Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Officieel: 'Smeris' mag

smerislipstik.jpgFlapdrol mag niet. Homo en Fuck you mogen ook niet. Etterbak idem. T-shirtjes met de cijfercombinatie 1312 of het woordje Corrupt? Eveneens verboden. Maar SMERIS mag dus gewoon, getuige deze leuke lippenstickjes die de politie as we speak uitdeelt op de Huishoudbeurs. En omdat iets verbieden wat je zelf ook doet nu eenmaal lastig is, zijn we er uit. Het mag. Hé smeris, bedankt voor de verschafte duidelijkheid hè!

Reaguursels

Inloggen

En koddebeier flipsen op z'n varken doet het ook nog altijd goed.

Hollander01 | 20-02-11 | 12:07

@Terror-Jan | 18-02-11 | 13:38
Het is volgens mij "boter op je hoofd".

Hollander01 | 20-02-11 | 12:06

Helaas, gaat niet op. De uitspraak van een rechter was ooit "het gaat om de intonatie, het moment, de aanleiding en de intentie" waarmee je iets zegt.

Zelfs het woord 'agentje' kan al voldoende zijn voor een veroordeling terwijl 'kip' zomaar eens zou kunnen, zelfs 'klotenklapper'.

Er is een woord dat kan, altijd kan en dat toch vervelend aankomt. 'Mijnheer agent'. Gewoon telkens en telkens blijven herhalen, worden ze heel geiiriteerd van maar al kom je voor de rechter, die zal alleen maar kunnen concluderen dat je je aan de algemeen geldende beleefdheidsvormen hebt gehouden.

Mokumse Jopie Loos | 20-02-11 | 09:45

Is al best wel oud dat ding op de foto. Die hebben ze al zo'n half jaar

Baslew | 19-02-11 | 18:38

Stel dat je een agent uitscheldt voor een niet bestaand woord als "raksel" ofzo, kunt je hier dan voor vervolgd worden? Waarschijnlijk wel, want voor 1312 kun je ook veroordeeld worden, de agent hoeft zich immers maar beledigd te voelen.

pleurtop | 19-02-11 | 14:47

"Agenten zijn tuig, allemaal" Mag je dat nu wel of niet zeggen?

pleurtop | 19-02-11 | 14:40

Jottem! Een gratis balsempje!
Mijn ontzag is weer helemaal terug! #fail

MeneerJoost | 19-02-11 | 11:45

zeiksmurf | 18-02-11 | 23:15

Ik gebruik altijd de variant "Ik weet dat ik u geen (GEWENSTE AANSPREEKTITEL) mag noemen, dus dat zal ik dan ook zeker niet doen!"

nllismaj | 19-02-11 | 10:05

Is er geen afkorting voor smeris?

Klus | 19-02-11 | 09:21

Smeris een boterham voor mij.
Smeris dat zalfje op je lippen.
Smeris crème op je gezicht.
Ik word gek van dat woord.

IamPOWned. | 19-02-11 | 08:47

Lippenstift bij de smeris????? Gaan ze daar de bonnen mee schrijven dan??? Want bij het vrouwelijk personeel is men daar waarschijnlijk de handleiding bij vergeten mee te geven toen ze de lippenstiftjes gingen uitdelen.

Fireblade1971versie2 | 19-02-11 | 07:40

als je ze om een prijsopvraag vraagt kun je ze voor vanalles uitmaken. Daar is jurisprudentie over. " Wat kost het mij als ik u een ..... noem? " . gegarandeerd succes.

zeiksmurf | 18-02-11 | 23:15

Pannekoek !!!!!

estaloko | 18-02-11 | 20:31

Wàààààààt, 1312 mag ook al niet ?!?
Moet ik nou m'n pincode veranderen?

pollens | 18-02-11 | 19:53

Smerige smeris.

Boyo | 18-02-11 | 19:29

begint iets te dagen met "smeergeld"?

butthead | 18-02-11 | 19:03

Nah ja, volgens getuigen is 't geen balsem, maar een glijmiddel..... duh.
Waarom dan cadeautje? Nou, voor als je door ze genaaid wordt natuurlijk.
't Schijnt een stuk minder pijnlijk te zijn, zeggen ZE.

stekelige | 18-02-11 | 18:27

Ik heb al een paar keer aan een agent mijn t-shirt laten zien met de wortel uit 1721344, maar ze begrepen er niks van.

dr H | 18-02-11 | 18:07

Klabak?
Tuut?
Knoltuut? (agent te paard)
Wout?
Dirty Harry?
-

caudillo | 18-02-11 | 17:56

Het mag inderdaad lutsertjes. Er is zelfs een spreekwoord dat zegt: "Wat honing voor de beer is, is koffie voor de smeris". Dus.

Dr.Zeldenrust | 18-02-11 | 17:52

smeris flitspaallubricant

Lesbiman | 18-02-11 | 16:23

fuck you, too!

Centauri | 18-02-11 | 15:41

"Smeris" komt binnenkort ook op de markt met aambeienzalf....

MacVulpen | 18-02-11 | 15:30

"Smeris" ook in verschillende glijmiddelvarianten...

MacVulpen | 18-02-11 | 15:29

Smeris mag niet, smeer eens weer wel.
Wat ook mag:
Politie politie blauwe broek
heeft vanacht in bed gepoept
waarom heeft hij dat gedaan
wel hij zag de pot niet staan.
Blauwe. Vooral bekend in Limburg. In Friesland had of heeft men het over blauwe mannen. Spotrijmpje: ,,Pliesie, pliesie, blauwe broek/ heeft vannacht in bed gepoept.” De Grote Van Dale kent ook blauwhemd voor ‘politieagent’.

nokkenaskettingklem | 18-02-11 | 15:16

nllismaj | 18-02-11 | 15:01

rondkarren --> rond mag karren

Misschien kan de Chef Giveaways er eens over nadenken om ter gelegenheid van een volgend evenement Johnson & Johnson in huisstijl uitgedoste tampons te laten maken met als opschrift "BLOEDZUIGER" ?

nllismaj | 18-02-11 | 15:07

De print op T-shirts is toch redelijk eenvoudig te vervangen met 1213, 3112 of 2113? Dat mag geen problemen opleveren.

lillendvleesch | 18-02-11 | 15:05

@Dutch Peanut | 18-02-11 | 14:59
En ligt dat dan automatisch aan de kleur van de boosdoeners? Of zouden deze laffe muizen ook gewoon weg zijn gefietst van een groep blanke raddraaiers?

Denk er maar even over na...

An die ARBEIT | 18-02-11 | 15:03

Dit is weer een voorbeeld van iets waar veel politieagenten, conducteurs, BOA's ed. erg goed in zijn: de domme burger uitdagen a la "wij mogen het wel en jullie lekker niet!"

Zo snap ik ook niet dat er niemand in actie komt tegen het feit dat de politie in Katwijk rondkarren in een auto met een paar keer "13-12" erop gestickerd. (Dat nummer is het identificatienummer voor het Automatisch Voertuig Locatie Systeem. katwijk112.web-log.nl/nieuws_in_katwij... )

nllismaj | 18-02-11 | 15:01

An die ARBEIT | 18-02-11 | 14:15

Komt genoeg voor hier in het "westen".
bv laatst nog gehoord van een "ooggetuige" Politieagentes op de mountainbike worden aangehouden door een groep kansenjongeren, iets later zag deze persoon de 2 agentes als een joop zoetemelk wegfietsen terwijl de groep hun al spugend en schelden met schopbewegingen "wegbegeleiden".

dus ik neem aan dat dat wel vaker voorkomt.

Dutch Peanut | 18-02-11 | 14:59

@Bakito | 18-02-11 | 14:56
Ik denk erover na.

Wellicht kom ik in burka. Om net als Gregorius mijn identiteit te beschermen.

Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:58

@Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:55
Jij zegt het. Als ome Bakito erbij is, ben je overigens veilig hoor.

Bakito | 18-02-11 | 14:56

@Bakito | 18-02-11 | 14:53
Ik ben een anoniem lafbekje, hè.

Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:55

@Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:52
Heb je irl dan niet die drang om je mening te uiten?

Bakito | 18-02-11 | 14:53

@Bakito | 18-02-11 | 14:50
Doe eens een gok.

Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:52

@Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:49
Ga je mee....?

www.depierson.nl/

Bakito | 18-02-11 | 14:50

@Bakito | 18-02-11 | 14:48
Makkelijk te combineren, die twee.

Je bent hier op GS.

Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:49

@Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:43
Ik ben van het gestrekte been, niet van het natrappen.

Bakito | 18-02-11 | 14:48

ik las even smegma.

minimá-armezusvan.. | 18-02-11 | 14:43

@Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:40
Nogmaals, ik zou een aardig boekje kunnen opendoen.

De anekdote is de buitenste schil van een ui!

Bakito | 18-02-11 | 14:41

@Bakito | 18-02-11 | 14:38
Nou, het zijn de wetten van de wetgever die worden gebruikt, ja.

De wetgever faalt nogal eens. Zo ook bij effectieve wetgeving tegen langdurige leegstand.

Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:40

@Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:34
Dezelfde wetgever die Wilders nu aanklaagt.

Bakito | 18-02-11 | 14:38

@An die ARBEIT | 18-02-11 | 14:32
Nogmaals, ondanks mijn politieke voorkeuren, heeft het nooit geboterd tussen starre krakers en mij (blij, aantrekkelijke hippie). Je snapt wel waarom denk ik.

Niettemin is er een bepaalde opwaartse druk nodig om de woningbranche enigszins bonafide te houden.

Bakito | 18-02-11 | 14:36

1312. Is dat niet een eenmans-communicatie bureautje? Lijkt me eenvoudig om te beroepen op het dragen van bedrijfsireclame. Als shirt-dragert.

lillendvleesch | 18-02-11 | 14:34

@Bakito | 18-02-11 | 14:31
Dat tegengas moet van de wetgever komen, niet vanuit krakers.

Die, zo heeft de geschiedenis aangetoond, van nature de neiging hebben malafide te worden.

Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:34

@Bakito | 18-02-11 | 14:26
Waarom zou een kraker niet gewoon een woning kunnen huren? Hier in Venray heb je al vanaf 250 in de maand een klein appartementje. Dak boven je hoofd, welzijn. Helpt natuurlijk als je wil werken voor je geld, maar zelfs met een uitkering moet dat toch te doen zijn....
@Bakito | 18-02-11 | 14:27
Be-las-ting. U weet wel, de burger als melkkoe...

An die ARBEIT | 18-02-11 | 14:32

@Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:28
Huisjesmelkers hebben van nature de neiging malafide te worden. Het is goed dat daar wat tegengas tegenover staat.

Neemt niet weg dat er meer slechte dan goede krakers zijn. Pepsnuivende, egocentrische luiwammesen.

Bakito | 18-02-11 | 14:31

Natuurlijk om het zuigen van je overstse te vergemakkelijken, ik zou ook de blaren op me knop hebben, van elke avond weer een andere promotie gerichte zeug, naast me in de auto.

Schollekopkadaver | 18-02-11 | 14:31

@Bakito | 18-02-11 | 14:26
Ja, want zonder te kraken zouden krakers in de goot wonen.

Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:28

@An die ARBEIT | 18-02-11 | 14:24
Wat betalen?

Bakito | 18-02-11 | 14:27

@Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:21
Het is maar wat je belangrijker vindt, eigendom of welzijn.

Bakito | 18-02-11 | 14:26

@Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:21
Hoe simpeler hoe beter, mee eens!

borga locusta | 18-02-11 | 14:25

@Bakito | 18-02-11 | 14:20
Zullen we dan ook maar stoppen met belasting betalen?

An die ARBEIT | 18-02-11 | 14:24

Mocht al langer hoor. Medio 2010 stond de term "Animal cop" in het gedoogakoord en dat betekent "Dieren smeris".

Verhip | 18-02-11 | 14:24

@Bakito | 18-02-11 | 14:20
Nee, is het niet.

Niet dat de wetgeving toereikend was (of is), maar kraken is nooit een goed middel.

Je blijft van het eigendom van een ander af. Simpeler kan ik het niet maken.

Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:21

@Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:16
In sommige gevallen is het een goed middel om criminele activiteiten van onroerend goed maffia aan de kaak te stellen.

Bakito | 18-02-11 | 14:20

@borga locusta | 18-02-11 | 14:17
En aan die voorwaarden wordt meestal wel voldaan.

Buiten dat ik het semantiek vind. Je gaat gewoon niet ongevraagd in het pand van iemand anders wonen. Punt.

Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:19

Dus kraken is wat dat betreft hetzelfde als zwartrijden, belastingontduiken, malverseus declareren en niet teruggeven van de buurvrouw aan de buurman na een scabreus avondje

borga locusta | 18-02-11 | 14:19

@Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:16
Dan moet het nog wel oogmerk bij om het voor jezelf te behouden, zonder dat er toestemming is gegeven....

borga locusta | 18-02-11 | 14:17

@Bakito | 18-02-11 | 14:14
La propriété, c'est le vol

borga locusta | 18-02-11 | 14:16

@Bakito | 18-02-11 | 14:14
Tsjah, je duidt maar een eind raak.

Kraken is het je onrechtmatig toe-eigenen van het eigendom van iemand anders. Diefstal.

Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:16

Gaz21 | 18-02-11 | 14:14
Zou het?

drama | 18-02-11 | 14:15

@Dutch Peanut | 18-02-11 | 14:09
Waarom lach je? Ik ben serieus, meen je nou echt dat bepaalde mensen in Nederland, puur omdat ze tot een bepaalde groep behoren, vrij zouden staan van vervolging voor dit feiten? En dat iemand uit een andere grope, voor diezelfde feiten beboet zou worden?

An die ARBEIT | 18-02-11 | 14:15

@Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:12
Kraken is geen diefstal. Is een vorm van duiding.

Bakito | 18-02-11 | 14:14

@Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:07
De vraag is waar dat vervolgens in uw gedrag toe leidt. Al moet ook ik eerlijk toegeven dat ik onze hermandad slechts zelden op een handige manier aan het haar eigen imago zie werken. Beetje sneu want het zou de effectiviteit zeer ten goede komen. Dat thans populaire handhaven om het handhaven zal wat dat betreft het gezag van de dames en heren geen goed doen. Maar ach, in plaats daarvoor krijgen ze vast een mooie oorkonde van Herr Teeven.

borga locusta | 18-02-11 | 14:14

Smeris is toch verbastering van Smeer eens?

Gaz21 | 18-02-11 | 14:14

@Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:03
Tsja, dat ligt vaak aan hun meerderen en de heren in Den Haag, niet zozeer aan de wout zelf. Hoewel je er wel bepaalde types tussen hebt zitten, waarvan je je afvraagt of hij 's morgens bij het aantrekken van z'n polisiepakje misschien een net zo harde paal in z'n broek heeft als de wapenstok die ernaast hangt.

Maar dat terzijde...

An die ARBEIT | 18-02-11 | 14:13

I never eat a pig, 'cause a pig is a cop. En dan springen.

drama | 18-02-11 | 14:13

@Bakito | 18-02-11 | 14:11
Met de kanttekening dat ik geen ordinaire dief ben.

Ze zullen vast goed kunnen praten, die krakertjes.

Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:12

Lippenbalsem??
 
Die delen ze graag uit. Iedereen wordt genaaid door de 'smeris'. Tegen schrale schaamlippen! Zodat ze gewoon door kunnen naaien!!

Stijlloze Rukker | 18-02-11 | 14:12

@Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:07
Je klinkt als de gemiddelde kraker.

Bakito | 18-02-11 | 14:11

An die ARBEIT | 18-02-11 | 14:03

LOL

Dutch Peanut | 18-02-11 | 14:09

@borga locusta | 18-02-11 | 14:05
Ik accepteer geen gezag van mensen die mij onheus bejegenen.

Wanneer agenten niet op een fatsoenlijke manier kunnen communiceren is het niet meer dan logisch dat burgers die een gesprek in eerste instantie wel op een correcte manier ingaan al snel het respect kwijtraken.

Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:07

Op de hhbeurs lopen gemutileerde zeugen met donkerrode stekelkapsels en rechthoekige brillen op hun koppen.

Bos Hout | 18-02-11 | 14:07

@Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:03
Bespeur ik hier het steeds meer opgeld doende adagium dat je alleen gezag accepteert en respect geeft als de ander dat eerst aan jou betoont?

borga locusta | 18-02-11 | 14:05

@An die ARBEIT | 18-02-11 | 14:01
Ze hebben dan wel een uniform, maar soms doen die gasten er ook wel alles aan om juist totaal geen respect te krijgen.

Mogen ze ook wel eens aan werken.

Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 14:03

@Dutch Peanut | 18-02-11 | 13:57
Waar heb je het over? Beweer je dat er bepaalde groepen zijn in Nederland die zich niet aan dit soort regels hoeven te houden?

An die ARBEIT | 18-02-11 | 14:03

@An die ARBEIT | 18-02-11 | 14:01
En daarbij gaat het niet om hoe je het "bedoelt" maar om hoe het "in het maatschappelijk verkeer opgevat mag worden".

borga locusta | 18-02-11 | 14:03

@Bakito | 18-02-11 | 13:59
Wacht maar tot de eerste agent voor "pepernoot" uitgemaakt wordt... daar gaat de pepperspray. Dat wordt dan voortaan maar gewoon schieten.

borga locusta | 18-02-11 | 14:01

@Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 13:55
Ja, moeilijk. Het gaat dan ook niet zozeer om de gebruikte term, maar om het wel of niet tonen van respect...

An die ARBEIT | 18-02-11 | 14:01

Is het product dermatologisch getest?

Zeeschuimer | 18-02-11 | 14:00

Sinds agenten voor 'hobo' worden uitgescholden, dragen ze geen fluitje meer. Is jammer.

Bakito | 18-02-11 | 13:59

Misschien snap ik er gewoon niks van en ligt het allemaal aan mij, maar WTF doet de pliesie op de huishoudbeurs?

gozahtje | 18-02-11 | 13:57

@An die ARBEIT | 18-02-11 | 13:39

OK maar waar ligt de grens dan??
Kan ik me nou wel of niet vrij uiten en waarom mogen andere "culturen" dan wel een agent bespugen, beledigen en zelfs "lichamelijk contact" hebben?

Zeker weer iets van met twee maten meten o.i.d.

Dutch Peanut | 18-02-11 | 13:57

Mooi voorbeeld van verspilling en stupidity:
Vraagje: wat kost logo opdruk per 100 stuks?
Vraagje: En als de agent het op straat laat vallen dan..

poli | 18-02-11 | 13:57

CoJoNes | 18-02-11 | 13:45
Toch wel wat waard hoor!

Einde van de Domheid | 18-02-11 | 13:56

@An die ARBEIT | 18-02-11 | 13:55
Maar etterbak? Come on.

Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 13:55

@Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 13:43
Wij wel, maar naar mijn mening moet een ambtenaar zoals b.v een agent, wel een soort beschermde status hebben. Anders gaat het gezag compleet verloren.

An die ARBEIT | 18-02-11 | 13:55

@Proleet54 | 18-02-11 | 13:46
Ja, dat mag. Elke wout mag zich door Demmink in z'n reet laten nemen.

rara | 18-02-11 | 13:53

Kzou er best een willen ja want ik vindum wel errug grappig

huppeltrutje | 18-02-11 | 13:51

Jongens jongens wat een open-deur geforceerde parsebroeken beginnelingen idee. Als ik smeris hoor denk ik aan Indymedia en dan krijg ik overal jeuk.

doskabouter | 18-02-11 | 13:51

En vieze kut-wout, je laat je in je reet nemen door Demmink?

Mag dat?

Proleet54 | 18-02-11 | 13:46

Farizeeër mag ook, dat hadden ze zelf op borden staan toen ze stonden te demonstreren tegen Remkes. Graties tip voor niks.

CoJoNes | 18-02-11 | 13:45

Ik vind het wel een leuk gevonden woordgrap zo... Agenten met humor?

Nietvoordekat | 18-02-11 | 13:44

hey! humor en politie. het kan dus.

nenny | 18-02-11 | 13:44

Leuk ook dat ze op de huishoudbeurs staan: komt zo'n achter het aanrecht vandaan getrokken tupperware-doos mij straks bekeuren. Weet nu al dat dat lachten wordt.

Kotsende lama | 18-02-11 | 13:43

@An die ARBEIT | 18-02-11 | 13:39
Nouja, euh, eigenlijk wel... althans als het aan mij zou liggen.

Uiteraard geen oproepen tot geweld, maar verder moet iedere debiel alles kunnen zeggen.

Belediging? Daar lach je toch om?

Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 13:43

ikweetgeennicknaam | 18-02-11 | 13:39
En Bromsnor doet t ook goed......
Ook te gebruiken als nickname trouwens...

lilluke halve hoan | 18-02-11 | 13:42

eerstneukendanpraten | 18-02-11 | 13:29
Ach natuurlijk! Spelling en GS, het blijft een slecht huwelijk.

dalimens | 18-02-11 | 13:42

Agenten vinden het ook niet prettig als je ze "veldwachter" noemt kwam ik recentelijk achter....

ikweetgeennicknaam | 18-02-11 | 13:39

@Dutch Peanut | 18-02-11 | 13:26

Nou, slim hoor! Jij hebt je Milkyway verdiend vandaag! Ooit er aan gedacht dat een mening beledigend kan zijn? En dat er altijd nog zoiets bestaat als
"belediging van een ambtenaar in fuctie" ?

Wat is dat toch voor algemene geilheid op de vrijheid van meningsuiting tegenwoordig? Alsof dan alles automatisch gezegd kan worden....

An die ARBEIT | 18-02-11 | 13:39

da wizard | 18-02-11 | 13:34
lol: 'De Politie. Vuistdiep in het stinkende hol dat Misdaad heet.'

Abelardus | 18-02-11 | 13:39

Agent, mag ik u een incompetente klootzak vinden?
Nee? Oh dan vind ik u geen incompetente klootzak......
Daar is ie dan mooi klaar mee he?

lilluke halve hoan | 18-02-11 | 13:38

Smeris, smeris, boter op je brood

Terror-Jan | 18-02-11 | 13:38

unspiek | 18-02-11 | 13:37
De vrouw uit het vorige topic wel, dacht ik.

MiaWallace | 18-02-11 | 13:38

Dat doen ze nou toch weer een leuk poO litie is je bestevriend

Braakbal | 18-02-11 | 13:37

Royale with Cheese | 18-02-11 | 13:23
Gezien de dikke reedten van de meeste politieagentes, kunnen ze beter rekruteren bij McDonald's...

MiaWallace | 18-02-11 | 13:37

borderliner | 18-02-11 | 13:32
"schrale lippen": hebben vrouwen daar vanonder ook last van dan?

unspiek | 18-02-11 | 13:37

@Abelardus | 18-02-11 | 13:30
Gewoon een dildo met daarop de tekst: "de sterke arm der wet"...

da wizard | 18-02-11 | 13:34

Oei Goor | 18-02-11 | 13:19
Gheghe

Klaas Appelmelk | 18-02-11 | 13:33

Liever schrale lippen dan dat ik er een smeris overheen laat gaan :)

borderliner | 18-02-11 | 13:32

Zelf eens meegemaakt:
Ik maak een agent uit voor "lul" en de agent waarschuwt mij dat ik daarvoor op de bon geslingerd kan worden.
Ik vraag dus, aangezien ik een agent geen "lul" mag noemen, of het wel is toegestaan om een lul "agent" te noemen.
De agent antwoord, enigszins verbaasd, dat dat wel mag, waarop ik de man toeknik en zeg "Agent!".
.
Okay: het is erg voor de hand liggend, maar niet strafbaar en eigenlijk nog veel leuker ook.

McPhart | 18-02-11 | 13:32

flaprol?

TheVoice | 18-02-11 | 13:31

@Parsons | 18-02-11 | 13:19
Zolang het maar geen nachtelijke polutie betreft.

Oekbert-Drazington | 18-02-11 | 13:30

kras | 18-02-11 | 13:30

Smeris schijt aan een smeris...

eerstneukendanpraten | 18-02-11 | 13:30

Het is Smeres.
(Smeer eens).

Mac The Ripper | 18-02-11 | 13:30

Ah. Het vrijdagmiddagduidingstopic.

Multiflauwekulti | 18-02-11 | 13:30

"Van het woord smeris weten we wel met zekerheid waar het vandaan komt. We komen dit woord in 1800 voor het eerst tegen, in processtukken van de zogenoemde Brabantse Bende, met als betekenis ‘ijder persoon die op schildwacht moet staan’. Aanvankelijk werd smeris vooral gebruikt voor de crimineel die op de uitkijk stond en men zei ook wel op smeris of smieris staan. Vanaf het laatste kwart van de 19de eeuw zien we dat smeris vooral wordt gebruikt voor de overheidsdienaar die een oogje in het zeil houdt, voor de ‘politieagent’ dus. Waar komt dit woord vandaan? Via het Jiddische sjemiere van het Hebreeuwse sjemiera, beide met als betekenissen ‘wachter’ en ‘bewaking’. "
bron: weblogs.nrc.nl/woordhoek/2009/08/10/op...
.
+1 voor: "Aanvankelijk werd smeris vooral gebruikt voor de crimineel die op de uitkijk stond"

All | 18-02-11 | 13:30

Smeris toiletpapier - ook een markt

kras | 18-02-11 | 13:30

da wizard | 18-02-11 | 13:26
Ja, eerst wilden ze een dildo nemen met de tekst 'stekis in je kut' maar dat was dan weer geen synoniem voor politieagent.

Abelardus | 18-02-11 | 13:30

dalimens | 18-02-11 | 13:22

Dat is medereaguurder Fapdrol en dan vout gespeldT...

eerstneukendanpraten | 18-02-11 | 13:29

da wizard | 18-02-11 | 13:26

Slechte zaak, zijn mijn grootste concurrenten!

eerstneukendanpraten | 18-02-11 | 13:28

Ach, de zuurbekken, die zelf als eerste de politie bellen als de bal van de buurjongens te vaak in hun rozenperkje belandt, mogen ook even weer los op de politie.
*Op de eerste parkeer- of flitsboete mongeaul wacht*

Leuk verzonnen trouwens. Volgende item zal wel een pakje roomboter zijn.

Superior Bastard | 18-02-11 | 13:28

Een T-shirt met 1- 16-1-2 (all Polish are brommerT-criminals) mag weer niet vanwege het negatief wegzetten van de brommert-jeugd.

ojédiaré | 18-02-11 | 13:28

Inspecteur vlijmscherp....

Karel Kruizenruiker | 18-02-11 | 13:28

en met de toevoeging "ik vind jou een....." is het toch je eigen mening?
(vrijheid van meningsuiting)
zoiets van "ik vind jou een peniskoker"

Dutch Peanut | 18-02-11 | 13:26

Wel veel dildo's op die beurs dit jaar...

da wizard | 18-02-11 | 13:26

Ik kan me niet herinneren dat smeris een scheldwoord is voor een politieagent.
Wel dat het een synoniem is in de volksmond, lichtelijk minderwaardig werd gebruikt.

SouLLeSS | 18-02-11 | 13:26

-weggejorist-

Hertog van Alfa | 18-02-11 | 13:25

Smeris staat in het synoniemenboek.
Als je een leuke alternatieve benaming voor Grauspolizisten zoekt krijg je dan bijvoorbeeld: Senegalgalago-smerissen. Beetje vergezocht maar het klopt en is aliteratierijm

Einde van de Domheid | 18-02-11 | 13:23

Dit loopt al één a twee maand als ik me niet vergis. Posters zien hangen bij sportscholen, waar ze vrouwen hopen te rekruteren.

Royale with Cheese | 18-02-11 | 13:23

T-shirts met 1311 mogen weer wel. Omdat assholes een groot deel van het Nederlandse volk beslaat.

ojédiaré | 18-02-11 | 13:23

Wat is een flaprol?

dalimens | 18-02-11 | 13:22

Nou als ik eerlijk ben, vind ik dit gewoon best een leuke geslaagde grap. Doe mij zo'n lipbalsempje!

Abelardus | 18-02-11 | 13:22

Deze scheldnaam2) voor een politieagent is van Hebreeuwschen oorsprong.
www.encyclo.nl/begrip/smeris
Klopt het is geen scheldwoord.

wiers | 18-02-11 | 13:22

Wel een leuk woordgrapje. +1 voor humor bij de popo's

is evident | 18-02-11 | 13:21

Typisch voor die wouten, hè. Ook dit is weer een Befehl.

Er staat nog net geen 'smeris!'.

Art Vandelay Ultor | 18-02-11 | 13:21

lol. +1 voor de verzinnert.

Bluebook | 18-02-11 | 13:21

Is toch een samentrekking van "smeer eens" en dan een beetje in spreektaal.
Niks abnormaals hoor

Che_cuevara | 18-02-11 | 13:21

'Veldwachter'... Ook een mooie...

Rainbowwarrior | 18-02-11 | 13:20

Ik vinnum leuk..

pwman | 18-02-11 | 13:20

En voor bij de koffie een koekwous

Oei Goor | 18-02-11 | 13:19

Woudlopert dan?? Ah jah, toch leuk initiatief, en tevens ook goed voorbeeld voor de rest van de wereld ;).. Politie op de huishoudbeurs! Wat wil je nog meer!

The pirate Say | 18-02-11 | 13:19

Even je snor bijwerken met Smeris Lipcare?

Zeeschuimer | 18-02-11 | 13:19

Smerig.

HaanzonderkoP | 18-02-11 | 13:19

En pisvlek?

Mag dat ook?

Parsons | 18-02-11 | 13:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken