achtergrond

Geenstijl

Idioten Oh Oh Cherso werken bijna gratis

ohohvlindertje.jpg Wat een succesvol televisieprogramma kost? Al gauw een tonnetje of wat per uitzending. Plus wat ruggetjes of wat erbij. Is geen probleem. Tenminste, als het om de publieke omroepen gaat want daar klotst het geld tegen de plinten op. Bij de commerciëlen willen ze ook winst maken met hun succestelevisie en dat betekent dat de kosten zoveel mogelijk moeten worden gedrukt. Dus geen gratis eten voor de crew, geen taxi voor de gasten, zelf betalen voor je bier na afloop en liever wat stagiaires van MeM-InHolland voor licht en geluid dan betaalde technici. Neem het succesprogramma Oh Oh Tirol (bijna 1 miljoen kijkers per week). Uit een onderzoek (pdf) van het gezaghebbende entertainment- en kappersblad Nieuwe Revu (over zes weken in de leesmap bij uw afhaalchinees) blijkt dat Eyeworks de randgroeptypes Sterretje, Sniper, Barbie, Kabouter, die ene naakte, Jokertje en nog 3 keer van dattem afschepen met een luizige 500 euro de man per aflevering. Dat is 4500 euro voor één aflevering Oh Oh Tirol, 45.000 euro voor een seizoen van 10 afleveringen. Dat is wat Anil Ramdas per kwartier aan subsidiegeld naar binnen harkt voor een rebels stukje op een Vlaamse website. Voor 45.000 euro koop je bij de VARA alleen de roomkaas uit het pannekoekje. 45.000 euri, dat betaalt leent Patty Brard elke 10 dagen bij haar slijter. Om hier nog even overheen te gaan: Oh Oh Cherso deden ze dus helemaal gratis (in ruil voor die vakantie op Cherso) en de Echte Gooische Meisjes lieten zich voor lul zetten voor de opheffingsuitverkoopprijs van 250 euro de vrouw per aflevering. Natuurlijk blijven de real life sterren eigendom van Eyeworks, zodat ook die 8000 euro per optreden in de discotheek netjes in de zakken van Reinout Oerlemans verdwijnt. Nu weet u waar de term "nuttige idioten" vandaan komt.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.