Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Muiterij op HvA door handenschudweigeraar

handenschuddennahetplassenw.jpg Net binnen via de hoestende man in regenjas: een intern mailtje van de Hogeschool van Amsterdam. U weet wel, die HBO-opleiding waar ooit een docent werkte die vrouwen zo vies & bah vond dat hij ze geen hand meer wilde geven. Meneer de vrouwenhater is reeds docent af maar dat gaat dus zomaar niet hè. Sommige HvA-medewerkers vinden dat gewoon ondemocratisch en dreigen daarom met "dingen die wel eens heel negatief kunnen uitpakken voor de HvA". Jaja mensen, dit is geen gewoon relletje, dit is een veenbrand van ideologische proporties. En dat terwijl het juist zo lekker gaat in het Nederlandse hoger onderwijs. Voor de duiding: onderstaande (geanonimiseerde) brief werd verstuurd naar het college van bestuur en de complete domeinraad van het domein (dat heet faculteit op normale opleidingen) Bedrijfseconomie van de Hogeschool van Amsterdam. Overigens wist de hoestende man in regenjas ook nog te melden dat "er geruchten gaan over de terugkeer van de handenschudweigeraar naar de HvA". Aan de domeinraad, t.a.v. de voorzitter meneer H. Boels Geachte heer Boels, Pas onlangs heb ik de brief van een collega onder ogen gekregen, waarin zij de mening van het Bedrijfseconomie-team verkondigt. Ik ben boos, verdrietig, teleurgesteld, dat ik de brief pas 1,5 week terug onder ogen kreeg. Ik kan me totaal niet verenigen met de inhoud van de brief. Verder accepteer ik een anonieme brief al helemaal niet. Het ergste van alles is dat ik er als lid van het BE team niets van af wist!!!! Wat is de HVA voor een democratie. Ik ben zo boos en teleurgesteld, dat dit soort dingen gebeuren in mijn team. Ik heb een mail onder eigen naam verzonden, dat ik het er niet mee eens was dat Nourdin werd ontslagen. Hier heb ik zowel positieve als negatieve reacties op ontvangen. Dus hierbij moet ik helaas als tegenmaatregel beginnen met de volgende actie. Mijn geloof is protestant. Ik ben opgevoed met de wetten van Godsdienstvrijheid. In mijn jeugd waren zowel de openbare als de RK school een bron van ellende. Met die kinderen ging je niet om en nu keer ik hier weer naar terug. Ik wil niet omgaan met mensen van het RK geloof (kinderverkrachters, oorzaak van veel te veel kinderen in Latijns-Amerikaanse landen, die geen toekomst hebben, alleen omdat ze voor hun geloof geen voorbehoedsmiddelen mogen gebruiken). Ik schud ze geen handen meer. Ik stuur een kopie van deze brief naar dhr. Van der Toren (die ook nog even snel de gebedsruimte heeft gesloten), mijn leiding gevende dhr. G. de Lange en uiteraard aan alle collega’s etc. etc. Als het met Nourdin niet democratisch wordt opgelost, blijf ik voor altijd aanschoppen tegen de HVA. Is dat wat jullie willen, willen jullie werknemers in dienst hebben die zich niet goed voelen en zich niet rechtvaardig voelen behandeld???? En dan weet ik heus wel dat Nourdin fouten heeft gemaakt in de communicatie. Maar kan je dat zo’n jonge docent aanrekenen (net 27 jaar en 2 jaar in dienst bij de HVA). Achteraf weet ik eerlijk gezegd niet of het zou hebben uitgemaakt, als Nourdin zijn besluit mondeling kenbaar had gemaakt. Wij hebben allen binnen het BE team te maken met jonge moslimstudenten. Zij staan allen voor dezelfde problemen en daar moet over gesproken worden. Nourdin vervulde hier een uitstekende rol in en werd echt gezien als een rolmodel, wat betreft zijn ambitie en wat hij tot nu toe heeft bereikt, terwijl hij pas 27 jaar is. Het moet niet opgelost worden, zoals het nu is opgelost. Er blijft nu teveel onvrede hangen, zowel bij een grote groep collega’s als bij een grote groep studenten. Veel (moslim)studenten kunnen zich niet verenigen met het besluit van de HVA en dat zou weleens negatief kunnen uitpakken voor de HVA, wat betreft de sfeer op school en nieuwe aanmeldingen. Ik vind dat naast alle collega’s ook onze studenten moeten stemmen en dat er democratisch wordt besloten of Nourdin wel of niet in het BE team mag werken. Dit is het belangrijkste doel van mijn brief. Een belangrijk punt die ik niet wil vergeten om te melden, is dat de schrijfster van de anonieme brief niet lang geleden bij de decaan is aangeklaagd, vanwege discriminatie van een moslimstudent. Ik hoop snel van u te horen. Met vriendelijke groet, Onbekende Afzender

Reaguursels

Inloggen

Geschreven door een moslim / marokkaan...

muslimFucker | 11-05-11 | 13:01

het idiootste is dat meneer eerst flink tekeer gaat tegen katholieken, dat zijn allemaal pedofielen. maar moslims die mogen blijkbaar onder het mom van 'godsdienstvrijheid' zich wel compleet misdragen.
wat een vuile hypocriet.

de hva moet democratisch zijn? alsjeblieft niet zeg. dat hele gezeur in de jaren 60 van studenten die zonodig inspraak wilden heeft vooral ellende gebracht. die studenten wouden destijds geen inspraak, die wouden gewoon 'gratis' een diploma hebben, zonder al dat vervelende leren en opgaven maken enzo.
als je het als student niet eens bent met het beleid van een school dan ga je maar naar een andere toe.

******** | 10-05-11 | 23:31

Hij denkt dat het HBO een democratisch instituut hoort te zijn. Wat een giller! Verder zie ik een heleboel taalfouten (vooral tegen het geslacht van de zelfstandige naamwoorden) die typisch zijn voor onze allochtone medelanders. Ik durf er een goede fles haram-wijn op in te zetten dat deze brief niet geschreven is door een autochtone Nederlandse protestant maar door een taqiyya-moslim.

Ivoren Toren | 10-05-11 | 22:12

"Een belangrijk punt DIE ik niet wil vergeten OM te melden"
Verdacht...

nikjenikje | 10-05-11 | 15:40

Ach ach, dat dit soort brieven geschreven (of misschien niet) worden. Veel succes democratiese HvA.

henksq49 | 10-05-11 | 15:32

Wie de f*ck heeft deze Onbekende Afzender aangenomen bij de HvA? En nog belangrijker, wie heeft hem de hand boven het hoofd gehouden? Het lijkt mij namelijk ondenkbaar dat tot nu toe niemand van de HvA zich gestoord heeft aan deze nitwit en zijn collega's!?

Widukinn | 10-05-11 | 15:25

(nationaal) socialistische beweging

minimá-armezusvan.. | 10-05-11 | 14:02

*Nourdin Belhadi, de docent van de HvA die vrouwen geen hand meer wil geven, keert niet terug bij de onderwijsinstelling*.
Dat zegt AT5.
Ik hoop dat het waar is.
Ik vertrouw die HvA voor geen cent.
www.at5.nl/artikelen/61963/omstreden-d...

Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 13:48

"Nourdin (...) werd echt gezien als een rolmodel."
Ik geloof dat dit nu juist het grote probleem is, niet?

Schoorsteenveger | 10-05-11 | 12:43

De schrijver kan niet eens een correcte Nederlandse brief schrijven.
Wat een armoede.
Terug naar de lagere school!

dickvanbaren | 10-05-11 | 12:03

Pakmans is in ieder geval blij dat de anonieme schrijver geen Nederlands doceert. Vorm en spelling zijn zwak en qua argumentatiestructuur en overtuigingskracht voldoet het stuk zeker niet.

Volgens mij is het daarmee eerder schrijver die de HvA diskwalificeert als respectabele onderwijsinstelling, dan dat het besluit om de heer 'Nourdin' te ontslaan dat heeft gedaan.

Pakmans | 10-05-11 | 11:51

Eigenlijk best een rare gewoonte dat handenschudden. Misschien dat we eens iets anders moeten verzinnen, bijvoorbeeld de vingers in V-vorm in andermans neusgaten steken. Misschien is dat wel voor iedereen acceptabel.
ogen steken.

Pierre Bezuhov | 10-05-11 | 11:36

Pas 27 jaar? Wat een onzin. Alexander de Grote was 22 ten tijde van zijn grootste rijk.

valsebingo | 10-05-11 | 11:20

repulse | 09-05-11 | 23:04
Helemaal gelezen en de rechtbank stelt expliciet dat de maatschappelijke onrust het ontslag rechtvaardigt...
De rechtbank stelt ook dat handenweigeren op zich geen reden is voor onbekwaamheid.
=
De verhoudingen waren verstoord, ergo ontslag.
Maar het verlenen van het ontslag lag niet aan het weigeren de handen de handen te schudden maar aan de discussie erna.
_
Ten aanzien van het ontslag stelt de rechtbank vast dat dit is verleend wegens redenen van gewichtige aard, onder meer gelegen in ernstig verstoorde verhoudingen en gebrek aan vertrouwen.
-
geen woord over ontslag vanwege handenschudden. Slechts de opstelling van de weigeraar wordt als onvoldoende constructief beoordeeldt. Dat leidt vervolgens tot verstoorde verhoudingen en dan natuurlijk tot ontslag.

2emeREP | 10-05-11 | 11:00

@Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 22:55
Die man zal me worst zijn.
Het gaat om het idee dat je als docent ineens iedereen die dat wil de hand moet schudden en dat dat bepalend is voor de verlenging van je dienstverband.
Dat is pas onzin.
Het is onzin dat nederland een land is geworden waar je behalve belasting betalen ook ineens aan allerlei normen en waarden moet voldoen voor je volwaardig lid van de maatschappij kan zijn.
De verschillen tussen Nederlanders onderling zijn immens. In religie, samenlevingsvormen, politieke keuzen etc etc.
Er is niet 1 waarheid behalve de waarheid dat we het hier met elkaar moeten doen.
Een weigerambtenaar die dit protest tegen een wettelijk besluit jaren volhoudt kan gewoon blijven weigeren.
In geen enkele wet in nederland is iets geregeld over begroetingsrituelen, gelukkig maar!
Dus voor je de handenman ontslaat zal je toch eerst de ambtenaar moeten ontheffen uit zijn functie.
Daar heeft echter het grootste deel van nederland ineens geen problemen mee.
Terwijl weigerambtenaren dus daadwerkelijk nederlanders wettelijke rechten willen onthouden en de handenweigeraar slechts een algemeen geaccepteerde omgangsvorm negeert.

2emeREP | 10-05-11 | 10:48

Wat een armzalig briefje! HBO-docent? In mijn tijd kreeg je daar zelfs op de ambachtschool nog een onvoldoende voor.

WirMachenMusik | 10-05-11 | 10:44

gentle giant | 09-05-11 | 22:53
Ja dus?
Nieuwjaarszoenen.
Sommige mensen wil ik helemaal niet zoenen. Anderen vinden dat immens flauw.
Als nu een meerderheid ineens vindt dat ik dat moet doen ben ik dan geen goed burger meer?

2emeREP | 10-05-11 | 10:42

Progreso | 10-05-11 | 01:50
...
Je kan via mn ip mn cv zien?
...

2emeREP | 10-05-11 | 10:40

Meerderen hebben het gezegd, en ik zeg het ook: Docent aan een hogeschool en niet het onderscheid tussen de en het weten. In de laatste alinea zegt hij: die punt, het is natuurlijk dat punt.

Thomas3018 | 10-05-11 | 10:34

Dreigende taal en ook nog roepen dat iets democratisch beslist moet worden. Dat klinkt en is tegenstrijdig.

fritsspits | 10-05-11 | 10:30

Causa Sui | 09-05-11 | 21:06 | + 4 -
Moehaha! maar een beetje te moeilijk voor de gemiddelde GS-HBO-er

rintelman | 10-05-11 | 10:22

negers zijn zwart | 10-05-11 | 00:27 |
Gezien jouw 'schrijfstijl' ben jij niet verder gekomen dan de basisschool

Mister13 | 10-05-11 | 09:59

// int tmp = empathy;
// while(empathy>0) empathy--;

HBO... wanneer stoppen ze eens me die onzin? We hebben tegenwoordig tog internet? Er schijnen zaken te zijn in de theoretische informatica, natuurkunde, wiskunde en logica waarvoor het verstandig is naar een collegezaal te gaan. Soms zelfs om 9 uur 's ochtends. Echter, "management", "toerisme", "journalistiek" etc...

w00t! e.g. mijn huisgenoot, hij doet iets met multimedia op een HBO. Echter, hij kan nu, eind 2e jaar, nog steeds geen helloworld in welke taal dan ook, kan niet uitleggen wat Javascript is laat staan hoe het zich verhoudt tot AJAX. Hij kan geen synthesizers bouwen, gefundeerde betogen schrijven, muziek afmixen, filmpjes monteren etc..

Die shit is zo schrijnend: niet zozeer zijn gebrek aan skills, maar het onvermogen van die opleiding om hem *echt* iets te leren.

// empathy = tmp;

an0n | 10-05-11 | 09:52

Dit kan -en zeker: mag- geen leraar heten. Op dit moment spijt het mij dat ik Dhr. Boels niet ben, want ik zou dit snode individu zo allemachtig hard de laan uittrappen dat het bijna zielig zou zijn. Wat een ongeletterd stom stuk vreten. Ga maar naast je weigerende vrindje in de rij bij het buro staan. Oen.

Hollander01 | 10-05-11 | 09:38

Ik weet niet wat erger is; de discriminerende religek of dit soort uitgesproken domme mensen die op miraculeuze wijze een baan als HBO docent hebben gevonden. En uh, een bedrijf is geen democratie, ga eens aan het werk!

aha-erlebnis | 10-05-11 | 09:26

Schokkend dat iedereen gelooft dat een HBO-docent zulke brieven schrijft. Zo erg kan het toch niet zijn gesteld met ons onderwijs?

tipo | 10-05-11 | 09:16

Geïnstitutionaliseerd geloof, altijd -1.

MistrX | 10-05-11 | 09:14

Het wordt echt link als gelovigen gaan samenspannen. In dit geval een protestant en een moslim.

Ik hoop dat ze die briefschrijver kunnen achterhalen en hem achter Nourdin in de rij bij het CWI (heet dat nog zo, ik ben namelijk al een poosje weg uit NL)plaats laat nemen.

Zijn er landen op de wereld waar religie gewoon verboden is zonder dat daar een een of andere despoot aan de macht is?

Ikdus | 10-05-11 | 09:08

Als dit schrijfsel indicatief is voor de professionaliteit van het docentencorps van het hoger onderwijs in Nederland, dan kunnen we beter nu meteen al onze bedrijven en kennisinstituten liquideren, het vrijgekomen geld volledig stoppen in subsidies en uitkeringen en ons verder alleen nog maar concentreren op toerisme

BASinnic | 10-05-11 | 09:06

Verder accepteer ik een anonieme brief al helemaal niet, onbekende afzender. Hahaha, serieus?? Misschien maar eens het woordenboek erbij pakken en zoeken op hypocriet?

Evildutch | 10-05-11 | 09:03

Pas 27 jaar en nu al zo'n geschifte, vrouwenhatende zeloot.

The Green*Machine | 10-05-11 | 09:01

En hop, weer een hele school naar de typhus allemaal vanwege die gore Kudt-ideologie dat islam is!
Steden naar de hel, samenleving naar de hel, scholen naar de hel, hele wijken en niet gelovige burgers naar de hel.

Bedankt PVDA Nederland , bedankt voor deze culturele verarming, het zal jullie tijd in de villa's wel uitzitten toch?

Creaguurder | 10-05-11 | 08:58

Wat een achterlijke klootviool die brievenschrijver! Bevestigt mijn vermoeden dat sommige mensen niet in het onderwijs thuishoren, maar beter suikerzakjes kunnen gaan plakken in de sociale werkplaats!

Aktivist | 10-05-11 | 08:40

Hendrikus van Amstel | 10-05-11 | 08:37 |
+1.

GeflipteVlaflap | 10-05-11 | 08:40

LOL zegt die protestant nou echt dat Katholieken fokken als konijnen? Volgens mij is het toch echt andersom.. in Nederland iig. En ook een schitterende redenaties heeft die persoon:
"RK, dus kinderverkrachter".
"Moslimstudenten kunnen zich niet vinden in de maatregel, dus veranderen, anders gaan ze huilen".
En dat zit in het onderwijs... eng!

Hendrikus van Amstel | 10-05-11 | 08:37

das zeker een docent Nederlands, die anonieme afzender. Zelden zo'n correct geformuleerd, retorisch sterk en argumentatief overdonderend stukje schrijfwerk gezien. Chapeau, chapeau, chapeau. En dan de studenten aanrekenen dat ze slecht Nederlands schrijven. Man, man, man, wat een land.....

Beau ter Ham | 10-05-11 | 08:32

De anonieme persoon die deze brief gestuurd heeft geeft aan dat die katholieken haat en wil discrimineren door die geen hand te geven en kan dus mooi de laan uitgetrapt worden om met zijn/haar moslimvriendjes te gaan thee drinken.
Doeii!

Beëlzebul | 10-05-11 | 08:31

Ze dachten natuurlijk: de publieke aandacht even laten overwaaien en dan kan onze lieve fundamentalist gewoon weer terugkomen.
Want zo gaat het toch altijd.
Is Tariq Ramadan eigenlijk al weer terug op zijn gesubsidieerde post in Rotterdam?

Merlot | 10-05-11 | 08:23

[Wij hebben allen binnen het BE team te maken met jonge moslimstudenten. Zij staan allen voor dezelfde problemen en daar moet over gesproken worden]
Inderdaad; Als alle meiden even naar de bestuurskamer willen gaan? Nourdin krijgt anders een harde dikke woestijnplasser en dat moeten we niet willen, he klas?

ojédiaré | 10-05-11 | 08:19

Oh mijn God, dat meent die man niet!
Serieus, hij meent dit toch niet?
toch?!

GeflipteVlaflap | 10-05-11 | 08:15

@C. M. Carlier | 10-05-11 | 07:07
Juist!Iemand die iets heeft bereikt, ongeacht de leeftijd, gaat dat niet in een negatief daglicht stellen omdat hij per ongeluk op bedevaart is geweest. Deze man heeft zijn baantje vrijwel zeker gekregen dankzij zijn afkomst. En hij hoopt het ondanks zijn pre-historische geloofsovertuiging te behouden met gemekker en gedreig. Dat ging in dit land tientallen jaren goed, maar het is tijd om paal en perk te stellen...

Dagelijkse Dosis | 10-05-11 | 08:15

2emeREP | 09-05-11 | 22:50 |
primo:
Behalve als je expliciet weigert een bepaalde sexe de hand te schudden
====
secundo:
klopt. met iedereen of met niemand, geen uitzondering voor mannen
=====
tertiario:
De beroemde drogreden van de kleuter. Zij mogen het, dus ik mag het ook
======
quartario:
waar baseer je dat op? Wordt ik nu gediscrimineerd omdat ik universiteit gedaan heb en niet HBO?
======
cinqurario:
Nederland is een liberaal land waar iedereen zich dient te houden aan de normen en waarden van dit land om, vooral in het middekader, een optimale ontplooing te kunnne hebben. Als je afwijkt van de norm krijg je geen baan. That simple!

Geen respect voor respectlozen, geen tolerantie voor intoleranten.

nu even niet | 10-05-11 | 08:13

Wippen dat wijf.
D'ruit, opzouten en nooit meer terugkomen!

roze jas | 10-05-11 | 08:06

@Greetje Duisenberg | 10-05-11 | 07:39
Maar er komt nooit meer oorlog. Europa is een zeer stabiel geheel geworden. Solidariteit tussen de lidstaten is zo groot dat we blindelings kunnen rekenen op de Griekse en Ierse strijdkrachten om onze landen te verdedigen. Als Le Pen volgend jaar de verkiezingen wint in Frankrijk, zal Europa al helemaal een stabiel geheel worden. En de Russen? Die komen nooit meer. Wij zijn neutraal. Dat is een beproefd concept en wel zo goedkoop. En mochten ze wel komen, dan kijken we gewoon lief de oceaan over naar de VS om ons te komen bevrijden, te voorzien van Marshall-hulp en daarna weer te verguizen onder onze morele superioriteit.

Chiant | 10-05-11 | 08:00

ojédiaré | 10-05-11 | 07:57
LOL,
Een rap gebeuren, die auto.

Sjeng de helle | 10-05-11 | 07:59

@Sjeng de helle | 10-05-11 | 07:38
Dus in die tijd werd Mazda al aanbeden?
Dat doe ik vandaag de dag ook nog steeds. De MX5 dat is.

ojédiaré | 10-05-11 | 07:57

Greetje Duisenberg | 10-05-11 | 07:39
U ziet het verdomde goed!

Sjeng de helle | 10-05-11 | 07:42

Ja ja, natuurlijk! De morrende Moslims hebben hun zin weer eens niet gekregen en dan gaan ze dreigen. Aan de brief af te lezen gaat het hier om een nieuwe Nederlander, met het taalkundig inzicht van een leerling van de basis-school, maar dat terzijde. Het gaat tenslotte om een HBO-opleiding, en dan moet je niet te kritisch zijn.
Maar dat dreigen dat is natuurlijk van de zotte! Op de Amsterdamse Hogeschool zal het niet anders zijn dan in de rest van het onderwijs; is eerst de kwaliteit van het onderwijs aangepast aan de minder heldere lichten (o.a uit het Rif), nu moeten ook de omgangsvormen aan hen worden aangepast. Terug naar het stenen-tijdperk toen we elkaar nog met een knots begroetten. Waarom organiseren die Moslims niet hun eigen (hoger) onderwijs? Daar zijn ze zo goed in...:)

Dagelijkse Dosis | 10-05-11 | 07:42

Verder accepteer ik een anonieme brief al helemaal niet....
Mvg, Onbekende Afzender

Tsja... vast geen docent logica. En om helemaal aan het eind van je brief de klaagster op vage wijze te betichten van racisme, lijkt me niet al te bevorderlijk voor de teamgeest en naam van de school en ontkracht de rest van je brief nogal. Lijkt zo meer op een wraakactie tegen die klaagster.
Is deze brief tekenend voor het niveau van leerkrachten op hogescholen? Want dat verklaart veel.

sjaakdeslinksesul | 10-05-11 | 07:41

Wat een geflipt zooitje, maar zet je maar vast voor de volgende generatie leerkrachten-leerlingen, want op de basisscholen van nu is het ook heel leip alles bij elkaar genomen. Dat belooft nog wat voor de toekomst.
Helaas niet veel goeds.
.
Ach er is gewoon een algehele ontwrichting op elk terrein.
-Jan Kees de Jager die goed geld naar kwaad geld moet gooien, omdat dat nou eenmaal was afgesproken.
-Mark Rutte die als een pacifist de strijdkrachten onttakelt, terwijl ze in Moskou trots militair paraderen.
-En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Greetje Duisenberg | 10-05-11 | 07:39

Wat een gekkie... Dan kun je ook joden en moslims geen handen meer schudden. Ook in die gelederen worden veel teveel kinderen geboren. Ook daar is kennelijk enige twijfel wat betreft voorbehoedsmiddelengebruik. Weinig handjes schudden dan. Alleen nog maar protestantjes, humanisten, agnosten en atheïsten bijvoorbeeld dan. Mits ze spaarzaam spuiten en rubberomhuld de pil slikken.

GeileWillem | 10-05-11 | 07:38

Hoe durft deze persoon in een brief het te hebben over rechtvaardigheid en tegelijkertijd het weigeren van het schudden van handen van katholieken, omdat alle katholieken kinderen verkrachten. Verder ook grappig dat zijn geloof een religie aanhangt.

Stiften | 10-05-11 | 07:35

Che_cuevara | 10-05-11 | 07:28
Mogge Che,
Inderdaad! We zijn goed op weg met die uitingen van waanzin, foei, foei foei.
En Nu Koffie,

Sjeng de helle | 10-05-11 | 07:31

@Sjeng de helle | 10-05-11 | 07:18
Mogge Sjeng,

En dit is dan nog maar het begin.
Eerst geen handen schudden bij vrouwen.
Dan gescheiden demonstreren.
En dan op naar de sharia.

Gaat goed hier in NL.

* en nu koffie *

Che_cuevara | 10-05-11 | 07:28

Mogguh @ All,
Wat een raar gedoe, fanatici met kromme denkbeelden willen invloed.
Als het niet zo zielig was zou mijn buik beginnen te schudden van het lachen.

Sjeng de helle | 10-05-11 | 07:18

'Een belangrijk punt die'
????? (Laatste alinea)

Einde van de Domheid | 10-05-11 | 07:10

"... wat betreft zijn ambitie en wat hij tot nu toe heeft bereikt, terwijl hij pas 27 jaar is."

Dat heeft waarschijnlijk niets met zijn ambitie en/of talent(en) te maken. Dat noemt men positieve discriminatie.....

C. M. Carlier | 10-05-11 | 07:07

De HvA-medewerker trekt een parallel tussen een moslim (welke van de 65 varianten overigens?) die weigert vrouwen (NSFW) een hand te schudden en zichzelf, een protestant (welke van de 834 varianten overigens?), die voortaan weigert een katholiek de hand te schudden. Die vergelijking gaat zo vreselijk mank en getuigt van een dusdanig domme hysterie, dat die op zich al voldoende aanleiding biedt voor ontslag op staande voet.

Chiant | 10-05-11 | 06:58

"Als het met Nourdin niet democratisch wordt opgelost, blijf ik voor altijd aanschoppen tegen de HVA..."

Dat is een moslim-oplossing. Als jullie niet luisteren, dan....!

En idd, vrijheid van godsdienst moet in zijn geheel worden afgeschaft. Een gelovige is niet meer dan een geaccepteerd psychiatrisch patient die er mee wegkomt dat ie denkbeeldige vriendjes heeft. Eenieder die niet gelovig is blijft opgesloten om dezelfde waanideeen.

Daarnaast is het verhaal van god, jezus en zijn 12 homofiele vriendjes al duizenden jaren ouder dan dat de bijbel/koran, wat nog maar eens aantoont dat het allemaal niet eens waar is.

Hoe kun je, als je ook maar een heel klein beetje verstand hebt, in deze BS geloven?!

Geloof is voor mensen zonder zelfvertrouwen zodat ze nergens zelf verantwoordelijk voor hoeven zijn maar alles bij hun denkbeeldige vriend neer kunnen leggen.

Ik zie mensen die geloven niet als gelijken, maar als zielige, geestelijk zieke mensen met hun kerk of moskee als psychiatrisch ziekenhuis.

Bill le Koek | 10-05-11 | 06:40

Mogge @all,
Ik ga vandaag iedereen een hand geven.
Gewoon, omdat het kan.

Che_cuevara | 10-05-11 | 06:35

Parsons | 10-05-11 | 05:05 | + 0 -

Dat heb je goed geraden, maar wat heeft dit met handje schudden te maken? Als iemand een buiging maakt, is dat toch ook respectvol?

Draque6210 | 10-05-11 | 05:09

@Draque6210 | 10-05-11 | 04:40
Laat me raden, je bent geen vrouw.

bankoran.com/?p=226

Parsons | 10-05-11 | 05:05

Anarki | 10-05-11 | 02:21 | + 0 -

Jij bepaalt niet wat een belediging is toch? Wat een kut mentaliteit heeft iedereen die niet een buitenlander een klein beetje zijn eigen cultuur kan laten behouden, alsof dat handje schudden zo belangrijk is? Iemand kan je weigeren de hand te schudden op een respectvolle manier toch?

Woon zelf in een moslim land en ik word netjes behandeld hier.

Draque6210 | 10-05-11 | 04:40

Bluebook | 10-05-11 | 01:40
Beste Bluebook,
Wat hebben we genoten van jouw intelligente bijdragen.
Je was een sieraad voor de blogosfeer.
Zonder jou had de online gedachtenplempwereld er heel anders uitgezien. Vaarwel, topschrijver!
*zakdoekjes, koffie en cake uitdeelt*

Krachtmeester | 10-05-11 | 03:52

@repulse | 09-05-11

Mijn geloof eist dat ik iedere persoon die ik tegen kom in zijn gezicht spuug, als je me ontslaat en de rechter stempelt het goed discrimineer je mijn geloof ? Hand schudden weigeren is hier een belediging, snap dat gvd nou eens een keer. Geloof gebruiken als argument voor onacceptabel gedrag in onze cultuur spoort niet. Dat word nergens geaccepteerd zonder debat en in Nederland is iedereen gelijk, dus discrimineren doen we niet aan. Dat wil zeggen, werkende normaal denkende mensen doen dat niet, sociologen zouden graag elke minderheid voortrekken en daarmee de overgrote meerderheid daarmee graag discrimineren onder het motto "positieve discriminatie" wat voor grote onvrede zorgt maar dat word dan bestempeld als politiek incorrect.

Anarki | 10-05-11 | 02:21

Hand in Hand, Kameraden...

Wanneer wordt Darwin's evolutieleer voorgoed verboden op de Randstedelijke Hogescholen? Is er al een Hogeschool Imamopleiding, zou wel eens tijd worden. Gebedsruimtes met waterpijpen en snel ook!

Zarathustra1883 | 10-05-11 | 02:16

Dit moet fake zijn. Zoveel fouten en tegenspraken kan nooit serieus zijn. hoop ik.

Robuspokus | 10-05-11 | 02:11

@Bluebook | 10-05-11 | 01:41

Joris zal uw gebeden op korte termijn verhoren. *Bluebook uitzwaaien doet*

neemjemoederindemali | 10-05-11 | 02:02

@Bluebook | 10-05-11 | 01:41
Ik kom hier nu al een paar jaar over de vloer maar zo gefrustreerd als u kom je niet vaak tegen.

ojédiaré | 10-05-11 | 01:50

2emeREP | 09-05-11 | 22:50

Zeg cochon, je hebt wel een hele stoere nick voor iemand die nooit heeft gediend bij het Legioen. Jouw kant noch wal rakend plempsel is daar het ultieme bewijs van ..

Progreso | 10-05-11 | 01:50

@Bluebook | 10-05-11 | 01:41
Doei bluebook.

ojédiaré | 10-05-11 | 01:44

Even docentje profilen?
Mannelijke docent in zijn late veertigs.
Latent homofiel hunkert naar genegenheid.
Kalend maar don't give a fuck.
De Hans Spekman kledingstyle maar don't give a fuck.
Socioloog, na de burnout leraar handenarbeid.
Tweede echtgenote nog dikker dan de eerste. (BMI-plof)
Politiek absurd links georiënteerd (LOL)

ojédiaré | 10-05-11 | 01:43

-weggejorist-

Bluebook | 10-05-11 | 01:41

-weggejorist-

Bluebook | 10-05-11 | 01:40

-weggejorist en opgerot-

Bluebook | 10-05-11 | 01:40

reppert | 10-05-11 | 00:50

Gelovig, ongelovig, zwart, wit, geel, blauw. Regels zijn regels en gelden voor iedereen. Deze zijn niet nageleeft en daar maakt deze meneer zich, terecht, boos om. Hij geeft zelfs toe dat de docent inderdaad "fouten heeft gemaakt in de communicatie". Het gaat hier puur om het feit dat de standaard procedure niet is nageleefd voor zover ik dit in kan zien en daarin heeft hij simpelweg gelijk in.

Gebakken in de zon | 10-05-11 | 01:30

Een docent schrijft zo verward?! Mijn God, wat triest.

Het CDA | 10-05-11 | 01:26

@johnnyjewelice | 10-05-11 | 00:37
Mijn punt is dat je als pedofiel niet op een crèche moet gaan werken omdat een pedofiel inderdaad, zoals jij zegt, niet te genezen is en zijn neigingen niet kan onderdrukken. Om dezelfde reden moet je als relifanaat niet op een Hollandse onderwijsinstelling gaan werken en je zeer on-Nederlandse en hier niet passende religieuze wil opleggen aan de vrouwen die je beledigt door hen geen hand te willen schudden. Dan kan die Nourdin nog zo hard roepen dat het niet zijn bedoeling is om de vrouwen te beledigen, het effect is hetzelfde op de vrouw die hij weigert een hand te schudden (zeer beledigend). Als jij een klein kind zou zijn in de handen van een pedofiel zou je je ook niet prettig voelen, zelfs al doet de pedofiel op dat moment niets (het pedofiele gedrag kan ieder moment weer opduiken) Hetzelfde geld voor vrouwen die les krijgen van Nouredin. Nu is het weigeren handen te schudden straks is het weer iets anders. Zijn ideeën passen hier gewoon niet!

doenormaal! | 10-05-11 | 01:12

Veel (moslim)studenten kunnen zich niet verenigen met het besluit van de HVA en dat zou weleens negatief kunnen uitpakken voor de HVA, wat betreft de sfeer op school en nieuwe aanmeldingen.
BertBrussen | 09-05-11 | 21:02

Waar kan ik me inschrijven?

mrazura | 10-05-11 | 01:11

Ik begin bijna aan mezelf te twijfelen nu.
De brief is overduidelijk satire. De briefschrijver stelt het gedrag van die haatbarad op heel speciale wijze aan de kaak door voor vrouwen katholieken in te vullen. Om het niet al te doorzichtig te maken doet hij of zij het nog voorkomen achter die baard te staan.
Maar nu doen tientallen, nee honderden reageerders alsof het geen satire is!

Tja. Soms zijn werkelijkheid en satire moeilijk te scheiden maar hier licht het er toch iets te dik bovenop.
Voor mij is alleen de vraag: is de grap van Bert of van de would-be HvA-er?

Frans Groenendijk

Fransg | 10-05-11 | 01:10

@Eurotokkie | 10-05-11 | 00:19
onwaar wat je daar zegt:
"Evers is naar aanleiding van het incident al vaak gebeld over de vraag hoe de joodse gemeenschap met dit vraagstuk omgaat, want ook in de joodse traditie bestaat het voorschrift dat mannen vrouwen geen hand geven. ,,De Hollandse rabbijnen hebben besloten wel een hand te geven, en dat doe ik zelf ook”, zegt Evers."
www.nik.nl/2004/11/een-hand-met-versta...

polt | 10-05-11 | 01:10

Uhhh, hoe gaat de anonieme briefschrijver katholieken herkennen? In tegenstelling tot mohammedanen zien katholieken er in het openbaar niet bijster opvallend uit. Geen jurken, baarden, rare mutsjes, kopvodden, burkini's of ander uiterlijk vertoon.

Michiel de Kater | 10-05-11 | 01:00

@Davidson | 10-05-11 | 00:46
Ik vind het nu al meer dan erg wat er in dit land gebeurt, om het daar even toe te beperken that is.

Mindy | 10-05-11 | 00:52

Gebakken in de zon | 10-05-11 | 00:44

Moslims, en andere gelovigen zijn snel boos, maar daar gaat het niet over, dat hij gelooft moet ie zelf weten maar dat moet hij dan buiten zijn werk houden en dat doet hij blijkbaar niet.

reppert | 10-05-11 | 00:50

Deze briefschrijver heeft de mond vol van democratie. Het is een misvatting dat democratie het recht is van de meeste stemmen gelden. In een democratie worden de "slimste/meest capabele" personen verkozen, die problemen voor het algemeen nut beslissen. Een school kiest deze personen zelf en is daarom per definitie niet democratisch.

KillerK | 10-05-11 | 00:49

@Mindy | 10-05-11 | 00:34 |

Het is allemaal niet best nee... Dat belooft nog wat voor de toekomst.

Davidson | 10-05-11 | 00:46

En met die laatste "hij" bedoel ik uiteraard brievenschrijverT

Gebakken in de zon | 10-05-11 | 00:45

reppert | 10-05-11 | 00:05

Hoewel onze vrouwenhater in mijn ogen fout zit en terecht verwijderd is ben ik wel een voorstander van "regels" hanteren waar ze van toepassing zijn. Hier hadden de juiste mensen over geinformeerd moeten voordat hij verwijderd werd. Terecht dat hij hier zich boos over maakt.

Gebakken in de zon | 10-05-11 | 00:44

We hebben het hier over een meneer die uit principe niet aan andermans vrouw zit. Dat soort Finnen heb ik eigenlijk toch nog het liefst hoor.

McSnor | 10-05-11 | 00:44

@Davidson

Ik ben er vrij zeker van dat ik een antitheist ben, maar alles heeft zijn plaats. Ik zeg hier dat je in de praktijk niets merkte van de overtuiging van deze docent. Voor mij heeft antitheisme er meer mee te maken dat ik vind dat mensen hun idiote sprookjes voor zichzelf moeten houden; dat betekent niet dat ik vind dat mensen uberhaupt niet in idiote sprookjes mogen geloven.

Daarnaast zeg ik al vanaf het begin dat ik het een terecht ontslag vind.. Ik zeg alleen ook dat er van een mug een olifant gemaakt word, in de praktijk is het een non-issue en komt het niet aan de orde. Als Nourdin gewoon zijn mond dicht had gehouden was er niets aan het handje. (lol)

@doenormaal

Daar zou ik geen problemen mee hebben. Dat je pedofiel bent daar kun je niets aan doen. (denk ik) Zodra je aan een kind gaat zitten moet je natuurlijk direct afgeschoten worden, maar waar je een stijve lul van krijgt daar heb je nogal weinig invloed op.

johnnyjewelice | 10-05-11 | 00:37

@Eurotokkie | 10-05-11 | 00:19
Net zo achterlijk.

Wat is je punt?

Parsons | 10-05-11 | 00:35

Eurotokkie | 10-05-11 | 00:26

En dus weg met die gelovigen in openbare functies we hebben toch scheiding tussen kerk en staat? Dus waarom moet ik als belastingbetaler de dupe zijn van al die gekken. Willen ze die gasten in diesnt houden dan betaald de Kerk, de Moskee of de Synagoge maar hun loon.

reppert | 10-05-11 | 00:35

Oh topic hieronder dus.

Mindy | 10-05-11 | 00:34

@Davidson | 10-05-11 | 00:29
Precies, er zouden meer mensen naar Pownews moeten kijken.. Vanavond was dat ook weer ehhh nou nuff said. Topic hierboven zonet het filmpje gekeken, my oh my..

Mindy | 10-05-11 | 00:34

LOL @woefdrammer | 10-05-11 | 00:09

Parsons | 10-05-11 | 00:34

@Mindy | 10-05-11 | 00:26

Inderdaad. Meneer vangt een paar ton en die verdeelt hij over zijn familie die in het bestuur zit van zijn zogenaamde interculturele jongerenorganisatie...

Davidson | 10-05-11 | 00:29

Echte hoger onderwijs schrijfstijl.

negers zijn zwart | 10-05-11 | 00:27

Na half de documentaire over de R'damse moskee en half Balkenende kan ik zo'n brief echt niet meer aan. By the way hoe is het met Nourdin's Utrechtse bak subsidie..

Mindy | 10-05-11 | 00:26

McSnor | 10-05-11 |

Klopt, als je weet dat op de nieuwe parkeerautomaten , ( die met touchscreen ), meer bacteriën zitten dan onder de rand van een openbare wc dan weet ik genoeg.

Eurotokkie | 10-05-11 | 00:26

Eurotokkie | 10-05-11 | 00:19
Bizar inderdaad, die opvattingen van zo'n rabbijn.
Verschil is alleen, dat Evers geen les geeft aan een openbare instelling.

Krachtmeester | 10-05-11 | 00:25

@johnnyjewelice | 10-05-11 | 00:12
Zou jij les willen hebben van een docent wanneer je zou weten dat het een pedofiel is ook al geeft hij geweldig, fantastisch, goede bedrijfskunde?
Ik geef je dit voorbeeld om je duidelijk te maken dat het er hier niet om gaat of het een goede docent is. Het gaat erom welke denkbeelden deze docent erop na houdt. En een docent die anderen zijn Nederland-vreemde ideeën oplegt snapt niet dat hij niet hier les moet geven maar in Mekka.

doenormaal! | 10-05-11 | 00:23

Eurotokkie | 10-05-11 | 00:19

En dus ook weg die gast.

reppert | 10-05-11 | 00:22

@johnnyjewelice | 10-05-11 | 00:06 |

Je klets uit je nek... ik vermoed dat je eigenlijk atheïst bedoelde. Enfin, een (militante) atheïst zou een bloedhekel moeten hebben aan intolerante religieuze uitingen binnen de opleiding die hij volgt. Het weigeren van een vrouwenhand om religieuze redenen is een uiting van religie -in dit geval doctrine, ideologie, binnen jouw studie...
En of hij verder capabel is of niet, doet niet ter zake. Versteh?

Davidson | 10-05-11 | 00:22

@johnnyjewelice | 10-05-11 | 00:21
Ben je een moslim, johnny?

Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 00:22

Ik heb ooit ergens gelezen dat handenschudden één van de meest ongezonde activiteiten is. Je kunt nog beter de schilfers van je zak op brood doen of een toiletpot tongzoenen. Die schudweigermeneer heeft wat mij betreft dus gelijk. Maar dan moet hij wel niemand een hand geven.

McSnor | 10-05-11 | 00:22

Ik zou zo graag Nourdin(en briefschrijver) aan het huilen maken met argumenten. Is niet moeilijk namelijk!

Widukinn | 10-05-11 | 00:21

@Lewis Lewinsky

Nope. Ik heb wel vorige week nog drie kerken in de brand gestoken.

johnnyjewelice | 10-05-11 | 00:21

Orthodoxe joden geven vrouwen ook niet de hand , volgens mij doet Rabbijn Raphael Evers dit ook niet.

Eurotokkie | 10-05-11 | 00:19

Anyway, blijft te triest voor woorden dat er überhaupt dit soort geestelijk minder valide personen bij een hogeschool op de payrol staan......

woefdrammer | 10-05-11 | 00:19

De briefschrijver stelt: "Is dat wat jullie willen, willen jullie werknemers in dienst hebben die zich niet goed voelen en zich niet rechtvaardig voelen behandeld????"

Mijn suggestie voor de leidinggevenden:
Deze vraag met een duidelijk NEEN beantwoorden en dus ook meteen de briefschrijver de deur wijzen.

TheChemist | 10-05-11 | 00:19

@johnnyjewelice | 10-05-11 | 00:12
Je hebt dus helemaal niets ondernomen. Dat is een beetje weinig voor een actieve bestrijder van religies. Vind je zelf niet? Of ga je nog wat doen tegen die mallotige godsdienstwaanzinnige Belhadi?

Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 00:18

woefdrammer | 10-05-11 | 00:15
LOLZ.

Krachtmeester | 10-05-11 | 00:15

@Krachtmeester | 10-05-11 | 00:12 |

Jij discrimiNAZIE !!, schadevergoeding und schnell !

woefdrammer | 10-05-11 | 00:15

@Lewis

Ik val in herhaling hier: het ging tijdens de lessen dus over bedrijfskunde en helemaal niet over religie.

johnnyjewelice | 10-05-11 | 00:12

woefdrammer | 10-05-11 | 00:09
Aha, u bent taxichauffeur!

Krachtmeester | 10-05-11 | 00:12

Misschien had de media zoals gebruikelijk dit ´uitvergroot conflict´ even kunnen overschreeuwen, parkeren en over 8 jaar nog eens bespreken. Waarschijnlijk zouden er dan geen slachtoffers zijn gemaakt... in dit geval.

hawie | 10-05-11 | 00:11

Ik spuug menschen in hun gezicht tegenwoordig ipv een hand te geven...... moet namelijk van m'n zelfbedachte ideologie, hiervoor EIS ik RepSeCt !! (of een royale oprotpremie)

vriendelijke groet,
anoniempje.

woefdrammer | 10-05-11 | 00:09

@johnnyjewelice | 10-05-11 | 00:06
Je bent dus een actieve bestrijder van religies. Welke acties heb je ondernomen tegen Nourdin Belhadi, de islamiserende gek die weigert vrouwen een hand te geven?

Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 00:08

Ik bedoel autist :P hbotje huh

johnnyjewelice | 10-05-11 | 00:07

@Lewis Lewinsky,

Juist. Ik geef aan dat ik een antitheist ben, waarop jij vraagt "Ben je een anthiteist?". Ik neem aan dat je dan nog iets meer te vertellen hebt.

Het is normaal om dan met een vraagteken te eindigen, maar ik snap dan voor een atheist dit soort gebruiken lastig te begrijpen zijn...

johnnyjewelice | 10-05-11 | 00:06

Gebakken in de zon | 10-05-11 | 00:02

Vertel waarom?

reppert | 10-05-11 | 00:05

@de honden blaffen... | 10-05-11 | 00:02
Kudo. Zie ook mijn plemp: Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 21:34

Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 00:05

Als de schrijver van bovenstaande brief protestant is, dan ben ik moslim.

Hier valt hij door de mand: "Een belangrijk punt DIE ik niet wil vergeten om te melden,".

de honden blaffen... | 10-05-11 | 00:02

Parsons | 10-05-11 | 00:02
Nee hoor. Ik sta nog steeds rechtop.

Krachtmeester | 10-05-11 | 00:02

We kunne hoog laag of schuin springen maar briefschrijverT heeft wel gelijk.

Gebakken in de zon | 10-05-11 | 00:02

@johnnyjewelice | 09-05-11 | 23:59
Juist met een vraagteken erachter. Ik denk dat niemand hier kan begrijpen wat je bedoelt, johnny. Dus helder het maar op, als je wil.

Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 00:02

Maar goed, dit is dus de zoveelste knieval die we blijkbaar voor de achterlijkheid moeten maken?

Parsons | 10-05-11 | 00:02

Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 23:54 Ik ben het met je eens. Ik zeg het alleen anders.

zeg maar jansen | 10-05-11 | 00:01

@johnnyjewelice | 09-05-11 | 23:59
Je gaf geen antwoord. Je stelde een wedervraag.

Lewis Lewinsky | 10-05-11 | 00:00

@Lewis Lewinsky

Ik gaf antwoord op de vraag die jij me stelde. Tikje autistisch van je dit; beetje jammer.

johnnyjewelice | 09-05-11 | 23:59

@johnnyjewelice | 09-05-11 | 23:52
Juist wat? Het is juist dat jij mohammedaan bent, bedoel je dat?

Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 23:56

@zeg maar jansen | 09-05-11 | 23:44
Het gaat niet over wel of niet een hand geven. Het gaat over islamisering, het invoeren van de mohammedaanse norm dat mannen vrouwen *uit respect* geen hand moeten geven.
Dat is een hellend vlak. Daarna moeten vrouwen *uit respect* een hoofddoek op, vervolgens een boerka, vervolgens thuisblijven, en vervolgens mogen vrouwen *uit respect voor vrouwen* geen onderwijs meer volgen.
Die Nourdin Belhadi is een taliban. Een aimabele taliban, die zelfs aan actieve bestijders van religie het idee geeft dat hij een goede docent is.

Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 23:54

@Lewinsky

Juist?

johnnyjewelice | 09-05-11 | 23:52

Geacht bestuur,

U bestuurt, mij en mijn collega's, de school en de scholieren. Daar wordt U voor betaald en op afgerekend. Wellicht door een raad of groep commissarissen oid. Daarnaast hebt U wellicht ruggespraak van wat (advies)organen. Maar U beslist... En U bestuurt.
Nu wil ik met mijn grote mond als medewerker daar ineens iets aan veranderen, ofschoon ik geen bestuurder ben, maar gewoon dienstdoend docent.
Ik weet dat dat niet mijn rol is en dat ik, mocht het misgaan in geen velden of wegen te bekennen ben, immers dan ligt het weer aan U, want ik ben maar docent.
Los hiervan zijn mijn resultaten abominabel, maar wil ik wel graag meer geld. Daarom protesteer, demonstreer en staak ik nu en dan. Dit is nu echter niet mijn punt.
Wegens mijn zwakke en labiele linkse moraal (excuus voor de contaminatie) vind ik gewoon dat docenten nooit het veld hoeven te ruimen. Immers, ik ben er zelf een.

Hoogachtend, uw nederig dienaar,

Dinges

hfakker | 09-05-11 | 23:52

@dutchdj | 09-05-11 | 23:21
Ja ik ben nog steeds aan het werk zodat nutteloze onrendabele Hollandia zuipende losers als jij hun handje kunnen ophouden bij vadertje staat

Haagse-Geertje | 09-05-11 | 23:50

zeg maar jansen | 09-05-11 | 23:44

Wat nou gezeur iemand een hand geven is gewoon fatsoen
doe je dat niet ben je gewoon een asociale hond.

reppert | 09-05-11 | 23:50

"Wat is de HVA voor een democratie" De schrijver is danig in de war. HvA is helemaal geen democratie, HvA is een school. Er zijn mensen die denken dat bedrijven en scholen allemaal democratisch moeten zijn. Onzin, die instituten hebben een leiding en die maken de keuzes. En die leiding is niet gekozen. De leiding kan de mening peilen en meewegen maar is daartoe absoluut niet verplicht. Die leiding heeft besloten de handenweigeraar weg te sturen en dat is het. Laat de leiding leiding geven en de docenten zich bezig houden met lesgeven (of college zoals het tegenwoordig heet om de status op te krikken) [is overigens net zoiets dat iedereen opeens "student" is, als in "ik studeer voor kapper". Daar kun je wel een studie van maken denk ik].

Stropdasje | 09-05-11 | 23:48

Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 23:42 Nee. Niet uit vorm.

Maar het vervalt weer in normen en waarden en gezeur over handje wel of handje niet geven terwijl uit de brief duidelijk blijkt dat ons nageslacht uitermate beroerd les gegeven wordt.

En dat is veel erger.

zeg maar jansen | 09-05-11 | 23:44

@Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 23:33 |

Lol!

Davidson | 09-05-11 | 23:44

Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 23:33 Nee man, dat is iemand die geen thee wil drinken.

Nou ja, dan ben je tegenwoordig ook meteen de vijand.

zeg maar jansen | 09-05-11 | 23:40

Ik durf de wedden dat de HvA weer gaat zwichten voor die soort idioterie. Normen en waarden en de cultuur van DIT land gaan voor cultuur en geloof van immigraten, hoevaak moeten we dat nog duidelijk maken? Overigens vind ik het niet erg als er wat minder allochtone "studenten" op het gebouw komen, dat scheelt een hoop drukte aan het begin van het jaar aangezien driekwart toch stopt na een paar maanden en lekker de stufi binnenslurpt. En dan hebben we het nog niet over het structureel vasthouden van openbare pc's terwijl ze aan het eten zijn en jij je rot zoekt als je wat wilt uitprinten, of met z'n 3e een lift vasthouden terwijl je met 200 man op een lift staat te wachten. De HvA moet voet bij stuk houden anders draait het helemaal uit op een links bolwerk. Fijn, ik mag er morgen weer heen...

KevinBeun | 09-05-11 | 23:35

@johnnyjewelice | 09-05-11 | 23:29
Een antitheïst is een actief bestrijder van religies. Ben jij dat?

Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 23:33

reppert | 09-05-11 | 23:28
Neeee, dat mag dan weer niet.
Je mag ze wel gescheiden van de mannen in de bus laten zitten. Of beter nog: laten staan.

Krachtmeester | 09-05-11 | 23:29

@Lewis Lewinsky: Docent is iets korter geloof ik. Ik zit niet op het HvA omdat ik van typen houd!

Maar goed, ik ben een antitheist, daar valt niet zoveel mee aan te indoctrineren. Maar we hebben het tijdens de lessen bedrijfskunde nogal weinig (zeg maar: totaal niet) over religie/handjes schudden gehad.

johnnyjewelice | 09-05-11 | 23:29

johnnyjewelice | 09-05-11 | 23:16

Dus ik mag morgen ook moslim vrouwen weigeren in mijn bus?

reppert | 09-05-11 | 23:28

Volgens mij spelt de schrijver de naam van zijn chef fout..

sitzkrieg | 09-05-11 | 23:24

@johnnyjewelice | 09-05-11 | 23:16
Waarom noem je zijn naam niet? Nourdin Belhadi heet hij. Je had dus helemaal niet in de gaten dat Nourdin Belhadi jouw aan het indoctrineren was met verderfelijke mohammedaanse ideeën?
Ben je zelf moslim misschien?

Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 23:24

Gelukkig zijn er ook studenten die ronduit vijandig zijn tov moslimwaanzin. Helemaal als die gekke moslims die waanzin een plek wil geven binnen de opleiding!

Widukinn | 09-05-11 | 23:22

@ Haagse-Geertje | 09-05-11 | 23:17
Hé! Je bent er nog? Jij 'werkte'toch 80 tot 100 per week? Ik zie je bijna elke keer dat ik eventjes hier kijk reaguren. Ga eens werken joh! Zo kom je nooit aan je wekelijkse uren!

dutchdj | 09-05-11 | 23:21

Hak zijn handen af. Dan heeft hij een goede reden om geen handen te geven. ;-)

Mokum Kosher | 09-05-11 | 23:20

@ 2emeREP | 09-05-11 | 22:50
Wel eens gehoord van algemene omgangsnormen? Een hand schudden hoort daarbij namelijk. Dat doen wij in Nederland. Mensen die hun geloof willen uitdragen en zichzelf daarmee beperken in hun vrijheid doen dat maar fijn in een gebedshuis waar deze voor gemaakt zijn, en zeker niet op een HBO. Verder kun je ter opsomming gewoon Nederlands gebruiken hoor, ik denk dat de meeste hier dat (beter) begrijpen.

dutchdj | 09-05-11 | 23:20

@Mea Culpa Gump | 09-05-11 | 21:06
Niet in het land van de PvdA. In het land van de PvdA ios de moslim de baas en kan die doen wat die wilt, dat bewezen ze dit weekeinde weer met een demo in 020

Haagse-Geertje | 09-05-11 | 23:17

@doenormaal/andere reageerders

Wat snap ik niet? Schrijf ik niet zelf dat van mij de HvA deze docent om deze reden mag ontslaan?

Ik geef hier alleen maar aan dat er in de praktijk niets te merken viel van de overtuiging van deze docent, dat geen enkele student zich gediscrimineerd voelde en dat de man uitstekend functioneerde.

Dat is de feitelijke beleving van de leerlingen die direct met deze docent te maken hebben gehad. Maak daar lekker van wat je zelf wilt, dat kan me verder niet zo veel schelen.

johnnyjewelice | 09-05-11 | 23:16

Benieuwd of er nu een handreiking volgt.

Greed=Good | 09-05-11 | 23:15

Om dit voor eens en altijd duidelijk te maken zouden we die haatbaard uit moeten zetten. En die mensen die de democratie gebruiken om Nederland in de uitverkoop te gooien mogen ook mee.

Antitheïst | 09-05-11 | 23:15

OT: JPB de ex-premier bij Ach&Wee.
Dat rijmt, inderdaad.

Krachtmeester | 09-05-11 | 23:11

Uit de brief:

Quote: "Ik heb een mail onder eigen naam verzonden, dat ik het er niet mee eens was dat Nourdin werd ontslagen. Hier heb ik zowel positieve als negatieve reacties op ontvangen."

Stomme sukkel, stel dat er maar één zo'n brief binnenkwam, ben je nu meteen niet anoniem meer.

zeg maar jansen | 09-05-11 | 23:11

@Mister13

Fijn. Leg dan eens uit waarom afkorting van namen die per letter worden uitgesproken (AWBZ, EU) hoofdletters krijgen, maar HBO niet. (hint: zie pag. 275 van de schrijfwijzer). Ik zou HBO met hoofdletters schrijven, omdat het een vaste uitdrukking is. Die taalwijzigingen door de Vlaams/Nederlandse taalcommissie elke 5 jaar zijn wel aardig, maar niet zinvol. Over een paar jaar schrijven we alles weer met hoofdletters. Gewoon, omdat het kan.

FrankVeer | 09-05-11 | 23:10

De vrouwen, studentes, moeten gewoon weigeren nog collega of les te volgen van deze sukkel.

Mokum Kosher | 09-05-11 | 23:07

@ Mister13 | 09-05-11 | 22:55

Als jij zelf een hbo opleiding volgt, is het in ieder geval met het niveau van het Nederlands daar droevig tot zeer droevig gesteld.
Lees nou eens rustig die kromme zinnen terug, en probeer te begrijpen wat je fout doet.

captainobvious | 09-05-11 | 23:04

2emeREP | 09-05-11 | 22:50
zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?...

Sinds deze uitspraak kan een docent er dus vanuit gaan dat het weigeren van handen schudden reden kan zijn tot ontslag en mag het dus aangemerkt worden als verwijtbaar ontslag.
Of ben je van mening dat de rechtstaat niet bestaat voor moslims?

repulse | 09-05-11 | 23:04

@ RightOfMind | 09-05-11 | 23:00

En die anonieme briefschrijfster blijkbaar ook niet.

RightOfMind | 09-05-11 | 23:01

zeg maar jansen | 09-05-11 | 22:52

Ach ja, daar had ik nog niet aan gedacht.

RightOfMind | 09-05-11 | 23:00

speldenkussen | 09-05-11 | 22:58
~If you could reason with religious people, there would be no religious people~

Tegeltje voor aan de muur.

zeg maar jansen | 09-05-11 | 22:59

@2emeREP | 09-05-11 | 22:50
Ik ga niet eens tijd en moeite verspillen aan al uw kromme logica.

doenormaal! | 09-05-11 | 22:59

DebraCadabra | 09-05-11 | 22:57 Nee hoor, geen hoax. Gewoon hedendaags hbo-nivo.

zeg maar jansen | 09-05-11 | 22:58

De stampvoeters zijn zwaar oververtegenwoordigd onder de gelovigen.

speldenkussen | 09-05-11 | 22:58

Huh, huh, wat is dit allemaal voor gedoe? "Een andere domein", raaaar nederlands hoor.

Dan ook nog een ps (geen hoofdletters?) dat voor de 'vriendelijke groeten' staat. Vrrrrrrreeemd.

ZOEPERHOOKS?

DebraCadabra | 09-05-11 | 22:57

Rideo Ergo Sum | 09-05-11 | 22:54 Nee, de titel is dan: Anoniem lafbekje.

(©Joost Ravoo)

zeg maar jansen | 09-05-11 | 22:56

Ik heb zo'n gevoel dat deze brief weer wordt gebruikt om te gaan bashen op het hbo in het algemeen.

Meest grappige vind ik nog iedereen die zeurt over het niveau van het hbo, maar zelf HBO schrijft.

Mister13 | 09-05-11 | 22:55

"Ik wil niet omgaan met mensen van het RK geloof (kinderverkrachters, oorzaak van veel te veel kinderen in Latijns-Amerikaanse landen, die geen toekomst hebben, alleen omdat ze voor hun geloof geen voorbehoedsmiddelen mogen gebruiken)."

Vervang 'RK' door 'islamitisch' en 'Latijns-Amerikaanse' door 'Arabische' en je hebt me toch een rel.

FrankVeer | 09-05-11 | 22:55

@2emeREP | 09-05-11 | 22:50
Jij bent totaal van het padje. Gaat meneer de aimabele islamiseerderT helpen. #sukkel

Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 22:55

@johnnyjewelice | 09-05-11 | 22:44
Je snapt er helemaal niets van he? Het gaat om principes. Het principe is dat we hier in Nederland zijn en dat niet wij degenen zijn die ons moeten aanpassen. Je bent of niet erg slim of een allochtone student. Nederlanders passen zich in het buitenland altijd aan. Als wij in Japan zijn en we moeten buigen dan buigen we. Maar hier in Nederland schudden we elkaar de hand. Aangezien wij ons in het buitenland aanpassen verwachten wij dus hetzelfde van nieuwkomers. Een vrouw geen hand schudden is een belediging voor 99.99 procent van de Nederlandse vrouwen. Accepteer jij dat???

doenormaal! | 09-05-11 | 22:55

Het probleem is dat de handenschud weigeraars voorbij gaan aan de westerse cultuur. Het geven van een hand is een teken dat je ongewapend bent en dus in vrede komt. Het weiger van een hand is niet alleen een belediging, maar ook een indicatie dat je slechte bedoelingen hebt. Overigens staat in de arabische cultuur het schudden van de hand voor een teken van gelijkheid. Met het weigeren van vrouwen de hand schudden weigeren ze dus de gelijkheid van mannen en vrouwen te erkennen. Daar komt nog bovenop dat ze onder het mom van "je moet respect hebben voor onze cultuur"gewoon ak hebben aan de westerse cultuur. Je zult een keuze moeten maken, en als Nourdin het nodig vind om zich meefderwaardig te voelen boven vrouwen, en de cultuur van zijn geborteland belangrijker vind dan de cultuur van het land waar hij werkt en woont, moet hij zich maar afvragen of hij we docent wil zijn.Hij is in mijn ogen er in ieder geval niet geschikt voor.

TheLuggs | 09-05-11 | 22:55

johnnyjewelice | 09-05-11 | 22:44
Dat maakt het juist nog erger: zo'n aimabele, populaire leraar die er openlijk voor uit komt dat-ie handenschudweigeraar is. Dan lijkt het net alsof het een hele gewone man is, en dan lijken zijn denkbeelden over enkele jaren ook ineens volkomen normaal.
Het gaat er niet om of die man vakbekwaam is of niet.
Het feit dat hij zijn bizarre Middeleeuwse privégebruiken meeneemt naar een openbaar instituut, dat maakt hem [X] ongeschikt om daar te werken.

Krachtmeester | 09-05-11 | 22:55

Onbekende afzender... links lafbekje.

Rideo Ergo Sum | 09-05-11 | 22:54

2emeREP | 09-05-11 | 22:50 Jouw opsomming: Heel rario.

zeg maar jansen | 09-05-11 | 22:54

En die onbekende afzender met belabberde schrijfstijl is werkzaam als docent? Mijn god, dan is het HBO-onderwijs dus echt failliet. Ik mag hopen dat deze docent zelf z'n boeltje inpakt en bij de Aldi achter de kassa gaat zitten.

FrankVeer | 09-05-11 | 22:53

@2emeREP | 09-05-11 | 22:50, iedereen is gelijk KUDT!

gentle giant | 09-05-11 | 22:53

@johnnyjewelice | 09-05-11 | 22:44
Dat is nu precies wat ik wel denk, dat Nourdin Belhadi, hoe aimabel misschien ook, een haatmeneer is die Nederland wil islamiseren.

Succesvolle hersenspoelers zijn trouwens vaak aimabel, net als succesvolle oplichters.

Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 22:52

RightOfMind | 09-05-11 | 22:43 Digitaal is dat niet zo moeilijk, in de 'eigenschappen' van het document staat de auteur vermeld.

zeg maar jansen | 09-05-11 | 22:52

De hetze om deze man weg te willen jagen sloeg dan ook nergens op.
===
primo:
het is onzin dat het niet schudden van handen met gebrek aan respect te maken heeft.
====
secundo:
het is onzin dat je als docent handen zou moeten schudden met wie dan ook.
=====
tertiario:
zo lang we weigerambtenaren tolereren is het voorschrijven hoe docenten zich dienen te gedragen totaal hypocriet
======
quartario:
het volk dat oproept om deze man te ontslaan heeft voor het overgrote deel nog nooit een hbo van binnen gezien en dient dan ook geen enkele invloed te hebben op het beleid van zo een onderwijsinstelling.
======
cinqurario:
Nederland is een liberaal land een onderwijsinstellingen dienen dat uit te dragen. De diversiteit in onze samenleving dient integraal onderdeel te zijn van iedere opleiding. Zeker van iedere opleiding die leidt tot middenkader functies.

2emeREP | 09-05-11 | 22:50

@johnnyjewelice | 09-05-11 | 22:44, hij heeft een statement gemaakt, dat komt niet uit de lucht vallen, hij staat er voor, of hij slikt het in, punt!

gentle giant | 09-05-11 | 22:50

@Dyslectie | 09-05-11 | 21:33

HES is sinds de "fusie" met de HvA een groot brok ellende. Zat veel geld in en was een van de laatste zelfstandige hogescholen, maar door de directie verkwanseld voor een mooie bonus achteraf. Zonde.

Toos Pee | 09-05-11 | 22:49

@johnnyjewelice | 09-05-11 | 22:44, waarom dan zijn rol in de pers?

gentle giant | 09-05-11 | 22:47

Als voormalig leerling van de beruchte "handenschudweigeraar" kan ik alleen maar aangeven dat de beste man bekwaam les gaf aan alle mannelijke én vrouwelijke studenten en daarnaast amiabel en normaal omging met alle mannelijke én vrouwelijke studenten. (#scholieren)

Er wordt weer van een mug een olifant gemaakt dus. De kwaliteit van het onderwijs zou voorop moeten staan wat mij betreft, en alle allochtone en autochtone studenten liepen weg met deze docent. Hij stak er eerder uit in positieve zin; een goede docent in vergelijking met een hoop van zijn collega's.

Verder mag de HvA van mij zelf bepalen welke gedragsnormen zij de medewerkers houdt, maar laat niemand denken dat deze Nourdin een of andere onbekwame haatmeneer is die even de sharia wilde gaan invoeren in het klaslokaal.

johnnyjewelice | 09-05-11 | 22:44

"Pas onlangs heb ik de brief van een collega onder ogen gekregen"
Geauzert, als je je eerste zin van je mooie briefje niet eens goed kan beginnen, schrijf dan geen brief en ga lekker naar een ander landje.

Opgevist | 09-05-11 | 22:44

Dus deze imbeciel gaat geen handen geven aan Katholieken, maar geen handen geverts aan vrouwen zijn prima?
Begrijp ik het goed?

gentle giant | 09-05-11 | 22:43

@lijn5 22.24.
Een anoniem briefschrijfster aanklagen, hoe doe je dat? Ze hebben onderzoek gedaan naar wie de brief heeft geschreven? Inspector Gadget ingehuurd, of Onkel X?

Ik had er vroeger altijd spijt van dat ik niet doorgeleerd heb, en geen HBO opleiding heb gedaan. Maar als ik het nu zo bekijk, heb ik achteraf helemaal niet zo'n slechte keuze gemaakt. Ben met m'n MBO opleiding toch beter terecht gekomen dan de deze briefschrijver/ster.

RightOfMind | 09-05-11 | 22:43

Alleen nog maar RK leraren en leerlingen aannemen... gaat dat tuig vanzelf weg ...

watson357 | 09-05-11 | 22:40

Heerlijk, dankzij de pvda nooit meer kudtwijven een hand geven.

JoeDaPlumbert | 09-05-11 | 22:40

Die brievenschrijver ook buitengooien dan maar. net zolang tot er fatsoenlijke mensen overblijven die hun sprookjes thuislaten. Geloven doe je maar thuis. Enge sektes. Bah.

Rest In Privacy | 09-05-11 | 22:40

Chanteren leren ze daar blijkbaar wel. Begrijpelijk schrijven gaat ze wat minder goed af.

JoeDaPlumbert | 09-05-11 | 22:38

Wat is nou het punt, we zijn toch tolerant? In het nieuwe Nederland van de toekomst zal de man de vrouw geen hand meer schudden en demonstreren mannen en vrouwen gescheiden achter een lint met een eigen islamitische ordedienst.

(Cynisme modus aanzetten doet.......)

strikdewepstroper01 | 09-05-11 | 22:38

"ik stel me zo de hel voor."

En dan ben je nog mild.

blikjegrolsch | 09-05-11 | 22:33

Briefschrijver is dus eveneens niet geschikt voor het (ahum..) "onderwijs". Wees eens dapper: neem ontslag en vertrek naar een zandbak. Heb je geen enkel moreel dilemma meer.

uwesbeki | 09-05-11 | 22:33

zo en wat voor docent is dit??? moet dit een voorbeeld zijn. uitstekend opgebouwd betoog, met steekhoudende argumenten en vooral passende sancties die zijn uitwerking niet zullen missen...

oh nee he | 09-05-11 | 22:31

@2emeREP | 09-05-11 | 22:30 Wat een treurigheid, inderdaad.

lijn5 | 09-05-11 | 22:31

"Een belangrijk punt die ik niet wil vergeten om te melden"
----
Docent aan een HBO?

2emeREP | 09-05-11 | 22:30

Dyslectie | 09-05-11 | 22:18
het was jos die faalde, niet de nick.

repulse | 09-05-11 | 22:27

Anoniem lafbekje moet ook nog leren kort en bondig en begrijpelijk te formuleren; schrijf je in voor een cursus "schriftelijk formuleren" ... wat een lullo!

krelus | 09-05-11 | 22:27

@RightOfMind | 09-05-11 | 22:14 En dan deze: 'de schrijfster van de anonieme brief is niet lang geleden bij de decaan aangeklaagd, vanwege discriminatie van een moslimstudent.' Een anonieme briefschrijfster die aangeklaagd is. Aangeklaagd door wie? Een moslim(a)? Omdat ie handen moest schudden of omdat ie Mo of een pedo vond? Wat een ongelooflijk geloel allemaal. Je zal daar maar moeten werken. Om gek van te worden; ik stel me zo de hel voor.

lijn5 | 09-05-11 | 22:24

Als die handenweigeraar terugkomt kunnen ze de commissie ethiek ook sluiten: ce.psy-uva.nl/
Het 1 niet verenigbaar met de ander.

Raad_maar_raak! | 09-05-11 | 22:21

Wat een een sukkol die briefschrijvert

Graftak | 09-05-11 | 22:19

@ Jos Tiebent

Ik vond de spelling van mijn nickname juist wel grappig. Aangezien veel mensen dyslexie op die manier schrijven.
.
Jammer dat je het verband niet zag. Nicknaam die faalt :(

Dyslectie | 09-05-11 | 22:18

Als student aan de hes onderdeel van het hva had ik een vrouwlijke docent die liefkozend over deze docent twitterde. Met de volgende tekst

Weigert deze man mij de hand dan geef ik hem mijn middelste vinger.

Ik zal kijken of deze tweet er nog op staat

jprijntjes | 09-05-11 | 22:17

-weggejorist-
JohnnyRep | 09-05-11 | 21:39 | + -1 -

Waarom werd ik nou ge-jorrist? :-/

JohnnyRep | 09-05-11 | 22:17

Het is nu wel overduidelijk slecht gesteld met de HBO's, vooral het feit dat dit soort mensen daar werken is daar een goede indicator voor.

dutchdj | 09-05-11 | 22:16

oh ja, als je geen nederlands beheerst hoor je niet thuis op een domein (wtf?) van een hbo.

wolfje23 | 09-05-11 | 22:15

Precies.

Want als een meerderheid voor invoering van de sharia is dan is dat tenslotte ook een democratisch besluit.

Dan voeren we dat gewoon klakkeloos uit.

Parsons | 09-05-11 | 22:15

Je mag toch hopen dat bovenstaande brief niet is opgesteld door iemand die enig taalgerelateerd onderwijs geeft op de HvA. Wat een warrig betoog is het, zelfs een docent wiskunde, economie of techniek onwaardig zèg!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 09-05-11 | 22:15

Wat een brief. Beetje gelul in de ruimte, en loze dreigementen: "Als het met Nourdin niet democratisch wordt opgelost, blijf ik voor altijd aanschoppen tegen de HVA".
Oei, oei, wat zijn we nu bang zeg! Ik pis hier gewoon in m'n broek, maar meer van het lachen, dan van angst.

Ook de toon van de brief doet vermoeden dat het hier uiteraard weer gaat om zo'n drammerig, betweterig linksmensje, die denkt het geweten van wereld te moeten zijn.

Zielig!

RightOfMind | 09-05-11 | 22:14

gaarne de poot stijf houden, geen salafistisch gezeik op school.

wolfje23 | 09-05-11 | 22:12

geen idee van welke idi**t van de HvA dit is met een HvA emailadres (net als ik). Maar als deze dit soort teksten neerzet: "Veel (moslim)studenten kunnen zich niet verenigen met het besluit van de HVA en dat zou weleens negatief kunnen uitpakken voor de HVA" vraag ik mij af of je zo iemand serieus moet nemen of gewoon niet aangifte moet doen van een mogelijke aanslag door de (anonieme)persoon in kwestie. Overigens wordt HVA door leraren en de meeste studenten als HvA in teksten neergezet. Wat ook lijkt op een brief van een doodnormale ex(moslim)student (zegt iets over het niveau).

underwrld | 09-05-11 | 22:10

Nietszeggend relaas.

Crak-ho | 09-05-11 | 22:09

Dyslectie | 09-05-11 | 21:33

Haha, heb je bij de masterclass "Nickname spellen" gespijbeld?

OnT: Sinds wanneer wordt het woord "leidinggevenden" gesplitst?

Jos Tiebent | 09-05-11 | 22:09

@People Who Annoy You | 09-05-11 | 21:43

Ik heb het al tig keer gezien, maar het is en blijft werkelijk briljant...

Davidson | 09-05-11 | 22:07

Deze brief is van een bedenkelijk niveau. Ik hoop dat de inzender geen leraar is op de HVA. De schrijver wil een punt maken, maar waarom je naam er niet bij zet is me een raadsel. Dat komt niet sterk over.

Dat moslimstudenten zich niet kunnen verenigen met het besluit is niet relevant. Sterker nog, of iemand een 'moslimstudent' is, is niet relevant. Je bent gewoon student en je geloof laat je maar thuis. Hetzelfde geldt voor de leraar: je geeft mensen gewoon een hand.

KapiteinClaus | 09-05-11 | 22:05

Het lijkt erop dat de HvA erg hoge aspiraties heeft om de eerste allochtone HBO instelling van Nederland te worden waar mannen en vrouwen gescheiden van elkaar les krijgen.

doenormaal! | 09-05-11 | 22:05

@ "Een belangrijk punt die ik niet wil vergeten om te melden"
Ben je potverdorie teamleider en dan kan je niet normaal Nederlands. Feit dat het teamleider is aan de HvA daargelaten.

frbrob | 09-05-11 | 22:04

@paost712 | 09-05-11 | 21:46: ah kijk, mooi om te horen. Ben zelf gewenst kinderloos, maar mocht ik me voortplanten zou ik het toch ook wel een beetje in de smiezen willen houden wat ze op school verteld wordt. Er zijn massa's bronnen van informatie, maar een leraar heeft toch meer invloed dan veel van die andere.

Snikkeldrift | 09-05-11 | 22:03

-weggejorist-

Drs. V. | 09-05-11 | 22:03

Jemig mina, wat een bolwerk der drogredenen.
Besluit was niet democratisch: Doet niet terzake, werknemers beslissen niet over de positie van collega's. Weliswaar kan men bezwaar of ongenoegen uitten, dat laat onverlet de beslissing van de directie.
-
Ik ben katholiek/gristen, dus geef nu andere geloven ook geen hand meer: wanneer men steun betuigd, doet men er verstandig aan zich niet te 'bezondigen' aan hetgeen de ontslagen ten laste gelegd wordt. Tevens zou je je kunnen afvragen in hoeverre een dergelijke opmerking getuigd van een ontwikkeld vermogen tot een volwassen discussie.
-
Er zouden nog wel eens negatieve gevolgen... voor de HvA: dat noem ik regelrechte chantage. Het ruikt welhaast naar een dreigement.
-
Ik accepteer een anonieme brief niet!: Was ik de directeur van de HvA, had ik op mijn beurt die toon niet genomen. De arrogantie.
De arrogantie, dat vat mijn mening over dit erbarmelijk stuk schrijven aardig samen.

De Kampsjeng | 09-05-11 | 22:03

"Veel (moslim)studenten kunnen zich niet verenigen met het besluit van de HVA en dat zou weleens negatief kunnen uitpakken voor de HVA"

Ik zie dit niet zozeer als negatief. Als de moslim studenten de HvA verlaten kan de kwaliteit van het onderwijs weer omhoog aangezien het voor de allochtonen niet hoeft te worden aangepast naar een lager niveau.

Dat komt de studenten die wél willen studeren en zich niet druk maken om religieuze toestanden alleen maar ten goede.

Een instituut bekritiseren omdat het niet democratisch is, het moet niet gekker worden. De reden dat leidinggevenden leidinggevenden zijn is dat je met dit soort idioten nooit tot een gewogen besluit kunt komen. De baas is de baas en daar heeft de rest zich maar gewoon naar te schikken.
.
Als het voetvolk tijd heeft om zich druk te maken om dit soort waanzin dan heb ik ook nog wel een suggestie voor de leidinggevenden van de HvA, flikker hem er ook maar uit als hij niet doet wat van zijn functie verwacht mag worden, namelijk godsdienstneutraal onderwijs geven.

dr.dunno® | 09-05-11 | 22:00

Het wordt tijd dat van alle UVA studies wordt gekeken of de inhoud daarvan wel in overeenstemming is met de Islam. Veel (moslim)studenten kunnen zich anders niet verenigen met deze studies en dat zou weleens negatief kunnen uitpakken voor de HVA.

IJStengel | 09-05-11 | 22:00

Iets zegt me dat brievenschrijver niet de docent Nederlandsch is

Tobi | 09-05-11 | 21:57

Als jij weigert handen te schudden op basis van geslacht dan discrimineer je. Ik kan me niet voorstellen dat slimme vrouwen het prettig zouden vinden als de heren in hun klas wel een hand krijgen en zij niet.

Bovenstaande brievenschrijver heeft een steekje los zitten. Het is dus ook onbegrijpelijk dat mensen met zo'n denkniveau werkzaam zijn bij de HvA.

Maar goed, iedereen weet dat de HvA een links bolwerk is en vol met mensen zit die dergelijke gedrag niet veroordelen maar juist de ruimte geeft om nog verder door te kunnen slaan.

Ben Zine | 09-05-11 | 21:57

Wat een bedroevend niveau. Punt.

PTX | 09-05-11 | 21:56

Ik vind het niet vreemd dat het niveau op het HBO zo laag is. Als de docenten hun tijd steken in deze flauwekul en het uiten van abjecte dreigementen om zand in de machine te strooien en stokken te steken in de wielen van het instituut als ze hun persoonlijke zin niet krijgen, in plaats van dat ze zich bezighouden met lesgeven.

artie | 09-05-11 | 21:54

@reade romke | 09-05-11 | 21:41

Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

En aangezien het onderwijs toch voor een groot deel aan de subsidiekraan hangt, aan de tiet van de belastingbetaler, aan de ruifvreetzijde, zijn zij vaak flink behept met het motto "maar ik heb recht op jouw zuurverdiende geld" (vrij vertaald), zoals vele afhankelijke van de sociaalstaat dat zijn.

Daarentegen zie je opvallend veel 'rechtsen aan de staatskas vullende zijde, in het bijzonder bij de etnische minderheid "ondernemers".

ZKH EénOog | 09-05-11 | 21:53

de Bree | 09-05-11 | 21:45
Eensch. En ons to-taal vertrutte onderwijs gaat straks alleen nog maar over 'gevoel' en 'gedrag'.
Gouden tijden dus voor acteerparasieten.
Mensen die niet zo handig zijn in institutioneel liegen, delven het onderspit.

Krachtmeester | 09-05-11 | 21:53

Raar, toen ik pasgeleden een moslim weigerde de hand te schudden begon hij meteen te zeuren over geen respect en racisme.

Rubbere Robbie | 09-05-11 | 21:52

Als ik een vrouw was en iemand wilde mij niet de hand schudden vanwege geloofsovertuigingen dan zou ik hem direct laten vallen en doodnegeren. Kom nou, wij doen dat zo hier in Nederland. Je past je aan aan ons of je rot op naar ergens waar je het beter vindt passen bij je overtuiging.

Gaarbok | 09-05-11 | 21:51

Nederland gaat niet kapot aan de islam maar aan de linkse autochtonen, dat zeg ik al jaren.

Slipsnifter | 09-05-11 | 21:49

Han Boels heb ik nog les van gehad.

broodje aap verhaal | 09-05-11 | 21:49

Even over die hand-schud-weigeraars.
Zij moeten veel zaken niet van ons. Waarom willen ze hier dan zo graag zijn?? Het is één groot feest. Wil de verantwoordelijke even opstaan die ze heeft uitgenodigd? Ze verpesten namelijk de sfeer en zuipen mijn koelkast leeg!

DijenkletserT | 09-05-11 | 21:48

Het zou mooi zijn als deze briefschrijver niet anoniem bleef. Ik zie graag dat er een roze microfoon in zijn/haar snuffel gedrukt kreeg.

Misschien zijn er vervolgens wat stormfrontertjes (onze eigen versie van de zwakzinnige rifapen) die het klusje afmaken.

Pierrepoint | 09-05-11 | 21:48

-weggejorist-

DrsBukkake | 09-05-11 | 21:48

Put your hands up for Detroit.

[[[Mad.doC]]] | 09-05-11 | 21:47

Het zou deze handenschudweigeraar sieren wanneer hij een geste zou doen naar de Nederlander en de Nederlandse samenleving door vrijwillig te vertrekken van de HvA. Hij zou hiermee begrip en respect tonen voor Nederland en de Nederlandse cultuur. (Voor alle duidelijkheid dat hoef je van dit soort mensen dus niet te verwachten en dat zegt alles! Namelijk dat hij zich verheven voelt en schijt heeft aan onze normen en waarden omdat hij ons opdringt dat wij ons aan hem moeten aanpassen. Wat een walgelijke arrogantie ten top!) Wanneer hij dat zou doen dan zou dat getuigen van gezond verstand want dan zou hij blijk geven van het inzicht dat niet de Nederlander zich moet aanpassen aan hem maar dat hij zich moet aanpassen aan het enorm gastvrije land waar hij het voorrecht heeft te mogen wonen. Als het aan mij ligt dan sturen we handenschudweigeraars linea recta terug naar Mekka!

doenormaal! | 09-05-11 | 21:47

Ik begrijp het gedrag van deze man wel.
De "weg met ons mentaliteit" en een uiterst positieve instelling betreffende alles wat met moslims en de islam te maken heeft doet je carriere bij dit soort ultra-linkse instellingen meer dan goed.
Op het moment dat zo iemand ook maar een enigzins rechts geluid laat horen of enige kritiek op de islam durft te leveren is het einde carriere.

Slipsnifter | 09-05-11 | 21:46

Blijkbaar is handen schudden meer werk dan een brief schrijven.

dhrWijma | 09-05-11 | 21:46

@Snikkeldrift | 09-05-11 | 21:28
Jazeker, ik vraag mijn kids (jong volwassen) iedere dag hoe de school was en wat ze hebben gedaan.
In geval van eenzijdige kennisoverdracht zal ik daar dan altijd een goed voorbeeld van het tegenovergestelde bij geven dat net zo geldig is.
Op die manier leren de op school opgedane kennis in een ander licht te bezien en nemen ze (hoop ik) niet alles 1 op 1 over. Hersenspoelingen zijn zo 1935...

paost712 | 09-05-11 | 21:46

Laat die geen handenschuddende vent toch lekker ophoepelen en die waardeloze briefschrijvert erbij!

Henkei | 09-05-11 | 21:45

@reade romke
De vrouwelijke docenten wel, de meeste mannen niet.
Vrouwen nemen echter de boel over en de laatste mannen vluchten weg uit het onderwijs. De gefeminiseerde maatschappij viert hoogtij in het onderwijs met desastreuze gevolgen voor de jongens.

de Bree | 09-05-11 | 21:45

Logisch dat het HBO zo klote is met dit soort leraren.

Willem VanDer Decken | 09-05-11 | 21:44

Was getekend, onbekende afzender.
Die hoort dus nooit iets omdat hij er zijn volledige adres niet onder heeft gezet.
En dat soort van malloten werkt dan op een hogeschool.
Afvoeren dat soort lui.

Dostranamus | 09-05-11 | 21:43

Het valt mij op dat veel docenten altijd links zijn.

reade romke | 09-05-11 | 21:41

Hmmz als ik zoiets rondstuur zegt mijn baas gewoon: "prima, jij hebt zin tegen onze instelling aan te schoppen, schop ik jouw kont en vlieg je er uit. Je vindt het zelf neem ik aan, dahaag. De ontslagbrief krijg je wel, nee die hoef je niet te komen halen"

jawell | 09-05-11 | 21:40

Blijkt hoe vermolmd instituten als HvA zijn. Vrees dat dit niet exemplarisch is. Zal niet anders zijn geweest bij mijn vooropleiding. Kindercrèche piepoo.

mennixxx | 09-05-11 | 21:40

-weggejorist-

JohnnyRep | 09-05-11 | 21:39

Wil hij nou het begin van de invoering Halal Beroeps Onderwijs?

Raad_maar_raak! | 09-05-11 | 21:39

In Nederland schudden we gewoon handen met iedereen. Bevalt het je niet? Daar is het gat van de deur! Begrijp je niet dat zo iemand wordt weggestuurd? Ga dan gerust met hem mee!

doof potje | 09-05-11 | 21:39

Ik heb het hier op GS al veel vaker gezegd: mensen die om religieuze redenen bepaalde gebruiken in Nederland in onze cultuur willen persen wonen in het verkeerde land. Ze moeten wat mij betreft met een enkele reis naar een land waar die gebruiken aansluiten bij de cultuur van dat land en de daar geldende wetten. Nederland IS GEEN ISLAMITISCH LAND en zal dat als het aan mij ligt ook NOOIT WORDEN! Wegwezen dus!

cisca1953 | 09-05-11 | 21:38

Ik geef geen hand aan linkshandige mannelijke ZZPers met een lichtblauwe Peugeot 308 inclusief lichtmetalen velgen.. En nu?

dlseth_ | 09-05-11 | 21:37

Enge mensen daar, volkskrantlezers bij uitstek.

Slipsnifter | 09-05-11 | 21:35

SvennusMax | 09-05-11 | 21:33
Geniale prent.

Krachtmeester | 09-05-11 | 21:35

Die meerdere uitroeptekens doen het hem.

geensteelo | 09-05-11 | 21:35

Die heeft zeker een illegale theeplantage op zolder.

DijenkletserT | 09-05-11 | 21:35

Heeft men bij het anonimiseren van de brief het geloof veranderd van islam naar protestant?

Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 21:34

koerbagh | 09-05-11 | 21:32
Zie: Krachtmeester | 09-05-11 | 21:16

Krachtmeester | 09-05-11 | 21:34

LOL!
quote: 'Verder accepteer ik een anonieme brief al helemaal niet', was getekend: onbekende afzender!!! Dat is toch een karikatuur van hypocrisie, of ben ik nu gek?

wazakzegguh | 09-05-11 | 21:34

Ontslaan, doelbewust een onwerkbare situatie gecreëerd, geen uitkering. Oh trouwens ook de personeelsmanager ontslaan eerst die relifascist en nu weer iemand met een inholland diploma als docent aan het werken is onacceptabel.

repulse | 09-05-11 | 21:33

Beste Geenstijl,

Het is heel leuk om met ze'n alle het inHolland te bashen maar helaas is mijn hogeschool (HES) ook aangesloten bij de HvA. Dus laat mijn diploma (dat al niet veel meer waard is) nog de laatste restjes waarden behouden.

Dyslectie | 09-05-11 | 21:33

"Domeinraad", dat klinkt als hele slechte Science Fiction.
Oh wacht...

koerbagh | 09-05-11 | 21:32

Ik geef sommige crossmotorboeren ook geen hand.

Dokus | 09-05-11 | 21:31

Nee dat willen we niet, werknemers in dienst hebben die zich niet goed voelen en zich niet rechtvaardig behandeld en dan maar overal tegenaan schoppen... die ontslaan we dan dus ook.

Pietjooo | 09-05-11 | 21:31

Het is een snel geschreven briefje door een willekeurige internetreaguurder met bijbehorende taalfouten. Geeft niets, daar word je blijkbaar docent mee op de HvA. De schrijver gaat ervan uit dat de HvA een democratie is. Een verstoorde arbeidsrelatie is echter geen reden om anderen die wel willen werken te dwarsbomen. Deze brief kan zelfs gebruikt worden om van deze schrijver af te komen.

EH3761 | 09-05-11 | 21:30

Zo'n simpele ziel, werkt hij bij de huishoudelijke dienst of is dit serieus het niveau op dit HBO?

mokum4all | 09-05-11 | 21:30

Gewoon aparte scholen voor mannen en vrouwen, probleem opgelost.

fuckje | 09-05-11 | 21:29

Opgevoed met de wetten van godsdienstvrijheid... maar met kinderen (!!!) van een ander geloof ga je niet om, alleen maar ellende. Het zegt wat mij betreft alles over de zieke geest van deze briefschrijver en allen die zich onder het juk van een georganiseerde religie bevinden. Wat een doffe ellende. Wat is die brief een doffe ellende. En dit slag heeft een onderwijslicentie. Dit zijn de mensen die onze kinderen de helft van de tijd vertellen hoe onze wereld in elkaar zit.

Aan de mensen met kinderen: vragen jullie 's avonds aan je kroost wat ze die dag allemaal verteld is onder het motto van "de waarheid"? Vragen jullie je kids welke ideetjes er in hun hoofd zijn geplaatst tijdens bijvoorbeeld maatschappijleer? Zodat je een ander verhaal kan laten horen als het onzin is?

Scary shit, je verwrongen wereldbeeld af willen dwingen middels dreigementen om dat dan vervolgens "democratie" te noemen. Het is een gotspe. +1 voor de brievenlekker btw!

Snikkeldrift | 09-05-11 | 21:28

Sliptong | 09-05-11 | 21:19
Dit soort instellingen is ook creepy.
Alleen al het feit dat handenschudweigeraars een podium krijgen.

Krachtmeester | 09-05-11 | 21:28

Ze is bang dat moslims zich niet meer aanmelden.
Wees blij, dan kan het niveau van het onderwijs misschien weer een beetje omhoog.

de Bree | 09-05-11 | 21:27

Netjes omschreven maar het blijft dreigen. U zou ik ook geen hand willen geven.

lidlbier | 09-05-11 | 21:27

Goedzo. Deze briefschrijver heeft het helemaal begrepen; hoe Moslims hun zin krijgen: dreigen. Deze briefschrijver (vermoedelijk een vrouw) draagt een hoofddoek of heeft de mentaliteit van een hoofddoekendraagster.

doenormaal! | 09-05-11 | 21:27

Geachte directeur,

Met grote spijt hebben wij vernomen dat we, tijdens en na de lunch, geen liters koud bier meer mogen drinken én dat het kijken van hardcore-pornografie tijdens werktijd niet meer zal worden geaccepteerd. Dit lijkt mij niet democratisch beslist en derhalve voeren wij geen flikker meer uit.
Hoogachtend,
Ano-hik-niem.

Biff Eagleburger | 09-05-11 | 21:25

Hoax! Hebben jullie weer eens iets door Google Translate gehaald?

Egerius | 09-05-11 | 21:25

Vrouwen in het onderwijs maken meer kapot dan je lief is.
Muts.
Heb je dan helemaal geen visie, beetje lopen dreigen en zaniken. Stap dan op als het je niet zint.

de Bree | 09-05-11 | 21:25

Ik ga namens deze meneer naar een islamitisch land om daar vervolgens alle vrouwen de hand te schudden. Want zo hoort dat toch? In een land moeten de inwoners zich aan andermans gebruiken aanpassen.
Kom op burka, stoppen met weglopen! Hier die hand! Ik ben van de HvA gvd!

Reckneya | 09-05-11 | 21:25

Hoe dom kan je zijn trouwens: als je ziet dat een collega eruit gebonjourd is wegens wereldvreemd relifanatisme, zelf gaan dreigen wereldvreemd relifanatisme toe te gaan passen?
Religie. Maakt meer kapot dan je lief is.

ZKH EénOog | 09-05-11 | 21:24

Is de tijd gekomen om alle fundi's eruit te lazeren en van de HvA weer een gewone en degelijke opleiding te maken?

ljcoster | 09-05-11 | 21:24

Het probleem in Nederland is dat iedereen denkt het recht te hebben om zichzelf te zijn.

Als je een klootzak bent dan zul je je moeten aanpassen en anders opsodemieteren.

irriducibili79 | 09-05-11 | 21:23

Als ik een vrouw was zou ik helemaal geen les volgen van een man die mij geen hand wil schudden en als minderwaardig beschouwd. Als alle vrouwelijke studenten weigeren een les te volgen van die idioot, dan zou hij zijn baan niet lang meer hebben.

Het zelfde geldt voor die ambtenaar die ook geen handen wou schudden met vrouwelijke collega's. Gewoon weigeren samen te werken. Dan zal er vanzelf wel een ontslag volgen wegens een onwerkbare situatie.

rockers and rollers | 09-05-11 | 21:22

Dit soort gedonder is dus gewoon te voorkomen door vrouwen niet te laten werken!

RexMundi | 09-05-11 | 21:22

Huh? Sinds wanneer kunnen werknemers stemmen over het te voeren beleid van een bedrijf of instelling?

Pielsje | 09-05-11 | 21:22

Het lijkt wel een nieuwe aflevering van Voskuil's Het Bureau

Rest In Privacy | 09-05-11 | 21:22

anno 2011 is het handen weigeren, in 2031 is het vrouwen stenigen wegens overspel en gescheiden klassen.

fietskettingslot | 09-05-11 | 21:21

Democratisch op proberen te komen voor iemand met dit soort denkbeelden... wat een farce.

SODEP | 09-05-11 | 21:21

@Tommygunner | 09-05-11 | 21:18
Voor het gemak ben ik maar even van een vrouwelijke schrijfster uitgegaan zie ik...

Tommygunner | 09-05-11 | 21:20

@Krachtmeester | 09-05-11 | 21:16
Domein klinkt een beetje neo-fascistisch. Mijn Domein. I rule these student. Creepy.

Sliptong | 09-05-11 | 21:19

Haperend Beroeps Onderwijs?

Sliptong | 09-05-11 | 21:18

Donder op slet met je linkse doordruk technieken!
Vergeet niet dat als zulke figuren hun zin gaan krijgen uiteindelijk niet mét hen protesteert, maar in het aparte vrouwenvak. Iemand die het leven niet snapt moet ook haar "kennis" niet delen. Daar komen alleen maar problemen van...

Tommygunner | 09-05-11 | 21:18

Wat een dwarskop is die man/vrouw. Meneer/mevrouw de leidinggevende: even met de wals er over en klaar is kees.

Koos Knak | 09-05-11 | 21:18

En dan dat gelul over "democratisch oplossen". Nee zaadstang, een organisatie heeft een leiding. Je mening geven is één, eisen dat jouw mening voor die leiding maatgevend is is iets heel anders.

Het koldermodel. Bah.

vraagstaart | 09-05-11 | 21:17

Geef die hoestende man eens wat codeïne. Dat helpt vaak.

mennixxx | 09-05-11 | 21:17

Nog even en een HBO diploma is net genoeg om achter de kassa bij de Lidl te gaan zitten.

Sliptong | 09-05-11 | 21:17

@Davidson | 09-05-11 | 21:09

Want die is werkelijk om te huilen... Leve het HBO!

Davidson | 09-05-11 | 21:16

Lach maar. Dit haalt de pers, maar laatst een verhaal gehoord dat een sollicitant was uitgenodigd voor een gesprek. Voor het gesprek plaats vond schreef hij een een apart briefje met de boodschap dat hij geen vrouwen de hand schud. Daar belde hij speciaal voor. Die is dus nooit op gesprek geweest. Of hij solliciteerde uit een werkende positie is mij onbekend, maar het geeft te denken.

Mijn mening: Dit soort volk moet je de rechten op een uitkering ontnemen.

Atlantis-95 | 09-05-11 | 21:16

Hulde voor degene die GS hiervan op de hoogte stelt. U heeft gezond verstand. Complimenten. Hulde GS voor het blijven volgen van deze relifanaat. De HvA is blijkbaar een links bolwerk dat schijt heeft aan de rest van Nederland en schijt heeft aan haar leerlingen. Ik heb één mededeling voor het über walgelijke en stomme bestuur van de HvA: indien leerlingen graag les zouden krijgen in een ander land met een andere cultuur dan zouden zij daar wel vrijwillig voor kiezen. Aangezien zij in Nederland blijven en zich hebben ingeschreven aan een Nederlandse instelling (met Nederlandse normen en waarden toch?) wensen zei daar ook de Nederlandse normen en waarden cultuur te beleven. Indien zij zich zouden interesseren of zich zouden willen onderwerpen aan of zich willen omringen met een cultuur/religie waar vrouwen worden onderdrukt door mannen, waar homo's worden gediscrimineerd, een religie die wereldwijd dood en verderf zaait, dan waren zij wel naar Syrië, Saoedi Arabië,Egypte of Libanon gegaan. Niet Nederland en de Nederlanders (meerderheid) moet zich aanpassen maar deze man moet zich aanpassen of ergens anders mensen gaan lastig vallen met zijn achterlijke gedrag. Ik zeg het nog één keer: in Nederland schudden we elkaar de hand!!!! Leer er mee leven of sodemieter op!

doenormaal! | 09-05-11 | 21:16

@vetkleppert | 09-05-11 | 21:09
Goed gezegd en mooi geformuleerd.

Lewis Lewinsky | 09-05-11 | 21:16

Die 'Domeinraad', is dat een nieuwe proxy van de SysteemRaad? Vragen, vragen..

Krachtmeester | 09-05-11 | 21:16

Die "Onbekende Afzender" brengt daar de koffie rond ofzo, gezien de stijlfouten in het schrijfsel?

brutus68 | 09-05-11 | 21:16

Met recht een PROTESTant, op de barricades voor de Moslim en hun walgelijke rolmodel de tactiele sekseschifter die heel beschaafd Nederland níet als rolmodel wil zien.
Dit alles vast in kader van de toneelopvoering op de Dam, recentelijk, waarbij 'gedemonstreerd' werd dat het in NL heel goed kan, vrouwtjes aan de ene zijde, mannetjes aan de andere, elkaar niet in de ogen kijken en handen schudden doe je alleen met een kalifaatvlag erin.

Causa Sui | 09-05-11 | 21:15

Geen handenschudden? Prima, ga je lekker op zaterdag in de moskee lesgeven aan dat scootertuigh dat nu de straten onveilig maakt. * iets met messen en twee kanten mompelt *

Sliptong | 09-05-11 | 21:15

Ach, neem die gast terug, laat hem geen handen schudden en haal je kids van die shitopleiding...

BarneyBoner | 09-05-11 | 21:14

Tenenkrommende taal-, spelling- en grammatica fouten. Mijn god. Sluiten die Hogeschool voor Arremoei.

Sliptong | 09-05-11 | 21:14

-weggejorist-

Drs. V. | 09-05-11 | 21:13

Het blijft bijzonder om een negatieve brief af te sluiten met "met vriendelijke groet".... leugenaar...

Limburg vrij!! | 09-05-11 | 21:12

Hoax, moet wel, probeer die veel te lange brief maar eens te lezen zonder de fouten te tellen.

vreesenbeef | 09-05-11 | 21:12

Ziende blind zijn en adders aan de borst koesteren. Is dat ook het niveau van de Hogeschool?

ZKH EénOog | 09-05-11 | 21:10

Als schrijver dezes docent is aan de HvA zegt dat veel over het niveau daar. Tering zeg.

Jimmie Dimmick | 09-05-11 | 21:10

Wederom zijn we, het liefst anoniem, tolerant tegenover intolerantie... (niveau van de brief buiten beschouwing latend)

Davidson | 09-05-11 | 21:09

Dit meen je niet aanpassen of wegwezen je hoeft hier niet te zijn
Iran daar hoef je geen handen te schudden , ga daar lekker carrière maken!

Kalaforni | 09-05-11 | 21:09

Hier meldt zich de volgende exit kandidaat.
Nog afgezien van de zorgwekkend verwarde manier van schrijven is dreigen met querulant gedrag niet echt een aanbeveling om iemand in dienst te houden.
Volwassenen houden de eer aan zichzelf en vertrekken gewoon als ze het ergens niet naar hun zin hebben.

vetkleppert | 09-05-11 | 21:09

Ah nu staat het er wel.. apart, maar oké.. on topic...; weg is toch weg?
Er zit vast al een handenschudder op zijn plek, hoop ik dan toch!

Causa Sui | 09-05-11 | 21:09

Wat een fijn voorbeeld van het linksche gedachtengoed weer.
"Ik ben het er niet mee eens, maar de meerderheid wel. Dat maakt me niet uit, ik ga de boel saboteren, want mijn ideologie is beter dan die van jullie allemaal. Democratie is alleen prettig als de bal mijn kant op rolt. Zo niet, dan zijn jullie allemaal fascisten!"

Religie. Het moet eerlijker.

SvennusMax | 09-05-11 | 21:08

Het lijkt me niet dat je zomaar democratisch wil beslissen binnen een bedrijf. Deze mevrouw kan de put op!

Bezorgde vader | 09-05-11 | 21:08

Nou ik denk dat het ontzettend positief zal uitpakken voor de HVA als ze voet bij stuk houden en uiteindelijk ook de Nederlandse samenleving.

Kaas de Vies | 09-05-11 | 21:08

-weggejorist-

Bloodzone | 09-05-11 | 21:08

Ik zie dit bericht wel én ik zie dit bericht niet.
Aha, dit is Schrodingers kattebelletje?

Causa Sui | 09-05-11 | 21:06

Niks aan de hand mensen. Gewoon doorlopen.

Mea Culpa Gump | 09-05-11 | 21:06

Rare mensen in Nederland. Geef elkaar gewoon een hand.

Mea Culpa Gump | 09-05-11 | 21:06

-weggejorist-

jolovonfransisco | 09-05-11 | 21:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken