Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rotterdam steelt KoninginneNach van Den Haag

rotterdamsekoninginnenach.jpgJa ja, Rotterdam een beetje stoer doen met alle cultuur die ze binnen hun gemeentegrenzen heeft, maar de beste stukjes cultuur jatten ze gewoon uit Den Haag. Na de geslaagde roofoverval in 2006 die het North Sea Jazz Festival naar 010 bracht zijn nu de zinnen gezet op KoninginneNach. Zonder -t, want Haagse spelling. De anti-tuintegelpartij in Rotjeknor vindt KoninginneNach wel een mooie aanvulling op de evenementenagenda in 010. Nou, jat die shit dan maar. De belasting op het milieu telt klaarblijkelijk niet als er goedkoop evenementenbier gezopen kan worden. Kijk, echt bruisend is dat 070 niet, maar van KoninginneNach hebben ze toch een leuk, uniek, eigen feestje gemaakt. Overal podia in de stad, hoop gezelligheid, weinig ongeregeldheden en leuke bandjes, soort voordrinkfestival voor koninginnedag zelf. Lag al enigszins onder vuur omdat de Haagse gemeente bestaat uit chagrijnige politici die stuk voor stuk een pot augurken anaal naar binnen hebben gewerkt. En het werd een beetje duur, in deze tijden. Dat dan weer wel. Maar goed, een afgeslankte KoninginneNach is nog steeds een KoninginneNach. Het feestgedeelte regelen de Hagenezen verder zelf wel. Maar niet als hun Nach geëxporteerd wordt naar die verbiedende havenboeren aan de Maas, uiteraard. Dan is het dag leuke bandjes op de Grote Markt, tot ziens groot podium op het Plein, vaarwel gezelligheid op het Spui, toedeledoki naborrelen aan de Denneweg, dikke vinger voor de programmering van het Paard, in Rotterdam denken ze het weer beter te kunnen. Auw auw, Den Haag, cultureel leeggeroofde stad achter de duinen.

Reaguursels

Inloggen

Pleurt lekker op met je typhus 020 en 070. Rotterdam heb van Nort Sea Jazz een beter, groter en mooier festival gemaakt in 4 jaar dan Duh Haag in al die jaren.
En waar die ADO mugole de "t" steeds vergeten, behalve bij natte tramtunnel, ke iedere Rotterdammert nu al zien dat zo'n nachT in 010 niet gaat werreke.

hfakker | 12-02-11 | 11:43

Guys, guys... Het hele punt is dat de vergunning om K-nach te organiseren vergeven is de stichting Prooost. Voorheen was dat altijd Doen! Evenementen. Helaas heeft Doen! Evenementen de naam vastgelegd. Dat zou dus in houden dat als Doen! wordt gevraagd door Rotterdam om een zelfde soort evenement te organiseren, dat die- helaas maar waar-Koninginnenach zou kunnen heten.

Juriaan Schraamhaar | 12-02-11 | 09:19

Rotterdam is DE haven, dan heb je toch geen Cultuur nodig

Schuimbek | 11-02-11 | 20:55

@Mr Klunse

Waarom zou Koninginnenach uit de Hofstad verdwijnen? Woont Hare Majesteit
tegenwoordig dan in Rotterdam? De 'Nach' hoort bij Den Haag en deze traditie
moet daar blijven. En als Rotterdam het ook wil gaan vieren, ze doen maar.
Wedden dat Den Haag de grote publiekstrekker blijft?

strikdewepstroper01 | 11-02-11 | 20:31

Het is juist jammer dat dit Haagsche evenement officieel via een ambtelijke en subsidiewijze naar Rdam komt. Want dat houdt in bontkragen die met Rdam hooligans kunnen rellen, vies evenementenbier, heel veel drukte, dringen, betalen voor wc's en een dronken en doorgesnoven sfeer. En vergeet niet de domme regeltjes qua vergunningen, niet met je biertje kunnen lopen en heeeeel veel politie en ME op straat. En de volgende dag is Rdam weer in het nieuws vanwege problemen en geweld. De media kan weer lekker scoren en politiek DH staat weer op kop. Kamervragen enz.

Deze nacht komt al van de grond en steeds meer horecazaken gaan eraan meedoen. Leuke feestjes zijn er al genoeg. Maar er kan nog meer bij :)

Als de DJs, clubs, partyorganisaties en horecabazen zelf meer leuke dingen organiseren zijn er veel leuke feestjes met een goede sfeer en kan deze nacht een terugkerend evenement worden zoals de museumnacht. De gemeente moet er juist vanaf blijven.

Het ergste is dat Den Haag een echt Haagsch- evenement kwijt raakt.

Mr Klunse | 11-02-11 | 19:53

rotterdam, rot maar dom, coolsingel, cool single, haven, ha ha vent,waar mario er geen been meer inziet, lux or duisternis, cult uur is geslagen, bennie dronken is lam

ben nuchter | 11-02-11 | 18:32

laatste waarschuwing 17.06
Geen probleem , wij brengen jullie wel thuis, gezellig

Dappere dildo | 11-02-11 | 18:24

Godver, koninginnenach was tof ( in tegenstelling tot die ingekocht 'adelijke' van amsbergjes )

potsenmakkert | 11-02-11 | 18:00

-sjaak- | 11-02-11 | 15:44
Jozias van Aartsen, hagenees!

Dauthi | 11-02-11 | 17:42

laatste_waarschuwing | 11-02-11 | 17:06
Hebben we gelijk het mooiste van rotterdam gezien : de trein terug!

afvaller | 11-02-11 | 17:40

Als alle vaste Haagse bezoekerts voortaan in Rotterdam Koninginnenach gaan vieren wordt het best wel wat. Vooral in de trein terug.

laatste_waarschuwing | 11-02-11 | 17:06

@ Mr Klunse
Finnen dan maar?

pjot69 | 11-02-11 | 16:42

Als je een beetje respect hebt, doe het dan pas na de wisseling van de wacht en noem het Alexandernacht.

Zilcappa | 11-02-11 | 16:30

Eensch met Mr Klunse.
Ook eens trouwens met de mensen die vinden dat Knach gewoon in Den Haag moet blijven. Volgens mij heeft dat wilde idee van GL geen enkele kans van slagen :).

cellardoor | 11-02-11 | 16:17

@ pjot69 laat ff die Duitsers erbuiten .

Mr Klunse | 11-02-11 | 15:53

POLDERMODEL !!
Rotterdammers en Hagenezen doenhet samen !
In Delluf

Dappere dildo | 11-02-11 | 15:49

Haha! Meneer van GL nodigt iedereen uit Den Haag uit om Konininnenach in die pleurisstad te komen vieren. Wedden dat Koninginnenach ook dit jaar weer gezelliger wordt in Den Haag.

eerlijkwaar | 11-02-11 | 15:47

Niet de eerste keer dat u hierde anala augurken vergelijking aandraagt, heer Quid... tijd voor een nieuw zure inval, zou ik zeggen...

azoturie | 11-02-11 | 15:46

Nou alleen nog parkpop jatten, de koningin en de regering naar amsterdam verhuizen en dan zijn we wel zo'n beetje alles van waarde kwijt. Welke halve zool is er op dit moment burgemeester dan? Kan me niet voorstellen dat het een hagenees is.

-sjaak- | 11-02-11 | 15:44

Als ze godverdegodver dit gaan flikken mogen de Duitsers weer ff langskomen.
Ons jaarlijkse zuipfeest afnemen, dit is onze Nach........ vriend!

pjot69 | 11-02-11 | 15:43

@logisch

Den Haag is een Jazz stad. Er is inmiddels een vervanger voor North Sea jazz.
The Hague Jazz.

strikdewepstroper01 | 11-02-11 | 15:33

Den Haag is zelf zo stom geweest om North Sea Jazz te laten schieten, na New Orleans het grootste Jazz-festival in zijn soort.

logisch | 11-02-11 | 15:30

Een hersenloze linkse tuinhark die dit heeft verzonnen!

Karell | 11-02-11 | 15:28

-sjaak-

Aan een biertje in de stad heb ik al genoeg. Ze moeten wel met hun poten
van de 'nach' afblijven. Dat is van Den Haag en dat blijft van Den Haag.

strikdewepstroper01 | 11-02-11 | 15:26

Hahahaha, goed idee! Wel vullen met alleen Rotterdamse bands!

komt dat schot | 11-02-11 | 15:26

Kankahleiahs. Wat is dit voor bullshit. Uitgaan in Den Haag is al kaal, en leeggeroofd door mierenneukende ambtenaren. En dan ook nog eens HET feest van ons jatten. Echt belachelijk.

-sjaak- | 11-02-11 | 15:20

Rotterdam is een fantastische stad. Veel te doen, prachtige architectuur. In vergelijking met openluchtmuseum Amsterdam zijn de mensen er wat meer bescheiden dan in Amsterdam. Tja en Den Haag. Het is er altijd lekker rustig, ook leuk voor de liefhebber.

Pierre Bezuhov | 11-02-11 | 15:17

@ gozahtje

Ik moet je zeggen als geboren en getogen 010 er dat ik DH een mooie en leuke stad vind. En elke keer als ik er ben het altijd naar mn zin heb.

Mr Klunse | 11-02-11 | 15:15

@cellardoor

Ik ben liever een lutser in Den Haag dan een bewoner van Rotterdam.

Gozahtje, zeg er eens wat van.......

strikdewepstroper01 | 11-02-11 | 15:13

EIN-DE-LIJK!
Koninginnennach is een overtrokken "feest" waar veel te veel niet hagenezen naar toekomen, waar je geen bier meer mag drinken op straat als dat niet getapt is door de lokale kroeghoeren, waar standaard na 11'n een onhaagse tyfussfeer hangt, waar de gemiddelde leeftijd 15- is, waar je ineens moet betalen om fatsoenlijk te kunnen pissen, met domme optredens van b artiesten en last but not least de kroegen blijven geen seconde langer open! Waanzin! Ik zeg doe het lekker in R'dam dan kan ik aankomende 29 april gewoon fatsoenlijk een biertje op straat drinken met mijn vrienden ipv met al dat tuig dat naar de hofstad komt!

afvaller | 11-02-11 | 15:12

Mr Klunse | 11-02-11 | 15:03
Dat is altijd zo jammer, dat die pipo's op het binnenhof worden gezien als "Den Haag"... Zij brengen mijn mooie stad in diskrediet, nog meer dan die gasten van Oh Oh Cherso!!

gozahtje | 11-02-11 | 15:11

@ strikdewepstroper01
Dat doet niet ter zake en gelukkig geef je toe wat voor lage verwijzing je inderdaad in gedachten had. Beetje plagen en pesten is geen probleem, zal me werkelijk een rotzorg zijn als je gaat blaten en klagen over hoe de binnenstad eruit ziet. Sommige dingen kom je niet aan.
Doe anders rustig eens dapper over Amsterdam tijdens de oorlog, kijken wat voor reacties je dan krijgt. Maar goed, don't take it serious. Lutser.

cellardoor | 11-02-11 | 15:08

@Bigi Bana Boy | 11-02-11 | 13:40 juist, maar vertel het nou niet door, laat het gepeupel lekker in A'Dam en R'Dam blijven.

Carpa | 11-02-11 | 15:05

@gozahtje de credits worden in Rdam verdiend en door een stel sukkels in DH weer uitgegeven:)

Mr Klunse | 11-02-11 | 15:03

@gozahtje: geef je die credits dan wel weer even door aan Utrecht?!

Serafina | 11-02-11 | 14:59

Grappig dat iedereen die Rdam een kudtstad vindt of een lelijke, betonnen stad waar je de boel moet platgooien en waar je niet doodgevonden wilt worden bla bla bla blijkbaar niet verder is gekomen dan CS, weena, lijnbaan en koopgoot.

Mr Klunse | 11-02-11 | 14:58

Zeker nooit op de Witte de With geweest op de avond voor Koninginnedag. Bovendien hebben die hagenezen dan weer 'de nachtburgemeester' uit Rotterdam gejat, om er maar eentje te noemen.

jabir | 11-02-11 | 14:58

Beter goed gejat dan slecht bedacht moeten ze gedacht hebben. Zolang de credits maar in Duh haag vallen vind ik alles best.

gozahtje | 11-02-11 | 14:57

Hap, hap. Of jullie Rotterdammers nooit grof en cynisch zijn? (O ja, Adam en
Eva kwamen uit Rotterdam en jullie hebben ook het vuur uitgevonden toch?)
Neem alles niet zo serieus. Stadsbewoners bijten elkaar wel eens toch?
Don't take it serious. Met de groeten uit Den haag.....

strikdewepstroper01 | 11-02-11 | 14:56

@ strikdewepstroper01
Prima hoor, 'opnieuw platgooien' ging natuurlijk over die vorige keer dat alles werd 'platgegooid door sloopballen'. Heel geloofwaardig, jongen...

cellardoor | 11-02-11 | 14:52

het is deze Arno Bonte van Groen Licht die dit wil leest de reacties op tv rijmond hij maakt zich echt belachelijk rotterdamse Adje

fishie20 | 11-02-11 | 14:51

@cellardoor

Jij begint over de oorlog. Platgooien kun je ook een met een sloopbal toch?
Rotterdam heeft inmiddels 60 jaar de tijd gehad om wat klassieke smaakvolle
gebouwen terug te zetten. Het is allemaal even strak, kil en koud bij het
Weena. Misschien een idee?

strikdewepstroper01 | 11-02-11 | 14:48

R'dam is echt een pauper stad.. zou er nog niet begraven willen worden.

pr0nl | 11-02-11 | 14:44

@ wim lex hoe bedoel je dat Rdam geen buitenevenement kan organiseren?

De nacht voor koninginnedag in Rdam is al jaren gezelliger dan de dag zelf, veel leuke feestjes en podia. Daar hoeven wij het geen Nach voor te noemen. Laat het lekker in DH blijven.

Mr Klunse | 11-02-11 | 14:44

Rottterdam steelt koninginnenacht van Den Haag?
Nou word ie mooi.
Koninginnenacht is altijd van Utrecht geweest! Dus Rotterdam is een heler.

Serafina | 11-02-11 | 14:44

@strikdewepstroper01
Triest hoor, dat je het bombardement hier bij haalt... Ies lomp, niet stoer.

Misschien helpt 't om dit topicje een beetje te relativeren. Het idee werd geopperd door een GroenLinksert en ineens is het Het Plan van R'dam. Nou, neuh... Ik als Rotterdammer vind de Koninginnenach ook geweaun thuishoren in Den Haag.

cellardoor | 11-02-11 | 14:43

"omdat de Haagse gemeente bestaat uit chagrijnige politici die stuk voor stuk een pot augurken anaal naar binnen hebben gewerkt."

*nooit meer kritiek op Quid gaat hebben*

En euh over Koninginnenach, pleurt dat maar op Zuid ofzo.

_ILT_ | 11-02-11 | 14:30

@De Kampsjeng

(Den Haag is zo chique. Wat me opvalt is dat in DH dat licht ordinaire en extreem bekakte volk zo lekker mixt. )

Ga eens naar de Haagse Spuistraat en loop dan maar eens naar het Noordeinde en
de Denneweg.

Dat is het verschil tussen volk en publiek, plat Haags en ABN.

strikdewepstroper01 | 11-02-11 | 14:12

Eerste artiesten bevestigd:

Hind
Ali B.
Yesser Whoever.
Cheb Chaled
Vooruit dan: Leen T.

Moet allemaal wel volgens de multiculti regels natuurlijk!!!

The Evil One | 11-02-11 | 14:07

@eerstneukendanpraten | 11-02-11 | 13:55
In die volgorde?

Che_cuevara | 11-02-11 | 14:06

Petrus de Rewa | 11-02-11 | 13:48

Joris is vandaag wat anti [OT] topics...

eerstneukendanpraten | 11-02-11 | 14:05

Ik begrijp het probleem niet. Als Rotterdam een feestje wil organiseren, wat heeft Den Haag daar dan mee te maken?

Bos Hout | 11-02-11 | 14:04

@Che_cuevara | 11-02-11 | 13:56
Nee joh, weet je Che_, ik ben erg tolerant.

Overigens is er een apparaat voor digitale onverschilligheid: de I-joh.

Bakito | 11-02-11 | 14:02

De Kampsjeng | 11-02-11 | 13:57
Viel mij ook op. De middenklasse lijkt wel geheel absent in die stad en woont volgens mij massaal Ypenburg, Pijnacker en Zoetermeer.

Bigi Bana Boy | 11-02-11 | 14:02

@Petrus de Rewa | 11-02-11 | 13:48: Den Haag is zo chique. Wat me opvalt is dat in DH dat licht ordinaire en extreem bekakte volk zo lekker mixt.

De Kampsjeng | 11-02-11 | 13:57

@Bakito | 11-02-11 | 13:49
Ook niks met ouwe refo's

Che_cuevara | 11-02-11 | 13:56

@Petrus de Rewa | 11-02-11 | 13:48
Weer twee slachtoffers in de onnodige war on drugs. De CIA kan trots op ons zijn. We zijn braaf.

Bakito | 11-02-11 | 13:55

Dit interesseert me echt geen ene reet, bier en tieten graag op de vrijdagmiddag!

eerstneukendanpraten | 11-02-11 | 13:55

Het is één Groenlinks kwibus in Rotterdam die dit voorstel heeft gedaan.
En geloven jullie reaguurders nou echt dat de Hofstad, de stad van het
paleis Noordeinde, de stad van het paleis huis ten Bosch, de stad van
de koningin even Koninginnenach gaat opdoeken voor Rotterdam.

Als Rotterdam een feestje willen, dan maken ze er maar één in die
lelijke betonnen t.... stad. Rotterdam heeft een paar leuke winkels
en de koopgoot. Verder mogen ze wat mij betreft opnieuw platgooien.

strikdewepstroper01 | 11-02-11 | 13:55

Kankah Toch lekkah een end op Kankah Stad.

Dauthi | 11-02-11 | 13:53

@Che_cuevara | 11-02-11 | 13:46
Jij hebt niks met de paus hè, ouwe refo..!

Bakito | 11-02-11 | 13:49

-weggejorist-

Petrus de Rewa | 11-02-11 | 13:48

@TheInfamousDodger | 11-02-11 | 13:44
In rotjeknor heet dat ook niet "KoninginneNach"maar "KoningineNach".
En dan mag het

Che_cuevara | 11-02-11 | 13:48

@De Kampsjeng | 11-02-11 | 13:42
Bis, bis! Vergeet niet dat juist het contrast tussen het statige en het platvloerse Den Haag en de Nach tot zo een belevenis maakt.

Petrus de Rewa | 11-02-11 | 13:48

Wat is trouwens de rotterdamse spelling voor KoninginneNach?

Wim-Lex | 11-02-11 | 13:35
.
" driekeerniksinrotterdam " is de rotterdamse spelling van KoninginneNach.

weedo | 11-02-11 | 13:47

@Bakito | 11-02-11 | 13:45
Volgens mij is die al lang "over datum"

Che_cuevara | 11-02-11 | 13:46

@Che_cuevara | 11-02-11 | 13:44
Dat wist ik niet. ;)

Bakito | 11-02-11 | 13:45

Lekker naar Rotjeknor laten gaan die Nach. De laatste jaren had het niets meer te maken met hoe het oorspronkelijk bedoelt was. Bandjes in de kroegen, geen grote podia. Er is trouwens nog zat te doen in het mooie Den Haag. Ik noem een Parkpop, Royal Beach Concert (gaat waarschijnlijk 2 dagen duren i.p.v. 1), Schollenpop, Beatstad, Zeeheldenfestival, Pasar Malam etc. etc. De Nach was de laatste jaren een verderfput van onze Finse vrinden die je op alle mogelijke manieren probeerden te provoceren. Dit kan de gemeente natuurlijk niet zeggen, maar het had een dezer jaren echt helemaal mis gegaan.

Killer B | 11-02-11 | 13:44

Koolhaas moet -uiteraard- zijn Carel Weeber.

De Kampsjeng | 11-02-11 | 13:44

Tis een kwestie van aanpassen jaaaaaaaaaaaaa ook aan de bezoeker.

1%biker | 11-02-11 | 13:44

@Bakito | 11-02-11 | 13:38
De paus is al lang "verjaard"

Che_cuevara | 11-02-11 | 13:44

@De Kampsjeng | 11-02-11 | 13:42
Ik moet je hier volkomen gelijk in geven.
Had beter moeten nadenken

Che_cuevara | 11-02-11 | 13:43

Tja Den Haag kan bruisen, maar de heren politici vinden het bruisen van hun kukident-tablet al genoeg blijkbaar. Teringlijers daar, blij dat ik weg ben en er niet meer elke keer mee geconfronteerd word.

weedo | 11-02-11 | 13:43

Geef maar een hallal feestje zo hou je de welwillende bevolking wel in nl.

1%biker | 11-02-11 | 13:43

@Che_cuevara | 11-02-11 | 13:28: Nee. Een stad als Rotterdam en romantiek matchen niet. Precies de reden waarom de 'Nach' niet in Rotterdam hoort. Den Haag is en blijft een statige oude, licht elitaire, vol historisch erfgoed bezaaide stad met dorpse trekjes. Rotterdam daarentegen. Samen met Almere de vergaarbak van goedkope bouw en monsterlijke erupties uit de vulpen van Rem Koolhaas.

De Kampsjeng | 11-02-11 | 13:42

Ach,ook het Brabantse carnaval is al verkloot door de moslims.

1%biker | 11-02-11 | 13:41

Den Haag is an acquired taste zo te zeggen. Ik dacht er ook altijd het mijne van maar het is in sommige stukken best een mooie en aangename stad moet ik zeggen. Je moet er alleen even de tijd voor nemen om het te leren kennen.

Bigi Bana Boy | 11-02-11 | 13:40

jaat=jaar

Haagse-Geertje | 11-02-11 | 13:40

" maar van KoninginneNach hebben ze toch een leuk, uniek, eigen feestje gemaakt. Overal podia in de stad, hoop gezelligheid, weinig ongeregeldheden"

Hey Quid hoeveel kee rben jij geweest, want als je ook maar één keer tot het eind ben gebleven zou je dit soort onzin niet neer kalken, aangezien het traditie is voor kansenjongeren en bontkraagjes om daar elke keer weer lekker te gaan rellen, geef het maar aan 010 die lafbek van een burgemeester heeft het binnen een jaat verboten

Haagse-Geertje | 11-02-11 | 13:40

@Giraf01 | 11-02-11 | 13:33
Ghehe. Ik weet er trouwens ook niks van. Waar ik vandaan kom vieren we de verjaardag van de paus ipv de koningin.

Bakito | 11-02-11 | 13:38

As dat maah niet beteikent dat-ut in de plaats komp van dat Anteliaanse carreneval want dat is nah juìst de einige dag dat die ape het te druk hebbe om auto's aupe te breike en ahwe vrahwtjes te berauve.

R.B.Scott | 11-02-11 | 13:37

"De Haag bruis nie, ze gis"

Petrus de Rewa | 11-02-11 | 13:36

Het is hierboven al een paar keer gezegd; de Nach is allang de Nach niet meer. Wat ooit leuk was en gegroeid is is nu idd een gereguleerd feest. Jammer. In onze "hoofdstad" zijn ze volgens mij ook niet blij met alle provencialen op 30 april.
Maar dat betekend niet dat Rotterdam zomaar even iets kan "overnemen". Als ze ergens GEEN buitenevenement kunnen organiseren is het daar wel. Wat is trouwens de rotterdamse spelling voor KoninginneNach?

Wim-Lex | 11-02-11 | 13:35

Natuurlijk, de Rotterdamse voebalsupportuhs ook wel weer eens zin in een feessie.

zovoklets | 11-02-11 | 13:35

In Rotterdam kunnen ze die feessies ook overdag geven want het is daar altijd donker, al is het maar van reauklug.

zovoklets | 11-02-11 | 13:33

Bakito | 11-02-11 | 13:27

Dat is pas na twaalven zo; daarvoor is het gewoon een gezellig feestje. Bovendien: je mag ook gewoon thuisblijven, als je geen zin hebt.

Overigens: als ik die massabetogingen op het Tahrirplein zie, dan denk ik dat de aanpassingsproblemen wel meevallen.

Giraf01 | 11-02-11 | 13:33

OT: op politiek24 stelt een lul-met-vingers, werkend voor o.a. Mojo, voor om kijk- en luistergeld te gaan betalen voor het gebruik van internet. Dit alles omdat de PVV de subsidiespons laat opdrogen. GS, doe er iets aan!

_Fly66_ | 11-02-11 | 13:31

Wat fjellfrass | 11-02-11 | 13:19 zegt

darmflora | 11-02-11 | 13:29

@De Kampsjeng | 11-02-11 | 13:20
Had dat niet iets romantischer gekund

Che_cuevara | 11-02-11 | 13:28

Massale feesten als Koninginnenach doen denken aan een meute gedrogeerde hondsdolle mieren. DIT is dus de Nederlandse cultuur waaraan iedere immigrant zich moet aanpassen volgens Wilders en consorten.

Overigens viel de dronken Hero Brinkman gisteren wel erg opvallend door de mand Bij PenW. Zijn achterban op twitter ontging het zelfs niet. Typisch.

Bakito | 11-02-11 | 13:27

Niets is leuker dan op de Denneweg ingeklemd staan tussen honderden glazig om zich heen kijkende mensen, terwijl je drie kwartier moet wachten op een klein bekertje lauw evenementenbier. Niemand pakt ons onze nach af.

Frdnnd | 11-02-11 | 13:26

zelf 010 patient, maar vind de nach wel in den haag horen hoor

Fubar88 | 11-02-11 | 13:26

Moraal van dit verhaal is natuurlijk dat iedereen beter carnaval kan vieren.

De Kampsjeng | 11-02-11 | 13:26

fjellfrass | 11-02-11 | 13:19

Ach, die Hillsborough-taferelen omdat een gerenommeerde, aansprekende band als Krezip (*kuch*) optrad, waren ook niet fijn.

Dan is het niet zo erg als de bands wat minder bekend zijn: als het maar gezellig is, nietwaar?

Giraf01 | 11-02-11 | 13:26

Simple minds!

starry | 11-02-11 | 13:22

Wazig. Dance Parade is toch een stuk beter onder controle te houden dan de Nach.

PSZ-E | 11-02-11 | 13:22

@ Multiflauwekulti | 11-02-11 | 13:21
Rottummerplaat is wel een mooie locatie.

fjellfrass | 11-02-11 | 13:22

Als Rotterdammer zeg ik: Nee, doe maer niet!

Ashtrey | 11-02-11 | 13:22

@ fjellfrass | 11-02-11 | 13:19
Van mij mogen jullie het houden.
Wat nu? Almere vragen?

Multiflauwekulti | 11-02-11 | 13:21

@Prof. D.A.H. Vintik | 11-02-11 | 13:16: Correct. Die brug heb ik er voor het decorum bij laten bouwen.

De Kampsjeng | 11-02-11 | 13:20

En Johny Quid is zeker geen Hagenees want de laatste keer dat er een groot podium op het plein stond is al weer een tijdje geleden.

Carpa | 11-02-11 | 13:20

Bigi Bana Boy | 11-02-11 | 13:17

Daar zat ik ook al aan te denken.

Giraf01 | 11-02-11 | 13:20

@ Bigi Bana Boy | 11-02-11 | 13:17
Zeker. Met het rood-wit-blauw hoog-hoger-hoogst. Rood van het bloed op de straat, het wit van de doorgesnoven koppen en het blauw van de alom parate pliesie, ME, brandweer en ambulance.
Dat wordt een dolle boel hier.

Multiflauwekulti | 11-02-11 | 13:19

Ik, als Hagenees, vind er al jaren geen zak meer aan. Allemaal van die kudtkanewannabebandjes. 2 uur dringen van het ene plein naar het andere.
En geen house meer, want daar wordt de gemiddelde Hagenees te rellerig van.
Van mij mogen ze het hebben.

fjellfrass | 11-02-11 | 13:19

@Kilsdonk | 11-02-11 | 13:16
Levend ook niet

Che_cuevara | 11-02-11 | 13:19

Als geboren, niet getogen Rotterdammer zeg ik: Rotterdam is zóóóó arm !!

AbuTelfan | 11-02-11 | 13:19

Ach ja, laten we eerlijk zijn, de nach is allang de nach niet meer. Overgereguleerd, overal de zelfde snackkarren en evenementenbier en de programmering is al jaren kloten. Vroegah, toen alles beter was, was het kleiner, beter, drukker, echt bier en na middernacht kwam de ME in Haagse traditie de boel schoonvegen.

Dat is allang niet meer, dus ik zeg, laat die losers aan de Maas het maar lekker hebben, wij verzinnen wel weer iets beters.

Carpa | 11-02-11 | 13:19

@An die ARBEIT | 11-02-11 | 13:16
3e straat rechts en dan halverwege ergens

Che_cuevara | 11-02-11 | 13:18

A- Achterlijk
D- Dom
O- Ordinair

Kilsdonk | 11-02-11 | 13:18

Goedver. Hou dat 's lekker in 070. Wat een ellende.

Multiflauwekulti | 11-02-11 | 13:17

Den Haag is een dorp en enige goede aan dat dorp is het bordje: "einde bebouwde kom", maar dat zetten ze tegenwoordig wel verdomd ver weg.
Zodra er een bierpul verkeerd land zal het in Rotterdam ook wel weer verboden worden. Er moet dus een multiculti sausje overheen (zoals het Zomercarnaval waar al een dode gevallen is!!), ik stel dan ook voor het voortaan Verbroederingsavond te noemen.

4142 | 11-02-11 | 13:17

Ik hoor de geluiden op het NOS journaal van 30 april 2011 al :
"ROTTERDAM ... HOOLIGANS, ROTTERDAM HOOLIGANS".
Ja, dat gaat mij een feestelijke avond worden hoor.

Bigi Bana Boy | 11-02-11 | 13:17

Laat ADO nou net volgende week tegen dat zooitje ongeregeld uit 010 moeten voetballen. We zullen ze even laten zien hoe je behoort te voetballen.

Armageddon | 11-02-11 | 13:17

Den Haag, daar wil je toch niet dood gevonden worden.

Kilsdonk | 11-02-11 | 13:16

fcdenhaag | 11-02-11 | 13:11
Jij bent geen Hagenees. Het is varrekes, niet varkens.

Pastor Sippenhaft | 11-02-11 | 13:16

Den Haag, waar ligt dat ergens?

An die ARBEIT | 11-02-11 | 13:16

Natuurlijk, de nach in Rotterdam... Wahahahahaha. *zwaait naar r'dam*

Robert3174 | 11-02-11 | 13:14

Quid is duidelijk een hagenees
* schudt hand *

drijflijk | 11-02-11 | 13:14

Zeker bedacht door zo'n extern paarsebroekenconcern á 1400 per uur.
Ik heb nog zo'n 'mieters' advies voor de gemeente Rotterdam. Bouw heel Nederland na met miniatuur replica's. Of combineer een pretpark met een megazwembadcomlex. Graag gedaan.

De Kampsjeng | 11-02-11 | 13:12

-weggejorist en opgerot-

fcdenhaag | 11-02-11 | 13:11

Ze hadden beter die voetbalclub kunnen jatten.

SODEP | 11-02-11 | 13:11

Als kudt amsterdam dit had geflikt was er geen commentaar geweest.

Kilsdonk | 11-02-11 | 13:09

Vraag me af hoe ze dit denken klaar te spelen. Dance parade is al geslacht, triest voor woorden.

Suriboy | 11-02-11 | 13:09

Rotterdam is een top plek! Houden zo!

polopolo | 11-02-11 | 13:09

-weggejorist-

gewoonhans | 11-02-11 | 13:08

Dan ga je er toch niet heen..

Akifo | 11-02-11 | 13:07

Jammer, want dat feest was de enige gezellige nacht in het Haagje gedurende het jaar. Gemat werd er trouwens ook altijd, kan ook niet anders in Den Haag.

Petrus de Rewa | 11-02-11 | 13:06

Ja, Rotterdam, als ze het niet hebben jatten ze het wel.

*Al zal Juul Deelder het hier niet mee eens zijn*

Che_cuevara | 11-02-11 | 13:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken