Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WTF. Nederland doet werk voor Turks OM

kootbietoerkie.jpg De tiefus kunnen we nog lager zinken? Een uit Turkije gevluchte rechter die momenteel in ons land verblijft is door een Nederlandse rechter-commissaris aan de tand gevoeld. Dan zal hij zeker wel ernstige criminele zaken op zijn kerfstok hebben natuurlijk. Meisjes ontvoeren? Drugshandel? Terrorisme? Mispoes. Rechter Çagatay Çetin (32) is zijn land gevlucht om dat hij het waagde kritiek te hebben op Turkije. Artikel 301 van de Turkse strafwet maakt dat 'het belasteren van de Turkse identiteit' een illegale bezigheid is. En Çetin schijnt ergens een keer aan een borreltafel iets geroepen te hebben als: "Nou nou, die genocide op die Armeniërs en onderdrukking van christenen, kan dat nou niet anders opgelost worden?" Tevens schijnt hij als rechter in een mensensmokkelzaak een paar corrupte collega's er bij gelapt te hebben. Ruim voldoende voor gerechtelijke vervolging in het hypermoderne Turkieturkiestan. Maar blijkbaar ook ernstig genoeg om de Nederlandse justitie achter je aan te krijgen. Çetin is in zijn heimat bij verstek veroordeeld tot 17 jaar gevangenisstraf en dus helpt Nederland graag een handje met het rechtshulpverzoek. We hebben het dus over een land waar Nederland geen uitleveringverdrag mee heeft en waar tientallen Turks-Nederlandse criminelen probleemloos een veilig onderkomen hebben gevonden. En wij helpen iemand die juist kritiek heeft daarop aan een versneld enkeltje cel. Man man man....

Reaguursels

Inloggen

Hij krijgt waarschijnlijk asiel.
Mooi.
En dat is dan meteen op te vatten als een (terechte) belediging van de Turkse identiteit, want daarmee zeggen we hier in Nederland dat Turkije corrupt, dictatoriaal en het rechtssysteem verrot is en bovendien dat de genocide wel degelijk heeft plaatsgevonden. De waarheid spreken in het islamitische Turkije is levensgevaarlijk.

ZSU-23-4 | 20-05-11 | 10:13

.

G-unite | 20-05-11 | 07:18

-weggejorist-

yiqifei007 | 19-05-11 | 23:44

CreativeDestruction | 19-05-11 | 12:01

Turkije en de nazi's waren boezemvrienden...

Vuurwezel | 19-05-11 | 22:47

Kab Rutte blijkt toch kloten te hebben. Af en toe.

Cetins advocaat wees er op dat

"Turkije de asielverlening door Nederland kan opvatten als een motie van wantrouwen tegen het Turkse rechtssysteem."

En terecht.
Opzouten met dat 'economisch belangrijke' land met een cultuur waar liegen als een verheven eigenschap wordt gezien.

Vanbleautenbil | 19-05-11 | 22:20

Hij is verhoord en ..... *drumroll* heeft asiel gekregen. www.telegraaf.nl/binnenland/9835724/__...

Oei verhaaltje draait 180 graden om.

Ai die vreselijke overheid toch die iemand asiel verleend omdat hij in zijn eigen land zijn leven niet zeker is.

linksehobbyist | 19-05-11 | 21:43

Meneer Pamuk! +1

Mark Levinson | 19-05-11 | 21:31

volgzaam ruggengraatloos legalisme, dit begint met het overhandigen van lijsten met namen van Joden aan de Duitsers en eindigt met het overhandigen van lijstjes met namen van vooraanstaande moslim mannen aan Mladic.

prof.essers | 19-05-11 | 19:44

Als dat verhaal klopt (en alleen dan), dan hebben we eindelijk een onafhankelijk denkende Turk. Die verdient dan ook een ereplaats in onze samenleving. Chapeau!

ljcoster | 19-05-11 | 19:40

GeenStijl, pak die Joris Demmink eens aan als je durft. Zijn naam komt niet eens in het stuk voor, of mag je er nog steeds niet over pennen van de Televaag?
Valt me vies van jullie tegen!

LaMeR | 19-05-11 | 19:30

Hoe zit het eigenlijk met Saban B.? Zouden we die eerst niet eens als de sodemieter opeisen voordat we überhaupt verder praten? Wat een walgelijk vies corrupt kutland vol kruipende dhimmies is dit aan het worden. Ik weet niet welk volk hier de afgelopen vijftig jaar is geïncarneerd, want zoveel slappe drek kan ik nergens in de geschiedenis terugvinden.

PG4161 | 19-05-11 | 18:04

NL is door en door verrot. Punt.

Rest In Privacy | 19-05-11 | 16:49

Ik zou overigens graag in discussie gaan met de min stemmers over mijn uitspraak van 14:43 uur:
Het is tijd dat het corrupte nederlandse justitieapparaat eens in verband wordt gebracht met zware criminaliteit die zij vooral toepast als strafbare feiten begaan door bijvoorbeeld overheden moeten worden afgedekt. Het justitieapparaat gaat dan over lijken. Men vergisse zich niet: sinds de aanname van het "Pikmeerarrest" in 1996 dat overheidspersoneel juridisch onaantastbaar maakt en waarmee het justitieapparaat natuurlijk haar eigen wortels heeft doorgezaagd bestaat meer dan de helft van alle misdaad in ons land uit overheidscriminaliteit. Overheidscriminaliteit is een vorm van georganiseerde criminaliteit. Ons justitieapparaat is dus een criminele organisatie. In de criminologie en in de afhankelijke media wordt deze criminaliteitsvorm zorgvuldig verzwegen.

Het bericht bijvoorbeeld dat TNT is geïnfiltreerd door de Ndrangheta zegt eigenlijk dat het hoogste management samenwerkt met de Ndrangheta.
De Ndrangheta heeft de cocaïnehandel in handen in Europa, die komt binnen via Rotterdam en wordt dan per binnenvaarttschepen tot aan de Zwarte Zee gebracht.
Omgekeerd komt de heroïne binnen via Turkije en ook dan is Rotterdam/Nederland een overslag plaats.
De heer Demmink bij Justitie en andere corrupte politici is het bewijs voor de grip die Grijze Wolven/Gladiolen/Ndrangheta op de polder hebben.

Niemands Knegt | 19-05-11 | 16:36

De man heeft een mening, dus moet ie dood. Net als Wilders. De linkse kliek hier in NL heeft de anus weer wijdopen richting de islam staan. Maar veroordeelde criminelen uitleveren aan NL doen ze niet aan.

funkyd | 19-05-11 | 16:34

Niks voeten, bij stenigen mik je op het hoofd.

Vanbleautenbil | 19-05-11 | 16:28

Niet te geloven dat Justitie hier aan meegewerkt heeft. Wie kunnen we dit oneigenlijk gebruik van staatsmiddelen voor de voeten werpen?

sjonnie | 19-05-11 | 16:22

Maar waarschijnlijk zien ze daar eerlijkheid en integriteit als corruptie.

Vanbleautenbil | 19-05-11 | 16:02

Oh.. Vandaag hebben we dus sympathie voor asielzoekers? Ok.

Romanov | 19-05-11 | 16:01

Let wel; de man is veroordeeld omdat hij staat en volk beledigd heeft, niet wegens corruptie.

Vanbleautenbil | 19-05-11 | 15:59

De zaken zijn meestal niet zoals de media ze uitlegt. Dat kan ook niet want anders begrijpt niemand er meer iets van. ´Recht raakt mensen !´ (voor iedere uitleg interpreteerbaar).

hawie | 19-05-11 | 15:55

Inderdaad, de galgenhumor is; als onze ministers van Justitie en Immigratie/Asiel ingaan op het uitleveringsverzoek van Turkije, erkent Nederland dat een straf van 17 jaar gevangeniscel voor het mompelen in besloten kring van een pro-Armeense opmerking - waar is de Bold-knop als je 'm nodig hebt - Terecht en Gerechtvaardigd is...

Vanbleautenbil | 19-05-11 | 15:52

'omdat' is één woord.

Mindchaoz | 19-05-11 | 14:51

Dit bericht, de Turk Kemal Dervis is grootste kanshebber als opvolger van Strauss Kanhn, is een voorbeeld van de huidige geopolitiek:
www.welingelichtekringen.nl/13144-graf...
Eurabie?

De vraag is wie Nederland bestuurd? De corrupte elite rondom Oranje? Turkse deep state? Italiaanse maffia? Of een leuke mix, een kluwen aan slijmerige palingen in een emmer snot? Ondertussen dansen we met z'n allen op de rand van de vulkaan.

Niemands Knegt | 19-05-11 | 14:43

-weggejorist-

Frans Bierings | 19-05-11 | 14:05

Natuurlijk is Turkije een seculiere staat die best bij de EU mag, en wij kijken niet naar de inhoud maar puur naar de vorm. *kuch kuch, waar maar geen einde aan lijkt te komen*

Davidson | 19-05-11 | 13:47

er is GEEN sprake van islamisering,, ik herhaal GEEN sprake van islamisering

poli | 19-05-11 | 13:39

overVecht | 19-05-11 | 12:10

Eensch.

skinner | 19-05-11 | 13:32

Ik blijf erop hameren: always follow the money.

Turkije is - of we het nu leuk vinden of niet - een regionale grootmacht in het midden oosten geworden, ook economisch gezien. En potentiele klanten houd je als zelfverklaarde handelsnatie nu eenmaal graag te vriend, ook als ze het niet zo nauw nemen met de mensenrechten. China, anyone?

Ach ja, die mensenrechtjes. Heus heel belangrijk. De tandeloze rapportjes vol wollige volzinnen en niet-dreigend opgestoken vingertjes worden wel degelijk standaard ingepakt in de dezelfde koffertjes waar ook de vette conceptcontracten een plaats in vinden. Alleen jammer dat ze nooit uit het onderste vakje komen. U weet wel, dat compartiment waar ook het samsonite-labeltje in zit, en het zakje silicagel.

Gootbalkoning | 19-05-11 | 13:19

@Nyg | 19-05-11 | 12:36
-
Zullen wij nog even samen nagaan onder welke partijen de meeste Nederlanders in de voorbije jaren zijn uitgeleverd aan de VS?
-
Of wilt u het hier maar bij deze onderbouwde uitspraak laten?

azoturie | 19-05-11 | 13:14

Waarom vlucht hij naar Nederland?
Gewoon lekker terugsturen, weer 1tje minder.

En iemand verhoren over zijn verleden lijkt me heel normaal als hij zelf probeert hier asiel te krijgen.

sitzkrieg | 19-05-11 | 13:14

Ach... wij zijn dit toch alláng gewend?
-
Als er in de Schilderswijk iets gebeurt met Turkse families of als er Turkse vliegtuigen voortijdig landen dan staan wij ook klakkeloos toe dat er de volgende dag een Turkse minister op Nederlandse bodem voor alle media de grootst mogelijke (en vaak: fascistoïde) onzin komt uitkramen??
-
Daarbij: Turkije is nog steeds 'bevriende natie' EN wij zijn ze nog iets verschuldigd: ze hebben zich op de achtergrond bemoeid met de vrijlating van een helikopterbemanning.
-
Nou, daar willen wij bést even wat rechtsprincipes voor opzij schuiven...

azoturie | 19-05-11 | 13:11

Turkije wordt sowieso binnen niet al te lange tijd een shariastaat als Iran. De huidige islamitische premier Erdogan is een islamitische wolf in westerse schaapskleren, die het huidige seculiere karakter rap aan het verkwanselen is door allerlei complotten te bedenken om zo de hele seculiere Turkse legertop te decimeren. Wat de asielzoekende rechter betreft. Belachelijk natuurlijk dat zo'n jurist 17 jaar heeft gekregen wegens " het beledigen van de Turkse identiteit". Ik haal hem zo uit het tot nu toe onbekende asielzoekerscentrum waar hij nu zit en laat hem hier een tijdje bij mij in het Noorden logeren. Er gaat immers "niets boven Groningen (stad)"! P.S. Met partijfracties in de Tweede Kamer bellen en deze misstand aan kaarten kan wellicht ook een handje helpen (070-3182211 + doorkiezen).

Schweinchen Dick | 19-05-11 | 13:08

Geef die man een verblijfsvergunning en een baan. Het wordt is tijd dat wij als samenleving gebruik maken van de kennis die hongeropgeleide asielzoekers meebrengen i.p.v. ze 8 jaar in een asielkamp te zetten om ze vervolgens als aardbeienplukker aan de slag te zetten.

mkay | 19-05-11 | 13:04

Tis maar de vraag of dit het hele verhaal is

Vitayalin | 19-05-11 | 12:58

Een linkse regering en er gebeurt exact hetzelfde beste man, de politiek is hier door en door verrot.

El Kartoffel | 19-05-11 | 12:55

mmmhh van Bommel.....
Reden om toch maar even de andere partij te horen....

lidlbier | 19-05-11 | 12:53

-weggejorist-

sprx | 19-05-11 | 12:51

Welkom in de EU! En voor deze ene keer een mager applausje voor Dirty Harrie.

sjaakdeslinksesul | 19-05-11 | 12:45

Prima zo. Heel consequent handelen van NL. Slachtoffers worden aangepakt, criminelen krijgen begrip.
Wat is er dan zo bijzonder aan dit geval?
Check ook even die laatste repo van Peturrrr R. Motorcimineel mag vrij aan de wandel, maar het undercove filmbusje wordt genadeloos weggesleept.

xspalm | 19-05-11 | 12:45

Als nederland een rechshulp verzoek binnen krijgt van turkije hoe weten we dan dat het onzin is zonder met de verdachte te praten?

Of moeten we alle rechtshulp verzoeken van turkije maar negeren?

Grote Nerd | 19-05-11 | 12:40

lees 'De Demmink Doofpot' (www.schipholwanbeleid.nl)
en je weet genoeg wie wat van wie weet. dat noem je politiek evenwicht.

Coppertje | 19-05-11 | 12:38

Tja, een rechtse regering en mensenrechten kunnen direct worden weggegooid.

Nyg | 19-05-11 | 12:36

Only in the Netherlands!

Toontje Larger | 19-05-11 | 12:31

Ik twijfel er dan ook geen seconde aan, dat wanneer Nederland weer bezet word door een vreemde mogendheid, de Nederlandse overheid braaf mee zal werken aan het op transport zetten van iedereen die de vreemde mogendheid kritisch gezind is. Zijn we Srebrenica al vergeten?

Nederland moet gewoon bloembollen, kaas en kunst exporteren en voor de rest zich nergens mee bemoeien.

Het CDA | 19-05-11 | 12:30

Nederland heeft nu eenmaal ruime ervaring met het opsporen en overdragen van ongewenste elementen.In de periode 1940-1945 scoorden ze 90%, de hoogste score van Europa!

Aktivist | 19-05-11 | 12:29

@Peilstok | 19-05-11 | 11:30
de op twee na ergste dichtkunst in het universum..

vagehond | 19-05-11 | 12:28

@CoffeePatch | 19-05-11 | 11:57
Ongelofelijk. "In Turkije gemanipuleerde telefoontaps". Welkom in 1984.

Petrus de Rewa | 19-05-11 | 12:24

De door de Turken gepleegde massamoord op Armeniërs en andere christenen binnen hun toenmalige landgrenzen ligt nu eenmaal heel gevoelig. Als er een Turks vliegtuig in Nederland neerstort is dat de fout van de Nederlandse verkeersleiding. Als er een Armeniërs doodgaan vanwege het hangen aan een paal met een strop om hun nek of door toedoen van een zwaard, is dat ook hun eigen schuld.
En begin nou niet over Saban B, want die meisjes hebben hem zelf overgehaald hen te verkrachten en te prostitueren!
Kots, kots...

Posselmetzuremossel | 19-05-11 | 12:22

Net de eerste bladzijden van het Dagboek van Anne Frank herlezen. Opvallend hoe ze toch de Nederlanders verdedigd, ook al doen die van harte mee met het uitvoeren van de regels van de Duitsers. Anno 2011 hoeven we niet eens meer bezet te zijn om aan de leiband van een vreemde mogendheid te lopen.

Petrus de Rewa | 19-05-11 | 12:20

Als men zich hierover verbaast, dan schijnt men de rol van de Nederlandse overheid tijdens de bezetting van '40-'45 niet te kennen. Menig Joods gezin is eraan gegaan door handelen, of niet, van Nederlandse overheden.

K. Metjes | 19-05-11 | 12:17

@vraagstaart | 19-05-11 | 12:05
Ik verwacht niet dat het zo'n vaart zal lopen. Vrij verkeer van personen met nieuwe lidstaten is nu al een probleem en wordt door de oude landen niet meer zo gemakkelijk geaccepteerd.

Het tweede gedeelte is wel zorgwekkend, maar ik moet nog maar eens zien of ook daar genoeg draagvlak voor blijft.

Aah, verborgen resoluties. Welk een leuke intriges.

Art Vandelay Ultor | 19-05-11 | 12:14

Dat soort landen hoeven maar met hun vingers te knippen en nederland gaat op zijn knietjes met het achterwerk in de lucht, het rode broekje naar beneden.
Onder begeleiding van een piepend "graag meester"

Slipsnifter | 19-05-11 | 12:13

Niet zo vreemd toch, anderzijds doet Nederland toch ook netjes wat de Marokkaanse overheid wenst. Nieuw geboren kindertjes in Nederland worden nog steeds volgens een Arabische namenlijst vernoemd. Daarom zijn er ook geen Hollandse of Europese namen bij Marokkanen.

Zo heeft ook Rabat hier ook een dikke vinger in de Nederlandse pap.

strikdewepstroper01 | 19-05-11 | 12:12

En de Marokkanen dan?

JasperdePiPaPasper | 19-05-11 | 12:11

- onderwerp
- inhoud
- schrijfstijl
- nieuwswaarde
- enz. enz.

Allemaal een dikke tien!

*nomineert voor topic van het jaar*

overVecht | 19-05-11 | 12:10

Hij wordt alleen maar als voorbeeld gebruikt om Nederlanders te laten zien dat je niet moet denken dat je alles kunt zeggen.

Hansopje | 19-05-11 | 12:09

Schijt aan de maatschappij! Bommen op soesdijk! Konigin in de tduk neuqon! Jaa-a-a-A-AAAa.
on a sidenote; Wat laat Ne'erland toch weer een mooie kant van zich zien! - Politiek correct bezig. Gevalletje normen en waarden die verschillen per land, en dat moet gerespecteerd worden, toch? Juist.

McHayes | 19-05-11 | 12:05

@Art Vandelay Ultor | 19-05-11 | 11:57 Klopt - als het zo zou blijven.

Echter, de MU is de opmaat voor vrij verkeer van produkten en diensten tussen MU en EU. Vrij verkeer van personen is dan nog slechts een kwestie van tijd, mede omdat de EU in haar beleid tot 2050 heeft opgenomen 50 miljoen mensen uit de landen aan de andere kant van de Middellandse Zee (o.a. Turkije, Noord-Afrika) te willen importeren.

vraagstaart | 19-05-11 | 12:05

CoffeePatch | 19-05-11 | 12:03
Kan niet vaak genoeg geplaatst worden!

deministerpresident | 19-05-11 | 12:05

Leers, lul, lees je mee?
Dit is dus een geval waar politiek asiel bedoeld voor is.
Niet voor die goudzoekersstroom afkomstig ten zuiden van Gibraltar, niet voor trouwlustige neven en nichten uit de Orient of voormalige Joegoslaafjes + kroost.
Over die rechter-commissaris heb ik geen oordeel, het kan immers voor de buhne zijn, en we weten ook niet exact wat de Turken nou precies willen.
Maar een integere rechter met ballen? Vasthouden en niet meer laten gaan. Er is heus wel een passende baan voor deze heer te vinden.

Graaisnaaiert | 19-05-11 | 12:04

@Lasvillan | 19-05-11 | 11:55
Waarom zouden wij überhaupt een EU willen... Behalve dat ik in Belgie m'n bier ook met euro's kan betalen heb ik er nog weinig prettigs van mogen meemaken. Ja, m'n belastinggeld wat weg is, dat heb ik mee mogen maken!

Pasta-saus | 19-05-11 | 12:03

deministerpresident | 19-05-11 | 11:31
Zie nu dat je die link al had geplaatst.

CoffeePatch | 19-05-11 | 12:03

Masuka | 19-05-11 | 11:55

Ja, gelukkig hebben ze het leger nog, anders liepen de vrouwen daar binnenkort ook in burqa rond...

eerstneukendanpraten | 19-05-11 | 12:03

@dingusss | 19-05-11 | 11:50
Nederland blijft me op dat gebied verbazen

Pasta-saus | 19-05-11 | 12:02

@gebruikert | 19-05-11 | 11:52 Terwijl ik nog even wat crystal meth ga scoren, lees jij dan die link van CoffeePatch | 19-05-11 | 11:57 ter duiding?

vraagstaart | 19-05-11 | 12:02

Verbaast me niets, nederland is het slaafje van de islamitische landen.

Slipsnifter | 19-05-11 | 12:01

Ach ja, volgens D66 is Turkije een fantastisch modern Europees land. We kunnen nog veel van Turkije leren, aldus de eurofielen van D66.
Dat ze straatarm zijn, dissidenten opsluiten en nu al gigantische subsidies ontvangen, ach een kniesoor die daar op let. De blinde ideologische overtuiging mag natuurlijk niet worden tegengesproken door de feiten. Iedereen die tegen Turkse toetreding is is natuurlijk een xenofoob, nationalist en potentieel een nazi: www.economist.com/node/18333123?fsrc=r...

CreativeDestruction | 19-05-11 | 12:01

-weggejorist-

Posselmetzuremossel | 19-05-11 | 12:00

Ik zou, behalve het stukje in de VK, nog wel wat meer informatie willen hebben. Rechters, vooral in een land als Turkije, hebben nooit schone handen. Het verhaal is waarschijnlijk gecompliceerder.

Petrus de Rewa | 19-05-11 | 11:59

@vraagstaart | 19-05-11 | 11:39
Alleen moet elke lidstaat van de EU individueel de toetreding van Turkije goedkeuren.

Stel dat de Europese leden van de MU Turkije erbij willen hebben, maar Oostenrijk niet (en die willen dat niet, daar ligt ook al een referendum voor op tafel), dan heeft Turkije pech.

Sarkozy wil Turkije ook niet bij de EU en heeft de MU opgericht als alternatief. Dat is zo'n slecht idee nog niet. Voor ons dan.

Art Vandelay Ultor | 19-05-11 | 11:57

seven | 19-05-11 | 11:19 |
Namens Baybasin is op 18 april 2011 een herzieningsverzoek ingediend bij de Hoge Raad. Het verzoek schetst een onthutsend beeld van de achtergronden van de strafzaak tegen Baybasin en de wijze waarop deze vanuit Turkije in samenspraak met de Nederlandse justitiële autoriteiten in elkaar is gezet.
www.bs-foundation.nl/voorpagina/baybas...

CoffeePatch | 19-05-11 | 11:57

Dus Turkije heeft het recht om Saban B in eigen land te houden. Maar wij moeten iemand die iets doet wat mag binnen een democratie uitleveren? Juist ja...

VDS20 | 19-05-11 | 11:56

@ eerstneukendanpraten | 19-05-11 | 11:46 |

Het is jammer dat Turkije zijn seculiere gedachtegoed (Ataturk) nooit helemaal goed heeft doorgevoerd. Mede dankzij Erdogan maakt de islam nu weer een sterke comeback. En wat Saban betreft, die mag van mij 80 jaar eenzame opsluiting krijgen in een of andere kerker waar beschimmeld brood de enige luxe is en ratten het enige gezelschap.

Masuka | 19-05-11 | 11:55

We zouden het christelijke Armenië tot de Europese Unie moeten toelaten, gewoon om Turkije te stangen.

skinner | 19-05-11 | 11:55

wat een ongeloofelijk bericht...... En waarom zouden wij Turkije nu ook al weer bij de EU willen......

Lasvillan | 19-05-11 | 11:55

Jan Passant mk2 | 19-05-11 | 11:51

Het geld klotst hier tegen de dijken omhoog, toch?
Weg ermee...

eerstneukendanpraten | 19-05-11 | 11:53

@Deus Absurdia | 19-05-11 | 11:32

Eindelijk eens een reactie van iemand die niet aan de speed is. Fijn dat er ook nog wordt nagedacht in ons prachtige land.

gebruikert | 19-05-11 | 11:52

Deze man komt vast niet in aanmerking voor een asielaanvraag. Nederland laat kennelijk alleen kansarme mensen toe en/of mensen die de Islam overal willen invoeren en het idee aanhangen dat vrijheid en rechten van mensen moeten worden beperkt. Alleen mensen die deze zelfde ideeën aanhangen evenals als onze linkse politici en D66 rechters... Deze linkse politici en D66 rechters hebben een Islamitische staat voor ogen dat blijkt keer op keer uit hun gedrag, hun vonnissen en gedachtegoed (ik noem de naam van Tom Schalken nog maar even...).

doenormaal! | 19-05-11 | 11:52

Catch 22: een schurkenstaat mag je nooit schurkenstaat noemen en omdat het daarom geen schurkenstaat is moet het lidmaatschap van de EU volgen.
Welkom bij de PITIG club, turk. Een paar miljard nodig?

Jan Passant mk2 | 19-05-11 | 11:51

om terug te komen op je vraag: JA. Ik denk dat we nog lager kunnen zinken... helaas.

dingusss | 19-05-11 | 11:50

En er verandert helemaal niks. Iedereen vind het allemaal heel erg, maar er gebeurt helemaal niks.

Pasta-saus | 19-05-11 | 11:48

@Haragha | 19-05-11 | 11:20
Niks meer aan toe te voegen *facepalm*

Pasta-saus | 19-05-11 | 11:47

Dit is zelfs tè achterlijk om plaatsvervangende schaamte voor te hebben.
K A M E R V R A G E N . . .
En wel subito.

R.B.Scott | 19-05-11 | 11:47

Masuka | 19-05-11 | 11:33

Saban mag van mij de dubbele AchterInDuwenSchat-ziekte krijgen! Was ook een "inschattingsfoutje" bij justitie dat hij vrij kwam. Hij was namelijk niet vluchtgevaarlijk en had plechtig beloofd na zijn verlof weer terug te komen. Ik doe ook zaken met Turkije en het eerste was die gasten je vertellen is dat ze je NOOIT zullen bedonderen omdat ze zulke gelovige moslims zijn. Heb zeker als € 30 000,- leergeld moeten betalen... Ies koeltoer nietwaar?

eerstneukendanpraten | 19-05-11 | 11:46

"Nou nou, die genocide op die Armeniërs en onderdrukking van christenen, kan dat nou niet anders opgelost worden?"

Jullie vergeten Grieken en Assyriers, maar christenen dekt de lading aangezien allen christenen waren. En om het allmeaal nog leuker te maken wordt de plaatselijke Hitler, Kemal Kemal Pasha, beter bekend als Atatürk, nog steeds als één of andere god vereerd. Het zou wat zijn als Duitsland AH nog steeds zo hoog in het vaandel hat staan.

Maar goed, ondertussen gaan de wandaden tegen christenen in Turkije gewoon door zoals de Duitser Tilmann Geske in 2007 nog aan den lijve mocht ondervinden.

Marko Borsatan | 19-05-11 | 11:45

Dit is absurd en verdient veel meer aandacht. Ronduit schandalig dit, wat schaam ik me voor onze "overheid" zeg, gatverdamme.

Mr. Kendall Mintcake | 19-05-11 | 11:44

Godverdomme zeg.
Hoezo Turkije helpen? Doen zij ook niet met bijv. een Saban B.
En die heeft echt iets gedaan wat crimineel is.
Gatverdamme, NL is een kudtland aan het worden...

Capy | 19-05-11 | 11:43

@ZSU-23-4 | 19-05-11 | 11:37 Criminele bendes: die laten ze wel met rust, tenslotte zijn die een onderdeel van het systeem waar een groot deel van de rechts-economie op draait. Rechters, maar ook en vooral de zieligheidsindustrie waar hun geestverwanten hun brood mee verdienen.

Maar werkende burgers, dat is een ander verhaal - die moeten monddood gemaakt worden en bloeden. Ik heb er in ieder geval geen enkel vertrouwen in.

Gisteren van Parsons gekregen, een link die hier wel wat verband mee heeft- met name met de aantasting van vrijheid van meningsuiting: www.newsrealblog.com/2011/05/17/geert-...

vraagstaart | 19-05-11 | 11:43

De NSB is nooit weggeweest.

Dostranamus | 19-05-11 | 11:42

hagelkruis | 19-05-11 | 11:17

Oh jah, die Demmink of zeau... Die kan zo met meneer Mickelson door één deur!

eerstneukendanpraten | 19-05-11 | 11:42

vraagstaart | 19-05-11 | 11:39

Dat is nog eens kudT met peren! Maar die landen hebben toch wel een hoop koeltoer... Toch?

eerstneukendanpraten | 19-05-11 | 11:41

@PIS-Alchimis | 19-05-11 | 11:34 Laat ik je uit de droom helpen. Die ramp komt en wel kwadratisch.

Sinds 1 januari 2010 is Turkije lid van de Mediterrane Unie, waar ook Libië, Marokko, Tunesië, Algerije, Israel, Egypte, Malta, Syrië, Libanon, Italië, Spanje, Frankrijk, Albanië, Kroatië etc. lid van zijn.

Deze Unie, waar wij niets van hoefden te weten volgens de staatsmedia, is de eerste stap naar een sociale, politieke en economische verbintenis van deze landen. En aangezien de Europese leden van deze Unie ook lid zijn van de EU, is Turkije via de achterdeur gewoon "binnen".

Sarkozy mogen we hiervoor als eerste bedanken.

vraagstaart | 19-05-11 | 11:39

Onze D66 rechters zijn nog erger dan de leiders van totalitaire regimes. Die komen er tenminste openlijk voor uit dat ze fout zijn. Onze rechters lopen rond in schaapskleren en zijn de verpersoonlijking van hypocrisie en ondermijning van de rechten van de mens wanneer het er gaat om de Islam te helpen en te beschermen. Zelfs tot over de landsgrenzen en tot buiten het bereik van hun macht. Zieke geesten...*Amnestie international roept!* Nu ook nodig in Nederland.

doenormaal! | 19-05-11 | 11:39

Dubbele moraliteit is probleem bij Nederlandse rechters.

De Regeering | 19-05-11 | 11:37

vraagstaart | 19-05-11 | 11:27
Nee hoor, daar zijn ze bij het OM en de rechtelijke macht hier in Nederland veel te stom voor. Ze zijn nog niet eens in staat criminele bendes van de straat te halen en op te sluiten... dus voorlopig blijven statements als "Allah is een klootzak, de profeet ook" met bijbehorende argumentatie op het net staan.
Ze zouden wel willen, de D66 rechtertjes, dat zij de corrupte slagkracht hadden van de Turkse collegae.
Oh enne Turkije is een corrupt, half fundamentalistisch, leugenachtig land, een land dat we niet in de EU moeten willen.
Verder wel wat vraagstaart zegt.
Zodra Wilders is veroordeeld kunnen ze de overige critici van de islam op grond van het haatzaairegelement en anders juridische meuk uitleveren aan corrupt genocideland Turkije.

ZSU-23-4 | 19-05-11 | 11:37

-weggejorist-

deministerpresident | 19-05-11 | 11:35

-weggejorist-

PIS-Alchimis | 19-05-11 | 11:34


Ruilen tegen Saban B.? Of is hier geen win situatie voor Nederland uit te halen?

Masuka | 19-05-11 | 11:33

Turkije drogeert en chanteert reeds jaren doorgedraaide Nederlandse regenten en af en toe moeten wij wat terug doen.

Niemands Knegt | 19-05-11 | 11:33

Nederland: "grensverleggend land"
Een turkse vrouwenhandelaar vlucht naar Turkije en ontloopt zijn straf dankzij justitie en een rechter uit Turkije willen ze nu uitleveren?
Dus nog even als ik de buurvrouw help word ik opgepakt en als ik d'r wat aan doe heb ik vrijheid, subsidies en worden al mijn wensen vervuld.
*De buurvrouw bellen gaat*

toetanchamon | 19-05-11 | 11:32

Hmm maar hoe weet het Nederlandse OM nu wat hij wel/niet heeft gedaan?
Hij wordt gezocht oin een ander land. Waarvoor?
Bij genocide roept iedereen hoera! Maar hoe kom je daar nu achter zonder iemand aan de tand te voelen?(zal wel moeten zijn "gesproken hebben met".)

Dus het is weer een opportunistisch blaatartikel waarmee de domme rechtse paupertokkies weer een beetje gevoel krijgen dat ze gelijk hebben. 'zie je wel?' De werkelijkheid is echter dat:
- de wereld is niet zwart-wit.. grow up
- jullie hebben geen gelijk
- zelfs als jullie gelijk zouden hebben, krijg je het niet.

Deus Absurdia | 19-05-11 | 11:32

Als de woordcombinatie genocide-Armeniërs al genoeg is om asiel aan te vragen, kan het nog druk worden, hier.

Causa Sui | 19-05-11 | 11:32

Onze "rechtsstaat" is door en door verrot. Dat blijkt steeds vaker. Die snel zou "ontlinkst" moeten worden.

Hanz Ziezo | 19-05-11 | 11:32

Mooie insteek om het weer eens over J.Demmink te hebben en hoe we via hem als land keihard door Turkije gechanteerd worden. Een echte thriller lezen? Lees dan het herzieningsverzoek inzake de zaak Baybasin van advocate van der Plas: www.bs-foundation.nl/voorpagina/baybas... waarin duidelijk wordt gemaakt dat er telefoontaps worden gemanipuleerd en waarin onze lieve topambtenaar van justitie gechanteerd wordt omdat ie met zijn gore klauwen niet van kleine kinderen kan afblijven. Helaas zal dit nooit echt openbaar worden omdat we dan als rechtsstaat volledig instorten!

deministerpresident | 19-05-11 | 11:31

Bureaucratie ten top, dit..
Stelletje Vogons.

vagehond | 19-05-11 | 11:27

Wees blij dat ze geen poëzie uit eigen werk voorlezen.

Peilstok | 19-05-11 | 11:30

Jamaar jamaar... Rare islamitische landen ZIJN toch superieur aan ons? Daar MOETEN we dan toch wel mee meewerken?

</links mode uit>

Specy | 19-05-11 | 11:30

In 0031 is het gevaarlijk een mening te hebben over Turken, dus doet iedereen wat het minste gevaar oplevert. NU gaat er dus wel wat gebeuren omdat de piketpaaltjes zijn verzet. Tuig bij de overheid. Allemaal.

En hoe minder publiciteit over dat fantastische land, des te beter, want zo MOETEN de EU ingeloodst. En aangezien elke publiciteit negatief is (hoe komt dat toch?), is het beter alles zo geruisloos mogelijk te doen. Ook daar worden de piketpaaltjes verzet, maar door dat &^*&*#@^@%^&-GeenStijl. God (de ambtenarij en linkse kerk in haar volle breedte) weet hoe links en ambtenaren GeenStijl haten.

Enfin, de twee effecten tezamen zouden zonder publiciteit bij GS tot een schandalige maar geruisloze uitlevering hebben geleid.

Schandalig. Heulen met vijandige ideologie.

En als een Turk twee paspoorten heeft (NL + Turk), en Turkije bestraft het je negatief uitlaten over alles wat Turks is, vergeet dan gewoon integratie en wees niet zo hypocriet. Het is dan gewoon gevaarlijk om te integreren hier. Voor je het weet wordt je bovendien uitgeleverd....

NoMinister | 19-05-11 | 11:30

Zodra Turkije in de Europese Unie zit moeten dergelijke uitleveringsverzoeken worden ingewilligd, onze D66 rechters staan al te popelen.

skinner | 19-05-11 | 11:30

Hoezo wat een land hier?
Diezelfde linksche multiculkliek die Wilders een oor proberen aan te naaien zorgen nu ook dat die dissidente turkse rechter levenslang krijgt in turkije omdat hij net als Wilders de waarheid spreekt.
Ik verbaas me niet dat die NLse 5e kolonne zo tekeer kan gaan.
Ik verbaas me alleen dat er nog veel NLers rondhobbelen die dat niet willen of kunnen zien.

The eimer | 19-05-11 | 11:29

Maar waarom vluchten ze altijd en eeuwig naar Nederland? Zijn alle andere landen op?

zeg maar jansen | 19-05-11 | 11:29

Het past ook prima in de beweging om de vrijheid van meningsuiting in Nederland aan banden te leggen.

Geniet ervan zolang het nog kan mensen. Zodra Wilders is veroordeeld, gaat de terreur pas echt beginnen.

vraagstaart | 19-05-11 | 11:27

Bureaucratie ten top, dit..
Stelletje Vogons.

vagehond | 19-05-11 | 11:27

-weggejorist-

Beffklepper | 19-05-11 | 11:26

@mijzelf

Hollandse

Ben Zine | 19-05-11 | 11:26

Zo rollen wij hier in Nederland. De arm van Turkije zit schouderdiep in de Hollands anus.

Ben Zine | 19-05-11 | 11:26

Nederland, een "heilstaat" op de rand van de afgrond.
De smerigheid van de Turkse cultuur niet begrijpen en dan juist het recht met voeten treden. Dom, errug dom.

Stroopdoos | 19-05-11 | 11:25

Ik lees iets over een Turk die het land uit moet, doorgaans staan we dan te juichen!!!

jvlaam2 | 19-05-11 | 11:25

Op Nederlandse gemeentehuizen wordt toch al jarenlang de Marokkaanse wet toegepast. Als je als Marokkaan je kind aan komt geven en hem 'Jan' wilt noemen, dan komt de ambtenaar fijtjes met een lijst van namen die voor de marokkaanse wet zijn toegestaan. Of je er daar maar een van kiezen wilt.

Vervolgens meldt de ambtenaar de geboorte bij de Marokkaanse ambassade

nance | 19-05-11 | 11:25

@hagelkruis | 19-05-11 | 11:17 Exact. En zolang deze Joris Demmink daar zit en blijft zitten - en dat blijft-ie, want hij heeft op zijn beurt ook een aantal politici in zijn zak - gebeurt er niets.

vraagstaart | 19-05-11 | 11:25

Ach, Nederland is nooit beroerd geweest om te helpen met de opsporing en/of uitlevering van vervolgde personen aan bedenkelijke landen.

darmflora | 19-05-11 | 11:25

Ja maar. Je mag toch ook niet zomaar zeggen wat je wil. Dat kan zo maar niet. Uitleveren die vent, anders word dat lieve Turkije misschien wel boos. En dat moeten we niet willen.

ZKH EénOog | 19-05-11 | 11:24

Weer een hopeloze poging van Nederland om een wit voetje te halen. We zijn zo langzamerhand de meeloperige kneus van de wereld/europa politiek aan het worden. Handig als er gelapt moet worden maar verder niet serieus genomen. zie: "Nederland niet uitgenodigd voor G20 in Frankrijk" of "Nederland is geschoffeerd: Jan Kees de Jager niet uitgenodigd voor Europees overleg Griekenland"....

datbedoeldeiknietzo | 19-05-11 | 11:24

Onze maatschappij leidt aan betonrot en met gevallen als dit komt dat goed naar voren.
Wat is dit nu voor een mentaliteit, aan het handje lopen van Turkije en geschonden mensenrechten wegpoetsen?

stormtijd | 19-05-11 | 11:21

Op je 32e rechter zijn...

kapotte_stofzuiger | 19-05-11 | 11:21

Het land waar bijna criminele organisaties als Buma/Stemra, Sena, Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier, OPTA, etc.. rustig hun gang kunnen gaan. Maar als je 5 kilometer te hard rijdt, dan heb je gezeik. Nu kennelijk ook als je het met dat fijne Turkieturkiestan niet eens bent. We zijn goed bezig!

Bascii | 19-05-11 | 11:20

nance | 19-05-11 | 11:18

denk dat je aardig gelijk hebt .

jootje79 | 19-05-11 | 11:19

Er was toch een verhaal dat justitie in NL chantabel is door 'misdragingen'van de secretaris generaal en al eerder gechanteerd werd toen Turkije een appeltje te schillen had met een hoge Koerd uit NL. Ah daar. www.vn.nl/Archief/Justitie/Artikel-Jus...

seven | 19-05-11 | 11:19

Met Turkije in de EU, zou het europees uitleveringsverzoek direct uitgevoerd zijn

nance | 19-05-11 | 11:19

@hagelkruis | 19-05-11 | 11:17

Precies; Joris Demmink zal zich eens NIET indekken.... [pun intended]

Qwrk_II | 19-05-11 | 11:19

Vraag me af hoe een 'Nederlandse' rechter met een dubbele (+Turkse) nationaliteit zo'n rechtshulp verzoek zal beoordelen? --> Uitleveren denk ik.

Soms denk ik wel eens dat het doel van de nederlandse overheid gewoon is de nederlandse burger gek te maken

nance | 19-05-11 | 11:18

Wat ben ik toch blij dat er eindelijk mensen wakker worden en beseffen dat de EU niet zaligmakend is (mede dankzij die puinzooi in de PIIG).

Waar zouden we nu staan als Turkije al tot de EU toegetreden zou zijn?

*always look on the bright side*

Absoluut niet waar | 19-05-11 | 11:18

wie hier nog loyaal aan de overheid is, is niet wijs

Ed71886710 | 19-05-11 | 11:17

De secretaris generaal op justitie wordt al jaren gechanteerd door de Turken omdat die alles weten/in bezit hebben van zijn Turkse sex-escapades, waren het maar vrouwen maar helaas houdt de man van kinderen.
Adele v.d.Plas heeft er al 400 pagina's van vol geschreven maar hij overleeft al 5 regeringen in ons deels verrotte land.

hagelkruis | 19-05-11 | 11:17

Nederland, altijd bereid om bevriende bananenrepublieken een handje te helpen.

Krabatsch | 19-05-11 | 11:16

gaat weer echt de goede kant op met NEDERLAND.
dit is weer net aan ....... jammer hoor

jootje79 | 19-05-11 | 11:16

Leuk, officieren van justitie en rechters met een dubbele nationaliteit die dan dit soort zaken zo objectief mogelijk moeten behandelen.
www.pvv.nl/index.php?option=com_conten...

adriana65 | 19-05-11 | 11:15

Nederland schaft zich af.

El Kartoffel | 19-05-11 | 11:13

Wat een land zijn we ook he..

Kialna | 19-05-11 | 11:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken