
In de categorie debiel schandalig idioot en tevens toch hilarisch en stiekem ook wel heel erg typisch: de ambtenaren in Groningen die op kosten van de belastingbetaler een cursus 'leren omgaan met hoogtevrees en angst voor liften' krijgen. Nee dat is geen grapje. Hoort er gewoon bij als raamambtenaar. In verband met de verhuizing naar het nieuwe kantoorpand van 24 verdiepingen, mogen de
tweeduizend medewerkers van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) in Groningen even lekker een middagje hun fobie van zich afpraten. In groepsverband steeds een decimeter hoger gaan staan. In een kringetje zitten en dan praten over hoe veilig de firma Schindler is. Dat zo'n saaie knakker van de boekhouding dan op een krukje moet staan en zich achterover moet laten vallen en dat de afdeling P & O hem dan opvangt. Verder is de therapie natuurlijk heel erg noodzakelijk aangezien de medewerkers grote hoogtes helemaal niet gewend zijn. Hun huidige pand telt namelijk slechts veertien (!) verdiepingen. Dat is
hele andere koek. De bedrijfsarts kon alle klachten niet meer aan een heeft daarom alle werknemers op acrophobiacursus gestuurd zodat de incassomedewerkers van de IB-groep voortaan zonder angst uit het raam staren. Leuker kunnen ze het niet maken, wel hoger.
Reaguursels
Inloggen@Joost
Ik denk dat dit eerder een voorbeeld is van minder goede journalistiek; er wordt in lokale media een verkeerd verhaal gepubliceerd, en andere media nemen dat over zonder het te verifiëren.
Lol, weer zo'n organisatie met een rare naam: "Dienst Uitvoering Onderwijs". Het is zo bijzonder dat ze überhaupt wat uitvoeren, dat het in de naam moet staan (of het is om ons te foppen natuurlijk). Binnenkort heet de brandweer zeker ook "Dienst Uitvoering Brandbestrijding".
.
Ook de organisatie zit weer puik in elkaar: de directeur-generaal en de hoofddirecteuren zijn als "management team" baas van zichzelf: www.ocwduo.nl/organisatie/organogram.a...
@Boghi | 09-02-11 | 19:30,
Is dat een grap?
Ik had eigenlijk nog gehoopt dat de rente op mijn niet geringe lening zou worden gebruikt om een nieuwe lichting studenten een beetje te helpen in een toch al dure tijd. Het verdiende geld wordt echter ingezet om er MBO'ers die te stom zijn om in het bedrijfsleven te gaan werken mee te vertroetelen. Dat noem ik een gemiste kans.
Dit kan gewoon niet waar zijn.
Ik begrijp dat wel. Ik vertoef zelf ook niet graag hoger dan drie hoog. Geen enkel mens met een gezond verstand doet dat graag. Als de pleuris uitbreekt kun je geen kant op. Remember 9-11 Twin towers. Brrrr. ben ik nu ook een raamambtenaar? :-)))
Onzin, alleen medewerkers die een probleem hebben met de hoogte kunnen eventueel begeleiding krijgen, bv. in de vorm van een cursus.. Wat is daar mis mee??
Reed er laatst langs toen ik op Noorderslag was. Vond het wel een mooi gebouw. Maar hoog? nah..
Qp vakantie zie je ze vliegen, over hun luxe optrekje!
Zo hoog zijn die Groninger kantoren toch niet dat we hier vreescursussen voor moeten afleggen en een vergelijking met de Two Towers(9/11) moeten maken?
Voor allah moet je n.l. niet omhoog maar naar zeer laag.
Moet zeggen dat 't wel een prachtig pand is. Vooral 's avonds met alle lichtjes aan... :D
Wat voor cursus krijg ik tegen werkvrees? Niks cursus, een pijnlijke steek van de alom gevreesde werkbij kun je krijgen!
strikdewepstroper01 | 09-02-11 | 15:42
Ja ze moeten die lelijke blokken voor het Kurhaus weghalen, zitten toch alleen maar overbodige horeca gelegenheden in. Al moet ik zeggen dat het argentijnse restaurant wel erg goed is!
@strikdewepstroper01 | 09-02-11 | 15:42
-
In dit geval: de Firma's Bredero en Grabowski&Poort in innige samenspraak met Adri Duivesteijn - en zoals wij allen weten: waar Adri is geweest groeit geen gras meer...
@gozahtje
Wat denk je van de Gevers deynootplein in Scheveningen. Allemaal oerlelijke
gebouwen terwijl men het mooie Kurhaus als uitgangspunt had moeten
nemen kwa bouwstijl. Ga eens kijken bij het politiebureau en het casino.
Je vind er in 500 meter 2 keer de Mac Donald's en 1 keer de Burger King.
Verder is heel de omgeving van beton en plastic. Met cafe's, nachtclubs,
mooie kledingzaken en leuke winkels had het een mooie toeristentrekker
geweest. Maar ja, wethouders en projectmanagers hé.
"Hele, hele diepe zucht.."
strikdewepstroper01 | 09-02-11 | 15:06
De boel rond het cs gaat er wel stukken op vooruit, maar inderdaad het Voorhout, de Denneweg en eigenlijk al het mooie oude aan Den Haag moeten ze met hun tengels van af blijven. Helaas hebben ze al van veel mooie panden ambassades gemaakt.
Het probleem echter in Den Haag is vooral Wethoudertje Smit die het fantastische *kots* verkeerscirculatieplan in het leven heeft geroepen. Hij beweerd dat er totaal geen klachten zijn en het een goed plan is, terwijl vele ondermers in de stad (waaronder ikzelf) al ontelbaar klachten hebben gedeponeerd bij de gemeente. Hij is echter te trots om z'n fouten toe te geven en het draait dus niet om het belang van Den Haag, maar om het belang dat ie geen gezichtsverlies lijdt.
@gozahtje
Wat vind je van die nieuwe torens in Den Haag? heb je ze al gezien?
@gozahtje
'Mogaule' wethouders en projectontwikkelaars met torenhoge ambities.
Anderzijds is het ook wel kickuh dat Den Haag nu op een echte stad
gaat lijken in plaats van een groot dorp.
@gozahtje
Lees mijn reaguursels hierboven even. Ik ben gisteren een paar kiekjes
wezen maken van de nieuwe torens bij Den Haag CS.
Das ook wat zeg......
strikdewepstroper01 | 09-02-11 | 14:43
Nou ik moet er ook niet aan denken om zo hoog te gaan werken, maar dat is toch wel wat anders dan een gebouw van 24 etages. Ja, mijn nick is inderdaad in het haags geschreven.
@gozahtje
Bent u trouwens Haags? Gezien het accent waarin uw nickname is geschreven?
@gozahtje
Nee, zeker niet. Al ben ik geen ambtenarenfan. Zo'n einde gun ik niemand.
Het is misschien off topic, anderzijds toch ook niet. Stel dat je in een mega
hoog gebouw gaat werken. 9-11 is toch bij de mensen in het onderbewuste
gegrifd.
strikdewepstroper01 | 09-02-11 | 14:34
Ik dacht eigenlijk dat u hoopte dat die ambtenaren in Groningen dit voorbeeld zouden volgen, maar dat was dus niet de insteek van uw reaguursel.
Ik zat te twijfelen want het zijn bizarre foto's. Het was voor die mensen
wel het laatste moment in hun leven.
strikdewepstroper01 | 09-02-11 | 14:21
www.youtube.com/watch?v=BXnA9FjvLSU
Gaat over de man helemaal links op de middelste rij die op z'n kop hangt.
strikdewepstroper01 | 09-02-11 | 14:21
En daar kom jij 10 jaar later pas achter?
Dit is bizar (niet voor gevoelige reaguurders) 9-11 springers vanaf de Twin
Towers.
4.bp.blogspot.com/_GwDYFxb8piY/RuVv2YI...
En toch is het zo | 09-02-11 | 13:59
Raar. Bij mij had je wel een trap onder je hol gekregen, ga dan maar ergens anders werken!
Laat mij maar even .......
www.youtube.com/watch?v=m7mIy97_rlo
Ja, er zit wat rancune in.
@pius | 09-02-11 | 13:58
Ik heb het boek zelf niet gelezen. Niet doorvertellen, hè?
Maar is toch een concurrerende universiteit natuurlijk. Hier ben je verplicht de boeken van onze docenten aan te schaffen. Gluiperds.
Maar ze vertellen hetzelfde.
LadyStyle | 09-02-11 | 13:48
Ik vind het zo gek nog niet. Echt.
Laat me raden: het personeelsuitje van de gemeente waarbij op kosten van de belastingbetaler tijdens een weekendje Parijs de Eiffeltoren werd beklommen was natuurlijk binnen no-time vol gereserveerd? Bied die angsthazen dan een plek aan als rioolschoonmaker, lekker laag bij de grond, zal je zien hoe snel ze genezen zijn van hun hoogtevrees.
Ze kregen last als ze moesten staan.
Ambtenaren, gordijnen dicht en aan het werk, het is om je te bescheuren dit.
@mit4all.
(Het kost wat, maar dan heb je ook niets.
Nederland is nu eenmaal plat in alle opzichten, geografisch als maatschappelijke gezien)
Ha,ha, wat een uispraak die allesomvattend is.
Ik vraag me af of de mensen die in de nieuwe maastoren werken ook bij hun baas kunnen aankloppen voor zo'n cursus?
Gozahtje | 09-02-11 | 12:22
Inderdaad, bij beide hoofdhuurders is dit mogelijk !!
en inderdaad, het werkt, stom gezeur dit. Watis het alternatief als mensen hoogtevrees hebben en de werkgevermoet zonodig in het hoogste pand zitten moet ie ook zorgen dat mensen kunnen werken.
mit4all. | 09-02-11 | 13:53 (kleine toevoeging)
Tevens wil ik even benadrukken dat dit hele Inholland idee vermoedelijk toch niet gaat werken en volkomen zinloos is; en daarom pure verkwisting is van onze belasting centen.
Art Vandelay Ultor | 09-02-11 | 13:53
Niet de hele dag. Dan krijg ik doorligplekken en een kunstkop. Heb het boek gelezen trouwens maar dat zal je niets verbazen. Grootheid die Fik. Ik zeg het je.
Staan twee ambtenaren in de gang naar buiten uit het raam te kijken. Zegt de ene tegen de andere "Kon jij ook niet slapen?"
Het kost wat, maar dan heb je ook niets.
Nederland is nu eenmaal plat in alle opzichten, geografisch als maatschappelijke gezien dus hopelijk laten ze behalve hun hoogtevrees ook nog hun fobie voor alles wat buiten de hokjes valt los. *kuch*
@pius | 09-02-11 | 13:40
Als je ziek bent kun je beter op bed gaan liggen, want je weet: www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/ke...
pius
Relatief gezien heb je volkomen gelijk.
Maar dit gaat toch ook om het principe?
En IK vind het belachelijk, absurd, oneerlijk en onnodig.
*immigratie natuurlijk.
@LadyStyle ':( | 09-02-11 | 13:38
Rugzakze. (In het land waar emigratie een nog groter probleem vormt dan hier.)
@LadyStyle
Ik weet niet of je nog in Nederland bent of dat je plannen hebt voor down under?
Ik neem aan dat je Australië bedoeld. Ik ben van Sydney tot Bundaberg geweest.
Gigantische reisafstanden. Dat vond ik tegenvallen. Kijk het is een mooi, groot
land met veel ruimte. Het is daar ook veel strenger dan hier.De mensen zijn trots. Maar het is hard life in Down under. Houdt daar rekening mee.
Het is daar niet alleen rozengeur, dat zag je onlangs met de overstromingen
en branden. Overal loop je tegen problemen aan.
rara | 09-02-11 | 12:15
Geef hem eens ongelijk als de inhoud uit ambtenaren bestaat.
LadyStyle | 09-02-11 | 13:38
Niet zo dramatisch joh. Van die paar duizend euro die u bijdraagt kunnen ze amper een printer kopen. Relatief ja, zou gaan die dingen.
dosis | 09-02-11 | 13:31
LOL. En ik ben ook nog eens zo beroerd als een hond. Een verlies-verlies scenario. ik zeg het je.
Dus al ik het goed begrijp; de ambtenaar wordt betaald van o.a. mijn belasting geld. Krijgt een nutteloze cursus,die wordt indirect ook door mij gefinancieerd. De verhuizing naar het gebouw waar het om gaat, wie heeft dat betaald?!
En ik kan mijn eigen studiekosten niet declareren!?!!!
weten het al langer maar het mag nog wel eens gezegd/getypt worden; Nederland gaat in een behoorlijk tempo naar de klote.
Het is op andere plekken in de wereld vast erger, maar gezien de emigratiecijfers ook vaak beter.
See you down under!
@strikdewepstroper01 | 09-02-11 | 13:34
Ach, welk een' amusante anecdote!
@ vetkleppert
wat ben jij een achterlijke jankerd.. ten eerste wie gaat er nou naar zo'n museum, ten tweede tief toch een eind op met je geneuzel over dat kippeneindje lopen elke keer als Groningen ter sprake komt - maak eens een afspraak -, ten derde er is ook een parkeergarage bij Pathe, 5 minuten lopen.. Zoek en gij zult vinden is het credo maar blijkbaar heb jij er nog nooit van gehoord en pleur je je auto aan de andere kant van de stad neer.. Get a life man..
On topic:
Zijn ze nou helemaal van de ratten besnuffeld.. Dit is bij de beesten af, hier lusten de honden nog geen droog brood van!
@F. von Zeikhoven
Na zijn dood verschijnt Herman Brood aan de hemelpoort en klopt aan.
Engel Gabriël gaat daarna naar god en vraagt; "Heeft u brood besteld?"
Herman brood is trouwens gecremeerd in een broodrooster (Even
voor de reaguurders die dit nog niet wisten.)
Een echte Groninger is nog nooit hoger geweest dan de eerste trans van den Martinitoren, en dat te voet, via spiraaltrapje.
Dus liftcursus begrijpelijk? Ja!
Idioot? Eveneens!
@Watergeus
Nee, dat zijn wij!
pius | 09-02-11 | 13:10
Dat niet-roken doet wonderen voor je humeur, niet?
*niet-neuken gaat
@watergeus | 09-02-11 | 13:28
Dat waren de Drenten. Groningers wonen op terpen.
Verder vraag je je toch af als je op het dak van zo'n onderwijs gigant staat: "wat is er eerder beneden. Een kilo.... of twee pond...."
@Brusselmans
Beetje clementie met de Groningers. Die woonden nog niet zo heel lang geleden in plaggenhutten.
Die Herman Brood. Die sprong duidelijk z'n tijd ver vooruit. Hadtie dit geweten...
Heej, hebben we daar geen mooie aanleiding voor een top-tien favo-muziekjes als je shocking klem komt te zitten in de lift in dat DUO-gebouw? Hier de eerste vijf....
1. Aerosmith - Love In An Elevator bit.ly/guZSgT
2. Roger Waters - The Pros And Cons Of Hitchhiking bit.ly/fQXOHs
3. Frans Halsema en Jenny Arean - Vluchten Kan Niet Meer bit.ly/eV3POq
4. Jeff Lynn - Lift Me Up bit.ly/h6bkrf
5. Olivia Newton John - Let's Get Physical bit.ly/dGbkFT
veuve-clicquot | 09-02-11 | 13:14
Ja, maar dat durven ze niet. Daarbij is Geert een mens en geen geloof dus dat gaat nooit lukken.
Overigens, wie heeft dat nieuwe gebouw betaald?
En vervolgens, hoe zit het met de bezuinigingen? Er zouden toch wat van die lamlullen uitgeschopt worden?
Tis wat, 24 verdiepingen...
Laat die luie ambtenaren met de trap gaan.
Rennend. Want tijd is geld.
John_Galt | 09-02-11 | 12:15
Prachtige first post. Niks aan toe te voegen.
@Biff Eagleburger | 09-02-11 | 13:10
Ni hao!
@gozahtje
Hoopt de het Nederlandse OM ook deze meneer aanklaagt ivm doodverwensingen aan oa Geert.
Vrij naar de (top)film La Haine: "het gaat niet om de val, het gaat om de landing"
We zijn al een tijdje aan het vallen hiero, blijkt wel weer
Ja, dit is echt weer een hele mooie, altijd leuk om te weten wat een ambtenaar toch voor zwaar leven heeft om zo in angst te moeten leven. Jep, daar heb ik egt heel veel medelijden mee.......
veuve-clicquot | 09-02-11 | 13:08
Klinkt wel erg sneu met zo'n vlaams accent.
@An die ARBEIT | 09-02-11 | 13:02
Klachinaveen.
@Stolichnaya" | 09-02-11 | 13:08
Daar heb ik geen tijd voor. Dat doet GS voor me.
vetkleppert | 09-02-11 | 13:07
Elitair gelul en ook nog eens totaal niet boeiend. En dat in één tegel. Niet mis.
Niet zo cynisch over deze cursus. Ook ik had hoogtevrees, maar na deze cursus ben ik begonnen op de tweede etage. Na de tweedaagse verdiepingscursus(...) zat ik al op de zesde. Deze zomer een summer course. Ik hoop dan met de lift in de dubbele cijfers te belanden!
@strikdewepstroper01 | 09-02-11 | 13:02
Ik ben niet tegen nieuwbouw, maar wel tegen die in historische binnensteden. Rond CS mogen ze hun gang gaan, het is alleen jammer van de skyline. Er is wat afgedempt en gesloopt in het Haagje. Alleen al de kaalslag rondom het Binnenhof...
Tijd voor voorspelbare Geenstijl-topics! Gisteren had ik er 5 goed. Tip: scan de volgende sites af: Telegraaf, NU, AT5 en YT. Succes gegarandeerd! #gaaaap
Toch fijn om te zien hoe gemeentes met het bouwen van hele grote gebouwen de burger het gevoel willen geven dat ze hun zuur verdiende centen aan een groter doel geven. Waar heb ik dat toch eerder gezien?
Erg off topic:
Maar dit is echt ziek - www.youtube.com/watch?v=05XmE_827aA
pius | 09-02-11 | 13:04
Wat ik zeg is dat ik geen plaatsen bezoek waar socialistisch beleid me duidelijk de indruk geeft niet welkom te zijn.
"Weet je welke gebouwen pas hoog waren? De WTC gebouwen. Die waren pas hoog! Hoorde je die mensen ooit zeuren over hoogtevrees? Nee!"
- einde behandeling -
@veuve-clicquot | 09-02-11
-
Dank u
-
@ wakkere_nederlander | 09-02-11 | 13:02
-
Dank u
vetkleppert | 09-02-11 | 12:31
Wat je eigenlijk zegt is dat je een luie vetklep bent. Dat mag maar wees gewoon duidelijk.
@veuve-clicquot | 09-02-11 | 12:54
Ook LOL.
Dus die cursussen blijken toch wel nodig te zijn
@azoturie | 09-02-11 | 12:59
In principe dus een cursus uit het raam staren. #ambtenaren
@Petrus de Rewa
Je ziet inderdaad die daken van de nieuwe gebouwen boven het Binnenhof
uitsteken. Het zal wel even wennen zijn.....
Bij dit soort berichten verwacht ik altijd een update. Een update die duidelijk maakt dat het allemaal een flauwe grap is of een update waaruit blijkt dat het hier om een groepje ging die niet helemaal goed zijn en zijn ontsnapt uit het gesticht en zich voor deden als ambtenaren.
@azoturie | 09-02-11 | 12:59
dat is nu juist hun job.
@Biff Eagleburger | 09-02-11 | 13:00
Dat kan maar één plaats in Nederland zijn.
Klazienaveen!
@Petrus de Rewa
Ach ja, aan het nieuwe stadhuis (Het ijspaleis) ben ik inmiddels gewend.
Zo hebben nieuwe gebouwen ook hun charmes. Belangrijk is dat men
van de oude gebouwen afblijft. Zoals de Denneweg, Noordeinde,
Voorhout en de Javastraat en omgeving. Dus de hoogbouwambities
mogen zij wat mij betreft lekker botvieren in de omgeving van het CS.
Ik ben het wel met u eens dat sommige gebouwen nergens op slaan
zoals 'het strijkijzer' aan de Rijswijkseweg. Zo'n mega hoog gebouw
terwijl de rest van de buurt aan de Rijswijkseweg gewoon laagbouw is.
@9-buts | 09-02-11 | 12:50
Als je hoog zit, kun je diep valen
Ik ga hier wel eens zwemmen in een 'infinity pool' op 190m hoogte. Het spreekt voor zich dat dat veel angsten met zich meebrengt, die alleen met grote koude glazen bier kan worden overwonnen.
Wat nou hoogtevrees? Dan gaan ze toch eens een maandje niet aan het raam zitten?
-
@Brusselmans.
Vrind: "De bedrijfsarts kon alle klachten niet meer aan -een- heeft daarom alle werknemers op acrophobiacursus gestuurd "
En " Volgens de dienstdoende woordvoerder zou -de de- auto een aanrijding hebben" in het vorige artikel. Zodadelijk gaan we hier Spitsnieuws nog achterna!
In het kader van de heroverwegingen gaan ze dit toch schrappen???
24 verdiepingen. Nu kan de belastingdienst nog dieper op de burgers neerkijken.
@strikdewepstroper01 | 09-02-11 | 12:45
Mooie foto, trouwens. Maar de skyline vanaf de Hofvijver bezien is al grondig verstoord.
@rara | 09-02-11 | 12:43
is ook grappig:
www.youtube.com/watch?v=jm2XC7YmygE
@strikdewepstroper01 | 09-02-11 | 12:45
Helaas is het centrum van Den Haag al sinds het plan van Berlage grondig vernield. Afgelopen dertig jaar heeft het gemeentebestuur nog eens z'n uiterste best gedaan om de laatste resten schoonheid te vernaggelen, met het nieuwe stadhuis als voorlopig dieptepunt. Het Spui was ooit zo mooi...
@rara | 09-02-11 | 12:43
LOL
Die had duidelijk geen cursus gevolgd.
Er is toch hopelijk wel een dartbord en een koffieapparaat aanwezig in de cursuszaal? Een vertrouwde omgeving werkt het best in zulke zware gevallen.
ze zitten op zo'n hoog niveau, dat ze ver boven de burgers verheven zijn.
@seven | 09-02-11 | 12:40
En met deze argumenten duwen de "groenen" ons dit al jaren door de strot
vagehond | 09-02-11 | 12:48
Als ik het veevervoer in moet om kunst te kunnen bekijken, ontwikkel ik wel een andere belangstelling.
@seven | 09-02-11 | 12:44
Excuses ... dan was ik iets te vroeg met het openen van een fles champagne vanmorgen ... straks dan maar nog een fles champagne opent.
* plop *
@seven | 09-02-11 | 12:46
Normaal staat er voor elk jaar een kaarsje op de taart... Hoe ga je dat in deze oplossen?
De incassomedewerkers zijn nou net degene die NIET uit het raam kijken.
Mogen wij dan ook op kosten van de staat op een cursus belastingvrees?
@Varkensjuin | 09-02-11 | 12:37
Ik krijg het al als ik uit een diep bord moet eten
@vetkleppert | 09-02-11 | 12:43
Buiten de stad gratis parkeren, voor paar euro buskaart kopen en 5 minuten later sta je in het centrum.
Geloof me, in de tijd dat je wel overal kon parkeren in Groningen was het helemaal een ramp.
De hele dag bumper aan bumper staan.
@rara | 09-02-11 | 12:43
mooi, weer wat belastinggeld bespaardt...
@vetkleppert | 09-02-11 | 12:45
Dat was een vooruitziende vorstin.
Maar regeren is vooruitzien.
Nu moeten de huidige regenten dat nog even weten
An die ARBEIT | 09-02-11 | 12:45
Yep, Over een uur is het zover.
@eerstneukendanpraten | 09-02-11 | 12:37
Djezes ... wat een jampotglazen
@80 | 09-02-11 | 12:37
Da's wel zo netjes toch.
Als ze hier (ook in Zeeland) maar eens een cursus gaven om de straten opgeruimd te houden
seven | 09-02-11 | 12:44
Juliana in de troonrede van 1950:
Nederland is vol, ten dele overvol."
@seven | 09-02-11 | 12:44
Cijferfettish? ;)
Ik ben gisteren op pad geweest met mijn camera om de nieuwe Haagse torens
te fotograferen. Naast het Centraal Station bij de het gebouw van de
Haagse tieten (De twee punt daken, de dildo (die met het ronde groene dak)
en de skischans (Dat schuin aflopende dak).
Die nieuwe torens zijn zo mega hoog dat op de kranen, rode lichten zijn
bevestigd als waarschuwing voor de vliegtuigen.
Het is letterlijk en figuurlijk torenhoge ambitie, en natuurlijk wil Den Haag
concurreren met A'dam en R'dam. Is verder prima als het centrum van Den Haag dat een klassiek gezicht heeft maar gespaard blijft.
En ik kan mij zeker voorstellen dat er ambtenaren zijn die last hebben van
hoogtevrees.....
De nieuwe torens nabij Den Haag CS.
img585.imageshack.us/i/img000232010111...
veuve-clicquot | 09-02-11 | 12:40
Gisteren GS al getipt.
"Binnen een etmaal gaan we over de 1.666.666 inwoners heen. " www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolking...
Nu nog maar even. 16.666.656
Het leven als ambtenaar is soms gevaarlijker dan je denkt: www.youtube.com/watch?v=Nc2z9rAP2wM
1 april ?
@gozahtje | 09-02-11 | 12:42
Dat dan weer wel
eerstneukendanpraten | 09-02-11 | 12:37
Ik vind heaumeaux vaak dolletjes. Het zal me ook een worsdt wezen hoe de directeur van een museum eruit ziet.
Ik wil parkeren en iets aardigs zien. In die volgorde.
Maar in Groningen maken ze dus wel definitief een linkse hobby van kunst, door het museum voor automobilisten onbereikbaar te maken. De socialistische hufters.
@ vetkleppert | 09-02-11 | 12:31
jij hebt echt een trauma opgelopen of niet? elke keer als het over groningen gaat, komt dat ter sprake.
@daniel37 | 09-02-11 | 12:35
Als jij op de 20e verdieping werkt en je kijkt niet naar beneden heb je echt geen last van hoogtevrees
Zelfde geldt voor auto's.
De kleinere uitstoot weegt niet op tegen de CO2-uitstoot die de sloop van de oude en de bouw van de nieuwe veroorzaakt, tezamen met transport van onderdelen en eindproduct.
...'en alwéér een product van de Fuck You School of Architecture, een landelijk project waarin lokale overheden kunnen tonen hoe veel lak ze aan de burger hebben'...
Che_cuevara | 09-02-11 | 12:33
Ja, vooral hun kant op!
@streknek | 09-02-11 | 12:34
Het is niet waar
@veuve-clicquot | 09-02-11 | 12:40
Dan loopt die van mij achter.
* Slinger aan geven doet*
Ik heb al hoogtevrees met m`n dikke sokken aan.
Laat me raden: het oude pand van de belastingdienst komt leeg te staan?
@veuve-clicquot | 09-02-11 | 12:40
en weer een dode : 16.666.656
@StijlvolRechts | 09-02-11 | 12:33
Zou je denken?
"The new building is being built on the site on which the Dienst Uitvoering Onderwijs and the Belastingdienst are already housed. The old building (on the left) will be demolished." www.arup.com/Projects/Dienst_Uitvoerin...
Waarom moet er een nieuw gebouw komen, dat oude gebouw ziet er stevig uit, alsof het nog vele decennia mee kan. Energiezuinig?
"Oude gebouwen worden steeds vaker afgebroken met het argument dat nieuwe gebouwen dankzij groene technologie veel minder energie verbruiken en dus een pak milieuvriendelijker zijn. Maar die vlieger gaat niet op, zo blijkt uit een aantal recente onderzoeken. De afbraak van het oude gebouw en de constructie van het nieuwe gebouw vragen zoveel energie dat het vele decennia duurt eer een nieuw huis een milieuvoordeel oplevert. Een milieuvriendelijk gebouw is een gebouw dat er al staat."http://www.lowtechmagazine.be/2008/04/afbreken-huis.html
Hoezo hoogtevrees? Moeten ze via een touwladder naar de bovenste verdieping klimmen? Waarschijnlijk zijn ze bang dat een dronken Pool de funderingen niet goed gestort heeft. Of het ijzerwerk verpast en door piepschuim vervangen heeft.
@Che_cuevara | 09-02-11 | 12:39
Nederland telt
16.666.657
inwoners op
woensdag 9 februari 2011
12:39:20 GMT +01:00
Gebouwen lijken even hoog, niewe gebouw telt meer verdiepingen, conclusie: 'ambtenaren worden kleiner ?'.
@rara | 09-02-11 | 12:35
LOL.
"Echte inhoud"
@veuve-clicquot | 09-02-11 | 12:33
Heb jij een andere site? Bij mij moeten er nog 16
staat op 16.666.650
vetkleppert | 09-02-11 | 12:31
Dat museum is voor heaumeaus. Hier even de eerste directeur...
www.google.nl/imgres?imgurl=http://www...
Petrus de Rewa | 09-02-11 | 12:34
Voor mij was er dus in ieder geval wel een kaar wat te zien, maar ik ben onverrichterzake weer naar huis gegaan. 4 emmers benzine voor Jan Doedel omgekieperd. Kunst is leuk, maar ik ga er niet uit socialistische hufterigheid een klere-eind voor lopen.
veuve-clicquot | 09-02-11 | 12:33
Duurt het toch al snel een week langer voordat die 16.666.666 gehaald wordt, en houdt GS ook weer wat achter de hand voor een uurtje-vullend topic.
Ik zou een andere baan overwegen. Ik ben al bang als ik op de stoeprand sta.
Eind jaren '90 nog een tijdje daar rondgelopen in de oude Kemkersberg.
Op de bovenste verdieping van een van de torens lag een matras in het archief voor het stuktrekken van vrouwelijke collega's.
Een leidinggevende werd eens al ketsend met een ondergeschikte dame betrapt in het bos vlakbij tijdens zijn lunch.
Zelfde kerel heeft ook verzocht om een slot op zijn deur ivm "veiligheid", oftewel wilde niet gestoord worden tijdens "besprekingen" met zijn holmaatje.
Hij was woedend toen de TD (die ook niet gek was) een slot aanbracht dat alleen aan de buitenkant dicht kon. :-D
Aaaahh.. de IBG, wat een tijd.
Dit soort "cursussen" zijn heel normaal voor raamambtenaren.
Zo ken ik een gemeente in Zeeland die de medewerkers verwende met een workshop bureau-opgeruimd-houden..
@Carpe@diem | 09-02-11 | 12:33
Stop met/de persen ...
Hoogtevrees is niet iets dat je af moet willen leren. Het is een natuurlijk fobie. Hoogtes zijn namelijk gevaarlijk.
Toch, hoe belachelijk het ook klinkt... Volgens Wikipedia lijdt 2 tot 5% van de bevolking aan hoogtevrees. Hoeveel ziekteuren zijn gerelateerd aan mensen die daar niet voor uit durven te komen?
@Che_cuevara | 09-02-11 | 12:20
Voor vrouwen gelden weer andere regels. Als de vorm goed is, dan wil ik haar graag wat echte inhoud geven.
@Che_cuevara | 09-02-11 | 12:27
Die heeft geen verdiepingen, tenminste niet zoveel.
@vetkleppert | 09-02-11 | 12:31
Het is ook niet de bedoeling dat je naar dat museum gaat.
Moeten ze alleen maar van gaan werken
De bedoeling is dat ze niet uit het raam kijken maar aan het werk zijn.
@vetkleppert | 09-02-11 | 12:31
Het museum is dan ook drie keer niets. Onrendabelenkunst.
Zeg me dat het niet waar is......
Schindlerliften Moehahahahah: www.skyscrapercity.com/showthread.php?...
Je bent je leven niet zeker.
Ongelooflijk wat een verspilling van belasting geld. Hoeveel van die cursisten wonen in een flatje? Wat een flauwe kul is dit zeg. De opleiding word zeker verzorgd door een bevriende PVDA'er, dat kan haast niet ander.
En daar is zij dan, de schat,
www.telegraaf.nl/binnenland/8967844/__...
Nr:16.666.666
*Oeps, off topic*
@Heau even | 09-02-11 | 12:30
Kudt dan staat de CBS teller weer op 16.664.666
@gozahtje | 09-02-11 | 12:30
Jouw en mijn geld moet toch rollen
Che_cuevara | 09-02-11 | 12:29
Werken is bah, geld moet je krijgen is het motto.
@EdSchouten | 09-02-11 | 12:29
Als je dat met 2000 man naar mekaar moet doen ben je wel heel de dag bezig
In Groningen hebben ze ook een heel bijzonder museum. Je kan er met de auto niet komen. Een parkeergarage is een kwartier zoeken en 20 min lopen, maar het is op roepafstand van het onrendabelenvervoer.
Eigenlijk weet ik dan al meteen genoeg over zo'n "stad". Nooit meer naartoe gaan.
@Che_cuevara | 09-02-11 | 12:30
NU EVEN NIET!
Kun je nou niets alleen? ;-)
@Jerkfw | 09-02-11 | 12:28
Dat wel maar minder verdiepingen dan hoef je geen hoogtevrees te hebben
Dus nu gaan de ambtenaren allemaal deaudt? Of voorkomt die cursus dat nou juist?
Even serieus: "Oh, ik moet met de lift, wat eng!!!"
Gewoon een weekje doen mevrouw, dan weet u niet beter dan dat het helemaal niet eng is.
Zeau, dat is dan 2500,- voor dit consult. Graag overmaken naar .....
Pure geldverspilling dit.
@Prof. D.A.H. Vintik | 09-02-11 | 12:27
Prof, we gaan hier toch geen potje zitten filosoferen he
Waarom moeten alle overheidsinstanties trouwens steeds van pand verwisselen. Het CBS is ook al naar een hagel nieuw, duur pand verhuisd, maar de statistiekjes zullen er toch geen milimeter nauwkeuriger door worden... Ook al die ministeries in Den Haag, het lijkt wel of een nieuw kabinet inhoudt dat er een nieuw pand gevonden/gebouwd moet worden voor de ministeries!
@CreativeDestruction | 09-02-11 | 12:27
Dat is nu het enige waar de overheid wel creatief in is
Ze kunnen ook in de controle kamer (=atoombunker) van de GasUnie gaan zitten. Maar ja, omdat de kamer ondergronds is en geen ramen heeft moest men van de Arbodienst 'videoramen' plaatsen zodat de werknemers het idee krijgen dat zij naar buiten kijken * zucht *
nl.wikipedia.org/wiki/Gasuniegebouw
Hoe kan DUO uberhaupt 2000 medewerkers hebben? Het enige wat ze doen, is toch geld overmaken?
@gozahtje | 09-02-11 | 12:27
Precies, maar ja, de overheid he.
Kan alles behalve werken
Die oude gebouwen zijn bijna net zo hoog.
Che_cuevara | 09-02-11 | 12:24
Ik denk alleen dat ze dan de afdruk van de gaatjes schoen van hun baas in hun achterste hebben zitten!
@veuve-clicquot | 09-02-11 | 12:27
Krijg je als je allergisch voor werk bent
Als iemand wil gaan kijken: de rondweg in 050 is vergeven van de flitspalen. Ga niet harder dan 5 km van wat is aangegeven aub...
@Che_cuevara | 09-02-11 | 12:20
lol
"Om mensen te houden, moet je vàn ze houden."
Sjors, inspirator
veuve-clicquot | 09-02-11 | 12:25
@incapable | 09-02-11 | 12:17
u bedoelt De Lift - www.youtube.com...
veuve-clicquot | 09-02-11 | 12:21
U had de link reeds gepost naar de lift die ik in gedachten had.
@Petrus de Rewa | 09-02-11 | 12:24
De Martinitoren
@Petrus de Rewa | 09-02-11 | 12:24
Nu wel
Dit is een duidelijke corruptiezaak. De cursusgevers en de leidinggevenden zijn overduidelijk bevriend. Dat is lekker tienduizenden euros belastinggeld naar vriendjes doorsluizen.
Een cursus tegen hoogtevrees in hoge gebouwen, hoe bedenken ze het. OPVRETERS!
@Che_cuevara | 09-02-11 | 12:23
Dat wordt moeilijk ... een cursus om cursus-allergie te behandelen ?
@veuve-clicquot | 09-02-11 | 12:25
Dat was de weduwe van de ambtenaar die te ver uit het raam staarde
John_Galt | 09-02-11 | 12:22
Ik zie de blauwe toren van de IB niet... Die stond daar vroegah anders wel. Maar de IB zal wel zijn opgegaan in de DUO (ik word oud)...
Ik dacht dat de meeste ambtenaren zich alleen maar druk maakten over het glazen plafond.
@veuve-clicquot | 09-02-11 | 12:24
Ik heb ze ook wel eens graag "under"
@vetkleppert | 09-02-11 | 12:22
welke tegel bedoelt u ?
Laat mij raden: het cursusbedrijf is een relatie van het zakkenvullende PvdA-lid dat dit verzonnen heeft.
In 0598 hebben ze een nieuw waterschapgsgebouw, daar hebben de "mederwekers" last van enorme hoogtevrees op de trap, die hangt als het ware in de lucht...
@gozahtje | 09-02-11 | 12:22
Kunnen wel. Maar of het zal helpen
Heeft Groningen wel een gebouw dat meer dan twintig verdiepingen telt?
@Che_cuevara | 09-02-11 | 12:20
gaat voor vrouwen zonder hoogtevrees : "women on top"
@veuve-clicquot | 09-02-11 | 12:19
Dan moeten ze eerst een cursus over allergie krijgen
leren omgaan met incompetentie lukt ze al aardig
Als die toren nou nog heen en weer zou schudden, dan zou ik het nog kunnen begrijpen. Iedere ambtenaar een keer verplicht de Martinitoren op?
@1%biker | 09-02-11 | 12:19
Helaas is de overheid gespeend van elke vorm van humor
Wat de weduwe zegt dus.
@eerstneukendanpraten | 09-02-11 | 12:21
Nee, het gebouw is van DUO en de Belastingdienst. Ze zitten daar allebei in.
Ik vraag me af of de mensen die in de nieuwe maastoren werken ook bij hun baas kunnen aankloppen voor zo'n cursus?
Wanneer staat er een cursusleider op de ze gewoon verteld dat je op je schermpje, bureautje oid moet turen en niet uit het raam.
Volgende cursus is tegen pleinvrees want die parkeergarage is wel heel wijds hoor.
Één van de vele gekke secundaire arbeidsvoorwaarden in Groningen. Gratis nekmassage staat daar ook nog op het programma.
Ik wens ze "De Lift"
ambtenaren gaan liever met de trap ... duurt langer en dus hoef je minder te werken ...
@Art Vandelay Ultor | 09-02-11 | 12:17
Dit zijn wel 10 verdiepingen meer.
En dan ga je over een (hoogte)grens
@incapable | 09-02-11 | 12:17
u bedoelt De Lift - www.youtube.com/watch?v=JVzisPHFr7Y
John_Galt | 09-02-11 | 12:15
Het is de IB groep, kreeg ik vroeger ook geld van. De belastingdienst ontvangt alleen maar geld van mij!
Ik neem aan dat het meubilair in het pand geheel voorzien is van padding en xtra-ultra zachte kussentjes?
@John_Galt | 09-02-11 | 12:15
:) Maar dan moeten al die lijken weer worden opgedweild...
En waar wordt dat weer van betaald? Vicieuze circel buddy.
2000 FTE aan overhead.
@rara | 09-02-11 | 12:15
Heb ik bij vrouwen ook wel eens
stufi, altijd +1
een cursus werken zou een stuk effectiever zijn ...
@John_Galt | 09-02-11 | 12:15
Dat is dan toch normaal.
De belastingdienst doet toch niet anders
Hahaha,en dat toch iedere keer weer als je denkt dat het niet meer gekker kan.
Of is dit een grapje?
Iemand had weer zin in een middagje betaald spelen, dat is wel weer duidelijk.
Maar euhm, twee artikelen, twee keer niet goed doorgelezen voor het posten...
"De bedrijfsarts kon alle klachten niet meer aan een heeft...... "
"Er gaat niets boven Groningen."
Toch denk ik: Dit gaat mij de pet te boven.
Morkovich | 09-02-11 | 12:16
U bent nog nooit in "The tower of terror" geweest? Wellicht een leuk ideetje voor dit pand!
Schindler lift......
Ja dat was wel een goeie film
Die angst voor liften hadden ze niet in het gebouw van 14 verdiepingen?
Juist.
Liften kunnen helemaal niet naar beneden vallen. Waar ben je dan bang voor?
Dat nieuwe gebouw staat daar als een enorme betonnen middelvinger aan de skyline van Groningen. Waar je ook bent in de stad, je ziet altijd de 'fuck you' van de belastingdienst. In plaats van een cursus zouden ze JUMP YOU FUCKERS in het gazon moeten maaien.
De architect vond de vorm dus belangrijker dan de inhoud.
REAGEER OOK