Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuwe videoboodschap PvdA uitgelekt

pvdabahattispree.pngDankzij haar internationale contacten heeft GeenStijl de hand weten te leggen op een nieuwe videoboodschap afkomstig van de PvdA. Op de beelden is te zien hoe een gezond uitziende Bahattin Erbas zijn volk toespreekt vanuit een met schrootjes behangen bunker. Later verschijnen ook de vier vertrouwelingen van Erbas zwijgend en instemmend in beeld. Over de locatie van deze geïmproviseerde studio is vooralsnog niks bekend, gedacht wordt aan een verlaten koffiehuis zoals die veel te vinden zijn in de provincie Zuid Holland. Zodra er meer informatie beschikbaar is hoort u het als eerste. Ook is GeenStijl nog op zoek naar een tolk om de speech van Erbas te duiden.

Reaguursels

Inloggen

@ Creaguurder en vanhetgoor.

Ik heb nog een printscreentje waar bij de hoogst beoordeelde reacties de duimpjes omhoog nog al confronterend waren, en erg snel opliepen..... :-)

Zou hem hier nog graag plempen, maar weet niet hoe dit met een bestand moet..... :-)

Frimu2 | 28-02-11 | 00:13

Als iemand een mening heeft dan is het uitermate slap om die mening te veranderen of weg te halen als GeenStijl er vraagtekens bij zet. Als iemand een mening heeft en als die persoon achter die mening blijft staan dan is elke eerdere uitlating terug te zoeken, echter op YouTube is het eerdere filmpje in het Turks verwijderd, maar nu is alleen de vraag waarom dat filmpje is verwijderd. Wordt er soms iets verteld dat de mensen niet mogen weten?

vanhetgoor | 25-02-11 | 13:09

Filmpje is weggehaald trouwens, is er een mirror?

Creaguurder | 25-02-11 | 09:38

Ik zei dit vorige week al. Dat de PVDA aan de haal zou gaan met de moslimbroederschap en al die islamdictators. En alles naar NL probeert te halen op onze kosten.

Creaguurder | 25-02-11 | 09:37

In de meeste andere europese landen is dit ondenkbaar om 2 redenen:

1) Om op landelijk of provinciaal niveau te stemmen MOET je de nationaliteit van het land bezitten.

2) Om de nationaliteit van het land te verkrijgen moet JIJ bewijzen dat je de taal van dat land spreekt.

Dat zijn de regels die in veel europese landen gelden. In nederland geld regel 2 gewoon niet, met alle gevolgen van dien.

Hoe kan iemand een sollicitatiebrief schrijven als hij of zij de taal niet spreekt. Hoe kan iemand een sollicitatiegesprek voeren als hij of zij de taal niet spreekt.
Mensen die de taal van het land niet spreken hebben maar één bestemming: De werkeloosheid en daardoor het teren op de belastingbetaler.

Maar deze mensen hebben wel stemrecht. Kan het nog gekker? Hoe weten deze mensen wat er in de nederlandse samenleving speelt zonder dat ze kranten kunnen lezen of het nieuws en achtergronden op TV/radio kunnen verstaan?

Zijn andere landen nou zo slim? Of zijn wij nou zo dom?

Tom de Graaf | 25-02-11 | 07:39

La Vie En Rose | 24-02-11 | 21:11
"Zo'n filmpje en verkiezingsposters in het Turks en Arabisch ophangen geeft niet alleen aan waar het mis is gegaan, maar ook welke partij daar het meeste aan heeft bijgedragen heeft."

Inderdaad, en het geeft ook aan welke partij er totaal niks aan wil doen. Door dit soort filmpjes wordt gewoon door de PvdA goedgekeurt dat je mensen niet integreren.

Ik kan me niet voorstellen dat er nog nederlanders zijn die op deze partij stemmen.

Tom de Graaf | 25-02-11 | 07:33

off topic: waarom dat verschrikkelijke pownews? ik wil de spits terug.

drenkeling69 | 25-02-11 | 07:04

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie helpt mij op weg naar internetland?

Juriaan Schraamhaar | 25-02-11 | 02:02

Dank u wel voor dit staaltje van aanpassen in uw tweede vaderland, meneer Erbas.
-
Een betere stemwijzer dan u mij nu heeft gegeven kon ik mij niet wensen.

azoturie | 25-02-11 | 01:52

Spiegoltje?

p3xxx | 25-02-11 | 01:30

Het filmpje is uit de lucht op Youtube.
Ra, ra reaguurders. Hoe kan dat?

strikdewepstroper01 | 25-02-11 | 00:53

Kijk, als je de hele zo onderuitgezakt op de bank hangt, krijg je het vanzelf in je rug. Gelukkig zijn ze afgekeurd en genieten van een welverdiende uitkering in afwachting van de sharia.
Stemp PvdA mensen, zodat we de boel eerlijker kunnen maken, bij elkaar houden errr, braaaak.

funkyd | 24-02-11 | 23:51

Lekker zo doorgaan. Dit maakt de PVV alleen maar groter.

Liberation Day | 24-02-11 | 23:15

Dit is toch te krankzinnig om los te lopen? Kunnen we het even op een rijtje zetten? Allochtonen die in een buitenlandse onverstaanbare taal zichzelf lopen te promoten onder de vlag van de PvdA. Weet ik veel wat die gozer allemaal beloofd in dat taaltje van hem? Ik kan godverdomme in mijn eigen land niet eens mijn eigen taal horen van een Nederlandse politieke partij die meedoet aan verkiezingen. Ik vind het ongehoord. Is dit niet gewoon verboden?

Gomer Pyle | 24-02-11 | 22:37

@CumGranoSalis

Nee hoor. mijn ouders waren toen nog kinderen.
Vijf jaar honger en angst. Is dat iets
om grappen over te maken?

Wil jij soms een lekker zuurtje of
bonbonnetje van mij? Dan zal ik je de
rest ook vertellen.

Dan kun je onder het genot van wat zoets
gemakkelijk en comfortabel oordelen vanachter
je computer over vijf jaar dood en duisternis.

strikdewepstroper01 | 24-02-11 | 22:01

strikdewepstroper01 | 24-02-11 | 20:43

Zaten die ook in het *kuch* verzet...???
Wil je een lekker zuurtje of bonbonnetje?

CumGranoSalis | 24-02-11 | 21:37

Ik zou die vertaling wel eens willen zien/horen. Oh en turrukje laat die van u maar zitten. Iets zegt me na het lezen van de comments dat die vertaling ietwat gekleurd zal zijn.

conqueror | 24-02-11 | 21:17

Zo'n filmpje en verkiezingsposters in het Turks en Arabisch ophangen geeft niet alleen aan waar het mis is gegaan, maar ook welke partij daar het meeste aan heeft bijgedragen heeft. Dat is niet nieuws, maar het geeft wel te denken. In Rotterdam zijn door deze manier van stemmen trekken, waarbij Turkse kandidaten niet zozeer het programma van de PvdA aan de man brachten maar m.n. hun eigen plannen, een groot aantal kandidaten van Turkse afkomst in de PvdAfractie terecht gekomen. Deze kandidaten, een meerderheid, stemden tegen een coalitie met Leefbaar Rotterdam, hoewel die een bijna gelijk aantal stemmen als de PvdA had behaald.

La Vie En Rose | 24-02-11 | 21:11

Een beter bewijs dat de A in PvdA voor Allochtonen staat is er niet en zal er mogelijk ook nooit meer komen. Alhoewel als de PvdA aan de macht komt (wat GOD moge verhoeden)dan komen de moslims als ratten over de grens en grijpen ze de macht. Laat Rutte toch maar een paar honderd miljoen in taalonderwijs stoppen! Arabisch wel te verstaan.

knight03 | 24-02-11 | 21:06

@Ervani

Mijn ouders hebben 5 jaar bezetting en oorlog meegemaakt (Iets waar allochtonen en de meeste
jongeren geen moer van afweten) En dan ga jij
hier dingen lopen roepen over bruinhemden en
fascisme?

strikdewepstroper01 | 24-02-11 | 20:43

Bahattin Erbas is bang dat de regering extreme wetsvoorstellen in het nadeel van de moslims er doorheen krijgt. Hij is iemand die gebruik maakt van de Turkse medemens die geen weet heeft van wat er in onze politieke arena speelt en bij het woord Wilders denken aan propvolle treinen richting de grens. Zo kom je wel aan je voorkeurstemmen!

menderes | 24-02-11 | 20:42

Ik vind het gedrag van vele die hier reageren echt dom, racistisch en getuigen van een gebrek aan respect voor anderen. Als ik een van dit soort gassies op straat tegen kom en ik hoor dit soort taal dan...

Op tiefen met die lui (ik heb het over domme kaaskoppen)! Geen Stijl werkt overigens zelf mee aan dit soort gewauwel. Waarom plaatst men een topic als deze? Verander dat geen stijl roze in zwijnen bruin/beige, je kent het wel van de bruine bloezen.
Ervani | 24-02-11 | 18:39 | + -6 -

Wil je respect? Leer dan eerst Nederlands.

Charles Martel | 24-02-11 | 20:38

Ervani | 24-02-11 | 18:39
Uw reactie zegt meer over uzelf dan u lief is.
Probeer maar aan dat 'rechtse gewauwel' te wennen, want het zal steeds luider en luider gaan klinken. Het is nog altijd stukken beter dan uw domme gescheld en halve-bedreigingen. En de fascisme kaart uitspelen levert alleen maar meer PVV stemmen op. Dus wat wilt u eigenlijk zeggen? Dat het niet meer de 80-er jaren is? Dat wisten we al.

Roadblock | 24-02-11 | 20:17

Die met die snor, is dat de moeder van Erbas.

bosbaan | 24-02-11 | 20:13

@Ervani | 24-02-11 | 18:39
"Als ik een van dit soort gassies op straat tegen kom en ik hoor dit soort taal dan.."
Tss, bedreigingen.

gentle giant | 24-02-11 | 20:08

Ikan het niet verstaan en deze site is ook nog steeds kapodtdsz.

goodray | 24-02-11 | 20:07

Zijn Turks is bepaald beroerd, en te veel om allemaal te vertalen. Op het laatst is het wel leuk als hij vertelt dat je voor je dubbele nationaliteit toch beslist op de PvdA moet stemmen.

Hansopje | 24-02-11 | 19:55

Ehm......... vertaling?

Hobbykip | 24-02-11 | 19:54

@dutchy90 | 24-02-11 | 19:02,
ROFL!

Sul.

vander F | 24-02-11 | 19:41

@Ervani | 24-02-11 | 18:39 ,
man man rieleks,
als het topic over België was gegaan was men Belgen gaan afzeiken, GeenStijl weetjewel.

vander F | 24-02-11 | 19:40

Respect moet je verdienen. En we hoeven geen respect
te hebben voor Turks nationalisme op Nederlands
en Europees grondgebied.

strikdewepstroper01 | 24-02-11 | 19:36

@Ervani

(Op tiefen met die lui (ik heb het over domme kaaskoppen)!

Je durft wel zeg, wat je dus zegt is dat de Hollanders hier maar even moeten weggaan.

Ervani, respect eisen, discriminatie roepen......

strikdewepstroper01 | 24-02-11 | 19:35

Ervani | 24-02-11 | 18:39
Heeft u van cynisme of ironie gehoord, en dingen in hun juiste context te plaatsen?

lanexxx | 24-02-11 | 19:25

Het is echt absurd.

Mensen die zo weinig integreren dat ze niet eens de moeite nemen om de TAAL te spreken,

Mensen die dus geen kranten kunnen lezen,

Mensen die dus het nieuws/journaal niet verstaan,

Mensen die dus geen flauw idee hebben wat er in Nederland speelt,

Die mensen mogen wel stemmen.

Absurd.

-banned | 24-02-11 | 19:10

het is toch niet te geloven! als mensen geen Nederlands kunnen mogen ze gewoon niet stemmen!

Want dan weten ze uberhaupt niet wat er allemaal speelt in de samenleving!

onze samenleving brokkelt steeds verder af

dutchy90 | 24-02-11 | 19:02

@ boost | 24-02-11 | 18:12,

Verdomme!
Ik benijd u.

basweetutwel | 24-02-11 | 18:51

Ervani | 24-02-11 | 18:39
Het scheelt enorm dat u niet discrimineerd.

Smarties | 24-02-11 | 18:50

@ Pa Cartwright | 24-02-11 | 18:06,

Omissie mijnerzijds.

Ik las Garde...

basweetutwel | 24-02-11 | 18:49

veuve-clicquot | 24-02-11 | 18:11 | + 0 -
Ach gossie , heb je het trauma overleefd?

Turrukje | 24-02-11 | 18:46

Waar blijft die vertaling? @Turrukje Ik wil heel erg graag weten wat deze man te vertellen heeft.

StijlvolRechts | 24-02-11 | 18:43

@ Turrukje | 24-02-11 | 17:49,

Het zegt wel iets over de achterban.
Ik ben verre van Pvda maar ken Turken die CDA of VVD stemmen, een Turkse PVV-er zit er nog niet bij, evenmin heb ik Turkse Pvda-ers tussen m'n relaties.

Pvda rept zo over integreren maar de minst geïntegreerden tref je bij deze partij. Sterker nog, Pvda doet zelf Turks, op verkiezingsflyers, video's enz.
Eigenlijk zegt Pvda, spreek je geen Nederlands en wil je perse op een Turk stemmen? dan presenteren wij voor u Erbas.

basweetutwel | 24-02-11 | 18:42

-weggejorist en opgerot-

Ervani | 24-02-11 | 18:39

Zal we iets zijn zo als Ghadaffi schreeuwde.
Iets met martelaars, doodgaan in Nederland, we blijven vechten tot de laatste man en vrouw, zoiets ?

070 | 24-02-11 | 18:38

Als de PvdA werkelijk respect heeft voor immigranten, dan zorgen ze ervoor dat deze mensen fatsoenlijk Nederlands leren. Ouders die de NL/taal niet machtig zijn hebben hun kinderen weinig te bieden. Zij zullen kansloos blijven door de grote taalachterstand. De PvdA heeft deze mensen op deze manier helemaal NIETS te bieden en vergroot hiermee de tweedeling in de samenleving. Juist de Turken die goed Nederlands spreken doen het hier goed. PvdA: partij van de etnische rascisten!

PG4161 | 24-02-11 | 18:38

Pa Cartwright | 24-02-11 | 17:16
Voert zij ook campagne?

Smarties | 24-02-11 | 18:37

Het moet niet gekker worden potverdorie! Stelletje mafkezen daar bij de pvda.

Scagnetti | 24-02-11 | 18:36

@gentle giant | 24-02-11 | 18:11
Die lopen er minimaal vijf meter achter ... zoals gewoonlijk bij dat volk.

veuve-clicquot | 24-02-11 | 18:21

@gentle giant | 24-02-11 | 18:15
Doet dat dan maar weer even te niet want dat commentaar levert ze maar ergens anders!

Tommato | 24-02-11 | 18:20

Wat is GS lelijk geworden

Braakbal | 24-02-11 | 18:19

@veuve-clicquot | 24-02-11 | 18:13
Omdat ik dat al hierboven heb gedaan, vindt het zo vervelend om in herhaling te moeten blijven vallen. Dus daarom dacht ik laat ik het maar even rechtzetten.

Tommato | 24-02-11 | 18:17

Ik mis nog twee kerels met theedoeken voor hun gezicht en zwaarden. Misschien vergeten.

doskabouter | 24-02-11 | 18:17

Ik WIL NIET Google chrome.Pleur op met de sluikreclame

Elisabeth2 | 24-02-11 | 18:16

@Elisabeth2 | 24-02-11 | 18:12 | + 1 -
*liesje plust*

gentle giant | 24-02-11 | 18:15

@Tommato | 24-02-11 | 18:12
Waarom dan enkel commentaar op mijn tegel en niet op die pipo van de PvdA?

veuve-clicquot | 24-02-11 | 18:13

Krijg nou wat.... Dumpert weg, GeenFile weg. En oh ja, PvdA deugt gewoo niet. PS. Wat een raar letterteken alhier.

Elisabeth2 | 24-02-11 | 18:12

@veuve-clicquot | 24-02-11 | 18:06
Ik ben pertinent tegen het onnodig spreken van een buitenlandse taal waar dat niet nodig is. In Nederland dien je Nederlands te spreken zeker als je een afgevaardigde van het Nederlandse volk wenst te zijn.

Tommato | 24-02-11 | 18:12

hahahahaha wat ben ik toch blij dat ik weg ben uit dat tering land

boost | 24-02-11 | 18:12

@Turrukje | 24-02-11 | 17:47
Daar trouwen turken niet met een stoet toeterende auto's die door rood rijden met turkse vlaggen ...

veuve-clicquot | 24-02-11 | 18:11

Weet niet wat hij zegt, maar ik mis vrouwen in dit filmpje.

gentle giant | 24-02-11 | 18:11

@Detlev Tarnowitz | 24-02-11 | 18:04
Nog niet ... maar als het aan hun ligt komt dat er vanzelf.

veuve-clicquot | 24-02-11 | 18:07

@wakkere_nederlander | 24-02-11 | 18:02
Klopt. Ik probeer het ook niet goed te praten, verre van dat juist. Ik vind dit dramatisch en laat nogmaals zien hoe de politiek in Nederland er voor staat. In Nederland praten we nederlands, of een poging daar toe.

Tommato | 24-02-11 | 18:07

Tommato | 24-02-11 | 18:04
Zo praat ik als ik veel bier of cola heb gedronken. Mijn vriendin noemt dat "boeren".

vetkleppert | 24-02-11 | 18:06

@ basweetutwel | 24-02-11 | 18:05
Gade = enkelvoud. Nogmaals nadenken kerel.

Pa Cartwright | 24-02-11 | 18:06

@Tommato | 24-02-11 | 18:04 |
Zeg dat eens tegen de PvdA ... meer dan genoeg buitenlandse posters, oproepen door de Imam met bindend stem advies om op de PvdA te stemmen

veuve-clicquot | 24-02-11 | 18:06

@ wakkere_nederlander | 24-02-11 | 18:01
Uhmmm, niet ál te vaak in de VS geweest, wel? Little Italy, Chinatown, Cubaanse wijken in Tampa en Miami, de Latino's aan de westkust. Zijn soms welhaast steden an sich.

Pa Cartwright | 24-02-11 | 18:05

@ Pa Cartwright | 24-02-11 | 17:16,

Ze beheersen het Nederlands waarschijnlijk beter dan de couscous-clan van onze Job.

basweetutwel | 24-02-11 | 18:05

@veuve-clicquot | 24-02-11 | 18:00
Sind Sie nur verrückt, einmal ein Deutschland witze ist schon. Mehr ist rucksichtlos.

Tommato | 24-02-11 | 18:04

Het enige wat nog ontbreekt in dit filmpje is een Amerikaan die de keel doorgesneden wordt.

Detlev Tarnowitz | 24-02-11 | 18:04

-weggejorist-

wakkere_nederlander | 24-02-11 | 18:02

Tommato | 24-02-11 | 17:56
Sterker nog, ze houden zelfs campagnes in het Engels!
Die gekke Amerikanen toch...
(Nederland = geen Amerika)

wakkere_nederlander | 24-02-11 | 18:02

@Pa Cartwright | 24-02-11 | 17:53 &
@zeg maar jansen

Kalm aan, het is een onderling probleem tussen de zwitsals. Gelukkig ben ik blij de normen en waarden in de gaten worden gehouden door jullie twee.

Tommato | 24-02-11 | 18:01

Turrukje | 24-02-11 | 17:47
Zie mijn vorige comment:
NEDERLAND = GEEN AMERIKA
Waar islamitische allochtonen in Nederland mee bezig zijn is een EIGEN samenleving op te bouwen binnen de Nederlandse samenleving: Eigen winkels, eigen scholen, eigen kerken, ga zo maar door. En dan een partij als de PVV beschuldigen van een tweedeling?!

Natuurlijk willen Nederlanders dit niet. Zo'n PvdA filmpje in het Turks is SCHOKKEND! Let maar op vanavond in straks in het PowNews, Den Haag is te klein!

wakkere_nederlander | 24-02-11 | 18:01

* Vote 2 März für die PVV *

veuve-clicquot | 24-02-11 | 18:00

@zeg maar jansen | 24-02-11 | 17:49
Er zal nooit een partij zijn met wie je het volledig eens bent maar momenteel is er in het rechter spectrum een veel belovende partij aanwezig, en dan zie ik die politiemissie wel door de vingers.

Tommato | 24-02-11 | 17:58

zeg maar jansen | 24-02-11 | 17:55
* Op JijBuis gaat zoeken naar Geert Wilders die Duitsers oproept om op de PVV te stemmen *

veuve-clicquot | 24-02-11 | 17:58

... leuk. Een verkiezingsprogramma van de Partij van de Arabieren, uitgezonden via de huiszender al jazeera? Misschien nog wel beter en meer partij-vast dan de NOS?

Jan Passant mk2 | 24-02-11 | 17:57

@wakkere_nederlander | 24-02-11 | 17:53
Dan loop jij nog wat decennia achter want om de spaanse achterban te houden hebben ze idd in het zuiden en ook op verscheidene andere hotspots echt volledige spaanstalige campagnes.

Tommato | 24-02-11 | 17:56

@zeg maar jansen | 24-02-11 | 17:49
als de klein-Christenen het voor het zeggen krijgen;
- op zondag internet op zwart
- op zondag tv op zwart, m.u.v. The Church Channel en verplicht koor-karaoke
- geen één koopzondag meer

brrr....

veuve-clicquot | 24-02-11 | 17:54 ROTFL! Ja, daar zeg je zo iets.

zeg maar jansen | 24-02-11 | 17:55

SuperRogier | 24-02-11 | 17:47 Een edit functie? Zodat jij bij enige tegenwind je oorspronkelijke comment nog even kan wijzigen zodat het net lijkt of de ander peop praat? Zo'n functie?


Alleen maar goed voor trollen, je leest je comment maar na voor je op post ramt.

zeg maar jansen | 24-02-11 | 17:55

@SuperRogier | 24-02-11 | 17:45
Ik ben het met je eens, laat die turruk hier onder maar lullen, wij zien mekaar in den buitenlanden.

Tommato | 24-02-11 | 17:55

Als de PVV de in Nederland wonende Duitsers in het Duits zouden toespreken om op de PVV te stemmen zou de wereld te klein zijn ...

veuve-clicquot | 24-02-11 | 17:54

@ Tommato | 24-02-11 | 17:51
Snaveltje toe jij. En doe iets aan je spelling.

Pa Cartwright | 24-02-11 | 17:53

Turrukje | 24-02-11 | 17:47
"Doei! Ga trouwens niet naar de VS, daar worden hele campanges in het Spaans gevoerd... "

Welnee man! In Amerika is iedereen op de 1e plaats Amerikaan en supertrots op hun nationaliteit. Daarnaast heeft elke Amerikaan een afzonderlijke etnische achtergrond. Amerika is van begin af aan een multiculturele samenleving en kan nooit als voorbeeld of vergelijkingsmateriaal dienen voor de Nederlandse situatie.

wakkere_nederlander | 24-02-11 | 17:53

Tommato | 24-02-11 | 17:51 Yo! Zwitsal. Die Pa Cartwright hè? Die schrijft jou zo helemaal de grond in.

zeg maar jansen | 24-02-11 | 17:52

@Pa Cartwright | 24-02-11 | 17:41
Als je iets nuttigs hebt toe te voegen doe dat dan of houdt je mond.

Tommato | 24-02-11 | 17:51

En wie heeft er een min gegeven? Een min geven is als een cartoon op Joop plaatsen.

zeg maar jansen | 24-02-11 | 17:50

Geen idee over wie het gaat maar PVDA dus zal niet veel goeds zijn.

Beëlzebul | 24-02-11 | 17:50

Houthakkert | 24-02-11 | 17:36
Ik snap nog steeds het probleem niet. Deze meneer kan zich prima Nederlander voelen en een campangefilm in het Turks maken. Is de Turkse taal de taal van de vijand? Zou je het ook zo erg vinden als het Engels of Frans was? Ik denk het niet.
Punt is in ontwikkelde gebieden in de wereld is zoiets geen probleem. Kijk maar naar de VS of Canada.
Ja ik vind ook dat iedereen Nederlands moet leren, dat is ook de boodschap van de linkse partijen in Nederland. Betekent niet dat je ze in een andere taal ook mag aansprken? Waarom niet?

Turrukje | 24-02-11 | 17:49

PvdA moet je dus niet op stemmen. PVV ook al niet. Groenlinks niet want die gek van een Wouter van Eck wil een boom planten om de A15 niet doorgetrokken te krijgen. Sp niet vanwege dat het de SP is en dat geldt ook voor D'66.
Die rat van Verhagen beduvelde de zooi bij de informatie, VVD en CDA willen een politiemissie in Kunduz dus die vallen ook af, blijven de klein-Christenen over en ik doe niet aan politiek.

zeg maar jansen | 24-02-11 | 17:49

@ Sliptong | 24-02-11 | 17:07 |
Wilder is luid genoeg, daar zal het niet aan liggen.

subsidistan | 24-02-11 | 17:48

En wat wij hoorden was nog maar de inleiding van zijn betoog! Maar goed, voor zo ver ik het begreep vroeg de man slechts een vuurtje voor een sigaret.

Dhuysthergast | 24-02-11 | 17:48

wakkere_nederlander | 24-02-11 | 17:40 |
In de VS met spaanstaligen is dit normaal. Eigenlijk zouden ze jou moeten aanklagen voor niet al te snugger en redelijk bekrompen zijn.

Turrukje | 24-02-11 | 17:47

@zeg maar jansen | 24-02-11 | 17:45
Klopt maar Lingua Franca wordt ook gebruikt als substituut om een algemeen aanvaardde internationale conversatie taal mee aan te duidden

Tommato | 24-02-11 | 17:47

@Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 17:25 |
Inderdaad: geen 'niet ok knop' meer. Wel dat enge puntensysteem.

paridae | 24-02-11 | 17:47

@ Sliptong | 24-02-11 | 16:56,

Doet ik 't toch gewoon...
Dus...

basweetutwel | 24-02-11 | 17:47

SuperRogier | 24-02-11 | 17:45 |
Doei! Ga trouwens niet naar de VS, daar worden hele campanges in het Spaans gevoerd...

Turrukje | 24-02-11 | 17:47

Oh, en Geenstijl; maak eens een 'edit post' functie.

SuperRogier | 24-02-11 | 17:47

Om je kapot te schamen. Als ik klaar ben met de uni ga ik ook maar naar de migratiebeurs, hopelijk is er een land over waar je niet kaalgeplukt en deze 'incidenten' niet bestaan.

SuperRogier | 24-02-11 | 17:45

vetkleppert | 24-02-11 | 17:43 Frankische talen, daar vallen meer talen onder dan alleen Frans. Zoals Nederlands een Germaanse taal is.

zeg maar jansen | 24-02-11 | 17:45

Bakito | 24-02-11 | 17:42
Maar waarom noemen ze het dan Lingua Franca?

vetkleppert | 24-02-11 | 17:43

Bakito | 24-02-11 | 17:40 Dat gaat nopg heel groot worden, dat bedreigen. Het begon met een brievenbus maar de PVV gaat verder. Nu is het een cartoon maar straks op 2 maart een of andere brede sportschoolfiguur 'die je wel even helpt met invullen'.
Dat terwijl zijn 'maat' wel even 'op je wagen past'.

zeg maar jansen | 24-02-11 | 17:43

Vertaling: "Na dertig jaar nog steeds te lui om Nederlands te leren? Stem PvdA, die zijn net als wij. Spugen op Nederland, Hé sagbies, wel stemmen hè? Anders Allah Cohen jou straffen doen met 'werk' en school."

De Kampsjeng | 24-02-11 | 17:43

@[email protected] | 24-02-11 | 17:37
In het diplomatieke verkeer wordt veel Frans gesproken. Heeft veel te maken met de wijnen en gerechten op de recepties van de ambassadeur, vermoed ik.

Bakito | 24-02-11 | 17:42

@ Tommato | 24-02-11 | 17:39
Niet zo'n grote mond jongen.

Pa Cartwright | 24-02-11 | 17:41

Hij zegt dat de overname van Nederland goed verloopt, dankzij hun noeste arbeid, maar dat de PVV nog tegensparteld.

de honden blaffen... | 24-02-11 | 17:41

Bakito | 24-02-11 | 17:34 Waarom? Sociale Dienst snappen ze direct. Geen vertaling nodig.

zeg maar jansen | 24-02-11 | 17:41

Eigenlijk zou de PvdA aangeklaagd moeten worden voor dit soort praktijken. Politieke pamfletten en videoboodschappen in een onverstaanbare taal dat is pas echt mensen buiten sluiten, de Nederlanders welteverstaan. Dit is niets anders dan verkiezingsfraude. Opheffen die verraderlijke Partij!

wakkere_nederlander | 24-02-11 | 17:40

@zeg maar jansen | 24-02-11 | 17:34
Krijgt de cartoonist van DeJoop nu ook zo'n dure beveiliging op kosten van de hardwerkende belastingbetaler als Wilders?

Bakito | 24-02-11 | 17:40

Een heuse aanwinst voor onze maatschappij.

Bedankt PvdA!

Parsons | 24-02-11 | 17:39

@Pieter Breydel | 24-02-11 | 16:45
Pieter je doet je zwitsal eer aan. Dat is een soort van maffia organisatie uit turkije met een achterban in de balkan en uitlopers in de rest van europa.

Tommato | 24-02-11 | 17:39

@MichieldeMuiter | 24-02-11 | 16:44
Grijze wolven? Die heb je hier niet, eerder Grijze muizen ja.

Tommato | 24-02-11 | 17:37

@Bakito | 24-02-11 | 17:34
LOL!
Maar dan Engels of Spaans, dat zijn de belangrijkste (handels) talen.
Frans hebben we niet nodig.

@ Turrukje

Je bent Nederlander door je Nederlander te voelen en dat uit te dragen naar anderen toe; niet door alleen gebruik te maken van de rechten/voordelen die voortkomen omdat je een Nederlands paspoort hebt. Heel veel Pvda-stemvee voelt zich geen Nederlander, sterker nog: ze spugen op alles wat Nederlands is, maar maakt enkel gebruik van de rechten/voordelen die het Nederlands paspoort biedt. De Pvda heeft totaal geen probleem met die zienswijze.

Je bent gvd politicus voor een partij die in Nederland aan de verkiezingen deelneemt.. hoe triest is het dan dat je een campagnefilmpje in het Turks maakt!!! En laat de PvdA nou net de partij zijn die graag de paralelle samenleving in stand houdt, mede door dit soort grappen als dit youtubefilmpje.

Houthakkert | 24-02-11 | 17:36

Hij leest de gebruiksaanwijzing van een ladyshave voor. Revolutionair die hij is.

De Kampsjeng | 24-02-11 | 17:34

Nina Haanzuiger | 24-02-11 | 17:33 Dan moet je ze persoonlijk gaan bedreigen, werkt bij joop qua cartoon ook.

zeg maar jansen | 24-02-11 | 17:34

Eigenlijk zouden we allemaal Engels of Frans moeten spreken in de dagelijkse omgang. Dat Nederlands gebrabbel van ons is leuk voor het museum, maar niet meer van deze tijd.

Bakito | 24-02-11 | 17:34

Versta d'r geen ene fuk van!

RobbieG | 24-02-11 | 17:34

@ Houthakkert | 24-02-11 | 17:27
Wellicht. En overdrachtelijk geneuzel kan evenwel uit louter holle frasen bestaan.

Pa Cartwright | 24-02-11 | 17:34

ze krijgen mijn stem als het eerste programmapunt het teruggaan naar de oude GS layout is

Nina Haanzuiger | 24-02-11 | 17:33

Na 40 jaar nog geen woord Nederlands geleerd.
Dit soort volk moet je meteen het stemrecht ontnemen...

MichieldeMuiter | 24-02-11 | 17:33

Heeft de PvdA al een Libiër weten te strikken?

zeg maar jansen | 24-02-11 | 17:33

Turrukje | 24-02-11 | 17:25
Welke taal mensen thuis spreken moeten ze helemaal zelf weten. In Casa Krachtmeester wordt meestal de universele taal gesproken.
Maar zodra jij namens een Nederlandse politieke partij spreekt, lijkt het mij niet meer dan normaal dat in het Nederlands te doen.

Krachtmeester | 24-02-11 | 17:31

Ik vind de vlakverdeling op het verkiezingsaffiche op 04:22 nog het allerprofessioneelst, op de voet gevolgd door de overbelichting en de cameravoering gedurende het hele fillempie

Filterzakje | 24-02-11 | 17:30

@mothersfinest | 24-02-11 | 16:59
Om het Frans spreken enigszins te verklaren: Het gros van de Franse allochtonen is afkomstig uit Algerije (voormalige Franse kolonie) en Marokko heeft in de geschiedenis ook wel eens met Fransen te maken gehad, zeg maar.

Überbottehork | 24-02-11 | 17:29

Krachtmeester | 24-02-11 | 17:24 | + 0 -
In de USA is dit gewoon normaal. Hispanics voeren campagne in het spaans. Zolang de hoofdvoertaal Nederlands is en er wordt gehamerd op het belang van taal snap ik de ophef niet..
Deze man praat waarschijnlijk ook prima Nederlands. Bekijk het eens anders een NL-politcus in Turkije zou ook in een campagne filmpje NL mogen praten zolang hij in het parlement maar Turks praat.
Deze Erbas praat gewoon NL in de staten.

Turrukje | 24-02-11 | 17:29

Pa Cartwright | 24-02-11 | 17:22

wedervraag:

Iemand die wordt vrijgesproken van moord, heeft de moord niet gepleegd?

Juridische waarheid kan mijlenver afstaan van de feitelijke waarheid.

Houthakkert | 24-02-11 | 17:27

Of je het leuk vind of niet dit is het bewijs van het gelijk van Wilders.
Dunnepoep | 24-02-11 | 17:05 | + 3 -
Hoe echt ? Omdat er mensen Turks praten? Ik lul ook weleens Turks tegen mijn ouders, is dat ook het bewijs van het gelijk van Geert.
In Amerika is dit de normaalste zaak van de wereld bij Hispanics...

Turrukje | 24-02-11 | 17:25

Ik mis trouwens het NSB-knopje. Kan aan mijn browser op het werk liggen (IE6), of aan de nieuwe layout.

Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 17:25

mr Fawlty | 24-02-11 | 17:17
Nee hoor, ik ben gewoon Nederlander die hier in Nederland ook mensen van Turkse komaf kent. Over het algemeen hele aardige, verantwoordelijke mensen.
En of het land Turkije wel of niet bij de EU komt is een politieke beslissing, waar nog heel veel haken en ogen aan zitten. Persoonlijk ben ik ook niet zo blij dat Washington al 50 jaar loopt te zeuren dat we Turkije erbij moeten nemen - dat bepalen we namelijk zelf wel.
Maar daar gaat het hier niet over. Hier gaat het over de vraag of je je als Nederlandse politieke partij - en nota bene een partij die volkspartij pretendeert te zijn - moet lenen voor quasi-etnische agitprop in een andere taal. Dat is natuurlijk niet echt integratiebevorderend, of wel?

Krachtmeester | 24-02-11 | 17:24

Turrukje | 24-02-11 | 17:22

Je moet wel weten dat de PvdA hier altijd de vijand is.

Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 17:24

Dit is niet mijn P van de A vriend!

vMuiden | 24-02-11 | 17:24

@ Houthakkert | 24-02-11 | 17:20
Nederlandse Turken zijn toch ook Nederlanders?

Pa Cartwright | 24-02-11 | 17:22

Hoe duidelijk wil je het hebben? Het zoveelste overduidelijke bewijs dat de PvdA een vijand is van Nederlanders in Nederland.
Houthakkert | 24-02-11 | 17:20 | + -1 -
Wat een onzin. Omdat er iemand op een Turkse zender Turks lult is de PvdA de vijand? Kom nou..

Turrukje | 24-02-11 | 17:22

@Turrukje | 24-02-11 | 17:12
We wachten af.

Steilloos ten Onder | 24-02-11 | 17:21

Dit is toch logisch. Hoeveel Nederlanders stemmen nog op die partij? 100? 200?
Aktivist | 24-02-11 | 17:18 | + 0 -
Als alle moslim stemgerechtigden op de PvdA zouden stemmen zouden ze 5 zetels halen. Even los van de bedroevend lage opkomst uit die hoek. Daarvan moeten ze het dus niet hebben.

Turrukje | 24-02-11 | 17:21

Hoe duidelijk wil je het hebben? Het zoveelste overduidelijke bewijs dat de PvdA een vijand is van Nederlanders in Nederland.

Houthakkert | 24-02-11 | 17:20

Volgens mij lult-ie gewoon over de aankomende wedstrijd van Kayserispor, maar ik versta dan ook geen Turks.

Biff Eagleburger | 24-02-11 | 17:20

Vertaling: Verkiezingen blabla. Provincie is belangrijk blabla CDA /VVD en PVV willen discriminerende maatregelen invoeren tegen minderheden en PVV vooral voor moslims bla. Stem op mij en PvdA. Nou schokkend jongens, niks te zien hier gewoon doorlopen.

Turrukje | 24-02-11 | 17:19

Deze meneer vertelt eerst iets over zichzelf en zijn reden om meet te doen. Vervolgens vertelt hij iets over de provincie en wat er zoals aan beleidsterreinen zijn. En zoals de oppositie heeft opgedragen wijst hij op de gevaren van dit rechtse kabinet... dus stem op de PvdA IS HET DEVIES

Cebmeister | 24-02-11 | 17:18

Dit is toch logisch. Hoeveel Nederlanders stemmen nog op die partij? 100? 200?

Aktivist | 24-02-11 | 17:18

@ Krachtmeester,

Oh, zijn Turken fantastische mensen ?
Dat heb je zeker geconstateerd toen je in Alanya op Tokkie-cruise was ?

Feit is dat ze gewoon niet bij Europa horen.

mr Fawlty | 24-02-11 | 17:17

Zou de Goulashgade van die wilders eigenlijk een beetje behoorlijk Nederlands spreken inmiddels?

Pa Cartwright | 24-02-11 | 17:16

Lekkere Karl Noten-beat op t begin.. +100

Walter de Rochebrune | 24-02-11 | 17:15

Iek weten wat Erbas segt, maar doerf dat hier niet zeggen want bang voor Jorisch.

fuckje | 24-02-11 | 17:14

@eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 17:06

Je moet dingen roepen als "Allah is niet zo groot!" of "Job Cohen is een jood!" Dan krijg je pluspunten.

Zodra je een genuanceerd verhaal of de waarheid vertelt, haken de meeste reaguurders af. Sad but true.

Bakito | 24-02-11 | 17:14

@eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 17:11
in het kader van de Turkse Pvda videoboodschap en de verkiezingen.
;)

Nee, het is niet best.

Baba O'Riley | 24-02-11 | 17:14

defjem | 24-02-11 | 17:02
Het integratieproces is helegaar niet mislukt.
Er is nog maar nauwelijks een serieus begin mee gemaakt.
Als ik in het bestuur van de PvdA zat, zou ik een fatwa over anderstalige partijfilmpjes uitspreken. Je kunt als partij niet volhouden dat 'groepen tegen elkaar opgezet worden' en tegelijkertijd dit soort tenenkrommend etnisch gedoe goedkeuren.
Voor de goede orde: Turken zijn fantastische mensen.
Maar het gaat mij om de intrinsieke boodschap die hier vanaf straalt, namelijk: ze kunnen lullen wat ze willen, integreren doen we lekker toch niet.

Krachtmeester | 24-02-11 | 17:13

Schandalig om in het turks mensen voer te gaan halen om PVDA te gaan stemmen. Dit kan echt niet!!!!

De Stramme Kabouter | 24-02-11 | 17:13

de layout is echt niet flex

S. Polak | 24-02-11 | 17:12

Echt lekker lezen doet die nieuwe vormgeving niet. Doe 'ns gauw finetunen.

Jerry Nick | 24-02-11 | 17:12

O nee ! Er praat iemand Turks op een Turkstalige zender ! Verder te saai om af te kijken maar zal wel het standaard het moet eerlijker riedeltje zijn. Weet je wat ik doe lekker gek en ga er even naar luisteren. Vertaling volgt.

Turrukje | 24-02-11 | 17:12

[email protected] | 24-02-11 | 17:10

Kende hem nog niet, maar hij blijft actueel, toch?

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 17:11

Ik denk dat Erbas de Nl-Turken gewoon wil waarschuwen voor het feit dat het binnenkort, vooral in de zuidelijke delen van Nederland, weer gaat Carnavallen.

mr Fawlty | 24-02-11 | 17:11

Sliptong | 24-02-11 | 17:09

LOL, ikkeniespreeknie dus!

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 17:10

geitenneuker | 24-02-11 | 17:07

WTF!!!!???? Goddomme, dat is toch niet normaal meer?

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 17:10

@eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 17:08
Joe spieka Kemmel?

Sliptong | 24-02-11 | 17:09

Heel links & D'66 vallen door dit soort ellende af. PVV te hysterisch. Dan maar VVD? Rutte en Hennis ja, Wiegel & Teeven nee.
CDA stemmen? Uitgesloten. Nu blijkt er in NoordHolland een zwaar deugende CDA-er te zijn: Meino Schraal. Zit bij verkeerde partij, wel tof dat hij mirjam Sterk etc tegenspreekt.
www.parool.nl/parool/nl/3587/POLITIEK-...
www.depers.nl/binnenland/166302/CDAer-...

mrska | 24-02-11 | 17:09

Sliptong | 24-02-11 | 17:05

Vriend! Je slaat de spijker op zijn kop. We zijn hier in Nederland en niet in de woestijn waar ze een kamelentaal hebben uitgevonden...

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 17:08

@eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 17:06
Ik heb je even geplust.

Sliptong | 24-02-11 | 17:07

@subsidistan | 24-02-11 | 17:05
Heb je het over de bejaarden of over de bi-culturele juweeltjes van dit land?

Sliptong | 24-02-11 | 17:07

@eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 17:02 |

I reaguur, dus ik heb een gezond verstand :-)

Trouwens
De PvdA heeft wel geduchte concurentie in mijn provincie.

www.uheefthetvoorhetzeggen.nl/op-wie-...

zie:
Unie van Democraten (De Unie) (lijst 13)

We kunnen er een spelltje van maken.
"zoek de nederlander"

geitenneuker | 24-02-11 | 17:07

Bakito | 24-02-11 | 17:03

Ik weet wie het zegt.... LOL.

Verder aan een ieder die mij minkudo's toebedeelt het volgende:
1) het interesseert me niet
2) het doet met niets
3) ga je tijd anders besteden
4) ben je zelf zo leuk?
5) ga toch eens deaud! En snel ook.
6) einde

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 17:06

@wakkere_nederlander | 24-02-11 | 17:04
Leuk die vrolijke noot die je daar kraakt.

Sliptong | 24-02-11 | 17:06

Die andere twee hebben de ogen al gesloten. Waarschijnlijk is de preek niet om aan te horen.

Angelica | 24-02-11 | 17:05

Ja de PVV heeft als nadeel dat ze in het Nederlands campagne voeren. Geen hond die dat nog verstaat!

subsidistan | 24-02-11 | 17:05

Of je het leuk vind of niet dit is het bewijs van het gelijk van Wilders.

Dunnepoep | 24-02-11 | 17:05

@eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 16:56
Er zijn er ook zat die werken. En zat die inderdaad hun dikke knoflook klauwen ophouden voor gratis geld. Waar het mij vooral om gaat is dat volksvertegenwoordigers *PROEST* goddoemme in een andere taal stemmers aan het werven zijn. Job zegt zelf dat je Nederlands moet leren en spreken als je hier wilt wonen, "werken", hand op houden etc. Ik walg echt van dit soort spotjes en van die Arabische en andere Koeterwaalse verkiezingspamfletten.

Sliptong | 24-02-11 | 17:05

Ehhh,even voor alle duidelijkheid:Het land waar op 2 maart verkiezingen worden gehouden heet NEDERLAND.
Zelden werd duidelijker waar de PvdA-llochtonen voor staat en wordt mijn vertrouwen in een onstuitbare PVV met de dag groter.

R.B.Scott | 24-02-11 | 17:05

♫ 't Is een kwestie van geduld ♪
♪ Tot heel Holland Turks lult ♫

wakkere_nederlander | 24-02-11 | 17:04

Ondanks alle zwartmakerij, zijn PvdA/D'66/Groenlinks natuurlijk de enige partijen die dit door haat verdeelde land weer uit het slob kunnen halen. Mensen laat uzelf toch niet verblinden door populistisch geblaat van de rechtse partijen!

Bakito | 24-02-11 | 17:03

Geweldig stukje soosjalistiese videocultuur. Uitgefikt lasogenvideo, schrootjes en natuurlijk is men ook de uit het hoofd groeiende plant niet vergeten.

vetkleppert | 24-02-11 | 17:02

geitenneuker | 24-02-11 | 17:01

Gelukkig, die laatste zin. Ik was al bang dat je het serieus nog echte meende ook nog...

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 17:02

Een duidelijker voorbeeld is er niet om te laten zien dat het integratieproces is mislukt. Erg triest om te zien dit.

defjem | 24-02-11 | 17:02

mr Fawlty | 24-02-11 | 16:59

Oh ja, die ook nog, vergeten...

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 17:01

@eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 16:55

Nope, absoluut niet.
Is dat dan relevant?
De beste man is daar promotiewerk aan het doen voor Nederland.
Waarvoor zou hij er anders zijn?

[/naieve modus off]

geitenneuker | 24-02-11 | 17:01

Ik weet niet wat 'ie zegt, maar het zal ongetwijfeld gelogen zijn.

Multiflauwekulti | 24-02-11 | 17:01

Waarom komt de PvdAllochtonen nou niet gewoon uit voor hun nieuwe doelgroep? Echte arbeiders lopen er toch niet meer rond in NL, dan is het tenminste duidelijk waar ze bij de partij wel voor staan..

pwman | 24-02-11 | 17:01

Als ik een Turk was zou ik mijzelf ook niet in de voet schieten en gaan voor de immer constructieve en bi-culturele abir Erbas. Stel je toch eens voor.

Sliptong | 24-02-11 | 17:00

In Frankrijk spreken alle allochtonen perfect Frans, maar ook daar is de integratie jammerlijk mislukt, dus aan de taal ligt het niet; dan toch een koeltoerverschilletje?
Ik zeg doe maar PVV.

mothersfinest | 24-02-11 | 16:59

eerst neuken,

ooitkierieng, belastienkteroekgaaf en hoersoepsiedie.

mr Fawlty | 24-02-11 | 16:59

Vertaling

Hallo vrienden gelukzoekers, Woensdag 2 maart 2011 zijn de Statenverkiezingen in uw nieuwe paradijs. U heeft waarschijnlijk al foldertjes in de bus gekregen maar kon deze natuurlijk niet lezen. Het handigste is om op de PVDA te stemmen, U maakt dan het meeste kans om zonder werk uw kinderen in uw 2e paspoortland te kunnen onderhouden. Ook kunt u hier dan onder verstrekking van lunchpaketten veilig demonstreren zonder arabische toestanden.En hoeft u helemaal niet te werken tot uw 55e. Indien u voor deze partij stemt mag u onder het genot van een kopje thee altijd bij Jop voor uw problemen terecht.

Frimu2 | 24-02-11 | 16:59

Volgens mijn vertaling:
"Beste Turken, Stem PVDA en u krijgt allemaal uitkering"

Meneer Goudvis | 24-02-11 | 16:57

Als die lui ooit zo wijs worden, als dat ze uit hun oogjes kijken, had de eerste NL ronselaar 40 jaar geleden vierkant Turkye uitgelachen geworden.

william7055 | 24-02-11 | 16:57

Zegt deze wereldleider ook dat hij niet opstapt?

Vredige libertariër | 24-02-11 | 16:57

mr Fawlty | 24-02-11 | 16:55
Wat u zegt.

gozahtje | 24-02-11 | 16:57

Sliptong | 24-02-11 | 16:54

Precies. Je wilt niet weten hoeveel van die Allahadepten met een uitkering geen enkel woord Nederlands spreken, behalve dan natuurlijk Oetkering...

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 16:56

Tja, blijkbaar is elke stem geldig. Ook van de buitenlanders.

polopolo | 24-02-11 | 16:56

@Sliptong | 24-02-11 | 16:54
Jammer dat ik mijzelf geen - kudo voor het dramatische taalgebruik kan geven...

Sliptong | 24-02-11 | 16:56

@ prince | 24-02-11 | 16:42,

Vertaling,
In het Marokkaans?

basweetutwel | 24-02-11 | 16:56

Het haalt het natuurlijk niet bij de dommigheid van die CDA-kandidaat die gratis bier en tie.. bitterballen uitdeelde voor stemmen. Maar het is wel heel ernstig, dat bizarre etnische geneuzel. -1 voor etnische politiek, -10 voor de Partij van de Achterbannetjes.

Krachtmeester | 24-02-11 | 16:56

@ 3apen
nou, dan zouden ze voor een keer mijn steun hebben !

mr Fawlty | 24-02-11 | 16:55

geitenneuker | 24-02-11 | 16:46

Oh, u kunt dit woestijndialectische untermenschengeratel verstaan?

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 16:55

Zoals Job van de week op BNR maar weer eens bevestigde: het gaat er om dat als je leeft en werkt en woont en centjes aan de staat afdraagt en hier naar school gaat en gewoon lekker in Nederland is moet de taal spreken. Als het gaat om het bereiken van het electoraat geldt dit zeker niet. Om van te kotsen dit.

Sliptong | 24-02-11 | 16:54

Wat een gekkies zijn het ook daar. En idd waar zijn de 26 vertalingen voor verschillende Berberse dialecten.

Dr.Bob | 24-02-11 | 16:54

@3apen | 24-02-11 | 16:50
Zou me niks verbazen, gezien de huidige trend.
.
OT: Okee, prima dit, maar geen boehoe meer over 'wij tellen niet mee'. Ik voel me nu gewoon een buitenlander in mijn eigen land!

Gezwelgje | 24-02-11 | 16:54

Ik heb het even vol proberen te houden, maar van dat brabbeltaaltje valt niet veel te begrijpen.
We zijn hier ffs( for fuck sake voor de leken onder ons ) in NL, mensen die geen nederlands spreken horen niet eens stemrecht te hebben.

What is next? arabisch op alle basisscholen omdat nederlands leren spreken en verstaan teveel gevraagd is?

Leyolm | 24-02-11 | 16:54

@wakkere_nederlander | 24-02-11 | 16:43
LOL!
En vanuit een mooi gemonteerde studio i.p.v. een amateuristische theehuisstudio.

*op vertaling van Turrukje wachten doet

rara | 24-02-11 | 16:52

Iek wonen ien Toerkij? Of is dit nog steeds Nederland?

gozahtje | 24-02-11 | 16:52

Dat die Erbas een babbeltje houdt kan ik nog wel begrijpen, maar wat doen die andere gasten in dat filmpje? Turkse godfathers die er als verkapt dreigement bij zitten? Vragen & dilemma's..

brutus68 | 24-02-11 | 16:52

Daarom dus PVV

En nu is het genoeg! | 24-02-11 | 16:52

beetje seventies porno decor...

MichieldeMuiter | 24-02-11 | 16:52

Ik hoop niet dat hij alle turken oproept om naar de dam te gaan te Amsterdam om koningin Beatrix af te zetten!

3apen | 24-02-11 | 16:50

Staat nog net geen gemaskerde man met geweer achter. Is dit de neef van Kadaffi?

henkstubbe | 24-02-11 | 16:50

2 planten en zo'n zeecontainer ziet er meteen een stuk anders uit !...

MichieldeMuiter | 24-02-11 | 16:50

De PvdA vindt het dus, kennelijk, klaarblijkelijk, prima als in de Nederlandse politiek turkijisch wordt geluld.
*weg met de pvda*

Lewis Lewinsky | 24-02-11 | 16:50

Lijkt me een wietplant achter hem.

gentle giant | 24-02-11 | 16:49

Versta er niet van maar ze moeten nog wel even een leuke bloempot op de rommelmarkt kopen.

Russ Meyer | 24-02-11 | 16:49

Zijn dit de sjoemelende turkse bakkers of de mercedes rijdende groenteboeren. Of is dit gewoon live uit die Heimat uit Kreuzberg Berlijn?

denoorman | 24-02-11 | 16:47

Geen idee wat ze zeggen. Zal wel stemadvies zijn in de trant van 'stem pvda anders krijgt de pvv teveel macht' of nog erger: 'stem Turkse politieke mol anders zijn we onze Turkse invloed kwijt'.

paridae | 24-02-11 | 16:46

Daar is geen woord Frans bij!
Nederlands ook niet trouwens.

gentle giant | 24-02-11 | 16:46

En hoppa! Topic een dag terug in de tijd!

StYxX | 24-02-11 | 16:46

Ik durf hier geen 274 seconden naar te kijken, echt niet!

eerstneukendanpraten | 24-02-11 | 16:46

Kijk, dat is nou eens duidelijek Yilmaz en Yasminnneke-taal.

Cuyahoga | 24-02-11 | 16:46

nice, mijn stem hebben ze nu wel gewonnen.
GO PvdA

geitenneuker | 24-02-11 | 16:46

Grijze Wolven?

Pieter Breydel | 24-02-11 | 16:45

Hahahaha, wat in en in triest is dit... Ze begrijpen nog steeds niet dat ze met dit soort acties mensen naar rechts duwen. Goed voor de PVV dit.

neworder | 24-02-11 | 16:44

grijze Wolven, het kader van de PvdA...

MichieldeMuiter | 24-02-11 | 16:44

Mijn god, wat is dit nu weer. Is dit gericht op mensen met een nederlandse nationaliteit?? Is er bij de partij van de allochtonen ueberhaupt nog iemand die het nederlands beheerst behalve die droplul Flop.

denoorman | 24-02-11 | 16:43

@StYxX | 24-02-11 | 16:39 |
Verhip, zie het nu pas. Scherp van je. Ook de redacteuren zijn door het drukke scherm de dag kwijt.

paridae | 24-02-11 | 16:43

StYxX | 24-02-11 | 16:39
Normaal lopen we hier te zeiken dat ze altijd met nieuws een week achterlopen hier.. (waar we gelijk in hebben overigens).
En nu is Geenstijl een keer zelfs een dag te vroeg, Dit is een nieuwe imago. Nieuwe site en eens als eerste met nieuws.. Go Geenstijl go..

Omega79 | 24-02-11 | 16:42

Ik hoor hem wel wilders zeggen.

prince | 24-02-11 | 16:42

Heeft iemand ook de vertaling misschien?

prince | 24-02-11 | 16:42

Aan het type snor te zien, vermoedelijk Toerkuh die landgenoten voor de pvda stem-charteren in eigen toerkse taal.

Michelos | 24-02-11 | 16:41

@StYxX | 24-02-11 | 16:39

Scherp! Maar ja, GeenStijl is zijn tijd natuurlijk ook ver vooruit...

Requiescat in pace | 24-02-11 | 16:41

PVV

DeDart | 24-02-11 | 16:41

Gezellige meneren.

weesgegroet | 24-02-11 | 16:41

Ik schat ergens in Rotterdam...
Delfshaven of Feyenoord, dat zijn typische islamitische enclaves. Charlois zou ook nog kunnen.

Maar gezellige kamer. Waar zijn de dames?

basweetutwel | 24-02-11 | 16:40

Die PvdA pamfletten in het Turks en Arabisch hebben geen windeieren opgeleverd. LOL
*Shame on PvdA*

wakkere_nederlander | 24-02-11 | 16:40

Zelfs Turkije wordt ingeschakeld om stemmen te werven.
Desalniettemin triest dat de boodschap in het Turks is.
Ik begrijp er niets van en zal daarom zeker geen Pvda stemmen, mijn voertaal is namelijk Nederlands.

Mijn stem heeft 'ie!

Boterham1990 | 24-02-11 | 16:39

Vet dat dit topic morgen is gepost!

StYxX | 24-02-11 | 16:39

Die priemende blikken zijn bij uitstek de gezichten van het fascisme.

fietskettingslot | 24-02-11 | 16:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken