag alles!

De Treinende Rechter | 27-06-11 | 13:28

'Godwin aan': Kunstgekkies vergelijken met Hitler mag niet maar zoals menig kunstwerk is ook het miljoenen verslindende project van de Oostenrijkse kunstenaar door velen onbegrepen. 'Godwin uit'

crypto | 27-06-11 | 13:25

moeten die lui niet werken.......

Amazing_Mark | 27-06-11 | 13:22

-weggejorist-

Helligen Hendrik | 27-06-11 | 13:21

Had eigenlijk wel een filmpie verwacht.. En de mars, tja, is toch 1 groot netwerk-event van mensen die werk zoeken :)

marxistje | 27-06-11 | 13:20

... hij zal er niet moeilijk over doen.

Lemau | 27-06-11 | 13:17

Gewoon even eronder zetten dat hij/zij niks op wilders tegen heeft en 't kan weer door de beugel. Beter opletten hoe w. dat doet.

Mislich | 27-06-11 | 13:17

-weggejorist-

Helligen Hendrik | 27-06-11 | 13:15

-weggejorist-

Helligen Hendrik | 27-06-11 | 13:11

Kunstgekkies vergelijken met Hitler mag niet maar wel met Pol Pot

Klopt niet helemaal want Polletje gooide er meer over de balk dan Dolf

stemvee | 27-06-11 | 13:10

Wilders geen gevoel voor kunst? Hij is toch ook filmmaker. Van films waar niemand (behalve de media) op zit te wachten dat dan weer wel.

ponk_the_donk | 27-06-11 | 13:10

@Slipsnifter | 27-06-11 | 12:25
Ach, het zijn gewoon gehersenspoelde en niet autonoom denkende mensen. Helaas zijn er daar veel van. Maar vroeg of laat zullen ook deze mensen hun fout inzien en begrijpen dat de door hen zo verguisde Wilders gelijk had. Dat ze nota bene juist degene die opkomt voor hun vrijheid, gelijkheid, emancipatie en verlichting hebben gestigmatiseerd. Ze saboteren hun eigen toekomst en die van hun kinderen en ze hebben het niet eens door... Heel erg triest inderdaad.

doenormaal! | 27-06-11 | 13:07

De elite maakt rare sprongen nu het volk het vuur aan hun schenen legt.

zeefert | 27-06-11 | 13:05

De kunst die Hitler aanstond, werd door hem gepromoot en/ of gesubsidieerd?


Over eng gesproken!!!

Bar_Type | 27-06-11 | 13:05

Ik vind het een "kunst" op zich dat de diverse media hier zoveel aandacht aan besteden en deze onrendabelen een platform geven om te strijden voor het vrije individu. Die weliswaar in stand dient te worden gehouden door de kudde!

KeurMeester | 27-06-11 | 13:04

knutselaars/kutstenaars zijn, net als Hitler, fascisten !

Bewijs wordt geleverd omdat, beiden hun kortzichtige mening opdringen aan anderen.

Dikke van Dale ; - knutselaars/kutstenaars- handophoudende haatzaaiers die te beroerd zijn om zelf te werken en anderen daar voor op laat draaien ; Zie ook 'Hitler'.


Mot kunnen deze uitspraak, bij wijze van zelfreflectie d.m.v. puntspiegeling

Guy Fawkes | 27-06-11 | 13:02

Mooie godwin, +1 ... ennuhh, PVV blaffertjes, dit heeft jullie Grote Leider mooi op zichzelf afgeroepen.

dutchdj | 27-06-11 | 13:01

"Kunstgekkies vergelijken met Hitler mag niet maar Hitler verkocht zijn schilderijen zonder subsidie. Net als zijn boeken en geschriften. Met zijn boek Mein Kampf verdiende hij miljoenen.".

leesbaar ow | 27-06-11 | 12:58

@ Deus Absurdia 12:43:

Voor die kunstkindertjes geld nu toch ook : eigen subsidievolk eerst!
In een tijd dat er bezuinigd moet worden is het schreeuwen ,, eigen subsidievolk eerst,, bedoeld als zich te distancieeren van het gewone klootjesvolk en het is zelfs een godspee omdat ze datzelfde klootjes te haten en ze af te schilderen als 1 bepaalde bevolkingsgroep en als domme mensen weg te zetten.
Welke kunst van anderdenkende worden er dan zo al geboycot?
De muzikale, beeldende kunsten of andere kunstvormen?
Of is het niet zo dat die ,, andersdenkenden,, over kunst het zat zijn al die ,, kunstvormen,, van hun belastinggeld door te laten woekeren?

The eimer | 27-06-11 | 12:58

Dit is een typische uitspraak van mensen die al jaren beschaving hebben moeten ontberen!

hawie | 27-06-11 | 12:56

Zegt dat iets over Wilders of over mensen "met gevoel voor kunst", vragen, vragen.

denuut | 27-06-11 | 12:56

Alles wat Hitler niet aanstond qua kunst en cultuur werd verbrand of vernietigd. Ofwel we zien Wilders&Co vanmiddag die subisdie trekkers in de brand steken op het malieveld of zijn vergelijking gaat totaal niet op.

Morgenavond | 27-06-11 | 12:55

Ik vond de spandoektekst wel grappig...
Los daarvan heeft Cheert natuurlijk geen ene reet met Nonkel Dolf te maken maar goed, vrijheid van meningsuiting. Toch? Cheert?

Graaisnaaiert | 27-06-11 | 12:54

@Flodder | 27-06-11 | 12:20
Ik ben heel kalm hoor maar dat terzijde. Ik kom op voor een leven in vrijheid en helaas moet ik het met Wilders (en ieder mens dat zich heeft verdiep in de islam en weet waarover zij praten) eens zijn, dat er in de koran teksten staan die een bedreiging vormen voor de wereldvrede en een leven in vrijheid en gelijkheid. De islam predikt dat niet-moslims inferieur zijn aan moslims. Veel moslims (zo niet bijna allemaal voelen dit diep in hun hart ook zo) Dat moslims beter zijn dan niet-moslims staat zelfs openlijk op de website van een islamitische school: www.ababil.nl/
De islam is een intolerante religie die de macht wereldwijd wil overnemen. Wilders en anderen proberen ons juist duidelijk te maken dat de islam een bedreiging vormt voor onze eeuwenlange bevochten vrijheid, verlichting en emancipatie. Iets wat de islam ten gronde wil helpen, wanneer zij daar de kans toe zou krijgen. Maar veel mensen kunnen deze informatie niet aan omdat zij te bang zijn en niet in angst willen leven. Ik vind echter dat het gedrag van moslims die openlijk hun haat en agressie tonen tegen Joden en homo's, die vrouwen uitschelden voor hoer en hen bespugen, veel overeenkomsten laat zien met wat de nazi's (fascisten) deden tegen Joden, zigeuners en geestelijk gehandicapten. Er zit met andere woorden nogal een groot en belangrijk verschil in de beweegredenen van mensen als Wilders en islam deskundigen die ons proberen te wijzen op de gevaren van de islam alsook het enorme aantal mensen dat op hem heeft gestemd (mensen die hun ogen open hebben en willen leven in vrijheid en gelijkheid, tolerantie, emancipatie en verlichting en daar tegenover doelstellingen en houding van de islam.
Leest u dit artikel maar eens: www.theblaze.com/stories/the-united-st...
En bekijkt u deze video's:
www.youtube.com/watch?v=xrDLWKyg1YQ
www.youtube.com/watch?v=zPu6-iZQgaI
www.youtube.com/watch?v=hLiku08FlRg

En voor het geval u niet weet wat jihad inhoud (pas op schokkende beelden):
www.blogmaniacs.nl/?p=57
www.joost-niemoller.nl/2011/06/huishou...

doenormaal! | 27-06-11 | 12:53

"Kunstgekkies vergelijken met Hitler mag niet maar zoveel burgers wegjorissen in nog geen 5 jaar is best kunstig.

Ronick | 27-06-11 | 12:50

@two ball cane | 27-06-11 | 11:19

"Aksiekoppiethee" ROFL !!

mortus_cade | 27-06-11 | 12:50

@Schaamharing | 27-06-11 | 11:44
De hoogte van subsidie gaf hij altijd met z'n rechterhand aan...

Ed41 | 27-06-11 | 12:48

Hoe zit het eigenlijk met de doodsbedreigingen jegens Sooreh Hera? Bekend van de 'homo-Mohammed-kunst', die het gemeentehuis destijds weigerde.

Kom aan hun centjes en de 'kunstwereld' manifesteert zich binnen no-time. Maar als een collega met de dood wordt bedreigd dan hoor of zie je ze nergens, bah!

Freddy4Fingers | 27-06-11 | 12:47

Zowel Hitler als de PVV hadden/hebben helemaal niets met kunst, tenmisnte niet met kunst van 'andersdenkenden'.
Hetzelfde gold/geldt voor intellectuelen, of mensen met een IQ boven de 80, socialisten, communisten, misdadigers ( behalve uit eigen gelederen).
De focus van haat werd/ wordt daarbij vooral gericht op 1 bepaalde bevolkingsgroep, aanhangers van een bepaald 'verderfelijk' geloof. Algehele strategie is daarbij om het klootjesvolk met drogredenen voor het karretje te spannen, wat lukt omdat domme mensen en een haatzaaiende strategie een self fullfilling prophecy is,

Ze kwamen/komen wel voor dieren op, tenminste, hun eigen dieren.

En probeer op basis van deze feiten maar eens geen godwin te maken..

Deus Absurdia | 27-06-11 | 12:43

Mwa, vind hem niet eens zo heel erg slecht.

petros666 | 27-06-11 | 12:41

Haatbaard- Duidelijk
Kaalkopje- Duidelijk
Subsidreadlock- Duidelijk

"Kunstgekkies met Hitler vergelijken mag niet, maar we moeten toch ergens ons 'heil' zoeken"

DaVinciZonderCode | 27-06-11 | 12:39

@Helligen Hendrik | 27-06-11 | 11:44
dan veroorzaak je het zog. 'prisoners dilemma'

overdrijfnietzo | 27-06-11 | 12:39

En toch heeft het ironie. In linkse kringen is geld verdienen een taboe, geld is rechts en dus verfoeibaar.

Stel subsidies ter discussie en men komt overeind.

zeg maar jansen | 27-06-11 | 12:39

Kunst voor in de open haard #heeresma.

skinner | 27-06-11 | 12:39

schopt o omhoog naar de boeken

stolperstein | 27-06-11 | 12:38

@MK: Openbare Omp(r)oep moet natuurlijk zijn Publieke Omp(r)oep.

Mokum Kosher | 27-06-11 | 12:38

eerstneukendanpraten | 27-06-11 | 12:10

Zou best een kunnen, maar nakijken gaat niet meer. Zijn beken heb ik mét de andere verkocht bij de grote verhuizing 5 jaar geleden.
Nog steeds spijt van, zeer prettige literotica. #heeresma

stolperstein | 27-06-11 | 12:38

Vrijheid van meningsuiting +1

Chris1977 | 27-06-11 | 12:33

"Fascisme/Racisme"...
goed zo ? O, sorry.. "Die Wilders"
nu wel goed ?

Kamervraag | 27-06-11 | 12:33

Ik zeg tegenactie: De-Grote-Stijlloze-STFUhippies-Mars.

NiekdV | 27-06-11 | 12:32

@Mokum Kosher

Hitler omdat het moet.

skinner | 27-06-11 | 12:31

Kunstgekkies vergelijken met Hitler mag niet maar spotprenten maken van de profeet van de vrede gelukkig wel.

wakkere_nederlander | 27-06-11 | 12:31

Kaas de Vies | 27-06-11 | 11:12 |
"Omdat je in die periode geen subsidie kreeg, heeft hij (Hitler) een carriere-switch gemaakt."
Dat belooft niet veel goeds als er vandaag de dag veel 'falende' kunstenaars zijn.

JanRap | 27-06-11 | 12:31

Een nieuw programma bij de openbare omp(r)oep. "Kunst omdat het moet!"

Mokum Kosher | 27-06-11 | 12:29

Als een vergelijking met Hitler je enige argument is, dan ben je bij voorbaat kansloos. Verder zou deze Kunstgek moeten weten dat Hitler alle kunst die hem niet beviel liet vernietigen. Als je dat als "gevoel voor Kunst" wil bestempelen, dan heb je echt geen idee waar je het over hebt. Toch wel aandoenlijk, zo'n Mars der Beschaving...

HEvD | 27-06-11 | 12:28

BSE rundfunk | 27-06-11 | 12:22 | + 0 -
Ghe ghe. Maar Hitler kreeg bij mijn weten geen subsidie voor zijn kunst en kijk waar dat op uitgelopen is. Dat was misschien een beter statement geweest.

Flodder | 27-06-11 | 12:26

Sidi Tamentis | 27-06-11 | 12:25 Ja hoor eens, ongebleekte katoen heeft die kleur nu eenmaal.

zeg maar jansen | 27-06-11 | 12:26

@doenormaal! | 27-06-11 | 12:15
Dit kan allemaal omdat het gericht is tegen iemand die niet behoort tot de gevestigde orde.
Het komt ze dus prima uit, en met een beetje geluk staat wordt er nog wel een volkertje wakker.
Moet je dit soort dingen een roepen over stokpaardje Elatik, of over onze Koningin, kun je lachen.

Slipsnifter | 27-06-11 | 12:25

Sinds wanneer is een mars door bruinhemden een Mars der Beschaving?

Sidi Tamentis | 27-06-11 | 12:25

The eimer | 27-06-11 | 12:20 Dankzij PvdA en SP hebben we nu 'Internationaal-socialisten'.

zeg maar jansen | 27-06-11 | 12:24

Jedem das seine. Ook kunstenaartjes dus!

We motten allemaal inleveren dus jullie mogen gewoon meedoen.

En dat is de laatste Godwin van mijn kant voor vandaag.

Reinaert | 27-06-11 | 12:24

Hitler had helemaal geen gevoel noch oog voor kunst. Het feit dat de 'kunstzinnigheid' van Hitler als argument wordt gebruikt, is al genoeg reden om voor die persoon de subsidie per direct af te schaffen en met terugwerkende kracht tot zijn schoolverlaten terug te vorderen. Hitler was zelf mislukt als schilder en alles wat hem (en zijn partij) niet welgevallig was, werd als 'entartete Kunst' aangeduid en verwijderd (ik meen me te herinneren dat echt waardevolle 'entartete Kunst' niet vernietigd werd, maar van eigenaar veranderde). Ik meen me tevens te herinneren dat de heren Goebbels en Göring wel oog hadden voor kunst (althans de geldelijke waarde ervan).

FrankVeer | 27-06-11 | 12:23

Also also also... Das war vieleigt einem brücke zu weit, nein?
"Kunstgekkies met Hitler vergelijken mag niet, maar dan moeten zij wel gewoon netjes minstens elke dag douchen".

DaVinciZonderCode | 27-06-11 | 12:23

@Flodder | 27-06-11 | 12:20
Vind ik ook. Geef hem maar een glas azijn.

BSE rundfunk | 27-06-11 | 12:22

@ zeg maar jansen 12:04:

Ge,ge, ja, haal het nationaal uit het nationaal- socialisme, maar het blijven socialisten.
Trouwens, hun peetvader, adolf, heeft hier de kinderbijslag ingevoerd en dit heeft na dato uitgemond in een oversurplus aan kunstkindertjes die mede ontstaan zijn door subsidies en gewend zijn dit levenslang als verworven recht te zien.
Jawohl, der totale subsidie, lebenslang, Ja! Sofort!

The eimer | 27-06-11 | 12:20

doenormaal! | 27-06-11 | 12:15 |
Drink eens wat minder koffie op neem je medicatie, opgewonden standje. Met je 'de media dienen heropgevoed te worden'. Maak je je ook zo druk als Wilders alle moslims als nazi's wegzet die de islamitische Mein Kampf aanbidden?

Flodder | 27-06-11 | 12:20

@Bakito | 27-06-11 | 12:14

De kunstsector bloedt niet hoor, ook niet als er nu 10% op bezuinigd wordt. De winstmarges staan onder druk, de kunstpooiers maken zich zorgen. Da's alles.

Storm in een glas water.

Reinaert | 27-06-11 | 12:20

Je kan veel zeggen van Eddie Hitler uit Bottom, maar volgens mij kan die gewoon zijn eigen broek ophouden.

opgejorist-weggerot | 27-06-11 | 12:19

@Freddy4Fingers | 27-06-11 | 12:16

Dat was vooral Dikke Herman. Ken uw klassieken.

Reinaert | 27-06-11 | 12:18

Overigens was Hitler's 'gevoel voor kunst' in de praktijk veelal het roven en stelen van kunstwerken en werd moord daarbij niet geschuwd.

Freddy4Fingers | 27-06-11 | 12:16

Degene die dit bord met zich meedroeg dient gearresteerd te worden wegens staatsgevaarlijke opruiing want dat is het. We moeten de discussie waarom een vergelijking van Wilders met Hitler nogal scheef gaat heel snel publiekelijk gaan voeren. Dit kan echt niet! Het is tijd om grenzen te stellen en aan geven wanneer en waarom bepaalde uitspraken niet kunnen en niet mogen. Nederland is dringend toe aan een heropvoeding. We zijn helemaal losgeslagen en doorgeschoten. Iedereen denkt de meest kromme en schofterige uitspraken zomaar te mogen doen en zelfs mee te mogen dragen in een demonstratie. De media mogen dit best laten zien maar dan dan wel in het licht van een zeer ongepaste actie van deze demonstrant! Iets wat echt niet kan! Ook de media dienen heropgevoed te worden. Behalve GeenStijl want die hebben nog wel gezond verstand en geven wel het goede voorbeeld, door achterlijke maatschappelijke wantoestanden en zaken die het daglicht niet kunnen verdragen, zoals corrupte bestuurders, Marokkanen die met een hele groep een fiets van een meisje stelen etc. etc., wel aan de kaak te stellen. Terecht! Want verder doet helemaal niemand er wat aan! Schande en ziek! Dit land verkeert in een ernstig moreel verval.

doenormaal! | 27-06-11 | 12:15

Hahaha. Dat is geen protestbord, dat is een kunstwerk!
En als vorm van expressie mag het natuurlijk wel. Daarvoor ben je immers kunstenaar.

BSE rundfunk | 27-06-11 | 12:14

@Reinaert | 27-06-11 | 12:11
Inderdaad een gotspe dat onze kunstsector moet bloeden vanwege de achtervolgingswanen van een volksmennerT.

Bakito | 27-06-11 | 12:14

Grof en beledigend. Zo ziet Wilders het graag.

Flodder | 27-06-11 | 12:13

Kunstgekkies vergelijken met Hitler mag niet, maar met veel poeha een mars organiseren is al één sterke overeenkomst.

Ashtrey | 27-06-11 | 12:13

Zou hitler pvda of sp hebben gestemd ?

Zuigdiert | 27-06-11 | 12:13

Maandag artikeltje??

zuiderstijl | 27-06-11 | 12:12

Laat eerst maar eens kunst zien ,iplv alle troep die je maar kan maken meteen als kunst te bestempelen .
Vrogger kreeg kunst pas waarde als het mooi was of als de maker dood was en het toch wel iets had.
Nu krijgen die lui eerst geld, om vervolgens rotzooi te maken en het kunst te noemen.
Kunstgekkies vergelijken met Hitler mag niet maar...".als je toch al een steekje los heb maakt dat ook niet meer uit.

XaaD666 | 27-06-11 | 12:12

"Kunstgekkies vergelijken met Hitler mag niet maar...
Stiekum verlangen ze allemaal terug naar de Kulturkammer".

McPhart | 27-06-11 | 12:12

Grappig want Hitler zorgde er juist voor dat kunstnaars wegvluchten uit duitsland Paul Klee . Marlene Dietrich

tosti hamkaas | 27-06-11 | 12:12

Ach gut, halen ze de baas van de beroemdste Nationale Socialistische Arbeiderspartij en weer bij.
Ach ja, van mensen die niets kunnen moet je ook niet teveel verwachten.

Moi2 | 27-06-11 | 12:11

Aan z'n schilderijen te zien was Hitler gek van Ravensburger. Helaas ging hij daarna ook de vakjes op de landkaarten van Europa en later de wereld inkleuren.

Hans Otjens | 27-06-11 | 12:11

@Bakito | 27-06-11 | 12:08

Wilders heeft inderdaad al jaren geen fatsoenlijk leven, da's waar. En voor de trein springen zit er ook al niet in want als 'ie in de buurt van een spoorlijn komt wordt het treinverkeer platgelegd.

Maar verder gaat het goed met het Koninkrijk der Nederlanden. Gaat u maar rustig slapen!

Reinaert | 27-06-11 | 12:11

zeg maar jansen | 27-06-11 | 12:01

Small typing error it is...

eerstneukendanpraten | 27-06-11 | 12:11

stolperstein | 27-06-11 | 12:07

Was "denkend aan de zeelucht van jouw doos" ook van hem btw? Wel een geniaal stukje proza toch?

eerstneukendanpraten | 27-06-11 | 12:10

Kunstgekkies met Hitler vergelijken mag niet, maar ze produceerden allebei rotzooi!

sallandstrots | 27-06-11 | 12:10

Hitler had tenminste nog gevoel voor Godwin's.

Freddy4Fingers | 27-06-11 | 12:09

Hitler was destijds ook overtuigd van zijn eigen gelijk.

uninvited guest | 27-06-11 | 12:09

Reinaert | 27-06-11 | 12:05

De zwaar overbetaalde *kuch* Poolse au-pairs houden de wacht!

eerstneukendanpraten | 27-06-11 | 12:08

@Reinaert | 27-06-11 | 12:07
Sowieso zie ik Wilders niet snel zelfmoord plegen met al die bewaking...

Bakito | 27-06-11 | 12:08

Ondertussen is het een grof schandaal dat de naam Hitler is gereframed van het ultieme kwaad naar alles waar links om moet huilen.

vetkleppert | 27-06-11 | 12:07

Iemand nog de pindakaasvloer gezien...?

eerstneukendanpraten | 27-06-11 | 12:07

@Bakito | 27-06-11 | 12:06

Hitler zou wel willen, maar dat gaat 'm niet lukken!

Reinaert | 27-06-11 | 12:07

@Niemands Knegt | 27-06-11 | 11:54
Heere Heeresma, begenadigd schrijver van erotiek zoals Een hete ijssalon, en Geschoren schaamte.
Uit het hoofd: "Haar kreten waren huizen ver te horen, maar de kranen draaiden, schepen voeren af en aan en in het hele land werd export gepleegd."

stolperstein | 27-06-11 | 12:07

Wilders is dus níet met Hitler te vergelijken. Iedereen zijn zin.

Bakito | 27-06-11 | 12:06

-weggejorist-

Helligen Hendrik | 27-06-11 | 12:06

En toch heb ik wel repsect voor dat linksmarcherende tuig.

Ze laten hun landgoederen, boederettes en grachtenpanden toch wel mooi een dagje onbeheerd achter!

En dat getuigt van durf! Jawohl!

Reinaert | 27-06-11 | 12:05

blikjegrolsch | 27-06-11 | 11:13

Het was geen groot kunstenaar idd...

eerstneukendanpraten | 27-06-11 | 12:05

"Wolt ihr denn totalen subsidie?"

zeg maar jansen | 27-06-11 | 12:04

count von ziegenpuss | 27-06-11 | 11:13

Het is HITLER! Maar dat krijg je later misschien nog wel op sgool...

eerstneukendanpraten | 27-06-11 | 12:04

Hoort in gedachten de stampende linkse laarzen, marsmuzik en bruine jute gebatikde hemden.

Alle wiederstand sofort ausradiert...

Kingeef1975 | 27-06-11 | 12:03

Halina Reijn gisteren in Met Het Oog;
dit kabinet werd in die uitzending afgeschilderd als een bende "kooivechters".

De Mars der Beschaving is een gotspe geworden. Een bevestiging van het vermoeden dat er veel vals en immoreel tuig aan de subsidietetten ligt te lurken. Ook dit bord getuigt er van. Snel van die tetten afmeppen dat tuig.

Fijnstoffer | 27-06-11 | 12:02

Mokum Kosher | 27-06-11 | 11:57 |
Haha!

Inderdaad. Losers zijn het gewoon. Met hun 'solo-projecten'.

Nacho_Vidal | 27-06-11 | 12:02

@Kwurft | 27-06-11 | 11:27

Is dat die mop van die vlo die het koud had en die motorrijder? Kennen we al.
Doe maar die van Sam en Moos op het Malieveld. Zien ze een bord omhoogsteken, zegt Moos: "is 'ie nou nog niet dood?"

stolperstein | 27-06-11 | 12:02

eerstneukendanpraten | 27-06-11 | 12:00 Come again?

Coloriën? Is dat omdat de chocolade bruin is? fascist!

zeg maar jansen | 27-06-11 | 12:01

@zeg maar jansen | 27-06-11 | 11:59

En geen kunstenaar te zien, dat geef ik je op een briefje!

Reinaert | 27-06-11 | 12:01

Weet de redacitie hoeveel colorien er in één Mars zitten?

eerstneukendanpraten | 27-06-11 | 12:00

@Semper Pecunia | 27-06-11 | 11:57

Kunst is geen luxeproduct, het is een uiting van gevoelens.

Dat er vervolgens mensen zijn die denken dat daar geld mee te verdienen is da's een hardnekkig misverstand. En daar moeten we inderdaad wat aan doen. En snel ook.

Reinaert | 27-06-11 | 12:00

Reinaert | 27-06-11 | 11:55 Over wandelmarsen gesproken: www.gelderlander.nl/voorpagina/maasenw...

De tweede dag moet een makkie zijn. Inflatie van een wandelprestatie.

zeg maar jansen | 27-06-11 | 11:59

Laten we onze kunstenaars aub geld geven, want voordat we het weten stoppen ze met kunstenaar zijn en worden ze allemaal de volgende Adolf Hitler! Puur uit arremoede.

Mokum Kosher | 27-06-11 | 11:59

Weet je wat het toppunt van entartete Kunst is? Een portret van Faizal Einat op een synagoge plakken...

eerstneukendanpraten | 27-06-11 | 11:59

Kunst in Nederland mag alleen nog kunst heten als het gesubsidieerd is. Wat een stumpers al die kunstenaars.

Mokum Kosher | 27-06-11 | 11:57

Het is werkelijk belachelijk dat men zo'n overdreven ophef maakt over iets bespottelijks als kunstsubsidies, terwijl je vrijwel niemand hoort over het korten op veiligheid en gezondheid. Wat mij betreft bezuinigen ze die kunstsubsidies volledig weg en bezuinigen ze wat minder op zaken die er wel toe doen!
Kunst = luxeproduct.

Semper Pecunia | 27-06-11 | 11:57

Die "mars der beschaving" is een verwijzing naar de Lange Mars van Mao Zedong. Het blijven een stelletje communisten, die kunstenaars.

Ivoren Toren | 27-06-11 | 11:57

@Kaas de Vies | 27-06-11 | 11:12 | + 13 -

tja, als je het zo stelt, waarom schaffen we die soepsidies dan in godesnaam af?

Den Meester | 27-06-11 | 11:57

@F. von Zeikhoven | 27-06-11 | 11:55

Klopt, kunstsubsidies aan IG Farben, typisch Dolf hè!

Reinaert | 27-06-11 | 11:56

@Niemands Knegt | 27-06-11 | 11:54

"Han de Wit" is inderdaad een pareltje.

Ter nagedachtenis draag ik vandaag dan ook een korte broek.

En omdat het mag van het KNMI, maar dat terzijde.

Reinaert | 27-06-11 | 11:55

Hitler had tenminste een standpunt waar hij niet van afweek,kun je niet zeggen van flipfluitketel,Wilders!

kees2790 | 27-06-11 | 11:55

Maar Hitler gaf dat soort ontaarde kunsdtenaarlingen toch maar mooi alle ruimte in zijn innovatieve concentratie-ateliers. Farben Mahlt Frei, was de slogan van één van die herkanswerkplaatsen...

F. von Zeikhoven | 27-06-11 | 11:55

Weet u welke bekende Duitse politicus ook heel erg van marcheren hield?

Ivoren Toren | 27-06-11 | 11:55

Ja, kúnst!

wil van reem-talma | 27-06-11 | 11:55

... maar kunstgekkies vinden zichzelf ook Ubermenschen.

Zyprexa20mg | 27-06-11 | 11:55

Kunstgekkies vergelijken met Hitler mag niet maar alle kunstgekkies deporteren naar een afgelegen kunstwerkkamp waar ze lekker samen, onder streng toezicht en financiele steun van de staat, heel de dag keihard aan "kunst" kunnen werken, die vervolgens ten goede van het nederlandse "potje" verkocht wordt, zou eigenlijk best een goed idee zijn.

hoeishetnouecht? | 27-06-11 | 11:54

Nu wij het toch over gesubsidieerde kunstgekkies hebben: Heere Heeresma is overleden. Heeft altijd zelf zijn geld verdient - gewoon door goede boeken te schrijven die verkochten.
Heere, bedankt voor 'Han de Wit' en andere pracht boeken die ik gewoon heb gekocht.

Niemands Knegt | 27-06-11 | 11:54

... maar kunstgekkies vinden dat ze ook meer lebensraum nodig hebben.

Zyprexa20mg | 27-06-11 | 11:52

Fascisten hebben geen gevoel voor humor en/of zelfspot.


Dat maakt ze zo eng.


Bakito | 27-06-11 | 11:52

@Kingeef1975 | 27-06-11 | 11:49
Hitler heeft er uiteindelijk juist voor gezorgd dat je nooit meer mag zeggen dat kunsdt gewoon kudt is. Want dan doe je een entartewin.

vetkleppert | 27-06-11 | 11:51

Subsidie moet je verdienen!

starry | 27-06-11 | 11:51

Zoek de verbanden tussen onrendabele kleuter krastekeningen en beschaving. Klatergoud, stierenpoep, Marokkanen die werken, luchtkastelen, Liberache…

PIS-Alchimis | 27-06-11 | 11:51

@vetkleppert | 27-06-11 | 11:44

Schippers is ook wel leuk bezig hoor, en bovendien creatief, staat niet stil. Maar dat neemt nog niet weg dat ik alle onzin die uit z'n ongetwijfeld hardwerkende brein komt leuk hoef te vinden.

Kunst is kunst, betekent nog niet dat ik het mooi hoef te vinden, hoeft ook niet, we leven in een soort vrij land - maar kunstenaars moeten wel hun eigen broek op kunnen houden. Kunnen ze dat niet nemen ze er maar een krantenwijkje bij.

Reinaert | 27-06-11 | 11:50

ahah die tekst +1

xzaz2 | 27-06-11 | 11:50

Ome Adolf stond juist bekend om zijn beperkte gevoel voor kunst. Hij had bijvoorbeeld een hekel aan het expressionisme.

Kingeef1975 | 27-06-11 | 11:49

De Rechtban in haar wijsheid heeft aangegeven dat een politicus (Wilders in dit geval) binnen de context van het maatschappelijk debat (dat dan weel wel) meer beledigend mag zijn om een bepaalde mening kracht bij te zetten dan een niet-politicus ("kunst-gekkies" in dit geval). Ik zou zeggen dat iemand hier maar eens een test-case van zou moeten maken.

cabrão | 27-06-11 | 11:48

Subsidies korten? Nee, helemaal opheffen!

Xel | 27-06-11 | 11:47

Volgens mij verdienen kunstenaars goed geld via de vele subsidies (lees: gratis geld). En welke gek zou dat willen opgeven?
.
Op naar € 0,0 naar de kunst. Dat geld valt zeker beter te besteden ergens anders!

Suriboy | 27-06-11 | 11:47

necrosis | 27-06-11 | 11:32

Helaas... Maarja de grap ging ook niet over dit onderwerp.

Kwurft | 27-06-11 | 11:46

Mijn inzending:
"Kunsteggkies met Hitler vergelijken mag niet, maar Hitler kreeg geen subsidie voor zijn 'kunst' en ging dus maar marsen organiseren."

Devlonir | 27-06-11 | 11:46

Ik weet dat Adolf Hitler in zijn vrije tijd ook wat Aquarellen maakte, die, na zijn dood, niet geheel onverdienstelijk, net als die van van Gogh voor grif geld over de toonbank gaan. De vraag aan de Linksch menschen met al die beschaving enzo, is of Vincent en Adolf daar ooit ook maar 1 cent subsidie voor gekregen hebben ? Ik ben geneigd te denken van niet.

Marcus Porcius Cato | 27-06-11 | 11:45

"Wolt ihr denn totalen kunst?"

zeg maar jansen | 27-06-11 | 11:45

@Reinaert | 27-06-11 | 11:41
Eigenlijk heb ik een diep respect voor Schippers. Als je dit soort keizerkleren weet te verkopen, heb je een groot talent. En dat geld kan ook niet meer worden uitgegeven aan dingen waar we als belastingbetaler echt last van hebben.
Het zijn de niet verkopende kunstenmakers, zoals Hitler, waar we ons zorgen over moeten maken.

vetkleppert | 27-06-11 | 11:44

Dries Roelvink is ook een kunstenaar in uitvoerende vorm....#nuffsaid

woefdrammer | 27-06-11 | 11:44

-weggejorist-

Helligen Hendrik | 27-06-11 | 11:44

Hoeveel kunstsubsidie kreeg Adolf in die tijd?

Schaamharing | 27-06-11 | 11:44

Overigens altijd geinig om te zien hoe kunst en cultuur juist floreert als het wat minder gaat in de samenleving. Gaan mensen creatiever denken en zo. Dus afkappen die subsidieshit, anders smeren ze straks een heel museum onder de pindakaas.

Nietvoordekat | 27-06-11 | 11:43

@Causa Sui | 27-06-11 | 11:41

Da's vaak zo. Willekeurig roeptoeteren kan overal.

Reinaert | 27-06-11 | 11:43

Kunstgekkies vergelijken met Hitler mag niet, Hitler deed echt iets voor z'n geld.

Nietvoordekat | 27-06-11 | 11:42

En dat noemen ze dan de "mars der beschaving".
Heel gezellig als je het met dat clubje eens bent, zo niet dan moet je KAPODT

Slipsnifter | 27-06-11 | 11:42

@vetkleppert | 27-06-11 | 11:39

Wim T. Schippers zou graag de nieuwe Hitler zijn.

Alleen zijn retorische onvermogen zit 'm in de weg.

Daarom plaveit 'ie de weg voor het linksfascisme maar.

Reinaert | 27-06-11 | 11:41

Voor de woordenlijst: Kutstenaar.

~een slecht kunstenaar, overeind en in leven gehouden door subsidies~

zeg maar jansen | 27-06-11 | 11:41

Ik vind dat al die cultuurbevlogen schreeuwerds EN de staatssecretaris eerst het interview met Pim van Linden in de Elzevier van deze week moeten lezen. Als je daarna nog schreeuwt of vergelijkingen met Hitler durft te trekken,weten we dat je het gedachtengoed en de hersens van een kwaadaardige bacterie bezit. Neem wat penicilline in, zou ik zeggen. Maar daar zijn jullie vast ook resistent tegen.

havertje | 27-06-11 | 11:41

oh verkeerde topic, hoewel het geen moer uitmaakt zie ik nu..:))

Causa Sui | 27-06-11 | 11:41

"Kunstgekkies vergelijken met Hitler mag niet... Adolf had tenminste een fatsoenlijk kapsel"

Conan de Rabarber | 27-06-11 | 11:40

"De cadeautjes die daar traditioneel bij hoorden"...
-10

Causa Sui | 27-06-11 | 11:40

Joepie, Godwinnen. Keizer Nero vond zichzelf ook een artiest, ook hij dwong mensen om van zijn kunst te genieten terwijl hij eigenlijk zoog. Kijk dus maar uit dat deze "kunstenaars" geen steden in de fik gaan steken.
(waar wel mooie kunst van te maken is www.youtube.com/watch?v=yxxpuJnW4nM)

NiekdV | 27-06-11 | 11:39

Het lijkt me eenvoudig, als die kunst waardevol is moet het lukken er kopers voor te vinden. Is dat niet het geval dan moet je maar ander werk gaan zoeken. Net zoals dat voor iedereen geldt. Als je shop/bedrijf niet rendabel is verdient het te sterven.

RL | 27-06-11 | 11:39

Als Hitler net als Wim T. Schippers zijn strondt had kunnen verkopen, was het nooit zo ver gekomen.

vetkleppert | 27-06-11 | 11:39

Hoorde de morgen op BNR ene Halina Reijn...(wie...?!?) klagen over het feit dat allerhande menschen haar twitterberichtjes sturen met de boodschap "ga eens werken" en "zoek een echte baan".


OF WE DAAR MEE KUNNEN OPHOUDEN !!1!
twitter.com/#!/halinareijn

woefdrammer | 27-06-11 | 11:39

Ik snap niet hoe die mensen durven te protesteren terwijl daags ervoor een protest voor PGB was. Die mensen hebben het pas zwaar, stelletje lutsers. Je kunt naast je artiestenbestaan ook gewoon part-time werken. Zeg maar zoals veel studenten naast de studie, veel topsporters in sporten die in Nederland in de marge vallen etc. etc.

En als jullie dan toch over Hitler beginnen: Arbeit mach frei (uitspraak overigens van Lorenz Diefenbach, zie wiki)

SuperTed | 27-06-11 | 11:38

De Dierenwinkel verkocht vroeger Duitse Dieren die bekend stonden vanwege hun discipline en mars lopen.

Terpetijnzeikert | 27-06-11 | 11:38

"Kunstgekkies vergelijken met Hitler mag niet maar een steeds diepere kuil voor jezelf graven is minstens zo effectief."

Rikketiktik | 27-06-11 | 11:38

@Montgomery Burns | 27-06-11 | 11:37

En pindakaas is bruin. Dat zegt genoeg.

Pindakaasvloerenleggers zijn dus faxisten. Bij deze.

Reinaert | 27-06-11 | 11:38

Hitler hield ook van pindakaas.

Montgomery Burns | 27-06-11 | 11:37

Ik proef bij dit soort socialisten toch altijd een soort bewondering cq respect voor Hitler.
Deze lieden hadden in de oorlog waarschijnlijk vooraan gestaan bij het opsporen en aangeven van de joden.

Slipsnifter | 27-06-11 | 11:37

@Denkt Na | 27-06-11 | 11:34
Zo is het maar net! Daarbij daalt de subsidie slechts tot het niveau van 2005, niks aan de hand dus. Zie tinyurl.com/432rrcm

An die ARBEIT | 27-06-11 | 11:35

Staat er nog wat op het ANP anders moet ik weer wat verzinnen.

winterpeen | 27-06-11 | 11:35

Marcherende kunstenaars. Het zouden pas echte helden geweest zijn als ze een pindakaasvloer met zich mee hadden gedragen.

zeg maar jansen | 27-06-11 | 11:35

Weet je wie er ook voor van overheidswege gesubsidieerde kunst was?

Transformatorhuisje | 27-06-11 | 11:34

Goede kunst gaat down door subsidie.
Armoede maakt creatief en doorzettend.

Denkt Na | 27-06-11 | 11:34

Kwurft | 27-06-11 | 11:27
Doe maar niet.....

necrosis | 27-06-11 | 11:32

"Kunstgekkies vergelijken met Hitler mag niet maar "slagzin" klinkt nogal militaristisch".
*hierrrr met die Mars*

necrosis | 27-06-11 | 11:30

.. overigens was Hitler een beter subsidiabele schilder dan veel van deze luie beschaafden.

Jan Passant mk2 | 27-06-11 | 11:30

Nee, lampenkappen van menselijk vel. Dat was pas kunst.

zeg maar jansen | 27-06-11 | 11:29

ik voorspel dat deze foto in nog meer topics gebruikt gaat worden.

guinnessdude | 27-06-11 | 11:29

Wat zouden beschaafde, tevens links beterwetende menschen toch moeten roepen, zonder kameraad Hitler in de bijrol als hun voorbeeldige boeman.

Jan Passant mk2 | 27-06-11 | 11:29

Is er al een koepelorgaan voor kunstgekkies zonder subsidie?

blikjegrolsch | 27-06-11 | 11:28

Hitler had anders een prachtig Requiem gecomponeerd...

Jos Tiebent | 27-06-11 | 11:28

@MasthaX | 27-06-11 | 11:25
Een beetje gefrustreerd, Martijn?

Bulloch | 27-06-11 | 11:28

Ik heb trouwens nog een hele goeie grap waar een snor in zit, wil iemand die horen?

Kwurft | 27-06-11 | 11:27

Gatverdamme de PVV, wat een tokkie club, met een IQ van een gemiddelde kamertemperatuur.

gz | 27-06-11 | 11:26

@vetkleppert | 27-06-11 | 11:24

Ach, dat marcheren is ook zwaar overrated.

"SoepsidieAdeptenvolk marschiert, die Reihen fest geschlossen".

Godwin je de oorlog echt niet mee. Wat ik je brom!

Reinaert | 27-06-11 | 11:26

'... Hitler had een snor."

Kwurft | 27-06-11 | 11:26

Tijd om ook even te provoceren, aksie!, *Gaat shirt kopen;'I FUCK CHILDREN. Kijken of ze provocatie dan nog leuk vinden. Dan zijn ze natuurlijk diep geschokt.

MasthaX | 27-06-11 | 11:25

"... Hitler wist tenminste hoe je ordelijke marsen moest organiseren."

Bulloch | 27-06-11 | 11:25

Weet je wie er ook van marcheren hield?

zeg maar jansen | 27-06-11 | 11:25

Dus.. als de kunstenaarsch geen soepsidie meer krijgen is het slechts een kwestie van tijd voordat er een nieuwe Hitler opstaat??
*durft conclusie te trekken*

Transformatorhuisje | 27-06-11 | 11:24

Kunstgekkies zijn Hitlertjes in de dop die we er d.m.v. subsidie van moeten weerhouden zich al te (nationaal) socialistisch te gaan gedragen.
Dat geschreeuw om cultuur en die dagmarsen zijn zlechts het begin.

vetkleppert | 27-06-11 | 11:24

Dit bord is zowel grafisch als inhoudelijk niet echt een kunstzinnige uiting. Ik vind het mozartkapsel van Geert veel kunstzinniger duss.

nokkenaskettingklem | 27-06-11 | 11:24

@Kaas de Vies | 27-06-11 | 11:15
Hitler + art intikken op Google en dan kom je deze al snel tegen. Ik meen dit plaatje hier al eerder gezien te hebben.

blinde kip | 27-06-11 | 11:24

Nee, we mogen Job Cohen, Aleid en Wallage geen Hitler noemen, maar het is wel opvallend dat mensen die weinig kunnen behalve praten EN behept zijn met een agressief gelijkhebberig demoniseringsinstinct, wel vaak in de politiek belanden.

NoMinister | 27-06-11 | 11:23

Chow | 27-06-11 | 11:18 | + -1 -
U bent de volgorde kwijt?

zeefert | 27-06-11 | 11:22

... proberen wel altijd hun zin door te drijven.

Dlareg | 27-06-11 | 11:22

Slagzinnen afmaken, linkse hobby.

Opgevist | 27-06-11 | 11:21

@zeefert
Lol!

Übergodwin..

skinner | 27-06-11 | 11:21

@fair=fair | 27-06-11 | 11:12

Hangen die schilderijen misschien ondersteboven?

Chapellmoor | 27-06-11 | 11:21

Maar dat ie een kunstgekkie was klopt dan weer wel...

5UCK MY D1CK | 27-06-11 | 11:21

.. bij hitler begon het ook met kunst

zeefert | 27-06-11 | 11:20

Chow | 27-06-11 | 11:18 |

Niet op basis van 1 bordje maar gewoon omdat iedereen moet bijdragen. Dat geldt dus ook voor "kunst" sector.

Terpetijnzeikert | 27-06-11 | 11:20

Mars der egotrippers.

StijlvolRechts | 27-06-11 | 11:20

En wederom een random reaguursel gepikt door een 'kunstenaar'.

Dat copyright stelt ook geen ene ruk meer voor hè?

zeg maar jansen | 27-06-11 | 11:20

@blinde kip | 27-06-11 | 11:14

Foto van de Dag, waarlijk! + heel veel

yamahaha | 27-06-11 | 11:19

Kunstgekkies vergelijken met Hitler mag niet, maar Hitler vergelijken met kunstgekkies wel, dus...
.
Vergelijking: Ook Hitler had de gewoonte om een eigen politieke boodschap te bestempelen als iets wat 'mooi' zou zijn.

Expert Homo | 27-06-11 | 11:19

To huilie, or not to huilie...

Rico Tampeloerus | 27-06-11 | 11:19

Hitler hield niet van kunst, alleen van geld. Hij nam alles mee wat meer dan een tientje waard was. Ook de fietsen van onze oma´s.

Fruitshaker | 27-06-11 | 11:19

HiHer?
Wie of wat is HiHer?

skinner | 27-06-11 | 11:19

Snor trendsetter!

Dhr. Z. Wijn | 27-06-11 | 11:19

bijzonder stigmatiserend om alle kunstgekkies maar gelijk als godwinner weg te zetten, Bert!
Ik ga denk ik het aksiekoppiethee voor niet-godwinnende kunstmensen opzetten. zodat iedereen die zich wenst te distantieren van godwinners dat kan doen.
Wie doet mee?

two ball cane | 27-06-11 | 11:19

Het is duidelijk dat die geldkraan nog dichter moet. Bij zulk gebrek aan creativiteit staat het water nog niet genoeg aan de lippen.

zodeknetters | 27-06-11 | 11:19

n'uff said:
Citaten:
* All my life I have wanted to be a great painter in oils ... As soon as I have carried out my program for Germany, I shall take up painting. I feel that I have it in my soul to become one of the great artists of the age and that future historians will remember me not for what I have done for Germany, but for my art.

* As for the degenerate artists, I forbid them to force their so-called experiences upon the public. If they do see fields blue, they are deranged, and should go to an asylum. If they only pretend to see them blue, they are criminals, and should go to prison. I will purge the nation of them.

* My pictures, in the collections which I have bought in the course of years, have never been collected for private purposes, but only for the extension of a gallery in my home town of Linz on Donau. - from Hitler's Last Will and Testament dated April 29, 1945.

hfakker | 27-06-11 | 11:18

Nee gij dan 'kunst'!

nicks nuttig | 27-06-11 | 11:18

Kunstgekkies vergelijken met Hitler mag niet, maar wij haten net zo veel als Hitler, maar dan haten we toch wel de juiste personen. Dat verschil moet u namelijk wel maken. Tenslotte wonen niet alle Joden is Israël.

(= cynisch 'grapje', want echt vrolijke humor is wat moeilijk bij deze gelijkhebberige fanatieke dwazen). Ik zeg het er maar bij, want de wet begrijp ik allang niet meer.

NoMinister | 27-06-11 | 11:18

Ah, dus op basis van 1 bordje met wat vreemde tekst korten we gewoon 200 miljoen op cultuur. Da's makkelijk..

Chow | 27-06-11 | 11:18

Iedereen mag wel "haatzaaien" tegen Wilders, maar andersom is alles "not done". Beetje raar.

geensteelo | 27-06-11 | 11:18

No artist desires to prove anything.
Even things that are true can be proved.
No artist has ethical sympathies.
An ethical sympathy in an artist is an unpardonable mannerism of style.
No artist is ever morbid. The artist can express everything.

Moskovitz v.d.Duivel | 27-06-11 | 11:18

@Merlot | 27-06-11 | 11:13
Goede smaak kun je niet kopen!

necrosis | 27-06-11 | 11:17

@niet voor de hond | 27-06-11 | 11:15

Hitler had geen bizar kapsel maar gewoon een slechte kapper.

Reinaert | 27-06-11 | 11:17

Was het nu Jaap of Joop Hitler?

niet voor de hond | 27-06-11 | 11:17

Hitler had meer met kitsch dan met kunst.

brutus68 | 27-06-11 | 11:17

Ik heb er zo'n hekel aan.. Van die mensen die veel ruimte overhouden links, om vervolgens alle letters zo op elkaar te moffelen rechts. Houd er eens een beetje rekening mee waar je uit gaat komen voor je begint.

doubledope | 27-06-11 | 11:16

Verslik je maar in je koffie.

winterpeen | 27-06-11 | 11:16

@fair=fair | 27-06-11 | 11:12

Sjeezus, ik wist niet dat Ome Dolf zo goed Engels lulde!

Weer wat geleerd vandaag! Hi Uncle Dolf!

Reinaert | 27-06-11 | 11:16

Maak ze maar niet kwaad, als Hitler gewoon was toegelaten op de kunstacademie dan was ons een hoop ellende bespaard gebleven. Het is nooit leuk om afgewezen te worden.

Bokito ergo sum | 27-06-11 | 11:16

Ze vergeten dat veel kunst eigendom was van Nederlanders, stelletje sukkels. Ben het niet snel eens met PVV maar bezuinigen op kunstsubsidies is het beste idee van 2011.

Terpetijnzeikert | 27-06-11 | 11:16

Hilter had een hekel aan joden en Wilders niet. Zie zijn advocaat en zijn tolerante houding naar Israël. Niet dat ik het met hem eens ben, maar dit slaat ook echt alles. Vieze hypocrieten die kunst malloten.

E-Ticket | 27-06-11 | 11:15

@blinde kip | 27-06-11 | 11:14 | + 0 -
LoL, waar google je op als je dit soort dingen wil aantreffen?

Kaas de Vies | 27-06-11 | 11:15

Kunstgekkies vergelijken met Hitler mag niet maar beiden zijn het socialisten die flirten met de communisten.

DerUnterMensch | 27-06-11 | 11:15

Maar Hitler had toch ook een bizar kapsel?

niet voor de hond | 27-06-11 | 11:15

Overigens, lieve links debielen (nuttige idioten, jawel):
Als je met het partijprogramma van Hitler's NSDAP in de hand de tegenwoordige kieswijzers invult, komt je uit bij de SP.
En als je ook nog even meeneemt dat Hitler vegetarier was en volkorenbrood propageerde, dan wordt het GroenLinks.
De groeten.

Merlot | 27-06-11 | 11:15

Maar wie houdt dit kunstwerk omhoog?

Ik mag toch wel hopen dat het een bekend beeldend kunstenaar is, compleet met kunsdtopleiding en voorzien van rijksregelingssoepsidie.

Dit soort creativiteit moeten we bewaren. Inlijsten.

Reinaert | 27-06-11 | 11:15

Wie is die meneer HiHer dan?

count von ziegenpuss | 27-06-11 | 11:13

STelling van @realshowstopper (waarvoor hij een lintje moet vind ik)

"Kunstsubsidie is per definitie een subsidie van rijk aan arm; onmiddelijk stoppen dus".

En zo is het.
Heel Nederland zit via Bosbelasting, benzineaccijns en BTW mee te betalen aan allerlei kundstpleiziertjes.
EN wie zijn de grootste consumenten van dat gelul?
Jawel, de linkse babyboomers, de rijkste generatie van Nederland.

Merlot | 27-06-11 | 11:13

Hitler maakte toch alleen bescheten stilleventjes?

blikjegrolsch | 27-06-11 | 11:13

Tja, soms is het de bedoeling grof te zijn in een debat, en dat mag sinds vorige week.

captainobvious | 27-06-11 | 11:13

Het leuke van de vrijheid van meningsuiting is nou juist dat je zulk soort dingen mag roepen.

Requiescat in pace | 27-06-11 | 11:12

"... met z'n allen marcheren is wel dubieus..."

Tommygunner | 27-06-11 | 11:12

@nuckin*futs | 27-06-11 | 11:11 | + 0 -
Nee, hij had er geen gevoel voor, daarom is hij ook als kunstenaar mislukt.
Omdat je in die periode geen subsidie kreeg, heeft hij een carriere-switch gemaakt.

Kaas de Vies | 27-06-11 | 11:12

Volgens mij had Hitler helemaal niet zoveel met moderne kunst:
“Anyone who sees and paints a sky green and fields blue ought to be sterilized.”

fair=fair | 27-06-11 | 11:12

Laat ze gewoon gaan werken, net als ons!

JohnBW | 27-06-11 | 11:12

Dit ziet eruit als een false flag operatie van een jongere met gevoel voor belastinggeld.

Feynman | 27-06-11 | 11:11

schopt "r" omhoog.

BenBinnen | 27-06-11 | 11:11

En daarachter een bord met "Weg met ons, weg met ons!"

James Lastig | 27-06-11 | 11:11

dus doen we het ook niet.
Beetje niveau graag.

Spokoynoy Nochi | 27-06-11 | 11:11

Ja maar dan wel zonder subsidie.

Kaas de Vies | 27-06-11 | 11:11

En in dit geval klopt het ook nog.

nuckin*futs | 27-06-11 | 11:11

Mars de Beschaving. Maar wel met leren laarzen en wapperende rode vlaggen.

BenBinnen | 27-06-11 | 11:11

.. een omgekeerde Godwin mag altijd wel!

yamahaha | 27-06-11 | 11:10

Laat Hitler toch eens met rust.

An die ARBEIT | 27-06-11 | 11:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken