Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

AUDIO: Lynx was eerder in Tripoli

lynxlibie.jpeg Check dit dan. Audiofragment van een gesprek tussen de Lynx NRN277 en Malta Air Traffic Control. Gevonden op internet. Het radiocontact tussen de toren en de marineheli is moeilijk te verstaan, maar er wordt in ieder geval toestemming gegeven om op te stijgen van het Maltese vliegveld. Daarbij komt brisante en tot op heden onbekende informatie beschikbaar. De verkeersleider vraagt namelijk of de helikopter weer teruggaat naar Tripoli. Piloot Niermans antwoordt dat zulks niet het geval is en dat de Hr. Ms. Tromp op zo'n vijftig zeemijlen ten zuiden van Malta de eindbestemming is. Hieruit valt af te leiden dat de mislukte evacuatie uit Sirte niet de eerste vlucht was van de NRN277. Malta is de afgelopen weken gebruikt om evacués uit Libië af te zetten. Het lijkt dus aannemelijk dat de Lynx eerder op Malta is geland om mensen af te zetten. Op 00:55 is te horen: name of the ship; Tango Romeo Oscar Mike Pappa. Rond minuut twee vraagt de toren nogmaals: Terug naar Tripoli of naar het schip? Wat volgt is diverse communicatie over squawk, transponders en vlieghoogte (500 ft or below) waarna de Lynx uiteindelijk clearance krijgt om terug te keren naar het schip. Dat betekent dus dat de helikopter eerder van Tripoli naar Malta was gevlogen. Ondertussen zwijgt Mark Rutte (begrijpelijkerwijs) in alle talen over het incident, zolang de militairen nog niet vrij zijn. Helaas voor de MP zijn de internets een stuk spraakzamer. Daar helpt geen knotsgekke twibbon tegen...

Reaguursels

Inloggen

en terecht, dit is niet jouw land vriend! wel sympathiek dat ze die burgers gewoon via de ambassade het land uitgebonjourd hebben.

IMDNME | 06-03-11 | 10:33

Allemaal onzinnige speculatie en stemmingmakerij om dit fragment op internet te zetten met de bijbehorende 'uitleg'. Het geluidsfragment is van 26 februari, de mislukte evacuatie heeft op 27 februari plaatsgevonden.

kuka | 06-03-11 | 01:20

De verkeerstoren in Malta heeft ze gewoon verraden.
Je kan duidelijk horen dat de piloot behoorlijk overstuur raakt als ze over de radio vragen of ze weer terug naar Libie gaan.

P5ycH0 | 05-03-11 | 18:24

Raar, ik hoor alleen maar "confirm back to the ship, or to Tripoli?" op 2:00.

Nergens hoor ik "BACK to Tripoli" Kleine nuance, wereld van verschil, maar ja, ik ben maar een stomme piloot die regelmatig over Tripoli/Malta FIR's vliegt...

De clearance op 1:50 luidt" you are cleared to the Tripoli FIR, via the south, south of Malta"

Het schip ligt trouwens "ONE five zero (150) miles" ten zuiden van Malta en geen 50nm, en het is "1500 feet or below" want je hoort haar op 3:12 bij radar inchecken op een hoogte van 700 voet wat ze verder nog een keertje bevestigd op 3:28 "one thousand five hundred feet or below."

De gebruikelijke TeleGoebbels bullshit is al helemaal te gek voor woorden om te suggereren dat de "pilote van streek is" en "de kluts kwijt is."

bokkenrijder | 05-03-11 | 17:52

Domme tokkies allemaal, met een militair toestel incluis bewapening en personeel bewust anderlands luchtruim en grondgebied schenden is een oorlogshandeling. Dat het toestel incl personeel en bewapening gevorderd wordt is niet meer dan reeel. Het is Nederland die schuldig is aan
het plegen van oorlogshandelingen, niet Libie.

ZSU 57-2 | 05-03-11 | 14:13

Oh en ze vliegen 1 500 or below.... 1500 ft of daaronder en niet 500 feet..

Ass_Ass_in | 05-03-11 | 14:13

Het schip ligt niet op 50 nm maar op 150 nm ten zuiden van malta.

Ass_Ass_in | 05-03-11 | 14:11

"...... raakt de pilote duidelijk van streek in de veronderstelling dat de verkeerstoren al weet heeft van de geheime evacuatiemissie."
Dat halen ze bij de Teleraaf allemaal uit dat fragment? Fraai stukje journalistiek heur. Vanavond op sbs6 natuurlijk.

mallepietjenie | 05-03-11 | 13:46

Hoppy | 05-03-11 | 13:07 | + 0 -
Geenstijl = de telegraaf..

Bokko | 05-03-11 | 13:17

Nee, dit op internet zetten, dat helpt om die gasten vrij te krijgen......
Beetje jammer hoor GS.

reuzenpanda | 05-03-11 | 11:40

Komt goed, niets aan de hand. We hebben een ex-leraar Maatschappijleer als Minister van Defensie. Die weet wat ie doet, heeft ie voor geleerd, komt allemaal goed!

Portemonnee van de A | 05-03-11 | 11:31

Boys, ik kwam pas een filmpje tegen met de audio en ondertiteling. Heeft iemand deze toevallig nog ergens of hier een filmpje van? THanks

ThatisFonzie | 05-03-11 | 11:26

meestergeus | 05-03-11 | 11:08 |

Ligt aan de versie, dit was een Westland SH-14D Lynx helikopter en als ik die zo zie dan kunnen daar geen 11 man in. De NH-90 daarentegen wel.

Dop | 05-03-11 | 11:20

Dat dit een false flag operatie is lijkt me duidelijk. Amerika staat te popelen om een lijstje redenen om dat land binnen te vallen. Clinton is allesbehalve happy dat de Libiers steeds meer met de Chinezen samenwerken. Drie Nederlanders en een oude lynx opofferen is geen slechte deal. Vandaar ook de kennelijke onderbemanning. Een lynx kan makkelijk 11 man dragen, waarom er dus maar 2 man (naast de piloot) meegaan op een serieuze missie in vijandelijk gebied is me anders een raadsel.

meestergeus | 05-03-11 | 11:08

Sensatie stukje dit, kan ook niet opmaken dat ze eerder in Tripoli zijn geweest. Doe eens aanpassen Brussel.

Dop | 05-03-11 | 11:04

Audio communicatie in de luchtvaart is gewoon publiek beschikbaar, dit is niet versleuteld en kan door iedereen beluisterd worden. Wat je je kunt afvragen is het doel van de ophaal missie. Ik kan me nog steeds niet voorstellen waarom de Nederlandse regering heeft besloten een paar Nederlanders op deze manier te laten evacueren. Daar zit een vreemd luchtje aan. Een reden die ik kan bedenken is dat één van de Nederlanders helemaal geen ingenieur o.i.d is maar een infiltrant van de AIVD. En dat soort mensen wil men wel graag ophalen omdat zij inlichtingen kunnen verstrekken over hetgeen Libie aan het doen is. De regering zal dit alleen nooit toegeven.

Hoppy | 05-03-11 | 10:42

Hij was aan het pendelen.

winterpeen | 05-03-11 | 10:35

Zou dus kunnen betekenen dat de helikopter gewoon toestemming had om de evacués op te halen, en dat ze keihard zijn genaaid om als ruilgeld te dienen.

Scheepskameel | 05-03-11 | 10:08

@Boeloeboe | 05-03-11 | 00:35
helemaal gelijk, en dat is ook precies hoe die ingenieur die 'in direct levensgevaar was' uiteindelijk naar huis is gegaan.
Het maakt de hele missie wat raar

nance | 05-03-11 | 07:42

Ik denk dat de chopper eerst James Bond heeft binnengebracht en op de terugweg nog wat geheimzinnige passagiers moest oppikken. En dat vind Dr. No Khadaffi natuurlijk niet leuk.

Bolle Wim | 05-03-11 | 07:41

@seven | 04-03-11 | 18:01 |
begrijp eigenlijk niet hoe het bekend zijn van de namen hun vrijlating of de onderhandelingen in gevaar kan brengen.
Kadaffi weet heus wel wie ze zijn, dat staat op hun pakken, daar heeft hij geenstijl niet voor nodig

nance | 05-03-11 | 07:38

@recalcitrante autist | 04-03-11 | 17:48
Het moge misschien wat jou betreft een act of war zijn maar niet volgens internationaal recht.

Ik ben er echter van overtuigd dat na jouw posting de hele wereld hun fouten in zal zien, het internationaal recht aan zal passen en libië zal binnenvallen.

Recht is er voor alle omstandigheden, om het recht maar aan te passen omdat het je op een gegeven moment zo uitkomt... dan kun je net zo goed géén rechtsorde hebben

nance | 05-03-11 | 07:35

@Gezwelgje | 04-03-11 | 17:32
Gijzeling=Act of war??

Het was nederland dat hier in de fout ging hoor. Wat dacht je dat als er een libische helicopter plots in Scheveningen land? Dat wij dan zeggen ok, vergissing, dag jongens en neem de helicopter maar weer mee?

Wij drongen hun luchtruim binnen, zonder toestemming en dan zou Liniës gedrag een 'act of war zijn'? Laat je nakijken

nance | 05-03-11 | 07:25

Mislukte verkiezingsstunt?

Bokko | 05-03-11 | 03:22

De echte zielepoten zitten in Nederland achter hun laptop

Kwatz | 05-03-11 | 01:36

Er is trouwens helemaal geen reden om met een helicopter naar Tripoli te gaan, vanuit Tripoli kun je, zij het met enige moeite, op het vliegveld komen en daar een vlucht pakken (er wordt nog steeds gevlogen door charters). Zeker na bemiddeling van een westerse ambassade/bedrijf, is een geheime helicopter-missie niet noodzakelijk.

Boeloeboe | 05-03-11 | 00:35

Even stiekum landen met een helicopter in Tripoli. Dat kan dus niet. De bebouwing loopt overal door tot op enkele meters van het strand met om de paar honderd meter een checkpoint. (toegegeven, die gasten liggen meestal te slapen, maar me dunkt dat ze wel wakker worden van een helicopter)
En landen met zo'n ding op het burgervliegveld of het militaire vliegveld van Tripoli kan ik me ook zo niet voorstellen.

Boeloeboe | 05-03-11 | 00:30

Quadaffie is niet helemaal gek,
drie Nederlandse militairen doden zal niet zonder consequenties blijven.
Hij heeft al genoeg gelul in eigen huis.

vander F | 05-03-11 | 00:17

@ koerbagh | 04-03-11 | 21:18 | + 0 -

Ik moet u weer corrigeren mijn beste de campagne om Bali te veroveren 1846-1849. Bali was nog niet in Nederlands bezit.

sjipsknip | 04-03-11 | 22:55

Enneh het schip ligt 150 mijl zuid en geen vijftig, Henk van der Meyden.

mallepietjenie | 04-03-11 | 22:40

Controller vraagt alleen `confirm to the ship or to Tripoli ?´
Ik weet niet waar jullie het woordje ´terug naar´ vandaan hebben gehaald, heren journaille.
Serieus, graag even het tijdstip in het fragment en uit welk zinsnede jullie menen te kunnen afleiden dat er teruggekeerd wordt naar Tripoli. Ik kan het er namelijk niet uit afleiden en ik heb het fragment een aantal keer beluisterd..
Beetje Televaag -sensatie dit Brusselmans, ben ik niet gewend van je.

mallepietjenie | 04-03-11 | 22:35

EdjeGrolsch | 04-03-11 | 21:50
Yep
Bo Dreksma | 04-03-11 | 22:01
De situatie met de bulgaarse zusters, de zwitserse zakenlieden en ook lockerbie laten duidelijk voorspellen wat zijn acties zullen zijn.
Zijn reacties op de sancties na lockerbie zijn ook duidelijk genoeg.
Er is maar 1 oplossing.

repulse | 04-03-11 | 22:09

Deze 3 NL militairen ga je niet vrijkrijgen met diplomatiek gelul. K-Daffie heeft schijt aan diplomatiek gelul.

Ouwe gek is te lang gedoogd vanwege Olie in de grond en immigratiebeperking richting EU.

De tijd zal het leren hoe dit afloopt. Sterkte Dutch soldiers!

Bo Dreksma | 04-03-11 | 22:01

@repulse | 04-03-11 | 21:35 |
Geheel eensch met u.
Ik weet het volgende citaat is hier wel erg vaak gebruikt.
‘… Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht....’

EdjeGrolsch | 04-03-11 | 21:50

Ouwe gek van een K-daffie gaat deze trophee echt niet makkelijk laten gaan. Heeft onschuldige Zwitserse zakenlieden een jaar lang gegijzeld vanwege een relletje van 1 van zijn kinderen in een Zwitsers hotel.

Bo Dreksma | 04-03-11 | 21:48

Heli crew heeft de tegenstander wellicht onderschat na vele succesmissies in de Golf van Aiden. Kan de beste overkomen: en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Mogadi...

Dachten ook met oude meuk 2 personen op te kunnen halen uit vijandig gebied.

Blonde dametje komt wel professioneel over qua wapenkennis en buiten schootsveld blijven in de Pauwel en Wauwel uitzending van vorig jaar.

Helaas wel behoorlijk sensatiegericht en daar is het volgens mij misgegaan: zelfoverschatting. Affijn, ze mag nu op de blaren zitten.

Bo Dreksma | 04-03-11 | 21:39

@koerbagh | 04-03-11 | 21:21
Echt he?
Wat een dwazen hier soms.

prince | 04-03-11 | 21:36

@1nfidel | 04-03-11 | 21:11,
ssssst!
Toe niet, Feind Hört Mit!

vander F | 04-03-11 | 21:36

EdjeGrolsch | 04-03-11 | 21:27
Op zich geen verkeerd idee, maar de grondstoffen in de bodem worden iets moeilijker om te te verkrijgen, lijkt me niet echt handig.

Het bestellen van de jsf heeft meerdere voordelen. In ruil voor de aankoop kunnen we behoorlijk wat steun van de vs verwachten in het huidige conflict. We kunnen duidelijker communiceren naar andere regimes dat dergelijke gijzelingen van Nederlandse burgers en personeel niet wordt getolereerd.

Het zou de aankomende politie missie al vele malen minder risicovol maken.

In het topic van vannacht ook al gezegd dat deze gijzeling niets meer is als het terugkomen op zijn woord van khadaffie, wanneer hiervoor gebogen wordt is iedere Nederlandse burger en militair vogelvrij verklaard.
Voor de toekomstige veiligheid kan er alleen een ultimatum worden gesteld en ook daadwerkelijke consequenties aan worden verbonden.

repulse | 04-03-11 | 21:35

Na dit akkefietje vind ik Mark Rutte plotseling heel erg veel op Balkenende lijken.
Balkenende op een skateboard wel te verstaan. Skateboard model "Hans Hillen".

Bolle Wim | 04-03-11 | 21:30

@repulse | 04-03-11 | 21:12
Eén van dit type bestellen en we zijn van meerdere problemen in die regio verlost. OK, we hebben het dan niet over precisie bombardementen.
www.youtube.com/watch?v=FfoQsZa8F1c
Helaas geen exacte NAW gegevens, slechts www.mil.ru/

EdjeGrolsch | 04-03-11 | 21:27

1nfidel | 04-03-11 | 21:11
helemaal mee eensch!

h28 | 04-03-11 | 21:26

koerbagh | 04-03-11 | 21:21 |
"Iedereen weet dat Khadaffi 24/7 op GeenStijl zit te F5-en!"
Shit hoe wist je wie ik was?

repulse | 04-03-11 | 21:23

@1nfidel | 04-03-11 | 21:11
Ja, man! Iedereen weet dat Khadaffi 24/7 op GeenStijl zit te F5-en! Wat denkt die maffe redactie wel niet? Ze brengen onze jongens en meisjes in gevaa-haaar! Stoute GeenStijl, foute GeenStijl! Bah, driewerf bah!
Het gaat om het landsbelang, stelletje eik0ls!
Straks zijn ze allemaal dood en dan is het de schuld van de GeenStijl! O ZO! Lekker puh!

koerbagh | 04-03-11 | 21:21

@sjipsknip | 04-03-11 | 21:05
Dat was op dat moment binnenland.

koerbagh | 04-03-11 | 21:18

Lieve mark,
Hier de contact gegevens die ik voor je zou opzoeken.

F-35 Lightning II Program Office
200 12th Street South, Suite 600
Arlington, VA 22202-5402

Phone: (703) 602-7390
Fax: (703) 602-0593
Gaarne alvast 100 bestellen, met een rood strikje er om heen...

repulse | 04-03-11 | 21:12

Goed zo, GeenStijl. Hiermee dienen jullie het landsbelang, zorgen jullie ervoor dat onze helden zo snel mogelijk weer thuis komen en geven jullie 'mad dog' Kadaffi absoluut geen munitie.
WHAT ARE YOU THINKING!!
Fools!

1nfidel | 04-03-11 | 21:11

@ koerbagh | 04-03-11 | 20:52 | + 0 -

Volgens mij hadden de Nederlanders nog enige campagnes van formaat in Indonesie na 1832 dus is niet valide wat u daar stelt.

sjipsknip | 04-03-11 | 21:05

@smurfige_smurf | 04-03-11 | 20:41,
interessante observatie,
ik vroeg me al af waarom meneer nu in ene zo nodig moest gaan skiën.

vander F | 04-03-11 | 20:58

Offtopic: Nu in de rekenkamer @ ned3: John nijs van call2day legt nog eens uit wat roken hem allemaal wel niet kost :)

John nijs, die haatmeneer uit dit topic: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/01/...

kutspam | 04-03-11 | 20:56

Sinds 1832 is Nederland nog te laf om een onbewoond eiland binnen te vallen. #feit.

koerbagh | 04-03-11 | 20:52

keEschkkKachel

Muf Taxi | 04-03-11 | 20:49

@luckor | 04-03-11 | 20:44
NL en de EU hebben geen ballen.

Als ze die wel hadden gehad vlogen de Apaches as we speak door Tripoli.

Parsons | 04-03-11 | 20:47

Deze mensen gaan lang in Libië verblijven. Iig zolang Moammar daar de zetbaas is. Zo heeft hij NL en de EU weer lekker bij de ballen.

luckor | 04-03-11 | 20:44

@azoturi:
'Hoe' het de zaak kan schaden, weet ik niet, maar de zaak helpen zal het in elk geval niet.
Bovendien, wat heeft u er aan te weten hoe de bemanning heet?
Dat de videobeelden door de NOS geblurrd waren, dat heeft met privacy te maken, en dat andere zenders dat niet hebben gedaan, is helaas gebeurd. Bedenkt u eens wat dit voor een gevolgen heeft voor families.
Misschien onoverkomelijk, maar dat neemt niet weg dat het niet nodig is en vooral vervelend.

kuka | 04-03-11 | 20:44

Zijn er bewijzen dat Verhagen is gaan skieen? Verhagen verblijft sinds afgelopen weekend in “een wintersportland”, zegt een CDA-woordvoerder tegenover NRC. Ik denk dat je op Malta niet zo lekker kan skieen.

smurfige_smurf | 04-03-11 | 20:41

Mark en Ton gaan zondag lekker s(h)oppen samen, dus die heeft geen tijd.

Bigi Bana Boy | 04-03-11 | 20:36

@K.Zwellever | 04-03-11 | 20:11 ,
wat loop je nu te kletsen over 'trots'?
Maar we kunnen het dus in ieder geval eens zijn over het gemis aan 'VOC mentaliteit', zeker als je daarmee bedoelt het platreguleren van potentie door de collectivisten en gelijkheids fetisjisten in dit land.

Ik weet verder natuurlijk ook niet wat er allemaal bij deze actie is voorgevallen.
Wat mij wèl aanstaat is het feit dat er an sich actie is ondernomen waar toch een zekere mate van lef voor nodig is.

vander F | 04-03-11 | 20:29

@azoturie | 04-03-11 | 19:46
Ik stelde geen vraag. Nochtans weet ik prima wat narcisme betekent, maar ik heb geen idee wat "narcisme zaaien" betekent. En nee, ook dit is geen vraag.

koerbagh | 04-03-11 | 20:26

Heeft Van Bommel al geroepen dat dat helemaal niet mag?

Hansopje | 04-03-11 | 20:22

Wat betreft bijzonder slimme actie hebben we na het turfschip van Breda (1590) niet veel meer op dat gebied gepresteerd.

ikweetnogmeer | 04-03-11 | 20:22

@Roadblock | 04-03-11 | 20:12
-
Overschat u het internationale bereik van dit blog niet een tikje?
-
Het lijkt wel alsof er vanavond een complete club gepensioneerde reserveofficieren loopt te zieken...

azoturie | 04-03-11 | 20:22

Brusselmans, stel dat het uw eigen zoon of dochter zou betreffen die daar nu vast zit. Zou u dan nog zo happig zijn om met leuke nieuwe nieuwsitems de internationale belangstelling over deze affaire te verhogen?

Roadblock | 04-03-11 | 20:12

@vander F | 04-03-11 | 19:42:
Blijf vooral trots zijn op....
Ja op wat eigenlijk?
En dat gemis aan VOC mentaliteit is nu juist een van de redenen dat ik al meer als 5 jaar tot volle tevredenheid ben vertrokken uit het land wat vol zit met potentie,dat momenteel meer pretenties als potentie ten toon spreid,jammer,want het blijft toch m'n vaderland.

K.Zwellever | 04-03-11 | 20:11

CoJoNes | 04-03-11 | 18:30
Hahaha. Krijgen ze een keer all inclusive, willen die kuthippies jankend naar huis.

LibertasSimplex | 04-03-11 | 20:06

Misschien overleven ze het niet?

nognooitzogelachen | 04-03-11 | 20:03

@koerbagh | 04-03-11 | 19:36
Ma Cartwright.

Parsons | 04-03-11 | 19:59

@ koerbagh | 04-03-11 | 19:02 | + -1 -

In het duits hebben ze een term voor u Maulhelden zijn jullie. Lekker lullen vanachter je computer. Je trekt ten strijde voor een goede zaak en met goede strategen. Tot nu toe hebben de officieren die hier voor verantwoordelijk zijn gefaald en een brevet van onvermogen verdiend. De jongens die het plan hebben uitgevoerd zitten nu met de problemen. U praat poep, ik zou zeggen richt een brigade op met de andere Maulhelden hierzo en ga lekker naar Libie dan heb ik nog respect voor je maar zolang je dat niet doet en anderen wil sturen ben je dus nog een keer een Maulheld.

sjipsknip | 04-03-11 | 19:54

@K.Zwellever | 04-03-11 | 19:35 |
Voorbeelden heb ik helaas niet. Het feit dat Defensie deze actie heeft uitgevoerd is wat mij betreft een goed signaal. Natuurlijk is het zuur als een actie, die bekend wordt bij de buitenwereld, mislukt. Maar afwachten is soms ook geen optie.
Maar zoals gezegd ik ken de feiten niet.

EdjeGrolsch | 04-03-11 | 19:52

@kuka | 04-03-11 | 19:29
-
Uw nick slaat ongetwijfeld op : k..-kapitein'.
-
Legt u nu eens uit, waarom openbaarheid in de vaderlandse media de zaak zou schaden - terwijl met twee minuten spitten op het net een aantal grote puzzelstukken, INCLUSIEF alle namen, rangen en rugnummers- zó te halen zijn.

azoturie | 04-03-11 | 19:51

Handige Harrie | 04-03-11 | 19:44 | + 0 -
Back to the ship wordt ook niet gezegd, alleen maar to the ship.

Geluksvogel | 04-03-11 | 19:50

Voorlopig is niet aannemelijk gemaakt dat deze reddingsactie nodig was. En het binnenhalen van extra stemmen door de dag voor de verkiezingen een geslaagde heldendaad bekend te maken valt niet in de categorie "nodig".

Pierre Bezuhov | 04-03-11 | 19:49

Verdomme. Dit brengt de gegijzelde bemanning misschien in extra gevaar.

Zaza Zebra | 04-03-11 | 19:47

@koerbagh | 04-03-11 | 19:34
-
Narcisme: de (soms: ziekelijke) liefde voor het eigen ik of de eigen schoonheid. Een vorm van interne aandachtshoerderij, vaak aangetroffen bij mannen die meer dan drie maal per week op Geen Stijl reaguren.

azoturie | 04-03-11 | 19:46

De verkeersleider vraagt: "Going back to the ship, or to Tripoli?" Dat kan op twee manieren uitgelegd worden. Als we het schip en Tripoli in deze zin even omwisselen, kan je er twee zinnen met verschillende betekenissen van maken. "Going to Tripoli, or back to the ship?" of "Going back to Tripoli, or to the ship?". Als de verkeersleider de eerste betekenis bedoelt, gaat hij ervanuit dat ze van 't schip komen (logische aanname), maar dat ze misschien naar Tripoli gaan (logische vraag, want veel evacuatievluchten vinden plaats vanaf Malta). Ik ga dus voor die optie.. .
Dat ze in Tripoli zijn geweest wordt hier NIET bewezen. En Geenstijl loopt een beetje stemming te maken over de ruggen van deze Nederlandse soldaten die hun leven niet zeker zijn!

Handige Harrie | 04-03-11 | 19:44

@K.Zwellever | 04-03-11 | 19:35,
onzinnige aanname, 'amateuristische actie',
het was een actie, en d'r ging wat mis.
We weten niet wat waarom en hoe.

De teneur van je epistel is overigens exact je beschreven ten grave gedragen VOC mentaliteit.

'Waar gehakt wordt vallen spaanders' komt blijkbaar niet in je vocabulaire voor.

vander F | 04-03-11 | 19:42

Onder welke naam zou Khadaffi hier reaguren? Blijkbaar is hij voor alle intel van GS afhankelijk, dus dat lijkt me een redelijke vraag.
Enig idee @Parsons?

koerbagh | 04-03-11 | 19:36

@EdjeGrolsch | 04-03-11 | 19:11
Nl heeft gewoon een amateuristische actie uitgevoerd,en gaat daar nu op de bekende nederlandse manier voor op de blaren zitten.
Niet meer en niet minder.
En die VOC mentaliteit is samen met De Ruiyter ten grave gedragen,of heeft u nog recente voorbeelden van die geroemde mentaliteit?

K.Zwellever | 04-03-11 | 19:35

Zo. En nu ga ik nog even wat narcisme zaaien. Geen idee wat dat betekent, maar ik doe het lekker wel.

koerbagh | 04-03-11 | 19:34

DarkieLordie | 04-03-11 | 19:13 | + 0 -
Ik was niet degene die vroeg waarom, dat was parsons.

Geluksvogel | 04-03-11 | 19:32

Naar @Parsons| 04-03-11 | 18:44 wijst.

Parsons | 04-03-11 | 19:31

Enorm dom artikel dit, samen met dat stuk over P&W. Ik moet altijd wel lachen om je stukken Brusselmans maar dit is als amusement de moeite niet waard.

nognooitzogelachen | 04-03-11 | 19:29

De Assumption.... Niks wijst erop dat ze daar eerder zijn geweest, zoals boven al beschreven staat. Verkeersleiding vraagt wel vaker of je naar een veld gaat, omdat oplanden op een schip niet elk uur voorkomt. Dit soort assumptions slaat echt nergens op om dit hier neer te zetten. Het bekend maken van de personen in kwestie evenmin, niet alleen voor de familie , maar ook voor de veilige afhandeling.

kuka | 04-03-11 | 19:29

-weggejorist-

Tetsuo | 04-03-11 | 19:27

doemaarwel | 04-03-11 | 19:09 | + 2 -

mmm Nu moet ik toch mijn mening bijstellen denk ik.
Klinkt idd geval alsof je er verstand van hebt!

Gaat brusselmans dit ook nog uitzoeken??
Of is het alleen roepen?

Tetsuo | 04-03-11 | 19:27

@DarkieLordie | 04-03-11 | 18:52
Dank u.

Parsons | 04-03-11 | 19:23

@Wweldenkend mens
Nee, want dan had er ook geen reden voor geheimhouding geweest. Die reden is er wel als het fout gaat, namelijk de veiligheid van de drie soldaten. Daarbij: het is uitgelekt en niet bekend gemaakt door Rutten en company. Waarom zoeken zovelen op internet toch altijd overal iets achter?

WDWK | 04-03-11 | 19:18

@Koerbagh,
de marine en hun mariniers zijn sowieso onverantwoordelijk tuigh,
weet je nog wel?
Een beetje Duitsers lopen opfokken door lastig te doen bij Kornwerderzand en de Maasbruggen en wat krijg je dan?
Juist, Duitsers boos, Rotterdam platgegooid, totaal onverantwoordelijk een beetje mensenlevens in gevaar brengen, stelletje macho's.

vander F | 04-03-11 | 19:16

Oh trouwens: Tripoli!!

Nu zijn jullie daar ook allemaal tig keer geweest de afgelopen weken, volgens de redenatie van Brusselmans...

doemaarwel | 04-03-11 | 19:16

Als het goed was gegaan, zou Rutten en company dat dan ook na de verkiezingen hebben bekend gemaakt?

Wweldenkend mens | 04-03-11 | 19:13

@Geluksvogel. Als je het fragment goed beluisterd meldde de pilote dat ze geparkeerd stonden naast enkele Chinooks (waarschinlijk RAF). Deze toestellen hadden te maken met de actie die de Engelsen hadden uitgevoerd om hun mensen daar weg te krijgen. Ik denk zelf dat de verkeersleider (door drukte) aannam dat de Nederlandse Marine lynx bij de party hoorde, en daarom over Tripoli repte.

DarkieLordie | 04-03-11 | 19:13

@K.Zwellever | 04-03-11 | 19:01 |
Wees blij dat de overheid moeite doet om onderdanen terug te halen. Waar het fout is gegaan weten we nog niet. Maar niets doen om vervolgens te lezen dat er mensen door, het evt niet optreden van onze strijdkrachten gesneuveld zijn, wekt ook verontwaardiging. Het is niet goed of het deugt niet, is uw motto?
Laten we eerst de feiten, als die al boven water komen, afwachten.

EdjeGrolsch | 04-03-11 | 19:11

@koerbagh | 04-03-11 | 19:08,
tja,
sommige mensen zijn nu eenmaal reeds met een witte vlag in hun reedt geboren.

Wonderlijke types.

vander F | 04-03-11 | 19:11

@WDWK | 04-03-11 | 19:07
Mooi.

koerbagh | 04-03-11 | 19:10

Sorry Brusselmans, je faalt behoorlijk in deze.
Nergens in dat audiofragment wordt gevraagd of ze "back to Tripoli" gaan. Ze staan in Malta te wachten op fuel. Vervolgens worden ze gecleared naar Tripoli FIR (Flight Information Region, heeft niks te maken met soevereine airspace) waarop de controller vervolgens vraagt "confirm to the ship or to Tripoli?" wat vrij logisch is, aangezien de Tromp op dat moment 150 Nautical Mile (en geen 50) ten zuiden van Malta lag. 150NM is ongeveer 290km, dus de Tromp lag waarschijnlijk voor de kust van Libië, in de buurt van Tripoli. Het gebeurt mij hier in Spanje ook vaak genoeg dat de controller nog eens navraagt waar ik eigenlijk naartoe ga vliegen, of me per abuis naar een hele andere airport cleared, terwijl het toch duidelijk op het flight plan staat. De vraag van de controller is dus absoluut niet vreemd, zeker niet als je bedenkt dat de Tromp daar misschien nog maar net een paar dagen ligt en de meeste departures naar het zuiden (zeker helicopters) naar Tripoli zullen gaan.

Ik zeg niet dat ze niet vaker Libië ingevlogen zijn, ik zeg alleen dat dit audiofragment daar geen aanwijzing voor is, laat staan bewijs.

doemaarwel | 04-03-11 | 19:09

@vander F | 04-03-11 | 19:03
Maar je mag toch niet zomaar de Thames opvaren? Een ander land! Dat is FOUT man. Oi oi oi dat is fout met hoofdletters! En die Piet Hein dan? Die steeldieft gewoon een schip vol zilver! Harregat bah! Foutfoutfout. Waarom denk je dat zilvervlootsparen niet meer MAG? Het was fout, vanderF, gewoon fout. Wij zaten gewoon harstikke fout. Ik zal het sterker vertellen: 10 mei 1940 was gewoon ons verdiende historische loon. Zo. Lekker puh!

koerbagh | 04-03-11 | 19:08

@koerbagh
Ik word een beetje moe van je. En daar komt bij dat je jezelf steeds meer belachelijk maakt.

WDWK | 04-03-11 | 19:07

koerbagh | 04-03-11 | 19:02
Je zet jezelf nu wel heel erg voor lul.
Hij die narcisme kweekt, zal egocentrisme oogsten.

Nico Mudde | 04-03-11 | 19:06

@sjipsknip | 04-03-11 | 18:54,
ik hoor de Ruyter vanaf hier zich vloekend en krakend in z'n graf omdraaien.

vander F | 04-03-11 | 19:03

@sjipsknip | 04-03-11 | 18:54
Pleur toch op met je "goed" en "fout" en je gespeelde morele verontwaardiging en superioriteit, naïeve dwaas.
Nico Mudde heeft nog nooit gelijk gehad en nu ook niet.

koerbagh | 04-03-11 | 19:02

Helemaal niks te VOC mentaliteiten,NL gaat de komende tijd diep door het stof, en koop de bemanning met veel geld los,als Mo tenminste geen andere plannen met ze heeft.
En daarna weer voor eeuwig voor schut staan bij de rest van de wereld.

K.Zwellever | 04-03-11 | 19:01

D'r zat trouwens een donkere meneer in datzelfde kamertje als onze militairen. Toch geen Afrikaanse huurling, mag ik hopen?

polt | 04-03-11 | 19:01

orca | 04-03-11 | 18:56
Ik vind er niet uit blijken dat de lynx eerder in libie was geweest. Dat is de aanname van Brusselmans.
Maar anyway, het was geen scoop ofzo. Malta Today had de scoop.

polt | 04-03-11 | 18:59

Geouwehoer hier,
onze marine ligt daar GVD voor de kust,
en niet om met hun ballen te spelen.
Kudo's voor Rutte, de marine doet daar gewoon z'n werk,
Hollanders uit de klauwen van die Barbarijnse roverTs redden, jammer dat dat nu eenmaal niet altijd lukt maar eindelijk dat dure speelgoed van onze belastingcenten eens
aan het werk gezet en belastingbetalers terughalen.

vander F | 04-03-11 | 18:58

@Polt, stel nou dat die 3 gasten uit lijfsbehoud een lulverhaal hebben opgehangen over dat dit de enige keer was dat ze in Libië zijn geland. Van mijn part motorpech ofzo, maakt niet uit, en dan wordt hier de audio gepubliceerd over dat ze ongeveer een lijndienst onderhielden.
Dit is toch niet ingewikkeld? Je houdt je bek tot die gasten terug zijn. Niet omdat 't moet, niet wegens censuur, maar gewoon uit medemenselijkheid.

orca | 04-03-11 | 18:56

@ koerbagh | 04-03-11 | 18:03 | + 0 -
U lult werkelijk maar iets. Wij zitten fout punt. Rutte is niet spraakzaam omdat hij er ook waarschijnlijk mee in zijn maag zit en de bui al ziet hangen dat hij namens Nederland zijn excuses moet aanbieden. Op dit moment is Kadaffi nog steeds aan de macht in Libie of we dat leuk vinden of niet maar het is zo. De mensen die deze actie bedacht en bevolen hebben zijn werkelijk waar niet ok bezig geweest en alles dient nu in het werk gesteld te worden om onze jongens en meid eruit te krijgen. waarschijnlijk zal Rutte door het stof moeten want een oorlogsverklaring die u wilt zit er niet in.
Lees ook even de post van: Nico Mudde | 04-03-11 | 17:59 | + 1 -
Die slaat de spijker op zijn kop en laat zien dat u poep praat.

sjipsknip | 04-03-11 | 18:54

orca | 04-03-11 | 18:49
en hoe is deze informatie nuttig voor de libiers? Zoals hierboven ook al gesuggereerd is het niet duidelijk wat bedoeld wordt met vliegen "naar Tripoli of naar het schip" en bovendien zijn er tig landen bezig met evacuatieprogramma's waar libie weet van heeft.

polt | 04-03-11 | 18:52

@Parsons. Je hebt gelijk. Correct is "Confirm, to the ship or Tripoli".

DarkieLordie | 04-03-11 | 18:52

@ZDEV | 04-03-11 | 18:47
Internationale regels zijn voor mietjes als Kofi Anan en Balkenende. Fuck internationale regels

CoJoNes | 04-03-11 | 18:51

DarkieLordie | 04-03-11 | 18:44
ah... vanaf malta, inderdaad.

Het meest vreemde van dit hele verhaal blijf ik toch vinden dat de betreffende personen die opgepikt zouden worden wel alsnog geevacueerd konden worden en het hoe en wanneer giswerk blijft.

polt | 04-03-11 | 18:51

seven | 04-03-11 | 18:44
En wat was de reactie van defensie, 2 F-16's die de russen begeleiden.

Nico Mudde | 04-03-11 | 18:50

ZDEV | 04-03-11 | 18:47
Je bedoelt: "uit zijn tent lokken"?

DijenkletserT | 04-03-11 | 18:50

Koerbagh: ze monitoren maar een eind weg, dan hoef jij ze nog niet te helpen.
Parsons: met dit onderwerp kom je d'r niet met schelden. Ik heb niks tegen het verspreiden van deze info, nadat die 3 gasten terug zijn. Dit nu publiceren is klootzakkerig.

orca | 04-03-11 | 18:49

Wordt het geen tijd om ons geheime ninja team naar Libië te sturen en Gadaffi te ontvoeren? Fuck die kerel en zijn regime met hun lak aan internationale regels.

ZDEV | 04-03-11 | 18:47

@Nico Mudde | 04-03-11 | 18:42
Doe niet zo naief.

koerbagh | 04-03-11 | 18:46

Buitengewoon comfortabele positie voor Kadaffi, heeft hiermee heel veel mensen in een houdgreep. Eigenlijk wel een onverantwoorde actie van Defensie. Wat zou er gebeurd zijn als er toestemming was gevraagd, hoe zou Libië waarschijnlijk antwoorden?

Daantje_U | 04-03-11 | 18:46

GS waar zijn we nu helemaal mee bezig? Als ze straks dood gevonden worden kunnen de nabestaande dan bij jullie aankloppen voor de schuldvraag?

Haagse-Geertje | 04-03-11 | 18:45

Nico Mudde | 04-03-11 | 18:42
2 maart vloog er nog een Russische bommenwerper door Nederlands luchtruim.

seven | 04-03-11 | 18:44

@Polt. Cargo kunnen ook aan bederf onderhevig zijnde voedselpakketten zijn die een beetje op tijd de vriezer in moeten ;). Mocht het een staatsburger zijn, zoals jij suggereert, dan is de procedure dat hij in Malta uitstapt en vandaar met een airliner of een andere VIP jet naar zijn land van herkomst wordt gevlogen, en niet nog eens als "cargo" naar de Tromp wordt gevlogen. Wordt wel een erg lang verhaal voor die persoon om zijn familie weer te zien.

DarkieLordie | 04-03-11 | 18:44

En als het Libische leger (voor wat er van over is) z'n info van GeenStijl moet halen is er al hélemáál geen probleem om ze te bevrijden.

Parsons | 04-03-11 | 18:44

Ik lees net op het immer betrouwbare Fok dat interpol een arrestatiebevel tegen hem heeft uitgezet... Ik vind dit vreemd. Eerst een zelfmoordmissie en als dat niet werkt, dan maar degene die ze vast heeft provoceren?

SantaX | 04-03-11 | 18:43

Hee Rutte NEVER LEAVE A MAN BEHIND!. Ga s wat doen! Dat hadden ze Gvd bij Reagan en Thatcher niet hoeven flikken. Oorlog verklaren en ophalen! Als je en passant Moemar deaudt dan worden we van lachertje alsnog helden.

zooishettoch | 04-03-11 | 18:42

koerbagh | 04-03-11 | 18:33
Nee dat is niet wat ik bedoel, maar je moet nu eenmaal rekening houden met de rest van de wereld. Wij kunnen en mogen niet zelfstandig soevereine landen binnen vallen. Hoe zou jij het vinden als een vreemde macht bij jouw in de achtertuin een heli zou neer zetten waar gewapende mannen uitstappen? Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar dat zijn de regels die wij met elkaar afgesproken hebben. Het is niet anders.

Nico Mudde | 04-03-11 | 18:42

@orca | 04-03-11 | 18:35
En nu weer terug fok. Lutser.

Parsons | 04-03-11 | 18:40

@orca | 04-03-11 | 18:35
Wat denk jij dat die Libiers denken?
"Goh wat gezellig, al die grijze bootjes voor onze kust"?
Denk jij serieus dat al die marineschepen van al die landen daar een beetje voor de kat haar poesje liggen te spelevaren? De situatie monitoren? Dat geloof je toch zelf niet? Dat gelooft het wankele regime in Tripoli ook niet. Die lui vliegen allemaal af en aan om hun expats op te halen.

koerbagh | 04-03-11 | 18:40

CoJoNes | 04-03-11 | 18:30
Toch zie ik kansen. Volgens mij kan de KLM ook nog wel wat extra vluchten gebruiken de aankomende zomer.
Wij de lui terug, en jullie een hoop toeristen dit jaar...

Of wellicht een nieuwe: "Oh Oh Tripoli"??

DijenkletserT | 04-03-11 | 18:39

er lopen allang NL'se militairen rond in Libië. Of ze ook als zodanig herkenbaar zijn? Geen idee.

Geile Markeerstift | 04-03-11 | 18:36

Onbegrijpelijk dat jullie dit nu posten. Ik snap dat op de internets van alles is te vinden, maar je hoeft die kut Libiërs niet wijzer te maken dan ze al zijn. Ik vind het een ronduit klootzakkerige actie van jullie.

orca | 04-03-11 | 18:35

CoJoNes | 04-03-11 | 18:30 |

idd of met een roeiboot voor de kust van Somalië gaan dobberen dan heb je wel wat te vertellen .

Eurotokkie | 04-03-11 | 18:33

@Nico Mudde | 04-03-11 | 18:26
Mijn hoofd kleurt niet rood. Kijk, het is heel simpel. Een groot deel van mijn belastingcenten gaat naar defensie. En nu zeg jij dat defensie Nederlandse goederen, belangen en mensen niet mag beschermen tegen een vreemde mogendheid. Ook goed, maar zullen we dan dat leger maar afschaffen als we er toch geen fuck mee doen?

Scheelt een boel geld. Kan dat naar het middenkader op onderwijs onder het mom van de scholiertjes met een rugzakje en naar de cultuurschreeuwers voor het opvoeren van toneel waar geen hond naar komt kijken. Hebben we de prioriteiten in dit land tenminste op orde. Dat is pas een zielige vertoning.

koerbagh | 04-03-11 | 18:33

Gezwelgje | 04-03-11 | 18:30
Of die Zweedse. Ik moest bij cargo ook meteen denken aan personen en niet aan goederen.

polt | 04-03-11 | 18:32

@polt | 04-03-11 | 18:22
Is mogelijk, wat ik wel interessant vind is wat @DarkieLordie | 04-03-11 | 18:20 | aanhaalt;"We have a bit of a time-pressure due to our cargo"... cargo=Nederlandse staatsburger? *aluhoedje maar vast klaar leggen doet*

Gezwelgje | 04-03-11 | 18:30

Waar ik zo dood moe van word, van die gasten die dan zonodig dat met dat pseudo hippe KUDT Djoser een exotische reis willen maken, zodat ze exclusieve dia-avonden kunnen gaan organiseren in een nudistische setting met andere reisfanaten. Fanaten ja, deze mensen gaan nooit eens gewoon op vakantie naar Texel, nee dat moet dan weer naar Libie, Irak, Rwanda of Ivoorkust, omdat het kan. En dan breekt daar een burgeroorlog uit... GOH?! Je verwacht het niet, achterlijke randmongool, vervolgens kan de marine een kneiterlekkere blonde helipilote inleveren om de naar zweet stinkende Fjalraven trekhond op te gaan pikken. Ga eens dood, dan. Je wilde avontuur? Krijg jij avontuur, stinkhippie.

(overigens weet ik niet of dat in dit geval allemaal zo was, maar ik wilde het toch even kwijt omdat het maar zo zou hebben gekund.)

CoJoNes | 04-03-11 | 18:30

@koerbagh | 04-03-11 | 18:17
Inderdaad,GS is niet de plaats om emotioneel te worden.De hele wereld wordt te kijk gezet,maar zodra het 'onze jongens' betreft vallen we al huilend over elkander heen en komen de ex-militairen vertellen hoe ingewikkeld alles schijnt te liggen.Mariniers weten de gevaren van hun werk (mag ik hopen).Bovendien komen ze echt wel heelhuids thuis.

Tja,nieuws..
www.youtube.com/watch?v=LVIkmJcodFM

de grote Anti | 04-03-11 | 18:28

Parsons | 04-03-11 | 18:24 | + 0 -
Vraag het lekker aan hem, hoe moet ik dat nou weten.
Of zie DarkieLordie | 04-03-11 | 18:20 | + 1 -

Maar er wordt geen back gezegd, zoals hier beweerd wordt.

Geluksvogel | 04-03-11 | 18:28

Maar die rugzaktoerist is nu wel in veiligheid of is
die op weg naar Irak voor zijn volgende vakantie.

Eurotokkie | 04-03-11 | 18:27

@koerbagh | 04-03-11 | 18:22
Dat komt omdat al die jooptrollen hier tegenwoordig de goetmens aan het uithangen zijn.

Niet opgevallen dat ik zo weinig meer guur?

Parsons | 04-03-11 | 18:26

koerbagh | 04-03-11 | 18:17
Met het eerste deel van je comment ben ik het eens. Maar het is toch zo jammer om te lezen dat een comment waarin ik alleen maar zeg dat je er zelf naar toe moet gaan, en jouw woord bij jouw daad moet voegen, je hoofd rood doet kleuren.
De bloeddruk gevaarlijk hoog doet stijgen, je drijft tot zulke uitspraken. Ik had je tot nu aardig hoog zitten, maar daar is abrupt een eind aan gekomen. Wat een zielige vertoning.

Nico Mudde | 04-03-11 | 18:26

Was dat de stewardess op die geluidsopname?
*"Er kan nog een hoop worden bezuinigd bij Defensie" roept*

EdjeGrolsch | 04-03-11 | 18:25

koerbagh | 04-03-11 | 18:07
Defensiebudget > 1 miljard, sinds opheffing boycot heeft Kadaffi ook nog fors (off balance?) modern materieel aangeschaft. Ook veel Russisch spul. Huurt ook huurlegers in. Land overnemen zonder nog meer NL doden of Libische burgerdoden gaat niet lukken. Die olie-exploitatie heeft Shell deels al in handen. Libië heeft 6miljoen inwoners.
Eerste (dubbel) afl Airwolf ging ook al over Libië / Kadaffi en een gejatte heli. www.youtube.com/watch?v=8m9-yQRUMQk

seven | 04-03-11 | 18:24

@Geluksvogel | 04-03-11 | 18:18
Waarom vraagt hij naar Tripoli dan?

Parsons | 04-03-11 | 18:24

@DarkieLordie | 04-03-11 | 18:20

Proviand??? Hahahaha....

brutus68 | 04-03-11 | 18:23

Gezwelgje | 04-03-11 | 18:16 |
omdat meer landen bezig zijn met evacuaties en sommigen misschien twee steden aandoen?

polt | 04-03-11 | 18:22

@koerbagh | 04-03-11 | 18:17
Ja, maar koer... dat mág toch helemaal niet? Zo maar een land binnenvallen et all?

*wegduikt*

Parsons | 04-03-11 | 18:22

Zwijgen (van MP Mark Rutte) is begrijpelijk??
-
Spierballentaal richting Libie en sofort de militairen vrijlaten .... anders worden de deuren van Volkel geopend en Tripoli met de grond gelijk gemaakt ...
-
Dat wil ik horen ... en geen laf gezwijg !!

corder bollie | 04-03-11 | 18:22

@Parsons | 04-03-11 | 18:18
Fok nota bene. Daar wordt tegenwoordig nog scherper gereaguurd dan die slappe bende hier. Dat wil ook wat zeggen.

koerbagh | 04-03-11 | 18:22

Beetje voorbarig dacht ik zo. Malta airport heeft de laatste weken veel verkeer te regelen mbt Tripoli. Veel humanitaire hulpvluchten en wat daarmee samenhangt. Verkeersleiders werken op hun toppen momenteel. Denk zelf dat de Lynx proviand kwam halen voor de bemanning van de Tromp. Er was een delay van een half uur, ivm het niet op tijd verschijnen van de fueltruck. De piloot meldde: "We have a bit of a time-pressure due to our cargo". Wat ik verderop in het fragment hoor is: Verkeersleider:"Back to the ship or Tripoli". Ik denk zelf dat dit een veronderstelling van de verkeersleider was, aangezien er in die dagen ook een actie was van de Royal Airforce de met herculessen hun mensen daar weg haalde heeft hij die acties door elkaar gehaald, en aangenomen dat de Lynx daar ook bij betrokken was.

DarkieLordie | 04-03-11 | 18:20

Wat ben ik blij dat Koerbagh in politiek opzicht niets voor ons land betekent.

WDWK | 04-03-11 | 18:20

Interpol heeft een internationaal arrestatiebevel uitgevaardigd tegen de Libische leider Moammar Gadhafi en vijftien anderen, onder wie gezinsleden en bondgenoten. Bron fok (SIC).

Parsons | 04-03-11 | 18:18

Parsons | 04-03-11 | 18:14 | + 0 -
are you going to the ship or TO tripoli.
Nope, nog steeds geen back.

Geluksvogel | 04-03-11 | 18:18

@Nico Mudde | 04-03-11 | 18:11
Wij hebben een beroepsleger. Die mensen worden betaald om het Nederlands territorium, Nederlandse goederen, belangen en mensen te beschermen tegen vreemde mogendheden. Laat ze dat dan godverdomme ook doen! Daar worden ze voor betaald en gaan ze vrijwillig mee akkoord. Daar hoort ook een risico bij.

En nou opzouten met dat conformistische, genuanceerde vinex-gelul. Ga maar Sargasso of Joop voor dat soort gekwezel en misselijkmakende laffe spruitjesnonsens.

koerbagh | 04-03-11 | 18:17

@koerbagh | 04-03-11 | 18:11

Ruimte zat daar, bontkraagjes voelen zich er prima thuis waarschijnlijk, en ook economisch valt er genoeg te roven, herstel te halen. Win, win zou ik zeggen.

brutus68 | 04-03-11 | 18:17

@polt | 04-03-11 | 18:05
"going to the ship, or to Tripoli" haal ik eruit. Kan ook zijn dat ze al in Tripoli zijn geweest, waarom zou een ATC het anders vragen? En in het vluchtplan staat de bestemming... vragen, vragen...

Gezwelgje | 04-03-11 | 18:16

Schokkend, Nederland doet aan black Ops.... nooit gehoord van Amber Star?

Oh ja huilie huilies... maar dat was dan wel weer gerechtvaardigd?

Voor de goede orde, het bevrijden van je landgenoten die in levensgevaar zijn (waar ook ter wereld) is altijd een rechtmatige daad.

Kingeef1975 | 04-03-11 | 18:15

@Geluksvogel | 04-03-11 | 18:10
Luisteren: 1:59 - 2:01.

Parsons | 04-03-11 | 18:14

We krijgen die Khadaffi wel , gewoon niet meer gaan tanken dat zal hem leren .

Eurotokkie | 04-03-11 | 18:12

koerbagh | 04-03-11 | 18:07
Dan stel ik voor dat jij als eerste voet aan land zet in de zandbak. En dan niet op een plek waar de rebellen de overmacht hebben. Kijken of je dan nog zo'n grote mond hebt.

Nico Mudde | 04-03-11 | 18:11

@brutus68 | 04-03-11 | 18:09
Prima plek voor Wilders' tuigdorpen. Het heeft alleen maar voordelen om Libië binnen te vallen. Sterker nog: ik zie eigenlijk geen enkel nadeel.
Eh... nee, geen één.

koerbagh | 04-03-11 | 18:11

Jammer dat die helemaal geen Back to tripoli zegt, slaat je stukje opeens helemaal nergens op!

Geluksvogel | 04-03-11 | 18:10

@koerbagh | 04-03-11 | 18:07

Yep. We zijn wel weer eens toe aan een nieuwe kolonie.

brutus68 | 04-03-11 | 18:09

En ze kunnen niet eens schaatsen, die Libiërs. Komt er ook nog eens bij.

koerbagh | 04-03-11 | 18:08

@SantaX | 04-03-11 | 18:02

Ze zijn wisselgeld. Khadaffi zal ze gebruiken om hem een veilige aftocht te garanderen, en daar heeft hij het Westen voor nodig.

brutus68 | 04-03-11 | 18:07

@insemismeer | 04-03-11 | 18:02
Gewoon doen. Beetje VOC mentaliteit. Waar hebben we het over? Libië, for fuck sake. Een zandbak met 3 kuststeden, waarvan er nog maar 1 in handen is van de dictator. Het stelt niks voor.

koerbagh | 04-03-11 | 18:07

Die reacties hier dan. LOL! 't Gaat maar door. "Een ander land binnenvallen mag niet." Muhwahaha!

Parsons | 04-03-11 | 18:06

Go Tango Romeo Oscar Mike Pappa Go ...

veuve-clicquot | 04-03-11 | 18:06

My God, er wordt hier nu echt gepraat over oorlogsverklaringen??? Minder call of duty enzo spelen en welkom in de echte wereld.

WDWK | 04-03-11 | 18:05

"Terug naar Tripoli of terug naar het schip", kan ook betekenen dat Malta zich afvroeg of de lynx nog een tussenstop (in tripoli) zou gaan maken. Je kan die uitspraak terugkomen op 2 manieren opvatten.

polt | 04-03-11 | 18:05

gozahtje | 04-03-11 | 18:00 |

Ja hallo rechts gaat niets onder het tapijt vegen , vanavond gaat Rutte een toespraak houden waar Khadaffi
slapeloze nachten van krijgt .

Eurotokkie | 04-03-11 | 18:03

@sjipsknip | 04-03-11 | 17:45
Ja, maar Mo heeft ons de oorlog niet verklaard. Het dondert niet of we "fout" zitten of niet. Boeit niet. Heeft nog nooit geboeid in de geschiedenis. Goed en fout zijn subjectieve, morele waardeoordelen. Niks mee te maken. Binnenvallen dat land en de Libische bevolking bevrijden van een dictator (en zelf de olie inpikken).
Dat is een groter goed. Niks fouts aan.

koerbagh | 04-03-11 | 18:03

@brutus68 | 04-03-11 | 18:00
Nog wel, maar hij heeft nog steeds veel te verliezen. Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als er niets meer te verliezen is.

SantaX | 04-03-11 | 18:02

@koerbagh | 04-03-11 | 17:3

Nederland die de oorlog aan Libië gaat verklaren?!
Bwrahahahahaha, laat me niet lachen.
Het worden hier dus echt Belgische toestanden.
Hou me vast, rofl.

insemismeer | 04-03-11 | 18:02

Squawk is transponder en QnH (1011 hPa) is de luchtdruk

Het Zebrapad | 04-03-11 | 18:01

Deomroep is oo spraakzaam, PenW wiste de uitzending van de PenW site, echter bij uitzendinggemist staat PenW 3 mei 2010 met Marine helipilote gewoon nog online . Vergeten?http://telegraaf-i.telegraaf.nl/telegraaf/_main_/2011/03/04/001/index.html
' Commandant Hans Lodder en helikopterpilote Yvonne Niersman: Anti-piratenmissie Nederlandse Marine voor kust Somalië ' player.omroep.nl/?aflID=10915147 (3e item)

ps @Brusselmans , wanneer grijpt 'de Chef' hier in?
"De identiteit van de bemanningsleden van de Lynx is bij De Telegraaf bekend, maar blijft in overleg met de departementen van Defensie en Buitenlandse Zaken onvermeld om het overleg over hun vrijlating niet te bemoeilijken."

seven | 04-03-11 | 18:01

Je moet zorgen dat je een aantal militairen zich voor doen als libiese burgers, achter de locatie komen via de bevolking, daarna een aantal huurlingen betalen om de jongens en dame weg te halen. Lijkt me niet zo'n probleem als je maar genoeg betaald.

Zoeperdje | 04-03-11 | 18:01

doe nog eens | 04-03-11 | 17:58 |

Khadaffi wil alleen een paar miljard op zijn rekening zien meer niet .

Eurotokkie | 04-03-11 | 18:00

@SantaX | 04-03-11 | 17:57

Yvonne laten ze wel met rust. Mo wil vooral zijn meest menselijke gezicht laten zien naar het Westen toe, daar passen allerlei fratsen niet bij. De man is een meester in PR.

brutus68 | 04-03-11 | 18:00

Lang leven het internet. Zo kunnen ze tenminste niet de boel onder het tapijt vegen, zoals ze het het liefst zouden zien!

gozahtje | 04-03-11 | 18:00

Geenstijl waar zijn jullie nou in godsnaam mee bezig, de helden die Nederlandse burgers uit Libie geevacueerd kapot maken via internet.
Jammer weer.

ThaClitCommander | 04-03-11 | 18:00

@Petrus de Rewa | 04-03-11 | 17:57 |
ATC kun je over de hele wereld live luisteren.
Ook van schiphol of wel publiek vliegveld ter wereld dan ook. Komt omdat het gewoon open communicatie is. Kan iedereen met een scanner opvangen en op internet kun je van elke luchthaven alle verschillende afdelingen luisteren. Van approach tot de taxi-clearance. Google maar eens op EHAM live atc ofzo. Dan zou je linkjes naar schiphol moeten krijgen. Voor malta is het LMML.

SantaX | 04-03-11 | 17:59

En wat voor rare sadist zet dit nu online?
Iemand die graag 3 nederlanders ziet bungelen aan een de rotorbladen?

Causa Sui | 04-03-11 | 17:59

koerbagh | 04-03-11 | 17:38
Ik lees uw comments vaak met plezier, maar nu slaat u toch de plank compleet mis. Dit was typisch een staaltje van een mislukte black-op. Vertel mij eens hoe je een land de oorlog kan verklaren als wij dit land zelf binnen vliegen zonder een officiele toestemming van de VN of de NAVO, of zelfs van de libische regering. Want humanitaire acties werden mondjesmaat toegestaan.
En Nederland zal nooit zelfstandig een oorlogsverklaring afkondigen, want de belangen zijn gewoon te hoog. En dan heb ik het niet over mensenlevens.
Dit gezegd hebbende, wil ik toch vragen om iets meer respect voor onze krijgsmacht en niet op z'n Hollands te k*nkeren en sommige mensen roepen dat zij er wel even naar toe gaan om de boel recht te zetten. Jullie weten niet waar je over lult. Zelf al eens in oorlogs situatie gezeten? Nee, dan zou ik heel snel de mond gaan spoelen.

Nico Mudde | 04-03-11 | 17:59

@koerbagh | 04-03-11 | 17:38
Eens.

Parsons | 04-03-11 | 17:59

@plaspop | 04-03-11 | 17:52
Een leger kost altijd geld. En waar hebben het over? Feitelijk maar 1 stad. Nou, dat kan zelfs het NL leger wel. Op een achternamiddag.

koerbagh | 04-03-11 | 17:59

Ik wil niet als een doemprofeet klinken; maar die zien we never nooit meer (levend) terug.
Gecondoleerd dan maar alvast bij deze.
En Rutte, nog "bedankt".

insemismeer | 04-03-11 | 17:59

Alles goed en wel maar Khaddaffi zal de soldaten zeker niet martelen of doden, dat betekend namelijk een chagrijnig en pissed Europa. Hij zal ze als ruilmiddel gebruiken, niet voor jaren, want Khadaffi zit er geen jaren meer. Ik verwacht eerder dat ze worden bevrijd door de oppositie.

doe nog eens | 04-03-11 | 17:58

@PG4161 | 04-03-11 | 17:43 |
U denkt dat Gadaffi CS helemaal dom en achterlijk zijn?
Een beetje luchtvaartfreak neemt zulke meuk voor z'n plezier op. Dit gesprek is bij de heren in Libië al lang bekend.
*Dorst heeft en wacht op Vrimibeau*

EdjeGrolsch | 04-03-11 | 17:57

Geweldig, vanwege dit soort informatie lees ik GS. Hoe komen jullie hier nu weer aan?

Petrus de Rewa | 04-03-11 | 17:57

@brutus68 | 04-03-11 | 17:56
Laten we het hopen van niet, want ik maak grote zorgen over de behandeling van die Yvonne. Al zou het het eerste zijn wat ik zelf zou doen. Meteen isoleren die gasten.

SantaX | 04-03-11 | 17:57

ik kan ook nergens "back to Tripoli" horen

sjongejonge123 | 04-03-11 | 17:56

@plaspop | 04-03-11 | 17:52

Plus: de drie zijn uit tactische overwegingen waarschijnlijk allang uit elkaar gehaald. Ome Mo is misschien dan wel gek, maar niet dom.

brutus68 | 04-03-11 | 17:56

@recalcitrante autist | 04-03-11 | 17:48

Ga jij weer eens met je barbies spelen, zwitsal...

brutus68 | 04-03-11 | 17:53

Boris Poepnagel | 04-03-11 | 17:47

Ze willen andere helpen maar kunnen nog niet eens hun eigen mensen in veiligheid brengen .

Eurotokkie | 04-03-11 | 17:52

Ze hebben eerder vette geheime uberownende special force to the max sergeant of the sergeants extreme afgezet in Libië. Die tracken Kadhaffi nu down, een special search mission, met the ultimate goal om thee te drinken en een discussion te voeren over mensenrechten.

doe nog eens | 04-03-11 | 17:52

@ koerbagh | 04-03-11 | 17:38

1. Een ander land binnenvliegen zonder toestemming mag niet, met een militair toestel al helemaal niet. Zoals wordt gezien als een oorlogshandeling Als er iemand een casus belli heeft om oorlog te verklaren is het Moammar.

2. Het NAVO verdrag werkt alleen als een land aangevallen wordt, niet als een lidstaat aanvalt.

3. Op papier heeft Nederland genoeg slagkracht om de Libische strijdkrachten zelf uit te schakelen. In de praktijk vliegt maar 1 op de 3 F16's en bovendien hebben we geen basis in de buurt zodat de luchtmacht niet veel kan uitrichten.

4. Alleen de mariniers zijn in staat tot offensieve manoeuvres overzee. In theorie zou ook de lichtdebiele brigade inzetbaar zijn nadat er luchtoverwicht is bereikt en zouden de Apache's ingezet kunnen worden vanaf de HMS Johan de Witt.

5. Oorlogje spelen kost veel geld.

plaspop | 04-03-11 | 17:52

-weggejorist en opgerot-

Jan7556 | 04-03-11 | 17:51

@recalcitrante autist | 04-03-11 | 17:4
Neem jij jezelf echt serieus? Hoe had je dat precies voor je gezien dan? Of is dit een typsich gevalletje van: de beste stuurlui staan aan wal?

WDWK | 04-03-11 | 17:51

@koerbagh | 04-03-11 | 17:38
De NAVO heeft binnenkort niks meer om ergens binnen te vallen, omdat alle leden behalve de VS de geldkraan dichtdraaien. Dat kan ook makkelijk, want de wereld is nog nooit zo veilig geweest en alle andere landen schaffen hun defensie ook af. www.volkskrant.nl/vk/nl/2812/China/art...

Chiant | 04-03-11 | 17:51

@sjipsknip | 04-03-11 | 17:45

Yep. In deze casus heeft Hillen heel wat uit te leggen, als baas van Defensie. Maar eerst die drie maar weer thuis zien te krijgen, en dat gaat nog lastig genoeg worden.

brutus68 | 04-03-11 | 17:50

@sjipsknip | 04-03-11 | 17:45
Je hebt gelijk, maar los daarvan: dit soort acties vinden op het moment hoogstwaarschijnlijk in veelvoud plaats in Libië. Alleen wanneer het fout gaat is het onverantwoordelijk en wanneer het goed gaat is het een land dat doet wat het moet doen: haar staatsburgers beschermen.

WDWK | 04-03-11 | 17:49

@sjipsknip | 04-03-11 | 17:45
Ja, zo had ik het nog niet bekeken, maar moet je gelijk geven. Dat is hier meestal het signaal om vanuit Leeuwarden een paar F16's de lucht in te sturen om een kijkje te gaan nemen...

Gezwelgje | 04-03-11 | 17:48

PG4161 | 04-03-11 | 17:43

De bemanning is nu een jachttrofee , bedank de regering maar zou ik zeggen .

Eurotokkie | 04-03-11 | 17:48

Wat reageert de overheid toch slap in deze situatie. Niks onderhandelen met Kadaffi, niets geen gezeik met onze militairen vasthouden en al helemaal niets over hoe "illegaal" de reddingsactie wel niet zou zijn.

Libie is in staat van burgeroorlog, doet er niet toe wat ze het daar in Libie willen noemen, in de praktijk is het gewoon burgeroorlog.

Onze militairen waren daar om onze burgers te ontzetten uit een land waar, op dat moment, geen overheid was die hun veiligheid kon waarborgen.

Wat mij betreft is het gegijzeld houden van onze militairen een oorlogsdaad en daar horen we gewoon keihard op te reageren. Geen gezeik, maar een keihard ultimatum. Binnen 24 uur alles en iedereen onaangetast terug bij ons en anders laat Libie ons geen keuze dan hun acties te zien dan een oorlogsverklaring.

Ga maar alvast troepen naar Italie en Malta sturen. Direct zowel de NATO als Libie voor het blok zetten. Onze troepen en spullen netjes terug of wij komen daar wel even een democratie installeren.

recalcitrante autist | 04-03-11 | 17:48

@PG4161 | 04-03-11 | 17:43

Volgens mij citeert Bruselmans slechts uit de Maltezer Telegraaf...

brutus68 | 04-03-11 | 17:47

Gelukkig pakt Nederland haar militaire missies in Iraq en Afghanistan een stuk *kuch* professioneler aan.

Boris Poepnagel | 04-03-11 | 17:47

@PietGeniet | 04-03-11 | 17:29
Eensch.

rara | 04-03-11 | 17:47

@ koerbagh | 04-03-11 | 17:38 | + 0 -

Het binnenvliegen van het luchtruim van een militaire helicopter zonder toestemming van het betreffende land kan als een vijandige handeling ten opzichte van dat land worden geinterpreteerd. Nederland zit helemaal fout in deze en dat weet Rutte donders goed. De jongens en meid die vastzitten hebben gewoon hun werk gedaan maar hun meerderen zijn onverantwoord bezig geweest. Degene die deze actie bevolen heeft dient ter verantwoording worden geroepen. Heb het al eerder gezegd op het andere artikel hierover, makkers staakt uw wild geraas helaas wij zitten fout. Hopen dat onze jongens en meid snel weer thuis zijn dat dan weer wel.

sjipsknip | 04-03-11 | 17:45

Ongelooflijk om te zien hoe dom en kortzichtig velen in dit land zijn. Deze kwestie illustreert het niveau van de gemiddelde Nederlander maar weer.

WDWK | 04-03-11 | 17:45

@hekjesluiten | 04-03-11 | 17:41
Blauwe hap is op woensdag...

Gezwelgje | 04-03-11 | 17:44

Nogal dom om dit te publiceren, Brusselmans. Graag even wachten tot de bemanning weer thuis is.

PG4161 | 04-03-11 | 17:43

@Gezwelgje | 04-03-11 | 17:32
Dan moeten ze wel opschieten, want over een korte tijd is alles wegbezuinigd.

Chiant | 04-03-11 | 17:42

@BJ81 | 04-03-11 | 17:41
Ah en ik dus ook. Vandaar mijn vraag. Want ik weet dat die krengen niets doen tijdens de taxi!

SantaX | 04-03-11 | 17:42

Hhhmm krijgen ze daar net als bij de marine op vrijdag ook rijsttafel ?

hekjesluiten | 04-03-11 | 17:41

SantaX | 04-03-11 | 17:37

Nah, was maar een geintje. Werkt in een vliegtuig pas vanaf 40 knopen ongeveer. Wacht even, nu ik het nakijk op wikipedia, ze zijn er ook om vloeistoffen te meten dus dan kan het wel degelijk. Weer wat geleerd ;)

BJ81 | 04-03-11 | 17:41

Mochten de Libiërs erachter komen dat de Nederlanders eerder in Libië zijn geweest, zonder toestemming, brengt dit niet de onderhandelingen/terugkomst in gevaar?

Lijkt me nou niet echt slim om dit te posten, zeker niet nu. Defensie/opdrachtgevers hebben zwaar gefaald, maar dat mag niet ten koste gaan van de bemanning die orders uitvoerde.

SeriousBusiness | 04-03-11 | 17:40

Moet ik nu op kantoor blijven tot de volgende VrijMiBeau?

eeneind | 04-03-11 | 17:40

Mmmm, ik had er vanmiddag met mijn ouwe nog over (tig jaar Marine en nogwat jaartjes luchtmacht), of dat uberhaubt de eerste keer was dat ze daar waren, ik dacht het niet, daar zijn ze waarschijnlijk al dagen mee bezig. Mooi om te zien dat we gelijk hebben :)

Ranja Drinker | 04-03-11 | 17:40

Idd, laten wij dan ook het laatste beetje olie wat er nog is veiligstellen door daar binnen te vallen.... Voor je het weet is de usa ons voor...

Drs. D. | 04-03-11 | 17:39

@koerbagh | 04-03-11 | 17:38
Goed los van het feit dat het in beslagnemen van een heli van een vreemde legermacht op je eigen grond geen stelen te noemen is, moet je even nadenken wat er zal gebeuren als Rutte dadelijk op de TV komt en zegt: We are in war....
Ik zal je zeggen wat dan zal gebeuren:
Pang.
Pang.
Pang.

SantaX | 04-03-11 | 17:39

@BJ81 | 04-03-11 | 17:34
Euh, misschien kunnen we het gooien op een blonde pilote?

Gezwelgje | 04-03-11 | 17:39

Waarom gaan we niet gewoon Libië de oorlog verklaren? Het gijzelen van marinepersoneel en stelen van een helikopter kan toch prima als een vijandige oorlogshandeling worden gezien? Lijkt me een eenvoudige oplossing. De NAVO heeft dan meteen een excuus om het land binnen te vallen. Ook weer opgelost.
Kom op Mark, even ballen tonen. Moamar lacht je uit.

koerbagh | 04-03-11 | 17:38

Hé WTF. Waar is de VrijMiBeau ?!

Balzakius | 04-03-11 | 17:38

legatief=relatief

SantaX | 04-03-11 | 17:37

@¿Ya tu Sabes? | 04-03-11 | 17:34
Of je gebruikt een log of GPS.

James Lastig | 04-03-11 | 17:37

Helaas voor Mark Rutte... helaas voor de piloten... helaas voor andere bemanning... helaas voor mogelijke andere daar weg te halen mede- en buitenlanders, maar de reaguurder *en alle anderen* hebben nu eennaal 'recht' om nu, gisteren, altijd alles te weten, want is zo.... Daar komt bij, de adverteerder moet ook eten...
Anywaytrjes, ondertussen de Majesteit maar zogenaamd voor haar lol in Oman... of all places... met haar 73 jaar gaan dineren in Oman. Heus niet om daar Arabische liga's toe te spreken, neu heulegaar niet

hfakker | 04-03-11 | 17:37

Dat we ooit de wereldzeeën onveilig hebben gemaakt is nog maar moeilijk te geloven .

Eurotokkie | 04-03-11 | 17:37

@BJ81 | 04-03-11 | 17:36
Werkt dat op schepen ook?
(even serieus, bedoel in een vliegtuig dat begrijp ik, maar werkt dat ook bij de legatief lage snelheid van een schip?)

SantaX | 04-03-11 | 17:37

BJ81 | 04-03-11 | 17:36
Ja, dat is waarschijnlijk iets nauwkeuriger...

¿Ya tu Sabes? | 04-03-11 | 17:37

@ PietGeniet | 04-03-11 | 17:29 |
Helemaal mee eens.
GeenStijl, waar zijn wij, nu helemaal, mee bezig?
En ik dacht dat de gemiddelde reaguurder hoger opgeleid was, maar die aanname kan linea recta de prullenbak in!

lipjeslezer | 04-03-11 | 17:36

¿Ya tu Sabes? | 04-03-11 | 17:34

Of je monteert een pitotbuis op je schip en meet de mate waarin de lucht wordt samengeperst. ;)

BJ81 | 04-03-11 | 17:36

Gezwelgje | 04-03-11 | 17:32
Van ons ja, niet van Khadaffi.

¿Ya tu Sabes? | 04-03-11 | 17:35

Hebben ze stiekem Kadhaffi beschoten in Tripoli en zitten ze daarom vast?

Bolle Wim | 04-03-11 | 17:35

Men neme ene zeilschip, gooie daar ene emmer overboord ende telle den aantalle knopen in den touw dat den handen passeert. Dat geve ons den snelheid van den vaertuigh ende niet den afstand.

[/den]

¿Ya tu Sabes? | 04-03-11 | 17:34

Gezwelgje | 04-03-11 | 17:32
Je hebt een punt, maar NL is meer van het pappen en nat houden....

Drs. D. | 04-03-11 | 17:34

@ Gezwelgje | 04-03-11 | 17:32

Ja, en ongevraagd met een militaire heli iemands luchtruim binnenvliegen is geen act of war?

BJ81 | 04-03-11 | 17:34

@Nina Haanzuiger | 04-03-11 | 17:29
Om het journalistieke gehalte van GS deze week ietsjes op te krikken.

Pasta-saus | 04-03-11 | 17:34

Drs. D. | 04-03-11 | 17:28 | + 1 -
VOC Mentaliteit.

PinkFloyd | 04-03-11 | 17:33

@Gezwelgje | 04-03-11 | 17:32
Eh... ja als ze in Nederland gegijzeld waren lol.

SantaX | 04-03-11 | 17:32

Vraag me af wanneer de kamervragen komen.

Drs. D. | 04-03-11 | 17:32

Snap sowieso niet dat NL nog niet op weg is naar Libië. Er zijn een heli en bemanning van een Nederlands krijgsmacht onderdeel gegijzeld... Act of war iemand?

Gezwelgje | 04-03-11 | 17:32

Knap stukje spitwerk Brusselmans! Krijg steeds meer respect voor je.
Nu nog die draaikonten van het CDA aanpakken die dit allemaal onder de pet wilden houden.

Veenkolonie | 04-03-11 | 17:32

Eh, knopen zijn een eenheid van snelheid, niet van afstand. 50 nautical miles waarschijnlijk, waar knots weer van is afgeleid.

BJ81 | 04-03-11 | 17:29

Knopen is toch een eenheid van Geschwindigkeit en niet van afstand?

Maar goed. Wie was de derde onbekende persoon?

EdjeGrolsch | 04-03-11 | 17:29

en waarom is dit belangrijker dan de vrijmibeaubabiuboe?

Nina Haanzuiger | 04-03-11 | 17:29

Zeg, proberen jullie Wikileaks na te doen of zo? Nog even los van of de insinuatie waar is, dit posten draagt bepaald niet bij aan de spoedige thuiskomst van onze landgenoten. Of offeren we die liever op het altaar van "ongefundeerd, tendentieus en nodeloos kwetsend" (waarmee "kwetsend" wel ineens een heel nieuwe lading krijgt).

PietGeniet | 04-03-11 | 17:29

Ai ai ai, pijnlijk. Dat zal die 3 daar niet gaan helpen.

SantaX | 04-03-11 | 17:28

Marco Kroon al aan het warmlopen, mag ik aannemen?

Diepe Vuist | 04-03-11 | 17:28

PinkFloyd | 04-03-11 | 17:27
USA Style....

Drs. D. | 04-03-11 | 17:28

Invasie! Neermaaien en olie opeisen.

PinkFloyd | 04-03-11 | 17:27

Komt goed....

Drs. D. | 04-03-11 | 17:25

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken