achtergrond

Geenstijl

FAAL. Albert Heijn leert België 'n lesje

ahpudding.pngIedereen weet het eigenlijk wel: wij Nederlands zuigen behoorlijk in het buitenland. Verstaan ze ons niet dan schreeuwen we gewoon wat harder, en de lokale middenstand kun je ook prima aandoen met ontbloot wittemanstorso boven een gifgroene driekwartsbroek. Het zijn zomaar twee voorbeelden, u weet wat wij bedoelen. Gelukkig begrijpt Albert Heijn de Nederlandse habitus ook volkomen en trekken ze de lijn consequent door bij het lanceren van hun eerste Belgische filiaal in Brasschaat. Als een volleerd zorgmedewerker introduceert Harry Piekema het prachtige product 'AH' aan die domme Belgskes met hun debiele taaltje. Waar heel Vlaanderen Vlaams praat maar Nederlands schrijft, heeft Appie er voor gekozen de nieuwe .be site toch lekker in vrolijk Urbaniaans op te tikken. Een folder? Nee, dat heet daar strooibiljetje (wtf). Opgesomd? Mwah. De Belgen zeggen liever opgelijst (right). En ga zo maar door... Maar de diepste vernedering vindt u toch wel in het Albert Heijn voor Beginners woordenboekje. Kijk en huiver, en realiseer u ook meteen dat de helft van deze klets niet eens klopt. Succes met de expansiedrift Ahold!

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.