Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook dat nog. Subsidiespons FunX zonder subsidie

wigger-15513.jpgZoals het er nu uitziet, houdt radiozender FunX binnenkort op te bestaan. Is dat zielig? Ja, dat is heel erg zielig. Want Kempi FM en haar luisteraars verdienen een permanent steuntje in de extreem kapotte rug, anders vallen ze om. Niet voor niets ontvangt FunX vanaf de start subsidie van zowel het ministerie van OCW, de NPO èn de gemeenten Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht. Nou, ben je dan ziek zwak en afhankelijk of niet? De reden voor deze massasubsidie moge duidelijk zijn: FunX is multicultureel (voor allochtonen) en heeft als doel allochtone jongeren 'maatschappelijk zichtbaar' te maken. Dus dan weet je het wel. We hebben het hier over de ultieme liefdesbaby van iedereen die van diversiteitsbeleid, positieve discriminatie en negertellen zijn passie heeft gemaakt (op eentje na). Het geinige is dat FunX volgens Synovate in de grote steden wel het best beluisterde radiostation onder jongeren is. Waarvoor +1! Desondanks gaan ze zonder subsidie kapot. Want: de FunX luisteraars worden kunstmatig uit het luisteronderzoek gehouden en dus kunnen adverteerders ze niet vinden. Hiervoor heeft Jan Westerhof, directeur audio van de NPO wel een verklaring: 'Dat komt doordat juist de jongeren die naar FunX luisteren vaak slecht bijhouden waar ze naar luisteren, ook als je ze dat vraagt.' Ahh! Dus ook daar hebben ze al een achterstand in vergelijking met de 538/Q-Music/3FM luisteraars. En ze zijn al zo maatschappelijk onzichtbaar. ZIELIG!!!!11

Reaguursels

Inloggen

Ik ken FunX pas vid het n leuke mix van vanalles en af en toe verrassende allochtonenmuziek.... echt best leuk... dus nou ja, als er ergens subsidie naar toe moet dan mogen ze wel door wat mij betreft.
En nee, bedankt, geen thee.Just rock!

Mrs.Project | 23-02-11 | 03:13

Als je je het jezel f niet kan herinneren heeft het geen indruk gemaakt
Als het geen indruk maakt heb je het niet nodig

Deus Absurdia | 23-02-11 | 00:02

Die directie van FunX is ook vooral allochtoon.....
FunX is een hobby van een paar overjaarde, zichzelf noemende rappers.

vanrechtsheeftvoorra | 22-02-11 | 23:27

ik als blanke autochtone hardwerkende niet-jongere luister altijd naar FunX, een verademing ten opzichte van de commerciele en meeste publieke radio zenders.
Ik zou het een groot gemis vinden als ze zouden moeten stoppen!

h28 | 22-02-11 | 20:34

allochtone jongeren beter zichtbaar in de media???
Zenden we opsporing verzocht toch wat vaker uit!

Olieboer | 22-02-11 | 20:09

Underground66 | 22-02-11 | 15:20
Als die cijfers kloppen heb je niet eens subsidie nodig. Beïnvloedbare leeftijd waar juist veel reclamebedrijven op mikken. Verder, plug muziek waar de zender zelf deels de rechten van heeft en vraag aan elke luisteraar wat doekoe te storten, exit probleem. Oh en ontsla degene die vergeten is jullie bij CLO aan te melden.

seven | 22-02-11 | 16:52

Geef die frequenties maar aan KinK FM, kan ik daar ook eens naar luisteren in de auto.

T'o Malaak | 22-02-11 | 16:21

He???
"Dat komt doordat juist de jongeren die naar FunX luisteren vaak slecht bijhouden waar ze naar luisteren"

Hoe weet je dan dat de jongeren die naar FunX luisteren dit slecht bijhouden?
Dus blijkbaar zijn er wel cijfers....

the_self | 22-02-11 | 15:51

@Seven
FunX is de populairste zender onder jongen in de leeftijd 15- 24 jaar en bijna de populairste onder jongen in de leeftijd 15- 34
www.funx.info/pdf/FunX_Bereikonderzoek...
FunX is er niet voor FunX, maar voor de luisteraars.

Underground66 | 22-02-11 | 15:20

@Che_cuevara | 22-02-11 | 13:42
U begrijpt dan waarschijnlijk wel waar ik naartoe wil. 80.000 euro voor een gratis template..?

Lurk | 22-02-11 | 15:19

ps Underground66
Wat betreft PowNed, dat is niet eens een eigen zender maar moet als kleine omroep ook ergens rond 11uur iets maken op tv en op zondagnacht 2uur na middernacht op een bestaande zender. Daarvoor moesten ze als start 50.000 betalende! leden hebben en worden er dat geen 3x zoveel is het exit.
Hoeveel betalende leden heeft funx? Nul.

seven | 22-02-11 | 15:16

@kapotte_stofzuiger | 22-02-11 | 15:05
Dan kan ik weer een cd van Eminem kopen waar wel een boekje inzit.

blinde kip | 22-02-11 | 15:09

Underground66 | 22-02-11 | 14:53
Subsidie is in NL idd een feit, dus daar als publieke zender naar rato uit vissen is logisch. Die 700milj (1,2mrd et ster) gaat echter vooral naar tv. Radio kost bijna niks, en daarbij zijn stadsjongeren geen vergeten groep, immers circa 70%-80% van NL jeugd woont in een stad en dus richten zenders als 3fm zich ook daarop. Waarom niet daar een (bnn doet dat bv al) programma? Waarom weer een extra zender? Hoe meer zenders hoe minder gesubsidieerde koek per zender. Daarnaast zegt funx wel veel jongeren te bereiken, maar die claim is zeer twijfelachtig. FunX is er vooral voor FunX. Als er bijna niemand ernaar luistert is subsidie hoe dan ook weggegooid geld. Subsidie raar rato aantal echte luisteraars en wellicht nog iets qua waardering is gebruik, maar meer niet. Voor zeg 10.000 luisteraars een semiladelijke zender maken is gekkewerk. Daarnaast is er ook nog lokale radio.

seven | 22-02-11 | 15:09

Maar heel hard roeptoeteren "wij vertegenwoordigen jongeren/zijn in touch met jongeren" zal in het verleden wel volstaan hebben schat ik zo in.

Randy McRanderson | 22-02-11 | 15:08

Underground66 | 22-02-11 | 15:01
Ah, de argumenten zijn op bij meneer urbanhatseflats69. Als je dat business plan van jullie ook zo beargumenteerd snap ik dat de subsidiekraan wordt dichtgedraaid.

Randy McRanderson | 22-02-11 | 15:06

Gewoon de Libische aanpak; FunX-luisteraars met de luchtmacht aanpakken, is die 97% van de criminaliteit in Nederland ook zo opgelost.

kapotte_stofzuiger | 22-02-11 | 15:05

@ Underground66 | 22-02-11 | 14:53
Je voegt in ieder geval iets toe aan de discussie. Dat kan van sommige mau-ers hier niet gezegd worden.
Maar goed. Je kijkt dus met name naar andere zenders "hullie hebben het ook". Moet je niet doen. Waar wil je zwemmen... in een poel met haaien of in een rustig bosmeertje waar je je ding kunt doen?
Ga altijd uit van je eigen sterkte en loop op eigen benen. Ook wat seven | 22-02-11 | 14:49 zegt. Ik denk dat als je echt zo geliefd bent bij je doelgroep en als je daadwerkelijk wat toevoegt... dan kun je veel bereiken. Misschien een gezond station met geïnteresseerde luisteraars. Geen rijk station, misschien wel een station met vrijwilligers, maar wel in ieder geval gezond. Subsidie is dat niet en is, in het geval van FunX, dus kennelijk pure verspilling. Heb je voornoemde ingrediënten niet... dan moet de stekker er uit, het is niet anders. Dat gebeurt met "normale" bedrijven ook. Zeur niet, pak je mogelijkheden. Dan komt het altijd goed.
Succes er mee. Ik ga geld verdienen.

Multiflauwekulti | 22-02-11 | 15:02

Beste Randy,

Volgens heeft mij Mau. al aangetoond dat jij ontoerekeningsvatbaar bent.
Wat doe je hier nog? Moet jij niet in je blote reet door het bos rennen ofzo?

Underground66 | 22-02-11 | 15:01

Radio Nutkikkers ?

Montgomery Burns | 22-02-11 | 14:59

Underground66 | 22-02-11 | 14:53
Dat "wij nemen jongeren serieus" is pure marketingpraat wat totaal geen inhoud heeft. Maar ik snap dat dat jullie unique selling point is om subsidie naar binnen te kunnen scheppen. Op dat juize fm draaien ze ook thug4lifeurbannigga muziek dus er is geen enkele aanleiding om zo'n gesubsidieerde club als FunX overeind te houden.

Randy McRanderson | 22-02-11 | 14:59

@Multiflauwkulti & seven

In mijn eerdere post (ergens bovenin) heb ik al gezegd dat ik het liefst zou zien dat FunX op haar eigen benen kon staan. En wat mij betreft moet dat ook de toekomst zijn. Feit blijft dat dat op korte termijn lastig te realiseren is, vanwege de eerder genoemde redenen.
Daarnaast wil ik nogmaals aangegeven dat in een land als Nederland, waar 700 miljoen euro naar publieke zenders gaat, er toch best ruimte moet zijn voor een zender zoals FunX. Een zender die stadsjongeren serieus neemt en een variatie aan muzieksoorten draait, plus ook nog eens interessante programma's maakt. Ja, ik maak reclame, so what.!

Underground66 | 22-02-11 | 14:53

Underground66 | 22-02-11 | 14:45
Subsidie moet hoe dan ook in verhouding zijn met effect, als er miljoenen gaan naar een zender waar uiteindelijk niet meer mensen naar luisteren dan een handjevol incrowd is het verspilling.

seven | 22-02-11 | 14:49

@blinde kip | 22-02-11 | 14:42 zodra ik dat nodig vind zal ik dat doen, die leestekens kan je vergeten al is het alleen maar om die "slimme" mensen te irriteren (kleine hahah k vond het niet zo sterk van je , miss ruik je sterk maar je grappen kunnen beter haal nog even een koffie in de werkgever's tijd of mag je al een cup-asoupje)

Mau. | 22-02-11 | 14:47

Indruk luistercijfers funx ivm 3fm en 538 via twitter
538 OR funx OR 3fm O search.twitter.com/search?q=+538+OR+fu...
Conclusie honderden tweets over 538 of 3fm voor je een funx tweet tegenkomt (en dat terwijl ze in het nieuws zijn) Ergo luistercijfers en basis funx nihil.

seven | 22-02-11 | 14:47

@Seven
En waarom is PowNed dan niet commercieel?
Blijkbaar te weinig aanhang..?

Het is erg makkelijk om telkens te roepen, subsidieslurpers etc.
Maar goed, dat past blijkbaar in tijdsgeest van tegenwoordig..

Underground66 | 22-02-11 | 14:45

@ Underground66 | 22-02-11 | 14:35
Beste vriend. Wat let FunX om commercieel te gaan? Begrijp je m'n eerdere comment niet. Of denk je dat ik je af zit te zeiken?
Ga wat doen. Maak er een commercieel station van in plaats van te gaan zitten miepen dat ze je subsidie afpakken en dat al die boze commerciële station het je zo moeilijk maken. Heb je doelgroep? Heb je (via de doelgroep) connecties? Maak een plan, neem 's risico.

Multiflauwekulti | 22-02-11 | 14:43

@Mau. | 22-02-11 | 14:28
Schrijven over piemelzuigen en zwetende ballen en bovendien luisteren naar gay kwijlmuziek. Gooi het gerust in de groep als je iets bekend wilt maken. Als je maar fatsoenlijk leestekens gebruikt.

blinde kip | 22-02-11 | 14:42

Underground66 | 22-02-11 | 14:35
Er zijn meer opties dan reclame alleen. Je kan ook zelf collecteren ipv de staat laten opdraaien. Maak mensen lid van een funxclub voor een tientje of twee per jaar, geef een betaald blad uit. Verkoop goodies, begin een betaalzender. Snij in de kosten met een webstream ipv onair. Wat kost bv een podcast (www.podstart.nl/ ) nou? 3x niks. Talloze amateurs doen het gratis.

seven | 22-02-11 | 14:41

@Underground66 | 22-02-11 | 14:35
Haha het gaat je echt niet lukken om dat uit te leggen aan geenstijlnezen. Hier zitten alleen maar pruimen die keihard gaan janken als er een euro naar cultuur of ontwikkeling gaat.

seenstijlgucks | 22-02-11 | 14:41

nou kom eens met je profile tut, kunnen we ff lachen , (kom je zelf wel eens van je pc vandaan? ooit een biceps gezien? )

Mau. | 22-02-11 | 14:40

@Multiflauwekulti | 22-02-11 | 14:30
heel normaal hoor dat bedrijven afhankelijk zijn van andermans geld om geld te als jouw bedrijf slecht staat aangeschreven in het jaarverslag v/d opdrachtgever ( vaak op papier , ook met elastiekjes, soms zelf paperclips!) krijg je ook ook minder opdrachten en dus minder geld en kan je minder uitvoeren.

Mau. | 22-02-11 | 14:39

Mau. | 22-02-11 | 14:33
Ik heb een 2 daagse online FBI Profiler cursus gevolgt dus mij maak je niks wijs beste jongen.

Randy McRanderson | 22-02-11 | 14:38

Wat ik ook wel kudt vond was dat er best veel nadruk op het allochtoon zijn werd gedrukt. Multicultureel muziek maken is niet hetzelfde als om de haverklap in een of ander onverstaanbaar buurtdialect de hippe boy uithangen.

De Kampsjeng | 22-02-11 | 14:38

Al die gesubsidieerde zuilen, dat belemmert toch juist de integratie? Als het zonder subsidie kan, accoord, dan is het een niche welke genoeg steun heeft vd luisteraars en zichzelf in de maatschappij kan handhaven. Moet er toch subsidie heen, kennelijk geen interesse. Ga anders met de collectebus rond, eens kijken hoeveel ze zonder staat nog loskrijgen van het publiek.

seven | 22-02-11 | 14:36

Het is belangrijk om ook publieke zenders te hebben, naast commerciele zenders. Dit omdat het doel van publieke zenders niet is om programma's puur en alleen te maken voor adverteerders en/of kijk/luistercijfers. Dat is bij commerciele zenders wel het geval.

Underground66 | 22-02-11 | 14:35

@Randy McRanderson | 22-02-11 | 14:31
met 1 meter 86 en 79.5kilo is het onmogelijk om obesitas te hebben, lekker onzin typen zonder iets te weten hoefjelekkernietnatedenken sufferd

Mau. | 22-02-11 | 14:33

@Multiflauwekulti | 22-02-11 | 14:27 Ben ik ook voor een groot deel met je eens maar we moeten niet vergeten dat er een groot aantal (nu ex!)-polici rondlopen die hier voor een heel erg zwaar deel voor verantwoodelijk zijn. Langzamerhand wordt er afgerekend met een aantal partijstandpunten die niet meer (en al lang hoor) van deze tijd zijn. Sommige partijen echter willen blijven vasthouden aan punten als multiculti etc. (je zult met me eens zijn dat deze partijen momenteel aardig verlliezen en ja, alleen subsidievreters en immigranten(vooral die van de laatste 10 jaar) zullen nog op deze partijen stemmen. En die partijen schamen zich niet eens!)

gigi gorgonzola | 22-02-11 | 14:33

@ Randy McRanderson | 22-02-11 | 14:31
Randy. De verre achterneef van Lying Dutchman en Superior Bastard.
Hè, gezellig.

Multiflauwekulti | 22-02-11 | 14:33

Pa Cartwright | 22-02-11 | 14:26
Wat weet daar nou van? Zweedse klompendrager.

sjaakdeslinksesul | 22-02-11 | 14:32

Mau. | 22-02-11 | 14:28
Door het fitnessen, het zal eerder de obesitas zijn die je parten speelt schat ik zo in.

Randy McRanderson | 22-02-11 | 14:31

@ Mau. | 22-02-11 | 14:25
Ah. Het is de schuld van een papiertje. Een papiertje met (of zonder, kennelijk) statistiekje.
Ook gek, zeg... ik voer mijn bedrijven zonder statistiekjes. Ik heb een goed en gezond verhaal. FunX dus kennelijk niet.

Multiflauwekulti | 22-02-11 | 14:30

@Van Kamsteren | 22-02-11 | 14:29
Moet je dat hier komen vertellen?
Hou dat lekker voor jezelf

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:30

Euh, kan deze dan wel een keer op het conto van de dankzij PVV "gure wind"? Het kan mij niet hard genoeg waaien in soepsidieland.

funkyd | 22-02-11 | 14:29

Ik luister alleen naar BNR.

Van Kamsteren | 22-02-11 | 14:29

@blinde kip | 22-02-11 | 14:24
valt niet mee he op het ondwerp blijven , aan de taalnazi's liklekkermedoorhetfitnessenzwetendeballen

Mau. | 22-02-11 | 14:28

@Pa Cartwright | 22-02-11 | 14:26
Pfff, gelukkig.
Dacht dat het aan mij lag.

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:28

@Mau. | 22-02-11 | 14:25
Ga toch uithuilen bij Joop.
Daar is dat een prima platform voor.

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:27

@ gigi gorgonzola | 22-02-11 | 14:23
Een land van jankerds. Dat zijn we. "Boehoe... ik red het niet!"... kijk om je heen en pak de eerste kans die je krijgen kan. Als dat ook niet werkt... door naar de volgende.

Of je kunt je tere handje ophouden, dat kan natuurlijk ook.

Multiflauwekulti | 22-02-11 | 14:27

@ Che_cuevara | 22-02-11 | 14:26
Forget it. Volkomen onjuist.

Pa Cartwright | 22-02-11 | 14:26

Het klopt niet dat FunX luisteraars slecht bijhouden waar ze naar luistereren. FunX wordt niet meegenomen in het CLO onderzoek. Met andere woorden, het lijstje waar mensen moeten aankruisen waar ze naar luisteren, daar staat FunX niet in vermeld. Grote adverteerders baseren hun advertentieuitgaven op onderzoeken zoals het CLO voor radio en SKO voor televisie.
Dat is ook de reden dat het voor FunX lastig is om zonder subsidie in dezelfde vorm verder te gaan.
Gezien de reacties hebben de meeste mensen een verkeerd beeld van FunX. Vandaar mijn oproep om te luisteren. Je mag het reclame noemen, maar zo kun je wel je mening onderbouwen.

Underground66 | 22-02-11 | 14:26

@sjaakdeslinksesul | 22-02-11 | 14:20
Zo, weer wat geleerd.

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:26

@Multiflauwekulti | 22-02-11 | 14:13
nog iemand die onbelangrijke dingen belicht bij het gebrek aan verstandelijk vermogen en kennis van de situatie, gaan we , (niet huilen je probeerde mn vorige comment ook te beantwoorden met argumenten dus je snapt het prima)
Als de zender funx mee werd genomen in het luisteronderzoek zouden adverteerders makkelijker bij hun terecht kunnen , zou funx minder tot geen subsidie nodig hebben, zou dit artikel overbodig zijn en zou ik het niet te vaak aan te incapabele mensen uit hoeven leggen.
maar omdat funx een aanzienlijk deel v/d luisteraars afpakt van commerciele zenders willen de commercielen funx uit het onderzoek houden en zo zelf meer geld ontvangen via adverteerders

Mau. | 22-02-11 | 14:25

@veuve-clicquot | 22-02-11 | 14:22
Blijkbaar niet.

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:25

Verder overduidelijk dat Funx haar luistercijfers bij elkaar hoaxed voor nog meer subsidie. Muziek luisteren jongeren eerder via download, youtube, ipodmp3, 538, 3fm, TV met clipzenders la mtv etc. Vraag die kids maar. 'Funx?, nooit van gehoord.'

seven | 22-02-11 | 14:25

@Mau. | 22-02-11 | 14:19
Waar het hart vol van is..., nietwaar?

blinde kip | 22-02-11 | 14:24

seenstijlgucks | 22-02-11 | 14:21
Dat juice fm wordt dus niet gepruimd door jullie incrowd thug4lifeniggaz, begrijp ik hieruit. Hebben ze daar het petje niet scheef op de kop staan of wat mankeert daaraan beste jongen.

Randy McRanderson | 22-02-11 | 14:24

@rara | 22-02-11 | 14:22
Tja, wat wil je? Met oogkleppen zie je nu eenmaal minder

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:24

@seenstijlgucks | 22-02-11 | 14:21
Hoe ontvangt u de zender eigenlijk? Is die gewoon op de ether te ontvangen?

Zeeschuimer | 22-02-11 | 14:24

Multiflauwekulti | 22-02-11 | 14:19 Perfecte weergave van de ondernemer, zeker in Nederland en ja, wat heb ik een typhushekel aan hetwoord subsidie alleen al. Het fenomeen verziekt werkelijk alles wat verziekt kan worden. Ik ben werkelijk benieuwd hoeveel mensen in 0031 er inmiddels afhankelijk zijn van een vorm van subsidie. (misschien doen we het niet eens zoveel gekker als de Grieken met ambtenaren: tel onze ambtenaren en subsidieafhankelen maar eens bij elkaar op)

gigi gorgonzola | 22-02-11 | 14:23

Typisch nederlandse onzin. Het hele land moet zich zien te redden met 23x detzelfde eenheidsworst op de radio, maar voor allochtonen is er natuurlijk wel iets doelgroepgerichts. Waar de rest voor moet betalen.
Volkomen terecht als dit ophoudt.

vetkleppert | 22-02-11 | 14:22

@Che_cuevara | 22-02-11 | 14:20
hebben ze dan geen ouders die werken die dat kunnen betalen?

veuve-clicquot | 22-02-11 | 14:22

@Bakito | 22-02-11 | 14:11
-Punk
-Country
-Thrash Metal

Zomaar een paar genres.

rara | 22-02-11 | 14:22

@seenstijlgucks | 22-02-11 | 14:21
Je moet toch eens naar die shift-toets laten kijken

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:22

@ Mau. | 22-02-11 | 14:19
Je bent hier wel op dictee. Lees en leer de huisregels.

Multiflauwekulti | 22-02-11 | 14:21

@Multiflauwekulti | 22-02-11 | 14:19
Oh, maar dat lukt ze wel. Is multicul, kan geen probleem zijn

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:21

@ Zeeschuimer | 22-02-11 | 14:11
ja daar heb je gelijk in, maar het is het enige goede hiphop-radiostation van nederland. Tevens brengen ze veel maatschappelijke onderwerpen aan de orde.. biijvoorbeeld de verkiezingen. Ik denk dat er veel luisteraars gaan stemmen die normaal niet zouden stemmen.

seenstijlgucks | 22-02-11 | 14:21

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:16
Uggs-dragers zijn echte rebels, die luisteren alleen naar Motorhead, Sepultura, Sonic Youth of Rancid ofzo.

sjaakdeslinksesul | 22-02-11 | 14:20

Jammer, maar gaan we nu ook Radio 1-6 opheffen?
Die draaien ook op soepsidie.
FunX is 1 van de weinige zenders waar je niet de hele dag dezelfde meuk hoort als op alle commerciele zenders en 3FM.

Bunaliua | 22-02-11 | 14:20

@veuve-clicquot | 22-02-11 | 14:18
Toch maar een collecte kan hij samen met %1biker op Nederlandse les

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:20

@Underground66 | 22-02-11 | 14:11
net zoals alle reclame, sla ik ook deze over.

veuve-clicquot | 22-02-11 | 14:20

@Randy McRanderson | 22-02-11 | 14:06
dat kan ook te maken met hebben met verstandelijk beperkingen, weet ik niet, ik ken u niet persoonlijk, @ stof(en piemel)zuiger het spijt me, ik wist niet dat ik hier op een dictee was beland altijd makkelijk om terug te vallen op iemands taal en interpunctie als de beperkingen het moeilijk maken om met argumenten terug te komen verder typ ik mijn woorden gewoon in normaal abn dus ookal is de interpunctie niet helemaal correct het is prima te lezen, mierenneuk leuk verder of blijf op het onderwerp

Mau. | 22-02-11 | 14:19

gigi gorgonzola | 22-02-11 | 14:16
ohhhhhhweetjedatgeeneens stom ben jij zeg

Randy McRanderson | 22-02-11 | 14:19

@ Che_cuevara | 22-02-11 | 14:14
Luistercijfers opkrikken om soepsidie te ontvangen.

@ Underground66 | 22-02-11 | 14:11
In plaats van ons en jezelf hier te vervelen... ga 's een plan bedenken dat dat schaap met vijf poten wél zelf voort kan wandelen als de financiële stok achter de deur wordt weggetrokken. Als je er dan toch zo bij betrokken bent... wil je vast wel wat moeite doen. Toch? Of niet? Een beetje ondernemen.... risicootje nemen... voortdurende dreiging op je bek te gaan... lekker man! Gewoon doen, kan jou het rotten.

*tyfushekel aan soepsidieslurpers heeft*

Multiflauwekulti | 22-02-11 | 14:19

@seenstijlgucks | 22-02-11 | 14:06
* Ondertitels graag *

veuve-clicquot | 22-02-11 | 14:18

UGGs?

Waar?! Wie?!

Pa Cartwright | 22-02-11 | 14:17

Als FunX na al die subsidiejaren bestaansrecht heeft gekregen, dan zullen ze vast nu in staat zijn om zelf de broek omhoog te houden. Indien nee, jammer. Next.

ymmv | 22-02-11 | 14:17

Voordat ik verder enig commentaar geef wil ik eerst wel eens even weten waarom er achter de laatste uitroeptekens in het stukkie het getal '11' staat. (het kan ook dubbel 1 zijn natuurlijk, maar dan nog, waarom?????)

gigi gorgonzola | 22-02-11 | 14:16

'Dat komt doordat juist de jongeren die naar FunX luisteren vaak slecht bijhouden waar ze naar luisteren, ook als je ze dat vraagt.'
yea sure, dat je exacte tijd ofzo niet opschrijft lijkt me logisch, maar iedereen die de radio aanzet weet heus wel waar ie naar luistert. Helemaal als je naar zon onbekend zendertje gaat zoeken op je radio

N1ckname | 22-02-11 | 14:16

En kentucky fried chicken en het CWI, kijk eens aan, al vier potentiele adverteerders!

sjaakdeslinksesul | 22-02-11 | 14:16

@sjaakdeslinksesul | 22-02-11 | 14:15
Uggs?

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:16

@Che_cuevara | 22-02-11 | 14:13
Tsja, die jeugd houdt daar tegenwoordig niet meer van geloof ik.

Zeeschuimer | 22-02-11 | 14:15

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:14
Lijkt er wel op.

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 14:15

Welke adverteerder is daar nou in geinteresseerd, behalve nickelson's en chiquita dan?

sjaakdeslinksesul | 22-02-11 | 14:15

Het FunX publiek is juist het volk wat massaal mp3-tjes van huilebalk Kayne West en al zijn vriendjes van het internet trekt. De cd-boekjes bij de Free Recordshop worden vervolgens gejat om indruk te maken op Conchilla en Latisha als ze weer eens een keer mogen meerijden. Daar ga je natuurlijk niet in investeren want wat kopen ze nou?. Het Funx publiek heeft al het geld hard nodig voor de benzine en ruilhamburgers voor de wekelijkse kelderboxfeesten.
Woord omhoog!

blinde kip | 22-02-11 | 14:15

@ Underground66 | 22-02-11 | 14:11
Nee.

Multiflauwekulti | 22-02-11 | 14:14

@Underground66 | 22-02-11 | 14:11
Jij komt als FunX medewerker hier wat reclame maken?

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:14

@Zeeschuimer | 22-02-11 | 14:11
Daar moet je moeite voor doen

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:13

@ Mau. | 22-02-11 | 14:02
Geenideewatjetemeldenhebtwantallefuckingleestekensontbreken.

Het gaat er dus om dat een of ander discriminerend radiostation sloten met geld ontvangt uit werkelijk alle windstreken. Du moment dat dat stopt kunnen zij de broek niet meer zelf ophouden. Ergo: geen bestaansrecht, dus opdoeken.
Dan kan die subisidie trouwens direct door naar plaatsen waar het wél nodig is. Die gangsta-rapperTs gaan maar in een kelderbox zitten beatboxen.

Multiflauwekulti | 22-02-11 | 14:13

@kapotte_stofzuiger | 22-02-11 | 14:06
Ik denk dat er nog meer kapot is.

Che_cuevara | 22-02-11 | 14:12

@seenstijlgucks | 22-02-11 | 14:06
Heeft u Funx daarvoor nodig? U kunt toch ook muziek kopen, downloaden, of een optreden bezoeken?

Zeeschuimer | 22-02-11 | 14:11

En wat kost de NOS ? ;
"Al dat strooien en sneeuwschuiven kost geld. We hebben onderzocht wat het gemeenten kost. Bas de Vries van NOS Net is aangeschoven."
Toch ook aardig wat pegels, dat zo een Felderhof in villa Flikkerhof met z'n half zachte geneuzel een godvrezend ncrv leven op kosten van belasting/subsidie geld mag leeglopen.
Wel lullig dan weer dat zijn konink.lijkhuis connecties door Bnn worden overtroffen.Allahchtonen beleidt is natuurlijk een keuzequestie.
Vanavond maar eens aardappel anders met kip het meest veelzijdige stukje vlees lekker wat smeltjus, kortom , een gezellig Hol.lands dagje.

Ratzing. | 22-02-11 | 14:11

Bijna elke genre binnen de popmuziek werd/wordt geïnitieerd door kleurlingen. De blanken gingen/gaan er vervolgens mee aan de haal om er een verschrikkelijke, mainstream skyradio variant van te maken, geschikt voor in de file of fabriekshal.

Bakito | 22-02-11 | 14:11

De mensen die FunX niet kunnen, ik raad jullie alleen aan om eens te gaan luisteren alvorens je oordeel te vellen. Op www.funx.fm kun je al onze streams beluisteren. Dat varieert van Dance tot aan Latin. Ook is de reguliere uitzending te beluisteren. De populaire middagshow Fresh 'n Up begint om 16.00 uur.

Underground66 | 22-02-11 | 14:11

seenstijlgucks | 22-02-11 | 14:06
U zeurt zelf. Vrede

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 14:10

@ seenstijlgucks | 22-02-11 | 14:06
Ik ga eerst een kwartiertje trachten je gebrabbel te ontcijferen.

Multiflauwekulti | 22-02-11 | 14:07

@Mau. | 22-02-11 | 14:02
Is uw shift- of caps-locktoets kapot?

kapotte_stofzuiger | 22-02-11 | 14:06

Mau. | 22-02-11 | 14:02
Nou zo makkelijk vind ik het anders niet om iets belachelijk te maken. Ik lig vanavond uren in bed hierover te piekeren om weer met mezelf in het reine te komen.

Randy McRanderson | 22-02-11 | 14:06

Jeweettogh, dat is die radiozendertje voor kansarm volk.
Je weet zelluf ...

GeflipteVlaflap | 22-02-11 | 14:06

wat een simpele boeren zijn jullie toch weer op geenstijl. Luister een keer de lijn 5 shows Wat Anders of Dus Dat van funx, die leveren elke week weer eargasms op. En wie denkt dat funx voor negerts is heeft het mis, bij optredens is 90% blank. Peace

seenstijlgucks | 22-02-11 | 14:06

FunX, zegt u? Nooit van gehoord. Ook: het valt met de zichtbaarheid wel mee. Kennelijk. Daardoor tevens: dikkedoei met die klup.

Multiflauwekulti | 22-02-11 | 14:05

@seven | 22-02-11 | 13:56
verdiep je eens voor je onzin uitkraamt funx is juist heel divers in buitelandse muziek , ook snijden ze onderwerpen aan die je op 538enzo niet hoort maar wel aanspreken binnen een bepaalde cultuur , dat hoef je niet leuk te vinden maar er is wel een grote doelgroep voor

Mau. | 22-02-11 | 14:04

ik snap de toon niet van dit artikel. a: powned is een kopie van geenstijl die niks nieuws toevoegdt b: pownews is oud nieuws klungelig aan elkaar gepraat c: powned is zelf een subsidie hoer (ja het gaat hier om een gs artikel maar achter de schermen zijn het dezelfde mensen , echt waar) daarbij als funx gewoon werd meegenomen in het onderzoek zouden ze genoeg advertentie inkomen binnenkrijgen om zonder subsidie verder te gaan.
dat getypt hebbende wil ik mij richten op de kortzichtige reacties van een hoop mensen hier die ipv dom typen ook gewoon productief kunnen zijn ikzelf ben vrij vandaag maar jullie vast niet allemaal, het is wel lekker makkelijk iets belachelijk maken wat jou niet aanspreekt, maar denk eens even na , in iedere categorie muziek (op klassiek na ) gaat het om bepaalde onderwerpen : liefde , sex , geld , drugs het word alleen anders gezongen/verteld en andere instrumenten worden gebruikt

Mau. | 22-02-11 | 14:02

Underground66 | 22-02-11 | 13:58
Het is hetzelfde als met films, mainstream onzin is gewoon wat de klok slaat

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 14:00

veuve-clicquot | 22-02-11 | 13:47
Ik ben bang dat dat niet gaat helpen.

Carpe@diem | 22-02-11 | 13:59

Dit kabinet schaft alles af. Als anarchist kan ik dat natuurlijk alleen maar toejuichen!

Bakito | 22-02-11 | 13:58

Het "witte" medialandschap draait alleen de mainstream R&B. En heeft bijna alleen maar witte mensen in dienst. Geldt voor zowel tv als radio

Nederland is niet meer hetzelfde als pakweg 50/60 jaar geleden.

Of komen jullie nooit in een stad als Rotterdam of Den Haag?

Een zender als FunX is eigenlijk een vooruitblik op de toekomst, maar blijkbaar zijn veel Nederlanders daar nog niet klaar voor.

Het liefst zou ik ook zien dat FunX op haar eigen benen kan staan. Opname in het CLO onderzoek speelt daar een zeer belangrijke rol in.

Underground66 | 22-02-11 | 13:58

@Dick Luyenlomp | 22-02-11 | 13:27
Laat ik nu ook toevallig naar KinkFM en StuBru luisteren, overigens omdat ze daar veel muziek brengen en weinig lullen. 3FM bijvoorbeeld word ik doodziek van. Die lui horen zich zelf graag praten, maar radio is ook muziek en daar hecht ik meer waarde aan dan aan dat gelul. Hoe dan ook ik begrijp ook niet waarom de belastingbetaler hier moet inspringen.

Hölzenbein | 22-02-11 | 13:58

Ken niemand die naar funx luistert, ook een allo vriend van mij (Libanees, Beiroet) luistert naar classic fm via de stream. Daarbij, wat een racist is funx eigenlijk als ze als allo doelgroepzender alleen/vooral (gangster)rap uitzendt.
*Yo yo yo bitch*

seven | 22-02-11 | 13:56

@veuve-clicquot | 22-02-11 | 13:20
3. De kwaliteit van die scooter-boxjes in je aerox niet zo goed is.

Pasta-saus | 22-02-11 | 13:55

@kapotte_stofzuiger | 22-02-11 | 13:16
http://tinyurl.com/4lsowda

Pasta-saus | 22-02-11 | 13:54

Underground66 | 22-02-11 | 13:49
Tja het witte medialandschap is niet zo verwonderlijk want geef een allochtoon een platform en er komt louter wartaal uit.

Randy McRanderson | 22-02-11 | 13:53

Underground66 | 22-02-11 | 13:49
Het 'witte' medialandschap draait genoeg R&B en al die andere shit.

Ik ben trouwens niet vies van een potje hip hop op zijn tijd.

Ik verwijs mensen die bepaalde muziek willen horen altijd door naar google.

www.deep.fm is een hele goede zender voor een beetje alternatieve (deep)house bijv.

Nacho_Vidal | 22-02-11 | 13:50

humor@ An die ARBEIT | 22-02-11 | 13:48

Pa Cartwright | 22-02-11 | 13:50

Als Nugger4Life zou ik nu alleszins een kudtdag hebben.

Pa Cartwright | 22-02-11 | 13:50

Het zou erg jammer zijn als FunX verdwijnt.
Het zorgt voor enige variatie in het, over het algemeen, zeer "witte" medialandschap.
En natuurlijk kost het belastinggeld, maar we betalen allemaal ook voor omroepen zoals de EO, Max, etc. En dat zijn ook gerichte zenders, die voor een bepaald publiek wel erg belangrijk.

Underground66 | 22-02-11 | 13:49

@Pa Cartwright | 22-02-11 | 13:45

Wat? De collecte die gehouden wordt voor een L.O.I basiscursus Nederlands?

An die ARBEIT | 22-02-11 | 13:48

FunX ? Wist niet eens dat deze "zender" bestond, kan 'm dus ook niet missen

AbuTelfan | 22-02-11 | 13:47

@Pa Cartwright | 22-02-11 | 13:45
Bindend block advies : 1%biker

veuve-clicquot | 22-02-11 | 13:47

"FunX is multicultureel (voor allochtonen) en heeft als doel allochtone jongeren 'maatschappelijk zichtbaar' te maken." OK, ik haak af!

Schaamharing | 22-02-11 | 13:46

@veuve-clicquot | 22-02-11 | 13:41
Dat je ze niet kent doet je enorm stijgen in mijn achting.

Che_cuevara | 22-02-11 | 13:46

@Che_cuevara | 22-02-11 | 13:43
Een fles schuimwijn is zo'n typisch doorgeefcadeau ;-)

veuve-clicquot | 22-02-11 | 13:45

Blijft de Hamvraag;

Zet het gezanik om en rond 1%biker zich alhier voort?

Pa Cartwright | 22-02-11 | 13:45

@Randy McRanderson | 22-02-11 | 13:40
En daarnaast vele Hip Hop radiostations op internet. En natuurlijk Youtube
www.youtube.com/watch?v=Xg46qfjY568

Zeeschuimer | 22-02-11 | 13:44

FunX is kut. Ze draaien alleen maar dezelfde muziek. Als het echt multi-culti was geweest dan hadden ze ook lekker Spaanstalig of zelfs zo nu en dan een leuk Israëlisch liedje gespeeld. Maar nee, rapper hier, rapper daar en als het niet rapt dan zingt het als een schaap.

Mokum Kosher | 22-02-11 | 13:43

@veuve-clicquot | 22-02-11 | 13:37
Zou het?
Moet ik betalen voor buitenlandse radiostations, het moet niet gekker worden.
Toch maar die fles schuimwijn opdrinken.
Ben ik misschien overal gauw vanaf.

Che_cuevara | 22-02-11 | 13:43

@Lurk | 22-02-11 | 13:29
Joomla is toch open source?

Che_cuevara | 22-02-11 | 13:42

Randy McRanderson | 22-02-11 | 13:40
Die is volgens mij ook dood, hoor.

Dick Luyenlomp | 22-02-11 | 13:42

@Einde van de Domheid | 22-02-11 | 13:39
Daar zeg je wat, of die een stuk beter zijn, ik ken ze bijna niet en dat wil ik graag zo houden.

veuve-clicquot | 22-02-11 | 13:41

Radio is zowiezo voor paupers en burgerkutjes.

Niekler | 22-02-11 | 13:41

Je heb toch ook nog juice fm waar ze dat onversneden koele multiculti geluid de ether in pompen.

Randy McRanderson | 22-02-11 | 13:40

Het is gewoon oneerlijke concurrentie voor onze eigen Jan Smit, de 3J's,, Nick en Simon, Chantal Janszsen en Marco Borsato

Einde van de Domheid | 22-02-11 | 13:39

veuve-clicquot | 22-02-11 | 13:33
Dan zullen wij het wel hetzelfde doen...
van mij mag elk buitenland zijn poen opmaken als het land goeddunkt. Als de Belgische overheid vind dat het belangrijk vind om zijn poen in een radiostation te steken, dan graag.
Zeker als het dan ook nog een station is dat een aanvulling vormt op de gangbare commerciële prut, die ik overigens ook gewoon luister.
In Nederland ben ik daar geen voorstander van want 3FM voegt werkelijk helemaal niets toe aan Q, 538 etc. Het is precies hetzelfde, of eigenlijk slechter, maar dan met zwaar betaalde ambtenaren als DJ, meestal van linkse maatschappelijke betrokken signatuur. Uiteraard.
En twee weken voor Pinkpop draaien ze wel eens een alternatief bandje, om hun massale back-stage verblijf aldaar te kunnen billijken.

Dick Luyenlomp | 22-02-11 | 13:39

Zoooo en dan gaah we nu een plaatje draaien van de formatie Noodweerrrrr.

Sjoishet | 22-02-11 | 13:38

LOL @ De Stramme Kabouter

dubbert | 22-02-11 | 13:37

@Che_cuevara | 22-02-11 | 13:35
EU bijdrage?

veuve-clicquot | 22-02-11 | 13:37

@veuve-clicquot | 22-02-11 | 13:31
Maar daar betalen wij dan niet aan mee

Che_cuevara | 22-02-11 | 13:35

Carpe@diem | 22-02-11 | 13:34
Hoeft niet,gaat u maar stickers vragen aan de poort.

1%biker | 22-02-11 | 13:35

Iedereen die wil dat er iets niet verdwijnt moet eens beseffen dat ze dan gewoon de eigen poeplap moeten trekken. Voor niks gaat de zon op zou weer de regel moeten zijn!

gozahtje | 22-02-11 | 13:35

@veuve-clicquot | 22-02-11 | 13:25
Je wordt steeds guller ;)

Che_cuevara | 22-02-11 | 13:34

@BlitzFlicker | 22-02-11 | 13:26: In tegendeel. Modemerk Adidas heeft een speciale afdeling met ontwerpers en paarse broeken die hun product alleen maar op de FunX doelgroep afstemt. In Frankrijk en UK schuiven ze zelfs die underground-scène wat euro's toe, in ruil voor wat subtiele reclame. Idem dito bij merken als Nokia, Samsung, Apple etc etc. Volgens mij ligt het niet aan een gebrek aan sponsors.

De Kampsjeng | 22-02-11 | 13:34

FunX, echt, ik had er nog nooooit van gehoord. Maar dat zal vast wel aan mij liggen.
Ik begrijp dat ik daar dus ook al weer jaren belasting aan betaal.
Ach dat moet ik wel over hebben voor het multiculti gedoe.
Waar moest ik ook alweer op stemmen op 2 Maart?

Carpe@diem | 22-02-11 | 13:34

@Dick Luyenlomp | 22-02-11 | 13:32
Als je het net zo doet als VC heel erg weinig ;-)

veuve-clicquot | 22-02-11 | 13:33

Ik luister er nooit naar maar het zal wel koele zender zijn want het eindigt op een X, immers.

Randy McRanderson | 22-02-11 | 13:33

Tip voor Funx: internetradio gaat het helemaal worden. 't Is ook veel goedkoper dan een echte zender, en de doelgroep is het grootste gedeelte van de tijd online.

En het kost de belastingbetaler geen cent.

rara | 22-02-11 | 13:32

veuve-clicquot | 22-02-11
En hoeveel belasting denk jij dat ik betaal in Belgie?

Dick Luyenlomp | 22-02-11 | 13:32

luisteraars hebben al moeite om de frequentie te vinden

Knapzak | 22-02-11 | 13:31

@Dick Luyenlomp | 22-02-11 | 13:27
StuBru is toch ook een (Belgische) subsidiespons?

veuve-clicquot | 22-02-11 | 13:31

Tadaaa! Kunt u subsidievrij naar Urban Metaldisco luisteren
www.shoutcast.com/

kapotte_stofzuiger | 22-02-11 | 13:30

@redactie
Als FunX dan toch uit elkaar pleurt, misschien wordt het dan tijd om MTNL ook weer eens na te trekken? Laatste keer dat ik het opzocht hebben ze 80.000 pleuro subsidie gekregen voor een Joomla website template.

Lurk | 22-02-11 | 13:29

Sinds wanneer moet ik bij de Volkskrant inloggen?

Zeeschuimer | 22-02-11 | 13:28

FunX is/was op zich zo slecht niet. Maar tijdens Brusselse straatfeesten zie je meer talent voorbij komen. Minder commercieel en meer straat. Ben van mening dat er na Raymster, Opgezwolle, misschien Appa en Flinke Namen weinig talent is opgestaan.

De Kampsjeng | 22-02-11 | 13:28

B_K | 22-02-11 | 13:24
Eensch dat er wel variatie mag zijn naast 538, Q etc. Ik luister zelf meestal KinkFM of Studio Brussel. Maar waarom moet dat de belastingbetaler meteen weer heel veel geld kosten?
Kink kan toch ook zonder subsidie?

Dick Luyenlomp | 22-02-11 | 13:27

Joris, de Volkskrant vraagt om een CAPS LOGIN

kapotte_stofzuiger | 22-02-11 | 13:27

Oeh geen FunX meer dat zou nog meer redenen zijn om rechts te stemmen :D

Uruzgaan | 22-02-11 | 13:26

Afschaffen! Ook hier geldt: de doelgroep heeft al genoeg zendtijd in Opsporing Verzocht.

De Stramme Kabouter | 22-02-11 | 13:26

De adverteerders wiens doelgroep naar FunX luisteren (urban party promoters en dat soort meuk) hebben geen onderzoek nodig om te weten dat die jongeren naar die zender luisteren, helaas hebben die adverteerders geen geld om de boel overeind te houden. Normale adverteerders boeit die doelgroep weer geen ene kut. Armoede jongeren radio is gewoon niet rendabel.

BlitzFlicker | 22-02-11 | 13:26

@Che_cuevara | 22-02-11 | 13:23
Dat is een fles schuimwijn met overmatige sulfaten ;-)

veuve-clicquot | 22-02-11 | 13:25

Ik ken denk ik wel 11 miljoen mensen die naar FunX luisteren. Toch gek dat geen enkele van deze luisteraars zich dat herinnert.
Iets met chemtrails, volgens mij!
*alu hoedje opzetten doet*

Dick Luyenlomp | 22-02-11 | 13:25

Een zender voor allochtone jongeren he? Zet Mo in als dj

Student_zonder_cent | 22-02-11 | 13:24

funx moet blijven, da's tenminste een zender die van alles draait in plaats van die standaard zooi van die 538'jes en veronica'tjes. Of gaat de regering hun nu ook al wegdoen omdat ze 'anders' zijn.

Trouwens: Best idioot dat de luistercijfers worden gemeten door mensen te vragen een dagboekje bij te houden. Iemand die wel een leven heeft, doet dat toch niet? Kansloos ouderwets.

B_K | 22-02-11 | 13:24

@veuve-clicquot | 22-02-11 | 13:20
Mag ik 3 van u

Che_cuevara | 22-02-11 | 13:23

@Wim-Lex | 22-02-11 | 13:21
Ja, voor als Sena/Buma/Brein of soortgelijke club bij uw succesvolle onderneming langskomen.

kapotte_stofzuiger | 22-02-11 | 13:22

-weggejorist-

Dakpanmaker | 22-02-11 | 13:22

Eeuhhh.... moet ik ergens bijhouden naar welk radiostation ik luister?

Wim-Lex | 22-02-11 | 13:21

Repsect man!

chop46 | 22-02-11 | 13:20

-weggejorist-

veuve-clicquot | 22-02-11 | 13:20

Wellicht de geboorte van een succesvol zelfstandig station... Wie biedt er meer...

hfakker | 22-02-11 | 13:19

Yo brother, naar die muziek en onnozel geleuter valt toch niet te luisteren ...

veuve-clicquot | 22-02-11 | 13:18

Yo fool, waar moet ik als wigger dan naar luisteren?

kapotte_stofzuiger | 22-02-11 | 13:16

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl