
'Goedemorgen GeenStijl, Als kritische Nederlander heb ik een aangeboren wantrouwen tegen alles wat biologisch, klimaatneutraal en anderszins door de linkse kerk oké bevonden is. Biologische boerderijen vormen hier geen uitzondering op. Ik vertrouw ze gewoon niet. Mijn verbazing was dan ook niet groot toen ik in de Volkskrant las dat de bron van de EHEC bacterie ligt op zo'n gemoedelijke haard van bacteriën. Echter, in de editie op mijn werk is het woord biologisch gewoon
WEGGEJORIST!
Waarom? Kunnen we naast de biologische tuinbouw nu ook de Volkskrant al niet meer vertrouwen? Ik ben benieuwd of er nog meer voorpagina's in omloop zijn. Gr. Cor '
Reaguursels
Inloggen@Heau even | 06-06-11 | 09:20 | + 8 -
Eerder 1 tegen 99, zo is het maar net
Oké, je moet kiezen:
komkommerkak of taugédiarree?
Valt mee dat we nog niets over samenzweringen van Bilderberg,shihat,al qaeda,de madie,wrokkende bankbonus-verliezers,mafia,Gadhafi,Taliban, Ijsland,Griekenland, Noord Korea,vrij metselarij,de Amerikaans Joodse lobby enz .Biologische oorlogvoering is toch niet ondenkbaar? Misschien heeft één van de boven genoemden wat riool-ontstopper met een injectienaald in zakjes groente gespoten.Een werknemer (?) van die vele groente-zaakjes die het westen overspoelen ? Het enige land waar ze dan geen last hebben is Oostenrijk.Daar is groente onbekend.De konijnen mijden het ook als de pest.
Maar waarom een Vk thuis en op het werk?
Dat is vragen om censuur.
Gärtnerhof Bienenbüttel: "Bio-Anbau seit 1978".
Voor alle Groen Links gekkies nogmaals de URL:
www.gaertnerhof.org/
Heeft de Volkskrant 'biologisch' wel gecensureerd? Zou het niet kunnen dat de versie met biologisch de tweede versie is, en dat men dus het woord biologisch heeft toegevoegd?
Je zou toch denken dat ze op hun website de laatste versie hebben staan:
www.volkskrant.nl/vk-online/VK/2011060...
20 Doden onder biologische hippies door de EHEC-bakterie? Nogmaals bewijs voor Darwin's.
Dit had ik nou noooooit verwacht van de VK
tis een complot van de groenten tegen de mens een soort kruizing van groenten x-men en een vegatarier in SAW
www.youtube.com/watch?v=hpfYt en 7vRHuY
ze zien er altijd al wat ziek uit die biologische voorgeprakte soyaburger vreters met die voorvochtuitspraken
De Volkskrant heeft welicht een bi-onlogische eindredactie...
Tau Gay altijd een verhoogd risico...
Wat kan er biologisch zijn aan zaadjes in water stoppen? Komt geen mest bij kijken...
we kunnen onderhand spreken van het EHEC-echec
nu is alleen nog de vraag welke de eerste versie was ?
misschien is de kop met biologische boerderij wel de 2de versie en is er helemaal niks gejorist..
"Als kritische Nederlander heb ik een aangeboren wantrouwen tegen alles wat biologisch, klimaatneutraal en anderszins door de linkse kerk oké bevonden is."
Wat een sneu gebeuren. Lekker stoer alleen "echt kiloknaller vleesch" eten zeker. En zich niet afvragen hoe die bacteriën nou zulke mutaties ondergaan dat ze resistent worden tegen antibiotica.
Die biologisch-dynamische stumpers zien er ook altijd zo ongezond en ontevreden uit. Sukkels. Ik heb een heel makkelijke leefregel - als een linkse geitensok ergens voor is: niet doen!
@ heau even
- quote - Daarmee vergeet u te beseffen dat de hoger opgeleide ver in de minderheid is. Voor elke persoon die zelf na kan denken, staan er negen die dat niet kunnen. Dat klinkt lomp, allicht een tikkeltje elitair voor sommigen, maar dat is nou eenmaal de verdeling. - unquote -
Gezien uw schrijfstijl en gramatica behoort u tot de 90%. Ik vind het sympatiek dat u in uw krabbel opkomt voor de minderheid.
Bacterien muteren en passen zich altijd aan is een natuurlijke overlevingscode,het milieu bepaald,wir empfelen wc eend fur klugscheissers.
Zelf ben ik meer van de scharreltaugé. Dus...
Neem een slok RoundUp zou ik zeggen
De Volkskrant liegt al jaren dat het gedrukt staat.
Maar toch:
Een GeenStijl-kijkert die de VK leest? Thuis én op het werk?
Zeker teveel komkommers gegeten?
@nance | 06-06-11 | 11:58
Prachtig, maar er is een tijd geweest dat we geen antibiotica hadden en er komt een periode dat we het niet meer zullen hebben omdat het is uitgewerkt. Multiresistente bacterien zijn here to stay.
In een eerdere tegel heb ik al gezegd: het is niet verwonderlijk dat twee generaties geleden nog de groenten werd doodgekookt. Jammer van de vitamientjes, maar het verlengd de levensverwachting.
Voor de duidelijkheid nu moet ik mijn schoonmoeder dus taugé te eten geven?
@Heau even | 06-06-11 | 09:15
klok en klepel??
De multiresistente bacteriën hebben niks met het bespuiten van gewassen te maken, maar met het geven van antibiotica aan dieren (en mensen)
lijkt er op dat die taugé op de verkeerde plek heeft lopen scharrelen
NRC en ombudsman? Helpt die je ook als je wel je abonnementsgeld betaald maar al weken lang geen krant ontvangt?
Op de Duitse teevee werd al gesuggereerd dat het zaadgoed van de taugé besmet is en dat dat uit Azië komt! Ben benieuwd of de Volkskrant dat ook weg zal laten.
QUOTE/Kunnen we naast de biologische tuinbouw nu ook de Volkskrant al niet meer vertrouwen?/Quote
Haha wat een naieveling die Cor. Is water nat ??? volkskrant vertrouwen yeah vraag maar aan al die martelende NL militairen die ons land rijk is... Proest
Ik denk dat er meer slachtoffers gevallen zijn door plofkippen uit de bio-industrie (100% besmet met salmonella) dan door taugé.
En zo komt "bewust etend" europa er dus achter dat de correcte bewaartemperatuur van kiemgroente 3 graden celsius is en niet 6 graden zoals bij andere groente.
Gezien de boerderij geen dierlijke mest gebruikt en uiteraard wel de goede bewaartemperatuur aanhoudt kun je besmetting op de boerderij zelf zo goed als uitsluiten. Dus of de bonen waren al bij inkoop besmet, of besmetting heeft bij vervoer tussen de boerderij en de klant plaatsgevonden. 99% kans op het laatste want geen handelaar die een speciale 3 graden koeling voor kiemgroenten heeft. Mijn extragratis beleggingstip: aandeeltjes koelinstallatie industrie want dit gaat nieuwe wetgeving opleveren.
De boerderij is verdacht, meer niet. Eerst waren de komkommers verdacht met als gevolg miljoenen schade. De media heeft al genoeg schade aangericht. Mooi dat een krant zijn verantwoordelijkheid neemt en de Televaag mentaliteit achterwege laat. De kop met alleen de kreet Duitsers:".." sloeg nergens op.
@Cor: Ga bij de Televaag werken en kap met janken. NRC heeft tenminste nog een ombudsman..
Sprossen finden sie am:
www.gaertnerhof.org/
Is de Volkskrant niet hartstikke links? Waarom leest die lutser het dan als hij alles wat links is wantrouwt.
biologie is makkelijk.
in koeienstront van anti biotica koeien zitten antibiotica resistente E.coli's.
Deze lauwe kak spuit je vervolgens overal overheen, en dan maar piepen dat er een bijsmaakje aan zit.
Lang leve kunstmest.
@Bergverzet | 06-06-11 | 10:56
-
Ik voel een spontaan 'core' businessplan opkomen...
-
Dit valt nog best mee. Hoe relevant is bijv. die vermeende resistentie vd bacterie... als ehec nooit met antibiotica behandeld wordt.
@Menno Edens | 06-06-11 | 10:52
-
Wellicht tijd voor een viriskillertje, om maar eens on topic te blijven?
Voedzaam en rijk aan sporenelementen zoals Jodium en Cesium
@Bergverzet | 06-06-11 | 10:51
-
Kijk aan: met ú kan ik praten. Zullen wij een bedrijfje opzetten?
-
Ik zie het al helemaal voor mij: 'Fab Fukushima Fantasies'
-weggejorist-
-weggejorist-
@azoturie | 06-06-11 | 10:45
-
Geniaal! Groenten die licht geven op je bord zodat je geen CO2 uitstotende kaarsen meer hoeft te branden en bovendien gegarandeerd 100% (want doodgestraald) bacterievrij zijn.
En SARS krijg je ook nog van dat vrijscharrelende pluimvee.
-
Vrije uitloop? Vrije buikloop!
-
Dit gaat ons weer met zijn allen een bák geld kosten, want let op: het imago van de biologische landbouw moet straks in EU verband weer hersteld worden -anders dan is dat geld dat wij er in de afgelopen vijftien jaar tegenaan hebben gesmeten weggegooid,ziet u wel?
-
Doet u mij maar een portie genetisch gemanipuleerde piepers - mét een gemarineerd walvisbiefstukje, graag...
+1 voor je paint skills.
Verder: Dit is toch nauwelijks verbazingwekkend te noemen? Alles met 'Bio*' dient voor altijd weggejorist te worden.
*alu-hoedje zoeken doet*
@Bergverzet | 06-06-11 | 10:22
-
Als duurzaam verlichtingselement?
www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wetenscha...
Deze is van hun site weggejorist! Mooi staaltje zelfcensuur
Cor,
misschien woon je in een grensgebied waar ze de sch van biologisch te moeilijk vinden en daarom maar het hele woord geschrapt hebben?
Volgens mij is scharrelkoffie ook besmet.
mij heeft tauge altijd al voorgelogen!
Heb altijd gedacht dat mijn moeder een pondje kamelenkudTschaamhaar had ingekocht.
Bleewhggg ...
Heeft iemand nog een mirror van het bericht van de VK dat het de spruitjes zouden zijn, want dat was een slechte vertaalfout van de schrijver.
bean sprouts(Eng) = tauge(NL) = Sojabohnensprossen (Dui) = les germes de soja(Fa)
Tjemig | 06-06-11 | 10:22 Er zat een vent aan de Waal, hij dronk water door met één hand water uit de rivier op te scheppen.
Ik zeg: "Dat is niet goed voor je hoor".
Zegt ie: "Wass sagen sie?"
Zeg ik: "Mit zwei händen geht es viel besser".
@zeg maar jansen | 06-06-11 | 10:05
Maar hij heeft wel cijfers in zijn nick.
Voor en achter nog wel, da's dubbel op
Lienks is vrede
macflipper | 06-06-11 | 10:23 Bel ze anders even. Ga dit stukje maar kapotchecken.
Zuurdoos.
Ik ga dadelijk weer biologische aardappeltjes in 175 graden heet vers vet gooien voor mijn klanten.
Dat is toch zo lekker en gezond.
Eet gezond eet patat
@vip33 | 06-06-11 | 10:02
Dus het komt bij mij gewoon uit de verwarming?
*CV-ketel graadje lager zet*
Het kan ook zijn dat die info over die biologische boerderij later is toegevoegd en de oorspronkelijke tekst iets ingekort om ruimte te maken.
Uit niets kan je afleiden welke van de 2 als eerste is gedrukt. Kan me voorstellen dat tijdens het draaien van de persen nog weleens iets wordt aangepast.
@Terpetijnzeikert | 06-06-11 | 10:17
Ja als ik Mercedes wil rijden neem ik wel een taxi.
@ZDEV | 06-06-11 | 10:12
Ik zeg niks :)
Ik moet nog een krantje kopen, ik zal bij de kiosk even vragen welke druk ze voor me hebben. Eerste druk, tweede druk, foute druk (die met de spruiten).
Cor is natuurlijk Cor van der Laak, kritisch Volkskrantlezer.
Iets met oorlogs-tijden.
Ik zie trouwens een markt voor zeewier uit Fukushima.
Kunnen we niet een BioTax invoeren? Is het zo over met het geitenwollensokkenlinkschmenscheneetpatronencultuurtje!
Als het geld kost zijn ze niet meer zo principieel namelijk.
't is wel tijd dat er een nieuw berichtje komt, jongens.
Naaaaaaahg, wel eerlijk blijven. Wat ze ook weg hebben gelaten is 'de tip' aan Duitsers om geen gekiemde groenten meer te eten. Daar hoor ik hier niemand over.
Zo zit dat Mutsaerts, voeding uit de intensieve subsidieteelt kan niet betrouwbaar zijn.
Terpetijnzeikert | 06-06-11 | 10:17 M420cdi.
Moet nog een jaar of wat mee kunnen.
Toch ironisch, dat een biologische taugé kweker uit regio Hamburg. Hamburg notabene de uitvinders vd hamburgers. ;)
Trouwens... Als ik onze bio-industrie-boerin Patty Brard een komkommer zie eten wil ik eigenlijk helemaal niet meer weten wie mijn groente geplukt of verwerkt heeft.
Oprotten met die biologische bacterie haarden, ik stel voor preventieve antiobiotica verplicht te stellen en onbespoten groente verbieden. Wat betreft de veehouderij lijkt het mij goed een maximaal vierkante meters af te spreken per dier.
zeg maar jansen | 06-06-11 | 10:08 |
Ik zou hem wegdoen tenzij het en srl is.
Biologische boeren wassen gewoon hun handen niet nadat ze gepoept hebben en gaan vervolgens gewoon weer lekker taugé plukken. Stelletje viespeuken!
@GekkeGerda | 06-06-11 | 09:06
"de krant vertelt wat het volk wil weten."
Het dient de lezer. De ene wijk/stad wil biologisch lezen en de andere wijk/stad iets anders. ;)
@
zeg maar jansen | 06-06-11 | 10:14
Das Keimsprossenteam, vrij vertaald de taugémaffia.
Lijfblad van links NL gaat zijn eigen ramen ingooien zeker? Weet men hoeveel geld er omgaat in die geitenwollensokkensector? www.youtube.com/watch?v=xXcP65o0vUQ
'EHEC: Sojascheuten bio-boerderij wellicht oorzaak'http://knack.rnews.be/nl/actualiteit/nieuws/europa/ehec-sojascheuten-bio-boerderij-wellicht-oorzaak/article-1195028087673.htm
De daders: www.gaertnerhof.org/Personen-Das-Keims...
Eigenlijk is het allemaal de schuld van de wetenschap. Als de medische technologie niet zo vooruit was gegaan hadden we er nooit achter gekomen dat die mensen de pijp uit gingen aan EHEC. Die paar sterfgevallen waren dan toegeschreven aan extreme spuitpoep. Dan was er ook geen massa hysterie geweest en was de epidemie vanzelf overgewaaid.
Ignorance is bliss.
@KaiserSoza | 06-06-11 | 09:09
*Zelf op wilde tomaten en tuig he jagen gaan doet*
Che_cuevara | 06-06-11 | 09:55
Je bent wat je eet, zeggen ze toch?
*drukt een oliebol in zijn keel*
Dat is een biologisch boerderij, waar de geitenwollen sokken de skepter zwaaien.
www.gaertnerhof.org/
eerstneukendanpraten | 06-06-11 | 10:09 Stuur het zelf dan.
Waarom hoor ik Jac. Kramer nu niet?
Wie stuurt mevr. Elitak 10 kilogram biologiese Duitse taugé? Ik betaal wel mee, en graag ook!
Terpetijnzeikert | 06-06-11 | 10:07 Bij wijze van protest was ik m'n Mercedes een maand lang niet.
Waar is Volkert?
Ik denk dat de biolgies gefokte varkens heel biologies de taugé hebben bemest middels hun biologiese varkensaarsjes...
Heau even | 06-06-11 | 10:06 Je zegt het. En met van die rare uiteindjes.
(Geert mag wel eens naar de kapper)
Aangezien die Duitsers eerst onze prachtige Hollandse komkommer als schuldige aanwezen, lijkt het mij zinvol onze pijlen te richten op de Duitser zelf. Dus boycotten we vanaf nu alles wat Duits is. Geen Duitse auto's meer, m.u.v. Porsche toch allemaal lelijk, geen Duits bier want Hertog Jan is net zo lekker, geen Duitse muziek want na Modern Talking geloof je geen enkele Duitse artiest meer. Nee, boycotten die Duitsers, oog om oog, tand om tand
zeg maar jansen | 06-06-11 | 10:03
Tau G. is ook geblondeerd.
De Volkskrant/Pravda lezen is ook vragen om gebrainwasht te worden... *zucht*
Eerste druk wellicht, na telefoontje van PvdA HQ die zowel een prioriteitsaandeel in de VK zelf houdt en alsmede grootaandeelhouder in de persgroepNL (/voorheen PCM) is via st. democratie&media werd het flux aangepast.
777bas777 | 06-06-11 | 10:03 De get a life roepert is ook om een uur of tien z'n bed uit gerold? Koffie halen en pc starten drie minuten en alles klopt weer.
@zeg maar jansen | 06-06-11 | 09:29
En je kunt er beter mee gooien.
Dus, duitsers zijn weer kut, biologische boeren zijn kut, tauge is kut (trouwens altijd al geweest, bitter chinees kutgras en het ziet er niet uit ook), alles is dus weer kut.
Mooi kut dan!
Wat een scoop! Misschien solliciteren bij Geenstijl!
Get a life...
Kamervraag | 06-06-11 | 10:02 Verwilderde taugé?
Sjors W. | 06-06-11 | 09:59
Een wat late reactie. Maar 'hier' komt natuurlijk ook slechts een bepaalde subgroep van de populatie. En juist deze groep lijkt wat vatbaarder voor Defensie en het werk wat militairen voor ons doen.
Duidelijk geen afspiegeling van de volledige populatie, daardoor ongeschikt om te gebruiken als voorbeeld.
Het is gewoon de schuld van Die Wilders. Het is gewoon fascisme/racisme. Goed zo ?
Biogasinstallaties verwerken mest van runderen, dus daar heb je je ehec.
@Denkt Na | 06-06-11 | 09:44
Wat klinkt dat heerlijk inefficient! Hoe is het mogelijk dat er nog zo'n medium bestaat?
Ben je nou een Cor?
@zeg maar jansen | 06-06-11 | 10:00
Dacht ik ook al.
Niet te vertrouwen die fritsen.
*Naar Appie rent*
Nee de VK zegt ook dat de islam een verrijking is. Er zijn meerdere versies per dag in omloop van de azijnbode, maar net welke agent van de Stasi langs de persen loopt.
zeg maar jansen | 06-06-11 | 09:56
Ja heb al 12 jaar een abo. Heb tijdens mijn middelbare schooltijd 5 jaar lang de VK bezorgd en ben blijven hangen. Moet ook soms nog wel lachen om Sylvia hoor. Het mooie is... het houdt je scherp. Als je weet wat er omgaat in hoofden van linksche mensen, kun je ze beter pareren.
Volkskrant, een krant vol schrijven met vanachter het beeldscherm verzonnen teksten over wat het volk wil lezen, en niet wat er werkelijk is gebeurd. Elke keer weer dat zinnetje van de toevallige voorbijganger die precies het ach-en-oh zegt wat iedereen al denkt en iedereen dus zegt, zie je wel het staat in de krant, precies wat ik dacht. Zolang dat zinnetje in de krant staat koop ik geen krant meer.
Che_cuevara | 06-06-11 | 09:58 Hee, twee van oorsprong Duitse bedrijven. Ook maar even een paar weken mijden dan.
@ Heau even | 06-06-11 | 09:20 | + 2 -
Een heel groot deel van die 'domme' media-ontvangers reaguurt hier en op powned, en ik geloof niet dat die het in de media geschapen beeld van Marco Kroon klakkeloos hebben overgenomen.
@737 Jockey | 06-06-11 | 09:53
Juist, en die taugé vreet natuurlijk alleen maar BBQ vlees van de LIDL of de ALDI.
medusa324 | 06-06-11 | 09:51
Dat is incorrect. Zo zijn er bacteriën die endosporen kunnen vormen en zo gemakkelijk kokend water kunnen overleven. Maar, het meeste wat we in ons dagelijks leven tegenkomen, gaat toch behoorlijk deaud van koken.
Mordax | 06-06-11 | 09:55 Abonnementje jongen? Je kunt het tegewoordig verdedigen met de reden dat je het stukje van Brussen wil lezen elke maandag. Maar het blijft discutabel.
@ZDEV | 06-06-11 | 09:53
Zei Kennedy dat ook al niet?
Ow wacht dat was iets met Berlijn.
Oh ja, het hele artikel staat op pagina 26 van het April 2011 nummer.
De VK die bij mij in de bus lag (Wnaar) had het nog wel over biologisch. Misschien was die gecensureerde versie alleen voor Havannah-aan-de-Maas en 020.
MedischLab in Dld.: 'biogasinstallaties mogelijke bron van de EHEC bacterie. In de kuipen van de installaties kunnen nieuwe bacteriën ontstaan'http://bit.ly/kWJDyI Ook gejorist uit de VK?
Als de biogasinstallatie voor groene stroom daadwerkelijk de bron van de EHEC besmettingen is
heeft die kleine biogasinstallatie nu al meer doden veroorzaakt dan het kernongeval in Fukushima, Japan.
@medusa324 | 06-06-11 | 09:51
Al eens een komkommer gekookt om op te eten.
Behalve dan voor komkommersoep.
Sja nu gaan we weer Biologisch - bashen? De reden dat er bacteriën als deze ronddwalen is toch wel dat elk stukje vlees in uw 5 kilo BBQ pakketje voor 9 euro bij de LIDL of ALDI preventief volgespoten wordt met antibiotica... Daar zijn zelfs de wetenschappers het over eens...
www.scientificamerican.com/article.cfm...
Che_cuevara | 06-06-11 | 09:41
Ich bin ein Hamburger
medusa324 | 06-06-11 | 09:51 De Ostfriesen waren het. Wedden?
Steilloos ten Onder | 06-06-11 | 09:47
Nogmaals, zo rol ik. Geen dank, ik doe het nog gratis ook. Of nou, dat internet kost natuurlijk ook een paar centen.
Che_cuevara | 06-06-11 | 09:49
Wat doden zijn slechts een bijproduct van effectief beleid.
Che_cuevara | 06-06-11 | 09:50 Met m'n tekst ook.
#tegelbalancer
En kunnen die Duitsers nu ophouden met iedereen behalve zichzelf de schuld te geven van deze ellende? Als er iets overduidelijk is, is dat het besmette bedrijf in Duitsland moet zitten. Er gaan alleen Duitsers de pijp uit en een enkele buitenlander, maar die zijn allemaal in Duitsland geweest. En ondertussen de Spaanse en Nederlandse komkommers de schuld geven. Lekker volk, die Duitsers. En voor alle Nederlandse angsthazen: kook dat rottige groenvoer als je het allemaal niet meer vertrouwt, want er is geen enkele bacterie resistent tegen 100 graden celcius.
@zeg maar jansen | 06-06-11 | 09:50
Ziet er gezellig uit.
De redacteur van de VK heeft zich al beschermd: appelsenperen.files.wordpress.com/2011...
@DSM IV: 302.89. | 06-06-11 | 09:36 Je bent het punt missende: Zie het allesverklarende artikel "Zie je wel. Veganstreaker was mol" op www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/06/...
@Wees_eens_creatief | 06-06-11 | 09:47
En dat er dan maar wat doden moeten vallen is geen probleem?
Ja, zo ken ik links weer.
Tau G. hoofdverdachte EHEC zaak
Guerrilla marketing van de tauge/komkommer lobby?
@Denkt Na | 06-06-11 | 09:44
En de foto die ze gebruiken om die offset platen te maken verschild telkens?
@Heau even | 06-06-11 | 09:44
Het leven is bijna nooit makkelijk, maar gelukkig is Heau even daar om het nog kutter te maken.
Jah duh, men is gewoon bang dat de consument de biologische producten en masse links laat liggen.... pijnlijk, daar de Volkskrant regelmatig opteert voor louter biologische producten.... zoiets als Nuon die op hun website een kritisch rapport over groene stroom publiceert!
Het wachten is nu op de taugételers die melden dat de oorzaak in de chemtrails moet liggen.
@ Che_cuevara | 06-06-11 | 09:44 |
Hahaha, you just maked my day!
Weggejorist of later erbij gekomen?
Een krant wordt gedrukt met offset platen.
Die gaan circa 100.000 afdrukken mee.
Daarom heeft een krant altijd meerdere versies.
De meest recente versies zijn voor de gebieden het dichts bij de drukkerij.
Steilloos ten Onder | 06-06-11 | 09:43
Het leven moet dan ook niet te gemakkelijk worden. En als EHEC daar niet voor zorgt, dan doe ik dat wel met streepjes in de reaguurderspanelen. Zo rol ik.
@GekkeGerda | 06-06-11 | 09:43
En van boven kaal?
GekkeGerda | 06-06-11 | 09:43 Die dubbelpost maakt het geloofwaardig.
Zo rolt de Volkskrant.
@Heau even | 06-06-11 | 09:42
Nou, sterven hoeven ze voor mij nu ook weer niet.
Soms kunnen ze wel nuttig zijn.
Che_cuevara | 06-06-11 | 09:37
Ik ben blond van onder
Che_cuevara | 06-06-11 | 09:37
Ik ben blond van onder
@Heau even | 06-06-11 | 09:42
Het duurde even voor ik alle streepjes langs was, maar helemaal eens.
Die ehec zit in de schnitzels en niet in die buitenlandse tauge. Ze willen de waarheid niet accepteren en geven de chinezen nu de schuld.
@Cõnjo³ | 06-06-11 | 09:40
Met kanker leef je toch nog wat langer, met dat biologisch spul ben je binnen een paar dagen kassie wijlen.
Complot van de Volkskrant en de biologische sector!!! *Zet aluhoedje op*
Steilloos ten Onder | 06-06-11 | 09:39
Inderdaad. Ben toch verdomme geen konijn. Vleesch is voor mannen, sla voor vrouwen.
Daarom is tot nu toe de zwaarst getroffen groep dan ook 'vrouwen tussen de 20 en 40'.
Sterf, media-geile-altijd-maar-moeten-lijnen-omdat-die-modellen-zo-gods-onnatuurlijk-slank-zijn-en-ik-dat-ook-moet-zijn-want-anders-hoor-ik-er-niet-bij-in-plaats-van-dat-ik-eens-normaal-gezond-ga-eten-en-bewegen-vrouwen, sterf.
@ZDEV | 06-06-11 | 09:40
Biologisch even niet.
En ook geen Hamburger, die vertrouw ik voorlopig ook ff niet.
Volgens Gretta D heeft deze bacterie een totáál andere oorzaak.
De chemicalien die vroegah over de groente gespoten werden zijn nu verboden. Omdat je er blijkbaar kanker van krijgt. Maarja, omdat je iets hebt tegen 'biologisch' gewoon lekker die bespoten meuk blijven eten.
Che_cuevara | 06-06-11 | 09:35
Bel me ff als je klaar bent. Dan breng ik je lunch.
Biologisch broodje of broodje bakpao? :-)
@wakkere_nederlander | 06-06-11 | 09:28
Aan het wc-papier erger je je niet, veel beter voor de bloeddruk en het algeheel welbevinden.
Mits ongebruikt, hoewel het zelfs gebruikt nog sterk de voorkeur verdient boven de volkskrant.
Groente eet ik toch alleen als het echt nodig is, meestal smaakt die zooi toch nergens naar.
@Heau even | 06-06-11 | 09:37
Nee geen draaideurcrimineel.
Wel seriemoordenaar.
Maar goed, die hebben ook recht op privacy en zo.
Zal ook wel een slecht jeugd hebben gehad.
Che_cuevara | 06-06-11 | 09:37 Volgens mij is er wel degelijk verschil.
Che_cuevara | 06-06-11 | 09:36 As we speak.
@zeg maar jansen | 06-06-11 | 09:36
Shit, maar GekkeGerda of Dom blondje, één pot nat.
Volgens mij is die Gerda ook blond, dus zover zat ik er dan ook weer niet naast.
Che_cuevara | 06-06-11 | 09:34
Laten we het dan even echt correct doen en een balkje door de T zetten. We willen toch niet dat hij herkend wordt op tv? Kom nou, G. heeft ook een leven en lijkt me nu niet het type draaideurcrimineel.
Toch mooi zo'n dynamische papieren voorpagina.
Behaard smaalkopje | 06-06-11 | 09:19 | + 0 -
De wraak van de Vegan Streaker is bruut en genadeloos...
Neh..... da's flauwekul en ook niet logisch, die soyabonenkauwers willen ons juist aan de soyabonen hebben. Ik denk dat ik dan de T-Bone steaks dan maar effe zou laten liggen...
@zeg maar jansen | 06-06-11 | 09:32
Net?
Che_cuevara | 06-06-11 | 09:34 Die geniale inval kwam van Dom blontje. Zie: Dom blontje | 06-06-11 | 09:14
@ZDEV | 06-06-11 | 09:33
Ben al onderweg met een shovel.
@Heau even | 06-06-11 | 09:32
Volgens GekkeGerda is het Tau G.
Tot de schuld definitief vaststaat.
Ook taugé heeft natuurlijk recht op privacy.
Che_cuevara | 06-06-11 | 09:25
Tijd om de Rijn om te keren ;)
Ik heb kennelijk net iets verkeerds getypt.
#wolkbreuk
Che_cuevara | 06-06-11 | 09:30
Geen idee.
Maar is het nou taugay, of taugé? Dat zijn de vragen die ertoe doen in het leven...
@Heau even | 06-06-11 | 09:28
Hear hear.
Deze hele heisa en poespas is enkel en alleen in scène gezet om te verhullen wat iedereen heimelijk al tijden lang weet: de EHEC bacterie zit in hoofddoekjes.
@zeg maar jansen | 06-06-11 | 09:22
6 bar, maar mag in juli weer vast voedsel proberen.
@zeg maar jansen | 09:27: Verwacht je nu logisch gedrag van VK-lezers?
En dat allemaal terwijl je voor het kweken van taugé alleen mungbonen en water nodig hebt... www.acd-kassen.nl/251-sitemap02/Taug%C...
@Heau even | 06-06-11 | 09:28
Waar heb ik zoiets toch meer gehoord?
Na een kort diepte-interview met een part-time medewerker van de Albert Heijn zijn hier de feiten: De komkommers van de Appie zijn niet besmet, aldus de part-time vulploeg medewerker, evenals de tomaten en spruitjes. Op de vraag over de broccoli wist hij niets van ehec, maar zei hij er zit wel arsenicum in. Betreffende taugay, was zijn tegenvraag, huh?
Dank
Oef, slechts een biologische EHEC-infectie en geen buitenaardse poging om de mensheid uit te roeien.
@Heau even | 06-06-11 | 09:28
Goh, dat klinkt bekent.
Maar wel +1.
wakkere_nederlander | 06-06-11 | 09:28 Van de VK als toiletpapier krijg je een zwarte reedt.
#drukinkt
@Slipsnifter | 06-06-11 | 09:27
Wat is het verschil?
Deze hetze tegen groenten is trouwens een grote schande! Wat denken ze wel niet, een beetje alle groenten over één kam scheren, Nederlandse komkommers beschuldigen, tomaten niet meer vertrouwen. De ene groente is de andere niet. De taugé moet het blijkbaar weer verpesten voor de rest en heeft een succesvolle guerrilla-tactiek ontplooid om de rest er ook nog eens van te beschuldigen.
Maar zelfs nu, wees toch lief tegen de taugé. Die kan er namelijk ook niks aan doen, het zit hem in de voedingsbodem waar ze in gekweekt is. En ik weet zeker, bij de juiste behandeling en temperatuur in de pan zal het ook met deze taugé weer goed komen! Want ook de taugé is hier slechts een slachtoffer, er zijn geen daders, en wij willen toch niet dat deze voortreffelijke groente uitgesloten wordt van het dagelijkse koken?
Nee, dat moeten we niet willen met zijn allen.
cellardoor | 06-06-11 | 09:21 Cor is een beetje raar. Als je thuis die krant al gelezen hebt, waarom lees je hem dan nog een keer op kantoor? En waarom heeft ie twee abonnementen?
Ik lees nog liever een rol wc-papier dan de azijnbode.
@ ZDEV | 06-06-11 | 09:24
En dat is nu niet het geval?
Goh, zou Pieter Broertjes net zo'n censuur-burgemeester worden als Aleid Wolfsen?
@ZDEV | 06-06-11 | 09:20
Zo zie je maar dat de redactie van de extreemlinkse volkskrant grote belangen heeft bij de biologische tuinbouw. (<-- lees onrendabel en zwaar gesubsidieerde tuinbouw)
@Dom blontje | 06-06-11 | 09:14
Koos P (Nederlands landelijk verkeersofficier van justitie) is het helemaal met u eens!
@CoffeePatch | 06-06-11 | 09:25
Ja, maar met zonder taugé
Als iedereen niet zo bang was voor radioactieve straling zouden we al ons eten volledig doorstralen. De smaak veranderd niet en binnen het plastic is alles volledig steriel. Jaren houdbaar. Maar door de anti-kernenergie religie gaan er nu weer mensen bij bosjes dood.
Nein Mann, Ich will kein Taugeh'n.
@ZDEV | 06-06-11 | 09:24
Die dan uiteindelijk Nederland was ingestroomd.
Iemand zin in een loempia?
Maar krijgen komkommers, tomaten en sla nu wel een schadevergoeding? Verminderde levensvreugde enzo?
wakkere_nederlander | 06-06-11 | 09:22 En die van ouderdom doodgingen waren met meer.
Maar de boodschap is duidelijk, het ligt aan de hamburgers.
Eet geen hamburgers!
Een snel rondje langs de Deutsche Zeitungen levert alleen Bild op die het over een 'Biobetrieb' heeft. Storm in een glas water dus. En Corrrr? Waarom lees jij eigenlijk meerdere edities van de Volkskrant, als je zo'n wantrouwen tegen de linkse kerk hebt?
Verder was het in Duitsland natuurlijk pas echt een drama geweest als de EHEC in de bratwurst had gezeten.
Dan was Duitsland één grote berg diarree geweest.
@Che_cuevara | 09:17: LOL. Volgens mij ook.
@cellardoor | 06-06-11 | 09:21
6 maanden gratis, anders krijgen ze hem aan de straatstenen niet kwijt.
@zeg maar jansen | 06-06-11 | 09:16
De media maakt de hele Nederlandse tuinbouw sector kapot vanwege een paar overleden Hamburgers.
Sorry hoor maar dit begint weer te lijken op de Mexicaanse griep van vorig jaar.
14 doden in 2 weken tijd in een stad met 2 miljoen inwoners door een bacteriële infectie: dat is meer een algemeen statistisch gegeven dan een 'outbreak'.
ojédiaré | 06-06-11 | 09:21 Ojé, diaree?
@ojédiaré | 06-06-11 | 09:20
Ik heb appels al nooit vertrouwd.
Goeie ontdekking Cor, maar een van de vragen blijft natuurlijk: waarom heb je een abbo op de Volkskrant?
Ik heb laatst Duitse mest gegeten, maar daar word je ook niet goed van zeg.
Maar ondertussen zijn de komkommers, tomaten en sla wel flink gedemoniseert.
@zeg maar jansen | 06-06-11 | 09:19
Leen?
Wow. Ze hebben dus eerst in QuarkXPress de woorden veranderd.
Het bestand bewaard, proefprint gemaakt. Nieuwe platen gemaakt.
En de persen opnieuw gestart. Dat doorstarten kost een paar kilometer papier.
Alleen om het woordje "biologisch" eruit te jorissen.
MANIPULATIE
@Dom blontje | 06-06-11 | 09:14
lol
@Che_cuevara | 06-06-11 | 09:16
En Karel Appel is de bron?
Sjors W. | 06-06-11 | 09:15
Daarmee vergeet u te beseffen dat de hoger opgeleide ver in de minderheid is. Voor elke persoon die zelf na kan denken, staan er negen die dat niet kunnen. Dat klinkt lomp, allicht een tikkeltje elitair voor sommigen, maar dat is nou eenmaal de verdeling.
Er zijn talloze informatiebronnen, natuurlijk, maar die zeggen allen voornamelijk hetzelfde. Daarnaast kan een enkele bron wel degelijk een gigantische impact hebben, kijk maar naar het doodverklaren wat GS eens als experiment heeft gedaan (geniaal overigens).
Nee, de meesten slikken het nieuws als zoete koek, en wat er niet wordt verteld, hoeft men blijkbaar niet te weten. Zo stond de media rijen dik op de dag dat de aanklager aan het woord was in het proces Kroon, maar de volgende dag, tijdens de succesvolle verdediging, was er niemand. Zo werkt media: het schept een beeld wat mensen vervolgens geloven. Een enkeling stijgt daar bovenuit en zal zelf informatie in gaan winnen. Maar vergis u niet, dat is slechts een enkeling.
@zeg maar jansen | 06-06-11 | 09:14
Het is bijna een G...
Maar die komkommers waren in ieder geval onschuldig.
*hoger beroep aantekent*
Weet je wie ook nooit taugé at?
De wraak van de Vegan Streaker is bruut en genadeloos ...
LOL@Che_cuevara | 06-06-11 | 09:16
Wij eten zomaar alles wat in de supermarkt ligt.
Ik betwijfel of er ubehaubt wel gekeken wordt of er iets in het voedsel zit dat er niet in hoort. Wie controleert het? (dus niet achteraf als het uit de hand loopt)
@starry | 06-06-11 | 09:16
De VK moet je ook niet lezen, het deugt zelfs niet als wc papier.
@Frdnnd | 06-06-11 | 09:03
Het is vanaf heden ook toegestaan om biologische proefveldjes te vernielen?
@De Kampsjeng | 06-06-11 | 09:11
En die hebben uit wraak de taugé besmet.
Ja, zo moet het gegaan zijn.
Oppassen mensen. Groente op zich is niet het probleem. Het is het hangtaugé dat het verpest voor de rest.
God god, na jaren van problemen met Jacob-Creutzfeld, varkenspest, Q-koorts, etc. van de 'normale' bio-industrie, is er nu een probleem met een biologisch bedrijf en dus is meteen de hele sector verdacht.
Ik eet daarom alleen maar Varkenshaas met een Bio-industrie keurmerk.
wakkere_nederlander | 06-06-11 | 09:13 Een complot tegen komkommers en tomaten?
Vroeger werd bij de groentenboer je groenten in de VK verpakt en niemand werd ziek!
De landbouw is zo'n 10.000 jaar, sinds het einde van de laatste ijstijd, biologisch. En nu is het ineens niet meer te vertrouwen? De werkelijkheid opnieuw uitvinden, dat vind ik pas echt links.
@070 | 06-06-11 | 09:10
Hanneke Groenteman is natuurlijk ook besmet.
De naam zegt het al.
StijlvolRechts | 06-06-11 | 09:13
'We' zijn gewassen gaan bespuiten om er ongedierte (wat dan ook) vanaf te krijgen zodat oogsten hoger uit zouden vallen. Daarmee hebben 'we' zelf multi-resistente bacteriën als EHEC gecreëerd.
Dit hebben 'we' aan onszelf te danken.
@ Heau even | 06-06-11 | 09:11 | + 0 -
Dat denken ze bij de Volkskrant ook. Maar het volk is lang niet zo onwetend, en er zijn zoveel verschillende informatiebronnen dat 1 mediabron nauwelijks impact heeft.
Daarbij zijn mensen meer gelouterd: iedereen met een beetje expertise op een vakgebied heeft wel eens een journalist uit zijn nek horen/lezen zwetsen, en dat neem je de volgende keer dat je die journalist leest/hoort toch mee.
Hoeft niet per definitie van een biologisch bedrijf te komen waarschijnlijk. Ze realiseren zich gewoon het komkommer effect van gisteren. Beetje pas op de plaats is nooit weg. Net zoals goede domme complottheorieën trouwens.
Biologisch: lekker over je eigen taugekiemen schijten.
Recycle this!
Gelezen: als taugé verdacht is, is het dan niet zo fatsoenlijk om tot de daadwerkelijke veroordeling Tau G. te schrijven?
6 Miljoen komkommers doodvermoord.
#Duitsland
@rick13 | 06-06-11 | 09:12
*van stoel valt van het lachen* :-D
@zeg maar jansen | 06-06-11 | 09:09
Taugé zegt nooit iets terug. Maar intussen weet taugé donders goed waar je het over hebt en speelt de vermoorde onschuld. Zou me niets verbazen als die EHEC uitbraak 1 groot taugé complot is.
Er is een rede waarom we gewassen zijn gaan bespuiten, en dit is er één van. Stomme stink hippies willen je allemaal terug in de tijd schoppen! Want vroeger was alles beter. Maar is dat wel zo?
Wir haben es nicht gewusst, wir sind jetzt kreidebleich ... :-E
"Bienenbüttel. Ich muss Sie jetzt bitten zu gehen, ich sag nichts mehr, unsere Existenz steht jetzt auf dem Spiel, sagt der nun kreidebleiche Gärtnermeister als er am Sonntagnachmittag aus dem Büro in Bienenbüttel in den Hof hinaustritt. Die Horrormeldung kam gerade telefonisch " ... lezen lezen lezen op www.nordsee-zeitung.de/Home/Nachrichte...
Wat moet je in den beginne al met een Volkskrant?...
zeg maar jansen | 06-06-11 | 09:07
Maar Jansen,
fijn dat u te moeite en tijd neemt om mijn stuk inhoudelijk door te spitten
wakkere_nederlander | 06-06-11 | 09:06
Je weet toch hoop ik wel waar scharrelkomkommers naar ruiken?
In mijn editie staat dat Nederlandse militairen Irakese komkommers hebben gemarteld.
De volkskrant is links dus niet tevertrouwen .
Zoals de linkse partijen in nederland.
@keeskluiver ongewassen is toch een synoniem voor biologisch? :-)
GekkeGerda | 06-06-11 | 09:06
Ik zou dat toch lichtelijk anders willen verwoorden: De media bepalen wat het volk komt te weten. Het volk is in de basis dom en weet niks. Wat het vervolgens aangereikt krijgt, neemt het zonder kritiek voor waar aan. En wat het aangereikt krijgt, bepalen de media.
Zo simpel is het.
Terug naar de Volkskrant. Je kan als 'links van het politieke midden' krant natuurlijk niet opeens biologische producten gaan afkraken. Dat is een doodzonde. Ik neem dan ook aan dat de verantwoordelijke redacteur is ontslagen.
@wakkere_nederlander | 06-06-11 | 09:08
Zeg ja tegen sla!
Bienenbüttel.
Als dat ergens op staat zou ik het sowieso niet vertrouwen.
Volkszeitung, tja de naam zegt het al. In de socialistische heil staat Noord-Korea zouden ze vol trots zijn op deze 'censuur' praktijken.
Altijd al gedacht. De Volkskrant: linksch, sandalen, VARA, Tauge, Hanneke Groenteman, enz.
@ wakkere_nederlander | 06-06-11 | 09:06
Ik vind wel dat die komkommers stuitend zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen komkommers, maar wel iets tegen hun manier van groeien. Een ideologie is het! En geen religie!
@internethooligan | 06-06-11 | 09:08
Ga maar naar Scheveningen. Daar stikt het van de rondlopende tomaten. :-)
wakkere_nederlander | 06-06-11 | 09:08 Kun je doen. Maar verwacht niet dat taugé wat terugzegt.
* alleen vrije uitloop tomaten eet *
Inderdaad. Zag dit weekend ook nog zo'n milieufundamentalist van de Dierenpoes partij voorbij komen (Ester Ouwehand?), die toch zeer stelling het riedeltje afstak dat het in vlees moest zitten en een gevolg was van de bio industrie etc. Typisch een One track mind, niet geheel ongebruikelijk bij linkschmensen.
Eet gezond, eet vlees!
Zeg nee tegen taugé!
Allemaal een groot zionistisch complot.
@wakkkere_nederland
Ik hou van de tomaat variant die vrij rondloopt.:)
GekkeGerda | 06-06-11 | 09:06 Goed gekozen nick, dat dan weer wel.
Oh, dus ik had gisteren geen chinees moeten halen? Nu vis ik de tauge er toch altijd uit... dat is toch niet te vreten!
Inderdaad. Ik kreeg niet de melding dat het een biologische boerderij zou betreffen.
Maar, dat roept de vraag op, wat is de definitie van een biologische boerderij? Volgens mij heeft het met telen van gewassen te maken en is dat biologie.
Dus zijn alle boerderijen in de landbouw biologisch.
Het was geen taugé maar verschillende kiemzaden (lees: Alfalfa) en er was niks biologisch aan: ze hebben gewoon ongewassen importzaad doorgekweekt.
Daarom eet ik alleen komkommers die vrij hebben kunnen rondscharrelen.
Maar mag je dan niet de waarheid spreken?
Oké, de Duitsers begonnen met komkommers. Dat werden tomaten en sla. Toen werden het spruitjes, toen biogas, en even later taugé...
Als ik de uitleg mag geloven (en dat doe ik lekker niet) zou de oorzaak liggen in het residu wat achterblijft bij het maken van biogas, dat over het land wordt uitgereden als ware het perfecte mest.
Als laatste kanttekening, zou ik naar voren willen brengen dat de krant, met name de headline's op de eerste pagina, door het volk gekozen worden. zo heet dit in de volksmond ook wel: massahysterie. kortom, de krant vertelt wat het volk wil weten. totaal niet objectief en leugens ten top. welkom in de 21ste eeuw waar iedereen op zijn tenen loopt om adem te kunnen halen. ik ben het zat, C'est Ca
VK was toch al niet zo'n kwaliteitskrant...
Gelukkig verbouw ik mn eigen bespoten taugé op mn balkon..
Dus er is een tijd geweest dat u de volkskrant wel vertrouwde? Opmerkelijk.
Wir haben es nicht gewusst !
Volkszeitung , das Leben der Anderen.
Plus, het komt er nu op neer, dat droge beschuit niet besmet is wat dus goed nieuws is! eet smakelijk! oja, goeden morgen reaguurders:)
hoezo, is het geen tuinbouwbedrijf meer dan?
VK Censuur. Na de eerste serie de pers even stopgezet waarschijnlijk..
Biomechanisch klinkt ook manisch.
Het is een complot?
Biologisch? Helemaal niet logisch.
Biologisch is eigenlijk heel logisch!
REAGEER OOK