Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Uw overheid zegt: 'Doe een snormaal!!!1'

snormaalaub.pngEn dan nu een boodschap van algemeen nut. Hallo Nederlandje hier spreekt uw ministerie van Binnenlandse Zaken met een spiksplinternieuwe campagne over hoe u zich eigenlijk dient te gedragen in het leven! Want mensen beboeten wegens gebrek aan fatsoen/wenselijk gedrag/gezellieness/verschilligheid is dan nog steeds wat lastig, van miljoenen euro's uitgeven aan overheidscampagnes is nog nooit iemand dood gegaan. Net zo min als dat er iemand beter van is geworden trouwens, maar dat terzijde. Goed, laten we het nieuws niet langer uitstellen. Het meest recente appèl dat er op u gedaan wordt luidt: DOE EEN SNORMAAL!!!1 (stuitende website en dito URL hier). Ja, want overheidscommunicatie moet nooit te ingewikkeld zijn zo hebben de bedenkers ongetwijfeld geleerd in hun laatste workshop 'Nieuwe Inzichten, Twitterdinges & Het Volk'. Rest ons nog de vraag: wat is dat dan, normaal gedrag? Nou, bijvoorbeeld je afval op het juiste moment buiten zetten. Of buiten roken. Of het gras maaien. Of op tijd komen voor afspraken. Of niet claxonneren in geval van vreugde. Of je mp3 speler preventief zacht zetten in de trein. Of 'Hallo' tegen de tramconducteur zeggen (Rob Wijnberg ging u voor). Dat is dus de kant die ze op willen met Nederland. Brave, afgestompte kutburgers kweken die sorry zeggen als ze hoesten en juichen met het licht uit. Nu hebben wij toevallig skijt aan de overheid en roepen anderen op dat ook te hebben. Tegencampagne! Update: Postertjes gaarne in Dumpert taggen met "snormaal".

Reaguursels

Inloggen

'Brave, afgestompte kutburgers kweken die sorry zeggen als ze hoesten en juichen met het licht uit.'

Afgestompt, lijkt me zo lekker, al die moderne keuzemogelijkheden zijn zo mentaal vermoeiend voor een mens.

Tripps | 15-04-11 | 13:12

Oke

martinosdebanditos | 15-04-11 | 08:34

Stelletje trieste nihilisten.
Zij die bezwaar maken tegen de campagne en die de voorstanders voor moraalridders uitmaken, zijn ongetwijfeld de klootzakken die het verzieken.
Duidelijk is dat campagnes niet gaan werken bij zulk uitschot, dus straffen, stevig straffen: opruimen, vegen, poetsen.
Met zulke Hollandse kleaudtsackjes heb je geen Finnen nodig.

JeBroer | 15-04-11 | 02:19

Ik vind dat mensen die bij het instappen een chauffeur niet groeten linea recta het land uitgezet moeten worden, of het nou Klaas of Mo is.

Is toch niet normaal man!

Binnenbaan | 14-04-11 | 19:56

Hoeveel heeft die website gekost?

Appleflap | 14-04-11 | 18:35

'Nieuwe Inzichten, Twitterdinges & Het Volk'
LOL!

tittn | 14-04-11 | 16:56

Ik lees in dat stukkie geen enkel ding dat niet doodnormaal is. So what the fuck is your point Mudsaarts? Dat we de tyfuszooi in de afvalzakken achter het van het balkon naar beneden flikkeren? Dat jij op hoge toon gaat zitten bellen in een bus?

Doe eens normaal man.

TM | 14-04-11 | 16:36

Wat is er in jezusnaam mis met normaal doen?! Dat heeft niets met suffe kutburgers te maken...

Hein73 | 14-04-11 | 16:29

Geenstijl is weer eens van mening dat fatsoen iets is voor sukkels.

Hoe verrassend.

Mike Oxlong | 14-04-11 | 16:27

Godverdomme die waardeloze kudtsite heeft geen reaguurderspanelen om eens lekker op los te gaan.
Is misschien maar beter ook...

Beëlzebul | 14-04-11 | 16:17

9 April schoot Tristan van de Vlis een hele haup kogels af in een vol winkelcentrum... Zodat sommige nooit meer hoeven te staan in de bus. Doe effe normaal zeg... geloof dat het 1 april blijft deze maand

byebyeholland | 14-04-11 | 16:16

Bennie Jolink is een anti fitna linksflapper

Graftak | 14-04-11 | 16:15

Bennie Joling for president
www.normaal.nl
ZO MOET HET (nu ook volgens Rutte dus)
damn

mubaffi | 14-04-11 | 15:57

Geacht Rijk,
Ik wil ook graag iets aan Uwe Alwetendheid kwijt:

Ik voel mij namelijk sinds geruime tijd als burger misbruikt en gegijzeld door U.

U heeft mij gedwongen om mezelf te kunnen identificeren aan U.
U laat mij werken voor Uw inkomsten.
U filmt en stalkt mij op de openbare weg.
U heeft mijn vingerafdrukken en persoonsgegevens geplaatst op een RFID-chip in een paspoort.
U heeft mijn overgewicht en bezoekjes aan mijn psychiater geregistreerd in het Elektronisch Patiënten Dossier.
U heeft de cupmaat van de borsten van mijn puberende dochter laten prijken in een grafiekje van het Elektronisch Kind Dossier.
U tapt mijn telefoon stelselmatig af.
U filmt en stalkt mij op de openbare weg.
U bewaart en monitort mijn internet en e-mail verkeer.
U heeft inzage in al mijn betalingsverkeer.
U wilt het plekje waar ik met mijn gezin mij vrijelijk in kan voortbewegen voorzien van een elektronische enkelband.

U zegt dat deze maatregelen nodig zijn voor mijn eigen veiligheid want:

U probeert mij bang te maken voor een griepje.
U probeert mij bang te maken voor terrorisme en aanslagen.
U probeert mij bang te maken voor criminaliteit.
U probeert mij bang te maken voor overstromingen en klimaatveranderingen.
U probeert mij bang te maken voor financiële catastrofes

Geachte overheid, U mag mijn handje nu wel loslaten, want ik ben niet meer bang voor de risico’s van bovenstaande fictie.
Ik ben namelijk oud en wijs genoeg.

Het grootste risico en het enige waar ik bang voor ben en waar ik mij niet tegen kan beschermen, dat bent U.
Ik voel mij niet meer veilig bij U.
Maar misschien heeft u hier binnenkort wel een prikje voor zodat ik daar ook geen last meer van heb.

MvanBuuren | 14-04-11 | 15:33

@cabbit | 14-04-11 | 14:49
Heel erg herkenbaar... Een tijd geleden zat ik in de trein naar Eindhoven, waar een controleur ook echt klaagde tegen een dame die naast mij zat, dat ze haar kaartje niet genoeg uitstak en ze last kreeg van haar rug. Ik heb haar met opgetrokken wenkbrauwen aan zitten kijken.
Vroeger had ik nog wel een beetje respect voor dat soort (conducteurs, chauffeurs, etc) mensen en zag ze als dienstverleners... tegenwoordig zie ik ze steeds meer als mensen die geen ambitie, geen motivatie, geen begrip, geen gevoel voor service en totaal geen plezier in hun leven hebben.

Rob Fielding | 14-04-11 | 15:18

Triest dat de server al zo snel rookt!

DylaAan | 14-04-11 | 15:10

Triest dat de overheid gaat regelen hoe men zich mag gedragen

Graftak | 14-04-11 | 15:06

Jammer, weer zo'n domme actie tegen de OV-reizigers, terwijl het JUIST de buschaufers en treinconducteurs zijn die wel een opvoedcursus kunnen gebruiken. Ik zie eigenlijk nooit asociaal gedrag van reizigers tegen vervoerders, maar wel al enorm vaak afschuwelijk ettergedrag van buschaufeurs, extreem onbeleefde buschaufeurs, denigrerende en sadistische controleurs die betalende klanten lopen te pesten etc.
Af en toe ga ik nog steeds met het OV en dat is meestal geen pretje (en wordt door mismanagemant van ns en busmaatschappijen als connexxion steeds duurder en slechter) en dat is van wat ik tot nu heb meegemaakt nooit de schuld van de reiziger en steeds van het vervoerderspersoneel.
Sinds een maand of twee groet ik deze lui ook niet meer (ook niet de chaufeur bij het instappen) en doe alsof het machines zijn.

cabbit | 14-04-11 | 14:49

De spruitjeslucht komt je tegemoet, zodra je het torentje opendoet

TheStef | 14-04-11 | 14:40

Schandelijke geldverspilling. Trouwens, ik zeg altijd gedag tegen de conducteur als ik de tram instap, alleen negen van de tien keer zeggen ze niks terug. Gaan we daar ook campagne voor voeren? Idioten.

Rob Fielding | 14-04-11 | 14:38

@hfakker | 14-04-11 | 13:32
Tsja, helemaal niks kan je ermee eigenlijk hè, die ontboezeming van mij.

Geloof an sich is ook niet gevaarlijk, mensen die het toe gaan passen op on- of andersgelovigen, daar ligt het gevaar.

Waar hebben we het eigenlijk over? Ik ga even verder met www.krapuul.nl kapotslopen.

An die ARBEIT | 14-04-11 | 14:21

Verantwoordelijke paarse broek met Chrome Flash fail op site (volgens mij)
www.roorda.nl/98/normaal_doen_is_zo_ge...
Juist omdat wij liever buiten de gebaande paden treden, waren we erg blij met de opdracht van het Ministerie van Algemene Zaken een campagne te ontwikkelen om mensen eraan te herinneren dat "normaal" gedrag eigenlijk heel normaal is. Dat hebben we gedaan door juist dat normale gedrag te brengen als ware het heel bijzonder nieuws. Waardoor de conclusie "Normaal doen is zo gek nog niet" werkt als een eye-opener.
In de campagne spelen bewoners (dus geen modellen) van de gemeentes waarin de campagne uitgerold wordt onder hun eigen namen de hoofdrol. Een campagne van mensen voor mensen dus. De uitingen winnen bovendien aan relevantie door lokalisering: het normale bijzondere gedrag wordt getoond op de plaatsen waar dat gedrag er ook toe doet. Kijk ook op normaaldoeniszogeknogniet.nl

hfakker | 14-04-11 | 14:17

Lachen. Als je op 1 januari het gras gaat maaien, dan weet je twee dingen zeker: gras heeft de afgelopen twee maanden niet gegroeid, en zal de komende twee manden ook niet groeien. Wat een faalhaas. Teveel van dat laffe Amstel naar binnen gekieperd op oudjaarsavond?

Neil Armstrong | 14-04-11 | 14:14

@quasiintellect | 14-04-11 | 14:06
Mwah, de veroorzakers van de bespeurde "verhuftering" zijn juist diegenen die er nu zo "foei" over sputteren. Uiteraard wijzen zij hun polletieke tegenstanders aan als DE oorzaak, maar dat komt omdat deze babyboomers gevolg en oorzaken structureel in een andere volgorde plaatsen.

Jan Passant mk2 | 14-04-11 | 14:14

@rara | 14-04-11 | 13:24
U voedt Uzelf niet meer op? Zo van nu en dan een nieuw inzicht verwerven en dan denken, 'dat ga ik eens anders aanpakken', bij nader inzien?
Volges mij gebeurt dit aan de lopende band. Zowel naar 'boven' als naar 'beneden'.
Misschien dat het 'opvoeden' en al helemaal niet het onwenselijke door de 'Overheid' niet gebeurt, maar gedragsverandering doo rimpuls en maatschappelijk draagvlak, aan de lopende band zou ik zeggen. is het niet op gebied van milieugedrag, dan is het wel met het stimuleren van integratie, tegengaan van discriminatie etc.
Ontwikkeling van technologie vergt continue zulke 'opvoeding'; nieuwe mogelijkheden = nieuwe gedragscodes en normen.

hfakker | 14-04-11 | 14:09

@vraagstaart | 14-04-11 | 14:01
Kijk, zo krijg je nog eens goede raad.
*proost*

Che_cuevara | 14-04-11 | 14:06

Rechtse betutteling.

quasiintellect | 14-04-11 | 14:06

Aha, een schuchtere poging tot volksopvoeding.
Het verbannen van de kleine gezagdragers naar de geestelijke concentratiekampen van WO2 is een proces geweest dat heden, na ruim 30 jaar wel als afgerond beschouwd mag worden.
Normen en waarden zijn nu helemaal de wormen in naarden.

Het omgedraaide proces zou ook zomaar minstens 30 jaar kunnen duren. A hell of a job..

Jan Passant mk2 | 14-04-11 | 14:02

@Che_cuevara | 14-04-11 | 13:35 Ik zou gewoon doorgaan tot je zeker weet dat de kleur niet OK is. Niet van die halve maatregelen. Proost, ook.

vraagstaart | 14-04-11 | 14:01

*Mompelt iets over 'miljoenen' 'defensie' en 'kewl'*

Krabatsch | 14-04-11 | 13:52

Griezelig!

Theodoros | 14-04-11 | 13:47

Hele gedachte (even los van knullige uitvoering, die nogal waar is) is volgens mij het niet per se verkeerde communitarisme.
Overheid legt niet op, stuurt geen gedachte goed, maar daagt uit, hoopt op vanuit maatschappij zelf geïnitieerde en gedragen norm-idee.
Amitai Etzioni, Charles Taylor dingetje.

hfakker | 14-04-11 | 13:45

Dat heerlijke spitsvondige jaren 60 gelul van wat is normaal !? moet eens afgelopen zijn.Ik heb nieuws:IEDEREEN maar dan ook echt iedereen weet wat bedoeldt word met normaal.Ja echt waar!!

streknek | 14-04-11 | 13:38

En natuurlijk zijn op die site van de 9 besproken personen er 3 van buitenlandse komaf. Dat volk dat daar zit en al jaren het door de strot moet duwen gaat er gewoon mee door.

Wanneer gaat het kabinet Spangas eigenlijk eens van de buis afhalen. Ook een programma puur bedoelt om je jonge hersentjes vol te proppen met multiculturele onzin.

DerUnterMensch | 14-04-11 | 13:38

@rara | 14-04-11 | 13:28
Wel ook interessant, die mogelijkheid dat je op een 'verkeerde site' kunt zitten. Waar je dan niet hoort. Mmmm zou een mooie Godwin op passen.

hfakker | 14-04-11 | 13:37

@rara | 14-04-11 | 13:28
Ligt mogelijk aan U.
Ik stoor me niet per se aan wat ik hier lees en voorbij zie komen. Eerder interessant, soms lichte irritatie, maar dan ook uit interesse. Het andere genoemde 'storen' is aan vermeend en genoemd gedrag buiten in de maatschappij, de niet-virtuele i.e. Ook dat valt mee, om dat het weinig zin heeft daar teveel energie aan te besteden. Maar te weinig is hetgeen ik op doel. iets met geschreeuw maar weinig wol.

hfakker | 14-04-11 | 13:36

@vraagstaart | 14-04-11 | 13:30
Hij neigt wel naar het gele.
Moet ik nu al minder gaan zuipen of heb ik nog wat tijd?

Che_cuevara | 14-04-11 | 13:35

Doe mij die brave, afgestompte kutburgers maar dan. Heb ik minder last van en wordt ik zelf ook wat vrolijker

GormSuil | 14-04-11 | 13:34

@An die ARBEIT | 14-04-11 | 13:09
U = uw

hfakker | 14-04-11 | 13:33

@rara | 14-04-11 | 13:03
Is dus eerder een noodzakelijke kwaad in die beleving dan een welkome groep om te stimuleren, vanuit kabinet geredeneerd?

hfakker | 14-04-11 | 13:33

@An die ARBEIT | 14-04-11 | 13:09
Ja, maar wat moeten wij, wat moet ik, met deze Jarretelle Noir bekentenis?
Was het vervelend, heeft het U kijk op eea sterk beinvloed?

Ik droom eigenlijk al jaren van het maken van ene documentaire van het Neerlands kerk- en opvolgend gedachtengoed.
De op- en misvattingen over kerken, hun gedachtegoed, de mythes en keiharde waarheden van misstanden.
Soms denk ik dat de Nederlandse schrijvers die hierover zijn leeggelopen ook niet per se spoorden in hun ervaringen en reacties.
Anderzijds, ja ook ik heb heel wat rare en gruwelijke dingen voorbij zien komen. Maar niet vanuit een geloof, eerder vanuit menselijke gestoordheid of rariteit.
Nalaten was dan meer het verwijtbare dan actief handelen als je het over zo'n instituut hebt. nalaten op te treden, nalaten aan te pakken.
Juridisch overigens even verwijtbaar of aanspreekbaar.

hfakker | 14-04-11 | 13:32

@Che_cuevara | 14-04-11 | 13:26 Dat is normaal. Als-ie geel is moet je minder zuipen. Bij rood trouwens ook, tenzij je bietjes hebt gegeten. #tip

vraagstaart | 14-04-11 | 13:30

@hfakker | 14-04-11 | 13:24
Volgens mij zit je op de verkeerde site, als je je stoort aan de ongefundeerde, tendentieuze en nodeloos kwetsende comments. Kan aan mij liggen, hoor.

rara | 14-04-11 | 13:28

Nyg | 14-04-11 | 13:23
Geen idee wiens plan het is, maar dit is niet typisch rechts. Het kabinet mag dan wel rechts zijn, de meeste ambtenaren zijn nog steeds links. Het is dus goed mogelijk dat dit niet vanuit het kabinet komt, maar door een clubje (linkse) ambtenaren verzonnen is.

gozahtje | 14-04-11 | 13:27

@vraagstaart | 14-04-11 | 13:23
De enige echte.
Maar mijn stront is ook wel bruin, dat dan weer wel.

Che_cuevara | 14-04-11 | 13:26

@hfakker | 14-04-11 | 13:18
Cliche van het jaar: het begint met de opvoeding. Kinderen kun nog je opvoeden, volwassenen niet meer.

rara | 14-04-11 | 13:24

@rara | 14-04-11 | 13:09
Geestig aan dit alles is dat onderhavig op dit weblog sociologisch exact datgene plaatsvindt, maar dan niet vanuit een Overheid.
Een vanuit een gemeenschap gedragen collectiviteit over hoe is zou moeten en hoe niet. Daarin heb ik misschien een daarvan soms afwijkende norm of gedachte, dei dan als superieur wordt bestempeld.
Vooralsnog stel ik dat 'ik me aan bepaald gedrag stoor'. En dat verder veel mensen klagen, maar niet deelnemen aan het veld waarin de beweging plaats heeft.
Lekker krijsen op zo'n blogje hier over omgevingen waarin de beslissingen plaats vinden en op genoemd treurige wijze blijven plaatsvinden.
Volgens mij ontbreekt het in die velden aan mensen die tegenwicht bieden ipv aan de zijlijn roepen.

hfakker | 14-04-11 | 13:24

Tja, rechtse regering he. Of het nou het CDA, de VVD of de PvdA is, al die rechtse partijen komen met dit soort zeik ideeen om geld te verspillen.

Nyg | 14-04-11 | 13:23

@Che_cuevara | 14-04-11 | 13:06 Wow! Ben JIJ die normale persoon? Mag ik je handtekening?

vraagstaart | 14-04-11 | 13:23

Die overheid mag heel lang en uiterst langzaam, al het smegma uit mijn flak zuigen.
Dus nee, ik ben niet onder de indruk.

insemismeer | 14-04-11 | 13:20

@rara | 14-04-11 | 13:09
Ik onderken in ieder geval wel dat er nog wat Gamma hout in mijn eigen pupillen te vinden is; wordt structureel aan gewerkt.
Maar waar verklaren mensen hun morele superioriteit?
En waar of op welke wijze is het mogelijk om vanuit een sociale cohesie de 'omlaagtrekkende factoren' te ontmoedigen in hun deviant gedrag, dan wel te stimuleren het alternatief toe te passen.
Dan heb ik het bijvoorbeeld over 's nacht dronken je vrouwelijke medebewoonster op straat fysiek terecht te wijzen, te pas en te onpas je vuilnis op straat te keilen, je auto zo te gebruiken dat het structureel de doorgang/stroom belemmert en de lijst aan andere onwenselijkheden, gesteund door veelel een meerderheid (waarmee superioriteit genivelleerd en meer sprake van een inferioriteit van de minderheid).

hfakker | 14-04-11 | 13:18

Kan ik dan eindelijk een half pondje Loyaliteit naar me toe keaupen?

Centauri | 14-04-11 | 13:15

Campagne ook in het Berbers, Antilliaans, Turks en algemeen beschaafd Arabisch?

calcoff | 14-04-11 | 13:14

@seven | 14-04-11 | 13:12
Lijkt me heeeerlijk. Daarom stem ik ook communistische partij!

An die ARBEIT | 14-04-11 | 13:14

Joshua | 14-04-11 | 13:11 |
Hoera, een moraalneukerT.

Markies de Schade | 14-04-11 | 13:13

De server is deaud. Blijkbaar waren die paar miljoen niet eens genoeg om een site de lucht in te houden...

Maar normaal doen he? "Man (23) vindt de doe normaal campagne van de overheid debiel." Denk dat dat een heel normale gedachtegang is.

M-J | 14-04-11 | 13:13

@ Joshua

:')

mannetje! | 14-04-11 | 13:12

ps 'De Borg opereren als een groot geheel, waarbinnen de individuele Borg geen eigen wil of persoonlijkheid meer hebben. Alle Borg zijn onderling verbonden en denken hetzelfde'

seven | 14-04-11 | 13:12

De overheid pakt de taak op, waar burgers en opvoeders dat laten liggen. Maar omdat de overheid het doet, mag het niet van Geenstijl. Nogal bekrompen gedachte.

Ik steun i.i.g. deze campagne van harte.

Joshua | 14-04-11 | 13:11

Ok, nu rookt de server. En bedankt he, allemaal?! ;)

Balsaq | 14-04-11 | 13:11

Campagne ook in het Berbers, Antilliaans, Turks en algemeen beschaafd Arabisch?

calcoff | 14-04-11 | 13:11


@hfakker | 14-04-11 | 13:08
Doel je op de comments waarin mensen verklaren moreel superieur te zijn?

*iets over balk en splinter mompelt

rara | 14-04-11 | 13:09

@hfakker | 14-04-11 | 13:02
Wow, sterke analyse, maar wat moet ik er mee?

Ik heb al jaren mijn zwarte kousen tot de dijen opgetrokken, heb ik van mijn moeder's kant van de familie meegekregen. Zo voel ik me vrijgemaakt.

An die ARBEIT | 14-04-11 | 13:09

Effe tussendoor; Wat is normaal?

mannetje! | 14-04-11 | 13:09

Zo'n figuur als Perry Dam. Zou die nou denken: 'goh, daar hebben ze best een punt. Laat ik eens normaal gaan doen.'

harry pikkel | 14-04-11 | 13:09

Als die site nu nog in het Turks of Marokkaans was.
Dan bereikten ze tenminste toch 98% van hun doelgroep.

Che_cuevara | 14-04-11 | 13:08

@rara | 14-04-11 | 12:45
@Che_cuevara | 14-04-11 | 12:58
Nee, ben meer van als je vindt dat er reden is je zorgen te maken doe dan iets, ipv alleen commentaar hebben. Is Rotterdamse model, ook wel de 'poetslul', poetsen ipv lullen.
Daarnaast algeheel geïnteresseerd in psychologie, maatschappij, filosofie, wat mensen motiveert, politiek, wetenschap in algemene zin etc.
Mmmm, inderdaad lastig om de superioriteitsdrang dan uit de weg te gaan, maar dat lukt heel aardig. Mede door om mij heen veel criticasters te verzamelen. Ter oppositie en bijschaving.
Maar zeg nou zelf, sommige poep die hier neergedigitaliseerd wordt is toch tenenkrommend schraal.

hfakker | 14-04-11 | 13:08

Zou trouwens wel mooi item voor POWNED zijn om uit te zoeken welke moraalridder verantwoordelijk is voor het bedenken van deze campagne.

mannetje! | 14-04-11 | 13:07

Als een overheid met bommen gaat gooien, is het poldermodel gauw uitgepraat.

hawie | 14-04-11 | 13:07

Doe maar normaal zou wel aangevuld moeten worden met gebruik je gezonde verstand.
Verder heb ik alleen maar hulde voor deze campagne. Laten we eens ophouden met straatcoaches, subsidie voor buurthuizen, maar gewoon normaal doen. Kan je dat niet, dan hoor je hier niet thuis en verhuis je maar.

Het DaanMannetje | 14-04-11 | 13:07

Als je 'normaal' bent ga je niet voor de overheid werken. Dat dit clubje debielen ons vervolgens gaat vertellen wat 'normaal' is is dus abnormaal!

gozahtje | 14-04-11 | 13:06

vraagstaart | 14-04-11 | 13:0
Ja, dat is nog het meest irritante aan die hele campagne. Je betaalt om jezelf voor te laten lichten wat normaal is. Dat hoeft niet, dat hebben mijn paps en mams al gedaan.

harry pikkel | 14-04-11 | 13:06

@vraagstaart | 14-04-11 | 12:57
Dat zou best wel eens kunnen.
Je hebt mij namelijk nog nooit ontmoet. :)

Che_cuevara | 14-04-11 | 13:06

ich klage an..

aannaarrcchhiisstt | 14-04-11 | 13:04

Typisch Nederlands: "Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg."

Als je ook maar een beetje afwijkt van de "norm" wordt je met de nek aangekeken.

Owja, even een reactie op desbetreffende website: :')

mannetje! | 14-04-11 | 13:04

@harry pikkel | 14-04-11 | 12:58 Van onze centen dus. Wij hebben 'm mogelijk gemaakt door onbewuste en onvrijwillige bijdragen.

Fijn. En blijkbaar normaal.

vraagstaart | 14-04-11 | 13:04

Als ik het goed begrijp is deze campagne bedoeld voor de normale burger.
Dit leert ons dat we netjes en beleeft moeten zijn tegen alle "kansenarmen".
Zodat die zich niet aan ons ergeren en daardoor niet lastig vallen in de vorm van berovingen, inbraken, diefstallen enz...
Tja, zo zou je de problemen ook kunnen aanpakken.
Of het zal helpen is een tweede.

Che_cuevara | 14-04-11 | 13:03

@hfakker | 14-04-11 | 13:02
Dit kabinet is mede afhankelijk van (jawel!) de SGP.

rara | 14-04-11 | 13:03

@rara | 14-04-11 | 12:58
Excuus, per ongeluk tweede keer op een knopje gedrukt *iets over melancholie jaren '80 en atoombommen in koude oorlog mompelt*

hfakker | 14-04-11 | 13:03

Hertog van Alfa | 14-04-11 | 12:50
Wist je dat het huidige voorstel van Thieme, verbod op rituele slacht, exact en alleen de joodse rituele slacht raakt en toevallig precies de islamitische slacht ontziet?

seven | 14-04-11 | 13:03

@An die ARBEIT | 14-04-11 | 12:15
Lid worden van de Gereformeerde Gemeente, dat is wat de overheid van jou verlangt.
Het reageren betrof de ombuiging van een artikel over een campagne van de minister van BiZa, wederom PH Donner, naar iets met Gereformeerde Gemeente. Deze laatste is een Orthodoxe kerk van het oude stempel, die U in de Overheid weinig vertegenwoordig ziet.
IPU of ORE heb ik dat aangaande nog niet in de Overheid, Staten Generaal of ander orgaan vertegenwoordigd gezien. PvdD misschien?

hfakker | 14-04-11 | 13:02

Wat een debielen werken er toch voor de overheid, ik kan al die mensen totaal niet meer serieus nemen.

gozahtje | 14-04-11 | 13:01

@hfakker | 14-04-11 | 12:45
Dominee worden is waarschijnlijk het beste voor jou.

Ow... dat ben je natuurlijk al.

Che_cuevara | 14-04-11 | 12:58

@hfakker | 14-04-11 | 12:56
Ja, dat zei je al, en ik heb er ook al op gereageerd.

rara | 14-04-11 | 12:58

Deze campagne wordt mede mogelijk gemaakt door Eveline Herfkens, Annemarie Jorritsma, Alexander Pechtold, Nout Wellink, Marleen Barth, Elco Brinkman, Magda Berndsen, Geert Dales, Doekle Terpstra, Wim Kok, Lodewijk de Waal en Tom Schalken.

harry pikkel | 14-04-11 | 12:58

Een echte aso gebruikt geen internet.
Die schreeuwt gewoon keihard.

Multiflauwekulti | 14-04-11 | 12:58

Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren ooit een normaal mens te hebben ontmoet. Ze weken altijd wel èrgens van de norm af.

Erg he?

vraagstaart | 14-04-11 | 12:57

Stuitend die betutteling.
Zag gisteren in het winkelcentrum een gigantisch bord met "verboden te fietsen" en daar onder POLITIESURVEILLANCE!
Op de andere kant van het bord stond "kijk" "luister" "bel de politie".
Wat een overdreven gedoe.

fjellfrass | 14-04-11 | 12:57

Beste mede-reaguurders,

Mijn allerhartelijkste complimenten! U reaguurt weer enorm normaal.
Normaal gesproken zou ik daar trouwens geen aandacht aan besteden.

Met vriendelijke groet,

Multiflauwekulti | 14-04-11 | 12:56

Als normaal gedrag al een schouderklopje behoeft, dan zijn we als beschaving al diep gezonken. Valt ook wel op dat er aardig wat "nieuwe Nederlanders" op de website staan. Of mag dit niet als zodanig geduid worden?

Zwijgrecht | 14-04-11 | 12:56

Dus van 7 op de 10 door groepsdruk naar 10 op de 10, is dat het doel? Weg met diversiteit in gedrag en allemaal als robots elkaar 100% imiteren?

seven | 14-04-11 | 12:56

@rara | 14-04-11 | 12:33
Gereformeerde Gemeente wordt hoogst waarschijnlijk alleen door SGP vertegenwoordigd, als dat al zo is.
Als men op het CDA wilt duiden, doe het dan goed. Is inmiddels veel agnosten, PKN, Rooms Katholiek en hier en daar wat remonstrants en Nederlands Gereformeerd, welke laatste juist vaak een heel laagdrempelige gezelligheidskerk is, verre van wettisch of streng.
Even een flink aantal, doorgaans modernistische, moslims daargelaten.
Dat U het weet.

hfakker | 14-04-11 | 12:56

Fijn, weer een paar miljoen in de bodemloze put die hypocrisie heet...

da wizard | 14-04-11 | 12:55

Rembo & Rembo's gluurbuur iemand? "Dat is toch niet normaal?"

Admiraal_de_Ruijter | 14-04-11 | 12:55

@hfakker | 14-04-11 | 12:49
Wat is de reden dat jij het CDA er met de haren bijsleept? We hadden het over bierfonteinen.

rara | 14-04-11 | 12:55

Ik zou zeggen volledig wederkerend, overheid does NORMAAL. Stop met het volgen, vastleggen, registreren van iedereens normale dagelijkse beslommeringen. Stelletje stasi mongeaulen.

faz | 14-04-11 | 12:55

Vanochtend de conducteur begroet, rest van de week vrij

Lemo | 14-04-11 | 12:54

Goeie actie, nu de doelgroep nog leren lezen.

Getson | 14-04-11 | 12:54

De burger komt te veel op voor zichzelf en andere burgers,dat kunnen we natuurlijk niet gebruiken zegt de overheid.....

foxtrot charly bravo | 14-04-11 | 12:53


@hfakker | 14-04-11 | 12:45
Waarom plaats jij jezelf als 'vader' boven de 'kindertjes die zich misdragen'? Ben jij superieur?

rara | 14-04-11 | 12:53

Zijn de tuigdorpen te duur? of durft de overheid het gajes toch niet echt aan te pakken.

deraderendraaien | 14-04-11 | 12:52

Echte aso's trekken zich geen reet aan van dit soort campagnes.

Rest In Privacy | 14-04-11 | 12:52

Die buschauffeurs die constant voor je neus wegsjezen als je hijgend met je boodschappen aan komt struikelen zeg ik wel gedag ja, met mn middelvinger.

deoudererijperevrouw | 14-04-11 | 12:52

In principe ben ik wel inhoudelijk eens met de campagne. Alleen als de overheid zich ermee gaat bemoeien wordt weer meteen zo bemoeizuchtig en betuttelend.

The Unjorisable | 14-04-11 | 12:51

Normaal stem ik PVV. Dat zouden meer mensen moeten doen.

Lewis Lewinsky | 14-04-11 | 12:51

Al 2 op de 10 verraadde de Jood bij de buren op zolder.(en vingen 4 daalders)
Al 9 op de 10 groette de bezetter zoals voorgeschreven *klap* /allo allo modus
Al 8 op de 10 slagers houden zich aan het verbod op rituele slacht, historisch het allereerste verbod in 1940 dat werd uitgevaardigd door de bezetter. /godwin

seven | 14-04-11 | 12:51

Mcdonalds, KFC, Burger King slachten al jaren halal.
steun je islamisering (en dus sex tussen familieleden?) koop dan bij de lokale moslim of McDonalds!

Hertog van Alfa | 14-04-11 | 12:50

@rara | 14-04-11 | 12:33
Gereformeerde Gemeente wordt hoogst waarschijnlijk alleen door SGP vertegenwoordigd, als dat al zo is.
Als men op het CDA wilt duiden, doe het dan goed. Is inmiddels veel agnosten, PKN, Rooms Katholiek en hier en daar wat remonstrants en Nederlands Gereformeerd, welke laatste juist vaak een heel laagdrempelige gezelligheidskerk is, verre van wettisch of streng.
Even een flink aantal, doorgaans modernistische, moslims daargelaten.
Dat U het weet.

hfakker | 14-04-11 | 12:49

@An die ARBEIT | 14-04-11 | 12:43
Triest geloof is dat, zeg. Ze hebben niet eens een bierfontein in hun hiernamaals. Dat vindt je wel bij de FSM.

rara | 14-04-11 | 12:49

Nou dat is weer een staaltje van overheids-it.
het zou een https verbinding moeten zijn maar dat is het niet.
Chrome streept https door met een rode streep.
"deze pagina bevat ook bronnen die niet beveiligd zijn".
Waarom maken ze er dan een https van.
Verder zegt google hierover:
"Er zijn problemen met het certificaat van de site. De site kan zich voordoen als een andere site zodat u persoonlijke of andere gevoelige gegevens op deze site deelt. Wees voorzichtig.".
Lekker bezig weer daar bij de overheid.

Che_cuevara | 14-04-11 | 12:49

Mcdonalds, KFC, Burger King slachten al jaren halal.
steun je islamisering (en dus sex tussen familieleden?) koop dan bij de lokale moslim of McDonalds!

Hertog van Alfa | 14-04-11 | 12:48

Ik ga mij vanaf nu buitengewoon normaal gedrag... oh wacht...

JeSuisUnCroissant | 14-04-11 | 12:47

Op 1 Januari gras maaien met je brakke kop? Ik zie hem dat ding al starten met 10 cm sneeuw.

stereo | 14-04-11 | 12:46

Zoals u weet: ik ben voór! #genoegheeftvanklootzakken.

Normpje | 14-04-11 | 12:46

Past allemaal wel goed in de strategie; de staat weet als geen ander dat het eronder houden van de brave burgers de hoogste prioriteit heeft. Niet het aanpakken van de echte probleemgevallen. Dat blijkt ook wel: echt tuig komt overal mee weg, maar als je als eerzaam burger blijk geeft van enig disrespect voor de macht van de staat, dan weten ze je te vinden.

Wat het veranderen van gedrag betreft heb ik nog wel een tip voor de staat: "als je mensen als kleuters behandelt, dan gaan ze zich ook zo gedragen".

Muxje | 14-04-11 | 12:45

Soort PROVO beweging dit.
En ja!!!! Ik stoor me vaak aan kudtburgers die blikjes op straat gooien, hun rucktuintjes als vuilnisbelten erbij laten liggen, vuilniszakken in hun tuinen laten liggen waar bevriende ratten zich in voortplanten, aan blowen zodat het in mijn gezicht komt, als ik dat niet wil, aan intimideren, aan Lynckx rijden op de snelweg, aan toeterende voetbalfans van Galatasseray of Hindoestaanse huwelijken die in stoet toeterend de stad beheersen (Niet mijn huwelijk vriend).
Aan vuilnishopen op straat, grofvuil dat GRATIS wordt opgehaald, maar we pleuren het toch in het park, onder de brug, in de vaart.
Aan voordringen in winkelrijen omdat je er uit ziet alsof je iemand zo een beuk geeft (wekelijks!), aan even rechts in de file 1 plaatsje inhalen, omdat jij op veilige niet-bots afstand blijft.
En nee, ik ben daarin niet gefrustreerd, nogal relativerend type, maar dat in stijgende mate de boiling points naderen in een individualiserende maatschappij die niet oproept tot beter samenleven, tot het bereiken van een sociale cohesie, een harmonie, maar juist extrapolerend lijkt te bewegen, dat vind ik wel zorgelijk ja, meer dan.
En daar wordt ik inderdaad paternalistisch van, omdat het lijkt dat mensen een grote mond hebben, maar zich niet verdiepen, niet hun handen uitsteken.
Zoveel mensen die met hun hoge academische opleiding hun bestaan tot hedonistische zelfverrijking beperken, maar geen bestuurlijke of andere verantwoordelijkheid nemen.
Vind je het gek dat de kneuzen overblijven die zakkenvullend en minderwaardigheidsgevoel-compenserend de boel verstieren?

hfakker | 14-04-11 | 12:45

Goedemiddag, waarde reaguurders. Weertje hè?

Superior Bastard | 14-04-11 | 12:45

Wat is er mis met een beetje fatsoen?
Ik heb een hekel aan aso's

nogeentjedan | 14-04-11 | 12:44

"Al heel veel Nederlanders doen heel normaal."
Nu de rest nog... ik krijg namelijk ook steeds minder zin om normaal te doen.

Parama Purusha | 14-04-11 | 12:44

Als je net zo normaal doet als de overheid en de boven ons gestelden doe je al gek genoeg.

Hansopje | 14-04-11 | 12:43

ik zeg:
fuk the koverment!

Hertog van Alfa | 14-04-11 | 12:43

*krak* Nu breekt mijn klomp.

ratelaar | 14-04-11 | 12:43

en waar is de arabische versie pdf?

poli | 14-04-11 | 12:42

Wat doen we dan met z'n allen aan het huftergedrag van de (r)overheid?

Aktivist | 14-04-11 | 12:42

Een overheid moet boeven vangen en snelwegen aanleggen. Verder moet een overheid niet de illusie hebben zich met mensen te kunnen bemoeien. Daar is zij niet voor verzonnen, want daar gaan mensen namelijk zelf over.

Bos Hout | 14-04-11 | 12:42

-weggejorist-

mokum | 14-04-11 | 12:41

@Multiflauwekulti | 14-04-11 | 12:20
Mijn vouw komt altijd netjes op tijd... klaar.

Che_cuevara | 14-04-11 | 12:40

Gezien alle gebeurtenissen van de afgelopen paar dagen is deze oproep zo raar toch niet, of wel?

geensteelo | 14-04-11 | 12:40

@Ratzing. | 14-04-11 | 12:31
Chrome ook niet.

Che_cuevara | 14-04-11 | 12:39

Misschien is het handig om ook een opmerking op de site te plaatsen over het niet 'hacken' van internet servertjes zoals normaaldoeniszogeknogniet.nl die met zoveel open poortjes wel een erg aantrekkelijk script kiddy target zijn... Of is dat niet nodig voor het meest nuchtere bureau in Amsterdam?

mokum | 14-04-11 | 12:39

@seven

U bedoelt een staat geleid door het CDA, ondersteund door de PvdALALALALAH?

TeeJee | 14-04-11 | 12:38

En als je niet normaal doet of kan doen, meet the stungun fekkin' losers!

Ienoo666 | 14-04-11 | 12:36

Als mensen onderling cq groepen bv clubs goed gedrag stimuleren, oké.
Een staat echter die 'goed'gedrag gaat voorschrijven en propagandeert heeft iets engs.

seven | 14-04-11 | 12:35

@Multiflauwekulti | 14-04-11 | 12:19
Zei je 'goedemorgen' omdat de Overheid dat van jou verlangt?

rara | 14-04-11 | 12:34

"U dient de junk of bontkraag jongere die u aftuigt aan te spreken met meneer en u dient bij voorbaat excuus aan te bieden voor het feit dat u afgetuigd wordt"

Zzzzooooffff | 14-04-11 | 12:34

"Net zo min als dat er iemand beter van is geworden trouwens, maar dat terzijde."

Uiteraard zijn er wel partijen beter van die miljoenencampagnes geworden. Zoals bevriende markerting buro's, bevriende reclame boys etc.

Als de overheid nu zichzelf eens van zijn of haars fatsoenlijkste laat zien dan volgt de rest zelf, goed gedrag doet volgen, we zijn in the end allemaal maar sheeple.

de Botte Bijl | 14-04-11 | 12:34

@An die ARBEIT | 14-04-11 | 12:15
Lid worden van de Gereformeerde Gemeente, dat is wat de overheid van jou verlangt.

rara | 14-04-11 | 12:33

Het echte probleem is dat Nederlanders verwachten dat de overheid alles voor ze regelt. Een sociaal stelsel maakt mensen onderling asociaal.

Neem nou het openbaar vervoer. Een ander betaalt ervoor. Het is niet jouw bus of tram. De chauffeur of conducteur is een chagrijn omdat ze van hogerhand domme regels opleggen. de OV-chipkaart is minder gebruikersvriendelijk dan een strippenkaart. Er is geen sociale cohesie, er is geen respect.

Hoe anders zou zijn als de overheid zich zou terugtrekken uit het OV. Scheelt een klap aan belastingen. Een dorp of wijk of gemeenschap kan met dat bespaarde geld zelf een buslijn gaan starten. Niet van bovenaf opgelegd, maar vanuit de gemeenschap zelf.

Dan is het ONZE bus. Met onze chauffeur. Die WIJ betalen. reken maar dat je dan meer cohesie, begrip en waardering toont.

ZDEV | 14-04-11 | 12:33

@ Multiflauwekulti | 14-04-11 | 12:20 |
koop een vibrator voor haar.

Artwido | 14-04-11 | 12:33

Doel campagne: aandacht voor de ongeschreven regels... de overheid verzint allerlei regels, maar als ze niet op papier staan zijn ze er nog steeds!

Neuzerpeuter | 14-04-11 | 12:32

Overheid roept heel hard 'HOU DEEN SOP!' naar GeenStijl.

Krabatsch | 14-04-11 | 12:32

Gisteren waren de meeste reaguurders het nog eens met P. Hilhorst die zijn zorgen uitsprak over het feit dat de straatcultuur van tegenwoordig onbeschaafdheid verheerlijkt, dat het daarin niet past om "normaal" of beleefd te doen tegen de medemens. Als deze campagne daaraan iets tracht te doen is dat toch niet verkeerd?

Zelfreinigend | 14-04-11 | 12:32

Helaas is het nodig de mensen er weer op te wijzen dat ze afglijden naar afgestompte lompe figuren.
Wie de schoen past trekken hem aan, dat weer wel natuurlijk.

Artwido | 14-04-11 | 12:31

"Almeerders zijn normaler dan gedacht"
Staat ook op die site.
Dan geloof ik de rest dus ook niet meer

Che_cuevara | 14-04-11 | 12:31

klik maar eens op "contact" onderdaan :)
'
Overheid en IT; 't blijft een moeizame relatie... net als overheid en geld trouwens.

Rest In Privacy | 14-04-11 | 12:31

Ik vind op 1 januari het gras maaien eigenlijk helemaal niet normaal.

Geenstijlfiguur | 14-04-11 | 12:31

Die website doet niet normaal.
Zonder hallo en welkom te zeggen duurt het lang voordat ie laadt.
Aso site.

ZDEV | 14-04-11 | 12:29

12 inch Cock | 14-04-11 | 12:23 | + 0 -
Het voordeel van een mondiaal bewustzijn, in Australië valt de regen naar boven.
Tenminste, als je hier(Innholland) staat.

Ratzing. | 14-04-11 | 12:29

De bedoeling is goed, maar het is bij voorbaat al een kansloos project.
In een tijd dat ons de K*nker, "ik maak je dood" en dreigtweets om de oren vliegen en zelfs politici onderling niet 'normaal' meer kunnen doen, kan de prioriteit beter besteed worden aan het bestrijden van deze tendensen.

Vrouw (41) reist staand in de bus in utrecht... oh god, is het echt waar? Moet je om half negen op maandagmorgen in bus 12 stappen. IEDEREEN staat in de bus, hoef je geen campagne voor te voeren.

Neuzerpeuter | 14-04-11 | 12:27

Normaal ben ik gek.

Lewis Lewinsky | 14-04-11 | 12:27

Ik heb die campagne veel gezien in de metro. Het is een beetje betuttelend, maar persoonlijk erger ik me ook groen en geel aan mensen die niet de moeite nemen een buschauffeur of tramconducteur even gedag te zeggen. Noem me dan maar een moralfag, ik vind het fatsoenlijkheid.

Mick Jacker | 14-04-11 | 12:26

Die slogan en dat logo zijn echt te foudt. Ik weet dat ze bij de overheid denken dat wij allemaal debielen zijn ('kijk ze dan eens al die onzinregels accepteren en al dat geld aan ons afstaan, hahaha!'), maar ze hoeven het er niet zo dik op te leggen.

De combinatie van het logo en de slogan samen op een website is trouwens al helemaal hemeltergend.

De infantiliteit...

Art Vandelay Ultor | 14-04-11 | 12:26

En dit is de uitvoerende macht in Nederland? Ik ga ff een potje janken, zo terug.

Niekler | 14-04-11 | 12:25

Dus.. er worden mensen afgeschoten in winkelcentra en op straat, mensen twitteren dat ze gebouwen gaan opblazen, Moskeegangers vallen journalisten aan, de SGP onderdrukt vrouwen, de PvdA bestaat, Aleid Wolfen is burgemeester van een grote stad, flapdrol doet Hitlergroet met 'uitleg' over WOII...
Dan zegt de overheid "doe ff normaal" (net zoals iedereen die op die berichten heeft gereageerd), en wat doe jij (artikelschrijfkneus): TEGENACTIE!
Echt waar, sommige mensen hebben inderdaad achteraan gestaan toen gezond verstand werd uitgedeeld.. maar jij stond in de verkeerde rij of bent nooit komen opdagen.. liever afgestompte brave burgers dan een berg complete idioten die klauwen met geld kosten.

Hendrikus van Amstel | 14-04-11 | 12:25

@Multiflauwekulti | 14-04-11 | 12:20
Vrede in het midden-oosten is makkelijker te behalen...

An die ARBEIT | 14-04-11 | 12:24

Ik heb gister de vuilnisbak van mijn buurman ondersteboven gezet.

Hou ook eens rekening met de mensen aan de andere kant van de wereld.

12 inch Cock | 14-04-11 | 12:23

" Naam 14 heeft niet op de PVV gestemd "

" Naam 12 vindt elke moslim lievvv "

" Naam 17 heeft zonet een bedrag naar BUMA overgemaakt voor alle films die hij ooit heeft gedownload "

An die ARBEIT | 14-04-11 | 12:22

Zou bij normaal doen ook horen:
- Normaal belasting tarief?
- Normaal overheidsoptreden; bijvoorbeeld eerst echte overlast en criminaliteit aanpakken en dan pas onschuldige burgertjes pesten met flits en onzin boetes
- Normaal met geld omgaan in plaats van het met bakken tegelijk naar kanslozen te brengen.
Ik denk dat als de overheid begint met normaal doen, de welwillende burger vanzelf volgt. Ik ben als normalen burger mijn goed burgermanszin wel een beetje verloren door het continue gepest en getreiter van dezelfde kutoverheid.

Dick Luyenlomp | 14-04-11 | 12:21

Kan de overheid er ook voor zorgen dat mijn vriendin op tijd komt?

Multiflauwekulti | 14-04-11 | 12:20

Naam1 speelt geen schietspelletjes meer.

TeeJee | 14-04-11 | 12:20

"Error establishing a database connection"

Hoeveel servers hebben jullie nu al laten reauken?

Trekfolie2.0 | 14-04-11 | 12:20

-weggejorist-

Ratzing. | 14-04-11 | 12:20

Ik snap het niet. Wat is er mis met fatsoen dan? Okee, dat het nu juist de overheid moet zijn om op te roepen enzo, maar dat is natuurlijk wel omdat u dat niet deed. klagen is een rechtse hobby!

prins_heerlijk | 14-04-11 | 12:20

Ik heb vanmorgen "goedemorgen" gezegd tegen een conducteur en een koffiejuffrouw.
Mag best 's gezegd worden. Vooral 's morgens.

Multiflauwekulti | 14-04-11 | 12:19

Ik heb ooit het Huftermanifest getekend. Uit volle overtuighing. Terugdraaien en een nette burger worden zou alleen maar uitgelegd kunnen worden als "draaikonterij".

En ik ben veel, maar niet van de PvdA. Zeau.

Markies de Schade | 14-04-11 | 12:19

Tegenactie ?

In de tuin van je buren schijten.

netniet | 14-04-11 | 12:18

Kunnen ze daar bij de roverheid die campagne niet tegen de spiegel voeren?

ZKH EénOog | 14-04-11 | 12:18

Sorry, kan niet normaal leven nadat ik dagelijks tegen mijn wil genaaid en beroofd wordt.

acac | 14-04-11 | 12:17

''Normality is not a word I understand at all''

kretonia | 14-04-11 | 12:16

Ik sluit me aan bij vorige reaguursel =D

Pork & Beans | 14-04-11 | 12:16

Se men on se striet:

"Hallo Meneer de Overheid!

Kunt u mij misschien precies vertellen hoe te leven? U vertelt me namelijk constant dat ik niet weet wat goed voor me is. Wat moet ik willen?"

An die ARBEIT | 14-04-11 | 12:15

Maar als je normaal doet, dan doe je toch al gek genoeg? Ik snap het niet meer.

Steilloos ten Onder | 14-04-11 | 12:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken