Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lynxfaal: Niemand heeft het gedaan

lynxlibie.jpeg Het heeft vier weken geduurd maar daar is hij: De brief (pdf) van het kabinet over de ietwat uit de hand gelopen uitruil van een Lynx-helikopter tegen een superbelangrijke employee van Royal Haskoning zonder paspoort. Kost wat tijd, maar dan brabbelen ook alle BuZa & Defensie-ambtenaren hetzelfde evangelie. Namelijk: Hoewel de actie slecht was doorgedacht en amper voorbereid was het toch absoluut bittere noodzaak om een slecht bewapende heli te landen op het strand in Sirte. Gadaffi en zijn troepen hadden namelijk hun telefoon uitstaan. Toestemming kon dus niet worden gevraagd. Bovendien mislukte een paar dagen eerder een soortgelijke evacuatie (wisten we al) dus waar hebben we het over? Kan P&W-meubilair Frans Timmermans (PvdA) wel zeggen: "We lachen er om omdat het goed is afgelopen, maar wat als de Lynx uit de lucht was geschoten en de militairen tijdens operatie Odyssey Dawn nog hadden vastgezeten?" Maar die 30 man pro-Gadaffi troepen met hun mitrailleurs hadden gewoon geluk. Heus waar. Voorts heeft Mabel er niks mee te maken en was de aanwezigheid van de Zweedse mevrouw een volslagen verrassing. Ow ja die Haskoningmeneer wilde helemaal niet gered worden maar het moest van zijn werkgever. In tegenstelling tot eerdere berichten is een van de gevangen genomen militairen wel mishandeld. De hele onderneming mislukte omdat de Libische autoriteiten op de hoogte waren van de evacuatie. Hoe dat komt is onbekend en zolang niemand de de kluis op AZ (die van de Srebrenica-fotorolletjes, het Catshuisbranddossier en Benno's stadhoudersbrief) opent blijft dat ook zo. Verdere operationele kritiek zal worden weggewuifd door het dichtgetimmerde trio Rutte/Hillen/Verhagen. Politieke consequenties: Nul komma nul.

Reaguursels

Inloggen

Als de leider is gekozen, is er een dader.

hawie | 23-03-11 | 12:54

Vrouwen in het leger, komt natuurlijk ook niks dan ellende van. Dit hele onderzoek is inderdaad een hele grote doofput. En die zg geheimzinnige ingenieur een schitterend rookgordijn. Waarachter je prachtig het falen van mevrouw de vliegenier kan verbergen. En hoe zat het ook alweer met die dame op het fregat bij Somalie die van El Commandante een bonus kreeg voor haar speciale bedtalenten? Ik zeg: parlementaire enquete!!

medusa324 | 23-03-11 | 09:27

Probeer een Nederlander eens 'collateral damage' uit te leggen...
Wast een zeikstuk weer zeg dit.
Ja, er zijn militaire geheimen
Ja, als je iets hebt gedaan dt niet is gelukt en er zijn ook geen (onnodige) doden... door met die hap, hobbelen

Nee hoor, hier bij geenstijl willen ze samen met Lutser Timmermans een miniscule operatie die mislukt *of uiteindelijk toch gelukt* is lekker breed gaan uitsmeren en er politieke consequenties aan verbinden, want dat schiet op.
Ja... mug.... olifant.... politieke consequenties, want het land moet stillegen, je weet toch...
Dreamzzzz on
We werken ondertussen aan Nederland

hfakker | 22-03-11 | 19:28

Even een korte update! De helikopter kwam niet om mensen te halen, maar om iemand te droppen. Verder was Libië op e hoogte omdat zij ook luisteren naar de verkeerstoren op Malta.

de oude nar (5) | 22-03-11 | 19:05

Inruilen van materieel tegen krijgsgevangenen is tegen internationale verdragen. Het siert de Libiers dat zij zich wel keurig aan de regeltjes hebben gehouden.
Hou vaart lief Nederland, hou vaart!

Balkeneinde | 22-03-11 | 16:11

Bigi Bana Boy | 22-03-11 | 14:46
Ik bedoel natuurlijk Slag aan de Somme maar zate met de titel van Martin Middlebrook's boek "The first day on the Somme" in mijn hoofd.
60.000 geallieerde casualties op de eerste dag alleen al. Kijk, dan ga je een keer over kamervragen denken, stelletje zeikerds (Brusselmans incluis).

Bigi Bana Boy | 22-03-11 | 15:12

@Big BAna Boy 14.46
Eensch !
Ze denken, als je er maar lang genoeg overe lul in een risicoloze wereld te kunnen leven.
Ook van toepassing voor kerncentrales,chemische fabrieken,hypotheken en aanverwante zaken waar iets mis mee is gegaan.

Uw Verzekeringsadvis | 22-03-11 | 14:54

Ik kots van de feminieme politiek korrekt softe hippie gejank over alles wat Defensie doet. Natuurlijk gaat het soms catastrofaal mis en vallen er veel doden. Nou en ? WTF ? Dat is wat een leger doet. Jezus, wat ben ik blij dat wij nog nooit zoiets als de Dag aan de Somme hebben meegemaakt anders waren we 95 jaar later nog steeds met de kamervragen daarover bezig geweest. Is er iemand dood gegaan in Libië ? Nee ! Zeik dan ook niet. Goh we zijn een helikopteur kwijt. Nou en ? Enig idee hoeveel bommenwerpers en bemanningen de RAF en de USAAF zijn kwijtgeraakt tijdens WO II ?

Bigi Bana Boy | 22-03-11 | 14:46

Gewoon Simpelweg een Cover-up.
Er was gewoon een lijndienst die vloog en die iedereen mee mocht nemen die dat wou.
Liegen en Bedriegen. Fucklijers.
1 week voor een rapport, waar de Libische Honden geen brood van lusten.

hollandwar | 22-03-11 | 14:46

Tja zo zat ik ooit eens in een zonnig buitenland en kwam er plots achter dat alles gestolen was, mijn geld, mijn bankpasjes, mijn telefoon etc. gelukkig had ik nog wel mijn paspoort. Enfin.. Ik de Nederlandse ambassade bellen zegt die mevrouw over mijn smeekbede: "dan had u niet hier moeten komen..." --- En deze meneer wordt per helikopter opgepikt? Ja een 'werknemer' van Haskoning natuurlijk...

De Koreaanse Slet | 22-03-11 | 14:27

-weggejorist-

ChillBill | 22-03-11 | 14:25

captainobvious | 22-03-11 | 12:42 | + 1 -
Die blonde piloot is gewoon anaal uitgewoond door Ghaddaffie en zijn 40 rovers. Vervolgens staat het te boek als mishandeling.

GinoPietermaai | 22-03-11 | 14:24

Leuke=leuk

Nico Mudde | 22-03-11 | 14:21

Weer een leuke voorstel uit de 2e kamer, stuur particuliere beveiligers mee op de schepen die varen in de golf van Aden. Hoe zal dat gaan? "Wat u doet mag niet en nu wegwezen." Geweldig idee.

Nico Mudde | 22-03-11 | 14:21

.. zie het eensch positief. Dankzij deze blunder doet NL nu niet mee met de internationale hysterie van lukraak miljarden aan dure munitie op gebouwtjes en tenten te werpen, bouwsels die straks voor de dubbele prijs ook weer herbouwd moeten worden.

Jan Passant mk2 | 22-03-11 | 14:18

We kunnen maar beter helemaal kappen met defensie en annexeren met België, die kunnen zelfs nog een bijdrage leveren aan operaties..

Draque6210 | 22-03-11 | 14:04

Hier zit zowiezo veel meer achter maar ze zitten met hun drieën stijf op de deksel van de doofpot.
Maar wat veel erger is, waar de media de muil over dicht houden is de toestroom noord Afrikanen naar EUROPA. 150.000 zijn er al overgestoken op zoek naar geld en verzorging. De grenzen van de EU blijven opzettelijk helemaal open staan. Er gaat er niet 1 terug want iedereen mag asiel aanvragen.
HOEZO geen complot. Dit worden er miljoenen.
HOEZO islamisering? De EU is niet mislukt voor de elite want er zit VEEL meer achter. Als wij weten wat er achter zit is het voor ons veel te laat.

joopwil | 22-03-11 | 13:54

En een RVD stem fluistert tegen het klapvee: "Het was een beetje dom". Gelukkig komt "Ik hou van Holland" weer op tv , dan zijn we dit weer allemaal gauw vergeten. Alleen jammer dat het internet bestaat, het klapvee komt alles te lezen. Er staat nog een telex bij Trix. Kon die nog maar gebruikt worden.

Kamervraag | 22-03-11 | 13:52

@eerstneukendanpraten | 22-03-11 | 13:47
GILS,

Grandma I'd like to sell ( to the highest bid )....

An die ARBEIT | 22-03-11 | 13:50

An die ARBEIT | 22-03-11 | 13:43

OMFG! Een GILF!

eerstneukendanpraten | 22-03-11 | 13:47

Middag... Zag vanmorgen ook nog op televee voorbijkomen dat die lerares engels uit Zweden door d'r zeaun op de hoogte gebracht was een uur of 12 eerder. Die wist dus te vertellen dat ze waarschijnlijk wel kon 'meeliften'. Alleen toen waren ze in DH nog aan't ouwehoeren over de hele operatie wel/niet zou doorgaan en was 't hier nog niet eens in de media.

Conclusie: Noord Europa was al op de hoogte en de rest viel onder Niemand...

B.BuzzCut | 22-03-11 | 13:38

Ik vraag me af hoe het nu met ze gaat. Zitten ze nog in therapie? Hou is de verwerking bij het thuisfront? Kunnen ze nog wel werken? hebben ze een ander baantje gekregen? Gaan ze alle scholen af voor een lezing? Hebben ze het in hun broek gedaan? Hadden ze daar ook pindakaas. Kregen ze wel op tijd hun eten. Mochten ze naar RLT4 kijken. Mocht moeders nog zelfgebakken taart brengen? Was er ook WC papier? Zijn hun teennagels uitgetrokken? Moesten ze uitleggen hoe de helicopter werkt? Kwam Khadaffi persoonlijk nog langs en was ie aardig? Was het daar niet te warm? Zijn jullie weer blij om thuis te zijn? Ik heb nog zoveel vragen!

Dr.Prof. Kruiddamp | 22-03-11 | 13:38

prutsers

blitse-frits | 22-03-11 | 13:34

Stel je zit in Libie.
Je belt de ambassade
Natuurlijk sturen die direct een helicopter.
Niet voor mij
en niet voor jou
En hoe het zit zal niemand ooit weten.
Staatsgeheim tot 2080.
Dag Sukkels
Dacht Mw van Amsberg.

Tijd ook hier voor een nieuwe lente.
Schop die uitvreters en lakeien eruit.

ceeswing | 22-03-11 | 13:31

Zoveelste bewijs, falers van de overheid hoeven nooit de gevolgen van hun acties te dragen. Of het nu om het verspillen van miljoenen Euro's gaat of om domme acties, zoals deze, je komt er altijd mee weg...

gozahtje | 22-03-11 | 13:26

@zeg maar jansen | 22-03-11 | 13:04
Ik heb juriste nooit mogen aanschouwen, maar volgens mij was die de 50 al gepasseerd. Te oude fiets voor Andie :)

An die ARBEIT | 22-03-11 | 13:26

als het gelukt was een perfecte verkiezingsstunt. Tot dit tijd muisstil houden.

dolffie | 22-03-11 | 13:25

@brutus68 | 22-03-11 | 12:54
Ah, had ik het toch goed gehoord... Was zij dat nou die zei dat ze was gebeld door de Zwitserse(!?) ambassade of had ik dat weer ergens anders (fout) gelezen/gehoord?

Even wat geruchten de wereld inhelpen :)

Locusta | 22-03-11 | 13:24

Nederlandse helicopterpiloot: "Nu maar wachten op het moment dat ze de door ons gemonteerde schietstoelen activeren, haha."

SjiekDeFriemel | 22-03-11 | 13:22

Golaio | 22-03-11 | 12:26 | + 2 -
Klopt! Er zitten een hoop calimero's hier.

zeefert | 22-03-11 | 13:18

@Karel Kruizenruiker | 22-03-11 | 13:04

Suske en Wiske en de laagvliegende Lynx.

Biff Eagleburger | 22-03-11 | 13:14

Wat een gelul allemaal. NL moest gewoon een spionnetje veiligstellen en dan wordt alles uit de kast gehaald. Iedereen in het binnenhof weet dit maar men heeft weer een mooie aanleiding voor een opportunistisch debatje.

Het meest knullige is dat de operatie mislukte omdat een blonde dame iets te lang over haar kleren moest nadenken waardoor ze te laat was....

Scheepskameel | 22-03-11 | 13:14

Volgende keer bij wie van de drie. Wil de echte meneer Niemand nu opstaan?

eerstneukendanpraten | 22-03-11 | 13:14

Deze keer gelukkig geen linksfaal.

quasiintellect | 22-03-11 | 13:13

Die Hillen straalt enkel onmacht en ongezondheid uit. Die man doet wat hem gezegd wordt door zijn opdrachtgevers en is in het geheel niet de baas.

Bos Hout | 22-03-11 | 13:13

Oorlog is het voortzetten van diplomatie met andere middelen! Von Clausewitz, Machiavelli? Wie helpt mij uit?

eerstneukendanpraten | 22-03-11 | 13:12

@zeg maar jansen 13:10 Wat gaaf dat u die luxe heeft.

Kapitein-Ter-Zee | 22-03-11 | 13:12

@An die ARBEIT | 22-03-11 | 13:03
Waarschijnlijk heb je gelijk. Deze zwitsal begint niet zo snel te schelden als die houten poot.

rara | 22-03-11 | 13:11

Kapitein-Ter-Zee | 22-03-11 | 13:09 Af en toe. En dan geef ik vrouw, zoon of dochter de schuld.

zeg maar jansen | 22-03-11 | 13:10

@zeg maar jansen 13:08.... En nu gaat er niets meer stuk bij u thuis?

Kapitein-Ter-Zee | 22-03-11 | 13:09

@Che_cuevara | 22-03-11 | 13:04
Correct.

rara | 22-03-11 | 13:08

laatste_waarschuwing | 22-03-11 | 13:06 Die blij is met veel lampen aan. Die.

zeg maar jansen | 22-03-11 | 13:08

intelligence is a weapon... niemand heeft het gedaan want niemand weet wie er in de ´oppositie´ zit....

hawie | 22-03-11 | 13:07

Kapitein-Ter-Zee | 22-03-11 | 13:05 Hier in huis ook. Als er iets stuk blijkt te zijn heeft Niemand het gedaan.
Maar ik heb 'm de deur gewezen en Niemand ging weg.

zeg maar jansen | 22-03-11 | 13:07

Die Niemand is toch die vent in de reclame, die steeds een koude douche wil?

laatste_waarschuwing | 22-03-11 | 13:06

Ze moeten die Niemand eindelijke eens een keertje oppakken; die vent heeft al voor een hoop gelazer gezorgd.

Kapitein-Ter-Zee | 22-03-11 | 13:05

@Niks-neem | 22-03-11 | 13:01
Selectief quoten leidt vaak tot verlies van context. Maar dat zal jouw taalbegrip wel te boven gaan.

Ik doelde daar concreet op de militairen die het plan beacht hebben, en op de militairen die toestemming hebben gegeven om het plan voor te leggen aan Rosenthal.

Moeilijk he, die chain-of-command?

rara | 22-03-11 | 13:05

Ik ben het helemaal eens met bossnl | 22-03-11 | 12:26 | laat daar geen misverstand over bestaan. Het orakel heeft gesproken zoveel is wel duidelijk.

Ashtrey | 22-03-11 | 13:05

@Niks-neem | 22-03-11 | 12:49
En jij denkt dat een minister een militair expert is?
Die minister is wel politiek verantwoordelijk maar het hele plan wordt wel door militaire experts bedacht.
En daar moet een minister dan ook op kunnen vertrouwen.

Che_cuevara | 22-03-11 | 13:04

An die ARBEIT | 22-03-11 | 13:03 Nou, een lekker wijf er bij is nooit weg. ;-)

zeg maar jansen | 22-03-11 | 13:04

Het heeft allemaal een hoog Donald Duck niveau, kwik, kwek en kwak beleven weer spannende avonturen tijdens het padvindersuitje .. sukkels!

Karel Kruizenruiker | 22-03-11 | 13:04

@Niks-neem | 22-03-11 | 13:03
Dat mag je vinden.

Ik bash echter voor mij eigen vermaak, dus doet je mening er niet toe.

An die ARBEIT | 22-03-11 | 13:04

@rara | 22-03-11 | 13:01
Ik hoop op juriste. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen.

An die ARBEIT | 22-03-11 | 13:03

@An die ARBEIT | 22-03-11 | 13:01
Laten we zegen dat het zwitsal-bashen van jou zo boeiend is.

Niks-neem | 22-03-11 | 13:03

@rara
Quote-
Wie heeft het plan inhoudelijk beoordeeld en toestemming gegeven om dit plan uit te voeren?
Einde Quote.

Niks-neem | 22-03-11 | 13:01

@Niks-neem | 22-03-11 | 12:59
Dat kan je wel beweren, maar dat zegt natuurlijk niks. Het is vaak zelfs een teken dat je bijdragen waarschijnlijk op voorhand al niet boeiend zijn, aangezien je hier blijkbaar eerder bent geweerd.

Mijn gratis tip? Blijf fijn weg! Lutser.

An die ARBEIT | 22-03-11 | 13:01

@Niks-neem | 22-03-11 | 12:59
Holzenbein of Juriste. Kan niet anders.

rara | 22-03-11 | 13:01

Kortom: duurt 4 weken maar dan heb je ook wat

afgelopen | 22-03-11 | 13:00

@rara | 22-03-11 | 12:56
Doe eens niet zo heetgebakerd, lutserT. En neem je eigen raad ter harte.
BTW, wel een gereincarneerde zwitsal, maar dat terzijde.

Niks-neem | 22-03-11 | 12:59

In een land waar alles wordt afgeluisterd, heeft Nederland telefonisch contact gelegd met te evacueren persoon. Hoe zou de Libische overheid hier nou kennis van gehad hebben?

bintang | 22-03-11 | 12:59

@vliegende knorrepot | 22-03-11 | 12:56

Mwah, als je liefhebber van mature bent misschien wel...

brutus68 | 22-03-11 | 12:59

Ze moeten de militaire dienst weer invoeren want in onze tijd zou dit nooit gebeurd zijn. Zelfs ik als buitengewoon dienstplichtige (heerlijk lucky) ben nog altijd trots op al die generaties jonge mannen van Dietzen bloed die vroeger als dienstplichtigen ons Koninckrijk hebben behoed voor den vijand. En hun Vaderlands plicht eveneens vervulden in den vreemde, tot in de woestijnen aan toe. Hoera, hoera, hoera!

de directeur | 22-03-11 | 12:56

Maar was die Zweedse dan wel een beetje de moeite waard?
Qua lekker dan.

vliegende knorrepot | 22-03-11 | 12:56

@Niks-neem | 22-03-11 | 12:49
Nou moet je niet mijn woorden gaan verdraaien, zwitsal. Lees het draadje even, en je zult zien dat ik het had over de beoordeling door militairen. Lees dan ook nog even wat ik schreef over de door Rosenthal gegeven goedkeuring.

rara | 22-03-11 | 12:56

An die ARBEIT | 22-03-11 | 12:20 | + 1 -
Niemand was laatst wel op TV!

Einde van de Domheid | 22-03-11 | 12:55

Ik zag gisteren een interview met die Zweedse vrouw bij Nieuwsuur en als ik haar verhaal zo hoor lijkt knulligheid troef in deze affaire. De geheime dienst van ome Mo heeft waarschijnlijk gewoon zitten meeluisteren. Die vrouw "ja, ik werd gebeld dat ik om die tijd daar moest zijn..." Tsja, dan maak je het wel heel makkelijk...

brutus68 | 22-03-11 | 12:54

ikweetnogmeer | 22-03-11 | 12:47
weinig = geen. Voor de rest eens.

Superior Bastard | 22-03-11 | 12:53

Triest verhaal en een fail natuurlijk... Neemt niet weg dat de oppositie denkt hier electoraal gewin mee te halen? Idd da's nog triester... Staat die Timmermans slecht geacteerd verontwaardigd te doen bij P&W (vast panellid)... Braak... Sterven er elders honderden mensen (Japan even niet meegerekend) en FT wil even politiek scoren... wat een lutser.

einzelgänger | 22-03-11 | 12:49

@rara | 22-03-11 | 12:42
Je had het over de beoordelingen en goedkeuring. Dat is door de genoemde ministers gedaan. Deze zijn immers verantwoordelijk. Wie het bedacht heeft weet ik niet, en dus gaf ik daar ook geen antwoord op.

Niks-neem | 22-03-11 | 12:49

Het had Rutte's finest day kunnen worden als deze NL variant op Entebbe was gelukt. Dan hadden we maandag al te horen gekregen dat de NL Leeuw niet met zich laat spotten en dat was goed geweest voor de verkiezingen. Toen het niet lukte pas de dag na de verkiezingen bekend gemaakt. Dit was gewoon een verkiezingsstunt en de mislukking moest even over de verkiezingsdag worden getild.
En mevrouw de helicopterpiloot die als heldin toch maar de Lynx aan de grond zette toen die belangrijke HasKoning meneer niet alleen op het strand bleek te zijn zoals afgesproken; gewoon bravour.
En de vraag die niet beantwoord zal worden is: waarom was die meneer zo belangrijk dat hij uit de klauwen van Kadaffi gered moest worden ? En hoe duikt er ineens een Zweedse tante op ? Was die ook zo van eminent belang ? En ze konden zo met een lijnvliegtuig het land zonder enig probleem verlaten.
Na het turfschip van Breda in 1590 hebben de NL-ers weinig militaire handigheid meer laten zien.

ikweetnogmeer | 22-03-11 | 12:47

Wordt de "gedoneerde" Lynx nu gedeclareerd bij Royal Haskoning?

Fireblade1971versie2 | 22-03-11 | 12:45

Vanwege deze faal en vooral gebrek aan leiderschap die bereidt is de consquenties van een tactische fout te nemen zal de NAVO waarschijnlijk GEEN beroep doen op de nederlandse schijtebroeken. Defensie en met name Marine ga je diep en diep schamen. We mogen blij zijn dat deze nepofficieren nooit een echte oorlog voor ons land hebben hoeven uitvechten. Hobbysoldaten zijn het zonder ruggegraat bah wat een slappe hap die geen verantwoordelijkheid wil nemen. Parlementaire enquete is wel op zijn plaats lijkt mij al is het maar om de waardeloze strategen te verwijderen.

sjipsknip | 22-03-11 | 12:45

@Niks-neem | 22-03-11 | 12:31
Denk jij serieus dat de plannen niet eerst door militaire experts bedacht en beoordeeld zijn?

Dat Rosenthal vertrouwt op die mensen en hun plannen goedkeurt is nog wel te begrijpen, maar wie bedenkt in godesnaam zulke risicovolle ondernemingen, en welke militaire dwaas keurt ze goed? Daar ligt het probleem.

rara | 22-03-11 | 12:42

Is er iemand mishandeld, of is die blonde misschien verkracht? Typisch een geinige gewoonte in oorlogen namelijk.

captainobvious | 22-03-11 | 12:42

verhagen stottert zich er wel weer uit

Roofje | 22-03-11 | 12:42

Verkiezingstunt fail.

Sacha_A | 22-03-11 | 12:39

@ Einde van de Domheid | 22-03-11 | 12:18
In de Srebrenica periode zat Voorhoeve nog wat te prutsen op Defensie. Slappeling.

Opmerkelijk genoeg vind ik 'm nu op radio & tv erg weloverwogen & coherent – maak daar gedecideerd van – overkomen.

Pa Cartwright | 22-03-11 | 12:38

Morgen wordt duidelijk dat de Zweedse mevrouw óf de geheime minnares was van de Ingenieur, óf degene is geweest die desgevraagd vrolijk vertelde aan de Kadaffietroepen dat ze (hush hush, heel geheim) opgehaald zou worden door een helikopter.


"Willen jullie dat zien? Loop maar even mee naar de landingzone".

zeg maar jansen | 22-03-11 | 12:36

@Pa Cartwright | 22-03-11 | 12:28
Je moet iemand wel de tijd geven om te antwoorden he...

Doe eens rustig | 22-03-11 | 12:35

En dat is waarom het altijd een zooitje ongeregeld zal blijven bij defensie, er is geen corrigerend mechanisme, de faalhazen kunnen blijven zitten, logisch dat je als leger geen deuk in een pakje boter kunt slaan met zulke leidinggevenden.

mr.nice.guy | 22-03-11 | 12:34

@rara | 22-03-11 | 12:24
Rouvoet?

Ow... was ander kabinet.

Che_cuevara | 22-03-11 | 12:33

@bossnl | 22-03-11 | 12:26
Zuurstofgebrek bij de geboorte zeker?

An die ARBEIT | 22-03-11 | 12:32

@rara | 22-03-11 | 12:24
De inhoudelijke beoordeling is gedaan door Rosenthal, toestemming voor uitvoering door Hillen. Hoe duidelijk kan het zijn.

Niks-neem | 22-03-11 | 12:31

Opdat de deksel van deze doofpot maar vliegensvlug zal worden gesloten... Amen!

NS_Offline | 22-03-11 | 12:29

@ bossnl | 22-03-11 | 12:26
Alles ok? Mooi.

Pa Cartwright | 22-03-11 | 12:28

@reageerbuis | 22-03-11 | 12:21
Ja, maar welke?
Jan Of Piet?

Che_cuevara | 22-03-11 | 12:28

@FrankieSantana | 22-03-11 | 12:18
Weet je wat die kosten?

Che_cuevara | 22-03-11 | 12:27

Dus dat de een eerdere actie faalde is de schuld van het leger? De helikopter is toen ook ingevlogen en weer weggevlogen. Gewoon omdat het kon. Nederland lijkt het lastig te hebben om gelukte operaties als 'goed' te bestempelen. Alles moet kut zijn en doen wij iets goed, dan ligt de oorzaak ook bij anderen. Om moe van te worden.

Golaio | 22-03-11 | 12:26

nederland leger kan ook niet meedoen want kadaffie kan onze chopper gebruiken voor no flyzone staat nl geen lybische teken op kan hij vrij mee vliegen

bossnl | 22-03-11 | 12:26

En die 80 Bosniërs in Sirte? Wél bonnetjes bewaren zeker?

Pa Cartwright | 22-03-11 | 12:26

Wie heeft de actie bedacht en gepland, op basis van welke gegevens? Wie heeft het plan inhoudelijk beoordeeld en toestemming gegeven om dit plan uit te voeren? Dat zijn de echte vragen, en volgens mij heeft Hillen de antwoorden. Ben benieuwd naar het kamerdebat.

En ik ben benieuwd wie daarna de volgende minister van Defensie wordt.

rara | 22-03-11 | 12:24

Het is wachten op de beelden en het debat van volgende week.

Zeeschuimer | 22-03-11 | 12:23

Iets zegt me dat de Haskoning meneer een bureau in Zoetermeer heeft staan en dat die Zweedse mevrouw ook niet helemaal losgekoppeld kan worden van de Zweedse overheid.

Biff Eagleburger | 22-03-11 | 12:22

Verrassend! *enorme hoestbui*

vraagstaart | 22-03-11 | 12:21

"Toen dit (contact) eenmaal was gelukt stelde betrokkene in eerste instantie geen behoefte te hebben aan ondersteuning bij evacuatie. Zijn werkgever echter drong in het daaropvolgende contact tussen vertegenwoordigers van de Nederlandse overheid en het hoofdkantoor van het Nederlandse bedrijf
zeer nadrukkelijk aan op evacuatie."

Toch een vreemd verhaal. Zou hetzelfde gebeuren met een libische vakkenvuller van de AH?

Doe eens rustig | 22-03-11 | 12:21

@Einde van de Domheid | 22-03-11 | 12:18
Niemand heeft het altijd gedaan.

reageerbuis | 22-03-11 | 12:21

Alles riekt naar 'geheime dienst / AIVD' in deze affaire.

DebD | 22-03-11 | 12:21

"Hallo Gakdaffi, we komen even een evacué ophalen dmv een legeractie in een soeverein land"
"Sorry, maar dat wil ik niet. Hoe zou u het vinden als wij een dergelijke actie in uw land zouden doen?"
"Ok, maar we doe het lekker toch, want wij zijn lievv"
En de rest is geschiedenis.
Faalhazen.

Superior Bastard | 22-03-11 | 12:20

Ze waren op de hoogte dat we zouden komen.
Dat heet radar. Zelfs Libiers kunnen op de schermen een puntje naderbij zien komen.
Er op af en met een beetje geluk scoor je een oude Linx voor de baas.
Nu zou het kunnen omdat de radarschermen een beetje zwart zijn.

Vetinari | 22-03-11 | 12:20

@Einde van de Domheid | 22-03-11 | 12:18
Daar komt het inderdaad op neer...

Als ik 'em te pakken krijg!

An die ARBEIT | 22-03-11 | 12:20

Is er alweer een lynx op de Veluwe gesignaleerd?

overVecht | 22-03-11 | 12:19

Dus als ik dit samenvat dan is de vuurwerkramp, Srebrenica en Syrie Lynx allemaal de schuld van niemand?

Einde van de Domheid | 22-03-11 | 12:18

Prima.. en weer door! Wanneer gaan we bijvoorbeeld zelf een keer bommen gooien? Dat is al weer een tijdje terug...

FrankieSantana | 22-03-11 | 12:18

Sinds wanneer laat het leger zich lenen voor commerciële doeleinden?

Oh wacht, altijd natuurlijk....
Nothing to see here, move along!

An die ARBEIT | 22-03-11 | 12:15

Eigenlijk belachelijk. Mag hopen dat ze worden wegbezuinigd. Hoe een land dat ooit de wereldzeeen domineerde kan afzakken...

mrXL | 22-03-11 | 12:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken