
Vorig jaar stak de Nijmeegse
Roy van Kleef de 22-jarige Koen Buitelaar dood na een avondje stappen in Groesbeek. De doorgesnoven discoprikker is nu eindelijk veroordeeld. Roy mag negen jaar de cel in en verhuist daarna naar een
TBS-kliniek. Iets meer zelfs dan de eis. Omdat de rechter het 'totale onzin' noemde dat Roy zijn slachtoffer 'per ongeluk' zou hebben omgelegd. Opsluiten en kapot behandelen, prima plan. Echterrrr. Het zou echter de rechtsstaat van Nederland niet zijn als meneer na een derde (in plaats van twee derde zoals gebruikelijk) van zijn straf met zijn TBS-behandeling mag beginnen. Aangezien hij al een jaar in voorarrest zit en dit van de straf afgetrokken wordt, blijft er nog acht jaar over. Lafbek Van Kleef zou dus als na twee jaar en zeven maanden aan zijn TBS mogen beginnen. En als meneer zich een beetje slim weet te verkopen kan hij binnen no time op proefverlof. Met een liev SJD-meisje aan zijn hand lekker de proeftuin Nederland onveilig maken. Het is te hopen dat zijn TBS oneindig maal wordt verlengd anders loopt een compleet gestoorde gek vol stoornissen binnen pak em beet
zes jaar alweer vrij in de maatschappij rond. Lekker idee nietwaar? Een speciale behandeling voor iemand die een volstrekt weerloos slachtoffer doodsteekt in een plattelandskroeg. Waar hebben we dat
eerder gehoord?
Reaguursels
Inloggeniemand al iets gezegd over oorprikker Willem van Helvoort?
Nu die gekke oorprikkert nog
iemand van het leven beroven en vervolgens 6 jaar later verder met je eigen leven vind ik dus niet kunnen..
Diep triest....
Diep triest....
alleen in nederland.
daarnaast wil ik nog ff melden dat ik de nieuwe lay-out Zwaar kudt vind
Waar is de tijd gebleven, dat er nog gemarteld mocht worden in de gevangenis..
Persoonlijk vind ik dat ze deze lafbek vrij moeten laten, echter onder bepaalde voorwaarden.
Bijvoorbeeld op rottumerplaat en op dusdanige wijze dat hij hier niet af kan.
Er moet een aankondiging komen waar, wanneer en hoe laat dat hij daar dan losgelaten wordt.
En een ieder die het eiland wil bezoeken moet daarvoor de gelegenheid krijgen en een mes, zodat de mogelijkheid bestaat dat iemand per ongeluk tegen hem oploopt.
strikdewepstroper01 | 24-02-11 | 01:16
Zie hierboven.
prince | 24-02-11 | 01:10
Hetzelfde.
@dantochmaar
prince
Ik geef jullie ook gelijk. Welterusten. ik ga ook afsluiten.....
strikdewepstroper01 | 24-02-11 | 01:08
OK. Dat ben ik wel met je eens. Aanpakken wat aangepakt moet worden, ongeacht wie of wat het is. Als iemand de wet overtreedt dan aanpakken en oppakken. En als iemand er een rotzooi van maakt of overlast bezorgt zonder aantoonbaar de wet te overtreden dan aanspreken en net zolang doorgaan met aanspreken tot ze er zelf ook genoeg van krijgen.
@dantochmaar | 24-02-11 | 00:53
je hebt gelijk, welterusten man
@dantochmaar
Ik heb het over de mentaliteit in het algemeen in Nederland.
De doorgeschoten tolerantie, gebrek aan respect e.d.
strikdewepstroper01 | 24-02-11 | 00:45
Dit onderwerp heeft weinig met integratie te maken maar meer met een losgeslagen figuur die bewust (met een dronken kop?) iemand aanvalt. En trouwens: de moordenaar van Pim Fortuyn was een volbloed Nederlander met een waandenkbeeld!
prince | 24-02-11 | 00:35
Uit mezelf zou ik zoiets nooit of te nimmer kunnen. Dat is er bij mij ingebakken door mijn vader en dat heb ik ook doorgegeven aan mijn kinderen (twee zoons): Nooit uit jezelf iets tegen een ander doen! En zeker niet als die kleiner is dan jij!! En zeker niet tegen een vrouw!!! En kinderen helemaal niet!!!!
Nou moet ik toegeven dat ik uit mezelf mijn kinderen wel eens een tikje heb gegeven als ze echt iets deden wat gevaarlijk was, dus bij deze alsnog sorry pa!
Aan de andere kant heb ik ook altijd gezegd dat ik niet voor mezelf insta als iemand vrouw of kinderen iets aandoe.
Dus ik begrijp inderdaad niet waarom iemand spontaan zoiets zou kunnen doen. En dan zeg ik behandelen en als er geen behandeling mogelijk blijkt te zijn vasthouden!
@prince
Dat is ook de voornaamste reden dat de multi-culturele samenleving niet werkt.
Hoe je kun je integratie verwachten als er geen leidende of voornaamste
cultuur is. De Nederlandse. Immigratieland Amerika maakt vanaf dag één
duidelijk wat de rechten maar ook de plichten zijn van een nieuwkomer.
Ook de multi kul is gebasseerd op gelijkheidsdenken. Om de woorden
van Fortuyn nog eens te herhalen, "Mensen zijn gelijk, culturen niet."
En daar heeft Pim tot op de dag van vandaag gelijk in.
@dantochmaar | 24-02-11 | 00:30
En ik weet dat het hard is maar bij sommige zaken heb ik toch echt zoiets van ja, doodstraf.
Moordenaar van fortuin of van van gogh bijvoorbeeld, en zo zijn er heus nog wel meer, bij de niet bekende nederlanders bijvoorbeeld.
@dantochmaar | 24-02-11 | 00:30
Ergens ben ik het met je eens maar heb jij je wel eens afgevraagd of je iemand neer kan steken?
Zomaar uit het niets?
@strikdewepstroper01 | 24-02-11 | 00:25
Ik ben nu 40 en sommige leraren mocht ik ook bij de voornaam noemen, dat hield niet ik dat ik geen respect meer voor ze had.
Ik wist wat mijn plaats was, dat weet bijna niemand meer tegenwoordig.
prince | 24-02-11 | 00:13
Wat je zegt klopt. Het systeem van TBS is nu te makkelijk te manipuleren. En daarom zei ik ook dat het best wat meer mag kosten om het goed te regelen. Maar dan wel omdraaien, eerst TBS en daarna gevangenis.
Het opheffen van TBS wordt nu in feite beslist door (waarschijnlijk op zich) goedwillende rechters die er geen verstand van hebben. Het zal echt wel mogelijk zijn om een toetsingssyteem in te stellen dat niet "te belazeren" is, hoewel je natuurlijk altijd uitzonderingsgevallen hebt die overal tussendoor weten te glippen.
Dus strengere TBS voordat een gevangenisstraf ingaat lijkt mij een betere oplossing dan het huidige systeem. De doodstraf is ook weer zo definitief..
@Krachtmeester
Ik noemde zojuist de Fransen. Misschien chauffenistische klootzakken. Maar
wel met een beetje klasse hé. Ik pleit niet voor een dorpssharia.
Ik vind sommige Nederlanders bij tijd en wijlen bagger.
(Om de woorden van Wouter Bos eens te herhalen; " Nederland kan zo
veel beter.") Kuch.......!
@Krachtmeester | 24-02-11 | 00:23
Die acceptatie van verschillen staan juist onder druk momenteel.
De Nederlanders denken er inderdaad zo over maar de nieuwe Nederlanders hebben een heel ander oordeel daarover.
Daardoor is ook de tweestrijd in dit land en zijn de strafmaatregelen een lachertje.
Ken jj trouwens mensen in jouw directe omgeving die zijn berooft b.v.?
@prince
Kort samengevat wel. Maar dat respect ontbreekt omdat veel Nederlanders
de hier door mij genoemde zaken niet meer hebben geleerd.
strikdewepstroper01 | 24-02-11 | 00:16
Dat 'zo doen we dat met z'n allen' klinkt mooi, maar is in feite niets meer dan een soort van dorpssharia. Het unieke van onze cultuur zit hem juist in de acceptatie van verschillen. Daarom zijn we wie we zijn.
En verder moet onze overheid gewoon de wet handhaven. Of de belastingdruk halveren, ook prima.
@strikdewepstroper01 | 24-02-11 | 00:16
Wat jij bedoelt is respect voor de ander.
@Tommato
Veel goede normen en waarden zijn vanaf de jaren 60 overboord gegooid.
Het moest anders en beter hé. Nou zie het nederland van 2011.
Zelf ben ik van de jaren 70 en het nakomelingetje, mijn ouders zijn van de
oorloggeneratie. Dus ik ben opgevoed met normen en waarden van "de
oude stempel" en dat is helemaal niet verkeerd.
Zal ik je eens zeggen wat een dodelijke fout is geweest in Nederland.
Het gelijkheidsdenken. Je leraar/lerares bij de voornaam en tutoyeren in plaats van u, meneer, mevrouw. In de jaren 70 deelde de politie toch ook
stickers uit, "de politie is je grootste vriend." De polititie moet gezag uitstralen.
En de grootse fout is dat in Nederland, de hoge cultuur, een leitkultur
is afgeschaft. Inmiddels een vies woord. Zie het gedrag op straat, de bondkraagjes, trainingspakken,
baseballpetjes. (Het verband tussen mode en gedrag zijn we ook vergeten).
Ik denk dat landen als Frankrijk en Duitsland nog een duidelijke cultuur heeft.
Zo doen we het met z'n allen....
@Krachtmeester | 24-02-11 | 00:10
Idd, een zeer mooi en verkwikkend gedigt. Morgen weer één?
@dantochmaar | 23-02-11 | 23:59
Maar hoe kan je weten of iemand het begrepen heeft?
Ikzelf heb wel eens een nachtje in de cel door mogen brengen en dat snapte ik wel maar ik kan me niet voorstellen dat ik in koelen bloede iemand van het leven kan beroven.
Zou ik dat wel doen en ik krijg een bepaald programma voorgeschoteld dan zal ik al erg snel zeggen dat ik het begrijp daar ik dan weet dat ik verder in het traject kom.
En mijn god wat zijn we makkelijk te foppen hier in nederland.
Dus ik zeg dat ik spijt heb enzo en dan zit ik mijn straf uit.
Nee vriend, elke moordenaar is een psychopaat in mijn ogen, elke overvaller ook trouwens.
En ons systeem is zo makkelijk te manipuleren dat ik er misselijk van word.
Mensen zouden zich gewoon meer moeten beseffen wat wel en wat niet kan in deze maatschappij, kan je dat niet dan hoor je ook niet thuis in deze maatschappij.
Das mijn punt.
Krachtmeester | 24-02-11 | 00:10
Nice!
*naar het Westen knielt voor het donderdagochtendgedigt*
.
'Gekkenhuis'
.
Ik had ooit een mes,
maar nu TBS.
Had ik straaljagers gehad,
was het vast anders met mij
afgelopen.
Dan had ik een compleet land
en haar burgerbevolking
mogen slopen.
Ha, mijn groepsleidster
wenst mij veel succes!
*gympies kopen*
@De Gooise Matras | 24-02-11 | 00:05
Hem zie ik meer als een wittenboordencrimineel. Hij deed om er bergen met geld aan te verdienen, dat je dan over lijken gaat is iets anders dan dat je de eerste de beste kroegganger neer steekt.
Hoe heette die oorprikker ook weer? Oh ja, Willem van Helvoort
@Tommato | 24-02-11 | 00:03
*nog ééntje, dan*
Nee, hoor. Klaas Bruinsma kwam uit een goed milieu. Bijvoorbeeld.
haha die advocaat van die kut oorprikker willem: 'jonjuistheid'
wtf.... hoe wil je met slecht nederlands ooit een rechtzaak winnen KUT!!!!!!!!!!!
FAIL
@De Gooise Matras | 23-02-11 | 23:56
Ja klopt. Toch zitten die genen in een bepaald millieu en die hebben ook moeite met opvoeden.
@strikdewepstroper01 | 23-02-11 | 23:58
Daar heb je een punt, maar ik spreek uit ervaring als ik zeg dat niet voor iedereen hoeft te gelden dat dan gelijk de opvoeding mislukt is. Ik heb nog nooit iemand anders iets strafbaars aangedaan en dat komt denk ik voornamelijk omdat ik toch bepaalde dingen van huis uit heb mee gekregen ondanks hoge afwezigheid van de scheppers.
De Gooise Matras | 24-02-11 | 00:00
Dank u. Volgende keer, volgende keer, inderdaad.
Sleep well.
@drama | 23-02-11 | 23:57
Het is je vergeven. Enkel en alleen omdat *je weet wel* *durf er niets meer over te zeggen*.
Better luck next time.
*aus*
Beveelt de onttrekking aan het verkeer van de inbeslaggenomen en nog niet teruggegeven 4 wikkels cocaïne.
Beveelt de teruggave aan de rechthebbende van de inbeslaggenomen en nog niet teruggegeven 4 strips kamagra medicijnen.
Die Roy toch.... :D
prince | 23-02-11 | 23:49
We zijn het denk ik eens maar misschien een andere invalshoek.
Dus.... eerst TBS en als het begrepen wordt gevangenisstraf. En begrijp je het niet, jammer dan-> TBS tot je het begrijpt. Zal niet echt veel meer kosten dan het huidige stelsel, maar je houdt wel veel gevaarlijke figuren van straat af. En het kan met wat moeite en inzet best goed geregeld worden qua toezicht/toetsing/gerechtigdheid en dergelijke maar het is niet te verkopen dat dit soort figuren ooit vrijkomen zonder te beseffen wat ze gedaan hebben en daarvoor bewust een straf ondergaan te hebben.
@Krachtmeester | 23-02-11 | 23:52
Je slaat de spijker op zijnen kop. Ik ben het hier volledig mee eens. Al zullen veel van de maatregelen die nodig zijn om bovenstaande uit te voeren klauwen met geld kosten en ik vind het erg jammer dat mijn en ook jou centjes daar aan moeten worden uitgegeven omdat we er wel door beschermd worden maar weinig persoonlijk gewin aan hebben. Een misdadiger zal de maatschappij altijd meer kosten dan hij opbrengt. Ik vind dat daarom sommige vormen van arbeid daarom te rechtvaardigen zijn.
@Tommato
Met opleiding an sich hoeft het niet zo veel te maken te hebben. Hoewel dat ook
verschil maakt in gedrag. Jij noemt opvoeding. En dat is een belangrijke factor
waarmee het al 30 jaar misloopt in Nederland. En hoe kunnen ouders opvoeden
als zij zelf niet zijn opgevoed? Nederland vanaf de jaren 70 en 80 is individualistisch. Ouders hebben weinig tijd voor hun kinderen (sleutelkinderen).
Want pa en ma zijn niet thuis. Te materialistisch, te veel informatie door media,
te veel electronische speeltjes, weinig geduld of het kunnen leren van grenzen.
Te veel drank en drugs. etc. etc
@Krachtmeester | 23-02-11 | 23:55
Leuk!
Maar... matras moet naar haar matras. Morgen weer geld verdienen om o.a. de TBS-ers van hoeren te kunnen voorzien.
Wil je het gedigt aub een andere keer plaatsen? Maakt mij niet uit als het OT is. ;)
Voor mijn part doe je het onder een PvdA-topic.
De Gooise Matras | 23-02-11 | 23:51
Excuses, naarmate de avond vordert, laat mijn opmerkzaamheid mij meer en meer in de steek.
@Tommato | 23-02-11 | 23:54
Klopt ook, zie prince | 23-02-11 | 23:56
@Tommato | 23-02-11 | 23:54
Maar niet iedereen met een gebrek aan opvoeding wordt een TBS-er. Zal toch ook wat met de genen van doen hebben welk pad iemand uiteindelijk kiest.
@Krachtmeester | 23-02-11 | 23:52
Ik zie ze liever gewoon dood, zeg maar een maatschappelijke zuivering.
De Gooise Matras | 23-02-11 | 23:42
*aan het digten slaat*
@prince | 23-02-11 | 23:51
Ik geloof persoonlijk weinig in aangeboren gedrag, hoewl sommige psychopaten natuurlijk een paar vervelende kronkels kunnen hebben, toch zal het meerendeel een begrek aan opvoeding hebben en daarom een ander hebben aangeleerd, dat ook met tbs verdomd moeilijk is af te leren.
Tommato | 23-02-11 | 23:41
Dwangarbeid helpt ook geen reedt. Bovendien wonen we hier niet in Noord-Kor-Wit-Russistan.
Wat gewone mensen echt willen, is dat een bewezen recidivistische psycho niet al te makkelijk de kans krijgt om de maatschappij nog meer schade te berokkenen.
Het 100% uitsluiten van risico bestaat niet, maar we kunnen imho veel slimmer naar dit soort gevallen kijken (we praten hier dus niet over tienduizenden gevallen).
Electronisch toezicht, geen vluchtverlofjes meer, dat soort werk. Slimmer.
@Rammstein | 23-02-11 | 23:48
Enkeltje reptielenverblijf artis dan? Krijgen we romeinse taferelen. Lijkt me erg leuk.
Dergelijke figuren zouden definitief opgeborgen moeten worden. 3 Jaar zitten is een belachelijk lage straf voor het doodsteken van een onschuldig medemens. Hoe lang die TBS vervolgens duurt is ook nog maar de vraag, denk even aan die metro-figuur laatst bij Pownews die, ondanks de aanbevelingen van zijn "behandelaars" en ondanks eigen protest, door een rechter de straat weer werd opgetrapt.
Gelet op de getuigenissen van o.a. de "dakmoordenaar" en zijn matties hoeven we van behandeling in een TBS-kliniek overigens ook niet al te veel te verwachten. Dan liever het zekere voor het onzekere, achter de deur zetten en sleutel wegmikken. Dan weten we zeker dat hij in elk geval niemand meer naar de andere wereld helpt.
@drama | 23-02-11 | 23:48
Dat ben ik met je eens.
Wat ik bedoelde te zeggen, was dat 'levenslang'....
Ach, laat ook maar zitten. Van zulk levens(be)lang was dit ook weer niet.
@Tommato | 23-02-11 | 23:48
En dan denk ik dat opvoeding belangrijker is dan opleiding, alhoewel het een de ander niet uitsluit.
@dantochmaar | 23-02-11 | 23:48
Daarom werkt de TBS dus niet.
Een gek blijft een gek.
Bokito | 23-02-11 | 23:38
Gelukkig maar.
Ik was het niet van plan.
Tommato | 23-02-11 | 23:38
Reiskosten usw usw. Te veel gedoe. Plus, in Brabant hoeft het gros van de familie van daders niet zo ver te reizen.
zeg maar jansen | 23-02-11 | 23:41
Wow.
@Parsons | 23-02-11 | 23:46
Gewoon iemand die niet met kinderen om kan gaan hoor.
Waarom zou je uberhaupt iemand willen steken. Ik zie daar niet de lol van in. Als iedereen nou zo'n degelijke opleiding en opvoeding zou krijgen als ik dan haden we volgens mij deze hele discussie niet hoeven te hebben.
De Gooise Matras | 23-02-11 | 23:40
Ik volg je niet echt, maar dat ligt aan mij vrees ik. Iemand die thuis een mes gaat halen om iemand dood te steken, mag van mij gewoon levenslang brommen. Wie dan ook. Zelfs ik.
prince | 23-02-11 | 23:40
Dus als iemand eindelijk begrijpt waarom hij straf krijgt dan snapt hij niet waarom hij straf krijgt en wordt hij weer verbitterd en gaat hij hetzelfde weer doen? Dan is de TBS dus duidelijk te vroeg gestopt.
Over psychopaten gesproken. Er zit er een bij #PenW.
@zeg maar jansen | 23-02-11 | 23:41
Nu krabbel ik me toch wel eventjes op mijn hoofd.
Is dat echt?
Boos kijkt naar mevr. prince.
(dus hij hoeft ook geen bloemetje mee te nemen?)
@zeg maar jansen | 23-02-11 | 23:42
Dat kun je doen, maar de band blijft.
Ik zeg je, levenslang.
@zeg maar jansen | 23-02-11 | 23:40
Een woestijn ergens midden in Australië.
Ook genoeg ruimte. Genoeg zon, dat ook. En genoeg spinnen, van die extreem dodelijke.
@zeg maar jansen | 23-02-11 | 23:40
Daar krijgen we idd nog een hoop geld van. Niet eens zo'n slecht plan om dat dan zo op te lossen.
zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?...
De voet van verdachte kwam op het rechterbovenbeen van [slachtoffer] terecht. [slachtoffer] draaide zich om en pakte verdachte met twee armen stevig bij zijn middel en duwde hem naar de grond. Verdachte was hierbij op de grond terecht gekomen. [slachtoffer] sloeg verdachte. [slachtoffer] maakte met een gebalde vuist een achterwaartse beweging. Getuige [getuige4] heeft niet gezien of [slachtoffer] verdachte geraakt heeft.
Het vermoedelijke steekkanaal verloopt van voor aan de hals, iets rechts van het midden, van rechts naar links en voetwaarts. Het vermoedelijke steekkanaal is 8 tot 9 centimeter lang.
*********
Brrrr...
Hij (slachtoffer) heeft m iig nog even te grazen willen nemen. Jammer dat het mes uiteindelijk won.
@Krachtmeester | 23-02-11 | 23:40
Doe even een OT/OffT gedigt, dan. Over psychopaten.
De Gooise Matras | 23-02-11 | 23:40 Naam laten veranderen.
@Krachtmeester | 23-02-11 | 23:40
Bedankt dat je meedenkt? Hoe denk je van het toepassen van dwanmatige arbeid bij onbehandelbare patienten die ons anders alleen maar geld zouden kosten.
Rammstein | 23-02-11 | 23:37 En twee keer per maand een temeier op bezoek.
@drama | 23-02-11 | 23:37
Ja, maar stel nou dat je vader een TBS-er is. Of je partner. Of je kind. Levenslang.
drama | 23-02-11 | 23:37
+niet
Tommato | 23-02-11 | 23:38 IJsland. Ruimte genoeg.
@dantochmaar | 23-02-11 | 23:37
Als de persoon het dan eindelijk begrijpt dan krijgt die pas de echte straf.
Dat maakt iemand zuur en verbittert en dan gaat die het weer doen.
Ergo, dan snapt die persoon niet meer wat er verkeert is gegaan.
Tommato | 23-02-11 | 23:36
O jeetje, ben ik OT? Nou ik ben ook heel erg tegen de totaalnaïviteit ten aanzien van de begeleiding van bewezen psychopaten.
@Rammstein | 23-02-11 | 23:35
Dat zal wellicht nadelige consequenties hebben voor onze families.
Maar ja.
Beter daar dan IMBY.
@Rammstein | 23-02-11 | 23:35 & De Gooise Matras | 23-02-11 | 23:33 '
Jammer dat we die eilanden overzee hebben weg gedaan, dan waren ze pas een roteind weg geweest. Tevens hadden veel jongens die nu hier in het gevang zitten zich daar wel thuis gevoelt vanwege de aanwezige familie.
@Rammstein | 23-02-11 | 23:30
Wees maar niet bang. Ik heb jou nog nooit op iets zinnigs of grappigs kunnen betrappen. En ik kan nog zelfstandig naar het toilet, dus mijn luier hoef je ook niet te verschonen.
@De Gooise Matras | 23-02-11 | 23:35
Van mij hoef jij er bij te gaan zitten hoor. Laat hem lekker met zichzelf opgescheept zitten... Toch?
Misschien dat ik heel simpel ben maar:
Waarom eerst gevangenisstraf en dan tbs?
Is het niet handiger om eerst TBS toe te passen en dan, als de persoon begrijpt wat hij/zij verkeerd heeft gedaan, de gevangenisstraf te laten volgen. Je moet tenslotte eerst begrijpen wat je verkeerd heb gedaan voordat je weet dat je dat nooit meer kan/mag doen.
Koos H. ...... is dat niet die meneer die veroordeeld is tot een drie-kamerappartement met gratis porno, personeel & verzorging ?
@Krachtmeester | 23-02-11 | 23:34
En wat is precies de toepassing daar van op dit topic?
@drama | 23-02-11 | 23:34
Niet altijd. Levenslang opgescheept zitten met een psycho is best vervelend.
De Gooise Matras | 23-02-11 | 23:33
Provincie Brabant, naast het vliegveld. Welk vliegveld ?
Zie eerste topic van de dag.
reageerbuis | 23-02-11 | 23:19
Blijf jij maar in je reageerbuis.
Het zoontje van mijn buren mag nooit aan de vliegenmepper zitten van z'n moeder. Ik noem hem dan altijd no-fly zoon.
@Prikkl | 23-02-11 | 23:32
Maar dat was toch een ruil voor het leveren van kleine jongetjes?
Lang leve levenslang! 2x
necrosis | 23-02-11 | 23:30 [Moskomodus aan] Ik hoor het U zeggen. [Moskomodus uit]
@Tommato | 23-02-11 | 23:29
Zonde van Nederland, man.
Alhoewel... Almere mogen ze wel hebben.
@necrosis | 23-02-11 | 23:30
Dus dan moet je zo'n man geen TBS geven maar gewoon levenslang, klaar.
@Prikkl | 23-02-11 | 23:30
Iemand aan zijn ballen ophangen staat niet in het dikke boek der rechterlijke macht.
Gevalletje "MagNie'" dus.
O ja, en dan hebben/hadden we ook nog een rechter die rijlessen ging betalen voor Koos omdat ie het zo zielug vond dat Koos steeds door de politie werd aangehouden voor het rijden zonder rijbewijs. Hoe ver staat de rechterlijke macht af van de werkelijkheid.
Parsons | 23-02-11 | 23:30
LOL!
Een beschaafd land kent geen criminelen. Dus ook geen doodstraf.
reageerbuis | 23-02-11 | 23:19
Hooguit kent een beschaafd land geen criminelen mede omdat zij een doodstraf kent. Een land kan niet beschaafd zijn als zij criminelen niet de straf durft te geven die ze verdienen. En als een dergelijke straf er zelfs toe leidt dat criminaliteit met de criminelen "uitsterft" is dat natuurlijk mooi meegenomen.
@zeg maar jansen | 23-02-11 | 23:18
Dat komt door zijn behandelaars, die weten gewoon dat hij nooit meer vrij mag komen aangezien hij nooit zal kwalificeren als "genezen".
Daarentegen zijn er zat behandelaars die zich in de luren laten leggen door semi-psychopaten, die vertellen namelijk heel overtuigend wat de behandelaars willen horen, de meeste psycho's zijn gevaarlijk intelligent.
Bakito | 23-02-11 | 23:29
Ik blijf je niet entertainen hoor. Als je dat wilt, laat je je maar weer opnemen.
@zeg maar jansen | 23-02-11 | 23:27
Gaat hij niet nog live twitteren?
@Rammstein | 23-02-11 | 22:53
Alleen als jij je aanmeldt!
necrosis | 23-02-11 | 23:15
Vind je echt dat het afhangt van de behandelaars? Volgens mij wordt er helemaal niet behandeld. Dat komt door de advocaten van de TBS'ers die hierop een belemmerende werking hebben. Zij zijn in staat de behandeling te traineren onder het mom van rechten van de de gedetineerde.
Als je het mij vraagt moet je een Koos H aan zijn ballen ophangen.
@De Gooise Matras | 23-02-11 | 23:27
Idd, levenslange detentie kost de nl staat per gevange maar 300 per dag terwijl een tbs het vierdubbele kost. Kunnen we niet zo'n stom fries eiland inzetten als bewaarplek. Schiermonnikoog ofzo?
Khadaffie is ineens een boef. De man heeft een adres in Ridderkerk.
@Rammstein | 23-02-11 | 23:27
Even gegeten. Nieuw topic!
Harry vindt achteraf dat Nederland zijn vriendjes toch maar geen pantservoertuigen had moeten verkopen.
@Krachtmeester | 23-02-11 | 23:08 & Prikkl | 23-02-11 | 23:17
Zeker (weer) een alcoholloze uitzending?
@zeg maar jansen | 23-02-11 | 23:22
Gewoon levenslange detentie. Scheelt een hoop psychiater-uren op het behandelvlak.
Scheelt ons (het 'volk') weer geld. Alle kleine beetjes helpen.
Tenzij Faatje Elatik over de schatkistleutel beschikt. *foetsie centjes*
Rammstein | 23-02-11 | 23:26 Ik kan niks vragen aan Mo omdat Mo op televisie is en ik niet.
Bakito | 23-02-11 | 23:26
Woohoo !! Kan je niet slapen ? Of vind je het gewoon lekker ?
Laten ze hem maar tjoeken met piemols in de nor kijken of ie dan nog steeds zo dol is op anderen prikken.
Rammstein | 23-02-11 | 23:25 Zelfs dat niet. Spullen verkopen ze daar ook.
zeg maar jansen | 23-02-11 | 23:25
Vraag dat maar aan Mo.
@zeg maar jansen | 23-02-11 | 23:25
Een van de vele domme vragen van Rammstein.
Sliptong | 23-02-11 | 23:00
Yep. Als je daar staat, en dat ziet, wil je nooit meer naar huis. Ja, om je spullen te pakken.
Rammstein | 23-02-11 | 23:22 Ho? Wie is Ho?
@reageerbuis
Sliptong
Ik heb ooit eens een voormalig cipier die in de jaren 80 met Koos H in de
Scheveningse gevangenis te maken heeft gehad horen zeggen; "Herogs is
gestoord en slecht."
Omdat die zaak H. in mijn omgeving heeft gespeeld heb ik zo'n beetje
alles gelezen wat er te lezen valt over H. Die schietgrage gek heeft in de jaren
zeventig een bloedig spoor getrokken van Den Haag tot Maastricht.
Alles bij elkaar zit die kerel al zo'n 40 jaar vast.
Ik persoonlijk vind dat ze hem gewoon de kogel hadden moeten geven.
@zeg maar jansen | 23-02-11 | 23:18
Dat wordt waarschijnlijk niet aan het volk bekend gemaakt, hoeveel er zijn teruggevallen.
Echt zieke mensen (ziek in de hele nare zin) die met hun ziekheid anderen ziek maken mogen wat mij betreft opgesloten blijven. Forevah.
necrosis | 23-02-11 | 23:21 Hij zal het er wel naar gemaakt hebben. En dat zal wel onverbeterlijk in z'n systeem zitten.
@necrosis | 23-02-11 | 23:15
Er zijn wel meer TBS-ers die lopen te roepen dat ze het toch weer gaan doen, kliniek zegt blijven behandelen, rechter zegt vrijlaten.
Koppeling is er totaal niet.
Maar nee, ik vind het geen zware straf, TBS.
Er zijn zat mensen hier in nederland die het slechter hebben dan zij.
En ga nou niet zeggen dat die tenminste vrijheid hebben want dat is behoorlijk relatief in een maatschappij waarin alles om geld draait.
zeg maar jansen | 23-02-11 | 23:21
Zit Ho ook in de zaal ?
De Gooise Matras | 23-02-11 | 23:20 Ja, 20 jaar tot levenslang. Dus na 20 jaar pas kans op vervroegde vrijlating.
@strikdewepstroper01 | 23-02-11 | 23:09
Koos Hertogs komt NOOIT meer vrij, zelfs een begeleidt verlof zit er waarschijnlijk niet in.
Klassiek gevalletje "psychopaat", dat geeft zijn advocaat Anker zelfs toe, al pleitte laatstgenoemde voor wat meer "menselijkheid" aangezien Koos geen enkel zicht heeft op vrijlating (tenzij in een kist).
Ik denk: "Daar zit Mo". Komt er een tekst met de naam in beeld. Inderdaad, het is Mo.
@zeg maar jansen | 23-02-11 | 23:17
Westerse democratie;
een dader is zielig, en daarom mag ie schoffelen in plaats van achter de tralies.
Daarnaast zijn de cellen hier voor Afghanen 'presidential suites', ze zullen ons compleet geschift verklaren.
En terecht overigens.
@necrosis | 23-02-11 | 23:15
Is detentie an sich dan niet voldoende?
Sliptong | 23-02-11 | 23:19 En niet te vergeten op afstand te laten ploffen.
@Schout-bij-nacht | 23-02-11 | 23:15
Een beschaafd land kent geen criminelen. Dus ook geen doodstraf.
Prikkl | 23-02-11 | 23:17 Humor? Vind je het erg als ik er niet om kan lachen? Dat is de geheime minnares van Harry.
@zeg maar jansen | 23-02-11 | 23:11
Leuk toch. Na de andere 546 nationaliteiten krijgen we er weer een horde Libiërs bij. Die schijnen dan wel weer goed te zijn in vliegtuigen kapen.
necrosis | 23-02-11 | 23:15 Ja, maar nou noem je net de enige die dat treft. Hoeveel zijn er al de fout in gegaan tijdens een onbegeleid proefverlofje?
Sorry ff OT maar er zit een man met een hoofddoekje in P&W lol
lion@night | 23-02-11 | 23:15 Dat belooft nog wat in Kunduz. Zijn ze gewend om mensen op te hangen, moeten ze nu schoffels aan schaffen en de boeven laten werken, voor 20 uur.
Daar gaan die Afghanen nooit aan wennen. Die lachen zich gek daar.
@strikdewepstroper01 | 23-02-11 | 23:09
Soms zou ik wel eens willen dat zo iemand stukje voor stukje gefileerd zou worden op een Chinese manier zoals alleen Chinezen dat kunnen.
@strikdewepstroper01 | 23-02-11 | 23:09
Je gunt natuurlijk niemand een senseo. Die dingen kunnen zomaar ploffen.
Het blijft een enorme fundamentele fout voor een land dat zichzelf beschaafd acht, dat er geen doodstraf kan worden opgelegd. Alsof je jezelf bij voorbaat wil verbieden de meest passende straf aan criminelen die deze straf wel hebben verdiend op te leggen.
@prince | 23-02-11 | 23:05
TBS vind jij een lachertje?
Dat hangt af van de behandelaars van betrokken TBS'er.
Sommige mensen worden te vroeg in de maatschappij teruggeschopt, maar google eens op "Koos Hertogs", die man zit al 26 jaar vast en geen enkele "geitenwollensok" die daar verandering in gaat brengen.
Die man zal overlijden tussen de muren van de instelling waar hij zich bevindt.
En vergeet Bouyeri niet, die heeft gewoon écht levenslang, om de simpele reden dat hij mensen als Wilders zal vermoorden zodra hij vrij is, iets wat hij zelf toegaf, en er nog trots op is ook.....
@zeg maar jansen | 23-02-11 | 23:11
en ergo; als in dat soort landen democratie geïmplementeerd kan worden, sturen we ons leger er naar toe.
Ondertussen gaat de afbraak van de 'oost-west-thuis-best' maatschappij gewoon verder.
@zeg maar jansen | 23-02-11 | 23:11
Die acties worden gesponsord door de flits en parkeer-politie.
Janjurk van Bommel is ook aangeschoven bij Jut en Jul.
Was wel een vermakelijk draadje.. Dat reaguren met Bokito. Veel leuker dan DWDD.
@strikdewepstroper01 | 23-02-11 | 23:09
Daarom vind ik TBS een lachertje.
Mensen in verzorgingstehuizen hebben het slechter.
Jammer hè? Jammer dat wij elk land in problemen uit de stront trekken financieel en niet de strafmaat die er dan in zo'n land geldt voor misdrijven als moord en doodslag overnemen.
Neem nou zo'n land als Libië, zeg eens "Kudtkadaffie" en je kop rolt in het zaagsel.
Maar wel 50 miljoen willen reserveren voor de opvang van vluchtelingen.
Alsof het ons op de rug groeit.
@Sliptong | 23-02-11 | 23:06
*Herman dossier er weer eens op nakijkt*
;)
@Krachtmeester | 23-02-11 | 23:08
Dat je de kracht er nog voor hebt om naar die clowneske voorstelling te kijken. Je krijgt er van mij kudo's bij...
Zal van Kleef dan ook zijn tijd slijten in een kamer zoals die van seriemoordenaar 'Haagse Koos' Hertogs in de TBS kliniek.
Zoals te zien was in de undercover uitzending van Peter R de Vries.
Een kamer met flatscreen tv, senseo koffiezetapparaat, dvd en video etc.
De enigste straf aan TBS is hopelijk dat die smeerlap van Kleef nooit meer
vrij komt. Verder is TBS veel te luxe.
(Koos H in zijn (hotel???) kamer.......)
penvoering.web-log.nl/penvoering/2010/...
Hé wat leuk! Ach&Wee hebben dezelfde gasten aan tafel die ze gisteren in het publiek hadden.
Morgen in Ach&Wee: de taxichauffeur van Jeroen en de voorzitter van de woningbouwvereniging van Paul.
@lion@night | 23-02-11 | 23:05
Ali B is de personificatie van een troetelmarokkaan. De "zo kan het ook excuus allochtoon". Ali B(ubba?) kan wat mij betreft ook z'n biezen pakken.
@lion@night | 23-02-11 | 23:03
Neen. Dekhengsten van een leeftijd die de dames willen. Ik doe niet aan middeleeuwse opvattingen die alleen voor de mannen goed uitkomen.
@Sliptong | 23-02-11 | 23:02
Ali B zegt altijd '2 vingers in de lucht', is ook het proberen waard ipv schoenen.
;)
@De Gooise Matras | 23-02-11 | 23:00
Nee, ik heb geen hyves voorbij zien komen.
TBS vind ik een lachertje en totaal niet in verhouding staan met het misdrijf.
@Rammstein | 23-02-11 | 23:01
We moeten inderdaad stoppen met die verminderde toerekeningsvatbaar verklaring. Oh sorry, ik had teveel pillen op en toen moest ik van stemmen z'n kloppende hart op de bbq leggen. Oh, dan krijgt u 5 jaar minder. Waanzin. Je zou juist zwaarder gestraft moeten worden.
@Rammstein | 23-02-11 | 23:01
scherp op den late avond!
@Rammstein | 23-02-11 | 23:01
Ben ik met je eens en soms kan ik me wel eens voorstellen waarom de doodstraf zo slecht nog niet is.
@Sliptong | 23-02-11 | 22:59
dekhengsten van 70+?
De verwezenlijking van Hugh himself.
Ach, viagra er in en de betonboor staat op scherp.
@Parsons | 23-02-11 | 22:59
Zoiets als op het Rembrandtplein met de schoenen in de lucht wanneer nu goddoemme eindelijk het stedelijk museum eens afkomt? www.stedelijk.nl/nieuws/nieuwsberichte...
@Parsons | 23-02-11 | 22:59
Omdat je dan opgepakt wordt.
Tenminste wel als je dat tijdens dodenherdenking doet.
lion@night | 23-02-11 | 22:55
It's a thin line.
prince | 23-02-11 | 22:54
Het wordt als excuus gebruikt. De dader was doorgesnoven. Na und ? Slechte jeugd. Na und ? Nooit een kans gehad in de maatschappij .... mijn aarsch.
Een zwakke, laffe lul met een kort lontje, maakt mij geen zák uit waarom & hoe hij zo geworden is. Daar is geen TBS voor nodig, maar gewoon levenslang. Tot de dood hem uitschijt.
Eerder vrijlaten ? Familie van het slachtoffer laten beslissen.
@prince | 23-02-11 | 22:56
Koeltoer is k-k-kudT. En echt zóóó 2010.
TBS, dát is trending anno 2011.
Die mensen zouden geen kinderen mogen krijgen. Had je dat hyvesprofiel gezien (linkje in topic). Erg triest.
Gewoon omdat er nog wel mooie dingen te aanschouwen zijn op deze planeet: www.google.nl/images?hl=nl&client=...
@lion@night | 23-02-11 | 22:53
Geen maagden maar volleerde dames van 23-33 jaar met ideale maten en een libido die onmetelijk is. Voor de dames alleen maar hengsten die onvermoeibaar zijn. Ik hou er graag een dubbele moraal op na. ;)
@Sliptong | 23-02-11 | 22:49
Ik snap niet waarom wij nog niet op eoa plein staan te schreeuwen.
@lion@night | 23-02-11 | 22:55
Och jee, dat weet ik niet hoor. Die stalkers laten zich nog weleens met een kluitje het riet insturen. TBS-ers, die wil je niet als follower hebben. Ik niet. Enge mannen, brrrr!
@Sliptong | 23-02-11 | 22:57
mee eens.
@Parsons | 23-02-11 | 22:47
Even iets anders: dat kudosysteem kan weer uit de app hoor. Het schiet z'n doel voorbij zo.
Wat heeft die Roy nou voor een tattoo op zijn arm? Een grizzlybeer? Gaaf, man. *gaap*
@De Gooise Matras | 23-02-11 | 22:51
Ies koeltoer
@De Gooise Matras | 23-02-11 | 22:51
een follower?
Is lievvv.. altijd beter dan een stalker.
;)
@Rammstein | 23-02-11 | 22:51
Eens, zoiets moet al in je zitten, drank of drugs zullen het slechts versterken.
@Sliptong | 23-02-11 | 22:47
inclusief maagden?
*plaats alvast reserveert*
Parsons | 23-02-11 | 22:47
Eh ...... we ? Ga je een leger beginnen ?
Gezellig. O.g. blij, want een nieuwe follower erbij. Bleek het een idioot te zijn die nogal blijft hangen bij de letter 'k'. Geen idee waarom. 'kk' blabla.
#WannabeeWillemsodemieterop
@Sliptong | 23-02-11 | 22:47
proost
Sliptong | 23-02-11 | 22:42
Men zou allereerst eens moeten stoppen met het verschuilen van daders achter drugs- of alcoholgebruik. Het is geen oorzaak, of excuus meer te noemen. Zo'n knul is al knettergek zonder, je kan mij nog meer vertellen.
@Parsons | 23-02-11 | 22:47
Omdat een normale burger voor dat soort praktijken wel 18 jaar krijgt.
Prettige avond allen en tot snel... * flits *
@Steilloos ten Onder | 23-02-11 | 21:33
Eigenlijk wel ja :-)
En waarom hangen we die gozer niet aan z'n ballen in het want eigenlijk?
@prince | 23-02-11 | 22:45
Als ik 70 ben, ben ik keizer van deze planeet. Bewaar dus je inloggegevens van geenstijl want de Stijllozen krijgen clementie in de grote zuivering. * tijd voor de medicatie * ;)
@lion@night | 23-02-11 | 22:43
Gehehe. Gewoon even een gebbetje.
@Rammstein | 23-02-11 | 22:40 uitgeluld: Bakito | 23-02-11 | 22:40 Gelukkig geeft hij zijn eigen domheid de schuld. Sympathiek.
@Sliptong | 23-02-11 | 22:42
Eens, en dat pensioen kan je heus wel vergeten hoor.
Als je straks 70 bent krijg je de keus:Wilt u een pil van drion of gaat u op de natuurlijke manier wegkwijnen?
@Bakito | 23-02-11 | 22:34
grenzen dicht; geen ongeschoolde import meer.
Dan dweilen, wordt het vanzelf droog.
Bokito | 23-02-11 | 22:40
Nou, je bent er wel verdomde goed in.
@Rammstein | 23-02-11 | 22:34
Mag ik er even een ROFLOLLERDEBBQ inschuiven? Bij deze.
@Sliptong | 23-02-11 | 22:34
te makkelijk
;)
@Bakito | 23-02-11 | 22:28
Ik twijfel ten zeerste aan het "waar twee vechten hebben twee schuld" principe. Doorgesnoven of niet, je pakt een wapen en dat is dan al een brug te ver. Niet voor van Kleef. Die maalt er niet om. Ik ben per definitie verontwaardigd over de manier waarop we op dit moment met elkaar omgaan in Nederland en ik ben niet eens zo oud als Pa. Luie koters die staan te kwatten en te blowen in ieder bushokje, losgeslagen hordes Marokkanen die geen strobreed in de weg gelegd worden enzowiedermalvoorts. Dát moet mijn pensioen gaan betalen later? Reddeloos verloren zijn we tenzij er kei- en keihard ingegrepen wordt. Maar ook dat is een illusie.
@Bakito | 23-02-11 | 22:40
Welterusten dan maar, kom je morgen weer?
Zoveel domheid kan ik niet aan.
*out*
Bokito | 23-02-11 | 22:37
Ja, dat je erg alleen bent, is al enige tijd vrij duidelijk. Blij dat ik je eenzaamheid een beetje kan wegnemen.
Bakito | 23-02-11 | 22:36
De Sjonnies. Bekend van Lowlands en plattelandsdiscotheken.
@Bakito | 23-02-11 | 22:36
Maar jij draait plaatjes uit de jaren 50/60 dus een bejaardentehuis zie ik niet als een uitgaansgelegenheid.
harry pikkel | 23-02-11 | 22:37
Wie?
@Sliptong | 23-02-11 | 22:31
het kost m.i. euro's, daarom worden onze lonen middels belastingtoeslagen leeg geroofd.
Rammstein | 23-02-11 | 22:34
Blij om in ieder geval iemand te vermaken!
Bakito | 23-02-11 | 22:36
Zit jij in de Sjonnies?
prince | 23-02-11 | 22:34
Ja.
lion@night | 23-02-11 | 22:31
Elke klootzak minder is er eentje. Er blijven echter nieuwe bijkomen van onderaf. Heb je daar ook een oplossing voor, of voldoet de genoegdoening achteraf?
Vragen vragen vragen
Bokito | 23-02-11 | 22:32
LOL ! Man, zát ik maar in de menopauze, ik kijk er naar uit !
Zuig nog even lekker door, op je campingdiscodeejay-niveau. Het is altijd vermakelijk om je alle kanten op te zien draaien.
@lion@night | 23-02-11 | 22:25
www.youtube.com/watch?v=xl6nR_oS9qQ
Je bent veel te goedgelovig. ;) As we speak is jouw buurman via jouw router de ste van de rabobank aan het ddossen. Maak even twitpics van die zwarte busjes bij je in de straat....
@Bakito | 23-02-11 | 22:28
Ja, psychopaten lokken meestal eerst een pittige discussie uit alvorens ze je neersteken.
Kom jij zo vaak in de lokale uitgaansgelegenheden dan?
(ik ook niet hoor trouwens maar ik ken genoeg mensen die dat wel doen.)
OT/ Bayern net 1-0 gescoord gegen Inter, Mario Gomez.
*out*
Rammstein | 23-02-11 | 22:17
*terugzwaait* Je mist Holzenbein hè? Reageer je maar op mij af tot hij terug is. Zo'n menopauze schijnt geen pretje te zijn.
@lion@night | 23-02-11 | 22:24
Die baantjescreerderij (hallo van Dale: lette we op?) is een mooie bijvangst. De hoofdmoot bestaat uit economische belangen. Ongebreidelde import van islam, voor de olie. Ongehinderde toegang van oostblokkers, Turken en Marokkanen, voor de arbeidsmarkt. En de gevolgen? Niet belangrijk. Als het maar Eurootjes oplevert.
@Bakito | 23-02-11 | 22:22
dus?
Alsof in de hoofdstedelijke clubs geen neuzen volgepropt worden. Dat met de combinatie van agressieve hyena's op straat waarvan sommige ook nog eens taxi's besturen.
Daarom; keiharde aanpak en lange straffen zijn noodzakelijk. Opgeruimd staat netjes en de maatschappij is weer een stuk veiliger.
Maar de enorme zieligheidscultuur van de linkse rechterlijke macht zorgt voor een korte lijdensweg van de dader, daarentegen voor een levenslange lijdensweg voor de slachtoffers en familieleden.
veuve-clicquot | 23-02-11 | 22:28
En dat ligt weer allemaal aan Pechtold. Jaja, zwetserd.
* plop en out - doktersadvies volgen gaat *
Sliptong | 23-02-11 | 22:18
Ik walg net als jij van deze laffe daad. Waar twee vechten zijn echter twee schuld. Mijn punt is dat we pas verontwaardigd raken als het op deze manier escaleert. Nogmaals het mag een wonder heten dat het zo vaak goed gaat, als je ziet wat de jongens in zo'n weekend allemaal naar binnen douwen.
@Bakito | 23-02-11 | 22:22
Opvliegende types zijn voornamelijk de nieuwe nederlanders. Even verkeerd kijken en je hebt ruzie ...
@Charles Swietert | 23-02-11 | 22:22
Hou toch op man.
Je zit daar gvd toch niet voor niks?
@Bakito | 23-02-11 | 22:22
Ja, dat gebeurd in de grotere steden inderdaad niet, man wat heb je weer gelijk.
@Sliptong | 23-02-11 | 22:21
nope,
wifi password heb ik goed versleuteld.
Ashtrey | 23-02-11 | 22:24
Of kinderdiscodeejay ?
Sliptong | 23-02-11 | 22:16
Ze blazen zichzelf op, das dan weer het voordeel. Nog een crisis of twee en vrijheid is geen illusie meer. Net als massale armoede.
Bakito | 23-02-11 | 22:22
Ervaringsdeskundige?
@Sliptong | 23-02-11 | 22:16
Het creëert ook werkgelegenheid. Daar staat de Pvda bij te schuimbekken uiteraard.
Sinds het Marokkanenprobleem zijn er heel wat baantjes bij gekomen, zoals; coördinator, gezinsmanager, stads-, wijk-, buurt-, straat-, tot zelfs personal coach.
Zoals ik al eens eerder zei; een probleemgezin heeft meer coaches rondlopen dan een professionele sportploeg.
Charles Swietert | 23-02-11 | 22:22
Dat moet het ook niet zijn, zweetnek.
TBS is niet echt een feestje, voor wie dat denkt.
Er wordt in plattelandsdisco's erg veel drugs gebruikt, dit in combinatie met drank en een opvliegend karakter. Explosieve mix.
@lion@night | 23-02-11 | 22:19
Je wordt gesnitched door de buren...
@Ecdysis | 23-02-11 | 21:04
Wij hadden zo'n buurman die ook behandeld was (kwamen later pas achter, dat krijg je namelijk niet te horen). Man was weer helemaal toppie. Keigezellige gozer, had tijdens zijn behandeling zijn nieuwe vrouw leren kennen ('hij is een lot uit de loterij') ging met z'n stiefdochter onder douche, hield van fietsen en een potje ketsen met compleet vreemde vrouwen terwijl ie onderweg was. Maar absoluut, 100% helemaal genezen, dus ongevaarlijk.
TBS is de grootste fail van onze maatschappij. Dit soort mensen is gewoon ongeneeslijk ziek en die moeten we gewoon blijvend/permanent/forever opsluiten en de sleutel weggooien. Is niet zo leuk voor ze, maar wel voor alle andere - redelijk - normale mensen die gewoon willen leven.
Je hebt gelijk. HoT ook.
@Bakito | 23-02-11 | 22:14
eerder drank, maar goed, op straat sissen naar dames, da's pas testosteron!
@lion@night | 23-02-11 | 22:18
huh?
een leeg reaguursel?
bugje in de plugin?
@Rammstein | 23-02-11 | 22:17
Doet me denken aan een liedje. Een verknipte remix van De kapitein deel II met een vleugje "Jij bent zo". Bah.
Rammstein | 23-02-11 | 22:17 Hoi! :) * kloppend hartje ook wacht op een reactie *
@Bakito | 23-02-11 | 22:11
Bakito | 23-02-11 | 22:05 een kudtopmerking en een non-vergelijking. Die militair had zo niet kogen sneuvelen en de straf is wederom mild. Niet voor de familie van Koen. Die hebben zoals gebruikelijk levenslang. Dat was even mijn punt van kritiek.
Ik ben het op voorhand eens met alles wat Heads or Tails heeft gezegd. *inlezen gaat*
Er lopen in onze maatschappij genoeg malloten met een allegaar aan stoornissen rond. Waarom zou deze -na zijn straf gewaarschuwde- malloot gevaarlijker zijn dan al die mafketels waarvan we helemaal niks weten?
Wie weet staat je buurman op het punt om je kind levend te villen. Of wellicht heeft je overbuurman een ziekelijke obsessie voor menselijk vlees en staat zijn succesvolle carriere bij een softwarebedrijf alsmede zijn huwelijk op de tocht...
Slaap lekker, moralistisch Nederland.
@Sliptong | 23-02-11 | 22:10
gheghe...
het was inderdaad een opmerking over het randje van Bakito.
Sliptong | 23-02-11 | 22:09
Daar kan hij niets aan doen. Hij wil aandacht. Zeg jij links, zegt hij rechts, jij voor, hij tegen.
Hij zit nu met kloppend hartje op reacties te wachten. Wacht, ik zwaai even naar 'm.
Hoi Bokito, alles goed ?
@durfniet | 23-02-11 | 22:11
Aluhoedje? Je hoeft alleen even je gezonde verstand te gebruiken om te zien wat er in Godwinsnaam allemaal mis is in Europa. Er wordt geen superstaat gecreëerd? Er wordt niet ten koste van alles gezocht naar expansie van de EU? De problemen die dit met zich meebrengt worden daar bovenop ook nog eens volledig genegeerd. Alles voor de concurrentiepositie van de superstaat Europa, of Eurabie als we zo door gaan. Problemen? We plaatsen meer camera's. Toenemende criminaliteit? We maken van iedereen een dader en we willen een vingerafdrukkenbank. Dan een DNA-bank en voor je het weet zit je met een chip aan "Het Systeem" vastgekoppeld. Voor complotdenkers onder ons: Big Brother. Vrijheid is een illusie.
nadenkeniseenkunst | 23-02-11 | 22:12
Las het even verkeerd. Met deze bottomline constatering ben ik het dan ook zeer eens.
veuve-clicquot | 23-02-11 | 22:12
In dat soort plattelandsdisco's is de testosteron te snijden. Het gaat vaker goed dan mis, hetgeen een wonder mag heten.
@Bakito | 23-02-11 | 22:05
of dat de enige zijn waar "incidenten" plaats vinden ...
Beste Ashtrey: Als de samenleving maar genoeg beschermd wordt.
En wie heeft die kat in die positie gemanoeuvreerd?
Sliptong | 23-02-11 | 22:10
Vertel maar eens even hoe het wel zit, gij wijsneus...
@Sliptong | 23-02-11 | 21:53
Aluhoedje opzet.
@lion@night | 23-02-11 | 22:07
Absoluut! En ik voel me weer gesterkt door domme, domme, domme uitlatingen van Bakito. * derde oratie aan voelt komen *
@Bakito | 23-02-11 | 22:05
Niet grappig.
@Sliptong | 23-02-11 | 22:00
je bent lekker op dreef!
;)
-weggejorist-
nadenkeniseenkunst | 23-02-11 | 21:59 Nevermind.
nadenkeniseenkunst | 23-02-11 | 21:59
Minimumstraffen moet maximumstraffen zijn, of niet?
@Sliptong | 23-02-11 | 21:53
Die doorgedraaide expansiedrift van ons om te kunnen blijven concurreren met Azië en de VS zal ons uiteindelijk de kop kosten. Waarom moeten we achterlijke culturen importeren voor de superstaat Europa? Wat hebben wij gemeen met die oostbloklanden en al helemaal niet met Turkije enz. Massaal importeren we dom, onderontwikkeld volk dat ons land als speeltuin voor vrouwenhandel, drugshandel etc. gebruikt. Te vaak worden we geconfronteerd met randdebielen uit, bijvoorbeeld, Noord-Afrika dat hier de boel onveilig maakt. Nu is het toevallig een geflipte Nederlander maar negen van de tien keer is het een geflipte allochtoon. Idioterie, als u het mij vraagt.
@lion@night | 23-02-11 | 21:54
proefverlof zegt al genoeg ...
Verstandige rechter.Alleen had er een 1 moeten staan voor de hoogte van de celstraf. Minimaal 19 jaar en levenslang een schadevergoeding betalen. Hij heeft een leven genomen, verzachtende omstandigheden bestaan niet in deze zaak. Hij heeft een mes getrokken en wist wat steken met een mes kan aanrichten.Zeker als het slachtoffer probeerde te vluchten. Dat zou minstens een verdubbeling moeten zijn van de straf. TBS is eigenlijk een beloning voor deze extreem laffe klootzak die gewoon nooit meer de samenleving in mag gaan. Hij heeft zijn kansen voorgoed verspeel. De familie van het slachtoffer krijgt hem niet terug maar er mag nooit meer een slachtoffer vallen door de handen en het gedrag van deze klootzak.Minimumstraffen zullen deze drama's nooit helemaal voorkomen maar ze kunnen de samenleving meer beschermen dan nu het geval is.Wat zeurende rechters er ook van vinden.
Rechtbank in Arnhem, dat zegt al genoeg.
Deze rechtbank staat inmiddels bekend als een enorm soft bolwerk waar mening gevaarlijke crimineel met succes proefverlof heeft gekregen en niet meer is terug gekeerd.
Misdaad loont in Nederland. De pakkans is nihil, de straffen mild en de slachtoffers hebben minder privacy hebben dan de daders zodat de familie even uitgebreid verhaal kan gaan halen. Je ziet het in heel Europa trouwens gebeuren. Wat is het achterliggende doel? Chaos creëren zodat er een totalitaire superstaat gecreëerd kan worden? Niet geheel ondenkbaar als je ziet hoe we omgaan met privacy, duizenden camera's, RFID chips, telefoontaps, internettaps enzovoorts. Chaos past perfect bij de roep om meer bemoeienis van de overheid en laat dat nou net zijn waar de overheid op uit is. Zogenaamd wil de overheid in verkiezingstijd niets weten van de burger. Nee hoor, dit is een vrij land, schreeuwen ze om het hardst. Aan de andere kant worden dus de vrijheden van burgers volop ingeperkt. Waarom denk je dat de Marokkanenplaag niet wordt aangepakt en uitgeroeid? Marokkanen zorgen voor angst en onveiligheid zodat er weer een basis is meer controle en repressie. Oh ja, bij Niburu zijn ze gek.
Elisabeth2 | 23-02-11 | 21:43
Rechters komen zo te lezen ook nooit buiten. Goed voorbeeld doet ... usw usw.
@Elisabeth2 | 23-02-11 | 21:43
Zijn de rechters die ook wonen in 020-zuid. Je blijft te allen tijde liever bevriend met je buren dan die verre vriend.
Pasta-saus | 23-02-11 | 21:43
Achjah. Ik kan er niets aan doen. Wat kapotte_stofzuigert zei; ik zat liever te kloten..
Als het maar overkomt.
Heads or Tails | 23-02-11 | 21:30
Ik heb het liever allebei niet : )
Je ziet het in heel Europa, rechters die geen zware straffen uit durven delen. Liever nog de slachtoffers verwijten dat ze net op de verkeerde plek stonden. Suf ook, moet je maar niet naar buiten gaan.
@Nacho_Vidal | 23-02-11 | 21:33
Over het geweldige verhaal zonder spelvaudten
' Koen had in de disco een woordenwisseling met die man, maar dat liep in eerste instantie met een sisser af. Ons personeel hoefde niet in te grijpen, er waren alleen wat woorden. Volgens Langeveld ging Buitelaar tijdens het laatste nummer, zo rond vier uur s nachts, al naar huis. Hij is beroepsmilitair en wil geen problemen. Ik begreep dat hij die man probeerde te ontlopen door iets eerder weg te gaan. '
nl.respectance.com/Koen_Buitelaar/
'Terwijl zijn zusje en broer nog aan het werk waren in de dansclub, werd buiten bij de voordeur Koen Buitelaar (22) doodgestoken.' koenbuitelaar.hyves.nl/adres/
@Roadblock | 23-02-11 | 21:38
dood ... dat is pas lang ...
@brutus68 | 23-02-11 | 21:25
zoals met alles, ga je enkel voor de inhoud ... * kuch *
Zo jongens en meisjes, nu is het tijd voor /mezcal/.
veuve-clicquot | 23-02-11 | 21:36
Was het maar zo'n feest.
@Osdorpertje | 23-02-11 | 21:36
Dat je geen rechtsgeleerde bent heeft te maken dat je er al woonde voordat de rechtbank er was.
@Turrukje | 23-02-11 | 21:31
bedankt, ook voor het eerst dat Turrukje het eens is met VC
* laatste fles champagne opent voor vandaag ... dat denk ik dan toch *
3 jaar is echt heel lang. je leven is dan echt kapot. Je baan, je huis, je relatie's, je status alles is weg.
joories | 23-02-11 | 20:40 /linkse geschifte mode on:
Terwijl iedereen weet dat iemand vermoorden zonder reden altijd in een tijdelijke vlaag van verstandsverbijstering gebeurd. Dat is toch geen reden om dan je baan, huis, relaties en status af te pakken? Eigenlijk zou er meer begrip voor moeten zijn, want iedereen weet toch dat strenge straffen niet helpen, maar door de verharding in de maatschappij dankzij de PVV wordt het steeds moeilijker iemand te vermoorden, en dan weer snel een doorstart te maken. Gelukkig zijn er nog rechters, die aan de dader denken en niet aan het slachtoffer. /linkse geschifte mode off
Dit is niet de eerste doodprikker die binnen geen tijd weer vrij rondloopt.
Weet je hoeveel killers dr bij jou in de buurt wonen.
Gelukkig straffen de rechters niet te streng anders het leven van deze moordenaars wel eens verwoest kunnen worden.WTF.
@brutus68 | 23-02-11 | 21:32
't Lot wil nu eenmaal dat ik vrij snel verveeld ben (de psychiater zegt dat dit komt omdat het leven geen authentieke betekenis heeft - hij bedoelt te zeggen dat het zinloos is, wat ook het geval is, al rekent hij voor die open deuren verdomde veel geld) en om therapeutische redenen heb ik de opdracht gekregen om een paar jaar anderen te gaan vervelen. Blij dat het een beetje lukt, geh.
Osdorpertje | 23-02-11 | 21:36
Hmm, ik dacht dat ik aardig wat van auto's begon af te weten, kom namelijk elke dag langs de Kwik-fit. Kijk ik altijd ff naar binnen.
Weer een illusie armer!
@brutus68 | 23-02-11 | 21:32
Ik zou willen zeggen. Lees @#!$%$# de linkjes eens. Turrukje is een beetje luie reaguurder.
@Nacho_Vidal | 23-02-11 | 21:33
Driemaal daags en de rest naar behoefte (en wel op doktersadvies vriend)
Ik kom bijna elka dag langs de de rechtbank in Osdorp maar dat maakt me nog geen rechtgeleerde, maar waarom mag hij na eenderde van zijn straf alweer vrijkomen?
@Turrukje | 23-02-11 | 21:29
Dat zou niet eens misplaatst zijn, want er is een wezenlijk verschil tussen een 'schuld-en-boete-cultuur' zoals wij die in het Westen kennen en de 'eer-en-schaamte-cultuur' van het mohammedanisme. In het Westen heeft die laatste cultuur ook een tijdje een rol gespeeld, te weten ten tijde van de ridders, met een uitloop naar de 19e eeuw. Daarna was het voorbij.
Een eer- en schaamtecultuur kennen wij alleen nog van de maffia en de islam.
Pasta-saus | 23-02-11 | 21:15
Ik had ff zin om te pompen.
Maar is ook weer gebeurd.
Waar waren we gebleven ? :D
@wakkere_nederlander | 23-02-11 | 21:32
Voetbal!
@Turrukje | 23-02-11 | 21:31
Lees de linkjes eens...
Kudt geen PowNews dankzij voetbal. #wasnoubelangrijker
@Heads or Tails | 23-02-11 | 21:31
Dat lukt je vrij aardig, eerlijk is eerlijk.
veuve-clicquot | 23-02-11 | 21:29
Daar heb je wel een punt. De straffen voor bewezen moord zouden in mijn ogen ook veel hoger moeten liggen.
@Pasta-saus | 23-02-11 | 21:19
und ?
hopen dat hij ooit nog beter wordt. En dat hij spijt krijgt van zijn daden.
Ik zie een trend.
Trouwens wat was de relatie tussen het slachtoffer en deze Roy ? Volstrekt willekeurig of had hij nog een 'reden'.
@brutus68 | 23-02-11 | 21:30
Vooral omdat ik liever anderen dan mezelf verveel.
@Rammstein | 23-02-11 | 21:23
Hé Ramm, kusje d'r bij? Ik heb je al zo lang geen kuzzjuh meer gegeven, dat ik dacht manmanman, je moet die Rammstein hoognodig eens een kusje geven.
Kun je beter doen dan iemand lek prikken - fin ik dan hè?
@Heads or Tails | 23-02-11 | 21:28
Voor mijn sociale contacten. En jij?
9 jaar (zonder aftrek gerekend) is toch belachelijk weinig voor iemand van het leven te beroven die nog zijn hele leven (toch een jaar of 50) nog voor zich had.
Ies koeltoer zou men hier roepen als Rachid Al Klafi heette. Dat ga ik niet doen.
Overigens lijkt mij de straf hoog genoeg, die komt gewoon niet vrij voordat het mag van de deskundigen.
En TBS heeft veel minder recidive dan een gewone gevangenisstraf.
@brutus68 | 23-02-11 | 21:25
Nu je 't toch aansnijdt, waarom kom jij hier? Daar ben ik wel benieuwd naar.
@Pasta-saus | 23-02-11 | 21:19
Who fucking cares? Alsof ik hier voor de lay-out kom...
Kijk, Joris van Dijk van de RvdR, het is dit soort berekeningen dat burgers kotsmisselijk maakt en alle vertrouwen in de rechtstaat en rechters doet verliezen. Het is heel aannemelijk dat meneer zichzelf slim gaat verkopen in de tbs-kliniek, tijdens het basketballen, fitnessen, pingpongen of knutselen. En het is dus heel aannemelijk dat meneer over drie jaar weer door Groesbeek loopt, inderdaad samen met een SJD-meisje - die overigens ook graag even seksen met zo'n spannende boef. Krijgt zo'n jongen er gewoon gratis bij. Eigenlijk krijgt-ie dat allemaal van jou, Joris de rechter. Namens de familie van Koen en namens Roy van Kleef, bedankt!
Pasta-saus | 23-02-11 | 21:19
Ja, èn ?
Jij weet je momenten wel te kiezen.
Misschien een idee om Khaddafi naar NL te halen en in 1 cel te proppen met deze halvegare, met net te weinig eten? Camera d'r bij en Boer zoekt vrouw kan wel opdoeken.
OT:
Morgen nieuwe GS-layout, damus und heron.
TBS voor het leven
Die gozert moet iedere week van donderdag tot en met zondag opgesloten worden in een danskooi in de Hoeve, dan is de TBS helemaal niet meer nodig.
@Nacho_Vidal | 23-02-11 | 20:40
je bent een F5-er of je bent het niet hea
@brutus68 | 23-02-11 | 21:07
It's a thin line. Iemand die een ander zomaar vermoordt wordt als volgt geanalyseerd.
Normale mensen vermoorden niemand.
Iemand die een ander vermoordt is gestoord.
De moordenaar heeft iemand vermoord.
De moordenaar is gestoord.
Hadden we daar geen naam voor? Tuuk, psychopaat.
Who cares?
'In augustus 2007 werd hij in Arnhem voor mishandelingen, bedreigingen, verkeersdelicten en een vernieling veroordeeld tot een celstraf van 16 maanden, waarvan vier voorwaardelijk. Het ging om een serie van 19 misdrijven. Verder mocht hij 25 maanden lang niet autorijden.' www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws/nie...
( www.geenstijl.nl/mt/archieven/2010/03/... )
@John Doorzon | 23-02-11 | 21:08
Zoiets wat de Engelsen bedachten een paar eeuwen geleden. Zoiet op een heel groot eiland... Kan ff niet op de naam komen.
@jories
-
moeten worden geruimd*
@Joris
-
Aub, maak gewoon een edit knop.
@Heads or Tails: Voor veel criminelen is NL een paradijs
De ultieme oplossing en enorme bezuiniging: Gevangeniswezen NL compleet outsourcen naar Peru, Venezuela, Colombia doorhalen wat niet gewenst is. Goed bonussysteem bedenken voor bewakers, die heb je voor 100 pesos.
-weggejorist-
@Heads or Tails | 23-02-11 | 21:04
Er is een verschil tussen criminelen en psychopaten. Van Kleef valt in de laatste categorie.
@jories
-
Triest genoeg*
@joories
-
Triest zie ik nu mezelf praten, zoals ik redeneerde jaren geleden. Maar principieel tegen de doodstraf zijn vanuit een 'superioriteitsgevoel' is op zichzelf krom. Eén belangrijk ding vergeet je hier te vermelden, en dat is dat deze kerel over zijn slachtoffer wel een doodsvonnis heeft uitgesproken! Dit soort volk zou preventief moeten worden geruild. NIEMAND zal een kereltje als deze missen. NIEMAND.
-
Inderdaad, ga dit vonnis maar eens aan de ouders uitleggen. Voor moordenaars hoort in de meeste gevallen geen reintegratie meer mogelijk te zijn. Zij hebben juist dátgene afgepakt wat ieder mens het meest waardevol is. Het moet afgelopen zijn met de dadersympathie in dit land. En daarmee doel ik op de rechterlijke macht, het OM en jijzelf.
@Ecdysis | 23-02-11 | 21:04
Ach het is natuurlijk Uw vak. Hoe zit het met Uw pensioen?
Ik heb het wel gezien voor vanavond.
Ik word helemaal depressief van die ras-mongool van een Roy
@vander F | 23-02-11 | 21:01
Sterker nog, je hoeft geeneens een levensdelict gepleegd te hebben om tegen levenslang TBS aan te lopen. Gezien het verleden van Van Kleef is de kans groot dat meneertje de rest van zijn leven in een kliniek mag slijten.
Ehm. Het idee is dat mensen weer (bijna) normaal gaan doen na TBS. Dat gebeurt ook regelmatig, maar dan staat het niet op Geenstijl of in welke andere krant ook. Als het een keer mis gaat natuurlijk weer wel. Daarom lijken we het te vergeten.
Daarbij neem ik aan dat meneer inderdaad al een jaar in voorarrest zit, dat is dus al onderdeel van zijn straf. Waarom zou die dat nog een keer over moeten doen? Lijkt me logisch dat het al telt.
Dus, niets aan de hand mensen. Johnny had gewoon weer eens last van zijn ingewanden.
Voor veel criminelen is NL een paradijs. En nu moeten jullie raden hoe dat kompt.
Slachtoffers en hun familie kunnen het verder uitzoeken of krijgen bijstand waar je niks aan hebt (een dode zoon blijft dood) en de dader kan een paar jaar in een celletje gaan zitten, waarna hij na veel knuffelpartijen weer vrolijk z'n biertje in de zon kan gaan drinken. Of gaan stappen met @joories.
Ja hoor, hij's fijn.
Momenteel is er geen behandelplek beschikbaar maar proefverlof over een paar weekjes moet alvast kunnen. Groeten uit Uden.
"Het is te hopen dat zijn TBS oneindig maal wordt verlengd anders loopt een compleet gestoorde gek vol stoornissen binnen pak em beet zes jaar alweer vrij in de maatschappij rond."
Jaja en wie gaat dat betalen??
Weg met dat pokke TBS, hier met de doodstraf!
Enige goede maatregel tegen moord ofwel opzettelijke doodslag, dus moord, is de doodstraf. En het meest economisch.
Publiekelijk doodmartelen is zo middeleeuws.
Ach, TBS kan ook HEEL lang gecontinueerd worden.
Levenslang krijg je alleen bij meervoudige moorden of uiterst gruwelijke slachtpartijen.
En een beetje TBS kan aardig in de richting komen.
@Nacho_Vidal | 23-02-11 | 20:37
Klopt, tegen een onverwachte aanval valt alleen maar te verdedigen. Als echter zo'n sociopaat je de hele avond al lastig valt, dan is het bellen (wie heeft nu niet een mobiel?) van wat vrienden wellicht een oplossing.
@TM | 23-02-11 | 20:58
Sluikreclame?
@TM | 23-02-11 | 20:56: Beter lezen! Dat schreef ik net nog.
@De Kampsjeng | 23-02-11 | 20:37 : AH! Er is er toch nog een! Is de wet baby, met vervroegd vrijlaten heeft de rechter bij de uitspraak niets te maken.
@joories | 23-02-11 | 20:53
Gewoon talio, niks bijzonders. Oog om oog, weetjewel.
Kennelijk vind je het leven van een moordenaar belangrijker dan het jouwe. Nou ja, is ook een opvatting.
@joories | 23-02-11 | 20:55
OK! Dan neem ik niets kwalijk. Het zit in de genen.
Waarom hoor ik nu niemand over 'D66-rechters'??
@ joories | 23-02-11 | 20:53
Wat die lul gedaan heeft is moord . Hem afschieten is preventief ruimen of vuilnis buiten zetten en dat is heel wat anders dan moord.
Ik voel mij ook geen moordenaar als ik op een slak in mijn tuin gaat staan en meer is die gozer niet in mijn ogen
@stefko | 23-02-11 | 20:53
Nee maar wel links
@stefko | 23-02-11 | 20:53
Ik stem Sap
@Heads or Tails | 23-02-11 | 20:51
Je veroordeeld deze man voor moord. En als straf vermoord je hem?
Is dat niet heel erg hypocriet?
Een moord is verschrikkelijk. ik vind extreem naar een goede omschrijving. Jij blijkbaar niet
@joories | 23-02-11 | 20:48
Stemp u Job?
of
U stemp Job!
@reageerbuis | 23-02-11 | 20:47
Was ironisch bedoeld. Qua niveau hier.
*qua nick, een IVF-je?*
@ Joories, je hebt volkomen gelijk. Dat zou eigenlijk aan die aanstellers van die ouders verteld moeten worden.
Hé je zoon is wel dood MAAARRRRRR de dader krijgt 3 jaar, weten jullie eigenlijk wel hoe lang dat is, stelletje egoistische zeikerds met je dooie zoon ?
Alleen maar aan jezelf denken en nooit eens aan die arme dader die 3 hele, hele lange jaren vast zit en daarna onder begeleiding messen mag gaan kopen bij de Hema.
Ik bedoel ONDER BEGELEIDING !!! hoe mensonterend.
@joories | 23-02-11 | 20:48
Jij denkt kennelijk dat het leven van een moordenaar meer waard is dan dat van een, laten we zeggen, onschuldige voorbijganger.
Niet in mijn woordenboek, friendo.
Trouwens, zo achterlijk is het niet, genoeg landen op aarde waar ze volkomen terecht moordenaars ter dood veroordelen of op z'n minst levenslang opsluiten zodat ze de rest van hun miserabele kutbestaan in de gelegenheid worden gesteld zelfmoord te plegen.
'Extreem naar' ja, als je moeder vermoord wordt? Van welke planeet kom jij?
@joories | 23-02-11 | 20:40
Wereldvreemde dwaas. Roy van Kleef verdient een leven achter een gesloten deur. Heeft meneer huisvesting, dagelijkse bezigheden, een status (en relatie) als het liefje van Bubba. Het kost de belastingbetaler het nodige, maar bespaart een hoop mensen heel veel leed.
joories | 23-02-11 | 20:48
Weet ik niet. Ik wil er niet over nadenken. Daar ben ik te rationeel voor.
Maar je praat wel een beetje poep.
Ik vind het fantastisch dat we in dit land mensen een TBS kunnen aanbieden, dat wie een stoornis heeft hulp kan krijgen. Waar ik moeite nee heb, is dat zo'n hulptraject onderdeel van de vergelding uitmaakt. Onzinnig natuurlijk, dat zijn twee verschillende zaken.
Jort, cancel het skiën en zuiver dat verdomde OM.
Bel ook Marks moeder hierover.
@Heads or Tails | 23-02-11 | 20:44
De doodstraf?? alsjeblieft zeg, we leven niet in achterlijke theocratien.
Als je moeder wordt vermoord is dat extreem naar, dat zal iedereen vinden.
Maar dan maak je wel irrationele beslissingen. Dat is verkeerd, alles moet rationeel worden bekeken. Dus ook deze zaak.
@Leo* | 23-02-11 | 20:45
Nee.. men kijkt nu naar het IP-adres bij GS. Maar hou het wel ff onder je pet he!
Gaan we nu een mishandeling met letsel vergelijken met doodslag?
/OT
Is het Zwitsal-concept gedumpt?
/OT
@Steuntrekkert | 23-02-11 | 20:42
Vergeet niet dat hij daarna direct door kan met TBS. Wat in een licht geval al minstens 4 jaar is. Dit is wordt vaak verlengd.
Tsja, ik denk dat deze Roy van Kleef niet zo maar weer op straat staat. Klassieke psychopaat, onverbeterlijk en gewetenloos. Het is te hopen dat meneertje maar snel eigenmoord pleegt, doet hij iedereen een plezier mee.
@joories | 23-02-11 | 20:40
Ja, en d'r is iemand dood. Jouw moeder bijvoorbeeld, of je liefje.
Eens kijken of je dan nog zo onnozel zwamt. Die vent verdient gewoon een kogel, klaar. Moeten we dat gespuis nog een beetje gaan onderhouden ook, flikker toch op man.
joories | 23-02-11 | 20:40
30/40 jaar zonder je zoon doorleven, dat is pas lang.
@redactie
Lafbek Van Kleef zou dus als???
Lafbek Van Kleef zou dus al!!!
@joories | 23-02-11 | 20:40
Wat is er eigenlijk weg bij haar/zijn slachtoffer/s?
@joories | 23-02-11 | 20:40
Houd toch op. 3 jaar zou je voor zware mishandeling moet krijgen.
joories | 23-02-11 | 20:40
Een kaars kan ook lang branden. Sommige kaarsen gaan ineens weer aan.
Ik trap altijd even goed het vuurtje uit, just to be sure.
@joories | 23-02-11 | 20:40
Goh! Wat erg.
@Nacho_Vidal | 23-02-11 | 20:34
+1
Pasta-saus | 23-02-11 | 20:38
Ik wou alleen dat ik net zo snel kon reaguren als u.
Prima uitspraak. Hij mag alleen eerder de bak uit als hij zich goed gedraagt. Als hij dat doet duid dat al op verbetering.
iedereen zeikt dat 3 jaar (als hij alles keurig doet) veel te kort is.
3 jaar is echt heel lang. je leven is dan echt kapot. Je baan, je huis, je relatie's, je status alles is weg.
@Bakito | 23-02-11 | 20:35
Het verschil in ras zit ook vaak in een paar centimeter... Heb ik me laten vertellen op VARA gerelateerde zenders. Vooral de blanke sabel kwam centimeters te kort.
Rory 9 jaar, ouders van slachtoffer: LEVENSLANG.
Het kan aan mij liggen, maar wederom vind ik deze D66 rechter te soft straffen.
Maar goed, wie ben ik?
@Nacho_Vidal | 23-02-11 | 20:34
Prachtig geschreven, wat een talent.
WTF?! Waarom uberhaubt over negen jaar cel spreken, als hij na twee jaartjes er weer uit mag. Op TBS-vakantie. Fokking D66-rechtspraak.
kapotte_stofzuiger | 23-02-11 | 20:35
Het kan snel gaan. Je hebt vast het filmpje van Willem van Helvoort gezien.
Zie jij het gebeuren?
@Nacho_Vidal | 23-02-11 | 20:34
'Je let niet goed op tijdens de les Nederlands'
Het verschil tussen 9 jaar cel en vrijspraak is een paar centimeter en veel geluk.
Moraal van het verhaal: niet afwachten, maar met vrienden er zelf gelijk op los slaan, zo'n sociopaat maakt jou anders af.
Sorry... oorprikkertje en jouw advocaatje... Sinds GS ben je natuurlijk vogelvrij. LOL.
Je bent jong en je wilt wat.
Je spreekt af met je vrienden. Je drinkt een biertje. Je maakt je klaar en je doet wat gel in je haar. Je drinkt nog een biertje en je gaat richting de disco.
Je danst de hele avond en je sjanst wat. Je bent moe en je wilt naar huis.
Je hebt iets teveel gedronken en loopt per ongeluk tegen iemand op.
Je verontschuldigd je, maar het gaat maar door.
Je wil naar huis, je bent moe.
Je bent dood.
@reageerbuis | 23-02-11 | 20:32
was hij maar al geprikt door Bubba .. dat zou al een beetje genoeg doening zijn ...
Toch zitten er soms best goede dingen in de Sharia wetgeving... Dat dan weer wel...
Raar dat iemand wel een jaar moet wachten op berechting, in andere landen is dat vrij korter. Procedures daar zijn we in Nederland meester in, duurt veel te lang hier ! Zelfs voor een klein vergrijp moet je erg lang wachten en in spanning zitten.
Overigens vind ik het een terechte straf.
@reageerbuis | 23-02-11 | 20:32
Ja, en nee niemand weet waarom
Enne de oorprikker loopt nog steeds vrij rond.
Waren de zegeltjes voor levenslang op?
Ik ben het eens met een rechter... wat?
REAGEER OOK