
Ah, mooi. De katholieke kerk is er uit. De commissie zelfkastijding heeft het zogenaamde PriesterMenu opgesteld voor seksueel misbruik. Wat kost wat (excl. BTW)? Zodat je als priester ook een beetje weet wat je zuur gecollecteerde geld waard is. Hier de
prijslijst: "
Tot 5.000: seksueel getinte handelingen of uitlatingen, waardoor integriteit werd geschonden. 7.500: betasting van intieme delen. Tussen 10.000 en 25.000: langere periode van bestasting intieme delen, afhankelijk van frequentie, zwaarte en bijkomende omstandigheden. 25.000: eenmalige tot enkele malen verkrachting. Tot 100.000: uitzonderlijke gevallen van seksueel misbruik." Geen zorgen, mensen, de Katholieke kerk heeft het onder controle. Het stelselmatig serieverkrachten van kinderen lossen ze zelf wel even op, hoeven wij ons er allemaal niet meer druk over te maken. Voor de prijs van een nieuwe Opel Astra hebben die kinderen vast wel wat jeugdtrauma's en een eeuwigdurend verknipt zelfbeeld over. Zo, klaar. Handjes wassen en eens kijken of de mis van komende week over naastenliefde moet gaan of toch liever over het verbieden van zoiets moderns als abortus, condooms of de pil. Wellicht wel leuk om weer eens een homo-bash preek te houden. Valt altijd goed. And the band keeps playing on. Vraagje, gewoon omdat wij ook niet alles weten: waarom mag de Rooms Katholieke kerk als organisatie zelf bepalen hoe zedendelinquenten worden aangepakt, maar moet het 't Hofnarretje haar medewerkers heel flauw uitleveren aan zoiets triviaals als het rechtssysteem? Als Robert Mikelson had geweten dat hij met de inkomsten van zijn videootjes de wanstaltige daden had kunnen afkopen, was het vast niet zo'n commotie geworden. Fatetur facinus is, qui judicium fugit.
Reaguursels
InloggenNou , ik ga voor de super-perv jackpot van 100 K.
Gewoon, omdat het kan.
ik bedoel verplicht amputatie van de penis
Gaaaaaaaaaaaaaaaaap!
Zijn toch allemaal babyboomers die door de priester zijn gegrepen.
En die hadden toch allemaal al een steekje los.
Volgende onderwerp graag.
die pedos moeten ze allemaal levenslang geven, en verplicht behandelen. tegenpedos.hyves.nl/
Rechtsgelijkheid is een zeer belangrijk uitgangspunt. Ik irriteer me mateloos aan de rechtsongelijkheid die van dit advies uitgaat. Ik begrijp heel goed dat grote groepen mensen nu geholpen worden, in plaats van eindeloos geval per geval procederen. Op deze manier kan je in korte tijd veel mensen helpen.
Het nadeel vind ik dat hier niemand ter verantwoording wordt geroepn hetgeen er gebeurd zou zijn of is. Dezelfde figuren kunnen dus ongestoord hun gang blijven gaan onder de dekmantel van de kerk. En dit vind ik eigenlijk onaanvaardbaar in een maatschappij waarin we hebben afgepsroken dat we kindermishandeling niet tolereren.
Daarnaast wil ik oproepen tot een strengere scheiding tussen kerk en staat. Om te beginnen mag het onderwijs gespeend worden van religie, bijzonder onderwijs mag wat mij betreft heel snel worden afgeschaft. Religieuze uitingen door machtsdragers, -handhavers en machtsgevers dienen achterwege te blijven.... etc Religie prima, zolang je dat maar binnen de privesfeer doet. Val anderen niet lastig met of je gelooft dat we allemaal geboren zijn uit de rib van een man en een vrouw, dat er ooit een profeet was die een grote knots had of dat we allemaal zijn uitgepoept door een UFO.
De paus heeft meer ellende veroorzaakt dan Hitler, Pol Pot, Mao, Stalin, Rode Khmer enz. bij elkaar. Publiekelijk ophangen en alle religies minimaal hun uitzonderingspositie afnemen.
Om te beginnen die verderfelijke domhouderij uit het onderwijs weg. Religie is een misdaad tegen de mensheid.
-weggejorist en opgerot-
Un-fucking-believable dat die sprookjesbos uitbaters hier mee weg komen. En dan zeuren we over handje klap in de bouwfraude zaken. We hebben het hier niet over een paar miljonairs die financieel gedupeerd zijn maar over mensen die voor de rest van hun leven beschadigd zijn door die smerige Roomse honden. Om nog maar te zwijgen over miljoenen AIDS doden per jaar omdat die Vaticaanse heaumeaux condooms en de pil verbieden. Zieltjes winnen om je eigen zieke sekte in stand te houden. Sterf eensch heul snel.
Huilen-doet | 20-06-11 | 21:15 |
In ieder geval de enige die er op reageerde.
Ik ga toch maar eens een nieuwe afspraak met mijn huispsycholoog inplannen, ik zie weer dingen die anderen niet zien.
Dus kinderen worden niet alleen misbruikt, komt ook nog een prijskaartje aan. Gaat de goede kant op, nog even en ze runnen een echte kinderporno industrie. Waar gaat de wereld toch heen:S Als er over te verdienen valt is het goed, maar levenslang opsluiten voor vieze mannetjes is geen optie?
Door rood rijden is, naar verhouding, een stuk duurder.
Die smerige atheïsten ook altijd, hypocriet tot over hun oren, pffffft (stoer op grond spuugt)
nu.nl: Green Mile-acteur (51) trouwt 16-jarig meisje
dierbare gelovigen: Vandaag zal de collecte opbrengst
bedoeld zijn voor de verbouwing/renovatie van het kamertje van de goddelijke lusten alwaar de misdienaartjes voorbereid worden op hun taken!
Power concentration is altijd fout.
Sluit me bij @Michiel de Kater aan.
Het is te gemakkelijk dit.
Johnny schrijft weer eens peop. Het riekt steeds meer naar een podium van -al of niet zelf ontwikkelde-relifrustraties van mens Quid.
Er zijn vele goede RK lui die mooie mensen zijn, hun leven dienstbaar stellen om anderen te helpen.
Dit zonder inkomen en/of vermogen.
Denk je eens in dat n paar rotte collega's dan je hele werk onderuitschoppen.
Niet in het laatst: het merendeel is idd verjaard, dus iets of iemand moet ergens een norm stellen. Dat gebeurd dus in zekere zin vanuit het instituut zelf. Iets/iemand anders kán het niet opleggen.
Neen, dit is kristalhelder het glas half leeg noemen, waar het lege glas getracht wordt weer te vullen, uwe verbitterde zurigheid Quid.
Sjaloom
Detlev Tarnowitz | 20-06-11 | 21:07
Verjaring zou juist geen rol spelen als het gaat om een criminele organisatie volgens de wet.
Op de wallen kost seks minder. Misschien moeten ze die priestertjes daar elke week heen sturen?
@Steilloos ten Onder | 20-06-11 | 19:13
Ne hoor
Gewoon even biechten en dan zegt de pastoor: "ga heen en zondig niet meer".
Zo makkelijk is dat.
@ Michiel de Kater | 21-06-11 | 01:15
Dat is dus niet "toevallig" - dat is verklaarbaar vanuit het gegeven dat de RK kerk vroeger wel een hogere status genoot, en dat het een schande was om naar buiten te treden met misbruik. Zo gaan mensen denken dat het hun eigen schuld is dat ze misbruikt zijn.
Natuurlijk hoop ik dat het nu niet meer gebeurt, maar dat is helaas onvermijdelijk op plekken waar veel kinderen komen. Dus niet alleen de kerk, maar ook bijv. de padvinderij, zwembaden, kinderboerderijen... Met als belangrijk verschil dat die laatsten niet de beschikking hebben over een machtig, schatrijk wereldwijd apparaat dat pedo's in bescherming kan/zou kunnen nemen.
Ik sta er niet van te kijken dat er rotte appels onder mensen, dus ook onder geestelijken zitten; ik stoor me aan de doofpot praktijken.
Ik hoop dat mensen nu wel 3x nadenken voor ze een euri in dat zakje gooien waarmee ze langslopen
@Michiel de Kater | 21-06-11 | 00:57
Ik neem aan dat je "gezeur" cynisch bedoelde?
Artsen zijn in eerste instantie onschendbaar: Moet je ellelang procederen voor het medisch tucht college. 3 getuigen verklaren dat de chirurg dronken was, het college ordeeld anders. Advocaten idem: Eerst langs de orde der advocaten. Naties en hun diplomaten zijn nog moeilijker voor het gerecht te dagen. Hier zijn wel goede redenen voor te verzinnen, maar heeft natuurlijk wel altijd een beetje een oneerlijk gevoel (inderdaad zou een mislukte badkamer dan ook eerst beoordeeld moeten worden door het gilde der Poolse goedkoopbouwers).
Maar toch zijn betrekkelijk recente zaken van kindermisbruik binnen de kerk wel voor een rechter te krijgen! Willen we dat echt? Waarom gebeurt het dan niet, en die schuld ligt niet bij de kerk, want zij toont een logische reflex. De aantijgingen zijn te versnipperd en de politiek wil de handen niet branden. De politiek hoort ons te helpen en te beschermen. De politiek zijn WIJ.
Wederom bedankt voor de steun, dus
You-On-A-Gin | 21-06-11 | 01:05
Dat is allang gebeurd. Of heb jij bewijs voor nieuwe (recente) gevallen van misbruik in de Kerk, à la Hofnarretje? Heel toevalig gaat het bij het (beweerde) misbruik door priesters telkens om (stok-)oude gevallen.
@ Michiel de Kater | 21-06-11 | 00:57
Dat zei ik niet. Ik zei "kan iedereen weer verder". En natuurlijk niet omdat dat van mij dan zou "mogen" - volgens mij begrijp je prima wat ik bedoelde.
Maar goed, oudste organisatie, hetere vuren, bla bla, dat is heel mooi. Laat ze dan maar maatregelen nemen om dat "gezeur" zoals jij dat noemt in de toekomst te voorkomen. Dat betekent dus de pedofiele elementen binnen de organisatie verwijderen en niet naar jan en alleman wijzen maar zelf verantwoordelijkheid nemen en die arrogantie voor een keertje opzij schuiven.
JL1 | 21-06-11 | 00:39
Ja, om op die manier dankbaar gebruik te maken van bankruptcy protection. Dan kun je als eiser namelijk naar je centen fluiten. In ieder geval vertraagt het een procedure zodanig dat er weer een paar van die ouwe zeikers tussen 6 planken liggen. Lijkt me inderdaad een prima oplossing.
You-On-A-Gin | 21-06-11 | 00:34
Haha, die Gin. Hoe nobel. "Als de Kerk gezuiverd is mogen ze weer verder". Nou, dank je hoor! De Kerk is de oudste organisatie ter wereld en heeft wel voor hetere vuren gestaan dan dit gezeur.
Dat is nu het mooie van die exorbitante schadevergoedingen in de USA. Gevallen van sexueel misdrijf van de kerk zijn ook in Amerika voorgekomen, na een paar keer een schadevergoeding te moeten betalen van enkele miljoenen dollars, zijn die instanties failliet gegaan.
@ Michiel de Kater | 21-06-11 | 00:24
Nou, van mij mag de bezem door de gehele organisatie. Pedo's die elkaar de hand boven de het hoofd houden, dat kan echt niet meer. En daarbij wil ik mijn goede bedoelingen jegens katholieken die te goeder trouw zijn even onderstrepen; die mensen hebben deze smet nergens aan verdiend. Zo gauw de RK-kerk van binnen gezuiverd is, kan iedereen weer verder. Helaas heeft het zelfreinigend vermogen zich nochtans niet als erg effectief bewezen. Vandaar dat er nu van buiten 'geschopt' wordt. De Kerk steekt de hand in eigen boezem? Terecht. Een beetje de hippies de schuld geven
apocalisselaica.net/news/netherlands/k...
lijkt natuurlijk ook nergens op.
Ik mis verplicht zustertjenon beffen in de lijst.
Vooral de quatroformaggio sessies van de hoofdzuster.
Pedo's die in de jaren 60 of 70 iets misdeden moet je in beginsel sowieso laten lopen gezien de verjaringstermijnen. Dat de Kerk niettemin bereid is om schadevergoedingen te betalen voor verjaarde zooi is alleen maar prijzenswaardig, en zie ik de Nederlandse staat (om maar een voorbeeld te noemen) niet zo gauw doen als het om misstanden uit het verleden gaat.
@ Michiel de Kater | 21-06-11 | 00:17
Ja, maar wat wil je nu dat ik zeg? "Oh, laat dan die pedo's maar lopen want in de jaren '60 en '70 werd er eauk enorm rondgeneuqt"?
You-On-A-Gin | 21-06-11 | 00:14
Ja, in de prachtige jaren 60 en 70 lagen de verhoudingen heel ander. De jaren waarin heel "modern" atheïstisch Nederland zich een slag in de rondte neukte (vrije seks) en seks met kinderen "ook moest kunnen".
Hehehehe. Een wiedergutmachungs-aflaat
@ Michiel de Kater | 21-06-11 | 00:11
Misschien durfden ze niet eerder te komen. Dat kunnen wij niet voor anderen bepalen want wij zijn gelukkig niet misbruikt. Veertig of vijfig jaar geleden lagen de verhoudingen sowieso anders dan nu.
You-On-A-Gin | 21-06-11 | 00:07
Die twee of drie gevallen waarin iemand "werkelijk" (bewijsbaar) misbruikt is: 5.000 euro maximaal. Moet je maar eerder komen. Veertig of vijftig jaar na dato lopen zeuren. Als je als "verzetstrijdster" iemand afknalt in 1946 kom je er ook mee weg, en dat laatste vind ik veel erger.
@ Michiel de Kater | 21-06-11 | 00:00
En als iemand nu werkelijk misbruikt is, dan kun je vast wel over je hart strijken en ze wat centjes ter compensatie gunnen?
* Il Principe * | 20-06-11 | 23:50
Nee, waar zeg ik dat dan? Ik ben tegenstander van het betalen van (veel) geld aan inhalige zeikerds met larmoyante zeurverhalen: "Ooooh, ik ben 40 jaar geleden betast" (betast?) "De pastoor keek altijd als we aan het douchen waren". Pffff.
@ Michiel de Kater | 20-06-11 | 23:30
U is voorstander van het uitwonen van kleine jongetjes achterwerkjes?
Celibaat moet verboden worden bij de wet. Helaas blijkt kinderen verkrachten nog niet verboden te zijn. Beetje geld geven waar ze genoeg van hebben is voldoende om door te gaan met in stand houden van een pedofielennetwerk. Mensen die nog geld geven aan de kerk hebben bloed aan hun handen.
daniel_1208 | 20-06-11 | 22:18
Vreemd, is Robert Mikelson priester ofzo? Verreweg het meeste misbruik vindt buiten de Kerk plaats. Het heeft dus helemaal niets met het celibaat te maken. Tenzij zwemleraren, kinderoppassers, leraren en niet in de laatste plaats moderne atheïstische vaders ineens allemaal celibatair leven.
Wat leuk, een stukje waarin we de Kerk kunnen bashen. Verfrissend, dat zagen we nog niet op GS. De voornaamste reden waarom de Kerk "zelf mag bepalen" wat er gebeurt, is dat het merendeel van de aantijgingen (a) verjaard en (b) onbewijsbaar is. Zeurverhalen van babyboomers. Bovendien gaat het bij het rapport van de commissie-Lindenberg slechts om een adviesje. En wat mij betreft wordt dat onzin-advies keihard genegeerd.
Eindelijk een stukje over de mens, het instituut die hardleers faalt, ipv het nagelen van het onnagelbare
Goede vergelijking...
Haha, die Strauss-Kahn voelt zich gefopt. Hij had beter priester kunnen worden, die 25.000 euro afkoopsom was een schijntje geweest ipv een rechtszaak & kans op 30 jaar.
@******** | 20-06-11 | 21:35
Ervaring mee?
-weggejorist-
rechtbak=rechtbank
Waarom worden hier geen kamervragen over gesteld? Waarom staat er nog steeds geen priester voor een rechtbak? Zijn er soms geheime afspraken tussen het kabinet en de kerkbestuurders gemaakt?
Ze zouden als straf per "incident" een boete moeten krijgen van 80 miljoen dollar (gangbare rate in US). Kijken hoe snel ze dan failliet zijn!
Religie is vergif!
Het gaat niet om geld mensen. Of zoals slachtoffers altijd zeggen: 'Ik wil niet dat iemand anders dit ook moet doormaken.' Slachtoffers willen begrip en liefde, geen pecunia!
* ? en ? aan het einde van de laatste twee zinnen.
Ze mogen de katholieke kerk van mij opdoeken, wat een walgelijk zooitje. Misschien moeten ze die achterlijke regel die priesters verbied te trouwen afschaffen. Vind je het gek dat die mensen vaak pedo's zijn als ze geen vrouwen hebben. Het trekt ook rare mensen aan dat beroep welke gezonde man kiest er nou voor zo'n leven.
Mooi toch als alles met geld opgelost wordt. Niks meer in deze wereld is echt. Betaald met bloedgeld, zou geen cent willen. Door dit soort kliekjes is de wereld geworden tot wat het vandaag is. Verbod op premature gedachten fabrieken.
Dus Robert Mikelson is voor 89 x 25.000 = 2.225.000 klaar. Handig hoor. Dank u wel GS, kunnen we weer door. Eens denken, oh ja, kunnen we ook een handig rekensommetje maken voor geloofsbelediging? Kunnen we ook aardig wat tijd besparen. Mooi man.
@ ******** | 20-06-11 | 21:35
Gadver, neem jij het op voor die pedoclub? In plaats van het aanpakken van pedofiele pastoors, werden voorstanders van vrouwelijke pastoors en voorstanders van condoomgebruik aangepakt. De RK-kerk heeft nooit verantwoording willen afleggen voor de georganiseerde kinderverkrachtingen van haar leden. Het is mij volstrekt onduidelijk waarom die gehele RK-kerk niet kan worden aangemerkt als criminele organisatie.
******** | 20-06-11 | 21:35 | + -1 -
Omdat anderen het ook doen is het ok of valt het mee?
Duidelijke maatregelen van de kerk? Noem er 1. Ze hebben het al jaren onder het habijt proberen te vegen, met gedraai en leugens. Nu is er een advies commissie waaraan de kerk nauwelijks heeft meegewerkt (de hulp kwam van de slachtoffers zo valt er te lezen) en nu zeg verongelijkt "is het weer niet goed". Ga jij maar lekker verder met handen wassen.
Verschrikkelijk, gisteren op TV één of ander bisschop vertrekt en het hele koningshuis zit er bij om de man te eren. Het is één groot pedofielen netwerk. Martijn is er niks bij. Hoe groot is de leugen die RK heet?
De ene religieuze gek besnijdt graag jongetjes.
De ander beschadigt ze liever geestelijk door seksueel misbruik.
Wanneer worden religies nou eens verboden?
@Johnny Quid
Geweldige bijdrage Johnny Quid. Dank.
waarom mag de Rooms Katholieke kerk als organisatie zelf bepalen hoe zedendelinquenten worden aangepakt, maar moet het 't Hofnarretje haar medewerkers heel flauw uitleveren aan zoiets triviaals als het rechtssysteem?
omdat het merendeel van die misdaden al verjaard was neem ik aan. in dat geval hoeven ze wettelijk gezien helemaal niks te doen.
maar dan neemt de kerk nu eindelijk eens duidelijke maatregelen om het toch nog een beetje goed proberen te maken met de slachtoffers (geld, ipv gezeur) en dan is het weer niet goed.
zou je mee aan moeten komen bij niet-christelijke kindertehuizen. daar werden en worden net zo goed kindjes misbruikt maar dat wordt nog gewoon ouderwets ontkent en de kinderen wordt een schuldgevoel aangepraat.
daar krijg je als slachtoffer geen geld maar een trap na.
Is de RICO-wetgeving hier niet te gebruiken (geldt die internationaal?), dan kun zijn ze toch allemaal 'guilty by association'?. *blert verder over wetten die ooit eens voorbij zijn gekomen*
Zijn de tarieven in- of -exclusief BTW?
En is het nodig om een factuur af te geven, of kan het zwart?
Wat zou Ratzi zeggen als Robert M zich voor, laten we zeggen, een paar ton kon vrij kopen?
Zolang er christenhonden, joden en moslims in een regering mogen zitten veranderen dit soort misstanden niet.
Men snijdt niet in eigen vlees.
Het is werkelijk grotesk.
-weggejorist-
Jezus Christus was een charismatische man met een psychose.
@Ashtrey | 20-06-11 | 20:54
Dat komt er ook nog es bij ja.
@Simon_GS | 20-06-11 | 20:43
Verjaring?
Ik hoop dat ze daardoor failliet gaan, het Vaticaan en de rest van de rambam moeten verkopen.
Detlev Tarnowitz | 20-06-11 | 20:39 |
Begrijp dat het voor de slachtoffers en naasten toch wordt gezien als een stukje rechtvaardiging en een schamele Mea Culpa richting hen.
Het OM is gewoon te schijterig. Ze zouden toch minstens kunnen onderzoeken of de RK kerk in deze gehandeld heeft als een criminele organisatie. Daar zijn aanwijzingen genoeg voor.
Wat ik mij wel eens afvraag: waarom is er altijd zoveel aandacht voor sexueel misbruik, en minder voor fysieke mishandeling, laat staan psychische mishandeling. Met dat laatste ben je m.i. pas echt de lul maar wordt over het algemeen nauwelijks serieus genomen, zie b.v. de hedendaagse mantra 'kwetsen mag'. Een kind direct geestelijk kwetsen, dat is het ergste wat er is want dan raak je het echt in de ziel.
Sorry maar dit moest ik even kwijt.
@Ashtrey | 20-06-11 | 20:33
Als ik die lijst zo zie, zou ik er voor tekenen.
Johnny Quid, wat een goed stuk. Mijn compliment!
@Doldwaas | 20-06-11 | 20:20
.. een ander groot voordeel is dat je je kind recht in de ogen kunt kijken en dat het zich beschermd voelt, in plaats van dat het weet dat het een laffe vader heeft die niks doet en zich verschuilt achter kutargumenten. Kom aan mijn kind en je gaat dood. Eenvoudig.
Detlev Tarnowitz | 20-06-11 | 20:30 |
Money talks and bullshit walks.
Huilen-doet | 20-06-11 | 19:08 |
Datzelfde had ik ook altijd, maar dan met Grieks oefenen.
Een dure hobby. Zo'n prijslijst lijkt pervers, maar het was natuurlijk niet het idee van de kerk. Het komt omdat de slachtoffers geld willen zien, nou dan kun je het krijgen.
@Doldwaas | 20-06-11 | 20:20
Ach, dan weet zo'n kind meteen dat het op justitie niet hoeft te rekenen in dit land.
Self Swindler | 20-06-11 | 20:25 |
Zonde van al die tegelruimte.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Kan het Hof Amsterdam hier misschien iets in betekenen? Opdracht geven om iets alsnog strafbaar te stellen. Of gaat dan de boter op het hoofd smelten.
CoJoNes | 20-06-11 | 19:49 |
Ben je al seksueel misbruikt, gaat je pa ook nog een keer de bak in. Daar heeft zo'n kind dus echt geen flikker aan.
Gooi die hele kerkelijke structuur op de schop, haal de verjaringstermijn voor dit soort zaken uit het strafrecht en probeer de kerk en individuele priesters zo diep mogelijk door het stof te laten gaan. Dat is het enige dat nu nog gedaan kan worden.
CoJoNes | 20-06-11 | 19:49 |
Ben je al seksueel misbruikt, gaat je pa ook nog een keer de bak in. Daar heeft zo'n kind dus echt geen flikker aan.
Gooi die hele kerkelijke structuur op de schop, haal de verjaringstermijn voor dit soort zaken uit het strafrecht en probeer de kerk en individuele priesters zo diep mogelijk door het stof te laten gaan. Dat is het enige dat nu nog gedaan kan worden.
Arrabinekoeterine | 20-06-11 | 19:35
Kerk geeft helemaal niks toe.Ze hebben het over individuele fouten.En als het even kan dan schuiven ze het onder de mat.Er is geen priester de orde uitgeschopt wegens kindermishandeling of verkrachting maar een priester die meer open is en van bijv het celibaat af wil die doet het bloed koken van Rat,zinger en word subiet eruit gegooid.
@irma zonderboezem | 20-06-11 | 19:57
Wat @Parel zegt.. Jij bent een meisje als het goed is.
Tough luck !!
@ ZKH EénOog | 20-06-11 | 19:37
:)
Het kwartje viel gewoon ineens.
Grote vraag lijkt mij of die pedopriesters nog wel de hemel in mogen!
Daar hoor je niemand over!
Als misbruikdienaartje vraag ik me af hoeveel euro ik kan claimen:P Mijn pastoor wou altijd voor het zingen m'n kerk in:)
van misbruik tot hoer in 25000 euro
@irma zonderboezem | 20-06-11 | 19:57 |
Weinig kans! Irma klinkt niet 12 jarig jongetje...
Ik ga toch maar eens naar de kerk denk ik,even biechten achter het gordijntje. Ik zal mijn rekeningnummer gelijk doorgeven, wel zo handig vandaag de dag..... Ja,ik ben om. Lang leve het geloof!!
De uitspraken van deze commissie zijn net zo bindend als het celibaat. Ze lullen met zijn allen net zolang totdat ze zeker weten dat alle zaken zijn verjaard of totdat de daders dood zijn.
Zyprexa20mg | 20-06-11 | 19:49 | + 0 -
Tjemig de pemig, jij hebt zeker heel lang latijn gestudeerd om dat te kunnen vertalen.
CoJoNes | 20-06-11 | 19:53 |
:)
- Fatetur facinus is, qui judicium fugit.
Die is duidelijk nog van voor de D'66 rechters.
Het wachten is nu op een speciale uitgave van de Quote 500, met een ranglijst van paaps tuig dat zijn handen niet thuis kon houden. Er lopen er natuurlijk rond die voor slechts een ton of zo in de fout zijn gegaan, maar er moeten er ook bij zijn wier vergrijpen in de miljoenen lopen. Lijkt me interessant om te weten wie de meeste schade heeft berokkend en hoeveel aflaten hij waard is.
Hotel, motel, catholiiiic church!
Fatetur facinus is, qui judicium fugit
: wie het gerecht ontvlucht bekent zijn misdaad.
@Parsons | 20-06-11 | 19:44 |
Sinterklaas?
*vermoedt iets links
Ik vraag me vooral af hoe je het als vader kunt verantwoorden naar je kind om zo'n gast niet kapot te trappen. Je hebt toch geen enkel verhaal als je zegt dat je je hypotheek en baan belangrijker vond dan vergelding voor het leed dat je kind is aangedaan?
Katholieke kerk altijd -1
Door de eeuwen heen altijd al een pedo/homo/gold-diggers clan geweest.
Oprotten met die lui.
de grote Anti | 20-06-11 | 19:38
De kerk hoeft van mij niet geheel te verdwijnen. Ik ben voor vrijheid en dus ook voor vrijheid van godsdienst. Gun het mensen wel die op hun manier iets met spiritualiteit hebben.
Er mag van mij wel worden gewerkt aan de (schijnbare) onschendbaarheid van geestelijken, alsof ze meer of minder rechten hebben dan `gewone burgers`.
Er zit nog flink wat corruptie (opzettelijke obstructie in de vervolging van die idioten, en dat mag van mij snel veranderen.
@eiland21 | 20-06-11 | 19:39
Kost dat nou, die lsd?
@Parsons | 20-06-11 | 19:44
Karl Noten?
Gavrilo | 20-06-11 | 19:41 | + 0 -
Het hoofd en als ze zelf al niet schuldig zijn of als ze zelf er al niet schuld aan hebben. Dummkopf.
Weet je wie ook van kleine kinderen hield?
Homo bashen?
KRO, CDA en de kathkerk zit er vol mee.
Het motto van de RK-Kerk: Seks, Wijn & Geloven in sprookjes.
Ook een leuke film titel voor de makers van Van god los.
eiland21 | 20-06-11 | 19:39 |
Stond.
Nog een vraagje: wat heeft de kerk ooit gedaan om te voorkomen dat er nog meer slachtoffers worden gemaakt door pedo priesters?
Ze proberen voornamelijk elkaar het hand boven de hoofd te houden. Vele kerkbestuurders wisten allang van deze misstanden (als ze er zelf al niet schuldig zijn) en hebben niks gedaan.
Bewust houden zij een systeem in stand waarin kinderen verkracht en aangerand worden.
De rooms katholieke kerk is niks minder dan een criminele organisatie.
-weggejorist en opgerot-
Dan kun je beter met die alcohol houdende zoete sapjes opzoek naar ubergeyle kinderkes. Dan blijft er nog wat collectegeld over om die oude gebouwen met zo n punt dak wat te restaureren.
"Tot 100.000: uitzonderlijke gevallen van seksueel misbruik."
Fijn om te weten dat er dus ook totaal niet uitzonderlijke, lees: volkomen normale, gevallen van seksueel misbruik mogelijk zijn.
Trouwens, als we allemaal god's kiddo's zijn, wat maakt Jezus dan zo interessant?
@Absoluut niet waar | 20-06-11 | 19:33
Yep,en dan na de kerk de islam,thailand,de mormonen,de tokkies,de homo's,mensen met een iq onder de 80,afrika..'allemaal potentieele brandhaarden voor gladde-jongetjesbillen liefhebbers.
@Superior Bastard | 20-06-11 | 19:35
Ik ben niet zo scherp vandaag, m'n waarde.
@You-On-A-Gin | 20-06-11 | 19:28
Soms toch wel zóóóó jammer dat +1 de max is. Über. +veul!!
God bestaat niet.
Maar wordt jammer genoeg wel vaak gebruikt om achter te schuilen, en te ontkennen dat je eigenlijk te laf bent om zelf na te denken en om voor een vak te leren.
Jammer, dat geloof.
Steilloos ten Onder | 20-06-11 | 19:31
Jij ziet niet het absurdisme?
Waarom de kerk zelf haar straffen mag bepalen?
Omdat miljoenen mensen liever in fabeltjes geloven dan dat ze zelf nadenken en daarmee de kerk voldoende macht verschaffen om er mee weg te komen. Omdat het kan, dus.
Het is makkelijk schoppen tegen een kerkgenootschap. Gratuit. De VVD heeft, met steun van de CDA en de PvdA, de economie geruïneerd. Het CDA heeft, eigenhandig, de burgerrechten verwoest. De PvdA heeft, met steun van CDA en VVD, het onderwijs vernietigd. Dáár tegenaan schoppen lijkt me zinvoller.
De kerk heeft haar fouten tenminste toe. Dat zie ik Wim Kok, Wouter Bos, Van Agt, Lubbers, Balkenende, Verhagen, Wiegel en Rutte nog niet doen.
En wat me altijd nog het meeste verbaast is; waarom komen er toch altijd mensen mee weg?
Vaak krijg ik ook de indruk dat er een hoop mensen zijn die dit helemaal niet willen oplossen. Alsof er een angst heerst om `gevestigde` insituten aan te vallen en ten gronde te richten.
Hoeveel bewijs wil je hebben dat er op grote schaal misbruik van macht, aanzien en vertrouwen is gemaakt? Er zijn groeperingen voor minder als sekte bestempeld.
Zet de zaag aan de stoelpoten van de kerk als instituut aub!
Er wordt altijd gesproken over misbruik van 'kinderen' hmm.. Nu zijn jongetjes natuurlijk ook kinderen,maar we weten natuurlijk wel wat hier speelt mag ik hopen?
de pedopriesters hoeven niet de cel in en de brave kerkganger betaalt de boete, walgelijk toch
@Superior Bastard | 20-06-11 | 19:30
Jij moet dus lachen. Jij begrijpt dus wat ie bedoelt?
@Wimbleton | 20-06-11 | 19:26
Helaas voor jou,meisjes hoeven ze niet.
eiland21 | 20-06-11 | 19:26
ROFLOL.
Het begint eindelijk te dagen.
Ze zijn tegen condooms omdat ze zo dol op kinderen zijn.
eiland21 | 20-06-11 | 19:26 |
?
Het probleem is. Stel dat ik nu zo'n priester in z'n ochtendjurk aan douw, ik me er dus niet uit kan kopen.
Klassejustitie!
Even naar de kerk met mijn dochter. Zo'n auto, dat lijkt me wel wat.
Gelukkig hebben we de aflaten nog.
-weggejorist-
Bizar.. Dit lijkt de prijslijst (afgezien van de tarieven uiteraard) wel van een willekeurige sexclub..
Knippen scheren, PZC, slikken E 50,- extra.
Zo kil, afstandelijk en bovenal zo belerend, alsof zij kunnen bepalen wat voor leed ze hebben aangericht. Ze zijn wel consequent; bepalen immers alles voor een ander. Wat goed is en wat fout, wie in de `hel` komt en wie in de `hemel` en wat een goed mens nu eigenlijk inhoudt.
Echt om te kotsen dat er nog steeds geen enkel teken van oprecht medeleven, begrip en zelfreflectie verschijnt.
Het werd tijd dat ´spartan pedaresty´ wordt bestraft.
Dus als je een muntje in die collectezak van ze doet, dan betaal je mee aan het schuld aflossen van de rk-kerk?
Koud flesje Alfa | 20-06-11 | 19:22 |
Dat dacht ik al ;)
@Nacho_Vidal | 20-06-11 | 19:21
Dan moeten er toch eerst twee nulletjes meer achter komen te staan.
Als Mikelson had geweten dat hij nu de rest van zijn leven opgeborgen gaat worden was hij waarschijnlijk priester geworden......
Koud flesje Alfa | 20-06-11 | 19:19
En voor hoeveel mogen ze hem bij je naar binnen schuiven?
@grote haas | 20-06-11 | 19:03 | + 2 -
Je mag kennelijk wat meer als je als instituut onderdeel bent van de 'Joods-Christelijke cultuur' hier. Al die Biblebelt incest dorpen worden ook met rust gelaten zolang ze niet teveel in het nieuws komen.
@Huilen-doet Die het gerecht ontvlucht, bekent zijn misdaad
Mag ik vragen waar dat van betaald gaat worden?
Voor 25k wil dit flesje ook wel bukken.
Waarom de kerk zelf haar straffen mag bepalen? Zij hebben God aan hun zijde, duh. En die weet wat straffen is.
-Kaïn mag Abel doodslaan, maar komt er ongeschonden vanaf.
-Noach doet zijn schoondochters, maar zal nooit meer boten hoeven bouwen.
-Mozes vermoordt een Egyptenaar, en wordt als straf leider.
-Bij het betreden van Kanaän mag het volk 7 steden uitroeien, maar de hoer Rebecca wordt gespaard.
-Abraham neukt zijn slavin, verwekt een bastaard, en trapt zijn eigen kind de woestijn in als zijn vrouw zwanger blijkt te zijn. (sindsdien geldt dat je alleen Joods bent, als je moeder het ook is: geeft de heren vrij spel).
-Jakob besodemieterd zijn vader om het eerstgeboorterecht met een bakkie stinksoep, en hem overkomt niets.
-David stuurt zijn beste vriend vooruit naar het front, zodat hij diens vrouw over kan nemen wanneer hij omkomt (terwijl David er al 3000 had). Deze vrouw werd de moeder van Salomo.
En dit zijn dan allemaal mensen, die de voorvader van de 'Zoon van God' blijken. Dus ik vind dit niet vreemd, gezien het moraal van hun idolaat.
De stuitende arrogantie is hemeltergend.
@DijenkletserT | 20-06-11 | 19:16
Tientje bij de lokale coffeeshop. Vraag naar Hassan.
@DijenkletserT | 20-06-11 | 19:16
Tientje bij de lokale coffeeshop. Vraag naar Hassan.
Als pedoclub martijn binnenkort verboden wordt kunnen ze de katholieke kerk in een adem meenemen. Twee strontvliegen in een klap.
mental fuck ... onbetaalbaar!
Mogen priesters trouwens tegenwoordig wel trouwen?
En wat kost geestelijke verkrachting?
"Vraagje, gewoon omdat wij ook niet alles weten: waarom mag de Rooms Katholieke kerk als organisatie zelf bepalen hoe zedendelinquenten worden aangepakt, maar moet het 't Hofnarretje haar medewerkers heel flauw uitleveren aan zoiets triviaals als het rechtssysteem?"
Heel simpel: verjaring.
En wat kost het als je een pater doet?
-weggejorist-
De rechtelijke macht is te druk met politieke vervolgingen ten faveure van godsdiensten.
Toch geniaal dat de Rooms Katholieke kerk nu al toegeeft dat er gevallen zijn waarbij jongetjes meer dan enkele malen verkracht zijn.
Echter, deze bedragen dekken geeneens de psychische zorg die een gemiddeld slachtoffer gedurende zijn leven nodig heeft. Zorg die buiten de basisverzekering valt. Moet je voorstellen dat andere directe schade en smartegeld in dit voorstel geen euro van betaald wordt.
Daarnaast is bekend dat een gedeelte van pedofielen zelf ooit slachtoffer zijn geweest. Aangezien de RK kerk zeeën van slachtoffers heeft gemaakt, is het niet ondenkbaar dat er in middels tweede en derde generatie slachtoffers bestaan. De RK kerk heeft immers niet alleen mensen kapot gemaakt, nee zij hebben zelfs kleinen kinderen pedofiel gemaakt.
Daarnaast zette de advocaat van ruim 200 slachtoffers duidelijk uiteen dat de RK kerk zelf de regie houd wie slachtoffer is of niet. Gezien de schaal van het misbruik ligt het meer voor de hand dat de RK kerk gaat aantonen wie NIET misbruikt is.
Wat zou het heerlijk zijn als al dat tuig gewoon vogelvrij wordt verklaard. Niets dan ellende, dat geloven.
Maar ja, dat mag waarschijnlijk weer niet gezegd worden. Want dan kom ik in de hel, waarschijnlijk.
Een criminele organisatie, meer is het niet.
Vieze gladjakkers.
Eerst wordt je genaaid door de Katholieke kerk, maar vergeet ook de belastingdienst niet als je 25000 schadevergoeding op je rekening krijgt.
Leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker ;)
Prijs de jongeheer!
Huilen-doet | 20-06-11 | 19:08 |
Die het gerecht ontvlucht, bekent zijn misdaad.
Wauw wat een mooie auto vader! Die was zeker heel duur, hoe komt u aan al dat geld?
-Nou euh, dat heb ik ontvangen omdat ik vroeger in mijn h..
Dit is dus een moderne aflaat. Niets nieuws onder katholieke zondaar.
-weggejorist-
Ik wil ook mijn eigen straf kunnen bepalen wanneer ik over de schreef ga.
*jaloers*
Een kinderleven verwoesten is onbetaalbaar.
Voor de rest, de rooms katholieke kerk.
Sterf toch gewoon af, kut katholieken.
-Anders nog iets? Vroeg de priester toen hij zijn broek omhoog hees.
Doet u mij nummer 2 nog maar.
-Dat wordt dan 25000,- euro
Dus ik mag voor EUR 25k Antoine Bodar anaal uitwonen?
Moderne vorm van de aflaat, dus.
80.000 rollen pepermunt voor een verkrachtinkje, dus best fors.
Waarom die Roomse kleuterblaffers niet (ook) gewoon opsluiten? Gebeurt met andere pedo's toch ook?
Elke leraar, badmeester, hopman of jeugdleider die over de schreef gaat belandt in de nor.
RARE WERELD!!!!!
En probeer het nu maar eens te bewijzen..
handig die maatstaven voor delicten..
Hmm, ik zal van de zomer eens langs op de pastorie, als mijn studiefinanciering afloopt.
Willen alle brave kerkgangers allemaal even wat extra geldt in het buideltje gooien svp...
REAGEER OOK