Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Man slaat politie, politie arresteert niet

politieslaanomdathetkan.jpgHagenesuh rampenesuh, je weet toch! Leip tafereeltje uit het hart van de hofstad. Bij het politiebureau op de Jan Hendrikstraat staat een mafketel de ruiten in te slaan. Pisziedend is hij. Zo ziedend dat hij uiteindelijk een vuist bij een opperpopo in zijn bek duwt. Doe dat in Amerika en ze proppen een taser met 10.000 volt anaal naar binnen. Kietelen ze je oogkassen met een paar flinke meppen van de wapenstok. Masseren ze je ruggegraat met de stalen neuzen van hun schoenen. In Nederland? Mag je gaan. "Even rustig meneer en tot ziens maar weer!" En hup, zo het Haagse nachtleven weer in, naar de Grote Markt om de woede te bekoelen op de hippe Haagse jeugd in één van de vele tentjes aldaar. Tot verbazing ook van de lokale hangochtonen die de fittie vastleggen en van sportcommentaar voorzien. "Ze zijn echt bang van hem, he. Hij zegt 'als je mij één keer aanraakt sla ik je helemaal de kk in'. Soo, als je dat bij politie doet, vriend. Kijk wat hij bij politie doet, hij geeft gewoon vuist op gezicht. Hij zegt homo, tegen ambtenaar. Soo, tegen ambtenaar in functie. Kijk, die kk-flikkers zijn helemaal bang, allemaal schijten." Wel fijn om te horen dat "politie met kroontje" bij de jeugd nog wel enig ontzag inboezemt. Maar wat de fuck, politie. Wat is er gebeurd met het ouderwetse stoeptegel happen, een paar handboeien om en een nachtje cel? Gezag afdwingen als Haagse Sjonnies je piepelen? Of heeft de razernij te maken met iets wat niet op film staat en de Haagse mannen in blauw in een nog slechter daglicht zet? Gaarne zsm debriefing op ons bureau over dit incident, aub. FILMPJE (niet met steadycam opgenomen)!

Reaguursels

Inloggen

Zo te zien kan mijn oma (86, tikje vergeetachtig, angstig aangelegd en slecht ter been) ook bij de politie.

my anal pony | 18-05-11 | 14:02

Been there, done that.
Got the T-Shirt...

NikJosuf | 18-05-11 | 13:14

Staande voet lijkt mij...... of toch maar promotie?

Dayak | 18-05-11 | 12:19

Tjaa ,, ik stel gewoon een uiwisselings project voor wij een bataljon Guardia Civil , of Polizei of Ierse Guarda`s en dan eens kijken wat er met mijnheer geburd , ben bang dat de bovenstaande er met gestrekt been ingaan zonder aarzeling

Amigo1973 | 18-05-11 | 07:11

Nog een geluk dat er niet toevallig iemand langs fietste zonder licht, want die had het dan te verduren gekregen. Daar kunnen ze namelijk wel tegen optreden. Stelletje lafaards!

AK-74 | 17-05-11 | 23:55

Aanhouden die kerel!!!

jan2806 | 17-05-11 | 22:26

Wat is pliesie met een kroontje?

Koningin!

monaco | 17-05-11 | 21:59

En nu op naar Kunduz om die Afghaanse windhonden te leren hoe je zoiets aanpakt volgens de regels van Jolanda Sap. Dus vooral geen geweld want dat mag niet van Groen Links maar rustig uitleggen waarom wij hier zo vreselijk verdrietig van worden. Of zoiets.

Polletje Piekhaar | 17-05-11 | 21:09

Wat de meuk is nu een "Croontje"....?

hader | 17-05-11 | 20:30

De politie levert je verkeerde coke, dan flip je gewoon, klaar.....

Megalomaantje | 17-05-11 | 20:26

De misdaad is al georganiseerd, nu de politie nog...

boerka_zoekt_vrouw | 17-05-11 | 20:07

Beter je zus als broer, dan een politieagent als hoer.... of zo iets.
*plop doet*

wel/niet | 17-05-11 | 19:53

Sorry, maar ik zie niet wat hier aan de hand is. Een gestoorde verslaafde die de kit 'uitscheldt' voor homo? O wat erg. Die filmers die lullen maar wat, die gestoorde maakt niks kapot en de politie laat zich niet opjagen.

JP Balkenbrij | 17-05-11 | 19:30

Het is triest.... zeer triest met de politie en justitie gesteld. Ik ben ervan overtuigd dat er veel cops zijn met de juiste instelling -respect- maar ze mogen weinig tot niets en dat wat ze mogen is niet echt populair bij het grote publiek. En dat zal ze behoorlijk demotiveren met alle bijbehorende actie. Daarnaast heb je nog de cops die simpelweg een total fail zijn en helaas groeit dat aantal elk jaar.

Ik bid elke dag dat ik nooit bij de politie hoef aan te kloppen.

Uncle Melon | 17-05-11 | 19:26

+1 voor politie optreden.
Arresteren:
uren politie 2x 80,00=160
koffie 2,00
vervoer naar hoofdburo 75,-
roken op binnen plaats 2,00
papieren dekens 5,00
koffie,2,00
ontbijt 5,00
vervoer terug naar wijk buro 75,-
uren politie 2x 80= 160,-
proces te veel geweld van politie 2500,-

Betaald van mijn belasting centen

dr. O.P. Lichter | 17-05-11 | 19:12

djs | 17-05-11 | 18:37 |
Ik zeg toch dat het eigenlijk niet kan.Wat jij probeert is de werkelijkheid te ontkennen waar toevallig een stukje van gefilmd werd.Heeft niets met sokken te maken. Ga maar eens eens zaternacht meelopen, misschien begrijp je het dan beter.

Billo2 | 17-05-11 | 19:03

Je kan dit schijterig noemen van de agent, maar ik zie deze agent die volgens mij toch al redelijk in de richting vut leeftijd loopt en waarschijnlijk slechts de meldkamer bediend het nou niet direct winnen van dit type "totaal opgefokt". Veel "back up " is er zo te zien ook niet te verwachten.
Het mooie van het verhaal is echter dat onze -deze maal wel gewaardeerde- marrokaanse medeburgers het geheel hebben gefilmd. Kortom; hapklare brokken voor het OM.
1 Geweldpleging.
2 vernieling.
3 verstoring van de openbare orde.
4 mishandeling van een ambtenaar in functie.
5 belediging van een ambtenaar in functie.
6 bedreiging van een ambtenaar in functie.
En alles op film..... Daar moet toch wel een half jaartje gevangenisstraf uit kunnen rollen.
Dan kun je daar als agent met zo'n vent gaan liggen rollebollen, maar als je daarna drie maanden thuis zit met een paar dichtgeslagen ogen en een gebroken kaak dan ben je ook niet echt slim bezig.
Slimmer is hem vandaag of morgen door een arrestatieteam op te laten pakken en dan op het bureau even tot een "gesprek" te komen.

me163komet | 17-05-11 | 18:56

+1 voor die mokro die het filmt. @Billo2 NIETS is een excuus om handtastelijk te zijn en ZEKER niet tegen een smeris. Ga weg met je geitenwollensokkelogica.

djs | 17-05-11 | 18:37

Kan natuurlijk niet, maar je moet het ook van de kant van de politie bekijken.Ze kennen die gozer waarschijnlijk al jaren en hebben h'm al tig keer een nachtje in de cel gezet.
Ze hebben er dus gewoon helemaal geen zin meer in.

Billo2 | 17-05-11 | 17:55

@GSpot | 17-05-11 | 16:14
Mooi zo! Voor parkeermisdadigers zoals u geen pardon.

ojédiaré | 17-05-11 | 17:53

@Widukinn | 17-05-11 | 17:25
Niks uitrazen, vierendelen.

ojédiaré | 17-05-11 | 17:50

Dikke opgeblazen politienOOb peopt 7 kleuren feces. Beschamend filmpje. Waarom rent er geen swat'destruction'team uit het bureautje om alle botjes van ASO sjonnie te verramponeren?

ojédiaré | 17-05-11 | 17:49

Maar wel stoer 's morgens kinderen van 11 en 12 jaar controleren of ze een bel op hun fiets hebben en of ze toevallig geen kapot achterlichtje hebben. Echt raar dat niemand meer respect heeft voor de politie. Hoe heeft het in een paar decennia tijd zo kunnen lopen....

Rest In Privacy | 17-05-11 | 17:47

Politiemensen zijn weekdieren,tenzij ze met een man of tien zijn.

sgt.dickhead | 17-05-11 | 17:27

In Den Haag zijn ze wel wat gewend! Haagse Harry's laten ze uitrazen, ze kennen hem waarschijnlijk goed. Morgen gaan ze ff bijkletsen bij hem thuis. Blijkt dat ie ruzie had met het vrouwtje!

Widukinn | 17-05-11 | 17:25

Nou wil wel eens zien hoe groot de pliesie was en watvoor watje met zijn handtassie uithaalde.
De ene klap is de andere niet.

Linke Joop | 17-05-11 | 16:52

Wat dat betreft heeft de politie wel wat gemeen met Marokkanen. Ze pakken alleen de makkelijkere mensen aan die ze wel denken aan te kunnen.
En als klein kind maar denken dat politiemensen helden zijn.
Wat zat ik er toch naast.

Maodurodam | 17-05-11 | 16:51

*Diepe zucht*
Heb iets dergelijks ook in A'dam meegemaakt back in '96 ofzo. Politie = losers. Pakken alleen gemakkelijke gevallen aan.

f0xmuld3r | 17-05-11 | 16:45

O-N-G-E-L-O-F-E-L-I-J-K

Niet gek dan die gaste zo'n laag loon krijgen. Ze zijn ook niks waard.

ps: ik heb goedverdegoedver net mijn bekeuring van €53,00 overgemaakt omdat ik 6 minuten te laat was terwijl ik ruim twee uur had betaald!

GSpot | 17-05-11 | 16:14

En dit moet ons beschermen tegen dit tuig hahahaa

Robuspokus | 17-05-11 | 16:07

Nou begin maar vast met een mirror maken. Want deze zal wel weer als blauw cursus materiaal van YouTube verdwijnen

Frimu2 | 17-05-11 | 15:49

Ik kots op de nederlandse politie, de intens laffe accept-giro brigade..

Slipsnifter | 17-05-11 | 15:45

Er moet een protocol worden opgesteld over hoe de politie verplicht met dergelijk gedrag om moet gaan. In dit geval zou het gebruik van een taser een zeer geschikt middel zijn. MAar ja in Nederland mag dta natuurlijk weer niet... soft kutland. GEn dan vragen mensen zich nog af hoe het komt dat de samenleving "verhufterd". Nou omdat de politie de mensen niet aanpakt en de politiek te soft is daarom!

doenormaal! | 17-05-11 | 15:44

politie is waardeloos. weggegooid belastinggeld. het enige wat ze kunnen is bonnen schrijven als zijnde een verlengstuk van de belastingdienst. waardeloos, flink bezuinigen en 30% er uit gooien. we zijn toch niet van de werkverschaffing om die slappe nietsnutten aan een burobaantje te helpen.

denoorman | 17-05-11 | 15:43

Een agent met een 'kroontje' is een brigadier, inspecteur, hoofdinspecteur, commissaris of hoofdcommisaris.

Goed mogelijk dat deze meneer allang bekend is bij de (hogere) politiekringen en dit dus gewoon bijgeschreven wordt op het lijstje van aanklachten.

Stagiair | 17-05-11 | 15:43

volgende week even langskomen om aangifte te doen.

nu even niet | 17-05-11 | 15:38

Nederland ten voeten uit. Nederland is ziek, doodziek.

FreshClash | 17-05-11 | 15:30

@rara | 17-05-11 | 14:26
door mijn tegel van 13:32 denk ik.

Che_cuevara | 17-05-11 | 15:29

Dat zou hij bij stadswachten niet moeten doen. Die grijpen meteen in.
Maar ja, dit zijn opgeleide politiemensen. Die doen zo iets niet.

Boomschade | 17-05-11 | 15:27

Deze man had alle recht zijn ongenoegen t.o.v. de materialistische samenleving van Nederland te uiten. Geen wonder dat de politie niet ingrijpt, dit is kunst. Het breken van het glas symboliseert de breekbaarheid van het materialistische consumerisme. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik de video heb kunnen aanschouwen, dank aan de hangjongeren. Zonder hangjongeren hadden wij niet kunnen genieten van deze kunst!

nober | 17-05-11 | 15:23

tja beter een agent geslagen, dan een hard werkende burger. Jammer dat de politie met hun zielige kenteken-fuikje zoveel onmin heeft gekweekt dat echt NIEMAND nog een hand uitsteekt als ze op hun bakkes worden gemept. Eigenschulddikkebult. Ga maar lekker binnen een potje zitten huilen.

Fred Janssen | 17-05-11 | 15:19

Ik denk dat deze gast een bekende is waarvan ze weten dat ze een portie smeer krijgen als hij echt los gaat. Allicht halen ze 'm later op of vinden ze het te genant.

F'Shizzle | 17-05-11 | 15:14

En die agent laat zich in zijn gezicht slaan?

strikdewepstroper01 | 17-05-11 | 15:12

@Mokum Kosher | 17-05-11 | 14:47
In Den Haag mag de agent blijkbaar niets doen en moet-ie klappen incasseren, in Amsterdam mag de politie wel ingrijpen. Desnoods met wapens, als de situatie dat vereist. Een opvallend verschil.

rara | 17-05-11 | 15:01

Vind je het gek? Dat bureau is altijd dicht!

Rwpo | 17-05-11 | 14:59

@repulse | 17-05-11 | 14:42
Blijkbaar heb jij geen verstand van politiewerk. Dat is niet erg, maar begrijp dan wel dat je je geen goed beeld kunt vormen van de door jou geschetste situatie. Agenten hebben namelijk in zulke gevallen de opdracht om te wachten op het arrestatieteam. Mocht je dat fout vinden dan moet je bij de leiding zijn. Maar dat beweer ik al langer.

Wat dat verzet van de politie betreft kan ik je aanraden om het nieuws te gaan volgen. Enkele linkjes:
www.refdag.nl/nieuws/binnenland/vakbon...
www.telegraaf.nl/binnenland/7758331/__...

rara | 17-05-11 | 14:59

Dat de politie je beste vriend is dat weten we nou wel..

borderliner | 17-05-11 | 14:57

Sinds die pauper met zijn gouwe tandjes voor de lens kwam, ging de blackberry van de leg. Moet wel een blackberry zijn want al die kanslozen hebben zo'n gratis ding.

Terpetijnzeikert | 17-05-11 | 14:51

Vreemd. Heel vreemd. Ik had hem de stoeptegels laten ruiken.

Hölzenbein | 17-05-11 | 14:49

@Mokum Kosher | 17-05-11 | 14:47: Mezelf: In Den Haag schiet het publiek terug?

Mokum Kosher | 17-05-11 | 14:47

@rara | 17-05-11 | 14:37: In Den Haag schieten het publiek terug?

Mokum Kosher | 17-05-11 | 14:47

rara | 17-05-11 | 14:32
waar blijft het verzet van de gewone politieagent dan? Waar zijn de oproepen van politieagenten zelf om weer te staan voor handhaving en opsporing in plaats van afpersing en laf gedrag?

repulse | 17-05-11 | 14:46

Waarom zou je je inhouden? Het is immers een commerciële organisatie die geld afhandig maakt.

Vergelijk ze met de callcenter lastbakken die altijd onder het eten bellen!

Wie zit daar nou op te wachten? Die scheld je toch ook de huid vol!

Sixtoes | 17-05-11 | 14:44

rara | 17-05-11 | 14:32
De eerste keer niet, ging ik dus per direct de deur uit. Bij de geestelijk gehandicapten zorg duurde het een maand nadat ik mijn besluit had genomen om ander werk te zoeken.

Maar ik zal nog een mooi voorbeeld aanhalen wat nog maar een paar dagen geleden is gebeurd .
www.camilleri.nl/2011/05/schietpartij-...
"Omstreeks 10.15 uur spoedde een groot aantal hulpverleners, waaronder een traumahelikopter, zich naar de Turk omdat er meerdere meldingen binnen kwamen van het schietincident. Omdat het vermoeden bestaat dat de schutter zich nog in een flatwoning heeft verschanst, heeft de politie het arrestatieteam (AT) opgeroepen. Deze is rond 11.30 de flat binnen gegaan"

Ruim 5 kwartier heeft het geduurd voordat de politie de woning binnenging. Hoeveel agenten hebben er buiten voor het huis gestaan terwijl de dames aan het creperen waren? Ik ben erg benieuwd naar de doodsoorzaak van alle 3, de kans dat ze misschien allemaal hadden kunnen worden gered, wanneer wel de woning was binnen gegaan is in ieder geval aanwezig.

De burgerT is vogelvrij verklaard door politiek en politie, ze hebben alleen verzuimd om dat even te melden aan die burgers.

repulse | 17-05-11 | 14:42

Beetje een bert en ernie voice over...

Whut | 17-05-11 | 14:40

Mmmz, misschien is het filmpje oud... ten tijde van het "de politie is je beste vriend" in plaats van "dienstbaar en waakzaam* "...

*Of andersom?!

jumboot | 17-05-11 | 14:40

Deze mijnheer komt vanzelf een keer een echte diender tegen die 'm meteen even een klein tukkie laat doen.

Herr Kaloin | 17-05-11 | 14:38

ziet eruit als een "lover's quarrel"....

Satria | 17-05-11 | 14:37

Maar ff serieus.. wie heeft er nou nog respect voor de pliesie? Ik ken kinderen van 4 die die gasten uit staan te lachen.

Claude Jacque | 17-05-11 | 14:37

@Mokum Kosher | 17-05-11 | 14:13
Het gebeurt steeds vaker. De situatie is dus aan het veranderen, behalve in 070.

rara | 17-05-11 | 14:37

Ja ja, boeiuh. Doe eens groot uitpakken over Haselhoef. Ik sta namelijk op het punt mijn vertrouwen te verliezen in alle excuusallochtonen die bij elke scheet door de publieke omroep worden opgetrommeld. Nee, echt.

Ad Hominem | 17-05-11 | 14:35

*dubbel*

sorry

gigabitch | 17-05-11 | 14:33

-weggejorist-

gigabitch | 17-05-11 | 14:33

wat is daar nou aan vooraf gegaan. Een politieagent zou zich toch zowieso niet moeten laten slaan? Hij was gewoon echt bang voor die "straatvechter"

gigabitch | 17-05-11 | 14:33

@repulse | 17-05-11 | 14:09
Had je een gezin+hypotheek toen je ontslag nam?

Waaruit concludeer jij dat alle agenten het eens zijn met het huidige beleid van de politie Haaglanden, of dat alle agenten te lui zijn om hun werk uit te voeren? Dat de politie een aantal; taken laat liggen is correct, maar het is de leiding die bepaalt waar de prioriteiten liggen.

rara | 17-05-11 | 14:32

wat een slappe zak....

cindy79 | 17-05-11 | 14:32

Je zou toch denken dat er een oplossing te bedenken is die ligt tussen het niet reageren op een knal voor je harses en het per ongeluk doodschieten van iemand die (volgens de geruchten) probeert een opstootje te sussen.

Vroegâh, toen ik nog regelmatig de plaatselijke FC bezocht in plaats van met leestekens copuleerde, heb ik meerdere malen de lange wapenstok gevoeld. Pijnlijk maar uiteindelijk heel effectief: je leerde vanzelf wel wat je wel en niet kon doen met de sterke arm der wet.

Kommaneukertje | 17-05-11 | 14:30

Mirror dat filmpje voordat het weggehaald wordt!!!

djs | 17-05-11 | 14:29

@Che_cuevara | 17-05-11 | 14:14
Mee eens. Weet je nog hoe we in deze discussie terechtkwamen?

rara | 17-05-11 | 14:26

insemismeer | 17-05-11 | 14:14
Dat heb ik ook. Onbegrijpelijk dit. We kunnen wel moeilijk doen over de dader, maar het is beter om af te vragen waarom de dader dit kan doen. Politie in Nederland staat gelijk aan 0 respect. Onderaan de ladder.

Don Quijote | 17-05-11 | 14:26

LOL het is toch te triest voor woorden die politie hier.
Oh ja oom agent: nog bedankt voor de bekeuring voor 4 km. te hard he :) Ik moet om jullie lachen

Allochteen | 17-05-11 | 14:26

Niet kudten met Hagenezen!

Claude Jacque | 17-05-11 | 14:24

Ben het volkomen oneens met de quasi verontwaardigde toon van dit artikel. Het is een groot voorrecht te mogen leven in een land waar Mensenrechten worden gerespecteerd, in tegenstelling tot Tokkiestaten als Amerika.

WeesFatsoenlijk | 17-05-11 | 14:23

Kijk maar uit! Heb tot twee keer toe meegemaakt in Den Haag dat fietsers, die een verkeersovertreding begingen en daar commentaar op hadden, hard werden aangepakt. Een bejaarde voorbijfietser werd afgevoerd in een politiewagen (Dat was na een verkeersongeval: scooterrijder vloog tien meter door de lucht en had niets op kruispunt thomsonlaan/ fahrenheitstraat ca. 6 jaar geleden) en een bijna bejaarde werd hardhandig van zijn fiets afgetrokken door de politie (nadat hij door rood licht reed wassenaarseweg/jozef israelplein). Okay, tis wel enige tijd geleden, maar als oud ochtone man, respecteer ik de blauwbroeken.

dennis8704 | 17-05-11 | 14:23

buitenstebuiten | 17-05-11 | 14:17

Ja dat 8 jarige jongetje was vast een grote bedreiging voor de agenten........

010 FR Bart | 17-05-11 | 14:21

goed opgelost pliezie. ( fail modus [on] )

kalukula | 17-05-11 | 14:20

[ ] Geschikt [x] Ongeschikt

bladieblabla | 17-05-11 | 14:20

Erg zwak van die politieagent, lijkt me een onderwerp voor Pownews om eens uit te diepen wat nu eigenlijk het beleid is t.a.v. klapjes geven aan de veldwachter.

Onderbuik | 17-05-11 | 14:19

Quid. Leer het nu eens! Vergelijkingen die nergens op slaan zijn niet per defenitie leuk! Je kan niet kietelen met meppen.

sitzkrieg | 17-05-11 | 14:19

Mooi om die Multicul, vol gere-integreerd wij vs zij mentaliteit te zien/horen....

nice.

poli | 17-05-11 | 14:18

En dan wil NL zo graag politie sturen naar Kunduz.......
Taliban lacht zich rot en de burgers daar schijten peulen.

Creaguurder | 17-05-11 | 14:18

Stuur de politie naar Afganistan, om ze te leren hoe ze moeten omgaan met boeven.

Korreltje Zout | 17-05-11 | 14:18

@010 FR Bart | 17-05-11 | 14:07
Dat komt, omdat stewards er altijd moeten zijn, en de ME niet.
De stewards zitten dus met de 'fans' die geslagen zijn, welke dus opgekropte woede jegens enige vorm van autoriteit in het stadium hebben. Zij zitten met de gebakken peren en zijn niet zo goed uitgerust als de ME. Daarnaast hebben ze ook niets met de ME te maken, en is het moeilijk in te leven in het hoofd van een ME'er.

buitenstebuiten | 17-05-11 | 14:17

@rara | 17-05-11 | 13:56
Natuurlijk moeten de chefs afgekraakt worden. Maar ook de politie vakbond. Die moeten de leiding eens goed het vuur aan de schenen leggen, maar volgens mij zijn die ook te slap.

Che_cuevara | 17-05-11 | 14:14

De politie uit mijn geboorteland Spanje, had en heb ik nog steeds bergen respect voor.
Met die van ons kan ik echt niks meer mee helaas.
Stuur ze maar naar Spanje voor een cursus handhaven, en sloop dat papierwerk er zsm uit.

insemismeer | 17-05-11 | 14:14

Politie plagen is kusjes vragen

Korreltje Zout | 17-05-11 | 14:14

De filmers weten zelf swaars, Woord!

TekNak | 17-05-11 | 14:13

@rara | 17-05-11 | 13:57: Ja dat wist ik, maar laten we eerlijk zijn. Dat gebeurt wel vaker, maar nog steeds zelden.

Mokum Kosher | 17-05-11 | 14:13

Helft van de leiding ontslaan lijkt me nog de enige oplossing, zoveel softies bij de politie is denk ik geen slechte schatting.

Hanz Ziezo | 17-05-11 | 14:10

rara | 17-05-11 | 13:59
Ooit in een lang vervlogen tijd was ik vrachtwagenchauffeur, mijn toenmalige baas vond de auto waar ik op reed veilig genoeg, ik was het daar niet mee eens. Hij kreeg de sleutels naar zijn kop en mocht een andere chauffeur zoeken.

Ook heb ik in de geestelijk gehandicapten zorg gewerkt, voornamelijk 1-1 cliënten met moeilijk verstaanbaar gedrag door bezuinigingen was ik van mening dat ik niet langer de zorg kon geven die ik vind dat minimaal nodig was om van een menswaardig bestaan te kunnen spreken. Ook daar ben ik weg gegaan.

Wanneer je een functie aanvaard zul je ook de verantwoording die er bij hoort moeten dragen, ben je het niet eens met hoe het beleid wordt opgelegd neem je ontslag. Deze agenten zijn het blijkbaar volledig met het beleid eens. Ik zie geen demonstraties van agenten die graag boeven willen vangen, in plaats van onzin bekeuringen uit te schrijven.

De politie is er totaal niet voor de burgerT, de agenten die er zijn willen alleen maar op een zo makkelijk mogelijke manier hun dagen slijten, dat ze betaald worden om de veiligheid in nederland te dienen zal ze blijkbaar verder een worst wezen. Dat is plichtsverzuim, dat is jezelf laten betalen om een bepaalde klus te doen en die dan niet uitvoeren.

repulse | 17-05-11 | 14:09

buitenstebuiten | 17-05-11 | 14:03

Nee, maar als zelfs de stewards boos zijn op het ingrijpen van de politie weet je dat het niet klopt.

010 FR Bart | 17-05-11 | 14:07

Die onontwikkelde stakkers die zo graag met blaffertje en habdboeien aan hun broek rondhuppelen mogen het woord politie niet eens in de mond nemen, stelletje losers stuk voor stuk LOW laag ontwikkelde wezens.

grappert | 17-05-11 | 14:05

@eerstneukendanpraten | 17-05-11 | 14:03
Ook dat, werken is vies denken ze, dat is voor degenen die hun salaris betalen, die moeten werken, zij niet.

Che_cuevara | 17-05-11 | 14:05

@010 FR Bart | 17-05-11 | 13:54
Goh... Die site is ook lekker objectief. Vergelijken met dat stuk is GS super-duper-onafhankelijk-en-nooit-bevooroordeeld.

buitenstebuiten | 17-05-11 | 14:03

Che_cuevara | 17-05-11 | 13:32

En zo vermoeiend ook... En daarna nog een proces verbaal moeten typen...

eerstneukendanpraten | 17-05-11 | 14:03

- heel veel voor het feit dat ze denken dat het een Nederlandse man is en dat de politie daarom racistisch is. Wat een onzin, zegt genoeg over de filmmakers zelf, die waarschijnlijk zelf te schijterig zijn om ook maar boeh of bah tegen de politie te zeggen. Bah, ik hou hier niet van.

brandweermeisje | 17-05-11 | 14:03

De ene politieman doet het met de andere politieman z'n vrouw en hij komt bij zijn collega verhaal halen, niks aan de hand dus...

maraboe | 17-05-11 | 14:00

@repulse | 17-05-11 | 13:58
Die agent doet precies wat hem is opgedragen. Als je wil dat die agent anders optreedt, dan moet je bij z'n chef zijn. Die bepaalt tenslotte of de agent de-escalerend danwel corrigerend optreedt.

rara | 17-05-11 | 13:59

Oh,mijn Nederland wat is er toch met je gebeurd..?
Het komt niet meer goed !

Emigrator | 17-05-11 | 13:59

@ insemismeer | 17-05-11 | 13:37
Als er ooit weer oorlog uitbreekt, dan komt onze pliesie niet veel verder dan een bon uitdelen aan de vijandige tank wegens verkeerd parkeren.

Korreltje Zout | 17-05-11 | 13:59

Litsehimmel | 17-05-11 | 13:44
Juist omdat de politie "de-escalerend werkt" heb je dit escalerende gedrag. De politieagent is geen maatschappelijk werker, hij is een handhaver. Deze agent is gewoon een lachertje, net zoals 99 van de 100 collega's van hem.

Wil je als agent overwicht hebben op straat zul je respect moeten afdwingen. Deze man moet vervolgd worden wegens ernstig plichtsverzuim, belediging van het uniform wat hij draagt en verduistering van gemeenschapsgelden of voor het zichzelf voordoen als een politieagent.

repulse | 17-05-11 | 13:58

@Mokum Kosher | 17-05-11 | 13:51
Als je in A'dam zoiets flikt dan loop je kans dat je neergeschoten wordt. Wist je dat al?

rara | 17-05-11 | 13:57

Grote pet = klein in de broek.

Korreltje Zout | 17-05-11 | 13:56

@Che_cuevara | 17-05-11 | 13:52
Het zou ook schelen als we stoppen met de verwijten richting agenten. De problemen kunnen uitsluitend door de leiding opgelost worden. Het ligt dan voor de hand om niet de agenten, maar de chefs af te kraken. Toch?

rara | 17-05-11 | 13:56

Die hangochtonen zijn weer leuke gasten dat dan weer wel! *kroontje*

De Koreaanse Slet | 17-05-11 | 13:55

Jelte erheen aub.

Greed=Good | 17-05-11 | 13:53

@ eerstneukendanpraten | 17-05-11 | 13:46
Paul Greengrass heeft dit opgenomen.

Korreltje Zout | 17-05-11 | 13:53

"Opperpoppo", totaal niet relevant maar vind 'm toch wel errug om te lachen...

B.BuzzCut | 17-05-11 | 13:52

@rara | 17-05-11 | 13:48
Daar heb je gelijk in.
Dat heb ik ook al eens eerder gezegd en ben het volledig eens.
Het jammere is dat "we" alleen maar de agent op straat zien en de leiding alleen maar bezig is om voor zichzelf te zorgen.
Als men nu eens zou beginnen met geen politieke benoemingen meer aan de top maar capabele mensen benoemen, zou al een heel stuk schelen.

Che_cuevara | 17-05-11 | 13:52

Dat krijg je, van kleins af gepest op school. Dan ben je met die pet op nog steeds niks.

stephan66 | 17-05-11 | 13:52

Ik houd het op een informant, die door onbenullig gedrag van de politie in levensgevaar kwamen dus pissed-off is.

SjiekDeFriemel | 17-05-11 | 13:52

[email protected]! Eerst die uitzending van Peter R. de Vries en nu dit weer. Ze durven niets meer en ze mogen niets meer, behalve fungeren als graaiarmen van de belastingdienst. De politie kan net zo goed opgeheven worden. Ik ken geen een Nederlander die tevreden is over de politie. Ondergetekende ook niet. Wat een dienstverlening naar de burger toe. Bedroevend!

Mokum Kosher | 17-05-11 | 13:51

Perfecte reactie van de Politie.
Waarschijnlijk zijn NAW van de man al bekend om dat hij zo gestressed is van een parkeer boete of zoiets. Gewoon met camera beelden man aanklagen en grote boete opleggen. Wat is het effect van een geweldadige arrestatie met 10 agenten behalve een leuk filmpje op geenstijl.

dr. O.P. Lichter | 17-05-11 | 13:51

Juist ja. En dit loopt in Nederland gewoon vrij op straat rond - mede dankzij een ervaren diender,wel te verstaan.
-
Als je dit filmpje in het buitenland laat zien (ongeacht welk buitenland...) dan geloven ze nooit dat dit niet in scéne is gezet.

azoturie | 17-05-11 | 13:51

Hij wilde aangifte doen.
Kan ook.

winterpeen | 17-05-11 | 13:50

Haha dan heb je het in Engeland nog niet eens gezien soms. hard tegen hard zoals het hoort. Busje pepperspray in deze gast zijn gezicht zou ook niet misstaan

Mr_Bubbles | 17-05-11 | 13:49

De politie is zeker racistisch! Als het een buitenlander was geweest hadden ze hem tenminste nog slachtofferhulp een bakkie thee aangeboden. Deze kerel krijgt niets!

StijlvolRechts | 17-05-11 | 13:48

@Che_cuevara | 17-05-11 | 13:42
Heeft alles te maken met de instructies die de agenten krijgen van hun leidinggevenden. In A'dam wordt je doodgeschoten als je zoiets flikt.

Ik blijf er bij dat dit soort problemen veroorzaakt worden door de dader en de politiechefs, en niet door de gewone agenten op straat.

rara | 17-05-11 | 13:48

-weggejorist-

Hempieman | 17-05-11 | 13:47

Overigens. Laatste shot, winkelpand rechts met rode luifel; heerlijke shoarma.

Pausje | 17-05-11 | 13:47

De politie is de boksbal van de samenleving.
Bonnen schrijven is de boksbal van de politie.

Mooi systeem toch....

irriducibili79 | 17-05-11 | 13:47

Agent zijn dienst zat er bijna op.
Als ie de dader had opgepakt moest ie nog een verbaal en rapporten maken. Dus 2 uur later naar huis.

meneer-zeikgraag | 17-05-11 | 13:47

Maar de vraag is natuurlijk, was 't nou Edje?

Pausje | 17-05-11 | 13:46

@ Pa Cartwright

Niks nuttig.

nicks nuttig | 17-05-11 | 13:46

Heeft Lars von Trier dit opgenomen?

eerstneukendanpraten | 17-05-11 | 13:46

-i (waarvoor excuus)

De Kampsjeng | 17-05-11 | 13:45

Sukkel.
Pleur hem in de cel voor een nachtje.
Om af te koelen.

winterpeen | 17-05-11 | 13:45

@ relex | 17-05-11 | 13:43
"KK lui"?

Nou nou, toe maar.

Pa Cartwright | 17-05-11 | 13:44

Afghaanse politie in Kunduz ligt weer dubbel van het lachen. Lang leve, onze trainers!

tintintin enz | 17-05-11 | 13:44

Van mij mag de politie veel harder optreden. Wat moeten de filmers nu wel niet denken. Voorzover die nakomelingen van berbers al niet neerbuigend over Nederlanders denken.
Neerknuppelen die gast! En 48 uur in de isoleer.

Sarcastiaan | 17-05-11 | 13:44

Randstad.... Tsja. Je krijgt wat je toekomt qua bevolking.
Heerlijk, die verromanitiseerde individualistische gedachte.
Geniet er maar lekker van. Oh oh Den Haag.
*in vuistje lacht*

De Kampsjeng | 17-05-11 | 13:44

@du Roi Soleil | 17-05-11 | 13:42
Dit is dus een incedentje he?
Het kan af en toe wel goed gaan, maar dat hoor je niet zo vaak. Bijvoorbeeld: www.powned.tv/nieuws/binnenland/2011/0...

buitenstebuiten | 17-05-11 | 13:44

Ik denk dat dit veel eerder onder de noemer "de-escalatie" kan worden geplaatst. Klein ventje loopt agressief te doen, en die agent is niet bang maar blijft gewoon rustig. Liever dit dan die idioterie van 8 man op zijn rug en in elkaar huffen.

Litsehimmel | 17-05-11 | 13:44

RAAAAR!

en maar bonnen uitschrijven tegen mensen die wel netjes meewerker echt KK lui

relex | 17-05-11 | 13:43

Ja, maar goed.. was er nou een wapen aan te pas gekomen, een waxinelichthoudertje bijvoorbeeld, dan ga je wel direct voor minstens een jaar achter de tralies. Hier is een lekker kopje kamillethee meer op z'n plaats.

dopinie | 17-05-11 | 13:43

Deze agent weet blijkbaar niet hoe je moet ingrijpen

jprijntjes | 17-05-11 | 13:42

@rara | 17-05-11 | 13:34
Ik keur zeker niet goed wat de dader doet. Het is wel duidelijk dat die ver over de lijn ging.
Maar hier gaat het om wat de politie doet, niks dus.
En je hoeft nog niet eens naar Amerika, probeer dat maar eens in België te doen.

Che_cuevara | 17-05-11 | 13:42

De politie dankt het dus grotendeels aan zichzelf dat ze op straat geen 'respect' meer hebben.

du Roi Soleil | 17-05-11 | 13:42

Apart lingo, dat neger-Haags..

brutus68 | 17-05-11 | 13:41

Niet door het rood gereden?
Niet fout geparkeerd?
Geen 2 km/h te snel gereden?

Dan geen reden tot arrestatie toch?

bokkenrijder | 17-05-11 | 13:40

Ooit eens geprobeerd, na een onterechte klap met een gummiknuppel, een grote mond te geven op bureau warmoestraat .... vijf man werkten me met een schop in de maag naar buiten. Toen ik op stond vlogen er overal agenten vandaan en mocht ik na een paar honderd meter sprinten van oom agent de stoep gaan proeven. Toen ik opstond kreeg ik nog een vuistslag na ....
-
Waar zijn de tijden van vroeger toch gebleven .... ?
Repsect dwing je af he ....

Castle Bravo | 17-05-11 | 13:40

Pistool trekken, waarschuwen, knieschot geven, afvoeren, gevangen zetten wegens geweld tegen het gezag, berechten en de bajes in.

Superior Bastard | 17-05-11 | 13:40

Tja... ik kan bijna voorspellen wat er was gebeurd als de agent iets had gedaan:

1) man slaat agent
2) Agent slaat man
3) Man heeft wapen en steekt (...) agent
4) Man doet aangifte van mishandeling
5) Agent krijgt Foei te horen, moet de bak in en zal voor de ziektekosten van de man op moeten dragen.
6) Politiek Den Haag is " geschokt".

Zo zie ik het voor me, met eerdere ervaringen van politie-geweld.

buitenstebuiten | 17-05-11 | 13:39

@ nicks nuttig | 17-05-11 | 13:36
Waar heb jij het over?

Pa Cartwright | 17-05-11 | 13:38

Ik hou mijn hart vast als hier ooit een oorlog uit breekt.
Je hebt er echt geen ene drol aan heel die flut politie, wat een lachertje zeg.
Het is dat ik geen crimineel ben, anders was het echt feest voor mij in dit land geweest.

insemismeer | 17-05-11 | 13:37

Edje verdiendde een gummyknuppel op zijn hoofdje en een nachtje op een koude betonnen vloer. Niemand die daar over zou klagen, hij zou er zelfs goed mee weg komen. Zwakte heerst.

Wittesnelheid | 17-05-11 | 13:37

Mooie verchroomde velgen op 1:12! Verder best wel gaaaap.

GormSuil | 17-05-11 | 13:37

ik wil het niet eens zien...

spaceman236 | 17-05-11 | 13:37

er is ook een positief punt: dit bureau is buiten kantoortijd bemand!

Telegraafhoerrr | 17-05-11 | 13:37

Bedankt, Neerlandsch politie apparaat, voor het doorflushen van het laatste restje eigenwaarde dat je nog mag hebben als agent in Neerland.

Succes ermee he!

Hempieman | 17-05-11 | 13:36

Hallo sommige over hier. Het is Haags, geen Brabants. Kut.

Teveel maaskantje gegeten per haps?

nicks nuttig | 17-05-11 | 13:36

OMG. Dit moet je aan collega's in de USA laten zien :D..

geensteelo | 17-05-11 | 13:35

Teleurstellende pliesie -1
Agressieve sloopvandaal -2
Tokkiejeugd die te onpas 'kk' zegt -10

Korreltje Zout | 17-05-11 | 13:35

Hadden denk ik geen zin in papierwerk.

Kotsende lama | 17-05-11 | 13:34

@Che_cuevara | 17-05-11 | 13:32
Liever schelden op de politie dan op de dader. Typisch linkschmensgedrag.

rara | 17-05-11 | 13:34

In 020 krijg je tegenwoordig extragratis de letale kogel van meneer agent als je iets te bijdehand doet met je voetbalkluppie. +1, dat dan weer wel.

Lepo | 17-05-11 | 13:34

De Politie is allang failliet, alleen weten ze het zelf nog niet.
Benieuwd hoeveel mensen deze meneer die nacht nog heeft lastiggevallen, aangerand of doodgemept.
Zal vast niet bekend worden ivm de privacy en zo..

vagehond | 17-05-11 | 13:33

@Korreltje Zout | 17-05-11 | 13:29
Ze gaan niet eens voor de voldoende...

Petrus de Rewa | 17-05-11 | 13:33

De filmerT en zijn vrienden moeten op taalcursus, de wouten moeten worden ontslagen en de agressieve meneer moet meerdere lange latten in zijn nek krijgen.

#duiding

Art Vandelay Ultor | 17-05-11 | 13:33

Ooit een Turkse man gezien die drie agenten opjoeg met een autokrik op de Paviljoensgracht. Ik verbaas me nergens meer over in Den Haag.

Petrus de Rewa | 17-05-11 | 13:33

Respect moet je verdienen.
Wat een dreumesjes bij de politie, en daar moet je dan respect voor hebben.
Maar ja, arresteren was natuurlijk geen optie. Te veel werk.

Che_cuevara | 17-05-11 | 13:32

Haagse jeugd -1

D-AAP | 17-05-11 | 13:31

WTF ??

GuurNick | 17-05-11 | 13:30

Zesjesmentaliteit bij de pliesie.

Korreltje Zout | 17-05-11 | 13:29

"Ga een beetje over mijn nek heen."

Ok...

Art Vandelay Ultor | 17-05-11 | 13:29

*De politie is een waardeloos product* - Pim Fortuyn.

Lewis Lewinsky | 17-05-11 | 13:28

Niet kutten met Hagenezen. Je weet toch zelf!

Armageddon | 17-05-11 | 13:28

Da kan toch nie!

Pork & Beans | 17-05-11 | 13:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken