
Een nieuwe dag, maar we gaan gewoon verder. Om 15:00 uur geven interim burgemeester Eenhoorn (VVD) van Alphen en officier van justitie Kitty Nooy weer een persco. Aangezien 12 uur geleden al werd gezegd dat de namen van de slachtoffers "over een uur bekend zullen worden gemaakt", zal dat nu wel gebeuren. Verder komt er misschien antwoord op de vraag wat er in de afscheidsbrief van Tristan van der Vlis (24, bekend bij politie wegens bedreiging en
illegaal wapenbezit luchtdrukpistoolbezit, vergunning voor vijf vuurwapens) stond. U kunt zelf live meekijken naar de driehoek van Alphen via
RTL Nieuws en
Journaal 24 maar u kunt ook uw plaatselijke televisie raadplegen. De radio raden wij af, die lezen namelijk maandagavond pas in de NRC dat er iets in Alphen is gebeurd, maar op eigen risico is
GrindpadFM een poging waard. Bij spectaculaire onthullingen geven wij uiteraard de nodige updates.
Update: Dodelijke slachtoffers: 3 mannen (80, 49 en 42 jaar oud), 3 vrouwen (91, 68 en 45 jaar oud), allen uit Alphen. De 42-jarige man was van Syrische afkomst.
Update: De nog levende Tristan van der Vlis die op dit moment in Alphen aan den Rijn rondloopt is dus NIET de dader. Gaarne deze onschuldige nu met rust laten. Enige dader is namelijk dood.
Update: Aap is uit de mouw. Korpschef Jan Stikvoort zat er tijdens persconferentie naast en tuinde in de
zoveelste socialmediahoax. Onderzoek heeft uitgewezen dat er geen 2e persoon in Alphen aan den Rijn is met dezelfde naam als de dader. Politie
onderneemt actie richting faker.
Reaguursels
InloggenBy the way, zou deze meneer www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/04/... hier nou een kick van krijgen?
Volgens mij kan deze meneer namelijk nu eenvoudig worden opgepakt, want hij heeft immers gedreigd met iets soortgelijks!
Ze hebben juist vorig weekend bij de Schietsportvereniging Alphen de volgende generatie klaargestoomd: svalphen.wordpress.com/
en: svalphen.files.wordpress.com/2011/04/0...
Gezellig...
@ King of the Oneliner | 10-04-11 | 21:20
Ben het helemaal met je eens. Behoudens leger en politie heeft niemand een wapen nodig en zou het dus ook niet mogelijk moeten zijn om een wapen te bezitten.
Een referendum graag! Wedden dat we die gekken hun gevaarlijk speeltjes dan voorgoed afnemen?!
hanz71 | 10-04-11 | 22:33 |
Helemaal mee eens. Overbodige info.
Gelukkig zit er geen speelgoedwinkel in de Ridderhof. Lekker belangrijk trouwens.
Wat ik me nou serieus afvraag: Als vandaag of morgen dat winkelcentrum weer open gaat, wat doet de filiaalhouder van Bart Smit dan met de exemplaren van 'Killzone 3' die hij in de schappen heeft staan?
heeee
die foto is gepikt en verknip van de site district8.net...
;)ontopic.... ik vindt dat instanties in het geheel ook WEER eens gefaald hebben,Die jongen had nooit zn wapens thuis mogen hebben gezien zn eerdere suïcideneiging/depressie
Een verschrikkelijk gebeuren gister zeg heb er gewoon geen woorden voor, zo erg en onwerkelijk vindt ik het, Wat ik wel n beetje 'jammer'vindt is dat media lijkt te vergeten dat ook tristan ouders etc had en dat hun net zo goed iemand kwijt zijn namelijk hun zoon, Die mensen hebben naast rouw w.s ook n plaatsvervangend schuldgevoel.die mensen gaan t heel zwaar krijgen voor hen is hij niet "alleen maar" de dader maar ook hun zoon,En ik vindt echt dat de media daar een beetje aan voorbij schiet
De @Einde van de Domheid is nog lang niet daar...
Prof. D.A.H. Vintik | 10-04-11 | 15:16
Stormfront iets voor u?
Politie -1
"Faker" +1
@Hanz71
Jammer dat je er de poetic irony er niet van in ziet.
www.google.nl/search?hl=nl&client=...
check hier. Gewoon guns tekoop bij die schietvereniging en die Eerdmans die hing er ook gewoon lekker rond.
Onze grote vriend Joost Eerdmans, bezocht dezelfde schietvereniging als die
Tristan fuck
www.joost-eerdmans.nl/asp/invado.asp?t...
de man van 42 jaar is van Syrische afkomst. ... ... so what? Waarom moet dat er in godsnaam bij staan? Er staat toch ook niet bij op welke partijen de slachtoffers hebben gestemd? Of dat er ééntje een paarse broek droeg? Wat is dat voor non informatie?
Hoe is het godverdomme mogelijk dat een mongol uit een inrichting een wapenvergunning krijgt????
O ja, en als je werkeloos bent op je 24ste een ster kan rijden?
Natuurlijk verbied alle schietclubs, het kleine beetje monitoring wat er was is dan helemaal foetsie.
Trouwens in dit mekka van de zwarte handel i.e. nederland heb je al een wapen met 1 keer hard hoesten, easy as fuck.
is dat nou een care package op de foto?
Schietveregingen? flikker toch op. Een beetje crimineel heeft ze niet nodig en de rest kan toch niet met wapens omgaan (zoals weer is gebleken).
Al onze leden zijn aan het knallen.
Nog even geduld aub.
Mijn conclusie:
Gewoon alle schietsportclubs verbieden.
Schieten is toch geen normale sport?
Er zit altijd een fascinatie voor wapens (macht) achter.
Zelfde waarom een tokkie graag met een pitbull rondloopt door de stad, en dan altijd zegt: ja , maar hij is zo lief.
Maar ondertussen ga je wel voor hem opzij als je hem tegenkomt met die hond.
Schietclubleden zijn gevaarlijke machtsgeile tokkies, ook al zullen ze altijd zeggen dat het zo goed beveiligd is, en getraind en gecheckt etc.
Maar vaak zijn het ook criminelen die op die manier legaal een wapen kunnen hebben.
Dus gewoon verbieden die hap.
Militairen nemen hun wapen toch ook niet mee naar huis om ze daar zogenaamd "veilig "op te bergen.
Polities wel, geloof ik, en dat is al een keer misgegaan in Hilversum , met die moordpartij op zijn gezin door een agent.
*wacht geduldig de haters af van de schietclub*
Sukkels!
-weggejorist-
Maar hoe kan het dat een depressief persoon een wapenvergunning krijgt???????? Zelfs als je 100% stabiel bent vind ik het nog ongepast om met pistolen te schieten!
en daar heb ik mee in de klas gezeten... :(
Owja over sshurandy_ de bedreigallochtoon...
Ik heb zojuist zijn vriendinnetje gevonden: twitter.com/#!/Gracee010
Een NL meid die niet nederlands typt.. watseggie
Vreemd, dat er nog steeds mensen zijn die twitteraar tristanalpie geloven. (?!?)
Gelukkig had ik gisteren direct een paar printscreens van de ook neppe hyves-site gemaakt. Deze was maar hooguit een uur in de lucht met een foto van een Amerikaan.
Geloof me maar, die gast is een zieke grappenmaker.
ps. ter info: Pritt Stift had gisteren al een printscreen. Gek, dat GS vandaag toch nog twijfelde. :S
Mezelf : systeem
Degene die dat illegale wapen aan die gast verkocht heeft zal hem ook wel knijpen. ( als het illegaal is )
Als zijn vingerafdrukken er nog opstaan, en die in het syseem zitten, dan gaat hij ook voor jaren de bak in. ( vingerafdrukken kunnen op onderdelen zitten als hij een keer uitelkaar is gehaald, en DNA niet te vergeten )
Daarom zeggen ze nog niets, ze zijn nog aan het onderzoeken. ( misschien is dat de reden ? )
Ja jongens dit is actueel dat van die schietvereniging, en werd allang vefilmd in Tatort, de beste krimiserie ooit die altijd nieuwe actuele items brengt nog voordat ingedut NL er enig weet van heeft.
In NL wordt je NOOIT GOED VOORGELICHT. De politieke elite bediend zichzelf veel liever dan het publiek dat op hen gestemd heeft en samen met de gepriviligeerden desinformeren ze graag de gewone NL-ers, het publiek dus, omdat ze graag met de uitverkoren captains of indusry etc in hogere sferen verkeren. Ze bezuinigen liever een miljard op defensie dan op de staatstv die altijd weer opnieuw emotie-tv is en geen transparantie vertoont geen feiten laat zien waardoor wij juiste beslisingen kunnen nemen. Vind je het gek dat de jeugd zich verliest in compuerspelletjes die veel echter zijn dan de realiteit die de staatstv uitzendt? het is de teloorgang van NL door de schuld van de ruggengraatloze politiek die geen beslissingen durft te nemen.
die twitternaam van die tristan is echt heel snel gekozen.. anders doe je niet tristANALPIE
Hoe komen ze toch aan die geweren??
www.vdwschietsport.nl/
ooh gut ze hebben de site al offline gehaald
hartogjen | 10-04-11 | 17:51 | Eerste incident ooit? Hoe kom je daar nu weer bij?
1999 Kerkrade: Een vrouw wordt met een kogel door haar hoofd gedood. De dader: Een lid van een schietvereniging.
2004 Tiel: In een winkelcentrum worden twee vrouwen en een man gedood. De dader doodt daarna zichzelf.
De dader: een lid van een schietvereniging.
2004 Sittard: Een man en vrouw worden doodgeschoten. De dader doodt daarna zichzelf. De dader: Lid van een schietvereniging.
2007 Monster: Een echtpaar wordt gedood in hun woning. De dader: Een lid van een schietvereniging.
@Creaguurder | 10-04-11 | 17:58
Ik heb er persoonlijk geen enkele behoefte aan om dat psychotische gewauwel te lezen. De inhoud van dat schrijven is waarschijnlijk zo persoonlijk van aard, dat het geen (publiek) doel dient om de inhoud openbaar te maken. Ook zijn ouders hebben recht op privacy!
@Prof. D.A.H. Vintik | 10-04-11 | 16:57
Ja.
Faal van RTL.
@cultheld | 10-04-11 | 15:30
Told you so? Voor degene die het met een 'min' waardeert.. Het is hierbij bewezen dat de cops, net als veel journo's, niet in alle gevallen dubbelchecken. Treurig.
Biff Eagleburger | 10-04-11 | 17:40
Je wilt anders mijn verhaal ook niet lezen geloof ik?
Waarom vraag je uberhaupt om opheldering over het voorhanden hebben van vuurwapens door vergunningshouders, als je van te voren al bevooroordeeld bent en weigert ook maar enig argument tot je te nemen, dan wel in overweging te nemen?
Naar mijn idee ben je vooral op zoek naar je eigen gelijk maar zo te zien aan de reakties van andere, gaat dat hier niet lukken.
Ik heb natuurlijk compleet ongelijk in jouw beleving! Daarom onthouden ik en mijn nederig lage intellect, ons verder van deze "discussie".
*Gaat lekker burgerlijk op de bank hangen*
@Biff Eagleburger | 10-04-11 | 17:40
Om jezelf, je gezin, geliefden, je bezit en de vruchten van je arbeid te beschermen. De politie doet dat namelijk niet, maar probeert achteraf een dader te pakken (wat in 99% van de gevallen niet gebeurt).
Daarnaast kun je een wapen hebben om jezelf te beschermen tegen de tirannie van de staat, of om te voorkomen dat de staat dat wordt. Zoals Jefferson dat verwoordde:
"No free man shall ever be debarred the use of arms. The strongest reason for the people to retain the right to keep and bear arms is, as a last resort, to protect themselves against tyranny in government"
De krankzinnige mentaliteit in Nederland is de zogenaamde vanzelfsprekendheid dat de staat zijn burgers beschermt. Dat doet de staat niet niet. De staat zuigt zijn burgers uit. Jefferson nogmaals:
"Experience hath shewn, that even under the best forms of government those entrusted with power have, in time, and by slow operations, perverted it into tyranny."
De tering... dan ben je 80 en 91 en dan kom je zo aan je einde. Life is a bitch.
Creaguurder | 10-04-11 | 17:58
Inderdaad! Ik vermoed een complot van de linkse kerk om de maatschappij te ontwrichten en onvrede te creëren!
Tjonge jonge, ze weten nu nog niet of de drie gevonden wapens op het verlof van de dader staan !!
Hoe moeilijk kan het zijn ?
Politie kijkt op de computer, en vergelijkt de gevonden wapens en serienummers daarvan met de wapens die op het verlof staan en je weet het. !!
Maar ja politie en computers dat is een verhaal apart.
En gaap ambtenaren he.
Creaguurder | 10-04-11 | 18:00 Nou nou, het zit u wel dwars is het niet? Wat verwacht u daarin aan te treffen?
PLaats die brief! ipv . eigen interpretaties te geven , van wat het volk ervan zou mogen weten.
Voor de zoveelste keer: Kom nou eens integraal met die afscheidsbrief, er wordt nog steeds VEEL te VEEL onder de pet gehouden.
De Veerboot | 10-04-11 | 17:41
Dat is het punt niet.
Ik reageerde op Biff Eagleburger, die zich af vroeg:
"waarom iemand in Nederland een wapen zou willen hebben, anders dan een (onbewuste) wens om deze te gebruiken, waarvoor deze ontworpen is."
Het punt is, dat het niet uitmaakt waar iets voor uitgevonden is, maar alleen waar het voor gebruikt wordt. Aardappelen schillen en darten, niet waarvoor het uitgevonden is.
Ik ga me echt niet afvragen waarom iets is uitgevonden, maar alleen of ik het kan gebruiken.
@hartogjen | 10-04-11 | 17:45
Dat klinkt logisch. Ook een goed idee. Verbied het hebben van munitie thuis. Klinkt goed.
Sliptong | 10-04-11 | 17:49 |
Mja, als schutter ben ik het daarmee eens, afgezien van de zwartkruitschutters, dat is een ander verhaal, maar goed.
de munitie zou mijns inziens verboden mogen worden om thuis te bewaren. Het zet op zich niet zo heel veel zoden aan de dijk want via internet, nou ja.. je snapt het wel.. maar goed.. het verkleind het weer een stuk voor malloten om dit te doen.
oh Joris, ik heb per ongeluk 2x gepost, mik 1 van de posts maar de vergetelheid in.
-weggejorist-
Sliptong | 10-04-11 | 17:46
als je geen munitie in huis hebt, dan is zo'n ding niet gevaarlijker dan een schroevendraaier, keukenmes of boekenkast bij wijze van.
Nogmaals, veel schutters hebben geen munitie in huis. Iedereen klaagt over de nederlandse schietverenigingen, maar dit is het eerste incident ooit waarbij de dader gelinkt was met een schietvereniging in dit land.
(andere landen, andere wetten en totaal ander verhaal)
Update: De nog levende Tristan van der Vlis die op dit moment in Alphen aan den Rijn rondloopt is dus NIET de dader. Gaarne deze onschuldige nu met rust laten. Enige dader is namelijk dood.
#fail geenstijl, telegraaf etc.
@hartogjen | 10-04-11 | 17:45
Dat klinkt logisch. Ook een goed idee. Verbied het hebben van munitie thuis. Klinkt goed.
Biff Eagleburger | 10-04-11 | 17:25
dan ben jij duidelijk nooit naar een vereniging geweest. bij deze ben je uitgenodigd om eens mee te gaan.
Mijn motivatie om aan schietsport te doen is heel simpel.
een uur lang even niets aan mn hoofd behalve de schijf op 30 meter (boogschutters zijn dit denk ik wel met mij eens)
daarnaast, sinds ik aan schietsport doe is mn ademhaling, mn houding en mijn zicht zeer verbeterd. Ik heb minder last van geirriteerde ogen, kijk wat scherper, minder last van mn rug en mn ademhaling is goed verbeterd.
Afgezien daarvan, waarom zit iemand op honkbal? Of, op Rugby, of waarom doet iemand aan schaken?
Omdat het volgens die persoon een leuke sport is.
@Manuke | 10-04-11 | 17:26
Feit blijft dat die kleredingen niet bij mensen thuis horen te liggen.
kkrijgjewel | 10-04-11 | 17:42 'Dan doe ik het verkeerd'...
Nee, ik doe het niet...
@ikkrijgjewel | 10-04-11 | 17:23
Jou baas?
Sliptong | 10-04-11 | 16:17
Fair enough, goeie vraag.
De reden waarom sportschutters hun wapens niet op de vereniging bewaren is omdat niet iedere vereniging verzekerd is om wapens van anderen hier in te bewaren. Stel dat er ingebroken wordt, het is makkelijker om in zo'n pand in te breken en daar alle wapens mee te nemen dan dat je bij iemand in breekt en de kluis (die vaak toch goed verstopt is) moet vinden en openen.
+
ik ben een van de vele schutters die geen munitie in huis heeft, ik koop het en schiet het op de vereniging of tijdens wedstrijden. Zie het nut niet in van munitie thuis, afgezien van zwartkruit, maar dat is een klasse appart, daar hebben de schutters wel het blackpowder en de looien ballen (kogels) thuis. Dat zijn ook niet echt wapens die je in een winkelcentrum zou leeg schieten.
(herladen duurt minuut vaak)_
Biff Eagleburger | 10-04-11 | 17:40 Weer helemaal eens...
Je hoort vaak argumenten als precisie, ademhaling onder controle hebben enz. Vroeger had ik een buks waarmee je datzelfde kon bereiken. Die zijn alleen nul effectief tegen mensen. Vond ik een pluspunt...
@Biff Eagleburger | 10-04-11 | 17:25
Een wapen is gewoon een stuk gereedschap dat, net als darts, messen, speren etc. voor meerdere doeleinden te gebruiken is.
Als jij een paar dart pijltjes koopt vraag ik mij echt niet af of jij die in iemands oog wil gooien.
Dat is namelijk de enige reden waarom darts uitgevonden zijn.
laatmaargaan | 10-04-11 | 17:36
Dan doe ik het verkeerd, ik flikker ze altijd in een bord.
@laatmaargaan | 10-04-11 | 17:36 |
Nieuwe informatie! Bron graag dus. En cijfers: hoeveel ogen, bull's eye niet meegerekend, worden er op het gemiddelde dart toernooi doorboord? Waarom is deze levensgevaarlijke sport nog steeds legaal? Hoeveel mensen worden er buiten het café met darts omgebracht? En wereldwijd bij conflicten? Waarom heeft het Nederlands leger nog geen darters in dienst?
Darts en vuurwapens zijn niet te vergelijken.
@Manuke | 10-04-11 | 17:26
Ik stel voor dat je eerst wat beter gaat lezen. Nergens verbied ik wapenbezit, ik vraag me alleen af wat de drijfveer is voor wapenbezitters. Puur en alleen voor de sport? Dat gaat er bij mij niet in. Het messenargument is natuurlijk onzin, aangezien bijvoorbeeld een keukenmes niet ontwikkeld en verkocht wordt voor een slachtpartij. Vuurwapens worden dat per definitie wel.
Dolphi | 10-04-11 | 17:35 Ze willen binnenkort een reconstructie van het hele geval op touw gaan zetten, en dan moeten de poppetje wel precies goed liggen natuurlijk. Stel je voor dat Reinoud Oerlemans het geheel wil verfilmen, en dat je dan niet weet hoe het allemaal gegaan is...
@ZSU-23-4 | 10-04-11 | 17:30 |
Er is net een update: Aap is uit de mouw: Onderzoek heeft uitgewezen dat er geen 2e persoon in Alphen aan den Rijn is met dezelfde naam als de dader. Politie onderneemt actie naar faker.
@Biff Eagleburger | 10-04-11 | 17:25
Een wapen is gewoon een stuk gereedschap dat, net als darts, messen, speren etc. voor meerdere doeleinden te gebruiken is.
Als jij een paar dart pijltjes koopt vraag ik mij echt niet af of jij die in iemands oog wil gooien.
Dat is namelijk de enige reden waarom darts uitgevonden zijn.
Het is uitermate schandalig dat die lijken er zo lang moesten blijven liggen,terwijl de massamoordenaar zelfmoord had gepleegd.Wat is dit voor een morbide onderzoek-drift ? Strafrechtelijk was de zaak allang zinloos.Dit is echt "Kafkajaanse" kolder van doorgedraaide nomenclatura. Dat verhaal van OM-er Nooy aangehoord hebbende,denk ik ook dat die echt verdwaald in juridische correctheid,als gevolg van de politieke correctheid,waar dit land van vergeven is.
kkrijgjewel | 10-04-11 | 17:31 O.K. ik geef me over...
Petrus Poortwachter | 10-04-11 | 17:32
Goed, ik zal je niet martelen. ha ha.
kkrijgjewel | 10-04-11 | 17:31 O.K. ik geef me over...
ikkrijgjewel | 10-04-11 | 17:23 Dat ligt er een beetje aan...
Als je denkt dat je mij de baas bent dan overschat je jezelf schromelijk. Als je met:"Ik ben jou baas Petrus !" bedoelt: ik ben jouW baas, dan zou dat heel goed kunnen... Daar heb ik namelijk ook geen hoge pet van op...
Ach, die pet past ons allemaal.
Gaarne de nog levende onschuldige Tristan van der Vlis met rust te laten.. Grappig dit (doch niet leuk), gelukkig heette de dader geen Jan Jans(s)en of Mohammed met onduidelijke Arabische achternaam, krijg je nog een Tsunami aan dreiggedoe.
Manuke | 10-04-11
"De wens van het hebben van een vuurwapen gecompliceerd ligt" ? Interessant zeg..
ikkrijgjewel | 10-04-11 | 17:23 Dat ligt er een beetje aan...
Als je denkt dat je mij de baas bent dan overschat je jezelf schromelijk. Als je met:"Ik ben jou baas Petrus !" bedoelt: ik ben jouW baas, dan zou dat heel goed kunnen... Daar heb ik namelijk ook geen hoge pet van op...
Biff Eagleburger | 10-04-11 | 17:14
Een vuurwapen is in essentie bedoeld om geweld uit te oefenen maar dan mag je in uw beleving dus niet meer gebruik maken van het voorwerp voor bijvoorbeeld sport?
Messen waren ooit ook voor de jacht en nu snij je je groenten er ook mee...
Waarom iemand een vuurwapen wilt hebben? Dat kun je het beste aan je relaties vragen?
Kan je wel verklappen dat de wens van het hebben van een vuurwapen voor sommige mensen gecompliceerder ligt dan enkel "de essentie" zoals jij hem voorstelt...
@laatmaargaan | 10-04-11 | 17:17
Zoals je misschien weet, kan je iemand zelfs doodvervelen, daar gaat het niet om. Een wapen is maar met één doel uitgevonden; doodmaken en verwonden. Zoals ik al hierboven meldde, mag iedereen alles in huis hebben, maar ik vraag me wel af waarom iemand in Nederland een wapen zou willen hebben, anders dan een (onbewuste) wens om deze te gebruiken, waarvoor deze ontworpen is.
Ikkrijgjewel... Is uw echte naam Willem-Alexander?
Petrus Poortwachter | 10-04-11 | 17:21
Ik ben jou baas Petrus !
See you.
J. C.
@Biff Eagleburger | 10-04-11 | 17:20
Het komt af en toe voor dat iemand gewood doodgeschoten wil worden, maar 99% van dit soort malloten gaat naar een plek waar ze geen tegenstanders hebben.
hartogjen | 10-04-11 | 16:03 | + 3 -
Een wapen vergelijken met een rijbewijs is pas idioot. Auto is voor velen een noodzakelijk kwaat. Een wapen is dat, voor bijna alle burgers, niet.
@Manuke | 10-04-11 | 17:09
Ben je maffioso?
Ikkrijgjewel... Is uw echte naam Willem-Alexander?
@iksnaperniksvan | 10-04-11 | 17:07
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/11/...
Hier moet het tussen staan...
@laatmaargaan | 10-04-11 | 17:11
Je bedoelt zoals laatst, in Arizona?
@Biff Eagleburger | 10-04-11 | 17:14
En messen zijn uitgevonden om aardappels te schillen, darts om naar een bord te gooien en knuppels om mee te honkballen, speren om.... etc.
Peter R. de Vries schijnt te weten wie de dader is.
@Biff Eagleburger | 10-04-11 | 17:04
De minkukel krijgt voldoende waardering middels minkudo's.
ik krijg je wel @ikkrijgjewel
Dokus | 10-04-11 | 17:10
Ben jij ook een mongol ?
Nou sorry, ik leef met je mee, dat is toch rot voor jou. Sterkte !!!
@Manuke | 10-04-11 | 17:09
Ho ho, iemand die ik ken, is niet automagisch een vriend. Klein verschil. Verder ga je niet in op eigenlijk de belangrijkste vraag: waarom zou je überhaupt een wapen willen hebben? Om op een kartonnetje te schieten? De essentie van een vuurwapen is niet het penetreren van een kartonnen bordje, maar het menselijk lichaam om zoveel mogelijk schade aan te richten.
@ikkrijgjewel | 10-04-11 | 17:01
Nog meer minkudo's voor jou. Gewoon omdat het kan.
kkrijgjewel | 10-04-11 | 17:08 Geloof me, dat wil je niet weten. Misschien is het linkje voor iksnaperniksvan (poortwachter 17:10) ook iets voor jou?
@An die ARBEIT | 10-04-11 | 17:01
Lafaard! Ook dunne draadjes moeten dikke peop worden. Kijk eens naar de plempsels van ikkrijgjewel. Dat vraagt om een brede maatschappelijke discussie.
@Biff Eagleburger | 10-04-11 | 16:59
Je hebt het mis.
Daar waar ze tegen gehouden worden, is er geen killing-spree, en daar waar wel een killing-spree is, was het dragen van vuurwapens verboden.
@Biff Eagleburger | 10-04-11 | 16:59
"van heroïne tot Gatling guns" meesterlijk. Vooral de combinatie zal tot terminator-achtige praktijken leiden. Waar is robocop als je hem nodig hebt?
iksnaperniksvan | 10-04-11 | 17:07 archief.flabber.nl/archief/018205.php
Alstublieft...
ik krijg je wel @ikkrijgjewel
@Biff Eagleburger | 10-04-11 | 16:25
Ik kan natuurlijk niet spreken over jouw vriendenkring, maar de meeste sportschutters zijn mentaal gezien gezonder dan de gemiddelde Nederlander.. ;)
Ik ben zelf geen sportschutter maar voor mijn werk dien ik vaardig te zijn met een vuurwapen.
Ook ben ik enigzins bekend met de controle op naleving van de regels omtrent wapenvergunningen.
Sommige sportschutters lijken op het eerste gezicht obsessief, maar ze hebben vaak wel een groot ontzag voor het wapen.
Ze gaan er heel professioneel mee om, omdat ze het een voorrecht vinden een wapen te mogen bezitten en bang zijn het kwijt te raken door roekeloos gedrag.
De stille wens om iemand te vermoorden? Dat vind ik wel een bizarre conclusie.
Ik wil best geloven dat een wapen bij sommige werkt als een verlenging van de ego of een fascinatie opwekt voor destructie maar ik denk niet dat dit per definitie een voorbode voor ziekelijk gedrag is.
Waarom kijkt iemand harde porno? Voor het warme knuffel gehalte? Waarom gaan mensen stil staan bij een bloederig ongeval? Om warme en positieve straling over te brengen op het slachtoffer?
ikkrijgjewel | 10-04-11 | 17:01 Die laatste zin, dat je niet meer reaguurt... Is dat beloofd??
Petrus Poortwachter | 10-04-11 | 17:07
Ha ha, wat denk je ?
@Korreltje Zout | 10-04-11 | 17:04
Ook dat nog. Als iedereen maar een beetje op elkaar gaat schieten, laat ik de boodschappen voortaan wel bezorgen.
+ = eensch! en/of neuqen?
- = ga eens deaud!
@Prof. D.A.H. Vintik
Ahaa, ik ben graag op de hoogte, heb op de hele site gezocht, maar vind nergens de handleiding van die plus en min. Iemand een linkje?
ikkrijgjewel | 10-04-11 | 17:01 Die laatste zin, dat je niet meer reaguurt... Is dat beloofd??
ikkrijgjewel | 10-04-11 | 17:01
pak ze, ze snappen er geen reedt van!
Biff Eagleburger | 10-04-11 | 16:59 Helemaal mee eens. Daarbij wordt nogal eens over het hoofd gezien dat een schietpartij tijdens de dagelijkse bezigheden nu niet bepaald een normaal verschijnsel is. Tegen de tijd dat je brein doorheeft wat er aan de hand is is het al voorbij. Maar ja, achteraf bedenken wat je allemaal had kunnen doen is zoo makkelijk...
@ Biff Eagleburger | 10-04-11 | 16:59
Bovendien, stel je ziet een schutter, en een andere schutter daarop schieten. Wie is de good guy (if any)? Horrorscenario: diverse mensen die de held willen uithangen in een druk winkelcentrum en op elkaar gaan schieten.
@ikkrijgjewel | 10-04-11 | 17:01
Joh, echt waar? Illegale wapens verboden? Ik denk wel dat ik namens alle reaguurders spreek, als ik je even hartelijk wil bedanken voor deze uitleg.
Nou ja zeg, als jochie liep ik gewoon door het dorp en bos met luchtdruk pistolen en geweren,
zonder gezeik, werd gezien als kinderspeelgoed.
Nu zijn het ineens wapens?
Wat een kul.
Puhhhhhhh.
Illegale wapens zijn al verboden ( of wat dan ook )
Het woord illegaal zegt dat al = verboden.
Illegaal verbieden is dubbelop verbieden.
Beter kan ik het niet uitleggen mongols.
Daarom reageer ik maar niet meer, want ik weet echt wel hoe dat gaat.
Wat een ontzettend dun draadje dit. Ik ga maar gewoon weer.
* zoef *
@inktpot | 10-04-11 | 16:51
Dat is nou niet direct de impressie die ik krijg van de wapenbezitters die ik ken. Van mij mag het trouwens; geef alles maar vrij, van heroïne tot Gatling guns, maar ik vrees dat het dan een beetje uit de hand gaat lopen.
Ik kan het trouwens mis hebben, maar hoeveel killing-spree-schutters zijn er nu in de states tegen gehouden door omstanders? De held uithangen lijkt me ook wel tof hoor, maar ik vermoed dat ik zelf het wereldrecord sprinten ga verbeteren als er zo'n mafkees begint te knallen, al had ik 16 wapens op zak.
Dus er loopt nog een Tristan van der Vlis rond?
@Parsons | 10-04-11 | 16:43
@sshurandy_ ? Volgens RTL was het ene @KHtweets: tinyurl.com/3unvk2l tinyurl.com/4xy77fx
ikkrijgjewel | 10-04-11 | 16:52
Wat een geluk dat een titanium bord niet dik hoeft te zijn en toch effectief is. Anders zou je hoofd wel heel erg vaak voorover vallen.
kkrijgjewel | 10-04-11 | 16:52 Hou vol, eens snappen ze je (andersom zie ik deze week nog niet gebeuren)
@ inktpot | 10-04-11 | 16:37
U en ik weten dat, overal ter wereld, de kerken misbruik maken van andermans leed om hun slachtoffers in een moment van zwakte/twijfel te bekeren tot hun achterlijke geloof. En troost in de vorm van "God waakt over u, als u maar keihard bidt en lid blijft van onze kerk" is ook niet bepaald oprecht. Wat nodig is, zijn professionele hulpverleners, geen charlatans die denken dat ze weten hoe God opereert. God bestaat niet, by the way.
@ ikkrijgjewel | 10-04-11 | 16:40
Als je geknipt wordt, moet je stil zitten, niet wild om je heen slaan richting premiumreaguurders.
Korreltje Zout | 10-04-11 | 16:47
Hoe kun je nou iets illegaals verbieden ???
Illegaal = verboden
Legaal is toegestaan.
Dussssssssssss.
Ach denk jij dat je het beter weet omdat je premiumreaguurder bent ?? ( stakker )
Hoogmoed komt voor de val.
ikkrijgjewel | 10-04-11 | 16:40 Tsjongejonge, zo dom en zo volhardend daarin... Knap hoor!
Biff Eagleburger | 10-04-11 |
In andere landen koopt men wapens om zich te beschermen, nu in dit geval ook weer, gestoorde gek loopt een winkel binnen met een machine pistool en geen enkele burger die zich kan verweren het enige wat ze kunnen doen is gillend rondrennen en neergeschoten worden , ook was er geen politie die er op tijd bij was om de boel te redden.
Korreltje Zout | 10-04-11 | 16:47
Denk je echt dat hij beseft dat hij geknipt wordt? Je schat hem hoog in.
@ ikkrijgjewel | 10-04-11 | 16:40
Als je geknipt wordt, moet je stil zitten, niet wild om je heen slaan richting premiumreaguurders.
Zie yfrog.com/gza5prp
Via @RobertdeRuijter
Die twitter.com/#!/sshurandy_ is dus opgepakt nav dreigtweet dat hij het even dunnetjes over zou doen, maar dan beter.
@inktpot | 10-04-11 | 16:37
Mijn overgrootouders waren al slim genoeg om zelf na te denken en kerk te verlaten. En laten we eerlijk zijn: de kerken lopen, Kosmos zij dank, helemaal leeg dus wat extra aandacht kunnen ze wel gebruiken. Je hoeft mij niet uit te leggen hoe het werkt. Ik verkleed me overigens wel eens als pastoor en mijn din is dan de non. Geyl.
ikkrijgjewel | 10-04-11 | 16:40
"zucht"
@iksnaperniksvan | 10-04-11 | 16:39
+ = eensch! en/of neuqen?
- = ga eens deaud!
@ikkrijgjewel | 10-04-11 | 16:31
@Joris: kan je ook weer Zwitsals toewijzen?
Sliptong | 10-04-11 | 16:33
Ja die zwitsal verdien je wel, doe maar Joris, want hij snapt het ook niet.
Waar zijn die plus en min voor?
@Sliptong | 10-04-11 |
En we hebben weer een gefrustreerd misbruik slachtoffertje,
Dat jij je vroeger door een pastoor in je broekje heb laten zitten betekend nog niet dat meteen alle vrijwilligers die toevallig verbonden zijn aan een kerk omdat ze daar op zondag morgen een uurtje zitten meteen gevaarlijke misruikers zijn.
@ Biff Eagleburger | 10-04-11 | 16:25
Ik heb dezelfde ervaring (n=2, ex-collegas). Wellicht is het juist goed dat ze knallen op een schietbaan. Een uitlaatklep die voorkomt dat ze een 'Falling Down' gaan doen.
De nog levende Tristan van der Vlis is een trol op twitter. Doet Geenstijl nu ook al mee aan die onzin?
@ikkrijgjewel | 10-04-11 | 16:31
@Joris: kan je ook weer Zwitsals toewijzen?
@Korreltje Zout | 10-04-11 | 16:29
Tenzij je de oven in gaat. Heeft ook mijn voorkeur hoor. Smerige gedoe allemaal.
Misschien wordt het toch eens tijd om illegale vuurwapens te gaan verbieden? Want dit moeten we niet willen. Met z'n allen.
vraagstaart | 10-04-11 | 15:52
Ha ha ha, illegale vuurwapens verbieden, illegale vuurwapens zijn toch al verboden Whoeeeehhhhhhaaa.
Hoef ik toch verder niet uit te leggen he ???
@Biff Eagleburger | 10-04-11 | 16:25
Treffender had ik het niet kunnen formuleren. En die wapens schieten ze leeg op dit soort targets: www.google.nl/imgres?imgurl=http://evi...
Korreltje Zout | 10-04-11 | 16:19
nee, geen psychologische test. Is ook niet nuttig.
Ik heb 'm in ieder geval nooit hoeven doen. Het enige wat je moet inleveren is een verklaring van goed gedrag en er wordt een 'backgroundcheck' gedaan door de politie. Meer niet.
@ Sliptong | 10-04-11 | 16:25
Het ergste van allemaal zijn de 'RIP' plempers.
Onorigineel, ongeinspireerd, en onjuist (want niemand 'rust' na zijn dood; het hele lichaam wordt een broeiende bende van schimmels, bacterien en gassen).
LSHIDMTAMSFO@Sliptong | 10-04-11 | 16:25 +1
@ junta | 10-04-11 | 16:24
Ja, heel origineel. Maar geen antwoord op mijn überrelevante vraag.
BTW, alle sportschutters die ik ken - toch wel 3 - zijn in mijn ogen iets té obsessief bezig met vuurwapens. Mijn zwaar ongefundeerde theorie is dan ook, dat elke wapenbezitter er, bewust of onbewust, van droomt om mensen neer te poppen, waarom anders koop je een wapen?
En of dat nog niet erg genoeg is gebruiken ze op condoleance.nl zinsneden als "woorden schieten tekort...". Totaal geen inlevingsvermogen die mensen.
Korreltje Zout | 10-04-11 | 16:19
Dat moet je dus met een korreltje zout nemen.
Beweert hier iemand dat de overheid faalt met toezicht op schietverenigingen?
(Net zoals met toezicht op branddeuren, crechepersoneel, kinderopvang- en kindergevangenis personeel.)
Die Tristan bedreigers mogen alleen preventief geruimd worden wat mij betreft
heette die gast niet van der vlist #durftevragen
@ hartogjen | 10-04-11 | 16:12
Volgens een schietende collega van mij wordt er ook een psychologische test gedaan bij iedereen die een wapenvergunning aanvraagt. Klopt dat? En is zoiets eenmalig?
@hartogjen | 10-04-11 | 16:12
Dat is dan heel vreemd want ik ken iemand van zeer dichtbij die een psychiatrisch verleden heeft, meerdere malen in aanraking is geweest met justitie en niet echt betrouwbaar overkomt. Waarom staat die Tristan-to-become dan met z'n Desert Eagle iedere week legaal te schieten op de lokale schietvereniging. Wet is een ding, handhaving een ander.
@Eelcontrast | 10-04-11 | 16:09 Kun jij je situaties voorstellen waarin het wèl leuk is om Tristan van der Vlis te heten?
Een mens zou zich om zo'n naam van kant ma..... nou ja, je begrijpt me wel.
@hartogjen | 10-04-11 | 16:03
Mijn vraag: waarom moet een sportschutter per se zijn wapens thuis bewaren? Is het dan niet heel makkelijk om in een vlaag van verstandsverbijstering te grijpen naar zo'n wapen? Al is het maar om te dreigen. Die dingen horen op de vereniging in een grote kluis te liggen.
LOL @ vraagstaart | 10-04-11 | 16:11
Altijd leuk op zondag: integraal totaal in de knoop raken met pleonasmen en tautologien.
in financieel opzicht dan
je zal maar als klein zelfstandige een winkeltje hebben in dat winkelcentrum: nu wegwezen.
Dat centrum bloedt dood: mark my words.
Ik denk dat we voor de zekerheid maar het beste alle families Van de Vlis en alle Tristans in dit land kunnen bedreigen. Dat helpt namelijk reuze en je weet het immers maar nooit. En neem ook een paar zwarte Suzuki's Swift mee. Het is dan wel een tijd geleden, maar toch ... better be safe than sorry.
@hfakker hitler was alles behalve een duitser
Dat er nog geen wet is tegen illegale wapens.
Voor al die lui die niet weten hoe de nederlandse wapenwet in elkaar steekt.
1. Je krijgt geen schietvergunning (verlof) als je een strafblad hebt. (al ben je opgepakt voor rijden onder invloed of diefstal van een pakje kauwgum).
2. als je een vergunning wil, moet je bij een schietvereniging aangesloten zitten. Het eerste jaar mag je geen wapens op je verlof hebben, het 2e jaar 1 wapen en pas vanaf 3 jaar mag je tot 5 moderne wapens of zwartkruit replica's op je verlof hebben.
Dit mogen ook niet 5 dezelfde zijn, 1 van ieder type.
3. automatische vuurwapens zijn verboden voor burgers. Logisch want waar heb je die in godensnaam voor nodig met schietsport.
4. Als je wapens in huis hebt, en veel sportschutters hebben dit, moet je deze in een door de politie goedgekeurde kluis die vastgemaakt aan de muur of vloer is bewaren. De munitie moet in een apparte kluis bewaard worden. Veel schutters hebben geen munitie, die kan je op de vereniging kopen dus waarom zou je deze thuis bewaren.
5. om je verlof te behouden moet je jaarlijks een minimaal aantal schietbeurten hebben. 18 voor de overheid en veel verenigingen hanteren een hoger aantal om zo te voorkomen dat mensen zich alleen aanmelden om het minimale te schieten.
6. naast volautomatische wapens, zijn bepaalde kalibers ook niet toegestaan, zoals het 50cal sluipschuttersgeweer. wapens zoals de tec9, uzi, vall enz. zijn allemaal verboden.
7. de door de KNSA (Koninklijke Nederlandse Schutters Associatie) goedgekeurde verenigingen hanteren een zeer streng veiligheidsbeleid op de baan en schutters mogen nooit zonder een baancommandant, controles enz. de baan op of af.
8. jaarlijks komt de afdeling bijzondere wetten van de politie op bezoek bij schutters voor controle. Niks mis mee, koffie staat voor hun altijd klaar bij mij.
ik kan zo nog wel even doorgaan maar goed. Je begrijpt het wel. Deze jongen was een einzelganger, net als karst T en net als al die andere mafketels die de afgelopen 30 jaar dit soort dingen uitgehaald hebben.
Voordat iedereen hier over schietverenigingen gaat jammeren, ga er eens langs en kijk eens rond! En vooral stel eens wat vragen gewoon. Daar steek je meer van op dan dat stomme geblaat!
@ Eelcontrast | 10-04-11 | 16:09
Of tokkies die agressief zijn tegen Duitsers vlak voor een foebelwedstrijd tegen 0049.
@Korreltje Zout | 10-04-11 | 16:05 ;-) Het voordeel van een niet legaal verbod is natuurlijk wel dat legale bezitters van illegale wapens zich daaraan moeten houden.
Zoiets?
Nou, maar eens kijken of er niet zoveel rek zit in dit topic als in de rommelmarkt van de Oranje's.
Kan me nog de berichtgeving herinneren dat na Koninginnedag 2009 mensen op willekeurige Suzuki Swifts stonden in te hakken en dat de pijlrogstaart massaal gestraft werd na de dood van Steve Irwin. Dus je zult idd. maar Tristan van der Vlis heten momenteel.
@ hartogjen
en staat bijna niks over wapens verbieden, zeiksnor.
@vraagstaart | 10-04-11 | 16:02
Tuurlijk niet. Ik heb ook principes.
Tenzij je een Tristan van der Vlis ziet lopen met een flink gat aan de achterkant van zijn hoofd, kun je er vrij zeker van zijn dat het niet de dader betreft. *zucht* wat een boel domme mensen hebben we toch in dit land.
@hfakker | 10-04-11 | 15:56
Ik kan dat niet terugvinden in mijn plempsel van 15:07. Of ben je van de kerk? Durf zelf denken zou ik dan willen zeggen. En ik refereerde aan een kudtbejaarde die met z'n uitgestreken smoelwerk in beeld was en zo'n typische evangelistische uitspraak deed met zo'n blik van "het is hun tijd als de Heere het wil". Zum kotzen.
@ vraagstaart | 10-04-11 | 16:02
Ja, deze was iets te gemakkelijk. Volgende keer beter.
zucht... Serieus!
Ik hoor gelijk iedereen weer over hoe fout schietverenigingen zijn en hoe de controle verbeterd moet worden.
Dit is het eerste incident met iemand die op een schietvereniging zit. De wetten en regels in dit land zijn 10000 x beter dan de wetten in andere landen.
Ik ben zelf ook sportschutter en wordt echt moe van al die lui die denken dat ze weten hoe de wapenwet in dit land in elkaar steekt!
Hebben we ook alle auto's verbannen na karst T, of alle messen(koksmessen,aardappelschilmesjes enz.) verbannen na de laatste steekpartij, of alle hamers na die rellen in beverwijk jaren geleden?
Daarnaast, automatische wapens zijn verboden in dit land, je krijgt er geen vergunning door. Deze persoon was bekend bij de politie, maar had wel een schietvergunning. Als je bekende van de politie bent, al is het maar met drank op achter het stuur rijden, dan MAG je geen schietvergunning hebben.
@Sliptong | 10-04-11 | 15:57 Stik. Je hebt me door. Vertel je het niet verder?
@Korreltje Zout | 10-04-11 | 15:58
Het kan me niet streng genoeg zijn.
Morgen worden vast een paar open deuren ingetrapt door kamervraagpolitici die opeens vinden dat de controle op legaal wapenbezit verbeterd moet worden. Wedden om een bitterkoekje?
@vraagstaart | 10-04-11 | 15:52
Je doet het er om. Ik ken je een beetje met je retorische uitspraken. Staarten vragen er om denk ik dan maar.
@ vraagstaart | 10-04-11 | 15:52
En dan maar hopen dat het verbod zelf wel legaal is.
Sliptong | 10-04-11 | 15:07 | | Reageer+ | 1
Geniaal hoor, en als ze niks zouden doen, was het ook niet goed. En ertussenin, ook niet.
Simpele ziel. Die mensen hebben juist goed en sociaal gehandeld.
Vermoedelijk is er tussen uw brein en dat van Vlismans niet ontstellend veel verschil qua logische deductie: persoon - iemand iets verwijten.
-
p.s. Hitler was een Duitser, veel Duitsers waren niet fout
p.s. 2 Volkert van der G. was een Nederlander, niet iedere Nederlander is vega-lyncxterrorist
p.s. 3 Mohammed B had misschien een keer friet gegeten en wel meer moordenaars; niet alle friet-eters... ect U begrijpt het (of niet, kan ook)
Kampfhund | 10-04-11 | 15:53 | + 0 -
In een wereld waarin iedereen elkaar napraat en waar mensen hun verstand niet meer kunnen gebruiken. De meesten dan.
Sliptong | 10-04-11 | 15:07 | | Reageer+ | 1
Geniaal hoor, en als ze niks zouden doen, was het ook niet goed. En ertussenin, ook niet.
Simpele ziel. Die mensen hebben juist goed en sociaal gehandeld.
Vermoedelijk is er tussen uw brein en dat van Vlismans niet ontstellend veel verschil qua logische deductie: persoon - iemand iets verwijten.
-
p.s. Hitler was een Duitser, veel Duitsers waren niet fout
p.s. 2 Volkert van der G. was een Nederlander, niet iedere Nederlander is vega-lyncxterrorist
p.s. 3 Mohammed B had misschien een keer friet gegeten en wel meer moordenaars; niet alle friet-eters... ect U begrijpt het (of niet, kan ook)
@Hölzenbein | 10-04-11 | 15:50
Oe, reclame voor Alphen? Een ..... stad. Nou laat maar want Joris heeft me op de korrel.
heeft nou niemand een screenshot van zijn hyves kunnen maken :/
Er zijn dus weer mensen die de verkeerde persoon gaan zitten aanvallen terwijl ze weten dat de echt dader dood is? Wat voor wereld leven we in.
Misschien wordt het toch eens tijd om illegale vuurwapens te gaan verbieden? Want dit moeten we niet willen. Met z'n allen.
@Sliptong | 10-04-11 | 15:50
Ja inderdaad, waar is Kruizenruiker als je hem nodig hebt. ;)
@neemjemoederindemali | 10-04-11 | 15:46
Was de andere helft van de persco bij rtl live dan misschien reclame?
@Hölzenbein | 10-04-11 | 15:48
Ghehe, toch nog iets positiefs na Alphen. Waar is Karel Kruizenruiker in dit soort discussies? Dirty him.
@Sliptong | 10-04-11 | 15:46
Same here. Dirty me too.
@Hölzenbein | 10-04-11 | 15:44
Ik heb mijn tong graag tussen slipjes. Dirty me.
rtl live had een goede stream, #weten we dat ook weer.
De PO kunnen we gevoeglijk afschaffen als ik hoor dat de NOS slechts de halve persco uitzend, wat een aanfluiting vd PO.
@zak_arme_turf | 10-04-11 | 15:43
Dat was blijkbaar dus gebeurt, de politie wist ervan (uitgaande van de persco), maar toch een vergunning geven. Dat vind ik niet ok.
@Sliptong | 10-04-11 | 15:33
Was een slip van de tong. Kan gebeuren.
Raad_maar_raak! | 10-04-11 | 15:41
Wel eens bij stilgestaan dat een SV wellicht *plicht* tot melding bij politie heeft bij willekeurig welk incident dan ook met vuurwapen?
Rideo Ergo Sum | 10-04-11 | 15:38 | + 0 -
Double that.
@zak_arme_turf | 10-04-11 | 15:37
Da's waar. Ik vind echter ook dat als iemand een incident heeft waar politie aan te pas moet komen, dat dit meegenomen moet worden bij de wapenvergunning. Een incident MET politie of het nu met een hamer of een zaag is, het moet je toch aan het denken zetten.
De imbecielen die de nog levende Tristan van der Vlis bedreigen acht ik qua verstandelijk vermogen tot dezelfde terreurdaad in staat. Preventief ruimen dus.
De politie kan niet fysiek sneller dan binnen 7 minuten reageren tegen zo'n moord actie, lijkt redelijk.
Was die 'tweed'e Tristan niet gewoon een hoax?
Raad_maar_raak! | 10-04-11 | 15:29
Er zijn ook zat volwassenen die eigenlijk nog steeds niet fatsoenlijk kunnen fietsen, en dat zeg ik als fietser.
Ze hebben trouwens die wetgeving pas de laatste jaren aangescherpt, en luchtdrukwapens mag je dus wel schieten onder de 18, maar alleen op de SV, onder begeleiding en zo.
Ik neem aan dat hij geen zelfmoord probeerde te plegen met een luchtdrukpistooltje, dus ga ik er gemakshalve maar van uit dat dit een ongeval was. Uw voorstel is dus dit voor een ieder af te straffen met levenslang verbod op hanteren vuurwapen? Laten we dat uitbreiden tot hamers en timmerlieden, als we toch bezig zijn... :P
kut man je zal nu maar Tristan van der Vlis heten, dan zie je dat er toch nog genoeg mongolen rondlopen die ondanks de massale berichtgeving jouw het leven zuur gaan maken. Triest.
80 en 91 jaar oud, heb je de 2e wereld oorlog overleefd. Kom je nog zo aan je eind, triest.
@Willianus Wortelus | 10-04-11 | 15:30
Ik moet mezelf verbeteren de dader had een wapen vergunning en had op 16-jarige leeftijd een incident met een wapen (luchtdrukpistool). Dat deze vergunning desondanks toch is gegeven vind ik voor vraagtekens zorgen. nos.nl/video/232020-veel-vragen-over-w...
Toetsenman | 10-04-11 | 15:28
Je hebt wel inzicht in je eigen grijze basisadministratie?
De staatsomroep vindt de vragen van journalisten klaarblijkelijk niet belangrijk genoeg voor op TV. Fijn dan. Godmiljaar wat een prutsers. Om over dat botox-weyfen programma op RTL4 nog maar te zwijgen.
@Sliptong | 10-04-11 | 15:11
Ja, dat was niet netjes. * ik ga mezelf kastijden *
Wat voor debiel ben je als iemand die toevallig ook Tristan van der Vlis heet gaat lastigvallen? Je kunt dan kennelijk wel lezen, want je hebt die naam ergens opgepikt, maar weet dus niet dat-ie dood is...?
Wel opmerkelijk dat de Hyves van Tristan overigens tristAnalPie was...
Volgens Nu.nl: De drie vrouwen waren respectievelijk 91, 68 en 45 jaar oud. De omgekomen mannen waren 80, 49 en 42 jaar oud. Ze woonden allen in Alphen aan den Rijn. De 42-jarige man was van Syrische afkomst.
Dan kom je toch echt triest aan een einde op die leeftijd. RIP
Waar de neuk hebben we een PO voor??
Dat de 42-jarige man van Syrische afkomst is, is lekker belangrijk ja.
Raad_maar_raak! | 10-04-11 | 15:23 | Hoe kom je erbij dat een 16-jarige een verlof heeft om meerdere wapens te mogen bezitten?
M@rk | 10-04-11 | 15:24
jah. Straks alleen maar zwartkruit schieten met dubbelwandige slaghoedjes.
Die Tristan de tweede schijnt niet te bestaan, maar niet 'gecheckt' te zijn door de NOS.
twitter.com/#!/tristanalpie (de afbeelding is van een andere Twitteraar, die hier dus gewoon hard genaaid is).
@zak_arme_turf | 10-04-11 | 15:26
16jarigen moeten eerst eens leren fietsen.
Uw tweede punt: hij had een luchtdrukpistool op zichzelf (?) afgevuurd en mocht nog een wapenvergunning krijgen?
Perso afbreken... heel normaal bij de #nos
@Sliptong | 10-04-11 | 15:26
Tsja, ik heb geen inzicht in de gemeentelijke basisadministratie, jij wel?
@Toetsenman | 10-04-11 | 15:25
Ook jij kan je aanmelden voor vrijwillige euthanasie. Mijn godt.
Raad_maar_raak! | 10-04-11 | 15:17
Ja en dan willen ze in november 16-jarigen al rijles laten nemen - allemaal Karst Tates'en in de dop! Leren ze dan nooit iets?????
(ff serieus, zelfs al was er een leeftijdsgrens van 21 jaar, de dader was 24. Your point being....?)
@Toetsenman | 10-04-11 | 15:24
Mensen die dit geloven en daadwerkelijk Tristan de tweede gaan lastig vallen zouden chemisch gecastreerd moeten worden. Is beter voor de mensheid.
Fijn, komen de vragen vaan journalisten, gaan ze in het zonnetje zitten.
Hop naar de commerciëlen.
Tot ziens, een fijne dag en terug naar Ajax
Oh ja, en wtf is een 'spirituele inhoud' van de afscheidsbrief?
@Toetsenman | 10-04-11 | 15:24 | + 0 -
Of er moet er echt nog 1 zijn, maar die kans is toch niet zo groot lijkt me?
Ik las gisteren (NOS) dat je alleen met enkel schots wapens mag schieten in Nederland. Binnenkort in de winkel van de schietclub van Tristan.
www.dutchfirearms.nl...
@ Bertus Brulbroek | 10-04-11 | 15:14 | + 0 -
In de 95 euro bak kun je aardig wat wapens scoren.
LOL @ updates.
WTF? Journaal24 kapt er gewoon mee??
twitter.com/#!/tristanalpie
Is dus niet waar!
Dus wat doen we nu? Wapenhandelaren en bezitters oppakken en levenslang vastzetten? de grenzen dichtgooien en alles wat binnen wilt komen controleren?
Hoe dom ben je als je Tristan van der V. nr. 2 verwart met de dode schutter? Dat commissaris Rex er aandacht aan moet besteden is nog veel triester.
@Willianus Wortelus | 10-04-11 | 15:20
Het is meerdere keren herhaalt. Misschien de tv aanzetten ipv Journaal24.nl
Huh, dus die tweede persoon bestaat toch????
@Stoppenkast | 10-04-11 | 15:21
Twoddel & twachterklap.
Ho, hier wringt de schoen. De heer Stikvoort spreekt van direct handelen door de politie.
Opmerkelijk, daar omstanders en getuigen opmerkten dat de politie -die om de hoek van het winkelcentrum zit- er lang over moest doen alvorens in actie te komen.
Er bestaat NOG een Tristan van der Vlis in Alphen!!!
Hoe krijg je het verzonnen. Deze jongen heeft volgens de politie geen leven meer. Ik denk dat ie beter kan verhuizen.
@ed.. | 10-04-11 | 15:17
Voor Syriërs niet tenzij ze via België reizen.
@Raad_maar_raak! | 10-04-11 | 15:21
Eerder dat laatste vrees ik.
Het is toch idioot hoe sommige geruchten tot stand komen. Gisteren was het nog een 'krullenbol' en zou ook een kind dodelijk zijn geraakt.
@Jean | 10-04-11 | 15:14
Vind ik nou ook. Je gaat toch geen grenzen open gooien omdat er een slachtoffer van Syrische komaf te betreuren valt? Schande.
@Che_cuevara | 10-04-11 | 15:18
Lang tot nooit.
Raad_maar_raak! | 10-04-11 | 15:17 | Ow? Heb ik niet horen zeggen.
@stadsjongen | 10-04-11 | 15:13
Ciske?
@Raad_maar_raak! | 10-04-11 | 15:16
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat we daar nog heel lang zullen op moeten wachten.
Onderzoek naar de schietvergunning wordt door een ander korps gedaan. Dat betekent ergens na de zomer uitsluitsel.
Tot op heden voel ik me goed en serieus geïnformeerd door de overheid.
@sliptong
die zijn toch allang open?
Er is dus een wapenvergunning gegeven aan een 16-jarige. Hoe ziek kun je zijn?
@Che_cuevara | 10-04-11 | 15:15 |
Voortaan maar beter op je stoel zitten want ik kan nog intelligenter uit de hoek komen.
De inhoud willen we weten vrouwmens, de inhoud!
Ai ai ai, meerdere digitale documenten. Slot op internet.
@stadsjongen | 10-04-11 | 15:13
@Jean | 10-04-11 | 15:14
Policorsukkeltjes, rot eens lekker op naar de Joop.
Tristan schoot op z'n 16e zichzelf met een luchtdrukpistool in zijn eigen been.
@stadsjongen | 10-04-11 | 15:13
Ik val van mijn stoel.
Wat een intelligente opmerking.
Sliptong | 10-04-11 | 15:11
Idioot.
Ik las gisteren (NOS) dat je alleen met enkel schots wapens mag schieten in Nederland. Binnenkort in de winkel van de schietclub van Tristan.
www.dutchfirearms.nl/webwinkel/index.h...
@Normpje | 10-04-11 | 15:12
Dat is de norm voor burgemeesters.
@Sliptong | 10-04-11 | 15:11 |
Wat ben jij dom.
Hoe wordt zo'n Eenhoorn burgemeester? 2708 keer euh zeggen in eén zin, onvoorstelbaar.
Meneer Eenhoorn was vroegah niet zo goed in spreekbeurtjes hoor ik alweer...
-weggejorist-
Laat het vooral duidelijk zijn dat 1 van de slachtoffers van Syrische afkomst is. Van Syrische afkomst.
RTL werkt prima hier.
RTL via internet loopt een minuutje achter op live tv.
Burgermeester is binnen, nous sommes parti!
@Parsons | 10-04-11 | 15:07
Niks voor jou. Ik had wel een recensie verwacht.
@neemjemoederindemali | 10-04-11 | 15:00
Die van rtl doet het, ze zijn alleen nog niet bezig.
Al je graag naar een tafel vol mic's kijkt dan heb je daar wel wat aan.
Ze zijn nu nog aan het repeteren ofzo?
Oh gut ze gaan al zitten..
Nou jongens en meisje, neem de tijd hoor!
~HET IS LIVE OP NEDERLAND 2
Oh god, de kerk speelt weer een rol in de traumaverwerking. Zouden met een zakje rondgaan om de pedofielenzaken van te betalen? Vrome kudtgristen met z'n moralistische bijbelgelul!
@Sliptong | 10-04-11 | 15:05
Dat mag, ik heb eerlijk gezegd niet zo op hem gelet.
Gokje van Willie:
Tristan draait compleet door maar durft niet echt op mensen te schieten en schiet daarom alleen op allochtonen... Gemeente Utrecht heeft expres een nachtje gewacht om overleg te kunnen plegen met diverse allochtone organisaties om zodoende de rust een beetje in de tent te houden.
Kondig dit voortaan even wat eerder aan zeg!
5 bosjes ofzo.
@Prof. D.A.H. Vintik | 10-04-11 | 15:04
Ghehe.
@Parsons | 10-04-11 | 15:02
Mag ik even mijn complimenten aan de burgemeester uiten? Vast een VVD burgemeester.
Zou die NOS reporter weer zijn kekke petje dragen tijdens zijn intervieuw met een ooggetuige? Zak.
@neemjemoederindemali | 10-04-11 | 15:00
Wat dacht je van journaal 24 aanzetten?
Ze hebben 150 (!) man politie op de zaak gezet, mag toch hopen dat ze bekend gaan maken dat ze de dader gepakt hebben.
Ah op Journaal24. Niet op de PO dus. Wederom een faal.
Ben benieuwd wat die Eenhoorn allemaal voor magie uit de kast gaat trekken.
Daar gaan we weer. Niks wordt gezegd, niks wordt onthuld. Jelte knal hier eens een achtergrondreportage in!
Hier doet Journaal 24 ook een beetje lastig..
als de link het doet kijk ik ff
REAGEER OOK