Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

KPN: "Abonnees gaan we uitzuigen"

kpnvooraluwverslavingen.jpgBetalen zullen jullie, telecomslaven! We voorspelden het al, nu is het officieel. Klanten van KPN gaan tot op het bot uitgewrongen worden. Nu mensen niet meer buiten hun bundel sms'en en bellen wordt data gewoon reteduur bij de koninklijke telecommaffia. En de klant krijgt geen keus. Haha, 'keus', wij moesten ook schaterlachen. Betalen, goedverdoellemme. Webwereld: "Wel is duidelijk dat KPN alles op alles zet om klanten tot een duurder mobiel internet te verleiden of desnoods te dwingen. Tegenover de aandeelhouders maakt KPN duidelijk dat het bestaande klanten deze duurdere data-abonnementen nu al actief oplegt." En de rest van de mobiele aanbieders zal weldra volgen. Want daar weten ze ook wel dat u datajunk bent en elke dag die heroïnespuit van een smartphone weer grijpt om in uw verslaving te voorzien. Als tegen die woekerwinst nu ook nog een topservice stond, maar nee. Dus wordt u uitgewrongen als een nat vaatdoekje, want u heeft toch geen keus. Iedereen smst en belt? Prima, abonnementen zijn zo afgestemd dat u een miljoenmiljard betaalt voor elke spetter die u buiten uw bundel pist. Iedereen stapt over op VoiP en chat? Ook goed, gooien de datadealers de straatwaarde van het online abonnement gewoon omhoog. Wie niet meewerkt, wordt afgesloten, vindt een afgehakte paardenkop in bed en kan alleen tegen hoge kosten weer deelnemen. Jup, binnenkort is een kilobyte duurder dan een gram cocaïne. Niks aan te doen. In een wereld vol junks is de vrije markt altijd een farce. Welkom bij de High Society. Update: Androidfan? Live inhaken bij Google I/O 2011 kan hier.

Reaguursels

Inloggen

Is Hoantje ff blij dat ie het internet niet gebruikt op zijn pokkie!
Kleine kudtlettertjes die zelfs mét leesbrilletje niet te zien zijn en die twitteronzin doe ik ook niet aan mee......
Fijn bij Telfort aangesloten voor 12,50p/mnd en daar heb ik dan 230 minuten voor die ik nooit opmaak.
Die foon heb ik om te bellen en ik maak er zelfs zelden of nooit fotoos mee dus heb die cam die dr inzit ook al niet nodig.
Dus fuck KPN , ik doe mooi niet voor schottelslet (Limbo voor vaatdoek) spelen!

lilluke halve hoan | 12-05-11 | 15:50

@ Zwart gat | 11-05-11 | 10:27

Het maken van prijsafspraken is ten strengste verboten door een OPTA begreep ik.
Kartelvorming en de rest.
Daarbij is het zo dat zeker een KPN af wil van het prepaid gebeuren en de prijzen hiervoor ook heeft opgekrikt om het totaal onaantrekkelijk te maken.
Je beltegoed is dan ook maar beperkt houdbaar.
.
Je moet dan eerder denken aan een sim only abbo.
www.google.nl/search?source=ig&hl=...
Bij "Simpel" kan het dus al vanaf 2.50
.
Ik heb zelf een tijd geleden ook eens een sim only genomen. 100 min voor een paar euri. Scheelt ook weer de moeite van het moeten opladen en je hebt altijd genoeg tegoed om te bellen.

said_fred | 11-05-11 | 15:09

gewoon betalen jongens dan is er niets aan de hand. Ben je het er niet mee eens en denk je het goedkoper te kunnen dan begin je lekker voor je zelf.
voor 60e in t maandje gaat mijn ipad als een malle en met een max van 20GB per maand. Das zijn heul veul fap filmpjes. Nederlanders en dat dubbeltje op de eerste rij, het is me wat.

Hunter S. Thompson | 11-05-11 | 14:25

Vroeger had je ook geen computer nodig, kap daar dan ook gelijk mee. Mobiele telefonie en smartphones zijn gewoon ontzettend handig en de wereld past zich aan aan die technologische vooruitgang, het is nu al lastig maar over een aantal jaar kan je echt niet meer zonder. Dus ga lekker met je mede technofoben in een grot wonen, ging vroeger ook prima. Scheelt ook in de hypotheek.

mattiepattie | 11-05-11 | 14:06

Ben ik blij dat ik nooit aan die rotzooi ben begonnen.
Lekker 1 gratis gekregen mobieltje met 10 euro prepaid kaartje per jaar voor alleen noodgevallen.
Vroeger had je dit allemaal ook niet nodig dus waarom gewoon er niet mee stoppen!!!!!Scheelt een hoop geld.

piet de hond | 11-05-11 | 13:29

K eigenlijk is het dus KPN die in de problemen komt. Wel iedereen een laptop met telefoonfunctie geven, en dan piepen dat er teveel data verbruikt wordt. De lange termijnsplanning van KPN is dus ook al bagger.

DanDatDus | 11-05-11 | 13:12

Hebben mensen hier echt onbeperkt internet voor 2,50? Relaxt, volgens mij zijn de providers tegenwoordig begonnen met het instellen van strenge fair use policies die je dataverkeer nogal beknotten. Het irritante hieraan is dat internet browsen op je telefoon hierdoor totaal niet meer aantrekkelijk is, omdat je binnen no-time een smsje krijgt dat je dataverbruik bovengemiddeld hoog is en je internetsnelheid afgeknepen wordt.
Punt is dat hierdoor dingen als Whatsapp dus nog de enige handige dingen zijn die je met je internetbundel kan doen. Als de prijs daarvoor omhoog gaat en je fair use policy hetzelfde blijft, wat is dan nog het nut van mobiel internet?

mattiepattie | 11-05-11 | 12:59

Dan maar weer terug naar een vaste lijn... Zo spannend is dat data gelul nu ook weer niet. En het grappige is dat andere aanbieders nog geen plannen hebben. Zeggen ze... Om kartel verdenking te vermijden. Maar let maar op als er 1 oplichter over de dam is... Alle telecomboerden zijn kudt en zijn er op uit de mensen te verneuken. Daarom zijn die lettertjes in de voorwaarden zo klein.

Doc Damage | 11-05-11 | 12:48

@stelletje pauperts hierboven: als je geen telefoon en abo kunt betalen, koop het dan niet en loop niet te zeiken.

Grand Marnier 150 | 11-05-11 | 11:38

He, KPN bobo, hou eens op met dat getrol.

Zwart gat | 11-05-11 | 12:48

@ic3y | 11-05-11 | 11:46 |
bestaande abo's worden niet eenzijdig tussentijds gewijzigd. Gaat om nieuwe/verlengde abo's.

Grand Marnier 150 | 11-05-11 | 11:52

Grand Marnier 150 > Iemand gaat een overeenkomst aan en deze overeenkomst wordt tussentijds zonder enige vorm van toelichting gewijzigd. Heeft niets met het al dan wel of niet kunnen betalen van een abonnement te maken. Als jouw kabelmaatschappij morgen besluit dat jij in de toekomst alleen nog maar SBS6 mag ontvangen zonder bijbetaling, dan gok ik dat we jou ook zullen horen.

ic3y | 11-05-11 | 11:46

of wel > Logisch wellicht, maar KPN doet altijd maar gewoon, zonder enige toelichting naar de klant toe. Dat hebben ze altijd gedaan en zullen ze altijd blijven doen. Visa versa zou dat niet kunnen en dat stuit mensen tegen de borst. Het is al erg genoeg dat iedereen de zogenaamde belbundels geaccepteerd heeft.

ic3y | 11-05-11 | 11:42

@stelletje pauperts hierboven: als je geen telefoon en abo kunt betalen, koop het dan niet en loop niet te zeiken.

Grand Marnier 150 | 11-05-11 | 11:38

En dus heeft na de zomer iedereen een VPNetje naar thuis liggen. Zullen voor de leken wel weer simpele programmatjes voor beschikbaar komen.

Succes KPN, binnenkort kun je helemaal niet meer ruiken wat mensen met hun telefoon doen, stelletje schooiers...

OverSoft | 11-05-11 | 11:22

KPN is toch al een zinkend schip, is niks meer aan te redden. Proxytje ertussen en het werkt weer.

MSKR83 | 11-05-11 | 10:50

Als ik bij hun een tientje moet betalen en bij de ander 2,50, wat denk je wat er dan gaat gebeuren ??

said_fred | 11-05-11 | 00:34

Dan worden er onderling prijsafspraken gemaakt, zodat je uiteindelijk overal een tientje moet betalen.

Overigens, en dit een terzijde, stap ik binnenkort mooi weer over op pre-paid, dan heb je de kosten helemaal zelf in de hand. Ik bel bijna nooit met mijn mobiel en internetten doe ik ook bijna nooit maar ik krijg de meest uitleenlopende telefoonrekeningenvan KPN, terwijl mijn belgedrag eigenlijk elke maand hetzelfde is.

Zwart gat | 11-05-11 | 10:27

andere providers gaan dat ook doen en op zich is het logisch, met mogelijkheden als whatsapp en skype (want daar gaat de blokkade vanaf) hebben ze anders geen inkomsten meer. Het gaat er sowieso naar toe dat je alleen voor data betaald, dat kan toch iedereen bedenken?

of wel | 11-05-11 | 10:10

Dat noemen ze generatie KPN.

Ik heb alles van KPN al lang achter mij gelaten en ik adviseer anderen hetzelfde te doen. Bij KPN flikken ze dit soort streken al járen.

ic3y | 11-05-11 | 09:41

als andere volgen is het een mooi moment voor brussel om even te kijken naar afspraken die deze heren onderling maken.

maak tarieven lager dan gaan mensen geen alternateiven zoeken is zo simpel maar nee wij maken het duurder en dan vinden zij het vreemd dat er alternatieven komen.

ben ook al aan het rondkijken en denken wij nu echt dat de kpn ondr de indruk van die paar mensen die opzeggen ik denk het niet.

dolffie | 11-05-11 | 08:59

@Milton Friedman | 10-05-11 | 18:31
Heb de NMA een keer of drie gebeld over uiteenlopende zaken. Standaard antwoord: "Ik snap uw bezorgdheid/probleem, maar daar gaan wij niet over. U zult bij uw telecomprovider moeten zijn." Duh...

Scarvedface | 11-05-11 | 07:56

5000 ontslagen bij die telefoonboeren,probeer er eerst maar eens een aan de lijn te krijgen ,lukte toen niet en nu ook niet.Heb helemaal geen medelijden met die maffiatak,iedereen een maand niet bellen en ze liggen huilend op d'r knieen.

fleurtje | 11-05-11 | 07:33

Ok KPN, lever maar een stuk marktaandeel in en begin bij start. Ik zeg alles op wat met KPN te maken heeft.

Beter doet iedereen hetzelfde.

Draque6210 | 11-05-11 | 04:44

-weggejorist-

Sjef den Beffer | 11-05-11 | 03:04

niet zo klagen, ik betaal hier omgerekend 25 euro voor 768 kb downloaden. Eindelijk gaan ze het nu ophogen naar 1,5 of misschien zelfs 2 MB voor dat geld. Oja en 40 euro voor 400 belminuten en 400 mb 3g data, volgens mij betaalde ik daar in NL iets van 2 tientjes voor.

Elmauro | 11-05-11 | 02:47

/anti apple modus aan: HET IS ALLEMAAL DE SCHULD VAN DIE KUT IPHONE!
/anti apple modus uit

potsenmakkert | 11-05-11 | 02:07

Zojuist de voorwaarden van HI er even op nageslagen: Als HI het abbo van hun klanten omzet van Eindeloos Online naar een andere (slechtere) vorm, dan mag je binnen 30 dagen opzeggen en wegwezen, OOK als je een contract hebt lopen! Wie dus een SMS gehad heeft met de mededeling dat je contract is aangepast: Opzeggen en overstappen!

prakkie | 11-05-11 | 01:25

@ ScumFrog | 11-05-11 | 00:12 |
"KPN geeft een prachtig rechts geluid af!"
Meer dat van een voormalig staatsbedrijf / monopolist dat nog steeds niet helemaal snapt hoe nu een marktwerking werkt.
Als ik bij hun een tientje moet betalen en bij de ander 2,50, wat denk je wat er dan gaat gebeuren ??

said_fred | 11-05-11 | 00:34

Goh, Duh! We hebben het hier over bedrijven die afhankelijk zijn van inkomsten en aandeelhouders. Wat een dom gelul hier. Wel het rechtse geluid schreeuwen maar op het moment dat het rechtse geluid hen in de poten snijdt schande roepen! Ja mensen, dit is kapitalisme. Dit is marktwerking! Als een bedrijf schade oploopt zal het trachten te compenseren en wie draait voor de kosten op? DUH! Vrijheid van informatie is een links concept. Het werkt, zolang commerciele belangen er niet onder lijdt. KPN geeft een prachtig rechts geluid af!

ScumFrog | 11-05-11 | 00:12

nja viel te verwachten... ik ben noodgedwongen jaar terug al overgestapt naar t-mobile vanwege de iphone. Achteraf gezien heel blij mee, want ze zijn de enigen nog die niks aangekondigd hebben, laat ze het zo houden...

ZwitsalFace | 10-05-11 | 23:39

Tijd voor nieuwe aanbieders, die wel service bieden tegen een redelijke prijs. Albert Heijn, zet een mast op elke winkel en klaar is kees. De ANWB, op elke wegwijspaal een mast, of de Katholieke kerk op elke kerktoren.

triasenergetica | 10-05-11 | 23:08

Nog effe en we gaan met zijn allen weer aan de Kermit. Leuk bij zo'n green point paal bij V&D kletsen.

Terpetijnzeikert | 10-05-11 | 23:04

DaZe | 10-05-11 | 22:30
WPA'tje huren? Geef je MAC-adres maar... €5,- per maand. Ok?

DijenkletserT | 10-05-11 | 22:41

Tijd om massaal de wifi routers open te zetten. Toedels @ data abo.

DaZe | 10-05-11 | 22:30

Door dit soort geldwolven stagneert het vrije gebruik van techniek. Dit zie je ook bij die *kuch* muziek industrie. Betalen zul je, sukkel!
Techniek... Het zou ons zoveel voordeel moeten leveren. Mijn toekomstbeeld is vanaf nu echt verpest. Bedankt!

DijenkletserT | 10-05-11 | 22:27

LOL
Compleet wereldvreemd die PTT-ers...

da wizard | 10-05-11 | 22:21

Briljant geschreven Quid! Go Johnny go go go

Beholder27 | 10-05-11 | 22:10

Ik geef ze groot gelijk bij KPN. Dat zal de informatiestroom naar Al Qaida behoorlijk inperken.

funkyd | 10-05-11 | 22:04

-weggejorist-

vvt349 | 10-05-11 | 22:04

Sinds ik weet dat sickshit Hans Timp dankzij KPN NOOOOIT meer internet zal hebben via het vaste telefoonnetwerk en het mobiele netwerk van KPN/Telfort kan KPN in mijn ogen niet meer zo heel veel meer fout doen.

afvaller | 10-05-11 | 21:53

Sowieso helemaal gehad met dat bedrijf. Zes weken zonder internet dankzij die eikels.
Bij m'n vorige verhuizing was het hetzelfde liedje.
Nooit, nooooiiiiit meer.

draaiarts | 10-05-11 | 21:48

is Vodafoon niet het achterkleinzusje van KPN? Want deze kleine begint eauk al lastig te doen. Zeker met die Hollandsche nieuwes. Kan beter gelijk alles wat ik te kotsen heb op teletext zetten, dan?

Centauri | 10-05-11 | 21:47

Petrus de Rewa | 10-05-11 | 20:34
Het begin is er inderdaad.
Het zal ook nooit aan de techniek liggen. Nee, het ligt aan ons. De massa zeg maar. Indien mensen massaal iets 'leuk' vinden, willen bedrijven daar een slaatje uit slaan, is met alles zo. Je hoort het ze vaak zeggen; "Indien er meer mensen gebruik van maken zullen de kosten dalen." Zo zou het moeten zijn. En toch gebeurt iedere keer het omgekeerde. Wij zijn een kudde volk, en daar wordt gruwelijk misbruik van gemaakt.

DijenkletserT | 10-05-11 | 21:28

Ik heb dan ook geen abonnement. Ik ga me een beetje binden aan een bedrijf, die eenzijdig de voorwaarden kan wijzigen.

LijstG | 10-05-11 | 21:25

Ja,stap zo snel mogelijk op.
Kpn,sterf maar een langzame dood

Rinuns | 10-05-11 | 21:21

Ach, de telecomjongens weten dat ze op sterven na dood zijn. De toekomst zal zijn dat iedereen met zijn modem een kleine bandbreedte zal afstaan om aan iedereen gratis wifi aan te bieden. Zo zal een, zeker in de stad, een dekkend netwerk zijn waar iedereen gratis gebruik van kan maken. Bellen zal iedereen over VOIP gaan doen. Dat weten ze maar proberen te redden wat er te redden valt. Zo is internet ook van iedereen en niemand en dat zal draadloos ook worden.

Charles de Batz | 10-05-11 | 21:00

Ik kan ook sms-en met mijn Nokia 3310.

[[[Mad.doC]]] | 10-05-11 | 20:59

Gewoon niet betalen!!
Ikbetaalniet.nl

Varese | 10-05-11 | 20:52

Mij hebben ze al drie jaar lang uitgezogen. KPN gaat bij mij dan ook de deur uit en komt er nooit meer in.
bit.ly/mtbsiz

RunnerUp | 10-05-11 | 20:49

Nou KPN, het is mooi geweest.
Ik zeg meteen op.

hotmint | 10-05-11 | 20:44

Deze meneer Blok een keer of wat persoonlijk ontmoet, hij zegt gewoon wat het bedrijf gaat doen, meer niet.

Helaas is het beleid weer eens conservatief, maar ja wat verwacht je anders met zo'n aandeelhouders.

Blok gaat KPN nog heel groot maken.

Fleggel | 10-05-11 | 20:41

wehehe en al die daapies maar wat klooien met hun 1mbit mobiel data gezwam voor een miljoenmiljard euries. Als je al een mobiel internetabbo had dan VERDIEN je het om gescullfucked te worden :D

Abugreip | 10-05-11 | 20:37

@du Roi Soleil | 10-05-11 | 20:18

Winst ben ik niet op tegen, woekerwinst wel. Dat zijn maffiapraktijken. En omdat ik niet verplicht ben met KPN te bellen, heb ik het ook nog nooit gedaan.
Maar daarom mag ik de achterlijkheid van achteruitgang tegen woekerwinst wel crimineel vinden.

En het mag dan een vrije markt zijn, ook zonder prijsafspraken, zullen de grote jongens elkaar echt niet al te dwars gaan zitten: ze hebben allemaal baat bij diezelfde mafiazwendels. En die kleine jongens die 'concurreren' met kleine prijsjes? Daar lachen ze zich de ballen van uit hun broek.
T zijn net glazenwasser: ongeschreven wetten om niet in elkaars wijk te komen.
Dat is het resultaat als ze elkaars netwerk wel eens nodig hebben: dan krijg je deals onder de tafel.

ZKH EénOog | 10-05-11 | 20:35

Dit is een kapitale misstap van KPN. Raad van Bestuur zit te slapen, stofnest! Waar is de tijd gebleven dat een klant ergens in de watten werd gelegd met extraatjes, om op die manier aan klantenbinding te doen? Nee tegenwoordig moet de consument zelf alles kleine klotelettertjes van ieder onbenullig contract nalezen om te kijken bij welke aanbieder hij het minst wordt genaaid. Ik denk dat de concurrentie bewust wacht, en terecht.

Snap je!? | 10-05-11 | 20:29

Nog een extra reden om WLAN's te kraken dus, geen zweet. Alleen jammer als je in de bush-bush zit, niemand een wireless rond heeft hangen en je alleen GSM/GPRS hebt. Anyhew... ik boycot dus zeker KPN (omdat ze voorloper zijn) voor de komende jaren. Lekker bezig jongens, slimme marketing!!!

liggend_streepje | 10-05-11 | 20:29

Petrus de Rewa | 10-05-11 | 20:22
Is volgens mij eenrichtingsverkeer.

DijenkletserT | 10-05-11 | 20:26

Weet iemand waar ik dan wél een nieuw abbo af kan sluiten zonder gezeik?

Zetta | 10-05-11 | 20:24


de kosten voor het gebruik van een (whats)App verhogen omdat je in een grijs verleden geld kon verdienen per SMS is economie uit de kopertijd.

If de kosten worden gegenereerd door de hoeveelheid data, then beprijs de hoeveelheid dataverkeer !

geenjagergeenneeger | 10-05-11 | 20:23

Wat is het alternatief? Via de satelliet?

Petrus de Rewa | 10-05-11 | 20:22

Addddddddddddddd, terugkomen het gaat mis!!!!

Olieboer | 10-05-11 | 20:22

Ja, maak het voor de klant nog duurder en nadeliger dan dat het al was.
Daarmee los je vanzelf wel je geldproblemen op, KPN.

Maodurodam | 10-05-11 | 20:21

ZKH EénOog | 10-05-11 | 20:16 |
Die onbeperkte data wordt gewoon betaald met de winst op het SMS-en etc. Net zoals die mobieltjes van 1 euro bij aanschaf van een abbo. Ergens moet het geld vandaan komen natuurlijk.
Je hoeft je er niet eens zo in te verdiepen, als het een vrije markt is komt vanzelf de beste prijs naar boven. En ja, er wordt ook winst gemaakt. Of mag dat ook niet meer?
Niemand verplicht jou toch om bij KPN te bellen? Als jij zo enorm veel goedkoper en beter telco-diensten kunt aanbieden, richt dan je eigen provider op. Ben je zo heel erg rijk!

du Roi Soleil | 10-05-11 | 20:18

KPN is niet de enige die uw portemonnee weet te vinden dus dat wordt voor alle datastokers de knip trekken. Of u wacht gewoon met emailen,surfen en dwdd herhalingen kijken tot u weer thuis bent en de beschikking heeft over het 100/100 glasvezeltje.

lichtpunt | 10-05-11 | 20:16

Dan flikkeren ze toch die antieke spraak- en sms-diensten eruit? Zoals mensen al ieder zeiden, een provider puur gericht op data-abonnementen. Dan kunnen ze geld besparen door geen spraak- en sms-infra te onderhouden en klaar.
dlseth_ | 10-05-11 | 20:10 | + 0 -

Dat zou inderdaad een interessant model zijn. Alleen zijn er nog heel veel mensen die niets moeten hebben van skypen etc, die willen gewoon simpel kunnen bellen.
Ik denk dat KPN een dergelijk abbo wel gaat aanbieden voor wie dat wil. Maar ook nog gewoon 'ouderwetse' abbo's met bellen over het GSM-protocol.

du Roi Soleil | 10-05-11 | 20:16

@du Roi Soleil | 10-05-11 | 20:02

Als die extra diensten ook werkelijk extra geld zou kosten, of wat voor andere verhogende kosten met zich mee zou brengen, heeft iedereen begrip ervoor dat die kosten doorberekend moeten worden. Dat er dan nog mensen zijn die het er NIET VOOR OVER hebben, is ongetwijfeld onvermijdelijk.

Maar wanneer een bedrijf prijzen gaat verhogen terwijl ze geen extra kosten maken, of woekerprijzen rekenen voor iets dat vrijwel gratis hoort te zijn (neem bijvoorbeeld sms, dat efficiënt gebruik maakt van de overtollige bandbreedte, en dus niets kost voor de provider), dan mag gesproken worden van maffiapraktijken.
En zelfs in een vrije markt zijn woeker en maffiapraktijken normaal gesproken (wettelijk) niet toegestaan, en zeker niet geliefd bij de publieke opinie.
Zij zullen dit er echter gewoon door kunnen manoeuvreren door een toekomstig oud-politicus preventief een mooi commissariaat aan te bieden.

En dat jij dit ziende blind goed zit te lullen, zegt meer over jouw naïviteit, dan over het CPN gehalte van de klagers hier.

ZKH EénOog | 10-05-11 | 20:16

Geldwolven zijn het

tegendedraad | 10-05-11 | 20:16

Thuis heb je voor zeg maar €20,- vrij internet waar je alles mee kunt doen. Bellen (Skype), sms'en mailen, films kijken etc. Lijkt mij vrij veel data die er verwerkt moet worden. Toch hoor je hier nooit wat van. Vroeger trouwens wel veel moeten betalen voor die kudt ISDN lijn van KPN.
Nu komt het mooie. Bundeltje dit-dat-zo voor je mobiel, waarom? Om ons lekker te maken. Betaalde wij vroeger veel te veel per minuut, dat ging opvallen, dus moesten er lokkertjes komen in de zin van 300 minuten voor €35,- en €10,- sms tegoed bijvoorbeeld. Tegenwoordig komt daar ook je internet-bundel bij.
Een gemiddeld persoon betaald ongeveer €70,- per maand voor zijn mobiel. Dit is belachelijk veel. Er zijn ook nog eens veel meer mobiele aansluitingen dan vast qua internet. Pas trouwens wel op dat u niet iets doet buiten uw bundel, want dan betaald u echt de hoofdprijs. Nu zeggen de bedrijven dat ze deze diensten dus niet zomaar (meer) kunnen aanbieden in huidige vorm. Waarom? Omdat ze de datastroom niet aankunnen? Die snelheid valt toch al tegen, dus de gebruiker heeft er last van en niet de aanbieder. Of zit er iemand de hele dag met een "Shake Weight" heen en weer te schudden om die data door te voeren. Nee, inkomsten worden niet meer gegarandeerd door bepaalde internetdiensten. Goh, zou dat het enige zijn waarom wij zoveel moeten betalen per maand? Nee infrastructuur moet ook betaald worden. Ik vind dat dit via een eenmalig bedrag bij aanschaf betaald moet worden, wel zo duidelijk. Oh ja, de aanschafwaarde van het luxe mobieltje moet ook terugverdiend worden. Ook een slim trucje. Neem sim only zullen er veel zeggen. Die abonnementen zijn aan het einde van de rit even duur en vaak meer beperkt.

Doen alsof ze voorop lopen, maar eigenlijk achteruit hobbelen.
Waar ken ik dat van?

DijenkletserT | 10-05-11 | 20:12

@du Roi Soleil | 10-05-11 | 20:02
Dan flikkeren ze toch die antieke spraak- en sms-diensten eruit? Zoals mensen al ieder zeiden, een provider puur gericht op data-abonnementen. Dan kunnen ze geld besparen door geen spraak- en sms-infra te onderhouden en klaar.

dlseth_ | 10-05-11 | 20:10

"Hoi! Waar ben je nu?" twitterde ze.
"Ik zit tegenover je, stomme trut" sprak hij.
"Oh! Sorry, ik had je niet gezien" giegelde ze tegen haar mobieltje.
Rideo Ergo Sum | 10-05-11 | 19:36 | + 0 -

Meer dan mee eens. Altijd maar smsen en pingen etc. maar verder nooit iets zinnigs te zeggen hebben in het 'echt'. Stom.

Leidse Student | 10-05-11 | 20:04

@ZKH EénOog
Maar dat was al bekend, KPN is een achterlijke bedrijf, datalimiet was inderdaad van de vorige eeuw, men moet vooruitgaan, bij KPN gaan ze exact de andere kant op!

Goldway | 10-05-11 | 20:03

Ik ben niet zo ontevreden over KPN hoor: Als de lokale belboer in Missouri (USA) geen lijntje kan opzetten met Nederland pak ik mijn KPNabbo-mobieltje
en heb binnen 3 seconden een verbinding die ook nog glas helder is. En daar heb ik dat ding voor en zolang ze de prijzen niet onredelijk opdrijven blijf ik wel klantje.

Kapitein-Ter-Zee | 10-05-11 | 20:03

@GSpot | 10-05-11 | 19:48 | + 1 -
Nee hoor. En ik werk al 20 jaar in de telecom (geen KPN), dus weet wel wat er speelt.
Het is gewoon een vrije markt met veel competitie. Er komen straks gewoon pakketten op de markt en als jij die aantrekkelijk vind dan koop je die. Vind je die van Vodafone beter, dan koop je die.
Maar onbeperkt voor bijna niks, nee, dat heeft zijn langste tijd gehad.
Op zo'n veelverbruiker, die enkel data afneemt, nooit belt of SMS't via KPN, daar wordt gewoon veel op verloren. Logisch dat het verdienmodel verandert. Het is of het gebruik aanpassen, of meer gaan betalen.

Het lijkt wel of ik hier met de economische sectie van wijlen de CPN zit te discussieren. Vooral boos zijn omdat een bedrijf zelf wil bepalen welke diensten het voor welke prijzen aanbiedt in een vrije markt!

du Roi Soleil | 10-05-11 | 20:02

@ GSpot | 10-05-11 | 19:44 | + 0 -
Heeft in dit geval geen zin, gezien de prijzen in Nederland gewoon extreem laag liggen. De concurrentie is exact hetzelfde van plan.

Semper Pecunia | 10-05-11 | 19:58

Datalimiet. ZÓÓOÓÓÓÓÓ 20ste eeuw.
En dat moet de vooruitgang voorstellen van een technologisch bedrijf.

ZKH EénOog | 10-05-11 | 19:58

@du Roi Soleil | 10-05-11 | 19:33 |
Volgens mij gaat het ook nog wel goed komen. Iedereen schreeuwt moord en brand maar als ik voor 35 euro 2 GB met QoS op VoIP krijg vind ik dat prima.

Echter denk ik dat het huidige probleem meer ligt in de techniek van UMTS. Die is dus niet geschikt voor altijd en overal online een kwalitatief hoogwaardige verbinding. Er zijn zo veel momenten dat de verbinding wegvalt...

Alles is relatief | 10-05-11 | 19:57

@El Gouda | 10-05-11 | 19:54
Dat zal wel niet; protectionisme en een D66 rechtert zullen daar wel een stokje voor steken. Ons Nederlandse falen blijft wel binnenshuis.

dlseth_ | 10-05-11 | 19:56

KPN = vaste telefonie = ADSL = Digitenne = te weinig = te laat.

KPN wordt binnen enkele jaren voor een paar Euro per aandeel overgenomen door een Chinees telecombedrijf. KPN is de ideale short kandidaat voor de komende tijd.

El Gouda | 10-05-11 | 19:54

De volgende truc in telecomland is dat mobiele operators nu controle proberen te krijgen op WiFi in hotels. Van gratis als service naar een tientje per uur. Zodat je dan denkt: dan maar 3G..." Kaching kaching linksom en rechtsom.

ZDEV | 10-05-11 | 19:54

@du Roi Soleil | 10-05-11 | 19:33

U is kennelijk nog jong en naïef of wat ouder en dom.

GSpot | 10-05-11 | 19:48

Graag an masse uw abonnement opzeggen. ING is zich vrij recent ook de t*fus geschrokken.

GSpot | 10-05-11 | 19:44

Niet echt mijn probleem, daar ik weiger om toe te treden tot de troep hangbek apen die totaal contactgestoord door het leven gaan. Als nietsziende zombies lopend over straat of zittend in een restaurant. Altijd starend naar dat vervloekte mobieltje alsof ze zonder dat ding niet in staat zijn om ook maar de meest kritieke levensfuncties aan de gang te houden.

"Hoi! Waar ben je nu?" twitterde ze.
"Ik zit tegenover je, stomme trut" sprak hij.
"Oh! Sorry, ik had je niet gezien" giegelde ze tegen haar mobieltje.

Rideo Ergo Sum | 10-05-11 | 19:36

@Alles is relatief | 10-05-11 | 19:26 |
Natuurlijk kun je onbeperkt krijgen. Als je maar betaalt!
Maar nu betaalt een 'grootverbruiker' die de hele dag skyped, youtubed etc. net zoveel als iemand die 1x per dag zijn mail leest. Dat is ook raar. Dit werd bekostigd doordat er dikke winsten zaten op gewoon bellen en sms'en.
Als iedereen dadelijk met een flatfee abbo permanent online was en daar alles mee deed, was het natuurlijk nooit meer te bekostigen het netwerk te onderhouden!

Zelf zou ik het ook raar vinden om een sms-achtige dienst extra te gaan belasten. Een bitje is een bitje zeg ik dan. Wel vind ik het dus normaal dat meer bitjes duurder zijn dan minder bitjes.
.
En ik ben niet bang dat KPN nu opeens met zeer nadelige voorwaarden komt, want op de vrije markt graven ze daarmee hun eigen graf. En de telco markt is echt wel vrij, itt wat beweerd wordt.

du Roi Soleil | 10-05-11 | 19:33

Ben ik nou de enige hier die zich niet druk maakt? Heb geen mobiele telefoon (die volgens mij gemaakt is om te bellen) en internet via een adsl kabeltje. 512kb/sec dat dan weer wel.

Graaf van Egmont | 10-05-11 | 19:32

Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik mijn smartphone de deur heb uit gedaan. Niet alleen om de kosten die ik had, maar ook omdat ik het onzinnig vind om de hele dag maar 'online' te zijn, bereikbaar te zijn, en van jan en alleman een update krijg van wat ze doen. Als ik al iets wil weten kijk ik thuis wel op de computer, nieuws kijk ik wel om half 8 bij RTL4. Ik hoef niet zo nodig een smartphone weer. Het was leuk, andere ROM erop, beetje muziek luisteren, beetje de blits maken, beetje socializen, beetje dit, beetje dat. Klaar, basta.

Stekkepoot | 10-05-11 | 19:31

@du Roi Soleil | 10-05-11 | 19:14
ik denk niet dat KPN onbeperkt internet gaat aanbieden. KPN ziet het goed dat het in de toekomst alleen maar data is, dat is ook prima. Maar zij spelen met de gedachte om een applicatieheffing in te stellen. Tegen tweakers was nog gezegd dat er geen chatheffing komt, maar wel een voip. Dat is op zich wel logisch, KPN moet een QoS gaan bieden, anders kan VoIP nooit concurreren met normale belminuten.

Check het interview nos.nl/video/239383-gehele-interview-m...
tweakers.net/nieuws/74360/kpn-maakt-mo...

Je merkt duidelijk dat die Blok er zelf ook nog niet uit is of ze nou wel of niet een chatheffing moeten instellen. Het lijkt erop dat ze aan het polsen zijn wat iedereen ervan vind. Dat hele interview van de NOS is ie nogal vaag.

Persoonlijk ben ik best bereid een vast bedrag voor internettoegang te betalen waar ik zelf bepaal wat ik ermee doe, al dan niet met redelijke datalimiet. Ik begrijp best dat bandbreedte via het mobiele netwerk niet hetzelfde is als via het vaste, maar het extra belasten van nieuwe innovatieve diensten om oude business modellen in stand te houden is niet vooruitstrevend en daarvoor mag ie best opnieuw beginnen aan een studietje bedrijfskunde om dat opnieuw te leren.

Alles is relatief | 10-05-11 | 19:26

Ik ga straks nog een bruine jodocus op de stoep van KPN leggen als ze zo doorgaan. Als we met een groep gaan wordt het de grootste menselijke mesthoop ooit. Wie doet er mee?

Santac | 10-05-11 | 19:26

Wellicht een domme vraag, maar hoe zit het met de iPad abbo's?
Zit nu bij Vodafone, best trage shit. Gaat Vodafone me nu ook extra in rekening brengen?
Of kun je beter bij een andere provider een iPad-abbo afsluiten?
Iemand ervaring?

De Kampsjeng | 10-05-11 | 19:25

Uhm, in het vorige artikel schreven jullie dat tegen de energiebedrijven zijn extreem links was, hoe zit het dan met tegen telecom bedrijven zijn? :p

Captain America | 10-05-11 | 19:25

@GebuktIsGenomen | 10-05-11 | 19:14
Nee, maar als iets dus gratis is, gaat de vraag praktisch naar oneindig.
Stel dat de benzine gratis was (dus onbeperkt tanken voor een vast bedrag per maand), dan stonden er ook hele lange rijen voor het pompstation en stond overal file.
Door het te beprijzen naar aanleiding van het gebruik wordt het netwerk gewoon efficiënter gebruikt.

Ik snap echt niet dat mensen moeite hebben om dat in te zien. Meer gebruik = meer betalen. Dat is gewoon in praktisch ieder economisch proces zo. Dus nu ook bij KPN.

du Roi Soleil | 10-05-11 | 19:22

"In een wereld vol junks is de vrije markt altijd een farce." - wat een onzin. Was er maar een vrije markt in Nederland. In plaats daarvan maken twee ex-Staatsbedrijven de dienst uit. In de loop der jaren zijn, op een na, alle kleine providers door hun opgekocht.

Boyo | 10-05-11 | 19:21

Als je rustig nadenk waar die K voor staat weet je welk rovers het voorbeeld geven.

toetanchamon | 10-05-11 | 19:20

@ Grote Nerd | 10-05-11 | 18:16 |
Om na een GB naar 64 kbit te gaan, nee dat is geen verkapt data limietje...
Of betaal €10 extra voor nog een GB, zie het verschil niet.
Snap KPN wel, maar het is marktwerking en techniek.
Eerst iedereen aan de smartphone nu de bundels aanpassen.
Ik zeg, allemaal bellen ipv data gebruiken. Kunnen de data bundels weer omlaag in prijs.
KPN neemt de stap die de rest niet wil / durft te zetten en uiteindelijk zal de rest ook volgen. Dat is met de meeste diensten gebeurt zoals; 1 minuut is 1 sms, toen 1 minuut is 2 smsjes, sms bundels, 1000 smsjes voor €10, data voor €10 onbeperkt, eerste minuut volledig betalen (ja nu nog steeds) afronden van minuten naar boven en nu dit. Overstappen zal je misschien een maandje of wat voordeel opleveren, want wat KPN in zijn voorwaarden heeft staan (VoiP verbieden) heeft de rest ook. Alleen een kwestie van toepassen en ook Vodafone en T-Mobile zullen vragen of u, conform contract, even wilt bukken voor de telesnikkel.
We kunnen niet meer zonder en daar maken ze, geheel begrijpelijk, misbruik van.

Super Grover | 10-05-11 | 19:19

Het zijn een stel ratten daar bij KPN weet ik uit betrouwbare bron.

doenormaal! | 10-05-11 | 19:16

Aan de andere kant. Op dit moment zijn ze bij KPN bezig met duizenden ontslagen. Ondergetekende is best bereid om een tientje in de maand extra te gaan betalen als daar andere mee geholpen worden.. Ben ik dan echt de enige?

Mea Culpa Gump | 10-05-11 | 19:16

Ben al langer niet meer bij KPN, maar wat let de abonnees om over te stappen? Gewoon zo lang switchen totdat ze in de gaten krijgen dat je mensen niet zo kan uitzuigen. Sowieso allemaal maffia die telefoon companies. Al eens uitgerekend hoe duur een SMS is (qua dataverkeer) en wat ze uit je beurs trommelen per SMS? #schandalig!

Hölzenbein | 10-05-11 | 19:14

Wat een verhaal op de radio vandaag dat volgens de man vd kpn de oprit (naar de internet snelweg) te krap is door de vele datagebruikers. Begrijp ik dan dat door prijs te verhogen de oprit breder wordt? Volgens mij hebben jullie dan toch te laat geïnverteerd? En nu moet de klant boeten?

GebuktIsGenomen | 10-05-11 | 19:14

@KapiteinClaus | 10-05-11 | 19:01
KPN is gewoon een dienstverlenend bedrijf dat zich met veranderende marktomstandigheden geconfronteerd ziet en daarop reageert. Moeten ze dan stil blijven staan? Of moet de staat voorschrijven hoe het verdienmodel eruit gaat zien?
Dit is toch gewoon markteconomie? Als KPN met een te ongunstig aanbod komt dan gaan de klanten vanzelf weg, dus dat doen ze niet. Waarschijnlijk kun je voor 60 euro p/m onbeperkt data slurpen. Prima toch?
.
Als iedereen voor 20 euro p/m onbeperkt data mag slurpen dan faalt het hele netwerk (capaciteit) en kan niemand iets meer! Dus wordt er gedifferentieerd. Helemaal niet zo raar, als ik bij de friettent 5 kg friet haal betaal ik ook meer dan wanneer ik 200 gram haal. Dat is echt overal zo, behalve tot voor kort in telco-land.

du Roi Soleil | 10-05-11 | 19:14

@Handige Harrie | 10-05-11 | 19:07
Ik zou het niet te hard roepen.. Je weet niet wie er mee zit te lezen. *kijkt guur om zich heen*

Mea Culpa Gump | 10-05-11 | 19:13

Komt wel goed, geen paniek jongens!

Goldway | 10-05-11 | 19:10

What's next? Moeten we TNT gaan betalen voor onze e-mailtjes?

Handige Harrie | 10-05-11 | 19:07

@seven | 10-05-11 | 18:56
maar het zijn de enige partijen die én de financiele middelen én een belang hebben om de telecomreuzen van de markt te drukken.

Jopie2009 | 10-05-11 | 19:07

Scheepbouwer heeft de boot gemist.

CoffeePatch | 10-05-11 | 19:06

GeenStijl in de voorgaande topic over een of andere preutse linkseconoom: "Via de site Ikbetaalniet.nl riep hij mensen op hun energierekening niet te betalen omdat de baasjes van energiebedrijven zulke hoge bonussen kregen. En dat mag natuurlijk niet, winst maken en succes hebben. Dan moeten die vieze grootkapitalisten van directeuren maar kapot."

jullie ook hier? | 10-05-11 | 19:05

KPN is voor mij vorige eeuw gelukkig. doeg!

Creaguurder | 10-05-11 | 19:05

Ik heb ook een smartpho. Leuke aanbieding, leuk speelgoed, maar meer ook niet.
Wordt het te duur dan neem ik een prepaid of helemaal niks meer, wel zo rustig.

chop46 | 10-05-11 | 19:04

seven | 10-05-11 | 19:01 | + 0 -

Kan ook :D, zolang de prioriteit maar niet ligt bij SMS'en of bellen.

Ik gebruik het beide amper en betaal er wel voor. Als we het dan toch over marktwerking hebben vind ik het ook tijd worden voor een data only abbo oid.

geensteelo | 10-05-11 | 19:04

Vredige libertariër | 10-05-11 | 18:52 | + 1 -
Zal dat lukken in NL?

Henk van Dam | 10-05-11 | 19:04

nu pas, hadden ze al veel eerder moeten doen, kijken hoeveel mensen opzeggen... KPN TE KOOP... T.E.A.B....

PowNed@1 | 10-05-11 | 19:04

@Dr.Prof. Kruiddamp | 10-05-11 | 18:56
Zal wel geld in zitten ja; x bedrag per maand en dan enkel een dataverbinding. Geen gezeik met spraak en SMS; puur data. Eigenlijk is het wachten op een soort mobiele Richard Branson die zoiets in elkaar draait..

dlseth_ | 10-05-11 | 19:02

geensteelo | 10-05-11 | 18:58
De provider die die 2 niet opknipt maar gewoon aanbied uit een bundel maakt het helemaal easy.

seven | 10-05-11 | 19:01

@du Roi Soleil: In het ideale geval zouden telecomjongens met elkaar moeten concurreren. Nu gooien ze de prijzen omhoog omdat ze de hele omslag naar de zgn. 'smartphones' (blijf het een rare uitdrukking vinden) gemist hebben. Ze lopen achter de feiten aan en hebben geen betere oplossing dan dit. Dat de dienst beter steeds beter wordt en de prijs jaren na introductie hoger, zoals jij stelt, is de wereld op zijn kop.

Vanuit het oogpunt van KPN is dit misschien een hele logische stap, want natuurlijk is het kut als mensen niet meer smsen en bellen. Tegelijkertijd is het een oplossing waar de consument op wat gaat vinden en daarmee toont het de onmacht en gebrek aan innovatie bij KPN aan.

KapiteinClaus | 10-05-11 | 19:01

@Dr.Prof. Kruiddamp | 10-05-11 | 18:56
Zullen we joris niet nog meer macht geven, denk aan de consequenties van een "en opgerot", gelijk een maand niet meer kunnen bellen/internetten, uh oh.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 19:00

@dlseth_ | 10-05-11 | 18:53
Haha, voor iedereen die er werkt of heeft gewerkt een bijzonder herkenbaar verhaal dus ;)
*schud hand*

je therapeut | 10-05-11 | 18:59

De provider die een abbo maakt met 90% data en 10% sms/spraak voor een redelijke prijs is een baas.

geensteelo | 10-05-11 | 18:58

@dlseth_ | 10-05-11 | 18:53
Ik moest bij dit verhaal echt aan mijn ervaring bij TNT denken, lol, zal wel toeval zijn, en niks te maken hebben met het feit dat er nog steeds veel ex-ambtenaren werken.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 18:58

Jopie2009 | 10-05-11 | 18:51
Alsof Apple & Google niet evil zijn, lol. De laatste vond het zelfs ooit nodig om dat vooraf (don't be evil) te ontkennen, inmiddels weten we beter. Macht corrumpeert.

seven | 10-05-11 | 18:56

Kan GeenSijl niet een provider dienst opzetten? Lekker goedkoop of beter, helemaal Graties voor alle reaguurdertjes. Goed idee tog?

Dr.Prof. Kruiddamp | 10-05-11 | 18:56

KPN weet heel goed dat de meeste klanten uiteindelijk toch wel blijven en zich liever laten uitzuigen dan demonstratief die diensten niet meer te gebruiken.

TeQ | 10-05-11 | 18:55

Geen last van. Ik heb (verplicht) een mobieltje van mijn werk omdat men vindt dat ik altijd te bereiken moet zijn. Een van de meest simpele modellen van Nokia van plm 8 jaar oud.
Prive heb ik gelukkig geen mobieltje en ik hoef er ook geen. Probeer het ook eens, je zult zien..... het bevalt.

me163komet | 10-05-11 | 18:55

Klik net op de link van de live stream...

You are all going to get this new samsung tablet! All 5000!! of you...

Freakster1986 | 10-05-11 | 18:54

Ja, de dienstverlening van KPN komt natuurlijk niet voor niets. Wat wil je dan? Gratis en goed voor altijd? Dat is toch onzin!
Telecom is een factor 10 goedkoper en een factor 100 beter geworden de afgelopen 20 jaar. Toen zaten we nog voor 4 gulden per minuut over een vaste lijn naar de VS te bellen. Nu kun je bijna overal met een hoge bandbreedte online zijn met heel de wereld tegen een flatfee. Dus wat het probleem is snap ik niet zo.

Was autorijden evenredig goedkoper geworden dan reed je nu voor 20 euro aan brandstof binnen een half uur naar de VS toe.

du Roi Soleil | 10-05-11 | 18:54

Dan maar doei met het internet.

Dr.Prof. Kruiddamp | 10-05-11 | 18:54

@je therapeut | 10-05-11 | 18:41
Grappig, ik heb voor de interne servicedesk van de KPN gewerkt (idd ook extern) en wat een humor was dat daar. Ten eerste draait de KPN IT afdeling zo rond de 900 applicaties die hun actief beheren op een of andere manier. Negenhonderd. Deze worden allemaal aan elkaar geknoopt met oplossingen van, inderdaad, het niveau plakband-en-elastiekjes. Ten tweede zitten er nog tientallen zoniet honderden oud-ambtenaren op sleutelposities binnen de KPN. Van die fossielen vanuit de PTT tijd die niet verder kunnen denken dan hun neus lang is en zo rigide zijn als mijn gehaktstaaf bij het zien van een lekker wijf in een kort rokje. Ten derde heeft de KPN de IT neergelegd bij wel 20 verschillende organisaties, inclusief lutsers uit India. Vooral de afdelingen rond ADSL lijnen zijn zwaar geinfecteerd met Indische idioten die werkelijk niets kunnen behalve nummers verkeerd overtypen.

dlseth_ | 10-05-11 | 18:53

PTX | 10-05-11 | 18:35 | Geen spannend verhaal,Ik ben op voorspraak van mijn leraren wezen solliciteren bij de toenmalige PTT en kreeg te horen dat ik overgekwalificeerd was wat er eigenlijk op neer kwam dat ik Nederlander was en men liever werknemers in dienst nam die goedkoper waren en waarbij men soepsidie loskreeg van de staat.
Nu kan ik natuurlijk klagen om niets en dat ik te duur ben wegens over kwalificatie ware het niet dat ik letterlijk van de dame aan de telefoon te horen kreeg dat er positief gediscrimineerd werdt omdat hun import quotum nog niet behaald was dat jaar.
En het is momenteel met de neger omdat het moet pijnlijk actuele NEGATIEVE discriminatie omdat discrimineren never nooit als iets positiefs mag worden bevolen... zelfs door Hitler niet!

Beëlzebul | 10-05-11 | 18:53

@Henk van Dam | 10-05-11 | 18:52
... en sleep ze voor de rechter als ze je abo aanpassen zonder jouw medeweten!

Vredige libertariër | 10-05-11 | 18:52

Klagen klagen klagen en ondertussen gewoon financieel uit laten zuigen. Als je zo reageert op dit soort nieuws, dan verdien je het om financieel uitgezogen te worden. Tip: Ga weg bij KPN! zeg je abo op...

Henk van Dam | 10-05-11 | 18:52

@Milton Friedman | 10-05-11 | 18:29
ik denk niet dat de macht van telecomgiganten op die manier gebroken kan worden. Zij bezitten de infrastructuur en bepalen aan het einde van de lijn de tarieven. Het wachten wordt op een Apple of Google die hun klanten een optimale mobiele ervaring willen bieden. Hoe het er precies uit gaat zien weet ik niet, ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat ze gezellig wereldwijd een netwerk gaan uitrollen. Sleutel zal ergens liggen in combinatie met het op micro-niveau afstaan van een stukje bandbreedte voor het nut van het algemeen.

Jopie2009 | 10-05-11 | 18:51

Logisch toch. Telefoons veranderen, telefoongebruik verandert, dus begrijpelijk dat een commercieel bedrijf daar op reageert. Marktwerking. Niet tevreden, ga je toch lekker naar de buren. KPN is geen overheid hoor. En verworven rechten bestaan niet in een markteconomie. Of zijn we nu in een keer wel links geëngageerd. Stelletje SP-denkers.

jullie ook hier? | 10-05-11 | 18:51

Ik heb nog steeds pre-paid en MOEST laatst opwaarderen, anders was ik mijn tegoed kwijt. Ja mensen, ze zijn er nog. Heb laatst een keer een internet blox aangezet voor 1 maand (om door het beltegoed heen te komen) en vond het helemaal niets. Mail op je mobieltje, bijna niet te lezen. dus voor mij geen probleem...

iksnaperniksvan | 10-05-11 | 18:51

@ Superior Bastard | 10-05-11 | 18:36 | + 0 -
Ergens in het midden tussen een grap en kritische noot. Natuurlijk heb je ergens gelijk en is er een sociopatische generatie aan het opgroeien, echter, dit ligt niet aan ping, whatsapp, internet of wat al niet meer. Dat is gewoon opvoeding. Jouw statement is een herhaling van mensen die in de jaren negentig riepen dat 'personal computers' voor tekstverwerken en boekhouden zijn, en alleen als het noodzakelijk is.... en jij bent nu tenslotte ook 'zinloos' aan het reaguren, of niet?

PTX | 10-05-11 | 18:51

LoL@Google I/O. Een CD-hoesje laten zien aan je device en deze begint 'm af te spelen.

Wedstrijdkrokodil | 10-05-11 | 18:50

Ik denk dat ze zichzelf uitzuigen.

Koeieneus | 10-05-11 | 18:50

@ Necrofiele Badeend | 10-05-11 | 18:25 | + 0 -
Nagekeken, maar er is vooralsnog niks gewijzigd. Beter ook.

PTX | 10-05-11 | 18:44

Wat de fuck is er aan de hand met de neus van Eelco Blok??

Romanov | 10-05-11 | 18:44

KPN, het groene gif. Dit bedrijf heeft echt nog nooit van klantvriendelijkheid of prettige service gehoord.

conservo | 10-05-11 | 18:43

de Bree | 10-05-11 | 18:33
Het is een door de staat afgedwongen oligopolie. De staat geeft (via een veiling) maar een zeer beperkt aantal aanbieders (4) toestemming tot gebruik van een beperkte set frequenties.

seven | 10-05-11 | 18:43

@Absoluut niet waar | 10-05-11 | 18:31
Nja, ik ben van KPN niet echt afhankelijk denk ik, ik heb niet eens mobiel internet, ik haal het nog ouderwets uit de grond.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 18:42

Ben eens extern ge-outsourced naar KPN, wat een bende, ze hadden een stuk of 10 klantenservice programma's allemaal op rare manieren aan elkaar gekoppeld, alleen voor bellen en internet, over het verloop van decennia bij elkaar opgestapeld.
Dan weet u hoe het komt als u iets verandert in uw abonnement, maar de factuur iets heel anders weergeeft...
Ik weet wel waar een deel van de kosten vandaan komen, nooit goed gemoderniseerd, altijd maar blijven plakken met plakband oplossingen...

je therapeut | 10-05-11 | 18:41

PTX | 10-05-11 | 18:38
Wil je ontkennen wat ik zeg, of maak je gewoon een leuk grapje?

Superior Bastard | 10-05-11 | 18:40

Hoe gaat KPN eigenlijk controleren of mijn gecodeerde datastream skype danwel video content bevat??
Gaat KPN alle data sniffen en uitwringen met een digitale greatwallofchina??

Beëlzebul | 10-05-11 | 18:40

Googleio is cool... hoef je niet eens een nerdie voor te zijn, wow!

mokum4all | 10-05-11 | 18:39

Hoe je ook wendt, hoe je ook keert, voorover bukken zullen we allemaal.

Diep. Dieper. Diepst.

CarlitoBrigante | 10-05-11 | 18:38

@ Superior Bastard | 10-05-11 | 18:36 | + 1 -
Welkom in de 21e eeuw, deed het zeer?

PTX | 10-05-11 | 18:38

Niks nieuws onder de zon toch? Daar zijn wij, domme consumenten, nu eenmaal voor geschapen. Zoveel mogelijk betalen, en daar mag zo min mogelijk tegenover staan, want dat kost moeite. Nu kende ik KPN al van de halve service, straks dus ook van de dubbele prijzen. Overstappen heeft geen zin, elke provider naait je, hooguit in een ander gaatje.

Überbottehork | 10-05-11 | 18:36

Ik was net zo lekker begonnen met internet radio luisteren in de auto. (lage bitrate aac)
Dacht ik aan eenheidsworst-FM ontsnapt te zijn, krijgen we dit.

vetkleppert | 10-05-11 | 18:36

Goede zaak, de huidige technologie creëert louter sociopaten die niet meer zonder pingen, twitteren en al die andere onzin kunnen functioneren en daaar zelfs hun identiteit aan ontlenen. Laat het maar onbetaalbaar worden.
Met een mobiele telefoon bel of sms je, en alleen als het niet anders kan.

Superior Bastard | 10-05-11 | 18:36

@ Beëlzebul | 10-05-11 | 18:34 | + 0 -
Vertel op! Ik ben benieuwd naar je verhaal.

PTX | 10-05-11 | 18:35

Sites en diensten afsluiten die concurreren met spraak &nsms was ook al zo grappig(bv ping). Nog even en zelfs twitter gaat op zwart want dat is gewoon sms 2.0.

seven | 10-05-11 | 18:35

@ Reinaert | 10-05-11 | 18:32
Waarom wil je in vredesnaam permanent online zijn? Hangt je leven ervan af of zo?

Heden Stamppot | 10-05-11 | 18:34

Ja iedereen begrijpt het probleem nu wel, maar GS, doe er verdomme dan wat aan! Oplossingen, acties, rellen, mobiliseer die netwerkgeneratie!

don patatos jr. | 10-05-11 | 18:34

Gewoon opzeggen. Laat ze maar de geeuwhonger krijgen met dat kutbedrijf.

omwenteling | 10-05-11 | 18:34

Ik heb een aversie tegen KPN sinds ik persoonlijk meemaakte dat het discriminerende hufters zijn.

Beëlzebul | 10-05-11 | 18:34

.. Alles buiten mijn bundel, in mijn geval naar buitenand bellen, doe ik via lebara mobile....
1 cent per minuut...

Doeggggg KPN

de aarde | 10-05-11 | 18:34

Getverdemme, ik heb die livestream na 30 seconden afgezet, verschikkelijk amerikaans klapvee.

sparxx | 10-05-11 | 18:34

Mooie tijd om te kijken of we hier te maken hebben met een monopolie, een oligarchie of een vrije markt.

de Bree | 10-05-11 | 18:33

dit is dus de FL (fucking limit) ga nu alles opzeggen bij de kpn= 3x digitenne tv/internet/telefoon vast/2 x mobiel en postbus bij de tnt: kpn/tnt FUK JOE!

basberger | 10-05-11 | 18:33

@Milton Friedman | 10-05-11 | 18:29

Kan wel maar is geen sluitende oplossing. Iedereen wil permanent online kunnen zijn en niet afhankelijk van toevallige gelegenheden die zich voordoen.

Je hebt wel gelijk, het kan, maar er komt een hoop geluk en improvisatievermogen bij kijken en dat wil de modale gebruiker niet.

Reinaert | 10-05-11 | 18:32

Vredige libertariër | 10-05-11 | 18:25
We hebben toch de onafhankelijke NMA van rechter Kalbfleisch, die zal voorkomen dat de diverse maatschappijen afspraken maken over prijzen en voorwaarden? Moehahahahahaha.

Milton Friedman | 10-05-11 | 18:31

Vredige libertariër | 10-05-11 | 18:25

In een gezonde markt zijn niet alleen de leverende partijen onafhankelijk, maar ook de consumenten. Wanneer de prijzen te hoog zijn, behoren de consumenten vanzelf af te haken.

Het probleem is dat de Nederlandse consumenten niet zelfstandig denkend meer zijn, maar in de greep van paarse broeken. Dan verdien je het ook om verneukt te worden.

Absoluut niet waar | 10-05-11 | 18:31

Ik geloof niet dat Vodafone zoiets zal tariveren, ookal denkt de nieuwe topman van KPN van wel.. Goed inzicht, of onbegrijplijke taktiek?

Fratello | 10-05-11 | 18:30

Ik zie wel hoe volgend jaar de vlag erbij hangt bij de aanbieders...... het huidige contract kunnen ze toch niet opzeggen

Fatwabuster | 10-05-11 | 18:30

Je hebt toch wifi op je mobieltje? Laat het abonnement aflopen en bel/chat/internet alleen nog maar via wifi. Thuis natuurlijk, maar ook bij vrienden, hotels, kennissen en steeds meer in de openbare ruimte. Was laatst in Verweggistan en heb alleen maar gratis gebeld en geinternet via wifi netwerken. Netwerken van wifi aanbieders (particulieren) die een deel van hun (beveiligde) bandbreedte ruilen met anderen wereldwijd zijn sterk in opkomst.

Milton Friedman | 10-05-11 | 18:29

Ik zit gelukkig niet bij KPN

doenormaal! | 10-05-11 | 18:28

Had het willen verlengen , word nu gewoon overstappen!!

DeepDownUnderGrunn | 10-05-11 | 18:27

@Necrofiele Badeend | 10-05-11 | 18:20
Heb je de disclaimer al gelezen? Misschien staat erin dat het kan, misschien niet. Als dat laatste het geval is lijkt me het me een simpel kort geding, heb je zo gewonnen lijkt me.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 18:26

PTX | 10-05-11 | 18:22 ik zou als ik jou was maar eens checken of ze je databundel niet al gewijzigd hebben. Zoals bij mij.

Necrofiele Badeend | 10-05-11 | 18:25

@Absoluut niet waar | 10-05-11 | 18:22
Enige probleem is als de rest van de aanbieders straks "geheel toevallig" volgt, en hetzelfde gaat doen. Anders is KPN idd vrij snel overleden lijkt me.

Vredige libertariër | 10-05-11 | 18:25

Hahaha, zelfs zakelijk ga ik KPN de deur uit doen. Goed bezig boys..

j0shua | 10-05-11 | 18:22

Geldt het ook voor zusterbedrijven als Hi? Nog nergens duidelijk kunnen vinden..

merlinn | 10-05-11 | 18:22

Gelukkig loopt mijn bestaande abonnement nog even door. Wedden dat ze straks niet meer automatisch en onder dezelfde voorwaarden verlengen? Vrij en open internet, het was aangenaam, maar nu nemen we langzaam afscheid. Het laatste bekende Terra Nova wordt langzaam ingenomen en gereguleerd. Jammer. Doodzonde.

PTX | 10-05-11 | 18:22

Wat is hier vreemd en onguur aan?

Geenstijl is toch zo pro-marktwerking? Dan krijg je dit bij organisaties met ongekende overhead posten.. Er komen vanzelf nieuwe partijen die innovatiever en goedkoper zijn, zakt KPN vanzelf mee of verliest gigantisch groot marktaandeel.

Of toch maar ingrijpen door de overheid Sjonnie Kwit?

Absoluut niet waar | 10-05-11 | 18:22

KPN is nog niet eens in staat een modernerwetse ADSL-verbinding te leveren en die redelijkerwijs in de lucht te houden. Service? "Daar kunnen we niet aan beginnen meneer". Klachten? "Mwoehahaha, meneer, u bent eindgebruiker dus het is uw fout".

Het is dat ik geen werkbaar alternatief heb anders ging mijn geld ook allang een andere kant op.

Reinaert | 10-05-11 | 18:22

Denk dat ik maar weer overstap op twee blikjes met een koordje ertussen...

c.onjo | 10-05-11 | 18:21

Wat een stel vieze datapooiers daar bij KPN.

Conan de Rabarber | 10-05-11 | 18:21

Mijn abonnement bij KPN is bijna afgelopen, dat wordt dan maar overstappen. Jammer altijd dik tevreden geweest.

Koekfabriek | 10-05-11 | 18:17

Mooi, die livestream zocht ik

Pasta-saus | 10-05-11 | 18:16

YEAH live streaming via mijn (onbeperkt) t-mobile abonnement.

Grote Nerd | 10-05-11 | 18:16

Oke dat word dus meer betalen en KPN gaat uitmaken wat ik met mijn internet doe.. HEb ik als burger niet niet het recht op privacie.. Bij KPN dus niet.. Wat is het volgende dat KPN gaat verbieden? Porno.. KPN denkt de baas te zijn.. Burocratische Zelfmoord zeg ik... Doei KPN we willen je niet meer.

Crematorium-de-Asbak | 10-05-11 | 18:16

Net geplaatst, en gelijk een update...

Kialna | 10-05-11 | 18:15

Ach. Dit proberen ze toch bij ieder groot bedrijf. Zodra de concurrentie groter marktaandeel begint te krijgen, worden de prijzen toch automatisch weer lager. Moet je maar geen duur, lang contract afsluiten.

Angelo Azzurro | 10-05-11 | 18:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken