Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wethouders veroorzaken bijstandsbom in 010

krottenwijkkralingen.jpgPaniek in 010. Naarstig rondrennend ambtenarenpersoneel met ordners onder hun arm op het stadhuis. Slechte nachten voor Aboutaleb. Dingen lopen uit de hand. Bijstandsdingen, wel te verstaan. De situatie is volledig verkeerd ingeschat dan wel voorgesteld door de wethouders Kriens en Schrijer in 010. Rotterdam kent een tsunami van uitkeringstrekkers en dat kan het bijstandspotje dus niet hebben. In het eerste kwartaal van 2011 zomaar duizend mensen er bij die zonder geld van de overheid niet rondkomen. Bovendien komt er minder geld uit het rijk. Ja, en dat was dus even niet meegenomen in de begroting, die explosieve toename. Terwijl Kriens & Schrijer daar toch van op de hoogte hadden moeten zijn, zo blijkt nu. De toestand begint uitermate snel schrijnend te worden. In sommige wijken leeft meer dan een kwart van de huishoudens onder de armoedegrens. Meer runs op de voedselbank in 010 dan op de Primark tijdens een uitverkoop op zaterdag. Slechte zaak. De zomer rolt de stad nog wel door, maar het is oppassen dat de winter van '11 geen tweede hongerwinter wordt. Dat er gewoon een humanitaire ramp gaat plaats vinden de grootste Nederlandse havenstad. Dus, koppen bij elkaar, oplossingen verzinnen. Niet alleen met de vinger wijzen en uitlachen, ook constructief meedenken met de Rotterdammerts. Bijvoedkampen voor Rotterdamse stadskinderen op het platteland? Stroomopwaarts de Maas een stuwdam bouwen voor werkgelegenheid? De geallieerden weer voedseldroppings laten doen? Inhouden op salaris Krien & Schrijer? Tijd voor een "Save 010" brainstormsessie. Roept u maar.

Reaguursels

Inloggen

Ow ja... moeten dat geldt dan ook voor stadswachten en parkeerbeheer! Geen Nederlands, Geen uitkering cq. wandeljob om hardwerkende Rotterdammers het leven zuur te maken...

Begin er toch wel een beetje ziek van te worden dat zo'n mokkel met een stip op dr kop mij in een onverstaanbare taal probeert uit te leggen dat ik daar niet mag parkeren ;)

*Ik sluit zelfs niet uit dat dit onverstaanbare taal een poging tot Nederlands spreken is, alsnog FAIL*

Alleskan | 19-04-11 | 18:26

Uitkeringstrekkers in Rotterdam? Joh... dacht dat we ze inmiddels wel allemaal tot stadswacht gebombardeerd zouden hebben... Daar lijkt het in ieder geval wel op!

Maar dat nieuwe ideetje van Kamp maar snel uitvoeren: Geen Nederlands, Geen uitkering! Dan houden we geld over hier!

Alleskan | 19-04-11 | 18:24

Modderen, rommelen, verkwanselen en incompetentie. het geld van de burger is toch nooit op. Nooit afgerekend worden op flutwerk, nooit verantwoording hoeven afleggen voor prutswerk maar na geflopte projecten promotie naar de volgende plek om daar rotzooi af te leveren. Op een dag heb je het: je wordt ambtenaar.

Rest In Privacy | 19-04-11 | 16:21

Nieuwe Kuip laten bouwen door die 1000 mensen.
Win-win situatie me dunkt. Zij lekker van de straat, stadion voor nog niet voor de helft van het geld afgebouwd.

Blijft toch apart. Grootste haven van Europa, de op-één-na grootste haven ter wereld en dan niet genoeg geld hebben omdat eigenlijk alles naar Den Haag weggesluisd wordt. En anders zou ik zeggen, de top van het Havenbedrijf (Port of Rotterdam) vedient miljoenen, dat kan best iets minder. Wat nou geld tekort.

Stinky | 19-04-11 | 00:03

We zullen hier opt Nationaallandschapseiland alvast wel een paar extra bunders suikerbieten en tulpenbollen inzaaien. Dan hoeven ze straks in ieder geval niet met lege handen terug, die stadtsen van hongerwinter 2.0 ... Voordeel is wel dat er deze keer geen Duitsche steeldiefwachtposten bij de ingang van de Heinenoordtunnel. Die waren er wel bij tijdens hongerwinter 44/45 toen de H'noordtunne nog Barendrechtse brug heette.

F. von Zeikhoven | 18-04-11 | 23:00

Minder overheidsingrijpen

StandUpForYourRights | 18-04-11 | 22:26

Was een keertje goed bombarderen ook een oplossing?

ZSU-23-4 | 18-04-11 | 21:39

Korten op de salarissen en andere gelden van andere omhooggevallen PvdA/D66/CDA/VVD politici in de bijsnaaistand en overige ambtelijke struikrovers is natuurlijk altijd wel goed.
Maar de meest briljante oplossing voor het probleem lijkt me toch dit: "GA WERKEN VOOR JE GELD STELLETJE LAMLENDIGE LUIE ACHTERLIJK FLIKKERS!"
Dank u wel.

ZSU-23-4 | 18-04-11 | 21:32

Jongeren geen uitkering maar werken of bij papa en mama aankloppen. dat scheelt rotjeknor al een paar miljoen. en wie kan werken de uitkering korten als z niet werken.

Domtoren | 18-04-11 | 19:35

Alle verblijfsvergunningen van asielzoekerts in de bijstand nog maar eens tegen het licht houden. Tevens "vluchtelingen" die al op vakantie zijn geweest in hun eigen land of meer dan 3 kinderen hebben zonder pardon terug sturen. Straks weten ze niet waar ze met hun begrotingsoverschot heen moeten!

lauwebal | 18-04-11 | 18:58

Alle gelukszoekers en steuntrekkers de stad uit en naar de Maasvlakte zou helpen, maar ze zullen wel de gemeentebelasting omhoog schroeven om nog meer werkenden de stad uit te jagen.

wirbel010 | 18-04-11 | 18:40

Oplossing is eenvoudig. Verdeel het beschikbare potje onder de steuntrekkers: meer kopjes, minder geld p/p. Tot het punt dat het probleem zichzelf oplost....

thispissesmeoff | 18-04-11 | 18:22

Ik dacht dat Rotterdammers bekend stonden om "niet lullen maar poetsen". Waarschijnlijk hebben "nieuwe" Rotterdammers dat niet geleerd op de inburgeringscursus. Anders kunnen Rotterdammers van mij de tyfuzz krijgen

funkyd | 18-04-11 | 17:51

Werken in dit land wordt gewoon niet genoeg beloond onder de "lower class".
Zit je in de bijstand krijg je maximale huurtoeslag, maximale zorgtoeslag en je koelkast, tv, wasmachine, stofzuiger enz. worden allemaal vergoed door de bijzondere bijstandspotjes, wanneer ze stuk gaan.
Probeer daar maar eens om te komen met een (iets boven) minimum loon.
Vandaar dat werkgevers (VVD) blijven vragen om goedkope immigranten.
*zich afvragen doet wat er overgebleven is van de SDAP*

Ven1V1d1V1c1 | 18-04-11 | 17:50

Begint bij de SP en de PVDA nu pas door te dringen dat cadeautjes zoals een generaal pardon eigenlijk ook ergens van betaald dienen te worden ? Mwouhaaaa. Netjes meedokken voor je principes mensen.

Rest In Privacy | 18-04-11 | 17:35

Vdewaal | 18-04-11 | 13:54

Nog een idee... benzine in prijs verdubbelen en nu we toch bezig zijn: motorrijtuigenbelasting met een kwart verhogen... dan is het allemaal best te betalen :-))!

meneer Q | 18-04-11 | 16:51

Er moesten toch zo nodig OPEN grenzen komen???
Hier hebben jullie alvast een van de eerste resultaten. De banlieus hier in dit land zijn niet ver weg meer.

meneer Q | 18-04-11 | 16:45

Men kan niet ongestraft Jan en allemaal binnenlaten, zeker niet als Jan en alleman in arren moede levende godsdienstwaanzinnigen zijn die ook met 1 miljoen Euro nog zo arm als Job zullen zijn.

Widukinn | 18-04-11 | 15:31

@Korreltje zout 11.34

ZZP'ers krijgen geen uitkering.En bovendien zijn in Rotterdam 30.000 mensen niet geregistreerd die wel een uitkering krijgen op een spookadres.Aboutaleb maakt er een zootje van.

bosbaan | 18-04-11 | 15:07

JUllie zitten helemaal verkeerd met je oplossingen.
Wil je het werkelijk opgelost hebben, doe dan het volgende:
De loonbelasting naar 75%.
Alle extraatjes voor de werkenden afschaffen.
Alle hypotheken met 500 euro per maand extra belasten.

Moet je eens opletten hoeveel geld er binnenkomt voor al die lui die actief trainen voor de Olympische sport "bankhangen"

En dan nog een extra tip voor al diegenen die uitgekeken zijn op de sport bankhangen, doe eens touwomjenekhangen.

Vdewaal | 18-04-11 | 13:54

Illegalen meteen oppakken en uitzetten.
Uitgeprocedeerde asielzoekers idem.
Scheelt al een slok op een borrel.
Indien niet mogelijk, alle raadsleden, wethouders en alle gemeenteambtenaren moeten zoveel mogelijk bijstandtrekkers opnemen in hun eigen woning en onderhouden ze totdat er een oplossing is.
Ook per adres maar èèn uitkering verstrekken zou al een heleboel schelen.
Het is niet zò moeilijk, je moet alleen geen linkse denkbeelden hebben of daardoor gehersenspoelt zijn.

Dostranamus | 18-04-11 | 13:44

@zelf
Rotterdam!

Geen01 | 18-04-11 | 13:20

Die cijfers zijn gewoon gigantisch gemanipuleerd om Cohen niet al te hard (lees: nog harder) op zijn bek te laten gaan.
Iedereen die daar wel eens komt weet wat voor een tering zooi het op de meeste plekken is.

Geen01 | 18-04-11 | 13:13

De pleuris krijg je ervan... stoppen een tokkiewijf met 7 kinderen!!! (ja foutje zegt ze dan, volgens mij ben je dan hardleers) in een straat waar men eindelijk het weer een beetje op de rit heeft. Omdat de kopers van de huizen de boel opknappen. Vervolgens klaagt dat wijf dat de buren wel veel luxe hebben. Zeg tegen dr... ja ga eens werken wellicht lukt het jou ook. Werken, heb het best zo.. Dus gewoon geen geld meer geven. Uikering in natura, kleding, woning en voedsel. Want de laatste iPhone heeft ze wel in haar bezit. Moet je eens opletten of er gewerkt gaat worden.
Vraag leest links wel mee ???

radbraker | 18-04-11 | 13:02

Eerst alle onterechte uitkeringstrekkers stopzetten!

djernie | 18-04-11 | 12:56

@Olieboer

Dank u. Laat het maar tot de mensen doordringen hoeveel geld er is weggegooid in de afgelopen tientallen jaren. De multi kul heeft niets gebracht.
Alleen veel kosten en weinig baten.

strikdewepstroper01 | 18-04-11 | 12:56

@strikdewepstroper01 | 18-04-11 | 12:47 | + 1
Oh oh oh, wat ben ik het met je eens.
Als het kon kreeg je 100 plusjes van mij.
Ik wordt er gewoon str... ziek van.

Olieboer | 18-04-11 | 12:50

En voor de ouderen die Nederland hebben opgebouwd na de oorlog is er geen geld. Die zitten te rotten in een verzorgingstehuis met onvoldoende zorg.

Veel cultuurverrijkende import vangt uitkeringen en subsidies.

De gouden bergen waarvan is gesnoept vanaf de jaren 70 raken op.

Het is wrang, als Nederland meer op de eigen toko had gelet en niet tientallen jaren geld had geïnvesteerd in de bodemloze put van de multi kul had dit landje schat en schat rijk geweest. We hadden kunnen leven in een Zwitserland aan de zee.

strikdewepstroper01 | 18-04-11 | 12:47

Gratis condoomverstrekking. Voorkomt een hoop ellende van die alleenstaande moeders van 16 met 3 kinderen bij 8 mannen waarbij het IQ en het gewicht elkaar in tegengestelde richting zijn gepasseerd.

deja | 18-04-11 | 12:25

het 2e paspoort de helft van de bijstand laten betalen.
wanneer die weigeren mee te betalen, remigratie naar het veel goedkopere thuisland met voorlopig behoud van de halve uitkering.

sprx | 18-04-11 | 12:19

Één ding is zeker, het sociaal stelsel der lage landen knalt financieel uit haar voegen, en is totaal aangevreten en leeggerooft!
En de daders (lees:politiekers) komen er gewoon mee weg met een vette bonus NB.!

FIGJAM | 18-04-11 | 12:12

Wat nou brainstromsessie!

Gewoon extern bureautje, als dat het niet oplost nog een extern bureautje! Ze moeten trouwens niet vergeten om een extern bureau eerst nog onderzoek te laten doen.

je therapeut | 18-04-11 | 12:11

Mag je wel schepen naar het westen laten varen?

Olieboer | 18-04-11 | 12:07

Ik ken iemand die gehandicapten verzorgd. Zwaar en soms gevaarlijk werk, want gehandicapten kunnen zeer agressief worden. Zij houdt iets meer over dan 1400,- netto voor een volle werkweek. Dit land is ziek. Die uitkeringstrekkers zijn ook ziek!

Mokum Kosher | 18-04-11 | 12:05

Sta zowat op ploffen.....
Lees dat ze niet met 1400 rond kunnen komen......
Heb zolang als ik kon met mijn handycap gewerkt.
Heb vroeger mensen in dienst gehad en altijd de premies netjes betaald. Nu ben ik 100% afgekeurd en heb minder dan 1200 in de maand , toch kom ik nog rond en ben ik blij dat er een vangnet is voor mij.
Maar zo langzaam aan ga ik mij een parasiet voelen.
Kan nu wel een hele lange reaktie schrijven , maar deze Hollander word al telang , genegeerd !!!!
Bedankt !!!! Links.

DeepDownUnderGrunn | 18-04-11 | 11:57

Sta zowat op ploffen.....
Lees dat ze niet met 1400 rond kunnen komen......
Heb zolang als ik kon met mijn handycap gewerkt.
Heb vroeger mensen in dienst gehad en altijd de premies netjes betaald. Nu ben ik 100% afgekeurd en heb minder dan 1200 in de maand , toch kom ik nog rond en ben ik blij dat er een vangnet is voor mij.
Maar zo langzaam aan ga ik mij een parasiet voelen.
Kan nu wel een hele lange reaktie schrijven , maar deze Hollander word al telang , genegeerd !!!!
Bedankt !!!! Links.

DeepDownUnderGrunn | 18-04-11 | 11:57

-weggejorist-

Mac12345 | 18-04-11 | 11:56

ik zou toch die mensen aan het werk zetten, als dat niet vrijwillig en met een gemotiveerde inzet gaat, dan maar onder dwang.

waarschijnlijk helpt het ook als ze beginnen met het sluiten van coffeeshops en het arresteren van de drugs dealers die openlijk hun moordende waren verkopen.

ik denk dat je dan al op de 85 procent zit.

voor de overige 15 procent kan je altijd nog eens een cursus nederlands geven.

adam5128 | 18-04-11 | 11:47

Als ik daar eens rondloop lijkt het wel of er niemand werkt en dat klopt dus ook wel. De echte werkers zijn of de stad al ontvlucht of bezig weg te komen. Graag een groot hekwerk om de stad zodat wat overblijft er toch vooral niet uit kan.

Therapietje | 18-04-11 | 11:45

Zo moeilijk is het niet. Als je meer uitgeeft dan je binnenkrijgt, heb je een probleem. Als je dan ook nog eens uitgeeft aan mensen die nog niets hebben opgeleverd, heb je helemaal een probleem. Elke man op de straat weet dat, behalve die wereldverbeteraars in de politiek. Ik heb gewoon geen zin meer om te werken. Laat staan tot mijn 72ste.

Mokum Kosher | 18-04-11 | 11:42

Heb laatst een stukkie gezien over 010 zuid.
Wat ik waarneemde was een grote groep multicul, waar ik me over afvraag wat ooit hun inzet voor de NL maatschappij is/was.
Volgens mij wonen er veel ongeletterde die ik weinig kans geef van slagen op de arbeidsmarkt.
Succes Abou/010 met het zoeken naar een oplossing!

FIGJAM | 18-04-11 | 11:41

Weer twee falende PVDA wethouders en een PVDA burgemeester.
Wordt het niet tijd voor een lijstje?
Wethouder Ouderkerk aan de IJssel
Stadsdeelvoorzitter Amsterdam-Oost
Burgemeester Moerdijk
Burgemeester Gouda
Burgemeester Sliedrecht

p3xxx | 18-04-11 | 11:38

Toen ik nog als freelancer werkte moest ik vaak rondkomen van € 600,- in de maand. Ik kon (en wilde) niet m'n handje gaan ophouden maar werken. Dom natuurlijk, als ik dat niet had gedaan had ik veel meer gekregen. Nu heb ik gelukkig een mooie vaste baan (die netto iets boven bijstand zit...).

Dafman | 18-04-11 | 11:38

Even een reality check voor de mopperkonten die de stijging toeschijven aan asielzoekerts:
"De stijging doet zich vooral voor onder jongeren, zzp'ers en mensen die een bijstandsuitkering aanvragen omdat ze zijn gescheiden."
(staat gewoon in de RTV Rijnmond link)

Korreltje Zout | 18-04-11 | 11:34

@necrosis | 18-04-11 | 11:09
Maar ze kunnen het wel.

Che_cuevara | 18-04-11 | 11:33

Bijstandspotje leeg, welja hoe moet ik dat rijmen met de steun aan buitenland griekenland, portugal etc.

Misschien moeten de banken maar eens bijspringen, tenslotte zijn de banken door het belastinggeld van o.a. deze arme sloebers overeind gehouden.

herodus | 18-04-11 | 11:29

Klagen helpt niet,emigreren wel. Suggestie: USA.

lichtpunt | 18-04-11 | 11:26

Nylund | 18-04-11 | 11:23
Neuken en baren loont of is dat te kort door de bocht?

gozahtje | 18-04-11 | 11:25

1400,- euro netto; armoede grens voor een gezin?? Komt nog kinderbijslag bij neem ik aan als er kinderen zijn.
daar kan je gewoon van eten en drinken en je huur betalen.
Het wettelijk netto bestaansminimum is afgerond 700,- euro per maand voor een alleenstaande, en ja dat is wel erg krap. Een meerpersoonshuishouden heeft het daarmee vergeleken zelfs riant; de huur immers (grootse deel van kosten ), is nu een minder groot deel op de totale kosten die een meerpersoonshuishouden moet ophoesten zodat ze een groter besteedbaar bedrag hebben in vergelijking met een allenstaande uitkeringstrekker.
Kortom; volkomen bullshit.

Nylund | 18-04-11 | 11:23

'Kzou 't wel weten ,Krien & Schrijer d'ruit Zwijnstra & Knudde erin.
Armoede grens naar 500 Euri verlagen waardoor "we" ineens "relatief" veel rijken scoren.Doet het goed in het buitenland, waarmee we weer toekomstige relatieve rijken kunnen aantrekken.

Ratzing. | 18-04-11 | 11:23

@seven | 18-04-11 | 11:12

Met reflecterende oranje/gele werkkleding. Ik denk dat de lol er dan snel af is.

Biff Eagleburger | 18-04-11 | 11:20

vetkleppert | 18-04-11 | 11:06
Nee, momenteel is het niet poetsen maar tuffen!

gozahtje | 18-04-11 | 11:20

@novocaine | 18-04-11 | 10:42

Leg mij eens uit waarom ik in vredesnaam een uitkering voor iemand anders zou moeten betalen, terwijl die persoon eigen vermogen in een huis heeft zitten? En daarbij, kan je makkelijk vreten van 712 EUR in de maand. Je hebt godverdomme de hele dag de tijd om alle winkels af te lopen voor de aanbiedingen.

Biff Eagleburger | 18-04-11 | 11:17

@necrosis | 18-04-11 | 11:05
maar zij heeft wel een opleiding en heeft gestudeerd.
Probleem van diploma's lijkt mij een kwestie van een verkeerde interpretatie van diplomawaardering.

Rotterdam-zuid verkopen aan een rijke arabier? De moskee staat er al.

aha-erlebnis | 18-04-11 | 11:14

@necrosis | 18-04-11 | 10:59
Ik doelde niet op jou persoonlijk.
Ik ben alleen i.t.t. sommige reaguurders geen voorstanders voor verlaging van minimumlonen. Verlaag dan de inkomstenbelasting om werken goedkoper te maken. Zal de overheid alleen niet tof vinden.

blinde kip | 18-04-11 | 11:13

@rara | 18-04-11 | 11:05
dat gebeurt al, de PvdA maakt verkiezingspots in hun eigen taal zo hebben we mogen constateren.
Buiten dat, het is absurd eigenlijk dat je wél mag stemmen zonder dat je de taal begrijpt van het land en daarmee eigenlijk ook geen flauw benul hebt wat er speelt.
De Pvda springt hier handig op in.

-weggejorist-

Drs. V. | 18-04-11 | 11:12

vip33 | 18-04-11 | 11:10 |

Dat is het ook, een enclave enfin maar goed!

junta | 18-04-11 | 11:12

Geef gewoon elke aanvrager direct vanaf dag 1 een bezem en zet hem onder toezicht aan het werk als straatveger. Degene die zichzelf toch kunnen redden verdwijnen direct, en deel heeft een goede prikkel om een betere aan te krijgen en de rest is op z'nplek. Bespaart ook nog op veegwagens en inhuur. Mes snijdt voor R.dam aan 2 kanten, win win.

seven | 18-04-11 | 11:12

als die mensen eens gingen werken...
loop voor de lol maar eens door spangen (m'n werk is daar), je weet echt niet wat je ziet
zwart vd lui die de hele dag niets doen, lijkt wel een afrikaans land

vip33 | 18-04-11 | 11:10

Inzetten bij het aanleggen van de A4 midden-delfland.
Die snelweg had er al 50 jaar geleden moeten liggen, dus aan de slag!

Jan Kaas | 18-04-11 | 11:10

Godzijdank hebben ze hun inkomsten nog uit vastgoed in Casa Blanca!

Fred Janssen | 18-04-11 | 11:09

Alle uitkeringstrekkerts sochtends om 7:30 melden bij de Kuip. Vanaf daar met bussen richting tweede maasvlakte, iedereen een schep en aan het werk.

j010 | 18-04-11 | 11:09

@Che_cuevara | 18-04-11 | 11:06
Zwitserland zit niet in de EU!

necrosis | 18-04-11 | 11:09

Minder geld naar ontwikkelinghulp.Paar 100 miljoen voor de grote steden,dus ontwikkelinghulp voor eigen land zogezegd ,en het kost niemand wat extra lasten verzwaring.Een beetje broekzak vestzak politiek want daar is de politiek goed in.Weer een beetje kreatief boekhouden maar dan voor eigen land.

ruuf | 18-04-11 | 11:08

Lijkt me tóch wel een lachen-duo.
Zowiezo wat Kriens teveel heeft aan tanden komt Schrijer tekort.

R.B.Scott | 18-04-11 | 11:08

Zet gewoon geld in van het ministerie van ontwikkelingssamenwerking.
Tenslotte is het gros van de non-productieven in Rotjeknor afkomstig uit landen die geld krijgen uit die pot.

McPhart | 18-04-11 | 11:07

Vroeger was het nog "In Rotterdam verdiend, in Den Haag verdeeld en in Amsterdam verkwist". Zie hier in de buurt ook veel van die niet westerse figuren rondlopen in hun soepjurken op sandalen bij hun satelietschotelwoningen. Die zijn gewoon niet bemiddelbaar voor werk en volgens mij staan ze bij de uitkeringsverstrekkende instanties ook te boek als onbemiddelbaar zodat ze niet meer hoeven te solliciteren. Maar ja, dat bestaan is altijd nog beter als geiten hoeden in Rifgebergte.

Osdorpertje | 18-04-11 | 11:07

Afgestuurd = afgestudeerd.

necrosis | 18-04-11 | 11:07

@gozahtje | 18-04-11 | 11:03
Dat moet haast wel, want "niet lullen, maar poetsen" zie je absoluut niet meer terug in het straatbeeld.

vetkleppert | 18-04-11 | 11:06

Simpel, 6 maanden geen werk en een uitkering.
Jammer maar u bent niet meer gewenst in Nederland.
Terug naar land van herkomst.
De Zwitsers kunnen het toch ook.

Che_cuevara | 18-04-11 | 11:06

Rotterdam is compleet verloederd.

Bataaf | 18-04-11 | 11:06

@[email protected] | 18-04-11 | 10:59
Ik ken een vrouw die Iran ontvlucht is en bovendien afgestuurd arts.
Haar papieren zijn echter "minderwaardig" aan die van Nederlandse artsen.
Met wat scholing zou ze doktersassistente kunnen worden.....

necrosis | 18-04-11 | 11:05

@[email protected] | 18-04-11 | 11:02
Dan is het dus in het voordeel van de PvdA als migranten de taal niet goed leren.

rara | 18-04-11 | 11:05

vetkleppert | 18-04-11 | 10:40
De echte Rotterdammer woont niet meer in Rotterdam. Die is verjaagd naar Krimpen aan de Ijssel en dergelijke oorden!

gozahtje | 18-04-11 | 11:03

Wat nu als die luie honden gewoon eens aan het werk gingen, hoef je niet naar de voedselbank ook.

het wordt ook eens hoog tijd dat we de bijstand helemaal afschaffen en niet et een verloop van 20 jaar maar hup binnen twee jaar kun je het makkelijk afschaffen, heb je het gat in de begroting ook dicht....

Heb echt een bloedhekel aan steuntrekkers, 99% zijn gewoon te lui om de dag aan te kijken. Aan het werk honden...

Haagse-Geertje | 18-04-11 | 11:03

Vandaag andere prioritieten :
Miljonair Fair 2011 Glamour Wonen & Interieur Inspiratie en de Miljonair Summer Fair met The Luxury Lifestyle!

Ratzing. | 18-04-11 | 11:02

@rara | 18-04-11 | 10:59
De Pvda houdt het volk bij voorbaat dom.
Als het te intelligent wordt, ziet men vanzelf in dat de Pvda van leugens en bedrog aan elkaar hangt en zelfverrijking common sense is.
Maar dat mogen de Pvda stemmers uiteraard niet weten, dus houdt men het stemvee bij voorbaat dom waardoor de stemmen wel gegarandeerd blijven voor de toekomst.

@necrosis | 18-04-11 | 10:54
Dat verklaart het hoge aantal overjarige Mercedessen dat nog rondrijdt.

rara | 18-04-11 | 11:00

@LordNobady | 18-04-11 | 10:53
ik ben van oprechte mening dat daadwerkelijke vluchtelingen de intentie hebben om uiteindelijk hun steentje bij te dragen aan de maatschappij.

Dit in tegenstelling tot een groot deel Afrikaanse en Arabische gelukszoekers die om totaal andere redenen naar Nederland komen. Bovendien nog zonder scholing of enige motivatie om een economische bijdrage te leveren aan ons land.
Voor die gasten zeg ik; de grens moet potdicht.
Linea recta terug sturen.

@blinde kip | 18-04-11 | 10:56
Ik roep niets over de hoogte van het minimumloon, ik zei alleen dat het verschil tussen loon en uitkering groter moet worden.
Voor een paar tientjes extra in de maand gaat niemand werken.

necrosis | 18-04-11 | 10:59

@Bergverzet | 18-04-11 | 10:55
En als je nou werk zoekt waarvoor je een auto nodig hebt, terwijl je die net moest verpatsen? Omruilen dus voor een ouder en goedkoper exemplaar. Dat andere probleem is op te lossen met voedselbonnen. Geen dure begeleiding nodig.

blinde kip | 18-04-11 | 10:59

@Ferrie | 18-04-11 | 10:33
De PvdA heeft een Lumpenproletariat nodig, anders hebben ze geen stemvee meer.

rara | 18-04-11 | 10:59

drugsRunnerTs inzetten als voedsel-distributie-uitdelerTs

FredFlinstone | 18-04-11 | 10:57

@Bergverzet | 18-04-11 | 10:55
Misschien omdat Polen geen bijstandsuitkering krijgen?

necrosis | 18-04-11 | 10:57

@necrosis | 18-04-11 | 10:52
Wel apart dat hier ook vaak wordt geroepen dat de minimumlonen omlaag moeten.

blinde kip | 18-04-11 | 10:56

De chain gang lijkt me wel een efficiënte oplossing.

Conan de Rabarber | 18-04-11 | 10:56

Een campagne in 3e wereldlanden om geld te schenken aan Rotterdammers?

ZDEV | 18-04-11 | 10:56

Ik heb nog een goed idee. Kunnen we niet nog wat meer kansloze asielzoekers toelaten in Rottjeknor ? Het liefst uit landen met een heel erg niet westerse cultuur, zoals Somalie ofzo. Het wordt steeds leuker en kleurrijker in Nederland. (Zeer diepe zucht) Leefde Pim nog maar.....

Marcus Porcius Cato | 18-04-11 | 10:55

Werkverschaffing. Van stilzitten is nog nooit iemand beter geworden. Gezonde fysieke arbeid in de buitenlucht waar lichaam en geest sterker van worden. Daarnaast inderdaad auto inleveren en verplichte begeleiding voor de kinderen zodat de bijstandsuitkering aan eten en kleding wordt besteed in plaats van cigaretten en bier. Nog een ander alternatief is natuurlijk werken in de kassen of op het land. Waarom doen Polen dat wel en bijstandtrekkers dat niet?

Bergverzet | 18-04-11 | 10:55

@rara | 18-04-11 | 10:51
Auto's worden altijd "gewaardeerd" behalve als ze 10 jaar of ouder zijn.

necrosis | 18-04-11 | 10:54

@[email protected] | 18-04-11 | 10:52
klopt maar als je oprecht wilt meedraaien en dan moet je eerst 10 jaar niets doen in een huisje met gratis geld dan vind je dat daarna ook wel goed.

LordNobady | 18-04-11 | 10:53

@bosbaan | 18-04-11 | 10:17
Bezittingen in het buitenland tellen tegenwoordig mee als je een uitkering aanvraagt. Vaakt mag je eerst je eigen huis opeten. Maar of daar serieus op gecontroleerd wordt durf ik niet te zeggen. Ben eigenlijk bang van niet...

rara | 18-04-11 | 10:53

Dé oplossing: maak het verschil tussen minimumloon en uitkering groter!
Dat is tenminste een prikkel om te gaan werken ipv bankhangen.

necrosis | 18-04-11 | 10:52

@XelaGBS | 18-04-11 | 10:40
Zo zie ik dat niet, het autochtone luie volk is ons eigen probleem.
Ik heb het over gelukszoekers, economische vluchtelingen die hier in NL in feite niets te zoeken hebben zonder scholing of omdat men analfabeet is. Maar deze lieden worden aangezogen door het 'graties geld'.
Voor echte vluchtelingen (die zich met vrouw en kinderen melden) moet en mag plaats zijn, maar voor gelukszoekers moeten de grenzen potdicht, tenzij men daadwerkelijk oprecht binnen de arbeidsmarkt wil meedraaien.

@acac | 18-04-11 | 10:11
Weet je wel hoe de sociale diensten in NL werken? De eerste vraag die men stelt bij de sociale dienst: "Heeft u een auto?" Als je er eentje hebt dan wordt gekeken of het zin heeft om 'm te verkopen, want ook de auto valt onder het eigen vermogen. Net als alle andere luxe-artikelen.

rara | 18-04-11 | 10:51

De gemeenteraad in 010 is ook permanent dronken blijkbaar. Krijgen ze eerst een gemeentebegroting en een paar dagen later de mededeling dat aan de inkomstenkant 50 miljoen wegvalt uit die gemeentebegroting. En dan is er niemand van de gemeenteraad die bedenkt dat dat wel eens tot een tekort zou kunnen leiden. Heel schattig allemaal. Waarom heeft Rotterdam eigenlijk een gemeenteraad?

tipo | 18-04-11 | 10:50

@novocaine | 18-04-11 | 10:42
Volgens mij hoef je je huis niet op te eten, je bent echter wel verplicht tot het betalen van een aanzienlijk som aan de gemeente wanneer je je huis verkoopt.
Overigens blijft de gemeente van je auto af als deze 10 jaar of ouder is.

necrosis | 18-04-11 | 10:49

@ vraagstaart | 18-04-11 | 10:09

Ik geef oprecht toe, mijn eerdere suggestie is onhaalbaar en compleet wereldvreemd, zeker hier in Rotterdam, waar het zijn van vrouw of hebben van een accent een eerste en soms enige vereiste is voor het bekleden van het wethouders ambt.
Of Hoger.

Mea Culpa, Mea Maxima Culpa.

captainobvious | 18-04-11 | 10:49

We hebben het aan de PvdA te danken dat Rotterdam volgepropt zit met luie tokkie's. Iedereen met een beetje inkomen hebben ze de stad uitgejaagd met hun wanbeleid. Laat ze nu zelf maar de puinzooi opruimen ook, of nog liever laat die Schrijer en zijn boevenbende lekker opzouten.

WaarDeWindWaait | 18-04-11 | 10:47

gewoon van 9 tot 5 Geenstijl op zwart, dan gaan jullie vanzelf wel weer aan het werk.

nu serieus: alle ambtenaren in de bijstand flikkeren, kost nog steeds geld, maar een stuk minder en ze lopen/rijden tijdens de spits niet in de weg.

zorg(elijke)staat | 18-04-11 | 10:47

Ik zal de tulpenbollen dit jaar apart houden.

*noodpakketten samenstellen gaat*

Sytze_Vliegen | 18-04-11 | 10:47

@Korreltje Zout: dat lijkt mij ook een goed plan. Ik woon zelf in R'dam en vorige week kwam ik met de metro langs een uitzendbureau waar op stond: 'schoonmakers gezocht'. Toen bedacht ik me dat er in die wijk alleen al zat mensen zijn die een bijstandsuitkering hebben. Volgens mij maken we het die groep veel te gemakkelijk.

KapiteinClaus | 18-04-11 | 10:44

die 1400 euro geld alleen maar als je samenwoont of gehuwd ben

alleenstaande bijstand is max 70% (met alle toestlagen) van het min loon dus

980 euro per maand

maar er zijn ook zat mensen die rond moeten komen van 712 euro per maand

dan nog een kijken of je er mee rond kan komen

daarnaast als je een eigen huis hebt krijg je helemaal geen bijstand maar moet je eerst je huis op eten.

novocaine | 18-04-11 | 10:42

Als je niet voor jezelf kan zorgen ga je dood. Als je kinderen krijgt die ook een uitkering nodig hebben dan krijg je dus veel meer nietsnutten die het niet redden. Dit gaat tegen de evolutie in.

Antitheïst | 18-04-11 | 10:41

@[email protected] - Of een paar mamoetschepen met Rotterdammers naar Afrika sturen en inruilen voor volk dat wel de handen uit de mouwen wil steken voor minimum loon.

XelaGBS | 18-04-11 | 10:40

Wie in R'dam het straatbeeld weleens een paar dagen heeft mogen gouteren kan niet anders dan er heel somber over zijn. Er hangt daar een heel vreemde apathische zombiesfeer. Heel anders dan in A'dam. (ook links en veel allo's, dus dat is het niet perse)

vetkleppert | 18-04-11 | 10:40

Zijn dit trouwens dezelfde mensen die met oud en nieuw voor duizenden euro's aan vuurwerk de lucht in schieten en het belangrijker vinden om een nieuw mobieltje te hebben ipv eten?

buitenstebuiten | 18-04-11 | 10:39

Even tussendoor: Nike belde. Of de gele banner NOG iets groter mag, want er valt nu wat tekst weg.

Moetdatdan | 18-04-11 | 10:37

Wouden die Jappaners niet van Fukushima af? tegen betaling mag 'ie wel in Rotterdam staan. Kan de 78% allochtoonse bevolking weer lekker uitslapen 's ochtends en bijstand vangen. Je weeet toch...

Folkert Meinhof | 18-04-11 | 10:37

Save 010?
Gewoon een paar mamoetschepen de haven uit laten varen vol met gelukszoekers en deze terug sturen richting Afrika.
Minder uitkering, veiliger op straat, meer huisvesting en minder druk op de gezondheidszorg.
Geef hen allen nog een zakje geld mee t.h.v. 1 maand uitkering en uitzwaaien.

@[email protected] | 18-04-11 | 10:31
Je bent niet grappig!
*dreun op [!] geven doet*

necrosis | 18-04-11 | 10:34

Re-pa-tri-atie-!
Jij niet werken, jij niet hier!

mothersfinest | 18-04-11 | 10:34

Durf te wedden dat als de helft van de 1000 steuntrekkers eens gaat soliciteren en werken dat ze dan wel geld hebben. Maja lekker lui op de bank satteliet tv kijken ies veel leuker.

Stakkers, allemaal eruit trappen na 3 maanden geen werk. Kunnen wij voor betalen al die kansloze stakkers. Werken gvd, anders ga maar schoonmaken voor de gemeente ofzo.

RHRH | 18-04-11 | 10:34

Zid-Rotterdam is feitelijk totaal failliet. Plotseling gaat Rotterdam samenwerken met Amsterdam. Feitelijk is dit een move van de PvdA, want die heeft belang bij werklozen en kansarme migranten. Stapt de PvdA over op een verelendungs-theorie?

Ferrie | 18-04-11 | 10:33

Als ik nu een paar bedrijfsloodsen huur en die volstop met hometrainers die electriciteit opwekken. Hoeveel kan ik dan netto verdienen als ik die energie verkoop en ook nog uitbetaal voor 8 uur fiesten? Hmmm!

Dr.Prof. Kruiddamp | 18-04-11 | 10:32

@Tommygunner | 18-04-11 | 10:28
Dat krijg je, hoogopgeleide reaguurders die een jaar of 4 zelf ver onder die 1400-euro-armoedegrens hebben geleefd en toch gewoon een kamer, eten, collegegeld, boeken, bier en condooms (al dan niet in willekeurige volgorde) konden betalen.

kapotte_stofzuiger | 18-04-11 | 10:31

Bijvoedkampen, verrek ja, dat is waar ook! Daar heeft mijn moeder die bolle toet van gekregen!

Theodoros | 18-04-11 | 10:30

Als je alle bijstandsuitkeringen met 25% verlaagt, dan heeft de Gemeente Rotterdam al geen tekort meer. Er waren 30.000 bijstandstrekkers in Rotterdam en nu zijn dat er 40.000. Die zullen samen de pot moeten verdelen, in plaats van dat de pot mee moet groeien.

tipo | 18-04-11 | 10:30

.. En weer zal de nederlandse werkende burger nog meer gaan bloeden voor het verschrikkelijke wanbeleid van PVDA-ers.

Om te kotzen, die verraders en zakkenvullers.
Ze zoeken het maar uit met hun ellende die ze veroorzaken. Over 1 jaar heb ik geen nederlandse nationaliteit meer :)

Creaguurder | 18-04-11 | 10:30

Tewerkstellen of remigratie stimuleren zijn de enige twee oplossingen.

Superior Bastard | 18-04-11 | 10:30

Ik zeg "een uitkijkkonijn", zoals in Nijmegen. Dat trekt volk en business. Dat levert uiteindelijk geld op = dus goed. Wellicht kunnen ze het konijn van Nijmegen na de zomervakantie overnemen voor een paar knaken.

FrankVeer | 18-04-11 | 10:29

Lol @ medeleven in de comments
Helaas vertegenwoordigen we slechts een deel van de samenleving die er zo over denkt... *kuch*

Tommygunner | 18-04-11 | 10:28

1400 als grens en dan niet rondkomen? Waanzin!
@blinde kip | 18-04-11 | 10:09
Nou, mij zou het ook niet lukken. Maar ik wil dan ook groot wonen, twee auto's, en heb drie kinderen die duur willen eten!

Kees Maf | 18-04-11 | 10:26

Gewoon beter je best doen op school en misschien je mentaliteit wat verbeteren, dan hoef je niet afhankelijk te zijn van de staat. En niet zoveel kinderen baren. Het is geen recht, het is een plicht en als je die niet kan nakomen (te weinig geld of beide een drukke baan) dan moet je er niet aan beginnen!

gozahtje | 18-04-11 | 10:25

Al vele hardwerkende belasting betalende Rotterdammers zijn naar de rand Gemeentes vertrokken omdat ze het beleid zat zijn.
Dan splits het kaft zich van het koren en jawel geld te weinig.
En dan ook nog een PVDA beleid,dan kan je er op wachten.
Job komt er maar in.

Victor Meldrew | 18-04-11 | 10:25

Bedroevend hoe Rotterdam ook omspringt met de hard werkende Rotterdammer. Tokkie uitkeringsgezinnen worden gewoon geplaatst in de laatste huurhuizen tussen alle koopwoningnen in... Volgens de Wooncoorporaties in overleg met gemeenten omdat de buurt ze wel op kan vangen. Kan iemand die lui uitleggen dat dit linkse gedachte goed alleen maar averechts gaat werken. De hard werkende man dit beleid zo'n beetje spuugzat begint te worden.

radbraker | 18-04-11 | 10:24

Er zijn zoveel oplossingen te noemen.:
Grenzen dicht, bijstandsuitkeringen naar buitenland stop, kinderbijslag naar buitenland toe stop,
alles en iedereen wat na 20 jaar in NL nog geen nederlands spreekt het land uit.
Gevangenissen, 10 man op 1 cel. Alle multikul subsidies STOP!

maar al die oplossingen zullen nooit opgepakt worden...
Het zal er wel op uitdraaien, dat wij de portemonnaie verder open moeten trekken en moeten doorwerken tot ons 133-ste zonder pensioen en zonder gezondheidszorg. .. en betalen verdulleme zegt de belastingdienst, want anders....

Creaguurder | 18-04-11 | 10:23

Nou, het antwoord is duidelijk, ze doen helemaal niets om hieruit te komen. Aan de andere kant kan ik het mij ook heel goed voorstellen.
Zoals al wordt gezegd, zijn het veel alleenstaande moeders. Als je gaat werken moet je behoorlijk goed verdienen, of een werkgever vinden die wil meebetalen aan de kinderopvang.
Aangezien beide opties meestal niet binnen het bereik vallen van lager opgeleiden, lijkt het mij een kansloze situatie.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ze er vaak zelf voor verantwoordelijk zijn dat ze zo zitten zoals ze zitten. Allemaal zo snel mogelijk een kind, zonder een stabiele relatie en de man loopt weg. (Is nog vaker in allochtone culturen dan in autochtone)

Dus ik snap het wel waarom ze niks kunnen doen, echter blijf je zelf ook verantwoordelijk voor de keuzes die je maakte.

wolfjemidas | 18-04-11 | 10:23

Een kwart van de inwoners onder de armoedegrens? Wel typisch dat ik VAAK (dus niet altijd) mensen op dit inkomensniveau zie zitten, terwijl ze een 22-urige werkweek hebben en tijd die ze aan werken hadden kunnen besteden gebruiken om luierend op de bank te klagen hoe kudt hun leven wel niet is. Vaak zijn het mensen die het over zichzelf afgeroepen hebben doordat ze vroeger de ruigste spuibelaar van de klas wilden zijn of omdat ze zelf kozen voor een leven met teveel drank en drugs en/of een baby in de tienerjaren. 15 jaar geleden was ik ook meelevend met deze groep, nu weet ik beter...

Tommygunner | 18-04-11 | 10:22

Als Rotterdam tekort heeft, lijdt Groningen honger.
Daar komt al een paar decennia het geld vandaan voor de uitkeringen van de Randstad...

vagehond | 18-04-11 | 10:21

captainobvious | 18-04-11 | 10:07
Ken jij dan wethouders die het uit eigen zak gaan betalen?

La Bailaora | 18-04-11 | 10:20

We kunnen ook de armoedegrens op 700 Euro/maand/huishouden leggen ipv die riante 1400 euro. Dan zijn de problemen een stuk overzichtelijker.

tipo | 18-04-11 | 10:18

Erg radikaal: ik zou deze 1000 steuntrekkers vragen hun probleem zelf op te lossen. Vertel eens, wat doet u om uw arbeidskansen te vergroten? Waarom volg je geen opleidingen? Waarom ben je geen schoonmaker of Westlandplukker?

Korreltje Zout | 18-04-11 | 10:17

En nu mogen ze ook nog maar 4 weken met vakantie naar hun eigen huis in Marokko en Turkije. Dat is afzien.

bosbaan | 18-04-11 | 10:17

@Het CDA | 18-04-11 | 10:03
Dat is wel leuk, dat idee, maar wonen er in Rotterdam niet een groot aantal Antillianen, Surinamers etc. die buiten asielbeleid vallen?

Zeeschuimer | 18-04-11 | 10:17

Kunnen we 010 niet afschaffen? Gewoon even vergeten en wissen uit alle atlassen etc.

en: NEEEE, geen Godwin erin brengen svp.

buitenstebuiten | 18-04-11 | 10:17

Gesubsidieerd apart van elkaar wonen, levert ook veel meer op dan netjes hokken met de vader(s) van je kinderen. Ik vind het vooral sneu dat er zoveel minimumloners zijn die minder dan 1400 euro binnenharken.

blinde kip | 18-04-11 | 10:15

@acac | 18-04-11 | 10:11
Voor 1400 euro netto, zou ik er nog wel een Xbox360 neer kunnen zetten. (terug naar de studententijd, zelfs nog luxer).

kapotte_stofzuiger | 18-04-11 | 10:12

Koopgoot ombouwen tot glazen straatje en mooie bijstandstreksters voor het geld laten werken

acac | 18-04-11 | 10:12

@captainobvious | 18-04-11 | 10:07
Wethouders die hun taak wel aankunnen?
Waar haal je die dan vandaan? Utopia?

Che_cuevara | 18-04-11 | 10:12

De zweep er over. Elke dag om 8 uur 's ochtends melden en aan de slag. Ouderenzorg, grafiti verwijderen, kuilen graven en weer vullen, het maakt niet uit. De helft is nu toch al aan het werk, zwart welteverstaan. Bijstand is een leuke aanvulling. Sowieso verplicht auto verkopen voordat je in aanmerking komt voor bijstand.

Kotsende lama | 18-04-11 | 10:11

Inval doen bij steuntrekkers en de volgende goederen afnemen en verkopen: auto, playstation, wii, bluray, smartphone.

acac | 18-04-11 | 10:11

Aangezien links toch nog in sprookjes gelooft halen we Hans en Grietje er maar even bij.
Bouw gewoon "peperkoeken huisjes".
Kunnen ze die op eten en het is nog goed voor de bouwsector.

Che_cuevara | 18-04-11 | 10:10

Maar: kan Rotterdam niet verzelfstandigd worden? Als een van de Antillen? Qua demografie zou het moeten lukken.

vraagstaart | 18-04-11 | 10:10

Ambtenaren die hun werk niet goed doen, zijn eigenlijk geen nieuws.

Korreltje Zout | 18-04-11 | 10:10

*Stiekem toch alleen met de vinger richting 010-bestuurders wijzen en uitlachen doet*

MeneerJoost | 18-04-11 | 10:10

1400 als grens en dan niet rondkomen? Waanzin!

blinde kip | 18-04-11 | 10:09

Stop de verzorgingsstaat, dan zijn die 1000 extra bijstandstrekker weer snel verdwenen.

tipo | 18-04-11 | 10:09

@captainobvious | 18-04-11 | 10:07 Huh? Met wat voor achterlijke suggestie kom JIJ nou?

Man man man.... bij sommige onderwerpen zouden ze standaard de mogelijkheid tot reageren uit moeten zetten etc. etc. ;-)

vraagstaart | 18-04-11 | 10:09

Wow, dat klinkt erg chique voor een voedselbank-keten. Het nieuwe Leger des Heils, zeg maar. Hebben de handophouders toch nog iets om over op te scheppen: "Ik heb geen stuiver, maar vanavond dineer ik bij Kriens & Schrijer..."

Pastor Sippenhaft | 18-04-11 | 10:07

Misschien een hele, hele rare tip, maar gewoon voor de verandering een wethouders neerzetten die hun taak wel aankunnen?
Ik weet het, ik ben een rare.

captainobvious | 18-04-11 | 10:07

Zeg Quid, over de uitverkoop bij de Primark maak je geen grappen! Heb er nog steeds littekens van, en een trauma.

Maar een oplossing, you say? Een tv-actie natuurlijk! Giro 555 kan ook weer open.

Steilloos ten Onder | 18-04-11 | 10:06

Dit probleem kan bij de grens al opgelost worden, maar ja daar is de gutmensch het niet mee eens. Asielzoekerts moeten ten koste van onze Nederlanders en ons sociaal vangnet opgevangen en vertroetelt worden. Op een gegeven moment is het geld op, maar ja ook dat kan volgens de gutmensh niet. Gewoon de mensen die wel werken en zich inzetten zwaarder belasten dan kunnen er vast nog wel meer gelukszoekers bij die 0,0 bijdragen aan onze samenleving, en alle centjes die ze binnenharken doorsluizen naar eigen land, zodat ze er deze vakantie lekker warmpjes bijzitten in hun 2e huis in het land waar ze uit "gevlucht" zijn. Weg met ons!

StijlvolRechts | 18-04-11 | 10:06

En hoeveel finnen wonen er ook al weer in 010?

Nonik Neem | 18-04-11 | 10:06

Ik zou stroomAFwaarts een stuwdam bouwen.

Lex Trumbauer | 18-04-11 | 10:06

Ja, je kunt wel hard roepen om een generaal pardon maar dan ook niet zeuren als je de consequenties niet kan dragen.

Ad Fundum | 18-04-11 | 10:06

Vroegah waren de grote steden de economische trekkers van het land. Tegenwoordig mag niemand meer weten waarom dat niet meer zo is.

Jan Passant mk2 | 18-04-11 | 10:06

-weggejorist-

Wladimir Harkonnen | 18-04-11 | 10:06

Ik kan helaas geen oplossing aandragen.
Maar een PVDA-burgemeester en gemeenteraad is in ieder geval niet de kortste weg naar een oplossing.

vetkleppert | 18-04-11 | 10:05

Zie vorige topic. Zou ik zeggen.

aherzenberger | 18-04-11 | 10:04

Lees ook in een artikel van Schrij(n)er over MOE-landers... Nog nooit van gehoord!

Maar dat terzijde...

Wereldverbeteraar | 18-04-11 | 10:03

De grenzen dicht, daar draait het uiteindelijk op uit.

Het CDA | 18-04-11 | 10:03

Rotterdam e.o. kan wel wat extra asfalt gebruiken. Hoe hier die bijstandstrekkers voor in te zetten, laat ik even in het midden.

kapotte_stofzuiger | 18-04-11 | 10:02

Een smulbos in dat parkje bij de Euromast

jan-lul-de-behanger | 18-04-11 | 10:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken