Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Joehoe Berndsen (D66) waar blijft die poen?

berndsenarroganteD66trut.jpeg Hoogste tijd om D66 weer eens blogtechnisch te stalken. Nee, niet vanwege die belachelijke soap in Amsterdam-West waar pluchegeile raadsleden van zowel D66A als D66B elkaar de tent uit vechten. Nee, we hebben het natuurlijk over die schandalige zak geld vergoedingen die Tweede Kamerlid Magda Berndsen ontving toen ze in Friesland korpschef was. Ter compensatie voor haar dubbele woonlasten + belastingheffing tikte de politie ruim 40.000 euro namens haar af. Maar in totaal werd er voor het jurylid van de Ien Dales Integriteitsaward bijna voor 100K aan onrechtmatige extraatjes geregeld. Hoewel de zaak juridisch niet waterdicht is, en Berndsen er van is overtuigd dat ze niks verkeerds heeft gedaan, beloofde ze alle onterechte poen terug te betalen. (zwaar arrogant interview). In het persbericht van vorige week stelde D66 echter dat 'ongeveer 20.000 euro' zal worden geretourneerd. Maar niemand weet waar dit bedrag op gebaseerd is. Laat staan of het bedrag überhaupt al is overgemaakt. Waarom mag een TK-lid eenzijdig bepalen hoeveel van haar onterecht gesoupeerde taxpoet ze terug gaat geven? 20K is nauwelijks de helft van de illegale 30K huurvergoeding + 11.443 euro taxcut. Om nog maar te zwijgen van de opmerkelijke 50.000 euri die Berndsen jarenlang als persoonlijke toelage opstreek. Die liegende tuthola wist voordat ze in de TK kwam 100% zeker dat haar vergoedingen dubieus waren maar dacht dat ze haar werkgever wel kon opschepen met de gevolgen. Ondertussen zwijgen Pechtold c.s. in alle talen over het akkefietje. Damage control staat hier. Telefoon wordt niet opgenomen. Mails en SMSjes genegeerd. En mevrouw Berndsen wordt boos wanneer (weinig) journalisten naar de stand van zaken informeren. Dat worden nog mooie tijden op GeenStijl in de wekelijkse rubriek: "HEEFT MAGDA BERNDSEN (D66) DIE GESTOLEN TAXPOET NU AL TERUGGEGEVEN???"

Reaguursels

Inloggen

Kijk deze D66 mevrouw weet tenminste waar Abraham de mosterd haalt.
Gelukkig zwijgt Pechholdt nu in alle talen.
Dat laatste was wel anders toen hij oreerde over meneer Lucassen van de PVV die in zijn jonge jaren verliefd was op zijn 18 jarige vlam.

Mantisomantis | 13-04-11 | 10:32

wat een smerig tering volk. pechtold trek die beerput eens open smerige rat.en wie draait er weer voor op?

mamma5506 | 13-04-11 | 10:06

En wat anderen opmerken: mevrouw accepteert een baan (waarvoor ze kennelijk de meest gekwalificeerde persoon is op dat moment) en wil er niet financieel op achteruit gaan. Vreemde gedachte? Graaien? Dacht het niet. Is hele andere casus dan die PVV'ers met dubbele aanstellingen als gemeenteraadslid en tweede kamer plek of tweede kamer plek en aanstelling bij Europarlement. Als ze inderdaad dubbel werk zouden doen, zouden ze wat mij betreft twee salarissen kunnen houden, maar de realiteit is dat ze er in beide banen niets van bakken...

Plop! | 13-04-11 | 09:59

Och guttegut. GS heeft weer een hobby projectje gevonden. Het is natuurlijk ook heul vervelend dat er mensen zijn die meer verdienen dan de gemiddelde GS reaguurder. Stop met klagen, zoek zelf een leuke baan waar je kunt declareren.

Plop! | 13-04-11 | 09:53

D(ieven)66

Flushing | 13-04-11 | 09:24

Goh, blijkbaar gaat iedereen hier met zijn arbeidscontract langs zijn jurist om te checken of de werkgever zijn zaakjes juridisch wel voor elkaar heeft. Of zijn het goedkope praatjes voor de vaak?

Anders nog? | 13-04-11 | 01:13

wat zou ze vinden van boterzuur in de brievenbus, bij mij komt gvd de deurwaarder voor 200,- euri!Blijf haar achtervolgen tot dat ze zich nergens meer kan vertonen die snol.

the wanderer | 12-04-11 | 22:17

mevrouw berndsen ging uit van een juridisch correct contract van haar werkgever. Dat is lekker makkelijk, hetzelfde als mevrouw herfkens die zogenaamd niet wist dat het een doodzonde is om bij de vn geld van je eigen of een andere regering aan te nemen wanneer je als ambtenaar van de vn werkzaam bent en daar je riante belastingvrije salaris van krijgt. Hilarisch. En dan dat stilzwijgen van de d'66 spinmachine met "een artikel dat deels incorrect is", ja en welk deel was dan wel correct, he lekkere voorlichters.......
wat een amateuristische bende.
Doet me ook nog denken aan Jo Ritsen die zijn pensioengat liet dichten door de universiteit toen hij na een riant betaalde functie terug kwam naar Nederland. Maar vergat er bij te vertellen dat zijn pensioengat er helemaal niet was want bij internationale organisaties krijg je bij vertrek je pensioen en het door de werkgever ingelegde deel handje contantje uitbetaald of op een rekening naar keuze in een belastingparadijs zonder informatieverplichtingen naar je eigen land.....
Graaiers zijn het, allemaal.

los molinos | 12-04-11 | 22:13

Was wel lachen dat op heel veel politiebureaus slingers hingen gemaakt van declaratiebonnetjes van deze mevrouw die altijd op de 1e rij zat als het ging over integriteit. Die politiemensen ongenadig strafte wanneer zij een misstap maakten maar zelf willens en wetens veel teveel declareerde. Toen ze geconfronteerd werd met haar reisdeclaraties van haar snoepreisje naar de VS gaf ze als antwoord dat ze"binnen de kaders van de regelgeving had geopereerd"hetgeen een keiharde leugen was. Daarnaast heb je als politiemens ook nog zoiets als intrinsieke integriteit. Ik ken een politiechef die in dezelfde tijd ook op studiereis ging naar de VS en "gewoon" economyclass vloog omdat hij van het prijsverschil met businessclass zijn hele verblijf kon betalen en dat terwijl hij volgens de regels wel businessclass mocht vliegen. Kijk, dat bedoel ik nou, dat is integer. Daar kunnen dit soort graaiers een voorbeeld aan nemen. Overigens zitten dit soort figuren nog steeds in het Friese korps. Snoepreisjes door heel Europa en over de hele wereld zgn om buitenlandse korpsen te helpen.

rexmundi666 | 12-04-11 | 21:30

ff, serieus..... Er is echt redelijk veel aan deze dame wat me totaal niet aanstaat hoor, maar toch. Ze heeft een aanbieding gekregen voor een nieuwe baan. Het is denk ik haar goed recht om een eisenpakketje neer te leggen, ze wilden haar immers graag hebben. Dat er vervolgens een aanbieding wordt neergelegd die niet de conform geldende wet en regelgeving is, kan je haar denk ik niet kwalijk nemen. Hoeveel van jullie gaat een aanbieding bij een nieuwe werkgever op die manier controleren? Het is veel te makkelijk om haar hiervoor volledig af te branden. Ik vind het volledig de verantwoordelijkheid van de werkgever. Neemt niet weg dat dit is veroorzaakt door de belachelijke voorkeur voor meer vrouwen op deze post waardoor er heel geforceerd naar een vrouw is gezocht ipv de beste persoon voor het werk.

Arie10 | 12-04-11 | 20:50

Wel toevallig (of juist niet) dat bij een bestuurlijke fail opnieuw de naam Geert Dales wordt genoemd:
Amsterdam (wethouder), Leeuwarden (burgemeester), Inholland (bestuurder). Waar duikt de naam Geert Dales binnenkort weer op in verband met verkeerd gespendeerd geld?

FrankVeer | 12-04-11 | 20:44

D66: de poletiek mot anders.
Maar mag ik intussen wel ff vangen?

ZDEV | 12-04-11 | 20:32

nu we het er toch over hebben,
heeft HERFKENS al geschokt,....

b500 | 12-04-11 | 20:31

Juist! Aanpakken dat mens/D66!

Hobbykip | 12-04-11 | 19:19

Ik had 60 euro teveel reiskosten gehad. Werd op mijn volgende salaris gewoon ingehouden. Waarom kan dat bij een D66-er niet?

Kobus v/h zandpad | 12-04-11 | 19:02

-weggejorist-

eye | 12-04-11 | 18:30

heel goed, blijven volgen dat wijf...

tintintin enz | 12-04-11 | 18:18

Heeft Tineke Huizinga de kosten voor haar privéjet eigenlijk al eens terugbetaald?

kaergbo | 12-04-11 | 17:38

Er gelden wetten voor D66 en wetten voor anderen, de eerste bepalen ze zelf, voor zichzelf, de laatste handhaven ze voor anderen.

smdyasc | 12-04-11 | 17:35

@brunz | 12-04-11 | 16:52 | + 0 -
op bezoek bij Johnnie de Mol ?

Zuitschuip | 12-04-11 | 17:31

Die linkse mevrouw vertoont hoerengedrag en dan gelijk excuses aan de hoeren want die werken voor hun centjes wat van deze linkse proleet niet gezegd kan worden....

SpvvD | 12-04-11 | 17:17

Toch is Geert Dales hier de hoofd schuldige, wast weer z'n handen in onschuld.
Wat voor ere baantje gaat meneer opstrijken na deze mislukte HBO klus?

lanexxx | 12-04-11 | 16:56

@ Sir Galahad the Pure | 12-04-11 | 14:46

Had bij Gregorius natuurlijk moeten zijn: "Anaal Gefixeerd"

yamahaha | 12-04-11 | 16:47

Het betrof een afspraak met haar werkgever (VVD-er Geert Dales). Voor je geloofwaardigheid als kamerlid kun je in zo'n situatie maar 1 ding doen: onmiddellijk (is nu al te laat) terugbetalen.
Dan ook, kunnen justitie en GS zich richten op de werkelijke kwade genius: Geert Dales. Deze man smijt namelijk met belastinggeld: miljarden verdwenen in de Noord/ZuidGoot, tienduizenden diploma's verloren hun waarde onder zijn bewind bij InHolland en hij vangt aswespeak zelfs nog een extra jaartje bovenbalkenendenorm voor helemaal niets doen. Een echte VVD-er: Graaie, Hebbe en Houwe

Valmona | 12-04-11 | 16:46

Een wekelijkse rubriek, goed idee. Stuur dan ook gelijk GS-tv steeds even langs, WEKELIJKS.
Hoe zit het trouwens met dat filmpje deel 2 van Buma Stemra?

Tommygunner | 12-04-11 | 16:45

Pochtheld is, zoals verwacht, heul erg stil in deze kwestie. Die heeft zo'n Wilders en PVV obsessie dat hij de balk in zijn eigen oog en in die van zijn eigen club niet ziet en wel nooit zal zien. Het met het morele vingertje naar anderen wijzen heeft dan ook iets treurigs voor deze kapitein van een roeiboot, waarvan ik hoop dat die spoedig zal zinken.

La Vie En Rose | 12-04-11 | 16:45

Alleen al dat irritante, zelfverzekerde smoelwerk van dat mens doet me schuimbekken. GS: doe er wat aan!

SjiekDeFriemel | 12-04-11 | 16:33

Deze D66'er eist opheldering. Geef terug wat je ontrechtmatig hebt gekregen (en dat bepaald D66 niet). Wat een vertoning zeg!

Project Newt | 12-04-11 | 16:31

-weggejorist-

PIS-Alchimis | 12-04-11 | 16:21

Wat is het stil bij Pechtold ! Welnu meneer Pechtold, bespaar ons dan voortaan ook uw ijdeltuitige, haantje-de-voorste-gedrag met dat opgeheven vingertje waarmee u altijd richting PVV wil wijzen !

krelus | 12-04-11 | 16:16

ja, al die heren en dames, allemaal, willen status, macht, geld en mijn respect. de eerste drie hebben ze al maar op mijn respect kunnen ze wachten tot ze een ons wegen. als het salaris van een korpschef 90.000 euro bruto betaamt te zijn. dan is dat 90.000 euro. ik wil ook wel compensatie voor belasting. en wie gaat dat betalen?...... duh de belastingbetaler natuurlijk. het lijkt godverdoeme wel een poppekast met katrien en jan klaassen.

9-buts | 12-04-11 | 16:12

-weggejorist-

streknek | 12-04-11 | 16:12

Ik heb Zemblablabla hier niet over gehoord, zal wel selectieve journalistiek zijn, alleen als het de rechterzijde betreft, dan is men altijd opmerkelijk wakker!

ONS | 12-04-11 | 16:12

Als Eveline Herfkens het niet hoeft terug te geven waarom zij dan wel?
Links of linkser?

Boomschade | 12-04-11 | 16:11

Is anders geen onjuiste reactie van haar; ze legt het goed uit.

WeesFatsoenlijk | 12-04-11 | 16:09

"Telefoon wordt niet opgenomen. Mails en SMSjes genegeerd". Is dat niet één van de klachten van de VvPVV zoals ik dat Tomlow vanmorgen op Radio 1 hoorde vertellen ?

Bigi Bana Boy | 12-04-11 | 16:06

Dan heb ik toch echt liever iemand die dreigt door een brievenbus te pissen in het parlement zitten.
Lucassen probeerde (in zijn beperkte en onhandige manier) tenminste nog z´n buurt te verbeteren door het hondenpoepprobleem aan te pakken. In tegenstelling tot dit wijf dat tot helemaal niets in staat is.

Hansi Hintenzeer | 12-04-11 | 16:03

Hulde! Aanpakken die draak.

Nodonut | 12-04-11 | 15:58

Magda Berndsen is wel een dief, maar natuurlijk niet van haar eigen portemonnee.

Koorknaap | 12-04-11 | 15:45

Topstukje. Fijn dat GS er achteraan blijft zitten. Kom op mevrouw Berndsen, wees geen dief en sta voor integriteit: BETAAL TERUG, ALLES!

titsme | 12-04-11 | 15:43

Hé heer Pechthold, tijd voor commentaar dunkt me. We kunnen ons niet altijd blijven verschuilen!

lanexxx | 12-04-11 | 15:40

Deze mevrouw praat al gerede tijd categorisch met haar anus tegen de maatschappij en dat zal niet veranderen.

Brusselmans, D66 bashen altijd +1 en voor jezelf opkomen dito. Houd vol.

netniet | 12-04-11 | 15:39

PS. het geld is al lang op, het is besteedt aan een 11 meter hoge paashaas in de achtertuin van mevrouw Berndsen.

Sigtyr | 12-04-11 | 15:38

D66 typische regentenpartij die met hun neus ietsje omhoog ons hun diepe, ethisch zuivere, waarheden schenken. Meestal meer eelt op hun ambtenarenbilletjes dan op hun twee linker handen.

Pierre Bezuhov | 12-04-11 | 15:37

Pechtold, is dat niet die gozer die zijn muil altijd opentrekt en er alleen maar gebakken lucht uit laat komen? Die gozer die heeeeeel veeeeeel praat maar niks zegt? Die gozer die zo'n grote bek had over de heer Lucassen? Hebben we het over die Pechtold?

Sigtyr | 12-04-11 | 15:36

Dat geld heeft ze helemaal niet(meer), dergelijke sponzen eigenen zich juist allerlei extraatjes toe omdat ze NIET met geld om kunnen gaan.
Mijn gok: ze laat het "verrekenen" met salaris etc.of moet zelfs gaan LENEN.
Ons land gaat kapot aan zulke domme mokkels die door partijpolitiek op plaatsen terecht komen waar 10.000 betere mensen voor zijn.

hagelkruis | 12-04-11 | 15:33

gewoon benoemen wat het is: stelen. dus laat die takketrol maar eens flink zweten. en al dat overjuridisch gezwets slaat ook nergens op. als je de mond zo vol hebt over het "juiste" want d66 is een beginsel-partij, begin dan eerst zelf je maar eens daar naar te gedragen. jack de vries neukt een werkneemster, dus raus. deze muts ook met pek en veren insmeren en achterop de ezel den haag uitjagen.

minimá-armezusvan.. | 12-04-11 | 15:23

Ik ben voor minimumloon voor ambtenaren, laat ze maar eens lekker op een houtje bijten!

LinkseRechtse | 12-04-11 | 15:22

LinkseRechtse | 12-04-11 | 15:14
Een stel ambtenaren en bestuurders die met elkaar afspreken hoeveel ze wel niet kunnen graaien,en de uiteindelijke (belasting)betalers heeft er niets over te zeggen, behalve natuurlijk dat die het gelag moet betalen.

seven | 12-04-11 | 15:19

No wonder dat de noordelijke politiekorpsen (Friesland, Groningen, Drenthe) onder curatele staan van de minister. Als ze zo makkelijk met geld smijten, raak je snel failliet ja. Netjes en snel even terug betalen aan de burgers... Anders D66 was de campagne he? Jah Anders Geld Afhandig maken... Lekker is dat.

LinkseRechtse | 12-04-11 | 15:14

Mag ik zeggen dat mevrouw Berndsen een zelfingenomen takkehoer is welke zich graag laat betalen door de belastingbelater? Ja, dat mag ik zeggen vinden ze hier. Ga je schamen mevrouw met het korte lontje en 'voorbeeld' functie. U bent gewoon een heel slecht mens. De cijfers welke criminaliteit, misdrijven etc aangeven zijn niet beter geworden door uw toelages etc. Kortom u bent een prutsers van het ergste soort welke zichzelf oh zo belangrijk vindt. Nu uitkomende voor een partij waarvan men weet daar werken hele rare huichelaars. Dhr Staal welke zo in opspraak is de laatste tijd met 'Stop bankiertje pesten' stond hier ook op de lijst. Allemaal uitkomen voor een 'moreel' okay partij maar ondertussen de melkkoe 'burger' finaal leeg willen trekken. Want ja, deze personen zijn oh zo belangrijk.

Rest In Privacy | 12-04-11 | 15:13

Als elke werkende Nederlander en ondernemer alle info op een rijtje zou hebben aan bedragen van fraude, diefstal, subsidies en over de balk gegooide euo's, dan zou er in Nederland helemaal niemand meer gaan werken.
Hier zou opgeroepen moeten worden tot een algemene stop op betalen van belasting, net als de Grieken al tientallen jaren gedaan hebben.
Iedereen zou moeten beginnen met de btw af te schaffen, gewoon niet meer betalen, btw is diefstal van de burgers.
Bij elke aankoop overal 19% korting eisen.
Dit lukt in heel veel gevallen, want wij dingen nooit af en dit is in meer dan 50% in Europa heel gewoon.
Dus mensen begin er nu mee en laat Jan Kees de tering maar krijgen. Die gooit alles in die bodemloze put EU/

joopwil | 12-04-11 | 15:10

€643,- per 'werk'dag, en zo te zien komt ze niet tekort.

Dr.Thorvaldt | 12-04-11 | 15:09

winterpeen | 12-04-11 | 14:58 |
Ja.
'
Dat bewaren ze in een kluis, zodat het niet slijt. #donorcodicil

dosis | 12-04-11 | 14:59

Zouden politici een geweten hebben.

winterpeen | 12-04-11 | 14:58

Weer een crimineel in de tweede kamer voor D66. Naast Genocide-ontkenners, nu ook fraudeurs. En maar dwepen met een verhaal over een brievenbusplasser' bij een andere partij. ('niet eens uitgevoerd, was immers reactie op hondenpoep in tuin richting baasje ws in de trant van 'hoe zou je het vinden als er bij jou door de bus wordt geplast')

seven | 12-04-11 | 14:58

Karel Kruizenruiker | 12-04-11 | 14:09

In het kader van links lullen en zeau mag die ook van mij...

eerstneukendanpraten | 12-04-11 | 14:56

Stel dat ze voor die 100.000 extra haar personeel dusdanig heeft gemotiveerd, dat er in haar dienstperiode 10 doden minder zijn gevallen, 10% extra misdrijven zijn opgelost en 200 hangjongeren aan het werk gezet zijn. Dat zou toch mooi zijn, of niet?
'
*wakker schrikt en denk aan flitsboetes

dosis | 12-04-11 | 14:55

Parsons | 12-04-11 | 14:39
Van onze nieuwkomers op scooters op weg naar de moskee die D66 het liefst met busladingen farm4.static.flickr.com... tegelijk importeert om zo Wilders te plagen?
seven | 12-04-11 | 14:50 | + 0 -
Een variant op twee honden vechten om een been.

winterpeen | 12-04-11 | 14:54

Helden!

asgardian | 12-04-11 | 14:54

Ze was korpschef en had het motto: met dieven vang je dieven.

triefel in ragmonus | 12-04-11 | 14:54

Ja leuk maar wanneer krijgen we eindelijk eens te zien hoe het bij BUMA is afgelopen?

rvg | 12-04-11 | 14:53

Dat interview is idd om van te spugen, wat een arro en irri wijf is dat.

woefdrammer | 12-04-11 | 14:53

Parsons | 12-04-11 | 14:39
Van onze nieuwkomers op scooters op weg naar de moskee die D66 het liefst met busladingen farm4.static.flickr.com/3365/354555917... tegelijk importeert om zo Wilders te plagen?

seven | 12-04-11 | 14:50

Staat die D van D66 voor Demonisering?

Che_cuevara | 12-04-11 | 14:50

@Transformatorhuisje 14.06
Die ook heel belangrijke mevrouw heeft aangeboden een jaartje voor 1 dollar te werken, en ook daar niks van over gehoord.

Uw Verzekeringsadvis | 12-04-11 | 14:49

@krelus | 12-04-11 | 14:47
Laat dat beschaafde maar vallen.

Che_cuevara | 12-04-11 | 14:49

Was ik ook maar een heel belangrijke mevrouw.
Maar nee voor 15 mei mot de belasting over 2009 betaald zijn anders draaien ze me een bal af.

Uw Verzekeringsadvis | 12-04-11 | 14:47

Kleptocraten '66

sjaakdeslinksesul | 12-04-11 | 14:47

Uitstekend idee! Ik blijf 't volgen, die wekelijkse rubriek over deze uiterst arrogante, inhalige madam Berndsen, van dat ooohhh zooo beschaafde D66 dat immer een patent claimt op het morele gelijk in onze samenleving.

krelus | 12-04-11 | 14:47

Brusselmans, ik hoop van harte van dat het een retorische vraag betreft?

PTX | 12-04-11 | 14:46

Als Berndsen een Kamerlid van de PVV was geweest, was er uitvoerig aandacht voor dit verhaal in Nieuwsuur en Pauw & Witteman. Maar nu? Niet dus. Laat Rutger zijn roze microfoon dus maar tevoorschijn halen en die onder de neus van Pechtold proppen!
.
By the way: www.gregoriusnekschot.nl/blog/index.ph...

Sir Galahad the Pure | 12-04-11 | 14:46

@De Kampsjeng | 12-04-11 | 14:36
Heel erg eng maar waar; D66 is gevaarlijker voor de Nederlandse soevereiniteit en de veilgiheid van haar burgers dan Al-Qaida. Tegen Al-Qaida zetten we het leger in..

dlseth_ | 12-04-11 | 14:42

Jij bent de lul (tralala tralalie)

Pinteman | 12-04-11 | 14:42

Pechtold: “Berndsen heeft bij haar sollicitatie in alle openheid met mij gesproken.” "
Mooi, hij wist er van.

winterpeen | 12-04-11 | 14:40

@seven | 12-04-11 | 14:36
Precies.

Het is de schuld van een ander.

Waar ken ik dat toch van?

Parsons | 12-04-11 | 14:39

D67, D68, D69.... D2000.001, D2000.002... oh, #$%^& dat moet Euro zijn, opnieuw:

€66, €67, €68....

hfakker | 12-04-11 | 14:37

Voor de mensen die denken dat een publicatie op GS ook maar iets uitmaakt. To bad.
We hebben het hier over D66-ers. Een volkje dat geschoold en bedreven is, in het zo hard en pijnlijk mogelijk frustreren van het landsbelang, ter meerdere eer en glorie van zichzelf. Om nog maar te zwijgen over de geradicaliseerde tak van de partij. Die dragen toga's en ondermijnen al meer dan 20 jaar de (staats)veiligheid.
Zulk politiek scootertuig laat zich niet wegjagen met een snedig artikeltje op GS. Vroeger had men de brandstapel. Meer zeg ik niet.....

De Kampsjeng | 12-04-11 | 14:36

Zo is dat, Brusselmans, roeren waar 't stinkt !

baba4oog | 12-04-11 | 14:36

Wut?
Magda Berndsen Tweede Kamerlid voor D66: “De Rijksauditdienst heeft wel gelijk dat het in strijd is met de regels, maar dat is een droge constatering. Ik voel mij daar niet verantwoordelijk voor, de verantwoordelijkheid ligt bij mijn werkgever. De consequenties ga ik dus niet op me nemen”

Probeer dit eens bij bv de belastingdienst als je eens een forse naheffing krijgt, kijken of ze het accepteren.

seven | 12-04-11 | 14:36

Op basis waarvan is dit varken tot korpschef gebombardeerd dan? Ze heeft kennelijk affiniteit met fraude maar ik kan me niet voorstellen dat ze het flauwste benul heeft van hoe het er op straat aan toegaat.

Randy McRanderson | 12-04-11 | 14:36

Wat is er dan zo goed aan feminisme? Als vrouwen zich hetzelfde gaan gedragen als mannen in de politiek, schieten we er niks mee op.

KeurMeester | 12-04-11 | 14:34

Heel goed van GS om zo'n GRAAIpoes wekelijks te stalken...

FIGJAM | 12-04-11 | 14:34

@seven | 12-04-11 | 14:29
En dus is Pechthold even schuldig.
Maar laat dat voor mijn nou geen verassing zijn.

Che_cuevara | 12-04-11 | 14:33

Een directiesecretaresse burgemeester maken is ook diefstal: immers, een muloklantje heeft niet de bagage om de functie tot een succes te maken. Idem politiechef en kamerlid.

Klungel | 12-04-11 | 14:30

Pa Cartwright | 12-04-11 | 14:19
Je overschat kereltje, het is slechts een gladde verkoper. Haar fraude was dan ook kennelijk voor hem eerder een pré;
"D66-lijsttrekker Alexander Pechtold werd door Berndsen op de hoogte gebracht van de ten onrechte uitgekeerde vergoedingen. Pechtold: “Berndsen heeft bij haar sollicitatie in alle openheid met mij gesproken.” "

seven | 12-04-11 | 14:29

@zeg maar jansen | 12-04-11 | 14:23
Ik heb ook nog wel wat geld tegoed van een paar "vrienden"

Che_cuevara | 12-04-11 | 14:29

Die arrogante opblaaspop moet helemaal afgebrand! Wie doet er nog meer mee, Powned? Go for it!

tokelau | 12-04-11 | 14:27

De reactie van Pechtold zal wel weer hetzelfde verhaal zijn; het is de schuld van Wilders en de liberalisering. Daarna gaat hij huilend masturberen op de staatsfoto van Paars 1...

dlseth_ | 12-04-11 | 14:25

Waar is de tijd gebleven dat mensen dit soort functies bekleedden vanuit een ideologisch perspectief? Omdat je iets kunt betekenen voor de maatschappij.
Miep wil macht, Miep wil niet verhuizen, Miep wil tweede huis, Miep wil niet betalen voor eigen keuzes
Ja... Perfecte korpschef :S

StukSchimmel | 12-04-11 | 14:24

Politici zijn net als nonnen en missionarissen. Eenmaal gegeven geld krijg je nooit meer terug.

zeg maar jansen | 12-04-11 | 14:23

Goed zo, GeenStijl! Tanden erin en niet loslaten tot de laatste cent is terugbetaald!

Tenslotte zeggen ze zelf op www.d66.nl
"Afschaffen van subsidies, belastingvoordelen en beschermingsconstructies die ooit nuttig en goed bedoeld waren, maar inmiddels de markt ontwrichten en vooral gevestigde belangen beschermen."
In een stuitend arrogant betoog zegt D66 over anderen:
"Veel mensen willen graag alles bij het oude houden. Ze blijven zitten waar ze zitten en beschouwen hun positie als heilig. Ze denken niet aan de volgende generaties of aan de rest van de wereld. Ze sluiten anderen uit van wat zij zelf verworven hebben. Bang om te verliezen wat ze verworven hebben. Hun goede baan, hun mooie huis, hun verzekerde pensioen."
Laat dat nou precies op Berndsen zelf slaan!!!

lekker wijf | 12-04-11 | 14:23

zo te zien bestaat mevrouw voor 100% uit gesubsidieerd vet.

gesubsidieerd_vet | 12-04-11 | 14:22

Pak die D'66 maar eens goed aan! Flut partij!

reade romke | 12-04-11 | 14:21

Een juiste trias politica, juridische D66 oplossing zou zijn: Aangifte (wie doet dat als belanghebbende? En waarom heeft de staat dat zelf nog niet gedaan) vervolging wegens fraude/diefstal, veroordeling door D66 rechter. Uitzitten van de jarenlange celstraf en plukze die de criminele winst terugvordert.

seven | 12-04-11 | 14:20

@ Che_cuevara | 12-04-11 | 14:15
Tja, een domme gast vind ik het zeer zeker niet. Derhalve mijn verwondering. Berndsen d'r uittrappen lijkt mij strategisch, een uitstekend statement.

Pa Cartwright | 12-04-11 | 14:19

Een mening vragen aan Pechtold werkt alleen als de vraag gerelateerd is aan de PVV. Verder mag ik hopen dat, met alle voorhanden middelen, het niet blijft tot een stukje op GS. Meningen Kamerleden en lokale partijgenoten zouden het iets smeuïger maken.

KeurMeester | 12-04-11 | 14:19

Dat downplayen heeft niet geholpen. Ik vertrouw die regenteske rechterskliek niet, zal dat nooit doen en niets kan dat veranderen. Waarom? Een woord: Pechtold.

De Kampsjeng | 12-04-11 | 14:18

Pechtold staat altijd vooraan als er wat mis is, ik mis hem nu een beetje in deze zaak....

anaconda75 | 12-04-11 | 14:16

@eerstneukendanpraten | 12-04-11 | 14:08
Ik denk gewoon aan "politici"

Che_cuevara | 12-04-11 | 14:15

ik ga nu james bond spelen op de computer, werkt goed tegen irritatie. dus: spelen op computer, geen gekke dingen. Maar ben wel boos op deze mevrouw want het is niet netjes om eerst boeven op te sluiten en vervolgens zelf ook te stelen. Hoe kun je op deze partij stemmen??

Hertog van Alfa | 12-04-11 | 14:15

Dit soort hufters zijn goed voor 10 PVV zetels, maar dat wil of kan Pechtold en de rest van de oude politiek niet begrijpen.

captainobvious | 12-04-11 | 14:15

@Pa Cartwright | 12-04-11 | 14:05
Je had van kereltje Pechold toch niet anders verwacht?

Che_cuevara | 12-04-11 | 14:15

Ja, leuk! Wekelijkse rubriek!!!!!

Spaarnwouderpoort | 12-04-11 | 14:14

@rara | 12-04-11 | 14:02
En per definitie dus een nog grotere dief.

Che_cuevara | 12-04-11 | 14:13

@ Transformatorhuisje | 12-04-11 | 14:06
Herfkens weigerde pertinent ook maar iets terug te betalen. Na een hoop juridisch gezanik ging mevrouw dan maar gratis wat als consultant voor de VN rondhangen, poeh poeh.

Pa Cartwright | 12-04-11 | 14:12

@eerstneukendanpraten 14.08
Ik moet meer aan Evelien Herfkens denken.

Karel Kruizenruiker | 12-04-11 | 14:09


Bestaan er überhaupt nog integere politici? Liegen, bedriegen en misleiden zo rollen ze in de TK.

Masuka | 12-04-11 | 14:09

"Ik kan mensen enthousiasmeren en streef naar een cultuur waarin mensen zich veilig voelen. Maar ik ben ook streng als het moet, zeker als het gaat om integriteit. Dan behoor ik tot de preciezen en niet tot de rekkelijken. Ik neem in dat geval ook vergaande besluiten, die veel kunnen betekenen voor individuen. Daar heb ik geen moeite mee. Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun daden, als er actie moet worden ondernomen, schroom ik niet in te grijpen."
www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=...

Worden jullie al enthousiast?

Prof. D.A.H. Vintik | 12-04-11 | 14:08

Ha, als in de klassieke AT5-repo 'WE WACHTEN AF'

jullie ook hier? | 12-04-11 | 14:08

Waarom moet ik nu steeds aan iemand als Lodewijk de Waal denken?

eerstneukendanpraten | 12-04-11 | 14:08

Heeft Herfkens al iets teruggestort van haar onterechte vergoedingen? Ik geloof er geen snars van, en zo rolt die D66-dame eauk. *heeft het vermoeden dat de (mottige) mantel der liefde weer eens uit de kast getrokken gaat worden*

Transformatorhuisje | 12-04-11 | 14:06

Onbegrijpelijk dat Pechtold haar überhaupt nog laat zitten – ongeacht of ze dat geld teruggeeft.

Pa Cartwright | 12-04-11 | 14:05

Prima aktie GS. En nu niet meer loslaten!

_Fly66_ | 12-04-11 | 14:05

Rutger, werk aan de winkel!!! Met camera graag, laten we zeggen "het Vogelaar effect" met terug betalen uiteraard, anders huis bezoek! Pechtold kom er maar in....

RazendeBode | 12-04-11 | 14:05

jongens, dit staat er boven de site:
Buitenhof Online
Onafhankelijk politiek magazine D66 Den Haag

onafhankelijk?
Vanuit d66 standpunt?
wat een verkeerde soort menschen zijn dit...

Hertog van Alfa | 12-04-11 | 14:04

Heeft Magda Berndsen (D66) die gestolen taxpoet nu al teruggegeven???
De vraag stellen is is hem tegelijkertijd beantwoorden: NATUURLIJK NIET BRUSSELMANS!

Karel Kruizenruiker | 12-04-11 | 14:04

Heeft kristin Tineke al terugbetaald. Iets voor Rutger als hij zich verveelt?

blueberry | 12-04-11 | 14:03

Natuurlijk gaat Magda niets of nauwelijks terugbetalen, dat is een taak voor het plebs!

necrosis | 12-04-11 | 14:03

Weet je wel wat dat kost, dat geld terug geven, hè? Dat gaat aardig in de papieren lopen, als iedereen dat zomaar even ging doen. Nee, Magda gaat hier nog eens heel lang over nadenken, totdat iedereen het weer een beetje vergeten is. En dan naar Zuid-Frankrijk een ecologisch-lesbische wijnboerderij beginnen. Om bij te komen van alle commotie 'rond haar persoontje'.

Biff Eagleburger | 12-04-11 | 14:03

top

aanpakken dat varken

sikk | 12-04-11 | 14:03

Als je een tientje uit de kassa jat dan ben je een dief. Als je een ton uit de staatskas jat, dan ben je een politicus.

rara | 12-04-11 | 14:02

Nee, en dat gaat ze ook niet doen.

Zo rolt D66 namelijk.

Die denken alleen anderen te maat te kunnen nemen.

Parsons | 12-04-11 | 13:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken