Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ontsnapte fietscrimineel schrijft brief aan politie

vroemvroempopo100.jpgWe got him. De fietser zonder werkend rood fietslampje die medio februari in Amsterdam-West na een wilde achtervolging aan de politie wist te ontsnappen. Het was een vernietigende nederlaag voor de hoofstedelijke hermandad, dat ze ondanks hun kennis, souplesse en doortastendheid deze fietscrimineel niet staande hebben kunnen houden. Een smet op het onberispelijke blazoen van het korps. Een oudere jongere op een rijwiel, die het wint van een surveillancewagen. PK versus pedaalkracht. En dan falen. Ownen was nog nooit zo pijnlijk. Dat zijn dingen die hard aankomen bij de woutmansen van 020. De gepiepelde agenten zijn al een week lang onderwerp van spot en hoon op het bureau. Collega's die grapjes maken. De bekende tringtring-spreekkoren waarmee fietsbellen worden nagedaan bij het koffie-apparaat. Het zijn eventjes geen leuke tijden voor de handhaafmannetjes van Eberhard van der Laan. En het is nog niet gedaan. De ontsnapte fietscrimineel heeft nu een Brief aan de politie Amsterdam-Amstelland geschreven om ze aan te spreken op het onverantwoordelijke gedrag van de surveillerende streepagentjes. (Met GeenStijl in de cc, waarvoor dank) Vandaag ploft onderstaand (zie lees verder) epistel op het bureau van de korpsbeheerder. NB: De verkeerscommissie van GeenStijl keurt het fietsen zonder werkende verlichting ten zeerste af alsook disproportionele politionele achtervolgingen. GS zal niet medewerken aan verzoeken van justitie om IP en NAW van overtredert te verstrekken. Aan de achtervolgers van 17 februari 2011 rond 7:00, Amsterdam West. 17 februari stak ik doodgemoedelijk het kruispunt over van Heemstedelaan-Delftlandlaan richting WFC. De politie(dienstauto) stond op de Heemstedestraat om links te gaan richting Delftlandplein. Uit mijn ooghoeken zag ik dat ik in de picture was voor waarschijnlijk een bekeuring wegens het niet voeren van een rood achterlicht. O,o,o wat erg in een helder verlicht Amsterdam. Kent West geen ergere strafbare problemen! Aangezien ik geen zin in had om een makkelijke prooi te zijn voor de bonnetjesjagers heb ik deze proberen te ontwijken. Het is me gelukt. Wat zich hierna ontvouwde aan de kijkertjes was mooier dan zich in Flikken, Baantjer en Miami Vice op de set konden nadoen. Dit was real time. Jammer dat “Blik op de weg” en Geenstijl.nl” er niet bij waren. Een achtervolging die zijn weerga niet kende. Wild West in 020-West Piepende banden, groot autolicht, scheuren om de hoeken, door parken en plantsoen, over fietspaden, trottoir, opritten, achteruitscheuren, 90 graden bochten. Niets was te dol voor deze dolle agent. Zonder sirene! En zonder verplicht rood fietsachterlichtje. Ondanks mijn al hogere leeftijd ben ik trots op mijn conditie en reactie vermogen, al had ik ook geluk met het hekje bij Kon Wilh.pln. Na +/- 800 meter achtervolging had ik weer de weg voor mezelf. Gefrustreerde agenten achter me. Heerlijk. Nu het punt van aandacht. Wat bezielt een agent om zo tekeer te gaan? Hij bracht mij, zichzelf, materiaal en andere weggebruikers (wandelaars, fietsers e.d.) ernstig in gevaar. Is dit het waard. Het fietsen zonder achterlichtje en de ontwijking van een bekeuring staat niet in verhouding met het uiterst agressie gedrag van deze agent die geen controle meer had over de situatie. Beangstigend en eng. Wat doet zo’n man in een volgende situatie? Schieten? In ieder geval agressief. Maar hoeveel onzin bekeuringen en mensen genaaid staan daar tegen over?? U zou toch eens deze situatie met de agent in kwestie moeten natrekken en bespreken. Stoere testosteron agenten die geen controle hebben over hun eigen functioneren zijn een gevaar voor de werkgever, mij en overige weggebruikers. Je kan ook te stoer zijn. Is de politieauto nog heel. Er moet toch enige schade zijn. Deze brief weggooien kunt u natuurlijk doen. We doen een plas, pakken onze jas en alles bleef zoals het was. Maar als verantwoordelijke zou ik dit gedrag niet willen, moeten en kunnen tolereren. Als je geen controle hebt over de situatie dan ben je niet geschikt voor deze politiebaan. Groeten en Sterkte, De Man Zonder Achterlicht

Reaguursels

Inloggen

aan alle gezagsgetrouwen: hierboven werd het al opgemerkt: zonder fietslicht mag niet van het gezag. dus: moeten allemaal opgepakt worden.
dat is zo, maar dan inderdaad alleen nádat alle boeven zijn opgepakt. zelfs gezagsgetrouwen zouden toch wat prioriteiten moeten leren stellen, bah.

jazeg | 02-03-11 | 17:24

Is er al een Hyves van deze held, ik wil vriendjes worden.

@Iedereen die de man lutser noemt: als je als agent al geen doodnormale fietser te pakken kan krijgen, dan ben je een lutser!

pmo | 02-03-11 | 16:09

Wat een lutsers!
Dit soort agenten zou zelfs op het HBO weten te falen.

Posselmetzuremossel | 02-03-11 | 15:09

Die onverlaat meteen uitleveren aan JOB met als vonnis 7 dagen thee drinken.

IJzer70 | 02-03-11 | 13:21

Nou 1 ding kunnen we hier wel uit opmaken: het was een blanke man...

Doc Damage | 02-03-11 | 11:49

Misschien ging het helemaal niet op het achterlicht maar leek hij op een veelgezochte crimineel?

Taalpurist | 02-03-11 | 11:19

Ipv huilie huilie te doen en een brief te schrijven moet die lutser zonder achterlicht, gewoon beginnen zich aan de basisregles in het verkeer te houden. Op 17 februari was het om 07:00 uur trouwens behoorlijk donker en moet hij niet lullen dat het zo lekker verlicht was. @ iedereen die het met de lutser eens is: als aan het eind van het jaar alle premies weer omhoog gaan komt het onder andere door die mongolen die worden aangereden op de fiets zonder verlichting.

demacky | 02-03-11 | 11:13

Deze man moet toch in aanmerking komen voor een lintje,
als je zo de zwakte van een agent laat zien die nog niet aan zijn bonnenquotum is. Geweldig!!

Ad1629 | 02-03-11 | 10:52

Amen.

Benderistic | 02-03-11 | 10:35

Heel simpel: als je vlucht voor de politie is er vast meer aan de hand dan alleen een kapot rood achterlichtje. Zou ik in ieder geval denken als politiemeneer.

sjonnie | 02-03-11 | 09:52

"de man zonder achterlicht" is zelf ook een éénstreper!

Maar wel een punt !

NoObmetPeeCee | 02-03-11 | 09:24

Wat een watje zeg. Eerst zonder licht fietsen en met een onzinargument komen met betrekking tot voldoende straatverlichting, en dan zielig doen omdat je zelf zonder licht fietst en vlucht voor de politie. Vast dezelfde zeikerd die ook klaagt over het feit dat de politie te weinig doet. Het is ook nooit goed.

FerdiDeMier | 02-03-11 | 08:50

Fietsers zonder achterlicht, en dan vooral diegenen die dat proberen te vergoeilijken met argumenten als "het is toch zo goed verlicht hier", mogen standrechtelijk geëxecuteerd worden. Dat zijn mensen die nog nooit in een auto hebben gezeten en niet inzien dat op het moment dat je in een auto stapt je gewoon minder ziet. En dan zijn onverlichte fietsers opeens rijdende chicanes. Bomen die onverwacht de weg oversteken. Duitsers op 10 mei 1940.

Dus jammer dat die agent hem niet van zijn stalen ros gerost heeft. Er komt nog wel een keer.

Barry Hay | 02-03-11 | 08:35

Fietsers zonder licht zijn tuig. Allemaal!

Flushing | 02-03-11 | 08:13

P.S.
-
Uiteraard ben ik tegen een verplicht bonnenquota!

Steve Browning | 02-03-11 | 05:22

Echt het vluchtgedrag van een domme fietser!
-
Tegenwoordig kun je al een rood achter-Ledlampje kopen voor 1 euro!
-
Vergeet NOOIT dat je als fietser OOK bij een goed verlichte weg vrij slecht te zien kunt zijn...
-
Je zult maar worden aangereden door een auto... en dat omdat je te gewoon te GIERIG bent om 1 euro uit te geven aan een lampje! Met andere woorden je bent een echt Loser vluchtende fietser!

Steve Browning | 02-03-11 | 05:20

Even voor alle huilende reaguurderts hierboven over het feit dat meneer gewoon met licht moet fietsen omdat de wet het voorschijft, ik ben blij dat meneer zonder achterlicht niet gepakt is! Er zijn inderdaad wel ergere dingen dan fietsen zonder achterlicht. Eerst boeven vangen en mocht er dan nog tijd over zijn wanneer alle boefjes gepakt zijn, dan mogen ze iedereen bekeuren voor het niet voeren van licht op de fiets inclusief ikzelf, ik betaal die boete dan lachend.. Tot die tijd; doe iets nuttigs lutserts!

soep_van_de_dag | 02-03-11 | 03:34

Gast , als iemand vlucht voor de politie heeft hij meestal wat te verbergen,logisch hoe die agent/en reageerden.( A'dam West,iemand vlucht hmmmm)
Wees blij dat ze reageerden en dat er ondertussen niet een kind o.i.d. tijdens de achtervolging is geschept, dan was U verandwoordelijk geweest mafkees... Hoop echt dat ze U alsnog gaan opsporen...

Danny2005 | 02-03-11 | 02:36

Goedzo achterlichtmeneer, ik zou hetzelfde gedaan hebben.

Menno Edens | 02-03-11 | 02:33

Wat is erger een fietser zonder achterlicht of een klabak zonder achtergrond?

stil(l)even | 02-03-11 | 01:16

Ik geef die man groot gelijk met het vluchten voor de politie. Met die bonnenquota waar ze op worden afgerekend bij hun functioneringgesprek (en dus ook loonsverhoging) kan je ze als burger niet als vriend zien maar meer als ratten die je erbij willen naaien.

Ik zou ook wegvluchten in een soortgelijke situatie.

slashd | 02-03-11 | 01:04

-weggejorist-

FLO56 | 02-03-11 | 00:17

één simpele oplossing: maak dat prachtige beroep iets aantrekkelijker door de verloning te verhogen. misschien komen er dan toch nog bekwame mensen op af. nu is het een job die enkel wordt gekozen door lui die overal elders werden geweigerd (wegens volslagen hersenloosheid), of natuurlijk door lui met een wat vieze karakter. en vergeet niet dat dit een negatieve spiraal is: viezige loosers werven enkel nog viezigere loosers aan.

jazeg | 01-03-11 | 22:59

*een baan

Vergeten.

locomotrutfantje | 01-03-11 | 22:33

Heerlijk om te lezen dit!... geef die man als columnist!!

locomotrutfantje | 01-03-11 | 22:33

veel agent -1 comments. k, top leuk, en nu;

stelling:

Je bent agent, want je pa was dat ook, of je bent gewoon zo'n kansloze idioot die nergens anders iets krijgt en het leger is uitgetrapt, die.

Vroegah was een agent nog iets, tuurlijk, het woord wout is echt niet nieuw, maargoed, toen was OOM agent nog een oom.

Nu is de media vol in de hakken om de politie te kijk te zetten. Het is nog maar de vraag of deze brief wel comfort de waarheid is. zo ja, die mafkees z'n pet afpakken en naar Afghanistan sturen. Zo nee, hahaha, trolololololo, en de politie krijgt steeds minder waardering.

Verderop hebben ze quota's "jij zoveel boetes per jaar sgrijf of jij niet baan hebt" Hun huis, vrouw kinderen hangen af van die achterlichten. boetes per hoeveelheid, niet de hoogte van de boete. En als je dan meerdere malen wordt aangesproken, en letterlijk moet gaan jagen naar overtredingen........

Je moet JAGEN. Om je familie te eten te geven.

Er is de afgelopen 10.000 jaar niet echt veel veranderd.

DanDatDus | 01-03-11 | 21:57

Heb niet alle reacties gelezen dus mogelijk praat ik iemand na, maar:
De enige zonder controle is meneer de fietsert. Wat een eigendunk om te vinden dat je boven de wet staat. Klein vergrijp of niet: je hebt gewoon te stoppen als de politie dat zegt. Die loser vluchtte, dat is uitermate verdacht. Die agent kon ook niet weten dat meneer alleen geen boete wilde. Wie weet had ie wel een lading drugs bij zich, of een wapen. In mijn ogen heeft die agent goed gehandeld, hij wist immers niet met wie hij te maken had. Volgende keer gewoon in zijn poot schieten, vluchters zijn verdacht en dus potentieel gevaarlijk. Punt.

wazakzegguh | 01-03-11 | 21:16

Wat een beunhaas...
Wegrijden voor politie ok, maar waarom huilie huilie doen? ?

Leijerig persoon | 01-03-11 | 21:12

Ik denk niet dat het meer om je achterlicht ging toen je haastig op de vlucht ging. Iemand die op de vlucht slaat voor de politie zou misschien wel iets meer op zijn kerfstok kunnen hebben. Dat is de reden waarom hij denk ik vol in de achtervolging ging.

Lente | 01-03-11 | 21:07

Doordat meneer te beroerd is zijn bekeuring te accepteren, gaat voor anderen de accijns op sigaretten omhoog.

defabiman | 01-03-11 | 21:04

@Stropdasje | 01-03-11 | 19:48 ,
ik heb je IP gegevens vast preventief doorgegeven aan het OM,
gegarandeerd dat je hier op GS op een gegeven moment een faute discriminerende grap maakt,
weten ze je iig te vinden.

vander F | 01-03-11 | 20:57

Man man wat een burgertrutten hier,
allemaal PVV stemmerTs zeker?
Ok, je krijgt een bon voor geen achterlicht, dat weet een kind van 6,
maar vervolgens een LAPD-Style achtervolging in notabene een auto is toch wat van de zotte.
Zeker als je zoals ik meerdere malen hebt mogen meemaken dat tijdens forse kroeggevechten met behoorlijk wat gewonden het stelletje lafbekken om de hoek staat te wachten tot het stof wat is neergedaald.

@dwar,
verhouding zoek inderdaad.

vander F | 01-03-11 | 20:54

boring.

cat22 | 01-03-11 | 20:27

Trieste zak, koop een lampje en ga verder fietsen. En ga niet stoer liggen doen met je puike mailtjes, die ja dan ook nog eens moet cc-en aan geenstijl.

Pauper.

kalen bats | 01-03-11 | 20:23

Verhoudingen zoek misschien???

dwar | 01-03-11 | 20:21

vind politie a'dam momenteel heel lief aangezien ik de boete van 90 euro voor wildpissen tijdens oud&nieuw nog steeds niet heb gehad

h28 | 01-03-11 | 20:18

Waarschijnlijk zat ie op een gejatte fiets en had gezopen!!!

jan2806 | 01-03-11 | 20:14

Smurfin | 01-03-11 | 18:45
Je haalt 2 dingen door elkaar. De fietser is dan schuldige maar de automobilist is aansprakelijk voor de schade. Dat zijn 2 heel verschillende dingen dus. En die aansprakelijkheid ligt bij de sterkste deelnemer omdat die daarvoor verzekerd is.

Fiets WA verzekering is een oplossing maar is wel allemaal extra administratie en niet te controleren zonder ook een fiets kenteken in te voeren. Veel te complex dus.

De gekozen oplossing is op zich prima, allen wonen er in het land zoveel mensen met het verstand van een pinda dat ze het maar niet willen snappen. Dit bericht zal daar helaas ook niets aan veranderen.

Stropdasje | 01-03-11 | 19:55

Vind die fietser toch wel gemeen.. Daar gaat die makelijke bon voor die agent.. metteen gekort op zijn loon ect..
Nu mist het natuurlijk een beetje of hij ook is gevraagd te blijven staan (stop politie lichtjes). Er staat enkel ik zag dat ze mij vizier hadden. Als dat wel is gezegd dan kan die nog best een probleem hebben als ze bv beelden hebben en hem herkennen. Vluchten voor die blauw strepen mag namelijk niet. Geeft wel hele mooie beelden trouwen ;)..

Maar voor de rest moet ik toch zeggen goeie actie..

spekjee | 01-03-11 | 19:52

Als je zonder licht rijd moet je ook de gevolgen willen dragen, dus gewoon stoppen als je gesnapt wordt. Vluchten is wel het aller stomste wat je kan doen. Is nu goed afgelopen maar de Agenten zullen zeker gedacht hebben dat er meer aan de hand was, want wie is nu zo gek om te vluchten. Als ze volgende keer op je gaan schieten dan is dat je eigen domme schuld. Je schrijft op leeftijd te zijn maar het niveau is puber. Van mij mag GeenStijl per omgaande de Naam, Adres, Woonplaats, Correspondentie adres, BSN, Telefoon, E-mail, Bankrekening, rijbewijsnummer, identiteitskaart nummer, lengte, breedte, hoogte, schoenmaat, huidskleur, haarkleur, haarlengte, burgerlijke staat en reaguurder-alias doorgeven. En dan duim ik er voor dat de rechter je een dusdanig exorbitant hoge geldboete geeft dat je dit nooit meer in je hoofd zal halen en het ook anderen afschrikt.

Stropdasje | 01-03-11 | 19:48

Een of andere waardeloze regering heeft ooit eens in al haar genadigheid besloten dat een voetganger en fietser de zwakste verkeersdeelnemers zijn.
Was zelfs voor mijn wat beperkte geest te bevatten...
Net als andere deelnemers een WA verzekering afsluiten zou een goede oplossing geweest zijn.
Helaas vond onze vermaledeide politiek iets heel kroms uit!
Schade die een fietser oploopt in het verkeer, ook door vette eigen schuld, is automatisch voor de verplicht verzekerde sterkere verkeersdeelnemer.
Dit betekent dat ik met mijn verplichte WA autoverzekering tevens de kosten draag voor denk 3 a 4 WA verzekeringen voor fietsers.
Denk dat het tijd is deze kromme situatie te herzien!

Henkei | 01-03-11 | 19:32

we hebben ook een ergenis top 10
op nr 1 staat fietsen zonder licht.
de top 10 is door burgers opgesteld.
ook het naast elkaar fietsen met 2-3 of meer fietsen naast elkaar.staat op nr 2. we moeten alle beschikbare agenten inzetten om dit soort vergrijpen te laten ophouden.
ook het op de stoep fietsen is zeer ergelijk en staat daarom op nr 3. eigenlijk moeten we agenten in burger inzetten om dit geboefte op te pakken.
kunnen ze ook de voetgangers even controleren of die wel gebruik maken van het zebrapad. dan wel niet gebruik maken van het verplicht voetpad waar dat moet.
juist in de stad is dit immorele gedrag als een besmettelijke ziekte,wat zich razendsel verspreid.
zodanig dat iederen denkt dat het gewoon wel mag!
laat dit niet gebeuren!

en of het verkeerslicht word

dikkedeur | 01-03-11 | 19:26

Heeft ie het nou net over een van de rotste stoplichtloze kruispunten voor de combinatie fietsers/automobilisten van Amsterdam.

dugo | 01-03-11 | 19:18

Hoplakeetje!

quantum | 01-03-11 | 19:12

Prachtig stukje proza

Tobus | 01-03-11 | 19:08

Wie heeft er eigenlijk in dit verhaal het licht niet gezien?

larie koek98765 | 01-03-11 | 19:07

Ko... *wait for it* ... ning

QiXilver | 01-03-11 | 18:56

@captainobvious | 01-03-11 | 18:41 |
Regel 1: heeft de ambtenaar een pistool?
Ja? Acteer gehoorzaam.
Neen? Gewoon negeren cq wegrennen/fietsen/etc.

nietnietniet | 01-03-11 | 18:45

Je zal maar een fietser zonder licht aanrijden...
de automobilist is (volgens de wet) de schuldige,hoor!

Smurfin | 01-03-11 | 18:45

Stadswachten, die zijn pas triest.... een bon van een echte agent heeft nog iets stoers, maar van zo'n mislukte pauper met een te groot uniform doen ze pas echt pijn.

captainobvious | 01-03-11 | 18:41

Waarom denkt die man dat ze hem wilden bekeuren voor zijn niet werkende achterlicht en niet omdat hij ziende blind is? Hij heeft zulke enorme oogkleppen op dat het verbaast dat hij, zoals vermeld, iets heeft waargenomen uit zijn ooghoeken.

Hansopje | 01-03-11 | 18:39

Nee, de regels allemaal afschaffen, want handhaving is kennelijk kinderachtig. Wordt gezellig op straat. Of alleen nog maar mensen bekeuren die wél netjes stoppen.
Wat een dom gelul. Deze hork heeft gewoon te stoppen. En als hij dat niet doet, dan kan hij een reactie van de politie verwachten. Overdreven? Mogelijk, maar nogmaals, ook deze hork heeft zich gewoon aan de regels te houden. En dat er dingen zijn die erger zijn, tuurlijk, maar moeten ze kleine ovetredingen dan maar gewoon toestaan?
En zo'n jankbrief zal het korps, of de agenten i.c., compleet op z'n kop zetten. Right.
Maar goed, de loser heeft zijn 5 minutes of fame and glory. Succes ermee.

datzegik69 | 01-03-11 | 18:32

World Fashion Centre,dude.. Niet te verwarren met de WTC.
Of KFC.

de grote Anti | 01-03-11 | 18:31

De beste man verdient een standbeeld imho.

nietnietniet | 01-03-11 | 18:30

Wat is WFC?

Wisconsin Fried Chicken?

Whitehouse | 01-03-11 | 18:26

De recherche (ook technische) heeft altijd mijn bewondering gekregen.. Ook de straatdienders die vechtpartijen opbreken en dieven/criminelen achternagaan.Voor de rest ligt het voor mij een beetje lastig allemaal.

de grote Anti | 01-03-11 | 18:26

@poppermotje | 01-03-11 | 18:09
Inderdaad,zo kom je,gelukkig,wel vaker aardige agenten tegen.. Maar net wanneer je denkt dat het allemaal wel goed zit met de hermandad loop je de greautste hufter met minderwaardigheids-complex en license-to-kill tegen het lijf.

de grote Anti | 01-03-11 | 18:21

Het wordt tijd dat we de pliesie afschaffen. Het levert niets anders op dan ergernis voor belastinbetalerTs. Weg met die totale faalmenschen.

ReligionSucks | 01-03-11 | 18:19

neemjemoederindemali | 01-03-11 | 17:55
Er is Amsterdam en dan de rest van Nederland (de provincie).

Durotar | 01-03-11 | 18:10

Ik vlucht altijd voor de politie. Gewoon voor de zekerheid.

poppermotje | 01-03-11 | 18:09

Vrouw met Koplamp, niet-rookster, 53, zoekt Man zonder Achterlicht, reg. Amsterdam. Om samen de nachtelijke stad es flink op stelten te zetten. Mannen zonder Achterlicht zónder uithoudingsvermogen hoeven niet te reageren. Kennis van het stratenplan A'dam Centrum & 19e eeuwse schil strekt tot de aanbeleving.
Overige trefwoorden: fijnschrijven - liever zonder pijp - kennis van NL media, gezonde aversie tegen uniformen gedragen door vmbo-b-broekies, Wild West (samen naar True Grit?) en flinke doses eigenwaarde en relativeringsvermogen. Reacties kunnen naar info@geenstijl.nl o.v.v. "Pritt Stift samenwerkingsverband Korps Amsterdam-Amstelland, bureau West"

SlomoErectus | 01-03-11 | 17:59

@Mr exp 17:36
Ja precies, die oude fietser lokt het gedrag van de politie zelf uit.
Op donkere plekken zie je de fietssers heel slecht zonder licht. Ik neem aan dat die fietser ook daar wel eens fietst.

Onderbuik | 01-03-11 | 17:59

Fietsers zonder licht zijn suicidaal.

adremco | 01-03-11 | 17:57

bintang | 01-03-11 | 15:39

Over welke provincie heeft u het, er zijn er een stuk of 12 in Nederland.

neemjemoederindemali | 01-03-11 | 17:55

Groot gelijk natuurlijk. Een wilde achtervolging waarbij een dienstwagen gevaarlijke manouvres uithaalt en over fiets/wandelroutes raast met de auto en daarmee andere mensen in gevaar brengt... om een fietser met kapot achterlicht staande te kunnen houden... buiten alle proportie en onverantwoord.

panadol | 01-03-11 | 17:53

'het gaat ons natuurlijk niet om dat achterlicht - maar meneer kon een stopteken zien aankomen en heeft dat waarschijnlijk aankomende stopteken bij voorbaat genegeerd. Nou, en als er dan een rode vrachtwagen met pimpelpaarse stippen zou zijn aangekomen die hem niet gezien had... - het gáát ons niet om die bon - het gaat er om, dat meneer er niet mee weg komt...'

azoturie | 01-03-11 | 17:49

Die gasten op fietsjes zonder achterlichtjes, zou je gewoon plat moeten rijden.

ground control | 01-03-11 | 17:48

Hé lul zonder licht: het waren zeker weer hún wetten, niet de jouwe? Haal oorzaak en gevolg niet door elkaar.

uwesbeki | 01-03-11 | 17:46

-weggejorist-

RechtseKud | 01-03-11 | 17:40

Man zonder achterlicht heeft gelijk.. Buitenproportionele achtervolging zo te horen.Ik ken dat soort mannetjes in hun auto's ook wel.Een verdacht voertuig wordt uiterst omslachtig en officieel benaderd,maar pas op als je op een focking fiets zit,het liefste zouden ze je ondersteboven rijden en al bloedend achterin de wagen gooien.

Toch maar een fietser right? En als er gewonden waren gevallen dan was het allemaal de fietser zijn schuld right? Niet iedereen is als een halve debiel op een fiets,ga hier maar eens de overtredingen tellen -
www.youtube.com/watch?v=44Zp1XbK6co

de grote Anti | 01-03-11 | 17:36

@Ferrari-racer | 01-03-11 | 17:25
Hij heeft anders nogal zijn best moeten doen. Wat hadden ze moeten doen; knuppel in zijn nek gooien, band lek schieten? Dat bedoelt hij dus met het probleem ergens anders neerleggen.

mr. exp. | 01-03-11 | 17:36

Maakt niks uit dat hij het niet met een eventuele boete eens is , als je een stopteken krijgt van de politie dien je je hier aan te houden. Stopteken negeren en je dan ook nog is ergeren aan de politie die je achtervolgt. (dan lijkt het voor de politie of jij misschien wel meer te verbergen hebt) lutser!!

Guidolaurens | 01-03-11 | 17:35

De popo is alleen in staat om 98% procent van alle aangiften te failen.
Wordt maar weer gewoon een boevenvang-instantie, en stop met bonnetjesjagen. lutsers! , dan gaat dat failpercentage ook wat omlaag!

mothersfinest | 01-03-11 | 17:35

Het blijft natuurlijk totaal onverkoopbaar dat een medewerkster van een supermarkt op TV moet/kan vertellen dat ze al meer dan 50 keer (!) is overvallen en bedreigd op haar werk en dat ze van niet 1 van alle meer dan 50 aangiftes (!!) OOIT meer iets gehoord heeft van de politie terwijl ze op weg naar huis WEL geflitst wordt voor 3 Km te hard en daar onontkoombaar voor gestraft wordt.
'
Dit KAN toch gewoon niet meer? We zijn toch helemaal knetterdol geworden met z'n allen!

Rest In Privacy | 01-03-11 | 17:34

mrska | 01-03-11 | 16:36
Helaas niet. Als je als automobilist een fietser
aanrijdt (met of zonder achterlicht)ben je in bijna
alle gevallen verantwoordelijk voor het ongeval en derhalve ook de kosten (al dan niet verzekerd).
Alleen als je kunt bewijzen dat de fietser (zonder achterlicht) zelfmoord wilde plegen kun je wellicht aan de verantwoordelijkheid ontkomen.
Kortom, gewoon licht op je fiets

quintan_ruban | 01-03-11 | 17:32

Onderbuik | 01-03-11 | 17:13
Het probleem is de boete. Soms doen mensen weleens iets waarvan je weet dat je fout zit. Heel Amsterdam West op zijn kop omdat een man wegfietst? Resultaat... de politie heeft de man niet kunnen pakken, ga daar eens over zeiken. Dat de politie niet eens in staat is om een man op een fiets aan te houden.

Rest In Privacy | 01-03-11 | 17:25

Natuurlijk hebben agenten andere dingen te doen en natuurlijk was de reactie buiten proportie. Maar sinds de eerste keer dat ik bijna een fietser zonder licht onder mijn auto kreeg, heb ik altijd met lampjes gefietst, en vind ik boetes voor zonder licht rijden ontzettend terecht. Beetje eigen verantwoordelijkheid nemen kan geen kwaad.

Quanquer | 01-03-11 | 17:21

Zelfs die op een motor fiets je er nog uit hier in Groningen!

// / > | 01-03-11 | 17:15

als die oude fietser gewoon gestopt was had de politie hem niet achtervolgd, dus wat lult die man nu. Ik heb een hekel aan dit soort mondige mensen die de problemen altijd bij een ander proberen te leggen.

Onderbuik | 01-03-11 | 17:13

blinde kip | 01-03-11 | 15:40 | + -2 -
Het spijt me voor je. Ik ben zo gezagstrouw dat ik met licht fiets, maar het nut daarvan ontgaat me in de goed verlichte straten van Amsterdam volkomen.

bintang | 01-03-11 | 17:12

@Toasty 15:21

Ha ha, heerlijk. Die is goed.

grote haas | 01-03-11 | 17:11

"GS zal niet medewerken aan verzoeken van justitie om IP en NAW van overtredert te verstrekken."

O, maar dat is ook helemaal niet nodig, daar heb je deze jongens voor:
.
www.burojansen.nl/afluisteren/Hfst1.ht...
.
en die wachten echt niet op toestemming van een OvJ of de Rechter Commisaris. De tip is dan gewoon via de M-lijn verkregen.

me163komet | 01-03-11 | 17:11

Mehhh, heel hard wegfietsen is gewoon erg verdacht. Groot gelijk van de popo's in die auto om te achtervolgen.

dhr.glasbak | 01-03-11 | 17:11

Idioot. Wegvluchten voor de politie is alleen al strafbaar dus dat waren al twee redenen. Wat het waard maakt dit soort risico's te lopen is het veelvoorkomende feit dat mensen die voor zo'n akkefietje er als een haas vandoor gaan vaak meer te verbergen hebben. Volkomen terecht dus, non-valeur.

mr. exp. | 01-03-11 | 17:10

RideFreeOrDie | 01-03-11 | 17:04
U snapt, waar ligt 'de prioriteit' van een agent nog steeds niet helemaal lees ik. In Amsterdam een achtervolging inzetten voor een achterlicht. Wij zijn mensen en overtreden allemaal wel eens de regels. Herkenbaar, u stopt wel voor elk rood stoplicht wanneer u automobilist bent maar wanneer u op de fiets zit, is een rood stoplicht ineens minder geldig? Ik herken mijzelf daar wel in maar gelukkig fiets ik nauwelijks...

Rest In Privacy | 01-03-11 | 17:09

Pr8ig topic:
Spijkers op-laag-water zoeken als burgertruT
En dan denken dat je ermee weg komt door je actie+handelen totaal af te wentelen op een Rechtgeaard handhaver van de openbare-orde.
Kijk: Je hebt burgelijke-ongehoorzaamheid + je hebt dom-handelen
Zoals sommige reaguur-sletten al aanstrepen: Werd je wel achtevolgd voor je lampje? Als een agent je staande-houdt dien je dit op te volgen
Nu niet huilie-huilie doen, dat je als achtevolgde zo roekeloos werd achtervolgd
".. Be a man and consider the consequences of your action.."

FredFlinstone | 01-03-11 | 17:08

Trouwens, mensen die hard weglopen/rijen als ze een politieagent zien, juist die moeten ze pakken.

thorrie | 01-03-11 | 17:06

Barbatruuk! | 01-03-11 | 17:00
Zal een bontkraagje een brief kunnen schrijven zoals ingezonden? Laat in het vervolg die 'slimme' toon lekker weg. Als je geen zin hebt in een boete fiets je hard weg. Net zoiets als remmen voor een flitser... of je RDS nalezen waar de flitsers staan. Je hebt tenslotte geen zin in een bekeuring maar wel in lekker doorrijden.

Rest In Privacy | 01-03-11 | 17:04

@IzNoGood & Ferrari racer.

Het feit dat je probeert aan de politie te ontkomen: vooruit een steegje in en hoppa gelukt! Maar als blijkt dat jouw gedrag een gevaarlijke situatie veroorzaakt dan had deze beste man ook kunnen zeggen: tsja, laat ik dan maar ff stoppen.

Maar nee, meneer houdt vol en heeft voor weet ik hoeveel extra minuten gevaar gesticht, dan moet ie vervolgens niet gaan lopen janken, de hypocriete lul.

Het gaat hier niet om het feit of er wel of geen overtreding moet worden bestraft!

RideFreeOrDie | 01-03-11 | 17:04

Als dit zo doorgaat zien we binnenkort choppers met live-cam achter dit soort vluchtgevaarlijke desperado's vliegen. 'O my gawd Jack, his front light seems to malfunction as well!'

Krachtmeester | 01-03-11 | 17:03

Volgends mij is dit nep. Als het zo helder geweest was, had je geen verlichting aan, dus kan politieagent ook niet zien dat het kapot was. Dit klopt dus al niet dan zal de rest ook niet kloppen.

thorrie | 01-03-11 | 17:02

Ik reed laatst op de kruising Delflandlaan-heemstedestraat door rood zonder achterlicht terwijl er een door mij niet opgevallen pliesie auto naast mij stond. En die deden helemaal niets. Gevalletje willekeur weer.

Willem VanDer Decken | 01-03-11 | 17:00

@Che_cuevara | 01-03-11 | 15:40
Ownee!!11! We hebben beide meer dan 100 minkudos!

Pasta-saus | 01-03-11 | 17:00

Als de fietser zonder licht een bontkraag is die net een overval heeft gepleegd wil men wel graag dat de wouten er achteraan gaan. En de pliesie kan in het donker niet zien wat deze fietsmaneer op zijn kerfstok heeft, dus als hij er dan vandoor gaat is het best wel logisch dat ze de achtervolging inzetten. Toch!?

Barbatruuk! | 01-03-11 | 17:00

wat een lutser, die fietser dan.

Geile Markeerstift | 01-03-11 | 16:58

RideFreeOrDie | 01-03-11 | 16:47

Bent u nu zo dom? De politie staat in hun hemd omdat zij een fietser niet konden staande houden met al het geweld en trainingen etc gebruikt... dit geeft iets aan over hoe capabel de politie is en waar zij haar prioriteiten legt. Verder gaan ik geen tijd aan u besteden. U staat op goede voet met justitie en bent waarschijnlijk van mening dat de politie fantastisch werk levert. (Kijkt u even naar de verkiezingsuitslag morgen)

Rest In Privacy | 01-03-11 | 16:58

Speelde een en ander zich af overdag of 's avonds? Mits overdag kun je inderdaad stellen dat de achtervolgende politie rijp is voor het slacht/gekkenhuis. Maar 's avonds? Al die stomme klootzakken die zonder licht fietsen dienen te worden opgespoord, voorgeleid en berecht.
En dit weer nadat het tuig tijdens het politieverhoor op liederlijke wijze door een speciaal commando is gemarteld.
Zo zie ik het.

Dhuysthergast | 01-03-11 | 16:54

Het was niet zeker dat DMZAL een bekeuring zou hebben gekregen. Als hij was gestopt.

Tegelijkertijd weet ik hoe naïef het is om te willen geloven dat oom agent heden ten dage volstaat met een waarschuwing, terwijl een bekeuring zo fraai glimt op de conduitestaat.

Zo'n man moet ook denken aan zijn gezin, waar moeder de vrouw, en 2.3 bloedjes van kinderen, afhankelijk zijn van zijn inkomen. En wil hij nog geloven in uitbreiding met 0.7 bloedje, of meer, dan is een extra prestatie blijkend uit tomeloze inzet en weergaloze quota score ( hoewel niet officieel, maar 'sssttt...' ) natuurlijk wel een uitdaging.

DMZAL is, in essentie, natuurlijk wel fout. Maar ik geef hem groot gelijk dat hij niet vrijwillig meewerkt aan het warme gevoel voor de geplaagde hermandad.

Iedereen die hier het vingertje heft, en zegt: Foei, stoute oudere man, je had zo flink moeten zijn om gewillig de bijbehorende straf te ondergaan, moet eens in de spiegel kijken.

En zichzelf flagelleren voor alle keren dat ze hebben wildgeplast, afval op straat hebben gedeponeerd, door rood licht gereden, beneveld in het openbaar verkeerd, een knalgeel geruite broek gedragen; en zich daarna niet bij het politiebureau vervoegd om aldaar de terechte straf te ondergaan. En de bekeuring te voldoen. Meteen.

Stelletje kwezels.

DMZAL is een rekel. Een schavuit van het beste Swiebertje gehalte, en verdient hulde. Meewarig, en met een licht afkeurende blik, maar krijgt een best kopje thee met een koekje. En nou niet meer doen hè!?

IzNoGood | 01-03-11 | 16:53

Wat een triest mannetje deze fietser.
En wat als hij mijn bumper probeert te koppen omdat ik hem niet zag zonder licht? Dan heb ik het gedaan.
Fietsers in amsterdam, het meest trieste volk van de stad. Regels zijn er niet voor hen. Stoplichten, fietslicht, voorrangswegen nee daar doet de fietser in amsterdam niet aan. Met 3 man naast elkaar op de gracht, moet kunnen. En o o o als er dan een auto is die er langs probeert te rijden. Amsterdam is immers van de fietser. Een fiets tegen een auto aan perkeren is ook geen enkel probleem. Een briefje achter de ruit wanneer de fiets tegen een auto aan valt, welnee.
Is er verdomme 1 agent die een fietser aan de regels probeert te houden en dan is het weer niet goed. Hulde voor deze agent en ik zeg volgende keer pak je hem wel.
Heeft deze domme fietser er over nagedacht dat hij degene was die mensen in gevaar bracht door te vluchten?
O en het "beter gaat hij boeven vangen verhaal" is een hele andere discussie. Een agent moet overtreders bekeuren en vluchten voor de politie is een misdaad vind ik.

Hunter S. Thompson | 01-03-11 | 16:53

ik gebruik never-nooit-niet lichten op de fiets. *iets met Republiek Amsterdam mompelt*

Zoek_ook | 01-03-11 | 16:52

Überbottehork | 01-03-11 | 16:47
We zullen zien, we zullen zien. Het flitsteam heeft reeds een strategische positie ingenomen. De glanzende en geijkte apparatuur gaat het uitwijzen.:-)

Bolle Wim | 01-03-11 | 16:51

@mijzelf kofschimp? #lul

Canis Spurcus | 01-03-11 | 16:50

@Bolle Wim | 01-03-11 | 16:41
Laten we er, for the sake of (uw) argument, vanuit gaan dat er daar 30 km/u gereden mag worden. Ook met 'slechts' 30 km/u komt 1000 kilo redelijk stug materiaal als bumper/motorkap verdomde hard aan. Laat staan als de toegestane snelheid op de bewuste plek 50 km/u is.

Überbottehork | 01-03-11 | 16:47

Wat een ontiegenlijke loser!! Meneer heeft natuurlijk nog niet bedacht dat zijn vluchtgedrag de directe oorzaak is van het in gevaar brengen van anderen. Maar goed blijkbaar heeft ie liever een paar dode voetgangers dan 4 tientjes boete!!
Het is toch wel de wereld op zijn kop, maar ja van die Amsterdamse grachtengordel hipsters met bakfiets had ik eigenlijk ook niet anders verwacht...

RideFreeOrDie | 01-03-11 | 16:47

Heeft Seven al cijfers geplempt over hoeveel politieauto´s er jaarlijks aan stront worden gereden tijdens het 'boevenvangen'?

Canis Spurcus | 01-03-11 | 16:47

Ik hoop dat de media dit nog verder gaat onderzoeken. De Commissie voor de Politieklachten is farce. Mannetjes met grote ego's welke de Commissie vormen houden de handen boven de pet van de dienders. Walgelijke ego-mensjes de politie. Zodra dat uniform aan is kunnen ze alle tekortkomingen in hun leven aanvullen door de burger welke wel hard werkt terug te pakken. Inmiddels is ons allen duidelijk dat in alle lagen binnen het Justitiële apparaat enorme sukkels en enge mensen wandelen. Gelukkig dat GeenStijl en media hier de laatste tijd veel aandacht aan schenken. De politie in NL is simpelweg een grap.

Rest In Privacy | 01-03-11 | 16:42

Überbottehork | 01-03-11 | 16:33
Als u fietsende mongeaulen van u motorkap pleegt te krabben met een spatel danwel ijskrabber rijdt u dus veel te hard binnen de bebouwde kom.
Dat is niet zo mooi. Hier moet met de harde schrijvende hand der wet ingegrepen worden!

Bolle Wim | 01-03-11 | 16:41

Überbottehork | 01-03-11 | 16:33 |

ROFL@laatste zin!

En volledig eens natuurlijk. Fijn om te zien dat er tussen het gros de hersenlozen, de reaguurders dus, nog heldere geesten verblijven.

Waarvan akte dus.

pius | 01-03-11 | 16:37

Als je geen licht op je fiets hebt of geen autogordel draagt breng je daar hooguit jezelf mee in gevaar. Als je verzekeraar je bij hogere ziektekosten een boete laat betalen, oke. Maar de politie is toch geen nanny die op iedereen moet passen?

Als deze beschrijving hoe de politieauto reed klopt dan was de poltie net zo gevaarlijk als een dolle stier. Er vallen echt doden en zwaargewonden door politieauto's die voor iets onbenulligs helemaal nergens meer op letten. Door rood rijden, zebrapaden negeren etc. Het zal je kind of vriend maar zijn die daar onschuldig loopt. De korpsleiding moet ze beter instueren.
Ik ken een poltieman die echt heel gevaarlijk rijdt in zijn dienstauto. Een supergoede jongen maar blijkbaar aangestoken door de cultuur daar. Ze zitten zo in hun eigen wereld dat ze niet lijke te beseffen dat het geen speeltuin is maar dat er buiten voor 99,9% totaal nietsvermoedende kinderen en volwassenen rondlopen.

mrska | 01-03-11 | 16:36

Wie is Kent West?

aphexz | 01-03-11 | 16:34

Hear hear! @ Pius 16:16
Meneer moet zijn mond houden en betalen. Er zijn regels en die gelden ook voor deze dappere wijsneus. Bovendien, met de kennis van het gebod tot goed werkende fietsverlichting in het achterhoofd, dacht meneer in Amsterdam wel onbeboet rond te kunnen blijven rijden?
Als meneer hiermee wegkomt, omdat de achtervolgende pliesies voor gevaar zouden hebben gezorgd, dan kon dit nog wel eens interessante precedenten gaan scheppen. En een verbod op achtervolging van wetsovertreders.
U zult zich misschien afvragen waar o.g. zich druk over maakt, het gaat immers 'slechts' om een achterlicht.
Op het moment dat u zo'n mongeaul van uw motorkap moet krabben met een spatel danwel ijskrabber, begrijpt u wat ik bedoel.

Überbottehork | 01-03-11 | 16:33

Dr.Zeldenrust | 01-03-11 | 16:24 | + 0 -

Dank u zeer dokter! En graag gedaan natuurlijk;)

pius | 01-03-11 | 16:30

Even voor de fietsers onder ons;
Autoloze zondagen zijn in aantocht.
En autoloze maandagen, dinsdagen, woensdagen, donderdagen, vrijdagen en zaterdagen.
Kijk die beurzen toch eens inzakken nu.

Bolle Wim | 01-03-11 | 16:30

Gewoon snel 267 555 0100 speeddialen.

Canis Spurcus | 01-03-11 | 16:29

Geen nekschot voor meneer, maar een auto met 60km\u in zijn nek. Lutser, goed verlichte Amsterdam. Ken anders behoorlijk wat plekken waar het minder goed is verlicht.

kw_nl | 01-03-11 | 16:26

schrijver van de brief klaagt waarschijnlijk ook huiseigenaren aan nadat hij bij ze heeft ingebroken maar met een klap weer naar buiten is gebonjourt

DeDart | 01-03-11 | 16:26

Verschrikkelijk inderdaad, die politie. Waar moet het heen met dit land? Straks moeten we ook nog onze boodschappen gaan betalen, huur dokken voor een huis of een hypotheek afsluiten ... Tssss.

zinsneetje | 01-03-11 | 16:26

Kijk. Zo kun je de PvdA-stemmert visueel scheiden van de andersstemmert. Hoe langer het comment (in regels), hoe meer PvdA-ert.

Wat er loos is... De fietser was natuurlijk in overtreding en rijp voor een bon.
Alleen het machtsvertoon wat hem daarop moet wijzen is buiten proporties en brengt andere burgers in gevaar. Tunnelvisie heet dat toch? Blindgangers? Autocue-politiek?

Maar in ieder geval: het gevolg van het probleem is groter dan het probleem zelf.

Waarom zijn de potloden voor het invullen van het stembiljet trouwens rood?

Jos Tiebent | 01-03-11 | 16:25

pius | 01-03-11 | 16:16
Ik wilde een vernietigend commentaar schrijven, maar u was me al voor en beter lukt het me zeker niet. Hulde! Enne, Pritt, doe es niet van die overdrijvende aandachtshoeren platform bieden!

Dr.Zeldenrust | 01-03-11 | 16:24

Man Zonder Achterlicht, graag de volgende keer je kansloze verhaal CC-en aan De Rijdende Rechter.
Daar hoort dit soort tragische babyboomer-verontwaardiging thuis.

kalkikalki-frakfrak | 01-03-11 | 16:24

Als je vlucht voor de politie, heb je waarschijnlijk wel wat meer te verbergen voor de politie. Terecht dus dat de politie je achtervolgt als je die schijn wekt. Je bent dan ook een eikel eersteklas als je jezelf, andere mensen en de politieagenten in gevaar brengt voor een lullige boete voor een achterlampje. Maar omdat het vandaag nationale complimentjes dag is, eindig ik mijn relaas met de opmerking dat het wel knap is dat je met de fiets bent ontkomen.

Ben de Lid | 01-03-11 | 16:24

@Pasta-saus | 01-03-11 | 16:07: Hopelijk leest hij onze reacties. Vast wel. Een zeker fetisjisme m.b.t. aandacht kan hem niet ontzegd worden.

De Kampsjeng | 01-03-11 | 16:21

Art Vandelay Ultor | 01-03-11 | 16:18 |

Heb hem -1 gegeven. Dat gebrek aan nuance. Ik kan daar niet mee.

pius | 01-03-11 | 16:20

Stijlloos en daardoor goed!

Slappehap | 01-03-11 | 16:20

@MAD1950 | 01-03-11 | 16:15
Heb je wel goed gelezen?

Art Vandelay Ultor | 01-03-11 | 16:18

Zo'n brief lees ik nu nooit namens 10 Marokkanen, die hetzelfde hebben meegemaakt in 020.
Of wacht even....?

Mazzeltov | 01-03-11 | 16:18

Einde van de Domheid | 01-03-11 | 16:13
Ik stem op mezelf. De enige die ik nog vertrouw.

Bolle Wim | 01-03-11 | 16:18

Hahahah geweldig, hij SLOOPT politiekorps 020-gaza

rsk | 01-03-11 | 16:17

Kudtserver. Maar dat lijkt me logisch.

pius | 01-03-11 | 16:16

-weggejorist-

pius | 01-03-11 | 16:16

De man zonder achterlichtis niet echt een groot licht kennelijk. En hij verdiend die boete gewoon.Met terugwerkende kracht en extra rente.


De politie mag best een keer principieel zijn. All evil starts in small portions. De man met het achterlicht wil gewoon zijn straatje schoon vegen.Ik vind hem een pseudonarcistische lul, en van mij mogen ze hem een enorme douw geven. Gewoon omdat het een hypocriete huilmeneer is die van een mug een olifant maakt en bovendien nog fout zit ook.
Een Ikea burger met een veels te grote anonieme lafbek en een klein piemeltje. Veelvoorkomende combinatie trouwens maar dit terzijde. Een sufferd die de moderne verworvenheden en vrijheden gebruikt om zijn eigen armetierigheid cachet te geven.Maar ook een sluwe angsthaas die zelfs zijn 15 minutes of fame anoniem houd. Een sieraad voor de onbeduidendheid deze figuur.

Een landverrader in de dop bovendien.
Deze debiteurencrediteurensukkel is wel een godwin waard namelijk. Hannah Arendt gaf dat al eens aan in de de banaliteit van het kwaad. En het kan niet vaak genoeg herhaald worden. Waarvan akte.

pius | 01-03-11 | 16:16

@Art Vandelay Ultor
Zo'n lampje kost een paar euro, lutser.
.
Een lampje wel, een boete is duurder.

MAD1950 | 01-03-11 | 16:15

Aha!! - Bier en chips snel klaarzet, fiets oppoetst en banden van verse lucht voorziet -
.
Saudische beurs keldert door onrust RIYAD (AFN) - De Saudische beurs is dinsdag scherp gedaald door zorgen dat de onrust in Libië en elders overslaat naar andere landen in het Midden-Oosten. De hoofdindex Tadawul All Share Index in Riyad zakte 6,8 procent, de sterkste daling sinds december 2008.

Beleggers zijn vooral bevreesd dat de onrust uitzaait naar Saudi-Arabië. De angst werd aangewakkerd na de arrestatie van een sjiitische geestelijke in Saudi-Arabië die opriep een einde te maken aan corruptie en discriminatie van sjiieten. De sjiitische minderheid in Saudi-Arabië woont vooral in het olierijke oosten van het land en de vrees bestaat dat zij nu in opstand zullen komen tegen het Saudische koningshuis.

De beurs in Riyad heeft sinds het vertrek van de Tunesische president Ben Ali in januari ruim 16 procent aan waarde verloren. De beurs in Saudi-Arabië is de belangrijkste aandelenmarkt in het Midden-Oosten en het land heeft de grootste economie van de Arabische wereld en 's werelds grootste oliereserves.

Bolle Wim | 01-03-11 | 16:15

Pasta-saus | 01-03-11 | 16:13 | + -1 -
Ja, ik.
Ben bang dat ik door de PVV jeugd achtervolgd ga worden als het quotum te ver zakt.

Einde van de Domheid | 01-03-11 | 16:14

Uit de bundel "Heldenmoed" de Gedigt:

Man zonder achterlicht,
Niet voor de kit gezwicht,
Hoezo mijn Burgerplicht?
Ik voel me onheus beticht,
In Amsterdam, openlucht-gesticht
Fiets ik gewoon door, vederlicht,
En typ mijn dan mijn heldendicht.

Markies de Schade | 01-03-11 | 16:14

Iedereen zeurt over die agenten. Maar het is terecht dat ze achter de fietser aan gingen. Hij had toch net zo goed iemand beroofd kunnen hebben net daarvoor? Waarom zou je anders snel wegfietsen bij het zien van de politie. Misschien was er een signalering geweest en vonden zij het raar dat hij niet stopte en werd daarom de achtervolging ingezet. Zonder de feiten is het slechts lullen in het donker.

Mokum Kosher | 01-03-11 | 16:14

Bolle Wim | 01-03-11 | 16:10 | + 0 -
Op Cohen stemmen.

Einde van de Domheid | 01-03-11 | 16:13

@Einde van de Domheid | 01-03-11 | 16:12
Is er nog iemand die zich werkelijk drukmaakt om die godvergeten kutkudos?

Pasta-saus | 01-03-11 | 16:13

Nederlandse cultuur = standaard de wet overtreden en dan zeiken als er een bekeuring op volgt. Agenten negeren of afzeiken. Frauderen met het openbaar vervoer. Slechts omdat het kan. Et cetera et cetera. Ik snap wel waarom buitenlanders soms moeite hebben met hun integratie. Niet elke buitenlander is een dief of kleine crimineel en niet elke buitenlander wil dat worden.

Mokum Kosher | 01-03-11 | 16:12

Wie zit hier iedereen -1 uit de delen?
Minkukel!
Oorblazer!
Pritt, goed stukje, zal nog lang bij de dienders rondgaan......

Einde van de Domheid | 01-03-11 | 16:12

@veuve-clicquot | 01-03-11 | 15:59
Alles kan

Pasta-saus | 01-03-11 | 16:12

Ik durf het hier bijna niet te bekennen maar ik heb besloten om het toch van me af schrijven.
Ik ben afgelopen weekend met de fiets linksaf geslagen zonder mijn vingert uit steken en sindsdien slaap ik slecht. Mijn geweten knaagt en mijn gedachten malen, malen.. wat moet ik doen?

Bolle Wim | 01-03-11 | 16:10

@da wizard | 01-03-11 | 15:30
Dat ze boeven moeten gaan vangen, betekend niet dat iedereen massaal zonder achterlicht mag gaan rijden... Laat staan dat politieagent daar niet alert op moeten zijn.

Pasta-saus | 01-03-11 | 16:09

@wo ist der bahnhof | 01-03-11 | 16:06
zie mijn plempsel van 15:59 - vond het ook al zo naief dat niemand dit eerder heeft geplempd

veuve-clicquot | 01-03-11 | 16:08

@The Evil One

Zal me niks verbazen als ze ook die hele carrousel gaan opzetten. Vind je het gek dat de staatsschuld met zoveel honder per uur oploopt. Het zou de politie sieren als ze die man bij wijze van symbool gewoon een achterlicht geven haha.

LassieAkka | 01-03-11 | 16:08

Agenten hebben geoefend voor als het echt een keer mis is en er een pedo of molestverkrachter op een fiets probeert weg te komen. Amsterdamse politie is goed bezig. Bel ze als er een kleine overval is en ze komen met 5 wagens om de buurt te doorkruisen!

Einde van de Domheid | 01-03-11 | 16:07

@De Kampsjeng | 01-03-11 | 15:48
Precies! De politie speelt er later verkeerd op in(As Always zou je bijna(!) zeggen) maar de fout in het begin ligt bij hem. Bovendien, als deze man werd doodgereden en er zou bekend worden dat een politieagent hem daarvoor had gezien zonder achterlicht maar geen actie ondernam... zou de politieagent het op z'n dak krijgen.

Pasta-saus | 01-03-11 | 16:07

Vluchten voor de politie = verdacht gedrag = achtervolging.

Zo moeilijk is het toch niet?

BJ81 | 01-03-11 | 16:07

Is er trouwens uberhaupt gecontroleerd of dit een waar verhaal is. Of kan iedereen een mooi verhaaltje mailen en dan cc'en aan GS.

wo ist der bahnhof | 01-03-11 | 16:06

@eerstneukendanpraten | 01-03-11 | 16:02
Jammer dat je geen trein-machinist bent ;-)

veuve-clicquot | 01-03-11 | 16:04

@En toch is het zo | 01-03-11 | 15:58

Lul niet zo dom. Je zal als automobilist zo'n figuur doodrijden. Je hebt de rest van je leven een klotegevoel, al is het dan niet je schuld. Het gaat om die doorgeslagen mentaliteit "van ja, maar er gebeuren veel ergere dingen" Het is een stukje verantwoordelijkheid wat je voor andere weggebruikers, je dierbaren en jezelf neemt. Iets wat die nitwit zonder achterlicht ondanks zijn "hogere" leeftijd duidelijk niet heeft.

brutus68 | 01-03-11 | 16:03

@IJzervreter | 01-03-11 | 15:48
Met je kruisboog?

Canarie | 01-03-11 | 16:03

Mokum Kosher | 01-03-11 | 15:57

Heb er zelf idd zo vaak bijna een fietser zonder licht voorgehad dat ik het met je eens benT...

eerstneukendanpraten | 01-03-11 | 16:02

@brutus68 | 01-03-11 | 15:51: Hij zeurt, punt uit. Lees die brief nog eens; 'agenten achter me aan' 'testosteron' 'te stoer' Die gast baalt gewoon dat hij niet gepakt en verkracht is. Waarschijnlijk doet hij dit elk weekend.

De Kampsjeng | 01-03-11 | 16:01

@En toch is het zo | 01-03-11 | 15:58
* is een zwaai zwaai waard *

veuve-clicquot | 01-03-11 | 16:01

Boeloeboe | 01-03-11 | 15:57
En wat kost zo'n zus nou?

wo ist der bahnhof | 01-03-11 | 16:01

@En toch is het zo | 01-03-11 | 15:58
Ondanks uw gestrooi met vraagtekens gaat dit topic niet over achterlichten. Het gaat over de vraag of een burger dient te stoppen op aanwijzing van een agent. Het antwoord daarop is kort en krachtig: Ja.

rara | 01-03-11 | 16:01

Lijkt me een verfilming waard. Niet in Opsporing Verzocht maar gewoon in de bios. In 3D.

Veldmaarschalk Sorry | 01-03-11 | 16:01

Dr. Mabuse | 01-03-11 | 15:56

Die fietsen toch niet domoor? Oeps, iemand was me al voor...

eerstneukendanpraten | 01-03-11 | 16:00

Of je bent gewoon geen lafaard en accepteert de boete.

geensteelo | 01-03-11 | 16:00

Dit is dus een vluchtverzoek voor lichte overtredingen.

Einde van de Domheid | 01-03-11 | 16:00

En toch is het zo | 01-03-11 | 15:58
Speciaal voor u komt er binnenkort een fiets op de markt van het merk 'Godwin'. Nu MET vorderingskorting!

Krachtmeester | 01-03-11 | 16:00

Boeloeboe | 01-03-11 | 15:57

Vroegah in het leger was het: "Liever een zus als hoer dan een beroeps als broer". Maar het komt op hetzelfde naar...

eerstneukendanpraten | 01-03-11 | 15:59

hoax iemand?

veuve-clicquot | 01-03-11 | 15:59

@Dr. Mabuse | 01-03-11 | 15:56

Maar die fietsen dan ook zelden, die verplaatsen zich per scooter..

brutus68 | 01-03-11 | 15:58

-weggejorist-

En toch is het zo | 01-03-11 | 15:58

Dat je wordt achtervolgd is op zich natuurlijk normaal. Je stopt immers niet. Echter moet een agent ook niet ten koste van alles (veiligheid bijv.) de achtervolging inzetten.

Of de veiligheid in het geding is geweest kunnen we natuurlijk niet weten. Ik zou zeggen van niet. De man zonder achterlicht neigt naar een tokkie-burger getuige deze matig geschreven brief.

kevin026 | 01-03-11 | 15:57

@En toch is het zo | 01-03-11 | 15:49
Ohja, niemand is erbij geweest, en wij moeten ook nog maar eens uitgaan van een eenzijdig verhaaltje ? Ik dacht dat de gemiddelde GS-lezer niet zo subjectief/wereldvreemd was.
Ik zou eerst wel eens willen weten hoe erg die achtervolging nou eigenlijk was ? Blijkbaar niet zo erg dat het AT5 gehaald heeft.

Balzakius | 01-03-11 | 15:57

Ach, liever een zus als hoer, dan een agent als broer.
De "handhavers" zijn het al een tijdje kwijt in Nederland.

Boeloeboe | 01-03-11 | 15:57

Fietser je hebt gelijk. Maar je zit wel degelijk fout. Goed gedrag begint bij jezelf. Als iedereen keurig de verlichting zou voeren dan zou de politie ook inderdaad tijd hebben voor ernstigere delicten. Het is niet persoonlijk, maar MK heeft een hekel aan de "Amsterdamse" fietser die meent dat hij de enige is in deze stad en dat de regels niet voor hem/haar gelden. Nogmaals, je hebt gelijk dat de smeris overdreven reageert, maar de fout ligt bij jezelf. Als zij iemand hadden aangereden dan had ik jou toch nog steeds mede verantwoordelijk gehouden. Want je wist dat je fout zat, maar je had geen zin in de boete. Beetje kinderachtig. Draag het als een man!

Mokum Kosher | 01-03-11 | 15:57

Er is nog niemand over finnen begonnen.

Dr. Mabuse | 01-03-11 | 15:56

Zo kennen we de anonieme lafbekjes weer. Eerst vluchten als een wezel en na afloop naamloos een grote muil opzetten. In de tijd dat deze lutser zijn stoere brief tikte had hij ook een lampje in zijn fiets kunnen draaien. Hufter zijn is een keuze.

Jan Zand | 01-03-11 | 15:56

Ik kan het mishebben, maar niet stoppen als de kit daarom verzoekt is dacht ik een misdrijf. Vluchtende mensen zijn altijd interessant voor Oom Agent. Kapot lampje of niet. Verder is wijs doen per brief nogal sneu met zoveel fouten.

Biff Eagleburger | 01-03-11 | 15:56

Hallo "Man Zonder Achterlicht" en dan niet zeiken als je binnenkort door een rietje ligt te zuigen. Of wil je een ontmoeting met Valerio's "Je Zal Het Maar Hebben".

chloorinogen | 01-03-11 | 15:56

Spontaan Bicycle Race van Queen opzet.

NewEnglandPatriots | 01-03-11 | 15:55

De zonder-licht fietser is geen haar beter dan de door rood rijdende aso's , gewoon een licht voeren en niet zeiken !
Die lampjes zijn voor een grijpstuiver te koop bij de HEMA etc en je doet je mede weggebruiker een groot plezier.

Had de geachte zonder-licht fietser ook " kee is mijn schuld" geroepen als ie vanachteren was aangereden door een scooter ?
Svp dit soort losers alleen een topic geven als ze vanuit een ziekenhuisbed sorry zeggen !

Der Werner | 01-03-11 | 15:53

Laatste aflevering Zembla gekeken? Daar vind je waarschijnlijk tekst en uitleg ;)

Sheriff87 | 01-03-11 | 15:52

Aangifte doen van een gestolen achterlicht bij diezelfde politie brengt een lachsalvo ten gehoor.
Onderweg om deze aangifte te doen aangehouden worden omdat je achterlicht niet brand is: een vluchtweg zoeken.

eed | 01-03-11 | 15:52

Oh, en gezien de kwaliteit van het schrijfseltje van de achterlichtloze en het feit dat hij op middelbare leeftijd nog geen geld heeft voor een auto - afijn, gewoon een achterbuurtlutser.

zedenmeester | 01-03-11 | 15:52

Is het niet zo dat meneer zonder achterlicht zélf een gevaarlijke situatie creëert door op de vlucht te slaan?
peterdj | 01-03-11 | 15:43
Inderdaad! *man on the run zingen doet*

Optimel Prime | 01-03-11 | 15:51

Die agent zag gewoon in één keer zijn complete maandbonnenquotum komen aanrijden en wegvluchten. Baalt natuurlijk als een stekker dat hij door de onsuccesvolle jacht nu toch weer de rest van de maand bij dag en ontij lampjes moet checken. Zo'n man heeft ook een gezin hoor.

zedenmeester | 01-03-11 | 15:51

@De Kampsjeng | 01-03-11 | 15:48

Exact. En dan nog een grote bek durven te hebben over wantoestanden in Amsterdam-West. Verbeter de wereld, begin bij jezelf...

brutus68 | 01-03-11 | 15:51

Zeeschuimer | 01-03-11 | 15:23

Als je dit een goed geschreven brief vind, dan ben je rijp voor fok.nl

John5 | 01-03-11 | 15:51

*naar het Westen knielt voor het middaggedigt*
.
.
'De Man Zonder Achterlicht'
.
Ik ben een soort van cowboy
en fiets ver uit het zicht.
Ik ben een soort van cowboy,
ik ben een soort van cowboy
en ik fiets hard zonder licht.
.
De snelste trappers van heel Amsterdam-West:
nog nooit voor de hermandad gezwicht.
En nergens kan ik een lampenwinkel vinden,
ik voel me gewoon verschrikkelijk gepest.
Oh, Ik ben een soort van cowboy
en ik fiets hard zonder licht.
.
Ja ik fiets sneller dan mijn eigen schaduw,
- haha die is helegaar niet te zien -
Meer dan veertig (!) fuiken en nog niet thuis.
Voel me gewoon verschrikkelijk the dude.
Oh, Ik ben een soort van cowboy
en ik fiets hard zonder licht.
.

Krachtmeester | 01-03-11 | 15:50

Vanavond op opsporing verzocht.. deze achterlichtcrimineel!

Claude Jacque | 01-03-11 | 15:50

@ Balzakius | 01-03-11 | 15:42

Nee, een hoop anderen in gevaar brengen voor een achterlichtje. Ik houd m'n hart vast als zulke eikels een taser in hun handen krijgen

En toch is het zo | 01-03-11 | 15:49

@CoJoNes | 01-03-11 | 15:41
Zonder cijfers gaat die vergelijking moeilijk op he ;)

BioWout | 01-03-11 | 15:49

Man zonder achterlicht is zeker ook man zonder vraagteken op zijn toetsenbord?

NewEnglandPatriots | 01-03-11 | 15:49

Ik had hem gewoon van zijn fiets geknald. Maar ja, ik ben dan ook geen wout

IJzervreter | 01-03-11 | 15:48

Fietsen zonder licht is hartstikke link.

Boyo | 01-03-11 | 15:48

@Che_cuevara | 01-03-11 | 15:40: Nee nee nee, Che. Zo is het niet gegaan. Meneer schrijft zelf dat hij direct 'in the picture' was. Ook schrijf hij dat het duidelijk was dat de agent hem moest hebben. Maar, hij wist 'te ontkomen'. Lees maar, hij schrijft het zelf.
Sure, de politie had een waarschuwing voor de omgeving moeten voeren. Maar dat neemt nog niet weg, dat het verongelijkt stuk vreten in kwestie gewoon had moeten stoppen.

De Kampsjeng | 01-03-11 | 15:48

@CoJoNes | 01-03-11 | 15:44

Ja, en leuk dat het is als je zo'n nitwit doodrijdt, alleen omdat meneer te gierig is om voor een euro een lampje te halen bij de Action.

brutus68 | 01-03-11 | 15:47

-weggejorist-

Itea Bagu | 01-03-11 | 15:47

Wat een lul met vingers! Voordat je naar een ander wijst zou ik allereerst m'n eigen gedrag eens ter discussie stellen. Kennelijk vinden (veel) fietsers dat zij "king of the road" zijn. Het gedrag van deze lutser is kenmerkend voor een deel van fietsend Nederland (ook ik behoor tot fietsdend Nederland). Tenenkrommend gedrag door stoep fietsers, zonder licht fietsers, zonder remmen fietsers,mobiel bellen op de fiets fietsers, tussen op de zebra overstekende voetgangers fietsende fietsers en ga zo maar door. En o, o, o waag het eens iets te zeggen tegen deze überfietsers. Dan krijg je dus dit soort brieven waarvan de teneur is vooral het wijzen naar. Je kunt de discussie aangaan of het inderdaad zo moet (of het ook zo gegaan is?) maar laten we nou eens gewoon bij het begin beginnen. Inderdaad, loop even naar de Halfords en koop voor wel maximaal €5,- een achterlicht. Voorkom je dit soort gedoe. Triest figuur.

botje berend | 01-03-11 | 15:47

Wellicht dacht de agent dat deze wegfietser een crimineel is die meer op zijn kerfstok had. Immers: wie fiets er nu hard weg voor een achterlichtje?

Gezellig! | 01-03-11 | 15:46

Kansloze prutser, die kerel. Instelling van een 12-jarige. "Ik kan toch alles zien?" Jawel, lul, maar ze zien jou niet. Ook in 'helder verlicht Amsterdam', waar ongetwijfeld donkere hoekjes zijn.
En dan ben ik nog niet eens begonnen over het voorbeeld dat hij, met z'n gedrag en brief, stelt voor jongeren die toch al niet begrijpen wat de politie doet. Dit helpt niet. Jij bent niet mijn vriend, Amsterdammert.

dosis | 01-03-11 | 15:46

Wat een zak hooi.

Zonder (werkend) achterlicht fietsen: -1
(kost een paar euri bij de Halfords voor een mooi op de bagagedrager te monteren lamp op batterijen. Als mr. fietser ook maar ooit auto rijdt, dan weet 'ie hoe verrotte irritant die k**-fietsers zonder licht zijn... ook in de "goed verlichtte stad".)

Een agent ontwijken die je staande wil houden: -1
(hoeveel herrie werd er ook alweer geschopt om scootermocro's die ook een aanhouding wilden voorkomen en iemand doodreden? En nou niet zeggen dat er niets is gebeurd: schrijver zegt zelf "geluk met het hekje" dus wie weet hoe lomp hij zich heeft gedragen)

Agent beschuldigen van onverantwoord gedrag: -1
(pot verwijt ketel, agent is getraind, jij niet)

Eindoordeel: knieschot, enkeltje tuigdorp, fietswrakkentaks.

Seraphin | 01-03-11 | 15:46

-weggejorist-

Itea Bagu | 01-03-11 | 15:44

@Balzakius | 01-03-11 | 15:42
Waarom dan? Omdat een bemoeizuchtige ambtenaar daar ooit een wetje over heeft opgepend? Het is zijn fiets, zijn leven en zijn verantwoordelijkheid.

CoJoNes | 01-03-11 | 15:44

Is het niet zo dat meneer zonder achterlicht zélf een gevaarlijke situatie creëert door op de vlucht te slaan?

peterdj | 01-03-11 | 15:43

Eet stof, wout!

Tobi | 01-03-11 | 15:43

@Misfit | 01-03-11 | 15:29

Dat je zonder licht fietst, en je dus niet aan regelgeving houdt, moet iedereen zelf weten. Doe ik ook wel. Maar wees gewoon sportief als die agenten je willen aanhouden.

Benny Blind | 01-03-11 | 15:42

Mooi epistel. Zout in de wonde, noemen ze dat. een anonieme held. Ik hou van "De man zonder achterlicht"

Markies de Schade | 01-03-11 | 15:42

@En toch is het zo | 01-03-11 | 15:41
Het gaat niet om de achtervolging prutser. Die jongen moet gewoon een achterlicht aan z'n fiets hangen. Het is godverdomme toch geen pauper ? Of stond Joop.nl ook in de CC ?

Balzakius | 01-03-11 | 15:42

BP Richfield | 01-03-11 | 15:40
Ja, en dan een breed opgezet volksonderzoek.

Schoorsteenveger | 01-03-11 | 15:42

@Balzakius | 01-03-11 | 15:38
Beveiliginscamara's checken + opsporing verzocht lijken mij ruim voldoende. Komen er tenminste ook niet alleen nog maar nieuwe Nederlanders in dat programma.

De Drent | 01-03-11 | 15:41

Aan alle zeikerts hierboven:
wilde achtervolgingen om een achterlichtje is natuurljik waanzin, zie die amerikaanse tv series.
O wacht, jullie vinden wegmisbruikers ook leuk, al die criminelen die gepakt worden...

Get a Life.

En toch is het zo | 01-03-11 | 15:41

@BioWout | 01-03-11 | 15:39
Gaan we weer met dat eeuwige onzinnige bullshit verhaal. Vertel eens,hoeveel doden vallen er per jaar onder de zonder-achterlicht-fietsers? 0,0001% ?

CoJoNes | 01-03-11 | 15:41

Mag lije dat deze lutser en keertje word aangereden door iemand die hem niet. Omdat dat betrokkene weigert 4 eurotjes uit te geven aan een lampie!

VetteFap | 01-03-11 | 15:40

@Pa Cartwright | 01-03-11 | 15:39
"Alberto kruipt in de wereld van voortvluchtige criminelen die een spel met de politie onderhouden."
Kan niet wachten. 34 maart op SBS6 dus ?

Balzakius | 01-03-11 | 15:40

@bintang | 01-03-11 | 15:39 | + 0 -
Je bent erbij, mannetje!

blinde kip | 01-03-11 | 15:40

DNA op brief en envelop?

BP Richfield | 01-03-11 | 15:40

@De Kampsjeng | 01-03-11 | 15:19
Zonder sirene.
En hebben ze "stop, politie" geroepen?
Met groot licht aan, dan kan je niet zien wie er achter je aan zit.

Che_cuevara | 01-03-11 | 15:40

Totdat meneer zonder licht niet wordt gezien op een wat minder licht moment en deze dolle agent hem van het asfalt staat te schrapen. Rot toch op joh, voer gewoon licht wanneer dat verplicht is en accepteer dat je een boete krijgt. Wegfietsen pffrt, zeker een steuntrekker met te weinig geld?

BioWout | 01-03-11 | 15:39

@nllismaj | 01-03-11 | 15:34
i lol'd

CoJoNes | 01-03-11 | 15:39

Dit moet welhaast Alberto Stegeman – aka Captain Obvious – zijn.

Pa Cartwright | 01-03-11 | 15:39

Voor de reaguurders uit de provincie: hier in Amsterdam zijn de straten zo helder verlicht dat het vaak amper te zien is of achterlichtjes (en zelfs voorlampen) werken, maw zo gevaarlijk kan het niet zijn om zonder licht te fietsen.

bintang | 01-03-11 | 15:39

@De Drent | 01-03-11 | 15:37
Die sukkels zijn nog in staat de stads-bieb binnen te vallen n.a.v. IP-opsporing.

Balzakius | 01-03-11 | 15:38

@De Drent | 01-03-11 | 15:37
John Doe is doodt

Joost Maghetweten | 01-03-11 | 15:38

@The Evil One | 01-03-11 | 15:19
Hij is in het bezit van een fiets zonder achterlicht (check database).

Dat wordt een lange zoektocht.
*De overige punten komen ze wel uit denk ik*

Che_cuevara | 01-03-11 | 15:37

Hoezo weet die man dat hij staande gehouden gaat worden voor zijn achterlicht? Misschien lijkt hij wel op één of andere serieverkrachter. Onwaarschijnlijk wellicht, maar dat weet je dus niet.
Het klinkt me des te onwaarschijnlijker dat een agent in een surveillance-auto een fietser gaat aanhouden voor z'n licht. Mijn ervaring hier in Amsterdam is dat de wouten alleen tijdens een gecoördineerde actie dat doen. Dus met een groepje gaan staan, met altijd een motorwout in de buurt, juist voor dit soort 'grappen'makers.
Waarom is die mongol niet gewoon gestopt toen hij zag dat die wout zo gek ging doen? Dalijk gebeurt er *inderdaad* een ongeluk, wordt er een kind ofzo doodgereden. Dan is het dus wel dus schuld van *allebei*, en niet alleen van de skotoe. Geriatische stoerdoenerij kun je beter alleen bij het biljarten uithalen.

Taggart | 01-03-11 | 15:37

@nllismaj | 01-03-11 | 15:34: Knap als je zo kunt schrijven. +1

De Kampsjeng | 01-03-11 | 15:37

agent moet wel anders is hij zijn baan kwijt..

Tim Grimbek | 01-03-11 | 15:37

Ergens denk ik toch dat er heel anders gereageerd zou zijn als een automoblist was gevlucht voor een bekeuring.

vetkleppert | 01-03-11 | 15:37

Ik stel voor de AIVD achter deze John Doe aan te sturen.

De Drent | 01-03-11 | 15:37

Art Vandelay Ultor | 01-03-11 | 15:32
Ja, het komt wat verwarrend over.

blinde kip | 01-03-11 | 15:36

@sjaakdeslinksesul | 01-03-11 | 15:18
LOL
Dit zet ze op het goede spoor.
Ik blijf lachen

Che_cuevara | 01-03-11 | 15:36

Gewoon licht voeren, etterbak.
Jullie zijn moeilijk genoeg om te zien.

frickY | 01-03-11 | 15:35

@nllismaj | 01-03-11 | 15:34
Dus je wil nu ook een eigen topic?

Joost Maghetweten | 01-03-11 | 15:35

@tagliatelle | 01-03-11 | 15:33
Mensen schoppen liever tegen de autoriteit aan om vervolgens hun verhaal te CC'en naar grote media. Zo erg zijn mensen tegenwoordig opzoek naar de publiciteit. Hoeren zijn het.

Balzakius | 01-03-11 | 15:35

Altijd weer die provincialen, gewoon je licht aandoen of terug naar de polder!

Wim de Boom6671 | 01-03-11 | 15:34

"De man zonder achterlicht" is een echte desperado. Wat moet dat gaaf zijn geweest om je even opgejaagd te voelen, tegelijkertijd het leven als een spel zien en dan ook nog in je acties slaagt! Hierover zal hij tot op late leeftijd nog over kunnen praten. Kleinkinderen zullen met ontzag aan z'n voeten luisteren. Held!
Nadien nog even inwrijven +1

Rest In Privacy | 01-03-11 | 15:34

Pas ook nog een berichtje geschreven aan de voorlichter van het korps Gelderland-Zuid ivm. de bekeuring die een oude baas gekregen had toen 'ie een paar sneetjes brood naar een stel koukleumende vogels gooide. Geen reactie gehad, maar dat had ik ook niet verwacht.

< MESSAGE START >

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: *** ****** [mailto:***.******@xs4all.nl]
Verzonden: 09 February 2011 11:49
Aan: 'ben.van.ingen.schenau@gelderland-zuid.politie.nl'
CC: '*.*****@ad.nl'; '********@kpnmail.nl'

Onderwerp: Complimenten voor kordaat optreden.

Beste mijnheer Van Ingen Schenau,

hierbij wil ik u - in uw hoedanigheid als publieke vertegenwoordiger van het gehele politiekorps Gelderland-Zuid - complimenteren met het kordate en onvermurwbare optreden van uw medewerkers inzake het verbaliseren van de heer J. van Rijswijk uit Nijmegen.

Doordat in diverse media te lezen is hoe standvastig de betrokken agenten zich hebben opgesteld, zal deze zaak het publiek leren dat de politie niet met zich laat sollen!

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat mijnheer Van Rijswijk ongestraft de straat mag vervuilen, nog wel met brood notabene. Het is op zich best mooi dat deze man op zijn leeftijd niet achter de geraniums zit maar ook zo af en toe nog wat hand- en spandiensten voor het bedrijf van zijn zoon doet, maar dat wil nog niet zeggen dat hij dan maar ongestraft tegen alle regels in zijn gang kan gaan.

Ook 's mans laffe smoesje dat er op de televisie een oproep gedaan zou zijn voor het bijvoederen van vogels klinkt in het winterseizoen wel heel erg onwaarschijnlijk, vindt u ook niet?

Daarom, beste mijnheer Van Ingen Schenau, geef ik u ter overweging om de twee betrokken agenten bij de hoofdcommissaris voor te dragen als "Medewerkers van de Maand". Als zij eenmaal met hun heldenverhaal en bijbehorende statiefoto op het prikbord naast het koffie-apparaat hangen, dan kan het hele korps kennisnemen van het absoluut tot voorbeeld dienende opereren van deze collega's.

Met vriendelijke groeten,

*** ******

************ **
**** ** *******

P.S. Ik snap best dat de boog niet altijd gespannen kan zijn tijdens het uitoefenen van de politietaken. Daarom begrijp ik dat het natuurlijk wat te ver zou gaan om bijvoorbeeld met een ploeg manschappen eens op vrijdag- of zaterdagavond bij een willekeurige McDrive langs te gaan. Dat zijn bij uitstek de avonden dat je daar wel heel erg veel auto's tegenkomt - vooral van het type opgepimpte Honda Civic model 1989 of gelijkwaardig - waarvan de veelal van petje en gouden ketting voorziene inzittenden na het genot van hun culinaire versnapering de overgebleven emballage zonder enige scrupules via het zijraampje overboord kieperen, hoewel er gemiddeld 183 afvalbakken op zo'n parkeerterrein staan. Zeker als dan ook nog zou blijken dat het onderhavige voertuig technisch of administratief nog enige omissies blijkt te vertonen, of de bestuurders ook mbt. door hen genuttigde geestverruimende dranken of rookwaren niet geheel binnen de door de wetgever gestelde limieten gebleven zijn, dan zou de complete afhandeling daarvan natuurlijk dusdanig veel tijd gaan vergen dat er helemaal geen ruimte meer overblijft om misdadigers als mijnheer Van Rijswijk aan te pakken. Voelt u zich daar dus vooral niet ongemakkelijk bij; de Nederlandse burger heeft daar best begrip voor!

< END OF MESSAGE >

nllismaj | 01-03-11 | 15:34

Voor 1 euro heb je een led-lichtje bij de action. Was dat nou zoveel moeite.

tagliatelle | 01-03-11 | 15:33

Ach agenten hebben hun dag toch ook wel eens niet? Logisch dat ze dat op burgers afreageren!

(want zeg nou zelf, je zou toch maar agent zijn. Ik zou er pisnijdig om zijn op mezelf)

Nietvoordekat | 01-03-11 | 15:33

Was dus met voorbedachte rade ;-)
Les 1 : tijdens achtervolging je lichten doven.

veuve-clicquot | 01-03-11 | 15:32

@Misfit | 01-03-11 | 15:29: Vaak genoeg, evenals ik genoeg boetes betaal wegens slecht gedrag op de weg. Dat doe ik toch écht zelf hoor.
Als oom agent mij kan pakken met 180 op de A2, wiens schuld is dat dan?

De Kampsjeng | 01-03-11 | 15:32

@blinde kip | 01-03-11 | 15:30
"Rijden zonder licht is je eigen risico. Wel jammer dat je als automobilist altijd schuldig bent als je een fietser schept."

Lees dat nog maar een paar keer goed door. Je hebt het zelf getypt, immers.

Art Vandelay Ultor | 01-03-11 | 15:32

Laat dit verhaal een lichtend voorbeeld zijn van hoe het niet moet voor al die lieden die in Afghanistan worden opgeleid tot agent. Opdat zij weten waar hun verantwoordelijkheid begint en waar deze eindigt, in Naam van Jolande Sap.

Schoorsteenveger | 01-03-11 | 15:31

Hierbij wordt even de aanname gedaan dat de man zonder achterlicht een boete zou krijgen. Dat weet je dus niet. Misschien zou hij alleen een waarschuwing krijgen en verder moeten lopen..
Overigens ben ik van mening dat de man zonder achterlicht er gewoon voor moet zorgen dat zijn achterlicht het doet. Zo zorgt hij voor de veiligheid van zichzelf en de mensen om hem heen.
Indien je niet aan deze eisen voldoet, moet je niet achteraf gaan zeuren over agenten die andere mensen in gevaar brengen.
Stel dat het gefilmd was, en het bleek een bontkraagje te zijn, hoe had de gemiddelde reaguurder dan gereageerd ?
Nee mensen, meneer de Achterlichtman kan het allemaal leuk vertellen, maar als hij zijn licht gewoon in orde had, dan had dit helemaal niet hoeven gebeuren.

Balzakius | 01-03-11 | 15:31

Uit bovenstaande reaguursels blijkt maar weer dat het kennelijk tegenwoordig al geaccepteerd is dat de politie niet handelt in verhouding tot de vermeende overtreding, aan alle kanten van het spectrum.
Een trieste constatering.

Dit is niet mijn politie, vriend!

HoerenSloep | 01-03-11 | 15:31

Fietser had een Noord-Europees uiterlijk.

Kamervraag | 01-03-11 | 15:30

want zeg nou zelf, je zou toch maar agent zijn. Ik zou er pisnijdig om zijn op mezelf)

Nietvoordekat | 01-03-11 | 15:19
...........
pisnijdig?.... ik zou mezelf ophangen,vergiftigen,vierendelen, in de brand steken,voor de trein werpen, van een flatgebouw afgooien,neersteken.............

klaretaalzeewolde | 01-03-11 | 15:30

Zijn de fatsoenrakkers hier dezelfde type mensen die altijd CDA stemmen omdat die zo 'fijn van het midden' zijn? Die letten dat de blaadjes van de buren niet in hun vallen? Dat soort?

Rijden zonder licht is je eigen risico. Wel jammer dat je als automobilist altijd schuldig bent als je een fietser schept. Maar nog triester is het dat je als burger, wanneer je licht weereens gesloopt is, wel gelijk de beurs mag trekken en je niet hoeft te verwachten dat je geld krijgt van je overvaller of oorsnijder als die gepakt wordt. Als!

blinde kip | 01-03-11 | 15:30

Geweldig.
Inderdaad, laat die zilverknoopjes nou eindelijk eens boeven gaan vangen in 020-Gaza...

da wizard | 01-03-11 | 15:30

Een of andere pipo op een fiets die bij het zien dat hij aangehouden dreigt te worden ervan door gaat vind ik zeer verdacht. Ik zou als agent ook denken, hebbes, deze gast heeft meer op zijn kerfstok/staat vast gesignaleerd. Hij riskeert een veel hogere boete dan die paar tientjes voor het kapotte achterlicht voor het vluchten voor de politie. Deze huilie-huilie brief is in ieder geval belachelijk. Kan best zijn dat menneer agent zich afkeurenswaardig gedroeg maar dit is een typsich pot verwijt de ketel geval.

henk janssen3714 | 01-03-11 | 15:30

En dan de schuld van een eventueel ongelijk alvast bij de pliesie leggen, terwijl jij in overtreding bent én vlucht.

Tsjah.

Art Vandelay Ultor | 01-03-11 | 15:29

Gekleurd verhaal dit,
Stel de agent ziet de fietser en bemerkt het kapotte achterlicht. De agent besluit hem een stopteken te geven. De fietser negeert het stopteken en sprint weg.
De agent denkt: "hij zal niet weten dat het over zijn achterlicht gaat, want dat kan hij niet zien!
Dus hij zal wel iets op zijn kerfstok hebben. Misschien komt hij net terug van een inbraak ofzo."

Vervolgens is het dus redelijke verdenking van een misdrijf en heeft hij dus alle recht van achtervolging. Tenslotte heeft de fietser geen achterlicht maar belangerijker: een stopteken genegeerd!

Joost Maghetweten | 01-03-11 | 15:29

sjaakdeslinksesul | 01-03-11 | 15:18
LOL! Episch Maître Jacques, episch.

Krachtmeester | 01-03-11 | 15:29

- veel voor reaguurders die doen alsof ze nooit zonder licht gereden hebben!

Misfit | 01-03-11 | 15:29

Fietsen zonder achterlicht. Alweer een slachtofferloos misdrijf waar de politie, als frontsoldaat van Jan Kees de Jager, snoei- ende snoeihard tegen optreedt.
Zo komen we wel aan die 18 mrd zonder ook maar een ambtenaar te hoeven ontslaan.

CoJoNes | 01-03-11 | 15:28

Dat is pas living on the edge!
Zonder verplicht rood achterlampje door A'dam = eindbaas

Mooi geschreven man zonder achterlicht.
Nu niet allemaal zeiken dat de man niet netjes bezig was, hij was niet fout in de oorlog.

geitenneuker | 01-03-11 | 15:28

En hoe weet meneer zo zeker dat het zijn achterlicht betrof? Misschien werd hij gezocht, of had hij een paar vragen kunnen beantwoorden.
zelfs al ging het wel om een lullige boete. Die kun je aanvechten, en als je gelijk hebt krijg je dat ook. Er is niet één goed argument te bedenken dat voor de briefschrijver pleit. Wat me nog het meeste stoort is zijn verwrongen idee van de realiteit. Die agent had nooit zo raar gedaan als meneer de senior van z'n ijzeren ros was gestapt.

De Kampsjeng | 01-03-11 | 15:27

Of deze 'melding': "commentsHTML is null"
*zucht...*

F. von Zeikhoven | 01-03-11 | 15:27

Hahahah, HELD + a.s.a.p. een lintje van Tante Bea!!

Burgelijke ongehoorzaamheid moet AL-TIJD beloont worden als het dit 'Befehl ist Befehl' bonnenquotum onzin betreft!

bokkenrijder | 01-03-11 | 15:26

Volgende keer hoop ik dat de pliesie langs zijn huis rijdt wanneer het net wordt leeggehaald door een stel Polen (want dat is allemaal tuig) en dan niet achter de daders, die net met de buit aan het vluchten zijn, aangaat. In het belang van de veiligheid van de andere mensen op straat, natuurlijk.

Zo'n lampje kost een paar euro, lutser.

Art Vandelay Ultor | 01-03-11 | 15:26

@ defjem

goede

Heo Leenbakker | 01-03-11 | 15:26

Overigens ook -veel voor alle hangwouten

plaspop | 01-03-11 | 15:25

+ veel (voor de man zonder achterlicht dan)

JohnnyBGood | 01-03-11 | 15:25

Altijd + veel voor stukkies van Pritt.
+ veel voor de brief van man zonder achterlicht.

La Vie En Rose | 01-03-11 | 15:25

En zo krijg je helemaal geen comments meer te zien... Waarschuwing: Onbekende pseudo-klasse of pseudo-element ‘first’.
Bronbestand: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/03/...
Regel: 0
aldus de foutconsole in vuurvos...
*grmbl*

F. von Zeikhoven | 01-03-11 | 15:24

Het is dus niet zeker dat men hem wilde aanhouden voor een defect fietslampje. Misschien had hij wel een kruisboog op zijn bagagedrager. Mensen die vluchten voor de politie zijn natuurlijk verdacht moet de politie gedacht hebben en hebben daarom besloten tot achtervolging. De politie kan natuurlijk niet ruiken dat iemand vlucht om aan een boete voor een defect fietslampje te ontkomen. Voor de rest had meneer de agent natuurlijk wel zijn sirene en zwaailichten aan moeten doen.

defjem | 01-03-11 | 15:23

Beseft meneer de briefschrijver ook dat hij zelf even schuldig is aan het creëren van de door hem veronderstelde gevaren? Als je dan zo begaan bent met het lot van je medeweggebruikers, voer dan gewoon een fietslicht. En als je dat niet doet, doe dan ook niet moeilijk over die paar tientjes boete..

plaspop | 01-03-11 | 15:23

Een mens en zijn oerinstinct, als een gedreven jager achter zijn prooi..

Hulde voor de man zonder achterlicht, een goed geschreven brief waar ik me helemaal in kan vinden.

Zeeschuimer | 01-03-11 | 15:23

't proberen waard zou ik zeggen.

ikzouhetnietweten | 01-03-11 | 15:23

-weggejorist-

pluskukel | 01-03-11 | 15:23

Een held ... mijn complimenten !

Dr. Wieggie | 01-03-11 | 15:23

Nou, ik vind het helemaal niet prima dat dit soort onzichtbare klojo's zichzelf aanmatigen dat ze zonder licht mogen rijden! "Kent West geen ergere straftbare problemen?" Wat een flut argument! Dan mag je dus ook kinderen slaan want ze vermoorden is erger. Ik vind dat dit zelfingenomen stuk verdriet helemaal geen aandacht verdient en voor straf op de kale zadelpen moet rondfietsen (nadat ie zijn licht heeft gemaakt) Verdammte babyboomert!

Sarcasper | 01-03-11 | 15:23

Tja, moet je er maar niet vandoor karren. Dan WEET je dat ze achter je aan komen vanwege "unrespected authoritay!". Wat had je verwacht?

Dikr | 01-03-11 | 15:22

Homo, had gewoon gestopt, de bekeuring lachend, als een echte vent, aangenomen, en fluitend verder gefietst.

John5 | 01-03-11 | 15:22

Al het roepen om blauw op straat heeft alleen maar geleid tot futiliteitsbestrijding. Als er maar veilig en moeiteloos bekeurd kan worden.
Onveiligheid is tenslotte maar een gevoel.
En suggereren dat brave burgers meer last hebben van de politie dan van criminelen is natuurlijk buitengewoon populistisch.

vetkleppert | 01-03-11 | 15:22

Een lintje voor de Man zonder Achterlicht, graag, wegens het schrijven van dit opstel. En aan de politieman: ga u alstublieft bezighouden met serieuze overlastgevers en criminelen. Aan de korpschefs: laat uw personeel zich niet met dergelijke onzin bezighouden. Aan de minister van Justitie: dwing uw korpschefs om het blauw op straat op een verstandige manier in te zetten. Mijn dank aan allen.

Requiescat in pace | 01-03-11 | 15:22

@Pasta-saus | 01-03-11 | 15:17
+van

Pasta-saus | 01-03-11 | 15:22

Onzichtbaar tuig van de bovenste plank; fietsers zonder achterlicht!

Wim-Lex | 01-03-11 | 15:21

Een iets te heftige reactie van een agent, inderdaad.
Maar de belangrijkste vraag: Heeft de man zonder achterlicht zijn achterlicht inmiddels gerepareerd?
Immers, dat zou de wijze les moeten zijn

fweddy | 01-03-11 | 15:21

mensen die 'moeten we niet willen' zeggen zijn kudt

Toasty | 01-03-11 | 15:21

Lutsert, geen licht = betalen. Dat jij verongelijkt gaat zitten doen omdat handhavers je aan de wet willen houden zegt meer over jou dan over de handhavers. En nu betalen, met wederrechtelijke vordering van verloren inkomsten door interest!

Heo Leenbakker | 01-03-11 | 15:21

Goed om te weten van dat hekje. Daar kunnen straatschakers wel wat mee.

blinde kip | 01-03-11 | 15:20

Wij houden van 'De Man Zonder Achterlicht'.

--neus-- | 01-03-11 | 15:20

rete gaaf! echter wel leestekenloos!

horsteknots | 01-03-11 | 15:20

Sorry hoor, meneer de bikert, maar je moet gewoon luisteren als de politie je maant te stoppen. Ik mag ze ook niet, maar op die manier vráag je er ook gewoon om.

De Kampsjeng | 01-03-11 | 15:19

Ach agenten hebben hun dag toch ook wel eens niet? Logisch dat ze dat op burgers afreageren!

(want zeg nou zelf, je zou toch maar agent zijn. Ik zou er pisnijdig om zijn op mezelf)

Nietvoordekat | 01-03-11 | 15:19

Dom om deze brief te sturen, nu worden alle resources ingezet, (recherche, KLPD, ME, arrestatieteams) om hem te pakken te krijgen. Wat weten we tot nu toe:

*Het is een man (maar dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk).
*Hij is van een vergevorderde leeftijd (maar dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk).
*Hij is in het bezit van een fiets zonder achterlicht (check database).

We will get him!!!

The Evil One | 01-03-11 | 15:19

Zoveel mensen zullen er toch niet zijn die Zonder Achterlicht heten in Amsterdam? Hup agenten, spoor die onverlaat op. Ik zou beginnen met het telefoonboek. Jullie doen goed werk jongens!

sjaakdeslinksesul | 01-03-11 | 15:18

Man zonder achterlicht. www.halfords.nl voor lampjes. En nou niet janken en de schuld voor roekeloos gedrag bij de wouten neerleggen. Gewoon een lampje kopen.

Canarie | 01-03-11 | 15:18

Maar gelukkig komt er de dierenpolitie, dat gaat het voorkomen dit soort dingen in een keer tot 0 trekken!

Pasta-saus | 01-03-11 | 15:17

Wat bezielt deze agent? Het bonnenquotum, dat bezielt deze agent.

Uilskuiken | 01-03-11 | 15:16

Heerlijk!

Pino143 | 01-03-11 | 15:15

-weggejorist-

Pasta-saus | 01-03-11 | 15:13

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland