Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Officieel: bejaarden zijn rukchauffeurs

bejaardenauto.jpgIedereen heeft het altijd maar over de vrouwen, maar bejaarden kunnen dus ook totaal niet autorijden. Dat is nu officieel bevestigd middels wetenschappelijk onderzoek. Vanaf babyboomleeftijd en ouder worden bestuurders een soort Pol Pots op vier wielen. Langzaam rijdende genocides met 14% bijtelling. Zo'n chauffeur waar zelfs een vierdehands Toyota Starlet zich voor schaamt. Knap, want dat is al niks meer dan een volgepiste incontinentieluier met een versnellingsbak. Van die seniele sedanrijders die vanaf de drie pertinent weigeren verder te schakelen. En zich dan nog door het verkeer slingeren als een dronken bowlingbal met een agressiestoornis. Carmageddon in de vorm van een enigszins vergeetachtige kwijlopa. Waarbij GTI ineens staat voor Geriatrisch Trage Imbeciel. Komt namelijk omdat hun zichtsveld drastisch vermindert zodra ze de babyboom gerechtigde leeftijd bereiken. Daardoor remmen ze maar half zo vaak voor gevaarlijke situaties, met name als het voetgangers betreft en helemaal als deze alleen in de perifere visie staan. Ter compensatie rijden ze gewoon twintig procent langzamer. Overal, waar dan ook. Levensgevaarlijk. En dan nog krijgen ze het voor elkaar om meer ongelukken te veroorzaken dan jongeren in de buurt van met name niet-gevaarlijke wegsituaties. Voorwiel aangedreven prutsers. 4cilinderige rukchauffeurs. Fietsendrager hoaxmobilisten. Ga van onze wegen af met jullie opgevoerde rollators. Dan pas wordt het verkeer weer echt een stukje veiliger. Toettttt!

Reaguursels

Inloggen

Ok, ik erger me ook deaud aan trage bejaarden op de weg, maar vind dit stukje toch wel heul erg tendentieus en nodeloos kwetsend.. kan d'r niet iets meer creatieve humor bij ofzow

iustus | 11-03-11 | 18:51

@Fommie | 11-03-11 | 11:31
ben ik met je eens. iedereen, iedere 5 jaar opnieuw praktijkexamen.

zeiksmurf | 11-03-11 | 17:25

Ach, over 45 tot 50 jaar vallen jullie jonge reaguurdertjes allemaal in die categorie. Voor wie er dan nog over is: ben benieuwd hoe jullie de afzijkerdts van de jeugd dan gaan ervaren. En wie er dan uberhaupt nog fit en obiel genoeg is om eenauto te kunnen besturen. Mwoehahahaha, ik lach me nu al vanaf mijn wolkje een wolkbreuk!

Knulleke | 11-03-11 | 14:13

Ludacris als bijsluiter is echt, verdomme... heerlijk.

DubbelDubbz | 11-03-11 | 13:46

Zolang het (focus)zicht goed is en ze geen ernstige gezondheidsklachten/medicijnen hebben, hoeven ze maar een eigen verklaring in te vullen om verlenging van het rijbewijs te krijgen. De rijvaardigheid wordt niet gecheckt, omdat ze er van uit gaan dat die mensen ervaring genoeg hebben. Dat is van de zotte! Want ook die ervaring kun je afleren, zeker als het verkeer steeds veranderd en het vooral steeds drukker wordt op de weg. Vooral als je dat beetje ervaring dan alleen onderhoud met korte ritjes naar de winkel en het zondagbezoekje(je kent de term?).

Als taxichauf vervoer ik behoorlijk wat mensen op leeftijd(via zogenoemde deeltaxi regeling) en de verhalen die je dan te horen krijgt!!!! Rijbewijs pas inleveren als ze ALWEER een ongeluk hebben veroorzaakt, in sommige gevallen zelfs zeer ernstige. Rijbewijs door de kinderen afgepakt, terwijl ze gewoon verlenging kreeg, maar wel al aardig seniel zijn. Het motoriek van een stoeptegel hebben, maar nog wel vrolijk in de auto kunnen stappen. Ik kan daar met mijn pet niet bij! Zeker niet omdat de heren in Den Haag ook nog even die leeftijd willen verhogen :S

Als taxichauf zit ik veel op de weg, erg veel zelfs! Ik kom overal, van woonwijk tot snelweg. Door de vele kilometers die ik maak heb ik alle tijd van de wereld over op de weg om andermans fouten op te vangen en rustig rond te kijken wat er overal achter het stuur zit. Nu ga ik niet alles over een kam scheren en ook de medemens op leeftijd niet afzeiken op zijn iets wat tragere doorstroming in het verkeer.. maar alstublieft zeg! Wat een gestuntel ik af en toe tegen kom? Wat voor basisbeheersing er soms ontbreekt? Ongelooflijk! Normaal insturen op een kruispunt is al te moeilijk. Voorrangsregels, plaats op de weg, eerst remmen dan - als ze het al doen - knipperlicht aan, zijstraten niet zien, stoplicht negeren.. zal ik nog even doorgaan wat ik zo op een gemiddelde werkdag tegen kom?
Wie zijn verantwoordelijk voor dat slechte weggedrag? Eigenlijk iedereen, alle geslachten en leeftijdscategorieën. Maar het komt wel significant meer voor bij mensen op leeftijd! Een goeie tweede plaats wordt ingevuld door de winkelmoeder.

Als je het mij vraagt elke 5 jaar iedereen opnieuw op. Dat is dan jammer voor de goede chauffeurs, om er dat even extra bij te moeten doen. Maar zo krijg je wel al die stuntpiloten van de weg!

Fommie | 11-03-11 | 11:31

Vertel mij wat. Elke zondag achter zo'n lijk met een gehaakt mutsje op. Lekker van de omgeving genieten en bijpraten met een andere dinosaurus die er naast zit. Achter de geraniums ermee.

wtf443 | 11-03-11 | 10:50

Niki Lauda is inderdaad 61 en moet zijn rijbewijs vlug inleveren.

dubbert | 11-03-11 | 09:24

Iedereen, ook alle reaguurders, worden een keer bejaard... kijken of ze tegen die tijd nog dezelfde ideeen hebben over "spuitje" geven!

meneer Q | 11-03-11 | 09:22

Mijnheer Spee, heeft u dit bericht gelezen? Ook op de link geklikt? Eindelijk een relevant onderzoek. Bejaarden rijden langzaam, maar vooral onvoorspelbaar en daardoor gevaarlijk! Cijfertjes zeggen niets, zoals met zoveel duurbetaalde onderzoekjes van nutteloze 'professionals'. De praktijk spreekt de waarheid en daar moet iets mee worden gedaan!

Jan1329 | 11-03-11 | 00:46

@voldemort | 10-03-11 | 22:15
Je bent zeker ook zo'n prachtrijder van tussen de 18 en 25? Wij babyboomers krabben je wel van de volgende boom.

Hölzenbein | 11-03-11 | 00:30

@rara | 10-03-11 | 17:51
Sukkels die in vredestijd zonder permissie in een vreemd land landen vragen om moeilijkheden (en ook nog eens met een militaire helicopter). Elke piloot weet dat je toestemming moet vragen in zo'n situatie. Zouden wij andersom in ons land ook niet accepteren. Vandaar sukkels. Duidelijk?

Hölzenbein | 11-03-11 | 00:02

Zolang kunnen oefenen en nog niet kunnen rijden. Prutsers!

Vindefin | 10-03-11 | 23:20

@ ZDEV | 10-03-11 | 21:23
Bejaarden hebben geen pillen nodig om traag te zijn.
Ze vinden het druk dus gaan ze maar langzamer rijden in de jaren 50/60 was het een stuk rustiger op de weg toen ze hun rijbewijs kregen.
Maar je hebt ook vroegbejaarden die houden het liefst vrachtwagens op.

@ Blinde kip Als je rechts inghaald wordt blijf je te lang links plakken bejaarde.

voldemort | 10-03-11 | 22:15

ZDEV | 10-03-11 | 21:23
Volgens het GGZ vallen er door medicijn gebruik jaarlijks 45 doden, dit zijn dus niet alleen verkeersdoden maar ook mensen die uit het raam gesprongen zijn etc. Volgens het CBS zijn er 578 verkeersdoden gevallen in 2010. Het totale aantal ongevallen is niet vermeld.
Licht me in.

Gavrilo | 10-03-11 | 22:06

Autorijden en rukken tegelijk kan ook niet goed gaan...

Ed Hunter | 10-03-11 | 21:41

Gavrilo | 10-03-11 | 20:47
Die tien procent is bekend (google dan). Maar bij de 90% andere ongelukken is dat nooit gecontroleerd. Alcohol wel. Maar medicijnen niet. Levensgevaarlijk.

ZDEV | 10-03-11 | 21:23

"Minste kilometers, meeste dodelijke ongelukken

Mannelijke automobilisten van 18 tot 25 jaar komen relatief vaak om in het verkeer. Het risico om te overlijden voor jonge bestuurders is nog hoger als rekening wordt gehouden met het aantal verreden kilometers. Mannen van 18 tot 25 jaar leggen de minste kilometers per jaar af, maar krijgen de meeste dodelijke ongelukken per afgelegde kilometer. Het hoogste risico zit bij mannen van 18 en 19 jaar."
www.verkeerspro.nl/special/2010/05/26/...

Ik lach om die jonge onnozelen. Hier de babyboomert!

Het CDA | 10-03-11 | 20:53

"DEN HAAG – Het aandeel autobestuurders onder de verkeersdoden is bij 20- tot 25-jarigen fors hoger dan bij 25-plussers. Bovendien volgt de sterfte onder de jonge bestuurder vaak op een botsing tegen een boom, vangrail of paal. Het aantal jonge verkeersdoden is de afgelopen tien jaar wel met de helft afgenomen. Dat blijkt uit cijfers van het CBS."
www.verkeerspro.nl/special/2010/05/26/...

Als oudere kan ik hier slechts op zeggen: Darwin.

Het CDA | 10-03-11 | 20:51

ZDEV | 10-03-11 | 20:25 |
"Minstens tien procent van alle dodelijke ongelukken komt rechtstreeks door medicijngebruik. En dat is het minimum omdat er bij ongelukken nooit naar medicijngebruik wordt gevraagd of op wordt gecontroleerd."
Dus hoe weet jij dat het minstens tien procent is als er nooit onderzoek naar gedaan is?

Gavrilo | 10-03-11 | 20:47

Oh ja, vergeten: toetttt!

Pierre Lebon | 10-03-11 | 20:44

Ik ben weggejorist. Wat een Eer!
Dan maar weer even herhalen.
Ik heb hier een Lagonda staan uit 1914, dus bijna twee keer zo oud als ik.
Ik biedt Johnny SQuidd een rondje aan van 45 minuten over het plaatselijke wegennet, onder voorwaarde, dat we na afloop zijn 'braune Unterhosen' mogen filmen en op GS zetten.
Wegpiraatrakkert dat je er bent!

Pierre Lebon | 10-03-11 | 20:43

Per gereden kilometer maken bejaarden tien keer zoveel brokken.

1 op de 6 automobilisten rijdt rond met versuffende medicijnen. Dat is veel meer dan met alcohol of drugs. Angstige vrouwen en bejaarden zijn oververtegenwoordigd.

Minstens tien procent van alle dodelijke ongelukken komt rechtstreeks door medicijngebruik. En dat is het minimum omdat er bij ongelukken nooit naar medicijngebruik wordt gevraagd of op wordt gecontroleerd.

Als je de aangegeven max snelheid kan rijden moet je die ook gewoon rijden, zeker als je anderen hindert. Die kutbejaarden rijden altijd veel te traag, ze lokken vaak gevaarlijke inhaalacties uit. 50 op 80-wegen, met 60 de snelweg op, maar wel in zijn 1 met 50 door woonerven. Hier in Drenthe is dat meer regel dan uitzondering...

KUTbejaarden met hun staar. Ga maar in de bus zitten stinken naar old spice en urine.

ZDEV | 10-03-11 | 20:25

Helemaal mijn streven om ook zo'n fucking annoying bejaarde te worden met een "I don't give a fuck" attitude. Zo een die met zijn buks naar buiten komt om de scootertjes het zwijgen op te leggen. Andermans kinderen mept als ze lastig zijn. Inbrekers begraaft in de achtertuin. "Vergeet" af te rekenen in de winkel. 's Middags helemaal lazarus het café uit strompelt. Enquêteurs uren aan de lijn houdt. De verpleegstertjes op de kont mept. In de bus een lekker sigaartje opsteekt. Man, man, ik kan bijna niet wachten.

Gavrilo | 10-03-11 | 20:21

Een van de meest Nederlandse maatregelen zag ik in blik op de weg of zoiets. Het rijdende lijk kon overduidelijk niet meer sturen. Hij had van de rechter ook al eerder een beperking gekregen. En mocht dus alleen nog binnen een bepaalde straal rondom zijn eigen huis mocht rijden.
Andere mensen rij je maar dood dicht bij huis. Toprechter.

Max Stirner | 10-03-11 | 20:13

Ja, en jullie Pa en Ma zijn ook tuig dus ook een spuitje.

Ga eens met jullie vette reed aan het werk in de zorg kan je gelijk zien wat je te wachten staat en veel erger. Koop maar een huis voor je kids misschien mogen jullie tegen die tijd in een hoekje van de kelder wonen of pak nu maar vast die pillen.

L.M. | 10-03-11 | 20:03

@boderliner: of niet

L.M. | 10-03-11 | 19:54


Muggenzifter | 10-03-11 | 16:57 | U heeft toch wel door dat mijn plemp sarcastisch bedoeld was hoop ik?

Onee. Sorry. Tuurlijk niet. U bent een muggenzifter!

Willianus Wortelus | 10-03-11 | 19:49

Iedereen met commentaar op de ouderen wordt zelf ook ooit oud.....'nuff said!

borderliner | 10-03-11 | 19:43

Nee hoor Broeder.
Daar kan mijn auto van beschadigen.
Ik stop en schiet gewoon je banden lek

Pierre Lebon | 10-03-11 | 19:28

Oudere heren zijn het engst, boven de 60 zie je vaak dat de zelfbeheersing afneemt. Agressief gedrag (snijden, bumperkleven, op de rem stampen)neemt dan toe. Daarnaast is het beoordelingsvermogen zo verstoord, dat ze rustig met 60km/h de snelweg invoegen zonder op of om te kijken.
Heerlijk die babyboomerts als ze seniel worden...

Broeder | 10-03-11 | 19:25

Gavrillo: maak je niet druk.
Ik ben dik 60 en ik schiet nog zonder bril hier in Frankrijk.

Pierre Lebon | 10-03-11 | 19:24

Lang leve de betutteling. Heb je heel je leven gewerkt en gezorgd word je door de rest van de natie gezien als een last. Als dank mag je wegrotten in een sterfhuis. Op je eigen kosten dan wel, dus verkoop eerst maar dat zuur verdiende huis van je. Dan gaat men ook nog eens roepen dat autorijden niet meer mag als je oud bent. What's next? Niet meer naar de winkel omdat men geen zin heeft om achter jou te wachten totdat jij je pincode weer herinnert. Niet meer naar het zwembad omdat je te langzaam zwemt? Niet meer in de bus want niemand wilt zijn zitplaats afstaan? Niet meer naar de dokter want dat is toch verspilling? Niet meer leven omdat euthanasie een keuze is en wij wel even die keuze maken voor jou.

Gavrilo | 10-03-11 | 19:20

-weggejorist-

Pierre Lebon | 10-03-11 | 19:18

Ik vindt dat je toch wel een beetje te ver gaat dit keer met je discriminerende opmerkingen over "babyboomers" De babyboomers worden NOOIT bejaard in tegenstelling tot hun kids die zijn het al lang .Die gutzloze generatie zonder enig power in hun karakter die scheitebreiers kunnen nog niet eens in de schaduw van de drol van een babyboomer staan.OPHOUDEN DUS! Als we toch aan het discrimineren zijn heb je die uit de stront getrokken berbers wel eens zien rijden denken dat ze op een ezel zitten of gebruiken de car als neukmachiene.

L.M. | 10-03-11 | 19:18

Ik rijd wel 2x per week voor een koeriersbedrijf Barcelona-Maarheeze, dus van Philips Nederland naar Philips Barcelona in 2x 16 uur.
Heeft iemand zin onder de 25 jaar om eens mee te rijden.
Ik ben pas 73!

jasser | 10-03-11 | 19:09

*gaat slingerend 80 rijden waar je 120 mag en zwaait naar Johnny Quid*

Spitto™ | 10-03-11 | 19:04

Liever een balletje in een Audi A4 die me met 150 passeert dan een ouwe taart die met 70 over de snelweg waggelt.

FireFox1 | 10-03-11 | 18:46

Maakte vorig jaar ook nog een mooie mee. Zie ik achter me iemand van de uitvoegstrook (paar km lang)afgaan. Proberen 1 auto in te halen, uiteraard falen, alsnog terug op de uitvoegstrook willen waarbij een auto op de rem moest. Vervolgens in de bocht weer willen inhalen en merken dat de baan ophoud ineens .. Dus nu ik vol in de remmen. Blijkt het een oud aso oma'tje te zijn met een vriendin!?

Volgens mij leven sommige oudjes ook in de waan van "ik rij heel mijn leven al, en ik WEET wat ik doe".

svdm83 | 10-03-11 | 18:35

Ik zag het laatst voor mijn ogen gebeuren dat zo'n seniele grijze pluk haar met ruitjeshoed zo de snelweg afrit opreed. Verboden toegang bord? Ga terug bord? Hij negeerde het gewoon, tot hij werd tegengehouden door tegemoet komend verkeer met groot licht.

Ik snap niet dat iemand die zij hele leven auto heeft gereden ineend afritten op gaat rijden.

De Stramme Kabouter | 10-03-11 | 18:17

Tegenover me woont zo'n 80+ opa. Af en toe rijdt-ie een stukkie in z'n auto. De laatste keer is dat misgegaan; hij werd met een ambulance thuis afgezet. Een week later had hij een nieuwe auto staan. Daar durft hij nu gelukkig niet meer in te rijden.

rara | 10-03-11 | 18:08

@eerstneukendanpraten.. tis een variant van een uitspraak van de echte Johnnie Quid en de film RocknRolla in 2008:

Johnny Quid: You see in psychological circles there's a technical term for that scenario.
Pete: There is?
Johnny Quid: Monsteroustickalotis.

larie | 10-03-11 | 17:59

@Hölzenbein | 10-03-11 | 17:24
Goed dat ze vrij komen.

Wie bedoel je met 'sukkels'? Dat is me niet duidelijk.

rara | 10-03-11 | 17:51

Zeeschuimer | 10-03-11 | 17:12 |
Nope, in Vuurvos ontbreekt die. Daarvoor in de plaats hebben we een zuigend Kudo-systeem.

Markies de Schade | 10-03-11 | 17:43

Het ergste wat er bestaat is zo'n ouwe lul in een overkapte bromfiets die niet harder mag dan 45.
Zonder rijbewijs op de openbare weg,en ze denken dat ze in een sportwagen zitten.

fleurtje | 10-03-11 | 17:38

En als iemand nog niet overtuigd is van de ronduit gevaarlijke rijstijl van de bejaarden, ga dan eens naar de bejaardenprovincie Limburg.
Je kunt hier geen 2 uur rijden zonder een kapitale fout van een bejaarde op te moeten lossen.
Vandaag nog: afrit snelweg met 2 banen. Een bejaarde staat op de linkerbaan zodat ik naast hem ga staan op de rechterbaan. Dan moeten we de bocht om en opeens rijdt de bejaarde naar de rechterbaan.
Ik zag het al aankomen en kon tijdig remmen.
Als je vervolgens aan oma gaat vragen wat ze verkeerd heeft gedaan, is ze zich nergens van bewust. Er was toch geen botsing? en mijn auto heeft ze al helemaal niet gezien.
Met een vol krat bier op rij ik nog steeds minder gevaarlijk dan de helft van de bejaarden. Serieus.
Maar om onduidelijke redenen is er wel controle op alcohol en drugs, maar geen controle op alle anti-depressiva en andere rijvaardigheid beïnvloedende medicijnen die door de bejaarden gul worden ingenomen.

domheid regeert | 10-03-11 | 17:34

@Eurotokkie | 10-03-11 | 17:22
De echte reden van die 130 km/u???
De regering wil de bejaarden het openbaar vervoer in hebben zodat de hardwerkende mensch de snelweg kan gebruiken als racebaan.
Dat is eigenlijk de onderliggende boodschap van dit kabinet.

borderliner | 10-03-11 | 17:28

Weet je wat nog erger is ?
Een Poolse bejaarde achter het stuur.

Dunnepoep | 10-03-11 | 17:26

BREKEND: De drie Nederlandse militairen die gevangen zitten in Libië komen vrij. - Mooi voor de sukkels. Hadden ze toestemming gevraagd aan Libië was die affaire nooit geweest.

Hölzenbein | 10-03-11 | 17:24

borderliner | 10-03-11 | 17:18 |

Ja en jongeren die voor het eerst harder rijden dan 120 dat wordt helemaal lachen .

Eurotokkie | 10-03-11 | 17:22

@sjento | 10-03-11 | 17:07
Als je 50 wordt, sta ik bij je aan de deur met een dubbelloops....
lekker knalluh!!

borderliner | 10-03-11 | 17:20

En er komen jaarlijks duizenden extra bejaarden bij, dat gaat nog leuk worden met 130 km/u op de snelwegen in PROPVOL NL!

borderliner | 10-03-11 | 17:18

@Markies de Schade (17:06), An die ARBEIT (17:07),
Jullie hebben geen [!]-knopje?! Wat vreemd!

Zeeschuimer | 10-03-11 | 17:12

Capy | 10-03-11 | 17:10 |

Een heer in het verkeer is meestal een vrouw .

Eurotokkie | 10-03-11 | 17:12

Vaak rijden de bejaarden in een vrij nieuwe auto, maar na een ongeluk zijn ze beide rijp voor de sloop dus na een ongeluk fataal of niet, bejaarde in auto en al afvoeren naar de auto kerkhof scheelt weer plek op de begraafplaatsen.

He Lullo | 10-03-11 | 17:11

Een jaar of 5, en ik word elke dag bozer. Ik nam een keer de bus om te kijken of dat hielp, en toen werd mijn telefoon gejat. Ik geef de staat de schuld, uiteraard.

Komdan | 10-03-11 | 17:10

Niet alle vrouwen zijn een gevaar op de weg... Maar ok, ik betrap mezelf er ook altijd op dat wanneer ik achter zo'n figuur zit ik denk: Zal gdvr wel een oud lijk/wijf zijn. Wat dan ook altijd zo is, dat dan wel.

Capy | 10-03-11 | 17:10

@Komdan | 10-03-11 | 17:00 | + -1 -
Jij schreeuwt net zo hard als de doorsnee Golf-rijder met petje te hard rijdt. In het artikel wat Quid aanhaalt staat overigens ook dat ouderen weliswaar meer ongelukken gaan veroorzaken maar nog altijd minder dan jongeren die net hun rijbewijs hebben.

empyrus | 10-03-11 | 17:10

Willianus Wortelus | 10-03-11 | 16:30
De stoicijnen hadden niets tegen zelfdoding als men daarmee zijn eer kon redden. Oud worden. De vernedering van incontinentie, vergeetachtigheid, achteruitgang (ook in esthetische zin)... ik hoop dat ik moedig genoeg zal zijn op mijn tachtigste.

Theodoros | 10-03-11 | 17:09

Komdan | 10-03-11 | 17:00 |

U heeft net 2 dagen een rijbewijs zeker .

Eurotokkie | 10-03-11 | 17:09

Alles onder de 50 afknallen dan wordt het weer gewoon rustig op de weg.

sjento | 10-03-11 | 17:07

@Zeeschuimer | 10-03-11 | 17:04
Waar en hoe doe je dat dan? Ik mis het knopje :( #nostalgie

An die ARBEIT | 10-03-11 | 17:07

Zeeschuimer | 10-03-11 | 17:04 |
Helaas, Necrosis is ontroostbaar, maar het [!]-knopje ontbreekt in de nieuwe opmaak. Hoewel in deze meer dan gerechtvaardigd.

Markies de Schade | 10-03-11 | 17:06

@Komdan | 10-03-11 | 17:00
*Op [!]-knopje ramt*

Zeeschuimer | 10-03-11 | 17:04

Mark van Leeuwen | 10-03-11 | 17:00
Daar hoeven we niet over na te denken want tegen die tijd is toch alles al verboden.

Soy yo | 10-03-11 | 17:03

Muggenzifter | 10-03-11 | 16:57
Hoeft niet, je kan ook op de ANBO-website kijken, of naar Omroep Max bellen voor de dichtstbijzijnde gelegenheid waar jij je Pil van Drion kan afhalen.

Of je rijdt jezelf gewoon te pletter op de weg ernaartoe. Mag ook. Kijk maar wat je doet.

Markies de Schade | 10-03-11 | 17:02

wat de fuck is de babyboom gerechtigde leeftijd?

DeDart | 10-03-11 | 17:01

Wat zijn acht bejaarden op een rij?

Rijtuig

Komdan | 10-03-11 | 17:01

-weggejorist-

Komdan | 10-03-11 | 17:00

Bij mij duurt het gelukkig nog tientallen jaren voordat ik die leeftijd bereik hoop te hebben. Toch vraag ik mij af of Johny en anderen dadelijk na zijn 65e vrijwillig zijn autootje inlevert of nog gewoon door blijft kachelen omdat het kan. Makkelijk artikel zo over een doelgroep waar je zelf nog geen deel aan neemt, maar wat wordt je eigen oplossing?

Mark van Leeuwen | 10-03-11 | 17:00

Nee, je moet die jongetjes van 19 in die kutvolkswagentjes de weg op laten gaan, dat is pas veilig!

Karel Kruizenruiker | 10-03-11 | 16:59

Requiescat in pace | 10-03-11 | 16:31
Hangt van de leeftijdscategorie af die je als bejaarden bestempelt. De duurste categorie (vanaf 18) maakt ook per gereden kilometer (dat zijn er doorgaans weinig) meer brokken dan de gemiddelde 65-jarige.

MacReady | 10-03-11 | 16:58

Muggenzifter | 10-03-11 | 16:57

Is Sjef van Oekel weer opgestaan?

eerstneukendanpraten | 10-03-11 | 16:58

John Toroflex | 10-03-11 | 16:53

Zag laatste een bejaarde en die reed weg in de eerste versnelling via de startmotor. Hoefde hem niet eerst in zijn vrij te zetten, deed ie altijd werd mij later medegedeeld...

eerstneukendanpraten | 10-03-11 | 16:57


Eigenlijk zou alles wat de 80 haalt een spuitje moeten krijgen.
Willianus Wortelus | 10-03-11 | 16:30 | + -1 -

Ik ben 80, rij veel en levensgevaarlijk, sleep vaak ook nog een sleurhut mee, naast mij een kwebbelende vrouw, heb een bril sterkte min 8, uitzicht beperkt door rookwalmen van mijn sigaar en heb een hoed op. Waar kan ik een spuitje halen ? Graag nader advies van de heer Wortelus. Bij voorbaat dank ik deze schoft voor zijn medewerking.

Muggenzifter | 10-03-11 | 16:57

U heeft ongetwijfeld gelijk, mijnheer Quid, maar als ik die post-puberts met pet en pukkels in hun oude VW Golf GTI (echt of alleen de sticker) zie rijden (nou ja, rijden?) vraag ik mij toch af.

chop46 | 10-03-11 | 16:57

Met hoed op aan het stuur... Check
Handtasje aan de uitgetrokken choke-knop terwijl de warme motor als een gek stationair draait... Check
Met loeiende motor en smeulende koppeling optrekken... Check!

John Toroflex | 10-03-11 | 16:53

dugsgebruik is verboden, medicijnengebruik blijft onbesproken....

qui?moi? | 10-03-11 | 16:53

Ik vraag me trouwens vaak af waarom je je claxon moet blijven indrukken. Je groot licht kan ook gewoon aan blijven tot je het weer uit zet.

vetkleppert | 10-03-11 | 16:52

marja | 10-03-11 | 16:42

Ja, van die boomklevertjes...

eerstneukendanpraten | 10-03-11 | 16:52

Vanmiddag ook weer zo'm mongolide ouwe seniele hond de A16 op, invoegen met 70!!! En dan nog niet eens tussen de vrachtwagens in durven (die trouwens ook moeten remmen dan voor zo'n oud lyk)....

Hunkmeister | 10-03-11 | 16:44

Dat laatste adviseer ik zeker 10 mensen per dag, en niet alleen ouderen, ook de meiskes (ik ga maar even 5 km van tevoren al voorsorteren anders kom ik er NOOIT tussen) kunnen er wat van........

The Evil One | 10-03-11 | 16:51

Ik bedoel maar, echt verrassend is dit niet he ?

sitzkrieg | 10-03-11 | 16:50

Klopt vandaag nog op een rotonde aangereden door een bejaarde. No kidding.

SausMaster | 10-03-11 | 16:50

Bejaarden kunnen niet rijden, en johny kan niet schrijven. Maar toch doen ze het. Doe je niks aan.

sitzkrieg | 10-03-11 | 16:49

@OneandOnly | 10-03-11 | 16:42

Precies, kunnen ze nog lekker leunen ook. Dat gezeur en gezever van die ouwe lijken ook altijd.

Biff Eagleburger | 10-03-11 | 16:46

@SideburnS | 10-03-11 | 16:45
Maar sinds Karst als niet-babyboomer met een Swift het nieuws haalde kan je daar niet meer vanuit gaan helaas...

Pasta-saus | 10-03-11 | 16:46

Klopt, kijk maar eens om je heen op een "rustig" verkeersmoment. Allemaal grijze koppen, die zonodig naar een rommelmarkt/kringloopwinkel/action moeten. Natuurlijk allemaal in een belastingvrije, klein autootje, waarvan ze ook nog eens de geadverteerde verbruikscijfers halen....

wokkietokkie | 10-03-11 | 16:45

Vroeger waren ze van een afstand te herkennen aan hun,Volvo,starlet,Swift<Fiesta in Poepkleuren.Nu dezer tijden rijden ze rond in frisse keki autootjes.

SideburnS | 10-03-11 | 16:45

@Tortasi | 10-03-11 | 16:26
Wat dacht je van Polen

Pasta-saus | 10-03-11 | 16:44

wocky | 10-03-11 | 16:33

er moeten altijd uitzonderingen zijn die de regel bevestigen, ik zie mezelf als ik nog in staat ben om auto te rijden, geen 60 rijden op de snelweg, stilstaan op een rotonde of een fietser omver kegelen. en mocht dat wel gebeuren hoop ik dat er iemand in mijn omgeving is die zegt: beter de volgende keer de tram pakken, opa!

Hunkmeister | 10-03-11 | 16:44

Geriateroustickalotis

larie | 10-03-11 | 16:43

Jammer dat men in onderzoeken naar verkeersveiligheid nooit de hartaanvallen meerekent die worden veroorzaakt door andermans getreuzel in jouw tijd.

vetkleppert | 10-03-11 | 16:43

Je bent jong en je weet niks. Ernstige verkeersongelukken worden het meest veroorzaakt door (dronken)mannen/jongens, leeftijd 18-25.
Is al jaren zo

marja | 10-03-11 | 16:42

Helemaal vergeten: De dure lease autorijders. Vooral na 20:00u hebben ze iets te compenseren. Dan overtreffen ze petjesdragers qua inhaalstunts. Als het mogelijk is, vliegen ze over mijn auto heen.

blinde kip | 10-03-11 | 16:42

En in de bus wil je ze ook niet hebben... dan gaan ze meteen weer zitplaatsen opeisen. Had dan een paar haltes eerder ingestapt, dan had je kunnen zitten. Nu blijf je maar lekker staan... met je rollator!

OneandOnly | 10-03-11 | 16:42

Zionistisch onderzoek!
/knuppel+hok

Biff Eagleburger | 10-03-11 | 16:41

Uit de studie: ´While studies show that the rate of crashes for elderly drivers is rising, it is lower than for drivers under 20.´
Daar kunnen de meelezende vmbo-ertjes het weer mee doen, aannemende dat ze het Engels begrijpen.

bintang | 10-03-11 | 16:38

Ik wilde maar even zeggen, dat er NIETS mis is met een Toyota Starlet... met 1 T trouwens... Verder ben ik niet op mijn stengel gestampt...

Prinsreiniervanmonac | 10-03-11 | 16:37

@Het CDA | 10-03-11 | 16:31
Natuurlijk, ouderen weten vaak de waarheid te accepteren, ook wanneer deze minder prettig is om voorgeschoteld te krijgen...

An die ARBEIT | 10-03-11 | 16:37

Ik rij zelf erg slecht, maar dat is mijn goed recht Quid!

Telegraafhoerrr | 10-03-11 | 16:36

Vroeger waren ze makkelijk te herkennen: DAF en/of hoed op in de auto.

vetkleppert | 10-03-11 | 16:36

Willianus Wortelus | 10-03-11 | 16:30
U mag van mij nou al een spuitje krijgen!

raster | 10-03-11 | 16:36

Het CDA | 10-03-11 | 16:31
Je doet je nick wel eer aan, ouwe boomert dat je d'r bent.

Soy yo | 10-03-11 | 16:35

@blinde kip | 10-03-11 | 16:32
Dat komt door de pet. Let er maar eens op, mensen met een pet, of hoofddeksel, rijden belabberd. Jong of oud.

Zeeschuimer | 10-03-11 | 16:34

Niet alleen bejaarden. Wat dacht je van vrouwen. Of nog erger, een bejaarde-vrouw...

Drs. D. | 10-03-11 | 16:34

Prachtig woord gebuik maar diegene die zo hikken tegen ouderen op de wegen worden ook oud en dan?
Of is dat van latere zorg.

wocky | 10-03-11 | 16:33

Ik heb nog altijd het meest last van Golf rijdende petjes dragers die een voorkeur hebben voor rechts inhalen.
Op de 2de plaats komen slaaprijdsters (vrouwen ja!) die tegen de middenvangrails klappen en zo onderdelen over je auto strooien. Daarna komen pas slome bejaarden en kleine mensen die net over hun stuur uit kunnen kijken. Als laatst komen alle Lupo rijders.

blinde kip | 10-03-11 | 16:32

Gelukkig reageren ouderen met een milde glimlach op deze overmoedige vuilspuiterij van een puber.

Het CDA | 10-03-11 | 16:31

@MacReady | 10-03-11 | 16:28

Het voornaamste verschil is dat bejaarden niet zo vaak de weg op gaan als jongeren. Per kilometer maken de bejaarden meer brokken, maar daar staat tegenover dat ze vaak zo bang zijn voor hun auto dat ze proberen hem zo min mogelijk te gebruiken. Dus per maand veroorzaken ze minder schade dan de (inderdaad ook behoorlijk gevaarlijke) jongeren die net hun rijbewijs hebben.

Requiescat in pace | 10-03-11 | 16:31

Er is een omgekeerd evenredig verband tussen leeftijd en invoeg-capaciteiten.

Harry Turtle | 10-03-11 | 16:31

verhuissen met een ssszz ja!

Optimel Prime | 10-03-11 | 16:30

Die ouwe van mij (70+) maakte een paar dagen geleden kenbaar van 400pk naar 510pk te willen. Kan 'ie tenminste een beetje doorrijden, zo is de redenatie. De uitslover.

Multiflauwekulti | 10-03-11 | 16:30


Eigenlijk zou alles wat de 80 haalt een spuitje moeten krijgen.

Willianus Wortelus | 10-03-11 | 16:30


Tortasi | 10-03-11 | 16:26 | Klopt. Aziaten kunnen niet tegen alcohol en melk.

Willianus Wortelus | 10-03-11 | 16:29

Ik zag gister nog een programma op Canvas over Detroit Motor City.. Laten we alle bejaarden verhuisen naar Motown aub. Plek zat, wegen genoeg. Probleem opgelossss

Optimel Prime | 10-03-11 | 16:28

Daar was geen nieuw onderzoek voor nodig, dat weten verzekeringsmaatschappijen al jaren. Dat gezegd hebbende, diezelfde verzekeraars weten op basis van statistieken ook dat de jeugdige rijders in het algemeen nog gevaarlijker zijn, hetgeen netjes wordt vertaald in de tarieven.

MacReady | 10-03-11 | 16:28

Bejaarde, Aziatische, dronken vrouwen zijn het gevaarlijkst.

Tortasi | 10-03-11 | 16:26

Bejaarden zijn tuig. Allemaal.

Requiescat in pace | 10-03-11 | 16:24

Is ook niet van deze tijd. Er is een minimum leeftijd voor auto rijden, er zou gewoon ook een maximum leeftijd moeten zijn. Die mensen zijn vaak levensgevaarlijk.

Kayleighb | 10-03-11 | 16:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken