Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cartoonrel VARA-media ettert voort

herrsusserhose.jpgVraag in de mail. Of GeenStijl de gewraakte Joop-cartoon geplaatst zou hebben. In feite hebben we 'm al geplaatst. GS heeft het hele weekend als back-up voor Joop gediend. Volgens ANP-gegevens is cartoon op Joop 25.000 x bekeken. Bij ons toucheerde gewraakte tekening al 351.634 views. Waarom de taxpoet omroepserver van Joop het hele weekend stond te fikken en als een knipperlicht aan/uit ging, is onbekend. Je zou bijna denken dat er twee bloedgroepen binnen de VARA ruzie stonden te maken boven een publish/unpublish button. Maar om terug te komen op de vraag. Wij zijn geen mietjes. Ja, die cartoon zouden wij geplaatst hebben. Meteen daaronder een extragratis cartoon voor de broodnodige duiding. [VISUALISEER:] een veewagon op een desolaat treinstation, alwaar een PvdA-er in SS-tuniek de familie Gümüş (hun kleding subtiel voorzien van een naambordje met de U van "uitgeprocedeerd") uitzwaait voor een lange reis richting oosten. Raak detail; de dochter des huizes met hoofddoek die vanuit wagon angstig toekijkt -zoiets- naar wat de fascisten van de PvdA haar aandoen. Leuker kunnen we het niet maken. Wel realistischer. Want laten we wel wezen mensen; het is de PvdA die geïntegreerde Turkse kleermakertjes het land uitschopt. Daar doet de mediabrede zieke spin & frame van de linksmedia richting rechts niets aan af. Kortom & ofwel; de cartoonrel van Jolo cum suis ettert voort. Vandaag bij Epimenco in Trouw en in het hoofdredactioneel van de Televaag. Extragratis schrijnend geval. Daar waar Gregorius Nekschot nog het lef had zijn oeuvre te verdedigen in de media -zij het voorzien van burka- laat Adriaan Soeterbroek verstek gaan. Die doet liever huiliehuilie in de bevriende PvdA-media. Bonus: hier de Jos Collignon van vandaag. Lachen.

Reaguursels

Inloggen

Iedereen moet zijn lidmaatschap bij die linkse vara opzeggen en tegelijkertijd die pvda wegwezen allebei. Ook die mafkees wil zijn naam nog niet eens in mijn mond nemen die, die cartoon heeft gemaakt opsluiten.
STEM op de PVV-CDA-VVD. We zijn ons land aan het opofferen Verhagen heeft gelijk als ik die burka's die maf gekleden islamieten zie lopen waar eten die van waar werken ze enz. of vreten die ons belasting geld op

bernhardes | 16-02-11 | 10:39

Oneindig Godwinnen is als iedere keer dezelfde 10 euro uitgeven.
Dat kan niet. Hoeveel wisselgeld (Joden) zijn er nog over die als Godwin uitgegeven kunnen worden.

Moraal: Godwinnen mag, maar niet over de ruggen van Joden voor eigen gewin. Godwinners (joop.nl) zijn eigenlijk bankdirecteuren die eindeloos geld van anderen uitgeven.

ontlullen | 16-02-11 | 00:09

Schandelijke club, die Vara. Vrienden van Volkert. Opheffen.

Lewis Lewinsky | 15-02-11 | 22:35

Maar wacht s even, als Wilders Hitler is en de Koran Mein Kampf, is er dan wel een probleem?

Keizer_O | 15-02-11 | 18:13

raar, om uitgerekend de telegraaf hier over te horen, DE nazi krant van Nederland tijdens de 2e wereldoorlog

apparatjik | 15-02-11 | 17:02

partijvanmij | 15-02-11 | 15:08
Ja, wat is die VARA eigenlijk een zielig clubje he?

Prins Pils | 15-02-11 | 17:00

Maar om een signaal, dat het eens afgelopen moet zijn alles wat rechts,
te laten demoniseren door links.

De Kampsjeng | 15-02-11 | 09:13
Andersom mag natuurlijk wel. U bent een echte Wilders adept.
Een "het mag, zolang het in ons straatje te pas komt" mening.

Het Zilte Nat | 15-02-11 | 15:37

-weggejorist-

partijvanmij | 15-02-11 | 15:08

VARA als duidelijk verschillige haatomroep!

Prins Pils | 15-02-11 | 14:54

@macceraar | 15-02-11 | 09:01
De VARA doet niet anders, DWDD, PenW.

Pasta-saus | 15-02-11 | 14:20

Ik vind die "cartoon" niet eens zo smakeloos als eerder gewoon ontzettend slap, makkelijk en dus slecht.

rooiebosduivel | 15-02-11 | 14:05

@Tantalus K

Knip-plak is kapotkudt, je weet wat ik bedoel.

ptrbtr | 15-02-11 | 13:40

Ephimenco slaat de spijker op de kop +1

Jaimy Fox | 15-02-11 | 13:16

Uiterst zwak verhaal. Je plaatst een cartoon, of je plaatst hem niet. Je gaat er niet 'voor het evenwicht' een andere cartoon bijzetten. Brainless nincompoops.

zedenmeester | 15-02-11 | 13:08

@ zeg maar jansen
u heeft gelijk, fout mijnerzijds, kan niet mijn eerste reactie zijn.... toch een beetje zwitsal

wimster | 15-02-11 | 13:08

vanlinknaarrecht | 15-02-11 | 11:34

ghehe..

Wanneer de Vara, als zichzelf serieus presenterend medium Geert = Hitler mag tekenen, schets ik nodeloos kwetsend door.

Zolang het voor GS juridisch okay is. that is. Anders flikkeren ze mij eruit.

zovoklets | 15-02-11 | 13:05

zelfjoris, stond er al.

G-unite | 15-02-11 | 12:56

@ptrbtr | 15-02-11 | 11:24

Gümüº was een geretardeerd schaapje uit de fabel 'de Gümüº en de haspelknaap'

Tantalus K. | 15-02-11 | 12:35

ADO-Le-Cent | 15-02-11 | 10:46
Ik vind dat deze pent van u wat meer aandacht verdient.
Is dit het ''eigenlijke''orgineel?
Ik zit nog steeds te lachen.
1%biker | 15-02-11 | 10:54

Ja eigen maaksel en natuurlijk geen copyright

*Ziet geblindeerde wagen de straat in rijden.*

ADO-Le-Cent | 15-02-11 | 12:30

dubbert | 15-02-11 | 10:39

At your service...

de honden blaffen... | 15-02-11 | 12:02

Tóch maar even hier reaguren op Ephimenco. De Trouw leest toch geen hónd en hij is ijdel genoeg om hier drie keer per uur te komen kijken:
-
A:Telegraaf is het VVD-clubkrantje. Wilders wordt op de voorpagina's bepaald niet altijd uit de wind gehouden.
-
B: Wilders heeft na klachten van Nekschot over hem de opgelegde 'muilkorf' twee cartoons op de PVV website laten plaatsen - als uiting van solidariteit. C'est tout.
-
C: Er is verschil tussen 'de schaar hanteren' en niet komen opdraven omdat je je persoonlijk gegriefd acht door een niet helemaal aardige vergelijking. Niet iedereen heeft na jarenlange bedreigingen en beveiliging nog even veel eelt op de ziel... (soms wordt je tot weerbaarheid gedwongen, nietwaar Sylvain?)
-
D: Wilders kan Sylvain wel degelijk knollen voor citroenen verkopen. Zijn product is AANDACHT (citroen) . En die heeft hij hem vandaag weer volop geschonken (knol) - waarvoor dank. Immers: het geeft niet hoé ze over je lullen - zoláng ze maar over je lullen.
-
E: een vergelijking met paarlen en zwijnen ware wellicht treffender geweest - maar zó fantastisch schrijft Sylvain nu ook weer niet...

azoturie | 15-02-11 | 11:37

zovoklets | 15-02-11 | 09:45
Daar doe je het nog een keer, het is menens hè

vanlinknaarrecht | 15-02-11 | 11:34

Gümüº?, Gümüº?, was dat niet die illegale Turk die in Nederland meerdere illegale naaiateliers had, waarin hij zijn zwaar onderbetaalde personeel onderdrukte. Die met zijn illegale praktijken in Turkije twee riante villa's en een hotelletje of wat heeft laten bouwen?.
Bedoel je die Gümüº, Pritt??

ptrbtr | 15-02-11 | 11:24

zovoklets | 15-02-11 | 09:28
Ben bang dat je gelijk hebt. De waarheid en de onderwerping zijn als water en vuur.
In vrijheid is het brandje zo geblust, maar als je het water opsluit in een vat...

Ja dannu...

vanlinknaarrecht | 15-02-11 | 11:23

'A picture is worth a thousand words', wat een plemps, lijkt joop wel

hetluis | 15-02-11 | 11:03

'Francisco van Jole, eindredacteur en oprichter van Joop.nl, overweegt vooralsnog niet om de tekening te verwijderen. Het ergert hem dat PVV-lijsttrekker Machiel de Graaf dreigt Pauw & Witteman te boycotten, terwijl dat programma niet betrokken is bij de redactie van Joop.nl. 'Het past in de politiek van Wilders: doet één Marokkaan iets fout, dan moeten alle Marokkanen worden aangepakt.'

Wat is die Jolo toch een walgelijke smeerlap. En onverbeterlijk dom ook nog eens.

Art Vandelay Ultor | 15-02-11 | 10:59


i51.tinypic.com...
.
ADO-Le-Cent | 15-02-11 | 10:46

Ik vind dat deze pent van u wat meer aandacht verdient.
Is dit het ''eigenlijke''orgineel?
Ik zit nog steeds te lachen.

1%biker | 15-02-11 | 10:54

skinner | 15-02-11 | 10:47
Ik ben al zwaar tegen Europa,alles is ons door de strot gedrukt en daar ben ik niet zo blij mee.
Zeker niet als je achteraf ook nog gelijk krijgt.

1%biker | 15-02-11 | 10:50

Erm guise, laten we eerst maar afwachten of dit volgende week nog steeds zo'n hot topic is, k? :)

ROGL | 15-02-11 | 10:48

ADO-Le-Cent | 15-02-11 | 10:46
Hahahaha,lol koffie over de tafel,maar de moeite waard thanks.

1%biker | 15-02-11 | 10:48

@dubbert | 15-02-11 | 10:39
Grappig dat iets uit 2007 nog nieuw kan zijn. Plusje voor jou.
Waarom is dat nooit op GS geweest? *gaat meteen zoeken*

Joost Maghetweten | 15-02-11 | 10:48

1%biker | 15-02-11 | 10:42

het schijnt zelfs verboden te zijn door de EU, helaas is de EU een antidemocratische organisatie en hoeven we er dus niks van aan te trekken.

skinner | 15-02-11 | 10:47

Af en toe hebben alle partijen 10 min "zendtijd' voor politieke partijen. Dit wordt betaald door belastinggeld.
Behalve onze geliefde PVDA. Die hebben daar bovenop nog elke dag 24 uur hun Vara en daar bovenop onze Nos.
Uiteraard ook allemaal van ons belastinggeld.

Mantisomantis | 15-02-11 | 10:44

ROGL | 15-02-11 | 10:35
Vol verwachting klopt mijn hart,maar kijk je uit wat je over moslims tekend?
Dat schijnt gevaarlijk te zijn in europa.

1%biker | 15-02-11 | 10:42

@ ROGL

Doen!

skinner | 15-02-11 | 10:40

@ de honden blaffen... | Ik ben me kapot geschrokken - dit wist ik niet, thnx

dubbert | 15-02-11 | 10:39

Mick Jacker | 15-02-11 | 10:30
Je hebt helemaal gelijk. De Holocaust wordt te pas en te onpas gebruikt, misbruikt, om een politiek punt te maken. Dat is buitenproportioneel, getuigt van een heel slechte smaak en een schrijnend gebrek aan stijl.

Schoorsteenveger | 15-02-11 | 10:36

Ik lees steeds, meestal in linkse commentaren, dat Wilders "Woest" is.
Ikzelf heb die indruk niet. Wel zegt Wilders herhaaldelijk dat, vanuit de vrijheid van meninguiting, iedereen de meest smakeloze tekeningen over hem mag maken.
Hijzelf is daarna vrij om niet aan debatten deel te nemen van de club die dat soort "Hoogstaande" kunst en kits publiceert.
En laten we wel wezen. Een politiek debat zonder de PVV is in deze verlichte tijden meer een soort beschermd kleuterschool geleuter.

Mantisomantis | 15-02-11 | 10:35

Serieus who gives a flying fuck, ja de tekening is smakeloos, ja Wilders heeft een goede reden om niet bij de Pauw en Witteman te komen. Maar geef mij een week, en ik maak van alle "linkse" kerkgangers inclusief van Jole een "schokkende" tekening. Iets met kamelen, kiddieporn, goatse en poep & plas sex. Moet ik dit doen? Nee, kan ik dit doen? Blijkbaar wel als het aan de VARA figuren ligt. Als deze 'rel' nog langer duurt zal ik en mijn 4chan buddies er iets moois van maken. -Wordt-vervolgd

ROGL | 15-02-11 | 10:35

Trouwens wel frappant om het zo terug te lezen, dat het inderdaad de PvdA was die destijds Gümus terugstuurde. Dat was ik allang weer vergeten.
Nou weet ik alleen niet zo goed hoe ik daar mee moet omgaan: Moet ik nou heel hard roepen dat ze hypocriet zijn, of moet ik juist blij zijn dat ze het toen kennelijk wel goed konden doen?

Joost Maghetweten | 15-02-11 | 10:34

zeg maar jansen | 15-02-11 | 10:27

Mocht je gisteren niet neuken ondanks je bossen met rozen?

Kop op. 2eValentijnsdag, nieuwe kansen.

zovoklets | 15-02-11 | 10:33

@Krachtmeester | 15-02-11 | 10:16
Ik heb die uitzending ook gezien maar ze kreeg totaal geen steun van haar mede studenten en werd direct door Moscowitz onderuit gehaald. Het was ook een vergelijking vanhet niveau:
Een ezel heeft vier poten.
Een tafel heeft vier poten.
Eeen tafel is een ezel

De Veerboot | 15-02-11 | 10:33

Krachtmeester | 15-02-11 | 10:16

Als Wilders wat overkomt hebben ze het nicht gewußt.

skinner | 15-02-11 | 10:32

Mijn grootste probleem met die cartoon is niet dat het Wilders in een slecht daglicht zet, maar dat het de holocaust relativeert..

Ik had gehoopt dat de VARA dat ook zou inzien.

Mick Jacker | 15-02-11 | 10:30

zovoklets | 15-02-11 | 10:24 Heel mal ja.

zeg maar jansen | 15-02-11 | 10:27

Soeterbroek heeft een nieuwe. Daar heeft-ie lang op zitten broeden, op die meerduidige plaat. Daar zit een strange loop in waar Esscher nog jaolers op had kunnen worden! Geniaal! Daar kan-ie niet opnieuw op gepakt worden! Wat een subtiliteit, wat een nuance!

Schoorsteenveger | 15-02-11 | 10:27

Truttebol | 15-02-11 | 10:19

Ja, multiple-choice aanvinken waaraan je je geld besteedt wilt hebben bij de belastingaangifte gaat het helemal worden.

zovoklets | 15-02-11 | 10:24

Die vergelijking met Gümüş klopt niet; Gümüş is het land uitgezet omdat hij niet kon aantonen dat hij al 5 jaar in NL was. Tja, had-ie maar belasting moeten betalen en BTW afdragen. Fraudeurs / ruifmeevreters, daar heb ik niet zo'n mededogen voor.

JanRap | 15-02-11 | 10:20

Joop moet plat. Zo snel mogelijk. Niet vanwege die prent, van mij mag dat prima, maar vanwege het feit dat er op kosten van de belastingbetaler ijskoud propaganda (en HOE) wordt rondgestrooid. Ik wil absoluut niet meebetalen aan die bagger.

Truttebol | 15-02-11 | 10:19

Schoorsteenveger | 15-02-11 | 10:10

Wederom een wonderschone tegel, veger.

Utopisch dwalen, het houdt nooit op.

zovoklets | 15-02-11 | 10:19

De schandalige arrestatie van Nekschot destijds heeft nu nog steeds een vernietigende werking op de vvm, zoveel is zeker. Dat Kolonel Hirsch Ballin en zijn ondergeschikten toen niet ogenblikkelijk uit hun ambt gezet zijn is een historische misser geweest.
Ik vind dat Soeterbroek mag tekenen wat hij wil. Dat de Vara zulks vervolgens publiceert, is weer een andere zaak. Daar hangt inderdaad weer een beetje de nare demoniseringslucht uit de Fortuyn-tijd aan, en dat voelt niet goed.
Denk maar eens aan die 'studente' die Wilders vorige week in een tv-programma 1 op 1 met Hitler vergeleek: er zijn dus nu al hele volksstammen die - geletterd en wel - zeker schijnen te weten dat Greet de reïncarnatie van Hitler is. En dat is toch zorgelijk? Het feit dat zo'n vergelijking plaats vindt is al treurig genoeg, maar dat ontwikkelde mensen ook nog zo verschrikkelijk dom kunnen zijn daarin te gaan geloven.. mindboggling.

Krachtmeester | 15-02-11 | 10:16

Hoe verkrampt moet je zijn als je je toevlucht meent te moeten nemen tot dergelijke gitzwarte 'humor'. Dan moet je radeloos zijn, dan moet je besloten hebben dat je Wilders enkel nog kunt kunt verslaan als je hem maximaal demoniseert, als je hem afbeeldt als het kwaad der kwaden, dan moet je je vastklampen aan de hoop dat het volk hierdoor bang van hem wordt en hem zal mijden.
Dan moet je wéten dat de weinige argumenten die je nog hebt om de regeboogwereld die je wilde opbouwen en opdringen te verdedigen en door te zetten véél mager zijn, véél te mager om nog iemand te overtuigen. Dan moet je beseffen dat je aan de grond zit met je idealen, je dure woorden en je grote waffel. Dan moet je doorhebben dat je je macht voor even hélemaal kwijt bent en dat dat geheven vingertje van je een potsierlijk vingertje is geworden, een vingertje waar men een beetje medelijdend om moet lachen.
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/28...
Dit is het begin van een rouwproces, een langzaam afscheid van datgene waar je al die tijd in geloofd hebt en met geweld op de samenleving wilde drukken. Decennia lang was je bezig om die authentieke mens te bevrijden uit de ketenen van al die culturele dwang, te bevrijden van al die verstikkende taboes, en als je de balans opmaakt, dan moet je erkennen dat je hiervoor in de plaats nieuwe, onbekende en onbegrepen culturele dwang en nóg verstikkender taboes met wagonladingen vol hebt binnengereden, dat de ontmoeting met die authentieke mens, blij en dankbaar en dansend van plezier omdat je hem hebt bevrijd, ijdele hoop bleek te zijn, een droom, een waanbeeld, een dwaling.

Schoorsteenveger | 15-02-11 | 10:10

zeg maar jansen | 15-02-11 | 09:57
Oke,ik kies voor de koeien.
Ik begrijp u wel,maar daar waar 2 kampen ontstaan[en in mijn beleving gebeurdt dat]namelijk links,rechts zal ik toch een keuze moeten maken?
En ach een tekening?Waar doen we moeilijk over?
Geert wegzetten als Hitler,of Mo die een geit neukt minderjarig kind of een bomgordel op zijn hoofd?[kan nog wel ff doorgaan,maar waargebeurdt toch?]
Die vergelijking is voor mij niet hetzelfde,pas als leden van de pvv Islamieten in kampen gaat stoppen dan is er aanleiding voor zo'n tekening.
En van Mo weten we allemaal allang wat voor een man dat was.

1%biker | 15-02-11 | 10:09

-weggejorist-

randomaccount 19 | 15-02-11 | 10:08

CoffeePatch | 15-02-11 | 10:03

Het gaat natuurlijk wel om de context, qua duiding, waarin zoiets gezegd wordt.

zovoklets | 15-02-11 | 10:05

Uit de werkjes van van Jeauleau: "Je kunt niet beweren dat iemand gelijk is aan Hitler en vervolgens volhouden dat hij toch niet uit de weggeruimd moet worden. Het één beweren is het ander impliceren."
therealshowstopper.wordpress.com/2011/...

CoffeePatch | 15-02-11 | 10:03

De lucht van ontbinding ter linkerzijde va het politieke spectrum. In aanloop naar een Fortuintje doen ze nog wat slappe pogingen bij de Vara.

funkyd | 15-02-11 | 10:03

zeg maar jansen | 15-02-11 | 09:57

Nu nog Geerts oproep aan followers tot totale vernietiging van 'links", zijn toewensing dat ze veel dochters mogen krijgen en hun kamelen van uitdroging mogen sterven op de veluwe, en je hebt gelijk

zovoklets | 15-02-11 | 10:01

@zeg maar jansen | 15-02-11 | 09:57
Ho even, Wilders komt niet bij P&W... dat vergelijken met wat er met Westergard gebeurde is wel een beetje dubieus, niet?

De Donderaap | 15-02-11 | 09:59

1%biker | 15-02-11 | 09:53 Je bent schapen met koeien aan het vergelijken.
Het gaat om boosheid over een spotprent. We weten nu dat Greet er nét zo pissig van wordt als de gemiddelde islamiet wanneer de tekening tegen hen gericht is.


En dat is best een leuke constatering.

zeg maar jansen | 15-02-11 | 09:57

Toch wel fijn als GS even de naam Epimenco even corrigeert naar Ephimenco, want als we het toch met hem eens zijn staat dat wel zo netjes.

Reckneya | 15-02-11 | 09:55

Grappig detail:
Adriaan Soetebroek tekent een tuigkamp. En hoe portretteert hij tuig? Door Moslims te tekenen. Met andere woorden: Adriaan Soetbroek vindt Moslims tuig.

Tantalus K. | 15-02-11 | 09:55

zeg maar jansen | 15-02-11 | 09:45
U kunt roepen wat u wilt,maar u kunt mij niet vertellen dat veel islamieten niet voor problemen zorgen in de Nederlandse samenleving.Dat is voor mij een feit.
Kijk ik wil ook weg uit Nederland,maar ga je eens verdiepen in landen waar hetzelfde geld als in Nederland?Nee he,nee die zijn er niet.

1%biker | 15-02-11 | 09:53

Het is eigenlijk volstrekte tijdsverspilling om spotprenten of wat dan ook over de islam te maken. Als je wel eens naar het nieuws kijkt zie je wat voor greppeltuig dit volk is en dat ze niet in een beschaafd land thuishoren. Over Wilders is het wel nodig om cartoons en spotprenten te maken want er valt namelijk geen speld tussen zijn uitspraken en opvattingen te krijgen dus moeten ze hem wel op deze manier onderuit proberen te halen. Hij heeft het gelijk aan zijn kant dus komen ze met zaken die niet op waarheid berusten en trekken ze belachelijke vergelijkingen met Hitler. Islam hoef je niet zwart te maken het enigste wat je daarvoor hoeft te doen is naar de feiten en het nieuws kijken.

Randy McRanderson | 15-02-11 | 09:53

-weggejorist-

fapowitz | 15-02-11 | 09:51

@Dick Luyenlomp | 15-02-11 | 09:49
Mooi gesproken. +1

vraagstaart | 15-02-11 | 09:50

wimster | 15-02-11 | 09:44 Waar is je zwitsalkoppie?

zeg maar jansen | 15-02-11 | 09:49

leef!! | 15-02-11 | 09:43
Maar dat komt voornamelijk omdat fascistisch links (Prakke/ Stijenen) en fascistisch Islam (Enait, Rabbae) menen dat zij de wet aan hun kant hebben en juridische gronden zien om tegenstanders de mond te snoeren. (Door ervaring wijs geworden in Noord Korea, en communistisch Oostblok, dan wel het Islamitisch Midden Oosten) en de ware liberaal zijn tegenstanders zijn vrijheid van meningsuiting gunt.
Dat is het ware verschil.

Dick Luyenlomp | 15-02-11 | 09:49

MidEvilOnYourAss | 15-02-11 | 09:46 Toen er Nederlandse les werd gegeven was jij zeker spijbelen? Let eens op je d en dt fouten.

zeg maar jansen | 15-02-11 | 09:48

En Jos Colliignin +oneindig

MidEvilOnYourAss | 15-02-11 | 09:47

De Donderaap | 15-02-11 | 09:41
Kijk naar Pim,daar konden onze [s]linkse rakkers ook niet tegenop.
Ik ben bang dat als Geert iets gebeurt het hek van de dam is.
Maar wat mij het meest bezwaard is dat links wel hard schreeuwd maar niet met oplossingen komt.Links wil alleen maar meer uitgeven.

1%biker | 15-02-11 | 09:47

@leef!! | 15-02-11 | 09:43
Daarnaast zijn Wilders claims, hoe lomp ook gebracht, aantoonbaar op waarheid gebaseerd (ook al geldt dat duidelijk niet voor de meerderheid der Moslims, maar dat terzijde). Dat kun je van het meeste commentaar van de linkerflank niet zeggen.

De Donderaap | 15-02-11 | 09:46

Da's de eerste tekening van Jos Collignon die ik kan waarderen en raakt de precies de kern van iets anders. De reden dat links alles 'basht' (inclusief meerdere religies) behalve de islam is angst. Verder niet.

PTX | 15-02-11 | 09:46

Dick Luyenlomp | 15-02-11 | 09:32

Stoere jongen ben jij vanachter de PC. Je durft dit niet te herhalen in een islamitisch land. Laf!

En dat is waar het om draait. GW reageerd niet agressief en die aanhangers van die verwerpelijke ideologie wel. GW strijd ook voor jou zodat je kunt blijven zeggen wat je wil.

Dit soort uitlatingen behoren volgens GW wel degelijk tot de vrijheid van meningsuiting maar het is ook zijn vrijheid om te zeggen; ik ga niet aanzitten bij een gesubsidieerde omroep die mij zo neerzet. En doe niet zo stoer daar zou je zelf ook boos om worden.

MidEvilOnYourAss | 15-02-11 | 09:46

De Donderaap | 15-02-11 | 09:41

Nou? Laat ze het maar regelen. Komt wel weer een nieuwe Geert die misschien niet zo van het gedogen is.

zovoklets | 15-02-11 | 09:45

1%biker | 15-02-11 | 09:38 Huilie huilie over een spotprent, dat is pas kinderachtig. Een boycot over een spotprent. Dat is kinderachtig. Dat is bijna Islamitisch. Dat is bijna stropoppen verbranden om een spotprent. Maar wat hebben we gelachen toen om die boze Islamieten.

zeg maar jansen | 15-02-11 | 09:45

Op zich is het een smerig tekeningetje en lijkt die Zoetbroek met een nauwkeurig plezier de " klare lijn " te hebben gehanteerd. Met andere woorden ;
zijn nauwkeurige registratie lijkt op een zekere fascinatie te wijzen.
Dat Wilders de beledigde uithangt past bij de valse platvloerse tactiek die hij tegen over Moslims inzet, dat halfblond,halfblauw geen gevoel voor humor heeft mag als bekend worden veronderstelt.

Ratzing. | 15-02-11 | 09:44

Mijn eerste officiële comment op GS: Pritt, een mooi stukkie! En zo duidend ook...

wimster | 15-02-11 | 09:44

Dick Luyenlomp | 15-02-11 | 09:32

Met alle respect naar Wilders, maar hij moet gewoon niet zeuren. Vrijheid van meningsuiting werkt twee kanten op. Als ik wil zeggen dat de profeet (NSFW) een vieze pedofiel is, of dat alle Polen tuig zijn, allemaal! dan mag ik dat zeggen.

Ben het helemaal met je eens. Er is één ding dat wel een verschil maakt: Wilders moet zich voor de rechter verantwoorden en ik heb van "progressief" NL nog niet meegekregen dat zij zich zouden moeten verantwoorden.

leef!! | 15-02-11 | 09:43

@1%biker | 15-02-11 | 09:38
Je zou verwachten dat ze na die moord, pogingen tot moord en bedreigingen eens wat voorzichtiger zouden worden over wat ze over wie zeggen (en het waarheidsgehalte hiervan). In dit geval hoeft er maar één gek op te staan die denkt 'holy shit hij wil mensen echt vergassen' en die vind dat hij of zij zich moet opofferen voor de multiculturele samenleving door dat busje peroxide te vervangen met zenuwgas.

De Donderaap | 15-02-11 | 09:41

De cartoon van Jos Collignon says it all!

MidEvilOnYourAss | 15-02-11 | 09:39

@zeg maar jansen | 15-02-11 | 09:24
Er zijn grenzen. En ik ben buitengewoon gekwetst, geraakt, in een hoek gezet en boos door de teneur van je tegel. Als je hem niet intrekt, kom ik niet op je feestje.

vraagstaart | 15-02-11 | 09:39

Ik ben bang dat [s]links nog wel meer ''grapjes''gaat uithalen.
Het zijn net kleuters als ze hun zin niet krijgen,gewoon laten krijssen en doorlopen mensen niks aan de hand.

1%biker | 15-02-11 | 09:38

de honden blaffen... | 15-02-11 | 09:18

Werkelijk shocking...........
Ben zelf niet van de aangiftes, maar zou het haast overwegen.

leef!! | 15-02-11 | 09:37

Nou, ik ga in ieder geval Nederlandse producten boycotten en een vlag verbranden!

John McClane | 15-02-11 | 09:37

Het komt wel een beetje onvolwassen over hoor, lelijke plaatjes over elkaar tekenen. In groep 4 vond ik dat al kinderachtig. De knakker die dit getekend heeft heeft duidelijk niet het lef om Wilders Hitler te noemen dus krijg je deze genante vertoning. Goede cartoons brengen hun boodschap meestal subtiel en hebben een soort dubbele bodem maar als je een kamp, douche en een Wilders als kampbewaarder gaat tekenen wees dan een man en zeg gewoon: Ik vind Geert Wilders een Nazi. En bespaar ons deze flauwekul.

Randy McRanderson | 15-02-11 | 09:36

Gümüş was een fraudeur.
Hij was ondernemer en had ondertussen wél een ziekenfondskaart.

Als Gümüş het toonbeeld van integratie is, dan wordt fraude van import-rotzooi kennelijk geaccepteerd. Triest.

McPhart | 15-02-11 | 09:35

"Als tekenaar moet je wel heel stom zijn om niet aan concentratiekampen te denken als je Wilders hoort praten over tuigdorpen"
Dan ben je dus 65 jaar en hoor je beter te weten. Begrijp me goed, die knakker mag in het kader van vrijheid van meningsuiting wat mij betreft alles tekenen wat 'ie wil, maar hoe bizar en onhaalbaar het idee van 'tuigdorpen' misschien ook is, op werkelijk geen enkele manier is het te vergelijken met Nazi KZ's. En nee, Wilders is geen Hitler en Cohen is geen Hitler en Van Jole is geen Hitler. Weet je wie pas echt Hitler was? Hitler! Zullen we het gewoon daarbij houden?

De Vrolijke Kaafir© | 15-02-11 | 09:34

Overigens vind ik het bedroevend dat men zich weer eens vooral met de vorm bezig houdt in plaats van met de inhoud.

Ja, die cartoon is smakeloos, da's een waarheid als een koe. Maar dat moet kunnen.

Maar dat er vervolgens een complete veldslag losbarst die enkel en uitsluitend bestaat uit het elkaar bestoken met verbale oprispingen is dan toch wel weer erg zielig. Alsof we niks beters te doen hebben dan onze energie te besteden aan achterhoedegevechten.

Als van Jole graag een onsmakelijk gevecht voert - hij gooit ongetwijfeld graag met gedroogde kamelenstront, is multicultureel verantwoord en je krijgt er niet zulke vieze handen van - da's mooi, en dat moet van Jole zelf maar weten. Maar je moet deze goedkope linkse hitser niet groter maken dan 'ie is. Gewoon negeren.

Reinaert | 15-02-11 | 09:33

@zeg maar jansen | 15-02-11 | 09:21
Gregorius Nekschot?

vraagstaart | 15-02-11 | 09:33

Maar dit luid wel een definitief einde in voor hen, die andere meningen niet dulden, geen argumenten hebben en maar schreeuwen en boycotten en vele mensen in onze samenleving in een hoek jagen door anderen boven alle wetten stellen en te overladen met uitzonderingsposities omwille van een kleautereligie, die nergens op aarde eigenlijk thuishoort.
Creaguurder | 15-02-11 | 09:06

Nu is de vraag: Bedoelt u hiermee Wilders, of de 'linksmensen' ?

Rest In Privacy | 15-02-11 | 09:32

En heel links nederland juicht over de overwinning van het egyptische volk dat nu de democratie omarmt.... Totdat de moslim broeders de macht overnemen a la Khomeiny. En dan kunnen we cartoons als deze wel vergeten, want dan komen er spontane protesten en die zijn schadelijk voor de nederlandse economie.

Polletje Piekhaar | 15-02-11 | 09:32

Met alle respect naar Wilders, maar hij moet gewoon niet zeuren. Vrijheid van meningsuiting werkt twee kanten op. Als ik wil zeggen dat de profeet (NSFW) een vieze pedofiel is, of dat alle Polen tuig zijn, allemaal! dan mag ik dat zeggen.
Cartoons van Nekschot en van de profeet (TEAB) mogen ook.
Net zo als van Jolo en kornuiten een Godwinnetje mogen doen te koste van Wilders.
De tuigdorpen zijn zijn in het verleden ook al door de PvdA en het CDA geopperd (heropvoedingskampen heetten ze daar), dus dat kan Geert beter als argumentatie gebruiken dan een slappe cartoonist zonder inspiratie een podium geven.

Dick Luyenlomp | 15-02-11 | 09:32

Reinaert | 15-02-11 | 09:26 Even kijken.

Verrek ja.

count von ziegenpuss | 15-02-11 | 09:31

zeg maar jansen | 15-02-11 | 09:28
Grijsgekleurd, eigenlijk. Maar je ertoe zetten om door te lezen is wel de moeite waard. Alleraardigst geschreven.

Markies de Schade | 15-02-11 | 09:30

Na het commentaar van Soeterbroek hebben gelezen vind ik hem eerlijk gezegd een hypocriet. Het doel van het plaatje is mensen te wijzen op het gegeven dat volgens hem Wilders mensen in een hoek zet en doelbewust de verdommenis in wil helpen. Daarnaast geeft hij aan de plaat te hebben gemaakt omdat hij mensen voor het hoofd wil stoten, met als bonus dat hij "een hekel aan Wilders heeft". Hoe dom ben je dan? Sterker nog, hoe dom is de VARA (en Jolo in het bijzonder) om deze man een platform te bieden ten einde zijn idioterie te etaleren.
.
Het zou Adriaan S gesierd hebben als hij wat zelfreflectie demonstreerde, of tenminste met een intelligente pent kwam die enige relevantie had tot de realiteit.

De Donderaap | 15-02-11 | 09:30

zeg maar jansen | 15-02-11 | 09:27

Eg nie.

count von ziegenpuss | 15-02-11 | 09:30

Markies de Schade | 15-02-11 | 09:27 Voor een mooie witte tegel staat er wel veel tekst in. Dat dan weer wel.

zeg maar jansen | 15-02-11 | 09:28

Scheepskameel | 15-02-11 | 09:08

Misschien is dat wel goed. De opvolger van linkse 'schuilkelder' Geert zal minder soft te werk gaan en pro-actief Berlusconiaans preventie plegen . Linkse Geertje doet nu al weer een paar maanden gedogen en er beurt niks. Na het omleggen van Geert is de weg vrij en de bevolking misschien bereid tot kiezen van een rechts geluid met opsporing van potentieel subversieve elementen i.p.v. die duikende kibboetz held op slippers die alleen maar het juridische wapen hanteert.

zovoklets | 15-02-11 | 09:28

count von ziegenpuss | 15-02-11 | 09:24
Enter, spatie, enter. Witregel. Mooie tegel, dat wel.

Markies de Schade | 15-02-11 | 09:27

count von ziegenpuss | 15-02-11 | 09:26 Jij bent een vrouw hè?

zeg maar jansen | 15-02-11 | 09:27

@count von ziegenpuss | 15-02-11 | 09:24

Witregels maak je door een paar keer op "enter" te hengsten. Keer of drie volstaat.

Kijk maar.

Werkt echt feilloos. Graag gedaan.

Reinaert | 15-02-11 | 09:26

zeg maar jansen | 15-02-11 | 09:23
Als je 'm door hebt kunnen lezen, inderdaad. Pluskudo.

Markies de Schade | 15-02-11 | 09:26

zeg maar jansen | 15-02-11 | 09:25
Als ik dat maar onthou.

count von ziegenpuss | 15-02-11 | 09:26

count von ziegenpuss | 15-02-11 | 09:24 Spatie-enter does the trick.

zeg maar jansen | 15-02-11 | 09:25

vraagstaart | 15-02-11 | 09:22 Ja, door een abonnement te nemen op de Volkskrant.

zeg maar jansen | 15-02-11 | 09:24

Markies de Schade | 15-02-11 | 09:19

Je bedoelt een witregel. Moet je aan GeenStijl vragen.

count von ziegenpuss | 15-02-11 | 09:24

count von ziegenpuss | 15-02-11 | 09:14 Mooi!

zeg maar jansen | 15-02-11 | 09:23

Hitler was een socialist.
Goebbels was een socialist.
Van Jole is een socialist.

skinner | 15-02-11 | 09:23

Die van Collignon is werkelijk geweldig. Kan ik daar ook ergens pluskodoos over plempen?

vraagstaart | 15-02-11 | 09:22

Het is jaloezie van Wilders. Hij heeft er niet aan gedacht te kijken of er ook mensen binnen z'n gelederen zijn die kunnen tekenen.
Mijn raad aan Wilders, zoek een tekenaar, een cartoonist en laat 'm tekenen.

In plaats van huilie huilie te doen.

zeg maar jansen | 15-02-11 | 09:21

count von ziegenpuss | 15-02-11 | 09:14
Jezus-christus, een spatie hier en daar zou niet gek zijn.

Markies de Schade | 15-02-11 | 09:19

Die Collignon is goddomme wel spot-on zeg.

Sjampoo ouwe krabbelaar.

Achterdocht | 15-02-11 | 09:18

Capaciteit zat die betuwelijn.

Randy McRanderson | 15-02-11 | 09:18

Deze moet nog verschijnen:

Tuigdorpen

Zo eens in de zoveel tijd duikt in Nederland het idee van de tuigdorpen weer op, afgelegen plekken waar wij al onze asociale medemensen kunnen dumpen. Mogen ze het lekker onderling uitzoeken. Een nuttig idee, dat ooit ook door de socialisten is geopperd (als Koko Donker het wel heeft). Het is dus altijd aardig om te zien wat er gebeurt als Geert Wilders dit idee weer eens uit de kast haalt. Gelijk is het land te klein. Links Nederland struikelt zo’n beetje kwijlend over de eigen benen om de versleten racismekaart te spelen, want u begrijpt: Wilders wil die dorpen natuurlijk gebruiken voor het huisvesten van vervelende Marokkanen en dat wordt door links Nederland als zeer stigmatiserend ervaren. En omdat de multiculti’s zo’n geweldig gevoel voor humor hebben kwam er ook een cartoon over Wilders. We zien hem op de rug terwijl hij een aantal mensen – duidelijk allochtonen – die een labeltje met een T op de borst dragen de weg wijst naar de doucheruimte. Het geheel speelt zich af in een omheind kamp. Humor om te lachen dus. Iets met Auschwitz en douches, altijd leuk. Nu heeft ook Geert Wilders zijn gevoel voor humor over het algemeen zeer goed in bedwang, dus die klom gelijk in de gordijnen. In dit geval moet Koko Donker hem trouwens ook gelijk geven. Het is een kwaadaardige cartoon die ten doel heeft Wilders in een hoek te drukken waar hij helemaal niet thuishoort. Omdat die cartoon was geplaatst op joop.nl, een met belastinggeld gesubsidieerde website voor de chronisch verongelijkten onder ons, van de socialistische omroep de Vara, zei Wilders gelijk dat hij niet van plan was om naar het Vara-verkiezingsdebat te komen als die cartoon niet werd verwijderd. Waarop de man achter joop.nl, Francisco van Jole, een nogal middelmatig mediatalent dat geheel uit rancune jegens de niet-linkse medemens lijkt te zijn opgetrokken, stelde dat deze cartoon mocht omdat deze het debat aanzwengelde. En in zijn visie chanteerde Wilders nu de Vara. Koko Donker heeft een lenige geest, maar deze sprong was er toch een te ver. Wat hem betreft was deze cartoon namelijk over het randje, zeker gezien het feit dat de heer van Jole nu niet direct bekend staat als een tolerante figuur met gevoel voor humor. Maar vooruit, Koko Donker kan niet wachten op de volgende cartoon, van rechts dit keer. We zien hoe De Grote Leider van de Gedachtenpolitie van Jole in zijn sterk op een SS-pak gelijkend zwart uniform met dito pet hoog boven het publiek verheven in het stadion van Neurenberg een parade afneemt van geüniformeerde mannen die allen hun sterk op een AK 47 gelijkende ballpoints – iemand van de gedachtenpolitie streept immers nogal graag in andermans opinies – presenteren in de richting van De Grote Leider. Deze heeft zelf nogal last van zijn rechterschouder en strekt daarom de rechterarm recht vooruit om zijn pijn te verlichten. Deze cartoon noemen we dan De Verdedigers van het Vrije Woord. Koko Donker geeft u op een briefje dat de heer van Jole dan als een verontwaardigd speenvarken in de media zal lopen gillen dat hij gedemoniseerd wordt, dat de maker van de cartoon achter slot en grendel moet en dat er in dit land slechts ruimte kan zijn voor multicultureel angehauchte medemensen. Op de een of andere wijze zijn er dus veel meer overeenkomsten tussen van Jole en Wilders dan er verschillen zijn. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ze zo hard tegen elkaar schreeuwen. Was sich liebt das neckt sich.

count von ziegenpuss | 15-02-11 | 09:14

Links heeft het weer mooi voor elkaar. Vergelijkt Wilders een boek met Mein Kampf, dan wordt hij aangeklaagd. Doet een linkse cartonist iets vergelijkbaars, mag Geert niet zeuren. Retorisch trucje is dan te zeggen "maar Geert, jij was toch voor vrijheid". Het publiek doen vergetende dat het hier niet gaat om het willen verbieden van een cartoon. Maar om een signaal, dat het eens afgelopen moet zijn alles wat rechts, te laten demoniseren door links.

De Kampsjeng | 15-02-11 | 09:13

Ik vind de cartoon smakeloos en grof. Ik vind het heel goed dat Wilders steeds zegt dat de cartoon onder vrijheid van meningsuiting valt, hij hoeft daarentegen niet in discussie te gaan met mensen die hem vergelijken met bewakers van een vernietigingskamp. het vergelijk met Gregorius Nekschot gaat naar mijn idee helemaal niet op. ik vind het nogal een verschil wanneer een religieus figuur (Mohammed) wordt beledigd of een bestaand persoon rechtstreeks.

God Zelf | 15-02-11 | 09:12

Een verschil met Joop is dat geenstijl zo'n cartoon niet plaatst vanuit enige overtuiging. Of toch wel nml: 'ik provoceer, dus ik besta'.

VictorF | 15-02-11 | 09:10

In feite is het weer wachten op de de na-oorlogse linkse verzetsheld die de trekker weer durft over te halen...

Scheepskameel | 15-02-11 | 09:08

Zo, goeiemorregu Pritt, lekker stukkie om bij op te staan!
*met glimlach bakkie pleur drinken doet*

SleezerBret | 15-02-11 | 09:08

Ik ben het niet vaak met Joopie eens, maar Wilders heeft in dit geval gewoon boter op zijn hoofd. Hij heeft de vrijheid van meningsuiting in een hoog vaandel staan, wil alles kunnen roepen over "onze moslimbroeders" en nu hij zelf wordt geportreteerd (oke smakeloos) kruipt hij in een hoekje en gaat zitten miepen. Ga eens wat nuttigs doen daar in de kamer Geert!

Wim-Lex | 15-02-11 | 09:08

Jos Collignon nou al deaud, spiegoltje iemand?

sko | 15-02-11 | 09:07

Ja, ze spartelen nog eventjes, die nare linkse gütmenschen.
Maar dit luid wel een definitief einde in voor hen, die andere meningen niet dulden, geen argumenten hebben en maar schreeuwen en boycotten en vele mensen in onze samenleving in een hoek jagen door anderen boven alle wetten stellen en te overladen met uitzonderingsposities omwille van een kleautereligie, die nergens op aarde eigenlijk thuishoort.

Creaguurder | 15-02-11 | 09:06

Jos Collignon had een leuke cartoon toen het Vlaams Blok ineens verkiezingen begon te winnen: Philip de Winter die een doos Vlaamse Blokjes kreeg en verrukt uitriep: "O lekker, alleen maar witte".

fapowitz | 15-02-11 | 09:04

Godwin

Braakbal | 15-02-11 | 09:04

Cartoonrel:
Cartoonrel is goed, plak een profeet een bom op zijn hoofd en hang die in de tweede kamer.
Cartoonrel is slecht, chargeer met een politiek plan en die partij krijgt een week lang minimaal 5 editorials per dag omdat ze daar huillie huillie over doen.

Einde van de Domheid | 15-02-11 | 09:04

Zullen we voortaan alleen cabaret nog uitzenden via de Vara?

macceraar | 15-02-11 | 09:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl