Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Uitkering buitenland op niveau 0031

dagjeaanhetstrand.jpg Doorpakken met Minister Kamp van Handje ophouden, Gratis geld & overige Sociale Zaken. Als het aan Kamp ligt is de tijd voorbij dat uitkeringsgerechtigden in het buitenland met hun waardevolle Hollandse euris ongestoord het leven van een zonnengod kunnen leven. Van zowel autochtone als allochtone Nederlanders die buiten Europa wonen, wordt de uitkering verlaagd naar het niveau van het woonland. Het gaat om duizenden uitkeringen zoals bijvoorbeeld de kinderbijslag. Enkele cijfers: In 2008 ging voor 5.028 kinderen bijslag naar Marokko, voor 2.370 naar Turkije, voor 1.332 naar de VS, voor 413 naar Suriname en voor 404 naar Thailand. Maar de kosten voor het levensonderhoud in die niet EU-landen ligt stukken lager dan in Nederland. Check hier landen versus koopkracht. Slecht nieuws dus voor bijvoorbeeld Ali Modali in Somalië. Want Henk Kamp zegt: "Het is bij jullie 24/7 uitverkoop. Jullie redden je prima. We houden onze hand op de pot met belastinggeld". Een uitkering in het buitenland levert in sommige gevallen een een koopkracht op die vijf tot zes keer zo hoog is als normaal. Dat is lekker leven. Tel daar bij op veelvoorkomende fraude en heel wat taxpats zullen hun levensstijl drastisch moeten gaan aanpassen om rond te komen. Gelukkig werkt de regel ook andersom: Wie een Nederlandse uitkering trekt en in een dure maatschappij (Luxemburg, Zwitserland) gaat wonen heeft krijgt ook geen extra geld. Totale geschatte besparing per jaar: 30 miljoen.

Reaguursels

Inloggen

nu ja, als de uitkeing aan locaal niveau aangepast wordt, ga je toch lekker in monaco wonen?

Bamzaaiert | 22-04-11 | 10:32

@andriol, begrijp je commentaar niet helemaal, denk dat er toch wel enig verschil is wat je met hetzelfde aantal Nederlandse centjes(euro´s)kunt doen in Duitsland en Belgie tegenover Marokko, Turkije, Suriname en vooral Thailand.

Rechts door thee | 22-04-11 | 00:54

Dat hadden we veel eerder moeten doen! Zie je wel dat het kan! En er kan nog veel meer. Hup Holland Hup.

doenormaal! | 22-04-11 | 00:07

Begrijp zijne excellentie Kamp goed, want hij bedoelt het goed. Dit is alleen maar een rechts racistische truuk om autochtone Nederlanders weer onder de ranzige rokken van tante Trix te trekken. Leven in 3e wereld landen heeft zo zijn na- en voordelen. Deze voordelen nu worden door Mein Kamp weggesaneerd. Pech voor die 3e wereld landen, maar gelukkig heeft Nederland zoveel ervaring opgedaan met het wegsmijten van ontwikkelingsgelden (Dank je wel Jan Pronk!)dat een substantiele compensatie voor het verlies van alle pecunia die autochtone Europeanen in Azië of Afrika (Zuid Amerika mag ook) spenderen, niet meer dan rechtvaardig is.

blackpeace | 21-04-11 | 22:41

Waarom kunnen we hier in godsnaam niet de PVDA slogan "eigen volk laatst" blijven hanteren ? Waarom niet ? Waarom mogen er geen miljoenen weggeflikkerd worden terwijl onze eigen bejaarden niet onder de douche kunnen ? Waarom mogen er geen miljoenen naar Marokko en Turkije terwijl gehandicapten en zieken geen aandacht meer krijgen ? Ik herhaal voorzitter: wat is er mis met eigen volk laatst ? Daar wil de PVDA graag een antwoord op !

Rest In Privacy | 21-04-11 | 22:24

-weggejorist-

Petrus2865 | 21-04-11 | 20:46

Er gaat kinderbijslag voor 10.000 kinderen naar België, 7.500 naar Polen en ruim 4.000 naar Duitsland.. maar dat noemt GeenStijl niet.. tsja geenstijl he

andriol | 21-04-11 | 19:41

Wedden dat er niets van terecht komt. De sociale advocatuur zal er wel weer wat op vinden en/of een of ander Europees hof zal het verbieden (is Nederland overigens het enige land wat zich wat aan dat hof met z'n duidelijke politieke voorkeur gelegen laat liggen?)

Pierre Bezuhov | 21-04-11 | 19:39

Kamp is/was altijd goed. Je vraagt je af waarom dit niet eerder is gedaan.

sitzkrieg | 21-04-11 | 19:14

Na dat gedoe met Opstelten en zijn downloadverbod begon ik even te twijfelen of de VVD wel de juiste keuze was, gelukkig zorgt Kamp er keer op keer voor dat mijn respect voor dit kabinet in stand blijft. Top voorstel! Liever had ik natuurlijk gezien dat die hele uitkeringenstroom naar die zonovergoten woestijnrepublieken droog komt te liggen, maar halveren is een mooi begin.

En nu doorpakken!

SH- | 21-04-11 | 18:19

Kijk daarom is de regering +100! En bovendien kunnen de uitkeringen naar Mocro land naar 0,- aangezien ze toch alles jatten, of via geweld zich toe eigenen.
*term "laffe overvallers" slim niet gebruikt*

funkyd | 21-04-11 | 17:33

Ja, wil je ze nou weghebben, of niet?!

Woods | 21-04-11 | 17:03

Nu nog de kinderbijslag beperken tot 1 kind!
En boven een bepaald (hoger) inkomen kinderbijslag afschaffen.
Die fokpremie moet eens afgeschaft worden!

Smurfin | 21-04-11 | 16:28

En eerlijke, eerzame burgers betalen de rekening.

Ik krijg geen KB meer, ook niet dubbel, omdat Rusland: 'niet op de lijst staat' !

Mijn zoon studeert, in het buitenland, vanwege het slechte onderwijs hiero en wordt ook nog eens gekort op zijn AOW tzt, scheelt ~1.000+ per maand.

Maar 'Ali' zijn zoon van 14, als die al bestaat, mag wel € 633,= per kwartaal innen ?
Leg mij het even uit.....

William Arcite | 21-04-11 | 16:08

En wat nou als de Ali Modali's massaal besluiten om terug te komen naar Nederland of zich te vestigen in Luxemburg?

Veenkolonie | 21-04-11 | 14:30

Ja, maar er zijn landen waar je van een gewoon minimum inkomen echt niet rond kan komen, daarom leven mensen ook altijd samen met familie dus dat gaat niet altijd op beter pakken ze de linkse hobbies en de massa-immigratie aan

Graftak | 21-04-11 | 14:26

Vergeet Egypte niet.
Bijna driekwart van de dubbele kinderbijslag die vorig jaar werd uitgekeerd aan ouders voor in Egypte wonende kinderen, is bij controle onterecht gebleken....

Bij 78 van de 108 onderzochte uitkeringen was sprake van een onrechtmatigheid.
www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/ar...

drs.Nee | 21-04-11 | 13:40

Hoezo zou je als niet-Nederlander recht hebben op een Nederlandse uitkering in het land van herkomst? Kan iemand zich het Marokkaanse incident nog herinneren op tv, waar zo'n geval na een jaar werken in Nederland zich arbeidsongeschikt heeft weten te verklaren, al jaren zijn familie onderhoudt van diezelfde uitkering?? Als je dit land verlaat, dan verlaat je dus ook de lusten!! Als Nederlander die zijn hele leven heeft gewerkt vind ik dat een heel ander verhaal...

Eagle_Eye | 21-04-11 | 13:33

Ik snap niet dat je met een uitkering in het buitenland kan gaan wonen. Gewoon helemaal afschaffen!

reade romke | 21-04-11 | 13:00

MEE EENS!

naatholweg | 21-04-11 | 13:06

Baal er zo van dat ik een hollander ben, nu mis ik al die ongekende mogelijkheden in het buitenland.
Oeps voor 15 mei de aanslag 2009 betaald hebben anders draaien ze me een bal af, maar weer gauw doorwerken tot m n 67 e.

Uw Verzekeringsadvis | 21-04-11 | 13:04

@Jan Kaas | 21-04-11 | 12:49
Het is zo stuitend kortzichtig.
Maar als ik het goed begrijp bent u bereid geen gebruik meer te maken van de (alle) collectieve voorzieningen (je weet wel, waar anderen wel aan mee betalen) als u dan u zelf mag weten hoeveel en waaraan u bijdraagt?
Indien ja, kan ik u Sierra Leone aanbevelen, echt! Belastingparadijsje.

ojédiaré | 21-04-11 | 13:04

Ik snap niet dat je met een uitkering in het buitenland kan gaan wonen. Gewoon helemaal afschaffen!

reade romke | 21-04-11 | 13:00

Heb mijn twijfels bij deze lijst. Vraag mij dan ook af of deze wel up to date is.

Wij wonen in het buitenland en hebben twee kinderen; een is in Nederland geboren, de ander hier. We ontvingen pas kinderbijslag nadat onomstotelijk bewezen kon worden dat wij vanuit Nederland geen geld ontvingen, en zo hoort het ook.
Weg uit Nederland? Dan ook geen steun vanuit Nederland.

export-kenteken | 21-04-11 | 12:58

Kamp +1
Alle uitkeringen stoppen die niet in dit land worden uitgegeven!

Doc Damage | 21-04-11 | 12:51

@ojédiaré | 21-04-11 | 12:26

Nogmaals, ik 'eet' ook mee uit die staatsruif, maar op een paar basic dingen na (scholing, infrastructuur, defensie, AOW), zit ik er niet op te wachten.
En wat ik aan belasting bijdraag is ruim 2 bijstandsuitkeringen, dus een 'beetje' zou ik niet zeggen.

ik begrijp dat jij erg gesteld bent op je uitkeringen, maar ik heb er geen zin om aan mee te betalen....

Jan Kaas | 21-04-11 | 12:49

@winterpeen | 21-04-11 | 12:23
Vertel er ook even bij hoeveel babyboomerTs er nog leven op het moment dat iemand over pak em beet 30/35 jaar met pensioen gaat, oke? (schatting is prima).
En als die babyboomgolf eenmaal tot graskalk is geshredderd houden we opeens een hoop centjes over, of nie jonguh? Als we het een beetje uitsmeren en verdelen allemaal, maar dat hou je toch.
In de uitvaartbranche komen nog een aantal vacatures vrij de komende jaren en alle salarissen gaan de pan uit rijzen. So why worry?

ojédiaré | 21-04-11 | 12:47

linde kip | 21-04-11 | 10:06 | + 0 -

O, leg eens uit - waarom is AOW iets heel anders?

DebraCadabra | 21-04-11 | 12:36

@ Sjors W. | 21-04-11 | 12:06
Ik kan niet genoeg op je + drukken. Schreeuwen om 30 miljoen (oke per jaar en inklusief de koopkrachtberekening zou dat dus meer dan 3000 EUR per kind besparen... ik betwijfel het). Faal ICT, faal EU bijdrages, faal wachtgeldgerelingen en niet te vergeten de balkenendenorm in de door de staat gefinancierde ondernemingen, van gezondheidszorg (top, niet de uitvoerenden) tot radio/televisie magnaten, dat spaart een hoop meer dan de kinderbijslag. Maar goed, die kunnen zich weren en hebben een lobby.

PisFinger | 21-04-11 | 12:32

@winterpeen | 21-04-11 | 12:23
En over wiens opmerking hebben we het hier, winterpeen? Wee ceens dui delijk.

ojédiaré | 21-04-11 | 12:29

@Jan Kaas | 21-04-11 | 12:13
Ga dan op een eiland wonen. Ver weg dat is. (advies he, want ik zal je missen)
Beetje jammer dat je niet met info over de brug wilt komen. Kweet zeker dat je ook ergens mee vreet uit het collectief. Je roep om helemaal zelf te willen bepalen waar je aan bijdraagt is zo kinderlijk. Jij betaalt die 'voordeeltjes' namelijk niet, je draagt hooguit een klein beetje bij.

ojédiaré | 21-04-11 | 12:26

@ojédiaré | 21-04-11 | 10:54
Wij krijgen helemaal nooit een pensioen. Wij moeten werken tot de dood erop volgt, want de babyboomers hebben alles al opgevreten en weggegeven.
vetkleppert | 21-04-11 | 11:10 | + 0 -
Ik vind jouw opmerking laaghartig en gevaarlijk en niet op feiten berust.

winterpeen | 21-04-11 | 12:23

404 keer kinderbijslag voor Thailand?
Perongelijk een Thaise hoer zwanger gemaakt en je kan er nog jarenlang voor dokken. Nou in dit geval doet de staat dat voor jouw.

Osdorpertje | 21-04-11 | 12:19

@ojédiaré | 21-04-11 | 11:38

je mist mijn punt, ik hoef niet allerlei 'voordeeltjes' die ik via een omweg toch zelf betaal, ik wil gewoon minder belasting betalen, de rest regel ik zelf wel.

Jan Kaas | 21-04-11 | 12:13

heeft krijgt ook geen extra LOL

Zuitschuip | 21-04-11 | 12:13

@ Ethisch Verantwoord | 21-04-11 | 11:28 | + 1 -

Mooie post.

Ben trouwens wel een beetje verbaasd over de lage aantallen. 5000 uitkeringen, besparing van 30 miljoen: het is in feite maar een marginaal probleem. Wel goed om het aan te pakken, Joris Draaksteker | 21-04-11 | 11:23 | + 1 -, zegt het mooi.

Maar 1 overheid/ICT-faal minder, of als overheid minder taken op je nemen, zet beduidend meer zoden aan de dijk.

Sjors W. | 21-04-11 | 12:06

Eindelijk hadden ze alleen al 20 jaar eerder moeten doen!

underwrld | 21-04-11 | 11:58

Hier in Zwitserland krijgt men een uitkering voor hooguit 18 maanden. Daarna moet men minimaal weer één jaar gewerkt hebben om überhaupt weer op de staat te kunnen teren. Zouden ze in Nederland ook eens moeten invoeren. Er zijn genoeg fruittelers die staan te springen om personeel.

Harrie Nak | 21-04-11 | 11:58

@Ivoren Toren | 21-04-11 | 11:48
U heeft helemaal gelijk. Ik wilde graag weten of die klager (of zijn directe familie) zelf helemaal niks/noppes profiteert van de genoegens die NL te bieden heeft. Mijn voorbeelden zuigen helaas. Wat dacht u van OV?

ojédiaré | 21-04-11 | 11:56

@necrosis | 21-04-11 | 11:02
Jij hebt zelluf geen ouders, pannenkoek?

ojédiaré | 21-04-11 | 11:50

@ ojédiaré | 21-04-11 | 11:38
Hypotheekrenteaftrek is geen uitkering maar hooguit een belastingvermindering, dus dat telt niet. Medische kosten gaan via commerciële verzekeringsmaatschappijen. Alleen qua onderwijs heb je een punt, maar daar is nu juist steeds minder geld door door die massale uitkeringen.

Ivoren Toren | 21-04-11 | 11:48

Godgod, dat ze er nu al mee komen. Dit roept Jan Modaal al jaren...

Tuinlamp | 21-04-11 | 11:47

@ zeg maar jansen | 21-04-11 | 10:32 | + 0 -
@ vraagstaart | 21-04-11 | 10:49 | + 0 -

Zo simpel he, wat naïef van me ook om het te vragen haha.

Spaarnwouderpoort | 21-04-11 | 11:45

@Jan Kaas | 21-04-11 | 11:13
Beschrijf uw ellendige leventje dan eens (svp) Misschien doneer ik u persoonlijk wel wat.
Ben zo benieuwd of u helemaal niets uit de staatsruif meevreet. (hypotheek, medisch, scholing, ..)

ojédiaré | 21-04-11 | 11:38

@An die ARBEIT | 21-04-11 | 10:59
Heb je mijn --ojédiaré | 21-04-11 | 10:36-- gelezen? Wat is daarop uw antwoord? Ben benieuwd of het klopt bij jou.

ojédiaré | 21-04-11 | 11:34

Onzin. Gewoon geen uitkeringen. Koopkracht in een land als VS verschilt enorm. En dat kost allemaal mankracht om te berekenen. En dit is het kabinet dat langstudeerders met terugwerkende kracht wil straffen. Teglijktertijd gaan er bakken met geld naar het buitenland en waarom???

nober | 21-04-11 | 11:31

@Haragha | 21-04-11 | 11:15
Loonheffing wordt gebruikt voor de algemene middelen.
Niet sec. voor de uitkeringen.

Het feit dat jij loonbelasting betaald betekend niet dat je daarom maar een uitkering moet krijgen.
Een uitkering bouw je niet op, het is niet zo dat iedereen na 40 jaar werken recht heeft op een uitkering, dat zou nergens op slaan.
Hoe minder uitkeringen, hoe minder de belastingbetaler hoeft op te hoesten voor deze kostenpost.
Een pensioen is een oude dags voorziening waar je gewoon recht op hebt, je betaald hier specifiek een premie voor en kan dit eventueel aanvullen met een pensioen-polis (woekerpolis).

Als ik mijn hele leven werk betaal ik mijn hele leven voor de uitkering van een ander aangezien ik dat geld toch echt niet terug ga krijgen op mijn 68ste.
Daarom is het van belang om de kosten op de uitkering terug te brengen.

Niet werken = uitkering, maar het kost al meer dan genoeg dat je niet werkt, dus dat geld geef je dan maar lekker uit in de nederlandse economie. Dat is namelijk waar het ook vandaan komt.

Ethisch Verantwoord | 21-04-11 | 11:28

@necrosis | 21-04-11 | 11:02
Jij betaalt helemaal niets voor mij. Ik draag hooguit wat minder belasting af vanwege het hebben van kinderen. So 2 speak want ik woon iet meer in NL.
Kinderen in het algemeen gaan zorgen voor klagers zoals jij, kinderen zijn nu eenmaal de toekomst. Of ga jij je eigen pamper verwisselen in het GS rusthuis?

ojédiaré | 21-04-11 | 11:24

Prima. Geen megabesparing, maar 30 miljoen is 30 miljoen. Ja mensen, het aloude gezegde bestaat omdat het wáár is: zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen. (En muizen als kamelen.) Iets waar de PvdA nog nooit van gehoord heeft trouwens.

Belangrijker is dat de houding "ik ben hier toch maar tijdelijk, dus ik hoef me niet aan te passen" hierdoor een stuk minder voor de hand ligt. Goed voor de inburgering dus.

Ook wordt het zo voor sommigen vast een stuk minder aantrekkelijk om hier überhaupt economisch heen te vluchten.

+1 voor Kamp

Joris Draaksteker | 21-04-11 | 11:23

@vetkleppert | 21-04-11 | 11:10
Helemaal nooit = altijd.
Doe seffen positief jonguh! Je leest teveel goedverkopende kletspraat. Je krijgt gewoon je AOW en voor je pensioen moet je een beetje sparen, that's all.

ojédiaré | 21-04-11 | 11:19

Gaat de goede kant op maar die uitkeringen naar het buitenland, wat voor uitkering dan ook, moeten allemaal zsm worden geschrapt ! Wat een waanzin !

msgambler | 21-04-11 | 11:19

Nou.. Dat hadden we tientallen jaren geleden al kunnen doen toch?
Hoef ik nu minder belasting te betalen?

W.Ruudy | 21-04-11 | 11:19

@Ethisch Verantwoord | 21-04-11 | 11:04
Wat zijn al die loonheffingen dan op mijn salaris?

Haragha | 21-04-11 | 11:15

@ojédiaré | 21-04-11 | 10:48

ja hoor, 2 zelfs. Maar ik zit niet te wachten op een aalmoes, en zeker broekzak - vestzak geld. Ik wil gewoon minder belasting.

Jan Kaas | 21-04-11 | 11:13

@ojédiaré | 21-04-11 | 10:54
Wij krijgen helemaal nooit een pensioen. Wij moeten werken tot de dood erop volgt, want de babyboomers hebben alles al opgevreten en weggegeven.

vetkleppert | 21-04-11 | 11:10

@r2p2 | 21-04-11 | 10:56
Pas maar op. Het is nu de arbeidsongeschiktheid uitkeringen en de nabestaandenuitkering, pensioen uitkering zal wel de volgende zijn die komt te vervallen.

Haragha | 21-04-11 | 11:06

@nuckin*futs | 21-04-11 | 10:12
@Haragha | 21-04-11 | 10:58

Volgens mij snappen jullie het niet helemaal.
Een uitkering is geen pensioen.
Een pensioen bouw je op, een uitkering krijg je op kosten van een ander.
Een pensioen blijf je gewoon ontvangen een uitkering moet terecht gekort worden.
Wellicht is het een idee om je eerst eens te verdiepen in de materie voordat je een ander van bekrompen gedachtes beschuldigd

Ethisch Verantwoord | 21-04-11 | 11:04

Wij West-Europeanen zijn echt Gekke Henkie. Het houdt niet op, het gaat maar door. Nu dit weer:

Oost-Europeanen frauderen om uitkering te krijgen
Tweederde van de Roemenen, Polen en Bulgaren die in België een werkvergunning als zelfstandig ondernemer aanvragen, doen dat om een uitkering aan te vragen. Steden zoals Gent kampen met een toevloed van Oost-Europeanen die zich inschrijven als zelfstandige.
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Europese-Un...

Ivoren Toren | 21-04-11 | 11:03

@ojédiaré | 21-04-11 | 10:54
Jouw kindertjes die LATER mijn pensioen moeten betalen?
Hoor je mij klagen over het feit dat ik NU betaal voor jouw kinderen en jouw pensioengerechtigde ouders?

necrosis | 21-04-11 | 11:02

Aller eerst maar beginnen met een verdrag met Marokko en Europese unie om hun onderdanen het Nederlandse paspoort te weigeren om rede dat ze geen afstand mogen doen van het Marokkaanse.
Dan zal in de toekomst de stroom aan uitkeringen naar dat land al stoppen.

deraderendraaien | 21-04-11 | 11:01

@seven | 21-04-11 | 10:52 Heau eensch even! Handen af van de kinderbijslag voor nederlandsche zwoegers in den vreemde! Ik betaal godverdomme 1000 dollar schoolgeld per maand per kind!

*gehoopt had op enorme verhoging fokpremie en nu meteen van vrouw afklauteren doet*

vraagstaart | 21-04-11 | 10:59

@ojédiaré | 21-04-11 | 10:47
30 Miljoen??? Daar kan je een leuke fles whisky van kopen heur...

2 Zelfs!

An die ARBEIT | 21-04-11 | 10:59

@seven | 21-04-11 | 10:40
En mijn jarenlang opgebouwde premies? Ik werk al sinds me 20ste al fulltime op mijn 40ste krijg ik een ongeluk waardoor ik 100% arbeidsongeschikt wordt verklaard.
Betekent nu dat ik van zuurpruimen zoals jij, verplicht in Nederland moet blijven? Bekrompen gedachten...

Haragha | 21-04-11 | 10:58

Naar buitenland verhuizen is geen uitkering meer ontvangen. Zo simpel is dat. Het is niet eens bij me opgekomen dat ik, in het buitenland wonend, kinderbijslag in Nederland kan aanvragen. Dat is toch te gek voor woorden!
Pensioen is iets anders natuurlijk, dat bouw je op en dat je die rechten mee neemt vind ik niet meer dan normaal.

r2p2 | 21-04-11 | 10:56

He, dit kan niet. Lees ik nou dat er bezuinigd wordt op uitkeringen?

gozahtje | 21-04-11 | 10:55

@vetkleppert | 21-04-11 | 10:48 De Kinderbijslag, stokpaardje van zekere partijen die een grote kinderschaar als de wil van God de Heere zien, is ingevoerd door een zekere Oostenrijkse meneer die destijds baas was van Duitsland en ook nog een aantal jaren Nederland onder zijn ongevraagde vaderlijke hoede heeft genomen.

En niet alleen de Kinderbijslag: ook de WAO is een Nederlandse wet die wortelt in die tijd.

Voor sommige partijen, die zich zo nadrukkelijk als antifascistisch profileren, toch reden genoeg om daar eens kritisch naar te kijken, zou je denken. In ieder geval hstorisch gezien lastig voor ze om tegen dit voorstel te stemmen :-)

vraagstaart | 21-04-11 | 10:54

@vetkleppert | 21-04-11 | 10:48
U heeft het natuurlijk wel over kindertjes die later uw pensioen moeten gaan ophoesten.

ojédiaré | 21-04-11 | 10:54

Prima dat hier wat tegen gedaan wordt. Is voor de meesten tenslotte al jaren een doorn in het oog. Een stap in de goede richting van dit kabinet.

Mr. Neon | 21-04-11 | 10:53

hobbit | 21-04-11 | 10:50
Is beginnetje: 'De drie willen op termijn de betaling van kinderbijslag naar landen buiten de EU helemaal staken. Dan moet het kabinet eerst 40 verdragen aanpassen met andere landen.'

seven | 21-04-11 | 10:52

Als al die Marokkanen & Turken in Nederland etc nu eens uit hun eigen land een uitkering proberen te regelen ipv hier, kijken wat de reactie van die landen is.

seven | 21-04-11 | 10:52

30.000.000 is niet echt veel het vergeleken met wat de overheid aan andere kak spendeert? Neuken in de marge dus.

hobbit | 21-04-11 | 10:50

@nuckin*futs | 21-04-11 | 10:12
Ik ben nieuwsgierig.
Hoeveel premie betaal jij precies voor kinderbijslag en wat voor nieuw leven heb je opgebouwd als je daarbij nog steeds afhankelijk bent van een Nederlandse uitkering?
Als je voor je pensioen emigreert moet je de navelstreng gewoon doorknippen.
Of je moet belasting in Nederland blijven betalen.

vagehond | 21-04-11 | 10:50

@Spaarnwouderpoort | 21-04-11 | 10:27 Gewoon even melden aan de SVB dat je verhuist en jaarlijks een bewijs van in leven zijn opsturen.

vraagstaart | 21-04-11 | 10:49

Die hele fokpremie had al decennia geleden loeten worden afgeschaft. Laat iedereen maar voor zijn eigen overbevolkertjes betalen. En als je dat niet kan, is de kans groot dat je een kind toch al niks te bieden hebt.

vetkleppert | 21-04-11 | 10:48

Gelukkig werkt de regel ook andersom: Wie een Nederlandse uitkering trekt en in een dure maatschappij (Luxemburg, Zwitserland) gaat wonen heeft krijgt ook geen extra geld.

Het zou dan om eerlijk te zijn wel zo moeten werken. Maar in Nederland hebben ze wat tegen de rijkere. Zie ook weer dat communistische plan bij huurwoningen. Huren naar gelang het inkomen, rot toch op man vieze enge communisten.

Hoe kan het eigenlijk dat het zo goed gaat met Zwitserland. Als ik alle slimme top-economen moet geloven. (heb ik nooit gedaan, maar dat terzijde) dan zou Zwitserland een sloppenwijk moeten zijn omdat ze niet mee doen met de EU.

DerUnterMensch | 21-04-11 | 10:48

@Jan Kaas | 21-04-11 | 10:44
Geen kinderen zeker?

ojédiaré | 21-04-11 | 10:48

@italian bastard | 21-04-11 | 10:44
Oh, 30 miljoen gaat de truuk wel doen denkt u?

ojédiaré | 21-04-11 | 10:47

Ik ga maar een aantal fictieve kinderen baren en die in Marokko neerplempen. Gewoon omdat het kan.

Nederland waar recht ontzettend krom is.
Waarom kan iemand die niet in Nederland woont wel uit onze staatsruif vreten?

Capy | 21-04-11 | 10:47

@kapotte_stofzuiger | 21-04-11 | 10:33
Als je te ziek bent om te werken betekent niet dat je je niet kan verplaatsen. En arbeidsongeschikt is zeer breed, dit kan bijvoorbeeld ook zijn als je 2 handen zijn weggezaagd. Non-argument dus.

Haragha | 21-04-11 | 10:47

@italian bastard | 21-04-11 | 10:44

dit komt van de VVD (Henk Kamp), heet greet geen reet me te maken, die is te druk met gezeur over hoofddoekjes.
Nee, voor het echt nuttige werk moet je bij de VVD zijn.

Jan Kaas | 21-04-11 | 10:46

Doen.

Boomschade | 21-04-11 | 10:45

eerst de kinderbijslag afschaffen, meest nutteloze toeslag die er bestaat.
Dan een aftrekpost voor kinderen op de IB en hoppa, er kunnen weer een paar 1000 ambtenaren weg.

Jan Kaas | 21-04-11 | 10:44

Beetje bij beetje krijgt Geert Nederland gezond.

italian bastard | 21-04-11 | 10:44

@chevyeddy | 21-04-11 | 10:37
2011 staat bekend als de 'Hemelsleutel'. De intentie achter het "gebeuren wil dat als je dit bericht doorstuurt naar acht goede vrienden met ultra kleine piemols dan zal geld verschijnen in de komende vier dagen. Komt uit de filosofische stroming van de 'Chinese Feng-shu' (= een bekende kettingbrievenhyver), maar ook een historische wijsgerige leer, die erop gericht is om op basis van de optimalisatie van energiestromen de leefomgeving harmonieus en optimaal in te richten. Degenen die niet doorgaan met de ketting ontvangen uiteraard niets en maken zelf kans op een schrompelpieleke en vrouwen mogen niet meedoen. Want zo werkt dat ... geloof.

ojédiaré | 21-04-11 | 10:44

@seven | 21-04-11 | 10:42
En als zo'n uitkeringstrekker in Verweggistan nu alleen bij Shell tankt, zijn huis met Akzo Nobel verf verft en alleen Unilever producten koopt?

kapotte_stofzuiger | 21-04-11 | 10:43

Boter is zacht, dat blijkt maar weer eensch.
Geweaun alle uitkeringen afschaffen, dan pas worden en spijkers met koppen geslagen.

uitgeslapen | 21-04-11 | 10:42

Het is überhaupt absurd dat we uitkeringen exporteren. Geld wordt onttrokken aan de lokale economie die het nb moet opbrengen.

seven | 21-04-11 | 10:42

Wow, dertig miljoen! En gelijk BlondRechts rechts proberen in te halen. Wat hebben we toch een daadkrachtig kabinet.

Jan Doppie | 21-04-11 | 10:40

@CoffeePatch | 21-04-11 | 10:22
Cijfers zijn uit 2005, dus voor Icesave. Ben benieuwd hoe het nu is.

John Toroflex | 21-04-11 | 10:40

Haragha | 21-04-11 | 10:29
ps Je bent vrij om te gaan en staan, maar als je persé je hand wilt ophouden in het land wat je verlaat en leven als god in Frankrijk op andermans zak van een werkende in NL, tja..

seven | 21-04-11 | 10:40

@mxistence | 21-04-11 | 10:23
Het bericht gaat over fraude met belastingen. Geld dat we goed kunnen gebruiken. Fraude met belastingen worden door Ali/Henk modali en JulianvanWassenaarvonlichtsenstein gepleegd. 30miljoen vs 7miljard. (?)

Itastijl | 21-04-11 | 10:38

Ach, de hele tijd je hand ophouden, daar is ook commitment voor nodig! #armspieren

An die ARBEIT | 21-04-11 | 10:38

Het lijkt mij een nog beter idee om bij vertrek het Nederlanderschap af te kopen met de helft van een jaar uitkering.
Paspoort inleveren = afstand doen van Nederlanderschap, en niet meer binnen laten. voor vakantie alleen nog met visum voor 3 weken.
Dit bovenstaande plan graag als aanvulling op het plan Kamps.

deraderendraaien | 21-04-11 | 10:37

@ojédiaré | 21-04-11 | 10:36
En dan?

chevyeddy | 21-04-11 | 10:37

2011 is het jaar van het geld! Voor iedereen.
Neem de zeer opmerkelijke data: 1/1/11, 1/11/11, 11/1/11, 11/11/11 scary leipeshit ouwe, en dat is niet alles.
Neem de laatste twee cijfers van het jaar waarin je geboren werd. Tel daarbij op de leeftijd die je zult hebben dit jaar, en het resultaat zal ongetwijfeld 111 zijn, voor iedereen!!

ojédiaré | 21-04-11 | 10:36

@Ivoren Toren | 21-04-11 | 10:34
Uiteraard, zo maar internationale verdragen met Turkije en Marokko opzeggen, dat moeten we niet willen met z'n allen.

kapotte_stofzuiger | 21-04-11 | 10:35

Haragha | 21-04-11 | 10:29
LOL @ ' jarenlang ' ;)

seven | 21-04-11 | 10:35

Toch is het Four Seasons Resorts Maldives at Kuda Huraa niet 4 keer zo goedkoop als het van der Valk

Paarlberg | 21-04-11 | 10:34

Wedden dat een Europese rechtbank hier binnenkort een stokje voor steekt?

Ivoren Toren | 21-04-11 | 10:34

Haragha | 21-04-11 | 10:29 Heel goed gezien van je. Want dit gaat voor iedereen gelden, ook voor de kaaskoppen die denken in Hongarije te kunnen gaan leven als een vorst van een WIA uitkering.

zeg maar jansen | 21-04-11 | 10:34

@Haragha | 21-04-11 | 10:29
Selectiever zijn in keuze woonland. Daarnaast, een WAO-uitkering krijg je als je te ziek bent om te werken, maar een complete migratie is geen probleem (en ja, dat is veel fysieke arbeid en stress).

kapotte_stofzuiger | 21-04-11 | 10:33

Spaarnwouderpoort | 21-04-11 | 10:27 Simpel, hier werken of een uitkering ontvangen en je kinderen in de zandbak van herkomst laten spelen.

Of zeggen dat ze daar spelen, niet zelden bestaan die opgegeven kinderen helemaal niet.

zeg maar jansen | 21-04-11 | 10:32

correctie ... in het buitenland woont.

Haragha | 21-04-11 | 10:30

30 miljoen maar? Dat is toch alleen de overhead!

Grisha Eisenov | 21-04-11 | 10:29

Beetje jammer.
Dus als je een WAO uitkering ontvangt of een Nabestaanden uitkering wordt je gestraft omdat je in het buitenland heb gewoond. Jarenlang premies opbouwen naar de klote, tenminste als je buiten Nederland wilt leven.
Welkom in Penitentiaire Inrichting Nederland.

Haragha | 21-04-11 | 10:29

Nog een advies aan de betreffende ministers van een recente migrant zelf: 'HOUD DE ADMINISTRATIE OP ORDE!' en ga bijvoorbeeld geen toeslagen uitkeren aan mensen die er geen recht op hebben.

kapotte_stofzuiger | 21-04-11 | 10:29

Ik zeg doen!

MacVulpen | 21-04-11 | 10:29

Het zou toch ook eens tijd worden. Alleen vraag ik me af hoe je in het buitenland kinderbijslag kan ontvangen?

Spaarnwouderpoort | 21-04-11 | 10:27

Had natuurlijk al 40 jr. geleden moeten gebeuren. Maar ja, beter ten halve gekeerd dan etc.
Ik hoop dat Kamp dit er snel doorheen jaagt.

Ad Fundum | 21-04-11 | 10:25

Goed gedaan!

Doet me deugd te zien dat dit kabinet wat daadkracht er op nahoudt, zover je dat van politici kan verwachten. Aanpassingen in het asielbeleid, aanpakken van onnodig uitgekeerde bedragen in de vorm van diverse subsidies en toeslagen.

En dan te durven zeggen dat ze tot nu toe hebben gedaan. Aan meneertjes Cohen:

" You sir, are a damned liar! "

An die ARBEIT | 21-04-11 | 10:24

@Itastijl lijkt me niet relevant mbt tot het onderwerp van dit bericht? Je bedoelt belastingontduikers? Maar die worden sowieso aangepakt, dus wat bedoelde je te formuleren? Dit nieuwsbericht ging over uitkeringsfraude.

mxistence | 21-04-11 | 10:23

Check hier landen versus koopkracht, ff gedaan met dat linkje:
4 Ierland 40.003
5 IJsland 35.686
15 Nederland 30.363
'Gaat erg goed met Ierland en IJsland. Jan Kees hand op de knip houden bij Ierland en poot stijf houden bij IJsland.

CoffeePatch | 21-04-11 | 10:22

@poli Helemaal juist. Nederland adverteert zichzelf als "Hemels paradijs op aarde." Asielzoekers geloven hier automatisch te loterij te winnen. Wanneer ze dan horen, "nee hoor, uw nummertje klopt niet", steken ze zichzelf maar in brand, of slaan ze maar een vrouw dood met een blusapparaat.

mxistence | 21-04-11 | 10:22

Goed dat ze dit aanpakken maar... de 7 miljard in Zwitserland, Lichtenstein en de Cayman eilanden. (?)

Itastijl | 21-04-11 | 10:21

Tijd dan Kamp ook de remigratiewet heroverweegt. Een wet die immigranten (ook voor 2e gen) een levenslang pensioen (700-900 netto afhankelijk van land per maand) vanaf 45 jaar verstrekt als ze als 45 jarige of ouder vertrekken. www.svb.nl/int/nl/remigratie/hulp_remi...
Zal juridisch wel lastiger zijn, maar toch, tegen bevolkingsgroei helpt het niet want 45+ is vaak ver na de (in praktijk) vruchtbare leeftijd en tegen immi ook niet, want NL wordt zo een afhaalloket voor pre-pensioen vanaf 45jaar.

seven | 21-04-11 | 10:21

patrizio | 21-04-11 | 10:12
Inderdaad, we hebben het hier 'slechts' over de exploitatie- en verdwijnkosten van een doorsnee muziektheater in Amsterdam-Oost.

Krachtmeester | 21-04-11 | 10:21

Voor alle duidelijkheid: het gaat ALLEEN om WAO, Nabestaanden-uitkering en Kinderbijslag.

vraagstaart | 21-04-11 | 10:21

Zodra het ook echt gebeurd wordt ik pas blij. Tot die tijd geloof ik er geen reedt van.
Nu de remigratieuitkering nog.

SpongeRob | 21-04-11 | 10:20

Finally. Werd tijd.

Rowdy.nl | 21-04-11 | 10:20

ik vind het mooi

derTampert | 21-04-11 | 10:19

@nuckin*futs | 21-04-11 | 10:12
Jij vindt het dan normaal dat iemand in Marokko 7 keer meer ontvangt dan iemand in Nederland.
Een uitkering van € 1000 zou dan in Marokko het € 7000 opleveren.
En dan alleen voor nieuwe gevallen terwijl deze profiteurs daar al jaren van genieten en waarschijnlijk nu daar schatrijk zijn van onze belasting centen.

Che_cuevara | 21-04-11 | 10:19

Dat zal lekker helpen. Gaat Ali Modali natuurlijk in Zwisterland wonen. Althans op papier.

Nonik Neem | 21-04-11 | 10:16

DeBruineSter | 21-04-11 | 10:12 Kortzichtige, dan blijven ze hier.

Laat ze maar vertrekken, als de WAO mee moet dan is dat maar zo. Als dat op een niveau wordt gebracht van de koopkracht van het land waar men woont dan bestaat de kans al dat ze terugkomen. Moeten we niet willen.

30 meloenen om er van af te zijn is een koopje en houdt vanzelf een keer op. De kinderbijslag houdt namelijk een keer op en een afgekeurde emigrant heeft ook niet het eeuwige leven.

zeg maar jansen | 21-04-11 | 10:16

lol @ Ali Modali

frickY | 21-04-11 | 10:16

Voor diegene die het niet snappen: Je emmigreert naar Nl ,vraagt uitkering aan, vertrek dan weer van Nl met NL paspoort terug naar thuisland en gaat rentenieren.
NU snap ik waarom mensen bereid zijn zich in de fik te steken.

poli | 21-04-11 | 10:16

@Ethisch Verantwoord | 21-04-11 | 10:06
Volgens mij werkt het zo in de meeste landen.
En ik dacht dat een voorwaarde voor een uitkering is dat je beschikbaar moet zijn voor de Nederlandse arbeidsmarkt.

Che_cuevara | 21-04-11 | 10:15

Lijkt me niet meer dan logisch.

Dutchc0w | 21-04-11 | 10:15

@patrizio | 21-04-11 | 10:12
Ik had inderdaad ook wel verwacht dat het iets meer zou besparen, maar goed. Goed initiatief, zo in 2011.

Balzakius | 21-04-11 | 10:14

Waarom uberhaupt een oetkering in het buitenland? Land verlaten/ emigreren = opzeggen alle rechten. U krijgt NIETS

DeBruineSter | 21-04-11 | 10:12

30 miljoen is natuurlijk ook maar een drop in the ocean

patrizio | 21-04-11 | 10:12

Dus jarenlang premies in nederland hoge premies betalen en daarna een lage uitkeringontvangen? Ordinaire diefstal is het. Naar de rechter!En mocht de koppeling dan toch veranderen, doe het dan in ieder geval voor de nieuwe gevallen en niet voor de bestaande, want die hebben inmiddels elders hun leven opgebouwd. Daarbij is het op zijn minst nogal dubieus dat men uitkeringen niet naar een hoger niveau wil trekken als men in een land gaat wonen waar de koopkracht lager is als hier.

nuckin*futs | 21-04-11 | 10:12

Waarom sturen we überhaupt uitkeringen naar het buitenland? De enige reden die ik me voor kan stellen is als een soort "Blijf ALSJEBLIEFT daar!!" premie.

Maar goed, goede verandering. Hiervoor een +1'tje voor de heer Kamp.

TeeJee | 21-04-11 | 10:11

@Ethisch Verantwoord | 21-04-11 | 10:06
Inderdaad!
*iets met spijker en kop*

chevyeddy | 21-04-11 | 10:10

Ik werd bij de VS even op het verkeerde been gezet maar ik denk dat ik weet wat dat is.

winterpeen | 21-04-11 | 10:10

Mag deze regering wel!

Heer Moes | 21-04-11 | 10:09

Wat een schitterend idee. Ik vind het mooi.

Requiescat in pace | 21-04-11 | 10:09

Gelukkig werkt de regel ook andersom? Volgens mij juist niet. Uitkeringen worden in het ene geval wél aangepast, in het andere geval niet.

Schoorsteenveger | 21-04-11 | 10:07

@vagehond | 21-04-11 | 10:04
Nog wel maar ik zie ze er voor aan om dat ook te veranderen om het geld maar in eigen land te houden terwijl een uitkering en AOW twee hele verschillende zaken zijn.

blinde kip | 21-04-11 | 10:06

En nu doorpakken en alle profiteurs uit de bestanden van het UWV schrappen.
Hoppa, geen gezeik meer.
U woont in het buitenland? Laat ze daar maar een uitkering geven. Hier genieten van een uitkering is hier wonen en leven, zo niet, geen uitkering.

Ethisch Verantwoord | 21-04-11 | 10:06

Nu zullen in die landen vele vastgoedprojecten ten onder gaan. Wat zal Hero Brinkman daar wel niet van zeggen?

blinde kip | 21-04-11 | 10:04

Gelukkig, de AOW blijft gelijk.
Mijn plan om na mijn pensioen naar een bikini-land met strandhutjes te vertrekken blijft in stand.

vagehond | 21-04-11 | 10:04

Maak van elke uitkering sowieso een tijdelijke. "Je hebt nog drie maanden". Moet je zien hoe hard mensen ineens werk gaan zoeken. De echte behoeftigen die echt recht hebben op een langdurige uitkering pluk je er dan wel uit.

ZDEV | 21-04-11 | 10:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken