Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zoll! PVV wil Oostblokgrenzen

zollachtung.jpg "SCHANDE!", aldus Geert Wilders (en dat zegt hij eigenlijk nooit) over het besluit van Italie en Oostenrijk om asielzoekers met een "humanitair paspoort" de rest van Europa in te sturen. Die komen dan naar Nederland wat een tsunami van asielzoekers in sjieke peperdure centrumnieuwbouwwijken tot gevolg heeft. Etc. Etc. Daarom heeft Wilders een top-idee: 100%-controles aan alle Nederlandse grenzen. Right. Dan kun je gekke Henkie niet zijn, maar veel lachwekkender plannen zijn eigenlijk niet denkbaar. Kom, wij helpen u wel even met inbeelden: u komt terug van een dagje winkelen in, pak 'm beet, Kleef en nadert de grens. Daar staat dan een lange rij Opels en andere stationcars in de brandende zon stromende regen. Uren gaan voorbij voordat u eindelijk aan de beurt bent om te worden gecontroleerd door een chagrijnige douanier. Of u even de achterbak wilt openmaken. En kan die zonnebril even af. En van wie zijn die twee kinderen op de achterbank? Die staan niet in uw paspoort. Wat zit er in uw tas? Nou vooruit, u mag doorrijden. Na drie uur wachten, exclusief controle van een half uur, mag u eindelijk de grens over. Gezellig een dagje uit. Conclusie: als we ook nog allemaal Trabant gaan rijden wordt het met zo'n Wilders-ideetje straks echt een leuke trip down memory lane aan de Nederlandse grenzen. Ganz toll!

Reaguursels

Inloggen

beetje slap plan. Bouw dan een hele hoge muur om heel 't land!

Woods | 14-04-11 | 12:19

je moet die mensen toch helpen!!(niet dus)
Mijn nieuwe aanhanger is ook al gestolen!!
Deze gaat vol spul naar het oosten!!,contole aan de grens is er niet het is toch een nieuwe aanhanger!!
Onze politie doet niets,sorry dat gebeurt nu eenmaal.

De echte asielzoeker de mens in nood is de dupe en wordt over een kam gescheerd met criminele oostblokkers................

Nederland Toppie,vergeet je vingertje niet!

300 jaar Indonesie leeggeroofd.
De Beste Slavenhandelaren aller tijden.

Wij zijn de besten ter wereld in alles??

hunny | 14-04-11 | 11:58

goh en we wisten niet de de PVV zo conservatief is verbazend

draai gewoon de klok terug naar 1952 en Geert gaat rustig slapen

Zolang dat nog niet mogelijk is zal ie blijven stampvoeten net een kleine Kleuter die net de zandbak uitgegooid is

novocaine | 14-04-11 | 11:56

Verschrikkelijk kortzichtig van Geert. Polen, Bulgaren en Roemenen zijn nou eenmaal ook lid van de EU.

Nederland heeft nota bene zelf positief voor hun toetreden gestemd.

En die Tsunami van Noord-Afrikanen zie ik ook niet van de ene op de andere dag komen. Bovendien zullen de Libiers eerder in Frankrijk of Italië blijven.

Dit is gewoon een populistsiche uitspraak, met als doel wat extra Tokkiestemmers te winnen, die het liefst de Mauer zouden zien terugkomen!

MartijnGuitar10 | 14-04-11 | 09:41

De marechaussee heeft onlangs mit Fingerspitzengefühl aan de Duitsch Limburgsche grens al diverse auto's met verdacht uitziende figuren aan de kant gezet.
Bleken het allemaal illegalen te zijn die ons land werden binnengesmokkeld door lieden die al asiel hebben gekregen in ons land.
En i.p.v. een medaille werden deze marechaussees na een kliktelefeauntje van advocaten van bepaalde organisaties op de vingers getikt door het Europeesche Hof omdat dit in strijd is met het verdrag van Schengen.
Nog even en Opsporing Verzocht wordt een dagelijks avondvullend programma.

Geheimrat Schultz | 14-04-11 | 07:32

lol

alsof mensen die 'illegaal' nederland binnen willen komen dat met de auto over de weg doen.

enniweej,
gelukkig is het niet haalbaar maar als was t haalbaar rot toch ff n end op.

lekker kankeren op het midden-oosten en hoe kut t daar wel niet is maar als mensen dan hun land ontvluchten wordt je met de nek aangekeken en wordt je niet gehoord. Behalve dan, als je jezelf in de fik steekt op de dam.

Ziek kutland is dit.

Enragé | 14-04-11 | 02:42

-weggejorist-

frits .v.enckevort86 | 13-04-11 | 22:23

Wilders is zeau 2010

Antigoog | 13-04-11 | 21:53

100% controles op PVV'ers. Bij GGZ instellingen wel te verstaan.

Kaan78 | 13-04-11 | 20:28

We hebben nu vrij verkeer van goederen en diensten. Nadeel is natuurlijk wel dat er allerlei volk met minder goede bedoelingen hier naartoe reist.
Nederland en Europa hebben meer dan ooit te schaften met criminaliteit van voormalig Oostblokkers, dan nog maar te zwijgen over de import van wapens en drugs.

Die slagboom met grenscontrole is altijd zo geweest,
en sinds de permanente controle is afgeschaft kunnen we ons afvragen of er minder criminaliteit is in Nederland en Europa.

strikdewepstroper01 | 13-04-11 | 19:17

Het afschaffen van de grenscontrolles was zowiezo een super onnozelle zet. Moet je eens kijken wat er sindsdien allemaal ongehinderd Nederland binnenkomt, al of niet in bezit van koevoet e.d.

pfffft! | 13-04-11 | 19:02

Nog wel een kritische vraag voor de PVV: Bij Schiphol zijn wél controles. Hoe komt het dat daar de sprinkhanen wel binnen komen? Als het aan de grenzen over land net zo gaat, dan schieten we met die controles niets op.

Controles in vliegtuigen. Alle Afrikanen blijven zitten (er is geen enkele reden om hier heen te komen, behalve zgn. "vluchten"), ieder toestel vanuit Afrika of Azië moet altijd rechtstreeks terug naar vliegen naar het land van vertrek, zodat we mensen gelijk retour afzender kunnen sturen.

lauwebal | 13-04-11 | 18:57

we hebben nu al teveel Noordafrikaanse wilden hier, dus uitvoeren dat plan!!

reagierder | 13-04-11 | 18:53

Dom stuk van Bert Brussen.
Als je nou even nadenkt, dan kom je tot hele andere conclusie: - Die wachttijden hangen af van de bezetting. Bij drukke overgangen, meer personeelsinzet dus geen lange wachttijden. Bovendien is in veel gevallen een korte blik voldoende. Bij een roomblank gezin in een gewone auto valt niet veel te controleren. Een busje vol Afrikanen mag uitstappen voor controle. Zo simpel is het.
- Een tijd geleden vond ik het idee om uit Schengen te stappen (wat Pim Fortuyn uitte) absurd, totdat ik tijdens vakantie de havens van Genua bekeek. Kapot geschrokken van de hordes Afrikanen die daar rondlopen. Hele tentenkampen op de kade. Het is een gruwel dat dit volk zonder problemen door kan reizen naar Nederland, nadat ze genoeg geld bij elkaar hebben met jatterij of prostitutie.

lauwebal | 13-04-11 | 18:53

Hee,Bert. Gewoon 's even zin lekker dwars te willen wezen? Mag hoor zolang we het er maar mee oneens mogen zijn. Dicht die grenzen! Wat moet je anders met jonge islamitische mannen die - als ze schrijven kunnen - slechts het Arabisch machtig zijn en misschien wat Engelse of Franse woorden kunnen stamelen en qua denkniveau zich net kunnen meten met een westers kind van een jaar of twaalf?

Onder dat kapsel van Wilders borrelen verstandige ideeën op. Het is juist zo idioot dat wij ons verplicht zouden moeten voelen, uit hoofde van Europese idealen die merkwaardig genoeg sterke gelijkenis vertonen met sociaaldemocratische lariekoek (als het gaat om het vreemdelingenbeleid), consequent voor het onverstand te kiezen.

De narrige kabouter | 13-04-11 | 18:43

Ikke niet snappen. Geen controles bij de grens omdat er dan een lange rij komt? prioriteiten...

Kingzor | 13-04-11 | 18:00

Friske fristke toch, ik ga in Belgie tanken das veel goedkoper. Stomme Duitser.

AntonAusTirol | 13-04-11 | 17:09

-weggejorist-

frits .v.enckevort86 | 13-04-11 | 16:37

-weggejorist-

frits .v.enckevort86 | 13-04-11 | 16:35

-weggejorist-

frits .v.enckevort86 | 13-04-11 | 16:31

Wat heeft de PVV hier nou mee van doen, Wilders had zeker weer een break van zijn rechtzaken...

DrVonGewauwel | 13-04-11 | 16:28

-weggejorist-

frits .v.enckevort86 | 13-04-11 | 16:16

-weggejorist-

frits .v.enckevort86 | 13-04-11 | 16:05

Moet ik dan soms in NL gaan tanken met die brandstofprijzen?

Wilders zou echt beter moeten weten. Op zaterdag is Duits de voertaal in Venlo. En centjes dat die allemaal uitgeven bij de plaatselijke middenstand...

AntonAusTirol | 13-04-11 | 15:58

-weggejorist-

frits .v.enckevort86 | 13-04-11 | 15:54

Wilders heeft gelijk.

Tijs | 13-04-11 | 15:30

@nieuwisanders | 13-04-11 | 15:03
Vind ik ook. Waanzinnig goede ideeën voor iemand die knettergek is.

Hölzenbein | 13-04-11 | 15:27

terwijl de rest van de ideeen van Wilders allemaal zo goed zijn.

nieuwisanders | 13-04-11 | 15:03

Ondanks dat ik strak aan de grens woon geen enkele moeite mee, goed plan. Was vroeger ook zo dus wat is het probleem?

dwar | 13-04-11 | 15:01

Grenzen dicht ook met Friesland dan graag, dankuwel!

LinkseRechtse | 13-04-11 | 14:57

Hoe sneller hoe beter die grenzen weer dicht

Vdewaal | 13-04-11 | 14:53

An die ARBEIT | 13-04-11 | 12:25
Dat waardeer ik heel erg beste jongen maar ik zie dat hele kudo-systeem niet eens met mijn internet exlorer browsert.

Randy McRanderson | 13-04-11 | 14:44

Werkgelegenheid creëren. Niets mis mee toch?

Abugreip | 13-04-11 | 14:26

@An die ARBEIT | 13-04-11 | 14:20
Dat vind ik ook. En die mogen ze er van mij ook -als daar de middelen voor bestaan- weer integraal uit het land gooien.

Hölzenbein | 13-04-11 | 14:22

De rus die ik goed ken is overigens gewoon EU burger. Een schijnhuwelijk is zo geregeld, daar kan geen 100% controle tegenop. Het enige is dat er ergens een man rondloopt die veel geld kreeg om op papier getrouwd te zijn. Los van het punt dat ik oost europeanen een warm welkom wens is deze maatregel totaal niet te handhaven. NL is de afgelopen jaren zo kleinburgelijk geworden en de wereld is ondertussen opener en sneller geworden dan ooit. Wat gaan we doen, tegen de bierkaai vechten of samenwerken met de oostblokkers?

spooky | 13-04-11 | 14:21

@Hölzenbein | 13-04-11 | 14:16
Ik vind het jammer dat 10% daar bewust niet aan meewerkt.

An die ARBEIT | 13-04-11 | 14:20

Ben blij dat 90% van onze medelanders onze economie weer sterk maken.

Hölzenbein | 13-04-11 | 14:16

Geert moet eens voor de aardigheid naar Amerika kijken aan de grens van Mexico.

Helpt erg veel die strenge controlles. NOT!

Amerika wordt nu na eeuwen lang weer van de oorspronkelijke bewoners. Met of zonder hek en cowboys met guns.

Stelletje sukkels

Godisvoordedomme | 13-04-11 | 14:14

Ik gun iedereen een leuk en veilig huis. Maar mogen de mensen, die het grootste gedeelte van deze sociale lasten moeten opbrengen, ook in Amsterdam wonen? Terwijl naast mij in hetzelfde blok overal sociale huur zit moet ik voor ongeveer dezelfde ruimte de hoofdprijs betalen. En ik woon er met zo veel plezier.... ik vraag niet veel ruimte. Nu moet ik weer op zoek en moet me in allerlei bochten wringen om borg, sleutelgeld en huur te kunnen betalen. Overgelaten aan, in 4 gedeelde, woonkamers voor woekerprijzen. En ik WERK notabene in Amsterdam om die sociale huur mogelijk te maken WTF! Godverdegodver
Totaal krom, uit verband en uit verhouding

SammyJankis | 13-04-11 | 14:11

als je 12 miljoen verkeersboetes kan uitdelen, is er ook ruimte voor controle aan de grens. wat een gelul dat dit niet mogelijk is. greet heeft volledig gelijk. toevallig dat het allemaal mannen zijn die vluchtelingen. economische avonturiers die uiteraard door linksch liefdevol ontvangen worden, binnen twee jaar stemrecht wordt toegekend en vervolgens de hele familie mogen laten overkomen.

minimá-armezusvan.. | 13-04-11 | 14:08

Haragha | 13-04-11 | 13:22
Ander type grens en 99% ipv 100% scheelt ook al veel. Enfin, is grenscontrole op dit moment zo gek dan? Diverse grote landen zetten dit du moment in, dat doen ze natuurlijk niet voor niets.
'Frankrijk en Duitsland zijn inmiddels overgegaan tot hernieuwde controles aan hun grenzen bij respectievelijk Italië en Oostenrijk.'http://www.telegraaf.nl/binnenland/9528117/__PVV__Controle_grenzen_terug__.html?p=1,1

seven | 13-04-11 | 14:07

Prima plan. Zo gaat het in elk normaal land. Gewoon grenscontrole. Zonder de juiste papieren kom je er niet in.

De Geus | 13-04-11 | 14:06

Prima idee om dieven en illegalen buiten de deur te houden, ik ben het er mee eens. Maar ik zie de ambtenaren van de EU alweer huilie huilie doen: er zijn verdragen en daar moet je je aan houden...

Graaf Kinterslaas | 13-04-11 | 14:06

@ Ethisch Verantwoord | 13-04-11 | 11:57

Eh .... hoeveel ga jij er opnemen in je woning en onderhouden??

Nomen-escio | 13-04-11 | 13:36

Eigenlijk 25 jaar te laat dit had echt veel problemen kunnen voorkomen nu zijn er naar schatting 119.000 illigalen in Nederland

yoyoman | 13-04-11 | 13:33

Het moge duidelijk zijn dat vele Tunesiërs en Libiërs zo snel mogelijk naar het aardse paradijs Nederland zullen komen, alwaar de euro's aan de bomen groeien en de straten zijn geplaveid met goud. Nederland met zijn gastvrije bevolking die bereid is tot zijn 67e te werken om alle gasten tot hun dood toe in de watten te leggen. Natuurlijk zijn ook alle Oost-Europeanen welkom. Geen werk? Dan toch.

Laat al die gastvrije types die Wilders en dit plan idioot vinden, zelf een asielzoeker en zijn familie of een werkloze oostblokker in huis nemen en in hun levensonderhoud voorzien; dus uitkering, kinderbijslag, ook voor de in het land van herkomst wonende kinderen, ziektekostenverzekering, inburgeringscursus ad 12.000 euri etc. etc.

Maar dat doen die ribbroek- sandalen- en bakfietsmoralisten natuurlijk niet. Die laten anderen voor hun idealen, lasten en onlusten opdraaien.

La Vie En Rose | 13-04-11 | 13:29

Ik zeg doen, goed plan!!! Bert Brussen laat blijkbaar ook zijn voordeur altijd wagenwijd openstaan.

Koosnaampje | 13-04-11 | 13:29

Nou, ik zie daar geen 100% in hoor, in die 100%-controles. Is ook 100% onzin dus. Ik denk dat Geert voorlopig doelt op een inslag dat iemand die ruikt naar een Tunesier/Libier, wordt geacht gecontoleerd te worden. En dat lijkt mij een doordacht standpunt.

Thoth | 13-04-11 | 13:27

Hoe kan iemand daar nou tegen zijn. Misschien een Volkskrant-lezer. Oh wacht .....

Grenzen open maar WEL controle.

Het kan ons een hoop criminele Oost-Europeanen schelen. Het kan ons een hoop wapen en drugs schelen. Enz.

In het land controleren is veel meer werk en wordt toch nauwlijks gedaan. Dus waarom niet?

doskabouter | 13-04-11 | 13:23

@seven | 13-04-11 | 13:16
Natuurlijk pik, dan geef je een blanke 50 euro om ff heen en weer te rijden om mensen in de kofferbak te smokkelen.

Grenzen controleren kan niet efficiënt, anders had Amerika met het budget wat zij hebben dit allang doorgevoerd.

Haragha | 13-04-11 | 13:22

Maurice de Hond op Zondag:
"PVV verliest weer 2 zetels"

Maar nee, laat de grenzen met rust. Anders moet ik nog moeite gaan doen om sigaretten te smokkelen.

Haragha | 13-04-11 | 13:19

Die grenscontrole kan natuurlijk ook efficiënt met moderne middelen. De NL kentekens kunnen al bijna ongezien door. Een beetje grenswacht ziet zo of het Tunesiërs of Nederlanders zijn die in de auto zitten. Dit valt vast ook te automatiseren.

seven | 13-04-11 | 13:16

Mooi idee toch? Kan het ontslagen defensie personeel gelijk weer aan het werk.Drones langs de grenzen hekwerk prikkeldraad, mijnen,vliegende controles,camera's,area denial wapens,bunkers,ingegraven Leopard 2 tanks,water linie.
Delen van die Israëlische muur is door een Nederlands bedrijf gemaakt, dus de expertise is aanwezig en Greet heeft ze contacten.Dan sta je maar wat langer te wachten Nederlanders vinden dat heerlijk in de file staan elke morgen doen ze het opnieuw het zal een gevoel van thuiskomen zijn.

daniel78 | 13-04-11 | 13:13

En een muur vrijheid. Is dat niks?

Schaamharing | 13-04-11 | 13:13

Geluk zoeken prima maar dan moet je aan de bak en de ervaring leert ons dat het gros van dergelijke gelukszoekers of niet in aanmerking komt voor een verblijfsvergunning en de illegaliteit in verdwijnt of wel een verblijfsvergunning krijgt om vervolgens de hand op te houden. Om vervolgens, als er dan voldoende gespaard is, een landhuis in het land van herkomst te laten bouwen. Het percentage dat hier daadwerkelijk aan het werk gaat, integreerd en meehelpt aan het geluk van dit land is zeer minimaal.

Sliptong | 13-04-11 | 13:13

@ spooky | 13-04-11 | 12:56
Ik hang altijd de fatsoenagent uit, al-tijd.

Pa Cartwright | 13-04-11 | 13:10

Woon in Rotterdam, die controles zijn hier orde van de dag! Kofferbak open, fouilleren, dieselkleur checken, BPM en openstaande rekeningen, allemaal op elke plek op elke tijd mogelijk controleerbaar. Daar hoef je niet voor aan de grens te wonen.

Portemonnee van de A | 13-04-11 | 13:08

Wel jammer... Daar gaan de Roemeense weken op dumpert :(

chekaz | 13-04-11 | 13:03

Ik ben het met Geert eens, grenzen dicht!

Ouddorp | 13-04-11 | 13:03

Nafra's mogen zich direct melden bij de Eikenhorst!

Mevr van der Je | 13-04-11 | 13:00

He, van zo'n VoPo-Trabi heb ik nog een schaalmodelletje. :-)

Dafman | 13-04-11 | 12:59

Wilders gaat steeds gekkere dingen roepen, wat prima is, want zo hoeven wij niks te doen om de zooi af te breken bij de PVV, daar zorgen ze zelf wel voor.

captainobvious | 13-04-11 | 12:56

Pa Cartwright | 13-04-11 | 12:34 |
Decorum? Ga je nu opeens de fatsoen politie uithangen? Je gaat toch niet die Roemeense dames veroordelen omdat ze diensten aanbieden die wij Nederlanders graag zien maar waarvoor er te weinig Nederlandse vrouwen zijn die dat werk willen doen? Als je het nu over finse mannen hebt die op het Zandpad Utrecht totaal respectloos met die vrouwen omgaan dan heb je een punt. Die vrouwen doen echt emotioneel en fysiek zwaar werk. Het is wat offtopic maar ik word altijd wat pissed als men hardwerkende hoeren afkraakt. Diensten van 10-15 uur per dag draaien die dames daar.

spooky | 13-04-11 | 12:56

Dit soort dingen gaat natuurlijk wel voor rampen zorgen. En dan bedoel ik echte rampen.
Zo'n Maarten van Poelgeest, die spoort toch gewoon niet?
Auch, oef wat doe je er aan? Wie stemt er op zo'n suïcidaal aan Nederlandse politicus? www.binnenlandsbestuur.nl/Home/all/asi...
Problemen en lekgaten...? "Onderzoeken we nog" Da's Lynckx voor: "ja uh, niet zo moeilijk doen hoor, zien we later wel".
Voor Tunesië, Libië etc is het ook niet goed. Want allerlei mensen gaan dar weg die mee zouden kunnen, moeten helpen met opbouw.
Waarom begrijpen Lynckxmensen toch niet at nivellering de vooruitgang, de groei per saldo structureel tegengaat?

hfakker | 13-04-11 | 12:50

Hertog van Alfa | 13-04-11 | 12:29
Helemaal mee eens, inclusief de koeien op naaldhakken.
Pa Cartwright
Ja klopt hoeren zijn het ook vaak, hardwerkende vrouwen dat schreef ik toch. Je kan er van zeggen wat je wil maar ook dat is hard werken. Ze houden in elk geval niet hun handje op voor uitkering. Ik ken een wit russische vrij goed, op de vraag of ze parttime wil werken zei ze ja ik kan 32 tot 40 uur werken. Voor een rus is dat parttime. Een hoop andere gelukszoekers en Nederlanders kunnen wat leren van een dergelijk arbeidsmoraal.

spooky | 13-04-11 | 12:49

lijkt me sterk dat die Noord-Afrikanen met de auto komen. Ze zijn toch over zee naar Italie gegaan? Of ze moeten massaal auto's gaan stelen, maar dat gaat ook wel opvallen natuurlijk.

overdrijfnietzo | 13-04-11 | 12:46

Veel Nederlanders willen 100% controle. Maar alleen voor die ander. En vooral niet voor henzelf. Want dat zien ze dan nog steeds als 100%. Daarnaast moeten ze er geen last van hebben, mag het niks kosten, mag de economie er niet onder lijden, etc etc.

Tsja. Dat Gekke Geertje denkt dat dit allemaal kan is nog tot daar aan toe. Maar de verstandige reaguurders alhier weten wel beter.

Oh wacht...

-edit | 13-04-11 | 12:44

Soort van vuurwerk controle. Ik ben voor omdat het kan!

KeurMeester | 13-04-11 | 12:43

egyptenaren, libiers, tunesiers... et. etc. komen allemaal met z'n miljoenen naar
Europa en Holland om hier te genieten
van onze vrijheid en democratie!

meneer Q | 13-04-11 | 12:37

Kunnen we dan niet beter meteen een muur bouwen.

irriducibili79 | 13-04-11 | 12:36

@ Biff Eagleburger | 13-04-11 | 12:23
Bulgaren en Roemenen. Weten ook immer hun decorum te bewaren.

Pa Cartwright | 13-04-11 | 12:34

Als er geen geld komt uit "s-Rijks-schatkist" gaan ze vanzelf weer weg naar het Land van Herkomst.
Moet kunnen.

meneer Q | 13-04-11 | 12:33

machete74 | 13-04-11 | 12:23
Omdat een fles Disaronno Originale daar bij de Kaufland 3 euri goedkoper is dan bij Gall & Gall en een behoorlijke fles Sekt voor bij het zondagse ontbijt in Nederland helemaal niet te krijgen is en in Kleve slechts een euro of drie kost!

18konijn | 13-04-11 | 12:31

Maar als ze toch weten dat die 28.000 bootvluchtelingen uit Tunesië komen, ken je ze daar toch ook weer heen schepen?

Enter Yeti | 13-04-11 | 12:30

Vanochtend een brief van de gemeente Haarlemmermeer in de bus, informatieavond om de recente inbraakcijfers in mijn buurt te bespreken, de politie gaat vertellen hoe van je huis een fort te maken om het tuig buiten de deur te houden. Stond onlangs een artikel in Elsevier over inbrekers uit Oost-Europa die met bestellijstjes komen inbreken. Als ze bv genoeg playstations hebben nemen ze die niet mee maar bv wel je laptop. Zou daarom een goed idee zijn de grenzen weer dicht te gooien, maar natuurlijk is elk idee van Geert achterlijk, mag je best vinden, maar ga dan ook niet janken als je zelf een keer het slachtoffer wordt van jarenlang wanbeleid van de politiek-correcte Europa gezinde partijen.

me,myself and IK | 13-04-11 | 12:30

Kirth Gersen | 13-04-11 | 11:57
Als wij geen stroom (economische) vluchtelingen willen dan moeten wij ze eenvoudigweg direkt terugsturen aan de buitengrenzen van de EU. Dus terug naar het land waar je boot of vliegtuig vandaan kwam. Verder pleit ik voor vluchtelingenopvang in de regio. Dus in Egypte als het om Tunesiërs gaat. Verder moeten wij als EU er voor zorg dragen dat de regio net buiten de EU stabiel is en dat er economische groei is. Doen we dat allemaal niet dan zullen ze blijven komen, vele honderduizenden per jaar.

Bigi Bana Boy | 13-04-11 | 12:29

@spooky
right on! Doe mij maar oosteuropeanen, die zijn niet cultuurvreemd en in tegenstelling tot de hollandsche dames, die koeien op naaldhakken zijn, met praatjes én vetrollen, neen, niks mis met pure europeanen.

Hertog van Alfa | 13-04-11 | 12:29

Mensen die hier kritiek op hebben, doen dat voornamelijk omdat dit plan nogal vervelend kan uitpakken voor ze. Het lijkt mij overigens niet echt een realistisch of haalbaar plan, maar we zijn het er toch wel over eens dat niemand iets aan nieuwe stroom kanslozen heeft... Ik dacht dat men daar streed voor democratie, maar ze willen er niet teveel moeite voor doen. Dat laten ze liever over aan het Westen dat over onbepaalde tijd weer de schuld krijgt van alle misére. De buitengrenzen moeten beter bewaakt worden, en Italie moet deze stroom gelukszoekers een enkeltje roeiboot geven. Verdragen worden toch aan de lopende band geschonden, dus dit verdrag kan er ook nog wel bij.

Davidson | 13-04-11 | 12:27

@Randy McRanderson | 13-04-11 | 12:14
Puur symbolisch bedoeld neem ik aan ;)?

Ik heb geplust!

An die ARBEIT | 13-04-11 | 12:25

Maarten van Poelgeest is echt de grootste idioot die ik ken. Zeker met zijn plan om gelukszoekers op locaties te huisvesten die voor de meeste Amsterdammers onbereikbaar zijn omdat ze geen 20 jaar op een wachtlijst hebben gestaan of onbetaalbaar omdat ze geen hypotheek van 5 ton kunnen ophoesten. En daar mogen die uitvreters die nog nooit iets hebben bijgedragen met voorrang gaan wonen.

Osdorpertje | 13-04-11 | 12:23

Waarom zou je in hemelsnaam in Kleef willen winkelen??????

machete74 | 13-04-11 | 12:23

@spooky | 13-04-11 | 12:13

En die Russische mannen zijn ook allemaal zo aardig. Totáál niet crimineel gelukkig. En beschaafd, dat ook nog. Alstublieft meneer, dank u wel mevrouw. Zo zijn ze gewoon hè? Die Russen.

Biff Eagleburger | 13-04-11 | 12:23

Wat een wereldvreemde gedachte weer van die knettergekke clown.

Hölzenbein | 13-04-11 | 12:19

met het oog op

Aardappeleter | 13-04-11 | 12:17

Ach ja, die open grenzen. Bedacht in een tijd dat er nog geen sprake was van grootschalige migratie richting de EU. De gastarbeiders kwamen nog gewoon op uitnodiging. Het is o zo makkelijk om idealistisch en sociaal naar andere landen te zijn in een tijd dat 'ze' toch niet komen.

Oeps, inschattingsfoutje. Ze kwamen toch, wie had dat nou ooit gedacht? Ja en nu zit je dus met de shit: de open grenzen zijn vooral heerlijk voor mensensmokkelaars en internationaal opererende bendes. Dus: herinvoeren die grenscontroles, met het ook op de nationale veiligheid. Dat mag zelfs van Schengen.

En trouwens, wie had er nu destijds echt last van die grenscontroles? Ja, wellicht het vrachtverkeer, dat moest wat langer wachten. Maar vergelijk het eens met de manier waarop we nu vliegen. Het zou fijn zijn als je bij aankomst op de luchthaven direct het vliegtuig zou kunnen instappen, net als bij de trein. Maar helaas, er zijn nu eenmaal mensen in de wereld die kwaad van zin zijn. Dus zijn de rijen en strenge toegangscontroles noodzakelijk. De grenscontroles zijn inmiddels ook noodzakelijk, dus direct mee beginnen zou ik zeggen.

Aardappeleter | 13-04-11 | 12:16

@ spooky | 13-04-11 | 12:13
Tuig is het. Allemaal. En hoeren.

Pa Cartwright | 13-04-11 | 12:15

Was toch spannend, die Duitse grens, maar het ging toch altijd weer goed. We importeerden toen (heel ver terug in de vorige eeuw) wel eens wat dozen wijn waarbij het papierwerk per ongeluk werd vergeten. Ik moest dan als kleuter op die dozen gaan liggen slapen, achter in de stationwagon. Dan keken die Zollbeambtes nooit verder. Zo aardig waren ze namelijk ook wel weer.

Bos Hout | 13-04-11 | 12:15

Of zullen we die grootste moskee van West-Europa is omver bulldozeren? Het is nu net alsof we op die mensen zitten te wachten maar dat is natuurlijk helemaal niet zo.

Randy McRanderson | 13-04-11 | 12:14

Oostblokkers zijn hardwerkende mensen waar je geen gezeik mee hebt wat religie betreft. Als we finnen toch een konden inruilen voor wat mooie russische vrouwen dan werd ons land er een stuk aangenamer op! Spooky is gek op het oostblok.

spooky | 13-04-11 | 12:13

Aan de grenzen kun je zo wel zien dat het N-Afrikanen zijn.
Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben.

Mantisomantis | 13-04-11 | 12:13

Buiten dat het praktisch niet mogelijk is, is het volgens mij juridisch ook niet mogelijk. Als iemand een officieel visum heeft om vrij rond te rijzen in Europa mag je ze toch niet tegenhouden.

The Unjorisable | 13-04-11 | 12:12

Helemaal eens met ons Geert. Alleen moeten die dichte grenzen niet om NL liggen maar om de EU.

Conan de Rabarber | 13-04-11 | 12:12

Hee psssst, freund, drei Pfund Kaffee gegen zwei Kilo Bananen?

Hölzenbein | 13-04-11 | 12:11

Zeeschuimer 11.29
Beatrix en aanhang is momenteel al inlichtingen aan het inwinnen betr.snelle muren.

jadoei | 13-04-11 | 12:11

@Randy McRanderson | 13-04-11

Dat komt omdat we van een tolerant volkje een volkje van opschikken zijn geworden. Zodra zo'n nieuwkomer zich hier meldt en zich breed gaat maken, schikken wij weer een stukje in. Nieuwkomers hoeven in Nederland geen plaats te veroveren op basis van prestaties, maar krijgen alle ruimte op basis van afkomst. Zie ook het nieuwe plan van M. van Poelgeest.

FrankVeer | 13-04-11 | 12:11

@¿Ya tu Sabes? | 13-04-11 | 12:01
Dit bestaat al: de landen die de buitengrenzen van de Schengenlanden moeten bewaken krijgen hiervoor al vele miljoenen van Brussel. Helaas falen de Zuid-Europese landen hier net zo hard in als in het op orde brengen van begrotingen, waardoor er regelmatig Nederlandse Marechaussees en Kustwachters gaan assisteren in die landen.
Het idee van Schengen was goed, maar helaas valt de praktijk anders uit.

Lt. Postmortem | 13-04-11 | 12:10

@ BertBrussen
Als jij een beter idee hebt wil ik het graag nu horen.
Je zou ook kunnen overwegen om jouw idee meteen op te nemen in een stukje warain je andermans idee afkraakt. Wellicht wel zo sportief. Je toegenegen,

Marcus Porcius Cato | 13-04-11 | 12:09

Gewoon een groot hek om Baarle heen, ben je van dat geleuter ook af.

reageerbuis | 13-04-11 | 12:09

Geert zn conservatisme gaat verder dan zn geboortejaar. Bij deze schrijf ik hem af.

Harry Turtle | 13-04-11 | 12:08

Dat gaat lachen worden als ik mn vuurwerk ga halen in Baarle-Hertog. Gaat er dan prikkeldraad om al die enclaves in Baarle-Nassau?

andorra | 13-04-11 | 12:08

Dom is het niet, de verdragen bieden er zelfs de mogelijkheid toe.
kapotte_stofzuiger | 13-04-11 | 11:59

Dat is fijn, de verdragen bieden er mogelijkheid toe.
Nou, meteen doen maar dan?
De verdragen bieden wel meer mogelijkheden, moeten we alles waar de verdragen mogelijkheden toe bieden maar meteen doorvoeren dan?
Kan wel zo zijn die verdragen, maar dan kan het plan van wilders nog steeds wel dom, geldverspillend en inefficiënt zijn.

Ethisch Verantwoord | 13-04-11 | 12:07

Oplossing is geen controle aan de grens maar het niet meer verstrekken van werkvergunningen

maraboe | 13-04-11 | 12:07

Ik ga weer boter smokkelen. Debiel idee van een debiel politicus. Weer even wat roepen vor al die proleten die op hem gestemd hebben. Gewoon doorlopen mensuh, niks aan de hand..

chefkok | 13-04-11 | 12:06

The Lying Dutchman | 13-04-11 | 11:58
Mwa die Mutsaerts mag ik anders nog steeds graag lezen heur.

Randy McRanderson | 13-04-11 | 12:06

geen stijl: jullie beginnen steeds meer ingenesteld te raken in de normale media. Dat wegjorissen tot daar aan toe. Maar wat is jullie voorstel? Lekker links aanhouden? subsidies? kom op, zijn jullie nog wel volx?

Hertog van Alfa | 13-04-11 | 12:06

Wat heeft nederland toch voor aantrekkingskracht op noord-afrikaanse mongolen.

Randy McRanderson | 13-04-11 | 12:04

@The Lying Dutchman | 13-04-11 | 11:58

Je bent niet de enige...
Soortgelijke reactie had ik al willen plaatsen bij de 8-jarige verjaardag.

Lt. Postmortem | 13-04-11 | 12:03

zet ons fopleger maar in om de duitsers en Franzosen te helpen

Vitayalin | 13-04-11 | 12:03

Verkapte Godwin Geenstijl ;)

Rembrandt van Rijn | 13-04-11 | 12:02

Die pvv toch.

Weldra slopen ze Europa nog.

Pa Cartwright | 13-04-11 | 12:02

Ha, oude herinneringen aan Duitse grenswachten met het machinepistool op de borst worden weer wakker. Ten tijde van de Baader-Meinhoff-groep/RAF werd ik tijdens mijn wekelijkse grensovergangen ook steevast gecontroleerd. Niks mis mee. Gewoon controleren en alles eruit halen en retour sturen wat niet in Nederland thuishoort.

FrankVeer | 13-04-11 | 12:02

Kirth Gersen | 13-04-11 | 11:57
Een Europese kustwacht opzetten die de buitengrens beschermd.

¿Ya tu Sabes? | 13-04-11 | 12:01

Welke grenzen? Je loopt zo nederland in! Wat een ongelofelijk dom plan. Puur bedoel voor het domhouden van de pvv stemmer

maraboe | 13-04-11 | 11:59

Ethisch Verantwoord | 13-04-11 | 11:57
De domheid van Wilders kent geen grenzen? Volgens mij juist wel hoor!

gozahtje | 13-04-11 | 11:59

@Ethisch Verantwoord | 13-04-11 | 11:57
Dom is het niet, de verdragen bieden er zelfs de mogelijkheid toe.

kapotte_stofzuiger | 13-04-11 | 11:59

-weggejorist-

The Lying Dutchman | 13-04-11 | 11:58

Als het voor een kofferbak vuurwerk mag of een krat Westvleteren dan moet het ook kunnen voor Noord Afrikaanse padvinders met een knapzak. "Ik zeg DOEN", neem de trein wel.

GormSuil | 13-04-11 | 11:58

De domheid van Wilders kent geen grenzen, als ze daar nou eens een stop-post op zouden zetten....
Dit is natuurlijk weer ondoordacht populistisch gelul om weer meer stemvee van de tokkie nederland binnen te harken.
Ik kan alleen maar hopen dat de meerderheid van de kamer dit met een zak zout of wat neemt.
Maar helaas zijn er te veel chronisch ontrevreden nederlanders die alle frustratie botvieren over wat ze nooit hebben kunnen bereiken door die verschrikkele buitenlanders. en zoals een van mijn voorgangers al zei, toen de grensposten er nog in volle aantallen aanwezig waren was dit land helemaal schoon van allochtonen..... ja, ja.... Geert, wordt eens wakker uit die zelfbevlekkende natte droom van je!

Ethisch Verantwoord | 13-04-11 | 11:57

18konijn | 13-04-11 | 11:53
"Oplossingen moeten dus allereerst worden gezocht bij een scherpere controle aan de buitengrenzen en directe actie ter plaatse tegen die economische vluchtelingen, voordat ze uitzwermen".
Helemaal gelijk, mooi verhaal. Maar welicht het Journaal gezien? Dat gebeurt dus zo te zien niet, ze krijgen visa van Italië.
Jouw oplossing?

Kirth Gersen | 13-04-11 | 11:57

Europa gaat nog eens heel groot worden.
Zeker met alles wat ze maar binnen laten.

Che_cuevara | 13-04-11 | 11:56

@@naaieroplos | 13-04-11 | 11:41

Goed idee, zoals het zo prima werkt in de VS. *kuch*

Biff Eagleburger | 13-04-11 | 11:56

Ik mis het woordje "wachttorens uitgerust met .50 geschut" in bovenstaand Brussen verhaaltje.

kneuterzak | 13-04-11 | 11:55

Graag en heel snel!

Evildutch | 13-04-11 | 11:54

Bigi Bana Boy | 13-04-11 | 11:44
Precies. Oplossingen moeten dus allereerst worden gezocht bij een scherpere controle aan de buitengrenzen en directe actie ter plaatse tegen die economische vluchtelingen, voordat ze uitzwermen. Dit vluchtelingenprobleem is echt een verantwoordelijkheid van alle Schengenlanden. Om dan te gaan roeptoeteren dat er slagbomen rond Nederland moeten, is van een huiveringwekkend simplisme en getuigt van een schrijnend gebrek aan realiteitsbesef. Maar dat zijn we van Geert wel gewend.

18konijn | 13-04-11 | 11:53

die mag teurlings versneld aanleggen. Ik heb er zin aan

ouwe kneup | 13-04-11 | 11:52

Che_cuevara | 13-04-11 | 11:46
Ja, want ook minimaal 1 baan voor de vrije jongens en een baan voor de jongens op de vrachtwagens. Zo komen we er wel.

gozahtje | 13-04-11 | 11:52

Zoals ik al reeds eerder heb opgemerkt; de Stasi is echt niet werkloos geraakt na de val van Die Mauer.

Fruitvliegje | 13-04-11 | 11:51

@eerstneukendanpraten | 13-04-11 | 11:43
Dus ik behoor tot een minderheid, want val binnen de 1%.
Dat moet ik onthouden.
Als je tegenwoordig kunt aantonen dat je tot een minderheid behoort, heb je meteen een streepje voor.
Wat zeg ik... een hele dikke streep.

Che_cuevara | 13-04-11 | 11:50

De grenscontroles hadden nooit weg moeten gaan.
Als bewoner van de grensstreek word ik dagelijks geconfronteerd met junks uit Duitsland, België, Frankrijk.
Jonge Finnen maken daar weer dankbaar gebruik van door die gasten op te vangen (lees: van de weg te rijden) en ze mee te slepen naar een hol waar ze voorzien worden van hun portie dope.

Lt. Postmortem | 13-04-11 | 11:50

Dat Trabantje gaat niet gebeuren in ieder geval.
In die goede oude DDR, ook achter die Antifaschistische Schutzwall in Berlin, mocht je ook 20 jaar wachten op het laatste model van 20 jaar geleden.

said_fred | 13-04-11 | 11:50

Dat Europa was een grote fout.

Korreltje Zout | 13-04-11 | 11:50

@Mr. Vengeance | 13-04-11 | 11:35
De vraag is dan of Nederland een gewaardeerd etablissement is.

Che_cuevara | 13-04-11 | 11:48

@gozahtje | 13-04-11 | 11:34
Ik zie het al, dat wordt een 10-baansweg aan de grens.

Che_cuevara | 13-04-11 | 11:46

@De Kampsjeng | 13-04-11 | 11:39
Zo'n lantaarnaansteker lijkt mij wel "romantisch".
En fietsplaatjes moeten ook terug, wat moeten anders al die verzamelaars doen?

Che_cuevara | 13-04-11 | 11:46

Tsja, de Italianen hebben wél gelijk. Het is ook niet exclusief hun probleem is het wel ? We spreken af dat we een gezamelijke buitengrens hebben en dan moet je ze ook wel helpen als ze met een dermate grote stroom vluchtelingen geconfronteerd worden. We laten ze best wel stikken eerlijk gezegd.

Bigi Bana Boy | 13-04-11 | 11:44

eerstneukendanpraten | 13-04-11 | 11:43
Van de gehele populatie of de populatie nieuwe nederlanders? Lijkt me namelijk knap lastig als 99% van de Nederlanders ongeletterd zou zijn.

gozahtje | 13-04-11 | 11:44

Dus weldra moet dlseth_ over de grens om effe wat Poolse boshoeren aan te duwen? Mooi is dat.

Pa Cartwright | 13-04-11 | 11:44

@eerstneukendanpraten | 13-04-11 | 11:42
Heeft Femke ooit wel eens "nagedacht"?

Che_cuevara | 13-04-11 | 11:44

Prins_Bernhard | 13-04-11 | 11:41

Uitzetten! Uit Nederland???? Maar dat is toch niet humaan?

eerstneukendanpraten | 13-04-11 | 11:43

gozahtje | 13-04-11 | 11:41

Dat is dus 99% van de populatie...

eerstneukendanpraten | 13-04-11 | 11:43

Che_cuevara | 13-04-11 | 11:32

Zeer onwaarschijnlijk. Zo wil zij niet gefotografeerd worden! Zij rijdt namelijk Prius in verband met het miljeu. Dat we over een tiental jaar niet meer weten met al die accu's aan te vangen heeft ze nog niet aan gedacht...

eerstneukendanpraten | 13-04-11 | 11:42

Dom stukje tekst.
Tuurlijk is dit wel een goed idee en had al veel eerder moeten gebeuren.
Daarnaast heeft hetgeen Wilders heeft gezegd betrekking op al die Noord Afrikanen die geluk willen zoeken onder het mom van oorlog in Libie. Die Afrikanen rijden al geen Opel of Trabantje.
Wel goed geopperd om inderdaad die Oostblokkers ook ff te screenen bij de grenzen. Scheelt een hoop inbraken misschien.
Dom stukje tekst.

msgambler | 13-04-11 | 11:42

Gewoon illegaal verklaren en uitzetten. Kan je de grenzen gewoon open houden.

Prins_Bernhard | 13-04-11 | 11:41

Überkant | 13-04-11 | 11:39
O jawel hoor. Ongeletterd, ongemanierd en ontevreden zijn de drie voorwaarden waaraan je moet voldoen alvorens je binnen gelaten wordt.

gozahtje | 13-04-11 | 11:41

ik vind het een goed idee!

Zo hou je illegale mensen tegen en illegale wapens c.q drugs.
Open grenzen is het slechtste wat er maar zijn kan.
in oostblok landen kan je bv nog wapens kopen op straat en zo mee naar Nederland nemen.
en dan maar fijn wachten voor de grenzen zo hou je het hier wel leefbaar.

@naaieroplos | 13-04-11 | 11:41

Tja, als duitsland al de grens controleert, dan hoeven wij dus de grens met duitsland niet te controleren.
Een beetje een non-argument, brussen. Maar dat zijn we wel van je gewend.

Quacka | 13-04-11 | 11:40

@Che_cuevara | 13-04-11 | 11:30: Nee, zo gaat dat helaas niet. Betalen gaat hier per opdracht, niet per uur. Enfin, de X-factor van de PVV is inmiddels wel aan inflatie onderhevig. De grenzen weer opwerpen, goddamn. What's next? Herinvoering van het fietsplaatje? De lantaarnaansteker weer terug? Ik wacht het rustig af.

De Kampsjeng | 13-04-11 | 11:39

Laat maar komen die tsunami van Libiers. Weer een 'tsunami' die onzichtbaar blijft waarschijnlijk...

rannie | 13-04-11 | 11:39

@Moffel 11:33: Waarom kan het niet? Gewoon een slagboom en een paar mannetjes bij de grenzen neerzetten, zo moeilijk is dat niet. Of bedoel je dat het niet mag van Europa? Dat is heel wat anders, ondanks wat links ons zo graag wil laten geloven. Als het volgens Europese regels niet mag, dan passen we die regels gewoon aan. Frankijk en Duitsland, om maar een paar ladnen te noemen, hebben daar ook wel oren naar.

Tenslotte, dit is echt geen gevalletje van de grenzen gaan dicht, het licht gaat uit en het wordt weer oorlog (om maar wat andere pro-Europakreten aan te halen). Geen lange rijen aan de grenzen en er is ook helemaal geen controle op goederen nodig. Gewoon selectieve controle, oftewel je moet (net als vroeger) een beetje afremmen bij de Belgische of Duitse grens, dat is het wel.

Muxje | 13-04-11 | 11:39

Prima plan hoor Geenstijl redactie! Ik heb een uurtje stilstaan voor de douane wel over voor duizenden immigranten minder

DubbelePunt | 13-04-11 | 11:39

De Tsunami van Idioten is veel zorgwekkender! En niemand schijnt m te zien....

Überkant | 13-04-11 | 11:39

Geniaal idee van Greet. Houden we de controles dan ook vol gedurende de zomervakantie wanneer Henk & Ingrid zich per sleurhut verplaatsen? Kunnen ze gelijk ervaren hoe hoe het ook alweer was zonder de EU.

¿Ya tu Sabes? | 13-04-11 | 11:39

De Tsunami van Idioten is veel zorgwekkender! En niemand schijnt m te zien....

Überkant | 13-04-11 | 11:39

'Controles aan de binnengrenzen kunnen gedurende een beperkte periode worden verricht indien de openbare orde of de nationale veiligheid dit vereisen.'
Aldus de Schengen verdragen.
nl.wikipedia.org/wiki/Verdragen_van_Sc...

kapotte_stofzuiger | 13-04-11 | 11:38

Ik sta graag in de rij al duurt het een halve dag als die uitvreters buiten NL en de EU blijven.

MidEvilOnYourAss | 13-04-11 | 11:38

Kleef? Ik ken wel 'die port van cleve.' Gaan ze daar dan pitten die asielzoekerts?

Willem VanDer Decken | 13-04-11 | 11:37

@ Moffel | 13-04-11 | 11:33

Volgens mij is dat niet helemaal waar. Bij voetbalinterlands doen ze volgens mij af en toe ook zoiets. Als de Engelsen bedenken dat ze WOI over willen doen en met de Pruisen willen gaan matten ofzo. Kan me zo iets herinneren van Euro2000.

Enter Yeti | 13-04-11 | 11:37

@ blinde kip | 13-04-11 | 11:29
Gaat om (grotendeels) nog te realiseren projecten. Maakt het plannetje van die clown Poelgeest niet minder stompzinnig overigens.

Pa Cartwright | 13-04-11 | 11:36

Maar aan de andere kant, al die bakfietsmoeders op de A-locaties stemmen standaard GroenLinks zodat manlief langzaam tot wanhoop gedreven wordt door de waardedaling van hun huis. Hun verdiende loon. Moet je maar niet met zo'n gek wijf trouwen.

blinde kip | 13-04-11 | 11:36

@Ivoren Toren | 13-04-11 | 11:26
Als he niet werkt, dan geef je het een andere naam en probeer je het nog een keertje. Natuurlijk is dat de schuld van die racistische autochtonen.

dlseth_ | 13-04-11 | 11:36

@Moffel | 13-04-11 | 11:33
'LOL, hahahaha... gekke Geert.'
Dacht u werkelijk dat Oostenrijk, Duitsland, Frankrijk en Italië niet tot de Schengen-landen behoren?

kapotte_stofzuiger | 13-04-11 | 11:35

Ieder gewaardeerd etablissement heeft toch wel een paar uitsmijters bij de deur?

Mr. Vengeance | 13-04-11 | 11:35

Che_cuevara | 13-04-11 | 11:31
Dan moeten we voor die groep ook maar een aparte rij maken, er zit niets anders op.

gozahtje | 13-04-11 | 11:34

@ Dreverhaven | 13-04-11 | 11:3
Haha! Herkenbaar!

Wim-Lex | 13-04-11 | 11:34

@Frimu2 | 13-04-11 | 11:31
Frankrijk en Duitsland doen het al.
En Zwitserland kom je ook zo maar niet in als asielzoeker.

Che_cuevara | 13-04-11 | 11:34

Zeg Bert, moet jij dit stukje niet aan de redactie van de azijnbode aanbieden, in plaats van het hier te plempen?

Ommezwaai | 13-04-11 | 11:34

Kan ook helemaal niet. Europese Unie en open grenzen, remember? Geldt ook voor verkeer van personen. 100% controles aan de grens... lol

Moffel | 13-04-11 | 11:33

Als kleine jongen waren die grensovergangen tijdens vakantie altijd super spannend (ook vanwege de achterbak vol flessen wijn die uit Frankrijk meegenomen moest worden). Je had tenminste het gevoel echt op reis te zijn.

Dreverhaven | 13-04-11 | 11:33

Die Geert is zo gek nog niet: ontslagen militairen inzetten als douanier. win-win heet dat in managersjargon.

kapotte_stofzuiger | 13-04-11 | 11:32

@eerstneukendanpraten | 13-04-11 | 11:30
Het is een begin.
Maar wat als Femke er in zit?

Che_cuevara | 13-04-11 | 11:32

Ach ze moeten als het goed is eerst nog langs Oosterrijk Zwitserland of Frankrijk..... Zolang die zich nog geen zorgen maken en 100% controles uit gaan voeren. Hoeven wij niet te investeren..... Iets te veel het spel Risk gespeeld hebbende...

Frimu2 | 13-04-11 | 11:31

@gozahtje | 13-04-11 | 11:25
Met al die dubbele paspoorten zijn dat er intussen nogal wat.

Che_cuevara | 13-04-11 | 11:31

PierDrie | 13-04-11 | 11:27

Femke heeft plek zat hoor!

eerstneukendanpraten | 13-04-11 | 11:31

Che_cuevara | 13-04-11 | 11:28

Altijd uitkijken naar een oude Mercedes 190D btw... Dan hoor je er als asielzoeker namelijk helemaal bij!

eerstneukendanpraten | 13-04-11 | 11:30

Clowntje Wilders toch altijd weer met zijn fratsen ... Heeft ie al een gesprek gehad met Honecker en de Stasi?

O nee, wacht...

Hölzenbein | 13-04-11 | 11:30

@De Kampsjeng | 13-04-11 | 11:23
Declareer je dat toch als overwerk.
Verdien je er nog aan ook.

Che_cuevara | 13-04-11 | 11:30

Wat 'n vollidiot. Anders bouw even een Mauer, Wilders, met je partij voor de Freiheit.

Zeeschuimer | 13-04-11 | 11:29

Iedereen die in 020 een dure inloopkast heeft gekocht, kan die van Poelgeest nu echt wel schieten.

blinde kip | 13-04-11 | 11:29

@StYxX | 13-04-11 | 11:17
Ik denk dat die noord-Afrikanen met een ander kenteken rijden.

Che_cuevara | 13-04-11 | 11:28

Bert kan er misschien een paar opvangen in z'n woning.

PierDrie | 13-04-11 | 11:27

Invoeren, en snel.
Ze komen er al aan.

Che_cuevara | 13-04-11 | 11:27

@ Creaguurder | 13-04-11 | 11:22
Voor de PvdA, GroenLinks en D66 wel ja. De grote wereldwijde multiculturele smeltkroes, dat is de oplossing voor alle wereldproblemen. Te beginnen met Nederland, want je moet ergens beginnen. En als het dan toch geen succes blijkt te zijn? Nou, euh...

Ivoren Toren | 13-04-11 | 11:26

Maar dan wil ik wel elke keer een stempel!

Enter Yeti | 13-04-11 | 11:26

Gewoon een apparte rij maken voor hollanders, niet zo moeilijk toch?

gozahtje | 13-04-11 | 11:25

Strak plan.

T.Stark | 13-04-11 | 11:25

-weggejorist-

jeje | 13-04-11 | 11:25

Geniaal retro-idee van Geert. Want in de goeie ouwe tijd, toen er nog volop grenscontroles waren, hadden we natuurlijk helemaal geen illegalen in Nederland. Nee, echt niet!

18konijn | 13-04-11 | 11:25

Geert legt de vinger weer eens op de zere plek. Ik zou hem niet direct in de regering willen (te bot), maar als kamerlid is hij goud waard.

Ivoren Toren | 13-04-11 | 11:24

"Ze komen toch over de bergen en heuvels, die hou je niet tegen"

Aldus reciteerde Boekestijn heden morgen.

Pa Cartwright | 13-04-11 | 11:23

Knettergek. Ik woon in Limburg maar werk in Aachen. En nu? Voortaan maar om 4 uur van huis, of alleen in het weekend thuis slapen? Had ik al knettergek geroepen, mevrouw de voorzitter?

De Kampsjeng | 13-04-11 | 11:23

Nee, alles zomaar binnenlaten is wel de oplossing?

Creaguurder | 13-04-11 | 11:22

@whitechocolateface | 13-04-11 | 11:20
Alweer een reden om het plan uit te voeren.

reageerbuis | 13-04-11 | 11:21

Ik zeg doen!

sjonkanon | 13-04-11 | 11:21

Kinderen bijschrijven mag niet meer vanaf 26 juni. Die mogen ook een verplicht paspoort kopen.

whitechocolateface | 13-04-11 | 11:20

Bert Brussen is links? 100 procent controle, wat is daar nu mis mee?

wirbel010 | 13-04-11 | 11:20

Als je van een gezellig dagje winkelen in Kleef komt kan je toch ook gewoon bij 's Heerenberg de grens over..?

OF we doen gewoon alleen een 100% conrtole op oostblokkers die ons land inkomen en verlaten (met gestolen goederen).

Wim-Lex | 13-04-11 | 11:20

Fijn van die vrijgevige gemeente A'dam. Alsof er al niet genoeg klaplopers in schijtgoedkope huizen op A-locaties wonen, terwijl hardwerkende mensen met een job die nieuw naar A'dam komen zich blauw betalen voor woonruimte. Fijn, die sociale woningbouw!

rintelman | 13-04-11 | 11:19

Naar het buitenland gaan doe je maar per vliegtuig. Pfff.

mokum4all | 13-04-11 | 11:19

Ik zeg doen.

FrankB. | 13-04-11 | 11:19

Selectieve controles aan de grens bestaan nu ook al. De Eurolines bussen worden steevast langs de kant gezet en tien procent van de reizigers mag z'n weg in een ander busje vervolgen. Henk en Ingrid met Sam en Sofie op de achterbank merken weinig van deze acties.

Petrus de Rewa | 13-04-11 | 11:18

Greet kan niet meer helder denken door die tsunami van haarlak op zijn kop.

Klokkie | 13-04-11 | 11:18

100% controle op buitenlandse (PL, RO, EST etc.) kentekens. Dat zou al een hoop schelen!

StYxX | 13-04-11 | 11:17

Waarom niet gewoon een groot hek, voorkomt ook dat die Duitsers deze zomer allemaal kuilen gaan graven op onze stranden.

Kotsende lama | 13-04-11 | 11:17

Ik zeg neen.

Illume | 13-04-11 | 11:17

hij heeft groot gelijk! GO PVV:D

Swabberlulletje | 13-04-11 | 11:15

Strak plan.

lijn5 | 13-04-11 | 11:14

Ik woon niet aan de grens dus van mij mag het.

reageerbuis | 13-04-11 | 11:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken