Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Christchurch. Levende kantoormensen uit puin gehaald

christchurch477.jpg De stad Christchurch in Nieuw-Zeeland (bij Middle-earth linksaf) is vannacht getroffen door een aardbeving met de kracht van 6,3 op de schaal van Richter. Dodental staat inmiddels op 65. Half de stad zit zonder stroom. Noodtoestand uitgeroepen. Ook het Nederlands consulaat is getroffen. Pix. Er komt veel ruwe footage binnen op YouTube. Omstanders en toegesnelde hulpdiensten halen hardwerkende Kiwi's uit een ingestort kantoorgebouw. VIDEO + LIVESTREAM

Reaguursels

Inloggen

ik heb net eindelijk gesproken met mijn vermiste vrienden. Hun huis is volledig ingestort. Ze hadden net hun huis verlaten om met de auto te vertrekken toen de aardbeving begon. waren ze 5 m later geweest hadden ze nu bedolven onder het puin gelegen. Ze moeten nu wachten voordat ze de puinrestanten mogen doorzoeken op enkele persoonlijke spullen. gelukkig hebben ze nog een 2e huis op het noordereiland.
Ze willen het liefste zo snel mogelijk vertrekken om alle ellende achter zich te laten.

treser.info | 24-02-11 | 04:43

FF over het hoofd gezien he? Hier is duidelijk sprake van een terechte wraakneming door de Maori goden. Moet je godverdomme je stad maar geen ChristChurch noemen.

blackpeace | 22-02-11 | 18:27

"Half de stad..."'

Grappig of gewoon over het hoofd gezien? Ik begrijp de bedoeling in ieder geval not!

IngezMededeling | 22-02-11 | 16:40

Zijn er nou meer aardbevingen en vulkaanuitbarstingen de laaste tijd of lijkt dat maar zo? Waar zijn de statistieken?

wirbel010 | 22-02-11 | 16:23

Vanacht omstreeks 02:00 uur ontving ik een mailtje van vrienden uit Christchurch met de vraag of ze a.s. juni voor een week naar ons toe op bezoek kunnen komen.
Wij een mailtje teruggestuurd dat ze van harte welkom zijn en we ons al verheugen op hun bezoek zie ik vervolgens enkele minuten later vanuit mijn ooghoek op CNN dat heel Christchurch voor de zoveelste x door een aardbeving is getroffen.
We proberen sindsdien tevergeefs in contact te komen en weten nog steeds niet of ze nog leven...

treser.info | 22-02-11 | 16:01

@theboss1 | 22-02-11 | 10:14
Dat 'andere bewustzijnsniveau' waar jij het over hebt noemt men in de psychiatrie ook wel 'psychose'. Sterkte.

rara | 22-02-11 | 10:16

Wow... Jij weet het echt allemaal beter dan de rest. Is me al vaker opgevallen.
Het is vast erg eenzaam aan de absolute top. Heb je wel een vriendin?

Nieuw-Zeelanders zijn sympathieke mensen met het verstand op de juiste plaats en dus niet tussen de billen zoals in Pakistan. Waar kan ik geld storten?

lemmie666 | 22-02-11 | 13:37

wow dit is erg, die aardbeving in India was een beetje bevolking uitdunnen, maar dit is erg.

Absrnd | 22-02-11 | 13:10

geloof heeft niets met spelling te maken. Maar als God bestaat dan heeft ie idd zieke humor.

revolutser | 22-02-11 | 13:10

Uitermate zuur dit, 68 doden is niet mis. Een kiwi vriend van me woont in Christchurch, althans toen ik hem vorige maand sprak ..

Tobi | 22-02-11 | 13:09

Beëlzebul | 22-02-11 | 11:22
Geloofd ?

Rammstein | 22-02-11 | 11:49

Het is een teken! Je noemt je plaatsje Christchurch (want dan is het zeker veilig) en dan schudt God de bergen. Weer een reden te meer om atheïst te blijven

De Veerboot | 22-02-11 | 08:50

Nou weten wij ook weer dat je niet geloofd. Waarom moeten jullie dat altijd laten horen en dat over de rug van doden?

reade romke | 22-02-11 | 11:42

@Rammstein | 22-02-11 | 10:46 Houeensop zeg het is niet mijn GOD vriend!
Die fabeltjes ben ik reeds ontgroeid.
Maar als je er wel in geloofd dan mag het wel duidelijk zijn dat GOD een klootzak is die de wereld door laat etteren als een steenpuist.
Gewoon een hufterige etter dus.

Beëlzebul | 22-02-11 | 11:22

Nee 10 jaar geen contact gehad en gisteren voor het eerst van christchurch gehoord, te bizar.

revolutser | 22-02-11 | 11:19

@revolutser 10:03
... zal wel een innige vriendschap zijn als je daar nu pas achterkomt.

R.B.Scott | 22-02-11 | 10:59

Beëlzebul | 22-02-11 | 10:33
De mens is gewoon slecht, daar doet jouw god geen ene reet aan.
En ook niet aan een aardbeving.
Dat je tegenwoordig alles live mee kunt kijken, van ijsbeertjes tot aardbevingen tot revoluties, en iedereen een verklaring wil voor iedere gebeurtenis. En als er geen verklaring is, dat Leute god aanspreken, of aluhoedjes gaan vouwen zoals die klöter van zojuist, allemaal menselijk, komt geen god aan te pas.
Gristenen en complot-theoristen, heel verschillend en toch eigenlijk gelijk.

Rammstein | 22-02-11 | 10:46

@Che_cuevara | 22-02-11 | 09:22
@Rammstein | 22-02-11 | 09:31
Omdat GOD een hufter is die graag onschuldigen laat boeten voor de daden van anderen.
Daarom zijn reli fanaten ook van die hufters die heel de wereld haten.

Beëlzebul | 22-02-11 | 10:33

theboss1 | 22-02-11 | 10:25
Fan ? Hoe oud ben jij, twaalf ?

Rammstein | 22-02-11 | 10:30

-weggejorist-

theboss1 | 22-02-11 | 10:25

@revolutser | 22-02-11 | 10:03
Nou, dat zal wel een goede vriendin van je zijn dan, als je dat bij toeval ontdekt.

manmanman | 22-02-11 | 10:22

-weggejorist-

theboss1 | 22-02-11 | 10:22

rara | 22-02-11 | 10:16
Wow.

theboss1 | 22-02-11 | 10:14
Je weet het inderdaad niet, sterker nog, je weet niets. Saddo.

Rammstein | 22-02-11 | 10:22

vrouw zit vast onder haar bureau. Het is donker en ze weet niet hoe het met haar collega's gaat. Ze krijgt geen reactie. Ze denkt dat ze gewond is maar ze kan het niet zien. Ze heeft afscheid genomen van haar gezin, maar heeft de moed weer opgepakt. Kriebels!!!
www.3news.co.nz/ChCh-survivour-trapped...

niet waar | 22-02-11 | 10:21

theboss1 | 22-02-11 | 09:43
Het enige wat jij kan voorspellen, is wanneer jij in je broek schijt.

Randy McRanderson | 22-02-11 | 09:36
Nou, enorm.

rara | 22-02-11 | 09:47
Als god niet bestaat, houdt het voor de duivel ook een beetje op hè ?

theboss1 | 22-02-11 | 09:57
LOL, jij ????????? In je natte dromen. Leer eerst maar eens knap spellen. Dat je een aardbeving moet hebben meegemaakt is duidelijk, je hebt een behoorlijk blok op je kop gehad zo te lezen.

Rammstein | 22-02-11 | 10:20

@theboss1 | 22-02-11 | 10:14
Dat 'andere bewustzijnsniveau' waar jij het over hebt noemt men in de psychiatrie ook wel 'psychose'. Sterkte.

rara | 22-02-11 | 10:16

-weggejorist-

theboss1 | 22-02-11 | 10:14

-weggejorist-

theboss1 | 22-02-11 | 10:11

@theboss1 | 22-02-11 | 10:01
Je leeft niet in onze wereld, in welke wereld leef jij dan? En hoe kun je dan reaguren, als je op een andere wereld leeft?

rara | 22-02-11 | 10:09

Sterkte aan die mensen. Je mag er niet aan denken dat er nog familie of vrienden tussen het puin ligt.

Hölzenbein | 22-02-11 | 10:08

@theboss1 | 22-02-11 | 10:00
Je zegt alleen maar dat ik ongelijk heb, zonder dat te onderbouwen. Je kunt vast wel een paar linkjes geven naar artikelen over dit onderwerp. Bij voorkeur geschreven door echte wetenschappers, als het kan. Niburu-linkjes negeer ik.

Tot nu toe heb je me niet kunnen weerleggen, dus ga ik er van uit dat je dat niet kunt. Misschien moet je eens op Wikipedia kijken wat 'cognitieve dissonantie' is.

rara | 22-02-11 | 10:07

KUT! gisteren ontdekt dat daar een vriendin van me woont!

revolutser | 22-02-11 | 10:03

Wat is het verschil toch groot tussen een aardbeving in een 1e en in een 3e wereldland. Waar in Haïti politiemannen kinderen begonnen te executeren die voedsel tussen de puinhopen zochten blijven deze mensen in Nieuw Zeeland bewonderenswaardig kalm en beginnen meteen met bergwerkzaamheden en hulpverlening.

wakkere_nederlander | 22-02-11 | 10:02

-weggejorist-

theboss1 | 22-02-11 | 10:01

-weggejorist-

theboss1 | 22-02-11 | 10:00

IDD dit topic gaat over aardbeving NZ en dat is al erg genoeg voor die mensen daar.

En trouwens.. alle voorspellingen ten spijt dood gaan we toch een keer.
Dus vergeet niet om nu te leven anders moet je maar gelijk gaan hangen.

*iets mompelt van wie dan leeft wie dan ..*

deraderendraaien | 22-02-11 | 10:00

Anyway. Het is tijd om mijn belofte van 09:42 aan zeg maar jansen gestand te doen. De vrienden op het strand wachten.

*plop*

vraagstaart | 22-02-11 | 10:00

@vraagstaart | 22-02-11 | 09:57
Dat van die prijs klopt wel maar als mevr Che en ik uit eten gaan (ja, ja ik mag ook mee) dan willen we eigenlijk "verwend" worden en dan is de prijs toch iets ondergeschikt.

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:59

@theboss1 | 22-02-11 | 09:56
Je ziet niet dat je plempsel van 9.43 dus complete onzin is?

rara | 22-02-11 | 09:59

-weggejorist-

theboss1 | 22-02-11 | 09:57

@Che_cuevara | 22-02-11 | 09:53 Het heeft wel wat. Je weet zeker dat de wijn goed is en je betaalt geen 60 euro voor een fles die voor 7 euries in de AH-schappen ligt.

Je betaalt dus enkel voor het eten - en dat is veel, goed en niet duur.

Ik ken trouwens ook een mevrouw die geen stap zet richting een restaurant zonder haar eigen koelbox koud bier achter in de auto, maar dat is weer een ander verhaal.

vraagstaart | 22-02-11 | 09:57

@theboss1 | 22-02-11 | 09:49
Ik heb het even voor je uitgezocht: aluminium heeft een plasmonfrequentie van 15eV en is daarmee een uitstekende spiegel voor alle straling in het infrarode, zichtbare, en nabij-ultraviolette gebied; vooral als wordt voorkomen dat het spiegelend oppervlak aan oxidatie blootgesteld wordt.

Blijkbaar weerkaatst het niets meer boven ultraviolet...

rara | 22-02-11 | 09:57

@necrosis | 22-02-11 | 09:55
Meer een alles verwoestende tsunami vrees ik

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:56

-weggejorist-

theboss1 | 22-02-11 | 09:56

@rara | 22-02-11 | 09:53
Die onthoud ik.
Heb daar ook wel eens behoefte aan.
Mezelf normaal voelen bedoel ik

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:56

@theboss1 | 22-02-11 | 09:49
Heeft er onder jouw hersenpan ook een kleine aardbeving voorgedaan?

necrosis | 22-02-11 | 09:55

@necrosis | 22-02-11 | 09:51
Die ja

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:54

@Hano | 22-02-11 | 09:51 Dat is in ieder geval een snelle reactie. Maar wat een enorme schade. 5 kilometer diep, dan was het epicentrum dicht bij Christchurch ook zeker?

vraagstaart | 22-02-11 | 09:54

@zeg maar jansen 09:35
Gelukkig worden zijn doortastend uitgevoerde ideeën prima beschermd door een flinke haardos.
In de laffe wartaal van kale schijn-doden,zoals daar o.a. zijn de heren Klink en Cohen,zit dus overduidelijk logica.

R.B.Scott | 22-02-11 | 09:54

@Che_cuevara | 22-02-11 | 09:48
Is niet uit nobele motieven. Ik vind het gewoon leuk om te discussieren met mensen die er zo aan toe zijn. Ik ga me er normaal door voelen.

rara | 22-02-11 | 09:53

@vraagstaart | 22-02-11 | 09:51
Meen je dat?
Dan kan ik net zo goed thuis eten. Eigen wijn meebrengen pfff moet niet gekker worden.
Maar eigen eten mag dan waarschijnlijk weer niet?

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:53

@Che_cuevara | 22-02-11 | 09:46
Je bedoelt die Limburger, aka koning van de grindbak?

necrosis | 22-02-11 | 09:51

@vraagstaart | 22-02-11 | 09:49
Wat hiervoor al gezegd is, ik geloof zelfs door jou.
In NZ zullen ze best wel een aardig hulpprogramma kunnen opzetten wat niet wegneemt dat internationale hulp altijd welkom zal zijn.

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:51

@Che_cuevara | 22-02-11 | 09:43
Bring Your Own. Zoals in veel restaurants in Australië, waar je geacht wordt je eigen wijn mee te nemen.

vraagstaart | 22-02-11 | 09:51

@vraagstaart | 22-02-11 | 09:49 Er worden meerdere teams met honden enzo uit Australie overgevlogen en vanaf het Noordereiland van NZ. ER zijn blushelikopters ingezet om gebouwen te blussen waar mensen in vast zaten.

Hano | 22-02-11 | 09:51

@theboss1 | 22-02-11 | 09:43
Je weet dat de zon slechts een paar jaar geen zonnevlekken heeft gehad?

Je weet dat er regelmatig zeezoogdieren stranden op de kust van Australie?

Je weet dat Nieuw-Zeelang geologisch altijd al actief is geweest, en dat aardbevingen daar altijd al voorkwamen?

rara | 22-02-11 | 09:50

Hou een sop met dat 2012 gezever!
De wereld vergaat echt niet.
Dit topic gaat over een aardbeving in Nieuw Zeeland.

wakkere_nederlander | 22-02-11 | 09:49

-weggejorist-

theboss1 | 22-02-11 | 09:49

@Hano | 22-02-11 | 09:45 Heftig man. Klinkt alsof er internationale hulp nodig is. reddingshonden e.d.?

vraagstaart | 22-02-11 | 09:49

@Wim-Lex | 22-02-11 | 09:47
Nee, handen zoeken

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:48

@theboss1 | 22-02-11 | 09:43
Leuk en aardig maar wat hebben de mensen in NZ eraan?
Je lijkt wel een onheilsprofeet!

necrosis | 22-02-11 | 09:48

@rara | 22-02-11 | 09:42
Dat je het hem nog wil uitleggen.
Het siert je wel maar ik vrees dat het vergeefse moeite is

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:48

@ Che_cuevara | 22-02-11 | 09:44
Ah, even wat cultuur snuiven! Lekker.

Wim-Lex | 22-02-11 | 09:47

@Rammstein | 22-02-11 | 09:31
Bescherming door de duivel?

rara | 22-02-11 | 09:47

@vraagstaart | 22-02-11 | 09:37
Ik geloof je meteen.
Al is het maar omdat mijn vrouw dat ook altijd zegt.

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:46

@theboss1 | 22-02-11 | 09:40
Volgens mij ben jij toch niet echt "The Boss".

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:46

Ben op dit moment in NZ, vlakbij Chrischurch. Land is in rep en roer, non stop tv uitzendingenen met niet gescreende beelden, dus bloedende slachtoffers enz. Veel gebouwen zijn ingestort. De aardbeving in september was 7,1 SvR, deze 6,2 SvR, maar die in sep was op 43 km diepte, deze op 5 km diepte. Bovendien zijn er meerdere naschokken geweest met meer dan 5,5 op SvR.

Hano | 22-02-11 | 09:45

@vraagstaart | 22-02-11 | 09:41
Ik vier het, dood of levend, maar ik vier het

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:45

@Wim-Lex | 22-02-11 | 09:41
Momenteel niet, ben op vakantie in Columbia

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:44

-weggejorist en opgerot-

theboss1 | 22-02-11 | 09:43

@Wim-Lex | 22-02-11 | 09:37
BYO, klinkt als een of ander medicijn

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:43

@theboss1 | 22-02-11 | 09:38
De kooi beschermt wel tegen electromagnetische straling, maar laat nou juist de mens er weinig tot geen last van hebben... Onzin, dus.

Aluminium is het verkeerde materiaal; het bezit weinig tot geen elektromagnetische eigenschappen. Het helpt dus niet tegen de straling. Onzin, dus.

Het effect van de zonnestorm is nu nog niet zo heftig als bijvoorbeeld tien jaar geleden. toen bleef eigenlijk alles ook wel werken. Wat is de reden dat je aannneemt dat het nu wel veel effect zal hebben?

rara | 22-02-11 | 09:42

@zeg maar jansen | 22-02-11 | 09:38 Over 20 minuten weer. Met een biertje. Nou ja: met een Bintang. Niet overdrijven.

vraagstaart | 22-02-11 | 09:42

@ zeg maar jansen | 22-02-11 | 09:38
Hij gooit toch een fles naar Che? Ik naam aan dat die wel op Cuba zit...

Wim-Lex | 22-02-11 | 09:41

@Che_cuevara | 22-02-11 | 09:35 "HOOP ik mijn 10-jarig huwelijk te vieren". Tart het noodlot niet. En je vrouw.

vraagstaart | 22-02-11 | 09:41

-weggejorist-

theboss1 | 22-02-11 | 09:40

@Wim-Lex | 22-02-11 | 09:37 Ja. Bij ons op Cuba hebben we eigenlijk altijd BYO. Zelfs als je naar de hoeren wilt, moet je zelf een vrouw meenemen.

vraagstaart | 22-02-11 | 09:39

Valt me op wat voor een rust er heerst, misschien verslagenheid, maar niks van dat histerische gedrag wat je vaak ziet bij een aardbeving. Of Nieuw Zeelanders stammen allen af van de Friezen met hun nuchtere kijk op dingen als een ingestort gebouw.

Scagnetti | 22-02-11 | 09:39

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:35
Nice, alvast gefeliciteerd! ^^

GeflipteVlaflap | 22-02-11 | 09:39

theboss1 | 22-02-11 | 09:38 Hee, schoonmaker, veeg niet eens alles op één hoop.

zeg maar jansen | 22-02-11 | 09:39

Wim-Lex | 22-02-11 | 09:37 Google het. Die jongen van Vraagstaart heeft al een keer of tig laten weten dat ie in Indonesië zit.

Op het strand meestal.

zeg maar jansen | 22-02-11 | 09:38

-weggejorist-

theboss1 | 22-02-11 | 09:38

@Che_cuevara | 22-02-11 | 09:36 Leer ervan deugniet.

En bedenk: het doet mij meer pijn dan jou.

vraagstaart | 22-02-11 | 09:37

@ vraagstaart | 22-02-11 | 09:35
Hebben ze in Cuba ook BYO ?

Wim-Lex | 22-02-11 | 09:37

@Randy McRanderson | 22-02-11 | 09:36
Dan maakt het toch niet meer uit?

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:36

@vraagstaart | 22-02-11 | 09:35
Auw, dat doet pijn

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:36

Rammstein | 22-02-11 | 09:33
Ja maar áls de wereld volgend jaar vergaat en hij heeft gelijk dan sta jij even mooi in je hemd zeg.

Randy McRanderson | 22-02-11 | 09:36

@GeflipteVlaflap | 22-02-11 | 09:32
Ach, in 2000 zouden we ook allemaal doodgaan, in 1900 ook geloof ik.
Ik weet maar een ding, in 2012 vier ik lekker mijn 10-jarig huwelijk. De rest zal mij een zorg zijn.

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:35

*lege Bintang fles naar @Che_cuevara | 22-02-11 | 09:32 gooien doet*

vraagstaart | 22-02-11 | 09:35

R.B.Scott | 22-02-11 | 09:34 Met z'n grijze haar met uitgroei zit ie daar wel goed ja.

zeg maar jansen | 22-02-11 | 09:35

@Randy McRanderson | 22-02-11 | 09:27 *ongeveer* halverwege. Pakistan is me nèt iets te exotisch, dank je. Brrr.

vraagstaart | 22-02-11 | 09:34

Nostradamus,kom d'r maar in;vòòr je het weet is het 2012.
M'n laatste zakkenvul-aktie wordt de pil van Drion,nog even heftig leven en dan:Toedeledokie motherfuckers.
Maar natuurlijk éérst om 10:10 nog even van Geert genieten op "Max".

R.B.Scott | 22-02-11 | 09:34

theboss1 | 22-02-11 | 09:29
Hou toch eens op met dat Jehova's - achtige geëmmer.

Rammstein | 22-02-11 | 09:33

-weggejorist-

GeflipteVlaflap | 22-02-11 | 09:32

@vraagstaart | 22-02-11 | 09:31
Tja, een Bolleke zit er hier wel in mmmmm

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:32

@Che_cuevara | 22-02-11 | 09:27
'n Bolleke, zou ik een moord voor doen. Of een Corsendock Agnus. Over een half uur een Bintangetje, meer zit er niet in. *droge snik*

vraagstaart | 22-02-11 | 09:31

Beëlzebul | 22-02-11 | 09:03
Waarom staat het Vaticaan dan nog rechtop ?

Rammstein | 22-02-11 | 09:31

@theboss1 | 22-02-11 | 09:29
Als we zo doorgaan halen we dat niet eens

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:30

-weggejorist-

theboss1 | 22-02-11 | 09:29

@Randy McRanderson | 22-02-11 | 09:27
ongeveer 176.242.949 inwoners.
Is wel wat ja

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:29

@vraagstaart | 22-02-11 | 09:25
Nou, dan ben je mekaar halverwege tegemoet gekomen.
Mooie oplossing.

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:28

vraagstaart | 22-02-11 | 09:25
Dat Pakistan he, is dat nou wat?

Randy McRanderson | 22-02-11 | 09:27

@vraagstaart | 22-02-11 | 09:24
Ow, ik wou net 1 euro overmaken.
Nou ja leg ik wat bij voor een biertje straks. ;)

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:27

@Che_cuevara | 22-02-11 | 09:24
Mag ik passen? We hebben een compromis, zitten ongeveer halverwege NL en NZ. Samen, wel zo gezellig.

vraagstaart | 22-02-11 | 09:25

@Che_cuevara | 22-02-11 | 09:22
Stucadoor. Muren hebben geen dragende functie, dus dichtsmeren en afstuccen is genoeg. Halve dag werk, zeg 4 euro inclusief materialen. Ik heb Giro 777 maar niet geopend voor donaties.

vraagstaart | 22-02-11 | 09:24

@vraagstaart | 22-02-11 | 09:20
Jij in NZ en je vrouw in NL.
Kun je via de cam alles meemaken.

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:24

@Beëlzebul | 22-02-11 | 09:03
Als dat zo is heeft hij de verkeerde stad getroffen denk ik

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:22

@Che_cuevara | 22-02-11 | 09:20
Moet jij eens opletten hoe snel een tasje leeg is. Of een scooter weg. Met het blote oog amper te volgen. Ze weten wel van afpakken pardon: aanpakken.

vraagstaart | 22-02-11 | 09:22

@vraagstaart | 22-02-11 | 09:19
Dus jij komt er met wat kitwerk vanaf.

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:22

@Wim-Lex | 22-02-11 | 09:18
Daar heb jij dan weer een punt. Lastig, lastig.....

vraagstaart | 22-02-11 | 09:20

@vraagstaart | 22-02-11 | 09:16
Maar die waren/zijn niet zo efficiënt

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:20

@Che_cuevara | 22-02-11 | 09:17 Wij hadden vorig jaar 6,4 met het epicentrum op een paar kilometer afstand. Alleen was-ie 10 km diep. Golvend strand, huis stond wat te zwaaien maar dat was alles. In één muur een scheurtje.

Wel wordt alles aardbevingbestendig gebouwd - ongeveer het enige waar echt streng op gecontroleerd wordt.

vraagstaart | 22-02-11 | 09:19

@wakkere_nederlander | 22-02-11 | 09:01
Als het voor niemand een verassing was, hoe komen ze dan aan 66 doden?

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:18

@ vraagstaart | 22-02-11 | 09:17
Nee maar dan is op vakantie naar NL wel weer ver.

Wim-Lex | 22-02-11 | 09:18

@kattenmepper | 22-02-11 | 09:01
Maar hij heeft wel gelijk, jij ook trouwens

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:17

@Wim-Lex | 22-02-11 | 09:15 Als je er woont is het niet zo ver meer, heb ik me laten vertellen.

vraagstaart | 22-02-11 | 09:17

@vraagstaart | 22-02-11 | 08:55
Hangt er ook vanaf hoever het epicentrum ligt

Che_cuevara | 22-02-11 | 09:17

@Bigbadwolf | 22-02-11 | 09:12 Zoals de Marokkanen Nederland na '40-'45 weer hebben opgebouwd dus eigenlijk.

vraagstaart | 22-02-11 | 09:16

Prachtig land met ontzettend vriendelijke mensen. T's alleen fucking ver vliegen, anders ging ik er elk jaar op vakantie.

Wim-Lex | 22-02-11 | 09:15

Het voordeel van de situatie in Haiti was dat alles voor de aarbeving al in puin lag. Daarom kon ik de acties voor de "wederopbouw" ook zo lastig duiden. Deze situatie in Nieuw-Zeeland is veel erger mensen.

Randy McRanderson | 22-02-11 | 09:15

Die cameraman/vrouw kijk alleen maar naar de papiertjes op straat. Voor Wikileaks ?

Kamervraag | 22-02-11 | 09:13

@ rara | 22-02-11 | 09:09
En zeker Chrischurch zelf.
Er woont een groot aantal mensen van Nederlandse origine en die hebben letterlijk alles daar vanaf dag een met hun blote handen uit de grond gestampt.

Bigbadwolf | 22-02-11 | 09:12

@Boomschade | 22-02-11 | 09:02
De gemiddelde NZ'er is veel rijker dan de gemiddelde Pakistaan of Haitiaan. De overheid van NZ is stabiel, en men kan zonder problemen geld lenen op de internationale geldmarkt. Er is dus geen gebrek aan middelen.

De gemiddelde Nieuw-Zeelander is in staat om zijn eigen broek op te houden, en daar is men trots op. Misschien is dat wel de belangrijkste reden.

rara | 22-02-11 | 09:09

Behoorlijk heftig.

Wat dit wel duidelijk maakt is dat de schaal van richter eigenlijk niks aangeeft. Deze aardbeving had een 6,3 de vorige in september meer als een 7. Het gaat er meer om op welke diepte het gebeurd. Deze gebeurde op slechts 5km onder de grond.

prot0 | 22-02-11 | 09:08

-weggejorist-

Beëlzebul | 22-02-11 | 09:03

Voor deze mensen ben ik wel bereid om geld te storten.

Bigbadwolf | 22-02-11 | 09:03

@La Cosa Nostra: een ondiepe beving heeft hetzelfde effect als het tafellaken onder het servies wegtrekken.
Er zijn Japanse opnames van kantoormeubilair dat door de massatraagheid lijkt te verrollen tijdens een aardschok.

MadDieu | 22-02-11 | 09:02

Waar blijft Giro 555 nu?
Oh, het zijn westerlingen. Hebben die geen hulp nodig ?

Boomschade | 22-02-11 | 09:02

Gelukkig hebben ze in Nieuw Zeeland een weerman die aardbevingen kan voorspellen. Daardoor kwam het voor niemand als verrassing en stonden ze al klaar met bezems om de rommel op te ruimen.
www.youtube.com/watch?v=qt0iIHXFnR0

wakkere_nederlander | 22-02-11 | 09:01

TokkieXL | 22-02-11 | 08:57
Inderdaad 2012 komt er aan net zo als 2013 2014 2015 2016 etc.
Ik verkies u tot de slechtste waarzegger van 2011

kattenmepper | 22-02-11 | 09:01


Hé grappig, Pritt en Brusselmans toevallig bijna tegelijk met een 9:00 aardbeving-topic.

Pritt moest wijken voor Brusselmans hihihi. Toch nog even het linkje van Pritt, opdat wij zijn one-minute-in-the-air topic niet vergeten: www.youtube.com/watch?v=RhzpVxJ2rUk

Willianus Wortelus | 22-02-11 | 09:00

@manmanman | 22-02-11 | 08:45
Juist, 5 kilometer diep dus.... ik had beter eerst je link gelezen.

vraagstaart | 22-02-11 | 09:00

2012 komt eraan!

TokkieXL | 22-02-11 | 08:57

Alless op youtube is of 5maanden oud of 1 jaar.......

flamingforce | 22-02-11 | 08:56

6,3 is inderdaad niet veel. Vlak onder de oppervlakte geweest?

vraagstaart | 22-02-11 | 08:55

Ik kan melden dat de situatie hier in Domburg stabiel is. Als er ontwikkelingen zijn laat ik het weten.

Randy McRanderson | 22-02-11 | 08:51

Het is een teken! Je noemt je plaatsje Christchurch (want dan is het zeker veilig) en dan schudt God de bergen. Weer een reden te meer om atheïst te blijven

De Veerboot | 22-02-11 | 08:50

Sterkte voor de mensen in NZ!
Hopelijk is mijn neef en zijn vriendin ongedeerd

TBS-er met verlof | 22-02-11 | 08:50

Leuk symbolisch: de church van christ stort in en 66 doden.

Bos Hout | 22-02-11 | 08:50

Daar is niet veel van over.

Pasta-saus | 22-02-11 | 08:47

Sterkte aan de mensen aldaar.

Heeft het RefDag al een relatie gelegd tussen de aardbeving en de lokale zondagsrustwetten?

rara | 22-02-11 | 08:47

@La Cosa Nostra | 22-02-11 | 08:40
www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm...
"The quake was not as powerful as the 7.1 that struck in early morning hours of September 4 last year but was much shallower, leading to greater damage."

manmanman | 22-02-11 | 08:45

@La Cosa Nostra | 22-02-11 | 08:40
Doordat alles al 'op scherp' stond door de voorgaande aardbevingen in het afgelopen half jaar, met ongeveer gelijke sterkte.

manmanman | 22-02-11 | 08:44

Heftige shit.
Sterkte en zo.

GeflipteVlaflap | 22-02-11 | 08:41

6,3 valt toch eigenlijk best mee? Hoe kan de chaos dan zo groot zijn?

La Cosa Nostra | 22-02-11 | 08:40

Het zal je maar overkomen.

IJzervreter | 22-02-11 | 08:40

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl