Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jazeker. Gristenen verwijderen pro-god posters

bdogddd.pngOp zich natuurlijk heel grappig als gristenen af en toe iets willen verbieden. Het geeft ons een leuk inzicht in het brein der fundi en soms haal je er nog een fijn tentoonstellinkje of film uit. Want als een gristen het kudt vindt is het goed. Alleen in Rijssen hebben ze toch nog wat hulp nodig als het gaat om de fanatieke censuurdrift in dienst van het godje. Daar heeft de gemeente op verzoek van de dominee (ja, Rijssen zeiden we toch) een poster voor een expositie met de titel Beter dan God verwijderd. Niet vanwege de foute spelling (het is nog altijd Beter ALS God lieve kunstgekkies) maar omdat een en ander godslasterlijk zou zijn. Ja maar, waar gaat die expo dan precies over horen wij u denken. Nou, we hebben hier te maken met een heus schoonheidsstatement over de maakbaarheid van de menselijke buitenkant enzo. Marijke Helwegen en shit, je weet zelluf. Het hele zakie past dus prima in het gristenstandpunt van meneer de dominee en co, want: 'Jaaa mensen moeten we wel willen frunniken aan het werk van de schepper enzo we zijn toch niet beter dag god bla die bla'. Dikke faal voor de verbodsfundi's dus, vinden ook de religie-reaguurders hier en hier. Geeft niet, volgende keer beter. We lachen!

Reaguursels

Inloggen

Foute spelling. Ja ja. Grammatica zul je bedoelen. Die journalisten leren ook geen ruk meer over taal tijdens hun opleiding. Prutsers.

X-es | 10-02-11 | 23:09

En half NL maar denken dat moslims achterlijk zijn. Deze dominee is net zo debiel dan de gemiddelde imam.

BassieNietAdriaan | 10-02-11 | 22:53

Wanneer gaan we nu ook eens de islam in de zeik nemen .Als we dat met andere geloven doen moet het zeker met de islam lukken ,lachuuuuuuuuuuu!!!!! We wachten af.

L.M. | 10-02-11 | 21:42

Beter als god of Beter dan God?
Kan beide:
Sjoerdploert is beter dan God.
Sjoerdploert kan beter als god in Frankrijk leven dan de hele dag op kantoor ploeteren.

sjoerdploert | 10-02-11 | 19:41

Even voor de lol... voor de lol er vanuit gaan dat god bestaat. Maar waarom bestaat god? Dat is de vraag. Waarom bestaat god? Wat is zijn bestaansreden? Ik hoor het graag.

Mokum Kosher | 10-02-11 | 17:36

@Mutsaerts | 10-02-11 | 12:13 die de lieve kunstgekkies beleert met: 'het is nog altijd Beter ALS God lieve kunstgekkies':

Wellicht is het nog altijd beter ALS God lieve kunstgekkies op 180 graden frituurt dan dat de Chef Kots ze door de pap roert, maar hoe dan ook staat het vast dat Mutsaerts beter over zijn lul kan fietsen dan over de Graal van de taal te lullen ... :-E

Behaard smaalkopje | 10-02-11 | 17:27

Als mijn zus een lul had, dan had het mijn broer geweest, dat dan weer wel.

gentle giant | 10-02-11 | 17:01

Rijssen, zucht. Hekje omheen bouwen en klaar is Geert!

Flushing | 10-02-11 | 16:57

Laat maar, in een dorp waar over Enternaren (2 kilometer verderop)in het openbaar en algemeen wordt gesproken als 'die roomsen', moet je echt geen hemelbestormende en verlichtende inzichten verwachten. Daar past alleen een muur omheen en aan de binnenkant gristenbewakers om er voor te zorgen dat geen 'boze buitenwwereld' tot de tere gristenzieltjes doordringt.

blaster | 10-02-11 | 16:44

De Kampsjeng | 10-02-11 | 12:29

Oh. My. God. FAIL.

Gus | 10-02-11 | 16:44

als God het vindt dan zal hij wel gelijk hebben en anders geven we het Hem om van het gezeur af te zijn.

9-buts | 10-02-11 | 15:38

Kijk, zo'n berichtje doet mijn gekwelde hart dan weer van vreugde opspringen in den HEERE. Mooi, die uitbreidende SGP-invloed in Nl. Héél mooi.

IWAB | 10-02-11 | 14:53

@Prof. D.A.H. Vintik | 10-02-11 | 12:59
@Supernova1981 | 10-02-11 | 12:28
Kijk uit Dick Smeijers, ik weet waar je huis woont. ;-)

Geil!

Supernova1981 | 10-02-11 | 14:53

Ach die arme almachtige god heeft bescherming vanuit de wet nodig.

Blasfemie is fijn want iets wat er niet is doet toch geen pijn.

Antitheïst | 10-02-11 | 14:32

Pasta-saus | 10-02-11 | 13:48

Ja, inderdaad, soms is Google sneller dan het uit mijn hoofd opschrijven.
Maar "Beter als god" blijft net zo fout hoor.

Quasi Fout | 10-02-11 | 14:23

Misschien dat God de gristenen eens kan verwijderen.

defjem | 10-02-11 | 14:18

@Che_cuevara | 10-02-11 | 13:18
Mijn God zegt dat die dingen uit de hel komen dus je denkt toch niet dat ik ooit in zo'n metalen doodskist stap... :)

Watcher | 10-02-11 | 14:07

Zeg redactie... Al eerder gemeld door wat andere reaguurders, maar 'beter dan' klopt en 'beter als' is errug fout.
Hier een leuk ezelsbruggetje: 'als beter dan beter dan beter als is, kun je beter beter dan dan beter als gebruiken'. Misschien dat jullie het dan beter dan hierboven doen.

Amstel | 10-02-11 | 14:05

Rokus3013 | 10-02-11 | 13:11
Je ziet hier in optima forma hoe fundamentalistisch denken de geest vormt en op den duur vervormt. Het gaat uiteindelijk in het geheel niet meer om de inhoud, om het argument, om de moraal, om het wereldbeeld maar heeft zich vernauwd tot de vorm, enkel de vorm. Wat oorspronkelijk is begonnen als een poging om een wereldbeeld te scheppen en uit te dragen is hier verstard tot vorm, schil, oppervlak, buitenlaag.
Men claimt de waarheid en claimt vervolgens ook de vorm waaronder die waarheid mag verschijnen, bang als men is dat het één het andere ondermijnt. Door de vorm aan strikte voorwaarden te onderwerpen probeert men te voorkomen dat op welke wijze dan ook óóit die inhoud nog ter discussie kan komen: de wereld waarin dwelke de gelovige mag waarnemen dient een wereld te zijn die de eigen kijk tot in extremo voorstructureert, onderschrijft en die tegelijkertijd de kijk van de ander buitensluit.
Dit is exact eenzelfde reactie als die op de bekende Mohammed-cartoon. Waar de cartoonist poogt zich cynisch uit te laten inzake de wijze waarop terroristen de Profeet misbruiken, vinden de fundamentalisten juist dat hij de Profeet beledigt door hem af te beelden. De vorm is het belangrijker geworden.

Schoorsteenveger | 10-02-11 | 14:04

Voor de goede orde; dan is voor de vergrotende trap. Als wordt gebruikt wanneer men iets van hetzelfde vergelijkt, waarbij een verschil besproken wordt. 'Zijn garage is hoger als die van mij'
De Kampsjeng | 10-02-11 | 12:29
Dus niet. In zo'n zin is het gewoon 'hoger dan'. Je kan als gebruik in de zin 'zijn garage is twee keer zo hoog als die van mij'.

Waarom kunnen zo weinig mensen tegenwoordig fatsoenlijk Nederlands?

b0z | 10-02-11 | 14:03

't Is vast al tien keer gezegd maar het is dan ook hemeltergend: de Duitsers zeggen besser als, wij Nederlanders zeggen beter dan. En waar u "foute spelling" zegt, bedoelt u "foute grammatica". Die niet fout is. FAIL!

GS Bach | 10-02-11 | 13:56

@Prof. D.A.H. Vintik | 10-02-11 | 12:38
Van Kooten & De Bie altijd(maar dan ook altijd) +1

Pasta-saus | 10-02-11 | 13:50

ha ha ha, dikke fail Mutsaerts, Beter DAN god is wel correct.
Hier wreekt de schoolvernieuwing van de laatste 20 jaar, ik gok dat mutsie na 1980 geboren is...

Jan Kaas | 10-02-11 | 13:50

@Che_cuevara | 10-02-11 | 12:43
Alles is beter dan god,

Pasta-saus | 10-02-11 | 13:49

@Quasi Fout | 10-02-11 | 12:28 U heeft er wel verstand van zeg he! http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/354/

Pasta-saus | 10-02-11 | 13:48

@Rechtsspraak | 10-02-11 | 12:24
U leest de comments boven u ook wel eens of gewoon niet?

Pasta-saus | 10-02-11 | 13:47

@1sokkie | 10-02-11 | 12:58
Welke humor?

Pasta-saus | 10-02-11 | 13:46

@Petrus de Rewa | 10-02-11 | 12:27
LOL, per direct mee ophouden. Gewoon god ipv God, tot het tegendeel bewezen is

Pasta-saus | 10-02-11 | 13:45

@gentle giant | 10-02-11 | 12:18
Daarom, voor reaguurders als u

Pasta-saus | 10-02-11 | 13:44

'als beter dan beter dan beter als is, kun je beter beter dan dan beter als gebruiken'

Dus Mutsaerts...................

Willie Wartaal | 10-02-11 | 13:43

@Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 12:18
Zit wat in,

Pasta-saus | 10-02-11 | 13:43

@An die ARBEIT | 10-02-11 | 13:26
Oh, moet dat zonder schaal?

Che_cuevara | 10-02-11 | 13:39

Als zo'n religieuze angsthaas met vrouwenvrees aan jongejongenspielen zuigt, is het dan een dominee of een pater?

ojédiaré | 10-02-11 | 13:34

Goeie docu, over de stille oorlog in Rijssen. Die Felix Schonewille die erin geportretteerd wordt, vertoont typisch 'wedergeborenen'-gedrag dat je bij meer mensen ziet die pas op latere leeftijd tot geloof zijn gekomen. Die hebben niet de groei van kinds af aan meegemaakt en kennen dus ook die gewenning aan bijbelse leef- en denkwijzen niet van huis uit.

F. von Zeikhoven | 10-02-11 | 13:32

@An die ARBEIT | 10-02-11 | 13:26
Ga 't morgen direct proberen!

ojédiaré | 10-02-11 | 13:32

Als ik die organisatie van die expositie zou zijn geweest, dan zou ik die gemeente
aanklagen wegens het onrechtmatig laten verwijderen van de reclameposters, en een flinke schadevergoeding eisen wegens gederfde inkomsten van bezoekers die weg zijn gebeleven door het ontbreken van de posters waarop de aanvangstijden van de expositie waren aangekondigd, en een schadevergoeding voor het bedrag dat de organisator betaald heeft aan het reclamebedrijf die de posters op straat heeft verspreid.
Ten eerste is het gewoon te bezopen voor woorden dat een dominee z'n eigen gaat bemoeien met wat er wel en niet in de maatschappij vertoond mag worden, en is het op de 2e plaats al helemaal ronduit belachelijk dat een burgermeester meteen in het gelid springt als zo'n relirukker komt klagen, en dan zonder tussenkomst van een rechter zomaar de opdracht gaat geven om die posters te verwijderen, en dus niet wetende of dat wel wettelijk wel zomaar mag.
Het wordt dan ook de hoogste tijd dat er een debat in de 2e kamer komt die duidelijkheid moet verschaffen over scheiding van niet alleen de staat en kerk, maar ook van maatschappij en kerk. Heel die reli-rukkers moeten dan ook eens duidelijk gemaakt worden dat zij geen enkele macht hebben, en dus niet het recht hebben om iets te laten verwijderen waar ze het niet mee eens zijn,
want dan kunnen we wel allemaal gaan eisen dat burgermeesters en ook politici
als ook de hele politiek verwijderd moet worden, want daar zijn wij het al 40 jaar niet mee eens. Weg dus met de inmenging van religie in de maatschappij!
Neem nou eens en voor altijd hun zelf aangemeten macht en autoriteit af, en maak duidelijk dat religie niks maar dan ook niks in de maatsschappij te brokkelen heeft!

von sokkenstopfen | 10-02-11 | 13:27

@ojédiaré | 10-02-11 | 13:21
Boter, warm laten worden. 2 eieren erin ( zonder schaal, in de pan ). Wachten.

Op brood pleuren.

Alsjeblieft, smakelijk!

An die ARBEIT | 10-02-11 | 13:26

Gristenen zijn gekkies in dit soort gevallen, maar als het hier om Islamieten had gegaan had het debat van een hele andere strekking geweest. Jammer, want volgens mij zijn beide groepen totaal van de pot gerukt!

gozahtje | 10-02-11 | 13:25

@An die ARBEIT | 10-02-11 | 13:18
Volgens mij hebben ze het opgegeven.

Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 13:24

@koerbagh | 10-02-11 | 12:54
U zit gewoon te vaak aan uw scheppingsapparaat te friemelen. Doe nog eens een eenpansreceptje voor singles of zo.

ojédiaré | 10-02-11 | 13:21

@De Kampsjeng | 10-02-11 | 12:29
'Zijn garage is hoger als die van mij'
--
Lees deze zin nog eens goed.

jekalemoeder.nl | 10-02-11 | 13:20

Mutsaerts trollt even snoeihard wat eppo's binnen.

Croissant | 10-02-11 | 13:20

Onderzoeken of het mogelijk is om die reli-verbodsdioten in een speciale woonomgeving te plaatsen? Naast een tuigdorp of zo? Dan heb je dat schorem toch een beetje bij elkaar.
Zeggu? Huh, Urk? Volendam? biblebelt?

ojédiaré | 10-02-11 | 13:19

@An die ARBEIT | 10-02-11 | 13:18
Misschien zijn ze wel weggejorist.

Che_cuevara | 10-02-11 | 13:19

@Watcher | 10-02-11 | 13:17
Moet je zelf ook wel te voet verder

Che_cuevara | 10-02-11 | 13:18

@Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 13:14
Nee hè?

Dat kan betekenen dat ze het op hebben gegeven, of dat GS toch de sjaak is. Als dat laatste het geval is verwacht ik namelijk ook geen berichtgeving...

An die ARBEIT | 10-02-11 | 13:18

Ik snap niet hoe godslastering ooit een reden kan zijn om iets te verbieden. Dat zou betekenen als ik een sekte aan zou hangen met een god die zegt dat auto's uit de hel komen dan kan ik er dus voor zorgen dat auto's uit mijn gemeente worden geweerd. Opzich wel grappig natuurlijk...

Watcher | 10-02-11 | 13:17

@An die ARBEIT | 10-02-11 | 13:15
Dat is geen plaag. Dat is een mirakel.
En een persoon die donders goed is in reacties uitlokken noemen ze een plaag. Of het de eerste is laat ik nog even in het midden

Che_cuevara | 10-02-11 | 13:17

Ze smelten als kazen.

goodray | 10-02-11 | 13:16

@Che_cuevara | 10-02-11 | 13:10
Huh? De eerste was toch water dat in bloed veranderde, niet een persoon dat donders goed was in reacties uitlokken?

An die ARBEIT | 10-02-11 | 13:15

geloof -1

Flapgeit | 10-02-11 | 13:15

@De Kampsjeng | 10-02-11 | 12:44: Godzijdank ken ik ze zo niet. Da's wel heel erg bekrompen, inderdaad.

De Kampsjeng | 10-02-11 | 13:14

@An die ARBEIT | 10-02-11 | 13:13
We sturen het MDI op 'em af.

Heb trouwens al een tijdje niets meer van die knakkers vernomen.

Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 13:14

Zielige lui zeg. Ik kan er weinig anders van maken. Niet teveel aandacht geven en een flink hek omheen bouwen.

gozahtje | 10-02-11 | 13:13

Prof. Drs. Klavan | 10-02-11 | 13:11
Wat jij wil.

Bos Hout | 10-02-11 | 13:13

@Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 13:07
Godt:

" Eerstgeborene zonen zijn tuig, allemaal! "

Generaliserende klootzak dat het is.

An die ARBEIT | 10-02-11 | 13:13

Over welke god hebben we het eigelijk

Prof. Drs. Klavan | 10-02-11 | 13:11

Ik lees op de site van het gristenfundiblaadje: 'Volgens ds. Lassche zullen veel Rijssenaren de bedoeling echter niet doorhebben.' En volgens mij heeft deze gristenhond dat zelf ook niet. Als ik de Rijssenaren was, zou ik niet pikken dat deze zwartekousenartiest dit over mij zei. Maar ja, 't-zijn Rijssenaren. Voordat ze GS gaan lezen moet er nog heel wat gebeuren. En zolang de zwartekousenartiest niet van de kansel roept dat het mag, zullen de zwartgekouste pepermuntsabbelaars dus ook geen kennis kunnen nemen van de verheven standpunten op/van GS. Zelfs anno 2011 zijn de middeleeuwen nog onder ons.

Rokus3013 | 10-02-11 | 13:11

@Che_cuevara | 10-02-11 | 13:10
+o

Che_cuevara | 10-02-11 | 13:11

vraagstaart | 10-02-11 | 13:01
Stromingen doe ik niet aan, behalve op het water en in de lucht. En over wat er de laatste millenia in en vanuit Rome is gebeurd heb ik inmiddels ook wel genoeg gelezen. Silvio Berlusconi belichaamt het perfect, moet ik zeggen.

Bos Hout | 10-02-11 | 13:11

@An die ARBEIT | 10-02-11 | 12:52
De eerste plaag zit al op GS.
Bakit.

Che_cuevara | 10-02-11 | 13:10

Om Rijssen hadden ze jaren geleden al een hek moeten zetten, (misschien een idee voor de PVV de stap tokkie-dorp reli-dorp is toch niet zo groot)

TheStef | 10-02-11 | 13:09

@De Kampsjeng | 10-02-11 | 12:44
De protestanten niet meer zo bekrompen?
Vorige week kwam de schilder hier voor de keuken. Aardige man maar protestant.
Er volgde een discussie. Op een moment zei ik
"voeger moesten Galileo Galilei en Copernicus hun theorieën over het zonnestelsel afzweren. Nu weten we dat de zon niet om de aarde draait maar andersom."
Zijn reactie was "is dat zo". Eerst dacht ik echt dat hij een grapje maakte maar het bleek toch niet zo te zijn hij geloofde dat nog echt. Dat had hij altijd zo op school geleerd. (een gereformeerde school).
Deze man is 37 jaar. Hoezo niet bekrompen?

Che_cuevara | 10-02-11 | 13:09

@An die ARBEIT | 10-02-11 | 13:03
Ben je toch the first born son van dit nest?

Kudt voor je.

Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 13:07

'De tekst is van collega-dominee Lassche uit Ouddorp, die kerkgangers oproept de nauwzittende tricot broek niet aan te doen en zich zedig te kleden: ‘Laat ons met eerbied ’s Heeren huis betreden. Dames let daarbij ook op de lengte van uw rok! Kleed u zedig, niet uitdagend noch provocerend of verleidelijk!’ '
www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...

Prof. D.A.H. Vintik | 10-02-11 | 13:07

@Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 13:00

duh.

Cabaret Voltaire | 10-02-11 | 13:03

@Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 12:58
Wacht even, tellen halfbroers enzo? Volgens Godt waarschijnlijk niet hè...

* iets over het hoofd gezien heeft *

An die ARBEIT | 10-02-11 | 13:03

'als', maak je nu een geintje Mutsaerts?

JP Balkenbrij | 10-02-11 | 13:01

@Bos Hout | 10-02-11 | 12:58 Leest, gij ongelovige ;-) www.gnostiek.nl/gnostiek/

Vooral wat die Gods-aanbidders met de gnostische Katharen hebben uitgevreten is, laat ons zeggen, inzichtgevend in die malafide ondernemers van jou.

vraagstaart | 10-02-11 | 13:01

@ vraagstaart | 10-02-11 | 12:57
Exact. Dank. Verbannen ende verschopt door The Joris in the Sky.
Alleen jammer dat een of andere hoerrrr een internetkabel naar 'm toe heeft gelegd. Nou zit 'ie hier...

Multiflauwekulti | 10-02-11 | 13:01

@Cabaret Voltaire | 10-02-11 | 12:59
Geïnstitutionaliseerd geloof is altijd selectief gelul.

Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 13:00

God. Met z'n druipneus. En z'n hazenlip.

Moenafiek | 10-02-11 | 13:00

Onmogelijk. Ik ben de beste!

God Zelf | 10-02-11 | 12:59

@Supernova1981 | 10-02-11 | 12:28
Kijk uit Dick Smeijers, ik weet waar je huis woont. ;-)

Prof. D.A.H. Vintik | 10-02-11 | 12:59

@Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 12:37

selectief gelul.
Die pausknakker hekelt vanuit zijn geloof ook het in een huwelijk vreemdgaan.
Hoor die negers lachen.

Cabaret Voltaire | 10-02-11 | 12:59

vraagstaart | 10-02-11 | 12:52
Gnosis zegt me niks. Religieuzen dollen met die god van hun doe ik daarentegen graag.

Bos Hout | 10-02-11 | 12:58

@An die ARBEIT | 10-02-11 | 12:57
Dan ben je safe. Kudt voor je broer.

En voor mij.

Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 12:58

Juul | 10-02-11 | 12:20
Moeilijk he, humor?

1sokkie | 10-02-11 | 12:58

@Multiflauwekulti | 10-02-11 | 12:55
Verbannen. Is het woord dat je zoekt.

vraagstaart | 10-02-11 | 12:57

Die posters hingen hier maanden geleden ook al, toen werden ze constant beklad door gristengekkies met 'Jezus Redt'. Typisch dat die dan wel weer kunnen spellen.

Whiskeyjack | 10-02-11 | 12:57

@Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 12:54
Nope, de benjamin.

Wie komt me halen dan? WIE?

@Multiflauwekulti | 10-02-11 | 12:55
Om de boel weer te herstellen bedoel je? Ja, schort al aardig. Goed leven hier ondertussen. ;)

An die ARBEIT | 10-02-11 | 12:57

gentle giant | 10-02-11 | 12:18

Dat vroeg ik me ook af...

Groter dan...

Kleiner dan...

Hetzelfde als...

Dus als dan zo bekeken, zou je zeggen....

NoMinister | 10-02-11 | 12:57

Dit soort hypocrisie zie je wel vaker. In Barneveld staat een kerk waar 2000 man in past. De Hoeksteen. Op 500 meter nog zo'n miljoenen kostend joekel, van dezelfde architect. Kerk van streng orthodoxe gereformeerden, die het niet met elkaar eens konden worden. Wie werkt op Zondag wordt uitgestoten. Máár, dat neemt niet weg dat de kerk gerust twintig verkeersregelaars op Zondag inhuurt. Het hellevuur moet ook branden, of niet dan.

@De Kampsjeng | 10-02-11 | 12:44 hé moet zijn 'je'

De Kampsjeng | 10-02-11 | 12:56

Nacho_Vidal | 10-02-11 | 12:51
Toch wel opmerkelijk dat ze er (weer) zijn. Ze zeiden dat ik op een lijst stond, die ze af moesten lopen...

Bos Hout | 10-02-11 | 12:55

@ An die ARBEIT | 10-02-11 | 12:52
Of hij heeft gewoon geen zin in Limbië. Daar heeft 'ie alles al verziekt. En toen liet 'ie jou daar naartoe emi... immi... e... verhuizen.

Multiflauwekulti | 10-02-11 | 12:55

Beter ALS god door het leven dan als Allah.

Sytze_Vliegen | 10-02-11 | 12:55

@An die ARBEIT | 10-02-11 | 12:52
Ben je de oudste zoon?

Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 12:54

@De Kampsjeng | 10-02-11
Moet dat humor wezen of ben je gewoon een beetje dom?

AndroidLouWebber | 10-02-11 | 12:54

Oh dus... van de de relifundi's mag je niet aan een mensenlichaam sleutelen? Dat is blasfemie? Merkwaardig dat diezelfde relifundi's in de bio-industrie geen enkel probleem hebben om te sleutelen aan "de schepping". Genetische manipulatie (hé, evolutie werkt wel? Goh!) is aan de orde van de dag in de bio-industrie. Waar zit die hardcore bio-industrie? Juist... in de hardcore biblebelt.
www.frontaalnaakt.nl/archives/00001481...

koerbagh | 10-02-11 | 12:54

@Che_cuevara | 10-02-11 | 12:52
Ik snap dat andere christengekken haar geweldig vinden, volledig.

Maar als seculiere samenleving zouden we afstand van haar wandaden moeten nemen. Het leed dat zij heeft veroorzaakt is immens.

Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 12:54

Multiflauwekulti | 10-02-11 | 12:49
Ging allemaal over de intercom. Da's het leuke. Met een gespeelde basstem "ik ben god" zeggen tegen bijbelverkopers en dan een paar tellen stilte laten vallen.

Bos Hout | 10-02-11 | 12:53

@Multiflauwekulti | 10-02-11 | 12:46
Ik zit hier al te wachten op de eerste plagen.
Ik heb muggenspray, houdbare melk ( wordt niet zuur ), luizenshampoo, kamille-zalf, een spatscherm tegen hagel, sprinkhanengif, een zaklamp en geen kinderen.

Mij maakt die God helemaal NIX

An die ARBEIT | 10-02-11 | 12:52

@Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 12:44
Sterker, ze wordt heilig verklaart.
Niet dat mij dat iets kan schelen maar het geeft hun "debielen factor" wel aan

Che_cuevara | 10-02-11 | 12:52

@Bos Hout | 10-02-11 | 12:48 LOL. Gnosis gaat het helemaal worden in 2011.

vraagstaart | 10-02-11 | 12:52

Wat vind deze dominee dan van de Islam?

joopwil | 10-02-11 | 12:52

Bos Hout | 10-02-11 | 12:48
Was laatst mooi, op zondag (had een keer geen kater, misschien daarom ook)

Enfin, komen 2 van die gekken aan de deur. Maar ik wist nogal een paar dingen te weerleggen (over hoeveel mensen er bijvoorbeeld volgens hun de hemel in konden)

Na 10 minuten begon de vader van het stel op zijn klokje te kijken en zei; ok, we snappen dat we bij u aan het verkeerde adres zijn. We moeten nu echt verder..

Nacho_Vidal | 10-02-11 | 12:51

De Muts is geschapen in een dronken bui, en wij moeten nu de kater delen met God..

Zeeschuimer | 10-02-11 | 12:50

ach laat ook maar ... website doet me denken aan "maria weet raad" - www.mariaschopman.com/

veuve-clicquot | 10-02-11 | 12:50

Beter alsdan God, zit je altijd goed

Harry Kelle | 10-02-11 | 12:50

mUtsA3rtS mag weer naar sgo0l (fout spellen doe je zeau: V.A.U.D.T)

fweddy | 10-02-11 | 12:50

@ Bos Hout | 10-02-11 | 12:48
Doe dan ook niet open...

Multiflauwekulti | 10-02-11 | 12:49

Er zijn zeker dingen beter als god.

Wetenschap bijvoorbeeld.

Nacho_Vidal | 10-02-11 | 12:49

Had hier gisteren zowaar een stel verkondigers van het woord aan de deur. Ze waren er vorige week ook al, terwijl ik ze toen toch duidelijk mijn visie heb gegeven.
Heb het ze gisteren nogmaals uitgelegd:
"ik ben god. Jullie zijn god. Samen met alles en iedereen zijn we god. Dat boekje van jullie over schuld, zonde en iets buiten onszelf dat dat dan ook nog eens bepaalt maakt deel uit van een misleidende marketingtruc van een stel malafide ondernemers in Rome, die daar tot op de dag van vandaag van profiteren.
En nu opzouten!"

Bos Hout | 10-02-11 | 12:48

door=daar. Dus

An die ARBEIT | 10-02-11 | 12:48

@Che_cuevara | 10-02-11 | 12:43
I think they're just fucking with us...

Zou ik ook doen hoor, door niet van.

An die ARBEIT | 10-02-11 | 12:47

Zeg Muts, u maakt toch zeker een geintje met dat beter als? Zeg alstublieft dat u een geintje maakt...

*alle hoop in de mensheid verliest als dit geen geintje is*

Heau even | 10-02-11 | 12:46

Ja hoor 's... als er zou staan "Beter dan Moeder Natuur" heb je binnen de kortste keren een bitch van een orkaan om je oren. Of een zondvloed.
En dat wil je helemaal niet.

Multiflauwekulti | 10-02-11 | 12:46

Rijssen ligt zo dicht tegen de grens van het land van oorsprong van mevrouw van Amsberg (boven ANP) dat afzinken uitgesloten lijkt.
De hel van Marijke lijkt mij nog altijd verre te verkiezen boven die van de Gristelijke.

Ratzing. | 10-02-11 | 12:45

Kwasi Fout | 10-02-11 | 12:39, de haat, de haat......

gentle giant | 10-02-11 | 12:45

@godbestaat | 10-02-11 | 12:37

"Er is niets beter als GOD" Nou...

Het allermooiste tijdverdrijf
is toch een goed glas bier en een lekker wijf

vraagstaart | 10-02-11 | 12:45

@vraagstaart | 10-02-11 | 12:39
Doet hij al eeuwen

Che_cuevara | 10-02-11 | 12:44

@Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 12:37: Vooropgesteld dat ik die kritiek deel, weet dat hè nu de Katholieke leer manifest maakt. Daarbij de protestanten vergetende.
Die zijn niet zo meer zo bekrompen als vroeger.

De Kampsjeng | 10-02-11 | 12:44

@Che_cuevara | 10-02-11 | 12:39

Precies. Van Gristenen weet je meestal niets eens dat ze het zijn, het zijn gewoon je buren, vrienden of familie. Zijn soms te bescheiden om er voor uit te komen.

Dat kun je van onze Finnen niet zeggen. Die herken je van een kilometer afstand (ja, ik ga er van uit dat alle Finnen Moslim zijn. Je mag immers de Islam niet verlaten van Allaaaah anders sterf je een vreselijke dood. En de Islam wordt je weer door je ouders kado gedaan. Achterlijke politieke ideologie!

Quasi Fout | 10-02-11 | 12:44

@Che_cuevara | 10-02-11 | 12:41
Moeder Theresa was een naïeve gek, is all I'm saying.

Godsdienstwaanzinnigen denken wel vaker dat ze goed bezig zijn, terwijl ze er juist een gigantische puinhoop van maken. Zij is exemplarisch hiervoor, maar wordt er nog voor geroemd ook!

Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 12:44

@gentle giant | 10-02-11 | 12:43
Ook dat, en mij hoor je niet klagen :)

Che_cuevara | 10-02-11 | 12:44

@Petrus de Rewa | 10-02-11 | 12:16
Dat is reeds veertig jaar verplichte kost op de middelbare school.

KPC de Bazel | 10-02-11 | 12:43

@An die ARBEIT | 10-02-11 | 12:37
Dat is om de reaguurders scherp te houden.

Che_cuevara | 10-02-11 | 12:43

@Che_cuevara | 10-02-11 | 12:39, geyle donders zijn het!

gentle giant | 10-02-11 | 12:43

@godbestaat | 10-02-11 | 12:37
Jawel, al de rest

Che_cuevara | 10-02-11 | 12:43

@godbestaat | 10-02-11 | 12:37
Maar er is een hoop beter dan God.....

An die ARBEIT | 10-02-11 | 12:42

@Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 12:37
Dat hebben ze nodig om al die filmpjes te maken waardoor wij weer een schuldgevoel aangepraat krijgen. Om grote TV-acties te houden om toch vooral maar de portemonnee te trekken zodat de "managers" tenminste aan hun bonussen kunnen komen

Che_cuevara | 10-02-11 | 12:41

@Quasi Fout | 10-02-11 | 12:39
Zie je? Het begint nu al!

Allemaal de schuld van GS :)

An die ARBEIT | 10-02-11 | 12:41

@Bakito | 10-02-11 | 12:36, liever de ouderlingenraad dan/als de moslim broederschap.

gentle giant | 10-02-11 | 12:41

@Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 12:30: Volgens mij gaat het om de context.
@appeltje | 10-02-11 | 12:35: In dat geval is de poster correct.

De Kampsjeng | 10-02-11 | 12:39

@gentle giant | 10-02-11 | 12:35

Alles beter DAN islam, dat dan weer wel.

Prutser!

Quasi Fout | 10-02-11 | 12:39

Hebben ze nix beters te doen? Het heroveren van Java bijvoorbeeld, voor hun geloofsgenoten? God zorgt wel voor zichzelf.

Godbetert.

vraagstaart | 10-02-11 | 12:39

@Bakito | 10-02-11 | 12:33
Ik woon in Tholen, Zeeland.
Stikt hier van de grefo's, maar heb er echt geen last van.
En ze hebben wel mooie dochters.

Che_cuevara | 10-02-11 | 12:39

Quasi Fout | 10-02-11 | 12:28
Er zijn nog meer regels hoor.

"Jij vindt God beter dan ik dat vind".

Varkensjuin | 10-02-11 | 12:38

@De Kampsjeng | 10-02-11 | 12:35
En armoede in stand houden of zelfs verkopen als een karaktertest van godt.

En laten we niet vergeten dat zij het massaal krijgen van kinderen in die regio's ook propageren. Het teveel aan kinderen daar zorgt voor enorm veel ellende (kindersterfte, overbevolking, voedseltekorten).

Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 12:37

Volgens mij is de redactie een beetje met ons aan het klooien de laatste dagen. Domme d/t fouten, dubbele woorden, " een " i.p.v " en " en nu weer dit als/dan verhaal...

Hmmmmmm...

An die ARBEIT | 10-02-11 | 12:37

als beter dan beter dan beter als is, kun je beter beter dan dan beter als gebruiken

Swedish Chef | 10-02-11 | 12:37

@appeltje | 10-02-11 | 12:35
Tuurlijk niet. God bestaat niet

Che_cuevara | 10-02-11 | 12:37

Er is niets beter als GOD

godbestaat | 10-02-11 | 12:37

@gentle giant | 10-02-11 | 12:35
Liever een kromzwaard, dan levenslang geboycot worden door het dorp.
Ieder zijn heug.

Bakito | 10-02-11 | 12:36

@horsteknots | 10-02-11 | 12:29
Dat is inderdaad een gerenommeerde site om naar te verwijzen. *kuch*

Che_cuevara | 10-02-11 | 12:36

Ah , meneer de dominee kon weer eens laten zien dat hij belangrijk is en wat een invloed hij wel niet heeft. Waarschijnlijk heeft God hem opdracht gegeven om deze vreselijke posters te laten weghalen. Waarom kon God dat eigenlijk zelf niet doen? Is Hij een beetje lui misschien?

defjem | 10-02-11 | 12:35

Tragisch dat dit soort gekkies het steeds verpesten voor de brave meerderheid. Je kunt veel over die gristenen zeggen. Doorgaans zijn zij het die hutjes in Nigeria, putten in Ghana bouwen, het Leger des Heils runnen en voor de zorg kiezen.

De Kampsjeng | 10-02-11 | 12:35

Alles beter als islam, dat dan weer wel.

gentle giant | 10-02-11 | 12:35

@De Kampsjeng
ik weet niet of je god en mens als gelijkheid kan bestempelen.

appeltje | 10-02-11 | 12:35

Als die god er dan zo'n moeite mee heeft, kan die dat toch helemaal zelf regelen? Hoepel lekker om met je verbodsmanie religekken. Uw sprookje is net zo te bekritiseren als ieder ander raar verhaal. Wen d'r aan of stik d'r in, verder dienen er in een vrije samenleving geen opties voor u te bestaan.

Achterdocht | 10-02-11 | 12:35

Niet vergeten hè mensen, het christendom is nog steeds een diepgeworteld kwaad in ons systeem/maatschappij. Ze dragen alleen geen keppeltjes of mannenjurken, maar pakken van de C&A. Christenen kunnen als geen ander tegenstanders op geniepige wijze kapotmaken. Ga maar eens een jaartje in/op de bijbelbelt wonen met wat vrijzinnige gedachten. Hel op aarde, kan ik zeggen uit ervaring.

Hou ze in de gaten de smiechten.

Bakito | 10-02-11 | 12:33

als?

Lemo | 10-02-11 | 12:32

@Petrus de Rewa | 10-02-11 | 12:27
Ook daar zijn er duizenden van.

Faabz | 10-02-11 | 12:32

r04dki11 | 10-02-11 | 12:22
Fail.

amor in aeternum | 10-02-11 | 12:31

@blaster | 10-02-11 | 12:20
Die gristenen zijn daar al 40 dagen geweest.
Ik weet het het zouden 40 eeuwen moeten zijn

Che_cuevara | 10-02-11 | 12:31

Boer Harm uut Twente | 10-02-11 | 12:22
Ja, maar de gristenfundi's in Rijssen krijgen wel erg veel macht. Was er afgelopen jaar geen popfestival veboden op fundi aandrang, vanwege 'niet bij de bijbel passende teksten en muziek' die ter hore werd gebracht? Bang om de volkomen ontsporende kinderen te verliezen? Nou, die lopen uit de klauw door het achterlijke beleid en benauwende sfeer daar. Kijk maar eens naar de plaatselijke discotheek en het inzuipen vooraf bij elkaar. Ben wel wat gewend, maar zo vele en zo straal bezopen heb IK pubers nog weinig ergens anders gezien. Behalve in andere dorpen in de bijbelgordel, waar ook alles in donker moet gebeuren en pa ook een abonnement op het bed van dochterlief heeft.

blaster | 10-02-11 | 12:30

@De Kampsjeng | 10-02-11 | 12:29
Want hoger is niet vergrotend?

Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 12:30

@Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 12:28, lol en leerzaam.

gentle giant | 10-02-11 | 12:30

@Horror Skopie | 10-02-11 | 12:19
Volgens de dominee sterft god niet

Che_cuevara | 10-02-11 | 12:29

Gelijk als
Beter dan

stijllozevrouw | 10-02-11 | 12:29

Voor de goede orde; dan is voor de vergrotende trap. Als wordt gebruikt wanneer men iets van hetzelfde vergelijkt, waarbij een verschil besproken wordt. 'Zijn garage is hoger als die van mij'

De Kampsjeng | 10-02-11 | 12:29

@Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 12:18
Scherp opgemerkt.

Che_cuevara | 10-02-11 | 12:29

@gentle giant | 10-02-11 | 12:23
Het werkt; een kwart van de reacties gaat nu over als/dan.

Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 12:28

Beter ALS, dat schrijven alleen tokkies en Mutsaerts.

De regels zijn als volgt:
Volgens de traditionele schoolregels komt er na een vergrotende trap dan (groter dan, liever dan). Dan duidt erop dat we bij een vergelijking een ongelijkheid vaststellen. Voorbeelden:

(1) De vraag was groter dan het aanbod.

(2) Dat was meer dan waarop ik had gerekend.

Als wordt gebruikt wanneer er in een vergelijking sprake is van gelijkheid:

(3) De vraag was even groot als het aanbod.

U gebruikt als ook indien er sprake is van 'gelijkheid binnen ongelijkheid':

(4) Zijn salaris was twee keer zo hoog als het mijne.

Overigens wordt in de praktijk ook bij ongelijkheid vaak als gebruikt in plaats van dan, zeker in de spreektaal. Toch is groter als zeker niet voor alle taalgebruikers aanvaardbaar; veel mensen zien het correcte gebruik van dan zelfs als een onderscheidend kenmerk voor correct en verzorgd taalgebruik. Om kritiek te vermijden, is het aan te raden om dan en als volgens de bovengenoemde regels te gebruiken.

Quasi Fout | 10-02-11 | 12:28

Beau ter Ham | 10-02-11 | 12:21

Waarom denk je dat god die poster weg laat halen door een dominee?

zovoklets | 10-02-11 | 12:28

De posters zijn al op 3 december 2010 verwijderd. Op 2 december heeft de dominee een mail verstuurd met het verzoek toch het weghalen. Oud nieuws + de dominee ziet ook in dat de insteek van de Twentsewelle goed is, maar de titel niet.

Groeten van een trotse Rijssenaar :)

Supernova1981 | 10-02-11 | 12:28

Doe eerst eens goed uitleggen Mutsaerts. Want het allebei. Afhankelijk van de betekenis van de zin waarin deze woorden passen.
Dus eerst even vragen aan de kunstgekkies voordat je ze corrigeert.

Varkensjuin | 10-02-11 | 12:27

@Faabz | 10-02-11 | 12:20
Aan de hoofdletter.

Petrus de Rewa | 10-02-11 | 12:27

Dat van die spelling is een grapje toch Muts?

Rechtsspraak | 10-02-11 | 12:24

@Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 12:21, Aha, ik ben zo'n taalvirtuoos, dus fandaar.

gentle giant | 10-02-11 | 12:23

Rijssen is inderdaad nog wel van de zwarte kousen en het twee keer per zondag naar de kerk.
Maar dat er in Rijssen een stille oorlog gaande zou zijn, is toch wel zo'n gelul.
Stom, politiek gekleurd zeurverhaal van een moslima met chronisch aandachtstekort.
De meeste Rijssenaren zijn gemoedelijk en tolerant en een waarde als goed noaberschap wordt nog hoog gehouden, ook over kerkmuren heen.
.
Maar het weghalen van die poster is natuurlijk van de zotte. Als u er last van heeft, dan kijkt u er maar niet naar.

Boer Harm uut Twente | 10-02-11 | 12:22

ALS en DAN mogen beiden in dit geval (zegt God ook). DAN is in dit geval beter omdat het 'afzet', ALS is meer vergelijkend.

r04dki11 | 10-02-11 | 12:22

Wanneer censuur mag omdat de allah-god het niet goed vindt mag censuur ook omdat de god-god het niet goed vindt.

zovoklets | 10-02-11 | 12:22

Ben zelf Gristen, maar geloof niet in sprookjes. wordt zo moe van mensen die denken te weten wat het beaste voor je is, dat bepaal ik zelf wel!

the brush | 10-02-11 | 12:22

Volgens Calvijn mag je niet protesteren, zulks geeft blijk van een afkeer des plan God's. Stelletje heidenen daar in Rijswijk. Allemaal!
De dominee voorop.

De Kampsjeng | 10-02-11 | 12:21

Juul | 10-02-11 | 12:20
Je stelregel klopt niet
VB: Het is beter als God zich hier persoonlijk over uit laat.

Beau ter Ham | 10-02-11 | 12:21

@gentle giant | 10-02-11 | 12:18
Om de reaguurder te fucken en te smalen om voorspelbare reacties.

Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 12:21

alsof een omnipotente creator niet zelf zorg kan dragen voor het verwijderen van een poster als dat grievend is. Die dude heeft ALLES gemaakt. Grove geringschatting van de kwaliteiten.

Dit is God's manier om te laten zien dat hij niet bestaat.

Beau ter Ham | 10-02-11 | 12:21

Rijssen? De gemeente Rijssen-Holten, waar het grootste aantal incestgevallen in NL voorkomen en pa de dochters even de zegen de heren bijbrengt, voordat een boererukkertje dat eventjes in de hooiberg doet.
En waar het percentage inteeltmongeaultjes een der hoogste in NL en de Bijbelgordel is.
Oh, DIE gemeente!
Maar waarom verbieden we die sprookjesboeken niet op grond van de bescherming van de geestelijke gezondheid in NL. Dus gristenfundi's en moslimfundi's hetzelfde behandelen. Aanpassen of de woestijn weer in!

blaster | 10-02-11 | 12:20

fail: = "beter dan" en "even als"

Juul | 10-02-11 | 12:20

"het brein der fundii" of "des fundis"
Als we toch de spellingnazi gaan spelen.

'Beter als' als in 'wanneer'?

Ouwe Gek | 10-02-11 | 12:20

Leuk, godbestaat en consorten zometeen weer in de reaguurpanelen. Altijd lachen.

Prof. D.A.H. Vintik | 10-02-11 | 12:20

Hoe weten ze nou zo zeker dat het over hun God ging?

Faabz | 10-02-11 | 12:20

snorhaartje | 10-02-11 | 12:18
true that

Beau ter Ham | 10-02-11 | 12:19

Misschien had got die gristenen wat minder kwetsbaar moeten maken..

Lying Dutchman | 10-02-11 | 12:19

Beter als god? Jazeker: Beter als god te sterven, dan als Mutsaerts te schrijven.

Horror Skopie | 10-02-11 | 12:19

God, wat een onderwerp...

snorhaartje | 10-02-11 | 12:18

Waarom is het "als", eigenlijk?

gentle giant | 10-02-11 | 12:18

'In een e-mail stelde hij dat de Rijssense gemeenschap onnodig is gekwetst door het ophangen van de poster.'

Dus de gristenen beseffen zich dat ze soms wel eens zeer nodig worden gekwetst?

Art Vandelay Ultor | 10-02-11 | 12:18

Terecht, de typografie sucks

Charles Swietert | 10-02-11 | 12:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken