Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Koen. Wereldkampioen

koenverweij100pix.jpgZo. WK Allround Calgary. Dag der Decisie. We gaan er even een lange avond schaatsen van maken. Uren turen naar gras dat groeit en vannacht om 02:00 is het feest. Sven Kramer, die jongen van de reclame, zijn we even helemaal kwijt. De nieuwe held heet Koen Verweij. Koen Wie? Nou Koen, die blonde hardbody uit een zomers Rutger-filmpje van 2009. (Kale tepels, sixpack op 01:34 HIERRR). Meneer gaat na de eerste dag verrassend aan de leiding in het AK. Zometeen eerst majestueus bochten beuken met de 1500. We beginnen met de meisjes. Ireen Wüst staat ook al bovenaan in het tussenklassement. Wordt het een dubbelslag? Of toch Shani, Skobrev, Nesbitt danwel Ikkomuitoostblokikova. Livestreams bij de NOS. De verboden woorden in de comments vanavond zijn "boer" en "zoekt". Onze mods zijn vandaag extrageïnstrueerd u een ban van een maand uit te delen. Loting Dames 1500. Loting Heren 1500. Klassement Vrouwen. Klassement Mannen. De commentatoren in onze studio zijn Jaap Stalenburg en Erben Wennemars. Op uw plaatsen. Benen omhoog. Meeschrijfschriftje. Update: Ireen Wüst Wereldkampioen. Update: 1. Skobrev, 2. Bukko. 3. Echte Jan Blokhuijsen, 4. Koen Verweij.

Reaguursels

Inloggen

Ik heb nooit begrepen waarom een schaatsland als Nederland nooit massaal is gaan ijshockeyen. Dàt had de volkssport nummer één moeten zijn.

Bigi Bana Boy | 14-02-11 | 10:25

@vraagstaart | 14-02-11 | 08:21
Je lijkt mij wel, afgezien van ABN-AMRO en KPN dan

Che_cuevara | 14-02-11 | 09:22

vraagstaart | 14-02-11 | 08:55
Keine Lust. Is meer mijn lijflied.
Gotta go ....
*aus*

Rammstein | 14-02-11 | 09:20

Hou houdt moet natuurlijk zijn "hij houdt". 't Is nog vroeg, waarvan akte.

*** Sprintje trekt richting koffiemasjien ***

Reinaert | 14-02-11 | 09:11

@vraagstaart | 14-02-11 | 09:02

Hèhè, erg leuke pica heur. En toont dus ook meteen aan dat alle kunstschaatsmeneren homosensjuweel zijn. Hou houdt de dame namelijk verkeerd om voor z'n neus....

Reinaert | 14-02-11 | 09:10

@Reinaert | 14-02-11 | 08:53 Ik moest erg lachen om de tegel van gentle giant om 23:46.

En Fransen op schaatsen, het blijft toch een beetje negers op de ski of een Nederlandse snowboardster. Hoe goed ze het ook kunnen, het heeft iets tegen-natuurlijks.

vraagstaart | 14-02-11 | 09:02

@Rammstein | 14-02-11 | 08:52 Ohne Dich? *bloost*

vraagstaart | 14-02-11 | 08:55

@vraagstaart | 14-02-11 | 08:41

Anno tegenwoordig zijn er echt wel een paar fatsoenlijke Franse langebaanrijders hoor. Ik noem een Contin, gisteren nog actief, maar ook een Michaud die in staat is om hier tussen de boeren-elite marathons te winnen. En niet zo weinig ook.

Dat "andere" schaatsen kan mij ook niet zo bekoren. Behalve de damesvariant natuurlijk. zeker als het meiskes met lange, strakke lijven zijn, niet die ernstig minderjarige gnomen op schaatsjes, da's ook niet om aan te zien.

*** Collectie Katarina Witt-posters maar weer eens onder het stof vandaan haalt ***

Reinaert | 14-02-11 | 08:53

vraagstaart | 14-02-11 | 08:45
Ik wil wel even voor je zingen hoor.

Rammstein | 14-02-11 | 08:52

mental K | 14-02-11 | 08:46
Als je op het vorige artikel wilt reageren, waarom reageer je dan niet op het vorige artikel ?

Rammstein | 14-02-11 | 08:51

@mental K | 14-02-11 | 08:46

Wie de neuk is Koblenko? Een Russische schaatsenrijderes? Mij nog niet opgevallen...

Maar met zo'n jongenskont kom je soms een heel eind hoor. Misschien dat ze eens een goed gesprek met Ireen Wüst moet voeren, je weet nooit wat daar voor moois uit kan komen.

En dat bleke bekkie, da's logisch, indoorschaatsen hè, die kinderen komen niet buiten.

Reinaert | 14-02-11 | 08:49

Ik wilde ff reaguren op dat vorige artikel, dat van die quizz ofz.. Die Koblenko is helemaal niet zo snoeperig als jullie doen voorkomen zie ook de commentaren eens bij dat vorige artikel uit 2008.. Dametje is bleek, heeft een jongenskont, en wat mij betreft is ze Rrrraarrrrr (op zijn Jiskevets uitspreken).

mental K | 14-02-11 | 08:46

@Rammstein | 14-02-11 | 08:39
En ik maar opscheppen tegen al mijn vriend dat ik Rammstein ken *droom aan diggelen vallen ziet*

vraagstaart | 14-02-11 | 08:45

@Reinaert | 14-02-11 | 08:37
FRANS recordhouder zei je toch? Het land waar 'schaatsen' uitsluitend wordt bedreven door geblondeerde nichten in veel te strakke paarse pakjes die met hun reedt in de "pak mij NU!"-houding achteruit rondjes draaien op witte schaatsjes?

Dàt land?

Wow, 'Ans. Merveilleux.

vraagstaart | 14-02-11 | 08:41

vraagstaart | 14-02-11 | 08:35
Ik besta eigenlijk ook niet uit zes teutoonse types. Hoewel het er soms een beetje op lijkt. Maar ik ben slechts met z'n tweeën.
Een ervan kan schaatsen, en dat ben ik weer niet.
It's complicated.

Rammstein | 14-02-11 | 08:39

@vraagstaart | 14-02-11 | 08:33

Maar 'Ans van 'Elden was in z'n nadagen wel Frans recordhouder op álle afstanden!

En dan kan Sven Kramer op z'n kop gaan staan maar dat doet 'ie niet zomaar even na!

Reinaert | 14-02-11 | 08:37

@Rammstein | 14-02-11 | 08:23 Ja maar in het echt heet ik eigenlijk geen vraagstaart hoor. Ik heb stiekum een schuilnaam gebruikt. Krijgen ze nooit door.

vraagstaart | 14-02-11 | 08:35

@Reinaert | 14-02-11 | 08:23
Mogge Reinaert. Ja, na de dagen van Jaap Eden en Coen de Koning is het Wilhelmus lang niet gehoord op den internationale schaatspistes waar gestreden werd om het Hoogste: den titel van Wereld-kampioen op de gladde ijzers, toch een tak der sporten waar de Nederlandsche Leeuw zijn mannetje staat!

Henk van der Grift was echter de heraut van het tijdperk, waarin Oranje zou domineren! Wie kent ze niet, de mannen die in zijn schaatssporen traden: een "Heya Keessie" Verkerk, een Ard Schenk, een Harm Kuipers en een zo sympathieke Piet Kleine, de schaatsende postbode.

Hilbert van de Duim, Hein Vergeer, Leo Visser, Falko Zandstra, Rintje Ritsma,Ids Postma, Gianni Romme, Jochem Uytdehaage en natuurlijk Sven Kramer: zij beklommen allen het hoogste podium en lieten de Hollandse driekleur fier wapperen!

Echter: 'Ans van 'Elden komt in deze Galerij der Allergrootsten niet voor.

vraagstaart | 14-02-11 | 08:33

Reinaert | 14-02-11 | 08:27
Juist, wat je zegt. Reken maar dat het boven komt drijven, ooit. Nu of straks, daar of hier, het beste bier is .... usw usw.

Rammstein | 14-02-11 | 08:29

@Rammstein | 14-02-11 | 08:23

Ach, dat valt best mee, het lijstje met NAW-gebeuren en omstreken van alle reaguurders is tenslotte niet openbaar. Voorlopig ben je dus nog veilig. Voorlopig dan hè!

*** Nog eens door de meest recente uitdraai spit..... interessant leesvoer! ***

Reinaert | 14-02-11 | 08:27

vraagstaart | 14-02-11 | 08:21
LOL!
Ik denk dat, als je ooit hier gereaguurd hebt, je een politieke carrière sowieso op je buik kunt schrijven, danwel plempen.

Rammstein | 14-02-11 | 08:23

Een welgemeend goedemorgen samen.

Ik heb even dit schaatstopique doorgenomen, schaatsfan als ik ben, en ik ben verheugd te moeten constateren dat ook het schaatsen hier inmiddels omarmd wordt.

Echt alle aanwezige vakkennis wordt er aan de haren bijgesleept, ik lees Wilders, ik lees Goebbels (man van de lange adem hè, echte stayer), ik lees moslim (huh?), ik lees kleuterneuqers, kortom: het schaatsen is arrivée! Eindelijk erkenning, er is nog hoop.

Owja, voor degene die Hans van Helden er bijsleepte: u is kenner, hulde! Maar dan in den vervolge wel z'n naam goed spellen s.v.p.: 'Ans van 'Elden, right?

En toen was er koffie.

Reinaert | 14-02-11 | 08:23

@Che_cuevara | 14-02-11 | 08:07 Nou, er zijn genoeg redenen om het niet te doen.
- Ik heb ooit werk verricht aan de 0900-diensten van KPN, daarmee ben ik mede-verantwoordelijk voor de sexlijnen. Een pooier dus.
- Ik heb diverse bekeuringen gekregen voor te snel rijden. Een wegpiraat die je niet eens de besturing van een auto kunt toevertrouwen, laat staan een land.
- Ik heb gewerkt voor ABN-AMRO als onderaannemer, dus een graaier, bonusdief en mede verantwoordelijk voor de financiële crisis. In tegenstelling tot Wellink.
- Ik heb de biografie van Kershaw over Hitler in de kast staan. Dat maakt mijn nazistische sympathieën wel heel zichtbaar.
- Ik heb wel eens ruzie gehad met mijn vrouw. Ik heb haar weliswaar niet geslagen, maar het hàd gekund. Op zijn minst ben ik een potentiële vrouwenmishandelaar.
- Mijn voorouders zijn rond 1700 uit het buitenland naar Nederland getrokken. Ik heb dus geen recht van spreken als het om een allochtonenprobleem gaat, want ik ben er zelf één.
- Ik heb als kind op school gevochten. Ongetwijfeld zijn er mensen die zich dat nog herinneren en er pakkende soundbites over kunnen afscheiden: "psychopaat", "onbeheerst", "levensgevaarlijk".
- Ik ben wel eens flink dronken geweest met carnaval. Een alcoholist dus.

Helaas. De politiek in is daarom voor mij onmogelijk. Tenzij het voor een andere partij is dan de PVV natuurlijk.

vraagstaart | 14-02-11 | 08:21

@vraagstaart | 14-02-11 | 07:54
Ik begreep hem wel.
Ben ik nu slim?
En ik heb wel eens gedreigd iemand op zijn bek te slaan, dus ik kan ook niet in de politiek.
Dat slaan heb ik trouwens niet gedaan, hij zou zomaar eens kunnen terug slaan :)

Che_cuevara | 14-02-11 | 08:07

@ drs.Nee | 14-02-11 | 06:24
Inderdaad, dat brievenbuspissen heeft nooit plaatsgevonden, het was enkel een loos dreigement van Lucassen door al die voor zijn deur schijtende honden van die "kuch" keurige buurtgenoten.
-
Afgelopen week was Hero Brinkman "te gast" bij P&W over de tuigdorpen.
Hij kreeg meteen een sneer van die Egyptische koptische Monique of het bij de bewoners soms om zijn eigen fractie ging.
Deze opmerking was duidelijk door de vara ingefluisterd net zoals ze eerder in de week Maarten het Hart hadden ingehuurd om een artikel van zijn hand voor te lezen over de hoofddoek in de vijftiger jaren van zijn moeder in Maassluis.
Dezelfde voor de islam gevluchte Egyptische koptische Monique die het publiek om een hoofddoek vroeg toen het ging om het hoofddoekverbod in bussen in Noord-Holland.
Zelfs Joseph Goebbels zou zich gedistantiëerd hebben van deze ranzige vara volksverlakkerij.
-
Eauverigens, hedenavond om 20.00 uur op BBC 2 een programma met de omineuze titel:
Geert Wilders.
Europe's most dangerous man ?


Geheimrat Schultz | 14-02-11 | 07:59

Penetreren dat is.

vraagstaart | 14-02-11 | 07:54

@Che_cuevara | 14-02-11 | 07:42
Ik heb wel eens gedreigd iemand's kop eraf te trekken. Dat maakt mij ongeschikt voor de politiek.

Een terroristen-opleiding volgen in Jemen en verdacht worden van terroristische daden. Dat kan dan weer wèl. Kom je mee in de Eerste Kamer. Voor Groen Links.

Idem voor kleuterneuqers, maar dat is dan weer PvdA. Petetreren van de Allerkleinsten.

vraagstaart | 14-02-11 | 07:53

@Bos Hout | 14-02-11 | 07:27
Ach, je moet maar zo denken, RTL zend zelfs darten uit.

Che_cuevara | 14-02-11 | 07:45

@drs.Nee | 14-02-11 | 07:26
Heb het gehoord en je hebt gelijk.
Maar inderdaad, die man had niet het charisma.
En dat schijnt toch ook wel belangrijk te zijn.
En ik geef toe dat ook ik mij voor een deel laat beïnvloeden door de uitstraling va iemand.

Che_cuevara | 14-02-11 | 07:44

@Rammstein | 14-02-11 | 07:22
Volkomen mee eens.
Pim had ook al gezegd dat hij wel eens in dark-rooms kwam en dan neem je ze de wind wel uit de zeilen.
Maar in een brievenbus pissen, of dat nu wel is gebeurt of hij er alleen mee gedreigd heeft maakt niet uit.
Het geeft wel aan dat zo'n man niet al te hoge standaarden heeft.

Che_cuevara | 14-02-11 | 07:42

Bos Hout | 14-02-11 | 07:27
Ik zou bijna medelijden met je krijgen. Potverdikkie, die NOS toch.

Rammstein | 14-02-11 | 07:32

TheOne48 | 14-02-11 | 06:55
Ik denk dat het zijn manier van rebellie is tegen de gevestigde orde, dat mister Nee geen tijd vermeldt.
Dat, of hij kan niet pasten.
Is ook best moeilijk te begrijpen.

Rammstein | 14-02-11 | 07:31

Vroeger zond de NOS nog motorcross, rally en soms zelfs powerboatracen uit. Tegenwoordig zenden ze alleen nog sporten uit voor mensen die graag teddybeertjes op het ijs gooien.

Bos Hout | 14-02-11 | 07:27

@Che_cuevara
Die politicus, inmiddels wijlen werd verguisd door menigeen door zijn ideeën en inzichten incluis mijzelf. Hij had niet het charisma, daarbij wilde men hem niet horen. Bepaalde uitgesproken inzichten zijn nu na bijna 30 jaar nog steeds actueel, relevant en verergerd.
Het interview heeft meer weg van een verhoor. Zie bovenstaande link.

drs.Nee | 14-02-11 | 07:26

Che_cuevara | 14-02-11 | 07:13
Eigenlijk is het simpel: ben je niet van onbesproken gedrag dan is het óf de politiek niet in, of wel, en dan meteen je doopzeel lichten. Billen bloot. En vooral veel sorry zeggen.
Je weet dat álles je een keer inhaalt, en anders zet de media je wel op de verkeerde baan-wissel.

Rammstein | 14-02-11 | 07:22

@Rammstein | 14-02-11 | 06:52
Het is ook niet mijn favoriete persoon.
Het gaat er mij maar om hoe de media manipuleert. Maar ja dat doen ze altijd al

Che_cuevara | 14-02-11 | 07:13

@drs.Nee | 14-02-11 | 07:09
Eigenlijk zijn de problemen al 30 jaar aan de gang begrijp ik.
Dit zet links in een nog kwader daglicht want zij hebben er nooit iets aan gedaan of willen doen

Che_cuevara | 14-02-11 | 07:12

@Che_cuevara
Die media worden daarvoor betaald.
Paul Witteman heeft zelf toegegeven in programma het zwarte schaap dat hij op vara-redactievergaderingen opdracht kreeg: hoe kunnen we zorgen dat een kritische politicus zo min mogelijk stemmen krijgt.

Terugblik naar 1983.

Onderstaande link verwijst naar hoe autoritaire 'journalisten' een kamerlid uitgebreid verhoren over de problemen in het land, het aantal illegalen in Nederland, nieuwe immigranten.
Volgens de 'heren journalisten' is de vreemdelingenstroom in 1983 stopgezet; aan de orde komt ook criminaliteitscijfers, aanpassen aan de samenleving, 90 miljoen kinderbijslag per jaar naar Marokko, voorstel dat politie Turks moet leren enz...

Dat de politie inmiddels wordt geleerd om te gaan met eerwraak was destijds nog niet aan de orde.

Vergelijk de cijfers anno 2011.

weblogs.vpro.nl/radioarchief/2008/08/2...

drs.Nee | 14-02-11 | 07:09

TheOne48 | 14-02-11 | 06:55
Neuh, volgens mij niet. Een allrounder zelfs.

Rammstein | 14-02-11 | 07:05

Rammstein | 14-02-11 | 06:53
Had ook al zoiets, is toch geen newbee?

TheOne48 | 14-02-11 | 06:55

drs.Nee | 14-02-11 | 06:52
Zet er eens netjes een tijd bij, knappe snuiter.

Rammstein | 14-02-11 | 06:53

Che_cuevara | 14-02-11 | 06:50
.... zijn eigen flamin' poop bag dan toch zeker. Ik vind het geen fijne man.
Niet dat ik dat kan begrijpen volgens sommigen ....

Rammstein | 14-02-11 | 06:52

@Rammstein
Jij dat al dan niet begrijpen?

drs.Nee | 14-02-11 | 06:52

@Rammstein | 14-02-11 | 06:31
Als dat zo is heeft hij zijn buren een dienst bewezen door de brand uit te pissen

Che_cuevara | 14-02-11 | 06:50

@drs.Nee | 14-02-11 | 06:24
Klopt allemaal.
Maar dat neemt niet eg dat ze het wel zullen proberen als het zo uitkomt.
En dat de media het zo opklopt spreekt boekdelen.

Che_cuevara | 14-02-11 | 06:46

drs.Nee | 14-02-11 | 06:38
En ik denk dat jij dat al dan niet begrijpen dan gewoon maar aan mij over moet laten, als je al zo'n "hoge" dunk van míjn begrijpend vermogen hebt. Met je oppositiepartij erbij.
Snap jij dat ? Mooi.

Rammstein | 14-02-11 | 06:44

Quacka | 14-02-11 | 06:38
Jij gaat het nog ff over schaatsen hebben

TheOne48 | 14-02-11 | 06:44

allerlaatste biertje

TheOne48 | 14-02-11 | 06:42

Quacka | 14-02-11 | 06:38
Ik vind je best aardig, maar mensen die dat saai vinden, vinden dat saai. Ook al doen who-the-hell-cares mee.

Rammstein | 14-02-11 | 06:41

huh? rare post van mij, de helft is weg, maar mijn verhaal was dat hier geen Deense toestanden van komen, gelukkig

TheOne48 | 14-02-11 | 06:40

@Rammstein
Ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt en mede daarom electoraal belangrijk bent voor een oppositiepartij.

drs.Nee | 14-02-11 | 06:38

TheOne48 | 14-02-11 | 06:37
Dat zei je inderdaad, ik ben het met je eens, en vandaar mijn remark.
Pfffffff, have mercy !!!

Rammstein | 14-02-11 | 06:38

Jammer dat ik een mooie 10km heb gemist. Mensen die zeggen dat een 10km saai is, die hebben nog nooit naar een spannende 10km gekeken. Met kramer erbij was het saai, omdat hij altijd zoveel beter is/was dan zijn tegenstanders.
Nu zijn mensen als bokko, skobrev, de jong en zelfs blokhuizen aan elkaar gewaagd.
Ik denk trouwens dat een fitte kramer moeite gehad zou hebben om vandaag WK te zijn geworden. De rest was vrij sterk op de lange afstanden, dus daar had hij weinig tijd gewonnen en op de 500m had hij waarschijnlijk teveel verloren.

Quacka | 14-02-11 | 06:38

Rammstein | 14-02-11 | 06:32
Dat zei ik volgens mij, hij vindt die tekening leuk, < ik ook niet, hoogst ongepast, maar moet wel kunnen, maar er volgen geen deense caroonrellen, thats all

TheOne48 | 14-02-11 | 06:37

@TheOne48
Dat past niet in onze cultuur en niet in onze rechtstaat en dat wensen wij zo te houden. Des te meer reden om je stem te laten horen voordat we ons daarin ook al moeten aanpassen.

drs.Nee | 14-02-11 | 06:35

laatse biertje

TheOne48 | 14-02-11 | 06:34

TheOne48 | 14-02-11 | 06:30
Wilders doet gewoon even voor, hoe het wèl moet, als je je gekwetst voelt door een tekening.
Een tékening ffs.

Rammstein | 14-02-11 | 06:32

TheOne48 | 14-02-11 | 06:26
Staat me iets van bij, uit een ver, vér verleden, kleine Johanna (Klaapschoats).

drs.Nee | 14-02-11 | 06:24
In dit gevalletje brievenbus: waar rook is, en waar wordt gepist, is vuur. Of brand.

Rammstein | 14-02-11 | 06:31

drs.Nee | 14-02-11 | 06:24
Het verschil is mijn inziens, cartoon is niet kies, wilders boos, MAAR er volgen geen doodsbedreigingen zoals onze islamvrienden altijd reageren

TheOne48 | 14-02-11 | 06:30

Mogguh Ram
Ja volgens wikipedia wel, heb er zelf geen wetenschap van

TheOne48 | 14-02-11 | 06:26

@Che_cuevara 05:46
Die cartoon kun je walgelijk vinden om mee eens zijn, maar valt onder vrijheid van meningsuiting.
Daar denkt Wilders ook zo over.
Met dat verschil... volgens mij, dat die op een website van de gesubsidieerde vara wordt geplaatst en diezelfde vara hem uitnodigt om in debat te gaan a.s. woensdag bij P%W.
Wilders heeft daar om die reden geen zin in.
Kan me iets bij voorstellen. Ga jij op een uitnodiging in bij ´vrienden´ die jou van te voren openbaar associeert met nazi-Duitsland uit de tweede wereldoorlog?
Dacht het niet. Dat blijkt ook uit de meerderheid van de meningen, die daar hetzelfde over denkt.

Dat brievenbus pissen is al tot vervelends toe uitgemolken.

Om je de waarheid te vertellen heeft de media dat de ether in gesleurd, maar dat brievenbus pissen heeft nooit plaatsgevonden.
Nadat honden hun behoefte deden voor zijn deur heeft Lucassen daar mee gedreigd, dat was vóór hij zich aansloot bij Wilders. Lekker belangrijk.

drs.Nee | 14-02-11 | 06:24

TheOne48 | 14-02-11 | 04:59
Werd hij later geen crime-schrijverT oid ? Vanuit Spanje ?

Rammstein | 14-02-11 | 06:23

licht al uitgedaan?

TheOne48 | 14-02-11 | 06:19

drs.Nee | 14-02-11 | 06:10
Heb niks tegen Annie, en verder ben ik het helemaal met je eens wat betreft freek

TheOne48 | 14-02-11 | 06:13

@TheOne48 05:42
Annie M.G. Schmitt heb ik twee keer ontmoet en gesproken. Zij kwam uit een domineesgezin maar deed lekker waar zij zelf zin in had. Daar had die Freek een voorbeeld aan kunnen nemen i.p.v. verrijkt door de burger in zijn luxe positie nu als stemvee te fungeren, de ouwe dwaas.

drs.Nee | 14-02-11 | 06:10

@drs.Nee | 14-02-11 | 06:01 "weldenkende toekomstgerichte burgers", dat zien ze bij de Vara toch anders.

En ik heb zo'n idee dat ze zichzelf daarmee aardig in de voet schieten.

vraagstaart | 14-02-11 | 06:06

@vraagstaart 05:43
Verwacht dat die poppenkastfiguren nog meer uit de kast gaan trekken, zie:
www.elsevier.nl/web/Opinie/Commentaren...
maar geef je verstand voorrang. Heb je je stempas al ontvangen?

drs.Nee | 14-02-11 | 06:05

Che_cuevara | 14-02-11 | 06:00
Ben ik met je eens, maar wat ik al zei, ik vind het raar/stuitend dat geen enkele partij het financieel economisch plaatje voor de werkende mens wil verbeteren, en daar draait de wereld om he, geld

TheOne48 | 14-02-11 | 06:05

@TheOne48 | 14-02-11 | 06:00 Spijker op zijn kop.

vraagstaart | 14-02-11 | 06:04

@vraagstaart 05:41
Niet te vergeten dat door de massa-immigratie Nederland steeds vaker wordt geconfronteerd met gemiddeld 12 doden door eerwraak, besnijdenis, uithuwelijking, criminaliteit, segregatie, positieve discriminatie...

Daarentegen wordt een goede sier gemaakt en een prijs uitgeloofd aan iemand die wel de katholieke misstanden aan de kaak stelt...


Dát is wat mis hier. Daar gaat het toch om?

Om die reden gaan steeds meer PVV stemmen.
Uiteraard zijn dat weldenkende toekomstgerichte burgers, die beseffen dat een collectief statement bevordert dat het roer om moet.

drs.Nee | 14-02-11 | 06:01

@TheOne48 | 14-02-11 | 05:53
Dat klopt at je zegt. Het zijn bijzaken.
Maar je kan niet verwachten dat ze op zo'n korte termijn alle problemen al opgelost hebben.
Het immigratie probleem los je niet op in een paar maanden. Daar heeft links het te veel in de wet/samenleving verweven, dat zal tijd kosten.
Hetzelfde geld eigenlijk voor alle problemen zowat.
Subsidies, uitkeringen, asielbeleid en ga maar door.

Che_cuevara | 14-02-11 | 06:00

Oftewel we worden genaaid, waar je ook op stemt of niet stemt. Mijn mening: de slavernij van zwartjes werd ooit afgeschaft omdat ze een beter idee hadden: iedereen slaaf en dan op zo'n manier dat men het nieteens als zodanig merkt

TheOne48 | 14-02-11 | 06:00

Geen partij die dus in z'n programma heeft staan om de werkende mens meer geld over te laten houden, ook de PVV niet

TheOne48 | 14-02-11 | 05:56

Che_cuevara | 14-02-11 | 05:46
Heb ik vaker gezegd: Volgens mij wil iedereen meer geld overhouden van z'n arbeid, maar we worden beziggehouden met bijzaken als 130km/tuigdorpen/buitenlanders etc, allemaal leuk en misschien ook nodig/nuttig, maar het leidt de aandacht van het wezenlijke af, en dat is dat de staat 100% beschikt over jouw salaris en je nu toestaat daar een 50% van te houden

TheOne48 | 14-02-11 | 05:53

@TheOne48 | 14-02-11 | 05:42 Het ging me om de omslag, niet of-ie leuk is. Jouw aanname dat het om het geld ging, zou imo best eens kunnen kloppen voor Maassen die zich aan de Vara heeft uitgehoerd. Van De Jonge denk ik dat het door zijn opvoeding en achtergrond komt. Da's alles.

vraagstaart | 14-02-11 | 05:46

@drs.Nee | 14-02-11 | 05:40
Beginnen met die cartoon, walgelijk maar ik denk dat Geert hier toch wel wat krediet verloren heeft.
Ook zijn uitspraak over tuigdorpen wordt nu tegen hem uitgespeeld hoewel het oorspronkelijke idee van de PvdA was maar daar hebben ze het even niet over. Een vorm van amnesie denk ik.
GL, ja die verliezen maar die stemmen gaan echt niet naar rechts.
En de campagne is maar net begonnen, zelfs brievenbus pissen zullen ze helemaal uitmelken.

Che_cuevara | 14-02-11 | 05:46

@drs.Nee | 14-02-11 | 05:40 Jouw eigen tegel van 02:06 suggereert ook iets van een georchestreerde actie, toch?

vraagstaart | 14-02-11 | 05:43

vraagstaart | 14-02-11 | 05:35
Interessant verhaal, maar met al jouw religieuze beschouwingen omtrent een cabaretier zoals Freek de jonge heb ik niks, hij is leuk of niet, z'n religie heb ik niks mee te schaften als zonder fantasievriendje door het leven gaande

TheOne48 | 14-02-11 | 05:42

@drs.Nee | 14-02-11 | 05:34 Nou ken ik wel wat PVV-stemmers, maar ik zou die mensen nou niet bepaald als tokkie willen duiden. Goed opgeleid, goede banen of zelfstandig ondernemer, verre van armlastig... maar wel bezorgd over de ellende die de linkse koers van Nederland ons gebracht heeft. De taboes op immigratie-ellende, de janboel bij uitkeringsinstanties, de stijgende onveiligheid, de enorme verborgen werkloosheid via de WAO, de deplorabele staat van het onderwijs, de wachtlijsten in de zorg.....

... en dan moeten horen dat we "verwend" zijn. Tuurlijk. En in België, waar men zo om moet lachen, kan er een heleboel wèl. Wat klopt er dan niet?

vraagstaart | 14-02-11 | 05:41

@Che_cuevara 05:12
Welk offensief denk jij en waarom verwacht je dat ze zetels terugwinnen?
GroenLinks bijvoorbeeld ontving honderden leden-opzeggingen na groen licht voor Kunduz.

drs.Nee | 14-02-11 | 05:40

@TheOne48 | 14-02-11 | 05:24 Nee hoor. Freek de Jonge is de zoon van een hervormd predikant en waar hij in zijn jonge jaren zich afzette tegen de bekrompenheid van de omgeving waarin hij is opgegroeid, is hij nu in de rol van zijn vader gekropen. Je ziet dan vaker als mannen ouder worden. Hel en verdoemenis uitroepen over de ongelovigen en een rotsvast vertrouwen in Het Grote Eigen Gelijk, het is de Rode Calvinist pur sang.

De hele PvdA en VARA zijn trouwens op die leest geschoeid. Joop den Uyl was zoon van een hervormd predikant in Hilversum bijvoorbeeld, maar de SDAP en haar geüniformeerde jeugdbeweging AJC bestond uit veel ex-protestanten, hervormden en wat dies meer zij en propageerde het atheïsme met religieuze bevlogenheid.

vraagstaart | 14-02-11 | 05:35

vraagstaart 05:10
Naast het bashen schijnen er figuren ingehuurd te zijn om dat te promoten.
VVD'ers zijn net zoals andere reguliere partijen georganiseerd, hoewel een hele kleine minderheid van de bevolking lid is van een politieke partij.
Geen burger staat geregistreerd als PVV'er afgezien van degene die actief is in de raad of het parlement.
De gevestigde orde zou zich achter de oren moeten krabben waarom die partij zo verwonderlijk veel stemmen krijgt.
PVV'ers bestaan in feite niet als burgers in ledenaantal maar wel in electoraat en doen wel degelijk iets terug, eenvoudigweg door hun stem op die partij uit te brengen. In veel gevallen stemden zij in het verleden nog op die gevestigde orde, die blij waren met die tokkie-stemmers en nu het lid op de neus krijgen.

drs.Nee | 14-02-11 | 05:34

Laatste gratiez tip
http://www.youtube.com/watch?v=SbK-YScTk7U
truste allen

TheOne48 | 14-02-11 | 05:34

INH.30CL | 14-02-11 | 05:28
Ik nu ook niet meer, vandaar mijn eerder genoemde schaamte, maar truste, laterzzzz

TheOne48 | 14-02-11 | 05:30

@TheOne48 | 14-02-11 | 05:25
Ik zie de humor van die kerel niet en daarom maar /out/ gaat. CU all another time in life.

INH.30CL | 14-02-11 | 05:28

Ard Schenk, Harm Kuipers en Piet Kleine. Dat waren in die periode de Nederlandse wereldkampioenen op de schaats. Ja, zo ben je toch weer on topic...

vraagstaart | 14-02-11 | 05:27

http://www.youtube.com/watch?v=wW2jK7cSSS0&feature=related

TheOne48 | 14-02-11 | 05:25

drs.Nee | 14-02-11 | 05:21
Blijkt dus dat eigenlijk iedereen als een blad kan omslaan. Oorzaak :GELD

TheOne48 | 14-02-11 | 05:24

@drs.Nee | 14-02-11 | 05:18
Dat die krantenjongen beter op de hoogte is kan ik wel begrijpen, die leest nog eens een krant.
Freek De Jonge leest volgens mij alleen het partijblaadje van de PvdA.

Che_cuevara | 14-02-11 | 05:23

@drs.Nee | 14-02-11 | 05:21
Of als de man die Neerlands ondergang mede heeft veroorzaakt.

INH.30CL | 14-02-11 | 05:23

@TheOne48 05:11
Hij staat nu bekend als Neerlands ondergang.

drs.Nee | 14-02-11 | 05:21

@INH.30CL | 14-02-11 | 05:15 Dat was nog voor hij wist dat het uiten van enig nationaal gevoel gevaarlijk, fascistisch en anti-multiflauwekulti was. Nu zou hij met een groene vlag wapperen, want dat is de kleur van tolerantie.

Verstand komt met de jaren.

Dementie ook.

vraagstaart | 14-02-11 | 05:18

@Che_cuevara | 14-02-11 | 05:07
Hij heet De Jonge maar is een Ouwe Chagrijn die z'n zakken gevuld heeft en uit riante positie met regelmaat een podium krijgt bij de vara. P&W, dwdd en vanuit zijn bejaarde ivoren toren een ongenuanceerde mening spuit over de maatschappelijke problematiek terwijl een gemiddelde krantenbezorger daar beter van op de hoogte is dan hem.

drs.Nee | 14-02-11 | 05:18

@vraagstaart | 14-02-11 | 05:12
Staat Ffreek daar als een echte Nationalist met de Nederlandse vlag om zijn nek? Ik kan het bijna niet geloven

INH.30CL | 14-02-11 | 05:15

@drs.Nee | 14-02-11 | 05:08
Ik denk dat links een enorm offensief is begonnen.
Daarom verwacht ik dat ze toch nog wat zetels zullen terugwinnen.
Het is maar de vraag of rechts aan een meerderheid komt, Links schuwt geen enkel middel nu.
Maar ik hoop echt dat het wel zal lukken en rechts een meerderheid krijgt.

Che_cuevara | 14-02-11 | 05:12

Che_cuevara | 14-02-11 | 05:07
In de tijd van Neerlands Hoop superscherp, nu een verzuurde ouwe bok, schaam me bijna ooit fan 'm te zijn geweest

TheOne48 | 14-02-11 | 05:11

@drs.Nee | 14-02-11 | 05:04 Laatste echt gewaagde grap die ik hoorde was bij een try out van Theo Maassen. Hij wilde speciale hangplekken voor Marokkaanse jongens.

Voor iedere McDonalds een galg, dat leek hem wel wat.

De zaal viel stil en mensen keken schichtig om of er geen boze bontkraagjes waren. Wij zaten ons kapot te lachen (5 mannen, samen 500 kilo dus what the hell) maar ik weet niet of deze grap de definitieve conference gehaald heeft.

Zelfislamisering, iedereen kan het. Ook Maassen kiest nu voor de makkelijke weg: Wilders bashen. Want PVV-ers, die doen toch niets terug. Makke schapen die zich lijdzaam het gewelddadige tokkie-imago laten aansmeren door verschillig tuig.

vraagstaart | 14-02-11 | 05:10

@TheOne48 | 14-02-11 | 05:03
Het kon een reaguurder zijn;-)

@drs.Nee | 14-02-11 | 04:54
Die kende ik nog niet, helemaal gekeken en ik moest lachen, eindelijk weer eens.

INH.30CL | 14-02-11 | 05:10

drs.Nee | 14-02-11 | 05:06
Mallorca, maar volgens wikipedia woont ie weer in nederland

TheOne48 | 14-02-11 | 05:09

Heeft eenieder een stemkaart ontvangen?

Wij denken niet na, wij denken voor, in ieder geval denken wij aan 2 maart. Waar gaan we om 11 uur op proosten?&#8207;

drs.Nee | 14-02-11 | 05:08

@vraagstaart | 14-02-11 | 05:04
Is Freek de Jonge echt leuk geweest?

Che_cuevara | 14-02-11 | 05:07

@TheOne48
Die kan ik me ook nog wel herinneren, was ineens naar het buitenland vertrokken, Spanje of Frankrijk...

drs.Nee | 14-02-11 | 05:06

En begin jaren '70. Toen was zelfs Freek de Jonge nog af en toe leuk, samen met Bram Vermeulen.

vraagstaart | 14-02-11 | 05:04

@vraagstaart
Hij lachte de kerk toe of uit, maakt niet uit, in die tijd kon dat allebei.
Met dat verschil dat cabaretiers nu op hun tenen lopen wat islam betreft. Heb er m'n buik vol van dat ik op een cabaret-avond moet lachen over een uitgekauwde brievenbusser-grap terwijl die grappige persoon de echte misstanden niet durft te benoemen. Ik ga daar dan ook niet meer naartoe, wat een losers! Daarbij hou ik geld in m'n zak voor een extra biertje. Proost!

drs.Nee | 14-02-11 | 05:04

tipje van mij
http://www.youtube.com/watch?v=0Q2hi_l6wgY

TheOne48 | 14-02-11 | 05:03

INH.30CL | 14-02-11 | 04:55
Vergeten cabaretier: Henk elsink (harm met het harpje etc), man was fenomenaal, en toen hij geld genoeg kappen met die ongein en lekker leven van z'n centen

TheOne48 | 14-02-11 | 04:59

@INH.30CL
Nooit Gaaikema bezocht, wel bekend met Wim Kan en zijn vrouw Corrie, Wim Zonneveld, daarna kwam Paul van Vliet...

drs.Nee | 14-02-11 | 04:58

@TheOne48 | 14-02-11 | 04:53
precies en daarom mis ik het ook. Alhoewel het bij meer begint in de jaren 70 hoor.

INH.30CL | 14-02-11 | 04:55

"Volgende week is de eerste collecte voor de bruidsschat van juffrouw Van Dam, die in het klooster treedt. Zij heeft geen geld genoeg om de gelofte van armoede af te leggen."

Dat soort grappen.

vraagstaart | 14-02-11 | 04:53

INH.30CL | 14-02-11 | 04:46
Missen? welnee, is gedaan en te zien (youtube) Het gaat erom dat cabaretiers niet meer alles kunnen zeggen uit angst voor bedreigingen, de jaren 60/70 komen niet meer terug

TheOne48 | 14-02-11 | 04:53

@TheOne48 | 14-02-11 | 04:40
"Mien waar is mijn feestneus"
Maar je hebt gelijk wel grappig, niet politiek.

Che_cuevara | 14-02-11 | 04:50

@drs.Nee | 14-02-11 | 04:43
Fons Janssen. "De Lachende Kerk", meesterlijke conference. "De Moordende Moskee", zou het in deze tijd kunnen heten.

vraagstaart | 14-02-11 | 04:50

@drs.Nee | 14-02-11 | 04:43
Ja Wim Kan, die kan ik me herinneren. Niet echt beleeft, ben ik net te jong voor.
Volgens mij was Seth Gaaikema ook iemand die de politiek aardig op de korrel had destijds?

INH.30CL | 14-02-11 | 04:49

@TheOne48 | 14-02-11 | 04:40
Wat ruist daar in het struikgewas... struikgewas.
ach die goeie ouwe simpele doch Nederlands cultuur, ik mis het.

INH.30CL | 14-02-11 | 04:46

@INH.30CL 04:35
Toon was een groots komiek maar niet gespecialiseerd in politiek.
Een andere grote uit die tijd was Wim Kan. Hij nam alles en iedereen op de hak, vooral politici. Die voelden zich vereerd als zij genoemd werden in die tijd.

Ik kan mij voorstellen dat als hij in deze tijd leefde als actief cabaretier hij voor zijn raap alles zou benoemen, wat in zijn tijd ook heel normaal was toen Nederland nog niet geregeerd werd door angst en positieve discriminatiepraktijken.

drs.Nee | 14-02-11 | 04:43

INH.30CL | 14-02-11 | 04:35
Toon was niet politiek bezig, een ballon ballon ballonnetje, verder kwam hij niet, wel grappig

TheOne48 | 14-02-11 | 04:40

@drs.Nee | 14-02-11 | 04:36
dat zie je verkeerd, de angst regeert toch bij de tokkie PVV stemmers/ althans dat doen sommige mij laten geloven, ik gezegd heb.

INH.30CL | 14-02-11 | 04:39

Wel de katholieke misstanden uitvergroten, wat ik niet meer dan logisch vind.
Daarentegen vind ik het niet normaal dat diezelfde figuren de handen niet willen branden om misstanden in de islam aan de kaak stellen. De angst regeert bij hen en is eigenlijk heel zielig. Onderdrukt in eigen land door een religie uit verweggistan.

drs.Nee | 14-02-11 | 04:36

@TheOne48 | 14-02-11 | 04:27
hoe zou Toon Hermans het in deze tijd gedaan hebben?

INH.30CL | 14-02-11 | 04:35

Cabaretiers zijn monddood gemaakt, enige uitzondering m.i. Micha Werdheim, de rest incluis teeuwen en maassen zijn geen schim meer

TheOne48 | 14-02-11 | 04:27

Loser.
Geldt ook voor zichzelf noemende cabaretiers die zich daar niet aan durven te wagen evenals die pro-islampartijen die jaren tegen de kerk aanschopten.

drs.Nee | 14-02-11 | 04:21

drs.Nee | 14-02-11 | 04:07
Hij heeft later verklaart ( na kritiek) ook wel zoiets in de islamsfeer te publiceren, maar ja niet gedaan dus, dus je hebt gelijk: Loser

TheOne48 | 14-02-11 | 04:12

Joost mag het weten waarom de winnaar op trotse wijze poseert naast zijn eigengemaakte cartoon waarop hij op controversiële wijze katholieke misstanden aan de kaak stelt en daarvoor beloond wordt met een prijs, die hij in handen houdt.
Hij durft in eigen land de misstanden van de islam niet aan de kaak te stellen. Loser.
www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland...

drs.Nee | 14-02-11 | 04:07

Waar is iedereen trouwens?

Joost Maghetweten | 14-02-11 | 04:01

@TheOne48 | 14-02-11 | 03:58
Ik heb bijna mijn biertje op, maar misschien moet ik zo maar gaan slapen. Het is een erg lange dag geworden gisteren/vandaag.

Joost Maghetweten | 14-02-11 | 04:01

OK, koffie op, kom maar met de input, ik heb niks

TheOne48 | 14-02-11 | 03:58

Mogguh
Eerst koffie en een biertje

TheOne48 | 14-02-11 | 03:55

Goedenavond allen,
Eerst een biertje.

Joost Maghetweten | 14-02-11 | 03:53

Mogge @all,

Eerst koffie.

Che_cuevara | 14-02-11 | 03:47

*het licht uit doet*

Parsons | 14-02-11 | 03:24

Ok ik heb voor het eerst in mijn leven een twit geplaatst en nu? wachten tot ik een ons weeg, ik snap er geen reet van.

INH.30CL | 14-02-11 | 02:54

@INH.30CL | 14-02-11 | 02:48
Ik denk dat dat eerder ligt aan de strikte handhaving door joris.

necrosis | 14-02-11 | 02:51

Knap van Ireentje, ze heeft het lekker rustig gehouden hier.

INH.30CL | 14-02-11 | 02:48

@Soy yo | 14-02-11 | 02:19
Nuance is nogal 2010 et all.

Parsons | 14-02-11 | 02:41

Parsons | 14-02-11 | 02:06
Het is een Rus dus alles is mogelijk, ik sluit dope dus ook zeker niet uit, maar een feit? Hmm.

Soy yo | 14-02-11 | 02:19

@verraad van links 01:48
Volgens jouw reactie 01.08 heeft Bosma PVV naar het midden getrokken?

Feit is dat Bosma als enige tweede man actief was naast Wilders die zich had afgescheiden van de VVD en met 1 zetel Groep Wilders was gestart waar nog helemaal geen sprake was van PVV.

drs.Nee | 14-02-11 | 02:17

@F. von Zeikhoven 1:19
Ben jij in het verleden als media-muskiet met gezeik geconfronteerd zoals nu het geval is met bepaalde media, die alles aangrijpen om de media te vullen om die partij in een kwaad daglicht te stellen en bij gebrek aan, desnoods een half jaar spenderen om te spitten in het verre verleden van kandidaat-partijleden?

Dat was in het verleden 'not done' sterker, nog nooit vertoond. Nu is dat wel ingeburgerd. Daarom begrijp ik als geen ander waarom die partij zich daar tegen afschermt en selectief met bepaalde media omgaat, hoewel dat dan niet altijd een open benadering naar buiten toe is.
Want er komt nog meer aan. Waren dit soort taferelen maar uitgevoerd bij bijvoorbeeld PvdA die een ex-gevangene uit de Koepel in Breda in de senaat liet werken of die GroenLinkse Duyvendak. PVV is op zijn hoede en niet zonder reden.
Pownews zei een email te hebben ontvangen van een castingbureau waaruit blijkt dat filmmakers bezig zijn met een anti-campagne voor de PVV. Wie de (gesubsidieerde) opdrachtgever is blijft tot nu toe onbekend.
Over Koreaanse toestanden gesproken...

drs.Nee | 14-02-11 | 02:06

@Soy yo | 14-02-11 | 01:47
Skobrev staat strak van de dope. Wat ik je blief. #feit

Parsons | 14-02-11 | 02:06

/out

verraad van links | 14-02-11 | 02:01

wtf-momentje: koen: 'ik zag hem in mijn oogschaduw'

hetluis | 14-02-11 | 01:58

jammer, ik had 't een Nederlandert wel gegund

Cork | 14-02-11 | 01:56

Ivan.... Gefeliciteerd eerst EK ... nu WK... kan wat worden op de WK afstanden van 9 t/m 14 maart in Inzell... maar wij hebben Bob de Jong nog !!!!!

postbode | 14-02-11 | 01:52

Man met de hamer?
*plop*

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 01:52

@verraad van links | 14-02-11 | 01:40
Langdradig? Welnee, die race van Piet Kleine in '74 in Inzell was de eerste 10 km die Von Zeikhoven als eerste wedstrijd bewust meemaakte. In die tijd duurde de 10 km nog een goeie 15 minuten ruim, of 16, kan ook, wiki weet het wel. Sindsdien zag ik kampioenen als éénseizoensvlieg voorbij komen en toppers die een paar jaar wisten te winnen, dat klopt wel ja. Maar wat toch wel het aardigste is gezien over al die jaren, is dat de tijd waarin die 25 rondjes teruggekropen is naar 12 minuten. Dus zo lang duurt die 10 km niet meer...

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 01:49

@ drs.Nee | 14-02-11 | 01:41
Niet? Hij wordt de strateeg van de PVV genoemd en hij heeft een duidelijke sociaal-democratische achtergrond.

verraad van links | 14-02-11 | 01:48

Parsons | 14-02-11 | 01:44
Same here. Maar deze actie van Skobrev was dan wel weer mooi om te zien.

Soy yo | 14-02-11 | 01:47

@Soy yo | 14-02-11 | 01:28
Sinds die regel kijken wij eigenlijk niet meer. Althans, nauwelijks nog. Heeft ook met het (tijdelijk?) vertrek van Kramer te maken.

Enfin, ik kan me geen WK heugen waar we zo weinig van hebben gezien als dit.

De tijden dat we er voor thuis bleven is voorbij.

Parsons | 14-02-11 | 01:44

@drs.Nee | 14-02-11 | 01:36
Dat zou niet onlogisch zijn. Het heeft er nog maar aan ontbroken dattie zichzelf geen kroon op z'n kop heeft laten zetten. Wat dan weer wel leuke publiciteit gegeven zou hebben, plus een interessant perspectief op de positie van de nog meespelende Oude Royals van Europa...

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 01:41

@drs.Nee | 14-02-11 | 01:24
Ja dat bedoel ik. Ze bezit niet het vermogen om iets van anderen aan te nemen.

Nee, Rita is geen strateeg.

Wilders daarentegen...

Parsons | 14-02-11 | 01:41

@verraad van links | 14-02-11 | 01:08
Dat is onzin, hij was al actief eind 2004 tijdens de groep-Wilders-periode toen er nog geen sprake was van de huidige pvv.

drs.Nee | 14-02-11 | 01:41

@Parsons | 14-02-11 | 01:38
Je hebt mail

atm0s | 14-02-11 | 01:40

@ F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 01:35
Ok. Btw, ik vind vooral dat allround schaatsen zo strontvervelend: langdradig gebeuren met vrijwel altijd dezelfde winnaars.

verraad van links | 14-02-11 | 01:40

@F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 01:08
Eens!

Parsons | 14-02-11 | 01:38

@F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 01:08
Heb weleens vernomen dat hij zich als premier een absurd hoog honorarium toe-eigent naast zijn neveninkomsten in die maffiose mediawereld.

drs.Nee | 14-02-11 | 01:36

@verraad van links | 14-02-11 | 01:32
Mijn wieg stond in het dorp van Kees Verkerk, met een vader die eind jaren '50 al bij de Hoeksche Renners reed. Dus dan weet je het wel...

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 01:35

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 01:31
Skobrev heeft hem al ingehaald.

Soy yo | 14-02-11 | 01:34

@F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 01:31
Dat gaat dit jaar dus niet meer gebeuren...

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 01:33

Jezus wat is dit op #echtejannen

Pff.. sport.

atm0s | 14-02-11 | 01:33

@ F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 01:28
Op beide media vind ik het gewoon kudt. Heb schaatsen nooit echt leuk gevonden, maar heb er pas de laatste jaren een échte hekel aan gekregen.

verraad van links | 14-02-11 | 01:32

Zo het Verweij trouwens nog lukken om Skobrev op een ronde te zetten? Vroeger, op de buitenbanen zag je dat nog wel eens. Zoals in 1974 Piet Kleine deed op de 10km...

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 01:31

@zeg maar jansen | 14-02-11 | 01:00
Een eigen kroeg was de nooit waargemaakte droom van Ria Lubbers.

drs.Nee | 14-02-11 | 01:31

Ai, Koen heeft 't moeilijk. En Skobrev komt nu pas op dreef.

Soy yo | 14-02-11 | 01:31

Zal me verbazen als hij dit volhoudt.

Disc | 14-02-11 | 01:29

@verraad van links | 14-02-11 | 01:23
Daar zat meer vaart in, de tv-commentatoren zitten toch meer tekst bij de beelden te leveren. Logisch natuurlijk, maar net zo logisch is dat de radioman behalve het verhaal ook nog het beeld bij de luisteraar moet verwoorden...

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 01:28

Parsons | 14-02-11 | 01:26
Hopelijk kan ie verder van die lijn afblijven. Zou toch zonde zijn vanwege zo'n domme regel.

Soy yo | 14-02-11 | 01:28

Go Koen, go! #gladiolen

Parsons | 14-02-11 | 01:26

Men speelt ook rugby en Cricket.

DANNY3960 | 14-02-11 | 01:24

@Parsons 01:05
Nadat Rutte haar na de zoveelste aantijging tegen de VVD zett hij haar na die coupe-pleging bij Luden op het Plein terecht uit de VVD.
Wilders bood haar daarna meermalen samenwerking aan die zij in alle euforie weigerde. In die tijd stond zij ongekend hoog in de peilingen. Ongelooflijk, vind haar geen hoogvlieger. Ik ken mensen van nabij die van een andere partij wilden overstappen naar die van haar en misgegokt nu op wachtgeld staan.

drs.Nee | 14-02-11 | 01:24

@ F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 01:20
Hmm, ben ik niet met je eens...

verraad van links | 14-02-11 | 01:23

@verraad van links | 14-02-11 | 01:18
Het radiocommentaar op EchteJannen is leuker om aan te horen dan het TV-commentaar van de NOS...

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 01:20

@drs.Nee | 14-02-11 | 01:09
Ah, maar dat bedoelde ik ook niet? Overigens was Von Zeikhoven in een vorig leven zelf mediamuskiet. Wilders kan het maar niet laten om de PVV als one-manshow door het land te laten toeren. Het is net of je naar de hofhouding van een 17e eeuwse monarch of kerkvorst zit te kijken. De absolute heerser alleen maakt uit wat er gebeurt en gebruikt 'adviseurs' om de rest van z'n gevolg het idee te geven dat ze ooit ook persoonlijke invloed op de baas kunnen krijgen... In Noord-Korea zouden ze zeer tevreden zijn met de manier waarop Wilders z'n PVV draaiend houdt...

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 01:19

Hmm, het schaatsen moet wel heul erg spannend zijn gezien het aantal comments...

verraad van links | 14-02-11 | 01:18

@F. von Zeikhoven
Wilders wordt al jarenlang afgeschermd, daarentegen komen in de Hofstad weleens partijleden op mijn pad en mijn ervaring is dat die heel toegankelijk zijn en gewoon en vrijuit praten over politieke problematiek. Die ervaring heb ik o.a. ook met leden van andersgezinde partijen.
De nieuw gepresenteerde lijsttrekker vandaag bij het ps-verkiezingsdebat bijvoorbeeld ken ik ook al langere tijd en nodigt me gewoon uit voor een kop koffie om even bij te praten.
Je moet niet alles geloven wat de media verkondigt, ik weet wel beter.

drs.Nee | 14-02-11 | 01:09

@ Parsons | 14-02-11 | 01:07
Klopt, door hem is de PVV ook naar het midden getrokken.

verraad van links | 14-02-11 | 01:08

@Parsons | 14-02-11 | 01:00
Het is een trieste blijk van gebrek aan politieke realiteitszin om te denken dat 0031 het alleen maar red met een 'ondernemerskabinet'. Bedoeld daarmee werd natuurlijk de Berlusconi-variant. Ondernemers hebben de ballen verstand van politiek en helemaal niks in de landsregering te zoeken. Marktwerking in de politiek, nog even...

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 01:08

@F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:53
Wilders luistert naar (onder meer) Bosma.

Wilders laat zich adviseren.

Dat is zijn kracht.

Parsons | 14-02-11 | 01:07

@drs.Nee | 14-02-11 | 00:44
Ze is bovendien stronteigenwijs en is overtuigd van haar eigen gelijk. Op zich niks mis mee, maar in sommige gevallen kan het geen kwaad om goed naar anderen te luisteren.

Parsons | 14-02-11 | 01:05

@vraagstaart | 14-02-11 | 00:49
Bijna extragraties ja, dat dacht ik ook toen ik in een vlaag van nostalgisch verlangen even op Marktplaats zat te browsen naar een SE' tje...

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 01:02

@F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:39
Ja 't is onwaarschijnlijk.

Het is bovendien iedereens schuld dat ze geen premier is geworden met een ondernemerskabinet.

Of zo iet.

Parsons | 14-02-11 | 01:00

vraagstaart | 14-02-11 | 00:58 Ze zou een kroeg moeten beginnen. In de Jordaan of zo.

zeg maar jansen | 14-02-11 | 01:00

@zeg maar jansen | 14-02-11 | 00:53
Rita is de Dries Roelvink van de politiek. Toptalent en niemand die het wil zien.

Arme Rita. Arme Dries.

vraagstaart | 14-02-11 | 00:58

@F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:53
Dan noem je wel iemand zeg... Leeft die nog of zit die ergens in de psychiatrie?

drs.Nee | 14-02-11 | 00:56

Toen moest Markje het worden...?

drs.Nee | 14-02-11 | 00:54

vraagstaart | 14-02-11 | 00:43 Dat heet falen en er elke keer uitgedonderd worden.

zeg maar jansen | 14-02-11 | 00:53

@drs.Nee | 14-02-11 | 00:44
Wilders is ook geen teamspeler, en die haalt het wel. Zou de Nederlandsche kiezer dan eigenlijk een vrouw als demagoog ongeloofwaardig vinden? Zie ook die LPF-barbie uit Piershil die het nog probeerde met Conservatieven.nl, Winny de Jong...

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:53

Rita: 'Zo kan het dus ook'.
Merkwaardig dat ze zich daar over verbaasd, terwijl het heel normaal behoort te zijn. Zij valt hiermee door de mand.

drs.Nee | 14-02-11 | 00:53

dat hele hoer vindt boer interesseert mij niet. Schaatsen trouwens ook niet. terug naar het vorige onderwerp :)

Tabula Rasa | 14-02-11 | 00:52

Ghehe. Wilders heeft punten van TON overgenomen. Wat een bescheidenheid Rita!

Bakito | 14-02-11 | 00:51

@F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:44
Da's geen geld. En met 10.4 kan je toch ff vooruit als je niet de laatste iTunes e.d. nodig hebt. Gefeli.

vraagstaart | 14-02-11 | 00:49

@F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:43
Zeker. Maar wat de honden blaffen zegt: veel nieuwe shit draait enkel onder Intel. Krijg je die stream niet aan de praat met de Quicktime-plugin voor Firefox?

vraagstaart | 14-02-11 | 00:47

@F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:39
Verdonk werd er, zoals zovele daar ingerold maar bleek geen teamspeler, dat was haar makke.

drs.Nee | 14-02-11 | 00:44

@vraagstaart | 14-02-11 | 00:41
Had iemand er al opgebakken toen ik 'm vorige zomer kocht. Voor 25 eurootjes trouwens :D

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:44


't Kan nog voor Koen. Wordt knokke..

B.Joris | 14-02-11 | 00:44

@zeg maar jansen | 14-02-11 | 00:33
Dat heet groei. ;-)

vraagstaart | 14-02-11 | 00:43

@vraagstaart | 14-02-11 | 00:38

@de honden blaffen... | 14-02-11 | 00:39

Silverlight ister alweer af, tnx voor de tip. Een nieuwe mac, zou ik kunnen doen. Maar zo'n antieke originele E-mac uit de boedel van het Grafisch Lyceum 020 die het nog leuk doet, is toch wel errug grappig...

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:43

@zeg maar jansen | 14-02-11 | 00:33
Zeg maar niets meer...
Dit is de laatste keer...
Ik weet jij kijkt nu op me neer...
Maar straks als het beter gaat...
Dan hoop ik dat je voor me staat...
www.youtube.com/results?search_query=z...

drs.Nee | 14-02-11 | 00:42

@F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:30
En je draait wel OSX 10.4 op dat ding? Wow....

vraagstaart | 14-02-11 | 00:41

Dat hele gezeik over Koenders. Je kunt het PvdA bashen ook overdrijven. Wat een ellende.

Bakito | 14-02-11 | 00:41

Verdonk heeft het zelfinzichtelijk vermogen van een pantoffeldiertje. Iedereen heeft ervoor gezorgd dat ze de Kamer uitgebonjoerd is, Rita is slachtoffer. Ze blijft er ook gewoon lekker mee doorgaan, hoor ik. Die leert dus niks van haar fouten, want die maakt mevrouw volgens haarzelf niet...

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:39

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:30
Veel nieuwe programma's werken niet meer op een Mac met power pc.
Waaronder Silverlight, dat alleen op een Intel mac werkt

Tijd voor een nieuwe.

de honden blaffen... | 14-02-11 | 00:39

@F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:23
Simpel. In de Finder pakk je bij "Archief" het commando "Zoek" en dan vul je "Silverlight" in.

Dan op Return drukken en je krijgt een lijst met bestanden.

De Silverlight plugin selecteren en weggooien. Je kunt de installer als die erbij staat ook wegmikken.

Klaar

vraagstaart | 14-02-11 | 00:38

Nog even en Rita is er achter dat het aan Geenstijl lag.

zeg maar jansen | 14-02-11 | 00:37

@Bakito | 14-02-11 | 00:34
met

Bakito | 14-02-11 | 00:35

Jaja. Kalou GEEN paspoort geven had ook alles reputatie te maken Rita.

Bakito | 14-02-11 | 00:34

De partijen waar Rita al actief is geweest:

PPR (voor 1978),
PSP (1978-ca.1980),
VVD (2002-okt 2007),
Lid Verdonk (vanaf sept 2007),
TON (vanaf mei 2008)

Van links naar rechts.

zeg maar jansen | 14-02-11 | 00:33

@drs.Nee | 14-02-11 | 00:31
Sorry, ik hou niet van dit soort sentimentele bullshit.

Bakito | 14-02-11 | 00:33

@Bakito | 14-02-11 | 00:28
Luister je mee met de Jannen? Het werd zojuist bevestigd.

drs.Nee | 14-02-11 | 00:31

@vraagstaart | 14-02-11 | 00:23
Deed ik net jah, maar die laadde weer niet. Als genetisch belaste digibeet lukte het me natuurlijk weer om dit ouwe beessie binnen een paar dagen nadattie in het Von ZeikhovenSanatorium Digitaal Asiel vond, aan een instabiel besturingssysteem te helpen. Dacht even een extra System 9 erbij te installeren van een van Piratebay gesponsde ISO-file. Want Classic deedtut niet, terwijl ik eindelijk weer Simpson's Gunshy dacht te kunnen spelen...

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:30

@drs.Nee | 14-02-11 | 00:27
Theo Reed?

Bakito | 14-02-11 | 00:28

@zeg maar jansen | 14-02-11 | 00:26
Oh ja, Verdonk is 'n vrouw.

Bakito | 14-02-11 | 00:28

Nr. van Theo staat op.

drs.Nee | 14-02-11 | 00:27

@F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:23
Geen flauw idee. Ik weet niks van macdingesen. En dat wilde ik graag zo houden.

Parsons | 14-02-11 | 00:26

Bakito | 14-02-11 | 00:24 Ze is een vrouw, die kunnen geen geheim bewaren.

zeg maar jansen | 14-02-11 | 00:26

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:23 Op een Mac is dat simpel. Gewoon verwijderen. Er is niet een config-scherm.

zeg maar jansen | 14-02-11 | 00:25

@zeg maar jansen | 14-02-11 | 00:24
Schaatsijzeren Rita?

Bakito | 14-02-11 | 00:25

@zeg maar jansen | 14-02-11 | 00:22
Ze zou de AIVD weer kunnen gaan leiden. Die is hard achteruit gegaan. Hoor je helemaal niks meer van....

Bakito | 14-02-11 | 00:24

Los van dat is Koblenko natuurlijk te dom om te schijten. Inloggen gaat niet soepel hier.

Rest In Privacy | 14-02-11 | 00:24

Bakito | 14-02-11 | 00:17 Voor schaatsen heeft ze niet echt het figuur hè?

zeg maar jansen | 14-02-11 | 00:24

@Parsons | 14-02-11 | 00:22
Maar hoe sloop ik Silverlight dan weer van die E-Mac af?

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:23

@F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:09
Probeer anders eens of-ie het op Safari wel doet?

vraagstaart | 14-02-11 | 00:23

Bakito | 14-02-11 | 00:17 Tja, wat zou ze eigenlijk kunnen?

zeg maar jansen | 14-02-11 | 00:22

@F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:21
Silverlight zuigt. 't Is goed dat MS daar mee kapt. HTML5 FTW.

Parsons | 14-02-11 | 00:22

@Parsons | 14-02-11 | 00:11
Via de Pownedpagina niet. Daar zit dat suffe Silverlight de boel volgens mij dwars? Via omroep.nl gaat het weer wel, via quicktime...

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:21

Ingelogd als: .?

Rest In Privacy | 14-02-11 | 00:21

@zeg maar jansen | 14-02-11 | 00:14
Kan ze niet gewoon gaan werken met 'r dikke reet....?

Bakito | 14-02-11 | 00:17

Valt bij jullie ook het Jannen-geluid weg?

drs.Nee | 14-02-11 | 00:15

Bakito | 14-02-11 | 00:10 Ja, ze zat in de kamer en nu niet meer. Wachtgeld is dan aan de orde. TON behaalde geen zetel bij de laatste verkiezingen.

zeg maar jansen | 14-02-11 | 00:14

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:01
Het is inderdaad echt zonde dat ze daar een dak overheen gegooid hebben. De enige openlucht baan die die charme nog heeft is Callalbo.

BiggyBizzy | 14-02-11 | 00:10

Huh??? Krijgt Verdonk wachtgeld?

Bakito | 14-02-11 | 00:10

@Parsons | 13-02-11 | 23:59
Wil ik een keer zo'n Echte Jannen-uitzending afluisteren, krijg ik ze niet aan de praat hiero op die Power E-Mac met system 10.4... Nog een handige vuurvos-plugin-tip, iemand?

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:09

Rita Politica.

drs.Nee | 14-02-11 | 00:09

@zeg maar jansen | 13-02-11 | 23:58
Piet Schrijvers, ook zo'n chippendale.

Bakito | 14-02-11 | 00:03

@Bakito | 13-02-11 | 23:53
Tja, ze moeten hun bek toch ook een dauw geven? Per schaatspaar een goeie dertien minuten lang zelfs begrijp ik. Wat dan overigens weer niet heel erg rap is voor een hooglandbaan. Daar moet toch makkelijk in de twaalf minuten gefinished kunnen worden? Maar je hebt gelijk, dit heeft weinig meer met het echte schaatsen te maken. Ik kan me nog beelden van wedstrijden in Inzell voor de geest halen waar de bikkelaars de helft van de baan vol zowat een sneeuwstorm als tegenwind hadden...

F. von Zeikhoven | 14-02-11 | 00:01

Ireen heeft weer een hele goede extra reden om over drie weken helemaal los te gaan! ;-)

Gefeli!

Dafman | 14-02-11 | 00:00

@F. von Zeikhoven | 13-02-11 | 23:55, excuus, mvr. giant, u weet .....

gentle giant | 13-02-11 | 23:59

Bakito | 13-02-11 | 23:45 Nou, een Johnny van de Burgerking bijvoorbeeld. Als je het over buikje hebt dan heeft die wel een buikje.

zeg maar jansen | 13-02-11 | 23:58

Wat een heksenketel, deze schaatsbaan. Dit stuwt prestaties naar ongekende hoogten. Mooi die dramatiek.

Bakito | 13-02-11 | 23:58

@F. von Zeikhoven | 13-02-11 | 23:53, En dan hebben we het over Hollandsche folklore, niks klapschaats, klapstuk!

gentle giant | 13-02-11 | 23:57

Hulde! Knap gedaan Ireen.

Der Georg | 13-02-11 | 23:56

@gentle giant | 13-02-11 | 23:48
Zouden trouwens klapschaatsen met Koni-schokdempers niet nóg snellere rondetijden opleveren?

F. von Zeikhoven | 13-02-11 | 23:55

@gentle giant | 13-02-11 | 23:48
Schijnt dat die legergroene blikken met 'Hutspot met klapstuk" van Koen Visser nog steeds door sommige dumpzaken geleverd kunnen worden...

F. von Zeikhoven | 13-02-11 | 23:53

Ah. De conversiefactor van laag- naar hooglandbaan. Mooi, die schaatsfolklore.

Bakito | 13-02-11 | 23:53

@F. von Zeikhoven | 13-02-11 | 23:34, maar wij hadden Koen Visser.

gentle giant | 13-02-11 | 23:48

drama | 13-02-11 | 23:47
Lolz.

Krachtmeester | 13-02-11 | 23:47

'Jij bent pluimveehouder, jij bent pluimveehouder!'

drama | 13-02-11 | 23:47

En nu maar hopen dat Koen zich straks niet gek - of, erger nog: volledig gestoord - laat maken. Duimen jongens!

Krachtmeester | 13-02-11 | 23:45

@zeg maar jansen | 13-02-11 | 23:42
Jammer dat dit soort types uit de topsport zijn verdwenen.

Vroeger had je in het betaald voetbal nog wel eens een libero met een buikje. Zie je ook niet meer.

Schaatsers, zwemmers of wielrenners met een baard? Ik ken ze niet....

Bakito | 13-02-11 | 23:45

Ah, hapschaatsen ..

Jackanders | 13-02-11 | 23:44

Ireen heeft zich naar eigen zeggen 'niet gek laten maken'.
Er reden dus allemaal mensen achter haar die 'Jij bent Napoleon! Jij bent Napoleon!' schreeuwden. Maar ze heeft zich desondanks NIET gek laten maken, de kanjer.

Krachtmeester | 13-02-11 | 23:42

Bakito | 13-02-11 | 23:36 Dan gaat die prijs naar Eddy the Eagle.
Voor ál zijn prestaties.

zeg maar jansen | 13-02-11 | 23:42

Aan iemand met Parkinson vragen wat ie van de Dokter Bibber-regel vindt is nooit grappig.

titsme | 13-02-11 | 23:40

Wat is die Ritsma trouwens een miscast als commentatOrz.
Hij zou net zo goed kunnen doorgaan voor een vertegenwoordiger van het Productschap Pluimvee.

Krachtmeester | 13-02-11 | 23:39

Farmer.

winterpeen | 13-02-11 | 23:38

@Soy yo | 13-02-11 | 23:35
Ze zouden de tijd moeten stoppen tijdens zo'n val. Bij voetbal is er toch ook sprake van blessuretijd. Moet technisch mogelijk zijn....

Bakito | 13-02-11 | 23:38

@Krachtmeester | 13-02-11 | 23:36, Kijk, dat noem ik plausibel.

gentle giant | 13-02-11 | 23:37

@zeg maar jansen | 13-02-11 | 23:32
Bij Ter land Ter lucht en in De zee hebben ze een prijs voor de grootste pechvogel. Zouden ze in de topsport ook moeten doen.

Bakito | 13-02-11 | 23:36

gentle giant | 13-02-11 | 23:33
Wie wil er nu niet naar een land migreren waar het feestvieren met jonge dames kopzorg nummer één van de premier is?

Krachtmeester | 13-02-11 | 23:36

Bakito | 13-02-11 | 23:30
De beste is degene die het hardst schaatst zonder te vallen.

Soy yo | 13-02-11 | 23:35

Ireen. Wereldkampieen.

Krachtmeester | 13-02-11 | 23:34

@gentle giant | 13-02-11 | 23:26
Mwah, de Karthuizer biertjes van hobby-brouwerij De Drie Kruizen van Klaaswaalenaar Peter van Raaijen waren ook erg goed te drinken. Maar daar hoor je helaas niks meer van. De Hoeksche brouwerij vraagt zo onderhand de superhoofdprijs voor z'n brouwsels zag ik pas bij de Appie in Seutercity. Je zou haast denken dattie voor dat geld maar één of twee fustjes per jaar af weet te leveren...

F. von Zeikhoven | 13-02-11 | 23:34

Even volledig OT, begrijpt iemand waarom die Tunesiërs nu naar Lampedusa gaan?
De revolutie is geslaagd, nu verder, en men pakt de boot, ik kan dat niet plaatsen.

gentle giant | 13-02-11 | 23:33

titsme | 13-02-11 | 23:32
Schaatsen is juist prachtig.
Maar niet als 'sport' .

Krachtmeester | 13-02-11 | 23:33

Sablikova was ook zonder valpartij ``gewoon `` 3 de geworden

Zo nu de mannen nog , nieuwe whiskyfles .

postbode | 13-02-11 | 23:33

gentle giant | 13-02-11 | 23:29
da;s niet eerlijk eigenlijk,die prut van Tsjernobyl is een soort bloeddoping.
Enfin, ik ga ermee nokken. Goede nacht allemaal en Koen, give them hell.

Dr. Mabuse | 13-02-11 | 23:32

Nu is het Jan's beurt..

Zeeschuimer | 13-02-11 | 23:32

Bakito | 13-02-11 | 23:30 Na het dr Bibber reglement zal er ook nog wel een kampioenschap 'schoonduiken' toegevoegd gaan worden in geval van valpartij.
Wie het mooiste valt wint, bot en beenbreuken vergroten de winstkans.

zeg maar jansen | 13-02-11 | 23:32

Krachtmeester | 13-02-11 | 23:28
Dat is de boodschap vanuit de Rest van de Wereld die 'we'(mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen) maar niet willen begrijpen. Schaatsen zuigt grote, grote tijd.

titsme | 13-02-11 | 23:32

wordt die sablokova niet gediskwalificeerd want dra bibber?

hetluis | 13-02-11 | 23:31

Hoe laat begint de mixed dubbel?

drama | 13-02-11 | 23:31

Jammer dat valpartijen cruciaal zijn in de schaatssport. De kans dat de beste wint wordt zo wel erg klein.....

Bakito | 13-02-11 | 23:30

Of sprintkampioenschap lange baan in combi met shorttrack-kampioenschap? Dat de nrs 1 en 2 van het shorttrackkampioenschap een startbewijs winnen voor het lange baan sprinten daarna? Lijkt me wel een leuke vernieuwing, want die ploegen-achtervolging is het toch niet helemaal geworden geloof ik....

F. von Zeikhoven | 13-02-11 | 23:29

@Dr. Mabuse | 13-02-11 | 23:27, plus communistische overheersing en wat prut van Tjernobyl.

gentle giant | 13-02-11 | 23:29

Er zijn weer meer teletoeters in de hal dan toeschouwers.
Het WK Lege Stoelen.

Krachtmeester | 13-02-11 | 23:28

Sablikova ook +1 trouwens. Als je zo valt en doorschaatst, dan deug je. Die heeft toch vier jaar belegering van Leningrad in de genen.

Dr. Mabuse | 13-02-11 | 23:27

@F. von Zeikhoven | 13-02-11 | 23:20, Wow, Hoeksch bier?

gentle giant | 13-02-11 | 23:26

titsme | 13-02-11 | 23:23
Een startmes zal het dan wel worden.

Krachtmeester | 13-02-11 | 23:26

Dr. Mabuse | 13-02-11 | 23:18
F. von Zeikhoven | 13-02-11 | 23:22
Dat was 'm, thnx.

gentle giant | 13-02-11 | 23:26

Waarom doen ze eigenlijk geen shorttrack op het binnenterrein als het dweilpauze is...

F. von Zeikhoven | 13-02-11 | 23:25

Ireen +1.

Krachtmeester | 13-02-11 | 23:25

Wijs nou niet de verkeerde baan aan!

Dr. Mabuse | 13-02-11 | 23:24

Yeuj hup wust

Eddie | 13-02-11 | 23:24

Krachtmeester | 13-02-11 | 23:19
Lol. Ik vrees dat we uiteindelijk wel die kant opgaan. Gezonde blonde helden als Koen Verweij en Rintje Ritsma zullen enkel in de geschiedenisboeken blijven bestaan. De beer uit Lemmer wordt dan het beest van Casablanca. Die z'n eigen startpistool meeneemt. Ik zie het somber in.

titsme | 13-02-11 | 23:23

Hupsakee Wüst for the win!

Zeeschuimer | 13-02-11 | 23:23

Valpartij Sablikova!

Parsons | 13-02-11 | 23:23

@gentle giant | 13-02-11 | 23:16
Tennissen, nog toen ze al op Wimbledon stond in Zuid-Beijerland...

F. von Zeikhoven | 13-02-11 | 23:22

Kijken mensen. Wüst wordt wereldkampioen!

Dr. Mabuse | 13-02-11 | 23:22

@gentle giant | 13-02-11 | 23:09
Dat komt door Einstein. Die heeft ooit een keer iets ontdekt waardoor we nu weten dat iemand die een traject X met hogere snelheid weet af te leggen dan een ander dat over diezelfde afstand kan, dan doordattie iemand vroeger op het eindpunt aankomt, door die hogere snelheid een soort terug in de tijd ging en jonger is geworden ten opzichte van die ander op het moment dat die ander daar arriveert...

F. von Zeikhoven | 13-02-11 | 23:20

Hup Woest!

Zeeschuimer | 13-02-11 | 23:19

titsme | 13-02-11 | 23:13
Inderdaad. Met de nieuwe, baanrecordbrekende halve maanklapschaatsen.

Krachtmeester | 13-02-11 | 23:19

gentle giant | 13-02-11 | 23:16
Volgens mij was dat een goedgevulde tennisster. Of ben ik in de war met Manon Bollegraf?

Dr. Mabuse | 13-02-11 | 23:18

@F. von Zeikhoven | 13-02-11 | 23:12, wat deed die Kirsti Boogerd ook weer?

gentle giant | 13-02-11 | 23:16

F. von Zeikhoven | 13-02-11 | 23:12
Vergeet Anna Paulowna niet! Je kan veel zeggen, maar ze hebben Puttershoek en Anna Paulowna wel op de kaart gezet.

Dr. Mabuse | 13-02-11 | 23:15

F. von Zeikhoven | 13-02-11 | 23:12
Er komt een dag dat Rachid en Samira het hoogste treedje bemannen.

titsme | 13-02-11 | 23:13

@titsme | 13-02-11 | 23:10
Mag je dat zo zeggen? Ja, dat mag je zo zeggen...

F. von Zeikhoven | 13-02-11 | 23:13

Als rechtgeaard NationaallandschapseilandNationalist voorspel ik dat ook dit jaar weer bij de heren de titel Wereldkampioen AllRound opgeëischt zal worden door Kees Verkerk (Puttershoek) en bij de dames door Ria Visser (Oud-Beijerland)...

F. von Zeikhoven | 13-02-11 | 23:12

Ik wou trouwens vanavond Breaking Bad kijken op Unilever 7, blijkt weggejorist, anyone?

gentle giant | 13-02-11 | 23:10

En plots kom je tot het besef dat er een Mart SMeets in Pritt schuilt.

titsme | 13-02-11 | 23:10

@goedverstaander | 13-02-11 | 23:07
U bedoelt als in: Oehoeboeroe naast Bertha 2?

F. von Zeikhoven | 13-02-11 | 23:09

Waarom schaatsen ze eigenlijk tegen de klok in?
Is toch kul?

gentle giant | 13-02-11 | 23:09

Agrariër zoekt tochtige vriendin.

Dat mag dus wel.

goedverstaander | 13-02-11 | 23:07

-weggejorist-

vuistneuqer | 13-02-11 | 23:05

Drie kilometer nog, ze zijn er bijna.

Dr. Mabuse | 13-02-11 | 23:04

Ik hoorde bisschop Simonis net nog zeggen "Wir haben es nicht geWüst". Dat lijkt me een goed Voor(huis)teken.
Nesbitt, zijn dat van die harde biskwietjes met chocoladevulling?
En wie is Sintniklaasen?

Dr. Mabuse | 13-02-11 | 23:02

Nee.wel dat je avoparahs krijgt wanneer je sharapova omdraait..

de grote Anti | 13-02-11 | 22:59

de grote Anti | 13-02-11 | 22:55
Saai, wat zegt u nou, t blijft toch wel interessant die rondetijden. Al kun je er een boek bij lezen.

Dr. Mabuse | 13-02-11 | 22:58

Is al iemand opgevallen dat je VERBOKS krijgt als je Skobrev omdraait?

Dr. Mabuse | 13-02-11 | 22:56

@Dr. Mabuse
'Onze' Koen.. hmm.Bent u de vader toevallig ?
Maar echt,schaatsen kijken is het toppunt van saai.Zelfs ijshockey boeit niet.
Die dachten waarschijnlijk hetzelfde en proberen iets te doen wat op american football lijkt.Ach,de elfstedentocht is dan wel weer boeiend,je weet namelijk nooit wanneer er iemand onder het ijs verdwijnt..

de grote Anti | 13-02-11 | 22:55

En nu inhaken, op de wijs van Gerard Cox:
Koen, Koen, Koen, wordt wereldkampioen,
Nee daar is nu niets meer aan te doen,
Die Skobrev rijg je aan de veters van je schoen,
Onze Koen die wordt vanavond wereldkampioen!

Dr. Mabuse | 13-02-11 | 22:44

Wat een monster is die gast haha, maar Gaat er voor Nederland ;)

disnox | 13-02-11 | 22:33

Ik ga vanavond liever de herhaling van het WK-korfbal kijken...

overVecht | 13-02-11 | 22:31

Keon: peop aan je scheon.

Krachtmeester | 13-02-11 | 22:29

Nu op de Duitser geen schaatsen maar een SPD-muts over de verzorgingsstaat: 'Kinder an die Macht'. OMG, wat zijn de Europese Sociaal-Sinterklazen toch gedegenereerd.

Krachtmeester | 13-02-11 | 22:24

Met dank aan juffrouw Koen (!) en haar (latere) man. tinyurl.com/5wgc2ab

*maar weer in de vorige draad kijken gaat*

Prof. D.A.H. Vintik | 13-02-11 | 22:20

CoffeePatch | 13-02-11 | 22:14

Wüst tegen Sablikova wordt een megastrijd :)

evaQ8 | 13-02-11 | 22:19

Jezus Pritt; ".. Wie? Nou Koen, die blonde hardbody uit een zomers Rutger-filmpje van 2009. (Kale tepels, sixpack..", moe'k hier nou weer van denken? ben jij hier nou fan ven? van. Vind dit maar een raarrr topic.
*.. toch weer sport1 aanslingerdt; restje Espanjòl-Real 0-1 (Casillas al na 1,5min.rood!?)meepikt..*

flc | 13-02-11 | 22:18

Vervelende reclame's. Het is goeddoeme niet de commerciële.

Zeeschuimer | 13-02-11 | 22:12

Kom op, Koen, pak die achterstand terug he...

evaQ8 | 13-02-11 | 22:12

deoudererijperevrouw | 13-02-11 | 22:01
Dat altijd. Net als 'koken', 'afwassen' en '(stof)zuigen'. Mag allemaal.

Krachtmeester | 13-02-11 | 22:11

@HY78 | 13-02-11 | 21:58,
ach ja, Foekje Dilemma,
ook zo'n tragisch verhaal.

vander F | 13-02-11 | 22:08

Ik heb heerlijk naar boer zoekt vrouw zitten kijken, dat schaatsen duurt me te lang en dat is op een zondagavond toch wat moeilijk.

Geile Markeerstift | 13-02-11 | 22:07

"vrouw" mag wel?

deoudererijperevrouw | 13-02-11 | 22:01

CoffeePatch | 13-02-11 | 21:51
Zit er al een heel klein beetje in. Dit kan echter niet teveel omdat het de grip van de schaatsen aanzienlijk verminderd. Wat weer resulteert in valpartijen.

Hmm... zou wel wat meer spektakel zijn

BiggyBizzy | 13-02-11 | 22:00

@vander F | 13-02-11 | 21:28
Hardlopers zijn wel vaker gedoemd om anoniem te blijven.
Al zag deze er dan ietsje minder arisch uit, dat wel.
nl.wikipedia.org/wiki/Foekje_Dillema

HY78 | 13-02-11 | 21:58

Haarkopje | 13-02-11 | 21:38
Niet zo denigrerend over korfbal.
nog na aan het genieten van PKC- KZ.

gobler | 13-02-11 | 21:55

brutus68 | 13-02-11 | 21:27
U bent gefascineerd door homosexuelen ?

Rammstein | 13-02-11 | 21:52

Ik lees normaal alleen, reaguren is niet aan mij besteed. Maar jullie hebben het er wel zo vaak over dat ik me nu echt afvraag.... mis ik wat door niet naar boer zoekt vrouw te kijken?

deef_1 | 13-02-11 | 21:51

Wat verkanting in de bochten, om het effect van de middelpuntvliedende kracht te compenseren, zou nog hogere snelheden mogelijk maken.

CoffeePatch | 13-02-11 | 21:51

@nieuwisanders | 13-02-11 | 21:46
Kunt u lezen?

Zeeschuimer | 13-02-11 | 21:49

sven maakt alles en iedereen helemaal kapot

nieuwisanders | 13-02-11 | 21:46

De tijd waar we naar opzoek zijn op dit moment is 1.42,01

BiggyBizzy | 13-02-11 | 21:43

@ mierus 21.31
Klopt,alleen al door de volgentourage van de NOS zijn de toeschouwersaantallen gehaald en de sponsors happy !
Schaatsen,wereldberoemd in NL.

Jimmy Mc Clure | 13-02-11 | 21:41

Ireen 15 sec voorsprong op sablikova..... Nu kijken naar Koen,Wouter ,Jan en Renz.
Begin maart nog naar Heerenveen (Thialf ) en dan gaan we naar de WK afstanden in Inzell... 9 t/m 14 maart

postbode | 13-02-11 | 21:40

-weggejorist-

weesgegroet | 13-02-11 | 21:39

Schaatsen is korfbal on ice.
Alleen testbeeld is nog saaier om naar te kijken.

Haarkopje | 13-02-11 | 21:38

Heeft die Wust pilletjes op? Is ineens fluitend eerste na drie afstanden?

Grasgriezel | 13-02-11 | 21:37

@weesgegroet | 13-02-11 | 21:31,
toen ie leefde al helemaal niet.

vander F | 13-02-11 | 21:36

Boer zoekt wereldkampioen?

MarkJ | 13-02-11 | 21:35

Zou men Mart en z'n 80 volgelingen thuis laten scheelt zomaar een paar miljoen.Lange afstandsschaatsen; geen kijkers, geen publiek kortom ik zie het als kunst...

mierus | 13-02-11 | 21:31

@vander F | 13-02-11 | 21:28
Nee, want die is al doodt.

weesgegroet | 13-02-11 | 21:31

Ja, ja! Wakker die sportverdwazing nog maar wat aan.

WirMachenMusik | 13-02-11 | 21:30

@brutus68 | 13-02-11 | 21:27
Zolang hij op volwassenen valt vind ik alles best.

weesgegroet | 13-02-11 | 21:29

Jezus Pritt, sponsoren jullie deze meuk soms?
SODEP | 13-02-11 | 20:48

Volg het spoor via Jaap Stalenburg,
en bedenk dat Jaap ooit voor GS schreef,
nickname: Starf*cker.

@weesgegroet,
hoe heette die hardloper ook al weer,
Osendarp, bronzen medaille Olympische spelen Berlijn,
op de 100 meter sprint, Jesse Owens op de hielen zitten.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Tinus_Osendarp...

Hoor je nooit wat over, die gozer,
gek hè?

vander F | 13-02-11 | 21:28

weesgegroet | 13-02-11 | 21:24

Hij blijft verdacht. Als je vrijwillig zo'n scheiding in je haar (laat) aanbrengen, heb ik zo mijn twijfels over zijn geaardheid.

brutus68 | 13-02-11 | 21:27

-weggejorist-

DipSausje | 13-02-11 | 21:24

@brutus68 | 13-02-11 | 21:21
Ik denk dat de scheiding in zijn haar de oorzaak is. Wellicht ziet ie er thans meer hedendaags uit.

weesgegroet | 13-02-11 | 21:24

heren heren, vooralsnog is wüst koning

hetluis | 13-02-11 | 21:22

weesgegroet | 13-02-11 | 21:17

Nu je het zegt, inderdaad. Hitler en Goebbels waren op hem klaargekomen. En waarschijnlijk menig lid van de homoscene ook....

brutus68 | 13-02-11 | 21:21

Die blonde jongen ziet eruit als zo'n propaganda dude uit het derde rijk. Kan ie ook niks aan doen, viel me gewoon op.

weesgegroet | 13-02-11 | 21:17

Dreverhaven | 13-02-11 | 20:55
Ja, dat was écht niet leuk. En de volgende dag weer naar school. Dus niet laat opbijven. De tune van Studio Sport kan mij nog steeds in een zondag depressie storten.

Rammstein | 13-02-11 | 21:17

Ridder Sir Lancelot | 13-02-11 | 20:59
.. de trugnaarsgoolbaan?

Krachtmeester | 13-02-11 | 21:12

-weggejorist-

Dokus | 13-02-11 | 21:07

Sport is kut om te doen en om naar te kijken. *verder computert*

Stoppenkast | 13-02-11 | 21:05

@Dreverhaven | 13-02-11 | 20:55
*Dreverhaven gruwelijke flashback bezorgen doet*

"Hans van Helden"

Prof. D.A.H. Vintik | 13-02-11 | 21:02

Door Mart Smeets ben ik schaatsen gaan haten....., en dat komt niet meer goed...

brutus68 | 13-02-11 | 21:00

TopGear op BBC2 voor de liefhebbers

Mikey70 | 13-02-11 | 20:59

-weggejorist-

Ridder Sir Lancelot | 13-02-11 | 20:59

Zoals we dat eerder zagen in de Formule1, heeft de klapschaats en andere technologie veel kapotgemaakt in de schaatssport. Dat hele kunstijs is een gotspe. Bah!

Bakito | 13-02-11 | 20:59

De nos livestream heeft er vandaag wel grote moeite mee. Tijdens studio sport ook al.

BiggyBizzy | 13-02-11 | 20:58

-1 voor iedereen die sponseren schrijft ipv sponsoren.

Kan Jees de Jager? | 13-02-11 | 20:57

Mijn ergste jeugdherinneringen (vroege jaren 80) waren die eindeloos durende regenachtige zondagmiddagen wanneer er alleen schaatsen (10 km in gemiddeld 15 minuten en dweilpauze na elke rit) en veldrijden op tv was.

Dreverhaven | 13-02-11 | 20:55

Dat wordt schakelen tussen Secret Story en schaatsen.

pipo_a | 13-02-11 | 20:55

Zeeschuimer | 13-02-11 | 20:51
Ik denk dat hij Ria Visser daar voor geschoren heeft...

MichieldeMuiter | 13-02-11 | 20:54

Welke zender doet Hoer zoekt Boer?

CoffeePatch | 13-02-11 | 20:53

@MichieldeMuiter | 13-02-11 | 20:50
En de schapen die Mart's truien sponseren.

Zeeschuimer | 13-02-11 | 20:51

Dus als ik het goed begrijp kan men kiezen tussen agrarier hoopt op partner, of gladde boys in spendex pakkies? Wow, Holland, soms mis je echt.. hehe..

MalteseKnight | 13-02-11 | 20:51

Dit topic wordt u aangeboden door: Unox, Calvé Pindakaas, Mart Smeets, en Geen Stijl...

MichieldeMuiter | 13-02-11 | 20:50

Temptation Weiland, mag dat wel?
*test* Boer *test Zoekt *test

Hup Blokhuijsen!

Zeeschuimer | 13-02-11 | 20:50

-weggejorist-

Ridder Sir Lancelot | 13-02-11 | 20:49

Jezus Pritt, sponsoren jullie deze meuk soms?

SODEP | 13-02-11 | 20:48

Schaatsen is zeg maar zwemmen maar dan met bevroren water.
Dubbel niet interessant dus.

ZDEV | 13-02-11 | 20:46

-weggejorist-

Ridder Sir Lancelot | 13-02-11 | 20:46

Zucht.

Pipi Langfap | 13-02-11 | 20:45

-weggejorist-

Koos Knak | 13-02-11 | 20:44

Het politiek correcte rondje,
de ellips.

Gelukkig wordt het eindelijk bespreekbaar, benoemd.

vander F | 13-02-11 | 20:44

Straks fijn NoefKoen kijken.

Krachtmeester | 13-02-11 | 20:42

Zolang er geen schaats via een omhaal keihard in de bovenhoek vliegt hoeft dat schaatsen voor mij niet zo.

defjem | 13-02-11 | 20:42

Familie van Dolph Lundgren?

James St John Smythe | 13-02-11 | 20:42

Koen is de nieuwe homo-erotische fantasie? Schaatst hij ook nog eens in zo'n aftekenend pakje.

kapotte_stofzuiger | 13-02-11 | 20:42

BREKEND: de *kuch* 'rondjes' bij het ijzerglijden zijn in werkelijkheid ellipsen.
U bent decennialang voor het lapje gehouden.

Krachtmeester | 13-02-11 | 20:40

Oostblokkers,
de nieuwe Marokkanen.

vander F | 13-02-11 | 20:40

Aan dat kleine stukje hoofd van Koen te zien heeft hij een bruin hemd en een lederhose aan en speelt hij op die blechtrommel...

MichieldeMuiter | 13-02-11 | 20:39

Ik ben er dus ook gewoon even helemaal weg van. Tot de volgende dweilpauze maar weer!

*** Zich voor telebuis installeert.... Plop! ***

Reinaert | 13-02-11 | 20:38

Schaatsen. Altijd mooi en altijd fijn. Biertje d'r bij, stevige sigaar in het hoofd, extra kolen op de kachel, the works zo doet een sportieve echte Nederlander dat!

Wie d'r wint maakt geen drol uit zolang het maar geen buitenlander is.

Reinaert | 13-02-11 | 20:36

Frankly I dont give a fuck. Schaaten is uitgevonden in NL en nauwelijks populair in de wereld waardoor het lijkt of we in NL iets heeeeeeeeel erg goed doen. Saai man iedere keer weer hetzelfde rondje. En dan lekker op de bank met je kladblokje cijfertjes bijhouden. Heeeel inspirerend.

MidEvilOnYourAss | 13-02-11 | 20:36

Wacht maar tot Svenneke terug is...

Crematorium-de-Asbak | 13-02-11 | 20:36

Het is weer boeren of schaatsen. Helaas pindakaas.

Bakito | 13-02-11 | 20:35

-weggejorist en opgerot-

DeTambourijnMan | 13-02-11 | 20:33

Dankzij dat kudtschaatsen geen Boardwalk Empire... en jullie ondersteunen dat...

MichieldeMuiter | 13-02-11 | 20:32

Ik hoop op Gerard Kemkers buitenbaan-momentje. Geweldige tv.

Kan Jees de Jager? | 13-02-11 | 20:29

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken