Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Spaanse politie doet een Mubarakje

mestier.jpgSpaanse ME is er klaar mee. Veegdienst op het Tahirplein van Barcelona. Donderstraallop met je 15-M Movement. Allemaal boze Spanjofielen met allemaal mapjes vol woede die ze op geen enkele andere manier kwijt kunnen. Dus dan maar heel oerhard roepen dat ze boos zijn op de werkloosheid, de crisis, de huizenmarkt, lelijke Spaanse wijven en het ontbreken van een tweede Spaans team in de Champions League finale. Prima, maar dat doe je maar lekker thuis anoniem op internet. Althans, zo denkt de democratisch gekozen Spaanse regering. Het punt is gemaakt en nou weer naar huis. In de tijd dat je staat te pleinvervuilen met je ongewassen kleding had je ook gewoon kunnen solliciteren. Korte metten met wapenstokken en rubberen kogels. Democratie ga je maar lekker thuis uitoefenen, smerig staaktuig, aldus de Spaanse autoriteiten. Kortom, tijd voor een potje ouderwetse Spaanse billenkoek. Komt die CHARGE! Het zijn nog net geen pantserwagens die over de protestanten heen crossen, maar het voelt ongetwijfeld ongeveer hetzelfde. Meepraten doet u middels #acampadabcn. Meer beeldmateriaal vindt u hier, hier en hier. Olé!

Reaguursels

Inloggen


left_said_fred | 28-05-11 | 21:43 | + 0 -
"hippies!.. HIPPIES! HIPPIES!" *gooit bal* "Pak ze!!"

de reaguurbuur | 30-05-11 | 21:04

@ reinaarden | 28-05-11 | 00:37 |

"Het grappige is dat ze de demonstranten omschrijven als "linksmensen" of "hippies", terwijl ze onder andere demonstreren tegen de socialistische regering...
Ofja, grappig, het is vooral zielig dat de reaguurders zo dom en kortzichtig zijn"
.
Punt is dat hippies tegen alles en iedereen zijn, zichzelf inclusief.
Negatief zelfbeeld, emotioneel/fysiek verwaarloosd als kind en de rest.
De dr Spock koters met een "anti-autoritaire opvoeding" die ironisch genoeg collectivistische staatsvormen adoreren die de verpersoonlijking zijn van Autoritaire staatsvormen dus.
Iets met veewagons die naar het Oosten rijden en soo !!
O, u hebt een andere mening, achtergrond, geloof ??
Gut dan weten we nog een oord waar bijv. boven de poort staat dat arbeit Frei macht, als u snapt wat ik bedoel.
.
Zelfs het trollen komt bij je al niet echt uit de verf. Beetje jammer weer.

said_fred | 28-05-11 | 21:43

mygfisbrazilian | 28-05-11 | 10:31
Maar Spanje heeft juist een linkse regering... Zapatero is een socialist, dus dat maakt het alleen maar dommer van de reaguurders.

reinaarden | 28-05-11 | 14:27

Het zijn die klote 'verzorgings' staten, die 1 voor 1 failliet gaan.

De La Puerco | 28-05-11 | 12:47

Goed om te zien dat er weer een socialistisch regering ter discussie staat!

zeefert | 28-05-11 | 11:19

@Draque6210 | 28-05-11 | 06:42
Sommige reaguurders hebben het IQ van een stoeptegel. Helaas. Maar ik vind het altijd wel altijd leuk om die gasten te wijzen op hun eigen tunnelvisie.

Hölzenbein | 28-05-11 | 10:45

Hmm...? Nieuwe GS-theorie:
- demonstraties tegen linkse regeringen neerslaan is een Mubarakje;
- demonstranten tegen rechtse regeringen zijn altijd linkse kuthippies die moeten oprotten/hun bek houden/gaan werken e.d. zodoende mogen demonstraties tegen rechtse regeringen altijd neergeslagen worden;
(- linkse allochtonen mogen al helemaal niet demonstreren/moeten per definitie hun bek houden/het land uit)
??

mygfisbrazilian | 28-05-11 | 10:31

Over die patenten en innovatie gesproken: begrijp goed dat hele volksstammen helemaal geen onderwijs hebben genoten tijdens de 'goeie ouwe Franco jaren'. De maasa werd bewust dom gehouden in innige samenwerking met de KK. Daar plukken ze nu dus nog steeds de wrange vruchten van. De ironie is dat het volk een slecht geheugen heeft en nu opnieuw gekozen heeft voor de Partido Popular. Links of rechts, het maakt inderdaad niet veel meer uit in het huidige Europa, maar binnen de PP zijn er velen die met zekere heimwee aan Framco terugdenken en graag hele vieze spelletjes spelen. Herinnert U zich Aznar nog? Nee... de Spanjaarden zijn behoorlijk de kluts kwijt! Daar kan dus nog van alles gebeuren en het neerslaan van het protest op de wijze zoals gegaan is, zal het vuurtje alleen maar verder aanwakkeren.
.
We mogen vooral niet vergeten dat veel pigg landen eerder een politieke traditie hebben a la Kadaffi, dan aan Pechtold ;-)

Greetje Duisenberg | 28-05-11 | 06:59

Iedereen die protesteert is of moslim of links, en iedereen die hard werkt en veel geld maakt is rechts... in zo'n wereld leven vrij veel reaguurders op GS.

Draque6210 | 28-05-11 | 06:42

Deze mensen waren aan het demonstreren omdat je laptopje gejat was Johnny Quid.

Ik zie geen 1 van de demonstranten geweld gebruiken, alleen de oproerpolitie.
In de tijd dat je dit stukje had getikt, had je ook kunnen solliciteren, of dood kunnen gaan ofzo.

arnoldusvii | 28-05-11 | 06:28

Een systeem dat zo openlijk faalt als het Spaanse en tegelijkertijd diegenen die de prijs voor de crisis betalen onmogelijk maakt om hun leven in eigen hand te nemen verspeelt zijn legitimiteit.
-
De onaangekondigde gewelddadige actie tegen een volstrekt geweldloze demonstratie die al meer dan 14 dagen duurt toont aan dat het systeem uiteindelijk altijd naar geweld grijpt om de eigen machtspositie te beschermen.
De arabische lente is niet langer slechts arabisch.
Want werkelijk, dit optreden is niet wezenlijk anders dan dat van de arabische dictators.

2emeREP | 28-05-11 | 02:25

Neem dan gewoon een waterkanon of zo, dat werkt tenminste, spoel je ze zo terug de goot in. Op deze manier wordt het alleen maar erger natuurlijk, domme spanjolen zeg. Het Spaanse Tahrirplein laat me niet lachen, stelletje jankers zijn het. Het is nou niet zo dat daar nou 100.000 man demonstreerden of zo, het was gewoon een klein irritant groepje dat hier opgeruimd werd. Nou dikke boehoe hoor. Ga wat maken van je land.

Tinus Trekveer | 28-05-11 | 01:05

@reinaarden

Ze juichen inderdaad een politiestaat toe... Maar ja je kunt hier ook wel mafkezen vinden die de genocide van Mladic goed proberen te praten dus mij verbaasd niks meer.

Jaimy Fox | 28-05-11 | 00:39

Jaimy Fox | 27-05-11 | 23:05
Het grappige is dat ze de demonstranten omschrijven als "linksmensen" of "hippies", terwijl ze onder andere demonstreren tegen de socialistische regering...
Ofja, grappig, het is vooral zielig dat de reaguurders zo dom en kortzichtig zijn.

reinaarden | 28-05-11 | 00:37

Damn hippies

said_fred | 28-05-11 | 00:16

Gaat Sarkosi nou de NATO vragen om Spanje te bombarderen om hun burgers te beschermen tegen het optreden van de wrede Spaanse overheid?

bruine kikker | 28-05-11 | 00:02

@Hölzenbein | 27-05-11 | 17:33

Dat schept gelijk een band hè?

Biff Eagleburger | 27-05-11 | 23:25

@dostranamus
Ik heb hier niets aan toe te voegen.

Theo Leurgesteld | 27-05-11 | 23:16

Ik zie ook veel hersenloze supporters van buitensporig politie geweld omdat de demonstranten toevallig een andere politieke kleur hebben dan zij zelf. Wat ga jij doen als onder jongeren 40% werkloosheid is? Eerst betaal je meer voor je studie om er achter te komen dat je er niks aan hebt of voor een hondenloontje te gaan werken. Dat terwijl de hoeren snoerende, coke snuivende bankiers de pensioenen van je ouders aan het vergokken zijn.

Want denk nou niet dat er niks veranderd is. Echt als je zo gehersenspoeld bent dat je het toe juicht als democratische rechten worden neer geslagen ben je een perfecte puppet voor jou owners. Wake up!

Jaimy Fox | 27-05-11 | 23:05

rexmundi666 | 27-05-11 | 22:13
Ik heb ook een brilletje en een baardje.
U acht het dus gerechtvaardigd dat ik opgeruimd word?

bakoenin | 27-05-11 | 22:55

Bigi Bana Boy | 27-05-11 | 21:08
Yep dat konden die Ieren prima, ik heb nog veel contact gehad met ICT bedrijven aldaar. Dat was booming.
Tot dat in Polen en de Oekraine het nog goedkoper was om te vestigen.
Toen verdwenen ze allemaal weer. Ik heb zo nu en dan nog wel contact met mensen die werkten bij die ICT bedrijven, maar die kunnen hun hypotheek nu niet meer betalen.
Beroepsmatig heb ik nu wel weer contact met mensen uit Polen en de Oekraine, het zal me benieuwen wanneer die hun hypotheek niet meer kunnen betalen.
Face it dit systeem is falliet.

bakoenin | 27-05-11 | 22:51

rexmundi666 | 27-05-11 | 22:13
Waar lullen ze dan over? Gast, ga lekker eerst een beetje googlen voordat je hier onzin komt blaten.

reinaarden | 27-05-11 | 22:44

Vrij naar Cartman: Fuckin hippies! als je ze niet onmiddellijk uitroeit vermenigvuldigen ze zich als konijnen. En niet luisteren he, als de politie roept dat ze op moeten rotten. De helft heeft trouwens gewoon werk en gaat s'ochtends met het broodtrommeltje onder de snelbinder naar de baas. Waar lullen ze over? Ik zag trouwens erg veel rare brillen en baardjes. (oh gruwel)

rexmundi666 | 27-05-11 | 22:13

Iedereen in de wereld heeft een monster boven zich die bepaald wat je wel en niet mag doen. Hoeveel je mag betalen, en als het niet genoeg is of ze hebben weer een eigen zak of put gevonden betaal je maar even meer. Democratie is een lachertje. over de hele wereld!
Als je gaat stemmen kan je kiezen uit partijen waar je maar een aantal % mee eens bent. De rest moet je maar voor lief nemen. Democraty is een farce.
Referendums, desnoods via internet, dat zou democratie zijn. Maar daar willen ze echt niet aan. Die mening die je hebt. Dat is een domme oningelichte mening die je maar beter voor jezelf kan houden.

Geen01 | 27-05-11 | 22:08

@bakoenin
Niet meer dan logisch lijkt me.

Linke Joop | 27-05-11 | 21:55

Bigi Bana Boy | 27-05-11 | 21:08
Gaven die geen belastingvoordelen aan die bedrijven? Als je wil dat de hele wereld zo bedrijven gaat aantrekken heb je ook een prisoner's dilemma.

reinaarden | 27-05-11 | 21:49

Greetje Duisenberg | 27-05-11 | 18:03
Gedeeltelijk onzin. Je zult toch een bepaalde basis van primaire industrie moeten hebben. Een land waarin iedereen elkaar diensten zit te verlenen leidt ook nergens toe. Kijk naar het aantal patentaanvragen dat een land als Spanje jaarlijks indient, vergelijk dat met Nederland en je weet genoeg. Te weinig innovatief. Spanje produceert niks en heeft nauwelijks industrie. Dáár zit het probleem en dáár kan een regering wel degelijk wat doen. Kijk hoe succesvol de Ieren waren met bedrijven aantrekken. De crisis waar die nu in zitten heeft ander oorzaken maar buitenlandse bedrijven aantrekken konden ze als geen ander.

Bigi Bana Boy | 27-05-11 | 21:08

Kapt. Kip | 27-05-11 | 20:37
Ja maar nu komt het te dicht bij huis voor sommige reaguurders. Toegeven dat ook het utopische Europa waarin wij leven gewoon keihard aan het falen is, dat kunnen ze blijkbaar niet.

reinaarden | 27-05-11 | 21:07

Greetje Duisenberg | 27-05-11 | 20:59
Ja, wat ze precies denken te bereiken met dit protest weet ik ook niet. Het is denk ik vooral een soort van "last resort". When everything else fails...

reinaarden | 27-05-11 | 21:04

reinaarden | 27-05-11 | 19:57
Wat ik niet begrijp van die Spaanse protesten, is dat ze nu een beroep doen op politici die hen al eerder naar de rand van de afgrond hebben geleid. Alsof je Dirk Scheringa om een beleggingsadvies gaat vragen.
.
Maar ik begrijp de woede uiteraard wel. Het feit dat ze nu even flink op hun bek zijn getimmerd, maakt vast wel iets los. 1968 ? Franse revolutie ?
Iets dergelijks zou wel logisch zijn.

Greetje Duisenberg | 27-05-11 | 20:59

Als ik mij niet vergis is er een specifiek land met mooie driehoekige monumenten waar men protesteerde, niet omdat men te lui was de handen uit de zakken te halen, maar vanwege ene corrupt politiek en economisch systeem. Volgens mij werd deze opstand zeer gesteund, deze Spanjaarden zijn in mijn ogen niet anders in dit opzicht. Behalve natuurlijk het feit dat de Egyptenaren zielig zijn en de Spanjaarden luie ''Hippies''.

Kapt. Kip | 27-05-11 | 20:37

Greetje Duisenberg | 27-05-11 | 18:56
Zonder geld en draaiende economie is het toch lastig om een eigen zaak te beginnen...
Het is niet altijd de schuld van de inwoners, soms wel, vaak niet.

reinaarden | 27-05-11 | 19:57

@RugOp81 | 27-05-11 | 18:37
Hippies? en waarom na 2 weken weer "oprotten", als er nog niets veranderd is?
Blijkbaar willen ze erg graag werken, ze hebben er zelfs flinke tikken en rubber kogels voor over. Dat getuigt ook van een beetje doorzettingsvermogen en
zegt meer dan na een waarschuwing alweer voorover bukken en de boel de boel laten.

empty | 27-05-11 | 19:13

bakoenin | 27-05-11 | 18:13
Tja... ik heb niet voor dit systeem gekozen. Sterker nog mij is nooit iets gevraagd. We zijn de euro ingerommeld zonder dat ik dat wilde. Daarna wilde het systeem dat we voor de Europese grondwet zouden stemmen. En ga zo maar door. Eigenlijk ben ik het dus helemaal met je eens, met één nuance weliswaar: als je niet wilt dat je wordt geslachtofferd door het grote kwaad dat de politiek en financiële wereld heet, doe je er verstandig aan je eigen bbontjes te leren doppen, want een ander kan het niet voor je doen.

Greetje Duisenberg | 27-05-11 | 18:56

Linke Joop | 27-05-11 | 18:46
Ah wanneer het zo uitkomt word het separatisme dus wel gehonoreerd.

bakoenin | 27-05-11 | 18:48

Welja geef de Spaanse politie maar de schuld.
Dat zijn Catalanen die Catalanen meppen.
Laat Spanje er ff buiten por favor.

Linke Joop | 27-05-11 | 18:46

RugOp81 | 27-05-11 | 18:37
Het punt is mijn beste, dat deze mensen erachter zijn gekomen dat het dus geen zak uit maakt waarop je stemt.
En hippies? Het is een gemeleerd gezelschap van studenten, werkelozen, ouderen. Dus een doorsnee van de Spaanse bevolking.
Aan uw reactie te lezen vind u het wel prima dat een staat geweld in zet tegen een bevolking die vreedzaam protesteert tegen uitzichtloosheid.
Wanneer mag er met scherp geschoten worden?
Rubber kogels zitten daar niet ver vanaf.

bakoenin | 27-05-11 | 18:44

Prima politie optreden, 'lange latten, korte metten' daar hou ik van. Opgerot met die hippies, ze zitten er al bijna 2 weken. Punt is gemaakt, klaar nu.
En btw demonstranten zijn niet heilig of zo hoor, en misschien volgende keer iets beter nadenken voordat je je stem uitbrengt.

RugOp81 | 27-05-11 | 18:37

@bakoenin
Inderdaad divide and conquer. Laat de mensen maar met elkaar in gevecht gaan over de kruimels. Als ze dan druk bezig zijn om hun eigen schaapjes op het droge te houden zal niemand het echte probleem zien. Het financiële monetaire systeem...

Jaimy Fox | 27-05-11 | 18:31

Zeker bang om hun uitkering kwijt te raken.

Major Error | 27-05-11 | 18:29

bakoenin slaat de spijker op zijn kop!

Riseup | 27-05-11 | 18:20

Mongoose | 27-05-11 | 18:09
De maat is nooit vol als je met 40% werkeloosheid kampt, en geen woning kunt betalen.
De maat is wel vol als je met rubber kogels op vreedzame betogers gaat schieten.
Rubber kogels kunnen dodelijk zijn.
Ik bespaar u de linkjes.

bakoenin | 27-05-11 | 18:15

Greetje Duisenberg | 27-05-11
Eerst beweerde u dat van de Grieken, toen van de Ieren, en van de Ijslanders, en van de Portugezen, morgen zegt u hetzelfde over de Belgen, of over de Hongaren, of de Polen.
En overmorgen zeggen de Duitsers dat over ons.
Het is altijd de schuld van de mensen zelf, nooit van het systeem waar ze in leven.
Denkt u nu echt dat deze bal niet verder gaat rollen?
De banken en hedgefunds hebben een melkkoe gevonden die de wereld nog nooit vertoond heeft.
Speculeren in obligaties, en het risico laten afdekken door anderen. Door idiote Eurofielen.
Stap na stap wordt iedere economie leeg gezogen.
Maar gelukkig hebben ze lieden zoals u die altijd weer de schuld weten te leggen bij die luie Grieken/Engelsen/Ieren/Portugezen/Ijslanders.... Nederlanders.

bakoenin | 27-05-11 | 18:13

@ seesharp | 27-05-11 | 16:59 | + 0 -

Natuurlijk grijpt Amerika niet in. In een democratie zoals Spanje dat ook al een aantal jaren is, mag je het overal mee oneens zijn, ook al ben je zo'n anti-globalist die harder schreeuwt dan werkt. Maar als je na een aantal dagen je punt nog niet duidelijk hebt gemaakt dan ontbreekt er iets aan je argumentatie en wordt je vriendelijk verzocht daar thuis nog eens over na te gaan denken. En de volgende dag nog een keer, en nog een keer. En op enig moment is, ook in een democratie, gewoon de maat vol en moet je opzouten.

Mongoose | 27-05-11 | 18:09

Spanjaarden moeten leren om hun eigen boontjes te gaan doppen en als ondernemer ipv als werknemer in het leven te staan. Dat vereist een draai aan de mentale knop. Slecht onderwijs heeft ook al niet geholpen, maar de politiek is gewoon geen banen machine, dat moeten die lui eens gaan beseffen. Ditzelfde geldt trouwens ook voor andere landen, maar in Spanje zitten ze wel heel erg vastgeroest in een bepaald patroon, waarvan de uiterste houdbaarheidsdatum allang is verstreken.

Greetje Duisenberg | 27-05-11 | 18:03

Tja een tijd geleden hebben ze voor een miljoen generaal padonnetjes gerealiseerd, tel daar bij op de gezinshereniging en je zit zo op 5 Miljoen mensen die moeten eten ed!

FIGJAM | 27-05-11 | 17:50

Tja een tijd geleden hebben ze voor een miljoen generaal padonnetjes gerealiseerd, tel daar bij op de gezinshereniging en je zit zo op 5 Miljoen mensen die moeten eten ed!

FIGJAM | 27-05-11 | 17:50

De banken hebben Europa verkracht, deze Spanjaarden hebben de eerste stap gemaakt door duidelijk te maken dat er een probleem is.
Daar komt nog bij dat de politie er is om het volk te beschermen, niet om mensen die protesteren tegen de schijndemocratie kapot te slaan.

reinaarden | 27-05-11 | 17:50

@Biff Eagleburger | 27-05-11 | 16:09
Hou sop idioot. Heb je niks anders te doen als onzin uitkramen.

Hölzenbein | 27-05-11 | 17:33

seesharp | 27-05-11 | 16:59 | + 0 -
yep,politie staat draait op vollen toeren in Europa,in de vs het al aan de hang plus de fema camps. fuck the nwo!!!

Theetokkie | 27-05-11 | 17:21

Ondertussen in Griekenland:
De Griekse politieke partijen bereiken geen consensus over het pakket bezuinigingsmaatregelen en George Papandreou deed vanmiddag een soort van staatsgreep.

english.capital.gr/News.asp?id=1205355...

Geen consensus is geen accoord IMF is geen Nederlandse Euro naar Griekenland is Grieks default.

Het is nu dus gebeurd volgens mij.

tipo | 27-05-11 | 17:12

Bigi Bana Boy | 27-05-11 | 16:52
Hmm, het is een beetje eufemistisch om die Zapatero links te noemen.
Het is een soort van Tony Blair boy, strak in het pak, eurofiel, en geheel markt gericht . Eentje van de allang falliet gegane 3de weg.

bakoenin | 27-05-11 | 17:10

Benieuwd of Glennis Crace hier ook haar mannetje had gestaan.
Denk dat er al een paar tanden waren uitgerost bij dat tokkiewijf.

vh_koenanie | 27-05-11 | 17:02

Gaat Amerika nu hier ook ingrijpen? Dit is tenslotte ook geweld tegen je eigen volk.. Toch?

Maar nee.. Zo regelt de New World Order zijn zaakjes. Keihard politiegeweld. Want laat je niet misleiden, de 15M beweging is er 1 tegen de NWO en tegen de globalisering.

seesharp | 27-05-11 | 16:59

Het is het katholieke conservatisme wat Spanje de das om heeft gedaan. In de 19e eeuw hebben ze de boot gemist. Levend in het koloniale en het feodale verleden is er eenvoudigweg nooit een echte middenklasse onstaan en is er daarom nooit een echte industrie ontwikkeld. Tel daarbij een onstabiel politiek klimaat op (tot aan de dood van Franco) en zie daar het Spanje dat niets uitvindt en niets produceert anders dan wat landbouwprodukten. Tel daarbij op dat de landbouw nog altijd volstrekt feodaal is en dat de arbeidsmarkt volstrekt nepotistisch en star/verkalkt is en zie daar waarom de werkloosheid zo groot is. Wat ontbreekt in dat land is een deugdelijke industrie politiek en de wil om een gunstig investerings- en vestigingsklimaat te creeëren. Dat is de schuld van alle regeringsleiders in Spanje want zowel links als rechts hebben dit laten liggen.

Bigi Bana Boy | 27-05-11 | 16:52

quackel | 27-05-11 | 16:49
Ik bedoelde eigenlijk dat hij online stond! KIJKEN NU NU NU NU ONLINE VRIJMIBO NU.

Don Quijote | 27-05-11 | 16:50

Don Quijote | 27-05-11 | 16:47
Meh..! Ik regel m'n eigen vrijmibo wel; het zonnetje is tevoorschijn gekomen, dus inpakken en de grote markt op. Aju paraplu!

quackel | 27-05-11 | 16:49

quackel | 27-05-11 | 16:45
VrijMiBo NU!

Don Quijote | 27-05-11 | 16:47

Waar blijft die VrijMiBo?

quackel | 27-05-11 | 16:45

DanDatDus | 27-05-11 | 16:39
Mooi, heb je al gesolliciteerd?
Je hebt daar veel kans.
Verder hebben ze een riante werkeloosheids verzekering, en een hoog minimumloon.

bakoenin | 27-05-11 | 16:44

Tunesië - Ali
Egypte - Moebarak
Lybië - Khadaffi
Jemen - Saleh
Syrië - Assad
Spanje - Zapatero

Dostranamus | 27-05-11 | 16:42

Mooie beelden, *traantje laat* zo artistiek, zo goed, zo vol op je harses, PAM PAM PAM. Niet luisteren, hier nog een paar. Ik ga daar ook wonen.

DanDatDus | 27-05-11 | 16:39

In Barcelona begint de victorie.

Dostranamus | 27-05-11 | 16:36

Griekenland v2.0 komt eraan! Leve de EU!

funkyd | 27-05-11 | 16:35

Dat gezegd hebbende, waar is de VrijMiBo? Vragen, vragen..

Don Quijote | 27-05-11 | 16:34

kapotte_stofzuiger | 27-05-11 | 16:28
Nee, het is alleen de staat die geweld gebruikt toch?
Van wie was de uitspraak ook al weer:
Om een volk te knechten bestaan er 2 manieren:
Legers, of schulden.

bakoenin | 27-05-11 | 16:31

Die gaan met de spreekwoordelijke 'petsebus' zu hause.

EedleVriend | 27-05-11 | 16:31

"boven hun stand geleefd hebben?"

Bullshit. Wie bepaalt die stand? Als ons systeem geen rente zou kennen zou een economie niet hoeven te groeien. De reden dat Spanje zich niet meer kan behappen is vooral omdat de rest van het Westen meer geld wil.

stinklul | 27-05-11 | 16:30

@ Superior Bastard | 27-05-11 | 16:22
Bert Brussen zojuist op Radio1; "Het interesseert me geen hol hoe het met dat tennis staat."

Krachtig statement.
(Fonetisch moet je zelf even oplossen)

Pa Cartwright | 27-05-11 | 16:30

Ook hier zie je maar weer. "Je word pas agent, als je thuis de baas niet bent"

Wat een gewetenloze honden zeg, dit moet toch allemaal wat schappelijker kunnen. Protesteren is lekker zinloos, maar willoos op ongewapende burgers in hakken is nog vele malen kanslozer.

NoXxa | 27-05-11 | 16:29

Zie je wel, zo kan het ook. Gewoon gemoedelijk.

Ohm | 27-05-11 | 16:29

@bakoenin | 27-05-11 | 16:24
Tot op heden heb ik nog geen langharig werkschuw tuig de Plaza de la Lealtad zien bestormen of wellicht een enthousiast bezoek brengen aan de Banco Central de España.

kapotte_stofzuiger | 27-05-11 | 16:28

"ze belasting centjes ook hier weer gebruikt gaan worden "

Die vervolgens door de Spaanse belastingbetalers weer terug betaald moeten gaan worden. En het gaat de vraag zijn of ze liever de straat op gaan of zich door ons in laten lijven door leningen die onredelijke bezuinigingen en grote onvrede veroorzaken.

Ach Nederland komt ook nog wel aan de beurt, de crisis is niet afgelopen na Spanje.

stinklul | 27-05-11 | 16:26

mano_esp | 27-05-11 | 16:17
Zelf kom ik ook uit Spanje en begrijp ik uw tegel wel. Echter, heeft u niet een beetje het gevoel dat Spanjaarden in het algemeen sinds de democratie boven hun stand geleefd hebben? Alles kwam op krediet van de banken. Of het nu een woning, auto of zelfs kleding(!) was. Bouwvakkers die in de nieuwste BMW reden. Op een gegeven moment heeft de bank geen geld meer. Het is opgeraakt en de Spaanse bevolking is daar ook debet aan. Dat de jeugd nu de dupe is dat klopt. Dat is de prijs die betaald wordt.

Don Quijote | 27-05-11 | 16:25

Meanwhile zit het er aan te komen dat onze belasting centjes ook hier weer gebruikt gaan worden om de Banken hedgefunds en speculanten een bailout te geven.
(De meeste uit noord Europa)
Dus terwijl u hier zit te gillen over protesterende hippies, die geconfronteert worden met een werkeloosheids percentage van 40% en geen woning kunnen betalen.(terwijl er 1.5 miljoen huizen in Spanje leegstaan) Gaat uw strak in het pak zittende premier u weer gruwelijk van achteren nemen, en uw centjes in de volgende Europese bodemloze put gooien.

bakoenin | 27-05-11 | 16:24

laat die Westerse Zomer maar komen, we zullen die onnozelen hier eens laten zien wie de dictators zijn in deze wereld.

stinklul | 27-05-11 | 16:22

Het wachten is nu natuurlijk op de mening van Cruijff inzake deze kwestie.

Superior Bastard | 27-05-11 | 16:22

Kopschimmel | 27-05-11 | 16:12

Je moet het vanuit hun view zien joh. Werken is zoooo kapitalisties, daar kunnen zij moreel gezien niet aan beginnen!

eerstneukendanpraten | 27-05-11 | 16:21

@Kopschimmel | 27-05-11 | 16:12

20% of meer werkelooshied in dat land houd simpelweg in dat er voor 1/5de deel van de bevolking aldaar gewoon geen werk is, het is er niet, nada noppes werk.

Volgende keer een slimmer reaguursel? of is dat te veel verwachten ?

Kets22 | 27-05-11 | 16:20

Stakingen en protesten de kop in drukken. Je vraagt je af of het efficienter kan? Khadaffi,kom er maar in..

lichtpunt | 27-05-11 | 16:19

Ik plak hier maar even mijn tekst die ik bij de video (op dumpert) van de me-charge in Barcelona achtergelaten had....
---
Dit zijn niet alleen hippies of anarchisten. Dit zijn de demostranten die tegen de oneerlijke "democratie" zijn. Hier in Spanje is het namelijk niet zoals in Nederland. Het kiessysteem benadeeld kleinere partijen en komt erop neer dat alleen één van de twee grote partijen het voor het zeggen heeft.

En hier in Spanje worden de jongeren uitgemolken. Ik als 30 jarige it-er kan niet meer dan 1000 euro per maand verdienen. Nou ja, misschien in Barcelona of Madrid wel 1500 euro! Dat verdien je in Nederland als vakkenvuller!! En dan heb ik het nog goed!!! Het minimum is hier nog geen 700 euro p.m.....

Maar de kosten!! Hier in Spanje is vrijwel alles duurder dan in Nederland! Huizen, de supermarkt, televisie, een abo op je mobiel. Allemaal stukken duurder dan in Nederland en dat met zo´n k*t-salaris... Alleen een nieuwe auto kopen is goedkopen. (maar hoe vaak koop je nou een nieuwe auto!!!???).

Hier in Spanje ziet de toekomst voor de jongeren er niet erg rooskleurig uit, dus daarom zijn er zoveel protesten.

Groeten uit Zaragoza

mano_esp | 27-05-11 | 16:17

Ja, waar is die homo van een Hölzenbein eigenlijk?!

Pa Cartwright | 27-05-11 | 16:17

Overigens nergens zo'n hoge concentratie mooie en met klasse geklede vrouwen gezien als in Madrid. Maar beauty is in the eye of the beholder zullen we maar zeggen.

Russ Meyer | 27-05-11 | 16:16

useful idiots voor de kalifaat.

poli | 27-05-11 | 16:16

Bigi Bana Boy | 27-05-11 | 15:42
Bij de politie wel...

mayor_pickwick | 27-05-11 | 16:15

Ah mijn geboorteland.
*glundert met trots kijkend naar de beelden*.

insemismeer | 27-05-11 | 16:14


Stomme kutpunkers die arm-in-arm blijven zitten omdat het zo'n mooie bloedplaatjes oplevert.
In plaats van stoned op dat plein hangen beter je haren afknippen en werk gaan zoeken.
Stinklui zijn overal hetzelfde.
/moe na week hard werken....

Kopschimmel | 27-05-11 | 16:12

Moet van Europa. Barosso duldt geen onvrede. EU is leuk. En niet zeiken als je geen werk hebt, je land wordt leeggezogen door noodlijdende landen. Marxisme gaat het helemaal worden.

doskabouter | 27-05-11 | 16:11

@spanarchist | 27-05-11 | 16:07

Nee, da's een kerel. Da's meer iets voor Hölzenbein las ik ergens.

Biff Eagleburger | 27-05-11 | 16:09

@De Koreaanse Slet | 27-05-11 | 16:03 | + 0 -
Die moet je wat vaker gebruiken, in jouw geval Shiseido.

Kaas de Vies | 27-05-11 | 16:09

Ben 2 maanden terug 6 dagen in Madrid geweest. Als je die 4 agenten op bijna elke straathoek hun uniform zou afnemen, is de werkeloosheid nog veel hoger. Ontzettend mooie en leuke stad, maar tevens een soort van politiestaat.

Russ Meyer | 27-05-11 | 16:09

Ehh snap de link met The Foundations niet helemaal.

De Koreaanse Slet | 27-05-11 | 16:03

@hfakker | 27-05-11 | 15:54
Mijn nekspieren maken daar overuren! Te druk om het lelijks te zien, denk ik. En hier krijg ik de ene netvliesontsteking na de andere.

vetkleppert | 27-05-11 | 16:01

@hfakker | 27-05-11 | 15:54

Lelijke mensen schijnen elkaar op te zoeken. Het zou daar wel eens aan kunnen liggen. Vanzelfsprekend ken ik alleen maar Iberische topmodellen.

Biff Eagleburger | 27-05-11 | 16:00

Gaat Groenlinks nu ook pleiten voor grondtroepen in Spanje?

Kapt. Kip | 27-05-11 | 16:00

Hoppa, lekker meppen met die lange lat. Eigenlijk hoort de Spaanse politie dat tuig een boete te geven voor het beschadigen van politie-eigendommen met het gezicht. Slijtage aan de knuppels, die vervangen moeten worden is ook niet voor niks!

Jimi H. | 27-05-11 | 15:59

tsja, eerst je economie aan puin werken in samenwerking met corrupte bankiers en politici en dan vreemd opkijken als 20% of meer van de bevolking geen baan kan vinden en dan gaat protesteren.

Kets22 | 27-05-11 | 15:58

@Kaas de Vies | 27-05-11 | 15:42
LOL
Maar dat zou je bij de meeste Nederlandse dus niet kunnen verdragen.

vetkleppert | 27-05-11 | 15:58

_ILT_ | 27-05-11 | 15:56

U bent roomser dan de paus, blijkbaar.

Don Quijote | 27-05-11 | 15:58

@hfakker | 27-05-11 | 15:54 | + 0 -
Nou ik zou denk ik iedereen doen in jouw verzameling foto's. Trouwens je kan ze ook zonder licht aanduwen, ik zie het probleem niet.

Kaas de Vies | 27-05-11 | 15:58

De pisgeur overheerst nogal in de steegjes rondom het plaza del sol.

Der Icebear | 27-05-11 | 15:57

Hfakker
Er is een verschil tussen de manwijven die jij beschrijft en de prachtige zwarharige godinnen die vetkleppert en ik hebben..
Het verschil tussen onbekendheid en onbereikbaarheid is niet in jouw statistiek opgenomen

( tenminste, ik wel)

Deus Absurdia | 27-05-11 | 15:57

@kapotte_stofzuiger | 27-05-11 | 15:49 | + 0 -
Dat gebeurt dus ook. Daarom dop ik nu tapas.

Kaas de Vies | 27-05-11 | 15:56

@ Don Quijote | 27-05-11 | 15:50 |: Apologeten van staatsgeweld verliezen alle respect. Ik hoop dat niemand na mij nog zal reageren op je verderfelijke uitspraak. Oftewel: I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to gfy.

_ILT_ | 27-05-11 | 15:56

Toro!

Der Icebear | 27-05-11 | 15:55

@vetkleppert | 27-05-11 | 15:39
Armsnorren, paardengebitten met ronkend tandvlees, donkere moeder-... nee omavlekken overal, biggetjesfiguren, dat eeuweige 'met witte slierten' geblondeerde haar, liefst half uitgegroeid, ... Nee dolletjes die Spaanse vrouwen.
Procentueel valt het vies tegen...
Que se diviertan!:
www.google.com/search?um=1&hl=nl&a...

hfakker | 27-05-11 | 15:54

Tomaten?

Centauri | 27-05-11 | 15:54

Valt me nog mee dat ze de stieren niet los gelaten hebben.

Prof. Yakko | 27-05-11 | 15:54

Waar blijven die stieren nou?

Biff Eagleburger | 27-05-11 | 15:54

Ik zou zo graag willen dat bij ons de politie eens zo optreedt tegen voetbalsupporters en ander tokkietuig...

Gewoon met de blanke klewang

Deus Absurdia | 27-05-11 | 15:52

@reinaarden | 27-05-11 | 15:50
Bij de ME gaan werken. Werk genoeg.

kapotte_stofzuiger | 27-05-11 | 15:52

reinaarden | 27-05-11 | 15:50

in ieder geval niet de rest van de economie ophouden.
Solliciteren bijvoorbeeld.
Of emigratieplannen maken.

DeGezalfde | 27-05-11 | 15:51

Je moet wel een hersenloze zijn om daar agent te worden.. Slecht ontwikkeld geweten.

F'Shizzle | 27-05-11 | 15:51

Misschien even ter info aan alle pro-hippies reaguurders; Er is al bijna een week vanuit de Spaanse regering/media geroepen dat er acties zouden volgen als de demonstranten niet snel zouden vertrekken. Ze bevuilen de hele stad. Als je dan NOG blijft zitten met je stonerkopf dan is het snel klaar. Opgedonderd.

Don Quijote | 27-05-11 | 15:50

Moeten die mensen niet een keertje naar hun werk?

PalingboerJoop | 27-05-11 | 15:50

Dit was wel het stomste wat de regering had kunnen doen. Op vreedzame protesten loeihard in gaan slaan met een overkill aan ME'ers.
Wat moeten die mensen dan met een jeugdwerkloosheid van 40%?

reinaarden | 27-05-11 | 15:50

@Bigi Bana Boy | 27-05-11 | 15:42
Waar is de EU gedachte? Het zijn toch zogenaamd allemaal hoogopgeleide jongeren die zonder werk zitten? Solliciteer elders in de EU, schrijf een bedrijfsplan of begin desnoods een paella-standje op des Champs-Élysées.

kapotte_stofzuiger | 27-05-11 | 15:49

Reglamento debe ser.

tembacostyle | 27-05-11 | 15:48

@Willem VanDer Decken | 27-05-11 | 15:43 | + 0 -
Dat is de mapperrrrrrrrrrr van de week.

Kaas de Vies | 27-05-11 | 15:48

@Willem VanDer Decken | 27-05-11 | 15:43 | + 0 -
Of je even je grote map dicht wil houden.

Kaas de Vies | 27-05-11 | 15:47

Demonstreren tegen iets waar niemand iets aan kan doen (economische situatie) is wat suf, maar iemand daarom neerknuppelen is veel suffer.

Darmschurft | 27-05-11 | 15:47

En zo gaat socialistisch Europa zichzelf nog heul populair maken, de komende maanden.

ZKH EénOog | 27-05-11 | 15:45

En terecht. Opgedonderd. Kut hippies en anarchisten. Discipline is de sleutel.

Don Quijote | 27-05-11 | 15:45

ik had graag meegemept op dit tuig

-Wil- | 27-05-11 | 15:44

Bananen republiek! Uhm Republic de bananas!

Flowers | 27-05-11 | 15:43

LOL @ mapjes vol woede. Die mapjes gaan nog eens heel groot worden.

Willem VanDer Decken | 27-05-11 | 15:43

Te gek werk.
Lekker meppen op links tuig.

DeGezalfde | 27-05-11 | 15:43

kapotte_stofzuiger | 27-05-11 | 15:38
Het werk ligt in Spanje dan ook voor het oprapen inderdaad.

Bigi Bana Boy | 27-05-11 | 15:42

Het ware gezicht van het socialisme laat zich hier zien.

crisdegek | 27-05-11 | 15:42

@vetkleppert | 27-05-11 | 15:39 | + 0 -
Nou valt mee, ik heb een spaanse vriendin, en ze heeft geen mooie kleren, sterker nog ik heb haar nog nooit in kleding gezien.

Kaas de Vies | 27-05-11 | 15:42

Bij de afwerende gebaren van die hippies viel op dat het merendeel van die stinkwijven hun okselhaar gewoon laten staan.

R.B.Scott | 27-05-11 | 15:42

Mappenmoppen gaan vast nog hot worden na Kreek's bezopen gebrabbel

Tobi | 27-05-11 | 15:42

Deze demonstranten zijn nu juist eerder een gevaar voor de democratie, ze willen een democratisch gekozen regering hun wil opleggen.

landlopertje | 27-05-11 | 15:42

@ dikke boehoe | 27-05-11 | 15:37

De Guardia Civil heeft in Catalonië geen flikker te vertellen. De mossos d'esquadra zijn alles!

Drs Dré | 27-05-11 | 15:41

Wie Spanje een beetje kent weet dat hardhandig politieoptreden en het gebruik van rubberen kogels eerder gebruik dan uitzondering is. Tot zover niks nieuws derhalve.

Bigi Bana Boy | 27-05-11 | 15:41

Lol@eerste "hier" linkje.

Superior Bastard | 27-05-11 | 15:40

Waarom, vraag je je dan af. Is het echt nodig? Wat is hiervan de aanleiding?

Greed=Good | 27-05-11 | 15:40

LOL De veegwagens moesten toch la Plaza de Catalunya schoonvegen, niet de mossos d'esquadra! De orders iets te letterlijk genomen, blijkt.

Drs Dré | 27-05-11 | 15:40

Da's in, he. Woede kanaliseren in mapjes...

Velpon | 27-05-11 | 15:40

Ze hebben het WK gewonnen, dat is genoeg reden om NIET te gaan zeiken.

Wittesnelheid | 27-05-11 | 15:40

Ja ook zeer vervelend die mondige burgers, wat nou democratie! Hier lat in je nek. We willen wel doen alsof maar veel westerse landen zijn ook gewoon politiestaten. Je mag 1 keer in de vier jaren stemmen en daarna moet je je muil weer houden svp.

Jaimy Fox | 27-05-11 | 15:39

Kan allemaal wel wezen, maar "Spaanse wijven" zijn gemiddeld wel een paar honderd procent mooier, vrouwelijker en beter gekleed dan Nederlandse.

vetkleppert | 27-05-11 | 15:39

no pasaran!

Superior Bastard | 27-05-11 | 15:39

In mijn gezellige internationale werkomgeving zeggen de hardwerkende Spaanse collegae: 'hijos de puta perezoso, se debe encontrar un trabajo' of zoiets (lange leve Google translate).

kapotte_stofzuiger | 27-05-11 | 15:38

Die kerels van de Guardia civil weten ten miste wel van aanpakken. Echt geen bontkraagje die er zo een zou gaan staan uitschelden.

dikke boehoe | 27-05-11 | 15:37

Ik ben helemaal verrot van binnen vandaag.

clandestino | 27-05-11 | 15:34

In tegenstelling tot de onderdrukten in Egypte en andere landen, betreft het in Spanje werkschuwe imitatiegrieken. Luie socialisten die liever op de EU-gelden van het Noorden hangen dan zelf eens de handen uit de mouwen te steken...

Tommygunner | 27-05-11 | 15:33

hfakker | 27-05-11 | 15:32 | + 0 -
Hadden ze maar Sharia, dan waren de rechtbanken niet zo overbelast. (Vrij naar Jeroen de Kreek).

Kaas de Vies | 27-05-11 | 15:33

Ik tel tot tien, wie niet weg is, is gezien, en krijgt een extra gratisch blauw oog.

Kaas de Vies | 27-05-11 | 15:32

Aanpakken die handen, ze gaan maar lekker zelf een bedrijf starten.

BombaAriba | 27-05-11 | 15:32

Benadeelde partij in Spanje?

hfakker | 27-05-11 | 15:32

En Franco zag dat het goed was.

rara | 27-05-11 | 15:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken