Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

wat een tering volk, en de linkse regering vindt alles goed.

mamma5506 | 19-03-11 | 10:01

dus een kleine rekensom leert ons dat de directeur van de ING 2.5 miljoen delen door 47 weken dit delen door 40 uur en door 60 min iets meer dan 22 euro per minuut verdient eeuh krijgt

BMS | 19-03-11 | 08:58

Socialisme in optima forma.
Het geld van een ander deelt ook zo gemakkelijk uit, doet geen centje pijn en je kan er nog populair mee worden ook.

Sebnalak | 19-03-11 | 03:54

De ING krijgt een nieuw logo; ROOD gekleurd ipv Oranje!

ONS | 18-03-11 | 22:52

links = grachten = geld. Doorlopen mensen, oud nieuws, niets aan de hand. Niet te hard lopen, dan wordt u geflitst.

DrBowned | 18-03-11 | 21:19

Ik, De Waal, ben een man van principes. Zo is mijn belangrijkste principe dat als een van mijn principes mij geld gaat kosten ik alle principes overboord gooi.

Alexander de Kleine | 18-03-11 | 17:54

-weggejorist-

basberger | 18-03-11 | 17:27

Kok - Rosenmuller - de Waal.
"Omdat het zoveel socialer moet". is toch de leus van links ? Je zult er maar op stemmen....... driewerf kots.

Rest In Privacy | 18-03-11 | 17:00

Als vakbonder al een hele nare man met een arrogante starheid en vooringenomenheid.

de Bree | 18-03-11 | 16:48

@Balzakius | 18-03-11 | 09:25

ING mag niet versneld aflossen, althans dan moeten ze een boete betalen, het is echt geen overheidsinstelling. Aan de andere kant is het een geldscheppende instelling in ons monetaire systeem dus zou je kunnen zeggen het doet wel een overheids taak, dus het is een semi-overheids bedrijf. Haarkloverij, vooralsnog lijken mij de topsalarissen bij de overheid een hogere prio

pislink | 18-03-11 | 16:37

Enkeltje Japan zou niet eens verkeerd zijn.....

Adriaan van Bassie | 18-03-11 | 14:37

Ik zat vorig jaar samen met hem in het vliegtuig naar Japan, in de business class. Nu betaal ik m'n tickets zelf maar hij toch zeker niet. De verleiding van geld en macht hebben de overhand gekregen bij deze man.

blaaaat001 | 18-03-11 | 13:56

@repulse 9.03u Inderdaad links geteisem. En dat is nog zacht uitgedrukt. Maar wie is er nog verbaasd na dit nieuws.

rien6139 | 18-03-11 | 13:55

een geloofwaardigheidsprobleem?? ik wed dat hij de hele weg naar de bank hard huilt!

nance | 18-03-11 | 13:50

Enorme schande!!! Van ons belastinggeld!!! Ze zouden zich ontiegelijk rot moeten schamen!!!

doenormaal! | 18-03-11 | 13:47

@Adriaan van Bassie | 18-03-11 | 12:49
Nee joh, werken bah! Laat staan bij een bank :(

borga locusta | 18-03-11 | 13:04

De PvdA-elite is er voor het volk. Heel veel mensen geloven dat ook echt.

Jippie | 18-03-11 | 12:58

Die borga locusta werkt zeker bij een bank dat hij de hele dag tijd heeft om hier overal op te reageren? En dan zeker ook nog een vette bonus en een 13e maand voor het hele jaar uitzitten? De eerste bank waar klerkjes weten waar ze het over hebben en waar klerkjes afspraken nakomen, moet ik nog tegenkomen. Prutsers zijn het en ze worden door Den Haag de hand boven het hoofd gehouden. Net als de pensioenfondsen. Ze zouden dat ook vrij moeten geven. Ik regel het zelf wel.

Adriaan van Bassie | 18-03-11 | 12:49

Tsja, voor wat het waard is. Ik heb m'n ING rekening opgezegd. Dat zouden dus meer mensen moeten doen, is het enige waar ze volgens mij van schrikken. Al de kritiek op de bonus leggen die gasten toch naast zich neer. Het blijkt ook maar weer dat een functie in de top van de vakbeweging een goede basis is voor het schaamteloos graaien.

botje berend | 18-03-11 | 12:47

Ze zitten allemaal bij elkaar in de hol links en rechts, want dit is precies een Kok/Wiegeltje. (graai en jat bros.)

mothersfinest | 18-03-11 | 12:32

Doekle en Lodewijk, een paar apart.
Samen zullen ze alles dele...
Het volk een beetje...
En zijzelf het vele.

Dostranamus | 18-03-11 | 12:32

Ik had ook niet anders verwacht. Hij heeft een goede leerschool gehad, zijn grote voorganger KOK. Leve de pseudo socialisten. Mensen in Nederland word toch eens wijzer!!!

hertog1 | 18-03-11 | 12:29

@Kaas de Vies | 18-03-11 | 12:07
Jammer dat je geen ongecorreleerde assets hebt gevonden. Nu heb je in feite een woekerpolis gecreeerd. Assets die een tegenstijdige rendementsverachting hebben en dus in fiete dubbele kosten. Stop je geld dan onder je matras. Je bent gewoon een stiekeme sponsor van Hommen. Kan je me ook nog uitleggen hoe je dan rebalanced, je standaarddeviaties managed, je risicoprofiel bewaakt en je het dikke staarten gevaar bezweert?

borga locusta | 18-03-11 | 12:17

@borga locusta | 18-03-11 | 12:00 | + 0 -
Je hebt helemaal gelijk, want als alle banken omvallen, is dat vermogen wat ik heb helemaal niets meer waard.
Ik heb verscheidene inkomstenbronnen allemaal negatief gecorreleerd met elkaar, dus bij welke conjuctuur dan ook altijd inkomsten. De een is uiteraard wat groter dan de ander.

Kaas de Vies | 18-03-11 | 12:07

„De beloning was anders misschien veel meer geweest.”
Kijk, zo heb je het gelijk altijd aan je zijde.

Schoorsteenveger | 18-03-11 | 12:07

@Kaas de Vies | 18-03-11 | 11:42
In risicotermen is dat nog steeds zeer kwetsbaar. Huis is onzeker in waarde en verkoopbaarheid, is extra kwetsbaar doordat de spreiding van je inkomensbronnen zeer beperkt is met een neerwaarts risico bij een negatiev conjunctuur. Ik zou maar geen aanvraag voor een rating doen, gaat je vies tegenvallen. Een fles champagne zet ik er op op dat je slechter gaat scoren dan Libische staatsobligaties.

borga locusta | 18-03-11 | 12:00

ohn Toroflex | 18-03-11 | 09:49 |
Volgens mij gaat dat bij elke bank ongeveer zo, correct me if im wrong.
Een ander alternatief is de bancaire maffia een dikke vinger geven en helemaal niet werken met een rekeningnummer, en alles contant regelen, maar met sommige dingen (energierekening) is dat lastig.

scootah rijdert | 18-03-11 | 12:00

Jeumig, dit lijkt Win KOK 2.0 wel..

Clemsel | 18-03-11 | 11:58

Oh gut zeg, we hebben weer wat gevonden. Ik ben geen fan van de Waal maar wie kijkt naar de samenstelling van de RvC van ING kan op z'n vingers natellen dat de Waal waarschijnlijk alleen maar lege briefjes heeft in te brengen. Persoonlijk zou ik me met onmiddellijke ingang terugtrekken als commissaris.
Maar Uiteraard hoor ik hier niemand over megagraaiers als v/d Veer

stoppelbaard | 18-03-11 | 11:53

@borga locusta | 18-03-11 | 10:58 | + -1 -
Mijn inkomen, garant stellingen etc. Niet het huis alleen uiteraard.

Kaas de Vies | 18-03-11 | 11:42

Goh, het lijkt wel of er een patroon zichtbaar is... :-(

Dafman | 18-03-11 | 11:30

De banken zijn spekkoper, of het nu gaat om de 5 miljard die Jan-Kees aan Griekenland heeft geleend of de krappe woningmarkt, de banken lopen binnen.

saugleistung | 18-03-11 | 11:26

Che_cuevara | 18-03-11 | 09:53
Lodewijk de Waal = Kok 2

Niemands Knegt | 18-03-11 | 11:25

Vakbondbestuurders gaan vroeg of laat door de knieen voor het grote geld.
Ze hebben hun vakbondsziel verkocht en laten zich misbruiken.

Bataaf | 18-03-11 | 11:18

@Jan Passant mk2 | 18-03-11 | 11:14
Dat heet "verstand komt met de jaren" ....

borga locusta | 18-03-11 | 11:17

Kunnen we even redelijk blijven over De Waals uitkering? 80.000 euro (incl. onkosten) voor 21 vergaderingen in 2010. Dat is een schamele 3.800 euro per keer!

RonWhitetail | 18-03-11 | 11:16

.. dat boeven de boel oplichten is vervelend en bekend. Ergerlijker is het wanneer morele hoogvliegers als priesters en linkse moraalridders gaan grazen waar zij hun schaapjes verbieden.

Jan Passant mk2 | 18-03-11 | 11:14

@Adriaan van Bassie | 18-03-11 | 11:06
geen kroegen en bordelen op de route tussen je werk en je echtelijke sponde?

borga locusta | 18-03-11 | 11:12

Waar is die goede oude tijd dat je aan het eind van de week een loonzakje kreeg. Geld onder je matras en dan maar hopen dat er geen brand uitbreekt is risicolozer dan je geld naar een bank brengen.

Adriaan van Bassie | 18-03-11 | 11:06

Triodos is mijn laatste hoop.

Adriaan van Bassie | 18-03-11 | 11:04

@René from the Café | 18-03-11 | 11:02
Want?

borga locusta | 18-03-11 | 11:03

Lijers zijn het!
Miljarden steun om ze overeind te houden, tienduizenden werklozen in de bouw omdat niets meer gefinancierd kan worden vanwege falen en graaien van die kudtbanken en dan ook nog eens een vette bonus pakken omdat het allemaal zo goed gaat.
En ze komen er ongestraft mee weg want als je er in Den Haag uit wordt gebonjourd, ga je lekker aftanken bij een bank nog een paar jaartjes voor je pensioen.
Die politici kijken wel beter uit om dit aan te gaan pakken.

Adriaan van Bassie | 18-03-11 | 11:03

Hij heet tegenwoordig ook "Jodewijk"!

René from the Café | 18-03-11 | 11:02

En sinds wanneer is het huis dat jij als ondepand geeft tripple A? Is momenteel niet echt heel liquide en de prijsvorming staat onder druk. En die regeltjes van de AFM gaat je bank niet over. Baas van de AFM valt onder de minsister van financien en voor wet en regelgeving mag je bij dat licht van sociale zaken zijn. En eerlijk is gelul. De klant is koning betekent dat je er voor kan kiezen om niet bij een bank te bankieren.

borga locusta | 18-03-11 | 10:58

@borga locusta | 18-03-11 | 10:50 | + 0 -
Ik wil graag betalen voor mijn hypotheek, maar niet met een opslag van 3,5% boven euribor, als de garanties die ik geef triple A zijn. Ze zijn niet eerlijk bezig met hun productvoering. Zoals nieuwe regeltjes van de AFM dat mensen minder snel een hypotheek kunnen krijgen. Maar wat is het alternatief? Mensen moeten toch wonen.

Kaas de Vies | 18-03-11 | 10:53

@repulse | 18-03-11 | 09:25
Een bonus is bedoeld voor buitengewone prestaties en dat levert hij volgens de codes die daarvoor gelden. Geef die man twee miljoen als hij miljarden verdient. Des te sneller is het openstaande bedrag retour naar de overheid.

Sliptong | 18-03-11 | 10:53

@Kaas de Vies | 18-03-11 | 10:48
Zoals?

borga locusta | 18-03-11 | 10:50

@borga locusta | 18-03-11 | 10:47 | + 0 -
Doe ik, ik wil graag overal de juiste prijs voor betalen, en niet geconfronteerd worden met regeltjes en hypocriet gelul, die alleen voor mij gelden en niet voor hem.

Kaas de Vies | 18-03-11 | 10:48

soms denk ik dat ik hier in een links nest terechtgekomen ben zeg. pffff wat is er mis met geld verdienen!? ga eens fijn allemaal zelf carriere maken.

borga locusta | 18-03-11 | 10:47

@Balzakius | 18-03-11 | 09:25
ja zakius.... en ing heeft al een paar keer aan jan kees gevraagd om per direct alles terug te mogen betalen. mag niet van jan kees want hij is wel heel blij met de veel te hoge afgesproken rente. en die rente die betaal jij weer voor je hypotheek. en daardoor verdient hommen zijn bonus. dus nou niet zeiken. ing heeft de helft van de staatssteun gelijk en lekker communistisch in het eigen pensioenfonds gestort en stukje bij beetjes gaat de rest nu naar het management. niets aan te doen he, moet van jan kees. ing, de zorgzame samenleving!

borga locusta | 18-03-11 | 10:45

Hypocriete lul!!

zeefert | 18-03-11 | 10:43

@Ethisch Verantwoord | 18-03-11 | 10:33 | + 0 -
Risico

Kaas de Vies | 18-03-11 | 10:33

@leef!! | 18-03-11 | 10:25
Ze betalen toch terug? of niet?

Ethisch Verantwoord | 18-03-11 | 10:33

@oldtimert | 18-03-11 | 10:28: tja, woest zijn is gratis, iets doen kan je geld kosten.

Snikkeldrift | 18-03-11 | 10:30

-weggejorist-

oldtimert | 18-03-11 | 10:28

@Vetinari | 18-03-11 | 10:16: ik vind dat jij getuige "Making Money" uitermate bekwaam bent om toezichthouder cq commissaris te worden bij een bank ;). Interessante gedachte...

Snikkeldrift | 18-03-11 | 10:26

Ethisch Verantwoord | 18-03-11 | 10:09 | + 0 -
Wel als je niet terugbetaald. Staat er ineens een deurwaarder op de stoep.

leef!! | 18-03-11 | 10:25

@très cool | 18-03-11 | 10:21 | + 0 -
Juist.

Kaas de Vies | 18-03-11 | 10:22

@Ethisch Verantwoord | 18-03-11 | 10:17 | + 0 -
De premie is zo hoog omdat de staat risico loopt.
Als je goed had opgelet heeft ING nogal veel uitstaan in USA en Spanje. Het is vrij naief om het risico weg te honen, dat was op dat moment echt ter sprake en was vrij groot. Verdiep je er maar eens wat meer in, want dit was niet zomaar een "crisisje", alhoewel we er nog steeds niet veel van hebben opgestoken.

Kaas de Vies | 18-03-11 | 10:22

@deraderendraaien

Alle 'winst' die zo'n bank maakt is eigenlijk verkapte belasting die miljarden uit de economie zuigt, zonder noemenswaardige tegenprestatie of toegevoegde waarde. En die loonslaven aan de top vinden zichzelf inderdaad ook hele stoere ondernemerts en belonen zichzelf alsof ze ook maar een iota persoonlijk risico lopen.
Maar in werkelijkheid zijn die banken gezwellen zijn die Bos had moeten afbreken toen hij de kans had. Maar in plaats daarvan gaf hij ze een blanco cheque.

très cool | 18-03-11 | 10:21

Die kreet 'het moet eerlijker' wordt met de dag minder waard.

gozahtje | 18-03-11 | 10:18

@Kaas de Vries,
Je vergeet, dat wij OOK risico lopen.

Ja, natuurlijk, wij lopen ook zooooo veel risco.
Jaha, echt heeeeeel veeeel.
Bla Bla Bla.

De staatsteun is gewoon een middeltje geweest om de marktpositie te versterken.
Daar zou iedereen baat bij hebben, maar vooral de staat.
ING zal nooit omvallen, ook niet zonder de staatsteun.
De staatsteun is een boekhoud-technisch kunstje geweest van de staat om extra geld te generen.

Ethisch Verantwoord | 18-03-11 | 10:17

@Vetinari | 18-03-11 | 10:15 | + 0 -
LoL

Kaas de Vies | 18-03-11 | 10:17

Vetinari = lutser: 2x posten

Vetinari | 18-03-11 | 10:16

Dat gezeur over bonussen in het bedrijfsleven. Laten we eerst de (semi-)overheid eens onder de loep nemen! Zolang de Balkenende-norm niet strikt gehandhaaft wordt moet er vanuit de overheid niet gezeurd worden over beloningen in het bedrijfsleven (daarna ook niet overigens).
pislink | 18-03-11 | 09:03 | + -2 -

Nu de Balk 3x zoveel verdient is de norm dus ook omhoog gegaan. Want de norm is nog steeds de Balk!

Vetinari | 18-03-11 | 10:15

Zakkenwasser

huftur | 18-03-11 | 10:15

baba4oog | 18-03-11 | 10:11
Blijven oefenen, je kunt het!

Krachtmeester | 18-03-11 | 10:15

Dat gezeur over bonussen in het bedrijfsleven. Laten we eerst de (semi-)overheid eens onder de loep nemen! Zolang de Balkenende-norm niet strikt gehandhaaft wordt moet er vanuit de overheid niet gezeurd worden over beloningen in het bedrijfsleven (daarna ook niet overigens).
pislink | 18-03-11 | 09:03 | + -2 -

Nu de Balk 3x zoveel verdient is de norm dus ook omhoog gegaan. Want de norm is nog steeds de Balk!

Vetinari | 18-03-11 | 10:15

@Denkt Na | 18-03-11 | 10:12 | + 0 -
Klopt, hypocriete mensen die je niet in je organisatie wil hebben.

Kaas de Vies | 18-03-11 | 10:14

Veel weerstand is niet meer dan simpele afgunst. Komen dingen in het bereik dan smelt de weerstand als sneeuw voor de zon.

Denkt Na | 18-03-11 | 10:12

@Ethisch Verantwoord | 18-03-11 | 10:09 | + 0 -
Je vergeet, dat wij OOK risico lopen.

Kaas de Vies | 18-03-11 | 10:12

Er was eens een Steilloos ten Onder
Die Krachtmeester nogal bewonder(de)
En zie wat hij deed
Stak veren in diens reedt
Zoveel dat Krachtmeester omdonder(de)

* nog wat flow mist *

baba4oog | 18-03-11 | 10:11

@necrosis | 18-03-11 | 10:04 | + 0 -
Omdat u een van de laatste bent, die normaal is.

Kaas de Vies | 18-03-11 | 10:09

Mensen,

De ING is niet van "ons".
En zal dat ook nooit zijn.
De staatsteun is een lening waar een hele dikke vette rente over betaald wordt door de bank.
De belastingdienst (en dus indirect de burger) verdient hier HEEL VEEL geld aan.
De staatsteun kost ons niets.

Als jij een lening afsluit bij een voor een auto, dan is deze auto ook geen bezit van de bank, of wel?

Ethisch Verantwoord | 18-03-11 | 10:09

De taak van De Waal bij ING was vorm te geven aan een nieuw beloningsbeleid. Daarin is hij niet geslaagd. Hoogste tijd om hem te vervangen.

CoffeePatch | 18-03-11 | 10:07

@Krachtmeester | 18-03-11 | 10:05 | + 0 -
Ik ben een old-boy, hij is geen old-boy, hij is een new-boy die graag old-boy wil spelen. Vandaar dat hij om te kopen is.

Kaas de Vies | 18-03-11 | 10:07

Steilloos ten Onder | 18-03-11 | 10:04
Dank.

Krachtmeester | 18-03-11 | 10:05

@Krachtmeester | 18-03-11 | 10:03
Dan, oprecht, hulde voor uw creativiteit.

Steilloos ten Onder | 18-03-11 | 10:04

volgens mij valt het allemaal wel mee. Die bank ligt aan een infuus van de staat en kan 1,25 miljoen minder terugbetalen op dit moment. Die 1,25 miljoen blijft dus in lening. Nederland heeft dat geld voor steun geleend tegen 3% en ING moet een rente betalen van 5%. Dat is dus 2% winst per jaar. Dus levert deze bonus 25000 euro op de voor Nederlandse belastingbetaler.

Deus Absurdia | 18-03-11 | 10:04

@pica
Waarom loont korter werken, als ik op kantoor ga vertellen dat ik korter ga werken, gaan ze mij minder betalen.

necrosis | 18-03-11 | 10:04

@hackeraki | 18-03-11 | 09:07
Euh... wij denken.. euh.. tja.... als dit... euh.
Waar... euh... ging het... euh... weer over?

Che_cuevara | 18-03-11 | 10:04

Links, rechts, centraal... Iedereen wordt een ander mens wanneer we het over dit soort bedragen hebben, dat is ondertussen duidelijk.
Het enige verschil is dat de rechtschmensch er duidelijk over is en de linkschmensch maar blijft schermen met krachttermen als: "Het moet eerlijker", terwijl ze nog wat miljoentjes opstrijken over de hernia-ruggen van de arbeiders.

An die ARBEIT | 18-03-11 | 10:04

@très cool | 18-03-11 | 09:54
Daar denkt de bank zelf anders over, trouwens elke bank ziet zichzelf als onderneming omdat zij door privatisering vergeten zijn dat ze ook nog een nuts functie hebben te vervullen, en dat is nou precies het punt waar de overheid in de fout is gegaan door het toezicht daarop onvoldoende in te vullen.

deraderendraaien | 18-03-11 | 10:03

Steilloos ten Onder | 18-03-11 | 10:02
Uit mijn hoofd, lol.

Krachtmeester | 18-03-11 | 10:03

Ik heb niets tegen die bonussen, maar waar ik wel wat tegen heb zijn dit soort PvdA kwallen die hun hele salon-socialistische leventje blèren dat alles wat meer verdiend dan jan modaal bah is, en als ze dan zelf in die positie komen ze ineens hun ideologische veren hebben afgeworpen, kotsmisselijk wordt ke van die PvdA kliek

Haagse-Geertje | 18-03-11 | 10:03

Uitstekende PR voor de PvdA.

Grote Nerd | 18-03-11 | 10:02

@Krachtmeester | 18-03-11 | 09:59
Ik vind de eerste toonladder iets minder geslaagd.
Maar voor de rest kan het een hit worden. ;)

Che_cuevara | 18-03-11 | 10:02

@Krachtmeester | 18-03-11 | 09:59
Echt, elk topic, waar de neuk haal je die liedjes vandaan?

Steilloos ten Onder | 18-03-11 | 10:02

Tja, P v/d A. Vult u zelf maar in. Maar feit blijft dat het een stelletje onbeschaamde struikrovers zijn die iedereen, -maar dan ook iedereen- de wet voorschrijven, om daarna met diezelfde wet hun achterste af te vegen. En een grote bek op de koop toe hebben. Voorbeelden te over, voor de weinige voorstanders van dat linksche clubje moraalridders. We noemen een Wout, Wim, Sjakkelien, enz.enz.
LOL @ hackeraki | 18-03-11 | 09:07

Hollander01 | 18-03-11 | 10:01

Het wordt echt tijd dat die partij als criminele organisatie gelabeld wordt.

Steilloos ten Onder | 18-03-11 | 10:01

@ Kaas de Vies | 18-03-11 | 09:52
Krek zo is 't. Om in die metafoor te blijven : de Waal blijkt tóch vlees te lusten en is daarmee als vegetariër door de mand gevallen.

baba4oog | 18-03-11 | 10:00

'OoldBoooy!'
.
♫ Kom vul je zakken allemaal ♫ (ALLEMAAL! 1!11!!)
♫ en doe zoals die Lodewijk de Waal! ♫
♫ En naai nu hard de burgerT want, ♫
♫ dat is de norm in 't land. ♫
♫ 'OoldBoooy!' klinkt zijn lied, ♫
♫ 'OoldBoooy!' klinkt zijn lied. ♫
♫ 'OoldBoooy!', mooi krijtpak, niet? ♫
.

Krachtmeester | 18-03-11 | 09:59

Maar die meneer heeft echt heel erg hard gewerkt voor die centjes, hoor. Echt waar. Aldus de PvdA.

Steilloos ten Onder | 18-03-11 | 09:59

Principieel voor de Ander.

Ad Fundum | 18-03-11 | 09:59

@vraagstaart | 18-03-11 | 09:55
Lodewijkje zal er best wel een graantje van mee pikken.

Che_cuevara | 18-03-11 | 09:58

Ik denk dat meneer de Waal nog veel meer voorbeelden kan verzinnen hoe het nog beter kan. Daarbij wens ik hem veel kracht en wijsheid toe.

Hij kan er ook zelf niets aan doen, hij is immers slachtoffer van de maatschappij. De maatschappij, dan ben jij!?

zaaddrager | 18-03-11 | 09:56

Lodewijk "de kwal" de Waal.
Hij is de uitvinder van de term "kleptomanen-tax".
Tevens bekend als voorzitter van het HumanistischVerbond. Tegen een fors salaris, waarbij de rest van het HV het als vrijwilliger mag doen. -Kots-

leef!! | 18-03-11 | 09:56

Een vakbondsbons, onze Lodewijk
Bekend van het FNV-rood gezeik
Zou top-bonuszaken
Bij ING gaan bewaken
Dat maakt Hommen nu erecode-rijk

vraagstaart | 18-03-11 | 09:55

@deraderendraaien

Natuurlijk weet zo'n vakbondspipo niets van het runnen van een bedrijf, maar vergeet niet dat zo'n bank eigenlijk geen echt bedrijf is. Vergeleken met de gemiddelde ING-er is een raamambtenaar een pure streber hoor, geloof me ik heb er jaren mijn zakken gevuld als free-lancer.

De ING is een kathedraal van verspilling, onkunde en gebrek aan ambitie waar je alleen wegens totaal gebrek aan gewicht boven komt drijven.

très cool | 18-03-11 | 09:54

Lodewijk de Waal, is dat niet de voorzitter van Humanitas die een bestuurder onsloeg omdat die persoon zich verkiesbaar stelde voor de PVV?

IJzervreter | 18-03-11 | 09:54

Repulse: Ing is van de SStaat, dus van jouw en mij. Die bonus is dus eigenlijk de winst die gewoon naar de schatkist hoort te gaan. Had moeten worden gebruikt als belasting verlaging voor iedereen niet als extraatje voor een omhoog gevallen lampelul

@repulse
je lult uit je nek. ING is niet van de staat. Sterker nog, ze betalen de belastingbetaler miljarden meer terug dan dat ze geleend hebben. De bonus had dus makkelijker hoger gekunnen als dat nodig mocht zijn.

blubby | 18-03-11 | 09:53

Maar wat als Lodewijk die bank nou eens heel erg slecht had beoordeeld? Die bank is van de staat. Van ons dus.
Dan had de bankier de bonus niet gehad maar dan was de bank wel in de problemen gekomen. Een hoge waardering is in ons aller belang.

Volgens mij heeft Lodewijk van twee kwaden de minste gekozen. Wat wel een kwaad blijft natuurlijk.

zeg maar jansen | 18-03-11 | 09:53

@Che_cuevara | 18-03-11 | 09:48 | lol

Be de Laer | 18-03-11 | 09:53

@Niemands Knegt | 18-03-11 | 09:48
Ik mag toch aannemen dat je niet het kabinet Kok 2 bedoeld?
Dat was er in 2008 al lang niet meer

Che_cuevara | 18-03-11 | 09:53

@baba4oog | 18-03-11 | 09:51 | + 0 -
Juistem. Een vegetarier eet geen vlees, uit principe.

Kaas de Vies | 18-03-11 | 09:52

PvdA-ers houden er nu eenmaal van om geld uit te delen. Het volk denkt al decennia dat dit om een rechtvaardige verdeling gaat maar niets is minder waar. Het gaat al tijden via allerlei subsidies naar vriendenclubjes of zelfs rechtstreeks naar familiebedrijfjes en eigen pocket.Toch vreemd dat ze daar elke keer maar weer mee weg komen. Of denken de paupers net als bij de staatsloterij dat eens ook zij in de prijzen zullen vallen?

knight03 | 18-03-11 | 09:52

Strikt naar de regeltjes/afspraken genomen is er vermoedelijk niets aan te merken op die bonussen. De vraag, die de Waal zich zal moeten stellen is of híj, gezien z'n vakbondsachtergrond, het voor zichzelf kan verantwoorden, dat-ie onderdeel uitmaakt van een RvC, die zulke bonussen sanctioneert. Als de Waal blijft zitten waar-ie zit is het antwoord op die vraag dus kennelijk 'ja'. Ik zou me zo voor kunnen stellen, dat velen uit z'n (voormalige) achterban daardoor [vlaemsche modus] ontgoocheld zullen zijn [/ vlaemsche modus]. Maar dan weet men in ieder geval waar-ie staat.

baba4oog | 18-03-11 | 09:51

Inderdaad: links lullen, rechts vullen.
Kok en Bos weten er alles van.
Gelukkig vanavond bij DWDD ..... of toch liever niet ?

Kamervraag | 18-03-11 | 09:51

@aderkalkballenbroek | 18-03-11 | 09:48
Zijn er anderen dan?

Che_cuevara | 18-03-11 | 09:51

@Kaas de Vies | 18-03-11 | 09:48
Natuurlijk had Lodewijk principes, net als Kok toen die nog vakbondsleider was.

Maar ik begin meer en meer te geloven dat vakbondsleider eigenlijk maar stage lopen is vóór het "grote" werk.

Che_cuevara | 18-03-11 | 09:50

Iedereen die hier problemen mee heeft en een rekening bij de ING kan er zelf iets aan doen. Namelijk overstappen naar een andere bank. Als oud-klant van de aan deze graaiers verkwanselde Postgiro/Postbank zou ik dit sowieso al doen. Trouwens ING heeft van alle banken in NL de meest onveilige internetbankieren-omgeving met die achterlijke TAN-codes ipv een challenge-response systeem. Dus bij deze doe ik een Lakemannetje zolang het nog niet strafbaar is...

John Toroflex | 18-03-11 | 09:49

@Anti Alles | 18-03-11 | 09:45
En nog een slechte ook.

Che_cuevara | 18-03-11 | 09:49

@daniel37 | 18-03-11 | 09:45 | + -1 -
Lodewijk wist toch van deze afspraak, Lodewijk had toch zulke fantastische principes? Dan had hij zich niet beschikbaar moeten stellen voor zo'n positie.

Kaas de Vies | 18-03-11 | 09:48

@Be de Laer | 18-03-11 | 09:44
Ik heb gisteren een bankje geschilderd, (ja in opdracht van mevr Che) maar ik ben toch echt rechts begonnen.

Che_cuevara | 18-03-11 | 09:48

Reeds in 2008 lag Wim Kok 2 onder vuur vanwege de ING bonussen:
www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/...
De politiek riep hel en verdoemenis en Lodewijk 'zou er wat aan gaan doen...'.
De geschiedenis herhaalt zich ieder jaar en er gebeurt niets. De politiek is al jaren dood en wij blijven het lijk volgen alsof het nog levend is.

Niemands Knegt | 18-03-11 | 09:48

@Kaas de Vies | 18-03-11 | 09:36
Daarnaast was het natuurlijk al een grote fout op een vakbondsman op die positie te zetten,daar die gewend zijn om naar zichzelf toe te rekenen.
Zie hier de gevolgen in omgekeerde richting,als vakbondsman hoge CAO's naar je toetrekken en aan de werkgeverszijde de bonussen naar je toe trekken.
Knap staaltje van wiens brood men eet,diens taal men spreekt.
Vergelijk het met een Advocaat die s'morgens een slachtoffer verdedigde, en s'middags de moordenaar.

deraderendraaien | 18-03-11 | 09:48

Wat een smerige gore linkse rat is dat

aderkalkballenbroek | 18-03-11 | 09:48

PVDA opleidingsinstituut voor zakkenvullers.

ousama | 18-03-11 | 09:47

"Korter werken loont"
Helaas hebben de vakbonden gelijk gekregen.
Lui op je bestuurdersstoel zitten, loont. Kaching.
Lui op je bank zitten met een uitkering, loont. Kaching.
Dankzij je vakbond met vervroegd pensioen, loont. Kaching.

Wat doe ik in godsnaam nog in dit kutland, me een beetje de tering werken voor twintig anderen.

ZDEV | 18-03-11 | 09:46

@Reinaert | 18-03-11 | 09:18
Je dacht toch niet dat deze figuren hun hand omdraaien voor een corruptietje meer of minder?

Che_cuevara | 18-03-11 | 09:46

@Balzakius | 18-03-11 | 09:35
Ben het ook eens met de PVV deze keer. Soms lullen ze goed. Nu nog afwachten of ze samen met de andere partijen iets voor elkaar krijgen waar Henk en Ingrid blij van worden.

Itastijl | 18-03-11 | 09:46

Haha huichelaars zijn het allemaal. Politieke principes uit andere tijden vallen als sneeuw voor de zon. Na het verlaten van de politiek, kan het zakken vullen beginnen.

staaf86 | 18-03-11 | 09:45

Sorry lui, afspraak is afspraak. Jullie weten nog wel, van toen jullie allemaal op Verdonk geilden.

Het beloningsbeleid is destijds in overleg met iedereen afgesproken; het is meer dan hypocriet om nu opeens moord en brand te schreeuwen als men ziet wat dat betekent. Heb dan als politiek de ballen om te zeggen: u krijgt een jeepeesalarisje met misschien een luux kerstpakketje als bonus, en als u dat niet bevalt kunt u vertrekken. Ga niet zeggen: u krijgt een bonus onder die-en-die omstandigheden, en dan later: u begrijpt toch wel dat die bonus niet kan worden uitgekeerd omdat 'men' niet wil dat dat gebeurt. Overheidsgeld, zuinigheid, spruitjeslucht, doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg, u weet wel.

Dat gezegd, ik vind de bonus veel te hoog, waarmee ik de schuld dus geef aan degene die het contract uitonderhandelde. Zelfs met een rapportcijfer van een 5,0 had de man nog steeds 50% bonus ontvangen. En met een gemiddeld 7'tje 70%. Dat is practisch gegarandeerd geld, en dús geen bonus. Maar de politiek vindt het blijkbaar makkelijker om achteraf te kankeren in plaats van daadwerkelijk een nare en harde afspraak vooraf te maken. Wie weet is dit gedoe zelfs ingecalculeerd.

daniel37 | 18-03-11 | 09:45

@Che_cuevara | 18-03-11 | 09:44 | + 0 -
Ik krijg nog een kwartje van hem
Voor hem heb ik nog wel een kwakje

Kaas de Vies | 18-03-11 | 09:45

eingenlijk is de waal een kloon van kok

Anti Alles | 18-03-11 | 09:45

“Een land waarin je postcode je toekomst bepaalt”.
En in dit geval is die postoce 1081 KL.

Osdorpertje | 18-03-11 | 09:44

veel mensen beginnen links....

Be de Laer | 18-03-11 | 09:44

@Ethisch Verantwoord | 18-03-11 | 09:39 | + 0 -
Soms vraag ik mij wel eens af of de "kapitein" op het schip nu zelf stuurt, of zich laat meevoeren met de getijden. Het enige wat het fundament het gestut, zijn de garanties van de Nederlandse Staat. De rest is gelul in de marge.

Kaas de Vies | 18-03-11 | 09:44

Vakbondsman blijkt een goede opstap naar het grote geld.

Iemand die zich Wim Kok nog herinnerd?

Che_cuevara | 18-03-11 | 09:44

Hoe is het eigenlijk afgelopen met het Berufsverbot van Eekhuis?

skinner | 18-03-11 | 09:41

@lion@night | 18-03-11 | 09:33

Platte, ordinaire corruptie is toch meer iets voor de bouwwereld.

De bancaire scene (en de overheid) is meer van het nepotisme en het netwerken. Dienst en wederdienst: vul jij mijn zak, vul ik de jouwe, maar dan zonder daarbij fysiek met geld te hoeven schuiven.

Veel minder goed zichtbaar maar wel degelijk even ernstig.

Reinaert | 18-03-11 | 09:40

Die directeur mag van mij de bonus krijgen.
De bonus is volledig conform de afspraken zoals PVDA Wouter Bos (!!) die destijds gemaakt heeft.
Het is gewoon ronduit hypocriet van de PVDA om hier een punt van te maken, eerst spreken ze af dat de bonus niet hoger mag zijn dan 1 keer het jaarsalaris, vervolgens krijgt deze man een bonus die VOLLEDIG conform de afspraken is, en dan gaat de PVDA huilie huilie doen over de hoogte van de bonus.
Iedereen lijkt hier te vergeten dat deze directeur begonnen is met een jaarsalaris van een symbolische € 1,00 per jaar omdat het gewoon niet goed ging met de bank.
Deze directeur heeft de bank uit de shit geholpen in moeilijke tijden, hij heeft een uitstekende prestatie geleverd en wordt hier (conform de afspraken van de PVDA!!) voor beloont.
Daarbij komt dat de ING het geleende geld NIET MAG terugbetalen.
Als de ING het belastinggeld in een keer terug betaald dan krijgen ze een boete.
Ze zijn verplicht om het over een langere looptijd terug te betalen zodat de staat meer geld kan vangen uit rente.
Ze willen wel, maar ze mogen niet!
Dus voordat iedereen de ING gaat bashen, verdiep je eerst even in de feiten.

Ethisch Verantwoord | 18-03-11 | 09:39

geld van een ander weggeven is de lekkerste liefdadigheid die er is. en dat kunstje is door velen ontdekt, met name linksch menschen. hommen's bonus is peanuts vergeleken wat elders ter wereld wordt betaald, maar dat maakt het nog niet acceptabel. banken denken dat wanneer het fout gaat ze de rekening bij de belastingbetaler neer kunnen leggen, en wanneer het goed gaat ze alles zelf mogen houden. dat is een fundamenteel verkeerde kijk op de wereld. en dat de politiek daar niks aan durft te doen is meer dan schandalig. zo'n de waal is gewoon een schertsfiguur die soort qualitate qua erbij is gehaald. alsof die ook maar enig verstand heeft van een bank, verzekeringsmaatschappij, vastgoedontwikkelaar, lease maatschappij, commodity trader etc. met een dergelijk bedenkelijk niveau aan bestuurders krijg je vanzelf dit soort geneuzel.

minimá-armezusvan.. | 18-03-11 | 09:38

Kaas de Vies | 18-03-11 | 09:13
Reinaert | 18-03-11 | 09:14

Ik zeg niet dat ik het eens ben met die bonus, in tegendeel zelfs. Ik geef alleen aan dat het probleem veel dieper zit dan LdW.

Ballenman | 18-03-11 | 09:37

PvdA: het moet eerlijker!

Dus dit is de uitvoering daarvan?

GoedenMorgenDezeMorg | 18-03-11 | 09:37

@deraderendraaien | 18-03-11 | 09:33 | + 0 -
Goed punt.

Kaas de Vies | 18-03-11 | 09:36

@Itastijl | 18-03-11 | 09:33
Nee, vooral het tweede denk ik niet. Ik ben geen fan van de PVV, maar toch vind ik dit een heel terechte opmerking. Het is verdomme toch ook ongelooflijk dat wij hier over allerlei bijstands-criminelen die achter de gordijnen de staatspot met elkaar verdelen lullen, terwijl bankiers dit gewoon in het openbaar kunnen doen! SCHANDE!

Balzakius | 18-03-11 | 09:35

Blijft voor mij moeilijk te pruimen dat er dit soort half-sterken op zulke posities zitten.... wat weet deze lulhannis nou van de bankwereld ?!?!

woefdrammer | 18-03-11 | 09:35

Met zijn nep-arbeidsreaccent.

sjaakdeslinksesul | 18-03-11 | 09:35

Mensen als Hommen verdienen geld omdat anderen het verliezen. Het zou mooi zijn wanneer mensen in staat zijn om te verdienen terwijl anderen er mee op vooruitgaan. Kijk dan verdien je een bonus in de vorm van Orde NL Leeuw of zo.

ecologiste | 18-03-11 | 09:34

DE waal geeft een 9.2 als cijfer aan topman ING.
Je mag dan toch stellen dat meer dan de helft van dat cijfer,zeg een 6.2(een voldoende) al in normaal jaarsalaris tot uitdrukking is gebracht, en er voor beloning van uiterste inspanning (meer dan vereist)nog maar een 3.0 overblijft.
Dat zou neerkomen op ongeveer één derde van het jaarsalaris.
Maar ja.. het is maar net hoe je het wil bekijken natuurlijk.

deraderendraaien | 18-03-11 | 09:33

@Balzakius | 18-03-11 | 09:28
VVD lult dus links en vult rechts. (doet niets?) PVV is zijn ex-pvda achterban aan het blij maken.

Itastijl | 18-03-11 | 09:33

@Kaas de Vies | 18-03-11 | 09:32
Als jij denkt dat je bij Mark z'n broekje in moet, dan doe je dat. Volg je gevoel.

Balzakius | 18-03-11 | 09:33

@Reinaert | 18-03-11 | 09:18
Naar mijn mening hebben we hier in Nederland te maken met een schijndemocratie, vrijheid van meningsuiting geldt niet onbeperkt twee kanten op zo is gebleken en bovendien is de controle van de overheid middels wettelijke regelingen bizar. Een boom omzagen in je eigen achtertuin mag alleen met vergunning. Niet echt democratisch.

Corruptie is ook aanwezig. We zien het niet direct, maar hier in Nederland wordt er altijd een reden voor gegeven om het te verbloemen. En daar komt men vrijwel altijd mee weg, daar heb je gelijk in.

Zo is er nogal wat corruptie met subsidies. Maar hang er bijvoorbeeld het excuus 'bevordering van de integratie'aan, en het vuurtje is gedoofd.

lion@night | 18-03-11 | 09:33

Ach ja, zoals reeds eerder terecht opgemerkt, hij heeft de route Kok genomen. Ook Wouter vindt tegenwoordig dat mensen die wat kunnen best wat mogen verdienen ( 4 ton p.j. voor 4 dagen).

Welkom in politiek Den Haag. Als je maar eens in de zoveel tijd op komt draven om helpen zetels te verzamelen kun je daarna ongezien de tyfus krijgen.

netniet | 18-03-11 | 09:33

@Balzakius | 18-03-11 | 09:31 | + 0 -
Dus het beste is, dat ik bij Mark zijn broekje inga, en dan iedereen zijn ballen toon?

Kaas de Vies | 18-03-11 | 09:32

@Kaas de Vies | 18-03-11 | 09:28
Zeg dat maar eens tegen Mark, die heeft zelfs niet eens een vriendin.

Balzakius | 18-03-11 | 09:31

27000 bonus per jaar voor die ouwe pik en 40 euro per maand voor de baliemedewerkster... wat is het leven toch oneerlijk hehe

dragontje | 18-03-11 | 09:30

@Sliptong | 18-03-11 | 09:23
We huilen niet over bonussen. Althans, ik niet. Ik huil pas over bonussen als er nog een schuld van 5 miljard openstaat bij de staat, terwijl er wel met geld (lees: bonussen)gesmeten wordt.

Balzakius | 18-03-11 | 09:30

@Balzakius | 18-03-11 | 09:28 | + 0 -
Ik voel mijn vriendin ook wel eens in haar broekje, ik vind dan nooit ballen. Voelen heb je in dit geval geen reet aan, toon je ballen.

Kaas de Vies | 18-03-11 | 09:28

@KaiserSoza | 18-03-11 | 09:23
Je ziet het tenminste meteen zelf!

Joost Maghetweten | 18-03-11 | 09:28

@Terpetijnzeikert | 18-03-11 | 09:01
In case you didn't notice, de VVD 'heeft er een naar gevoel bij', en de PVV 'vindt het om te kotsen'..

Balzakius | 18-03-11 | 09:28

@Reinaert | 18-03-11 | 09:21
Waarom zou hij dat niet doen? Het is niet strafbaar, niemand kan er wat aan doen en dat soort serpenten maken zich niet druk om iets ontastbaars als 'geloofwaardigheid' of 'consistentie'.

dlseth_ | 18-03-11 | 09:27

NL kent geen volk dus kunnen 'linkse' bonzen met de rechtse graaiers meeslijmen zonder dat het consequenties heeft.
Het gaat steeds slechter met de GINI coëfficiënt. NL is op weg lekker inefficiënt te worden met haar mogelijkheden om duurzaam beter te presteren. Tveel inkomsnongelijkheid betekent teveel geld bij te weinig mensen die dan het geld inproductief besteden. En dan Rutte maar beweren dat de kleine luyden blij mogen zijn met hun salarisje of uitkering. Immers mensen als Hommen betalen al zoveel belasting....
Nou als iedereen nu eens normaal salaris kreeg dan zouden we allemaal nog meer belasting kunnen betalen. Echter dan zijn we het niet kwijt aan bijstandsuitkeringen, immers deze mensen hadden dan gewoon werk.

ecologiste | 18-03-11 | 09:26

@Gemeen Mosje | 18-03-11 | 09:05
Kok heeft gestudeerd aan Nijenrode, niet echt een links bolwerk. Hij is altijd vast op koers gebleven: eerst een mooie politieke carriere en daarna dik verdienen. Dat hij bij de vakbond en PvdA terecht kwam was een carrierekeuze, en niet gebaseerd op ideologie. Vermoedelijk geldt voor Lodewijk ongeveer hetzelfde: eerst carriere in de politiek bij de partij die de beste carrierekansen biedt, daarna gaat de kassa vanzelf ratelen.

rara | 18-03-11 | 09:26

Wat vindt PvdA voorman Wim Kok hiervan?

ljcoster | 18-03-11 | 09:26

Ach welnee, Lodewijk heeft gewoon wat probleempjes met cijfertjes. 'Dé' demonstratie op het museumplein trok volgens Lodewijk ook honderduizenden zo niet miljoenen mensen, terwijl de inschatting van de politie destijds toch een paar nulletjes minder was. De man is dyslectisch..

Carpa | 18-03-11 | 09:25

@ Brusselmans
Ik denk niet dat het de Waal is die een geloofwaardigheids probleem heeft. Ik denk dat het hele linksche politieke spectrum dat heeft, een kleine uitzondering als Marijnissen daargelaten misschien. Maar het maakt niet veel uit. De gemiddelde PvdA stemmer is hier niet in geinteresseerd.

Marcus Porcius Cato | 18-03-11 | 09:25

Sliptong | 18-03-11 | 09:23
Daar krijgt hij een salaris voor van ruim een miljoen.

repulse | 18-03-11 | 09:25

@pislink | 18-03-11 | 09:03
Gaat het wel lekker met je ? De ING moet nog 5 MILJARD terug betalen aan de staat, en we gaan hier lekker met bonussen smijten ? Het bedrijfsleven moet de schulden gaan terugbetalen als de mogelijkheid daar is.
Minstens zo belangrijk als de semi-overheid, en ze liggen overigens op dit moment niet zo ver bij elkaar vandaan..

Balzakius | 18-03-11 | 09:25

Dit is allemaal wel uit te leggen wat mij betreft. Wat niet uit te leggen is, is het opsouperen van belastinggeld door linkse graaiers. Ga anders voor een bank of verzekeraar werken en hark daar verdient geld weg. Dan ben je transparant bezig. Doe een Bos of Balkenende of een Eurlingetje.
Als je alles de nek omdraait, draai je uiteindelijk de Nederlandse kenniseconomie de nek om. Voor zover dat nog niet gebeurt is uiteraard.

Sliptong | 18-03-11 | 09:25

@kapotte_stofzuiger | 18-03-11 | 09:17
WE hadden daar ook niets over te zeggen, Het was Volgens mij Bos, de opvolger van Kok, die daartoe besloot en meteen en passant deze snuiter in positie heeft gebracht.

Het is ook wee duidelijk dat zoals altijd blijkt dat alle vakbondsjongens in het bestuur het altijd en alleen voor zichzelf doen. Nooit voor het collectief.

Joost Maghetweten | 18-03-11 | 09:23

@Ad Fundum | 18-03-11 | 09:21 | + 0 -
Het valt meer op bij PvdA-ers omdat zij altijd zo'n grote bek hebben dat het eerlijker moet, ten koste van mijn portemonnaie, maar ze opeens daarna zo goed voor zelfzelf zorgen. Lekker makkelijk hypotheekrente >1.000.000 afschaffen als je zelf zo'n bedrag per jaar in je kontzak mag laten glijden. (hij krijgt uiteindelijk ook zijn beloning).

Kaas de Vies | 18-03-11 | 09:23

@ mezelf; T

*bloos*

KaiserSoza | 18-03-11 | 09:23

Kunnen we allemaal wel gaan huilen over die bonussen maar het is nog steeds peanuts vergeleken met GB en de VS. Als je topmensen wilt hebben en houden betaal je daar een prijs voor. Bedrijfskundig gezien laten die mensen door hun strategie de omzet en de winst stijgen en dat schijnt nog steeds een voorwaarde te zijn in die wereld hoe gek het ook klinkt. Over de integriteit van meneer de Waal valt te twijfelen. Zeker omdat het een rode hond is.

Sliptong | 18-03-11 | 09:23

Nou ja ,SOCIALISTISCHE rot reet.
beetje vroeg beetje dom .

Ratzing. | 18-03-11 | 09:22

Toch frappant dat telkens juist de Pvda c.s. het nieuws haalt met dit soort akkefietjes. Het is als Marianne Thiema die ineens besluit voor een slachthuis te gaan werken. Dat is toch lastig uit te leggen zou je zeggen.

De doorsnee Pvda stemmer heeft alleen geen flauw benul.

Ad Fundum | 18-03-11 | 09:21

In navolging op mijn vorige comment:

Ik vermoed eerder dat Lodewijkje te gelegener tijd een prettige wederdienst te wachten staat dan dat 'ie nu daadwerkelijk een deel van de buit opstrijkt.

Dat zou toch iets te opzichtig zijn vermoed ik. Dit soort jongens is wel crimineel maar niet op het achterhoofd gevallen namelijk.

Reinaert | 18-03-11 | 09:21

@kiwivogelbeest | 18-03-11 | 09:13

U was me net voor, en inderdaad, een 1 resulteerd in een prachtige bonus van 10% van z'n jaarloon; 135869,56 Euro.

KaiserSoza | 18-03-11 | 09:21

Tsja, en zo wordt de Nederlandse burger weer eens ongewild kei- en keihard door de PVDA in de kont geneukt, ik kan het helaas niet anders omschrijven. Dit is een moreel faillissement van zowel de ING topman als de PVDA, absoluut stijlloos en verwerpelijk ...

MrSassiness | 18-03-11 | 09:20

Partij van de Asocialen. Ook niet uit te leggen is dat Suriname nog steeds op de lijst van ontwikkelingssamenwerking staat! Zeg wat je doet en doe wat je zegt zei Pim Fortuijn. Hij had gelijk.

Dulf | 18-03-11 | 09:18

@lion@night | 18-03-11 | 09:16

Zou dát zo zijn dan noemen we dat toch corruptie, of niet soms? En da's nog steeds strafbaar in dit land. Maar we zullen het wel nooit weten want niemand die dáár een vinger achter krijgt. Glas, plas en alles bleef zoals het was.

Reinaert | 18-03-11 | 09:18

Zie je nou wel, we hadden die banken (wereldwijd) nooit moeten steunen.

kapotte_stofzuiger | 18-03-11 | 09:17

Dat hij het in navolging van Paul Rozeluller en Wim Cock maar in z'n socialiste smerige rot reet mag stoppen .

Ratzing. | 18-03-11 | 09:16


@Reinaert | 18-03-11 | 09:14
Tenzij De Waal zelf ook een gedeelte van die bonus opstrijkt.
Dat lijkt mij zeer aannemelijk.

lion@night | 18-03-11 | 09:16

@Reinaert | 18-03-11 | 09:11
hear hear

veuve-clicquot | 18-03-11 | 09:16

Zal Job Cohen dit vanavond uit gaan leggen bij P&W en/of DWDD ... met of zonder oortje, dat maakt mij niet uit :-)

veuve-clicquot | 18-03-11 | 09:15

Ondanks enkele akkefietjes/kleinigheden en niemendalletjes,ons old boys netwerk,'ons kent ons' mentaliteit en ons graaisyndroom gaan wij er van uit dat u volgende keer onze partij -wederom - een warm hart toedraagt en uw stem/belastingpegels in ons voordeel laat uitvallen.
*kusjes* van Lodewijck,Wimpie,Diederik en de meiden..

lichtpunt | 18-03-11 | 09:14


Het zou mij overigens absoluut niet verbazen als Lodewijk de Waal een barterdeal heeft gemaakt met Jan Hommen.
Jij een 9,2, ik 25% van jouw bonus.

Want een beloning van 9,2 voor een bank die overleeft dankzij staatssteun is ronduit belachelijk en totaal ongeloofwaardig.

lion@night | 18-03-11 | 09:14

@Ballenman | 18-03-11 | 09:11

Als de Waal ballen had gehad dan had 'ie z'n kont tegen de krib gegooid en deze bonus tegengehouden of was anders met veel bombarie opgestapt.

Maar Lodewijkje heeft helegaar geen ballen. Alleen een onstellende hoeveelheid ranzige boter op z'n hoofd.

Reinaert | 18-03-11 | 09:14

Kijk, ING mag wel 3.2 miljard winst hebben behaald, maar volgens mij krijgt die man ook ruim 1.25 miljoen per jaar aan loon. Ze vergeten volgens mij voor het gemak even dat ik nog geld van ze krijg.

Tommygunner | 18-03-11 | 09:14

@Ballenman | 18-03-11 | 09:11 | + 0 -
Ja goed gedaan hoor de bankiers....... zo kan ik ook "goed mijn werk doen", rente is laag, maar toch hoge rente vragen en bepaalde "onwaardeerbare" producten hebben weer enigszins waarde. Tjee zeg wat hebben zij extreem goed op de winkel gepast.

Kaas de Vies | 18-03-11 | 09:13

@ Reinaert | 18-03-11 | 09:11
Daar heb je het over nog zo'n salonsocialist die exact hetzelfde deed.

poursuivant | 18-03-11 | 09:13

Lodewijk de Waal gaf bankier Jan Hommen een 9,2 voor zijn werkzaamheden en daardoor ontving Hommen een bonus van 92% (factor 10), dus als ik het goed begrijp en die Hommen had er een (nog grotere) teringzooi van gemaakt en van Lodewijk de Waal een 1 had gekregen hij toch nog een bonus van 10% zou krijgen?!?! Leuk rekenen bij de ING zeg!

kiwivogelbeest | 18-03-11 | 09:13

@broomstick | 18-03-11 | 09:01
vriendendienst die nog wel eens of al is terug betaald.

veuve-clicquot | 18-03-11 | 09:12

Als een man als Blokker zichzelf tien miljoen toekent, heeft hij daar volkomen recht op, want eigen bedrijf en zelf uit de klei omhooggehaald. Daar kan en mag je alleen maar trots op zijn.
Deze banklieden die teren op staatssteun zijn geen grote ondernemers, gaat het immers fout, staat de Staat toch garant. Hoezo, bonus??
En inderdaad, al die omhooggevalen zogenaamde managers bij de semi-overheid. Welk risico lopen zij in vredesnaam, dat het noodzakelijk is, deze lieden tonnen per jaar te betalen. Ik denk aan woningcoorporaties, gezondheidszorg, etc. Dat is pas walgelijk en abject.

100pct Testosteron | 18-03-11 | 09:12

"Exhibitionistische zelfverrijking" om met Wim Kok te spreken.

Als altijd mede mogelijk gemaakt door de PvdA! At Your service!

Reinaert | 18-03-11 | 09:11

Socialisten lijken verslaafd aan geld, ook dit figuur.

Onderbuik | 18-03-11 | 09:11

regel was blijkbaar dat bankiersbonussen niet meer mogen zijn dan hun normale salaris, en dat de factor afhankelijk zou zijn van de waardering van de RvC.

Bankier heeft het blijkbaar goed gedaan (?), krijgt van RvC een 9,2 en bijgevolg bonus van 92% van jaarsalaris.

Is dat nou de 'schuld' van De Waal? Hij doet niet veel meer dan een cijfer uitdelen aan de prestatie van een bankier. Dat die daardoor een ranzige smak geld krijgt, is een gevolg van de (aangescherpte? wtf?) regels van Wouter Bos.
Voordat Wouter Bos de regels aanscherpte waren de beloningen nóg hoger.

Beetje makkelijk kort door de bocht om dit op te schrijven als 'De Waal deelt megabonus uit'.

Het feit dat hij uberhaupt in de RvC van een grote bank is gaan zitten, dát is een imago-probleem.

Maar ja, voor een miljoen per jaar heb ik ook schijt aan mn imago...

Ballenman | 18-03-11 | 09:11

OK

Bakito | 18-03-11 | 09:10

Prachtig voorbeeld wederom van de Pvda tactiek.
Schreeuwen van de daken dat het eerlijker moet, maar ondertussen elkaar de meest riante subsidies en premies toeschuiven.
Om daartoe te komen worden de bankrekeningen van belastingsbetalers geplunderd onder het excuus dat het de 'kansarmen' ten goede komt.
Maar dat is slechts een klein percentage van de buit, het overgrote deel wordt - geheel in Pvda stijl - onder de Pvda regenten en fervente aanhangers verdeeld.

Heb het al vaker gezegd, maar de Pvda is een rampscenario voor de economische vooruitgang van Nederland.

lion@night | 18-03-11 | 09:10

Het mag toch geen verrassing zijn dat de vakbond (geen enkele uitgezonderd) de equivalent is van de maffia? In Amerika geven ze daar al eeuwen het goede voorbeeld.

pwman | 18-03-11 | 09:10

Hij heeft met z'n nieuwe baan ook een nieuw imago aangemeten.
En daar hoort de nieuwe slogan bij van: Met Lodewijk de Waal zijn uw werkende kippetjes zo kaal.

deraderendraaien | 18-03-11 | 09:10

@pislink | 18-03-11 | 09:03 | + 0 -
Bedrijfsleven is iets anders dan het bankwezen....... banken zijn semi-overheid.

Kaas de Vies | 18-03-11 | 09:09

Komtie dan he: Links lullen rechts vullen

Jaimy Fox | 18-03-11 | 09:09

Hallo, welke PvdA snol wil mijn rechter broekzak vullen met centjes?

dlseth_ | 18-03-11 | 09:09

Iedereen weet het, maar het is altijd lekker als schimmige praktijken het daglicht zien. Deze PvdA is geen partij meer voor de rest, het wordt namelijk van binnenuit opgevreten door graaiende babyboomers die denken dat ze schijt kunnen blijven houden aan de rest. En tot op heden kunnen ze dat ook helaas...

Tommygunner | 18-03-11 | 09:09

Ach de provinciale verkiezingen zijn geweest, dus nu kan het weer even .... Het moet eerlijker * kotsen moet *

veuve-clicquot | 18-03-11 | 09:08

pislink | 18-03-11 | 09:03
Ing is van de SStaat, dus van jouw en mij. Die bonus is dus eigenlijk de winst die gewoon naar de schatkist hoort te gaan. Had moeten worden gebruikt als belasting verlaging voor iedereen niet als extraatje voor een omhoog gevallen lampelul

repulse | 18-03-11 | 09:08

Benieuwd hoe Job dit weer bij mekaar gaat stotteren.

hackeraki | 18-03-11 | 09:07

Waarom mogen alleen mensen die zich NIET voor de publiek zaak hebben ingezet bonussen ontvangen?

Einde van de Domheid | 18-03-11 | 09:06

PvdA 'schreeuwer' een VAKBONDSMAN Wim Kok is ook in de jaren aardig van koers afgeweken.

Gemeen Mosje | 18-03-11 | 09:05

Ideologie... Links lullen, rechts vreten.

De StoorZenDer | 18-03-11 | 09:04

Deze man heet LO-DE-WIJK! Niet Harry of Sjonnie. Wat kun je van zo iemand anders verwachten?

AlanTuring | 18-03-11 | 09:04

Hij is gewoon in de voetsporen van kok getreden. Lang leve de pvda. De partij die er wel voor zorgt dat de gewone mens aan de arbeid moet terwijl het geteisem uit hun gelederen de boel belazert

repulse | 18-03-11 | 09:03

Dat gezeur over bonussen in het bedrijfsleven. Laten we eerst de (semi-)overheid eens onder de loep nemen! Zolang de Balkenende-norm niet strikt gehandhaaft wordt moet er vanuit de overheid niet gezeurd worden over beloningen in het bedrijfsleven (daarna ook niet overigens).

pislink | 18-03-11 | 09:03

Ik vond het sowieso al een lul. Daar verandert dit niet bijzonder veel aan.

Nlz® | 18-03-11 | 09:03

Vakbondsmensen hebben sowieso een geloofwaardigheidsprobleem. Dus hij zet zijn attitude vanuit de bond gewoon voort in de RvC.

100pct Testosteron | 18-03-11 | 09:03

-weggejorist en opgerot-

Bakito | 18-03-11 | 09:03

Inderdaad, het volk wordt door het volk verneukt, lijkt het communisme wel.

Kaas de Vies | 18-03-11 | 09:01

Tja je zal toch maar links stemmen, dan heb je op een verjaardag toch heel wat uit te leggen. Ik zou toch graag met zo'n heerschap een keer in discussie gaan over beloningsbeleid gezien door een linkse rode bril. Waarom gaat Powned er niet op af?

Terpetijnzeikert | 18-03-11 | 09:01

Gelukkig was die 1,25 miljoen niet voor hemzelf.

broomstick | 18-03-11 | 09:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken